Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hehe, daar was ik ook al achter, maar ze hebben het er natuurlijk wel met opzet onder gezet, anders hadden ze ook een willekeurig ander blad kunnen pakken.Op donderdag 18 juli 2002 10:48 schreef eddy_merckx het volgende:
[..]
't is de cover van PC Format die eronder ligt, met DoomIII op de cover.
helaas
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 17896
M'n Geforce 4 ti4400 beslaat evenveel PCB als een derde van een fors moederbord.
Komt dit omdat-ie minder capacitors nodig heeft ? Stroom via diskdrive-kabel ?
Maar aan de andere kant...
Wat een enorme heatsink zeg.
lekker heOp donderdag 18 juli 2002 10:54 schreef eddy_merckx het volgende:
Wat een klein kaartje zeg.
Komt nog bij dat die GF4 van je (omdat t een grotere chip is) meer ruimte heeft om warmte af te geven.
Ook omdat deze kaart redelijk klein is lijkt de heatsink in verhouding errug groot.
XBO: Michaël#3318
En hier de review van de Radeon9700:Op donderdag 18 juli 2002 10:59 schreef WimB het volgende:
Op Anandtech is een review verschenen van de ATI Radeon 9000 Pro: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1655
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1656
"Crowning the new King"
* CJ begint bijna te hyperventileren
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
WOEI!!!!!!!!!!!!!Before we dig into the architecture behind the R300 we need to get something out in the open: the Radeon 9700, the first R300 based card from ATI, will be in stores no later than 30-days from now. The card retails for a MSRP of $399 and with all that ATI has been able to show us that far, we have no reason not to believe them on this.
Misschien toch m'n R8500 weer inleveren
Jezus, dat gaat snel. 5 minuten geleden stond het er nog niet op.Op donderdag 18 juli 2002 11:08 schreef WimB het volgende:
En op Tom's Hardware:
ATi Takes Over 3D Technology Leadership With Radeon 9700
The new mainstream Radeon: The 9000 series
En hier de Hothardware review van de beide Radeons:
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/atir9000_r9700.shtml
ATi is on a roll!
Niet op voorraad.
Gimme gimme gimme!
zelf vinnik die radeon 9500 wel interessant. een soort 9700le en effe wat betaalbaarder.
Anoniem: 56396

ach maarja ik heb toch geen 400-450 euro over voor een vidcard..
Here are a few numbers for those of you who can't wait. The 3DMark2001SE score of GeForce4ti4600 was 11,400, while Radeon 9700 with its young driver scored 14,000. Once 4x FSAA and 8x anisotropic filtering was used, the scores changed quite significantly. GeForce4Ti4600 was able to get a mere 4500 points, while Radeon 9700 scored 10,000 points and thus more than twice the points of the competitor from NVIDIA.
Niet op voorraad.
en dat met de eerste drivers! ik kan er maar 1 ding over zeggen: (tromgeroffel)Op donderdag 18 juli 2002 11:21 schreef edward2 het volgende:
Dit is echt niet normaal, sinds de Voodoo2 heb ik niet meer zulke sprongen in performance gezien...
WOEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu deze kaart kopen om het gat tot de NV30 te overbruggen?
Maar een prijs van rond de 350 - 400 euro valt mee.. dat is goedkoper dan een TI4600.
Op donderdag 18 juli 2002 11:25 schreef Semetrix het volgende:
Wat is wijsheid:
Nu deze kaart kopen om het gat tot de NV30 R400 te overbruggen?(ps. ik heb al een G4 TI4400)
http://www.ati.com
Edit: en klik dan op 'Launch Event'. Om 12 u komt daar een filmpje online over de lancering van de nieuwe lijn!
R9000 passief gekoelt
Waarom?Op donderdag 18 juli 2002 11:46 schreef Jesse het volgende:
Tom en Anandtech lijken wel ge/. ofzo.
The Radeon 9000 Pro will be priced at $129 with the Radeon 9000 at $109.
waar dan, ik zie nietsOp donderdag 18 juli 2002 11:35 schreef CJ het volgende:
Check the officiele ATi page:
http://www.ati.com
Edit: en klik dan op 'Launch Event'. Om 12 u komt daar een filmpje online over de lancering van de nieuwe lijn!
klik eerst op de 9700 en dan komt er een nieuwe flas te voorschijn
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Duh!!Op donderdag 18 juli 2002 11:50 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
waar dan, ik zie niets
Zie je dat Flash-filmpje niet "Driving The Visual Experience Revolution"
Als je dan klikt op Learn More -> Radeon9700, dan krijg je een heel nieuw scherm met allerlei info over de Radeon9700, inclusief tech-demo-filmpjes!!!!
