hoewel ik meteen zeg dat ik niet hele topic heb doorgelezen wou ik ff kwijt dat mijn ikea muismat prima bevalt, zwart leer en werkt prima met een draadloze muis alhoewel er heel groot op stond dat het niet zo zou zijn. Kost slechts een paar euro en ik heb hem gekocht omdat mijn bestelde Fatal1ty muismat bij perfectsystems waarschijnlijk nooit gaat komen. Muismat is trouwens van zwart leer en de gebruikte muis is een Mx 900 (zit bij Dinovo)
Verwijderd
Ja en die wil ik ook hebbenVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:58:
[...]
Er is nu ook een handschoen ontwikkeld. Kijk maar eens op www.steelpad.nl
Ik heb al fUnc's, Everglides, en een Icemat geprobeerd, maar de beste vind ik nog steeds m'n zelfgemaakte. Hoe?
1) Neem een Eselte-ringmap (of iets dergelijks, zelfde textuur).
2) Zoek de drie "delen": twee covers en een middenstuk met de klem zelf
3) Snij de twee covers eraf...
4) Ga gamen
Goddelijk muispadje. Beetje friction, maar perfect voor optische muizen. Werkt beter dan de "professionele" matten die ik ken. Enige probleem is dat het vanonder slipt (de mat zelf). Ik leg het onder m'n keyboard, maar rubberen voetjes moeten ook werken.
4) Ga gamen
Goddelijk muispadje. Beetje friction, maar perfect voor optische muizen. Werkt beter dan de "professionele" matten die ik ken. Enige probleem is dat het vanonder slipt (de mat zelf). Ik leg het onder m'n keyboard, maar rubberen voetjes moeten ook werken.
Interesantracoontje schreef op 29 maart 2004 @ 21:29:
Ik heb al fUnc's, Everglides, en een Icemat geprobeerd, maar de beste vind ik nog steeds m'n zelfgemaakte. Hoe?
4) Ga gamen
Ik wilde net hetzelfde vragen 
Ik begrijp namelijk je uitleg niet helemaal en weet niet precies wat voor map je bedoelt
Maar een goedkope BETERE optie dan bijv. een Everglide (die mij goed bevalt, maar een beetje begint te slijten) is altijd ok
Ik begrijp namelijk je uitleg niet helemaal en weet niet precies wat voor map je bedoelt
Maar een goedkope BETERE optie dan bijv. een Everglide (die mij goed bevalt, maar een beetje begint te slijten) is altijd ok
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
www.robert.vanhoutven.easynet.be
Laatste linkje.
Better is a matter of taste. Ik vind hem beter. Ik ben er wel redelijk zeker van dat hij je wel zal bevallen
Zelfs al vind je je everglide beter, veel meer dan een ringmap heb je niet te verliezen
Laatste linkje.
Better is a matter of taste. Ik vind hem beter. Ik ben er wel redelijk zeker van dat hij je wel zal bevallen
dat heb ik ook ooit geprobeert, maar ik vond het voor mijn boomslang niet helemaal geweldig, balletje slipte door (maarja, daar hebben optische geen last van
)
ik heb wel ooit zelf een icemat gemaakt, gewoon zoeken naar een gevandstraalt stuk glas, bijv bij een doe-het-zelf markt of een glashandel
effe wat anders:
Als ik de site van Razer zover krijg mijn creditcard te accepteren ga ik een Razer Viper kopen, dit is de nieuw 1000 dpi optische muis van Razer
gebruikt dezelfde chip als je logitech's en MS muizen, maar een andere lens waardoor de muis sneller en nauwkeuriger zou moeten zijn
jullie horen het wel als ik hem heb
edit:
woei! Vipertje is verstuurt
hoe lang zal het duren voordat een pakketje uit Ierland hier is?
ik heb wel ooit zelf een icemat gemaakt, gewoon zoeken naar een gevandstraalt stuk glas, bijv bij een doe-het-zelf markt of een glashandel
effe wat anders:
Als ik de site van Razer zover krijg mijn creditcard te accepteren ga ik een Razer Viper kopen, dit is de nieuw 1000 dpi optische muis van Razer
gebruikt dezelfde chip als je logitech's en MS muizen, maar een andere lens waardoor de muis sneller en nauwkeuriger zou moeten zijn
jullie horen het wel als ik hem heb
edit:
woei! Vipertje is verstuurt
hoe lang zal het duren voordat een pakketje uit Ierland hier is?
[ Voor 46% gewijzigd door Bramster op 01-04-2004 17:46 ]
Voor een balmuis is hij idd enorm irritant... IIRC heb ik ook alleen maar gezegd dat hij met optisch lekker werkt
Hehe, ik ga zodirect proberen zo'n map te molesteren, dus dan hoor je m'n oordeel later wel 
Maar je muist op de binnenkant ofzo? Want je ziet een zwarte map, maar vervolgens ziet je iets blauws op een volgend plaatje
Nja, ik ga gewoon knippen, plakken en proberen
Kga denk ik wat rubber aan 1 kant plakken ofzo
Maar je muist op de binnenkant ofzo? Want je ziet een zwarte map, maar vervolgens ziet je iets blauws op een volgend plaatje
Nja, ik ga gewoon knippen, plakken en proberen
Kga denk ik wat rubber aan 1 kant plakken ofzo
Alone at last
Just nostalgia and I
Weet niet of het al langs is gekomen, maar Tom heeft een grote muismatten test gedaan: http://www.tomshardware.com/game/20040403/index.html
En welke er als beste uitkomt?
Hun retail prijs is iig $22.95, wel lekker prijsje dus.
Ik heb deze pad hier echter nog nergens kunnen vinden, en enig mailen met de makers levert op dat ze voorlopig alleen nog plannen hebben om hem in Duitsland te gaan verkopen, dus in nl kunnen we er nog wel ff op wachten vrees ik...Only the Thunder 8 by X-Raypad managed to fully convinced us, as its mouse surface can be flipped over to give you a choice of two different surfaces. During our tests, the rougher side also proved to be an excellent basis for optical mice.
Zo, even wat gesneden enzo 
Heb een blauwe map genomen en ik gebruik een MX500 met Antistick Pro dingetjes eronder (, net nieuwe er onder gestopt btw).
Heb even een stuk er uit gesneden en een beetje op maat, tis nu tussen de grootte van een everglide giganta en attack pad in denk ik
Maar tis echt behoorlijk glad en de tracking lijkt ook redelijk. Goedkope oplossing ieg
Maarja, ik ga het nog wat langer testen
Heb een blauwe map genomen en ik gebruik een MX500 met Antistick Pro dingetjes eronder (, net nieuwe er onder gestopt btw).
Heb even een stuk er uit gesneden en een beetje op maat, tis nu tussen de grootte van een everglide giganta en attack pad in denk ik
Maar tis echt behoorlijk glad en de tracking lijkt ook redelijk. Goedkope oplossing ieg
Maarja, ik ga het nog wat langer testen
Alone at last
Just nostalgia and I
Razer Viper is binnen 
klein en licht muisje, glijd erg lekker
op de speedpad doet de muis het super
op de icemat wil die niet altijd "aan gaan" als je hem even laat stil liggen
(hmm, in windows werk het perfect op de icemat, maar in UT2k4 niet
vaag)
edit:
net nadat ik deze post maakte ging de bel weer, alweer de postbode, met hetzelfde pakketje, deja vu
nou, heb er nu dus 2, voor de prijs van 1, altijd leuk
maar eeh, pics zeggen meer:
(hmm, in windows werk het perfect op de icemat, maar in UT2k4 niet
edit:
net nadat ik deze post maakte ging de bel weer, alweer de postbode, met hetzelfde pakketje, deja vu
Viper | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 101% gewijzigd door Bramster op 06-04-2004 19:21 ]
Verwijderd
Die Thunder 8 by X-Raypad is een dikke kopie van de fUncSplash schreef op 04 april 2004 @ 16:30:
Weet niet of het al langs is gekomen, maar Tom heeft een grote muismatten test gedaan: http://www.tomshardware.com/game/20040403/index.html
[...]
Ik heb deze pad hier echter nog nergens kunnen vinden, en enig mailen met de makers levert op dat ze voorlopig alleen nog plannen hebben om hem in Duitsland te gaan verkopen, dus in nl kunnen we er nog wel ff op wachten vrees ik...
Verwijderd
lolSkuzz schreef op 06 april 2004 @ 14:05:
edit:
Hey Bram/Skuzz! Damn, dat is een tijd geledenSkuzz schreef op 06 april 2004 @ 14:05:
Razer Viper is binnen
(hmm, in windows werk het perfect op de icemat, maar in UT2k4 nietvaag)
edit:
Viper [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De Viper bevalt dus wel? Heeft hij nou nog extra knoppen aan de zijkant of niet?
En wat is er dan fout gegaan dat je er twee hebt gekregen? (En waar natuurlijk
Intentionally left blank.
Verwijderd
Ey zou je eentje misschien willen verkopen? Ik ben wel geinteresseerd.Skuzz schreef op 06 april 2004 @ 14:05:
Razer Viper is binnen
(hmm, in windows werk het perfect op de icemat, maar in UT2k4 nietvaag)
edit:
nou, heb er nu dus 2, voor de prijs van 1, altijd leuk...
]
Verwijderd
heb er vandaag zelf een gemaakt van een oude placemat (onderkant). Mooi egaal van kleur met de nodige structuur voor de mx engine. Lekker glad, niet TE glad.

290mm bij 330mm breed.

290mm bij 330mm breed.
'lo akra 
de viper doet het heerlijk
(maar helaas geen extra knoppen)
had ze gewoon besteld via razerzone.com
maar heb al een mailtje gekregen over de 2e, dat ik hem moest terugsturen, maar ik heb hem gewoon gekocht (maar dat was omdat die al verkocht was
)
maar heb al een mailtje gekregen over de 2e, dat ik hem moest terugsturen, maar ik heb hem gewoon gekocht (maar dat was omdat die al verkocht was
[ Voor 12% gewijzigd door Bramster op 12-04-2004 16:36 ]
Aaah... Jammer 
Ik ben verslaafd aan 'n extra reload knop dus...
Maar ik heb altijd genoten van Boomslangs, dus ik verwacht dat deze Viper ook gemaakt is naar mijn wens! We zullen zien
Maar ik heb altijd genoten van Boomslangs, dus ik verwacht dat deze Viper ook gemaakt is naar mijn wens! We zullen zien
er zijn verhalen over een Viper Pro, met betere sensor en meer knoppenaKra schreef op 12 april 2004 @ 20:12:
Aaah... Jammer
Dan ga ik daar voor 
Viper 1000
Viper 2000
Viper 1000
Viper 2000
zal dan eerder
Viper Control
Viper Speed
worden
Whatever, als het maar muist zoals een Razer Boomslang 1000 <-> 2000 
offtopic:
Heb je trouwens nog steeds je Plantronics headset met het gesoldeerde extra-lange-draad

Heb je trouwens nog steeds je Plantronics headset met het gesoldeerde extra-lange-draad
het muist toch heel wat anders, de viper is heel wat kleiner en een stuk lichteraKra schreef op 13 april 2004 @ 16:16:
Whatever, als het maar muist zoals een Razer Boomslang 1000 <-> 2000
offtopic:
Heb je trouwens nog steeds je Plantronics headset met het gesoldeerde extra-lange-draad![]()
voor low-sens users is de viper niet aan te raden, 14 inch/sec is de max snelheid die de sensor kan lezen
er zit dan wel dezelde sensor is als de MX serie, maar een andere lens (die de 1000dpi mogelijk maakt) maar tegelijker tijd wel de max snelheid van 70 inch/sec naar 14 inch/sec haalt
maar die probs worden met de Viper Pro mogelijk opgelost door een grotere sensor te gebruiken
Ik ga me trouwens een Snowpad halen, alleen nog effe kijken waar
kan volgens de site alleen in Rotterdam bij de Gamers Syndicate gehaald worden
heb al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie
en anders maar effe met de trein naar rotterdam
offtopic:
nah, al lang niet meer
/me loopt nu lekker draadloos rond met Sennheiser HDR65 (en op lans een HD490)
nah, al lang niet meer
/me loopt nu lekker draadloos rond met Sennheiser HDR65 (en op lans een HD490)
[ Voor 57% gewijzigd door Bramster op 13-04-2004 16:29 ]
Kunnen ze volgens mij niet eens claimen. Zou jou geld kosten en het is hun fout. Dus ik zou eerst eventjes netjes zeggen dat het toch echt hun fout was en dat je niet bereid bent verzendkosten te betalen. Of gewoon opeens je mail niet meer checken...Skuzz schreef op 12 april 2004 @ 16:29:
'lo akra
maar heb al een mailtje gekregen over de 2e, dat ik hem moest terugsturen, maar ik heb hem gewoon gekocht (maar dat was omdat die al verkocht was)
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
hmm ik heb zelf een MX500 en ik sta met mijn
CoD clan 1e van europa (2on2) (niet arrogant bedoelt
)
en ik game met polssteun, vinden jullie dat niet fijn?
CoD clan 1e van europa (2on2) (niet arrogant bedoelt
en ik game met polssteun, vinden jullie dat niet fijn?
Verwijderd
Nou ik heb nu toch die Steelpad Gaming Glove gekocht op The Party 2 want de handschoen blijkt nog vrij symetrisch te zijn (en dus kan ik um ook dragen als linkshandige).
Maar ik had me mening al snel staan... dit is de 15 euro absoluut niet waard imo... denk dat ik um niet eens zal gebruiken.
De handschoen glijd helemaal niet zoveel makkelijker over mijn steelpad dan me hand. En ik weet niet wat ze nou bedoelen met "meer grip op je muis" want je hebt nogsteeds je muis gewoon vast met de vingers die door de handschoen heen steken
scheelt ook niets dus (niet dat ik um daar voor kocht, heb nml al rubber op me muis geplakt).
Maar dus een afrader... het idee is goed (was er zelf ook al ns op gekomen, voordat steelpad er mee kwam) maar is slecht uitgevoerd.... ze zullen de materialen aan moeten passen. Als je last hebt van een stroeve hand en dus een low-sens, waarschijnlijk (1on1) FPS speler bent, zal ik je een stoffen mat aanraden... fatpad o.i.d.
Maar ik had me mening al snel staan... dit is de 15 euro absoluut niet waard imo... denk dat ik um niet eens zal gebruiken.
De handschoen glijd helemaal niet zoveel makkelijker over mijn steelpad dan me hand. En ik weet niet wat ze nou bedoelen met "meer grip op je muis" want je hebt nogsteeds je muis gewoon vast met de vingers die door de handschoen heen steken
Maar dus een afrader... het idee is goed (was er zelf ook al ns op gekomen, voordat steelpad er mee kwam) maar is slecht uitgevoerd.... ze zullen de materialen aan moeten passen. Als je last hebt van een stroeve hand en dus een low-sens, waarschijnlijk (1on1) FPS speler bent, zal ik je een stoffen mat aanraden... fatpad o.i.d.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 00:02 ]
ze zouden verzend kosten betalen enzo, zat wel goed allemaalFlapmo schreef op 18 april 2004 @ 12:11:
[...]
Kunnen ze volgens mij niet eens claimen. Zou jou geld kosten en het is hun fout. Dus ik zou eerst eventjes netjes zeggen dat het toch echt hun fout was en dat je niet bereid bent verzendkosten te betalen. Of gewoon opeens je mail niet meer checken...
maar ik heb de 2e dus gewoon gekocht
ja leuk enzo, maar daar kun je dus niet bestellen, en het mailadres van ze bestaat niet

[ Voor 19% gewijzigd door Bramster op 19-04-2004 07:30 ]
die is al verkochtVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 13:14:
Hey skuzz zou ik die tweede muis van jou mogen overkopen?
Verwijderd
Je kan er een halen bij www.com-tra.de voor zo`n 29 euro + verzendkosten. Maar zoals ik al zei; tis een 95% kopie v/d fUnc. En voor die prijs zou ik toch echt de enige echte fUnc zelf halenSplash schreef op 04 april 2004 @ 16:30:
[...]
Ik heb deze pad hier echter nog nergens kunnen vinden, en enig mailen met de makers levert op dat ze voorlopig alleen nog plannen hebben om hem in Duitsland te gaan verkopen, dus in nl kunnen we er nog wel ff op wachten vrees ik...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:38 ]
Uhm, denk dat ik eerder deze mat zou halen
Heb namelijk al een fUnc gehad en het rubber omhulsel (waar de mouse surface in ligt) stond na een maandje of 8 omhoog in de vorm van mijn pols. En als ik het me goed herinner is dat omhulsel bij deze muismat van hard plastic en dat is sowieso beter dan bij de fUnc imho (ook al heeft fUnc het rubber al harder/stugger gemaakt bij de nieuwere fUncs).
Och nu na een large attack pad, fUnc en een snowpad ben ik zeer tevreden met mijn Steelpad 4D
In principe zelfde als de fUnc alleen weer 10 euro goedkoper
Heb namelijk al een fUnc gehad en het rubber omhulsel (waar de mouse surface in ligt) stond na een maandje of 8 omhoog in de vorm van mijn pols. En als ik het me goed herinner is dat omhulsel bij deze muismat van hard plastic en dat is sowieso beter dan bij de fUnc imho (ook al heeft fUnc het rubber al harder/stugger gemaakt bij de nieuwere fUncs).
Och nu na een large attack pad, fUnc en een snowpad ben ik zeer tevreden met mijn Steelpad 4D
Verwijderd
Heb een nieuwe combo besteld voor UT2004...
Logitech MX310
+
Mouse Skatez
+
EverGlide Ricochet 2.52 (Zwart)
+
fUnc Liquid Anti Friction Fluid
Trouwens een goed nederlands adres gevonden voor dit soort stuff.
http://www.perfect-systems.nl (kijk onder "Muizen")
Groot assortiment en prijzen zijn ok
Logitech MX310
+
Mouse Skatez
+
EverGlide Ricochet 2.52 (Zwart)
+
fUnc Liquid Anti Friction Fluid
Trouwens een goed nederlands adres gevonden voor dit soort stuff.
http://www.perfect-systems.nl (kijk onder "Muizen")
Groot assortiment en prijzen zijn ok
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 22:15 ]
Verwijderd
tot je een Fatal1ty pad besteld en vervolgens niks meer hoort van de mensen., zelfs na drie mails niet (ja hij komt binnenkort....besteld december, laatste mail door mij rond februari) kijk dan een keer op http://www.indiweb.de/ als je toch wat wil hebben.
Verwijderd
Ken die site al (lang) en is idd goed. Maar dan moet `t van Duitsland komen en is `t ammal ietsjes duurder dus ik d8... maar ik ben gewaarschuwd dusVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:51:
tot je een Fatal1ty pad besteld en vervolgens niks meer hoort van de mensen., zelfs na drie mails niet (ja hij komt binnenkort....besteld december, laatste mail door mij rond februari) kijk dan een keer op http://www.indiweb.de/ als je toch wat wil hebben.
Kep alleen al wel vooruit betaald

EDIT: Nou prima zaak hoor, wat mijn ervaring betreft. Dinsdag avond besteld, woensdag netjes een mailtje dat ook mijn betaling binnen is (had via inet betaald), vrijdagochtend pakketje ontvangen
Zal binnenkort mijn ervaringen met de Everglide Ricochet en LiQuid (van fUnc) hier neer zetten. Eerste impressies zijn iig erg goed!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 03:25 ]
Zojuist de x-trac zoom besteld 
Zal over een week ofzo wel ff de bevindingen posten.
Trouwens als wat kunnen testen met de Everglide Ricochet en LiQuid (van fUnc) ?
Zal over een week ofzo wel ff de bevindingen posten.
Trouwens als wat kunnen testen met de Everglide Ricochet en LiQuid (van fUnc) ?
Ik heb nu een fUnc sUrface 1030 icm met een MX 510. Maar wil graag de EverGlide Destrukt Pad (XL) (Ook wel Destrukt Megamat) gaan kopen. Alleen kom ik bij indiweb op verzendkosten van 13 euro. Bij everglide.de is dat hetzelfde.
Iemand die een andere shop weet die het goedkoper doet?
Iemand die een andere shop weet die het goedkoper doet?
nou zeg, duurt wel erg lang. Een maand geleden besteld bij dexsystems.
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik had ze anderhalve week terug al gemaild waar de mat bleef. Hij was 1 juni verstuurd, maar de post maatschappij accepteert pas "klachten" als het langer dan 30 dagen geduurd heeft
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik had ze anderhalve week terug al gemaild waar de mat bleef. Hij was 1 juni verstuurd, maar de post maatschappij accepteert pas "klachten" als het langer dan 30 dagen geduurd heeft
Verwijderd
Hier mijn ervaring met de Everglide Ricochet 2.52 (black), en fUnc Liquid...
Ik ben zeer tevreden met dit oppervlak, precies zoals ik het t liefst heb; zo snel en glad mogelijk. Zonder meer heb ik alle populaire matten al eens aangeschat of gevoelt bij anderen, en dit is de gladste die er is. Degenen die een fUnc surface 1030 hebben + mouseskatez en fUnc Liquid zullen ongeveer het zelfde resultaat hebben though. Als je maar een klein tikje aan je muis geeft glijd tie over je hele mat heen. De mat heeft echter nog een kant, dat is een ruwe. Niet mijn "smaak" maar voor anderen mss weer juist wel.
De Ricochet is een groot formaat plastic mat, groter dan een fUnc, ong. het zelfde als de grote steelpads. Er zitten rubberen voetjes aan beide kanten, wat de slechste eigenschap van de mat is. Je komt namelijk met je hand, pols en/of muis tegen die dingen aan tijdens het muizen. Hier is wel een simpele oplossing voor; je trekt deze rubbertjes er zo af (zit een simpel soort plaksel onder) en plaatst ze ergens anders. Zelf, omdat ik toch maar 1 kant v/d mat gebruik, heb ik ze allemaal aan de onderkant geplakt.
Over de duurzaamheid kan ik nog veel over zeggen, heb de mat nu bijna 2 maanden. Maar tot nu toe nog niets slechts te zien. Maar ik gebruik dan ook mouseskatez en ga er zorgvuldig mee om.
Over de fUnc Liquid; geweldig produkt! dit is een siliconen emulsie wat elk type hard oppervlak glad kan maken. Ik heb het ook op een Steelpad en Icemat geprobeerd en werkt ook daar prima. Het is net alsof je net nieuwe tapes onder je muis hebt. Je doet 10 tot 15 druppeltjes van dat spul op je mat, wrijft het uit met het sponsje en je kan weer uren zonder ongestoort muizen. Het beste is eigenlijk om t er voor t naar bed gaan der op te smeren zodat t kan drogen door de nacht. Dan schijnt het wat langer mee te gaan volgens de verpakking. En het laat geen resten achter! De meesten zullen dit soort middeltjes net wat te omslachtig gaan vinden, maar dat valt echt mee. En het flesje gaat lang mee, omdat je maar een paar druppels nodig hebt per keer. Mijn flesje is na 2 maanden elke dag gamen nog voor drie kwart vol.
Ik heb mijn Ricochet 2.52 Black, fUnc Liquid en Mouseskatez gekocht bij www.perfectsystems.nl wat prima verliep.
Als laatste wil ik zeggen; degenen die een steelpad/icemat hebben en zich arm betalen aan tape... echt zonde! Dat spul verkopen voor een veel te hoge prijs en het gaat helemaal niet lang mee! Heb dit zelf heel lang gedaan, maar nu ik deze muismat heb met mouseskatez die ik dat t veel beter kan. Mouseskatez slijten denk ook te snel op de steel-/icemat, maar op een plastic oppervlak zoals de func of de ricochet gaat t veel langer mee. Het is beter spul en het is ook nog eens goedkoper.
Ik ben zeer tevreden met dit oppervlak, precies zoals ik het t liefst heb; zo snel en glad mogelijk. Zonder meer heb ik alle populaire matten al eens aangeschat of gevoelt bij anderen, en dit is de gladste die er is. Degenen die een fUnc surface 1030 hebben + mouseskatez en fUnc Liquid zullen ongeveer het zelfde resultaat hebben though. Als je maar een klein tikje aan je muis geeft glijd tie over je hele mat heen. De mat heeft echter nog een kant, dat is een ruwe. Niet mijn "smaak" maar voor anderen mss weer juist wel.
De Ricochet is een groot formaat plastic mat, groter dan een fUnc, ong. het zelfde als de grote steelpads. Er zitten rubberen voetjes aan beide kanten, wat de slechste eigenschap van de mat is. Je komt namelijk met je hand, pols en/of muis tegen die dingen aan tijdens het muizen. Hier is wel een simpele oplossing voor; je trekt deze rubbertjes er zo af (zit een simpel soort plaksel onder) en plaatst ze ergens anders. Zelf, omdat ik toch maar 1 kant v/d mat gebruik, heb ik ze allemaal aan de onderkant geplakt.
Over de duurzaamheid kan ik nog veel over zeggen, heb de mat nu bijna 2 maanden. Maar tot nu toe nog niets slechts te zien. Maar ik gebruik dan ook mouseskatez en ga er zorgvuldig mee om.
Over de fUnc Liquid; geweldig produkt! dit is een siliconen emulsie wat elk type hard oppervlak glad kan maken. Ik heb het ook op een Steelpad en Icemat geprobeerd en werkt ook daar prima. Het is net alsof je net nieuwe tapes onder je muis hebt. Je doet 10 tot 15 druppeltjes van dat spul op je mat, wrijft het uit met het sponsje en je kan weer uren zonder ongestoort muizen. Het beste is eigenlijk om t er voor t naar bed gaan der op te smeren zodat t kan drogen door de nacht. Dan schijnt het wat langer mee te gaan volgens de verpakking. En het laat geen resten achter! De meesten zullen dit soort middeltjes net wat te omslachtig gaan vinden, maar dat valt echt mee. En het flesje gaat lang mee, omdat je maar een paar druppels nodig hebt per keer. Mijn flesje is na 2 maanden elke dag gamen nog voor drie kwart vol.
Ik heb mijn Ricochet 2.52 Black, fUnc Liquid en Mouseskatez gekocht bij www.perfectsystems.nl wat prima verliep.
Als laatste wil ik zeggen; degenen die een steelpad/icemat hebben en zich arm betalen aan tape... echt zonde! Dat spul verkopen voor een veel te hoge prijs en het gaat helemaal niet lang mee! Heb dit zelf heel lang gedaan, maar nu ik deze muismat heb met mouseskatez die ik dat t veel beter kan. Mouseskatez slijten denk ook te snel op de steel-/icemat, maar op een plastic oppervlak zoals de func of de ricochet gaat t veel langer mee. Het is beter spul en het is ook nog eens goedkoper.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 03:28 ]
Voor een mooie uitgebreide pad test:
http://razer.tigga.org/index-p04-en.php
Kijk ook eens naar de Pad tests van de jaren ervoor, erg de moeite waard!
http://razer.tigga.org/index-p04-en.php
Kijk ook eens naar de Pad tests van de jaren ervoor, erg de moeite waard!
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
nou de bestelling van dexsystems is nog steeds niet binnen Na meer dan een maand wachten mocht ik gaan klagen. En nu heeft dexsystems em opnieuw verzonden, toch wel goed geregeld op zich. 
Hopelijk is ie voor campzone binnen.
Hopelijk is ie voor campzone binnen.
ja ik moest eerst ook om de 3/4 dagen nieuwe mouseskates onder me muis plakken met m'n icemat maar toen kwam ik erachter dat de intelli explorer 3.0 voetjes gewoon ook gewoon goed glijden en niet slijten dus geen mouseskates voor mij meerVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 03:20:
Verwijderd
Hee ik heb echt een "doorbraak" met het zoeken van een alternatief voor stukjes MouseSkatez kopen. Ik heb altijd al gedacht dat je ergens gewoon zo`n hele rol van dat soort tape zou moeten kunnen kopen. En dat dat uiteindelijk flink geld kan besparen (je betaald nu voor 20 cm een Euro of 4). Ik heb dan ook eerder al ns mijn woonplaats afgefietst van de Praxis t/m de fietsenmaker en verschillende tapes geprobeerd, maar heb het niet echt gevonden.
Maar nou heb ik een oom die werkt bij 3M
die heb ik dus ff precies gemailt wat ik aant zoeken ben, met alle info dat tot zover te vinden op inet is over de tape van "MouseSkatez" en "SteelSurfers" en de bedrijven die dit maken. Ook hij had nog nooit van deze toepassing van tape gehoord maar heeft gekeken voor me.
Gister kreeg ik goed nieuws;
Nu is natuurlijk de vraag; is het minder duur dan mouseskatez of steelsurfers?
Op deze vraag heb ik helaas nog geen antwoord, want ik heb nog niet echt een leverancier gevonden voor de gemiddelde particuliere nederlandse gamer (voor mezelf is het iig wel beters, voor mij ist gratiz
). Maar mijn zoektocht hier voor is echter nog maar net begonnen...
We zijn dus op zoek naar (zelfklevende!) tape gemaakt van sterk glasvezel met een coating van Polytetrafluoroethylene (PTFE) alias Teflon®. De tape die ik hier voor me heb liggen word gebruikt in de industrie en is zeer geschikt voor hoge temperaturen mede door het siliconen kleefmiddel. Deze temperatuur-bestendigheid is echter niet echt van belang voor ons natuurlijk en misschien is daarom dit spul ook wel een goed alternatief.
Wel heb ik al de volgende info gevonden op het internet over dit soort tape:
3m.com Produkt Informatie (plaatje klopt niet btw)
N. Bouwen BV, NL`s handelsonderneming v. tape (zie Nitoflon PTFE tape!)
Benetech, NL`s handelsonderneming v. PTFE
Smallparts (USA), bedrijfje... leuke info
CSHyde (USA), bedrijf... leuke info
Interessante uitleg wat PTFE is
Toen ik die pagina zag met "Nitoflon PTFE tape" met het logo van "Nitto" onderaan, moest ik gelijk denken aan iemand die mij ooit zei geschikte tape in de schuur gevonden te hebben. Als ik het goed heb had hij het over Nitto (weet nie meer wie t was) dat op de tape stond. Hij wist alleen niet waar t gekocht was.
Het lastige is dat ik wel adressen vind voor "3M 5490 PTFE Film Tape", maar t komt allemaal in rollen van 30 meter ofzo en vaak per doos (12 rollen in 1 doos ofzo). En dan is het een beetje erg veel en een beetje erg duur (kom je al snel aan 600 euro p doos). De prijs van een 30 meter rol lijkt me tussen de 50 en 70 euro te liggen... maar heeft er nou 30 meter nodig (tis ong. 10 cm om 1 muis te beplakken waar je 1 of 2 maanden mee doet).
Maar ik heb nog altijd mijn oom die me waarschijnlijk kan helpen. Wat ik nu volgens mij heb is een "proef rol" (van 91cm) die 3M gebruikt om zijn potentiele klant de juiste tape te laten kiezen. Nu ik hem dus kan vertellen dat deze tape goed is zal ik van hem binnenkort wel te horen krijgen hoe hier aan te komen is.
Maar nou heb ik een oom die werkt bij 3M
Vandaag heeft hij dit rolletje bij me afgegeven en ik moet zeggen dat ik echt zeer enthousiast bent over dit spul. Aangezien ik net nieuwe MouseSkatez onder mijn eigen muis heb zitten heb ik het nog niet aangebracht (eerst ff dit verslijten), maar wel heb ik een stukje er af gehaald en met de vinger over de mat gegaan. De kwaliteit van het materiaal is volgens mij zeer goed, ik denk beter dan MouseSkatez. Dat moet ook wel, want deze tape is schijnbaar erg duur. Morgen zal wel mijn broertje (ook gamer) het op zijn muis gebruiken... we zullen zien.Patriek, ik denk dat dit heel goed gaat werken. Ik heb de tape zelf uit Italie gehaald afgelopen woensdag en heb bovendien met een Technisch Ingenieur hierover gesproken en deze heeft mij verteld dat deze tape de beste is, die er uberhaupt bestaat.
Het staat bij 3M bekent als: 5490 Tape - PTFE Film Tape Extruded 19mm x0,91m.
Hij adviseerd wel om deze tape aan te brengen voordat je gaat slapen. De reden hiervoor is dat de lijmlaag op de tape vocht gevoelig is en heeft een extra lange tijd nodig om te hechten.
Op deze vraag heb ik helaas nog geen antwoord, want ik heb nog niet echt een leverancier gevonden voor de gemiddelde particuliere nederlandse gamer (voor mezelf is het iig wel beters, voor mij ist gratiz
We zijn dus op zoek naar (zelfklevende!) tape gemaakt van sterk glasvezel met een coating van Polytetrafluoroethylene (PTFE) alias Teflon®. De tape die ik hier voor me heb liggen word gebruikt in de industrie en is zeer geschikt voor hoge temperaturen mede door het siliconen kleefmiddel. Deze temperatuur-bestendigheid is echter niet echt van belang voor ons natuurlijk en misschien is daarom dit spul ook wel een goed alternatief.
Toen ik die pagina zag met "Nitoflon PTFE tape" met het logo van "Nitto" onderaan, moest ik gelijk denken aan iemand die mij ooit zei geschikte tape in de schuur gevonden te hebben. Als ik het goed heb had hij het over Nitto (weet nie meer wie t was) dat op de tape stond. Hij wist alleen niet waar t gekocht was.
Het lastige is dat ik wel adressen vind voor "3M 5490 PTFE Film Tape", maar t komt allemaal in rollen van 30 meter ofzo en vaak per doos (12 rollen in 1 doos ofzo). En dan is het een beetje erg veel en een beetje erg duur (kom je al snel aan 600 euro p doos). De prijs van een 30 meter rol lijkt me tussen de 50 en 70 euro te liggen... maar heeft er nou 30 meter nodig (tis ong. 10 cm om 1 muis te beplakken waar je 1 of 2 maanden mee doet).
Maar ik heb nog altijd mijn oom die me waarschijnlijk kan helpen. Wat ik nu volgens mij heb is een "proef rol" (van 91cm) die 3M gebruikt om zijn potentiele klant de juiste tape te laten kiezen. Nu ik hem dus kan vertellen dat deze tape goed is zal ik van hem binnenkort wel te horen krijgen hoe hier aan te komen is.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 07:15 . Reden: Toevoegingen ]
Verwijderd
Heb nu ook op de site van Nitto nuttige informatie gevonden:
http://www.nitto.com/product/manufacture/ip06.html
Dus naast 3M heb ik nog een ander merk gevonden. Artikel No.923UT en No.923UL (NITOFLON Adhesive Tapes) kunnen zeer geschikt zijn.
http://www.nitto.com/product/manufacture/ip06.html
Dus naast 3M heb ik nog een ander merk gevonden. Artikel No.923UT en No.923UL (NITOFLON Adhesive Tapes) kunnen zeer geschikt zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 06:38 ]
Is de MX900 (bluetooth) gewoon even snel als de MX510? Je krijgt hiernamelijk een bluetooth hub bij en dat lijkt me ook erg handig (en je hebt natuurlijk geen last van vervelende draden)
Verwijderd
Ik hebzelf de mx900, en deze is snel zat. Echter de mx510 is wel sneller (niet voor niets een volwaardige gaming muis), ps: hoort hier niet thuis
Ik heb/gebruik nog steeds een oude logitech muis... wel optical.. Ik wou eerst een nieuwe kope .. toch niet gedaan
Maar bij deze muis heb je 4 van die dinge waar hij eigenlijk op staat.. 1 is er van weg, dus nu schommelt ie een beetje en dat game'd niet lekker... Wat kan ik er aan doen
? Allemaal erafhalen maar dat is volgens mij helemaal klote.

Verwijderd
Waarom helemaal in Duitsland kopen als het ook bij de webshop van Everglide in Nederland kan tegenwoordig? Ik betaal voor dezelfde pad toch iets minder en is nog sneller in huis ook :-)Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 00:53:
Ik heb al meerdere prettige deals gehad met www.indiweb.de
Ik geloof ook dat ze op sommige produkten wat goedkoper zijn, omdat ze laatst... 2 maanden terug ofzo prijsverlagingen hebben gehad. Of de andere aanbieders zijn mee gegaan weet ik niet.
Verwijderd
Kijk ns naar de datum van dat berichtVerwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:54:
[...]
Waarom helemaal in Duitsland kopen als het ook bij de webshop van Everglide in Nederland kan tegenwoordig? Ik betaal voor dezelfde pad toch iets minder en is nog sneller in huis ook :-)
Mijn laatste bestelling is ook niet meer daar geweest maar bij www.perfectsystems.nl
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:29 ]
Verwijderd
Toevallig zag ik dit laatst;GleNnoS_ schreef op 10 juli 2004 @ 14:09:
Ik heb/gebruik nog steeds een oude logitech muis... wel optical.. Ik wou eerst een nieuwe kope .. toch niet gedaanMaar bij deze muis heb je 4 van die dinge waar hij eigenlijk op staat.. 1 is er van weg, dus nu schommelt ie een beetje en dat game'd niet lekker... Wat kan ik er aan doen
? Allemaal erafhalen maar dat is volgens mij helemaal klote.

Hyperglides Homepage
Dit zijn muisvoetjes gemaakt van teflon.
O.a. verkrijgbaar op www.steelpad.nl
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:27 ]
Verwijderd
Der is trouwens weer een nieuwe Steelpad in opkomst; de Steelpad S&S.
Dit is een produkt dat voort komt uit de samenwerking tussen Steelpad & SK (clan).

(ook verkrijgbaar zonder het SK-logo)
Vanaf het plaatje te zien lijkt het er op dat deze pad van een soort hard kunststof / plastic gemaakt is. Het formaat is toch best wel "bigsize" met afmetingen van 320 mm x 270 mm x 2 mm. Verder zie je dus dat het gelevert word met een beschermhoes/draagtasje. Prijs op www.steelpad.nl staat nu op € 33,50.
Op het moment is de mat alleen nog te "pre-orderen" ik vermoed dat het geleverd gaat worden eind deze maand of Augustus.
Wanneer er iemand ervaring met deze mat heeft, post het hier aub. Persoonlijk ben ik een grote fan van bewerkt plastic + groot formaat
Dit produkt ziet er veelbelovend uit.
Dit is een produkt dat voort komt uit de samenwerking tussen Steelpad & SK (clan).

(ook verkrijgbaar zonder het SK-logo)
Vanaf het plaatje te zien lijkt het er op dat deze pad van een soort hard kunststof / plastic gemaakt is. Het formaat is toch best wel "bigsize" met afmetingen van 320 mm x 270 mm x 2 mm. Verder zie je dus dat het gelevert word met een beschermhoes/draagtasje. Prijs op www.steelpad.nl staat nu op € 33,50.
Op het moment is de mat alleen nog te "pre-orderen" ik vermoed dat het geleverd gaat worden eind deze maand of Augustus.
Wanneer er iemand ervaring met deze mat heeft, post het hier aub. Persoonlijk ben ik een grote fan van bewerkt plastic + groot formaat
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:51 ]
(/me is ook Syncro.Loenatik, ander account)Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 05:29:
Hee ik heb echt een "doorbraak" met het zoeken van een alternatief voor stukjes MouseSkatez kopen. Ik heb altijd al gedacht dat je ergens gewoon zo`n hele rol van dat soort tape zou moeten kunnen kopen. En dat dat uiteindelijk flink geld kan besparen (je betaald nu voor 20 cm een Euro of 4). Ik heb dan ook eerder al ns mijn woonplaats afgefietst van de Praxis t/m de fietsenmaker en verschillende tapes geprobeerd, maar heb het niet echt gevonden.
Maar nou heb ik een oom die werkt bij 3Mdie heb ik dus ff precies gemailt wat ik aant zoeken ben, met alle info dat tot zover te vinden op inet is over de tape van "MouseSkatez" en "SteelSurfers" en de bedrijven die dit maken. Ook hij had nog nooit van deze toepassing van tape gehoord maar heeft gekeken voor me.
[...]
Vandaag heeft hij dit rolletje bij me afgegeven en ik moet zeggen dat ik echt zeer enthousiast bent over dit spul. Aangezien ik net nieuwe MouseSkatez onder mijn eigen muis heb zitten heb ik het nog niet aangebracht (eerst ff dit verslijten), maar wel heb ik een stukje er af gehaald en met de vinger over de mat gegaan. De kwaliteit van het materiaal is volgens mij zeer goed, ik denk beter dan MouseSkatez. Dat moet ook wel, want deze tape is schijnbaar erg duur. Morgen zal wel mijn broertje (ook gamer) het op zijn muis gebruiken... we zullen zien.
Op deze vraag heb ik helaas nog geen antwoord, want ik heb nog niet echt een leverancier gevonden voor de gemiddelde particuliere nederlandse gamer (voor mezelf is het iig wel beters, voor mij ist gratiz). Maar mijn zoektocht hier voor is echter nog maar net begonnen...
Krijg nou tiete; www.intelligepad.com/c.htm
3M heeft dus al een produkt voor dit doeleinde!
Zal mijn oom om meer verkooppunten vragen.
Ik heb mijn fUnc1030 alweer sinds 13 december 2002 (blz6 ofzo in dit topic) en hij ziet er nog steeds picobello uit. En speelt nog steeds goed natuurlijk. In het begin gebruikte ik de gladde kant, maar mijn Dual Optical voelde daar niet lekker op en "skipte" nogal eens, dus maar de ruwere kant gaan gebruiken. Later nog overgegaan op de MX500 en nog steeds netjes de ruwe kant gebruiken, werkt prima.
Wat ik al een paar heb gelezen zijn de problemen met het rubber dat na ongeveer een half jaar volledig uit zijn verband buigt en gewoon alles verneukt, maar dat heb ik dus met mijn fUnc niet voor mekaar gekregen. Uitstekend matje dus.
Wat ik al een paar heb gelezen zijn de problemen met het rubber dat na ongeveer een half jaar volledig uit zijn verband buigt en gewoon alles verneukt, maar dat heb ik dus met mijn fUnc niet voor mekaar gekregen. Uitstekend matje dus.
You look like I need a drink.
Verwijderd
weet iemand hoe duurzaam die razer viper is? Want die boomslang muizen ging wel heel snel stuk

ik heb in plaats van teflon plakband, mijn muismat voorzien van een plaatje plakspul/stof/teflon(weet niet heo het heet)
heb dit gekregen van een monteur(mijn dank
) , hij keek erg raar dat ik om een stukje vroeg ter grote van een muismat. maar het glijdt goed icm. een logitech bj69(standaard muis) en ik vermoed dat het erg lang heel/schoon blijft. we zullen zien. 
edit: heb deze plaat/tape dus geplakt op een rubber muismatje die ik nog had liggen van de HCC (surfopsafe). waardoor ik gelijk en strakke rubber onderkant heb die niet verschuift
heb dit gekregen van een monteur(mijn dank
edit: heb deze plaat/tape dus geplakt op een rubber muismatje die ik nog had liggen van de HCC (surfopsafe). waardoor ik gelijk en strakke rubber onderkant heb die niet verschuift
[ Voor 20% gewijzigd door weekend warrior op 26-07-2004 21:31 ]
Ik vat um niet helemaalweekend warrior schreef op 26 juli 2004 @ 21:23:
ik heb in plaats van teflon plakband, mijn muismat voorzien van een plaatje plakspul/stof/teflon(weet niet heo het heet)
heb dit gekregen van een monteur(mijn dank) , hij keek erg raar dat ik om een stukje vroeg ter grote van een muismat. maar het glijdt goed icm. een logitech bj69(standaard muis) en ik vermoed dat het erg lang heel/schoon blijft. we zullen zien.
het is idd een soort van grote sticker. een soort van folie die bestaat et ene bepaalde stof met een teflon bovenkant.Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:30:
[...]
Ik vat um niet helemaalJe hebt een soort gigantisch grote sticker over een ouwe mat geplakt? En die sticker heeft dan een oppervlak van een of ander glad spul? Enneh... vrij groot verschil tussen stof en teflon hoor
Iemand een shop in nederland waar de func1030 te kopen is.
Op de fUnc site, staan alleen maar vage shopsj waar je 13 euro verz kosten betaald
Ik gebruik nu een speedpad met ut2004 logo,(die verkoop ik btw) iemand interesse?
Op de fUnc site, staan alleen maar vage shopsj waar je 13 euro verz kosten betaald

Ik gebruik nu een speedpad met ut2004 logo,(die verkoop ik btw) iemand interesse?
Iedereen die de Glidepads van zijn/haar muis heeft versleten moet maar eens een poging doen om niewe lost te peuteren bij de "fabrikant", het zijn tenslotte maar kleine "stickertjes"
Die van mijn MX 500 zijn ook versleten dus ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar Logitech of het mogelijk zal zijn om niewe te krijgen
........ ik krijg ze deze week als het goed is binnen.
Goeie service van Logitec....
Die van mijn MX 500 zijn ook versleten dus ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar Logitech of het mogelijk zal zijn om niewe te krijgen
Goeie service van Logitec....
Smiling as the shit comes down...
Owk ik ga nu echt een nieuwe muis kopen. (Vorige keer wou ik ook een nieuwe kopen maar toch niet gedaan
) Ik zoek gewoon een echte game muis.. Dit zijn volgens mij de beste muizen van dit moment
:
- Logitech MX510
- MS IntelliMouse Explorer Optical
Mis ik er nog een ?
Ik kan alleen niet kiezen
Welke raden jullie me aan
?

- Logitech MX510
Mis ik er nog een ?
Ik kan alleen niet kiezen

Idd zoiezo een met Logitech MX of Microsoft IE 3.0 sensor kopen ja.GleNnoS_ schreef op 27 juli 2004 @ 22:24:
Owk ik ga nu echt een nieuwe muis kopen. (Vorige keer wou ik ook een nieuwe kopen maar toch niet gedaan) Ik zoek gewoon een echte game muis.. Dit zijn volgens mij de beste muizen van dit moment
:
- Logitech MX510
Mis ik er nog een ?
Ik kan alleen niet kiezenWelke raden jullie me aan
?
Verder is de vorm echt een persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik de extra knoppen belangrijk en of die ook ingame werken. Daarom wil ik van mijn Microsoft IntelliMouse Optical niet meer af (heeft een grote knop links en rechts en werkt ingame).
mja, bij logitech werken ze in eerste instantie niet ingame maar je kan natuurlijk altijd gewoon bijv een ENTER of SHIFT aan knoppen binden.Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 00:35:
[...]
Idd zoiezo een met Logitech MX of Microsoft IE 3.0 sensor kopen ja.
Verder is de vorm echt een persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik de extra knoppen belangrijk en of die ook ingame werken. Daarom wil ik van mijn Microsoft IntelliMouse Optical niet meer af (heeft een grote knop links en rechts en werkt ingame).
Laatst de steelpad 4s gekocht. Best wel ok. Misschien dat ik die s&s nogf een keer ga halen, ik heb er eens op gespeeld (netgamez2003b geloof ik) toen r0x (ja de befaamde Quake/UT speler) er 1 had als test (* Roeligan wil ook tester worden van steelpad
) en liep best wel ok. Toen was ie alleen nog van metaal (nu dus blijkbaar van kunststof (of is het nou kunstof
)
[ Voor 4% gewijzigd door Roeligan op 28-07-2004 16:03 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
offtopic:
kunststof.. google
kunststof.. google
[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 28-07-2004 21:03 ]
Verwijderd
http://shop.freezinghardware.nl/fooker schreef op 27 juli 2004 @ 18:32:
Iemand een shop in nederland waar de func1030 te kopen is.
Verwijderd
Ik vroeg me trouwens af of het met optische muizen ook verstandig is om geen muismat te gebruiken? Ik heb een houten computerbureau, en een aantal jaren geleden gebruikte ik een balmuis zonder muismat. Daardoor ging mijn bureau een beetje slijten. Zou mijn bureau ook gaan slijten als ik weer een optische muis ga gebruiken zonder muismat? Ik weet niet of het al eerder in dit topic besproken is, in de startpost stond in ieder geval niks.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:42 ]
Ja alles slijt als er veel op schuift met je muis, heb ik ook onder vonden met mijn foeten bureau mooie valen slijt plek.
ja ik heb ze een 3 weken geleden ook besteld (bij alternate samen met een nieuwe HDVerwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 18:24:
[...]
Toevallig zag ik dit laatst;
[afbeelding]
Hyperglides Homepage
Dit zijn muisvoetjes gemaakt van teflon.
O.a. verkrijgbaar op www.steelpad.nl
Met de MX500 van mijn broer kan je wel die knoppe binde.. (in cs dan) gewoon /bind "mouse4" "blablbal"Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 00:35:
[...]
Idd zoiezo een met Logitech MX of Microsoft IE 3.0 sensor kopen ja.
Die extra knoppen werken in cs iig alleen als je geen mouseware (drivers) installeerd.GleNnoS_ schreef op 29 juli 2004 @ 21:21:
[...]
Met de MX500 van mijn broer kan je wel die knoppe binde.. (in cs dan) gewoon /bind "mouse4" "blablbal"Maar kan het niet in andere games ? (ik kan ut nu niet vrage
)
Verwijderd
Ik ben nou op campzone , en daar staat een tent van steelpad.SICK schreef op 29 juli 2004 @ 16:08:
[...]
ja ik heb ze een 3 weken geleden ook besteld (bij alternate samen met een nieuwe HD) en ze bevallen erg goed i.s.m. m'n ms intelli explorer 3.0 en icemat 2nd zeker een aanrader voor deze combi erg smooth en slijt volgens mij niet snel. Ik zag dat je ze nu ook bij www.padz.nl kon halen voor 9euro met 1 euro verzendkosten dit is een stuk beter dan de verzendkosten die je bij alternate/steelpad betaal.
Daar liggen alle muismatten van speelpad en ook paar van icepat.
Het nadeel van de 4S vond ik dat het veel geluid maakte met muis, als je met de muis er overheen schuift krijg je een rot geluid.
Dat kan je verhelpen door er teflon tape onder te plakken, alleen die is snel uitgekwerkt.
Ik heb nou een 4D gekocht, echt een zalige muismat
Hoop alleen dat die voetjes niet te snel slijten.
Ik heb een ratpadz.com
ooit eens bij madprocessor besteld als ik me niet vergis.. heerlijk ding.. verschuift alleen als je het echt wilt, lekker groot en m'n muis schuift er lekker overheen
ooit eens bij madprocessor besteld als ik me niet vergis.. heerlijk ding.. verschuift alleen als je het echt wilt, lekker groot en m'n muis schuift er lekker overheen
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik heb een everglide atack pad, muist heerlijk, gekocht omdat ik 2 jaar terug nog al veel CS speelde en dan merk je het verschil wel aardig
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
nou die x-track zoom was niet echt een goede aankoop zeg maar 
Inmiddels mijn steelpad 3s en de xtrak zoom verkocht. Nu een icemat 2nd edition gekocht. Heerlijk
Heb bij campzone verschillende matten kunnen testen. En met deze kon ik gewoon het beste overweg. De steelpad 4d is ook best lekker ja, maar ik vond het irritant dat ie een beetje bol gaat staan door het antislip matje eronder. Ik kijk uit naar de SK steelpad mat. ff testen bij de hybrid 
In de tussentijd ga ik nog een func en een EverGlide Ricochet 2.52 proberen denk ik.
Ik gebruik trouwens ook hyperglides, dat is wel relaxed ja
Inmiddels mijn steelpad 3s en de xtrak zoom verkocht. Nu een icemat 2nd edition gekocht. Heerlijk
In de tussentijd ga ik nog een func en een EverGlide Ricochet 2.52 proberen denk ik.
Ik heb ook wat matten getest @ de steelpad stand op CZadmiral schreef op 07 augustus 2004 @ 00:42:
Inmiddels mijn steelpad 3s en de xtrak zoom verkocht. Nu een icemat 2nd edition gekocht. HeerlijkHeb bij campzone verschillende matten kunnen testen. En met deze kon ik gewoon het beste overweg. De steelpad 4d is ook best lekker ja, maar ik vond het irritant dat ie een beetje bol gaat staan door het antislip matje eronder. Ik kijk uit naar de SK steelpad mat. ff testen bij de hybrid

Die steelpads muisden ook wel fijn, en zonder krasgeluiden. Ik denk dat ik maar voor zo'n Steelpad 4D ga. Die vond ik niet minder fijn dan de aluminium varianten en hij is bovendien nog een beetje betaalbaar.
Want hoe moet ik mensen in mijn omgeving in godsnaam gaan uitleggen dat ik voor 30/35 euro een muismat heb gekocht
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Wat was er mis mee dan (behalve de winkel misschien)? Ik dacht eraan een X-trac Pro HS te kopen als tweede mat, dus ik kan alle ervaringen gebruiken. Zeker aangezien alle sites zeer te spreken waren over deze matjes.admiral schreef op 07 augustus 2004 @ 00:42:
nou ik vond die zoom eigenlijk niet echt anders dan een wehkamp muismat zeg maar 
En dat geluid van die harde matten, tja daar merk je eigenlijk weinig van als je bezig bent.
En dat ie eigenlijk te duur is klopt ja, maar ik wil ze graag allemaal testen
En dat geluid van die harde matten, tja daar merk je eigenlijk weinig van als je bezig bent.
Verwijderd
Mijn vader was er eerst ook erg sceptisch over. Maar toen ik hem eenmal had zei hij dat het veel beter aanvoelde.(hij speelt zelf cs)Tweeke schreef op 07 augustus 2004 @ 02:08:
[...]
Ik heb ook wat matten getest @ de steelpad stand op CZDie Icemat vond ik zeker relaxt/smooth, alleen dat geluid
Net alsof ik er iets in aan het krassen was. Ongetwijfeld wordt dat minder met mouseskates maar ik vond het niet prettig klinken...
Die steelpads muisden ook wel fijn, en zonder krasgeluiden. Ik denk dat ik maar voor zo'n Steelpad 4D ga. Die vond ik niet minder fijn dan de aluminium varianten en hij is bovendien nog een beetje betaalbaar.
Want hoe moet ik mensen in mijn omgeving in godsnaam gaan uitleggen dat ik voor 30/35 euro een muismat heb gekocht![]()
haha sithje, dat ding nog niet versleten joh? van mij was na een jaar al versleten. ps; dat was zelfs in 2001 volgens mij dat we die kochtenSithWarrior schreef op 31 juli 2004 @ 23:26:
Ik heb een everglide atack pad, muist heerlijk, gekocht omdat ik 2 jaar terug nog al veel CS speelde en dan merk je het verschil wel aardig
[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 07-08-2004 19:12 ]
Je vond de mat niks speciaals? Ik gebruik zelf de ruwe kant van een fUnc1030 en vroeg mij af of de x-tracs daarmee vergeleken konden worden, maar jij hebt nog geen fUnc gehad geloof ik.admiral schreef op 07 augustus 2004 @ 11:31:
nou ik vond die zoom eigenlijk niet echt anders dan een wehkamp muismat zeg maar
Verwijderd
Heb op Campzone ook de Steelpad S&S getest, wat een gruwelijk fijne muismat is dat zeg! Heeft een zeer fijn oppervlak, en vond ik zonder twijfel de beste muismat waar ik ooit op heb mogen muizen.
Maar helaas, hij was nog niet te koop, en aangezien ik dringend een muismat nodig had op Campzone heb ik maar de 4D gekocht plus een stel Microsoft hyperglides (voor op m'n Logitech Dual Optical muis; zijn dan weliswaar te groot, maar ze zitten vooralsnog prima). En ik moet zeggen, ook de 4D is een zwaar relaxte muismat, zeker in combinatie met die hyperglides (maar tering, wat zijn die dingen duur zeg!). Voor die twee in totaal heb ik €25,50 neer moeten leggen, maar het is het toch wel waard, want m'n muis glijdt beter dan ooit. Absoluut een aanrader dus!
Maar helaas, hij was nog niet te koop, en aangezien ik dringend een muismat nodig had op Campzone heb ik maar de 4D gekocht plus een stel Microsoft hyperglides (voor op m'n Logitech Dual Optical muis; zijn dan weliswaar te groot, maar ze zitten vooralsnog prima). En ik moet zeggen, ook de 4D is een zwaar relaxte muismat, zeker in combinatie met die hyperglides (maar tering, wat zijn die dingen duur zeg!). Voor die twee in totaal heb ik €25,50 neer moeten leggen, maar het is het toch wel waard, want m'n muis glijdt beter dan ooit. Absoluut een aanrader dus!
nope, de func staat nog op de todo listAristagon schreef op 07 augustus 2004 @ 21:55:
[...]
Je vond de mat niks speciaals? Ik gebruik zelf de ruwe kant van een fUnc1030 en vroeg mij af of de x-tracs daarmee vergeleken konden worden, maar jij hebt nog geen fUnc gehad geloof ik.
Vraagje over die uitsmeer middeltjes, die je over je mat smeert; Werkt dat ook op gladde/harde pads? Of alleen van die hard plastic kunststof matten?
OMG, het lijkt wel alsof driekwart van GoT op Campzone muismatten heeft geprobeerdVerwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 22:56:
Heb op Campzone ook de Steelpad S&S getest, wat een gruwelijk fijne muismat is dat zeg! Heeft een zeer fijn oppervlak, en vond ik zonder twijfel de beste muismat waar ik ooit op heb mogen muizen.
Maar ik ben nu wel overtuigd van de kwaliteit van die 4D, dus die ga ik maar eens kopen met een mooie MX310 erbij
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Ik heb de fUnc gehad en de Everglide Ricochet is er best mee te vergelijken. Aanrader.Aristagon schreef op 07 augustus 2004 @ 21:55:
[...]
Je vond de mat niks speciaals? Ik gebruik zelf de ruwe kant van een fUnc1030 en vroeg mij af of de x-tracs daarmee vergeleken konden worden, maar jij hebt nog geen fUnc gehad geloof ik.
Ja dat werkt daar ook prima mee, alle harde oppervlakken worden er glad mee. Stond trouwens al eerder in deze topic (by me).admiral schreef op 07 augustus 2004 @ 22:56:
[...]
nope, de func staat nog op de todo list
Vraagje over die uitsmeer middeltjes, die je over je mat smeert; Werkt dat ook op gladde/harde pads? Of alleen van die hard plastic kunststof matten?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 05:05 ]
Ik ben van een dual optical + cheapo stofpad naar mx510, ricochet 2.52 en FuNc Liquid gegaan. Was wel ff wennen (softe kant), maar nu muist het allemaal wel lekker. De liquid maakt het muizen wat gladder/soepeler, het voelt gewoon wat lekkerder aan. Ik weet nog niet of ik ermee doorga als het flesje op is, maar het gaat wel lang mee. Ik merk wel dat ik steeds het stof d'r af veeg met m'n vingers voor ik ga gamen, doen meer mensen dat of heb ik er een gewoonte bij

ja doe ik ook, des te beter voor de pad. Vooral korreltjes weet-ik-veel-wat kunnen veel schade aanrichten (krassen) in je pad en je muisstape verneuken.Hofnar schreef op 08 augustus 2004 @ 12:55:
Ik merk wel dat ik steeds het stof d'r af veeg met m'n vingers voor ik ga gamen, doen meer mensen dat of heb ik er een gewoonte bij
Ik heb ongeveer anderhalf jaar in de top van de Nederlandse CS Scene meegedraaid en heb toch al best wat muismatten gehad en mogen testen. De Icemat en Steelpad vind ik persoonlijk niks ivm met die mouseskates, doordat ik op een hele lage muissensitivity speel slijt dat als een gek bij mij. Daarbij was de Steelpad die ik had een gesponsorde 3S en deze slijt sowieso aardig snel (3 maand bij mij). De Icemat vond ik irritant door het gekras dat er van af kwam en ook de mouseskates.
Daarna heb ik eens een fUnc gekocht. Met deze mat heb ik echt een tijd gedaan en het heeft mijn spel ook echt verbeterd. Het nadeel van de fUnc vond ik toch de grootte van 't ding. Voor mij toch ietwat te klein. Voor de rest was het een prima maat, gewoon bijna geen weerstand aan je muis.
Mijn laatste mat, en de mat die ik nog steeds gebruik en regelmatig vernieuw is eigenlijk een homemade matje. Ik heb ooit bij een kopieerwinkel gewerkt en deze hebben mij iets van een placemat gegeven. Hij verschilt eigenlijk niet erg veel van een normale stoffen muismat. Hij is alleen 45cm x 25 cm groot. Heerlijk! En daarbij is hij toch gladder dan een standaard stoffen mat. Precies genoeg weerstand. Deze is vergelijkbaar met de Snowpad en Fatpad. Alleen wel 20 euro goedkoper
.
Owja, ik heb altijd al Logitech muizen gebruikt, de Logitech Optical (Blauw), de MX300, de MX310 (Huidig). Deze muizen zijn naar mijn mening superieur aan de MS muizen. Alhoewel, de feeling van de MS Intelli 4.0 doet niet echt veel onder voor een 310.
Al met al, waar je mee speelt ligt aan je eigen smaak en gewenning. Speel je met een hoge sens of een lage sens. Sla je veel met een muis, ja / nee. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Daarna heb ik eens een fUnc gekocht. Met deze mat heb ik echt een tijd gedaan en het heeft mijn spel ook echt verbeterd. Het nadeel van de fUnc vond ik toch de grootte van 't ding. Voor mij toch ietwat te klein. Voor de rest was het een prima maat, gewoon bijna geen weerstand aan je muis.
Mijn laatste mat, en de mat die ik nog steeds gebruik en regelmatig vernieuw is eigenlijk een homemade matje. Ik heb ooit bij een kopieerwinkel gewerkt en deze hebben mij iets van een placemat gegeven. Hij verschilt eigenlijk niet erg veel van een normale stoffen muismat. Hij is alleen 45cm x 25 cm groot. Heerlijk! En daarbij is hij toch gladder dan een standaard stoffen mat. Precies genoeg weerstand. Deze is vergelijkbaar met de Snowpad en Fatpad. Alleen wel 20 euro goedkoper
Owja, ik heb altijd al Logitech muizen gebruikt, de Logitech Optical (Blauw), de MX300, de MX310 (Huidig). Deze muizen zijn naar mijn mening superieur aan de MS muizen. Alhoewel, de feeling van de MS Intelli 4.0 doet niet echt veel onder voor een 310.
Al met al, waar je mee speelt ligt aan je eigen smaak en gewenning. Speel je met een hoge sens of een lage sens. Sla je veel met een muis, ja / nee. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Verwijderd
Ik ben van alle dure muismatten afgestapt. Het is voor mij nu heel simpel:
Een rode stoffen muismat van Exponent.
Waarom rood? Daarop werkt mijn MX700 het langste. Een rode muismat is rood omdat alle kleuren behalve rood worden geabsorbeerd. Rood wordt teruggekaast, en dat is dus goed. Groen, en zwart, absorberen alle rood, en is dus slecht.
Waarom stof? Het maakt geen lawaai, het krast niet, en de glijpootjes van je muis verslijten veel minder snel.
Deze Exponent muismat is gewoon te krijgen bij de MediaMarkt voor 2 euro.
Waarom rood? Daarop werkt mijn MX700 het langste. Een rode muismat is rood omdat alle kleuren behalve rood worden geabsorbeerd. Rood wordt teruggekaast, en dat is dus goed. Groen, en zwart, absorberen alle rood, en is dus slecht.
Waarom stof? Het maakt geen lawaai, het krast niet, en de glijpootjes van je muis verslijten veel minder snel.
Heb nu een fUNC en die bevalt redelijk. Lekker dun maar oppervlakte is voor mij eigenlijk te klein.Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:38:
Ik ben van alle dure muismatten afgestapt. Het is voor mij nu heel simpel:
Moet zeggen dat ik om dezelfde redenen als jij er sterk over denk om ook terug te gaan naar stof.
Wellicht probeer ik nog een keer zo'n stoffen versie hiervandaan: http://www.xtracpads.com/products.htm
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik speel bijna nooit FPS spellen, eerder RPG's.
Een van de "vreemdheden" die ik me heb aangeleerd is het gebruik van een muismat in de hoogte: de korte kant is naar de tafelrand gekeerd dus. Als ik een muismat in de breedte gebruik, met de lange rand naar de tafel gekeerd, dan zijn 99 van de 100 modellen gewoon niet hoog genoeg.
Een van de "vreemdheden" die ik me heb aangeleerd is het gebruik van een muismat in de hoogte: de korte kant is naar de tafelrand gekeerd dus. Als ik een muismat in de breedte gebruik, met de lange rand naar de tafel gekeerd, dan zijn 99 van de 100 modellen gewoon niet hoog genoeg.
ik heb een MX 510 met fatal1ty pad, XXL muismat weetje
is echt superrelax, ik had eerst n func 1030 maar die vond ik te klein met gamen ^^
is echt superrelax, ik had eerst n func 1030 maar die vond ik te klein met gamen ^^
Vandaag de MX310 gehaald, en net aangesloten. Nu nog op een stoffen HEMA-mat, maar binnenkort op de Steelpad 4D.
Maar wat een verschil! Met standaard voetjes van de MX310 glijdt hij supersoepel
over de mat t.o.v. mijn vorige muis (verzwaarde Sweex
4D optical).
En eindelijk een ergonomische muis, waar mijn hand precies overheen valt.
Net heel even Enemy Territory gespeeld, en merkt dat ik ondanks dat ik moet wennen al meer headshots per kill schiet.*1 Moet wel ff sensitivity veranderen in games, want die staat nu véél te hoog.
*1 Van gemiddeld 0.2 naar 0.3 headshots per kill ongeveer
Maar wat een verschil! Met standaard voetjes van de MX310 glijdt hij supersoepel

En eindelijk een ergonomische muis, waar mijn hand precies overheen valt.
Net heel even Enemy Territory gespeeld, en merkt dat ik ondanks dat ik moet wennen al meer headshots per kill schiet.*1 Moet wel ff sensitivity veranderen in games, want die staat nu véél te hoog.
*1 Van gemiddeld 0.2 naar 0.3 headshots per kill ongeveer
Ben eigenlijk alleen geïntereseerd in een X-trac. Moet eigenlijk een fatsoenlijke mat voor een tweede PC, weet alleen niet of dat een fUnc (waar ik dik tevreden mee ben) of een X-trac probeer. De X'tjes lijken mij lekker dun (dunner dan de func), hebben niet de rubberen rand van de func (dus iets meer oppervlak) en dezelfde soort oppervlak als de func. Helaas heb ik nog niet heel veel ervaringen hier gelezen over deze matten, websites zijn toch niet alles. En de prijs is nog vrij redelijk.Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 05:04:
[...]
Ik heb de fUnc gehad en de Everglide Ricochet is er best mee te vergelijken. Aanrader.
Maar ja de geest wil toch "die mat is echt heel goed" van iemand hier horen.
Ik heb nu de Logitech MX310 + hyperglides besteld en ik zoek nog een muismat.
Steelpad leek mij wel leuk. Icemat wou ik eerst doen maar die maakt zo veel lawaai
Over die steelpads wat is het verschil tussen de 4d en 4s qua glij prestatie's ? Ik wil niet dat je geen grip meer hebt ofzo dat je te veel glijd..
Steelpad leek mij wel leuk. Icemat wou ik eerst doen maar die maakt zo veel lawaai

Zijn er toevallig meerdere mensen die een fUnc muismat hebben icm een Logitech MX muis (500/510) waarvan de glidepads van de muis snel slijten?
Zowel bij mijn MX500 als MX510 waren de voetjes in no-time beschadigd dat deze gingen krassen.
Ik gebruik overigens de gladde kant
(teflon mouseskatez heb ik hier wel liggen, en dat werkt ook wel voor een tijdje, maar dat vind ik een oplossing voor een probleem wat imho niet eens zou mogen ontstaan
)
(fUnc)
Scheelt weer wat weerstand/deeltjes die onder de voetjes terecht kunnen komen en kunnen zorgen voor een krassend/schrapend gevoel.
Zowel bij mijn MX500 als MX510 waren de voetjes in no-time beschadigd dat deze gingen krassen.
Ik gebruik overigens de gladde kant
(teflon mouseskatez heb ik hier wel liggen, en dat werkt ook wel voor een tijdje, maar dat vind ik een oplossing voor een probleem wat imho niet eens zou mogen ontstaan
Die gewoonte heb ik ook met mijn muismatHofnar schreef op 08 augustus 2004 @ 12:55:
[...]
Ik merk wel dat ik steeds het stof d'r af veeg met m'n vingers voor ik ga gamen, doen meer mensen dat of heb ik er een gewoonte bij
Scheelt weer wat weerstand/deeltjes die onder de voetjes terecht kunnen komen en kunnen zorgen voor een krassend/schrapend gevoel.
[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 10-08-2004 23:21 ]
Dit topic is gesloten.