Toon posts:

Websites die niet onder niet-IE browsers werken...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 01 juli 2002 14:26 schreef Nexxennium het volgende:
Houd je gewoon aan de regels, dat werkt echt het beste.
Ja in de praktijk werkt het dus iets anders, waarom denk je dat er bijna geen 1 grote site is die w3c validated is?
-Omdat als je aan regels wilt houden je al snel aan functionaliteit moet inperken, en juist deze functionaliteit wordt door de klant bepaald.
-Regels zijn vaak fuzzy en w3c site sux zwaar.
-Ik heb geen tijd om te kijken of het werkt op allerlei klote browsertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 14:35 schreef raptorix het volgende:
Omdat als je aan regels wilt houden je al snel aan functionaliteit moet inperken...
voorbeeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ja in de praktijk werkt het dus iets anders, waarom denk je dat er bijna geen 1 grote site is die w3c validated is?
-Omdat als je aan regels wilt houden je al snel aan functionaliteit moet inperken, en juist deze functionaliteit wordt door de klant bepaald.
Zoals?
Zeker de nieuwere W3c-standaarden zijn tot op de pixel uitgelegd. Daar is niets 'fuzzy' aan. Dat MSIE het, zoals gebruikelijk, weer helemaal scheef rendert is niet relevant.
Dan maak je daar tijd voor? Er zijn maar 4 rendering engines, die de moeite waard zijn. 3 Daarvan werken perfect onder Windows, dus als jij daaronder developed, is dat een kleine moeite. Tsja, en Konqueror zou je op een vrije middag even kunnen installeren...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[..]

de site van ms werkt zelf in lynx....grote sites kunnen dus best browser independent zijn, w3c's validator is aleenmaar een hulpmiddel om daar te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook handig is om web design bedrijven er op te zetten die geen nette html (bepaalde maten) gebruiken zodat bedrijven die een website willen eventueel naar die lijst kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:43 schreef sharky_k_ het volgende:
wat ook handig is om web design bedrijven er op te zetten die geen nette html (bepaalde maten) gebruiken zodat bedrijven die een website willen eventueel naar die lijst kunnen kijken.
goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Percentages gebruiken voor een afbeeldingsgrootte werkt alleen in ie; ie bv. opera wordt het puin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu dan maar bezig met een webpagina (heb helaas geen replies gekregen van mijn vorige bericht)

Ik zal zo een URL posten zodat jullie zo kunnen zien waarmee ik bezig ben. Ik houd het simpel, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat zeer oude browsers problemen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:52 schreef sharky_k_ het volgende:
Ik ben nu dan maar bezig met een webpagina (heb helaas geen replies gekregen van mijn vorige bericht)

Ik zal zo een URL posten zodat jullie zo kunnen zien waarmee ik bezig ben. Ik houd het simpel, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat zeer oude browsers problemen hebben :)
ik wacht rustig...ben benieuwd...kan haast niet w8&...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 14:37 schreef compukid het volgende:

[..]

de site van ms werkt zelf in lynx....grote sites kunnen dus best browser independent zijn, w3c's validator is aleenmaar een hulpmiddel om daar te komen.
Duh dat het werkt, deze site plempt gewoon alle documentatie in grote lijsten achter elkaar.

En zaken die niet werken? Legio zaken met betrekking tot Dynamic HTML en Active X support.

Daarnaast zijn er zoveel kleine dingen die vaak met netscape achtige browsers verkeerd gaan, om voorbeeld te noemen, laatst een vrij grote site waar clientside een selectbox gevuld moest worden, IE past netjes lengte aan, aan langste optie. NS blijft doodleuk op 1 letter staan |:(

Ander voorbeeld, als page resized in NS gaat dat ding de hele pagina herladen, erg leuk gedrag wat voor een ontwikkelaar frustrerend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tussen het vloeken op websites wil ik nu ff een complimentje geven. www.ilse.nl is echt zeer aardig voor lynx gebruikers.... de site is zelfs mooi te noemen (ascii art)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 14:58 schreef raptorix het volgende:
En zaken die niet werken? Legio zaken met betrekking tot Dynamic HTML en Active X support.
En waarom werkt dat niet? Juist. Omdat het gewoon geen standaard is, maar een ideetje van MS. En, er is helemaal niets, wat je niet zonder ActiveX of MS-DHTML kan doen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 15:01 schreef compukid het volgende:
tussen het vloeken op websites wil ik nu ff een complimentje geven. www.ilse.nl is echt zeer aardig voor lynx gebruikers.... de site is zelfs mooi te noemen (ascii art)
Misschien eens tijd om met je tijd mee te gaan, tijd dat men is AscII liep te kutten is zo een beetje wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 15:01 schreef intoxicated het volgende:

[..]

En waarom werkt dat niet? Juist. Omdat het gewoon geen standaard is, maar een ideetje van MS. En, er is helemaal niets, wat je niet zonder ActiveX of MS-DHTML kan doen.
Flash?
Edit kan natuurlijk wel ;)

Maar om ander voorbeeld te geven, wij gebruiken voor een grote klant een activex component voor een richtext editor in een CMS, tuurlijk kan je het ook in DHTML proggen, ik wens je echter veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:02 schreef raptorix het volgende:
Misschien eens tijd om met je tijd mee te gaan, tijd dat men is AscII liep te kutten is zo een beetje wel voorbij.
Ben ik met je eens. Lynx is alleen leuk om wat Linux-docs op te halen als er iets heel erg mis is met m'n Xserver (nooit het geval, maar toch). En ook daarvoor gebruik ik liever een andere PC met een werkende GUI :P

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

voor de windows lusers ja... (nofi!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:03 schreef raptorix het volgende:
Flash?
Met Java-applets en goede standaard classes kan je perfecte sites maken. Bovendien gebruikt men Flash negen van de tien keer als dat niet nodig is. Bijvoorbeeld als veredelde mouseover.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn weten valt tekst browsers zo als lynx ook onder het kopje BROWSERS.
en ik denk niet dat IE en Mozilla websites mooi uit zien op lynx :)

Meschien domme opmerking maar is wel zo.

Beter goed aan de regels houden zo dat de meeste GUI browsers het onderstuinen zo als IE, Mozilla (Mozilla zelf en Netscape), Konquer, etc.
Op maandag 01 juli 2002 14:26 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Geef jij eens een voorbeeld van iets, dat je niet binnen HTML4 of XHTML1, met CSS2 en correcte JavaScript en Java-applets kunt doen? Geloof me, een goede developer kan gewoon alles wat hij/zij wil doen in correcte code maken, zodat het in feite in elke browser werkt. En dat kost echt geen extra tijd of geld. Sterker nog, als je als developer een goede set Java-classes hebt, kun je dingen nog sneller in Java maken, dan in Flash. En Java is, in tegenstelling tot Flash, gratis.

Want, een goede designer heeft geen dure software nodig. Eventueel Photoshop, al zou The Gimp ook moeten volstaan. En dat scheelt ook behoorlijk.

Dat is ook mijn stukje kritiek op Raptorix' post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 15:05 schreef areana het volgende:

[..]

voor de windows lusers ja... (nofi!) :P
he he :)
Ach ik pak gewoon beiden, draai linux onder VM ware onder windows natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://62.108.6.218:591/blacklist/

het is een beginnetje niet meer en niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:03 schreef raptorix het volgende:
Maar om ander voorbeeld te geven, wij gebruiken voor een grote klant een activex component voor een richtext editor in een CMS, tuurlijk kan je het ook in DHTML proggen, ik wens je echter veel succes.
Niet telkens editten, als ik al gereply'ed heb :P

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/javax/swing/text/html/package-summary.html
Ook leuk:
http://www.realobjects.de/samples/cmsdemo/

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[..]

dat is bijna waar...maar het blijft heel aardig van ilse om 't toch te doen.
Mensen die blind of slechtzient zijn moeten zo mogelijk ook kunnen internetten. Zorg dus dat je ook met txt browser 't een en ander kan doen. Opera met graphics off is een goede test daarvoor. Dit is een van de punten waarom de alt texten van plaatjes belangrijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 15:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Niet telkens editten, als ik al gereply'ed heb :P

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/javax/swing/text/html/package-summary.html
En is swing standaard aanwezig in de JVM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:13 schreef raptorix het volgende:
En is swing standaard aanwezig in de JVM?
Nee, maar het is dus wel mogelijk. :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 14:51 schreef Ro-Maniak het volgende:
Percentages gebruiken voor een afbeeldingsgrootte werkt alleen in ie; ie bv. opera wordt het puin...
oja? werkt hier perfect in moz1.1a, NS4.7/6, O6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:09 schreef sharky_k_ het volgende:
http://62.108.6.218:591/blacklist/

het is een beginnetje niet meer en niet minder :)
vergeet 't logo van html 4.01 niet..zie http://validator.w3.org/
kewl...macosX uit hilversum met apache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie nog ideeen over welke velden er in de database moeten komen?

ik dacht aan:

titel
datum
tijd
url
company_name
design_company
alternative_site
doesntworkwith
errors
comments
submitter
category

edit:
qualityrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:17 schreef sharky_k_ het volgende:

ik dacht aan:

titel
datum
tijd
url
company_name
design_company
alternative_site
doesntworkwith
errors
comments
submitter
category
doesntworkwith moet dan wel een aray achtig iets worden...
en datum en tijd kunnen samen...(unix tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 15:17 schreef compukid het volgende:

[..]

vergeet 't logo van html 4.01 niet..zie http://validator.w3.org/
kewl...macosX uit hilversum met apache.
het logo ziet er niet uit maar zal als alles werkt hem er wel bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:17 schreef sharky_k_ het volgende:

ik dacht aan:

[...]
Maak een enumerated list, waarin de aard van de incompatibility staat. Een klein foutje is een 1, een site die echt helemaal niets doet een 5. Dingen als het weglaten van endtags en charset-specs etc. daar tussenin. Andersom mag natuurlijk ook, 0 sterren voor een slechte site, of 5 voor een perfect compatible site. Dus het moet ook een site worden, waarop mensen die het wel goed doen, in het zonnetje staan :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Tja, er zijn zoveel webdeveloppers die echt zo ongelooflijk zielig zijn :'(
Ik ben zelf nogal druk bezig momenteel daarmee en voor mij is het gewoon simpel: mijn website moet voldoen aan de w3c standaarden en browsers die weigeren het fatsoenlijk weer te geven hebben gewoon pech gehad. Soms wil ik nog wel eens wat met classen schuiven om IE een plezier te doen, maar daar houdt het ook echt bij op.
Daarnaast vind ik dat mijn site te benaderen moet zijn in Links/Lynx en volledig functioneel moet zijn. Voor mij is het nog altijd zo dat mensen naar een site gaan om informatie op te halen of te plaatsen, een site is niet om aan de muur te hangen. Sites die veel flash e.d. gebruiken doen dit meestal om het gebrek aan informatie te verbergen onder alllerlei fancy troep (nog nooit een site gezien met veel info die flash had)...

Voor mij geldt:
1. Alles moet voldoen aan de W3C standaarden (ook al werken die soms tegen, bijvoorbeeld met "&" tekens in URL's).
2. Gebruik alleen maar CSS voor de opmaak, geen FONT tags en andere obsolete handel.
3. Gebruik alleen JavaScript en Flash waar het echt nodig is en als je het dan gebruikt zorg er dan ook voor dat het alleen maar bedoeld is om het makkelijker te maken en niet om het voor andere browsers onmogelijk te maken (voorbeeldje: druk op een smily om in te voegen in replytekst zoals op tweakers.net dus).
4. Een website moet gericht zijn op functionaliteit, niet op eye-candy. Als beide hand in hand gaan is dat mooi meegenomen, maar het moet niet het doel zijn.
5. Schrijf HTML met de hand. Als je dacht dat dat slomer gaat als met een WYSIWYG programma dan snap je waarschijnlijk zelf niet zoveel van hoe HTML in elkaar zit.
6. Gebruik PNG's en JPEG's en geen GIF's.
7. Als je dan toch iets interactiefs wilt maken, gebruik dan Java. Bijvoorbeeld de IBG doet dat, werkt perfect in Mozilla bijvoorbeeld.
8. Gebruik PDF voor grote documenten en geen Word. Wederom een compliment voor de IBG, werkt ook goed in Mozilla.

Trouwens, als iemand me kan vertellen hoe ik dat "&" teken in URL's kan fixen zou wel handig zijn, dan voldoet mijn nieuwe site framework ook aan de W3C standaarden voor HTML 4.01 :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
www.kaboem.nl is ook een hele foute. Niet IE borwosers worden afgevangen en niet doorgestuurd naar www.kaboem.nl/start.asp wat gewoon prima werkt (volgens mij) in Konquerer en Mozilla.

En de Schoolsite van www.Utwente.nl is ook niet best... Ze laten nu trouwens wel non-IE browsers toe (deden ze eerst ook al niet). En dan heb ik het ook nog niet eens over die schooldisc van ze...

Gelukkig is http://tn.utwente.nl wel gewoon te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik heb zelf problemen met rabobank.nl onder linux. 1 van de weinige redenen waarom ik een dualboot heb. Vraag me niet wat Mozilla niet kan wat IE wel kan, maar het werkt net niet helemaal. Ook is 90% van de homepages niet compatible met lynx/links :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

[..]
Reden te meer om bijvoorbeeld een browser als Opera te gebruiken tijdens development. Hint: druk in Opera maar eens op Ctrl-Alt-V. Je krijgt dan direct het resultaat van de hier zo geroemde on-line validatie-tool van de W3C voor je neus. Als dat niet gemakkelijk is weet ik het ook niet meer.

Overigens ben ik het ook zwaar oneens met de houding achter je stelling dat 'de tijd dat we in ASCII lagen te kutten ver achter ons ligt'. Snel informatie ophalen is nog altijd iets dat door veel mensen aantrekkelijk wordt gevonden. Op een heleboel sites voegt al die grafische toestand heel erg weinig toe, IMHO. Vooral achter een 56k6 lijntje kan ik me soms behoorlijk ergeren.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op maandag 01 juli 2002 15:39 schreef Bobco het volgende:

[..]

Reden te meer om bijvoorbeeld een browser als Opera te gebruiken tijdens development. Hint: druk in Opera maar eens op Ctrl-Alt-V. Je krijgt dan direct het resultaat van de hier zo geroemde on-line validatie-tool van de W3C voor je neus. Als dat niet gemakkelijk is weet ik het ook niet meer.

Overigens ben ik het ook zwaar oneens met de houding achter je stelling dat 'de tijd dat we in ASCII lagen te kutten ver achter ons ligt'. Snel informatie ophalen is nog altijd iets dat door veel mensen aantrekkelijk wordt gevonden. Op een heleboel sites voegt al die grafische toestand heel erg weinig toe, IMHO. Vooral achter een 56k6 lijntje kan ik me soms behoorlijk ergeren.
En is dan de site het probleem of jou verbinding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:35 schreef banaan-X het volgende:
www.kaboem.nl is ook een hele foute. Niet IE borwosers worden afgevangen en niet doorgestuurd naar www.kaboem.nl/start.asp wat gewoon prima werkt (volgens mij) in Konquerer en Mozilla.

En de Schoolsite van www.Utwente.nl is ook niet best... Ze laten nu trouwens wel non-IE browsers toe (deden ze eerst ook al niet). En dan heb ik het ook nog niet eens over die schooldisc van ze...

Gelukkig is http://tn.utwente.nl wel gewoon te benaderen.
er is al een mail naar info@bookmark.nl onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 15:39 schreef Bobco het volgende:
Jep, Konqueror heeft precies hetzelfde, onder 'Tools' in het menu.
Snel informatie ophalen is nog altijd iets dat door veel mensen aantrekkelijk wordt gevonden.
Snel informatie ophalen, zonder grafische toestand, is inderdaad erg mooi. Ik ben er ook voorstander van om sites altijd onder de 30 tot 50KB te houden. Tsja, en dat is met een 56k modem of een I-mode toestel etc. ook goed te doen.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:44 schreef intoxicated het volgende:

[..]

[..]

Snel informatie ophalen, zonder grafische toestand, is inderdaad erg mooi. Ik ben er ook voorstander van om sites altijd onder de 30 tot 50KB te houden. Tsja, en dat is met een 56k modem of een I-mode toestel etc. ook goed te doen.
klein is goed maar te klein...http://www.guimp.com/ :P of in kb http://www.the5k.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:44 schreef intoxicated het volgende:

[..]

[..]

wat d8 je van laptop met gsm...(9600bps) ook dan is een kleine site fijn of goede alt texten zodat je images uit kan zetten.

[offtopic]Is 't mogelijk om in 't proggen en webscripten forum een soort van link naar dit forum te maken?[offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

ff half offtopic:
[topic=539387/1] voor iedereen die problemen heeft met internetbankieren@rabobank.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Op maandag 01 juli 2002 15:06 schreef StephanPHP het volgende:
Na mijn weten valt tekst browsers zo als lynx ook onder het kopje BROWSERS.
en ik denk niet dat IE en Mozilla websites mooi uit zien op lynx :)
wat nou....
Afbeeldingslocatie: http://www.sbalk.dds.nl/shots/links.png
supermooi, kan ook zonder X (gpm starten en dan 'links -g -driver fb www.ilse.nl')
:P

Er bestaat toch ook een mozilla 'kliklijn'? Een site waar je kan rapporteren welke sites het niet doen in mozilla? Ik heb er laatst nog naar gezocht maar niet gevonden.

Mijn grootste probleem met de validator w3c is wel 'alt', bij veel plaatjes wil je dat niet (voor layout bijvoorbeeld). Plaatjes die boven de layout hangen wil ik meestal alleen een alt geven omdat IE alle alts in mouseovers laat zien. Helaas komt je site ineens niet meer door de validator heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Alt tags zijn nou iets wat ik wel nuttig vind, met name slechtzienden schijnen het te gebruiken in hun software. Wij moeten binnenkort een website maken die voldoen moet aan de drempelsweg normen, lijkt me leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:22 schreef raptorix het volgende:
Alt tags zijn nou iets wat ik wel nuttig vind, met name slechtzienden schijnen het te gebruiken in hun software. Wij moeten binnenkort een website maken die voldoen moet aan de drempelsweg normen, lijkt me leuke uitdaging.
dan moet je ff op http://bobby.cast.org/ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik een lijst met alle browsers kan vinden?
voor in de database (menutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:36 schreef sharky_k_ het volgende:
weet iemand waar ik een lijst met alle browsers kan vinden?
voor in de database (menutje)
http://festival.dwergpop.nl/~festival/test/useragent.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Op maandag 01 juli 2002 16:22 schreef raptorix het volgende:
Ik weet dat blinden en slechtzienden dol zijn op alttags, maar of ze voor elk plaatje op de pagina er eentje willen hebben vraag ik me af. Wel voor de navigatie plaatjes uiteraard. Er bestaat ook een validator voor pagina's die dat soort dingen checkt zodat blinden er ook normaal mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 12:43

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 juli 2002 16:09 schreef balk het volgende:
Mijn grootste probleem met de validator w3c is wel 'alt', bij veel plaatjes wil je dat niet (voor layout bijvoorbeeld). Plaatjes die boven de layout hangen wil ik meestal alleen een alt geven omdat IE alle alts in mouseovers laat zien. Helaas komt je site ineens niet meer door de validator heen.
Is het gebruik van iets als <\img src="http://www.iets.org/iets.png" alt=""></code> geen oplossing?

Grr...HTML-rechten zijn soms hinderlijk :7.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 16:37 schreef compukid het volgende:
http://festival.dwergpop.nl/~festival/test/useragent.php
Houd er alleen rekening mee, dat customized browsers een eigen toevoeging hebben aan zo'n string. Dus, gebruik een regular expression, waarbij je irrelevante informatie verwaarloost, en geen gelijkstelling met == '...' .

Om maar een voorbeeld te geven, dit is mijn useragent-string als ik in Konqueror werk:
Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/3; Linux 2.4.19-gentoo-r7; X11; i686; en_US)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 15:43 schreef compukid het volgende:

[..]

er is al een mail naar info@bookmark.nl onderweg...
huh, welke site is dat dan?
die kaboem.nl lui heb ik ook al een maand geleden erop gewezen en uitgelegd hoe ze de check eruit konden halen, maar dat heeft nog steeds niets opgeleverd. Binnenkort nog maar es terugmailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:54 schreef banaan-X het volgende:

[..]

huh, welke site is dat dan?
die kaboem.nl lui heb ik ook al een maand geleden erop gewezen en uitgelegd hoe ze de check eruit konden halen, maar dat heeft nog steeds niets opgeleverd. Binnenkort nog maar es terugmailen.
dat zijn die lui van kaboom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 20:46
Op maandag 01 juli 2002 16:09 schreef balk het volgende:

[..]

Er bestaat toch ook een mozilla 'kliklijn'? Een site waar je kan rapporteren welke sites het niet doen in mozilla? Ik heb er laatst nog naar gezocht maar niet gevonden.
http://bugzilla.mozilla.org
Dat is dus een fout van IE. Alt hoort geen tooltip te laten zien, daarvoor is title.
Alt is officieel verplicht in een img tag, mocht je dus een workaround zoeken voor deze bug van IE waar HTML ook blij mee is, gebruik dan alt="".

Overigens snap ik al die punten niet, ga gewoon naar w3c.org, leer HTML, bouw een site en hij werkt overal, en als die dan niet werkt ligt dat aan de browser. Al die dingen van testen in meerdere browsers e.d. is allemaal overbodig als je het gewoon direct doet zoals het hoort. Zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Op maandag 01 juli 2002 16:46 schreef odysseus het volgende:

[..]

Is het gebruik van iets als <\img src="http://www.iets.org/iets.png" alt=""></code> geen oplossing?

Grr...HTML-rechten zijn soms hinderlijk :7.
jep, je hebt gelijk. Maar zie je dan niet een lege tooltip? Dus een mooi geel vierkantje? (kan nu niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Op maandag 01 juli 2002 17:18 schreef balk het volgende:

[..]

jep, je hebt gelijk. Maar zie je dan niet een lege tooltip? Dus een mooi geel vierkantje? (kan nu niet checken)
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op http://62.108.6.218:591/blacklist/ is een begin van de website. met dank aan sharky_k_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 17:58 schreef compukid het volgende:
op http://62.108.6.218:591/blacklist/ is een begin van de website. met dank aan sharky_k_
misschien een idee om er bij te zetten wat er dan mogelijk fout is aan de site? wel zo handig lijkt mij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 18:11 schreef areana het volgende:

[..]

misschien een idee om er bij te zetten wat er dan mogelijk fout is aan de site? wel zo handig lijkt mij... :)
het is ook een begin. wat je nu alleen kunt zien zijn de search results. vanavond zal ik verder werken en kan je record details zien en zal ik het submit form wat verbeteren (browser lijst is meer een test)

edit: jullie kunnen helpen met een verhaaltje in het engels over waarom deze blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op de huidige site is het volgende stuk code te vinden:
code:
1
<input type="hidden" name="-db" value="blacklist.fp5" border="0">

Het attribuut 'border' is niet-bestaand in HTML 4.01 Transitional, zo meldt de W3C-Validator. Bovendien vraag ik me af hoe een hidden inputveld een border kan hebben die zichtbaar is (en dus niet "0" zou zijn), maar dat is een tweede ;).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 18:36 schreef odysseus het volgende:
Op de huidige site is het volgende stuk code te vinden:
code:
1
<input type="hidden" name="-db" value="blacklist.fp5" border="0">

Het attribuut 'border' is niet-bestaand in HTML 4.01 Transitional, zo meldt de W3C-Validator. Bovendien vraag ik me af hoe een hidden inputveld een border kan hebben die zichtbaar is (en dus niet "0" zou zijn), maar dat is een tweede ;).
eerst zet ik de site snel in elkaar.. daarna ga ik alle html foutjes er uit halen. Ik ben pas bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 21:00

Apache

amateur software devver

Op zondag 30 juni 2002 23:58 schreef compukid het volgende:

[..]

Ik gebruik al een heel aantal jaar html en ik gebruik het nog steeds omdat ik nog geen tijd/zin heb gehad om te kijken naar hoe je xml moet gebruiken. en xslt en xhtml zijn bij mij vooral nog een heel groot vraagteken...
Veel programma's die html genereren aka mozilla composer kunnen nog niet met xml e.d. overweg. toch?
idd, maar toch word xml al volop gebruikt, erg simpel voorbeeldje wat niet juist is maar wel snel uitdrukt wat het doet

in je xml
code:
1
2
3
<person>
    <name>Jefke Vermeulen</name>
</person>

in je xslt zet je dan dat het element name zo gebruikt moet worden:
code:
1
<b>Naam: <xsl:value-of select="name"/> </b>

En dat laat je dan mooi parsen, kan je dus perfect gebruiken voor templates aangezien je ruwe data hebt en je layout perfect apart, dit geef je mooie mogelijkheden als de xml invoeren in gewone appz, je site skinable maken, enz
[..]

Ik gebruik sinds een tijdje CSS en ben er zeer tevreden over. Bij netscape4 gaf het wat problemen, deels omdat het vaak uit staat gevinkt bij de instellingen.
Precies, en ns4 word niet meer vaak gebruikt, css is alvast een hele mooie oplossing om html te besparen, jammer genoeg zijn er ook css standaarden en vegen genoeg mensen hun voeten daar ook aan :(
[..]

zoals dit?(euro workaround voor ie4):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ( strpos($HTTP_USER_AGENT,"MSIE 4") == true ) {
  echo "voorverkoop, cjp, ov: EUR4,-<br>\n";
  echo "festival: EUR5,-<br>&nbsp;<br>\n";
} 
else {
  echo "voorverkoop, cjp, ov: &#x20AC;4,-<br>\n";
  echo "festival: &#x20AC;5,-<br>&nbsp;<br>\n";
}
?>

[..]
Precies, zo hebben wij 3 css stylesheets, afhankelijk van browser / os includen we er een aangezien mac vrij gek omging met css.
Post maar gewoon. (zolang 't aan alle GoT regels voldoet)
ok dan maar, http://games.telenet.be hij is niet w3c compatible maar hij ziet er zeker goed uit onder de meeste browsers, development gebeurde trouwens ook met een mozilla milestone build en dan testen met IE, vaak hebben we hem IE compatible moeten maken :)

de hoofdpagina doet het ook goed in de meeste browsers: http://www.telenet.be maar daar zit ik dus helemaal voor niets tussen :P

Wat raptorix zei was dus duidelijk niet waar, het zijn beide sites die enorm veel hits trekken waarbij er veel aandacht is besteed aan het uitzicht van de pagina (minder aan de standaard), ook andere echt grootte bedrijven besteeden er echt aandacht aan, er waren mensen die voor echt de groten in de IT aan sites hadden gewerkt oa sun & oracle waar het werken onder non-IE browsers belangrijk was.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe maak je de euro voor iedereen zichtbaar?
Wat is zelf gedaan heb is:
characterset op iso-8859-15 ipv iso-8859-1
en voor ie4 dit script gebruikt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ( strpos($HTTP_USER_AGENT,"MSIE 4") == true ) {
  echo "voorverkoop, cjp, ov: EUR4,-<br>\n";
  echo "festival: EUR5,-<br>&nbsp;<br>\n";
} 
else {
  echo "voorverkoop, cjp, ov: &#x20AC;4,-<br>\n";
  echo "festival: &#x20AC;5,-<br>&nbsp;<br>\n";
}
?>

€ werkte niet dus heb ik maar € gebruikt, dat werkte wel.
Zijn er nog meer manieren om de euro in elke browser bruikbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Geen idee, was toen nog niet nodig, iedereen gebruikte toen nog "the good ol' bef" ;)

K'weet zelfs niet of zij de euro al getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:30 schreef RG© het volgende:

Trouwens, als iemand me kan vertellen hoe ik dat "&" teken in URL's kan fixen zou wel handig zijn, dan voldoet mijn nieuwe site framework ook aan de W3C standaarden voor HTML 4.01 :)
gebruik "&" ipv "&" of was dat niet wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Lol voordat je een site gaat maken over slechte html code, leer eerst eens zelf coden, of wat is het nut van lege paragraph tags ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 22:10 schreef raptorix het volgende:
Lol voordat je een site gaat maken over slechte html code, leer eerst eens zelf coden, of wat is het nut van lege paragraph tags ;)
waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Laatst online: 27-09 18:28
Op maandag 01 juli 2002 20:01 schreef compukid het volgende:

[..]

gebruik "&" ipv "&" of was dat niet wat je bedoelde?
Nee, ik neem aan dat hij bedoelt dat als je meerdere variabelen wilt door geven aan een server-side scripttaal (PHP dus voor de meesten hier), dan krijg je iets als
code:
1
pagina.html?naam=jan&adres=stationsstraat

Die & tussen jan en adres mag dus niet van de w3c validator.

En Compukid, ook op jouw pagina mis ik de link naar de validator :).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 01 juli 2002 14:51 schreef Ro-Maniak het volgende:
Die werken zeker niet alleen in IE. Mozilla (en derivatives) doet ze iig ook.
Als Opera daar een zooi van maakt is dat Opera's zorg. Zolang het voldoet aan de w3c standaarden (en dat doet percentages in width en height afaik) ben ik happy. Webdevelopers dienen namelijk de w3c standaard na te leven, maar browsers moeten dat ook doen.
Op maandag 01 juli 2002 14:58 schreef raptorix het volgende:
...Active X support.
Daar noem je ook het meest ranzige, platform-dependant, browser-dependant en security-gevoelige iets dat ik gezien heb.
Op maandag 01 juli 2002 15:41 schreef raptorix het volgende:
En is dan de site het probleem of jou verbinding :?
Beiden. Maar houdt er rekening mee dat er veel mensen zijn met een trage verbinding, en dat dezen zullen afhaken op sites die een eeuwigheid nodig hebben om te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik me hier druk over maken?
----------------------------------
Waarschuwingen :
Line : 4 Level : 1 U heeft geen achtergrondkleur opgegeven : .tabel
Line : 7 Level : 1 U heeft geen achtergrondkleur opgegeven : a
Line : 12 Level : 1 U heeft geen achtergrondkleur opgegeven : a:hover
Line : 17 Level : 1 U heeft geen achtergrondkleur opgegeven : a:active
----------------------------------
Ik wil helemaal geen achtergrond mee geven, ik wil de standaart gebruiken die ik mee geef in de HTML code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik hier een hoop niet onderbouwde meningen zie rondstruinen over webdevelopment technieken en browser compatibiliteit, meestal uitgespuwd door mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben, en met termen en kreten lopen te smijten terwijl ze er geen zak verstand van hebben, of misschien net hun website gemaakt hebben in een wysiwyg editor en denken alles ervanaf te weten :{

Ik zou zeggen kom is langs in WG, en leer eerst iets over de techniek en/of browser en zijn/haar ondersteuning alvorens iets te gaan zeggen wat om het zo even krom te zeggen regelrechte poep is ;)

pff.. lijkt wel een troll zo :+ Maar het is goed bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 22:44 schreef ajvdvegt het volgende:

[..]

Nee, ik neem aan dat hij bedoelt dat als je meerdere variabelen wilt door geven aan een server-side scripttaal (PHP dus voor de meesten hier), dan krijg je iets als
code:
1

zoals dit? (in die url had ik eers een '&' staan)
code:
1
<a HREF="http://setiathome.ssl.berkeley.edu/cgi-bin/cgi?email=daniel_e@dds.nl&amp;cmd=user_stats_new">Mijn Stats</a>
En Compukid, ook op jouw pagina mis ik de link naar de validator :).
het is toch niet verplicht? en op sommige pagina's staat hij wel...zoals http://festival.dwergpop.nl/~festival/test/useragent.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Op maandag 01 juli 2002 22:44 schreef ajvdvegt het volgende:
code:
1

Inderdaad, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik enkele quotes gebruik voor de waardes van tag items. Lijkt em nogal vreemd aangezien de validator enkele quotes helemaal niet erg vind...
&amp werkt uiteraard niet in een URL, wel in tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meschien een idee om er een pagina bij te maken met de standaart codes van html en css?
Bijvoorbeeld http://www.javascriptkit.com/dhtmltutors/cssreference.shtml

Is erg handig vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 01 juli 2002 23:47 schreef StephanPHP het volgende:
Meschien een idee om er een pagina bij te maken met de standaart codes van html en css?
Bijvoorbeeld http://www.javascriptkit.com/dhtmltutors/cssreference.shtml
Het lijkt me weinig zinvol, aangezien er al verschillende sites met dergelijke overzichten bestaan. En, in tegenstelling tot wat Raptorix ergens in deze thread meldde, is de site van W3c wel degelijk duidelijk in specificaties. Kijk maar eens op de onderstaande sites voor uitgebreide en gespecificeerde details over HTML4 en CSS2.

http://www.w3.org/TR/html4/
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:41 schreef RG© het volgende:

&amp werkt uiteraard niet in een URL, wel in tekst.
&amp werkt wel in een url zoals in de link die ik eerder al poste.

zoals w3 hier ook verteld bij xhtml: http://www.w3.org/TR/xhtml1/
C.12 Using Ampersands in Attribute Values

When an attribute value contains an ampersand, it must be expressed as a character entity reference (e.g. "&"). For example, when the href attribute of the a element refers to a CGI script that takes parameters, it must be expressed as http://my.site.dom/cgi-bin/myscript.pl?class=guest&name=user rather than as http://my.site.dom/cgi-bin/myscript.pl?class=guest&name=user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 01 juli 2002 14:16 schreef raptorix het volgende:
[...]
Geld zelfs trouwens voor IE 5 ook, in vroege releases van IE5 met name een verse install van windows 98 SE dat er nogal wat bugs in zitten. En nare is dat je clientside geen minorversion nummer kan opvragen.
Ehm..
Voor IE kan dat wel:

Kijk hier maar( IE only)

Staat ergens op MSDN.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij IE 6.0 (op WIN98, WIN2K) op Help -> Info klik krijg ik netjes
6.0.2600.0000
Meschien anders bij de versie die bij WinXP zit?
Op dinsdag 02 juli 2002 00:12 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ehm..
Voor IE kan dat wel:

Kijk hier maar( IE only)

Staat ergens op MSDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou'k niet weten, XP komt hier niet in huis ;)
[topic=534756/1/40]

[nog verder off-topic]
Als je dat met ie5.5 sp1 en sp2 doet krijg je ook keurig de versies (5.50.4522.1800 voor ie55sp1, 5.50.4807.2300 voor sp2) te zien.
Maar da's puur om aan te geven dat het wel kan.

Aan de webdevver om er ook nog wat mee te doen, daar gaat het juist om.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff een statementje...

Veel mensen gebruiken IE omdat ze niets anders kennen/kunnen.
Veel mensen gebruiken Mozilla/Opera omdat het goed is.

Als voorbeeld:
Als ik IE gebruik is dat op school op een windows workstation. Ik zou dan liever mozilla(tabbed browsing is sweet) gebruiken, maar die is daar dan (nog) niet geinstalleerd.
Als ik Mozilla gebruik is dat meestal op een Linux of FreeBSD systeem maar (zo mogelijk) ook onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb een collega die als webdevver bijverdient.
..kent alleen maar IE, had nog nooit gehoord van Netscape of Opera, laat staan Mozilla.
Nou vraag ik je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 01:18 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik heb een collega die als webdevver bijverdient.
..kent alleen maar IE, had nog nooit gehoord van Netscape of Opera, laat staan Mozilla.
Nou vraag ik je :P
dan is die ook pas een paar dagen devver...vroeger was ns de marktleider, en bij iedereen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken zelf Netscape! :)
/me is internet / computer NooB
Ik heb leren internetten met NS
Ik gebruik altijd Mozilla of Netscape en af en toe Konquer (als ik onder linuz zit)
Maar sommige sites zo als anti-leech.com heb je IE nodig om iets te downloaden |:(
Op dinsdag 02 juli 2002 01:21 schreef compukid het volgende:

[..]

dan is die ook pas een paar dagen devver...vroeger was ns de marktleider, en bij iedereen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 01:15 schreef compukid het volgende:
ff een statementje...
Veel mensen gebruiken IE omdat ze niet anders kennen/kunnen.
Veel mensen gebruiken Mozilla/Opera omdat het goed is.
:X MSIE blijft momenteel nog met kop en schouders boven Mozilla en Opera uitsteken.

Niet alleen heeft Mozilla nog steeds ernstige bugs mbt JScript SetTimeOut functies, waardoor DHTML praktisch onmogelijk wordt onder Mozilla, tevens is de rendering van geneste tables gecombineerd met vaste en relatieve waarden nog steeds een giller.

Dan Opera, heeft net 10% JScript DOM ondersteuning, en rendert als een dolle stier door een pagina heen waardoor ook deze browser gigantische steken laat vallen.

Sorry, moet je teleurstellen, MSIE blijft nog steeds de beste browser ondanks een aantal CSS en DOM bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Op maandag 01 juli 2002 18:34 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

[...]
edit: jullie kunnen helpen met een verhaaltje in het engels over waarom deze blacklist.
Zoiets???:

Why is there need for this site?

There are a small amout of websites on th Internet that do not work with Mozilla/Netscape/Opera/Konqueror/Galeon/etc. but only with Microsoft Internet Explorer (MSIE). Although MSIE is used by 95% of the Internetcommunity, the other 5% should be able to view the website. When using the W3 standards in your website coding, it should work with almost any browser. This site was started to compose a list of badly coded websites and webdesign companies that produce bad websites. This website also gives a devolper a list of tips for good coding and development habits.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 08:53 schreef Gordijnstok het volgende:

Niet alleen heeft Mozilla nog steeds ernstige bugs mbt JScript SetTimeOut functies, waardoor DHTML praktisch onmogelijk wordt onder Mozilla, tevens is de rendering van geneste tables gecombineerd met vaste en relatieve waarden nog steeds een giller.
Daar heb ik nog nooit echt veel last van gehad....bij ie heb ik wel veel last gehad van verschillende beveiligingsbugs (wat doen die rot 'casino online' iconen op m'n desktop?)
Ik had de laatste updates/sp's voor ie geinstalleerd via http://windowsupdate.microsoft.com/
Dan Opera, heeft net 10% JScript DOM ondersteuning, en rendert als een dolle stier door een pagina heen waardoor ook deze browser gigantische steken laat vallen.
Dolle stieren renderen meestal helemaal niets...knap dat de dolle stier van opera dan wel wat kan renderen :P
Opera gaat de goede kant op maar is volgens mij nog niet zo goed als mozilla en ie. (kwa rendering dan)
Sorry, moet je teleurstellen, MSIE blijft nog steeds de beste browser ondanks een aantal CSS en DOM bugs.
Ik vindt de tabbed browsing mogelijkheden een zeer sterk pluspunt kwa gebruiksgemak, en die functie om plaatjes te verkleinen van ie alleenmaar irritant...dus op dat punt is mozilla beter.
Mozilla zal net als veel andere browsers genoeg bugs hebben, maar hij rendered goed en snel en het gebruiksgemak is erg hoog. Ook is Mozilla opensource en cross-platform ook daar hecht ik veel waarde aan.
Mozilla is voor mij dus de beste browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik (bv. op me werk) aan het surfen ben, gebruik ik altijd Opera, en ik heb nog geen sites gevonden die ik niet kan bezoeken. De Linux versie van Opera loopt jammergenoeg iets achter wat betreft ontwikkelingen zodat deze versie wel af en toe een steekje laat vallen. Mozilla is in dat opzicht wel beter maar is vooral voor low-end systemen veel te zwaar in het gebruik. Volgens de plannen komt Opera7 eraan, die volledie dhtml ondersteuning bied, wellig dat met deze versie een hoop internetters overstappen van IE naar Opera.

Wat ik hier nog niet langs heb zien komen, naast diverse meningen over de qualiteit van browsers en hun functionaliteit, is beveiliging! Wanneer ik een cracksite bezoek met IE is het schijnbaar voor hun mogelijk om icoontjes op mijn desktop te plaatsen, en zelfs een programma (1-1-1-1.exe) aan mijn lijst van services toe te voegen. Dit is toch werkelijk belachelijk, wat is dit voor een major security leak, zeker dit soort dingen vind ik een zeer goede reden om op een andere brouwser over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

En welk goed nieuws had mijn mailbox mij deze ochtend te melden:
3.2. Helpdesk-site restyling
----------------------------

De helpdesk-site ondergaat binnen enige maanden een volledige restyling. De
navigatie en de pagina-opbouw wordt volledig W3C compliant gemaakt zodat
vrijwel alle browsers op vrijwel alle platforms er ongehinderd gebruik van
kunnen maken.

PUB vroeg ook even naar ondersteuning van de blinde surfer; Telenet zal dit
onderzoeken: bekeken wordt om de helpdesksite ook in text-browsers te laten
werken. Een W3C compliante navigatie is al een goed begin, momenteel kan onze
blinde medemens op de site helemaal niet terecht. Wordt ongetwijfeld
vervolgd.

Ideeën en tips voor de nieuwe site zijn steeds welkom per e-mail aan
<********@pandora.be>, en mogen uiteraard ook naar <*******@pub.telenet.be>
gestuurd worden.

Hierbij vermelden we ook nog dat de bestaande sites van Telenet (games,
helpdesk, business, breedband) op termijn allemaal zullen herwerkt worden.
Men probeert deze allemaal een meer homogene 'huisstijl' te geven, zodat de
samenhang van het geheel groter wordt.
PUB (klantenorganisatie) doet echt wel goede dingen en ik weet dat er op telenet mensen zitten die niets liever doen dan de W3C specs naleven maar soms niet kunnen uit tijdsgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 11:00 schreef compukid het volgende:
Daar heb ik nog nooit echt veel last van gehad....
Ga maar is een MoveTo(x,y) doen met JScript onder Mozilla met gebruik van SetTimeOut of SetInterval

Je zal gaan huilen
Dolle stieren renderen meestal helemaal niets...knap dat de dolle stier van opera dan wel wat kan renderen :P
Opera gaat de goede kant op maar is volgens mij nog niet zo goed als mozilla en ie. (kwa rendering dan)
Opera wordt dan wel op de markt gezet als browser, maar mist gewoon teveel technische functionaliteiten om goed te kunnen renderen. Support voor DOM en nested rendering is dramatisch.
Ik vindt de tabbed browsing mogelijkheden een zeer sterk pluspunt kwa gebruiksgemak, en die functie om plaatjes te verkleinen van ie alleenmaar irritant...dus op dat punt is mozilla beter.
Dit zijn enhancements die je via 1 checkbox kunt uitschakelen. Ik ben het met je eens ze zijn irritant, maar daarom zet ik ze gewoon uit. Kost me 5 sec. werk.
Mozilla zal net als veel andere browsers genoeg bugs hebben, maar hij rendered goed en snel en het gebruiksgemak is erg hoog. Ook is Mozilla opensource en cross-platform ook daar hecht ik veel waarde aan.
Mozilla's rendering laat nogal wat te wensen over. Als je blijft bij vaste posities, en het basic stuff dan heb je aan Mozilla een goede browser.

Ook op gebied van XSLT en CSS is Mozilla een mooie browser, alleen voor het praktijkgebruik is Mozilla nog verre van af. Ga je veel nesten, gebruik je diverse formaten, gebruik je redelijk Jscripts, dan is Mozilla een ramp.

Dat je waarde hecht aan opensource en cross-platform, dat is dan naast beschikbaarheid in concurrentie de enige reden dat je Mozilla echt in de praktijk kunt gebruiken.

Ik snap ook werkelijk niet waarom hij gereleased is als "klaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 02 juli 2002 11:20 schreef Gordijnstok het volgende:
Ga maar is een MoveTo(x,y) doen met JScript onder Mozilla met gebruik van SetTimeOut of SetInterval

Je zal gaan huilen
Heb je een voorbeeldsite waar dit gebeurt met een korte beschrijving hoe die site eruit zou moeten zien? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies fout gaat. Bedenk ook dat JScript iets anders is dan de echte standaard ECMA.
Dit zijn enhancements die je via 1 checkbox kunt uitschakelen. Ik ben het met je eens ze zijn irritant, maar daarom zet ik ze gewoon uit. Kost me 5 sec. werk.
Dat je een (irritante) optie kunt uitschakelen is goed, maar ondertussen vergeet je te antwoorden op het stuk over tabbed browsing :). Dat werkt perfect in browsers als Galeon, Opera, Mozilla en Konqueror terwijl Internet Explorer het niet ondersteunt.
Mozilla's rendering laat nogal wat te wensen over. Als je blijft bij vaste posities, en het basic stuff dan heb je aan Mozilla een goede browser.
Kan er iemand een site noemen die voldoet aan de standaarden en die niet met Gecko of KHTML/KJS werkt? Ik ken slechts een paar niet-ondersteunde functies van CSS2 die Konqueror niet rendert, voor de rest doet hij eigenlijk altijd wat ik wil. Ook een pagina als deze wordt correct gerenderd.
Ik snap ook werkelijk niet waarom hij gereleased is als "klaar".
Geen enkele browser is ooit 'klaar'. Het is wel zo dat Mozilla op het moment een naar mijn mening zeer goed te gebruiken browser is die weliswaar net als andere browsers zijn problemen heeft, maar daarmee niet minder gereed is voor een groter publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:50
Voor de mensen die zeggen dat het geen standaard is, IE is wat? Met 97% marktleider zou ik zeggen dat het standaard is. Ander mag je bv ook geen yenc gebruiken...
En als je marktleider bent kan je zomaar standaarden negeren??? Lijkt me zeker niet de beste oplossing, zoals ook maar weer blijkt uit dit draadje.

En over yenc.... Ja daar gaan ook een hoop discussies over. Kijk bijvoorbeeld eens hiernaar:

http://www.exit109.com/~jeremy/news/yenc.html

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 11:44 schreef odysseus het volgende:
Heb je een voorbeeldsite waar dit gebeurt met een korte beschrijving hoe die site eruit zou moeten zien? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies fout gaat. Bedenk ook dat JScript iets anders is dan de echte standaard ECMA.
Een voorbeeld is iets waar ik bijv. momenteel mee bezig ben. Je maakt een table 100% hoog, vervolgens met 2x een row, waarvan de eerste row een vaste waarde heeft.

Vervolgens kan Mozilla niet goed de berekening over de resterende ruimte uitvoeren, en maakt die er maar 0% van.
Dat je een (irritante) optie kunt uitschakelen is goed, maar ondertussen vergeet je te antwoorden op het stuk over tabbed browsing :). Dat werkt perfect in browsers als Galeon, Opera, Mozilla en Konqueror terwijl Internet Explorer het niet ondersteunt.
Ik mis het niet, ik heb een taakbalk welke precies doet wat ik wil. De taakbalk onder windows fungeert als tabblad. De resources die MSIE inneemt met elk nieuw venster staat gelijk aan de resource die de browser inneemt bij cashing van de pagina's achter de tabbladen.
Geen enkele browser is ooit 'klaar'. Het is wel zo dat Mozilla op het moment een naar mijn mening zeer goed te gebruiken browser is die weliswaar net als andere browsers zijn problemen heeft, maar daarmee niet minder gereed is voor een groter publiek.
Ik gebruik Mozilla vooral als testplatform. Persoonlijk vind ik Mozilla nog teveel steken laten vallen om bijvoorbeeld als standaard browser op het kantoor te laten fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een voorbeeld is iets waar ik bijv. momenteel mee bezig ben. Je maakt een table 100% hoog, vervolgens met 2x een row, waarvan de eerste row een vaste waarde heeft.

Vervolgens kan Mozilla niet goed de berekening over de resterende ruimte uitvoeren, en maakt die er maar 0% van.
vreemd? nooit geen last van... even snel een testpagina gemaakt met deze situatie, ik zie geen problemen?

klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n simpel stukje gaat Mozilla nog niet over zijn nek, maar zodra je intensief gaat nesten gaat die wel de fout in.

En nu ik hem zo nog eens bekijk zie ik ook diverse problemen bij het niet vrijgeven van blocksize met CSS, wanneer je layers wijzigt, slechte toepassing van className etc.

Dat zijn zaken die toch vaak gebruikt worden.

Alleen werk ik fulltime als webdeveloper en kom ik dit soort zaken vaker tegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Ik ben even bezig geweest mijn site (http://www.u-skateparade.nl) door de w3c validator te gooien. De meeste foutjes zijn er inmiddels uitgehaald. Ik blijf echter stuiten op een stukje javascript wat ik gebruik voor het menu wat nogal wat errors geeft. Hier de link naar de validator:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.u-skateparade.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Hoe is dit op te lossen?

edit:

Dit dus:
[code]menu1[0]='<a href="index.phtml">Over USP</a><br>'
^Error: end tag for element
"A" which is not open; try removing the end tag or
check for improper nesting of elements [/code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Ik heb nooit problemen met Mozilla. Vroeger wel voor de 1.0 tijd, toen deed ie nogal eens wat fout inderdaad. Maar tegenwoordig werkt het perfect. Ik heb meer problemen met IE. Fatsoenlijke png ondersteuning daar hebben ze bij Microsoft nog nooit van gehoord, wat noodzakelijk is voor fatsoenlijke graphics. Mozilla doet dit perfect.
CSS classen daar is IE ook nogal kieskeurig. IE moet perse de class op de td hebben en niet op de table anders deed ie niks.

Verder heb ik met nesten nooit problemen met Mozilla. Alleen het height='100%' verhaal dat is waar, alleen is zoiets heel lastig te doen, want hoe groot moet je de tabel dan maken? De beschikbare ruimte verticaal is in principe oneindig.

En dat JScript gedoe is dat wel een W3C standaard? Anders heb je geen recht van klagen vind ik. Is dat wel zo dan moeten we de developpers van Mozilla aan het werk zetten. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar ik vind dat soort scriptgebeuren meestal ook vrij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 12:50 schreef Gordijnstok het volgende:
Alleen werk ik fulltime als webdeveloper en kom ik dit soort zaken vaker tegen denk ik.
ongetwijfeld... (/me is geen webdeveloper) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 13:47 schreef RG© het volgende:
Ik heb nooit problemen met Mozilla. Vroeger wel voor de 1.0 tijd, toen deed ie nogal eens wat fout inderdaad. Maar tegenwoordig werkt het perfect. Ik heb meer problemen met IE. Fatsoenlijke png ondersteuning daar hebben ze bij Microsoft nog nooit van gehoord, wat noodzakelijk is voor fatsoenlijke graphics. Mozilla doet dit perfect.
CSS classen daar is IE ook nogal kieskeurig. IE moet perse de class op de td hebben en niet op de table anders deed ie niks.
Kijk en dan zijn zaken waar ik je wat betreft MSIE gelijk in geef. Maar ik zeg er wel bij, de workarounds voor deze problemen zijn veel minder ingrijpender dan die voor dergelijke MSIE zaken.

Een className toewijzen aan een TD is minder ingrijpend dan een hele table layout omgooien en met Jscript dynamisch invullen omdat Mozilla niet ermee kan renderen.

Een nog steeds niet aangepast form element als de select box had in MSIE allang opgelost moeten zijn. Helaas maar jammer.
Verder heb ik met nesten nooit problemen met Mozilla. Alleen het height='100%' verhaal dat is waar, alleen is zoiets heel lastig te doen, want hoe groot moet je de tabel dan maken? De beschikbare ruimte verticaal is in principe oneindig.
Nee die ruimte is 100%. En 100% is window.offsetHeight. Als ik vervolgens de table bekijk is die relatief in eenvoud, maar bevat gewoon veel nesting. De parent van die nesting is zeer duidelijk gespecificeerd maar Mozilla renderd daar omheen, alsof het een verkeerde volgorde hanteerd, en begint met de childs.
En dat JScript gedoe is dat wel een W3C standaard? Anders heb je geen recht van klagen vind ik. Is dat wel zo dan moeten we de developpers van Mozilla aan het werk zetten. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar ik vind dat soort scriptgebeuren meestal ook vrij zinloos.
JS is geheel volgens de DOM standaard ;) JS werkt ook prima in Mozilla, behalve die SetTimeOut, en die staat al tijden in de Mozilla bugtracker, maar niet eens als high priority, terwijl juist SetTimeOut zowat de meest gebruikte JS functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Op dinsdag 02 juli 2002 13:32 schreef riotrick het volgende:
Ik ben even bezig geweest mijn site (http://www.u-skateparade.nl) door de w3c validator te gooien. De meeste foutjes zijn er inmiddels uitgehaald. Ik blijf echter stuiten op een stukje javascript wat ik gebruik voor het menu wat nogal wat errors geeft. Hier de link naar de validator:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.u-skateparade.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Hoe is dit op te lossen?

Dit dus:
code:
1
2
3
4
menu1[0]='<a href="index.phtml">Over USP</a><br>'
                             ^Error: end tag for element
"A" which is not open; try removing the end tag or 
check for improper nesting of elements

Staat zo in de code:
code:
1
2
3
4
5
var menu1=new Array()
menu1[0]='<a href="index.phtml">Over USP</a><br>'
menu1[1]='<a href="spelregels.php">Spelregels</a><br>'
menu1[2]='<a href="oldpolls.php">Oude Polls</a><br>'
menu1[3]='<a href="skatering.php">Skatering</a><br>'
edit:

escapen van de quotes heeft geen effect, net als de regel afsluiten met ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 14:13 schreef riotrick het volgende:

[..]

edit:

escapen van de quotes heeft geen effect, net als de regel afsluiten met ;
je zou 't scriptje in een aparte file kunnen zetten...(geen mooie oplossing maar toch..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Op dinsdag 02 juli 2002 16:14 schreef compukid het volgende:

[..]

je zou 't scriptje in een aparte file kunnen zetten...(geen mooie oplossing maar toch..)
tja.. dat schiet natuurlijk niet erg op.. we knippen het eruit en zo ziet de validator het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Attn: Gordijnstok

[rant]

Mensen hier beweren niet dat IE een slechte browser is. IMHO doet IE het best aardig. Maar ook IE is gebaat bij correcte HTML. En ook met correcte HTML doet IE wel eens vaag, net zoals de andere browsers. Mijn ervaring is dat er wel workarounds voor zijn, om binnen de standaard de zaak in alle moderne browsers goed te krijgen.

Het probleem is nou, dat veel webdesigners (en jij blijkbaar ook) denken dat IE heilig is, en dat wat IE doet Het Enige Juiste (tm) is. Dat is niet zo. Gewoon even in andere browsers kijken, en wat code aanpassen.

Een ander (groter) probleem is DOM/JavaScript/CSS2. Je kunt wel gaan bitchen dat Opera6 en/of Mozilla steken laten vallen, maar dat doet IE6 en IE5 in veel grotere mate ook. Ook al werk je "IE Only", dan nog moet je ernstig rekening houden met de beperkingen en verschillen tussen de versies (zie eerdere posting hier van mij)

Het grootste probleem is echter de "webmaster" die denkt, "IE is de bekendste browser dus ik ontwikkel daarvoor, en ik gebruik dan ook maar lekker IE-only CSS classes (CSS heeft support voor proprietary zaken, maar MS heeft zelfs DAAR de regels overtreden!)" IMNSHO zijn die mensen de luizen in de pels van internet. Die vallen in de categorie spammers.
Je maakt een website toch niet voor jezelf?! Je maakt een website toch voor anderen, of niet dan?

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 18:39 schreef Nexxennium een stukje over ie gedoe
daarbij komt nog dat een pagina die browser independent is er ook vaak goed uit ziet in nieuwe versies van ie terwijn de ie-only pagina's vaak voor nieuwe versies moeten worden aangepast.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.