Anoniem: 665
Man ik wil dit kaartje hebben
Ik ben bang dat wij het met Hercules en B-merk spul moeten doen.Op donderdag 18 juli 2002 11:54 schreef Neo het volgende:
khoop toch wel dat die kaarten beschikbaar komen in nederland, de echte ati's dan. Of dat de Ati shop z'n bereik uitbreid tot europa (nu US en CAN only).
Man ik wil dit kaartje hebben, khoop dat er nog wel een site een 2d check uitvoert om te kijken hoe het uitgangssignaal is.
Ik vind op zich trouwens niets mis met andere merken. Meestal zijn ze gebaseerd op het reference design van ATi en was het niet zo dat ATi de filters in de core integreerde, omdat ze niet wilden dat thirdparties dit zouden verknallen met slechte filters?
There's a new king in town, and it's the Radeon 9700. There's nothing NVIDIA could have done to prevent ATI from winning with the R300, there's no driver they could ever release that would give the GeForce4 the power it needs to topple the Radeon 9700; no, with the Radeon 9700 it will take the NV30 and no less to outperform it.
De goede tijden gaan nu echt aanbreken.When all is said and done, there's a reason why ATI and NVIDIA are the two leaders in this market right now. Both companies have figured out the right way of doing things and are currently hard at work bringing the absolute fastest hardware to the market. These two are driving the industry and with the R300 ATI put to rest any speculation that had ever existed about their worthiness as a competitor.
ATI won't go the route of 3dfx, they're going the route of NVIDIA and today they just entered the passing lane.
Anoniem: 8504
is dat zo? waar staat dat? zou wel mooi zijn idd. built by ruled toch boven powered by.Op donderdag 18 juli 2002 11:54 schreef Neo het volgende:
khoop toch wel dat die kaarten beschikbaar komen in nederland, de echte ati's dan.
Damn hij is gewoon op 1 stuk 2,35x zo snel als ti4600
Dat hoopt ie. Dat komen ze niet. Hercules moet ons (Europa) van Ati kaartjes voorzien.Op donderdag 18 juli 2002 12:03 schreef Breepee het volgende:
[..]
is dat zo? waar staat dat? zou wel mooi zijn idd. built by ruled toch boven powered by.
OMFG, 2,5x zo snel als een geforce 4 ti4600 met AA aan!
En het grafiekje een stukje omhoog, geeft aan dat je dus UT2003 in 1600x1200 high detail @ 61fps kan spelen
Ati maakt dit plaatje wel waar:

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
http://www.ati.com/developer/demos/r9000.html
demo filmpjes van de r300!!!
bij mij werken de avi's niet, maar exe's wel....
Dat is echt zo'n nVidiot site die alle fanATIcs zitten af te zeiken zonder goede argumenten. Eerst zitten ze de R300 af te kraken van 'Ach, die kaart die zal nooit zo goed presteren', en 'Wedden dat de GF4Ti4600 nog steeds sneller is dan de R300?' en dat soort andere ongein. Dat ging door tot gisteren... en nu zijn ze best wel stil...
Op de frontpage hebben ze het wel over de eye-popping-stats van de Radeon9700, maar ze sluiten het af met echt zo'n typische nVidiot-opmerking:
En meteen op het forum gooien ze het daar nu op. 'Ja, wacht maar op NV30, die wordt nog sneller'.OK, here's the really scary part. As Anand pointed out, NV30 will be faster than the R300!

W00000000000000 downloading da movies
die zet ik in mn ondertitel!Op donderdag 18 juli 2002 12:11 schreef CJ het volgende:
fanATIcs
En meteen op het forum gooien ze het daar nu op. 'Ja, wacht maar op NV30, die wordt nog sneller'.En ze kunnen gewoon niet toegeven dat ATi op dit moment nu gewoon een kaart heeft die sneller is dan de snelste nVidia kaart die nu beschikbaar is.
voor de rest hebbie gelijk, sommige mensen zijn gewoon koppig en kunnen het niet hebben dat andere dingen beter zijn (net zoals mensen die alleen coca cola lusten en zeggen dat de rest troep is. en als ze dan een keer zon blinde test doen vinden ze 3es het lekkerst).
Op donderdag 18 juli 2002 12:18 schreef Kremers het volgende:
Maar wat gaat ie wel niet kosten
Before we dig into the architecture behind the R300 we need to get something out in the open: the Radeon 9700, the first R300 based card from ATI, will be in stores no later than 30-days from now. The card retails for a MSRP of $399 and with all that ATI has been able to show us that far, we have no reason not to believe them on this.
ik heb het vanmorgen al gesubmit. mach ja, je weet hoe snel ze daar zijn he?Op donderdag 18 juli 2002 12:18 schreef Jesse het volgende:
Zou het nog als nieuws op T.net komen?
Dat kost je dan €5,-.Op donderdag 18 juli 2002 12:18 schreef Breepee het volgende:
[..]
die zet ik in mn ondertitel!
Tsja, ik heb ook nog maar ff gesubmit, maar verder boeiuh.Op donderdag 18 juli 2002 12:20 schreef Breepee het volgende:
[..]
ik heb het vanmorgen al gesubmit. mach ja, je weet hoe snel ze daar zijn he?
shit. ik heb net al me geld uitgegeven aan het preorderen van de 9700Op donderdag 18 juli 2002 12:21 schreef CJ het volgende:
[..]
Dat kost je dan €5,-.

Ik kijk nu al uit naar al die reacties van mensen die in al die andere topics over de R300 hun geliefde Geforce-kaartjes zo zaten te verdedigen en die ATi aan het afkatten waren....Op donderdag 18 juli 2002 12:20 schreef Breepee het volgende:
[..]
ik heb het vanmorgen al gesubmit. mach ja, je weet hoe snel ze daar zijn he?
Anoniem: 50624
Tis wel een super snelle en leuke kaart natuurlijk, maar $400 is wel erug veel geld voor een videokaart.
Het is inderdaad nog vrij prijzig, maar je krijgt wel zo'n beetje 2x de performance van de GF4Ti4600 voor dezelfde prijs. En ik denk dat de Powered By varianten iets goedkoper zullen zijn.Op donderdag 18 juli 2002 12:23 schreef Kremers het volgende:
Hmm, bijna gelijk aan de Ti4600 dus, m.a.w te duur
Tis wel een super snelle en leuke kaart natuurlijk, maar $400 is wel erug veel geld voor een videokaart.
Idd dubbel zo veel waar voor je geld als voor de GF4Ti4600Op donderdag 18 juli 2002 12:29 schreef CJ het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog vrij prijzig, maar je krijgt wel zo'n beetje 2x de performance van de GF4Ti4600 voor dezelfde prijs. En ik denk dat de Powered By varianten iets goedkoper zullen zijn.
* Jesse heeft er alsnog geen geld voor over, en roelt lekker verder met een Voodoo Banshee
grrr wanneer gaat een duitse site es ff uitgangssignaal testen ffs.
net al ff 3 filmpies geshekt op die site, impressive!
Maar ik las dat alle kaarten vanaf de R300 wel weer unified drivers gebruiken. En natuurlijk gebruiken de kaarten voor de R300 ook hun versie van de unified Catalyst drivers.
Je bedoelt te duur voor jou!Op donderdag 18 juli 2002 12:23 schreef Kremers het volgende:
Hmm, bijna gelijk aan de Ti4600 dus, m.a.w te duur
50% sneller en dan even duur of goedkoper dan een GF4 ti4600 overclocked is voor niet duur. Ik stond op het punt om een gainward 750XP GS te kopen, nu dus maar niet!
Is een goede zaak. Zijn ze beter geoptimaliseert en worden ze niet zo log.Op donderdag 18 juli 2002 12:34 schreef CJ het volgende:
*knip* (over drivers)
Ik zag opeens een reactie staan dat iemand (een fervent nVidiot) nu z'n GF4Ti4600 te koop had staan.
De build by ATI was 10% sneller, niet wereldschokkend maar toch merkbaar, dat lag aan het type geheugen met de bijbehorende timings.
Ook de Gigabyte Maya, was een fractie trager dan de build y ARI, zo krijg je toch altijd weer minder tov ATI zelf.
Provantage, wanneer kan ik bij jullie bestellen
Niet op voorraad.
Want ik wil er toch ook wel eentje erg graag direct van Ati
als ik dit toen wist... en wist dattik meer geld ging verdienen...
achja, dan maar opvolger derin
www.provantage.com , hele goeie zaak, levert met DHL, als NL geen build by ATI krijgt, haal ik hem gelijk hier.Op donderdag 18 juli 2002 12:44 schreef Neo het volgende:
edward, hoe kom je aan zo'n kaart direct van Ati?
Want ik wil er toch ook wel eentje erg graag direct van Ati
Niet op voorraad.
Heb je deze recensie van een aantal Radeon8500's die 14juli online is gezet al gelezen?Op donderdag 18 juli 2002 12:41 schreef edward2 het volgende:
Ik zorg toch echt wel dat ik een orginele ATI heb, hebben jullie de benchmarks wel eens gezien tussen de Build by ATI128 mb en de Hercules Pro 128 mb (allebei 275/275mhz)?
De build by ATI was 10% sneller, niet wereldschokkend maar toch merkbaar, dat lag aan het type geheugen met de bijbehorende timings.
Ook de Gigabyte Maya, was een fractie trager dan de build y ARI, zo krijg je toch altijd weer minder tov ATI zelf.
Provantage, wanneer kan ik bij jullie bestellen
http://www.onepc.net/index.php?view=docs&doc_id=136
Daarin worden een ATi Radeon8500, Powercolor Radeon8500 en Gigabyte Radeon8500 getest... Mag je raden welke er in de benchmarks er als snelste uit kwam? Juist... de Powercolor!!
Dus Built by of Powered by zegt mij persoonlijk niets over de snelheid.
Anoniem: 50624
Neuh, kan em wel betalen maar vind het maar onzinnig om $400 uit te gaan geven voor een videokaartOp donderdag 18 juli 2002 12:34 schreef Goodielover het volgende:
[..]
Je bedoelt te duur voor jou!
50% sneller en dan even duur of goedkoper dan een GF4 ti4600 overclocked is voor niet duur. Ik stond op het punt om een gainward 750XP GS te kopen, nu dus maar niet!
Vond de €244 voor mijn Ti4200 al veel geld...
Anoniem: 14124
Nog eventjes en op een bepaald moment kan de gebruiker met geen mogelijkheid zijn kaart tot het einde pushen, omdat de capaciteit te groot is, en de processor te weinig kan leveren
Zij die me nog niet kennen geloven me nooit gelijk heOp donderdag 18 juli 2002 12:50 schreef CJ het volgende:
[..]
Heb je deze recensie van een aantal Radeon8500's die 14juli online is gezet al gelezen?
http://www.onepc.net/index.php?view=docs&doc_id=136
Daarin worden een ATi Radeon8500, Powercolor Radeon8500 en Gigabyte Radeon8500 getest... Mag je raden welke er in de benchmarks er als snelste uit kwam? Juist... de Powercolor!!
Dus Built by of Powered by zegt mij persoonlijk niets over de snelheid.
Dacht je dat ik het uit de lucht zoog

Ten 1e:
Ik heb ze zelf getest, een Evil Master, een Hercules Pro 128 en een retail 128 mb, de laatste was in ELKE test minstens 10% sneller.
Ten2e: lees dit, http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/anyr2005.html eens, de RAM timings zijn echt anders...
Ik weet niet hoe dat andere artikel aan totaal andere verschillen komt.....
Niet op voorraad.
Nee hoor, dat heb je mij niet horen zeggen.Op donderdag 18 juli 2002 12:57 schreef edward2 het volgende:
[..]
Zij die me nog niet kennen geloven me nooit gelijk he
Dacht je dat ik het uit de lucht zoog? let op ,
Ik heb hier zelf één van de eerste Evil Masters II, die eerst op 250/250 liep. Heb 'm geflashed naar retail en ge-oc'd naar retailwaarden. Daarna heb ik 'm vergeleken met een echte Built By van een kennis die 'm in Amerika heeft gekocht.
En mijn ervaring is dus dat het er qua uiterlijk precies hetzelfde uit zag, zelfs de geheugenmodules waren identiek (de kaart kwam volgens mij gewoon uit de ATi fabriek van de band rollen incl. ATi-cooler etc) en het presteerde identiek. Ik merkte dus niets van performance verschil. Laat staan dat ik ze uit elkaar kon halen als ik ze gewoon zo op tafel zou zetten.
Niet op voorraad.
Klopt. Bijna meteen nadat ze verkrijgbaar waren gekocht.Op donderdag 18 juli 2002 13:11 schreef edward2 het volgende:
Dat waren zeker 64 mb'ers voor het BGA-tijdperk?
Maar ik geloof je wel hoor. Als het aan mij ligt dan heb ik ook liever een Built By, maar goed, die paar fps meer of minder maakt me eigenlijk ook niet zo veel uit.
Ik wil dit maal ook een Built by ATI kaart. Ik ga de kaart in de VS halen. misschien meer dan 1 als het mee zit.
edward2, jij kunt toch de ATI demos op je Parhelia draaien? maak wat sc als je kan.
Hoe kom je daarbij?, zou wel leuk zijn, nog nooit geprobeerd, ik zal vanavond es kijken.Op donderdag 18 juli 2002 13:32 schreef FMS het volgende:
* FMS is verkocht
Ik wil dit maal ook een Built by ATI kaart. Ik ga de kaart in de VS halen. misschien meer dan 1 als het mee zit.
edward2, jij kunt toch de ATI demos op je Parhelia draaien? maak wat sc als je kan.
Niet op voorraad.
Anoniem: 44732
heb een leverancier gesproken en deze heeft mij wijs gemaakt dat hij ze volgende week heeft. Hij wist nog niet of dit de build by of de powerd by ati was.Op donderdag 18 juli 2002 12:47 schreef edward2 het volgende:
[..]
www.provantage.com , hele goeie zaak, levert met DHL, als NL geen build by ATI krijgt, haal ik hem gelijk hier.
als ik meer weet gooi ik het hier wel weer neer.
http://europe.hercules.com/read.php?id=421
En hier wat plaatjes vanaf Hardavenue.com:

De R9000 is beschikbaar vanaf Augustus.
De R9700 vanaf September.
Hoe kan dat dan? Want ATi heeft nog niet eens vastgesteld wat de uiteindelijke kloksnelheden worden van de core en het geheugen... Dan kan ik me niet voorstellen dat ze volgende week al beschikbaar zijn...Op donderdag 18 juli 2002 13:34 schreef yoop het volgende:
[..]
heb een leverancier gesproken en deze heeft mij wijs gemaakt dat hij ze volgende week heeft. Hij wist nog niet of dit de build by of de powerd by ati was.![]()
![]()
![]()
![]()
de P is bijna DX9 compatible, dus wie weet.Op donderdag 18 juli 2002 13:34 schreef edward2 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?, zou wel leuk zijn, nog nooit geprobeerd, ik zal vanavond es kijken.
komt me al te bekend voor, het zelfde verhaal met de R8500. Toen beloofden de winkels ook zulke dingen maar uiteindelijk was het een maand na de release voordat we de LE konden kopenOp donderdag 18 juli 2002 13:34 schreef yoop het volgende:
[..]
heb een leverancier gesproken en deze heeft mij wijs gemaakt dat hij ze volgende week heeft. Hij wist nog niet of dit de build by of de powerd by ati was.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik gok op een zij, want de gevoelens die ik er bij krijg........Op donderdag 18 juli 2002 11:56 schreef CJ het volgende:
Ze hebben het er over dat dit kaartje binnen 30 dagen beschikbaar zal zijn. Ik weet nog niet of ik 'm nu meteen ga kopen of dat ik maar ga wachten tot de 0.13 versie. Maar hij (of is't een zij?) is wel
Met de lage koers van de dollar zijn we denk ik toch beter af de built by ATi kaarten uit de USA over te laten vliegen...Op donderdag 18 juli 2002 13:35 schreef CJ het volgende:
Ook Hercules heeft inmiddels z'n Radeon9000 en Radeon9700 aangekondigd:
http://europe.hercules.com/read.php?id=421
En hier wat plaatjes vanaf Hardavenue.com:
[afbeelding]
[afbeelding]
De R9000 is beschikbaar vanaf Augustus.
De R9700 vanaf September.
Hercules gooit de prijzen meestal toch net ietsje hoger dan die van t origineel (zie R8500), ze proberen t echt helemaal uit te melken.
Ziet er ook wel allemaal lkker uit vooral film van beer.
Anoniem: 35703
Inkoopactie? Ik lust er wel 1. Zal een leuke prestatiewinst opleveren t.o.v. mijn Geforce 2 MX.Op donderdag 18 juli 2002 14:08 schreef Nefiorim het volgende:
[..]
Met de lage koers van de dollar zijn we denk ik toch beter af de built by ATi kaarten uit de USA over te laten vliegen...
/edit: Als er echt een inkoopactie wordt gestart, moeten we maar wel ff een nieuw topicje opengooien.
Ik ookOp donderdag 18 juli 2002 14:18 schreef Neo het volgende:
goed met mij erbij 2
Anoniem: 21405
Zie ook : [topic=536834/1/100]
kijk dat ze het kunnen wisten we al maar dit is wel een erg grote stap voorwaarts, maar ff wat overwerken want deze kaart moet ik gewoon hebben
Ps. tweakers is zeker nog opzoek naar negatieve R300 comments voordat ze wat nieus over de kaart plaatsen?
www.simsport-racing.com
Anoniem: 35703
Ok.Op donderdag 18 juli 2002 14:21 schreef Courage het volgende:
Als er een inkoopactie gewenst is, is er toestemming van de mods voor nodig. Dus voel je vrij om het een en ander te mailen, maar niet zo maar een topic daarvoor te openen.![]()
Hier trouwens nog een announcement van de R300 e.d. (als ie nog niet langs was gekomen)
/editje: Ik lees net het inkoopactiebeleid en quote daaruit:
Domage pindafromage dus...De waarde van het ingekochte mag per man niet duurder zijn dan €100; deze waarde geldt als richtlijn en wordt per geval bekeken.
LOL bedoel je soms dat ze niet geheel positief zijn over ATI oidOp donderdag 18 juli 2002 14:21 schreef H-Alien het volgende:
Ps. tweakers is zeker nog opzoek naar negatieve R300 comments voordat ze wat nieus over de kaart plaatsen?
Idd vind het wel altijd lang duren voordat er eens wat nieuws staat over ATI op frontpage.
www.simsport-racing.com
Er staat dat het per geval bekeken word dus is nog altijd mogelijkOp donderdag 18 juli 2002 14:24 schreef Vinsane het volgende:
[..]
Ok.
Hier trouwens nog een announcement van de R300 e.d. (als ie nog niet langs was gekomen)
/editje: Ik lees net het inkoopactiebeleid en quote daaruit:
[..]
Domage pindafromage dus...
Anders zet je het gewoon om GoT op, gewoon eigen site maken en dan in je sig zetten
ATi fan of Nvidia fan, deze nieuwe kaart van ATi betekent voor ons allen voordeel. Hardware wordt daardoor gewoon beter en goedkoper uiteindelijk. Meer voor minder, dat willen we allemaal toch? Overigens mooi om te zien dat de 9000 in UT soms de Parhelia in de nek hijgt....
De R9000 ziet er ook veelbelovend uit met behoorlijke prestaties en ook werkbare features (pixel shader etc.). Als de prijs voor de 9000 echt rond 100 euro komt te liggen, gaat de Xabre het moeilijk krijgen. Ik verwacht alleen dat de 9000 Pro daar toch duidelijk boven gaat zitten. Met een bodemprijs van onder de 100 euro heeft de Xabre nog een kans.
Dit betekend toch dat eind augustus deze kaart toch in de winkels zou moeten liggen?
En niet september...
Welke leverancier?!Op donderdag 18 juli 2002 13:34 schreef yoop het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Niet op voorraad.
ATi kaarten zijn waarschijnlijk wel eerder verkrijgbaar, maar voor Europe lanceert Hercules pas in September haar Radeon9700 lijn.Op donderdag 18 juli 2002 14:52 schreef Thermo het volgende:
the Radeon 9700, the first R300 based card from ATI, will be in stores no later than 30-days from now. The card retails for a MSRP of $399
Dit betekend toch dat eind augustus deze kaart toch in de winkels zou moeten liggen?
En niet september...
Anoniem: 36391
Yep. De Radeon9500.Op donderdag 18 juli 2002 15:16 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
komt er eigenlijk ook weer een LE versie? of is dat nog niet bekend...vorige keer was ik ook al de pineut denk je een retail te kopen krijg je de LE
Die komt in het vierde kwartaal uit en heeft waarschijnlijk maar 4 ipv 8 renderingpipelines en lagere kloksnelheden. Prijs is ook wat schappelijker, tussen de $200 en $300.
Ik snap niet dat ze dat laatste zinnetje met GF4 Ti4200 er nou bij zetten?Dark Crow has completed a review of the ATI RV250 ( Radeon 9000 & 9000 Pro ). Although the review needs to be translated, there are plenty of benchmarks which outline the card's peformance. The new ATI card competes well with the GF4 Ti4200, though it never does surpass its performance.
Kunnen ze nou niet eens toegeven dat ATi nu gewoon twee goede producten heeft voor zowel de mainstream/budget-markt als de hi-endmarkt??

Dit topic is gesloten.