Mousepads & stuff

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Maar kan zo'n oppervlak niet te glad zijn van bijv die glazen matten? Lijkt me dat je je doelwit telkens voorbij glijd in spellen. Heb jaren lang een zwarte ronde RSI(met kussen) muismat gebruikt met mijn Mouseman Wheel optical en ik scoorde altijd rete goed in CS. :p

Nu zijn die muis en mat versleten en heb ik die MX500 met een cheap maar redelijke muismat. Maar het is lang niet zoals het ooit zo goed was geweest :(. Mijn aim is weg.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spitfire_V5 schreef op 17 December 2002 @ 12:15:
Maar kan zo'n oppervlak niet te glad zijn van bijv die glazen matten? Lijkt me dat je je doelwit telkens voorbij glijd in spellen. Heb jaren lang een zwarte ronde RSI(met kussen) muismat gebruikt met mijn Mouseman Wheel optical en ik scoorde altijd rete goed in CS. :p

Nu zijn die muis en mat versleten en heb ik die MX500 met een cheap maar redelijke muismat. Maar het is lang niet zoals het ooit zo goed was geweest :(. Mijn aim is weg.
Hoezo voorbij glijden? Je hebt je muis toch vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Aristagon schreef op 17 December 2002 @ 00:45:
Tuurlijk had ik je post gelezen! ")

Ik snap niks van die rembours, beslist TPG of de winkel die? Op de wallabie website staat dat 12 euro normaal is voor rembours >10 kg, maar ik (wij?) hebben 11 nog iets betaalt, zal niet veel schelen maar toch ")
Toch wel :*)

TPG verzorg de verzending/de rembours (wat blijkbaar ook geld kost) dus wil daar geld voor en ook voor het innen van het geld willen ze provisie over het totale te innen bedrag.
In dit geval kan Wallibie kiezen om de rembours kosten zelf te betalen maar dat doen ze niet dus verrekenen ze het verzend/rembours bedrag bij het totaal te innen bedrag.

Te bastards :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb de func mat bij www.indiweb.de gekocht. Daar was de muismat €27,95 en verzendkosten € 8,33 totaal € 36.28. Dus had hem voor een paar eurootjes goedkoper bij indiweb kunnen halen.

Maar het is een prima muismat. Ik geloof dat deze wel een paar jaar mee zal gaan. Het voelt allemaal erg solide aan. Maar d'r staat al een review van AOD_Lunatic in de openingspost dus ik hoef er niet nog een te schrijven.

En voor de zoveelste keer... hij werkt uitstekend met een dual optical.. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
waar kan ik een fUnc onder rembours bestellen?

edit:

laat maar, wallabie is the answer :D
heb net de fUnc muismat besteld met 2 pakjes mouse skatez :)

[ Voor 57% gewijzigd door BezurK op 18-12-2002 13:20 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 09:33
ok, ik heb een heel vaag idee (en zal mijn best doen om het goed uit te leggen :P)

bij balmuizen is het zo dat een zwaardere bal beter is. (dat is gewoon een feit)
bij zo'n zwaardere bal word de bal tegen de muismat "aangeplakt".
in een zware bal zit een kleiner metalen balletje voor het gewicht.

dus als je een magnetische muismat hebt, word de bal, als het ware, tegen de muismat aangeplakt.

ik heb dit getest met een magneet uit een harde schijft (in een HD worden de koppen gestuurd met magneten, en deze magneten zijn behoorlijk sterk)
ik heb de magneet onder mijn muismat gelegt en muis erbovenop (duh :p) en het werkt best goed :)

eigenlijk moet ik een mangeet op de maat van mijn icemat hebben, die wat ik nu heb schuift met de muis mee, wat een behoorlijk irri geluid met zich meebrengt.

nu vraag ik me af welk bedrijf hier als eerste patent op gaat aanvragen en "mijn" geld gaat verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skuzz schreef op 29 December 2002 @ 17:53:
ok, ik heb een heel vaag idee (en zal mijn best doen om het goed uit te leggen :P)

bij balmuizen is het zo dat een zwaardere bal beter is. (dat is gewoon een feit)
bij zo'n zwaardere bal word de bal tegen de muismat "aangeplakt".
in een zware bal zit een kleiner metalen balletje voor het gewicht.

dus als je een magnetische muismat hebt, word de bal, als het ware, tegen de muismat aangeplakt.

ik heb dit getest met een magneet uit een harde schijft (in een HD worden de koppen gestuurd met magneten, en deze magneten zijn behoorlijk sterk)
ik heb de magneet onder mijn muismat gelegt en muis erbovenop (duh :p) en het werkt best goed :)

eigenlijk moet ik een mangeet op de maat van mijn icemat hebben, die wat ik nu heb schuift met de muis mee, wat een behoorlijk irri geluid met zich meebrengt.

nu vraag ik me af welk bedrijf hier als eerste patent op gaat aanvragen en "mijn" geld gaat verdienen ;)
He .. kom gaan we erges flinke magneten vandaan halen beginne we ons eigen bedrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Hoe zwaarder de bal hoe beter is onzin imho.

Stel je maakt de bal 1kg, beetje moeilijk muizen lijkt me, zelfde geld voor die magneet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Redje schreef op 29 December 2002 @ 18:24:
Hoe zwaarder de bal hoe beter is onzin imho.

Stel je maakt de bal 1kg, beetje moeilijk muizen lijkt me, zelfde geld voor die magneet :D
jah ok....bal moet geen kilo gaan wegen :p

maar er is bijna geen extra weerstand :) (alleen bij optillen van de muis, maar dat doe ik toch niet :p)

[ Voor 9% gewijzigd door Bramster op 29-12-2002 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat je dat wilt doen om een zo constant mogelijk resultaat te krijgen.... koop gewoon een goeie optical man :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 08:05:
Ik begrijp dat je dat wilt doen om een zo constant mogelijk resultaat te krijgen.... koop gewoon een goeie optical man :?
sorry, ben boomslang fanaat :p
kan het ook niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 08:05:
Opticals staan bij mij nu niet precies bekend om hun constante prestaties ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
THW Arie schreef op 30 december 2002 @ 17:37:
[...]

Dan doel je op de cordless?

Dan kan ik je begrijpen. Daar wil de muis weleens in slaap vallen en heeft dan een seconde nodig om wakker te worden en dat is iets wat je niet kan gebruiken in een fps. Daarbij moet je ook regelmatig je batterijen verwisselen.

Als je het gewoon over de opticals met een draadje hebt, dan beschik je over informatie die mij onbekend is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
THW Arie schreef op 30 december 2002 @ 17:37:
[...]

offtopic:
die Arie kom je ook overal tegen he...... ;)

ik heb eigenlijk nog nooit een optical gehad, maar die wat ik in mijn handen gehad heb waren niet bepaald fijn :p
maarjah, ik ben dan ook verwend met mijn slangetje :p

perfect muisje zo'n slang, je moet alleen wat aan onderhoud/modding doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 30-12-2002 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

MuErTo ChAvEz schreef op 30 december 2002 @ 17:40:
[...]

Dan doel je op de cordless?

Dan kan ik je begrijpen. Daar wil de muis weleens in slaap vallen en heeft dan een seconde nodig om wakker te worden en dat is iets wat je niet kan gebruiken in een fps. Daarbij moet je ook regelmatig je batterijen verwisselen.

Als je het gewoon over de opticals met een draadje hebt, dan beschik je over informatie die mij onbekend is.
Draadloze muizen vallen inderdaad in slaap als je ze een tijdje niet gebruikt, maar om dat nou als minpunt te noemen als je FPS speelt slaat natuurlijk nergens op. Als je FPS speelt wordt de muis constant gebruikt en valt hij dus ook niet in slaap.

Ook de frequentie van de nieuwste optical draadloze muizen is optimaal. Ze werken zelfs op een spiegel dus over de ondergrond hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik was erg tevreden met mijn boomslang en wilde ook niets anders, maar op een gegeven moment begon hij me te veel kuren te geven en ben ik maar overgestapt op de MX700, waar ik nog geen enkel minpuntje aan heb kunnen ontdekken behalve de Mouseware die ervoor zorgt dat je de extra knopjes niet zo goed kan gebruiken. De software van Razerzone was altijd perfect. Ik ga in ieder geval voor geen goud terug naar een boomslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
^^^

Dan zijn ze blijkbaar weer een stuk geavanceerder dan een paar maanden geleden. Een tijdje terug zag ik nog een topic langs komen over draadloze muizen in fps en dat was tranen met tuiten volgens hun.

De techniek staat niet stil, zo zie je maar weer..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Boomslang 2000 gehad en gebruikt voor een half jaar... maar toen ik weer eenmaal terug ging naar een "normale" vorm muis vond ik dat toch echt weer veel fijner.
Die boomslangs gaan snel kapot als ik ook andere reacties mag geloven.
Over die constantheid... bij een balletjes muis moeten de wieltjes goed schoon zijn en krijg je met het bewegen v/d muis verschietingen v/d bal en soms kan tie een beetje wegslippen enz. De sensor van een optical blijft gewoon alles lezen zonder stoten en altijd even constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op 17 december 2002 @ 12:15:

Euhm als je je doelwit voorbij glijdt is je sens echt WAY te hoog, of je hebt last van spasmes dat kan ook nog :D
Nibbles schreef op 30 december 2002 @ 22:32:
[...]

Draadloze muizen vallen inderdaad in slaap als je ze een tijdje niet gebruikt, maar om dat nou als minpunt te noemen als je FPS speelt slaat natuurlijk nergens op. Als je FPS speelt wordt de muis constant gebruikt en valt hij dus ook niet in slaap.

Ook de frequentie van de nieuwste optical draadloze muizen is optimaal.
Draadloze muizen zijn niet geschikt voor FPS omdat ze vaak te onprecies (communicatie tussen muis en ontvanger te traag) zijn en te zwaar door de batterijen..

Maar als je af en toe es een FPS spelletje speelt zul je het niet merken of er last van hebben en kun je natuurlijk prima spelen met zo'n draadloos muisje :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

[...]
Draadloze muizen zijn niet geschikt voor FPS omdat ze vaak te onprecies (communicatie tussen muis en ontvanger te traag) zijn en te zwaar door de batterijen..

Maar als je af en toe es een FPS spelletje speelt zul je het niet merken of er last van hebben en kun je natuurlijk prima spelen met zo'n draadloos muisje :)
Ik kan mezelf een vrij serieuze gamer noemen, en ben bang dat sommige mensen gewoon te koppig blijven om nieuwe gewoon perfecte muizen zoals de MX serie van logitech te gaan proberen.

Logitech's nieuwe radiotechnologie werkt volgens hun even snel als een USB draadje. Ik was hier huiverig over, maar heb hem toch maar gekocht. Ik kan ze gelijk geven. Ik heb genoeg muizen geprobeerd om het verschil te merken tussen draadloos/draad en optical/bal etc en behalve de vorm is er gewoon geen verschil tussen de Boomslang 1000 waar ik zo'n anderhalf jaar mee gegamed heb en de MX700 die ik nu een paar weken heb.

Je kan ook nog zoiets doen als reviews lezen voor je jezelf een mening vormt zonder de muis geprobeerd te hebben.

Oh ja, nofi :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 03:29:
Ik heb ook een Boomslang 2000 gehad en gebruikt voor een half jaar... maar toen ik weer eenmaal terug ging naar een "normale" vorm muis vond ik dat toch echt weer veel fijner.
Die boomslangs gaan snel kapot als ik ook andere reacties mag geloven.
Over die constantheid... bij een balletjes muis moeten de wieltjes goed schoon zijn en krijg je met het bewegen v/d muis verschietingen v/d bal en soms kan tie een beetje wegslippen enz. De sensor van een optical blijft gewoon alles lezen zonder stoten en altijd even constant.
Hoewel de nieuwe MX serie van logitech een behoorlijke verbetering in vergelijking met z'n crappy voorganger blijft een optical nog steeds niet 100% betrouwbaar (een balmuis overigens ook niet). Zo kan het nog steeds gebeuren dat het optische gedeelte flipt en je 3x in de rondte draait bij een FPS.

Maar de MX-serie is op het moment gewoon de beste optische muizenserie die te krijgen is. Ik zou alleen graag de DPI verhoogd zien worden in plaats van het aantal Hz van het optische gedeelte tot in het oneindige te verhogen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Hoezo onbetrouwbaar?

Ik heb nu 3 opticals gehad, Blauwe Mouseman, Dual, en nu de MX500 maar van de betrouwbaarheid merk ik toch echt weinig, maw. dat zit dik snor.

De eerste serie had af en toe last van een flippende cursor, de Dual en MX500 allang niet meer. Dus hoe je er bij komt dat een optical onbetrouwbaar is is mij een raadsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbles schreef op 31 december 2002 @ 11:33:
[...]

Ik kan mezelf een vrij serieuze gamer noemen, en ben bang dat sommige mensen gewoon te koppig blijven om nieuwe gewoon perfecte muizen zoals de MX serie van logitech te gaan proberen.

Logitech's nieuwe radiotechnologie werkt volgens hun even snel als een USB draadje. Ik was hier huiverig over, maar heb hem toch maar gekocht. Ik kan ze gelijk geven. Ik heb genoeg muizen geprobeerd om het verschil te merken tussen draadloos/draad en optical/bal etc en behalve de vorm is er gewoon geen verschil tussen de Boomslang 1000 waar ik zo'n anderhalf jaar mee gegamed heb en de MX700 die ik nu een paar weken heb.

Je kan ook nog zoiets doen als reviews lezen voor je jezelf een mening vormt zonder de muis geprobeerd te hebben.

