Ik wacht nog steeds op een mail van vorige week. Een belangrijke 
Van een @home account, naar een @home account gestuurd
Van een @home account, naar een @home account gestuurd

Verwijderd
Verwijderd
adr opleidingen en meer adr opleidingen
ook vind ik ditsjolmers schreef op 27 January 2003 @ 11:06:
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meerdere DNS servers 'scan' bij Freesco? Ik bedoel, als a geen antwoord geeft, dat ie naar b gaat?
dit is een stukje uit mijn config, ik neem aan dat het hier ergens moet worden ingezet?
......
# [Services] # y - worldwide/s - local/n - disable
ENADNS=s #411.Enable caching DNS server
LOGDNS=n #412.Enable debug info
ENADHCP=s #421.Enable DHCP server
WINSADDR= #422. WINS address (for DHCP server)
LIZTIME=86400,86400 #423. default-lease-time,max-lease-time
ENAWWW=n #431.Enable Public HTTP Server
WWWPORT=80 #432. on port
.......
of helpt het al genoeg om ENADNS=s #411.Enable caching DNS server op y te zetten?
[ Voor 2% gewijzigd door sjolmers op 27-01-2003 11:09 . Reden: FOUTE KNOPJE :( ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Al zou er geen virus zijn, maar juist een stabiel-toevoegend-middel voor @Home zijn, dan blijft @Home @Home hehIkBenAlles schreef op 27 January 2003 @ 09:31:
[...]
close to 24...
Zonder internet zitten is echt kut.
En daar betalen wij @home voor he...
Heeft dit iets te maken met die nieuwe worm die mySQL aantast ofzo?
correct me if i'm wrong
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Je kan die IP's inderdaad vervangen voor een van xs4allsjolmers schreef op 27 January 2003 @ 11:09:
[...]
ook vind ik dit
# [ethernet/leased/printer/ras router]
GATEWAY=217.121.209.1 #911.Default gateway, if exist.
DNSADDR=212.120.66.194 #912.Primary DNS address for ethernet connection
DNSADDR1=212.120.66.195 #913.Secondary DNS address for ethernet connection
PROXY="" #914.HTTP proxy addr[:port]
terug, zou ik er baad bij hebben om van die x.x.x.195 een DNS adres van bijvoorbeeld Xs4all in te vullen??
Nu ook zonder stropdas
Dit probleem heb ik gelukkig nooit, Debian heeft standaard een prima dhcp client die als de dhcp server down is gewoon lekker het laatst verkregen IP opeist als zijn eigenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 11:16:
Ik heb geloof ik m'n PC's nu wel DHCP draaien. Maar goed. . als het er weer uitklapt gooi ik ze wel static.
DNS heb ik sowieso extra (die van T.Net bevoorbeeld)
[ Voor 3% gewijzigd door Hagar op 27-01-2003 13:14 ]
Nu ook zonder stropdas
tvw
Misschien DNS alleen down? Laat me raden.. Msn deed het ookShotGun schreef op 27 januari 2003 @ 13:48:
Weird, toen hier (omgeving den bosch) geen inet was, kon ik wel gewoon Winamp Streams luisteren en eMule ewrkte ook nog
insan1ty schreef op 27 January 2003 @ 01:22:
[...]
ff vraagje.. Hoe komen jullie aan die mooie grafiekjes?
*bookmark*
Hmm bagger.. Daar heb je een unix servert voor nodig ofzo?m-m schreef op 27 januari 2003 @ 22:01:
[...]
Middels smokeping![]()
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/
Verwijderd
ik haal de 600-800 toch nog wel.. Dan gaat mn pc wel hangen enzo. maar hij doet hetVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 22:48:
zolang je bij @home de service niet nodig hebt heerst het best wel ik heb (bijna....) nooit last van uitval en heb nu al een paar weken pc met dlls aanstaan... met 100 tot 370 kb
en ook nog een redelijke game verbinding met ping 30 tot 55 bij Q3.....
