In opvolging van deel 1 die de duizend replies gepasseerd is hier deel 2.
Deel 1 vind je hier:
[topic=382254/1/150]
Deel 1 vind je hier:
[topic=382254/1/150]
Verwijderd
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
ahaaaOp zaterdag 29 juni 2002 21:03 schreef Ronnie_T het volgende:
mail is morsdood
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| Ping-statistieken voor 195.193.163.253: Pakketten: verzonden = 117, ontvangen = 105, verloren = 12 (10% verlies), Retourtijd bij benadering in milliseconden: Minimum = 180 ms, Maximum = 310 ms, Gemiddeld = 199 ms Control-C ^C C:\> |
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Ik ook, vanaf 10 uur ongeveer viel @home uit. Best irritant als je net een potje wilde gameOp zondag 30 juni 2002 01:57 schreef RoeLz het volgende:
* Gisae heeft er net weer 4 uur downtime opzitten
Liep vast verderop in het netwerk
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
goed ideeOp zondag 30 juni 2002 20:07 schreef tafmaf het volgende:
1 voordeel heeft die mail storing wel gehad
was er zo zat van dat ik nu toch maar eens een eigen pop/smtp server heb opgzet
heb dus nu een goede internet verbindnig en voor de mail hoef ik niet meer bij @home te zijn
Wat een omwijze kneuzen daar zeg :ROp zaterdag 29 juni 2002 22:34 schreef Optical het volgende:
misschien wel leuk , de oplossingen waar @home mee komt aanzetten :
http://members.home.nl/optical/home.txt
omderaan beginnen te lezen ...
oh ja en idd. mail is dood
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
het antwoord:Op zondag 30 juni 2002 21:13 schreef sventhemen het volgende:
Mijn 2e ip doet het G*D niet meer. @home zegt dat zij er niets mee te maken hebben. Maar dat kan gewoon niet. Als ik cc1985**-a als compnaam neem doet ie het als ik cc1985**-b neem doet ie het niet. Dat ligt dan toch echt aan @home.
Ja kijk, zo kan ik ook helpdesker zijn.Geachte heer Fogheri,
Helaas kunnen wij u hierbij geen ondersteuning bieden.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home
Verwijderd
Verwijderd
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
huh? Das boven de capResultaten van [url="http://www.speedtest.nl"]http://www.speedtest.nl[/url]
(Overgenomen op Fri Jul 19 2002 om 14:34:40 UTC+0200)
Download : 495.4 KByte/sec
Verwijderd
dat deed ik om de 2 minuten automatisch.. guess what? Mijn email adres is geblokkeerd door @HomeOp vrijdag 19 juli 2002 15:15 schreef Cutebritney het volgende:
* m-m checket om de 1 min. z'n mail, gaat al ruim een jaar goed
1
2
3
4
5
| +OK InterMail POP3 server ready. USER michiel.heijkoop +OK please send PASS command PASS (de groeten lieve GoT-vriendjes!) -ERR account is currently inactive. |
Pingstatistieken voor 217.120.120.1:Op vrijdag 19 juli 2002 15:19 schreef Wokschotel het volgende:
Kan iemand mijn @Home-gateway eens proberen te pingen? 217.120.120.1
ThanxOp vrijdag 19 juli 2002 15:20 schreef m-m het volgende:
[..]
Pingstatistieken voor 217.120.120.1:
Packets: verzonden = 12, ontvangen = 12, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 29ms, Maximum = 37ms, Gemiddeld = 32ms
Control-C
Ziet er goed uit hoor.
Bezig met tracen van route naar r2-fe0-0-9-sec.tilbu1.nb.home.nl [217.120.120.1]
voor maximaal 30 hops:
1 26 ms 24 ms 20 ms r1-atm0-0-0-6.rdc1.ov.home.nl [213.51.82.1]
2 28 ms 29 ms 24 ms bb1-ge3-0-32.rdc1.ov.home.nl [212.120.67.121]
3 29 ms 17 ms 30 ms bb1-pos2-0.hnglo1.ov.home.nl [212.120.67.97]
4 30 ms 27 ms 17 ms bb1-new-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.133.10
6]
5 34 ms 35 ms 28 ms r2-fe0-0-9-sec.tilbu1.nb.home.nl [217.120.120.1]
ik doe het al ruim een jaar...nooit wat van gehoordOp vrijdag 19 juli 2002 15:19 schreef m-m het volgende:
[..]
dat deed ik om de 2 minuten automatisch.. guess what? Mijn email adres is geblokkeerd door @Home
code:
1 2 3 4 5 +OK InterMail POP3 server ready. USER michiel.heijkoop +OK please send PASS command PASS (de groeten lieve GoT-vriendjes!) -ERR account is currently inactive.
