Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.775 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 27 juli 2002 16:29 schreef The_PyroPath het volgende:
Psycho, dat plaatje is geschoten op Sighgraph en is een 4 way 9700 met 64bit PCI aansluiting, en zo echt als ze maar bestaan.
En dus omdat het ge'kwoot' wordt is het waar?
CAE Board
This board, made by CAE combines four Radeon 8500 GPUs onto a single PCI board. It's designed for workstation markets to accelerate complex rendering tasks. A version based on the 9700 will be available this fall.
BEKIJK dat plaatje nou eens, en check de packaging voor de geheugenchips eens !

En wat zie je ? Dat zijn SGRAM chips, die ook al op de Matrox G200 zaten. Dat type RAM packaging is al lang niet meer in gebruik! (Ik heb het over die bijna vierkante chips met pinnetjes aan alle zijden. De huidige SDR en DDR SDRAM packaging is TSOP (kijk op een Geforce 2 of 3 of de GF4 4200) of BGA (o.a. GF4 4400 en 4600) en dat ziet er heel duidelijk anders uit.

Dringt het nou tot je door ?

Het plaatje lijkt mij wel echt, alleen het onderschrift dat er bij zou horen is niet juist, daar is die kaart te oud voor. Dit kan dus NOOIT een Quad Radeon 8500 zijn.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja we zullen wel zien, maar waarom zouden ze iets neps laten zien op verdomme Sigghraph?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 27 juli 2002 21:14 schreef The_PyroPath het volgende:
naja we zullen wel zien, maar waarom zouden ze iets neps laten zien op verdomme Sigghraph?
Oh, die heb je ge-edit, ik wilde reageren op wat je eerst schreef...

Tsja, ik snap de hele heisa toch niet, want ik denk niet dat een Dual of Quad Radeon 9700 ooit een beschikbaar consumentenprodukt wordt.

Waarom niet ? Te hoog stroomverbruik.

Als je nu al ziet dat de enkele 9700 al een extra FDD voedingsconnector heeft, omdat het verbruik van de kaart al voorbij de 40 watt van de AGP specificatie komt... Dan wil ik niet eens weten hoeveel een quad 9700 aan stroom zuipt.

Dat dit soort exotische quad kaarten wel gebouwd worden, dat lijkt me best wel aannemelijk. De echt dure systemen zullen misschien nog wel 8- of 16-way zijn, of nog meer. Maar die dingen komen in dedicated systemen terecht. Ga maar eens kijken bij [url="http://www.cae.com"]CAE[/url] dan weet je wat voor soort systemen dat zijn.

Het is een beetje te vergelijken met die kwijl systemen waar 32 VSA100 chips van 3dfx in zaten, die ook voor simulatie bedoeld waren (De [url="http://www.quantum3d.com/"]Quantum3D[/url]'s AAlchemy kaarten ) Natuurlijk, erg gaaf allemaal, maar dat kan jij, en ik, als consument nooit kopen.

Slotconclusie: Radeon 9700 MAXX ? Droom voorlopig maar lekker verder.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

O.k.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heb ik ooit beweerd dat het een consumenten kaartje werd? NEE, deze kaart is bedoelt voor de brute high end en simulatie doeleinden, kan die gasten daar niet roesten of er een FDD of wat dan ook connector op moet.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Op zaterdag 27 juli 2002 21:28 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Oh, die heb je ge-edit, ik wilde reageren op wat je eerst schreef...

Tsja, ik snap de hele heisa toch niet, want ik denk niet dat een Dual of Quad Radeon 9700 ooit een beschikbaar consumentenprodukt wordt.

Waarom niet ? Te hoog stroomverbruik.

Als je nu al ziet dat de enkele 9700 al een extra FDD voedingsconnector heeft, omdat het verbruik van de kaart al voorbij de 40 watt van de AGP specificatie komt... Dan wil ik niet eens weten hoeveel een quad 9700 aan stroom zuipt.
Is die voedingsconnector niet alleen voor het gebruik voor
4*AGP. Want bij 8*AGP heb je het niet nodig volgens mij.
Of klopt het iet wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 28 juli 2002 11:59 schreef beastlock het volgende:

[..]

