Tja, er zijn zoveel webdeveloppers die echt zo ongelooflijk zielig zijn

Ik ben zelf nogal druk bezig momenteel daarmee en voor mij is het gewoon simpel: mijn website moet voldoen aan de w3c standaarden en browsers die weigeren het fatsoenlijk weer te geven hebben gewoon pech gehad. Soms wil ik nog wel eens wat met classen schuiven om IE een plezier te doen, maar daar houdt het ook echt bij op.
Daarnaast vind ik dat mijn site te benaderen moet zijn in Links/Lynx en volledig functioneel moet zijn. Voor mij is het nog altijd zo dat mensen naar een site gaan om informatie op te halen of te plaatsen, een site is niet om aan de muur te hangen. Sites die veel flash e.d. gebruiken doen dit meestal om het gebrek aan informatie te verbergen onder alllerlei fancy troep (nog nooit een site gezien met veel info die flash had)...
Voor mij geldt:
1. Alles moet voldoen aan de W3C standaarden (ook al werken die soms tegen, bijvoorbeeld met "&" tekens in URL's).
2. Gebruik alleen maar CSS voor de opmaak, geen FONT tags en andere obsolete handel.
3. Gebruik alleen JavaScript en Flash waar het echt nodig is en als je het dan gebruikt zorg er dan ook voor dat het alleen maar bedoeld is om het makkelijker te maken en niet om het voor andere browsers onmogelijk te maken (voorbeeldje: druk op een smily om in te voegen in replytekst zoals op tweakers.net dus).
4. Een website moet gericht zijn op functionaliteit, niet op eye-candy. Als beide hand in hand gaan is dat mooi meegenomen, maar het moet niet het doel zijn.
5. Schrijf HTML met de hand. Als je dacht dat dat slomer gaat als met een WYSIWYG programma dan snap je waarschijnlijk zelf niet zoveel van hoe HTML in elkaar zit.
6. Gebruik PNG's en JPEG's en geen GIF's.
7. Als je dan toch iets interactiefs wilt maken, gebruik dan Java. Bijvoorbeeld de IBG doet dat, werkt perfect in Mozilla bijvoorbeeld.
8. Gebruik PDF voor grote documenten en geen Word. Wederom een compliment voor de IBG, werkt ook goed in Mozilla.
Trouwens, als iemand me kan vertellen hoe ik dat "&" teken in URL's kan fixen zou wel handig zijn, dan voldoet mijn nieuwe site framework ook aan de W3C standaarden voor HTML 4.01