In het accountbeheer behoort dit emailadres mij ook niet meer toe, maar wil ik het opnieuw aanmaken is het reeds in gebruik. Leuk hè?
nee, dit was gewoon een extra email adres, het emailadres van mn vader (het hoofdaccount) werkt nog gewoon en op dat account staat het dataverkeer. Ik denk dat ze steekproefsgewijs naar dat soort dingen kijken oid.Op vrijdag 19 juli 2002 15:22 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
ik doe het al ruim een jaar...nooit wat van gehoord
Komt het niet omdat je erg veel dataverkeer genereerde met dat adres
Maar het staat toch niet in het contrakt ?Op vrijdag 19 juli 2002 15:24 schreef m-m het volgende:
[..]
nee, dit was gewoon een extra email adres, het emailadres van mn vader (het hoofdaccount) werkt nog gewoon en op dat account staat het dataverkeer. Ik denk dat ze steekproefsgewijs naar dat soort dingen kijken oid.
ik vond het ook niet bepaald fijn en pakte direct de telefoon om vervolgens een half uur in de wacht te zitten en het maar op te gevenOp vrijdag 19 juli 2002 15:26 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Maar het staat toch niet in het contrakt ?
Hoe kunnen ze nou ineens je emailadres verwijderen zonder waarschuwing oid...zonder dat je weet dat je iets fout doet...
Moeten ze bij mij iig niet gaan flikken..'k klaag ze aan
14. 'te vaak' emailcheckende abonnees wijzen op hun gedrag
Het advies van @Home is om 1 maal per 5 minuten de mail ophalen. Dit wordt op dit moment echter niet afgedwongen en dit gaat in de toekomst ook niet gebeuren. @Home doet ook geen moeite om mensen die vaker e-mail checken te wijzen op hun gedrag. Wat Troubles@Home betreft hoeft @Home het 'e-mail-check-gedrag' van haar abonnees dan ook niet meer aan te voeren als reden voor problemen met de mailservers.
Verwijderd
C:\>_
Verwijderd
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Je moet de volledige namen gebruiken, dus start.home.nl voor de contentsite en mail.home.nl voor de mailserver.456 schreef op 07 september 2002 @ 19:56:
kheb een vraagje over athome. Kheb (het mag dus sinds kort) een klein netwerkje. Dwz, gewoon internet sharing, met 2 netwerkkaarten.
Hoekan ik nu op de 2e computer toch een email programma laten runnen, met de mail servers van athome.
bv. 'www' (start pagina athome) werkt nl. ook niet, want er wordt dan binnen het eigen netwerk gekeken.
Dat probleem heb ik sinds kort dus ookQyRoZ schreef op 17 september 2002 @ 19:52:
*schop*
Ik heb @Home met meerdere IP's (3 stuks) maar sinds gisteren gaat het niet lekker meer. Mijn eigen pc heeft de -a hostname, die van mn huisgenoot -b en die van zn vriendin -c, maar alleen mn huisgenoot (-b) kan nog maar goed internetten... bij de andere twee gaat het super-traag tot helemaal niet
We zitten allemaal op dezelfde gateway dus dat is het probleem ook niet...
Op http://www.troublesathome...es/3/3126.html?1031847294 staat ook een draadje met wat reacties, maar geen goede oplossingen voor mij (zit ook niet op een nodemove) en daar kan ik ook niet reageren.
Nog meer mensen hier daar problemen mee?
Verwijderd
Tja ben je mooi klaar mee, hier heb ik gelukkig geen probs, maar zit er wel aan te denken om het te faken om zodoende het nieuwe surfboard modem te krijgen, je weet wel die nieuwe witte, van motorolaTheKeeper schreef op 20 september 2002 @ 11:27:
Ik heb nu 2 weken lang al last van een trage verbinding. Het is allemaal begonnen toen ze de mailservers aangepast hebben en ik zocht het probleem dan ook eerst daarin.