Is die voedingsconnector niet alleen voor het gebruik voor
4*AGP. Want bij 8*AGP heb je het niet nodig volgens mij.
Of klopt het iet wat ik zeg?
Of de AGP poort nou op 1x, 2x, 4x, of 8x draait, dat verandert bijna niets aan hoeveel stroom de R300 chip zelf verbruikt. 1x, 2x, 4x, of 8x, dat staat voor de hoeveelheid data die over de AGP poort gestuurd kan worden. Alleen in gevallen waar de R300 chip moet wachten op de (trage) aanvoer van textures over de AGP poort kan het stroomverbruik iets lager zijn omdat de R300 dan af en toe idle is.

Komt erop neer dat de kaart hoe dan ook veel stroom nodig heeft, meer dan er volgens specificaties door een AGP poort geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 28 juli 2002 02:16 schreef The_PyroPath het volgende:
Heb ik ooit beweerd dat het een consumenten kaartje werd? NEE, deze kaart is bedoelt voor de brute high end en simulatie doeleinden, kan die gasten daar niet roesten of er een FDD of wat dan ook connector op moet.
Mja, we lulden een beetje langs elkaar heen. Het bewuste plaatje van een 64 bit PCI kaart met daarop 4 chips, ieder met 4 stuks SGRAM modules, dat kan in ieder geval geen Quad Radeon 8500 geweest zijn, daarvoor is de packaging van de RAM chips te oud.

Maar, dat het onderschrift bij het plaatje niet klopte, dat betekent nog niet dat die kaarten niet bestaan.

Als je op [url="http://www.cae.com"]www.cae.com[/url] gaat kijken, dan staat er onder andere in een van die press releases dat CAE wel samenwerkt met ATi omdat ze 'een produkt' hebben op basis van de Radeon 8500 chip. [url="http://www.cae.com/en/newsroom/shtml/civil_05142002_ref009.shtml"]Deze Press release[/url] dus, er staan alleen geen details in over de bewuste hardware zelf.

[url="http://www.cae.com/en/newsroom/img/gallery/caetropos03.jpg"]Voorbeeldje[/url], maar kijk uit, is een groot plaatje: 1500x1125 pixels, 415 kbyte jpeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

edit:
Blaat

Tja, ik lette niet goed op en meende dat de Quad chip kaart waarover werd gesproken een AGP Pro slot had, maar inderdaad, het is een 64Bit PCI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Ik heb geen zin om alles door te lezen (zoals gewoonlijk :P), maar het is nu al eind juli. Is de Radeon 9700 nou al geintroduceerd :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

Op zondag 28 juli 2002 12:57 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Ik heb geen zin om alles door te lezen (zoals gewoonlijk :P), maar het is nu al eind juli. Is de Radeon 9700 nou al geintroduceerd :?
Wat bedoel je ermee? De eerste testen zijn erop gedraaid bij een paar sites. Hij wordt in september op de markt gebracht.
(9700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 27 juli 2002 20:36 schreef JumpStart het volgende:

BEKIJK dat plaatje nou eens, en check de packaging voor de geheugenchips eens !

En wat zie je ? Dat zijn SGRAM chips, die ook al op de Matrox G200 zaten. Dat type RAM packaging is al lang niet meer in gebruik! (Ik heb het over die bijna vierkante chips met pinnetjes aan alle zijden. De huidige SDR en DDR SDRAM packaging is TSOP (kijk op een Geforce 2 of 3 of de GF4 4200) of BGA (o.a. GF4 4400 en 4600) en dat ziet er heel duidelijk anders uit.

Dringt het nou tot je door ?
Wat dacht je hiervan:

[url="http://www.ati-news.de/Bilder/RV250&R300/Creative/rx9000.jpg"]http://www.ati-news.de/Bilder/RV250&R300/Creative/rx9000.jpg[/url]

(Er heerst vandaag een vloek op deeplinken geloof ik, dus dan maar zo).

edit, goed opgevallen p5ycho, die zag ik over het hoofd, het gaat dus om alle zijden met pinnen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 11:07
vergelijk even met die andere chips, deze hebben geen pinnen aan 4 zijden en zijn geen SGRAM maar SDRAM.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

DAMN wat ziet die nieuwe Radeon er onwijs VET uit!!! Lang geleden dat ik zo'n mooi designed kaartje gezien heb...

En dan die poster van ATi... hehe, ik hoop dat Nvidia het heet begint te krijgen en dan niet alleen vanwege de extreme temperaturen van het weekend!

Ik denk trouwens dat ik maar eens stevig voor die Radeon 9000 PRO ga. Een 9700 die voor de bottleneck die hij biedt op mijn PIII500 superduur is, hoef ik niet.