Verwijderd
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
[ Voor 33% gewijzigd door insan1ty op 27-01-2003 22:56 ]
Verwijderd
De mailserver van @home ligt er al een paar dagen uit op verschillende plaatsen. Hier in tilburg toevallig niet, alhoewel HlpDsK er wel last van heeft.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:00:
wij hebben nu ook het probleem dat we geen mail kunnen versturen hier op kantoor in groningen. Dit is best lastig vanwege belangrijke dingen die de medewerkers morgen moeten hebben....
Ja maar jij zit ook in Vlijmen, qua @Home netwerk is dat weer een 'losstaand' netwerk dan die van Den Bosch.ShotGun schreef op 27 januari 2003 @ 13:48:
Weird, toen hier (omgeving den bosch) geen inet was, kon ik wel gewoon Winamp Streams luisteren en eMule ewrkte ook nog
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
@Home heeft anders toch maar echt één mailserver. Doe maar eens een nslookup en vergelijk de IP's...insan1ty schreef op 27 januari 2003 @ 23:01:
[...]
De mailserver van @home ligt er al een paar dagen uit op verschillende plaatsen. Hier in tilburg toevallig niet, alhoewel HlpDsK er wel last van heeft.
Ok sommige mensen kunnen er niet opWildfire schreef op 27 januari 2003 @ 23:12:
[...]
@Home heeft anders toch maar echt één mailserver. Doe maar eens een nslookup en vergelijk de IP's...
mail.home.nl verwijst naar de loadbalancer.Wildfire schreef op 27 January 2003 @ 23:12:
[...]
@Home heeft anders toch maar echt één mailserver. Doe maar eens een nslookup en vergelijk de IP's...
1
2
| 220 mail6-sh.home.nl ESMTP server (InterMail vM.5.01.05.17 201-253-122-126-117-2 0021021) ready Tue, 28 Jan 2003 11:40:34 +0100 |
No news is bad news.
Nee.Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:36:
Ligt de newsserver weer op zn gat?
Ik heb gewoon zitten downloaden, niets aan de hand. Je zit toch wel op testnews?
Sinds eerdergisteren hier ook zo. Ook NAV kan er niets mee. Connection to mailserver lost oid. Ik krijg ook mailtjes binnen die 3 weken geleden naar mij zijn verzonden en ontvangsbevestigingen van mailtjes die ik eerdergisteren gemailed heb. Mail is nou eenmaal niet @home's sterkste kantBoy schreef op 28 januari 2003 @ 17:21:
'kheb net een mailtje van zo'n 1,71 mb effe naar mezelf gestuurd...kheb ut nog niet terug!
btw verstuur ik via norton antivirus en die blijft effe hangen en daarna gaat ie verder en kan ook weer hangen...
ligt dat aan @home? Want ik heb daar pas sinds gisteren geloof ik last van...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat is WEL hun sterkste kant??Bor_de_Wollef schreef op 28 January 2003 @ 17:23:
[...]
Sinds eerdergisteren hier ook zo. Ook NAV kan er niets mee. Connection to mailserver lost oid. Ik krijg ook mailtjes binnen die 3 weken geleden naar mij zijn verzonden en ontvangsbevestigingen van mailtjes die ik eerdergisteren gemailed heb. Mail is nou eenmaal niet @home's sterkste kant
Nou, mail niet iig.
No news is bad news.
Ik heb niet echt zin om de helpdesk te bellen, ben je weer een hele middag bezigGeachte heer of mevrouw Rientra,
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
Met dit specifieke probleem kunnen wij u helaas niet per email van
dienst zijn. Bij problemen met de verbinding dient er telefonisch
contact te zijn om achter de oorzaak van het probleem te komen. Wij
vragen u daarom vriendelijk contact op te nemen met onze telefonische
klantenservice: 0900 - 8112. Helaas kunnen wij geen terugbelafpraken
maken of u terugbellen. Onze klantenservicenummer is over het algemeen
het best bereikbaar tussen 13.30 uur en 16.30 uur.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 19:33 ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Niels en Lieke in the house
Ik krijg vandaag ook telkens een "connection refused (error 10061)" melding.Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:36:
Ligt de newsserver weer op zn gat?
