Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Okeej met toestemming van Sinterklaas, nu dus het grote ati r300 topic :)
Eigenlijk naar aanleiding van dit berichtje:
The Inquirer
FOR A WHILE NOW, weve been suggesting that ATIs R300 would be called the Radeon 10000. We were close, but can be accused of jumping the gun a little, I guess. We learned today that the card that should be introduced as soon as the middle of this month and will be named differently.
The R300 will be called Radeon 9700, where the 9 stands for DirectX 9 support and the 700 could be memory speed, we imagine, or maybe 9700 simply sounds better than 4600, which Nvidia uses for their Geforce 4.

Radeon 10000 will be the label for the next R300, which will be introduced as soon as November and which will be produced using 0.13 micron technology. And its likely be faster as well.

So, the NV30 will have a 0.13 micron mate to compete with and we will bring you more on this as soon as this summer ends and we get more details.

The Radeon 9700 will have everything that it needs to be the performance leader for some time, were told -- at least until the NV30 arrives. Still, the real battle comes with Radeon 9000 aka RV250 and NV 17 and later NV18.
Hieruit blijkt dus dat de R300 halverwege deze maand al komt! (waarschijnlijk :P )
En ook dat de waarschijnlijke naam Radeon 9700 wordt.

Bespreek hier al het nieuws/geruchten mbt de R300 en graag geen vragen als:
• Hoe duur wordt ie?
Als het goed is betaalbaarder dan een Geforce 4
• Iemand al pics!?
Die zijn er nog niet, zodra ze er zijn zullen ze wel gepost worden dus wacht rustig af.

Wat wel mag? ;) De rest, dus dingen als zijn features, specificaties, prestatie's etc etc.

Nog ff een paar links:

Rage3D (Voor al het Ati nieuws)
Gzeasy (Alleen maar pc nieuws, maar ze zijn altijd heel snel, en veel geinterresseert in grafische kaarten, alleen is het in het Chinees :))
The Inquirer (Soort pc roddelblad, maar vaak zitten ze redelijk goed in de buurt :) ))

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Halverwege deze maand wordt die waarschijnlijk geïntroduceerd, het zal dus nog een maandtje of meer duren voordat wij hem werkelijk kunnen kopen. Ik ga die kaart iig direct kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op dinsdag 02 juli 2002 13:17 schreef FMS het volgende:
Halverwege deze maand wordt die waarschijnlijk geïntroduceerd, het zal dus nog een maandtje of meer duren voordat wij hem werkelijk kunnen kopen. Ik ga die kaart iig direct kopen. :)
De Ti4200 was ook al 2 weken na de introductie te koop volgens mij. Wel niet in grote getalen, maar hij was te koop!
Dus laten we hopen dat we aan het eind van de maand een Ati Radeon 9700 kunnen kopen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 02 juli 2002 13:20 schreef McFlipp het volgende:

[..]

De Ti4200 was ook al 2 weken na de introductie te koop volgens mij. Wel niet in grote getalen, maar hij was te koop!
Dus laten we hopen dat we aan het eind van de maand een Ati Radeon 9700 kunnen kopen 8-)
Maar we hebben het over ATI, denk maar aan de R8500 release. die kaart was toen ook bijna onverkrijgbaar voor de eerste paar weken. En toen kon je eerst alleen de LE versie kopen.
Maar hopelijk heeft ATI zich nu beter voorbereid voor de release van de R300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Op dinsdag 02 juli 2002 13:10 schreef McFlipp het volgende:
Hoe daar wordt ie?
Duur bedoel je misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Dan is er eindelijk weer een goeie concurent voor die
geforce kaartjes :)
Helaas was de geforce 4 sneller maar dat zal snel af gelopen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46768

Op wat voor snelheid gaat die r300 eigenlijk lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

:( hopenlijk wordt niet niet zon hype topic als dat van de parhelia :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Eraser127

Nijkerk

aah nu snap ik het, SoF2 ziet mijn R8500 als R200 :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

4POX

Everybody is wired

Er komt toch weer een dualhead functie in ? En waar ik ook nog steeds geen duidelijkheid over heb kunnen vinden is dat de dualhead functie van een ati nu met 1 of 2 ramdac's werkt ?

En is de geheugenbus nu 128, 256 of 512 bits breed ? :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

het lijkt mode de laatste tijd om eerst de technologie van een nieuwe kaart te presenteren, en dan een paar weken (maanden) later de kaart zelf, en WEER een par weken later is ie pas te koop.

Ik reken niet op een r300 in mn machientje voor september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Als ik echt vet is, maar dan ook ECHT vet haal ik em ook, en meteen een dikke P4 die ik op ga klokken tot 3.0 ghz :)

Dan heb ik 2 leuke game systeempjes, een met een GF4 en een met een R300

Maar ff serieus, wil eerst wel is wat zien nu, de nieuwe matrox kaart viel ook tegen....

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 02 juli 2002 13:17 schreef FMS het volgende:
Sig van FMS
MSI GeForce4 TI4600
Ehm, okee :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 02 juli 2002 13:40 schreef bopitje het volgende:
.....Helaas was de geforce 4 sneller.....
Dat de GF4 sneller was vind ik niet echt 'helaas'. Alleen maar voer om nog weer met iets snellers te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dus de R300 op 0,13 micron wordt pas in November geintroduceerd? Ik hoop dat-ie er dan op tijd is voor de HCC-dagen. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 02 juli 2002 15:17 schreef HarrieH het volgende:
Als ik echt vet is, maar dan ook ECHT vet haal ik em ook, en meteen een dikke P4 die ik op ga klokken tot 3.0 ghz :)

Maar ff serieus, wil eerst wel is wat zien nu, de nieuwe matrox kaart viel ook tegen....
Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat dit kaartje wel aan de hooggespannen verwachtingen voldoet itt de Parhelia. Doom III zou op het krachtigste stukje hardware worden vertoond dat er beschikbaar was op het moment van de E3. En waarop werd-ie vertoond? Juist op een alpha-versie van de R300 en niet op een Parhelia of overgeklokte Ti4600, want die redden het niet tegen deze sample van de R300. En als je in alpha fase al zo goed presteert, dan heb ik alle vertrouwen in ATi dat ze straks met een goed product komen die niet teleur zal stellen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 15:22 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Dat de GF4 sneller was vind ik niet echt 'helaas'. Alleen maar voer om nog weer met iets snellers te komen.
Ja, Radeon8500 was even de allersnelste kaart, daarna kwamen de Gf4Ti4600's en nu komt de Radeon 9700?
:9

Ik houd mijn Radeon8500 wel ff aan, over een jaar (dan heb ik de Radeon8500 1,5 jaar) komt er wel weer een nieuwe denk ik :)

Wat wel opvalt, is dat er veel meer geruchten over ATi komen sinds ze echt high-end kaarten maken voor gamers... vroeger zat niemand zo erg op een ATi kaart te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05
Klinkt erug lekker... Laat ik nu net over een maandje een nieuwe videokaart willen kopen. DUz. ff wahten dan maar, tot deze ook uit is, sneller en goedkoper dan een geforce 4, wie wil dat nu dan niet? Vooral met UT2003 en Doom III in het vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik wilde 4 maanden geleden nog wachten op deze kaart, maar toen kwamen er ineens geruchten dat ie pas ergens in de herfst uit zou komen, dus nu heb ik maar een Geforce 4 gekocht. Ik ben er van overtuigd dat deze kaart wel een stuk (20% schat ik) sneller zal zijn, maar ja, je kan natuurlijk wel blijven wachten, er komt toch om de paar maanden weer wat nieuws.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Aha..maargoed.4 maanden is wel ff wat anders he, IK ga deze vakantie werken en heb duz pas aan ut eind van de vakantie geld voor de videokaart. En tegen die tijd is hij ook uit dus supers.. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 16-06 20:24
Op dinsdag 02 juli 2002 15:17 schreef HarrieH het volgende:

Die viel JOUW en alle |075 n00bs die alle geruchten voor feit aannamen tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Op dinsdag 02 juli 2002 16:38 schreef koentjuh het volgende:
IK ga deze vakantie werken en heb duz pas aan ut eind van de vakantie geld voor de videokaart.
Moet jij de hele vakantie werken voor 400 euro?
LOL. :o :z

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

hmm
ik ben zeker van plan om die kaart te halen
maar!!!
dan moet deze niet te duur zijn net als de 8500 in het begin ofzo
en moet ECHT de ti4600 eruit draaien

anders vind ik het onzin en blijf ik wel bij mijn lieve 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zal tot end augustus in Amerika zijn, hopelijk kan ik daar een R300 scoren voor een mooie prijs. Want Rond die tijd moeten die kaarten zeker in de VS te koop zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 16:39 schreef Jesse het volgende:

[..]

Die viel JOUW en alle |075 n00bs die alle geruchten voor feit aannamen tegen :)
ERm, er waren echte benchmarks die aantoonden dattie slecht was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op dinsdag 02 juli 2002 17:50 schreef GTA3 het volgende:

[..]

ERm, er waren echte benchmarks die aantoonden dattie slecht was..
Wie heeft er gezegt dat ie 'goed' was? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Op dinsdag 02 juli 2002 14:11 schreef johnnyknoxville het volgende:
Op wat voor snelheid gaat die r300 eigenlijk lopen
Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020617/ati_r300_2-a.jpg
Op dinsdag 02 juli 2002 14:46 schreef 4POX het volgende:
Er komt toch weer een dualhead functie in ? En waar ik ook nog steeds geen duidelijkheid over heb kunnen vinden is dat de dualhead functie van een ati nu met 1 of 2 ramdac's werkt ?
Afbeeldingslocatie: http://www.myhard.com/20020617/ati_r300_3-a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

250/350 voor de r300
300/??? voor de rv250 (heel misschien 325)

Clock per clock is de snelheid van de rv250 lager dan de r200, maar doordat ie hoger geclocked is zal ie waarschijnlijk sneller zijn.

16/17 juli met dat macworld gedoe de release van beiden.

Later als USMC z'n zaakjes op orde heeft de R300 op 0.13 micron. Dan wel zo rond de 350 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 13:23
Op dinsdag 02 juli 2002 13:10 schreef McFlipp het volgende:
Okeej met toestemming van Sinterklaas, nu dus het grote ati r300 topic :)
Eigenlijk naar aanleiding van dit berichtje:
....
Damn komen er voor Radeon kaarten nu ook al verschillende topics :'(
Ik vond dat altijd zo makkelijk in 1 groot topic
Nu wordt er nog 1 geopend naast het radeon topic.
Ik dacht altijd dat je in het radeon topic altijd alles over de radeon kon posten,
en dat dat ook het topic zijn kracht was (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De snelheden die in die presentatie worden weerlegt door een aantal gasten op rage3d, net als een paar andere features, die MPEG 4 encode/decode gebeuren zou ook gesneuveld zijn. Deze presentatie stamt al uit begin VORIG jaar, dus waarom hij nu nog laten zien is is een raadsel en klopt niet.

Te verwachten valt een clock van 250 en met een koelkast erop misschien 300 MAX, meer kan je niet uit een core persen die op .15u gebakken is met zoveel transistoren. dat is gewoon niet mogelijk, dan heb je een kernreactor nodig om het van stroom te voorzien en vloeibare stikstof om het te koelen.

Over de prestaties wilde ik even de volgende teaser meegeven:
The Ti 4200 doesn't do bad at all for a $199 card, holding tightly onto third and fourth place. The Radeon 8500 is a good distance away from the GeForce4s but ATI has no reason to worry, R300 will put everything on this chart to shame.
Dat gaat over de performance test in UT 2003 test van anandtech

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Op dinsdag 02 juli 2002 18:38 schreef hr15 het volgende:

[..]

Damn komen er voor Radeon kaarten nu ook al verschillende topics :'(
Ik vond dat altijd zo makkelijk in 1 groot topic
Nu wordt er nog 1 geopend naast het radeon topic.
Ik dacht altijd dat je in het radeon topic altijd alles over de radeon kon posten,
en dat dat ook het topic zijn kracht was (imho).
dit topic gaat over een kaart die nog niet uit is
en om nou de scores/problemen/en dit in een topic te gaan bespreken ?

ik vind het juist de perfecte timing voor dit topic
iedereen kan hier nu zijn info en stuff posten over deze NIEUWE generatie van de radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ook met 250 mhz ben ik erg tevreden, vergeet niet dat dit 's-werelds 1e 8 piped chip is !!! Dit is pure fillrate en niet te weinig ook, juist wat de Parhelia, met 4 pipelines, wat tekort tekort komt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Heb net een GeForce 4 Ti4200 gekocht, maar dit kaartje lijkt mij ook wel aantrekkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

FF voor de duidelijkheid er is een soort traditie in RadeonTweakerLand:

Nieuwe onaangekondige kaarten worden eerst uitgemolken in een eigen topic, en op moment van release vind je daar alle benchshit, en daarna komtie gewoon in het Radeon Topic terrecht, ik hoop dat met deze kaart die traditie niet doorbroken wordt!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 15:36
Op dinsdag 02 juli 2002 19:31 schreef The_PyroPath het volgende:
FF voor de duidelijkheid er is een soort traditie in RadeonTweakerLand:

Nieuwe onaangekondige kaarten worden eerst uitgemolken in een eigen topic, en op moment van release vind je daar alle benchshit, en daarna komtie gewoon in het Radeon Topic terrecht, ik hoop dat met deze kaart die traditie niet doorbroken wordt!
IDD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47
Zijn jullie al bij ATI langs geweest vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 02 juli 2002 21:26 schreef paragon het volgende:
Ja, spannend he? :)

Experience the world without limits...
Coming soon

Dit soort teksten veroorzaken bij mij toch lichtelijk slapeloze nachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 02 juli 2002 21:26 schreef paragon het volgende:
Ja vanmiddag even een lunch gehad met Dave Orton.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Koop je nu nog altijd de Parhelia Edward?
Dan heb je;
ti4600
Parhelia
R300
....
Omen? :9 :P
Spaar jij videokaarten ofzo? ;)
Je doet je ondertitel toch echt grove eer aan >:)
Ontopic, ik zou w88 op de 0,13µm versie, want om echte directX9 spellen te draaien heb je buiten de vereiste features ook een hoop brute kracht nodig (Parhelia bijv heeft features maar geen kracht), dus ik stel me maar tevreden met ti4400 tot eind dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Op dinsdag 02 juli 2002 21:51 schreef CJ het volgende:

Dit soort teksten veroorzaken bij mij toch lichtelijk slapeloze nachten. :+
En dan kan je later net als alle matrox fanboys nu gaan huilen omdat ie niet zo goed was als je verwachte. Het gaat om een videokaart niet iets van levenbelang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 02 juli 2002 22:24 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

En dan kan je later net als alle matrox fanboys nu gaan huilen omdat ie niet zo goed was als je verwachte. Het gaat om een videokaart niet iets van levenbelang!
Ik verwacht van de kaart dat-ie in ieder geval beter is dan m'n Radeon8500. En ik verwacht ook dat-ie beter is dan een opgevoerde Ti4600. En aangezien Doom III dus niet op een opgevoerde Ti4600 draaide, maar op een R300, ga ik er van uit dat ik niet teleurgesteld ga worden. :+

En voor mij is een goede videokaart van levensbelang hoor! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 02 juli 2002 22:23 schreef corpseflayer het volgende:
Koop je nu nog altijd de Parhelia Edward?
Dan heb je;
ti4600
Parhelia
R300
....
Omen? :9 :P
Spaar jij videokaarten ofzo? ;)
Ja, meestal 2 tegelijk, videokaarten zijn het meest interessant in heel de compuwereld.

De GFti4600 gaat weg als de R300 te koop is, de Parhelia moet elke videofreak gewoon hebben, ook al valt hij enigzins tegen, de NV30 verwacht ik dit jaar niet meer, of het moet in de laatste maand zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben eigenlijk erg huiverig voor de ontwikkelingen. Vroeger had je voor 400 piek een enorme beer van een 3d kaart, de snelste in zijn klasse. Dat was al een tijdje geleden (Voodoo1) maar nog niet zo heel erg lang geleden. 400 pieken lappen was da man zijn.

Langzamerhand werd de 3d markt geschakeerder qua producten en trad meer prijsdifferentiatie op. De komst van de GF3 spande helemaal de kroon met prijzen die dik boven de 1000 pieken steeg voor Asus kaartjes.

Kaartjes voor liefhebbers dus, die ik niet voor dergelijke prijzen ging kopen. De budgetmarkt steeg ondertussen van Rage Pro LT dingen naar Mx'en etc, waar ook nog een stevig prijskaartje aan hangt voor mijn gevoel, nml het prijskaartje waarvoor ik vroeger gewoon een top of the bill kaart voor kocht (V1).

Zo bezien vind ik dat GF4 geweld prachtig om te zien, maar na het zien van de prijs niet meer. Van een superieure ATi R300 wordt ik helemaal wild op technish gebied, maar ik weet toch al dat de hoofdprijs, die daarvoor neergelegd moet worden (1000 piek minimaal?) niet uit mijn porto getrokken wordt.

Dat vind ik nou mooi aan de 8500, die behoorlijk scherp geprijsd de markt op kwam en toch goed meekwam/komt met zijn directe tegenstanders. Die ligt rond de grens van 500 ballen, wat voor mij net oke is.

Mooie techniek voor een betaalbare prijs. Dat is wat in mijn interessegroep ligt. Die topkaarten vind ik prachtig, maar in mijn pc komen ze hoogstwaarschijnlijk niet. Ik zit dan ook meer uit te kijken naar concreet nieuws over de Xabre, dan over de R300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086

Op woensdag 03 juli 2002 11:13 schreef edward2 het volgende:

[..]

De GFti4600 gaat weg als de R300 te koop is, de Parhelia moet elke videofreak gewoon hebben, ook al valt hij enigzins tegen, de NV30 verwacht ik dit jaar niet meer, of het moet in de laatste maand zijn.
niks tegen jou hoor, maar eigelijk zijn we allemaal gek geworden. Ik bedoel, de helft van de wereld sterft van de honger, en jij koopt 3 superdure videokaarten waarvan tientallen mensen kunnen leven, terwijl 1 kaart eigelijk genoeg is.

was maar even een gedachte hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 03 juli 2002 11:36 schreef toppertje het volgende:

[..]

niks tegen jou hoor, maar eigelijk zijn we allemaal gek geworden. Ik bedoel, de helft van de wereld sterft van de honger, en jij koopt 3 superdure videokaarten waarvan tientallen mensen kunnen leven, terwijl 1 kaart eigelijk genoeg is.

was maar even een gedachte hoor :+
Dit is natuurlijk een relatie die totaal niet relevant en veel te ver gezocht is en een discussie die veel te lang duurt om hier te voeren.

Bovendien dankzij dat ik bv. 3 videokaarten koop krijgen andere gezinnen in deze westerse wereld juist te eten...als hier geen bloeiende handel zou zijn, was er geen economische groei en zou het westen ook honger kunnen lijden.

Bovendien wie ben (zijn) ik (wij) nou met m'n miezerige videokaartje s vergeleken met de miljarden verslindende multinationals..als je de wereld wilt bekijken door een filantropische bril doe het dan goed..

Maar dit is het laatste wat ik er over zeg ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59086

Op woensdag 03 juli 2002 11:43 schreef edward2 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een relatie die totaal niet relevant en veel te ver gezocht is en een discussie die veel te lang duurt om hier te voeren.

Bovendien dankzij dat ik bv. 3 videokaarten koop krijgen andere gezinnen in deze westerse wereld juist te eten...als hier geen bloeiende handel zou zijn, was er geen economische groei en zou het westen ook honger kunnen lijden.

Bovendien wie ben (zijn) ik (wij) nou met m'n miezerige videokaartje s vergeleken met de miljarden verslindende multinationals..als je de wereld wilt bekijken door een filantropische bril doe het dan goed..

Maar dit is het laatste wat ik er over zeg ;)
haha, je hebt helemaal gelijk. En ik bedoelde het niet als kritiek ofzo, ik las alleen je bericht en dacht daar opeens aan. En aan de mp3speler die ik zelf voor een belachelijk bedrag heb gekocht, en mijn eigen nieuwe pc enz enz :+ was gewoon even een rare gedachte , laat ook maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 03 juli 2002 12:24 schreef toppertje het volgende:

[..]

haha, je hebt helemaal gelijk. En ik bedoelde het niet als kritiek ofzo, ik las alleen je bericht en dacht daar opeens aan. En aan de mp3speler die ik zelf voor een belachelijk bedrag heb gekocht, en mijn eigen nieuwe pc enz enz :+ was gewoon even een rare gedachte , laat ook maar :)
No problem, ik weet dat ik materialistisch ben en geniet er met volle teugen van :9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

Op dinsdag 02 juli 2002 16:05 schreef CJ het volgende:
Dus de R300 op 0,13 micron wordt pas in November geintroduceerd? Ik hoop dat-ie er dan op tijd is voor de HCC-dagen. :)
Same hier. Ik ga em ook op de hcc kopen. Heb ik tenminste tijd om te sparen en mijn huidige systeempje (radeon 7500) houd het wel tot dan.

Dan kan ik ook kijken tussen de verschillende kaarten. Er kwam ook een r300 max???

Maar ik verwacht nu niet te veel van de r300. Alhoewel ik hem wel wil kopen (beetje tegen strijdig). Maar een goeie update word het zeker. Ik weet in ieder geval wel dat ik doom III op die kaart kan draaien :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 juli 2002 22:24 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

Dit vind ik onzinnige posten.....

DOOM III... Hij zal voor mij niet tegenvallen die nieuwe kaart. Maar er word ook niet gegeild op specs!!! En dan komt tie uit en dan is het niks (zoals de Parhelia). Nee we weten al dat de r300 goed presteerd (doomIII). Dus veel mis gaan kan er niet (woorden voorbehouden :) ).

Maarja ik koop em ook niet meteen blindilings. Ik wacht wel en koop em tijdens de hcc dagen. En anders wacht ik wel tot de nv30 alhoewel ik daar geen zin in heb om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 03 juli 2002 11:22 schreef Wekkel het volgende:
Ik ben eigenlijk erg huiverig voor de ontwikkelingen. Vroeger had je voor 400 piek een enorme beer van een 3d kaart, de snelste in zijn klasse. Dat was al een tijdje geleden (Voodoo1) maar nog niet zo heel erg lang geleden. 400 pieken lappen was da man zijn.
400 piek voor een nieuwe videokaart???