Trouwens, iemand zei dat een 9700 gigantische overkill is op een PIII500. Dat is natuurlijk wel waar maar zolang je die kaart goedkoop kunt krijgen is het nog altijd een bijzonder aantrekkelijk product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Op zondag 28 juli 2002 20:24 schreef vincent-marion het volgende:

Trouwens, iemand zei dat een 9700 gigantische overkill is op een PIII500. Dat is natuurlijk wel waar maar zolang je die kaart goedkoop kunt krijgen is het nog altijd een bijzonder aantrekkelijk product!
Nee, ik denk niet dat die kaart overkill zal worden.
Je krijgt dan misschien niet alle frames per seconde maar je kan wel gebruik maken van alle features die erbij zitten.
Ik ga ze niet opnoemen veel teveel ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 28 juli 2002 20:28 schreef Elroy het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat die kaart overkill zal worden.
Je krijgt dan misschien niet alle frames per seconde maar je kan wel gebruik maken van alle features die erbij zitten.
Ik ga ze niet opnoemen veel teveel ;)
Ik denk toch dat je dat verkeerd ziet... Een CPU moet tenslotte alle polygonen nog wel kunnen leveren aan die videokaart. De nieuwe generatie spellen zijn hoe dan ook niet geschikt voor alles beneden de, zeg, 600-800 MHz.

Wat heb je nu aan het feit dat je beeld er gelikt uitziet, want alle features, maar je zit op, als voorbeeld, 18 FPS. Om dan het toekomstige spel nog speelbaar te krijgen, moet je snijden in de polygonen, dus inleveren van beeldkwaliteit.

Natuurlijk, een Radeon 9700 of een GF4 44/4600 of een Parhelia kan heus wel draaien op een Pentium III 600, maar dan zit de videokaart het grootste gedeelte van de tijd uit de spreekwoordelijke neus te vreten, te wachten op het mondjesmaat aanleveren van polygonen. Dat is dan gewoon zonde voor een kaart die je 300-400 euro kost. Een beetje "Nou, erg mooi hoor, die dia-show ... "

Het is vergelijkbaar met een auto, gewone simpele middenklasser, klein motortje, en er dan 18" 25 cm brede banden onder zetten: staat misschien mooi, maar daar wordt het niet sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is vergelijkbaar met een auto, gewone simpele middenklasser, klein motortje, en er dan 18" 25 cm brede banden onder zetten: staat misschien mooi, maar daar wordt het niet sneller van.
Dat is hier niet helemaal een goede vergelijking. De 9700 heeft een heleboel extra hardware matig. Lightning, programmable vertex shaders etc. etc. Dat maakt natuurlijk wel uit of je dit in hardware (videokaart) of software (CPU) doet. En ieder beetje dat je de CPU kan offloaden, kan hij weer extra polygoontjes voor doorrekenen.

Je kan het beter vergelijken door de auto lichter te maken en meer te stroomlijnen. Op een gegeven moment houdt het dan op, aangezien de motor niet harder wil, maar het heeft tot een bepaald punt wel degelijk zin natuurlijk..

P.s. JumpStart, wordt het niet tijd je HP-UX 10.20 te upgraden??? Support gaat verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 09:57
heeft er iemand een 9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is die er al dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23552

Dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar NVidia werkt ook aan hun nieuwe kaart, en als ik jullie was zou ik gewoon afwachten wat NVidia ervan maakt. Wat NVidia voor mij zo goed maakt is het feit dat de ATi Radeon 8500 meer potentie heeft, maar doordat NVidia de drivers zo efficient maakt blijft NVidia beter.
Misschien betaal je iets meer maar daar komt kwaliteit en snelheid voor in de plaats.
Mensen die waar voor hun geld willen: wacht tot NVidia en ATi de kaarten hebben uitgebracht en zijn getest zodat je toch weer 't beste en snelste koopt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je blijft wachten ben je daarlijk dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVidia's kaart komt samen uit met DirectX 9,
als NVidia de kaart nog niet af heeft dan wacht Microsoft met de release.
nieuws: Info over nVidia's NV30 'Cinematic Shading GPU';
dit klinkt ook heel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De Radeon 9700 is ook Direct X 9.0 compatible (9000 weet ik niet). 9700 is er eerder, dus goedkoper en als Nvidia een nieuwe kaart uitbrengt is ie in het begin veel te duur dus over 3/4 maanden heb je um voor een mooie prijs, maar dan is er weer een betere kaart (aan het komen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit wat in, maar ja als medewerker van een Computerwinkel is het grijpen naar een snellere kaart toch snel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
welke kaart is beter de 8500 128 mb versie of de 9000 pro 128 mb?
op toms hardware zie je dat 8500 vaak beter presteert maar kan de 9000 beter presteren als er betere drivers zijn?
btw ik ga ook vaak de tv-out gebruiken en er stond dat de 9000 anders is dan de 8500 maar is dat in de kwaliteit van de tv-out te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is de verwachting dat de 9000 in nieuwe spellen beter uit de bus komt dan de 8500. Kijk eens naar vergelijkende benchmarks. Daar zie je ook al opvallende verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is niet voor niks dat de Radeon 9000 een hoger nummer heeft dan een 8500 (duh) :P
In het begin won de Radeon 8500 het ook niet van de GF3 Ti500, maar nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 9000 is zeker niet sneller dan de 8500.. Het is als het ware een budget versie van de 8500. De 8500 is te duur qua productie kosten, dus hebben ze de 9000 bedacht, welke bijna net zoveel kan maar met minder transistoren.
Vooral bij multitextures zal de 8500 veel sneller uit de bus komen dan de 9000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De R9000 heeft één enkele vertexshader die sneller is dan de twee op de R8500, maar heeft maar 1 TMU dus in de meeste games die fillrate demanded zijn is de R8500 nog sneller, zie www.firingsquad

Hier de verwachten specs, met name de freq.

Transistoren : 107Mio.
Fertigungsprozess(µ) : 0.15µ
Taktfrequenz Chip -/Speicher : 325/325* MHz
Render - pipelines : 8 Pipelines
Texturen pro Takt : 1 Textur
Texturen pro Pass : 16 Tex/-Pass
Pixel Shader : 2.0 Version
Programmlänge : 160 Insrt.
Eckpunkte/s Max : 325 M*
Pixelfüllrate Gtex/s : 2.6*
Texelfüllrate Gtex/s : 2.6*
DX N-Patch : 8x(truform)
Interner Rechengenauigkeit : 128 Bit Fließkomma
Speicherbandbreite GB/s : 20*
Anisotroper Texturfilter : 16:1 trillinear
Kantenglättung : Multi-/Supersampling
Angepasste DX Version : 9.0

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De 9000 moet het opnemen tegen de Gf 4 Mx en aangezien de 8500 ivm een Ti 4200 staat draait hij de 8500 er naar mijn id absoluut nooit uit :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

De NV30 zal voorlopig niet uitkomen, ik denk zelfs dat hij in Europa geeneens uit is voor 2003.In de allerlaatste conference call(gisteren) gaf de CEO uiteindelijk toe dat de Nv30 nog niet "taped out"is, dit houdt in dat er nog geeneens hardware-samples zijn en dus geen alpha chips, laat staan een alpha videokaart.Dus die screenshots die werden gepost , die door de NV30 zouden zijn gemaakt zijn gewoon fake.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 31 juli 2002 @ 23:47:
De R9000 heeft één enkele vertexshader die sneller is dan de twee op de R8500, maar heeft maar 1 TMU dus in de meeste games die fillrate demanded zijn is de R8500 nog sneller, zie www.firingsquad

Hier de verwachten specs, met name de freq.

Transistoren : 107Mio.
Fertigungsprozess(µ) : 0.15µ
Taktfrequenz Chip -/Speicher : 325/325* MHz
Render - pipelines : 8 Pipelines
Texturen pro Takt : 1 Textur
Texturen pro Pass : 16 Tex/-Pass
Pixel Shader : 2.0 Version
Programmlänge : 160 Insrt.
Eckpunkte/s Max : 325 M*
Pixelfüllrate Gtex/s : 2.6*
Texelfüllrate Gtex/s : 2.6*
DX N-Patch : 8x(truform)
Interner Rechengenauigkeit : 128 Bit Fließkomma
Speicherbandbreite GB/s : 20*
Anisotroper Texturfilter : 16:1 trillinear
Kantenglättung : Multi-/Supersampling
Angepasste DX Version : 9.0
Uhm... ik kan het mis hebben, maar zijn dit niet de specs van de Radeon9700 en dus niet van de Radeon9000?

Zie: 107 milj. transistoren, 325/325Mhz core/geheugen, 20GB/s bandbreedte, DX 9.0, 16 textures per pass... Dat zijn definitely geen Radeon9000 specs. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

radeon 9000 @ funcomputer.de
http://www.funcomputer.de...9&sw=&start=0&artnr=06966

oops.. was dus al vermeld ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=22766
R9500 aangekondigd voor 3e kwartaal..