Door een storing in ons netwerk kunt u
dinsdag 28 januari 2003 vanaf 18:28 problemen
ondervinden met onze internet service.
Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio
Tilburg.
De storing kan invloed hebben op de
verbinding.
Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.
Excuses voor het ongemak.
C:\>_
testnews.home.nlMr.CeeJay schreef op 28 januari 2003 @ 20:05:
kan iemand me de hostname van die testnews geven ???
Verwijderd
tha_pietah schreef op 28 January 2003 @ 22:26:
daar gaan ontslagen vallen......vooral onder de systeem beheerders.
Verwijderd
woei, werkt!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:36 ]
Hmmm, werkt nog gewoon hier. Sta je misschien per ongeluk in de blacklist van testnews??lordsnow schreef op 29 January 2003 @ 02:25:
testnews.home.nl werkt bij mij niet... telkens diezelfde k*t melding, "connection refused".*kots*
Verwijderd
ja ik kreeg net ook ineens een paar oude mailtjes binnen van 24 en 26 jan..Boy schreef op 29 januari 2003 @ 09:08:
WHOOHOO! Ik kan volgens mij weer mailen!
Kreeg wel vanmorgen mailtjes binnen die iemand me gisteren om 17:11 heeft gestuurd (en 1'tje van 24 jan., maar kweet niet of dat aan @home lag)...
Ben benieuwd hoe lang ze ut deze keer gaan volhouden...
[ Voor 9% gewijzigd door Boy op 29-01-2003 16:50 ]
Geachte heer of mevrouw,
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
Wij hebben helaas in de afgelopen periode meerdere problemen gehad met
onze mail server. Er kunnen af en toe nog vertragingen optreden doordat
de verdeling tussen de mail servers nog niet volledig correct verloopt.
Indien u nog steeds geen e-mail kunt versturen, dan kunt u uw e-mail
correct configureren met behulp van de volgende pagina's.
http://help.home.nl en zoek op "e-mail instellingen"
Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.
Kweet wel hoe ik outlook moet instellen...ligt dus niet aan mij hoor...
Ik heb zo al 3 mailtjes gestuurd ivim de dns servers en ook erbij gezegd dat het op veel plekken zo is. Helaas krijg je dan zo'n standaard bericht terug dat ik maar telefonisch contact op moet nemen met hen. En dat terwijl, als je hier leest, bijna iedereen wel problemen mee heeft... Ik ga niet bellen, ze moeten ook zo iemand maar te woord staan en niet alleen via die 10 eurocent teleffoon
Als je nou even, zoals vele tweakende @Homers, gewoon alternatieve DNS-servers instelt ben je van dat gezeik met de @Home DNS-servers af... even searchen op GoT, we hebben het er al vaker over gehad.Goldme schreef op 29 januari 2003 @ 18:50:
De dns servers liggen er volgens mij uit op dit moment. heeft iemand het ip-adres van google voor mij?
Kut @home
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 29-01-2003 18:53 ]
Ik neem aan dat je in zo'n "blacklist" komt door behoorlijk veel (wat is veel?) te downloaden van de server, of je op andere manieren te misdragen?Wildfire schreef op 29 januari 2003 @ 09:51:
[...]Hmmm, werkt nog gewoon hier. Sta je misschien per ongeluk in de blacklist van testnews??
Verwijderd
Deel je het resultaat van je onderzoekjeVerwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 19:30:
smtp hardstikke mors dood.
/me surft de ADSL-leverancieren al af ..
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Het is al wel eens gebeurd dat een aantal IP's per ongeluk op de blacklist terecht waren gekomen. En de enige manier die er is om er achter te komen is dus om contact op te nemen met @Home... probeer het eerst maar eens via de ng athome.nl.testnews, de newsadmin daar helpt graag.lordsnow schreef op 29 January 2003 @ 19:42:
[...]
Ik neem aan dat je in zo'n "blacklist" komt door behoorlijk veel (wat is veel?) te downloaden van de server, of je op andere manieren te misdragen?
Ik zou eerlijk gezecht niet weten hoe (waarom) ik op zo'n blacklist zou kunnen staan.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is ook de enige medewerker van @home die ik ooit _echt_ klantvragen heb zien beantwoorden!Wildfire schreef op 30 January 2003 @ 11:05:
probeer het eerst maar eens via de ng athome.nl.testnews, de newsadmin daar helpt graag.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
[ Voor 19% gewijzigd door lordsnow op 30-01-2003 16:06 ]
mooi toch, gaat het alleen maar beter bij jouwVan de 12 @home verbindingen bij mij in de straat hebben er al 5 opgezegd, nee dat komt goed bij hun.
Een DHCP client kan alleen vragen om een specifiek IP adres. Een DHCP server heeft _altijd_ het laatste woord.Hagar schreef op 27 januari 2003 @ 13:14:
[...]
Dit probleem heb ik gelukkig nooit, Debian heeft standaard een prima dhcp client die als de dhcp server down is gewoon lekker het laatst verkregen IP opeist als zijn eigen
quote != edit
Name: news.tilbu1.nb.home.nllordsnow schreef op 29 januari 2003 @ 02:25:
testnews.home.nl werkt bij mij niet... telkens diezelfde k*t melding, "connection refused".*kots*
Dus lijkt is het vrij waarschijnlijk dat er iets erg kappot was en dus je internet ook niet werkte.m-m schreef op 27 januari 2003 @ 21:58:
[afbeelding]
Idd @ Qorne.. Eelde heeft er _UREN_ uit gelegen. TV is idd ook nog plat (hoewel, t werkt een heel klein beetje.. heel veel ruis en maar een paar kanalen).
Je weet geeneens wat er aan de hand is. Voor het zelfde geld is het een bug in IOS/Junos of what ever voor routers ze daar gebruiken. Kan je nog zo'n goede systeembeheerder zijn.tha_pietah schreef op 28 januari 2003 @ 22:26:
daar gaan ontslagen vallen......vooral onder de systeem beheerders.
ik hoop dat er ooit nog goeie systeembeheerders rond gaan lopen daar. en dat @home wat meer gaat uitgeven voor onderhoud van de apperatuur en behoud van haar klanten.
heb hier ook problemen.
zelfde als overal. de verbinding die steeds wegvalt
[ Voor 2% gewijzigd door PolarBear op 30-01-2003 19:35 . Reden: Typo ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 06:41 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nu ook zonder stropdas
| Specs Aurora24 | My music |
gniffel@GNIFFELGNIFFEL schreef op 31 January 2003 @ 15:31:
problemen at home? nou ik word mishandeld geslagen gemarteld....... oooooh @home. hmmm laat dan maar.............. :-)
Ja, hier precies hetzelfdem-m schreef op 31 januari 2003 @ 15:10:
Het was hier ook net ongeveer een uur retetraag.. Kon helemaal weer niks. 't www op ging niet zo sloom, IRC was om de 2 minuten reconnecten omdat ik weer disconnecte. Het rare: de ping bleef goed en geen packetloss.
Nu ook zonder stropdas
Hagar schreef op 31 January 2003 @ 15:47:
[...]
Ja, hier precies hetzelfde
Nu is het overigens weer "normaal"
* Hagar begint opnieuw met het installeren van Gentoo
Stomme eerste lijners. Altijd eigenwijs he.. Ik bedoel het is duidelijk dat het probleem aan hun kant ligt, doe dan niet flauw en geef dat ook toe [heb ik een keer gezegdm-m schreef op 31 januari 2003 @ 15:57:
[...]