Oh ja, nofi :{
Hoe zou dit ooit een flame kunnen zijn? :D Ik wil het best van je aannemen dat ze even snel als USB werken :)

Then again, ze blijven zwaar, en meer gewicht betekent meer wrijving, niet voor niets lopen veel CSers een fUnc aan te schaffen om die wrijving maar zo klein mogelijk te krijgen zodat je soepeler/sneller/precieser kan spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie, de Hz'en van het optische gedeelte zijn niet de Hzén die zo gigantiesch zijn verhoogd bij de MX serie, het zijn de Hz'en van het radio gedeelte, wat ze doen is de informatie van een beweging zo vaak mogelijk naar de computer sturen, om er zeker van te zijn dat het in iedergeval 1 keer aankomt, en om een snellere response te kunnen waarmaken, dit is de reden waarom de oude ook nog schokkerig en langzaam zijn en dat probleem nu geheel is opgelost.
Het volgende probleem zal het gewicht zijn... het verschil tussen 800DPI en 2000DPI , met de opticals en de boemslang 2000 zal denk ik van latere zorg zijn voor ze, ik denk dat het redelijk wat gaat kosten om je optische technologie dermate te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 13:59:
[...]
Hoe zou dit ooit een flame kunnen zijn? :D Ik wil het best van je aannemen dat ze even snel als USB werken :)

Then again, ze blijven zwaar, en meer gewicht betekent meer wrijving, niet voor niets lopen veel CSers een fUnc aan te schaffen om die wrijving maar zo klein mogelijk te krijgen zodat je soepeler/sneller/precieser kan spelen..
Ze zijn inderdaad erg zwaar, dat moet ik toegeven. Is wennen als je lichte muizen gewend bent. Misschien zal je er wel nooit aan wennen. Ik heb altijd met een boomslang gemuist. Die is ook niet al te licht , maar de MX700 spant de kroon.

Ik heb hem nu op een steelpad liggen, en dat werkt ook zeer soepel, snel, precies. Het enige nadeel is dat het nogal zwaar is als je je muis vaak optilt.

En over dat flamen, ik vond je nogal zelfingenomen overkomen met die opmerkingen van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Redje schreef op 31 December 2002 @ 13:26:
Hoezo onbetrouwbaar?

Ik heb nu 3 opticals gehad, Blauwe Mouseman, Dual, en nu de MX500 maar van de betrouwbaarheid merk ik toch echt weinig, maw. dat zit dik snor.

De eerste serie had af en toe last van een flippende cursor, de Dual en MX500 allang niet meer. Dus hoe je er bij komt dat een optical onbetrouwbaar is is mij een raadsel :)
De dual is ook nog steeds een muis met een flippende cursor. Als je muismat niet precies in orde is voor de optical muis loop je de kans op een flippende cursor. Zelfs de MX serie heeft dit probleem nog, zij het in veel mindere mate.
THW Arie, de Hz'en van het optische gedeelte zijn niet de Hzén die zo gigantiesch zijn verhoogd bij de MX serie, het zijn de Hz'en van het radio gedeelte, wat ze doen is de informatie van een beweging zo vaak mogelijk naar de computer sturen, om er zeker van te zijn dat het in iedergeval 1 keer aankomt, en om een snellere response te kunnen waarmaken, dit is de reden waarom de oude ook nog schokkerig en langzaam zijn en dat probleem nu geheel is opgelost.
Het volgende probleem zal het gewicht zijn... het verschil tussen 800DPI en 2000DPI , met de opticals en de boemslang 2000 zal denk ik van latere zorg zijn voor ze, ik denk dat het redelijk wat gaat kosten om je optische technologie dermate te verbeteren
De MX serie is 800 dpi en schiet z'n plaatjes met 8000 beeldjes per seconde. Als ik me niet vergis deed de normal optical 800 dpi en 1500 beeldes per seconde. De dual optical 800 dpi en 3000 beeldjes per seconde. Als jij vijf keer zoveel beeldjes per seconde (wat het overslaan bij snelle beweging voorkomt) niet zo gigantisch vind raad ik je aan om een logitech optical (versie 1) naast een mx 300/500/700 te leggen en met deze muizen eens hard te bewegen.
Dan zul je zien hoe gigantisch deze verschillen zijn ;)

Ik neem aan dat het aantal dpi van een optical muis afhangt van de kwaliteit van het 'foto' mechanisme. Een verbetering van de optische sensor zou dus ook een verbetering van DPI moeten kunnen opleveren.
Misschien is de vraag vanuit de markt wel te klein om de resolutie van optical muizen (logitech's optical DPI is nu 2x hoger is dan standaard balmuizen) verder te verhogen.

Nog even over draadloze muizen. Ik heb helaas geen hands-on ervaring met de MX700. Misschien dat iemand wat meer weet te vertellen over de vertraging van deze muis in vergelijking met 'oude' draadloze muizen die op een belachelijke refresh rate van 50 hz werkten, vertraging hadden met bewegen enz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Maar het is toch logisch dat je een muismat neemt die goed werkt met een optical??

Ik ga toch ook geen spiegel of stuk glas nemen als mat en dat zeggen dat ie onbetrouwbaar is. Met een simpel stoffen matje heb ik nooit last gehad met de Dual en MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

THW Arie schreef op 31 December 2002 @ 14:42:
[...]
Nog even over draadloze muizen. Ik heb helaas geen hands-on ervaring met de MX700. Misschien dat iemand wat meer weet te vertellen over de vertraging van deze muis in vergelijking met 'oude' draadloze muizen die op een belachelijke refresh rate van 50 hz werkten, vertraging hadden met bewegen enz ;)
Lees ietsje terug in de thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nibbles schreef op 31 December 2002 @ 15:19:
[...]
Lees ietsje terug in de thread ;)
Bladeren in topics zuigt met isdn :D

gelukkigs stond op zelfde page nog wat info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand waar ik zo`n grote stoffen mat kan krijgen zoals die fatal1ty dude heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien op die webiste van hem, ik zag daar wel een link staan naar "shop" ofzow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_subzero_ schreef op 23 January 2003 @ 19:01:
Misschien op die webiste van hem, ik zag daar wel een link staan naar "shop" ofzow...
welke bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis en blijft gewoon een feit dat muis + muismat + armsteun een kwestie van persoonlijke smaak is.

ik maak zelf gebruik van een logitech optical wheelmouse (blauwe) en zo'n gratis muismatje (schuimrubber met plastic bovenkant) en ik speel op ut randje van mn bureau (mn pols rust dus op de rand) (ik wil wel met mn hele onderarm op ut brueau steunen maar mn 21" schrem staat in de weg >:) ) voor de rest moet mn muis zo licht mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
http://www.esreality.com/?a=post&id=26854
http://www.esreality.com/?a=post&id=21384
http://www.esreality.com/?a=post&id=33033

stond een stuk terug in dit topic :X kweet niet of je er wat aan hebt ik kan me nog herrineren dat er in stond wie die maten maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
zal ik en geheimpje vertellen?