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 01 augustus 2002 @ 08:29:
[...]

Uhm... ik kan het mis hebben, maar zijn dit niet de specs van de Radeon9700 en dus niet van de Radeon9000?

Zie: 107 milj. transistoren, 325/325Mhz core/geheugen, 20GB/s bandbreedte, DX 9.0, 16 textures per pass... Dat zijn definitely geen Radeon9000 specs. :7
Nee, wat stom, even vergeten er voor te zetten, dit zijn idd de specs van de R9700 .

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker handig ook dat het in Deens is... Mij deens is niet zo heel goed meer de laatste tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 8504 schreef op 01 augustus 2002 @ 14:09:
Lekker handig ook dat het in Deens is... Mij deens is niet zo heel goed meer de laatste tijd...
Je kan toch wel de benchmarks bekijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 8504 schreef op 01 augustus 2002 @ 14:09:
Wees blij dat er (nieuwe)benchmarks in staan, over al het andere is al genoeg te vinden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Volgens mij heb jij je er redelijk goed in verdiept Edward2, wat is jou conclusie over deze kaart ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
edward2 schreef op 01 augustus 2002 @ 15:02:
[...]

Wees blij dat er (nieuwe)benchmarks in staan, over al het andere is al genoeg te vinden.
Die benchmarks zijn :9~
In elke benchmark wint de Radeon 9700 het makkelijk van de GF4 Ti4600. Als dat echt zo is wil ik die kaart zeker weten hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Le_Freak ! schreef op 01 augustus 2002 @ 15:08:
Volgens mij heb jij je er redelijk goed in verdiept Edward2, wat is jou conclusie over deze kaart ?
Beetje vroeg voor een conclusie vind je ook niet? hij ligt nog niet eens in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41805

Eindelijk een getal achter een graphics card naam die ergens op slaat...
9700......directX 9 + 700 memoryspeed...
Want die getallen van nVidia die slaan echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Leuke recensie. Ook al snapte ik er niet veel van. Maar wat de pictures laten zien zijn niet mis. :9~ Vooral die zinnetjes "Goodbye nVidia" aan het eind van de verschillende tests. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-]MaRc0[- schreef op 01 augustus 2002 @ 14:30:
[...]
Je kan toch wel de benchmarks bekijken :?
Jawel, was gewoon even te lui om verder te kijken.. :O Voor meer mensen zo als ik hier de link naar de benchmarks:

http://www.retel.dk/showreview.php?id=3&page=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

waarom wordt er eigenlijk nog niet gebenched op 1536x2048 ? als ik zo die nummers zie van bijv. RTCW enzo zal de r300 nog best aardige scores halen.

hmm, misschien omdat je voor 1536x2048 een flinke monitor nodig hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hier nog even een plaatje van de Hercules uitvoering van de Radeon9700 die ik net zag op Rage3D:

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/newsbilder/2716826_c241d91288.jpg
Bron: http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8786459.html

Heeft iemand een teiltje voor me? :9~

Volgens Chip.de werkt de kaart op 300/325. Niet dat ik het heel erg jammer vind, maar ik had gehoopt dat ATi de 300+ voor de core waar kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op http://www.hardinfo.dk/ zeggen ze dat de review van Retel.dk vals is... :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Le_Freak ! schreef op 01 augustus 2002 @ 15:08:
De 1e indruk? een grote hit deze kaart, vooral bij UT2003(en de games met die engine ) gaar hij zwaar heersen, supersterke aniso (eindelijk met trilinear)en FSAA.

Ik denk gewoon een superkaart, maar het wachten is op een diepe echte review van bv Digit-Life, maar ik denk dat ATI het geflikt heeft..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
CJ schreef op 01 augustus 2002 @ 16:22:
Hier nog even een plaatje van de Hercules uitvoering van de Radeon9700 die ik net zag op Rage3D:

afbeelding
Bron: http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8786459.html

Heeft iemand een teiltje voor me? :9~

Volgens Chip.de werkt de kaart op 300/325. Niet dat ik het heel erg jammer vind, maar ik had gehoopt dat ATi de 300+ voor de core waar kon maken.
check de sticker op de koeler die is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 01 augustus 2002 @ 16:22:
Je hebt best kans dat de built by ATI wel op 325/325 loopt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 10:40

Ryceck

Constants and Variables

SHIIIITTTTT.... DIE BENCHMARKS VAN DE R300 RULLLEEENNNN... (sorry voor de gil maar hijs zo fuxx bruut man :9~ :9~ :9~ )

Heeft er iemands nu enig id waneer de r300 nu in de winkel ligt?, de 9500 komt half//eind augustus en de r300 zou voor de 9500 uitkomen toch :? (bron Rage3d).

Verderz..... moet ik gewoon deze kaart hebben :9~

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

"I cant imagine that they have tested the Radeon 9700. Until today, there have been sent no samples to european press. As we will get samples from our partners, there may be samples available from different partners at different dates, but I assure you, nothing went over our desk until now and even for well known websites, we sent out no board" zou de reactie van ATi Europe zijn op de Deense test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

PowerColor met z'n doos, beetje kleffe doos, vind ontwerp van ATI beter, dit lijkt net lego...

Afbeeldingslocatie: http://www.cptech.com.tw/powercolor/web/images/pcnews/R9700BOX1.jpg

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

edward2 schreef op 01 augustus 2002 @ 17:44:
PowerColor met z'n doos, beetje kleffe doos, vind ontwerp van ATI beter, dit lijkt net lego...

afbeelding
Net of iemand zijn eigen gezicht er (slecht) in ge-photoshopped heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Andamanen schreef op 01 augustus 2002 @ 17:55:
[...]

Net of iemand zijn eigen gezicht er (slecht) in ge-photoshopped heeft
Nee die gast is echt zo op de foto geweest met zo'n pak aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker belangrijk in welke doos ie zit... Als ik um koop zie ik die doos toch maar voor 5 minuten... Rip... Scheur... Pleur... En TADAAA!!! Daar is de kaart.. (en daar gaat het om).
Ik heb nu ook een powercolor 8500Pro kaartje en bevalt me erg goed.. Als de 9700 zometteen net zo gunstig geprijsd is tov. de rest neem ik weer een powercolor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Wat een kaart :9~ :9~ wanneer is de build by ATI leverbaar en waar ? ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Vindt het interresanter dat deze 9700 pro zou gebruiken, kan aan mij liggen maar ik heb er nog niets over gezien dat er een PRo versie van zou zijn, dus ik denk weer dat er een soort LE en een pro komt van 3rd party gasten, en ik dnek zomaar dat deze evil commando pro van mij gaat worden op de HCC, mits ik hem ergens kan vinden natuurlijk :D

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 01 augustus 2002 @ 17:44:

afbeelding
Hier dan nog even een fotootje van het Powercolor kaartje zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.cptech.com.tw/powercolor/web/images/pcpro/R9700CARD1.jpg

En nog een stukje uit de 'handleiding':

MINIMUM REQUIREMENTS
Minimum 250 watts power supply or above.

ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS
The Radeon 9700 must be connected to the computer's power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.
In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.
Use the Power Extension Cable to connect the Radeon 9700 to the computer hard Drive power connector.
Installation Procedure 1. Remove the power cable from the hard drive.
2. Connect the 4-pin connector of the Power extension Cable to Radeon 9700 power connector.
3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.
4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Accessories
- 1 set A/V cable / S-Video Cable.
- Manual.
- CD Driver with S/W DVD player.
- External Power Link cable.
- Cool Color Hard Casing Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 23-06 18:26
Gaan er ook op korte termijn Radeon 9700 kaarten met Video-IN komen? :?

Ik heb nu een Radeon 64DDR ViVo en ik gebruik de video-in om opnames van m'n Hi8 videocamera te digitaliseren naar VCD of SVCD :) Die wil ik graag vervangen voor de Radeon 9700, als het even kan MET video-in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Haay schreef op 02 augustus 2002 @ 16:05:
Gaan er ook op korte termijn Radeon 9700 kaarten met Video-IN komen? :?

Ik heb nu een Radeon 64DDR ViVo en ik gebruik de video-in om opnames van m'n Hi8 videocamera te digitaliseren naar VCD of SVCD :) Die wil ik graag vervangen voor de Radeon 9700, als het even kan MET video-in 8)
Eerst komen de gewone kaarten en daarna komen meestal de vivo kaarten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kaart van Hercules is wel heel wat cooler.. Letterlijk, op ieder memory blokje zit een mooi koef-finnetje.. Wel erg netjes. Is het nu trouwens weer zo, dat hercules alleen LE versies van de kaart op de markt brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
word het niet eens tijd voor een deeltje 2?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 8504 schreef op 02 augustus 2002 @ 18:49:
Die kaart van Hercules is wel heel wat cooler.. Letterlijk, op ieder memory blokje zit een mooi koef-finnetje.. Wel erg netjes. Is het nu trouwens weer zo, dat hercules alleen LE versies van de kaart op de markt brengt?
Die van Hercules ziet er wel mooier uit, maar daar zit weer zo'n minuscuul standaard Hercules coolertje op die nog maar net de core bedekt... :| En gezien het feit dat de Radeon9700 volgens mij nogal warm wordt, ga ik toch liever voor een ander merk met een wat grotere cooler. Volgens mij is de Powercolor daardoor ook beter over te klokken dan de Hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
idd hoeveel post hebben we wel niet??? stuk of 1100 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
gfo schreef op 02 augustus 2002 @ 20:42:
idd hoeveel post hebben we wel niet??? stuk of 1100 :?
674 (inclusief deze). Misschien even doorgaan tot 700 en dan een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
goed idee, bij 700 posts afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hier een leuke recensie van de Radeon9000 Pro. Op 315/320 weet-ie soms de Radeon8500 te overklassen.

http://firingsquad.gamers...re/radeon9000/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35599

Breepee schreef op 02 augustus 2002 @ 21:47:
goed idee, bij 700 posts afkappen.
Niks afkappen, daarmee verstoor je mijn dagelijkse routine, ik wil een 9700 en wil alle info erover zsm hebben, en nu hoef ik niet te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
en voor jou dagelijkse routine gaan we over de 1000posts in 1 topic? dan kun je pas slecht zoeken.

we gaan mooi na de 700 verder in deel2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Breepee schreef op 03 augustus 2002 @ 09:50:
en voor jou dagelijkse routine gaan we over de 1000posts in 1 topic? dan kun je pas slecht zoeken.

Misschien wil-ie wel gaan tot 9700 posts in dit topic. :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CJ schreef op 03 augustus 2002 @ 10:49:
[...]

Dat duurt nog wel ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
CJ schreef op 03 augustus 2002 @ 10:49:
[...]

:+

we lullen gewoon zo door tot de 700 en dan slotje, ok? :)

we kunnen denk ik beter geen deel2 openen maar gewoon in het radeon topic verder gaan. daar praten we ook over de 9x00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, en we gaan niet over de 9700 lullen maar over het aantal postings tot nu toe.. Zijn we direct lekker recursief bezig ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

kheb geen zin om over de andere radeon kaarten te praaten. Dit topic moet over de 9700 gaan en niet over de budgetkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 665 schreef op 03 augustus 2002 @ 19:19:
kheb geen zin om over de andere radeon kaarten te praaten. Dit topic moet over de 9700 gaan en niet over de budgetkaartjes.
Ja gewoon nieuwe "Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic 1" maken en niet in andere ati topic verder gaan. Gaat tenslote over geheel nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
hetnet schreef op 03 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

Ja gewoon nieuwe "Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic 1" maken en niet in andere ati topic verder gaan. Gaat tenslote over geheel nieuwe kaart.
Misschien moet de Radeon9500 ook even in de titel gezet worden, aangezien dit kaartje ook nog uit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

grrr het was eerst het R300 topic (9700), oppeens werd dat 9000/9700 topic :( en nu ook nog 9500 erbij :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hetnet schreef op 03 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

het ouwe topic heet radeon topic en het gaat daar over alle radeon kaarten (7x00,8500,9x00). lijkt me beter als we daar dus verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 665 schreef op 03 augustus 2002 @ 21:29:
grrr het was eerst het R300 topic (9700), oppeens werd dat 9000/9700 topic :( en nu ook nog 9500 erbij :( :( :(
9500 lijkt meer op de 9700 dan de 9000 omdat-ie dezelfde R300-core gebruikt. Dus die kan er in principe best bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het is al sinds de eerste radeon traditie dat er eerst een topic komt van ahhhh moet je kijken, nieuwe shit, maar na een tijdje wordt het weer ondergebracht bij het "normale" Radeontopic, beetje onzin om dat nu anders te doen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
The_PyroPath schreef op 03 augustus 2002 @ 22:32:
Het is al sinds de eerste radeon traditie dat er eerst een topic komt van ahhhh moet je kijken, nieuwe shit, maar na een tijdje wordt het weer ondergebracht bij het "normale" Radeontopic, beetje onzin om dat nu anders te doen
mee eens, bovendien houden de echte radeon'ners van tradities :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
*zucht* Ik geef het op. :/ Ik word voor ATi-fanboy uitgescholden op het forum van www.Hardware.Info (oftewel www.hardwareforum.nl) en ook nog wel in een topic over de Radeon9700 en door een nVidiot. :o 8)7 En dat terwijl ik het nog zo goed bedoelde. B) }:O

