post hier de kewlste mobiele java midlets

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
post hier directe links naar *gratis* midlets en/of sites. vertel er ook even bij voor welke mobiel de midlet is.

even voor de duidelijkheid; een midlet is een vorm van java die op een aantal mobiele telefoons gebruikt kan worden. kleine programma'tjes op je mobiel dus.

goed laat ik dan maar beginnen :

mutelnet

telnet client op je mobiel, erg handig als je wat moet configgen op je (linux)server.
www.mutelnet.com

missile

oude classic game, raketjes uit de lucht schieten :P
te downloaden op www.mobilelandscape.co.uk , samen met nog wat andere midlets.

www.spruce.org

grote verzameling gratis midlets, spelletjes, utils enz enz.

www.midlet.org
ook veel utils, alleen irritant voor de mensen die de midlets vanaf hun pc naar mobiel copieren gezien de .jad files zijn gemaakt op mobiele downloads via wap of gprs.
tip: als je via de pc de midlet wil copieren naar mobiel moet je de .jad openen met wordpad, zoek deze regel (voorbeeld) op :
code:
1
MIDlet-Jar-URL: http://midlet.org/repository/softex/qsm/QSM.jar?md=117

en verander die naar :
code:
1
MIDlet-Jar-URL:QSM.jar

de url dus weg.

duz, post uwe coole midlets :)

Modbreak:

Ik wil even toevoegen dat er ALLEEN FREEWARE links geplaatst mogen worden. Aangezien 99% niet freeware is, wil ik dus graag bij elke post een link naar de site van de maker. Waar dus duidelijk te lezen is dat ze freeware zijn.

Zonder zo'n link zal ik je post deleten, of deleten + OW.

Voor meer uitleg, zie: Cutebritney in "post hier de kewlste mobiele java midlet"

[ Voor 20% gewijzigd door intoxicated op 10-03-2003 20:15 . Reden: HTML-tag even gefixed, modbreak is volledig van Cutebritney ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10-2020
Coolste midlet sinds 2001: De MiMessenger.
Wireless Jabber client, compatible met ICQ en MSN.
Momenteel nog alleen voor de Motorola Accompli 008 en de Blackberry.

Te downloaden via
http://www.splendo.com
http://www.midletcentral.com
http://www.midlet.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
ik wacht nog steeds op een goede msn client voor nokia's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Ik wacht nog steeds op een manier waarmee ik deze midlets op mijn siemens MT50 kan laden, JAVA OTA wordt nog nl. door geen provider in nl. ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
OTA is niet afhankelijk van je provider. Iedereen kan een eigen OTA server opzetten. Wij hebben bijvoorbeeld een OTA server draaien op http://www.midlet.nl Deze ondersteunt momenteel helaas alleen nog Motorola telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar JAVA OTA wel, zie topic:

[topic=540316]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja, nog iemand leuke midlets om te downloaden via WAP?
Iets in de richting van snake ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
snake II wil ik wel hebben en prince of persia maar wil niet betalen :P
en tetris lijkt me ook cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brodos SMS, gratis SMS versturen over GPRS, dus kost net 2 eurocent i.p.v. 20 eurocent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Mordax schreef op 07 juli 2002 @ 16:25:
Coolste midlet sinds 2001: De MiMessenger.
Wireless Jabber client, compatible met ICQ en MSN.
Momenteel nog alleen voor de Motorola Accompli 008 en de Blackberry.

Te downloaden via
[url="http://www.splendo.com"]http://www.splendo.com[/url]
[url="http://www.midletcentral.com"]http://www.midletcentral.com[/url]
[url="http://www.midlet.org"]http://www.midlet.org[/url]
Werkt dat nog een beetje lekker?
Hoeveel dataverkeer kost het ongeveer om een minuut of 10 te 'msnen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

allemaal leuk en aardig maar midlet.org is niet voor nederland. of wil iemand zeggen dat dat wel werkt?

ze hebben daar namelijk het spel cannons. dieroelt heel hard maar ik kan hem nergens vinden waar ik hem kan downloaden.

iemand toevallig wel?
of kan het wel via midlet.org?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Anoniem: 7094 schreef op 10 oktober 2002 @ 22:17:
Brodos SMS, gratis SMS versturen over GPRS, dus kost net 2 eurocent i.p.v. 20 eurocent
Heb je een link waar ik die kan downloaden met m'n Motorola T720?
Vanaf www.brodos-sms.de krijg ik namelijk een foutmelding 'downloaden mislukt'
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

niemand antwoord op mijn vraag?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:48

Tubbietje

Illegaal!