www.perfect-systems.nl heeft de fUnc surface 103 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

418O2 schreef op 26 januari 2003 @ 17:41:
zal ik en geheimpje vertellen?

www.perfect-systems.nl heeft de fUnc surface 103 :)
http://www.perfect-system...n.asp?productgroep=Muizen

MousePad EverGlide Attack Optical Clear € 16,86 -
MousePad EverGlide Attack Optical Smoke € 14,92 -
MousePad EverGlide Giganta Optical Clear € 16,54 -
MousePad EverGlide Giganta Optical Smoke € 16,54 -
MousePad fUnc sUrface 1030 Oranje € 24,64 áá
MousePad fUnc sUrface 1030 Zwart € 24,64 áá
MousePad GlideSpray 200 ml € 8,76 -
MousePad GlideTape 4 Stuks € 2,33 -
MousePad Kryptech X-Board Blauw € 20,75 -
MousePad Kryptech X-Board Donker Blauw € 20,75 -
MousePad Kryptech X-Board Transperant € 20,75 -
MousePad Speed-Pad Transperant € 17,51 -
MousePad Speed-Pad Zwart € 17,51 -

Oei, maar dat is handig :) Hoef je niet meer in Verweggistan te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ik heb er ook een fUnc sUrface 1030 bestelt met een paar glide tapes :D nu maar hopen dat ik em snel binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat "MousePad GlideSpray 200 ml" precies? Dat klinkt interessant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 11-09 20:32
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 20:45:
Wat is dat "MousePad GlideSpray 200 ml" precies? Dat klinkt interessant :D
The spray should be for "extreme - Freaks", we have the Mauspad in addition with it spray on. Along with spray and Tapes, we could still times a small increase, which gliding characteristics ascertain. This effect does not stop however very for a long time. One must therefore often spray on, so that this "extreme - effect" remains. Thus the spray disqualifies itself! The effect is simply too short-lived and the 10 Euro purest waste.
bron: http://www.tobitech.de/se...hp?op=printpage&artid=131

Afbeeldingslocatie: http://www.tobitech.de/team3/heiko/images/glidetape/spray2.jpg

voor de echte freaks dus :D

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het gewoon siliconen spray is heb ik hier ook wel ene bus van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:46:
Denk dat het gewoon siliconen spray is heb ik hier ook wel ene bus van
Ja ik zou ook wel ns willen weten waar dat van gemaakt is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
bestel je et luna :)

wel kewle shop, ze hebben wel dingen in huis die ik wel wil proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bestel het niet.. ga dan eerst wel ff de siliconen spray uit de schuur proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloe? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

He, vraagje he, hebben jullie je muismat horizontaal of verticaal liggen?

HEt valt me op dat vrijwel iedereen 'm horizontaal heeft liggen, maar ik heb 'm altijd verticaal, zag maar zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
____
|   |
|   |
|___|

ascii n00b maar oke

Als ik hem horizontaal heb zit ik altijd met mn pols tegen de rand aan, wat niet altijd even fijn is.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-01-2003 16:35 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 30 januari 2003 @ 16:35:
He, vraagje he, hebben jullie je muismat horizontaal of verticaal liggen?

HEt valt me op dat vrijwel iedereen 'm horizontaal heeft liggen, maar ik heb 'm altijd verticaal, zag maar zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
____
|   |
|   |
|___|

ascii n00b maar oke

Als ik hem horizontaal heb zit ik altijd met mn pols tegen de rand aan, wat niet altijd even fijn is.
Lol, lekker boeiend :) Mijne ligt gewoon horizontaal als je het echt wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mijne ook idd, kan ik langere halen maken :)
maar ik heb een 2x zo grote muismat als normaal formaat, dus jouw lengte is mijn breedte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Mijne ligt 180° gedraaid :)
De halfronde inham zit boven. De halfronde uitstekende kant zit naar me toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb zelf een:
-Func Surface 1030
-Microsoft IntelliMouse Explorer r3.0
-GlideTape
-GlideSpray
-MouseSkatez

Wat ik ook wil is eigenlijk een mouse bungee.
http://www.indiweb.de/en/...=4&tab_id=0&detailinfo=26
Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/mbbk.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cyb schreef op 31 January 2003 @ 01:37:
Heb zelf een:
-Func Surface 1030
-GlideTape
-GlideSpray
-MouseSkatez

[afbeelding]
En, ben je nu 1337 mous0r? :+

Ik vind het allemaal een beetje overkill hoor, vooral die bungee.
Ik heb zelf dus gewoon een muismat met ruw kunststof oppervlak, en plakband onder mn muis, en dat wil perfect met UnrealTournament bijv.
Draad hang ik in een plant :o

Maar waarom neem je geen draadloos als je zonodig minimale frictie wilt?
Met gamen pak ik juist mn draadmuis er bij (wegens te lage optische resolutie v. draadloze muis)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Wat moet je met een bungee als je func zelf ook een koort begeleidertje heeft?

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
een iets langere begeleider hebben :+

maar het lijkt mij wel handiger, omdat het wat hoger is , dan heb je wat meer speling, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

418O2 schreef op 31 January 2003 @ 18:02:
een iets langere begeleider hebben :+

maar het lijkt mij wel handiger, omdat het wat hoger is , dan heb je wat meer speling, denk ik :)
Bungee is hartstikke handig, vind ik... :)
Ik heb die van mij nu al een paar jaar, samen met een everglide giganta en een mouseman wheel en ik ben erg blij met de combo :)
Helaas begint de muis een bit af te takelen, ook omdat vriendjes van m'n broertje er per ongeluk cola overheen hadden gegooid :(

Maarja, die bungee zou ik niet meer willen missen, hoor, die kabel blijft lekker uit de weg en dattie wat hoog is, is fijn imo -> kheb ook wel eens een func geprobeerd en dat cordclip-dingetje is een stuk minder fijn...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ik heb zelf dus gewoon een muismat met ruw kunststof oppervlak, en plakband onder mn muis, en dat wil perfect met UnrealTournament bijv.
Jij weet niet beter :P
Maar waarom neem je geen draadloos als je zonodig minimale frictie wilt?
Draadloos bevat batterijen, wat het gewicht en dus ook de weerstand erg vergroot. Verder merken een aantal mensen vertraging erin.
Wat moet je met een bungee als je func zelf ook een koort begeleidertje heeft?
Ik vind dat clipje bij de Func niet echt super. Het is inprincipe gewoon een paperclip vast aan je muismat, meer niet. Het draad sleept over de grond en muismat. Mijn muis beweegt bijv. door het draad terwijl ik de muis niet aanraak.
Terwijl de bungee als het ware een bewegende begeleider is van je muisdraad.

Een nadeel van de Func is wel dat deze na een tijd gaan buigen wanneer je met je pols op het rubberen stuk leunt. Zoals hier:
*knip verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding*
Verder slijt de func ook na een tijdje.

[ Voor 28% gewijzigd door Gropah op 06-02-2023 18:27 . Reden: knip verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyb schreef op 01 februari 2003 @ 15:11:
Een nadeel van de Func is wel dat deze na een tijd gaan buigen wanneer je met je pols op het rubberen stuk leunt. Zoals hier:
*knip* knip verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding *knip*
Lol, wat heb je daar mee gesjouwt joh? Haha hij ziet er niet bepaald fris meer uit nee.

[ Voor 49% gewijzigd door Gropah op 06-02-2023 18:28 . Reden: afbeelding url verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 08:55
Ik heb zelf een dual optical met een blauwe func aangezien die het best functioneerd met een optical, ik gebruik de ruwe kant en wil nooit meer wat anders, de perfecte muismat ! Ik had voor de func een ratpad (ong. zelfde als everglide) maar die heb ik helaas maar 1 dag gebruikt, hij is veel te hoog en ligt helemaal niet lekker, en het ruwe van dit ding is niet te vergelijken met dat van func, 1 kant van func is ruw maar het glijd nog wel lekker.
Ik gebruik geen skatez (logitech glijd wel aardig goed van zichzelf) en het rubber verbuigt hier helemaal niet, misschien omdat ik met mijn pols op de mat zelf steun..

[ Voor 23% gewijzigd door SCIxX op 02-02-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Cyb schreef op 01 februari 2003 @ 15:11:Een nadeel van de Func is wel dat deze na een tijd gaan buigen wanneer je met je pols op het rubberen stuk leunt.
Snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Het is echt een prestatie volgens mij _/-\o_

Maar probeer je muismat plus muis wat naar voren te bewegen en dan je arm (bijna eleboog) op de bureau te laten leunen. Is meteen ook een betere houding en dus minder RSI gevoelig?

Trouwens weeg je armen effe met een weegschaal ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ik dacht ook dat ik de enigste was met zon func kromming, totdat iemand zei:
Yes, the Func pad's rubber rim has ended up like that for myself and other users. Mine ended up so warped that the mouse pad was unable to lay flat while inside the rim.

I eventually threw away the rubber rim and then affixed globs of mounting putty to the bottom of the mouse pad, that workaround keeps the mouse pad from sliding. I believe that the cause of my problem (and other affected users?) may be due to my occasional repositioning the frame on my desktop - the rubber frame unfortunately cannot tolerate being handled as it was vulcanized in such a manner that it is too elastic to be handled. However the reason for my warping may be for the same reason you mentioned, I too like to rest my wrist on the near edge. And it is that edge which became warped just like your's did.
The rubber frame warping problem has also been brought up on the Alienware.com forum. Alienware had discontinued shipping the Func pad but it may not have been because of the curling problem.

As for the mousepad surface I still regard the Func pad's surface as the smoothest surface I have used for my optical mouse. After 26 months of use (that includes 12 months without the problematic frame) my Func pad has worn smooth and it looks like I am going to have to order another one. However, this time I am going to phone the Func customer service line before ordering another one and see if they have implemented some corrective action to the frame warping problem. With your assumed permission I am going to email them the image of your warped rubber frame if they need to see some visual evidence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Cyb schreef op 02 February 2003 @ 17:47:

[...]
Ik lees in je quote dit...
However the reason for my warping may be for the same reason you mentioned, I too like to rest my wrist on the near edge. And it is that edge which became warped just like your's did.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn ratpadz heeft dat niet, maar dat is dan ook een stoeptegel. Ik heb hem nou al best een tijdje, maar hij sluit niet

Echt keihard en slijtvast. Buigt bijna niet. Dus wel een duurzame mat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 02 February 2003 @ 18:19:
mijn ratpadz heeft dat niet, maar dat is dan ook een stoeptegel. Ik heb hem nou al best een tijdje, maar hij sluit niet

Echt keihard en slijtvast. Buigt bijna niet. Dus wel een duurzame mat !
Goh.. mijn steelpad ook nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Cyb schreef op 02 februari 2003 @ 17:47:

[...]
Aan het plaatje te zien lijkt het dat je ook niet al te zuinig ermee om bent gegaan, hoelang heb je hem al.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik weet niet of zo'n post mag -->

Ik heb een Everglide Giganta Optical Smoke Mousepad (wat een naam :P , maar is echt een geweldig ding, serieus) met daarop een Logitech MX500 (zonder drivers) ...

Favoriete spel is UT CTF Instagib en dat lukt aardig.

Alleen moet ik niet TEVEEL gamen, das nooit goed ;)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marzzman schreef op 03 February 2003 @ 09:32:
Ik weet niet of zo'n post mag -->

Ik heb een Everglide Giganta Optical Smoke Mousepad (wat een naam :P , maar is echt een geweldig ding, serieus) met daarop een Logitech MX500 (zonder drivers) ...

Favoriete spel is UT CTF Instagib en dat lukt aardig.

Alleen moet ik niet TEVEEL gamen, das nooit goed ;)
Hoezo zonder drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

SCIxX schreef op 02 februari 2003 @ 21:13:
[...]

Aan het plaatje te zien lijkt het dat je ook niet al te zuinig ermee om bent gegaan, hoelang heb je hem al.. ?
Heb hem sinds eind mei 2002.

Heb er verder iig geen gekke dingen mee gedaan ofzo, en verder opzich redelijk voorzichtig mee opgegaan.

Maar ik heb er toch (nog) geen last van. Omdat mijn pols op de mat leunt, en dus het schuine weer recht drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op 01 February 2003 @ 15:11:
[...]

[...]

Draadloos bevat batterijen, wat het gewicht en dus ook de weerstand erg vergroot. Verder merken een aantal mensen vertraging erin.

[...]

Ik vind dat clipje bij de Func niet echt super. Het is inprincipe gewoon een paperclip vast aan je muismat, meer niet. Het draad sleept over de grond en muismat. Mijn muis beweegt bijv. door het draad terwijl ik de muis niet aanraak.

*knip* verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding *knip*
Roflol :D

ik weet niet wat jij allemaal uitspookt met je func, maar ik denk dat je er met de volle gewicht oid erop hangt.

Btw ik heb mijn pols op het dikke stuk liggen van de rand hebbie wat minder weerstand bij je muis draad, en dan verknal je hem minder snel. Wat opzich al een hele prestatie is

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 06-02-2023 18:28 . Reden: afbeelding url verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ik weet niet wat jij allemaal uitspookt met je func, maar ik denk dat je er met de volle gewicht oid erop hangt.
haha, valt wel mee hoor. Mijn arm leunt horizontaal met elleboog op de stoel leuning, dus veel gewicht komt er dan niet op de Func.
ik heb mijn pols op het dikke stuk liggen van de rand hebbie wat minder weerstand bij je muis draad
Dikke stuk waarop staat "Func Industries"? Dan heb je alleen geen mouseclip. (Niet dat je er veel aan hebt, alleen als je muisdraad bij een tafel naar beneden verdwijnt.) Is voor mij te laat om het zo te gebruiken, want dan leunt ik niet meer op het schuine stuk van de mat, waardoor het dus omhoog komt :(

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 05-02-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nou een paar dagen "siliconen spray" die ik in onze schuur heb gevonden, en ik moet zeggen dat het wel een stukkie beter is zo op me steelpad. Alleen moet je maar een klein beetje sprayen of goed afboenen, anders kan je optische muis de mat niet goed meer lezen (de steelpad is van zichzelf al moeilijk leesbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op 31 January 2003 @ 01:37:
Heb zelf een:
-Func Surface 1030
-GlideTape
-GlideSpray
-MouseSkatez

[afbeelding]
die GlideSpray spuit je dan weer op die tapes? en dat wordt hard enzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:40
Cyb schreef op 01 februari 2003 @ 15:11:

[...]

Batterijen maken je muis wel zwaarder, maar met de technieken van tegenwoordig is er geen vertraging meer te merken bij muizen zonder draad hoor. Daarvan is de MX700 het grote voorbeeld :)
Als je een muis zonder draad hebt heb je minder weerstand door de draad, wat het feit van de vergroting van de weerstand door de batterijen toch weer een beetje tegen gaat :)
Dat vind ik wel erg jammer/zonde. Betaal je veel voor een muismat, gaat ie slijten. Een normale muismat vervang je zo, maar een echte gamersmuismat mag niet zomaar slijten vind ik.'
Net zoals met de Razor Boomslang, snelle muis maar slijt wel erg snel. En daar betaal je dan nog aardig wat voor ook...

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 06-02-2023 18:28 . Reden: afbeelding url verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog nooit zo'n speciale mat gekocht :P keb een gewone met polsondersteuning

en de COOLSTE MUIS OOIT!!!! EEN COMPAQ!!! )had je nooit geraden he? ;) (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
MaRc0 schreef op 05 februari 2003 @ 18:28:
[...]
Batterijen maken je muis wel zwaarder, maar met de technieken van tegenwoordig is er geen vertraging meer te merken bij muizen zonder draad hoor. Daarvan is de MX700 het grote voorbeeld :)
Mijn ervaring met die muis is dat je het nog steeds merkt dat het draadloos is, daarom heb ik ook een MX500 en niet een MX700 :)
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 19:17:
ik heb nog nooit zo'n speciale mat gekocht :P keb een gewone met polsondersteuning

en de COOLSTE MUIS OOIT!!!! EEN COMPAQ!!! )had je nooit geraden he? ;) (
Tja daar ben je CS speler voor zullen we maar zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaVeNgEr schreef op 06 February 2003 @ 14:50:
[...]
Tja daar ben je CS speler voor zullen we maar zeggen 8)7
HHMMPFFPFFFFFFST :D ....daar mag je eigenlijk niet om lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 18:22:
[...]

die GlideSpray spuit je dan weer op die tapes? en dat wordt hard enzo? :D
Spray is voor de mat. Niet dat het veel helpt, maar omdat het bij mij de func ging slijten, heb ik het aangeschaft.
Niet echt een aanrader dus, itt GlideTape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vond het volgende wel weer reden om dit topic een kickje te geven:
Voor alle razer fans iig (ben er eentje)

www.razerzone.com
Razer Announcement
Big News Coming: We know, we know … you have heard the rumors and stories of the death and demise of the Razer brand, however those stories are simply not true. In the weeks to follow we will be announcing some very exciting news for Razer loyalists and Boomslang fans everywhere. We truly appreciate the long-term support provided by our many owners over the last year, and we can’t wait to tell you all the good news. Please stay tuned!
XP Drivers: To demonstrate our good faith and reward your perpetual patience, we are in the process of completing the Razer Boomslang XP Drivers. We estimate completion and availability of our XP Drivers by mid March. We apologize for any inconvenience that we have caused you and truly appreciate your patience and support during this unfortunate delay. We will post the "actual" date as soon as it’s firm.
How to Purchase: We are completely sold out of Razer Boomslang 1000 and 2000 models; therefore, the Razerzone On-Line Store is temporarily down. We will update you soon regarding new product information, availability and how and where to order.
Razer Support: Currently there is no warranty or technical support through Razerzone. We will update this status along with our new product announcement in a few weeks.
Please check back regularly for updates. We're doing everything in our power to make service and support as responsive and expert as you were accustomed to in the past. We will continue to update you on these and other important issues and news events surrounding Razer's dramatic return from the ashes and on-going battle to capture the gaming market flag.

Thank you all for your loyalty and support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op 01 February 2003 @ 15:11:
[...]

[...]

[...]

Heb me func al 1 jaar en nog geen last van

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 06-02-2023 18:28 . Reden: afbeelding url verwijderd op verzoek van plaatser afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 16 February 2003 @ 22:38:

www.razerzone.com

[...]
LOL! zijn die XP drivers er nou nog niet? hahaha een hele tijd geleden had ik ook een razer 2000 (heb um nog steeds maar ligt kapot in de la). Toen zat ik ook te wachten op XP drivers. Dat is al zoooo lang geleden en steeds werdt het weer uitgesteld.

Toen ik overgestapt was op de MS IntelliMouse Optical was het wel stukken beter voor me. Kan me herinneren dat er plannen waren voor een "mumba" ofzo? Zou die nou nog gaan komen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
THW Arie schreef op 16 February 2003 @ 22:38:

www.razerzone.com

[...]
Volgens mij staat dat bericht er al een eeuw ;)

Ik bedoel dat het geen nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Redje schreef op 17 February 2003 @ 09:05:
[...]

Volgens mij staat dat bericht er al een eeuw ;)

Ik bedoel dat het geen nieuws is.
Dat bericht staat er sinds gisteren.

Razer heeft wat nieuwe deals gesloten met distributeurs in europa en daarbuiten (soz mag niet specifieker zijn), deze nieuwe geldschieters zijn zo kapitaalkrachtig dat Razer weer op z'n voeten terecht komt.

Voor degenen die Razer niet kennen, hier een kleine, en zo feitelijk correct als mogelijk verhaaltje:

Razer is een bedrijf dat kwam met pure gaming muizen, de Razer Boomslang 1000 en 2000 dpi. De meest precieze gaming muis ooit.
De eerste modellen van deze muizen waren werkelijk fenomenaal (imo ;) ) maar latere revisies van de muis werden (om de kosten te drukken) uitgerust met goedkoperen onderdelen.
Deze latere modellen werkten niet altijd even lekker.
Dit was niet zo'n groot probleem omdat razer de meest kick-ass support had die je maar kon wensen.
Iets mis met je muis? stuur mailtje naar razer en je kreeg een nieuwe.
Helaas ging na de internet zeepbel en verdamping van aandelen het wat minder met razer. Het moederbedrijf kwam in dusdanige financiele problemen dat razer geen support meer kon leveren.

Een tijd hierna kwam Synergy langs. Dit piepkleine bedrijfje sloot een deal met razer en razer leek heel even terug te zijn.
Helaas bleken de dames en heren van Synergy niet helemaal betrouwbaar en kwam razer niets verder. (synergy is razer zelfs nu nog een boel geld verschuldigd)

Nu is er na een lange tijd stilte een zooitje nieuwe geldschieters gevonden. De deals die al rond zijn zullen op een grote computersbeurs wereldkunding gemaakt worden.
Tevens komt Razer met een nieuwe muis (een verbeterde versie van de boomslang, eentje die zo goed zou moeten zijn dat optical users weer terug willen naar de bal).
Ook ziet het er naar uit dat razer met een aantal nieuwe producten komt, maar daar mag ik (nog) niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 17 February 2003 @ 22:20:
[...]

Tevens komt Razer met een nieuwe muis (een verbeterde versie van de boomslang, eentje die zo goed zou moeten zijn dat optical users weer terug willen naar de bal).
Ook ziet het er naar uit dat razer met een aantal nieuwe producten komt, maar daar mag ik (nog) niks over zeggen.
Geh :) dat klinkt interessant... maar waarom zouden ze bij een bal-systeem blijven? Wat heeft dat nou voor voordeel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Oke dan staat dat er net, maar het komt me bekend voor iig.
Zal me niet verbazen als het weer een tijd duurt voordat je er weer wat van hoort.

Razers hoeven van mij niet meer, slechte hardware(snel stuk of altijd wat mee aan de hand), slechte drivers(XP?) en slecht support(na een mailtje ruilen? huilen zal je bedoelen).
Volgens mij zijn er dan ook veel gamers overgestapt naar een optical, wat imho momenteel de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Redje schreef op 18 February 2003 @ 09:10:
Zal me niet verbazen als het weer een tijd duurt voordat je er weer wat van hoort.

Razers hoeven van mij niet meer, slechte hardware(snel stuk of altijd wat mee aan de hand), slechte drivers(XP?) en slecht support(na een mailtje ruilen? huilen zal je bedoelen).
Volgens mij zijn er dan ook veel gamers overgestapt naar een optical, wat imho momenteel de beste keus is.
Mee eens..
Met zo'n razer heb je wel een jaar lol.. maar dan is ie waarschijnlijk stuk.. En het blijft een duur speeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Voor mij blijft de Everglide toch het beste muismatje.......ik heb de mijne nu al redelijk lang (met UT logo erop), en er is nog geen merkbare slijtage. Ik heb wel van andere mensen gehoord dat er een tijd is geweest dat de Everglides heel slecht waren, maar ik heb een goeie denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.funmedia.de/images/Hardware/everglide-g-ut.jpg

Samen met de Everglide gebruik ik een Razor Boomslang 2000. Hier ben ik echter minder tevreden over, hij was best duur en ligt goed in de hand, maar hij slijt erg snel.

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/razer_boomslang/bm2000_s.jpg

Verder heb ik ook nog 1 Chello muismat, 1 nVidia muismat, een Rabobank muismat, een Microsoft muismat, en een Playboy muismat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Redje schreef op 18 February 2003 @ 09:10:

Dan heb jij duidelijk in de nadagen van razer een muis gekocht/ voor garantie gezeurd.

Voordeel van de bal tegenover optic is de verhoogde resolutie van de balversie (1000 en 2000 dpi, wellicht 3000 met nieuwe muis).
Geen optical artifacts als wegschieten van cursor (waar zelfs MX-serie van logitech nog last van heeft).
Nadelen zijn het schoonmaken van de rollers en de mogelijke slijtage aan onderdelen, hoewel razer hopelijk niet 2 keer dezelfde fout zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Toen ik de BS2K kocht waren ze net beschikbaar in de gewone NL winkels.
Razer had zover ik weet, financieel toen nog geen problemen.

Out of the box was de BS2k als niet helemaal lekker, onderkant wat krom, niet alle voetjes raakten de muismat(3M, Icemat). Na overleg met Razer support moest ik hem maar buigen.
Ook had ik last van de rollers die te glad waren, deze waren geheel van ijzer bij de BS2K en bij het optillen v/d muis bewoog je cursor nog ff door, heel irritant.

Geruild voor een BS1K, maar bij deze kreeg ik het sticky-button probleem en begeef moment was 1 muisknop helemaal gaar.

Toen had ik er genoeg van en maar een solid Logitech gekocht(Dual, later MX500) ;)
Razers zijn imho design failures, om steeds een andere te kopen of gebruik te maken van je garantie kost te veel tijd/geld.
Ik speelde er ook geen drol beter mee, dus voor 99% zit het tussen de oren ;)
Ookal heb je 5000dpi, je moet het toch zelf doen, als je de feeling niet heb, houdt het op .

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 18-02-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
sticky button probleem? :)
ff openschroeven en weer vastzetten denk? ik heb er ook wel last van gehad, was de achterkant waar de knop in de behuizing vast zit los, en moest je em weer terug vastklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
RaVeNgEr schreef op 18 February 2003 @ 12:35:
sticky button probleem? :)
ff openschroeven en weer vastzetten denk? ik heb er ook wel last van gehad, was de achterkant waar de knop in de behuizing vast zit los, en moest je em weer terug vastklikken.
Je moest die knoppen omhoog buigen :)
Ze blijven zeg maar een beetje klemmen als je ze indrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Ik speelde er ook geen drol beter mee, dus voor 99% zit het tussen de oren
Ookal heb je 5000dpi, je moet het toch zelf doen, als je de feeling niet heb, houdt het op .
Hier ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is het grootste gedeelte feeling. Een n00b gaat niet meteen beter spelen als ie een dure muis heeft. Maar een MX500 of een El-cheapo trust muis, of een Taz muismat of een fUCN1030 is het verschil tussen die ene keer NET raak en NET mis schieten.

Voor een klein deel zal het mischien tussen de oren zitten, maar feit is dat een MX500 op een fUNC 1030 nauwkeuriger is dan een El-cheapo balmuis (draadloos ook nog) op een taz matje.

Anyways, ik speel elke dag +/- 3 uur, en ik merk het zeker wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Aeon op 18-02-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
THW Arie schreef op 18 February 2003 @ 10:31:
[...]

Dan heb jij duidelijk in de nadagen van razer een muis gekocht/ voor garantie gezeurd.

Voordeel van de bal tegenover optic is de verhoogde resolutie van de balversie (1000 en 2000 dpi, wellicht 3000 met nieuwe muis).
Geen optical artifacts als wegschieten van cursor (waar zelfs MX-serie van logitech nog last van heeft).
Nadelen zijn het schoonmaken van de rollers en de mogelijke slijtage aan onderdelen, hoewel razer hopelijk niet 2 keer dezelfde fout zal maken.
Ik heb nooit meer wegschieten van mn muis met mijn optical doordat ik de func gebruikt, ook blokt die niet, en optical zal binnen een tijdje ook weer hogere DPI gaan behalen, optical is gewoon makkelijk en beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 18 February 2003 @ 10:31:
[...]
Volgens mij kan je de dpi van een balmuis niet vergelijken met het aantal beelden per seconde dat de senor kijkt van een optical.
Razer Boomslang 1000 = 1000 dpi
Razer Boomslang 2000 = 2000 dpi

Microsoft Intelli Eye 3 = 6000 beelden/sec

Logitech MX = 800-dpi sensor / 4,7 megapixels/sec
Dat zijn dus 3 verschillende aanduidingen van preciesie die je daar kan lezen, maar hoe steekt dit nou precies in elkaar? Volgens mij kan je de twee (bal en optical) iig niet vergelijken op precisie omdat het 2 verschillende systemen zijn.
Wie weet hoe dat allemaal zit?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 02:50:
[...]

Volgens mij kan je de dpi van een balmuis niet vergelijken met het aantal beelden per seconde dat de senor kijkt van een optical.

[...]

Dat zijn dus 3 verschillende aanduidingen van preciesie die je daar kan lezen, maar hoe steekt dit nou precies in elkaar? Volgens mij kan je de twee (bal en optical) iig niet vergelijken op precisie omdat het 2 verschillende systemen zijn.
Wie weet hoe dat allemaal zit?
ff de juiste vergelijking neerzetten:
Razer BoomSlang 2000:
dpi: 2000
fps: n/a

MS Intelli 3.0:
dpi: 400
fps: 6000

Logitech Dual optical:
dpi: 2x800 = 800 dpi (meer sensoren verhoogt dpi niet, er wordt maar een sensor tegelijk gebruikt)
fps: 2x1500= 3000 fps (meer sensoren verhoogt shots/sec)

Logitech MX serie:
dpi: 800
fps: 8000

Dit is de vergelijking tussen optical precies 400-800 dpi en razer precisie 1000-2000 dpi. Nu kun je natuurlijk discussieren over de effectiviteit van meer dpi, maar feit is wel dat je met een razer 2000, met een hogere sensitivity langer per pixel accuracy hebt dan met een optische muis.
Met andere woorden:
Met een razer kun je je sensitivity hoger zetten (zodat je sneller kunt omdraaien en als je het aankan, ook mikken ;) ) zonder precisie (pixel voor pixel kunnen mikken) te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Aeon schreef op 18 februari 2003 @ 14:02:
[...]
Voor een klein deel zal het mischien tussen de oren zitten, maar feit is dat een MX500 op een fUNC 1030 nauwkeuriger is dan een El-cheapo balmuis (draadloos ook nog) op een taz matje.

Anyways, ik speel elke dag +/- 3 uur, en ik merk het zeker wel.
Voor een klein deel?
Maak daar maar een groot deel van...

Ik kan gasten die gewoon ownen met een goedkoop setje, dus ja het is wat je gewend bent, wat je lekker vind, hoeveel geld je wilt besteden.
Ik merkte geen tot weinig verschil tussen een Razer 2000DPI op een Icemat en een Logitech optical van 400DPI op een el cheapo matje, qua nauwkeurigheid dan na weken spelen. Ook al is de Razer theoretisch suprieur.

Het hangt gewoon een beetje van je sens/resolutie af wil je de DPI's echt gebruiken.
Ik zou me iig niet dood staren op hoge DPI's en supergladde muis oppervlakken. :)

Maarja iedereen moet het zelf weten/bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:40
Weet iemand hoeveel dpi/fps mijn huidige muis, de Logitech Mouseman Wheel Optical is? Dat zou ik wel eens willen weten, om te vergelijken met de MX700 die ik graag wil hebben :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De 1ste serie Logitech's, oa. die blauwe, zijn 400DPI.
Hoeveel fps zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MaRc0 schreef op 19 februari 2003 @ 09:21:
Weet iemand hoeveel dpi/fps mijn huidige muis, de Logitech Mouseman Wheel Optical is? Dat zou ik wel eens willen weten, om te vergelijken met de MX700 die ik graag wil hebben :)
800 dpi, 2500 hz optisch sensors van 1st gen opticals van logitech hebben nogal vaak kuren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 19 February 2003 @ 08:34:
[...]
Met een razer kun je je sensitivity hoger zetten (zodat je sneller kunt omdraaien en als je het aankan, ook mikken ;) ) zonder precisie (pixel voor pixel kunnen mikken) te verliezen.
Moet je je muis ook wel zo precies kunnen verplaatsen over je mat. Om die reden wil ik de weerstand tussen mat en muis zo klein mogelijk hebben. Sommigen zeggen welles "dat vind ik TE glad" maar dit vind ik bs. Puur een kwestie van wennen en je muis constant houden met de hand. Op den duur heb je er alleen maar profijt van.

Maar die dpi, dat is dots per inch op het beeld? of op je mat?
Bedankt voor het uitleggen iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een balmuis van logitech en een icemat. Ik had eerst een optical en gewoon op mijn bureau, maar ik vind dit echt veel fijner.

enige echte nadeel is dat je je aan dat kleine oppervlak moet houden, dan gaat het niet echt lekker als er iemand achter je op je staat te knallen en je kan niet helemaal omdraaien... (heb lage sens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 20:33:
[...]

Moet je je muis ook wel zo precies kunnen verplaatsen over je mat. Om die reden wil ik de weerstand tussen mat en muis zo klein mogelijk hebben. Sommigen zeggen welles "dat vind ik TE glad" maar dit vind ik bs. Puur een kwestie van wennen en je muis constant houden met de hand. Op den duur heb je er alleen maar profijt van.
Een zo laag mogelijk frictie wil niet zeggen dat het beter is.
JIJ speelt er beter mee omdat je dat schijnbaar prettig vind.

Ik vind het niet prettig, ik moet gewoon wat weerstand hebben, dus TE glad is zeker geen bs.

Matter of taste, net zoals optical vs. bal, low sens vs. high sens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 20:33:
[...]

Maar die dpi, dat is dots per inch op het beeld? of op je mat?
Bedankt voor het uitleggen iig.
Het is niet zomaar dpi op het beeld ;)

Als jij met je logitech mx300 1 inch horizontaal beweegt worden er wortel 800 movement bliepjes gestuurd naar je computer.
DPI is vierkante inch :S

Die bliepjes die naar je pc gaan kunnen door sensitivity instellingen van windows nog eens goed bekeken. Windows kan bijvoorbeeld acceleratie en sensitivity aanpassen.
Dus ipv dat jouw muiscursor op het scherm ook wortel 800 pixels beweegt kan het wel eens meer of minder zijn omdat je sensitivity er ook nog eens overheen gaat.
Als je alle acceleratie, mouseware en andere zooi uitzet en windows sens bar in het midden hoor je 1 op 1 beweging te krijgen:
Dus: beweeg je je muis 1 inch naar links dan hoort de cursor wortel 800 pixels naar links te bewegen.

Ik leg het een beetje *** uit, maar als ik een betere uitleg bedenk edit ik het wel ff ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.