http://www.hardwareforum....opic.php?t=28947&start=50

*CJ is daar T-Spoon

Noem me dan op z'n minst een fanATIc en geen ATi-fanboy. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
CJ schreef op 03 augustus 2002 @ 22:36:
*zucht* Ik geef het op. :/ Ik word voor ATi-fanboy uitgescholden op het forum van www.Hardware.Info (oftewel www.hardwareforum.nl) en ook nog wel in een topic over de Radeon9700 en door een nVidiot. :o 8)7 En dat terwijl ik het nog zo goed bedoelde. B) }:O

http://www.hardwareforum....opic.php?t=28947&start=50

*CJ is daar T-Spoon

Noem me dan op z'n minst een fanATIc en geen ATi-fanboy. :P
ach, hwi sux0rs bigtime. zelfs onze n00bs hier zijn nog slimmer dan de modjes daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Heb je gelezen wat ze op het laatst zeiden? Of de datum van de foto's klopten. Ze hadden op de rechtermuisknop gedrukt en gekeken bij 'date created' en 'date modified'. Daar staat altijd de datum van vandaag, maar dat hadden ze niet door. 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50127

CJ schreef op 03 augustus 2002 @ 22:40:
Heb je gelezen wat ze op het laatst zeiden? Of de datum van de foto's klopten. Ze hadden op de rechtermuisknop gedrukt en gekeken bij 'date created' en 'date modified'. Daar staat altijd de datum van vandaag, maar dat hadden ze niet door. 8)7 :D
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op 03 augustus 2002 @ 09:50:

Ja en als je het er ne\iet mee eens bent dan geef ik jou mijn adres en dan kom je maar langs met je GOT knokploeg. Vertel dan wel wanneer je komt, ben ik nie thuis, lig ik leslie te verwennen. :P Geintje, maar effe offtopic ik wil ook in de got knokploeg man. wanneer is die site weer online, keek vorige week, maar toen was ie down en nu ben ik niet thuis.

ontopic, radeon 9700 deel 2 is o.k. maar 9700 topics vind ik beter plan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 35599 schreef op 04 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

Ja en als je het er ne\iet mee eens bent dan geef ik jou mijn adres en dan kom je maar langs met je GOT knokploeg. Vertel dan wel wanneer je komt, ben ik nie thuis, lig ik leslie te verwennen. :P Geintje, maar effe offtopic ik wil ook in de got knokploeg man. wanneer is die site weer online, keek vorige week, maar toen was ie down en nu ben ik niet thuis.

ontopic, radeon 9700 deel 2 is o.k. maar 9700 topics vind ik beter plan. >:)
tsja, jwbagger maakte de site, maar die deed er niets meer aan, en ik had met de crew afgesproken gotkp.tk na een tijdje weg te halen. btw Leslie laat zich alleen verwennen door * Brent :)

ontopic
Hoe duur zal een 9500 ongeveer worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjees jij bent ook moeilijk hoor. De9700 en de 9000 aangekondigd en hij wil weer alles weten over de 9500. Ik wil een 9700 die is sneller.

Offtopic, waar was ze gisteravond dan toen ze niet meer bij jou was denk je. :P

(geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60384

je bent wel op je kop gevallen als je die koopt dan wacht ik liever op de NV30 belooft wat meer :P
duurt ook niet lang meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

achja tis net wat je niet lang meer vind, 4 maanden vind ik vrij lang

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ook, en als jij mij garandeerd dat ie dualhead heeft (dat is met 2 monitoren) dan zou er heeeeeeeeel misschien (lees zo goed als geen) kans zijn dat ik het maar zou overdenken om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik niet meteen nieuwe clawhammer en alles en nieuwe VGA kaart daar heb je meer aan en tegen die tijd is doom3 er ook al en dan loopt dat ook weer wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op mijn kaart kunnen ook 2 monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mijn portefeuille is niet zo dik ;( dus ik ben meer in voor de 9500. bovendien hoef ik geen 15000+ puntjes, met 11000 ben ik al dik tevree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Okay, we zitten inmiddels op 704 posts. Doorgaan, afkappen, nieuw topic, verder in algemeen Radeon topic? Wat doen we? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
doe maar afkappen en in het radeon topic verder gaan.

edit, ik heb een request in SM staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.