Maar 2 weken lang een downloadsnelheid die gelijk is aan een 56k6 (hoewel de 56k6 misschien nog sneller is) en andere gebruikers van @home die wel een snelle verbinding hebben ben ik het zat.
Een boze mail gestuurd, maar dat gaat weer dagen duren voor er reactie is (weekend er ook nog tussen). Op speedtest.nl m'n snelheden gemeten en die ook naar ze gestuurd. De download was niet eens te meten omdat ie niet eens 1024KByte binnen kon halen.
Upload lag zo rond de 2.7KByte/s en normaal in mijn buurt over de laatste 4 weken is 10.7 KByte
Aantal connections is bij mij ongeveer een 27 gemiddeld per minuut, waar voor Assen toch een gemiddelde geld van 351 connections per minuut.
En dan het vreemde.... de pingtijden zijn wel normaal of slechts een fractie er boven.
Heb verder alles al geprobeerd.... modem eruit en erin.... IP vrijgeven en vernieuwen... etc. Alleen nog niet de '@home-oplossingen' zoals nieuwe UTP-kabel, alles opnieuw installeren, ruis op de kabel tussen modem en waar kabel het huis in komt, etc...
Wie heeft enig idee wat het probleem is, want van @home verwacht ik geen zinnig antwoord.
PS. heb ze ook dringend verzocht om de betaling van automatische incasso om te zetten in acceptgiro's, zodat ik op @home snelheid kan betalen.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
TheKeeper schreef op 20 september 2002 @ 11:27:
En dan het vreemde.... de pingtijden zijn wel normaal of slechts een fractie er boven.
Wie heeft enig idee wat het probleem is, want van @home verwacht ik geen zinnig antwoord.
DNS servers zijn er inderdaad uitgevlogen. Maar ik kan nu weer overal bij... heeft ongeveer 1,5 uur geduurd... heel limburg lag eruit..ludo schreef op 20 september 2002 @ 23:22:
De DNS servers van @Home zijn momenteel wel heel erg opgefokt
Het vage is dat alleen tweakers.net nog blijkt te werken
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Sinds wanneer gebruikt men interne ip-ranges op i'net? Nog nooit gezien, en zeker niet bij @home...Mistral schreef op 20 september 2002 @ 18:33:
10.200.25.1
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."
haha, iddaxis schreef op 21 september 2002 @ 00:17:
[...]
Sinds wanneer gebruikt men interne ip-ranges op i'net? Nog nooit gezien, en zeker niet bij @home...
Verwijderd
C:\>tracert www.tweakers.netdamster schreef op 21 september 2002 @ 15:12:
haha, idd
dat adres: 10.200.25.1
is een adres in je interne netwerk.
oftewel. je hebt dus een knudde geconfigureerd netwerk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Tracing route to loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms Router [192.168.168.230] 2 19 ms 7 ms 7 ms 10.220.210.1 3 8 ms 7 ms 7 ms bb1-ge6-2-1.tilbu1.nb.home.nl [213.51.132.233] 4 10 ms 11 ms 11 ms bb1-pos3-0.amsix-nikhef.home.nl [212.120.67.117] 5 10 ms 10 ms 10 ms bb2-ge5-2-1.amsix-nikhef.home.nl [212.120.67.9] 6 10 ms * 28 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1 5.163] 7 21 ms 11 ms 10 ms slb.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete. |
hmm, dat is dan wel raar.Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:12:
[...]
mja, dus ik heb dan ook een "knudde geconfigureerd" netwerk...
waarschijnlijk krijgt iedere @home-er met een Motorola modem een 10.x.x.x IP te zien.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Tracing route to 10.220.210.1 over a maximum of 30 hops 1 15 ms 18 ms 22 ms r1-ge0-0-3.groni1.gr.home.nl 2 34 ms 21 ms 20 ms r6-atm1-0-0-138.rdc1.ov.home.nl 3 25 ms 27 ms 18 ms bb1-ge6-0.hnglo1.ov.home.nl 4 28 ms 18 ms 32 ms bb1-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl 5 30 ms 28 ms 28 ms bb1-pos2-0.tilbu1.nb.home.nl 6 44 ms 19 ms 19 ms 10.220.210.1 |
hmm, sorry oordeelde te snel.Mistral schreef op 21 september 2002 @ 18:26:
Wij hebben hier GEEN netwerk, jammer genoeg l:(. Er is nog altijd maar 1 pc in dit huis. Nogmaals: dit ip range kwam tevoorschijn na de modemswap 2 jaar geleden.