Dit probleem heb ik veel vaker tegenwoordig... Ik heb de helpdesk er al es om gebeld. Softwareprobleem, waarschijnlijk virusscanner. Ik uitleggen dat ik 2 PC's online heb (eigenlijk meer, maar dat is via 1 van de 2) middels een hub en een 2e IP-adres, maar dat ze het allebei hebben. Nee meneer, dan is het inderdaad geen softwareprobleem, maar een probleem met uw hub. Ja maar als ik dan een van de twee los aansluit op het kabelmodem heb ik het nog. Dan is het toch een softwareprobleem meneer. RAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!! Die eerstelijns zijn soms echt _DWARS_. De ene PC draait Win2k, de ander Linux. Het lijkt me dus niet een softwareprobleem dat zich TOEVALLIG tegelijkertijd op beide PC's voordoet.
Scherm met speedtest dan maar continu open laten staan en F5en terwijl je aan het downloaden bentTheKeeper schreef op 31 January 2003 @ 21:37:
Nu al een tijdje geen echte problemen meer, al is de mail nog wel wat onbetrouwbaar hier. Kreeg dinsdag nog meel van vrijdag en zaterdag binnen terwijl er al wel mail van maandag binnen was.
Verder als ik last heb van trage surfsnelheid, dan pak ik speedtest.nl erbij en gaat alles meteen weer sneller.... blijft toch vreemd. Ik blijf bij mijn stelling dat @home je dan hoger op een soort rankinglist schopt om zo maar goeie resultaten te behalen. Ook na een gemailde of doorgebelde klacht doen ze dat. Een ander zal er wel weer de dupe van zijn.
Verwijderd
Tja en dat denk je echt ?TheKeeper schreef op 31 januari 2003 @ 21:37:
Verder als ik last heb van trage surfsnelheid, dan pak ik speedtest.nl erbij en gaat alles meteen weer sneller.... blijft toch vreemd. Ik blijf bij mijn stelling dat @home je dan hoger op een soort rankinglist schopt om zo maar goeie resultaten te behalen. Ook na een gemailde of doorgebelde klacht doen ze dat. Een ander zal er wel weer de dupe van zijn.
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 22:23:
klopt het dat de webserver van @home eruit ligt???
wan tik kan niet op mijn site
www.saloutilburg.tk of jullie wel?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Tracing route to www.saloutilburg.tk [195.20.32.104] over a maximum of 30 hops: 1 15 ms <10 ms <10 ms 10.0.0.138 2 16 ms 16 ms 15 ms 195.190.241.1 3 16 ms 15 ms 32 ms 194.109.5.181 4 16 ms 31 ms 16 ms 194.109.5.14 5 16 ms 16 ms 31 ms AMS-IX.fe0-0-baby-natasha.AMS.router.COLT.net [1 93.148.15.101] 6 16 ms 15 ms 32 ms carthage.NL.COLT.NET [212.74.66.34] 7 672 ms 609 ms 594 ms FE8-1-1-MAD-IA27AR02.ams.nl.COLT.NET [212.78.160 .60] 8 16 ms 16 ms 31 ms 212.123.194.102 9 * * * Request timed out. 10 * * * Request timed out. C:\>telnet www.saloutilburg.tk 80 Connecting To www.saloutilburg.tk...Could not open a connection to host on port 80 : Connect failed |
De webserver van @home, daar staat jouw site toch niet op gehost?Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 22:23:
Het lijkt er inderdaad dat de webspace van @home down is.. Ik neem aan dat die .tk een redirect is naar je members.home.nl/username ?Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 22:23:
Verwijderd
Stel als SMTP en POP server eens 'mail.home.nl' in i.p.v. 'mail', dat werkt over het algemeen een stuk beter.Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 13:40:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Norton? heb je al bij technet gekeken?Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 13:40:
Hmm... ik heb nog steeds problemen met het ophalen van de mail...... Al ongeveer de gehele week ik krijg steed deze boodschap:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
No news is bad news.
[ Voor 37% gewijzigd door ThaHandy op 01-02-2003 17:59 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq