Nee geen last van....goed schoonmaken helpt echt. Met water of zoiets dergelijks is al voldoende.Lord_Mithril schreef op 27 August 2003 @ 13:09:
[...]
heb jij ook last van een ruwe plek op de kplaats waar je veel muist?
ik dus wel en t zuigt aan de buitenkanten glijd mn muis perfect maar in t midden remt ie enorm af
niet meer... maak em al redelijk vaak schoon (wel nodig na goede war) maar het blijftGraham schreef op 27 August 2003 @ 13:45:
[...]
Nee geen last van....goed schoonmaken helpt echt. Met water of zoiets dergelijks is al voldoende.
Bier, Whiskey en Metal!!
Andere kant gaan gebruiken kan ook nog....Ik gebruik namelijk de gladde kant.Lord_Mithril schreef op 27 August 2003 @ 14:46:
[...]
niet meer... maak em al redelijk vaak schoon (wel nodig na goede war) maar het blijftzal eens warm water proberen.. who knows
ik beideGraham schreef op 27 augustus 2003 @ 15:51:
[...]
Andere kant gaan gebruiken kan ook nog....Ik gebruik namelijk de gladde kant.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Ik had beloofd mijn ervaringen te posten met de MX300 in combinatie met een fUnc sUrface 1030
Op het eerste gezicht lijkt de muis erg fijn in de hand te liggen, al vind ik em ietsje te kort (komt misschien omdat ik een langere gewend ben)
Ongeveer nu 2 dagen Unreal Tournament mee gespeeld, en het is wel even wennen. Komt ook omdat ik natuurlijk van een balletjesmuis naar optical ben gegaan.
Maargoed, ik had eerst een groot probleem met deze muis, want ik kan niet normaal ronddraaien, hij bleef dan "steken" zegmaar, alsof hij de data niet goed kon verwerken.
Dat probleem is nu opgelost --> steek je muis gewoon in je USB slot ipv met het verloopstekkertje in je PS2 poort

Zal er nog wel even aan moeten wennen, maar de mat is geweldig iig
Op het eerste gezicht lijkt de muis erg fijn in de hand te liggen, al vind ik em ietsje te kort (komt misschien omdat ik een langere gewend ben)
Ongeveer nu 2 dagen Unreal Tournament mee gespeeld, en het is wel even wennen. Komt ook omdat ik natuurlijk van een balletjesmuis naar optical ben gegaan.
Maargoed, ik had eerst een groot probleem met deze muis, want ik kan niet normaal ronddraaien, hij bleef dan "steken" zegmaar, alsof hij de data niet goed kon verwerken.
Dat probleem is nu opgelost --> steek je muis gewoon in je USB slot ipv met het verloopstekkertje in je PS2 poort

Zal er nog wel even aan moeten wennen, maar de mat is geweldig iig
D'ohVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 17:33:
Dat probleem is nu opgelost --> steek je muis gewoon in je USB slot ipv met het verloopstekkertje in je PS2 poort![]()
Je optical muis wordt daardoor ook veel beter. Beter overdraagt van data etc...beter dpi. Drivers van logitech maken hem nog gevoeiliger zelfs.
Maar de drivers hebben wat ongewenste resultaten zoals je scrollwheel word erg irritant...dit is te veranderen gelukkig
Vind pers. de mx500 betere voetjes hebben....glijd beterVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 17:33:
Ik had beloofd mijn ervaringen te posten met de MX300 in combinatie met een fUnc sUrface 1030
Ik gebruik een MX700 (identiek aan de MX500 maar zwaarder en zonder draad) op een X-Board V2 Transparant.
Op de MX700 nog eens Mouseskatez en dat werk ook heerlijk. Die mouseskatez gaan wel wat langer dan 2 maand mee als je ze regelmatig eens afkuist.
De X-Board V2 heeft een fijnere "textuur" dan een Attack Pad waardoor ze dus minder snel afslijten.
Spijtig dat de X-Board V2 zoveel kost maar het werkt wel zeer goed.
Heb ook een Everglide Attack Pad Optical Smoke maar dat ding ligt hier nu enkel nog als stofvanger.

Op de MX700 nog eens Mouseskatez en dat werk ook heerlijk. Die mouseskatez gaan wel wat langer dan 2 maand mee als je ze regelmatig eens afkuist.
De X-Board V2 heeft een fijnere "textuur" dan een Attack Pad waardoor ze dus minder snel afslijten.
Spijtig dat de X-Board V2 zoveel kost maar het werkt wel zeer goed.
Heb ook een Everglide Attack Pad Optical Smoke maar dat ding ligt hier nu enkel nog als stofvanger.

offtopic:
De Cordless MouseMan optical op de foto werkt zeer slecht op een X-Board en gebruik ik dan ook gewoon op de bureau waar hij beter op werkt.
De Cordless MouseMan optical op de foto werkt zeer slecht op een X-Board en gebruik ik dan ook gewoon op de bureau waar hij beter op werkt.
Een beetje verlies heb je altijd...
Ik begin nu te horen van verschillende kanten dat de Snowpad ook erg goed schijnt te zijn.
mensen hier ook al ervaring mee?
mensen hier ook al ervaring mee?
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik denk dat de Snowpad gewoon nergens meer te verkrijgen is 
Dus ik ga denk ik een "Fatpad" bestellen (Fatil1ty Pad)...
Dus ik ga denk ik een "Fatpad" bestellen (Fatil1ty Pad)...
Intentionally left blank.
die snowpad zou ik wel eens goed kunnen gebruiken aangezien mijn standaard medion mousepad beetje heel erg versleten is...
* Hayfork besteld
* Hayfork besteld
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Is een Fatpad niet beter?
ik heb een snowpad en ik vind hem echt harstikke fijn lekker groot en je kunt hem wassen als ie smerig is geworden
Verwijderd
Snowpad .... woon je vlak bij Rotterdam? Er zit een gamecafe vlak bij Station Blaak .... ff de naam kwijt .... maaruh, als het goed is hebben ze die daar nog.
Game SyndicateVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 18:50:
Snowpad .... woon je vlak bij Rotterdam? Er zit een gamecafe vlak bij Station Blaak .... ff de naam kwijt .... maaruh, als het goed is hebben ze die daar nog.
Nee, kom ik niet zo elke dag, woon maar zo'n 150Km verder ofzo

Update (edit):
Ik heb de snowpad besteld
Geld overgemaakt (€ 7,50 verzendkosten ipv. € 15 rembours) met de ABN en het geld was direct bij hun aanwezig en wordt vandaag nog verstuurd...
Ik maak wel een foto als hij hier is

Update (edit):
Ik heb de snowpad besteld
Geld overgemaakt (€ 7,50 verzendkosten ipv. € 15 rembours) met de ABN en het geld was direct bij hun aanwezig en wordt vandaag nog verstuurd...
Ik maak wel een foto als hij hier is
[ Voor 67% gewijzigd door aKra op 08-09-2003 14:33 ]
hebben ze daar snowpads? niceVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 18:50:
ik zit daar toch binnenkort met de clan
Bier, Whiskey en Metal!!
akra eerlijk, welke van de mats glijd het beste?
ik zit nu erg te twijfelen tussen de snowpad en de icemat..
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb een func, everglide large attack pad (q3) en een snowpad.
Ik persoonlijk vind de snowpad het fijnst, hij is wat stroever maar daarvoor krijg je wel een 2 keer zo groot oppervlak terug. Het is maar net wat je lekkerder vindt, wil je superglad dan moet je voor de harde muismatten gaan, wil je iets stroever (en lekker warm
) en groter dan moet je voor die grote stoffen muismatten gaan (Fatpad, snowpad, SEL pad (sogamed.com)). 2 vrienden van mij hebben nu ook een snowpad, 1tje heeft zelfs zijn bijna gloednieuwe func ervoor in de hoek gesmeten
.
Het is gewoon iets persoonlijks er is in mijn ogen niet zoiets als "de beste muismat" of de "beste gaming muis" de ene pro-gamer muist op een a4'tje en de ander gebruikt een standaard MS balmuis gewoonweg omdat dat model (ontwerp, vorm etc.) niet in optical te krijgen is en hij dat gewoon het fijnst vindt. Het is iets dat je zelf met trial and error uit moet testen, gaat je wel geld kosten (bij mij al 3x 20+ euro plus de 3 of 4 verschillende muizen) maar uiteindelijk vindt je wel een goeie combo en MX500 + Snowpad zijn op het moment wel het lekkerste voor mij
.
Enige nadeeltje van de snowpad (iets dat zou pleiten voor bijv. de fatpad of de multicolored sel pad die door sogamed verkocht wordt) is het feit dat als ie vuil is (bijv. grijze vlekjes of een dikke grijze plek) hij mogelijk wel eens zou kunnen skippen. Maar dan is het gewoon een kwestie van ff in de was flikkeren op bijv. 30 graden en ff in de zon laten drogen en hij is weer netjes schoon (niet schrikken als ie uit de was komt want dan is ie bijna zwart
omdat die zwarte rubberen onderkant beetje afgeeft
maar dat zie je niet meer als ie opgedroogd is.
Ik persoonlijk vind de snowpad het fijnst, hij is wat stroever maar daarvoor krijg je wel een 2 keer zo groot oppervlak terug. Het is maar net wat je lekkerder vindt, wil je superglad dan moet je voor de harde muismatten gaan, wil je iets stroever (en lekker warm
Het is gewoon iets persoonlijks er is in mijn ogen niet zoiets als "de beste muismat" of de "beste gaming muis" de ene pro-gamer muist op een a4'tje en de ander gebruikt een standaard MS balmuis gewoonweg omdat dat model (ontwerp, vorm etc.) niet in optical te krijgen is en hij dat gewoon het fijnst vindt. Het is iets dat je zelf met trial and error uit moet testen, gaat je wel geld kosten (bij mij al 3x 20+ euro plus de 3 of 4 verschillende muizen) maar uiteindelijk vindt je wel een goeie combo en MX500 + Snowpad zijn op het moment wel het lekkerste voor mij
Enige nadeeltje van de snowpad (iets dat zou pleiten voor bijv. de fatpad of de multicolored sel pad die door sogamed verkocht wordt) is het feit dat als ie vuil is (bijv. grijze vlekjes of een dikke grijze plek) hij mogelijk wel eens zou kunnen skippen. Maar dan is het gewoon een kwestie van ff in de was flikkeren op bijv. 30 graden en ff in de zon laten drogen en hij is weer netjes schoon (niet schrikken als ie uit de was komt want dan is ie bijna zwart
Snowpad!Lord_Mithril schreef op 09 september 2003 @ 15:59:
akra eerlijk, welke van de mats glijd het beste?
Ik heb ook die doorzichtige Icemat .. met welke muis werkt ie het beste??
en met of zonder balletje?? ik heb het liefst zonder balletje
en met of zonder balletje?? ik heb het liefst zonder balletje
Een doorzichtige werkt het beste met een balletje, en die zwarte ook, beide niet "goed" met een optical...!
niet? hmz bijna 90% van mn clan (20+ mensen) spelen ermeeaKra schreef op 09 September 2003 @ 22:46:
Een doorzichtige werkt het beste met een balletje, en die zwarte ook, beide niet "goed" met een optical...!

Bier, Whiskey en Metal!!
Ik snap niet waarom de vraag dan niet gesteld word binnen de clan.....
ik speel nu ongeveer 1.5 jaar met de zelfde func en de ruwe kant is in het midden gewoon helemaal verslete, de buitenkant van het oppervlak is een stuk gladder.
laatst speelde ik ff bij iemand thuis met een nieuwe func en tering die krengen zijn dan ineens wel heel erg glad.
ik speel nu maar met de vlakke kant van de func, die vind ik opzich niet zo lekker maar hij is wel overal even glad
laatst speelde ik ff bij iemand thuis met een nieuwe func en tering die krengen zijn dan ineens wel heel erg glad.
ik speel nu maar met de vlakke kant van de func, die vind ik opzich niet zo lekker maar hij is wel overal even glad
hallo
Nadat mijn flakke kant versleten was, heb ik de vlakkekant 180 graden gedraaid, dus zodat boven beneden is. Het scheelde een beetje, maar die is nu ook al versleten. Ik speel nu op de ruwere kant. Daarna wordt het een nieuwe muismat.......
nou ik heb hier een muismat ding liggen waar je zelf iets op kunt printen.
maar die muizen ook fijn!
ik heb een optical dan maar hij reageerd super goed en je hebt minimale tot geen last van verspringen van je curser.
hij glijd gewoon lekker niet te zwaar.. maar ook weer niet te erg want dan heb je minder controle over je reflex/schrik reacties.
ik vind hem iig super fijn voor weinig geld!!
en je eigen nick kun je erop printen
maar die muizen ook fijn!
ik heb een optical dan maar hij reageerd super goed en je hebt minimale tot geen last van verspringen van je curser.
hij glijd gewoon lekker niet te zwaar.. maar ook weer niet te erg want dan heb je minder controle over je reflex/schrik reacties.
ik vind hem iig super fijn voor weinig geld!!
en je eigen nick kun je erop printen
[ Voor 6% gewijzigd door YpS op 11-09-2003 11:45 ]
Weet iemand toevallig de verzendkosten als je bij everglide.com bestelt?
https://www.everglide.com...tegoryID=45&ProductID=333
Dit vind ik wel een mooi setje voor 19 dollar namelijk. Bij everglide.de is alles een stuk duurder en kom je voor hetzelfde op zo'n 50 euro uit
Dit vind ik wel een mooi setje voor 19 dollar namelijk. Bij everglide.de is alles een stuk duurder en kom je voor hetzelfde op zo'n 50 euro uit

Omdat ik snel last van mijn pols krijg, heb ik een gelmat. Het probleem met gelmatten is dat optische muizen af en toe niet goed reageren.
Voorheen gebruikte ik een MS muis, maar heb hetzelfde probleem met de Logitech MX700.
Nu kwam ik bij de Makro deze Kensington muismat met polssteun speciaal gemaakt voor optische muizen tegen:
http://www.kensington.com/html/1249.html
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voorheen gebruikte ik een MS muis, maar heb hetzelfde probleem met de Logitech MX700.
Nu kwam ik bij de Makro deze Kensington muismat met polssteun speciaal gemaakt voor optische muizen tegen:
http://www.kensington.com/html/1249.html
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga maybe een Logitech MX500 kopen..
Kan die nou wel of niet op een Snowpad of Icemat
Kan die nou wel of niet op een Snowpad of Icemat
aha Snowpad niet ?Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:39:
Kan best op een Icemat
[ Voor 16% gewijzigd door GleNnoS_ op 28-09-2003 20:46 ]
Ik denk niet dat het al te veel zal schelen als je uit Amerika besteld, want de prijzen zijn niet voor niks zo groot. Als je alles uit Amerika kan halen voor de helft van de prijs terwijl je het bij hetzelfde bedrijf koopt zit dat natuurlijk niet helemaal goed. Ik denk dus dat je nog importkosten moet gaan betalen enzo (dus bijvoorbeeld 19% BTW erbovenop).Glitch schreef op 11 september 2003 @ 14:33:
Weet iemand toevallig de verzendkosten als je bij everglide.com bestelt?
De verzendkosten van Everglide in Duitsland zijn 8 euro naar Nederland, of dat ook geld vanuit Amerika durf ik niet te zeggen, ik denk ook niet dat ze dat doen eigenlijk. Je zal dan gewoon door worden verwezen naar Everglide in Duitsland...
The devil is in the details.
ik heb vandeweek gewoon wat bij everglide.de besteld, was binnen 3 dagen binnen, en het is iets duurder dan bij everglide.com, maar daar komen dan weer enorme verzendkosten op uit... bij mij gaf ie 120 euro aan als verzendkosten ofzo
(zal wel niet kloppen ofzo, maar ik had wel gewoon alles goed aangegeven.
oh en over muis: ik heb een MX300 (ik vind de ouderwetse muisvorm relaxed) op een Icemat Black, ideale combo.
oh en over muis: ik heb een MX300 (ik vind de ouderwetse muisvorm relaxed) op een Icemat Black, ideale combo.
Snowpad ook.. maar een snowpad is erg groot..
icemat ligt weer redelijk hoog.. tja.. ligt eraan hoe je speelt en waar je van houd
[ Voor 29% gewijzigd door LordMithril op 28-09-2003 22:09 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
heb toevallig al een white icemat.
nu net steelpad 4s besteld, iemand nog goede ervaringen mee?
nu net steelpad 4s besteld, iemand nog goede ervaringen mee?
Verwijderd
Ik ga binnenkort een nieuwe muis+muismat aanschaffen en ik vroeg me af wat een goede combinatie is.
Heb je pics?TepelStreeltje schreef op 06 July 2002 @ 19:06:
trouwens, ik heb een paar haakies gekocht voor de draden, die plak ik dan achter men monitor, en daar plak ik het achter zodat het niet gaat trekken zeg maar(dus dat je muis naar rechts wil, omdat het draad naar benenden hangt daar)
Ik kan me er namelijk niet veel bij voorstellen..
Verwijderd
grrr... de muismat die ik eerder in dit topic noemde (die harde gladde van Fellowes) is ook al naar de knoppen. Hij is in het midden afgesleten. In de hoeken, en aan de zijkanten werkt hij nog perfect, maar als ik van links naar rechts ga (of andersom
) dan blijft de muis "hangen" in het midden.
Wat moet ik dan kopen, wat goed glijdt, en NIET ZO SNEL SLIJT?
Een Func is me te duur (en die slijt ook relatief snel, binnen 1 jaar), en SpeedPad / Ratzpad maakt teveel lawaai. Misschien eens kijken naar de Snowmat... maar volgens mij is die van stof, waardoor hij toch langzamer is?
Een Func is me te duur (en die slijt ook relatief snel, binnen 1 jaar), en SpeedPad / Ratzpad maakt teveel lawaai. Misschien eens kijken naar de Snowmat... maar volgens mij is die van stof, waardoor hij toch langzamer is?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 00:01 ]
Verwijderd
Een Icemat maakt ook lawaai en als hij ook maar een beetje smerig is gaat het stroef... De glidetape die erbij zit is ook snel "af".
dat wil ik ook wel weten hoe dat zit.Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:59:
"maar volgens mij is die van stof, waardoor hij toch langzamer is?"
SteelpadVerwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 23:59:
Verwijderd
Dat zal me ook wel een lekkere hoeveelheid lawaai maken, een stalen muismat.
Lijkt me ook niet zo prettig in de winter, als het hier wat kouder op de kamer wordt. Dan moet die muismat eerst opwarmen.
Daarnaast, een 3S gaat me 25 euro kosten, en rond de 10 euro verzendkosten, terwijl een 4S al 35 en 10 euro verzendkosten met zich meebrengt. Deze bedragen ga ik niet voor een muismat uitgeven.
Lijkt me ook niet zo prettig in de winter, als het hier wat kouder op de kamer wordt. Dan moet die muismat eerst opwarmen.
Daarnaast, een 3S gaat me 25 euro kosten, en rond de 10 euro verzendkosten, terwijl een 4S al 35 en 10 euro verzendkosten met zich meebrengt. Deze bedragen ga ik niet voor een muismat uitgeven.
Ik heb een Everglide Optical Giganta, maar ik merk dat mijn MX700 helemaal is versleten daardoor. Ben ik helemaal niet blji mee, want die dingen zijn niet goedkoop. Ook is die mat zelf wat versleten.. Niet echt happy dus.
Ik wil dus vooral tegen slijtage een Stoffen muismat halen. Is die Snowpad dan het beste voor moi?
Ik wil dus vooral tegen slijtage een Stoffen muismat halen. Is die Snowpad dan het beste voor moi?
Verwijderd
Onzin... er zijn toch zeker "normale" muismatten die goed glijden, en niet al te snel slijten?Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 02:50:
Sjah als je kwaliteit wilt zul je er ook voor moeten dokke
Zeg bijvoorbeeld 4 euro voor 1 muismat, die dan een half jaar meegaat. Dan koop ik er meteen 10. Dat kost me 40 euro, maar dan heb ik voor 5 jaar muismatten. Zo lang zal een Steelpad of een Func niet meegaan denk ik.
Onder mij lees ik net dat iemand zijn MUIS heeft versleten door het gebruik van een erg harde muismat. Het is niet de bedoeling dat mijn MX700 naar de kloten gaat en afslijt omdat de muismat zo extreem hard is. Vooral die Giganta waar hij over spreekt, dat is een muismat met van die korreltjes erop... is niet fijn. De Speedpad die ik had, had dit ook. Het maakt ook nogal veel lawaai.
Verwijderd
firepower....
ik heb nu WEL een steelpad 4s gekocht, het kost wat maar dan heb je ook wat!
ten 1ste : ik vind em fijner als icemat , hij glijdt iets minder maar is VEEL groter en dat minder glijden is GEEN nadeel! ( en ja ik heb de icemat ook
)
ten 2de : ik vermoed dat ik HEEL lang met deze pad ga doen , hij is uber fijn en lekker groot ( ik zou de 3s niet nemen, te klein )
ten 3de : dat je er beter door gaat spelen is onzin ( dat dacht ik ook
)
maar dat is iets mentaals, ja oke je speelt er natuurlijk wel beter mee dan met een stoffe muismat ( vind ik ).
ik zou gewoon nu een grote uitgave doen , dan heb je de PERFECTE muismat!
1 nadeel: zweten
je blijft er natte plekken van zien, die moet je eerst ff weggeven maar ja ik ben er nu aan gewend en gaat nu perfect
conclusie : ben aub niet gierig
en koop die steelpad hij is ECHT fijn
edit : natuurlijk HOOR je de mat wel
maar daar let je toch niet op?? als het je daar om gaat zou ik er sowieso niet aan beginnen.
( maakt niet veel lawaai btw, WEL zonder die padsurfers dus doe die eronder)
ik heb nu WEL een steelpad 4s gekocht, het kost wat maar dan heb je ook wat!
ten 1ste : ik vind em fijner als icemat , hij glijdt iets minder maar is VEEL groter en dat minder glijden is GEEN nadeel! ( en ja ik heb de icemat ook
ten 2de : ik vermoed dat ik HEEL lang met deze pad ga doen , hij is uber fijn en lekker groot ( ik zou de 3s niet nemen, te klein )
ten 3de : dat je er beter door gaat spelen is onzin ( dat dacht ik ook
maar dat is iets mentaals, ja oke je speelt er natuurlijk wel beter mee dan met een stoffe muismat ( vind ik ).
ik zou gewoon nu een grote uitgave doen , dan heb je de PERFECTE muismat!
1 nadeel: zweten

conclusie : ben aub niet gierig
edit : natuurlijk HOOR je de mat wel
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 15:25 ]
Verwijderd
Zelfs als ik er niet op zou letten, dan stoort het. Op het gebied van de computer wil ik alles zo stil mogelijk hebben. Nog steeds vraag ik me af hoe wij op school 20 compaqs in 1 ruimte kunnen hebben, terwijl je NIKS hoort, als ze allemaal aanstaan en niemand in het lokaal is...edit : natuurlijk HOOR je de mat wel maar daar let je toch niet op?? als het je daar om gaat zou ik er sowieso niet aan beginnen.
4 x 10 = 30Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 14:55:
[...]
Zeg bijvoorbeeld 4 euro voor 1 muismat, die dan een half jaar meegaat. Dan koop ik er meteen 10. Dat kost me 30 euro, maar dan heb ik voor 5 jaar muismatten. Zo lang zal een Steelpad of een Func niet meegaan denk ik.
Ja ik ben bijdehand ^^
* Tom-my heeft een mx 500 + een icemat (zwarte)
IK WIL NOOIT MEER ANDERS
Alhoewel mn bureau ook prima werkte. Maja ik weekie of wat terug bij netgamez, kom je op een of ander prut bureau met allemaal gaten en diepe sleuven. Wat heb je dan aan je muis? Geen ene zak want het glijdt niet meer
. In het winkeltje vlakbij de catering toen snel een icemat gekocht (28 euro
).
Maja helaas moest ik @ ng erg wennen aan dat ding waar door spelen echt prutje ging. Mgoed nu gebruik ik hem thuis ook en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee; glijdt lekker en mikt prima. En de volgende keer dat ik naar een lan ga komt het pwnen ook wel weer prima in order
.
Ik speel zelf cs en zelfs met mn lage sens rate kom ik nooit buiten de boundry's van de mat. Dus mocht dat iets zijn waar je tegen aan hikt, NIET DOEN!
IK WIL NOOIT MEER ANDERS
Alhoewel mn bureau ook prima werkte. Maja ik weekie of wat terug bij netgamez, kom je op een of ander prut bureau met allemaal gaten en diepe sleuven. Wat heb je dan aan je muis? Geen ene zak want het glijdt niet meer

Maja helaas moest ik @ ng erg wennen aan dat ding waar door spelen echt prutje ging. Mgoed nu gebruik ik hem thuis ook en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee; glijdt lekker en mikt prima. En de volgende keer dat ik naar een lan ga komt het pwnen ook wel weer prima in order
Ik speel zelf cs en zelfs met mn lage sens rate kom ik nooit buiten de boundry's van de mat. Dus mocht dat iets zijn waar je tegen aan hikt, NIET DOEN!
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Ik gebruik hier nog de boomslang 1000 echt super ding vind ik zelf wel echt wennen in het begin maar toch vol gehouden..Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 17:12:
ik ga een razor boomslang kopen
Wat is de beste muismat die daarbij past?
vind de 2100 ook kwel maar de 1000 werkt nog goed dus wacht nog wel effe
Ieder zijn eigen muis..
ik gebruik hem zonder muismat maar is wel persoonlijk wat een fijne muismat is. everglide etc..
[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 13-10-2003 17:16 ]
Verwijderd
ik speel me hele leven al op stof
. keb nu die FatPad, niet superglad maar wel lekker voor de pols etc en daz ook belangrijk als je lang wil/moet spelen.
http://www.fatal1ty.com/fatstore/images/fatpad1.jpg
hijs ook lekker groot, 40 bij 30 cm ofzo
http://www.fatal1ty.com/fatstore/images/fatpad1.jpg
hijs ook lekker groot, 40 bij 30 cm ofzo
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 18:48 ]
Ik heb vandaag een fUnc sUrface 1030 - zwart toegevoegd aan mijn bestelling. 
In een kleine week al meer dan 300 euro's uit gegeven aan allemaal "hebbe dingetjes" voor m'n PC.
Nou ja, ik laat het wel even weten als ik erop gespeelt heb!
In een kleine week al meer dan 300 euro's uit gegeven aan allemaal "hebbe dingetjes" voor m'n PC.
Nou ja, ik laat het wel even weten als ik erop gespeelt heb!
[ Voor 6% gewijzigd door M@NIC op 13-10-2003 19:49 ]
Hey, zo 1 heb ik der ook besteld leek mij idd wel lekker om te muizen
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
is een snowpad niet precies het zelfde als iedere andere stoffen muismat. Behalve dat de snowpad dan groter is?
eej goirle1 ben jij pieter ballings ?
zo ja , geef maar een pm
en het antwoord is ja , het is gelijk aan een gewone stoffen muismat , alleen issie groter en kon je hem (in de was doen) geloof ik
zo ja , geef maar een pm
en het antwoord is ja , het is gelijk aan een gewone stoffen muismat , alleen issie groter en kon je hem (in de was doen) geloof ik
Omdat er een merkje op zit, een merkje dat populair is.
Zo gaat het bijna toch met alles ?
Zo gaat het bijna toch met alles ?
Verwijderd
Kep een fokking ouwe muismat met een logitech uit '98 (gewoon snoer en bal) en het werkt prima(af en toe ff de smurrie eruit bikken
echte hardcore shit is dat). Als je een echte aim bikkel bent, heb je al die prullaria niet nodig
Verwijderd
omg die snowpad
, echt een knakending en dat ie groot is, so wot? ik gebruik maar een klein deel en ga niet van de linkerkant naar de rechterkant.. gg snowpad :E
Nu gebruik ik weer mn func.

Nu gebruik ik weer mn func.

Wie heeft deze pad al ns gecheckt?
EverGlide Ricochet 2.52

EverGlide was het bedrijf dat als een v/d eerste flink succes had met speciale mousepads (de Attack & Giganta). Toen er betere pads kwamen is Everglide een beetje op de achtergrond geraakt imo, maar nu komen ze dus met een nieuw product. Dit trekt toch wel mijn aandacht!
Surfaces: DUO-Precision
Surface Dimensions: 290 x 230 mm
Outer Dimensions: 300 x 240 x 2.5 mm
Thickness: 2.52 mm
Available Colors: Red, Black, White
Non-slip Feet: 8 each side!
Meer info...
Everglide.de (homepage)
Indiweb.de (shop)
EverGlide Ricochet 2.52

EverGlide was het bedrijf dat als een v/d eerste flink succes had met speciale mousepads (de Attack & Giganta). Toen er betere pads kwamen is Everglide een beetje op de achtergrond geraakt imo, maar nu komen ze dus met een nieuw product. Dit trekt toch wel mijn aandacht!
Meer info...
Everglide.de (homepage)
Indiweb.de (shop)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:52 ]
Lijkt wel erg op de func.Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:47:
Wie heeft deze pad al ns gecheckt?
EverGlide Ricochet 2.52
[afbeelding]
Meer info...
Everglide.de (homepage)
Indiweb.de (shop)
Als ik opnieuw moest beslissen had ik deze genomen ipv de func. Hij heeft namelijk een groter effectief oppervlak dan de func en grootte oppervlakken vind ik prettig.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
lol snowmat is dus echt geen gewone stoffen muismat. Het is een speciale fiber die niet snel slijt enz 
Ik heb em nu ruim een jaar en hij muist nog steeds ultra smooth, terwijl een gewone stoffen muismat et 2 weken uithoudt bij mij.
Ik heb em nu ruim een jaar en hij muist nog steeds ultra smooth, terwijl een gewone stoffen muismat et 2 weken uithoudt bij mij.
[ Voor 39% gewijzigd door ravenger op 17-10-2003 13:55 ]
Verwijderd
Mijn hardere muismat uit het begin van dit topic is nu in het midden zo versleten, dat de muis blijft hangen als ik over een veelgebruikte plek heen ga. Daarom heb ik nu maar eens een standaard stoffen muismat van Exponent meegenomen uit de mediamarkt, voor 2 euro zoveel. Hij muist wel prettig; wat zwaarder dan de harde muismat, maar ik heb wel wat minder "uitschieters", omdat het minder moeilijk is een bewegende muis stil te krijgen. Eens zien hoe lang deze het uithoudt...
Als dit ook niet werkt, ga ik een muismat van prikkeldraad maken.
Als dit ook niet werkt, ga ik een muismat van prikkeldraad maken.
ik heb ook sinds kort een snowpad, en ik wil niet meer zonder
hemels ding
*burp*
ik heb nu nog zo'n standaard 4 euro muismatje van de V&D, maar daar komt binnenkort wel een icemat voor die dingen zijn toch echt super smooth
Net m'n bestelling binnen gekregen waar oa een fUnc sUrface 1030 in zat en van die antistick-pro tape.
Dat antistick heb ik nu onder m'n muis en ik gebruik de gladde kant van de fUnc sUrface 1030.
Tis gewoon ziek, alsof je je muis op een ijsbaan hebt liggen.
Dat antistick heb ik nu onder m'n muis en ik gebruik de gladde kant van de fUnc sUrface 1030.
Tis gewoon ziek, alsof je je muis op een ijsbaan hebt liggen.
Beetje late post, maar ik ben het hier helemaal mee eensRedje schreef op 06 juli 2002 @ 19:04:
Als je een optische muis hebt, heb je deze onzin allemaal niet nodig.
Ik geef toe ik heb ook van dit soort stuff gekocht(BS1K, BS2K, Everglide, IceMat etc.) maar je speelt er gewoon niet beter door en dat is wel het doel. Als je vaak verandert moet je ook vaak wennen etc. dit komt je spel niet ten goede.
De echte die-hard gamers spelen volgens mij ook helemaal niet met bv. een BS of Icemat...
Ik ken genoeg superdiehard gamers (ver boven mijn niveau) van Quake1 die shaftten als de besten, en gewoon een (toendertijd) standaard Logitec Pilot Wheel muis gebruikten met een standaard stoffen/textiel muismatje, meestal ergens bijgekregen of een standaard Fellowes (etc.) muismatje. Uiteindelijk komt een goede aim toch gewoon aan op veel oefenen. Welke weerstand je hebt maakt niet uit, want je raakt na verloop van tijd gewend aan de huidige muis-muismat weerstand, en dat moet ook.
Iemand die gewend is aan zijn relatief stroeve muis (maar wel accuraat) zal veel beter mikken dan iemand met een "ultra smooth" muismat die er nog aan moet wennen.
Das wel handig inderdaad, sinds kort zijn er 2 glijstukjes van m'n Mouseman losgekomen en sindsdien gaat de muis wel behoorlijk stroef. Moet je daar nog een speciaal materiaal voor hebben, of zou ducktape in principe ook werken? (of is dat TE glad)antistick-pro tape
Dat is wel
Denk het niet, een muis die zweet opneemt wordt natuurlijk al snel superpekkigiemand een tip tegen zweethanden ?
Hoe gladder -> hoe beter, beetje onzin vind ik. Btw. mijn www.dynabyte.nl muismat (van 4 euro) gaat nu 4 maanden mee en er is nog nergens textiel losgekomenIk heb em nu ruim een jaar en hij muist nog steeds ultra smooth, terwijl een gewone stoffen muismat et 2 weken uithoudt bij mij.
Ik dacht dat mensen onderhand doorhadden dat dat niet het belangrijkste is. Je moet juist een goeie balans vinden tussen stroefheid en gladheid. Tenzij je RSI hebt, dan kun je inderdaad het beste een zo glad mogelijke muismat nemen. Die Snowpad is gelukkig van textiel, voelt niet zo koud aan en maakt minder geluid. Misschien is die de aanschaf wel waard.akra eerlijk, welke van de mats glijd het beste?
[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 23-10-2003 15:48 ]
Verwijderd
Deze standaard stoffen muismat muist lekker; eigenlijk nog beter dan de muismat die ik eerder postte. Ik kan er heel precies meer werken, en de cursor "schiet" niet door in Windows. Nu maar hopen dat deze niet zo snel slijt. Ik denk dat een stoffen muismat voor mij toch het beste is. Misschien moet ik dan maar eens gaan denken over de snowpad (ooit).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 22:06 ]
Zijn er soms nieuwe versies uitgekomenVerwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 09:59:
Steelpad 4d roeleert de tent met de func 1024

Verwijderd
ik wou net de EverGlide Ricochet 2.52 op indiweb.de bestellen met de creditcard, maar eerst geeft hij aan dat je in Germany woont als je adresgegevens in moet voeren, dit ondanks dat je bij shipping naar nederland hebt aangegeven. Als je daarna je creditcard gegevens invoert krijg je het probleem dat je ineens niets in je shoppig list hebt, dit ondanks dat je het voorwerp in je karretje hebt gemikt in het begin, je krijgt zelfs een opsomming van het artikel en de te betalen prijs, maar daarna staat er dus niets op je list, hoort dat zo te zijn of gaat er gewoon iets mis daar????
Manic waar heb jij die antistick pro besteld dan >??
En werkt dit bter als mouseskates want deze slijten binnen een week van me muis af op mn func 1030. Maar het ziet er iig een stuk solider uit als de simpele mouseskates plakkertjes.
En werkt dit bter als mouseskates want deze slijten binnen een week van me muis af op mn func 1030. Maar het ziet er iig een stuk solider uit als de simpele mouseskates plakkertjes.
ff een klein kickje met een vraag
op www.steelpad.nl kan je bij je bestelling 3 keuzes aangeven
* rembours
* vooruit
* afhalen
nu zou ik ze best willen afhalen als ik zou bestellen, ware het neit dat ik nergens op die site kan vinden WAAR ik ze zou moeten afhalen, weet iemand dit?
* rembours
* vooruit
* afhalen
nu zou ik ze best willen afhalen als ik zou bestellen, ware het neit dat ik nergens op die site kan vinden WAAR ik ze zou moeten afhalen, weet iemand dit?
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
-=BoKKiE=- schreef op 12 november 2003 @ 16:13:
ff een klein kickje met een vraag
* rembours
* vooruit
* afhalen
quote: http://www.steelpad.nlHeeft u opmerkingen, aanmerkingen of een vraag over steelpad en verwante producten? Schroom niet en stuur ons uw reactie!
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Wie weet wat er voor mooie matten er op de HCC te koop zijn..? Ik heb IcePad al gemailt, maar volgens mij hebben die geen stand. Leuke 2e keus is Steelpad, of een Snowpad / Func. Vorig jaar viel me de hoeveelheid 'underground' gadgets (bv OC / CM) overigens wel tegen. Ben benieuwd of op dit gebied wel wat te krijgen valt dit jaar...
Orange & Red
1. Icemat Black:Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:05:
conclutie top 3 beste matten met voor en nadelen? (voor optical)
+slijtvast
+lekker glad
-zonder teflon maakt je muis een pokkeherrie
-schadegevoelig
2. fUnc103:
+ heerlijk oppervlak
-slijtgevoelig
-de rubberen rand die om het oppervlak zit vervormt nogal eens
3. Steelpads:
+fijn oppervlak
+slijtvast
-Soms problemen met optical, ook de MX generatie
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Ik zit nu te twijfelen welke mat ik moet kopen, een func, steelpad of icemat. Ik heb zelf een Logitech Dual Optical en gebruik altijd een oppervlak van 20x20 ruwweg. Speel er alleen BF1942 mee.
De steelpad lijkt niet te werken met Dual Optical
De icemat kan ook problemen leveren
En de func die slijt te hard voor die prijs vind ik.
Wat zijn de ervaringen van andere mensen met de Dual Optical?
Dat geven ze toch ook aan op de site... en wij hier ook al vaker in het forum. Alleen de IntelliEye 3.0 serie van Microsoft en de MX serie van Logitech kunnen de Steel- en Icemat gegarandeerd goed lezen.Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:31:
Ik zit nu te twijfelen welke mat ik moet kopen, een func, steelpad of icemat. Ik heb zelf een Logitech Dual Optical en gebruik altijd een oppervlak van 20x20 ruwweg. Speel er alleen BF1942 mee.
Ik heb op beurzen eigenlijk nog nooit daarnaar gekeken, maar ik verwacht toch wel op de game-expo en de gebruikers-stands wat speciale matjes te koop. Ik ben zelf ook toe aan een nieuwe muis en gelijk maar een matje erbij.C4M1 schreef op 22 november 2003 @ 21:24:
Wie weet wat er voor mooie matten er op de HCC te koop zijn..? Ik heb IcePad al gemailt, maar volgens mij hebben die geen stand. Leuke 2e keus is Steelpad, of een Snowpad / Func. Vorig jaar viel me de hoeveelheid 'underground' gadgets (bv OC / CM) overigens wel tegen. Ben benieuwd of op dit gebied wel wat te krijgen valt dit jaar...
Ik ga voor de Logitech MX310, ik heb niet zulke grote kolenscheppen. Alleen welk matje het wordt weet ik nog niet. Bestaat er trouwens een Got matje ? Die zou ik wel op m'n bureau willen hebben liggen !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Bij sommige matten kan je zelf een papier onder het glas / doorzichtig plastic leggen. Ik weet niet zeker, maar volgens mij kan dat ook bij de IceMat.Xymox schreef op 26 november 2003 @ 09:33:
[...]
Ik heb op beurzen eigenlijk nog nooit daarnaar gekeken, maar ik verwacht toch wel op de game-expo en de gebruikers-stands wat speciale matjes te koop. Ik ben zelf ook toe aan een nieuwe muis en gelijk maar een matje erbij.
Ik ga voor de Logitech MX310, ik heb niet zulke grote kolenscheppen. Alleen welk matje het wordt weet ik nog niet. Bestaat er trouwens een Got matje ? Die zou ik wel op m'n bureau willen hebben liggen !
haha
Nooit gedacht dat iemand mij in CS nog zou herinneren
BAUKstEr a.k.a. trackBaller
Nooit gedacht dat iemand mij in CS nog zou herinneren
BAUKstEr a.k.a. trackBaller
Is er iemand die en lijstje kan maken met beste muismatten. Ik ga binnenkort de MX510 halen en wil er ook wel een redelijke muismat bij....
NouVossie1 schreef op 26 maart 2004 @ 16:29:
Is er iemand die en lijstje kan maken met beste muismatten. Ik ga binnenkort de MX510 halen en wil er ook wel een redelijke muismat bij....
Ikga binnekort ook een nieuwe muis kopen (ook mx510).
En als muismat: icemat. Ik weet niet waar jij van houdt.. van stoffenmat of gladde mat. En welke games jij speelt. Je moet ze eigenlijk ff proberen. Een paar bekende merken:
Icemat
FuNc
Fatpad
Snowpad
Ikga voor MX510 omdat ik hem ff geprobeert heb (dan wel MX500 maar dies bijna hetzelfde vorm wel...) en ik vond hem fijn spelen. En toen gelijk op een Icemat geprobeert en dat was FIJN! oja ook nog skates erbij... En de game die ik het meest speel is CounterStrike dus glad is wel handig. Je moet gewoon ff proberen.
Verwijderd
ik heb de MX500 icm de FuNc sUrface 1030 black, en et gamed geweldig 
nog geen last van gehad tbh-slijtgevoelig
-de rubberen rand die om het oppervlak zit vervormt nogal eens
Verwijderd
Er is eigenlijk geen "beste" muismat, maar de meest populaire vind je in deze topic. Om de beste keuze te maken, wat om je persoonlijke smaak draaid, zou je het beste naar een LAN-party oid moeten gaan waar ze verschillende matten hebben liggen om te zien/voelen.Vossie1 schreef op 26 maart 2004 @ 16:29:
Websites voor info/kopen:
www.steelpad.nl
www.icemat.nl
www.snowpad.nl
www.indiweb.de
Oh en dit is btw AoD_Lunatic... nieuw account
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 05:28 ]
Ik speel vooral Call of Duty en Max Payne met de muis...
Vooral shooters dus...
De MX510 lijkt me daar perfect voor en ik heb liever een gladde muismat, dat is veel fijner dan een stroeve...
Vooral shooters dus...
De MX510 lijkt me daar perfect voor en ik heb liever een gladde muismat, dat is veel fijner dan een stroeve...
Dit topic is gesloten.