We hebben het hier over een brand spanking NEW videokaart. Als die 180 euro word geprijsd dan is het 1 van de goedkoopste videokaarten bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat is precies het punt wat ik wil maken. De vetste kaarten waren vroeger 400 ballen, nu 400 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 14:02

Scighera

swim-bike-run

Idd, je wil z'n kaart direct kopen. maar als je ff wacht scheelt dat behoorlijk in prijs...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Op dinsdag 02 juli 2002 16:46 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Moet jij de hele vakantie werken voor 400 euro?
LOL. :o :z
Neeej... Alleen geef ut geld pas aan het einde van de vakantie uit...eerst ff werken... Snap u...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18257

Op woensdag 03 juli 2002 13:37 schreef Wekkel het volgende:
Dat is precies het punt wat ik wil maken. De vetste kaarten waren vroeger 400 ballen, nu 400 euro...
De voodoo kaarten (V1 en V2), waren jaren geleden ook al 600,-.
Welke kaarten bedoel je dan voor 400,-. Of zijn dat kaarten uit het pre-3d tijdperk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja VooDoo had je niet onder de 600 als je de gene met 12MB wilde hebben, en geheugen uitbreidingen waren alles behalve goedkoop...

Maar daar hadden we het hier niet over, ik verwacht een release prijs van $299 of 350euro want dit keer hoeft ATi niemand beet te nemen als de vorige keer.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op woensdag 03 juli 2002 19:40 schreef The_PyroPath het volgende:
Ja VooDoo had je niet onder de 600 als je de gene met 12MB wilde hebben, en geheugen uitbreidingen waren alles behalve goedkoop...

Maar daar hadden we het hier niet over, ik verwacht een release prijs van $299 of 350euro want dit keer hoeft ATi niemand beet te nemen als de vorige keer.
En daar heeft McFlipp precies rekening mee gehouden in zijn financiëleboekhouding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 03 juli 2002 19:40 schreef The_PyroPath het volgende:

350 euro??? Ik verwacht toch iets hoger.

Ik wacht tot de hcc dagen en koop ik em daar wat goedkoper. Dan heb ik precies een jaar gedaan met mijn huidige videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit nog te twijfelen tussen r300 en de nv30. Ga na de vakantie ff een upgrade doen (1.3 ghz p4 -> 2.0 ghz p4, 256 mb pc800 -> 768 mb pc800, 80 gig 7200 rpm erbij) en dan nog een nieuwe videokaart. Weet alleen nog niet of ik op de nv30 wil wachten.... It's all about the benchmarks ya know....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja als hij echt zo snel uit komt de R300 dan kan ik denk nog wel ff wachten op de .13 refresh of nV30 denk niet dat het de laatste wordt, of hij moet echt brute voordelen hebben boven de R300, heb mn hele PC leven al een ATi kaart erin zitten...

Owja als de HCC dagen er zijn dan heb ik mn kaartje ook een Jaar :D voor F599,- gekocht 350euro is bijna 800 gulden en ATi heeft aangegeven niet ver van de vorige lauchprijzen af te willen wijken.

Maar zeker bruut die flash, echt zo'n lekkere teaser...en als we anandtech mogen geloven meer terecht dan de flash van de PArhelia destijds

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Wat ik me afvraag is of een goede Enermax 350Watt voeding genoeg is voor mijn systeem + een Ati R300. Ik hoorde dat hij namelijk veel stroom zou trekken, en het is niet leuk als ik deze dan net heb gekocht en ik meteen weer een nieuwe kan kopen :+
Iemand een goede theorie (want het is natuurlijk nog allemaal speculeren) over hoeveel watt voeding genoeg zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
300Watt als je geen raid0 + 1 setupje hebt tenminste ;) . Voor een standaardsysteem voldoet 300Watt prima, dus dwz 1hdd, een athlon, 512MBram, een fikker en eventueel nog een cd drive/dvd drive, als je ccfletjes, baybussen en 10deltas etc aan je voeding hangen hebt kom je misschien in de problemen, zowieso zou ik pas een nieuwe voeding aanschaffen als ook echt blijkt dat de oude het niet trekt, wat waarschijnlijk toch het geval niet is, dus don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
W00t eerste echte pics van de R300 (en RV250) :?
Bij PCPOP hebben ze iig een aantal plaatjes, hier alvast eentje om je nieuwsgierig te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-7-5-10-28-47.jpg

En ja je ziet het goed, rechts bovenin zit een connecter voor naar de voeding! (net zoals je je FDD aansluit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Er staat een screenie op die site van 3DMark 2001 SE. Waarom hebben ze niet even een benchie gedaan :? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op vrijdag 05 juli 2002 10:05 schreef Tachyon het volgende:
Er staat een screenie op die site van 3DMark 2001 SE. Waarom hebben ze niet even een benchie gedaan :? ;)
Ja er staat iets van dat ze maar 12uur de tijd hadden ofzo en het een vage sample was ofzo, ik snap het ook niet helemaal, het is chinees he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Wat is dit (rechtsbovenin)??

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-7-5-10-29-59.jpg

Een floppy-powerconnector??? :?

En wat grappig dat de RV250 geen fan nodig heeft, terwijl de R8500 wel een fan heeft. :+ Of hebben ze de fan er af gehaald? Ik zie namelijk alleen een koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 05 juli 2002 11:07 schreef CJ het volgende:
Wat is dit (rechtsbovenin)??

*knip*
Een floppy-powerconnector??? :?
Op vrijdag 05 juli 2002 09:58 schreef McFlipp het volgende:
En ja je ziet het goed, rechts bovenin zit een connecter voor naar de voeding! (net zoals je je FDD aansluit!)
Ingewikkelt hé?

Zou best prettig zijn als die RV250 passief gekoelt wordt. De mensen die geen lompe herrie willen hebben zo een goede oplossing, en de OC'ers kunnen zich ook nog lekker uitleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op vrijdag 05 juli 2002 11:11 schreef Jesse het volgende:

[..]

[..]

Ingewikkelt hé?
Maar waarom dan? :? Dus blijkbaar krijgt-ie niet genoeg stroom via de AGP-bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 05 juli 2002 11:13 schreef CJ het volgende:

[..]

Maar waarom dan? :? Dus blijkbaar krijgt-ie niet genoeg stroom via de AGP-bus.
Iets dergelijks jah.
Maar ik weet niet eens zeker of het wel voor de stroom is.
Het lijkt er wel op in elk geval.
De voodoo 5 6000 oid had ook extra externe voeding.

Dit:
R300???????????????,?????PCB??????6???,?????????????,???????? ????,??????,?????????ATi R300??????????????GPU??????????,????? ??????CPU?,?????????????
staat onder het betreffende plaatje. Als jij er wijs uit kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 12:32
Op woensdag 03 juli 2002 13:37 schreef Wekkel het volgende:
En wat dacht je van de GF2 Ultra dan ? Bij de introductie koste die FL 1500,- :o

Dus ze waren vroeger nog een stuk duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik heb altavista even de site laten vertalen, niet zonder fouten natuurlijk maar je kan het wel snappen.

Wat boven de plaatjes staat:

"Our fortunately experience arrived A12 edition R300 and RV250, although only had the very short 12 hours time contacts with it, certainly could not comprehensive understand their performance, but it at least or made the special impression for us, based on the ATi NDA security principle, we inconvenienced its test result to announce, therefore here only put 12 pictures lets everybody satisfy a craving, how as for its performance, in at the release conference which immediately had to arrive everybody can have the objective understanding. But may disclose is works as the resolution and the hypothesis movement environment is more complex or is finer, it pull with the GeForce4 Ti4600 disparity in a big way, moreover this more pulls compared to the regular meeting in a big way, specially works as your resolution hypothesis is 1600x1200."

Reden van de powerconnector:

"R300 needs to meet the power source connection which softly drives only then starts, moreover looks its PCB probably only used 6, but the board embraced the spot reached as high as more than 1000, but the calorific capacity also was the suitable astonishment, traced the comparison burns, was allowed again to disclose one was the ATi R300 host nuclear core appearance and the former any GPU seal pattern all entirely different, what liked? Possibly likes one CPU, this looks like very interestingly is not. "

Onder 3dmark shot:

"May use ATi the accelerator actuation, everybody may discover has the SmoothVision II option oh, but the time is do not busy, we also are inferior to the detailed test this picture element anti- distortion technology. In 3dMark2001 SE Pro also can correct recognition R300.

Simultaneously we also see RV250, how it certainly not did burn, even did not need to install any radiation ventilator, only needed one radiator fin."

Conclusie:

"No matter is R300 or RV250, their final frequency all does not have finally to determine, therefore we see sample frequency also cannot represent final frequency, but from uses the module which reveals saves looks, at least reveals the frequency which saves certainly is not too low. "

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op vrijdag 05 juli 2002 11:48 schreef Wbdsgnr het volgende:
Ik heb altavista even de site laten vertalen, niet zonder fouten natuurlijk maar je kan het wel snappen.

Wat boven de plaatjes staat:

[..]

Reden van de powerconnector:

[..]

Onder 3dmark shot:

[..]

Conclusie:

"No matter is R300 or RV250, their final frequency all does not have finally to determine, therefore we see sample frequency also cannot represent final frequency, but from uses the module which reveals saves looks, at least reveals the frequency which saves certainly is not too low. "
Dat had ik ook al gedaan (voor mezelf), dacht je dat ik chinees kon? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 16:07
De eerste Voodoo kaarten kon je ook niet kopen voor 400 piek.

[/quote]
Langzamerhand werd de 3d markt geschakeerder qua producten en trad meer prijsdifferentiatie op. De komst van de GF3 spande helemaal de kroon met prijzen die dik boven de 1000 pieken steeg voor Asus kaartjes.
[/quote]

Prijzen van over de 1000 piek waren in de tijd van de Matrox Millenium en daarvoor ook heel gebruikelijk voor een "gewone" 2D kaart zonder 3D versnelling.

Ik heb nog een Diamond Stealth Pro 2MB Vram liggen. Kosten volgens oud PC blad fl. 949,- incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Toch raar dat ik mijn Voodoo Banchee 16mb dan voor FL250,- heb gekocht toen ie een maandje uit was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 16:07
Op vrijdag 05 juli 2002 12:39 schreef McFlipp het volgende:
Toch raar dat ik mijn Voodoo Banchee 16mb dan voor FL250,- heb gekocht toen ie een maandje uit was ofzo.
Dat was ook geen top kaart toen hij uitkwam. De Voodoo 2 was al een tijdje op de markt. (Voor >700 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
<offtopic>
Toen ik destijds m'n Diamond Viper 770 Ultra kocht was die op DAT moment de snelste 3D versneller die je kon kopen.

Die heb ik toen voor 600 gulden gekocht en dat vond ik een hoop geld voor een videokaart, maar ik kon er in ieder geval weer even mee voort.
</offtopic>

Inmiddels heb ik een Radeon 64 DDR Vivo en is die wel aan een upgrade toe. Ik wacht met spanning tot het uitkomen van de R300, de benchmarks en de prijs waarvoor hij in de winkels zal liggen. Hopelijk kan ik het tot aan de HCC dagen uithouden met m'n nu een beetje trage oude Radeon, maar als ik het echt niet meer houd dan gooi ik er maar wat meer geld tegenaan en koop hem eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59410

Ik w8 tot volgend jaar en dan neem ik de (nieuwste) R300 >:)en dan een kastje met lekkere WC koeling :7 en dan overclocken met die handel en dan heb ik zeker een vette videokaart :9~. Natuurlijk komt er een Dikke AMD HAMMER in te liggen O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het 8 koppige beest zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-7-5-10-28-33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com.cn/popimages/2002-7-5-10-28-47.jpg

Meer op http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7391

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 05 juli 2002 14:00 schreef edward2 het volgende:
Het 8 koppige beest zelf:

*knip*
McFlipp post zonet precies hetzelfde plaatje + link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op vrijdag 05 juli 2002 14:05 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ach ja, we slapen allemaal nog een beetje denk ik. :+

Ik denk dat met het verschijnen van die foto's van de R300 en RV250, de geruchten om over de Radeon8500 MAXX wel zullen afzwakken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ATi èn de R300 èn de RV250 èn een Maxx versie van de R200 uit zal gaan brengen. Volgens dit bericht http://www.tweakers.net/nieuws/22415 zou de Radeon8500 Maxx er komen om de periode te overbruggen tot aan de R300. Er is er nu duidelijk eentje overbodig. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 05 juli 2002 14:05 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ja ik zat geloof ik nog even met slapers in m'n ogen, heb idd vandaag vrij na een zware avond ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op vrijdag 05 juli 2002 14:52 schreef CJ het volgende:
*knip*
Gigabyte heeft toch al een versie op 300 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38918

Op vrijdag 05 juli 2002 15:49 schreef Jesse het volgende:

[..]

Gigabyte heeft toch al een versie op 300 mhz?
Maxx versie heeft 2 GPU's en niet een core/mem op 300MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Goed, terwijl iedereen hier ligt te geilen op de 3d performance zou ik graag willen weten hoe het met de 2d kwaliteit zit van deze kaart. Iemand die dit weet? Khoop toch wel dat hij beter is dan de andere radeons en gf4's want die zijn tot nu toe altijd nog crap geweest. 3D zit bij kaarten tegenwoordig wel goed (stijgende lijn), alleen matrox heeft de 2d weten te verbeteren. Khoop dat Ati dit ook gaat doen met die R300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 05 juli 2002 22:01 schreef Neo het volgende:
Goed, terwijl iedereen hier ligt te geilen op de 3d performance zou ik graag willen weten hoe het met de 2d kwaliteit zit van deze kaart. Iemand die dit weet? Khoop toch wel dat hij beter is dan de andere radeons en gf4's want die zijn tot nu toe altijd nog crap geweest. 3D zit bij kaarten tegenwoordig wel goed (stijgende lijn), alleen matrox heeft de 2d weten te verbeteren. Khoop dat Ati dit ook gaat doen met die R300.
teneeste is er een stijgend lijn op 2d gebied bij ATI en vooral nVidia.
tentweede is de 2d kwaliteit van ATI altijd al heel hoog geweest. de R300 zal ongetwijfeld geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
signaalkwaliteit van de ati gpus zijn goed, als de fabrikant er brakke componenten opzet (dan besparen ze 5dollar ofzo :r ) heb je alsnog slechte 2d, kortom, koop alleen A merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja kwil niet vervelend zijn ofzo...maar die 2d kwaliteit is dus altijd CRAP geweest. Tenzij je niet hoger gaat dan 1280 ofzo, maar op een 22" zijn Ati en nvidia kaarten nog altijd om te huilen geweest.

Khoop gewoon dat Ati (zeker omdat ze de chip in eigen handen hebben + hercules) dat ze zo slim zijn om $10 meer uit te geven voor goede 2d filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wacht wel weer tot de HCC dagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Dunno, in een quote van iemand stond dat Leadtek kaartjes nu 2d hebben bijna on par met de Parhelia, op de frontpage stond een tijd geleden ook een review van de Leadtek gf3ti500 met volgens de schrijver "excelente 2d", dus het hangt echt zwaar af van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Neo ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar ATi heeft echt een geweldige 2D hoor, maar jij zal wel bovennatuurlijke ogen hebben, of een kut kaart gehad hebben, maar hier geeft hij toch perfect beeld, Matrox is ietsiepietsie beter maar alleen als je heel erg gaat zitten staren en zoeken, nVidia daarentegen wijkt IN VEEL GEVALLEN (niet altijd) daar ver vanaf. Dus ik denk dat je toevallig pech heb gehad want het is hier gewoon loep zuiver

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 14:02

Scighera

swim-bike-run

Dat is het grote verschil tussen 'Build by' en 'Powered by'.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 15:15
stom vraagje maar weet iemand eigelijk al in welke prijs catagorie dit kaartje gaat vallen ??? (de R300 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nope, ik heb een Powered by en mn broer een build by, knappe jongen die daar een verschil tussen verzint, want in mijn geval zie je het echt NIET

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op zaterdag 06 juli 2002 10:01 schreef The_PyroPath het volgende:
Nope, ik heb een Powered by en mn broer een build by, knappe jongen die daar een verschil tussen verzint, want in mijn geval zie je het echt NIET
Was het zelfs niet zo dat veel Powered by kaarten gewoon uit de ATi fabriek zijn komen rollen? Ik heb ook een Powered by, maar als je die naast een Built by zet, dan zie je het verschil echt niet. Die zijn gewoon identiek, incl. ATi cooler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja inderdaad, heel veel kopen gewoon de kaart van ATi er zijn er echter ook die ze echt zelf in elkaar schroeven.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 15:30

Pubbert

random gestoord

en MS zij dat Dx9 nog wel ff zou duren :? en dan komt deze kaart (hoop ik) over 2/3 weken uit.. maarja dx9 games komen toch pas over een jaar of 2 :z

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

DX 9 was augustus, maar met verstraging denk september

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja pyro ik hoop dat je gelijk hebt. Want dan word dit eindelijk een kaart die voor mij echt aantrekkelijk is. Kijk het probleem bij de meeste kaarten ligt op 1600x1200 en dan 85hz of hoger, dan is het meestal een gigantische blur. Laatst een ti4200 van een vriend even getest dat was al ietsjes beter dan mijn gf2ti maar bij lange na niet goed genoeg naar mijn gevoel. Radeons heb ik op het werk getest en daar was ik nou neit superkapot van (kon ook aan monitor daar liggen). Maar wat ik zo raar vind is dat ze alleen maar adverteren met 3d dingen, als ze nu is zouden zeggen dat ze ook extra aan de 2d hebben gewerkt ok, maar dat doen ze niet dus ga ik er vanuit dat ze niks veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja als ze op je werk geintegreerde spulletjes hebben kan het nog wel eens brak wezen, op mn broers PC draai ik 1600x1200@85 HZ meer vindt de monitor zelf niet lief, maar vergeet niet dat omstreeks die resoluties ook kabels mee gaan tellen. Ik moest er wel een nieuwe kabel voor kopen namelijk voordat het goed was, maar dat lag echt duidelijk aan de kabel, zelfde kabel op mn monitor gaf ook ander beeld namelijk.

De R300 wordt een beest, er zijn wat loze teaser qoutes overal met indicaties van snelheid en daarin geven ze aan de gamen op 1600x1200 standaart is voor de R300.. Als smoothvisionII nu wel doet zoals het bedoelt was dan die ook nog ff aanzetten, als het dan nog goed werkt (denk het wel aangezien het een monsterlijke fillrate heeft) dan kunnen we lekker gamen :9

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

SG

SG surft naar info hardewaren

'n Beer? Toen was het highend nu antiek maar wat nog erger is. het is een ADD-ON Kaart.

dus "fl400,-" & fl 100-500,- voor 2D kaart & nog es 400 voor SLI (das toen high-end)

IDEM Voodoo2.(fl 600,-)
toen was Highend voodoo in SLi en dan zat je ook op 1200 'a 1800 gulden.

Ik heb toen nooit 'n Voodoo gehad allemaal veelst te duur
pas met de budged Banshee die was 2D en 3D en hoge resoos.
ook meteen mijn laaste Voodoo.
ondertussen had nVidia ook 'n belangrijke rol in de 3Dgame scene.
Tja moet je ook high-end met highend vergelijken en geen enkele losse add-on kaart met een high-end single GPU oplossing met 2D en 32bitrendering naast 3D.

nVidia werd pas echt duur toen ze ruim de snelste waren de GF2Utra
Gf3
GF4Ti4600
Deze waren allemaal ten tijde toen nVidia heerste dus monopool position. Doordat deze geen high-end concurerende produkten tegenover zich hebben dus navenante prijs.
Kaartjes voor liefhebbers dus, die ik niet voor dergelijke prijzen ging kopen. De budgetmarkt steeg ondertussen van Rage Pro LT dingen naar Mx'en etc, waar ook nog een stevig prijskaartje aan hangt voor mijn gevoel, nml het prijskaartje waarvoor ik vroeger gewoon een top of the bill kaart voor kocht (V1).
V1 was de aanzet tot de 3D gamers markt het was een totaal nieuw concept 3d realtime rendering in hardware voor FPS games via ADD-On principe met SLI mogelijkheid.

en 'n GF2MX was ten tijde van zijn release voldoende voor de toen huidige games.
Zo bezien vind ik dat GF4 geweld prachtig om te zien, maar na het zien van de prijs niet meer. Van een superieure ATi R300 wordt ik helemaal wild op technish gebied, maar ik weet toch al dat de hoofdprijs, die daarvoor neergelegd moet worden (1000 piek minimaal?) niet uit mijn porto getrokken wordt.
Vroeger in den beginne was er alleen de Voodoo 1 die ermee begon dus voor 3Dgames(Glide )had je 'n V1 nodig en een gemiddelde CPU.

Nu heb je budged midrange high-end en games worden voor volume omzet voor de mainstream markt gemaakt(Mid-Low-end).

Dus aan 'n mainstream kaart budged/midrange heb je genoeg aan wil je meer luxe dan zul je moeten dokken voor meer luxe:
High resoluties
FSAA/FAA
extra Features
Dat vind ik nou mooi aan de 8500, die behoorlijk scherp geprijsd de markt op kwam en toch goed meekwam/komt met zijn directe tegenstanders. Die ligt rond de grens van 500 ballen, wat voor mij net oke is.
8500 was vlak voor zijn release high-end maar toen ie uitkwam midrange doordat nVidia met de GF4Ti kwam.

De markt bepaald de prijs dus 8500 werdt dan gauw midrange.
Gf3Classic performance tot Gf3Ti500 later met betere drivers
Mooie techniek voor een betaalbare prijs. Dat is wat in mijn interessegroep ligt. Die topkaarten vind ik prachtig, maar in mijn pc komen ze hoogstwaarschijnlijk niet.
Tja niet idereen kan Ferrarie rijden of A8 of 850i of de snelste astra.

* Anoniem: 14616 ook niet, dan maar 2eHands/midrange: Mondeo 2.0 of Radeon, 8500DV
Ik zit dan ook meer uit te kijken naar concreet nieuws over de Xabre, dan over de R300.
D'r komt ook nog 'n R(V)250 'n tuned up 8500(R200) of gecastreerde R300.
Met 'n meer schappelijke prijs voor de gamende massa.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

In de afgelopen jaren is de economie ook omhoog geschoten en kan je relatief minder met je geld doen dan toen. Ik schat dat je moet denken dat 400gulden TOEN vergelijkbaar is met 600 nu, dat is brute inflatie die je niet op alle producten ziet, maar nu iedereen ineens geld heeft kan de prijs van luukse goederen weer wat omhoog, mensen kopen het toch wel. vandaar dat de inflatie in de luukse sector bruut hoger is dan in bijvoorbeeld brood. Dit is geen feit maar zo ervaar ik het.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.