Voor reviews en games :)

http://www.midlet-review.com/

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

maar via midlet krijg je het toch niet op je gsm? ik bedoel nederlands staat niet in het rijtje thuis

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40432

Daar zat ik dus ook al naar te kijken. Ik heb geen data kabel of IR aansluiting op me pc dus ik moet het via wap/gprs downloaden. Dus zoek ik een site waar je beetje leuke games kan downloaden voor me 6610. Iemnand goede site's?Ik zeg niet dat het gratis hoeft, maar zal wel mooi zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63540

--> Zie het www.gsmfreeboard.com voor midlets er staan wat links naar gratis jamba games. (onder het nokia topic)

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 63540 op 08-01-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Misschien een beetje off-topic, maar heeft iemand ook informatie (links, documents whatever) hoe je ze zelf kan maken ? :)

Wil er namelijk best graag zelf een maken, maar zit nog in het stadium van informatie vergaren en dingen uitvinden/uitdenken :)

Heb bijvoorbeeld totaal geen idee hoeveel dataverkeer een multiplayer game in beslag neemt en hoe groot/klein de vertraging is enzo (bijvoorbeeld een voetbal spel met spelers uit alle continenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Neofurby wijzigde dit bericht 08-01-2003 21:45 (118%)

:? Hoe krijg je in vredesnaam 118% voor elkaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epoman schreef op 08 January 2003 @ 23:30:
offtopic:
Neofurby wijzigde dit bericht 08-01-2003 21:45 (118%)

:? Hoe krijg je in vredesnaam 118% voor elkaar? :P
:O Is niet zo moeilijk hoor. Als je in een zin 10 letters gebruikt is dat 100% en als je er daarna nog 15 edit heb je dus 150 % toegevoegd
Anoniem: 63540 schreef op 08 January 2003 @ 21:08:
--> Zie het www.gsmfreeboard.com voor midlets er staan wat links naar gratis jamba games. (onder het nokia topic)
Heb gekeken op deze site , maar helaas staan hier ook geen games (midlets :? )
voor de 6610 op. Ik zoek gewoon games zoals bij midlets.com. Maar die zijn blijkbaar niet te vinden. Heb echt heeeel lang gezocht, maar helaas :(
Downloads via je pc wel, maar helaas heb ik daar niks aan

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 40432 op 09-01-2003 00:44 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

idd

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:48

Tubbietje

Illegaal!

ProgrammerX schreef op 08 January 2003 @ 23:29:
Misschien een beetje off-topic, maar heeft iemand ook informatie (links, documents whatever) hoe je ze zelf kan maken ? :)

Wil er namelijk best graag zelf een maken, maar zit nog in het stadium van informatie vergaren en dingen uitvinden/uitdenken :)

Heb bijvoorbeeld totaal geen idee hoeveel dataverkeer een multiplayer game in beslag neemt en hoe groot/klein de vertraging is enzo (bijvoorbeeld een voetbal spel met spelers uit alle continenten).
Neem hier is een kijkje :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee, dat zijn Symbian OS executables, oftewel alleen onder Symbian OS te draaien en het heeft weinig met JAVA/J2ME te maken :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 17:13
Je kunt wel gewoon downloaden vanaf midlet.org heb ik ook gedaan via wap gewoon.
Werkt goed hoor.

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van midlet.org misschien wel ja...maar dat zijn nou niet echt kwaliteit games die er een beetje goed uit zien. Ik ben meer opzoek naar de games zoals op midlet.com. Die zien er gewoon mooi en goed uit. ( oké...het kan altijd beter , maar tot zover heb ik nog niet mooiere games gezien. En ik denk dat ik ook namens Zjemm spreek en meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

ik ben vanaf www.forum.nokia.com een 18.8 mb grote J2ME developer aant downloaden zodat ik spullen kan proggen voor in mijn 6610!! hopendat het werkt..

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

wibblemoo schreef op 07 juli 2002 @ 23:03:
Nou, dan zal ik je maar uit de droom helpen. Je kan geen msn client schrijven met de midlet API. Het is niet mogelijk om een netwerkpoort te openen. Je kan alleen http 'praten'. Dus, helaas. Is alleen mogelijk op telefoons met PersonalJava met JavaPhone. (Of via extensies op de midlet API)

Oh, dit en het feit dat je geen gebruik kan maken van bijvoorbeeld IR vanuit een midlet, maakt het meteen zo dat een multiplayer game practisch onmogelijk is. :(

[ Voor 24% gewijzigd door jvo op 09-01-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

xychix schreef op 09 januari 2003 @ 13:49:
ik ben vanaf www.forum.nokia.com een 18.8 mb grote J2ME developer aant downloaden zodat ik spullen kan proggen voor in mijn 6610!! hopendat het werkt..
Ja, werkt :-)
Op de volgende volgorde de volgende pakketten installeren:
- Borland JBuilder 7 (Gratis, +- 70 MB)
- Borland MobileSet 3 (Gratis, +- 30 MB)
- Nokia developer suite (Gratis, +- 20 MB)
- Nokia 6610 (of 7210, maakt niet uit) sdk (Gratis, +- 15 MB)

Je hebt dan de kracht van een ontwikkelomgeving als JBuilder en je kan met 1 druk op de knop (F9) je midlet in een simulator op je scherm toveren...

De laatste twee onderdelen heb je sowieso nodig om serieus iets te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door jvo op 09-01-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitchel schreef op 03 September 2002 @ 21:00:
snake II wil ik wel hebben en prince of persia maar wil niet betalen :P
en tetris lijkt me ook cool
Tetris heb ik wel voor je als jad/jar bestandje als je er wat aan hebt tenminste, dan mail ik het je wel. f@franssen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
wibblemoo schreef op 07 July 2002 @ 23:03:
Over een paar weken komen we met versies voor alle Siemens telefoons.
Daarna beginnen we met Nokia. Dus nog even geduld ;)
Voor meer info www.splendo.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Mordax op 09-01-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Anoniem: 40432 schreef op 09 januari 2003 @ 11:50:
Van midlet.org misschien wel ja...maar dat zijn nou niet echt kwaliteit games die er een beetje goed uit zien. Ik ben meer opzoek naar de games zoals op midlet.com. Die zien er gewoon mooi en goed uit. ( oké...het kan altijd beter , maar tot zover heb ik nog niet mooiere games gezien. En ik denk dat ik ook namens Zjemm spreek en meerdere.
dat doe je idd :)

er is gewoon niet echt veel te vinden nog voor siemens.
jamba werkt wel maar ze hebben er niet veel. en het kost zow 3 euro + wap kosten. dan laat je het wel om elke week een nieuw spel te proberen. zeker als je je rekening dan krijgt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Mordax schreef op 09 January 2003 @ 15:39:
[...]

Over een paar weken komen we met versies voor alle Siemens telefoons.
Daarna beginnen we met Nokia. Dus nog even geduld ;)
Voor meer info www.splendo.nl
Op basis van de midlet api met nokia extensions? Dan ben ik benieuwd hoe je dat doet... Zover ik weet is het niet mogelijk naar een poort te connecten. Doen jullie dit toch of gebruiken jullie een andere omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

jvo schreef op 10 January 2003 @ 15:39:
[...]

Op basis van de midlet api met nokia extensions? Dan ben ik benieuwd hoe je dat doet... Zover ik weet is het niet mogelijk naar een poort te connecten. Doen jullie dit toch of gebruiken jullie een andere omweg?
dit word idd interessant... ik wil ook midlets gaan proggen. iemand tips ?

ik zal dat 18 Mb's tellende bestand van www.forum.nokia.com wel moeten downloaden, en dan?

kan ik dan ook de "bel functies" van de gsm aansturen ?

oftewel een telefoon terreur midlet schrijven? ( gewoon voor de kennis, en NEE ik maak het waarschijnlijk niet openbaar zonder de code een beetje te slopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20969

jvo schreef op 09 januari 2003 @ 14:35:
[...]

Nou, dan zal ik je maar uit de droom helpen. Je kan geen msn client schrijven met de midlet API. Het is niet mogelijk om een netwerkpoort te openen. Je kan alleen http 'praten'. Dus, helaas. Is alleen mogelijk op telefoons met PersonalJava met JavaPhone. (Of via extensies op de midlet API)

Oh, dit en het feit dat je geen gebruik kan maken van bijvoorbeeld IR vanuit een midlet, maakt het meteen zo dat een multiplayer game practisch onmogelijk is. :(
Oke. maar hoe is het dan mogeljik dat het wel gewoon te doen is om een mail-client op je nokia 6610/7210 te installeren? Ik kan namelijk wel gewoon via pop3 mijn mail check op mijn telefoon (een nokia 6610). Dat lijkt me toch ook het openen van een netwerkpoort of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

xychix schreef op 10 January 2003 @ 15:48:
[...]

dit word idd interessant... ik wil ook midlets gaan proggen. iemand tips ?

ik zal dat 18 Mb's tellende bestand van www.forum.nokia.com wel moeten downloaden, en dan?

kan ik dan ook de "bel functies" van de gsm aansturen ?

oftewel een telefoon terreur midlet schrijven? ( gewoon voor de kennis, en NEE ik maak het waarschijnlijk niet openbaar zonder de code een beetje te slopen)
Ja, je hebt dat bestand nodig, ik heb hierboven een lijstje gemaakt. Zover ik weet is het met de standaard midlet api niet mogelijk om:
- Belfuncties aan te sturen
- TCP/IP te benaderen, alleen HTTP is mogelijk
- Smsfuncties aan te sturen
- IR functies aan te sturen
- Bluetooth functies aan te sturen
- Een sinus, cosinus, wortel of dergelijke uit te voeren (Benaderen dan maar...)
De nokia extensions maken het wel mogelijk om:
- Fullscreen graphics te gebruiken
- Het trilalarm aan te sturen
- Het scherm te laten knipperen
- Tonen af te spelen (Op de 7210/6610 slechts 1 toon tegelijk :( )

Mijn tests op de nokia 6610/7210 komen op een performance van ongeveer 13000 integer berekeningen per seconde.
Anoniem: 20969 schreef op 10 januari 2003 @ 16:28:
[...]

Oke. maar hoe is het dan mogeljik dat het wel gewoon te doen is om een mail-client op je nokia 6610/7210 te installeren? Ik kan namelijk wel gewoon via pop3 mijn mail check op mijn telefoon (een nokia 6610). Dat lijkt me toch ook het openen van een netwerkpoort of niet soms?
Hmmm, daar zou ik erg graag de source van willen zien... Volgens Nokia was het niet kunnen openen TCP/IP poorten een gebrek in de midlet api, maar waarschijnlijk heb ik het niet helemaal goed begrepen of is er een work-around.

[ Voor 21% gewijzigd door jvo op 10-01-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

kan ik die telnet progjes of andere midlets ook voor nokia 5510 gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53809

jvo schreef op 10 January 2003 @ 16:32:
[...]

Ja, je hebt dat bestand nodig, ik heb hierboven een lijstje gemaakt. Zover ik weet is het met de standaard midlet api niet mogelijk om:
- Een sinus, cosinus, wortel of dergelijke uit te voeren (Benaderen dan maar...)

Mijn tests op de nokia 6610/7210 komen op een performance van ongeveer 13000 integer berekeningen per seconde.

[...]

Hmmm, daar zou ik erg graag de source van willen zien... Volgens Nokia was het niet kunnen openen TCP/IP poorten een gebrek in de midlet api, maar waarschijnlijk heb ik het niet helemaal goed begrepen of is er een work-around.
Moet je hier dan maar eens kijken : http://www.reqwireless.com/emailviewer.html
Daar staat de e-mail client die op mijn nokia 6610 werkte. Is wel maar een 10 dagen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed.... we zijn weer 30 pogingen verder met het proberen om midlets te downloaden via wap en helaas.... :(
Nergens lukt het me. Ook heb ik nu maar bij midlet.org wat geprobeerd en telkens krijg ik tijdens het downloaden 'ongeldig bestand' te zien. Wat doe ik verkeert :?
Het gaat b.t.w. nog steeds om een 6610. Bij midlet.org via wap heb ik : All phones - generic gedaan omdat de 6610 niet in de lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46421

ja ongeldig bestand had ik bij 7210.dvd-ru.com als ik daar via wap een spel probeerde te downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

jvo schreef op 10 January 2003 @ 16:32:
[...]

[...]

maar is dat 18 Mb Bestand alles wat ik nodig heb ? of moet ik nog meer hebben aan applicaties om te kunnen ontwikkelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 09 January 2003 @ 14:39:
[...]

Je hebt dan de kracht van een ontwikkelomgeving als JBuilder en je kan met 1 druk op de knop (F9) je midlet in een simulator op je scherm toveren...

Volgens mij is dit toch het antwoord op jou vraag?

Wanneer mensen games/midlets downen bij jamba kan je de bookamrk noteren en is deze ook nog toegankelijk voor anderen. Op www.gsmfreeboard.com had iemand al die links gepost deze hoef je maar in je mobiel te tikken en je kunt gratis de games/midlets downen (oke op de kosten die je hebt voor het downloaden na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 53809 schreef op 11 januari 2003 @ 16:30:
[...]

Moet je hier dan maar eens kijken : http://www.reqwireless.com/emailviewer.html
Daar staat de e-mail client die op mijn nokia 6610 werkte. Is wel maar een 10 dagen versie.
Bedankt! Ga ik naar kijken. Je kan de .jar gewoon downloaden, dus met een beetje geluk kan ik de source bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63540 schreef op 12 januari 2003 @ 22:18:
[...]
Wanneer mensen games/midlets downen bij jamba kan je de bookamrk noteren en is deze ook nog toegankelijk voor anderen. Op www.gsmfreeboard.com had iemand al die links gepost deze hoef je maar in je mobiel te tikken en je kunt gratis de games/midlets downen (oke op de kosten die je hebt voor het downloaden na dan).
ik hbe gekeken, maar ik krijg maar geen verbinding??!!
heeft niemand andere adressen?
ik wil anders wel zo'n ruil susteem ook hier beginnen maar ik weet niet waar we ze kunnen bestellen
en is het iemand al gelukt om ze te krijgen van 7210.dvd-ru.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 13 januari 2003 @ 17:21:
[...]

Bedankt! Ga ik naar kijken. Je kan de .jar gewoon downloaden, dus met een beetje geluk kan ik de source bekijken.
Je zou ook eens naar ActiveViewer kunnen zoeken. Die maakt bij het verbinden naar een VNC-server gebruik van een proxy-server. Waarschijnlijk zorgt die ervoor dat je wel socket-connecties kunt maken.

http://www.simeda.com/activeviewer/

Daar zeggen ze de vnc-viewer op een Nokia 6310i (prototype) werkend gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

het schiet gewoon niet op met die midlets

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee inderdaad. Ik denk dat dat nog echt van de grond moet komen. Was net zo als met ringtone's enzo. Nu heb je dat hetzelfde met polyfonic ringtone's en midlets. Straks wordt je er wer mee dood gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

jvo schreef op 09 januari 2003 @ 14:39:
[...]

ik heb het hele zwikkie binnen gehaald.
nu wil ik nog een demo "hello world" midlet hebben.

Deze laatste kan ik niet op mijn laptop installeren, systeem voldoet niet.
Nouja dan moet ik het thuis maar proberen. :'(

http://www.hids.nl/mobile/7650/j2me_midlets.html

[ Voor 15% gewijzigd door xychix op 14-01-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 12:38

tweakerbee

dus..?

Het is mij nog onduidelijk of je op de Siemens M50 via een datakabel een midlet kunt laden. Aangezien ik geen WAP heb lijkt me dat wel handig (VodaPhone iZi)...

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb net een example helloworldMIDLET.jad ingeladen via infrarood!! werkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

de laatste (SDK) draait niet op mijn
celeron 366 mhz dell laptop (win 98)
maar ook niet op mijn AMD 1800+ 512Mb ram machine (win ME)
iemand enig idee waarom niet ? (bij de install geeft hij aan dat hij niet op deze config draaid en kapt er dan mee !)

maar is deze laatste niet enkel bedoeld om het OS aan te passen ???

[ Voor 13% gewijzigd door xychix op 14-01-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

xychix schreef op 14 januari 2003 @ 17:53:
de laatste (SDK) draait niet op mijn
celeron 366 mhz dell laptop (win 98)
maar ook niet op mijn AMD 1800+ 512Mb ram machine (win ME)
iemand enig idee waarom niet ? (bij de install geeft hij aan dat hij niet op deze config draaid en kapt er dan mee !)

maar is deze laatste niet enkel bedoeld om het OS aan te passen ???
Bij mij draait de 7210 SDK in elk geval wel. Is ook wel belangrijk, want dan kan je je midlets in een 7210-simulator draaien. Mijn specs staan in m'n signature en ik draai Windows XP.
Anoniem: 53809 schreef op 13 January 2003 @ 23:15:
[...]

Je zou ook eens naar ActiveViewer kunnen zoeken. Die maakt bij het verbinden naar een VNC-server gebruik van een proxy-server. Waarschijnlijk zorgt die ervoor dat je wel socket-connecties kunt maken.

http://www.simeda.com/activeviewer/

Daar zeggen ze de vnc-viewer op een Nokia 6310i (prototype) werkend gekregen te hebben.
Ik heb de (uiteraard gehashde) source bekeken van de eerder genoemde mailviewer. Deze werkt dus inderdaad via een server die via http te benaderen is. Blijft het dus zo dat directe verbinding niet gaat. Oh, en alle wachtwoorden die je in dat programma tikt, gaan dus via die server.

[ Voor 38% gewijzigd door jvo op 15-01-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 15 January 2003 @ 12:20:
[...]

Bij mij draait de 7210 SDK in elk geval wel. Is ook wel belangrijk, want dan kan je je midlets in een 7210-simulator draaien. Mijn specs staan in m'n signature en ik draai Windows XP.

[...]

Ik heb de (uiteraard gehashde) source bekeken van de eerder genoemde mailviewer. Deze werkt dus inderdaad via een server die via http te benaderen is. Blijft het dus zo dat directe verbinding niet gaat. Oh, en alle wachtwoorden die je in dat programma tikt, gaan dus via die server.
Oke, maar die vnc, die maakt dus verbinding via een proxy-server. Dat zou dus betekenen dat het via een "speciale" proxy server ook mogelijk zou moeten zijn om semi-directe connecties naar buiten te kunnen maken. Of denk ik nou weer verkeerd? Dus msn met een proxy-server zou dus na aanpassingen moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18686

MSN zelf kan uiteindelijk ook via een HTTP Proxy werken. Ik heb zelf software gekocht voor mn 7650 waarmee ik kan msnnen (IM+ 2.0), alleen dit is geen midlet, maar Symbian Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18686 schreef op 16 januari 2003 @ 00:01:
MSN zelf kan uiteindelijk ook via een HTTP Proxy werken. Ik heb zelf software gekocht voor mn 7650 waarmee ik kan msnnen (IM+ 2.0), alleen dit is geen midlet, maar Symbian Software.
Nou dus alleen nog een versie voor de 7210/6610... Lijkt me dan toch ook gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

jvo schreef op 15 January 2003 @ 12:20:
[...]

hmmm win Xp, ik heb het op Win 98 en ME geprobeerd na een pogin om NT 4 te installen kwam ik HIER:
[rml][ partition table] hestellen ?[/rml]
uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of dit evt. wat gaat worden. (zal wel niet werken op de 6610/7210) Maar dit is een jabber client die HTTP connections ondersteund. Zou het niet mogelijk zijn om deze MIDlet zo aan te passen dat hij ook werkt op een 6610/7210 ?

http://www.streampath.com/sim_jabber.html

Ik heb al een mailtje gestuurd voor de download, ik post wel evtentuele vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64144

ik zit hier ook zonder datakable of irda, ik moet er ook zien te vinden via wap, het is me al gelukt om pacman via wap te downloaden maar heb de link niet meer :( ben je trouwens heel snel beu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 53809 schreef op 16 January 2003 @ 20:00:
Ik weet niet of dit evt. wat gaat worden. (zal wel niet werken op de 6610/7210) Maar dit is een jabber client die HTTP connections ondersteund. Zou het niet mogelijk zijn om deze MIDlet zo aan te passen dat hij ook werkt op een 6610/7210 ?

http://www.streampath.com/sim_jabber.html

Ik heb al een mailtje gestuurd voor de download, ik post wel evtentuele vorderingen.
Ja, dat gaat werken hoor. Ik heb het nog niet getest, maar die HTTP proxy is precies wat nodig is. Is alleen de vraag of er een beetje goed vanaf komt op een 128 bij 128 kleurenscherm.
Anoniem: 64144 schreef op 17 januari 2003 @ 00:16:
ik zit hier ook zonder datakable of irda, ik moet er ook zien te vinden via wap, het is me al gelukt om pacman via wap te downloaden maar heb de link niet meer :( ben je trouwens heel snel beu...
Tja, koop een IrDA connector man, werkt prima en als je moederbord het ondersteund heb je er al een voor een eurootje of 25.

[ Voor 25% gewijzigd door jvo op 17-01-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteravond het programma doorgestuurd gekregen. Het werkt netjes op mijn nokia 6610. MAAR deze versie ondersteund nog geen HTTP proxy (kan dus nog niet connecten). Hij maakt wel al zonder problemen een GPRS verbinding aan. In het mailtje stond dat de volgende versie wel HTTP proxy zou ondersteunen en ik bericht zou krijgen op het moment dat deze versie uit kwam.

Tot nu toe lijkt me dit dus de meest belovende messenger er tussenuit. Nou hopen dat ze snel met de versie met HTTP proxy ondersteuning komen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g-sus/1.gifAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g-sus/2.gifAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g-sus/3.gifAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g-sus/4.gif

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 53809 op 17-01-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61772

Iemand al software(midlets) voor de Samsung S100 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Wat gebruiken jullie eigenlijk als IDE voor het maken van midlets of gebruiken jullie gewoon notepad ?

Als nog iemand goede tutorials/examples/documentatie heeft voor het zelf ontwikkelen dan zie ik die heel graag (zoek er eigenlijk nog een die een beetje uitlegt hoe het hele proces in z'n werk gaat, dus vanaf idee tot applicatie in de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

ProgrammerX schreef op 17 januari 2003 @ 12:37:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als IDE voor het maken van midlets of gebruiken jullie gewoon notepad ?

Als nog iemand goede tutorials/examples/documentatie heeft voor het zelf ontwikkelen dan zie ik die heel graag (zoek er eigenlijk nog een die een beetje uitlegt hoe het hele proces in z'n werk gaat, dus vanaf idee tot applicatie in de telefoon).
klein stukkie terug staat de volledige nokia set genoemd.. kun je gratis downloaden en proggen maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Wat zijn goeie sites voor de siemens m50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:40
Damn, zo'n MSN client is natuurlijk wel cool. Wat ik me nou afvraag: wat voor verbinding wordt er dan vastgesteld? (wil ff weten hoe duur een minuutje MSN'en dan is :P)

Is dat een WAP-verbinding of een GPRS verbinding? Ben nogal n00b wat dit betreft, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Thijs schreef op 20 januari 2003 @ 20:47:
Damn, zo'n MSN client is natuurlijk wel cool. Wat ik me nou afvraag: wat voor verbinding wordt er dan vastgesteld? (wil ff weten hoe duur een minuutje MSN'en dan is :P)

Is dat een WAP-verbinding of een GPRS verbinding? Ben nogal n00b wat dit betreft, dus... ;)
Ligt aan de instellingen van je telefoon zover ik weet. Ondersteund je telefoon GPRS, dan staat deze ook standaard ingesteld op GPRS. En zoals je waarschijnlijk wel weet betaal je bij GPRS niet voor je verbindingstijd, maar voor je verzonden data. Het is inderdaad wel interessant voor dergelijke programma's om een soort van data-teller bij te houden, zodat je kan zien wat je verbruik is en wat je kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb wel een heleboel midlets hier.
Het probleem is alleen dat ik ze ooit gedownload heb en niet weet of er copyright opzit.

Heeft iemand enig idee hoe je kan zien of een midlet illegaal is of niet ?
Of er uberhaupt een copyright op een midlet kan staan ?
En stel dat er 1 opzit en je download er 1 van een website, mag je hem dan verder verspreiden ? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik heb geen idee. Hopelijk mag het wel. Als je dan wilt dan kan je wel ff een site-je maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 58110 schreef op 21 January 2003 @ 17:52:
Ik heb geen idee. Hopelijk mag het wel. Als je dan wilt dan kan je wel ff een site-je maken...
Mja het probleem is dat ik daar niet zomaar vanuit kan gaan.
Ik moet gewoon zeker weten of het wel of niet mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Airwolf] schreef op 21 January 2003 @ 13:57:
Ik heb wel een heleboel midlets hier.
Het probleem is alleen dat ik ze ooit gedownload heb en niet weet of er copyright opzit.

Heeft iemand enig idee hoe je kan zien of een midlet illegaal is of niet ?
Of er uberhaupt een copyright op een midlet kan staan ?
En stel dat er 1 opzit en je download er 1 van een website, mag je hem dan verder verspreiden ? etc.
De copyrights zijn helemaal MIDlet afhankelijk. Sommige MIDlets mag je zomaar verspreiden en sommige zijn gewoon gecopyright. Dit zou je moeten controleren bij de maker van de MIDlet. Gewoon ff bij google zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Kan iemand mij zeggen of je op de t300 van sony ericcsson java kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73870

je kan ze idd downloaden, heb zojuist via WAP een streetfighter MIDlet gedownload, werkt gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ondertussen heb ik nog steeds geen goede site gevonden voor midlets. Maar nog even een ander vraagje... Heb dus een 6610 en nou wou ik via wap een midlet downloaden bij midlet.org .Daar moet je op een gegeven moment kiezen welke telefoon je hebt. Welke moet je dan kiezen aangezien de 6610 er niet tussen staan. Ik had het al geprobeerd met 'All Phone - generic ' maar dan komt er ongeldig bestand te staan. Er ik had gelezen hier dat er al wel een paar waren met een 6610 die het gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73870 schreef op 21 January 2003 @ 18:51:
je kan ze idd downloaden, heb zojuist via WAP een streetfighter MIDlet gedownload, werkt gewoon perfect
Op welke site en hoe? Heb streetfighter al wel zien staan op midlets.org denk ik maar het lukte me niet, omdat het enkel via vodafone buitenland en O² of zo gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73870

Anoniem: 64144 schreef op 21 January 2003 @ 20:27:
[...]

Op welke site en hoe? Heb streetfighter al wel zien staan op midlets.org denk ik maar het lukte me niet, omdat het enkel via vodafone buitenland en O² of zo gaat...
Ik heb het van midlets.org inderdaad.
Het is me als volgt gelukt, ik heb een bookmark naar het .jar bestand gemaakt en ben vervolgens naar die pagina gegaan met de WAPbrowser van m'n telefoon, de telefoon vroeg of ik de toepassing wou bewaren onder mijn "toepassing"-folder. Ik had ja gekozen en kon de applicatie daarna gewoon uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73870 schreef op 21 January 2003 @ 22:14:
[...]

Het is me als volgt gelukt, ik heb een bookmark naar het .jar bestand gemaakt en ben vervolgens naar die pagina gegaan met de WAPbrowser van m'n telefoon, de telefoon vroeg of ik de toepassing wou bewaren onder mijn "toepassing"-folder. Ik had ja gekozen en kon de applicatie daarna gewoon uitvoeren.
is misschien een stomme vraag maar hoe maak je een bookmark? weet niet eens wat het is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja vertel eens iet meer met uitleg enzo

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Als we toch stomme vragen gaan stellen, stel ik er ook een ;) ;)

Waarom downloaden jullie die midlets toch allemaal via wap ? Is het niet makkelijker om ze eerst gewoon te downloaden en dan via een datakabel/infarood/bluetooth erop te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62027

Ik zou graag de game Snake 2 maar dan in kleur ofzo? Voor m'n 7210. Waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels de moed opgegeven om via WAP te downloaden en heb nu een IRDA conector besteld. Krijg hem als het goed is overmorgen.
Maar heb in een ander topic ook echt goede midlets gevonden. Weet alleen niet waar je ze kan downloaden :?
Staat er ook niet echt duidelijk. Weet iemand dat hier toevallig ?
http://www.dseffects.com/f_midlets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Anoniem: 40432 schreef op 22 January 2003 @ 12:46:
Ik heb inmiddels de moed opgegeven om via WAP te downloaden en heb nu een IRDA conector besteld. Krijg hem als het goed is overmorgen.
Maar heb in een ander topic ook echt goede midlets gevonden. Weet alleen niet waar je ze kan downloaden :?
Het zijn inderdaad zeer mooie midlets :) Volgens hun site kan je ze bestellen op de wap portals die onder de midlets staan, dus voor nu in ierland en italië :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ProgrammerX schreef op 22 January 2003 @ 12:55:
[...]

Het zijn inderdaad zeer mooie midlets :) Volgens hun site kan je ze bestellen op de wap portals die onder de midlets staan, dus voor nu in ierland en italië :/
Ja...dat leek mij ook. maar omdat er staat : You can download these midlets from the following wap portals ......

dacht ik dat je ze wel gewoon kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Het zou mooi zijn als die .jar via de datakabel naar m'n S100 kunnen. Is het iemand trouwens al gelukt om een midlet te downloaden voor deze telefoon, mij lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Anoniem: 14065 schreef op 22 January 2003 @ 13:01:
Het zou mooi zijn als die .jar via de datakabel naar m'n S100 kunnen.
Waarom kan dit niet dan ? Is er geen (pc)software voor ?

(heb zelf namelijk alleen ervaring met nokia en die hebben de pc suite waar dit mee kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40432 schreef op 22 January 2003 @ 12:46:
Ik weet niet welk abbo. jij hebt bij je telefoon. Maar ik kan met mijn kpn mobile bijv. geen midlets groter dan 20kb (kan ook 30 zijn... nooit precies uitgetest) downloaden. Heb al een mailtje hiervoor naar hun technische dienst gestuurd. Ze zijn het nou uit aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

ProgrammerX schreef op 22 January 2003 @ 13:04:
[...]

Waarom kan dit niet dan ? Is er geen (pc)software voor ?

(heb zelf namelijk alleen ervaring met nokia en die hebben de pc suite waar dit mee kan)
]
Afaik niet, zo willen ze het kopieren van die midlets tegegaan. Maar als iemand software weet, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Anoniem: 53809 schreef op 22 January 2003 @ 13:08:
[...]

Ik weet niet welk abbo. jij hebt bij je telefoon. Maar ik kan met mijn kpn mobile bijv. geen midlets groter dan 20kb (kan ook 30 zijn... nooit precies uitgetest) downloaden. Heb al een mailtje hiervoor naar hun technische dienst gestuurd. Ze zijn het nou uit aan het zoeken.
Schijnt een probleem te zijn bij het wap portal. Het volgende stuk tekst komt uit een document afkomstig van nokia:
Many WAP gateways are typically configured for small WAP pages and may not support large files (in particular, JAR files over 30 kb hit this problem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73870 schreef op 21 januari 2003 @ 22:14:
[...]

hoe ben je dan aan die link gekomen??
kan je die ook aan ons geven of heb je daar voor meoten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij aub aub aub aub helpen?
Ik heb de .jar en de .jad files van de nieuwe versie van Snake 2 (kleur).
Kan iemand die misschien ergens uploaden zodat ik hem wel kan downloaden?
Nu lukt het me steeds niet. Please help me NOODKREET!

.Jad file -> http://michael-kenis.com/snake.jad
.Jar file -> http://michael-kenis.com/snake.jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu begrijp ik er geen reed meet van. Welke heb je nou nodig van de 2 :? Of moet je ze allebij hebben? Want als je via wap download...dowload je er toch ook maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62027 schreef op 23 January 2003 @ 01:20:
Kan iemand mij aub aub aub aub helpen?
Ik heb de .jar en de .jad files van de nieuwe versie van Snake 2 (kleur).
Kan iemand die misschien ergens uploaden zodat ik hem wel kan downloaden?
Nu lukt het me steeds niet. Please help me NOODKREET!

.Jad file -> http://michael-kenis.com/snake.jad
.Jar file -> http://michael-kenis.com/snake.jar
http://www.iisfaq.com/?View=A403&P=96

Je moet volgens mij voor je nokia telefoon de MIME types nog goed op je server instellen. Heb ik op mijn server ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 40432 schreef op 23 January 2003 @ 10:56:
Nu begrijp ik er geen reed meet van. Welke heb je nou nodig van de 2 :? Of moet je ze allebij hebben? Want als je via wap download...dowload je er toch ook maar 1?
Beide, de .jar is het eigenlijke bestand met de java midlet, de .jad is een omschrijvingsbestand van de .jar. Is eigenlijk een stom systeem, omdat je in het .jar bestand ook een omschrijvingsbestand hebt zitten, maar goed, zo is het. Je hebt ze volgens mij altijd beide nodig. In elk geval zeker als je ze via je pc in je telefoon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46263

Ik heb nu ook die Streetfighter gedownload van midlet.org op dezelfde manier als Jollo. Die link kan je gewoon vinden door er ff op je muis op te gaan staan. Deze link opslaan als bookmark in je mobiel en downen maar.

Ik krijg alleen wel een NullPointerException als ik m uitvoer...., maar downen is gelukt :o

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 46263 op 23-01-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus de volgende url ingetoetst
http://midlet.org/repository/jshape/streetfighter/msf.jad
en eerst kwam ik er, klik ik dus om te downloaden,duurt lang maar stopt ie opeens en dan nog eens proberen stop ie meteen met donwloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 46263 schreef op 23 januari 2003 @ 16:49:
Ik heb nu ook die Streetfighter gedownload van midlet.org op dezelfde manier als Jollo. Die link kan je gewoon vinden door er ff op je muis op te gaan staan. Deze link opslaan als bookmark in je mobiel en downen maar.

Ik krijg alleen wel een NullPointerException als ik m uitvoer...., maar downen is gelukt :o
Oh, bij mij op m'n 7210 werkte die wel. Ik heb de .jad en .jar gedownload naar m'n pc en toen via IR in m'n telefoon gezet. Het spel is overigens niet echt de moeite waard vind ik. Wel leuk om een dergelijke port te zien, maar een leuk spel levert het op een 7210 in elk geval niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46421 schreef op 22 januari 2003 @ 22:20:
[...]

hoe ben je dan aan die link gekomen??
kan je die ook aan ons geven of heb je daar voor meoten betalen?
kan je mij de precieze link is geven die je in je bookmark zet voor een of ander midlet, maakt niet uit welke, wel liefst een goeie. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53809 schreef op 23 januari 2003 @ 11:46:
[...]

http://www.iisfaq.com/?View=A403&P=96

Je moet volgens mij voor je nokia telefoon de MIME types nog goed op je server instellen. Heb ik op mijn server ook moeten doen.
Kan ik snake dan misschien vanaf jou server downloaden? Is maar 1 malig. Zou het heel top vinden.
wil je aub reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die snake wil ik ook wel. Dus misschien een idee om een servertje opte zetten met alle midlets erop. Lijkt mij dat er genoeg animo voor is. Zou zelf niet weten hoe het moet anders had ik het al zeker wel gedaan. ( Als ik de midlets zou hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

idd wel leuk idee

opensecure.nl

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste