Mousepads & stuff

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog maals voor degenen die de fUnc fijn vinden maar eigenlijk te klein; probeer een Everglide Ricochet! Ongeveer zelfde soort oppervlak, maar 30 cm breed (func is ong. 25 cm).
GleNnoS_ schreef op 10 augustus 2004 @ 23:11:
Over die steelpads wat is het verschil tussen de 4d en 4s qua glij prestatie's ? Ik wil niet dat je geen grip meer hebt ofzo dat je te veel glijd..
4D = plastic 4S = aluminium
Grip heb je altijd, tis maar net hoeveel frictie jij fijn vind. De 4D heeft minder frictie dan de 4S en is dus gladder. Wat bij jou past zou je moeten proberen in de praktijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik ga denk ik de Steelpad S&S (zonder logo) bestellen
komt over 6 dagen uit ^^ even pre-orderen en ook wat van die voetjes erbij voor me intelli 4.0 :) zodra ik hem heb zal ik wel bevindingen posten

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik heb op Codemasters CampZone 2004 Powered by Aopen, Controlled by Promise (lol) een Steelpad 4D gekocht.
Tevens heeft een clanmate uit mn tent een Steelpad 4S gewonnen met de muziekcompo (ter waarde van 40 euro). En ik heb ze vergeleken met elkaar.

Steelpad 4D - 17.50 (CampZone prijs, normaal 19.50) - Materiaal: Hard plastic achtig
Steelpad 4S - 37.50 (CampZone prijs, normaal 39.50) - Materiaal: Aluminium

Ik vond mijn Steelpad veeeel lekkerder spelen (plastic), de 4S kraakt en maakt een verschrikkelijk geluid, alsof iemand met nagels over een schoolbord gaat. Met 4 verschillende muizen getest (2 MX500 en 2 Razor Viper (opticals)) allen uitgerust met teflon, 3 met bijgeleverde teflon, 1 met teflon van de koninklijke luchtmacht. De 4D (die bijna iederene uit mijn tent heeft gekocht) glijd super, alsof het over perfect ijs heen schuift. Bij de 4S zelfde, niet merkbaar beter. Wel nadelen waren dat het koud aanvoelde (metaal...) en produceerde een irritant geluid. Mijn favo is dus de 4D, plastic gaat net zo snel en heeft geen nadelen van het aluminium.

Bovendien valt het wel mee in games opzich, ik bedoel... je ownt niet gelijk ofzo als je n00b was. Tmuist gewoon veel fijner en ietsjes precieser en lekker vlot natuurlijk, mijn spierkracht nodig. Als ik mijn muis een klein zetje geef glijd is het halve muispad over terwijl ik daarvoor de muis compleet moest vasthouden en meeslepen. Hij danst over je muispad bij wijze van. Echt zalig, ik wil niet meer anders dan mijn 4D in combo met MX500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
* Tweeke heeft vandaag z'n steelpad 4D binnengekregen, gecombineerd met een MX310.
Overigens was mijn steelpad maar €15 (www.atro.nl). Verzendkosten tellen niet :+

Ik kan nog niet zeggen of ie lekker muist, want ik ben nu nog vooral aan het proberen de muis op de muismat te houden 8)7 zó soepel glijdt ie dus En dat nog zonder mouseskatez... :)

Ruwe kant is wel lekker voor surfen enzo.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien is dit een nub vraag, of al gesteld.. Maar iig: Ik heb thuis wel ergens teflon tape liggen ,maar hoe plak ik dat erop ? :P
Ik heb een gewonen Logitech Optical+. Hier zijn de plastic voetjes bijna compleet versleten omdat ik op een harde kunstof mat speelde, wat super gleed. Maar nu niet meer. Nu knarst het en op een stoffen mat glijdt het ngo beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Crash schreef op 10 augustus 2004 @ 23:18:
Zijn er toevallig meerdere mensen die een fUnc muismat hebben icm een Logitech MX muis (500/510) waarvan de glidepads van de muis snel slijten?
Zowel bij mijn MX500 als MX510 waren de voetjes in no-time beschadigd dat deze gingen krassen.

Ik gebruik overigens de gladde kant :)
(teflon mouseskatez heb ik hier wel liggen, en dat werkt ook wel voor een tijdje, maar dat vind ik een oplossing voor een probleem wat imho niet eens zou mogen ontstaan :))

[...]

Die gewoonte heb ik ook met mijn muismat :) (fUnc)
Scheelt weer wat weerstand/deeltjes die onder de voetjes terecht kunnen komen en kunnen zorgen voor een krassend/schrapend gevoel.
MX500+fUnc hier en heb hetzelfde. Eerst met de dual-optical en nu (al een tijdje) de MX500. Ik gebruik zelf de ruwe kant, maar de voetjes zijn aardig gaan slijten en krassen. Ik heb nog wel alle voetjes en ze zijn eigenlijk al een tijdje niet erger geworden, nooit teflon of wat dan ook gebruikt.

Oh en ik heb toch maar de X-Trac Pro HS besteld bij dexsystems. Heb toch een tweede mat nodig, dus als het niks blijkt te zijn is er nog geen man overboord.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik muis nu al een maandje of 4 met fUnc + MX500 + mouseskatez...
Loopt nog steeds hardstikke perfect! Er zijn nog geen tekenen van slijtage te zien/merken, afgezien van enkele echt miniscule krasjes die niet voelbaar zijn. (iedereen voelt wel eens je muis schuren als er iets tussen zit, stofje, korreltje/kruimeltje, whatever....dat dus).
Een vriend van me heeft de Steelpad 4S, en de fUnc is echt fijner gewoon...qua gladheid zal het elkaar niet zo heel veel maken, alhoewel ik vind dat mn fUnc een stukje gladder is nog. Alleen: de steelpad maakt zooon ontiegelijke herrie, echt verschrikkelijk. Ik zou dr knettergek van worden. Als je daaraan kan wennen, is dat natuurlijk ok, maar ik hoorde het door mn koptelefoon tijden CS'en, niet fijn. De Steelpad zal misschien wel wat minder snel slijten..dat is dus de overweging die je persoonlijk moet maken. Smoothness zonder herrie, of durability (damn, wat is dat ook weer int nederlands??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
HyperioN. schreef op 17 augustus 2004 @ 23:13: Smoothness zonder herrie, of durability (damn, wat is dat ook weer int nederlands??)
Duurzaamheid ;)

Verder ben ik het met je eens als het gaat om de geluidsproductie van de alu steelpads, die van mijn kunstof steelpad (4D) is wel alleszins redelijk te noemen, zeker nu ik mouseskatez onder m'n muis heb geplakt :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier een standaard Logitech Optical OEM (zo'n witte ja) op een sticker muismat met een lichte structuur (reclame van de ABN erop) de muis zweeft... ideaal alleen als ik van plek wissel kan mat niet mee verhuizen, loshalen = slopen... heb helaas geen ander.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

kan vanmiddag mijn Steelpad S&S ophalen bij het postkantoor :)

zal vanavond ff posten hoe die bevalt enzo

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 12:06:
Ik speel bijna nooit FPS spellen, eerder RPG's.

Een van de "vreemdheden" die ik me heb aangeleerd is het gebruik van een muismat in de hoogte: de korte kant is naar de tafelrand gekeerd dus. Als ik een muismat in de breedte gebruik, met de lange rand naar de tafel gekeerd, dan zijn 99 van de 100 modellen gewoon niet hoog genoeg.
Ik gebruik mijn muismat ook 45 graden gedraaid :)
Ik heb een vrij grote sensitivity dus ik heb de volle breedte van een mat bij lange na niet nodig. Daarnaast vind ik het prettig om mijn hand/pols ook op de mat te laten rusten (lekker zacht). Vandaar dat ik ook zweer bij een doodnormale stoffen mat.
Ik gebruik overigens een cheap ass Hema matje van van 1 euro ofzo. Owja en de kleur is blauw :+

• admiral866
  • Laatst online: 00:37

admiral866

The King Personality Disorder

.Sachiel schreef op 19 augustus 2004 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik mijn muismat ook 45 graden gedraaid :)
Ik heb een vrij grote sensitivity dus ik heb de volle breedte van een mat bij lange na niet nodig. Daarnaast vind ik het prettig om mijn hand/pols ook op de mat te laten rusten (lekker zacht). Vandaar dat ik ook zweer bij een doodnormale stoffen mat.
Ik gebruik overigens een cheap ass Hema matje van van 1 euro ofzo. Owja en de kleur is blauw :+
bedoel je niet 90 graden? :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb een tijd terug zelf een muismat gemaakt met aluminium ed maar toch gebruik ik alleen mijn bureau :P. Zolang die niet vies is werkt het perfect met een MX700 :).
Op lans waar ik een kuttafeltje heb gebruik ik die alu muismat wel :P.

301SQN

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ok steelpad S&S is binnen
leuk verpakt, zit een hoesje bij wat eigenlijk nergens voor nodig is, alleen show

de pad zelf is lekker groot, anti slip bodem
hij is erg dun, wat ik superfijn vind
beetje structuur aan de bovenkant, dus niet uberglad

had er ook skateachtige dingen bij besteld voor mijn intelli explorer 4.0 maar bij de mat zelf zitten ook al saktes, welke ik dus over de standaard skate geplakt hebt

de mat maakt nauwlijks geluid als je er met de muis over heen gaat,

reactie snelheid is prima, ook de sensitivity enzo

ben erg tevreden over dit ding, vooral ook omdat ie echt superdun is :) 2mm

al met al ben ik zeer tevreden

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
admiral schreef op 19 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

bedoel je niet 90 graden? :)
Ja bedoelde 90 graden :o LOL!
45 graden is wel een heel aparte positie.

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb op de T.I.M.E.S lan afgelopen week een COREPAD gekocht

Ik heb veschillende surfaces uitgeprobeerd, van icemat tot en met de FuNc mat.

En ik moet zeggen, deze mat bevalt me tot nu toe het beste.

Het is een glazen bovenzijde, die antraciet is met zwarte dotjes en een anti slipmatje er bij.
Het voordeel van deze mat is dat ie niet slijt en dat mijn MX510 preciezer is.
En je krijgt er teflon tape bij.

ff een picje van de Corepad erbij
Afbeeldingslocatie: http://www.padz.nl/images/Corepad/corepadBig.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Doppert op 19-08-2004 21:58 ]

http://raptr.com/Doppert/about

• admiral866

admiral866

ziet er nice uit :)
Maar verschilt ie erg veel met de icemat dan? Omdat het allebei glas is he.

edit: zat ff te kijken waar dat plaatje vandaag komt -> http://www.padz.nl Leuke site wel. Zie ik dit ook staan: Steelpad Gaming Glove - GG3
Iemand daar ervaring mee? :)

[ Voor 58% gewijzigd door admiral866 op 19-08-2004 22:27 ]

• Da_Hardest
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Doppert schreef op 19 augustus 2004 @ 21:56:

Het is een glazen bovenzijde, die antraciet is met zwarte dotjes en een anti slipmatje er bij.

[afbeelding]
ik heb de corepad ook gekocht op TIMES :)
ik ben er echt tevreden mee.. de beste mousepad die ik ookitheb gehad en verwacht dat hij ook nog wel een tijdje meegaat :Y)

• Doppert
admiral schreef op 19 augustus 2004 @ 22:20:
ziet er nice uit :)
Maar verschilt ie erg veel met de icemat dan? Omdat het allebei glas is he.
Dat zeker, de icemat heeft last van zweethanden, als je zweet handen hebt wilt je muis wel eens gaan flippen als je over het natte gedeelte gaat.
Ik heb de corepad hierop getest, zelfs als ik er spa rood over heen gooi tot ie zeiknat is doet ie het nog :D

En hij is vele malen gladder als de icemat en maakt niet van die kratsgeluiden _/-\o_

• admiral866

admiral866

Doppert schreef op 19 augustus 2004 @ 23:14:
[...]

Dat zeker, de icemat heeft last van zweethanden, als je zweet handen hebt wilt je muis wel eens gaan flippen als je over het natte gedeelte gaat.
Ik heb de corepad hierop getest, zelfs als ik er spa rood over heen gooi tot ie zeiknat is doet ie het nog :D

En hij is vele malen gladder als de icemat en maakt niet van die kratsgeluiden _/-\o_
Van dat zweten had ik altijd last op de steelpad 3S, maar nog nooit problemen mee gehad om de icemat 2nd edition. Maar dan de volgende lan toch es kijken of de corepad er is :)

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
Hoe duur is de corepad en waar te koop? (ik zag niks @ tweakers.net) Enne ik heb nu hyperglides is dat beter of slechter dan teflon tape?

• admiral866

admiral866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-09 22:56
Ik wil de Steelpad4d bestellen, nog even voor de zekerheid werkt deze muismat goed met de Logitech MX310! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 20 augustus 2004 @ 23:22:
Ik wil de Steelpad4d bestellen, nog even voor de zekerheid werkt deze muismat goed met de Logitech MX310! ?
Werkt perfect, gebruik de combinatie nu week ofzo en ik muis heerlijk soepel. _/-\o_ MX310 en 4D dus ook. Eerst vond ik de gladde kant het best, maar nu kan ik de ruwe kant ook best waarderen voor het gamen. Die is wat preciezer.

De gladde kant is namelijk wel heel glad (moet je prettig vinden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Heb nu 2 dagen op de Steelpad S&S gespeeld en ben best tevreden tot nu toe.
Ik heb niet zoveel ervaring met de "professionele muismatten" maar deze is erg glad (zeker als je de bijgeleverde skates gebruikt), lekker dun, is met geen mogelijkheid te verschuiven en is dusdanig groot dat je nooit meer naast de mat komt.
Zelfs met zweterige handen heb je geen last van weerstand.

Moet nu alleen weer de juiste mouse sensitivity voor UT zoeken :P

[ Voor 4% gewijzigd door grep op 21-08-2004 00:24 ]

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu al een tijd de Func1030 maar ben er toch niet helemaal gelukkig mee. :X

Nadelen:
Plastic surface-> hand zweet licht -> muis gaat skippen. :'(
Oppervlak te klein
Muisvoetjes slijten snel (zeker bij ruwe kant van func)

Ben nu dus aan het kijken voor maar weer een stoffen muispad en lees zowel over de
Xtrac Ripper
http://www.xtracpads.com/index.htm

als de
Qpad gamer
http://www.qpad.se/english/intproducts/intproducts.html

erg goede verhalen.

Iemand ervaring met m.n. de laatste?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Klein kickje. :)

Iemand ervaring met de Qpad?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 06 september 2004 @ 11:58:
Klein kickje. :)

Iemand ervaring met de Qpad?
Ik zelf geen ervaring maar wellicht helpen reviews je verder:

http://www.qpad.se/english/intreviews/intreviews.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:33:
[...]

Ik zelf geen ervaring maar wellicht helpen reviews je verder:

http://www.qpad.se/english/intreviews/intreviews.html
THX maar die heb ik al gelezen. Ze zijn gelukkig erg positief. Zo positief dat ik inmiddels van de week er eentje besteld heb. :)

Desalniettemin vind ik gebruikerservaringen van medetweakers toch ook altijd een waardevolle aanvulling...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik al ong. een half jaar een MX510 (1 woord, super) en een hema (!!!) map buitenkant als muismat... ik heb t ergens gevonden (weet niet meer waar) en t leek me wel wat, ben zo'n map gaan halen, voorkant ervanaf geragd, natjes op maar gesneden, randjes afgewerkt met tape, posterstrips eronder om 'm aan m buro vast te plakken, en het gaat als een dolle! Ik speel aardig wat ET, en als ik ergens anders ben voelt de muis echt gehandicapt aan.. er moet aardig wat veranderen wil ik iets anders nemen!

Verwijderd

Is die nieuwe MX1000 met ingebouwde Laser wat? Of is dat niks voor gamen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 23:57:
ik gebruik al ong. een half jaar een MX510 (1 woord, super) en een hema (!!!) map buitenkant als muismat... ik heb t ergens gevonden (weet niet meer waar) en t leek me wel wat, ben zo'n map gaan halen, voorkant ervanaf geragd, natjes op maar gesneden, randjes afgewerkt met tape, posterstrips eronder om 'm aan m buro vast te plakken, en het gaat als een dolle! Ik speel aardig wat ET, en als ik ergens anders ben voelt de muis echt gehandicapt aan.. er moet aardig wat veranderen wil ik iets anders nemen!
Hehe ja dat is het nadeel als je jezelf teveel verwend.

• DinX
  • Laatst online: 09:41

DinX

Motormuis

GleNnoS_ schreef op 19 augustus 2004 @ 23:26:
Hoe duur is de corepad en waar te koop? (ik zag niks @ tweakers.net) Enne ik heb nu hyperglides is dat beter of slechter dan teflon tape?
http://www.corepad.com/wheretobuy.php

Hij is dus vrij duur. Maar ik denk dat ik hem binnen een paar dagen toch ga bestellen. Ik heb nu een ratpadz van 3 jaar oud, maar die is bol gaan staan in het midden en is helemaal afgesleten. Geeft nu meer moeite dan m'n bureau.
Dacht dat hij iets van 45€ kostte

Maar je krijgt dan wel:

de corepad
neopreen onderlegger
teflon tape
polssteun

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 16-09-2004 15:50 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb zelf een Logitech MX700 en ik heb echt zwaar de moeite om in 3d-shooters goed te aimen. bij een snelle reactie schiet ik vaak mis, waardoor ik bij moet stellen en in multiplayer dus snel verlies!

ik weet niet precies waar het aan ligt, meschien is een draadlose optical niet de meest optimale configuratie om te gamen maar ik vindt dit wel vrij extreem... en ik ben toch ook niet debiel ofzo dat ik echt niet kan aimen :P

Ik gebruik op dit moment geen muismat (opervlakte is een licht gekleurde houten bureaublad) maar ook met stoffen muismatjes wou het voor geen meter.

kzit er nu aan te denken om maar eens en goeie muismat te proberen. kunnen jullie iets aanraden wat niet achterlijk duur is (ben niet van plan 50 euro aan een muismat uit te geven) ?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:13
Chaoss schreef op 16 september 2004 @ 15:58:
ik heb zelf een Logitech MX700 en ik heb echt zwaar de moeite om in 3d-shooters goed te aimen. bij een snelle reactie schiet ik vaak mis, waardoor ik bij moet stellen en in multiplayer dus snel verlies!

ik weet niet precies waar het aan ligt, meschien is een draadlose optical niet de meest optimale configuratie om te gamen maar ik vindt dit wel vrij extreem... en ik ben toch ook niet debiel ofzo dat ik echt niet kan aimen :P

Ik gebruik op dit moment geen muismat (opervlakte is een licht gekleurde houten bureaublad) maar ook met stoffen muismatjes wou het voor geen meter.

kzit er nu aan te denken om maar eens en goeie muismat te proberen. kunnen jullie iets aanraden wat niet achterlijk duur is (ben niet van plan 50 euro aan een muismat uit te geven) ?
ik denk dat je met een nieuwe muis (met draadje) meer opschiet dan met een nieuwe muismat. Cordless muizen zijn nou eenmaal niet erg geschikt voor shooters.

• TeringJantje
  • Laatst online: 09-09 17:15
Zit er eigenlijk nog een verschil tussen de func 1030 zwart en de blauw/oranje versie? Welke is beter voor een optische muis of maakt dat niets uit?

En zijn er mensen die ervaring hebben met de func in combinatie met mousepad hyperglides?

Heb nu een black icemat, maar zit er aan te denken om een func te bestellen, icemat maakt namelijk nogal een irritant geluid.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SICK schreef op 16 september 2004 @ 16:08:
[...]

ik denk dat je met een nieuwe muis (met draadje) meer opschiet dan met een nieuwe muismat. Cordless muizen zijn nou eenmaal niet erg geschikt voor shooters.
niet echt een optie, kheb een logitech desktop setje, beetje zonde dus. Toen ik deze logitech-set kocht heb ik eerst op internet gezocht naar reviews en daaruit kon ik toch opmaken dat met de MX700 prima te gamen valt.

...en anders is het voor mij wachten op een draadloze muis die wel snel genoeg is :/

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SICK
Chaoss schreef op 16 september 2004 @ 16:51:
[...]

niet echt een optie, kheb een logitech desktop setje, beetje zonde dus. Toen ik deze logitech-set kocht heb ik eerst op internet gezocht naar reviews en daaruit kon ik toch opmaken dat met de MX700 prima te gamen valt.

...en anders is het voor mij wachten op een draadloze muis die wel snel genoeg is :/
je kan toch je keyboard houden als die wel snel genoeg is en je mx700 vervangen (en verkopen) door een mx510/mx510. Zelfs een microsoft wheelmouse optical die rond de 12euro kost zou beter bevallen voor gamen denk ik.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft iemand ervaring met de Cooler Master X-Pad III (aluminum, zwart)?

http://www.coolermaster-e...amp-u03-uk/amp-u03-uk.asp

Ik kan nergens reviews ofzo vinden, niet met google of op GoT.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb de Qpad nu binnen. :) http://www.qpad.se/english/intwebshop/intwebshop.html

Heb deze:
---------------------------------------------------------------------
QPAD® Gamer LowSense™
Price: 31€
If you want the best mouse pad there is and have lots of space on your desk. The huge size of the mouse pad enables you to turn down the mouse sensitivity which increases the size of your target and therefore your precision.

Design: AIM
Size: 405x285mm
Thickness: 4mm
Artnr: 3330
Freight: 8€ (all over world)
Total: 39€
-------------------------------------------------------------------------

Tov de Func1030 vind ik hem dus echt relaxter! :)

Gebruik hem icm een standaard Logitech cordless optical mouse.

+ Ongeveer twee keer zo groot
+ Stof = geen zweetplekken = geen skipping
+ ongeveer net zo snel als de Func.
+ Stof = geen "krassend" geluid

- Vrij duur
- Print spreekt me niet zo aan. Je kunt echter tegen meerprijs je eigen design krijgen.
- Maar ongeveer een 0.5mm hoger dan de Func maar toch merk je dit.
Er is ook een versie van 1.5 mm versie te krijgen: http://www.indiweb.de/en/...e_id0=1&kategorie_id1=126 Helaas is het daar duurder dan bij de makers zelf en daar hebben ze de 1.5mm niet.
- rand vd mat is scherp. Echter eenvoudig op te lossen door met waterproof schuurpapier ff de rand te behandelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2004 19:19 ]

PC Specs

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:15
Sorry dat ik het hele topic niet doorlees, maar waar kun je losse Teflon tape kopen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
hardwarelab.nl, everglide.nl, steelpad.nl etc.
Bij onderhand iedere shop die ook pro-gamer muismatten verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoodspeeD schreef op 25 september 2004 @ 21:04:
Sorry dat ik het hele topic niet doorlees, maar waar kun je losse Teflon tape kopen?
Ik zou de Big Pack Mouse Skatez kopen @ www.everglide.nl dat is het voordeligst en imo ook het beste spul. Let alleen wel op dat op Steelpads en Icemats de tape sneller slijt en je dan mss meer hebt aan dat stevigere (maar minder gladder) spul wat er speciaal voor gemaakt is.

Misschien dat ik binnenkort even een nieuwe topic met uitgebreide openings post maak.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 03:39 ]

Verwijderd

mijn muis is kapot gegaan :( de linker knop klikt niet meer goed :(
maar ik ben dus op zoek naar een nieuwe muis om te gamen.
welke muis raden jullie me aan?

• HyperioN
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:13:
beetje loos vraagje, nu gaat iedereen weer pimpen met zijn muis/mat-combo, en iedereen vind zijn eigen combo natuurlijk het best. Kijk gewoon zelf even welke muis je fijn in de hand vind liggen, en wat je belangrijk vind. (dus draadloos of draad (aka zwaar of licht), bal of optical (of laser :X) lowsens of highsens)
ik heb een mx500 + fUnc en ben daar zeeers tevreden mee

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:13:
De Logitech MX1000 (laser) en MX510 hebben atm de beste sensor. Maar vooral de vorm en knoppen zijn ook belangrijk! Geloof dat de MX1000 wel een stukkie zwaar is ivm de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SICK schreef op 16 september 2004 @ 16:08:
[...]

Onzin, ik schiet met de MX700 iedereen naar de kloten. Heb zelfs in Team-Nederland met RTCW gezeten met een hele oude verrotte 400 dpi cordless Logitech muis MET BAL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 07:50:
[...]

Onzin, ik schiet met de MX700 iedereen naar de kloten. Heb zelfs in Team-Nederland met RTCW gezeten met een hele oude verrotte 400 dpi cordless Logitech muis MET BAL!
Het gaat er niet om wat jij met een mindere muis hebt bereikt, gaat er om of het beter is/kan zijn. Hoe beter de hardware, hoe minder snel je last van de muis/mat zijn limieten hebt.

Draadloze muizen hoeven niet meer afgeschreven te worden voor gamen. De laatste technieken werken met zo weinig vertraging, dat het nog minder vertraging heeft dan de USB poort. Absoluut NIET te merken in vergelijking met een draadmuis dus. Wat wel een nadeel kan zijn is dat draadloze muizen een accu nodig hebben voor de stroom en dus de muis wat zwaarder word.

Van Tomshardware.com:
In practice, transmission is never interrupted under normal use conditions. With the speed of Fast RF, the mouse is capable of transmitting its coordinates more than 125 times per second as compared to 50 for a conventional cordless mouse. The 125 figure is cited because it is also the maximum speed possible with the USB connection, and therefore there is no point in increasing it. In the final analysis, the MX 1000 communicates as rapidly as a corded mouse, and without latency.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
ik zou ook een MX1000 nemen als mijn 500 het zou begeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
418O2 schreef op 01 oktober 2004 @ 17:17:
ik zou ook een MX1000 nemen als mijn 500 het zou begeven
ik niet, en wel hierom:

de laser van de mx1000 is zó precies, dat hij alleen echt werkt als de muis óp de muismat staat. de laser is zo'n dun straaltje, dat hij een klein "bereik" heeft. normaal gesproken is dat natuurlijk zo, maar als je met lage sens speelt, en je wil een rondje draaien, moet je je muis oppakken en vervolgens overbrengen en weer doordraaien. nu begin je al een beetje met "draaien" voordat je de muis volledig op de muismat hebt staan.
als je dus met een mx1000 gaat muizen, voelt het omdraaien zeker trager aan...iedere keer dat je je muis optilt en verder muist zit er die kleine vertraging, omdat je optische muis al reageert als hij 3mm ofzo boven de muismat is, terwijl de mx1000 pas reageert als de muis helemaal op de muismat staat.

bovendien schijnt het ook dat hij niet helemaal "recht" is :S |:( je kan hem aan de linkerkant omlaag drukken. alsof je op een stoel zit waarvan een van de poten scheef is....uiterst irritant.

en als klap op de vuurpijl: ik hou niet van draadloze muizen.

[/betoog tegen mx1000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op 02 oktober 2004 @ 20:33:
[...]

ik niet, en wel hierom:

de laser van de mx1000 is zó precies, dat hij alleen echt werkt als de muis óp de muismat staat. de laser is zo'n dun straaltje, dat hij een klein "bereik" heeft. normaal gesproken is dat natuurlijk zo, maar als je met lage sens speelt, en je wil een rondje draaien, moet je je muis oppakken en vervolgens overbrengen en weer doordraaien. nu begin je al een beetje met "draaien" voordat je de muis volledig op de muismat hebt staan.
als je dus met een mx1000 gaat muizen, voelt het omdraaien zeker trager aan...iedere keer dat je je muis optilt en verder muist zit er die kleine vertraging, omdat je optische muis al reageert als hij 3mm ofzo boven de muismat is, terwijl de mx1000 pas reageert als de muis helemaal op de muismat staat.

bovendien schijnt het ook dat hij niet helemaal "recht" is :S |:( je kan hem aan de linkerkant omlaag drukken. alsof je op een stoel zit waarvan een van de poten scheef is....uiterst irritant.

en als klap op de vuurpijl: ik hou niet van draadloze muizen.

[/betoog tegen mx1000]
Hoe bedoel je niet helemaal rechts? Is tie meer symetrisch ofzo? Maar dan snap ik t voorbeeld v/d stoelpoten niet. Over dat pas reageren wanneer tie op de mat staat lijkt me juist beter, is precieser. Die fractie eerder dat een led sensor reageert is niet precies meer. Kwestie van wennen denk ik als je der een hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:39:
[...]

Hoe bedoel je niet helemaal rechts? Is tie meer symetrisch ofzo? Maar dan snap ik t voorbeeld v/d stoelpoten niet. Over dat pas reageren wanneer tie op de mat staat lijkt me juist beter, is precieser. Die fractie eerder dat een led sensor reageert is niet precies meer. Kwestie van wennen denk ik als je der een hebt.
nouja, je kent vast wel een keer van een stoel met scheve poten, of een ondergrond die niet recht is. dan kun je diagonaal over een kant wiebelen.....zo is die muis dus ook. als je op de linkerkant steunt, licht je rechterkant 1mm ofzo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op 02 oktober 2004 @ 20:51:
[...]

nouja, je kent vast wel een keer van een stoel met scheve poten, of een ondergrond die niet recht is. dan kun je diagonaal over een kant wiebelen.....zo is die muis dus ook. als je op de linkerkant steunt, licht je rechterkant 1mm ofzo op.
Oooh sorry ik las verkeerd :x Ik dacht dat je rechts zei ipv recht... mja logisch nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook maar ns zo`n Steelpad S&S besteld om te proberen. Binnenkort mijn mening hier over. Na die test denk ik, voor zoiezo mezelf, te weten welke plastic/kunststof mat het fijnst is. Heb namelijk ook al een fUnc 1030, Everglide Ricochet 2.52 en Giganta/Attack gehad (en anderen uit dit topic maar die zijn niet van plastic). Blijft van de populaire pads alleen de Steelpad 4D en QPad (plastic?) over.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 02:41:
Ik heb zelf ook maar ns zo`n Steelpad S&S besteld om te proberen. Binnenkort mijn mening hier over. Na die test denk ik, voor zoiezo mezelf, te weten welke plastic/kunststof mat het fijnst is. Heb namelijk ook al een fUnc 1030, Everglide Ricochet 2.52 en Giganta/Attack gehad (en anderen uit dit topic maar die zijn niet van plastic). Blijft van de populaire pads alleen de Steelpad 4D en QPad (plastic?) over.
Nou ik heb er vandaag voor `t eerst op gespeeld... jezus mikken ging voor geen meter! Het is hoogst waarschijnlijk voornamelijk een kwestie van wennen, maar ik vond t niet fijn spelen. Mijn Everglide Richochet heeft een super gladde kant en de Steelpad S&S heeft een flink profiel in t oppervlak. `T is echt een groffe mat... allemaal kleine puntjes en kuiltjes. Maar glad (`t muist snel) is tie zeker ook ondanks dat. Maar tijdens t muizen voel je echt al die puntjes langs je hand gaan (niet erg), en soms blijft `t muisvoetjes een beetje schrapen der langs als ik de muis oppak voor `n snelle draai (wel erg).

Verder moet ik zeggen dat alles wel pico bella in orde lijkt te zijn. De mat is lekker groot, dun, en heeft een spulletje op de achterkant opgespoten wat t erg stroef maakt op je bureau. Hoe de duurzaamheid is weet ik dus nog niet. Maar hou je van vlot muizen met een flink profiel in `t oppervlak, dan is deze pad voor jou. Persoonlijk vind ik `t een beetje te ruw atm :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een func surface en is idd een goed muismatje. Veel beter dan dat afgrijselijk ding dat ik eerst had (daar kon ik mijn mx310 amper op gebruiken).

Heb nog een vraagje over die mx510 trouwens, is die veel beter? Ik bedoel niet van prestaties maar polsvriendelijk, tegen rsi en zo(want daar heb ik toch wel last van :s). Na 1 - 2 uurtjes werken achter de pc heb ik sterke pijn in me rechterpols (en ligt wel degelijk aan de muis want met mijn oude (jammer genoeg stuk) muis had ik dit niet. Oh ja de muis die ik nu heb is de mx510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:06:
[...]
Nou ik heb er vandaag voor `t eerst op gespeeld... jezus mikken ging voor geen meter! Het is hoogst waarschijnlijk voornamelijk een kwestie van wennen, maar ik vond t niet fijn spelen. ...
Ik had precies hetzelfde in het begin!
Tis inderdaad ff wennen, maar hierdoor is wel m'n speelstijl rustiger geworden. Ook beetje spelen met mousesens in je game doet wonderen.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:39:
ik heb ook een func surface en is idd een goed muismatje. Veel beter dan dat afgrijselijk ding dat ik eerst had (daar kon ik mijn mx310 amper op gebruiken).

Heb nog een vraagje over die mx510 trouwens, is die veel beter? Ik bedoel niet van prestaties maar polsvriendelijk, tegen rsi en zo(want daar heb ik toch wel last van :s). Na 1 - 2 uurtjes werken achter de pc heb ik sterke pijn in me rechterpols (en ligt wel degelijk aan de muis want met mijn oude (jammer genoeg stuk) muis had ik dit niet. Oh ja de muis die ik nu heb is de mx510.
Van de MX510 krijg je net zo snel last als van de rest.. (ervaring heeft).
Wat ik kan aanraden is de "Cordless optical trackman" (of andere trackball) ernaast te gebruiken. Scheelt serieus veel, tis ff wennen maar voor gewoon windows werk is het perfect. En draadloos dus je kan je hand lekker ergens neerleggen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doppert schreef op 19 augustus 2004 @ 21:56:

[afbeelding]
Nou op jouw aanraden dan maar ook de Corepad besteld met "skates" voor m'n MX510. Als het niet werkt... dan weet ik je (niet) te vinden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Lord_Mithril schreef op 13 oktober 2004 @ 01:17:
[...]

Van de MX510 krijg je net zo snel last als van de rest.. (ervaring heeft).
Wat ik kan aanraden is de "Cordless optical trackman" (of andere trackball) ernaast te gebruiken. Scheelt serieus veel, tis ff wennen maar voor gewoon windows werk is het perfect. En draadloos dus je kan je hand lekker ergens neerleggen.
Dit is idd een van de weinige dingen die je zou kunnen doen. Mijn oom had ook erg veel last van rsi. Maar sinds hij een trackball heeft gaat het hem beter af.

Ff ontopic: Als ik een muismat mag kiezen kies ik de fatpad. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zeer lage sensitivity heb. Ook de func behoord tot mijn favo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
FleshY schreef op 13 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

Dit is idd een van de weinige dingen die je zou kunnen doen. Mijn oom had ook erg veel last van rsi. Maar sinds hij een trackball heeft gaat het hem beter af.

Ff ontopic: Als ik een muismat mag kiezen kies ik de fatpad. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zeer lage sensitivity heb. Ook de func behoord tot mijn favo's.
dat is nog al een verschil, in grootte dan. De fatpad is HUGE, terwijl de func maar een klein beetje groter dan een 'gewone' muismat is.
Ik speel ook redelijk lage sens (2.0 @ CS), maar toch heb ik voldoende aan de func. ik beweeg mijn arm toch niet zo veel dat ik zo'n grote pad nodig heb, ik muis meer vanuit mijn pols. (Of dat RSI-verantwoord is weet ik niet :P ik merk het vanzelf wel...)

Trouwens, heel leuk en aardig voor je RSI zo'n trackball, maar hard gamen zul je er niet mee. (Alhoewel, RTS games zullen wel gaan denk ik, maar FPS hoef je niet te aan te beginnen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik zweer nog altijd bij de logitech mousewheel achtige vorm :P
liefst zou ik weer die oude blauwe/rooie wille hebben want die waren toch wel een stuk lichter dan een mx300.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
HyperioN. schreef op 13 oktober 2004 @ 22:16:
[...]

dat is nog al een verschil, in grootte dan. De fatpad is HUGE, terwijl de func maar een klein beetje groter dan een 'gewone' muismat is.
Ik speel ook redelijk lage sens (2.0 @ CS), maar toch heb ik voldoende aan de func. ik beweeg mijn arm toch niet zo veel dat ik zo'n grote pad nodig heb, ik muis meer vanuit mijn pols. (Of dat RSI-verantwoord is weet ik niet :P ik merk het vanzelf wel...)

Trouwens, heel leuk en aardig voor je RSI zo'n trackball, maar hard gamen zul je er niet mee. (Alhoewel, RTS games zullen wel gaan denk ik, maar FPS hoef je niet te aan te beginnen..)
Trackball gebruik ik ook niet voor gamen ;) maar ernaast. voor surfen enzo. zolang het niet precies hoeft te gaan is het heerlijk voor ernaast ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
NaLiN schreef op 14 oktober 2004 @ 16:26:
liefst zou ik weer die oude blauwe/rooie wille hebben want die waren toch wel een stuk lichter dan een mx300.
ik heb zo'n blauwe...maar ik zeg je: die wil je niet zo graag hoor.
Dat is zo'n beetje de allereerste optical, en die werkt niet helemaal geweldig. Als je lage sens speelt, en je wilt snel een rondje draaien, dan wil hij nog wel eens blijven hangen.
Als je dr toch écht eentje zoekt; in mijn profiel vind je een msn-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
NaLiN schreef op 14 oktober 2004 @ 16:26:
Moet je het gewichtje eruit schroeven.
Gewoon de schroef aan de onderkant eruit muis uit elkaar schuiven en dan het gewichtje wat aan de bovenkant van de muis bevestigd zit eruit halen.
Ik snap trouwens niet waarom logitech die gewichtjes toevoegd, misschien om ze een minder goedkope (lichte) feel te geven ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
SICK schreef op 15 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Moet je het gewichtje eruit schroeven.
Gewoon de schroef aan de onderkant eruit muis uit elkaar schuiven en dan het gewichtje wat aan de bovenkant van de muis bevestigd zit eruit halen.
Ik snap trouwens niet waarom logitech die gewichtjes toevoegd, misschien om ze een minder goedkope (lichte) feel te geven ofzo :)
Klopt, ik heb mijn gewichtje erook uitgeschroefd (MX500). Vind ik echt superfijn. Gewicht is dan ook de enige reden waarom ik nog geen draadloze muis wil. Kheb toch geen last van die draad eigenlijk..
Zou ook niet weten waarom ze dat doen, dat gewichtje erin stoppen. Misschien voor balans. Of misschien om het verschil in gewicht tussen draadloos en niet-draadloos minder groot te maken..

ohja, vergeet niet dat je dan "dag" kan zeggen tegen je garantie...

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 15-10-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
HyperioN. schreef op 15 oktober 2004 @ 12:00:
[...]

ohja, vergeet dat je dan weg "dag" kan zeggen tegen je garantie...
Bij de mx500/510 wel omdat de schroeven onder het label zitten. Bij de mx300 kan je het gewichtje er gewoon uit halen en er weer in doen zonder dat er iets aan te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de everglide gigantica maar ik ga binnenkort overstappen op een Qpad... :)

//edit : weet iemand misschien een goede dealer in nederland??? want ik wil niet die 8€ verzend kosten betalen :P

en welke zouden jullie pakken

1.
QPAD® Gamer LowSense™

2.
QPAD® Gamer MidSense™
Price: 27,70€
Size: 300x250mm
Artikelnr: 3332
Price: 27.70€
Total: 35,70€

3.
QPAD® Gamer HighSense™
Price: 22€
Size: 285x195mm
Artikelnr: 3334
Total 30€

welke... 1,2 of 3?? :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:14:
ik heb zelf de everglide gigantica maar ik ga binnenkort overstappen op een Qpad... :)

//edit : weet iemand misschien een goede dealer in nederland??? want ik wil niet die 8€ verzend kosten betalen :P

en welke zouden jullie pakken

1.
QPAD® Gamer LowSense™

2.
QPAD® Gamer MidSense™
Price: 27,70€
Size: 300x250mm
Artikelnr: 3332
Price: 27.70€
Total: 35,70€

3.
QPAD® Gamer HighSense™
Size: 285x195mm
Artikelnr: 3334
Total 30€

welke... 1,2 of 3?? :)
omg... wat is dat nou voor een nutteloze post. Denk even zelf na... enigst verschil tussen die 3 is de grootte. Welke iemand kiest hangt van z`n eigen voorkeur en muis sens af.

En je zal erg veel geluk hebben als een winkel in de buurt zulke muismatten verkoopt. Je hebt meer kans op een LAN-party maar ook daar heb ik nog niet vaak de QPad gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

eensch met un1ty.Lunatic :o

Zoals je hierboven ergens hebt kunnen lezen heb ik de grootste Qpad. Ik speel met vrij hoge sense maar toch zeeeeeeeeeer tevreden met zo'n groot oppervlak.
Dus: neem de grootste als je de ruimte en de $ hebt.

Ik heb m nu een maandje en kon destijds geen dealer in NL vinden dus er zit ws niks anders op dan die EUR 8 te lappen....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 22 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

eensch met un1ty.Lunatic :o

Zoals je hierboven ergens hebt kunnen lezen heb ik de grootste Qpad. Ik speel met vrij hoge sense maar toch zeeeeeeeeeer tevreden met zo'n groot oppervlak.
Dus: neem de grootste als je de ruimte en de $ hebt.

Ik heb m nu een maandje en kon destijds geen dealer in NL vinden dus er zit ws niks anders op dan die EUR 8 te lappen....
Oke dankje wel...

en sorry lunatic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

Ik heb vandaag een Steelpad 4d aangeschaft. Echter werkt het niet 100% (op de gladde kant) met mijn MX700 (Cordless Desktop MX), soms werkt het wel soms niet :?

Hebben meer mensen hier last van?

Ik dacht namelijk dat de MX-series het juist wel zouden doen op de "nieuwere c.q. gladdere" muismatten.

Op verscheidene reviewsites werd juist de MX700 gebruikt om de steelpad mee te reviewen, dus het zou moeten werken ....
(bijv. http://www.pimpedoutcases.net/print.php?content.45)

Ik denk dat het misschien kan liggen aan het feit dat ik de MX700 heb uit een Cordless Desktop MX set, misschien is de zender minder sterk of iets dergelijks ... waardoor het niet goed werkt :?

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

De meeste mensen gebruiken de ruwe zijde van de s4d wanneer ze muizen met een optische muis.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

ja, de 500 en 700 doen het niet goed op gladde kant. Een 510 en 1000 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

admiral schreef op 23 oktober 2004 @ 20:48:
mmm, da's jammer... Ik vond namelijk de gladde kant veel fijner muizen (als in sneller). Zou die gladde kant het wel kunnen doen met een MX900 bluetooth?

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

volgens mij heeft de mx900 dezelfde optical sensor als de 500 en 700 dus ik denk et niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan post ik ook maar eens mijn ervaringen:

Ben erg tevreden met mijn Steelpad 4D, de gladde kant voelt erg soepel aan, maar kun je helaas niet gebruiken met een MX500 oid. dus ik heb een MX1000 aangeschaft. De anti-slip mat die je bij je steelpad krijgt is echt het beste wat maar kan, rubberen voetjes zijn nutteloos vergeleken met dit matje, mijn steelpad is nog nooit verschoven tijdens het gamen, terwijl ik mn vorige muismat met voetjes moet vastplakken met plakband. :) Trouwens, over de MX1000: Echt een goede muis, het was toch even wennen hoor, maar nu gaat het perfect. Die application switch knop die bij de MX5xx/700/900 op de bovenkant zit is naar de zijkant verplaatst, perfecte knop voor voicecomms ofzo in een game. Ik wil wel nog graag de muiswiel links/rechts ergens op kunnen binden, zoals previous/next weapon, zodat ik jump op het mwheelup/down kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.morchaoron.com/~xeanor/mx1000.jpg

Steelpads zijn uber, meer kan ik niet zeggen tbh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan

Pan

Joehoe, hij doet het toch wel met mijn MX900 (Logitech DiNovo Media Desktop).
Schijnbaar zit er wel een andere optische sensor in dan de MX500 cq MX700. :P

En die steelpad 4d (gladde kant) muist ook nog eens super fijn ! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Pan op 24-10-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:45:
[...]

Nou op jouw aanraden dan maar ook de Corepad besteld met "skates" voor m'n MX510. Als het niet werkt... dan weet ik je (niet) te vinden! ;)
Ik hoor graag een reply van jou, wat jou ervaring is. Mocht ie een dezer dagen op je deurmat vallen !!

[ Voor 4% gewijzigd door Doppert op 24-10-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intresse in de snowpad, maar ik kan nergens een webshop vinden waar hij verkrijgbaar is. Ook niet op snowpad.nl :( Weet iemand waar ik hem kan kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op 23 oktober 2004 @ 20:48:
de 500/510/700 werkt niet (goed) op de gladde kant, maar als je de muismat (Steelpad 4D) 90 graden draait werkt hij perfect (ik heb er ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

ik wil graag een qpad bestellen. Maar ik meende dat je ook een eigen design ergens kon krijgen? Maar waar kan dat? :)

edit:
hmz dat kan dus niet meer.. :(
http://www.qpad.se/module...ic.php?topic_id=4&forum=3

Nouja dan maar een gewone, die zijn helaas lelijk..

[ Voor 42% gewijzigd door admiral866 op 05-11-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
De kartonnen achterkant van een cursusblok blijkt ook uiterst geschikt te zijn als muismat. Weinig wrijvingsweerstand en een geschikte textuur voor opticals. :)
Ik kan er iig prima mee gamen.
Dus wie slim is draait zijn cursusblok op zijn kop en moused daarop. 8)
kostprijs: nul tenzij je geen papierblok hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doppert schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
[...]

Ik hoor graag een reply van jou, wat jou ervaring is. Mocht ie een dezer dagen op je deurmat vallen !!
Duurde ff maar hier mijn ervaringen over MX510 i.c.m. Corepad:

Ik heb de set nu zo'n 2/3 weken en ben er tevreden mee. Glijdt allemaal lekker soepel en gladjes. Hoewel hij groot genoeg is, viel me het formaat van de Corepad wat tegen. Natuurlijk wel gezien wat de afmetingen waren, maar ja, als je altijd een bureaublad gebruikt zonder mousepad o.i.d. , dan is het toch beperkt.

Of ie "beter" of "slechter" is dan een Icepad of wat dan ook weet ik niet, maar het werkt erg lekker. Als (niet zo heel fanatieke) gamer merk ik ook wel dat de scherpte bij shooters als COD en MOHAA net ff wat beter is dan bij m'n overleden Microsoft optische muis.

Mijn keuze voor MX510: goede recensies en ligt lekker in de hand.
Mijn keuze voor Corepad: goede recensies en normale prijs.
Waarom geen MX1000?: Twijfel aan verbinding en heb het niet zo op muisjes met batterijen. Ik heb diverse draadloze logitech muisjes gehad, maar iedere keer was het weer raak tijdens een multiplayer game: batterij leeg -> zoeken naar batterijen -> na 2 minuten terugkomen en zien dat ik al 20 keer afgeknald ben.

Daarentegen is het draadloze multimedia toetsenbord van Logitech wel weer heerlijk om mee te werken. Next step: buren pesten met Logitech 2.1 speakerset: Z2200 (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
OKe net overgestapt van intellimouse explorer 4.0 naar Logitech mx 1000 hieronder mijn ervaringen met de muizen en de mats

Mx1000
- Icemat V2=> Bij een snelle beweging geen beweging in de cursor beweeg hem
maar eens heel snel van links naar rechts :) en dan blijven gaan, op den duur
blijft je cursur gewoon stil staan
- Steelpad 4D => Gladde kant werkt perfect
- Steelpad 4D => Ruwe kant werkt niet prettig, calibratie is dan een probleem
- Mx1000 Mat => werkt lekker, bijna net zo glad als mijn steelpad 4D

Intellimouse 4.0
- Icemat v2 => Perfect, behalve als je iets transpireert, komt op de mat en helaas
daar gaat je muis... moet je eerst weer ff met je mouw over je mat heen om hem
schoon te maken
- Steelpad 4D Glad => Werkt goed
- Steelpad 4D Ruw => Werkt goed
- Mx1000 Mad => Totaal geen response

Verwijderd

vraagje...

Iemand hier ervaring met de nieuwe steelpad QcK+???

Want ik ben het overwegen om die te gaan kopen.... En weet iemand nog andere winkels dan steelpad.nl zelf???

• HyperioN
perfectsystems.nl heeft steelpads maar kweet niet of ze die nieuwe al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
Ik heb sinds kort een mx510 muis. Hij bevalt redelijk op 1 ding na: als m'n icemat (2nd edition) een beetje vet is door zweet, en dit gebeurt vrij snel, gaat de muis skippen. Dit probleem had ik niet toen ik nog een intellimouse 3.0 gebruikte. Meer mensen met dit probleem? en heeft iemand een idee hoe je dit oplost?
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:45:
vraagje...

Iemand hier ervaring met de nieuwe steelpad QcK+???

Want ik ben het overwegen om die te gaan kopen.... En weet iemand nog andere winkels dan steelpad.nl zelf???
www.padz.nl heeft ze ook.

Ik denk dat ze ongeveer net zo spelen als de meeste clothpads zoals snowpad en fatpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik speel(de) altijd gewoon op mijn bureaublad maar omdat die niet 100% regelmatig is, veroorzaakte dat soms een trillende cursor/crosshair wanneer de muis (MX500) stilgehouden wordt. Uiteindelijk vond ik het toch tijd voor een goede muusepad en heb op de HCC dagen de Corepad Magna gekocht.
Deze is inmiddels weer retour, want op de gebrande teflon gaatjesstructuur wordt kwam het trillen alleen maar vaker en heftiger voor. Op zoek naar een nieuwe dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray-zor schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:48:
Ik speel(de) altijd gewoon op mijn bureaublad maar omdat die niet 100% regelmatig is, veroorzaakte dat soms een trillende cursor/crosshair wanneer de muis (MX500) stilgehouden wordt. Uiteindelijk vond ik het toch tijd voor een goede muusepad en heb op de HCC dagen de Corepad Magna gekocht.
Deze is inmiddels weer retour, want op de gebrande teflon gaatjesstructuur wordt kwam het trillen alleen maar vaker en heftiger voor. Op zoek naar een nieuwe dus...
Heb net hetzelfde meegemaakt met een MX500 icm Corepad. Af en toe een trillende cursor, wat best lastig is tijdens een partijtje CS. Ik heb daarna een MX310 en een Razer Diamondback op de Corepad gelegd, en geen trillingen meer gezien. De combinatie Corepad / Diamondback is trouwens hemels... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:56:
[...]

Heb net hetzelfde meegemaakt met een MX500 icm Corepad. Af en toe een trillende cursor, wat best lastig is tijdens een partijtje CS. Ik heb daarna een MX310 en een Razer Diamondback op de Corepad gelegd, en geen trillingen meer gezien. De combinatie Corepad / Diamondback is trouwens hemels... _/-\o_
Corepad + mx500 = slecht

mara corepad + mx510 dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb mijn Corepad retour gedaan en mijn MX500 op de reservebank gezet. Sinds een paar dagen ben ik bezig met de Logitech MX1000 in combinatie met een Icemat 2nd edtion. Ik vind dat de beweging van de muis over het glas alles behalve geruisloos is. Maar het glijdt wel allemaal soepel en helemaal glad wordt het met teflon tape onder de muis. En 0,0 last van trillende of slecht reagerende cursors/crosshairs. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 09-09 17:18
heb de steelpad 4d besteld voor mijn Mx1000 muis.. Zal me bevindingen posten zodra ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mx1000 + Steelpad 4s Werkt perfect :)
Maar dacht eraan een Steelpad QcK/+ tekopen omdat ik daarmee wat mee bewegingsruimte heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 20:26
Het maakt wel uit wat voor ondergrond je hebt vind ik. Zelf heb ik de Thermaltake Gammapad. De wrijving is heel laag en hij geeft leuke kleurtjes. Werkt heel fijn icm Logitech MX 700. :*) http://www.thermaltake.co...ammaPad/a2256gammaPad.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 09-09 17:18
gideon82 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:05:
heb de steelpad 4d besteld voor mijn Mx1000 muis.. Zal me bevindingen posten zodra ik hem binnen heb :)
mijn bevindingen: Muis doet het goed, alleen als je te snel beweegt dan houdt het toch helaas op en verschuif de cursor niet / nauwelijks.. Dus ik acht deze combinatie niet erg geschikt voor verscheidende FPS spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Weinig mensen met een mTw pad hier. Ik ben er uitermate tevreden over (i.c.m. MX500), alleen slijten m'n PadSurfers redelijk snel door, dus ik moet eens wat Hyperglidez kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor de beste teflon muisvoetjes die te krijgen zijn en goedkope siliconenspray (400 ml voor 5,95 ipv ~10 euro voor 50 ml FunC liquid ofzo): http://www.esport-discount.de

offtopic:
Bestellen is wel lastig. Als je allebei bestelt krijg je 8,20 verzendkosten (onverzekerd), maar als je bestelt krijg je een username en password en kun je je bestelling bekijken. Mijn bestelling heb ik echter nog niet tevoorschijn kunnen halen op de site en als je inlogt kun je ook niet meer kiezen voor onverzekerde verzending wat neerkomt op erg hoge verzendkosten. Ik heb via IRC contact gehad met iemand daar dus mijn order komt wel in orde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

weet niet of dit nieuw is maar zag dit net op een beurs in monaco
dus geen muis maar game keyboard,

http://www.zboard.com/us/products/products_zboardsystem.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nieuw is het niet, maar ze maken wel steeds nieuwe toetsen-layouts voor games zoals Doom 3. Ik zou het nooit kopen omdat de toetsen een vaste plek hebben en de jump key bijvoorbeeld bij D3 met je duim bediend moet worden (hij zit rechts van de pijltjestoetsen), terwijl ik mijn pink daarvoor gebruik (rechter ctrl-toets) op mijn tobo.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.