Hierover hebben wij ook al contact gehad met de helpdesk en de TWEEDElijns medewerker wist toen ook niet wat dit te betekenen had. Nadat hij zelf navraag had gedaan kwam het antwoord dat dit het modem ip was. @Home levert echt niet overal goed werk en op sommige plekken ( bij ons d.i. Maastricht) zelfs zwaar onder de maat.
Maar vanaf volgende maand kunnen wij adsl krijgen en dan mag @Home het modem ergens duwen waar de zon nooit schijnt}).
DOH Docsis modems hebben een ip adres. Jij zit zijn modem te pingen. Zoals je ziet blijft alles binnen het @Home netwerk dus is er _niets_ vreemds ....damster schreef op 21 september 2002 @ 16:31:
[...]
update:
nou wordt het nog gekker.
ga ik dat adres tracen blijkt het gewoon een ip te zijn op internet?
gekker moet het niet worden bij @home
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Tracing route to 10.220.210.1 over a maximum of 30 hops 1 15 ms 18 ms 22 ms r1-ge0-0-3.groni1.gr.home.nl 2 34 ms 21 ms 20 ms r6-atm1-0-0-138.rdc1.ov.home.nl 3 25 ms 27 ms 18 ms bb1-ge6-0.hnglo1.ov.home.nl 4 28 ms 18 ms 32 ms bb1-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl 5 30 ms 28 ms 28 ms bb1-pos2-0.tilbu1.nb.home.nl 6 44 ms 19 ms 19 ms 10.220.210.1
dit vind ik toch wel erg raar, aangezien de 10.x.x.x adressen zijn gereserveerd voor interne netwerken.
@home is hier kut de laatste tijd en het wordt steeds slechterBij deze wil ik melden dat voor de zoveelste keer deze week de snelheid van mijn verbinding VER beneden peil ligt. Browsen is vrijwel niet meer mogelijk. Dit probleem doet zich reeds meerdere weken voor op diverse momenten.
Bij www.speedtest.nl en www.mordax.nl worden op dit moment bij de downloadtests snelheden gemeten tussen de 10 en 50kbs. De uploadtest echter worden zelfs niet eens uitgevoerd en daar zal dan ook de reden liggen dat ik op dit moment meer dan 5 minuten moet wachten voor een niet al te ingewikkelde internetpagina geladen is. Zelfs de servicepagina van @home is niet bereikbaar.
Ik wil deze gelegenheid dan ook meteen aangrijpen om mijn ontevredenheid uit te spreken over de algehele prestaties van mijn kabelverbinding wat uploads betreft. Ik betaal een abonnement van 45 euro met een uploadsnelheid van 16kbs, maar in de praktijk is 12 het uiterste maximum (en dan heb ik het over uploaden naar de webspace op de members.home.nl servers) en meestal ligt die snelheid onder de 10kbs. Daarnaast is de verbinding zo onstabiel dat bij het FTP-programma dat ik gebruik in de snelheidsgrafiek te zien is dat de snelheid heen en weer schommelt tussen 0kbs (!) en 12kbs.
Waarschijnlijk is deze bijzonder onstabiele verbinding ook er de oorzaak van dat als ik bestanden van 500k of meer wil uploaden dat ik deze diverse malen moet hervatten wegens het verbreken van de upload.
Ik hoop dat deze mail voor u aanleiding is het probleem te onderzoeken, constateren en verbeteren.
Verwijderd
Ja hier ook HeerlenVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:10:
Ik heb op dit moment problemen met m;n mail bij @home.
Ik krijg al 2-3 dagen geen mail meer binnen op m;n mail account bij @home, op zich geen groot probleem, ik gebruikt het alleen voor maillists te ontvangen e.d.
Ik zit in Heerlen, is er iemand in deze omgeving die ook mail problemen heeft?
oooh, werkt dat zoo.PolarBear schreef op 21 september 2002 @ 20:12:
[...]
DOH Docsis modems hebben een ip adres. Jij zit zijn modem te pingen. Zoals je ziet blijft alles binnen het @Home netwerk dus is er _niets_ vreemds ....
Verwijderd
Ja ik zit achter een router, maar de router kan de mailserver zelf gewoon bereiken.ludo schreef op 22 september 2002 @ 11:51:
[...]
Ja hier ook Heerlen
Mail servers waren net weer eens downMaar nu werken ze hier iig weer
Maar je ontvangt al een paar dagen geen mail meer
Zit je achter een router?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Het ligt aan jou. Zelf zit ik al tijden op testnews, die werkt erg lekker... en ik heb zojuist de normale newsserver (via news) een getest, werkt ook gewoon hoor.LiquidSilver schreef op 22 september 2002 @ 19:12:
Hmmm zijn de news servers nou al 2 dagen down of ligt dat aan mij?
Verwijderd
Ik kan anders nog gewoon netjes e-mail versturen èn ontvangen via mailVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:16:
Ze hebben bij @home de mailservers aangepast. in plaats van mail moet je verbinding maken met mail.home.nl. Overal in de handleidingen (en de helpdesk raadde het mij een tijdje terug ook ten zeerste aan) wordt verteld dat de server mail zonder .home.nl heet.
Probeer je mail-client 's in te stellen op mail.home.nl en je ziet dat je een mailtje hebt dat de mailservers zijn aangepast. Op mail krijg je wel verbinding maar zegt ie dat je geen mail hebt...
enC:\Documents and Settings\Brian\Bureaublad>nslookup mail
Server: proxy3.rdc1.nb.home.nl
Address: 213.51.129.67
Non-authoritative answer:
Name: mail.home.nl
Address: 213.51.128.65
Aliases: mail.nodemove.home.nl
C:\Documents and Settings\Brian\Bureaublad>nslookup mail.home.nl
Server: proxy3.rdc1.nb.home.nl
Address: 213.51.129.67
Non-authoritative answer:
Name: mail.home.nl
Address: 213.51.128.65
Ow merci, dan ga ik eens met router kloten...Wildfire schreef op 22 september 2002 @ 19:15:
[...]
Het ligt aan jou. Zelf zit ik al tijden op testnews, die werkt erg lekker... en ik heb zojuist de normale newsserver (via news) een getest, werkt ook gewoon hoor.
Verwijderd
Zoals je kan zien in het telnet schermpje, verbind ik al met mail.home.nl, ook gewoon mail heb ik geprobeerd. Het is allemaal hetzelfde.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:16:
Ze hebben bij @home de mailservers aangepast. in plaats van mail moet je verbinding maken met mail.home.nl. Overal in de handleidingen (en de helpdesk raadde het mij een tijdje terug ook ten zeerste aan) wordt verteld dat de server mail zonder .home.nl heet.
Probeer je mail-client 's in te stellen op mail.home.nl en je ziet dat je een mailtje hebt dat de mailservers zijn aangepast. Op mail krijg je wel verbinding maar zegt ie dat je geen mail hebt...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
news.eelde1.dr.home.nlLiquidSilver schreef op 22 september 2002 @ 19:38:
Heb nog een vraagje, heb een router, maar eerst werkte alles gewoon, nu kan ik mail niet pingen etc, kan gewoon de host niet vinden dus DNS klopt niet ofzo.
mail.home.nl werkt wel gewoon, maar news werkt dus ook niet, is er een andere naam voor? news.home.nl ofzo werkt ook niet.
Of weet iemand ff snel hoe ik dit kan instellen
Ooow zom-m schreef op 22 september 2002 @ 19:42:
[...]
news.eelde1.dr.home.nl
of ipv dat eelde1.dr je eigen plaatsnaam1.provincie
Heh, ik heb tot voor kort nog NOOIT problemen gehad met @home maastricht.damster schreef op 21 september 2002 @ 19:22:
[...]
je bent trouwens een van de eerste mensen die ik hoor klagen over @home maastricht.
dacht altijd dat @home maastricht zo'n stabiele en snelle verbinding had
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq