Het grote NWN ervaringen/hulp topic 1 **Spoilers**

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 17:37 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

Niet in het boek dat ik had dacht ik (maar heb grafisch alles op z'n laagst staan -> verschil zou wel eens lastig te zien zijn geweest).

Ik weet niet eens of ik die optie wil in de lijst heb staan, ik heb volgens mij alleen als eerste keuze: de naam van de portal/plaats (Ab-nogwat), de naam van die taal (N-nogwat), Emperor en Might (of Power, weet niet meer).

Maar misschien moet ik het nogmaals proberen, kan zijn dat ik nogal blind was gisteren.
Onzin :)
Je moet de scroll vinden voordat je de antwoorden kan geven, dit werkt al zo het hele spel dus er had een lampje moeten gaan branden. Pas als je die in je inventory hebt kan je de juiste antwoorden geven. Er niet zo ver vandaan ligt een corps met die scroll... ff zoeken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 17:37 schreef lnfinitive het volgende:

[..]

Niet in het boek dat ik had dacht ik (maar heb grafisch alles op z'n laagst staan -> verschil zou wel eens lastig te zien zijn geweest).

Ik weet niet eens of ik die optie wil in de lijst heb staan, ik heb volgens mij alleen als eerste keuze: de naam van de portal/plaats (Ab-nogwat), de naam van die taal (N-nogwat), Emperor en Might (of Power, weet niet meer).

Maar misschien moet ik het nogmaals proberen, kan zijn dat ik nogal blind was gisteren.
Toevallig ben ik daar ook nu. Antwoord is
Nether (2e van boven iig)
Shall
Rule

Ik ga nu een portal in

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op vrijdag 12 juli 2002 18:50 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Toevallig ben ik daar ook nu. Antwoord is
Nether (2e van boven iig)
Shall
Rule

Ik ga nu een portal in
dat staat ook in een boek of scroll die je ergens in de buurt bij een corpse vindt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff bijna de hele topic doorgelezen...
Nah komt me vraagje...
Als ik een screenshot maak krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/Paper2/nwn1.jpg
(real-size => http://members.lycos.nl/Paper2/nwn.jpg)

En ik zag 't al bij één iemand half in deze topic, maar zoals je ziet zijn de bovenste delen van me overlay windows foetsie... hoe komt dit... (ik doe trouwens gewoon print screen en dan plakken) en zijn er meer mensen die dit hebben... of over gehoord hebben...

Daarnaast moek gewoon ff zeggen dat zit zo'n stoer spel is... maar goed dat wisten de meeste waarschijnlijk al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Infinitive meldt even dat het hem gelukt is met die pillaar

Het was niet zozeer dat ik die scroll niet kon vinden. Echter, ik kwam pas later terug naar die pillaar en had in tussentijd die scroll verkocht. Met wat geluk kon ik die scroll nog terugvinden bij een dealer, maar ik wist verder niet meer of er nog andere dingen moesten gebeuren.

Het was inderdaad een optie bij keuze 2. Keuze twee was precies de laatste set die ik afgelopen had en heb natuurlijk precies de juiste keuze per ongeluk overgeslagen :( [wet van Murphey, iemand?]
Anyway, na zo'n 128 skeleton warriors was ik in ieder geval wel een level up gegaan :)

Maar goed, ben nu in dat Luskan aangeland. Ik had nog wel een quest met een druid circle opengelaten, maar omdat ik zelf geen druid ben kon ik volgens mij die quest ook niet doen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 09:34 schreef Infinitive het volgende:
Infinitive meldt even dat het hem gelukt is met die pillaar

Het was niet zozeer dat ik die scroll niet kon vinden. Echter, ik kwam pas later terug naar die pillaar en had in tussentijd die scroll verkocht. Met wat geluk kon ik die scroll nog terugvinden bij een dealer, maar ik wist verder niet meer of er nog andere dingen moesten gebeuren.

Het was inderdaad een optie bij keuze 2. Keuze twee was precies de laatste set die ik afgelopen had en heb natuurlijk precies de juiste keuze per ongeluk overgeslagen :( [wet van Murphey, iemand?]
Anyway, na zo'n 128 skeleton warriors was ik in ieder geval wel een level up gegaan :)

Maar goed, ben nu in dat Luskan aangeland. Ik had nog wel een quest met een druid circle opengelaten, maar omdat ik zelf geen druid ben kon ik volgens mij die quest ook niet doen?
Ik ken het probleem. Even die hele druid circle uitmoorden voor wat aardige goodies is een optie :P (kreeg paar zeer dikke wapens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
hoe versla je in godsnaam de laatste eindbaas? eerst dat groepje creators waarbij ik al me spells (level 20 wizard) kwijt ben en als ik geluk heb leeft me merc nog, daarna komt pas de echte eindbaas, maar in de tussentijd kan ik niet resten?? de stone of recall werkt ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 20-10 19:47

Flapmo

and back is gigi!

Iemand al eens een ranger gemaakt? Wil na mijn sorc lvl 20 wel eens een gokje wagen. Ranger//rogue?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:40

Mohy

Star Citizen

Op zaterdag 13 juli 2002 18:26 schreef CU2morO het volgende:
hoe versla je in godsnaam de laatste eindbaas? eerst dat groepje creators waarbij ik al me spells (level 20 wizard) kwijt ben en als ik geluk heb leeft me merc nog, daarna komt pas de echte eindbaas, maar in de tussentijd kan ik niet resten?? de stone of recall werkt ook niet :'(
Er staat een beeld in die ruimte, deze vernielen en de speren zijn weg. Dan een van de figuren die achter die speren zit mollen. Dit zijn figuren die ervoor zorgen dat de eindbaas onkwetsbaar is voor een bepaald soort wapen. Als je dus de gast sloopt die voor het "sword" (of was het Bladed)zorgt, is de eindbaas dus kwetsbaar voor het zwaard. :) en zo hebben ze allemaal hun deel.

Oh ja, en heeeeel veeeeel heal potions meenemen en veel saven
suc7

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 20:10 schreef Flapmo het volgende:
Iemand al eens een ranger gemaakt? Wil na mijn sorc lvl 20 wel eens een gokje wagen. Ranger//rogue?
Ranger/Rogue is een hele leuke combo (Zie Tomi :9)
Halfling met een short bow, heel cool.
Btw, ik heb hem :

***SPOILER ALERT****

Great Sword +3 (Kosten 33000 GP)
Adamatine (Gevonden in Chapter 1)
20000 GP (Bijbetaling voor die smith :( )

----------- +

Afbeeldingslocatie: http://www.truesoft.nl/jeffrey/harbinger.gif

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Pics als ik hem equiped heb komen eraan, eerst even lvl13->lvl14 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Dan start ik nu me ranger//rogue...aangezien de rogue klasse dan niet meetelt (half-ling) is ie niet multiclass en dus geen XP penaltie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Sorry ik moet het ff kwijd ik ga me steeds meer ergen aan dingen in NWN .

Er zitten nog heel wat Foutjes in het spel die van mij wel weggewerkt mogen worden ..

ZOals ;

Ik was een Vechter lvl 9 (gebruik geen spells )
Maar ben nu level 11 .

Maar wat is het geval .

IK had toen ik level 9 was geen p[roblemen met sommige beesten die waren in 1 klap dood of 2 klappen .

Maar nu verlies ik het tegen die zelfde vijanden :(
Ik heb een van de beste armors aan en een zwaard met +2
Wat ik dus eerst niet had want dit heb ik gekocht toen ik level 10 was ..

Ik vind het wel raar .. want je zou zeggen dat je dan die dengen makkelijk aan kunt als je 2 levels hoger ben geworden ..

Heeft iemand hier ook problemen mee .
.

En ook erg ik me aan die Vallen waarbij je bevroren wordt terwijl je geen vijand in de buurt heb ..

Het houd alleen maar op zo iets ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Op zondag 14 juli 2002 12:10 schreef Blackhole het volgende:
Sorry ik moet het ff kwijd ik ga me steeds meer ergen aan dingen in NWN .

Er zitten nog heel wat Foutjes in het spel die van mij wel weggewerkt mogen worden ..

ZOals ;

Ik was een Vechter lvl 9 (gebruik geen spells )
Maar ben nu level 11 .

Maar wat is het geval .

IK had toen ik level 9 was geen p[roblemen met sommige beesten die waren in 1 klap dood of 2 klappen .

Maar nu verlies ik het tegen die zelfde vijanden :(
Ik heb een van de beste armors aan en een swaart met +2
Wat ik dus eerst niet had want dit heb ik gekocht toen ik level 10 was ..

Ik vind het wel raar .. want je zou zeggen dat je dan die dengen makkelijk aan kunt als je 2 levels hoger ben geworden ..

Heeft iemand hier ook problemen mee .
.

En ook erg ik me aan die Vallen waarbij je bevroren wordt terwijl je geen vijand in de buurt heb ..

Het houd alleen maar op zo iets ..
Uhm zit er geen equal systeem in? Hoe hoger jij wordt hoe sterker bepaalde enemy's worden (tot een bepaalde graad natuurlijk)..?

//edit en het is swaard en dingen :+ //mierenneuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Op zondag 14 juli 2002 12:24 schreef Flapmo het volgende:

[..]

GRIN als je het dan helemaal goed moet doen is het ZWAARD

PS had nog geen koffie op nu wel .. Goede middag mensen :P

Maar het blijft wel vreemd .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 12:24 schreef Flapmo het volgende:

[..]

Uhm zit er geen equal systeem in? Hoe hoger jij wordt hoe sterker bepaalde enemy's worden (tot een bepaalde graad natuurlijk)..?

Ik zal maar niet zeggen dat het zwaard is :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

uh oh, die s vergeten in een z te doen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op zaterdag 13 juli 2002 01:59 schreef Paperz het volgende:
Pfff bijna de hele topic doorgelezen...
Nah komt me vraagje...
Als ik een screenshot maak krijg ik dit:
[afbeelding]
(real-size => http://members.lycos.nl/Paper2/nwn.jpg)

En ik zag 't al bij één iemand half in deze topic, maar zoals je ziet zijn de bovenste delen van me overlay windows foetsie... hoe komt dit... (ik doe trouwens gewoon print screen en dan plakken) en zijn er meer mensen die dit hebben... of over gehoord hebben...

Daarnaast moek gewoon ff zeggen dat zit zo'n stoer spel is... maar goed dat wisten de meeste waarschijnlijk al...
Dat heb ik dus ook :( En op verschillende fora van NWN communities heb ik het ook al eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II_BurN_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 16:00
Op zondag 14 juli 2002 10:16 schreef The_tWiStEr het volgende:

[..]

Btw, ik heb hem :

***SPOILER ALERT****

----------- +

[afbeelding]

OH MY TYR !!! Die MOET ik ook hebben !! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 10:16 schreef The_tWiStEr het volgende:

[..]

Btw, ik heb hem :

***SPOILER ALERT****

----------- +

[afbeelding]

Och... je kon veel betere wapens kopen bij die smith hoor.
Zelf vind ik de speer erg goed. 50%/2 sleep +3 enh en behoorlijk hoge damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Dit zwaardje gebruik ik op het moment:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/004.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ok naar heleboel shoppen en draakjes killen heb ik deze 6 items..(voor me rogue//ranger btw gedan met sorc en toen gemuled)

Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/bow.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/Wapen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/wapen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/wapen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/wapen4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/wapen5.jpg

Welk wapen is nu het beste (sword niet de bow..heb alleen die bow :D)

Zal ik dan die cleane naar de smit brengen..wat erin?

//edit of moet ik op zoek naar zo'n 2d6 wapen?
//edit2 kut verkeerde screens ziek net...specials er nie op :/

//edit3 nu wel :)

//edit4 btw: WWWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Op donderdag 11 juli 2002 17:45 schreef CU2morO het volgende:

[..]

graag, vertel me maar waar ik een amathyst kan vinden in chapter 3, deze missie is cruciaal aangezien ik er een word of power mee krijg
ik heb de amethyst maar miss de emerald of die malachite

of is het een andere item ? ik hen alle dozen. kisten onderzocht maar kon niks vinden hoor

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ flapmo: leuk arsenaaltje :)
ik ben zelf paladin(fighter) en heb denk ik wel 15 wapens op zak. Kep net een hele zooi verkocht want wat heb je aan 30 zwaarden :)

bloodletter is erg lekker, dan verwond je de enemy en bloedt ie langzaam kaputski ;)
verder heb ik nu ook nog 2 wapens die je alleen kan gebruiken op level 20 met een hele rits aan magics eraanvast :)

bovendien heb ik nu death's handmaiden ;)
soort scythe ala magere hein en je weet wat die deed indertijd :) (met regenration en allerlei shit erin)

verder is een wapen met stun/sleep erg handig met grote getalen badguys. Je slaat ze 1 voor 1 sleep/stun/paralyze en daarna is het hakken voor een knakie :)
das mijn tactiek althans vaak.

edit: wat een boel smileys ;) (ga ik weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Ik ben bijna klaar met chapt. 2 maar ik moet nog een quest. Weet iemand wat dit object is en waar ik het kan vinden?
Ik ben een wizard, hoe krijg ik dan die Druid quest weg aangezien ik dus niet kan vechten?

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jklop/nwn/quests.JPG

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Hm die heb ik ooit wel eens gehaald maar waar :o

Kanner nu niet bij (het spel) want zit op verkeerde bak sorry, kan het niet ff tjekken voor je :(

Btw waarom neemt iedereen wizard ipv sorc? Ik vind dat memorize spell minder lekker dan sorc shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Op maandag 15 juli 2002 01:02 schreef UneXisT het volgende:
Ik ben bijna klaar met chapt. 2 maar ik moet nog een quest. Weet iemand wat dit object is en waar ik het kan vinden?
Ik ben een wizard, hoe krijg ik dan die Druid quest weg aangezien ik dus niet kan vechten?

[afbeelding]
:? Is het niet de bedoeling van het spel dat je als de sodemieter zelf effe gaat zoeken. ;)

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ unexist: volgens mij had ik die missies ook over. Die ene missie kan alleen als je druid bent, dus uitmoorden dat kamp ;)

Verder dat gealon(?) daar kan je geloof ik verder niks mee of het moet in Luskan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 11:40 schreef Flapmo het volgende:
Hm die heb ik ooit wel eens gehaald maar waar :o

Kanner nu niet bij (het spel) want zit op verkeerde bak sorry, kan het niet ff tjekken voor je :(

Btw waarom neemt iedereen wizard ipv sorc? Ik vind dat memorize spell minder lekker dan sorc shit...
Jammer, nouja dan maar open laten. Waarom Wizard? goeie :)
Meer spells en je krijgt spells eerder. Verder kan ik er wel genoeg memorizen om een stuk te spelen. Rusten hoeft dan niet zo heel vaak.
Eigenlijk ook niet echt over nagedacht. Ik was in BG2 een half orc Barbarian en wilde toen iets met magie, en automatisch voor Wizard gekozen.

@_Xenad_:
Ja dat is ook wel zo, voor de rest heb ik het wel alleen gedaan (ja h3!n, niet masterson ketting :P) maar ik wil naar luskan en het liefst wil ik alle questen gedaan hebben.

@H3!N:
Ja ik ga ook zo door naar Luskan

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op maandag 15 juli 2002 14:54 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Jammer, nouja dan maar open laten. Waarom Wizard? goeie :)
Meer spells en je krijgt spells eerder. Verder kan ik er wel genoeg memorizen om een stuk te spelen. Rusten hoeft dan niet zo heel vaak.
Eigenlijk ook niet echt over nagedacht. Ik was in BG2 een half orc Barbarian en wilde toen iets met magie, en automatisch voor Wizard gekozen.

@_Xenad_:
Ja dat is ook wel zo, voor de rest heb ik het wel alleen gedaan (ja h3!n, niet masterson ketting :P) maar ik wil naar luskan en het liefst wil ik alle questen gedaan hebben.

@H3!N:
Ja ik ga ook zo door naar Luskan
Het is nou eenmaal gebasseerd op AD&D en daarin staan Quest (avondturen) centraal. Moet eerlijk zeggen dat ik het nog maar net geinstalleerd heb en effe snel tot level 3 ben gekomen en daarna nog niet gespeeld heb. Dus van de week zit ik vast het forum af te zoeken naar oplossingen omtrent de puzzels. :D

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
Op maandag 15 juli 2002 16:58 schreef _Xenad_ het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal gebasseerd op AD&D en daarin staan Quest (avondturen) centraal. Moet eerlijk zeggen dat ik het nog maar net geinstalleerd heb en effe snel tot level 3 ben gekomen en daarna nog niet gespeeld heb. Dus van de week zit ik vast het forum af te zoeken naar oplossingen omtrent de puzzels. :D
Kleine correctie : Het is gebaseerd op D&D (3e editie) , niet AD&D (2e editie) :)

/me gaat vanavond weer verder met z'n level 8 Sorcerer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
Weet iemand trouwens of Silverymoon ook in het spel zit (aangezien dit relatief dichtbij Neverwinter is) ? Leek me altijd al leuk om daar eens rond te wandelen... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op maandag 15 juli 2002 17:27 schreef Xeno het volgende:
Weet iemand trouwens of Silverymoon ook in het spel zit (aangezien dit relatief dichtbij Neverwinter is) ? Leek me altijd al leuk om daar eens rond te wandelen... 8-)
If not, built it >:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Probleempje, mijn henchman heeft net schijnbaar het loodje gelegd, ze ligt al een tijdje dood te wezen op de grond, kan haar echter wel healen maar dat helpt niet, resurrecions spells doen ook weinig en healen bij temple of tyr helpt ook geen kont, iemand een idee?

kwas heel erg aan d'r gehecht ;)

edit:
als ik met d'r praat gaat ze wel staan en blijft ze daarna ook staan, volgen weigert ze echter. Bij 'examine' kan ik ook niet negatiefs vinden wat haar 'dood' veroorzaakt kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Op maandag 15 juli 2002 17:39 schreef DarkX het volgende:

[..]

If not, built it >:)
Alsik thuis kom gaak een GoT wereld maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 18:01 schreef NG het volgende:
Probleempje, mijn henchman heeft net schijnbaar het loodje gelegd, ze ligt al een tijdje dood te wezen op de grond, kan haar echter wel healen maar dat helpt niet, resurrecions spells doen ook weinig en healen bij temple of tyr helpt ook geen kont, iemand een idee?

kwas heel erg aan d'r gehecht ;)

edit:
als ik met d'r praat gaat ze wel staan en blijft ze daarna ook staan, volgen weigert ze echter. Bij 'examine' kan ik ook niet negatiefs vinden wat haar 'dood' veroorzaakt kan hebben
Ik dacht dat normaliter je henchman weer tevoorschijn komt in de Tempel. Bij jou niet dus, misschien bug/foutje?
Mijn henchman is nog nooit dood gegaan (lees: als hij dood gaat load ik altijd weer) dus ik weet het niet precies.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op maandag 15 juli 2002 20:19 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Ik dacht dat normaliter je henchman weer tevoorschijn komt in de Tempel. Bij jou niet dus, misschien bug/foutje?
Mijn henchman is nog nooit dood gegaan (lees: als hij dood gaat load ik altijd weer) dus ik weet het niet precies.
Hij/zij hoort inderdaad automatisch te respawnen in Temple of Tyr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips voor de rooie draak... want hoe makkelijk die witte, zo veel moeite heb ik met die rooie...

ow... ik ben 'n fighter dus een eventuele item die helpt (en ik bijv. kan kopen) zou helpen... (en dan het liefst iets tegen dat irri fear :s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik heb trouwens net een oplossing gevonden met die foute screenshots (zie vorige pagina)

In je NWN directory (waar je .exe's staan) staan als je tijdens het spel "printscreen" hebt gedrukt bestanden met de extensie *.tga (TARGA bestanden) en die kan je iig openen met Photoshop dus waarschijnlijk ook wel met andere programmaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Op zondag 14 juli 2002 20:06 schreef AwesomE het volgende:

[..]

ik heb de amethyst maar miss de emerald of die malachite

of is het een andere item ? ik hen alle dozen. kisten onderzocht maar kon niks vinden hoor
bleek achteraf dat die stenen al IN die brander zaten (zie je als je met examine op die brzier klik |:( * CU2morO is niet slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
kan BTW iemand mij nog ff helpen met de laatste eindbaas te verslaan? die is imo onmogelijk voor een wizard, aangezien ik zoeizo niet kan hakken oid, en mijn spells gebruik ik bij de eerste groep ventjes (heb ze toch echt allemaal nodig) en resten kan niet in die ruimte (stone of recall werkt ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op maandag 15 juli 2002 17:16 schreef Xeno het volgende:

[..]

Kleine correctie : Het is gebaseerd op D&D (3e editie) , niet AD&D (2e editie) :)

/me gaat vanavond weer verder met z'n level 8 Sorcerer
Je hebt helemaal gelijk, maar dat was ook het geen ik bedoelde. Ik speel D&D elke week en al een paar maanden de 3rde versie. Daarom is dit spel ook zo super cool (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op dinsdag 16 juli 2002 00:24 schreef Paperz het volgende:
Ow ik heb trouwens net een oplossing gevonden met die foute screenshots (zie vorige pagina)

In je NWN directory (waar je .exe's staan) staan als je tijdens het spel "printscreen" hebt gedrukt bestanden met de extensie *.tga (TARGA bestanden) en die kan je iig openen met Photoshop dus waarschijnlijk ook wel met andere programmaatjes...
ACdsee rulez! :D Maarre verveelde me dus heb effe info gezocht over Targa extensie .tga dus:

Type: Bitmap
Extension: TGA
Version:
Compression: None, RLE
Color Depth: 1- to 32-bits (8, 16, 24, and 32 typical)
Maintainer: Truevision Inc.
Specification:

The TGA format is one of the most widely used bitmap file formats for
storage of 24- and 32-bit truecolor images. TGA supports colomaps,
alpha channel, gamma value, postage stamp image, textual information,
and developer-definable data.

Ja, heb me echt verveeld :D
Maar TGa is redelijk veel gebruikte format dus zou geen problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Maar nu effe [ontopic]:
Ben nu level 1 fighter en leverl 2 cleric ( Net begonnen )
Zit nu in de gevangenis wat criminele te slachten, is altijd leuk :) Valt me op hoeveel dichte deuren en kisten je tegen komt. Heb ook direct gekozen om een dief als henchman mee te nemen. Die knapt het vuile werk op :D

Wat me eigenlijk irriteerd is het feit dat de henchman de held wil spelen en altijd als een gek een gevecht in rent. Ook al is het 10 tegen 1, de held :)

Weet iemand hoe je dit kan voorkomen, behalve door te kiezen voor ranged weapons of de optie Guard me of hold ground? Wat dat werkt maar tijdelijk en daarna slaat ie weer op hol.

Dan mijn belangrijkste vraag: Ik wil over een LAN spelen, maar moet ik het spel dan echt twee keer kopen? Dat is toch lullig.... Heb ik met global operations ook ondervonden. Weet iemand daar een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
Op dinsdag 16 juli 2002 09:08 schreef _Xenad_ het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar dat was ook het geen ik bedoelde. Ik speel D&D elke week en al een paar maanden de 3rde versie. Daarom is dit spel ook zo super cool (8>
Always nice to meet a fellow player :) 8-)

Koele is dat ik nu met 1 van de 2 clubjes waarbij ik speel ook daadwerkelijk in de omgeving van Neverwinter zit (we zijn net in Luskan geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Wij zitten in Europa... en hebben net een overtoch naar Engeland overleeft. Ergens in de buurt van Nottingham. We zijn opzoek naar Robin Hood :D
Is er ook een topic voor D&D trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
[topic=220386/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Thanx, enne je kan het voortaan ook gewoon hard roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
Altijd leuk om erachter te komen dat je tegen een bekende zit te lullen die nog geen 20 meter van je vandaan zit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Op dinsdag 16 juli 2002 00:36 schreef CU2morO het volgende:
kan BTW iemand mij nog ff helpen met de laatste eindbaas te verslaan? die is imo onmogelijk voor een wizard, aangezien ik zoeizo niet kan hakken oid, en mijn spells gebruik ik bij de eerste groep ventjes (heb ze toch echt allemaal nodig) en resten kan niet in die ruimte (stone of recall werkt ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op dinsdag 16 juli 2002 13:48 schreef CU2morO het volgende:

[..]
JE speelt te snel want ik ben daar nog lang niet. :)
Maar als je Wizard bent moet je inmiddels wel genoeg kunstjes kennen. Heb je geen henchman? Als je als Wizards geen spells hebt ben je gewoon een kneus ( Ik bedoel daarmee dat je een ronaldo zonder benen bent )
Je ZULT dus moeten rusten en dan terug gaan ofzo. Dan van te voren veel defense spells doen ( Mage armor enz.) en dan erop af. Maar spells als Animal summoning zijn dan heel handig. Meer kan ik niet zeggen omdat ik dus nog niet zover ben en daarom de situatie niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Op dinsdag 16 juli 2002 14:46 schreef _Xenad_ het volgende:

[..]

JE speelt te snel want ik ben daar nog lang niet. :)
Maar als je Wizard bent moet je inmiddels wel genoeg kunstjes kennen. Heb je geen henchman? Als je als Wizards geen spells hebt ben je gewoon een kneus ( Ik bedoel daarmee dat je een ronaldo zonder benen bent )
Je ZULT dus moeten rusten en dan terug gaan ofzo. Dan van te voren veel defense spells doen ( Mage armor enz.) en dan erop af. Maar spells als Animal summoning zijn dan heel handig. Meer kan ik niet zeggen omdat ik dus nog niet zover ben en daarom de situatie niet weet.
ik heb een henchman, en ik gebruik al me spells (me henchman sterft zoiezo. ook summon ik een mordanakin's sword, maar die hakt er ook maar een stuk of 2 neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Auw auw auw, klink allemaal pijnlijk :D
Ben je niet te vlug gegaan? Misschien had je ergens anders nog veel meer kunnen slachten waardoor je nu veer hoger level was. Kan je als nog proberen. Een leveltje hoger kan heel wat spels schelen.
Je zult al je potions en spells aanmoeten roepen denk ik.
That makes it fun :D

Edit: [typen is moeilijk] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwas heel erg aan d'r gehecht

[edit]als ik met d'r praat gaat ze wel staan en blijft ze daarna ook staan, volgen weigert ze echter. Bij 'examine' kan ik ook niet negatiefs vinden wat haar 'dood' veroorzaakt kan hebben
gebruik je steen(stone of recall ofzo) om terug te keren naar de tempel, dan gaat je henchman vanzelf mee en kan je hem laten healen.
Iemand nog tips voor de rooie draak... want hoe makkelijk die witte, zo veel moeite heb ik met die rooie...
ow... ik ben 'n fighter dus een eventuele item die helpt (en ik bijv. kan kopen) zou helpen... (en dan het liefst iets tegen dat irri fear :s )
In elk winkeltje is er wel iets wat mindspellstegen gaat. Kettinkjes, helmpjes...zelfs spells. Het moet geen probleem zijn lijkt me. Koop anders 'dragon boots' die zijn inclusief fear immunity.

oh en cu2mor0 niet zo irritant je eigen posts quoten en omhoogschoppen als je niet binnen 1 minuut antwoord op je post hebt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op dinsdag 16 juli 2002 15:20 schreef H3!N het volgende:

[..]

gebruik je steen(stone of recall ofzo) om terug te keren naar de tempel, dan gaat je henchman vanzelf mee en kan je hem laten healen.
[..]

In elk winkeltje is er wel iets wat mindspellstegen gaat. Kettinkjes, helmpjes...zelfs spells. Het moet geen probleem zijn lijkt me. Koop anders 'dragon boots' die zijn inclusief fear immunity.

oh en cu2mor0 niet zo irritant je eigen posts quoten en omhoogschoppen als je niet binnen 1 minuut antwoord op je post hebt :r
Deze problemen krijg je als je bezuinigd op je saves :)
Fear is vervelend, maar heb je genoeg tegen. Gewoon een item kopen voor remove of immume of fear. En slachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Op dinsdag 16 juli 2002 15:17 schreef _Xenad_ het volgende:
Auw auw auw, klink allemaal pijnlijk :D
Ben je niet te vlug gegaan? Misschien had je ergens anders nog veel meer kunnen slachten waardoor je nu veer hoger level was. Kan je als nog proberen. Een leveltje hoger kan heel wat spels schelen.
Je zult al je potions en spells aanmoeten roepen denk ik.
That makes it fun :D

Edit: [typen is moeilijk] ;)
ik was halverwege chapter 3 al op max level :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de play cd, is toch gewoon cd1 of niet?

(bij mij blijft ie namelijk vragen om de play cd. (zowel als ik de cd in dvd als cdwriter heb))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op dinsdag 16 juli 2002 15:40 schreef CU2morO het volgende:

[..]

Oei, is wel slecht van het spel vind ik, maar ja daar heb jij niks aan natuurlijk. hmmm heb altijd al gezegd dat een wizard alleen goed is in een grote groep aangezie je als wizard geen klappen moet krijgen. Is er dan niemand anders al zo ver met een andere character.

Heb je al een andere henchman geprobeerd? 1 met immume voor fear :) Maar alle poitons drinken die je hebt helpt ook niet? Misschien moet je effe in een shop wat hele goeie potions kopen. Hoe wordt je verslagen? Puur op schade? Dan zou je effe potions moeten hebben om je constitution te vergroote en natuurlijk ac, maar ja een draak heeft een attact van ergens in de 30 dus je moet een flinke ac hebben om zowieso een klant te ontwijken. Normaal vecht je tegen een draak ook 5 tegen 1 ofzo. :) Geef effe aan wat je allemaal al wel gebruikt als potions en spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.06 Not detecting the Play Disc (Back to Top)

The game uses CD copy protection. This type of protection occasionally has incompatibility issues with certain CD and DVD drives. If you are experiencing difficulties with launching the game post-install, try rebooting your computer and try running the executable again - this seems to work in the majority of cases.
ok. rebooten helpt bij mij dus niet :{

iemand anders ervaring met deze <KANKER> copy protection.

moet ik nou een illegale versie gaan downloaden om het spel toch te kunnen spelen?

wat een fucking <kanker>zooi zeg. koop je een spel omdat je het de moeite waard vind, werkt het fucking niet, door een fout van de makers zelf |:(

<font color=blue>edit: zie je mail; post is ge-edit</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Heb maar 1 tip. ...Daar is wel een fixed exe te vinden waardoor de cd niet meer zo moeilijk doet. Maar waarom ga je niet terug naar de winkel. Misschien ligt het wel aan je cd.

edit: niet gewenste link verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, ik was net aan 't kijken of er een nocd patch is.

Het kan inderdaad aan de cd liggen. Maar het installen enzo werkt wel, en op de site van bioware wordt al aangegeven dat 't mogelijk aan de copy/protection kan liggen.

als de nocd patch werkt ben ik al lang blij. Ik moet 't gewoon eindelijk een keer kunnen gaan spelen ;)

-edit-

hij werkt! thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
Op dinsdag 16 juli 2002 15:40 schreef CU2morO het volgende:

[..]

Als je max. level bent, dan kan je vast ook Timestop? Of hebben ze die niet in NWN gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op dinsdag 16 juli 2002 16:15 schreef Vision het volgende:

[..]

thx, ik was net aan 't kijken of er een nocd patch is.

Het kan inderdaad aan de cd liggen. Maar het installen enzo werkt wel, en op de site van bioware wordt al aangegeven dat 't mogelijk aan de copy/protection kan liggen.

als de nocd patch werkt ben ik al lang blij. Ik moet 't gewoon eindelijk een keer kunnen gaan spelen ;)

-edit-

hij werkt! thx :)
:D I love it when a plan comes together :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

:'(

[topic=550487]

Ik kan dus he-le-maal opnieuw :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Op dinsdag 16 juli 2002 16:39 schreef Xeno het volgende:

[..]

Als je max. level bent, dan kan je vast ook Timestop? Of hebben ze die niet in NWN gestopt?
jazeker, ik use timestop, en moet dan wel al me andere spells gebruiken om dat eerste groepje te slayen... (waardoor ik dus nog steeds niet spells heb om naar de final boss te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:04 schreef Vision het volgende:

[..]

ok. rebooten helpt bij mij dus niet :{

iemand anders ervaring met deze KANKER copy protection.

moet ik nou een illegale versie gaan downloaden om het spel toch te kunnen spelen?

wat een fucking kankerzooi zeg. koop je een spel omdat je het de moeite waard vind, werkt het fucking niet, door een fout van de makers zelf |:(
[offtopic]Ik ben geen mod maar ik zou die k** woorden maar even editten als ik jou was. Mij boeit het niet zo, maar voor je het weet krijg je een mailtje[offtopic]

ontopic: probeer je originele cd te rippen in een .iso of bin/cue formaat(desnoods clonecd maar niet aan te raden). Vervolgens moet je deze cd mounten met deamon tools en probeer het dan nog eens. Zeer vaak lost dit het probleem op omdat in deamon tools speciale 'unlock' abilities zitten die de protection weghalen en dan kan het spel je cd(Lees: je HD dus eigelijk) zonder probleem lezen.

heb je geen DT dan zoeken op google kan niet missen.

Ik als illegaal spelende heb uitteraard nergens last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Oké, ben net heel het topic langsgeweest, maar deze (waarschijnlijk simpele) vraag ben ik niet tegengekomen:

Waar is Oleff te vinden? Heb al wel één of andere tomb gevonden, met één of andere dwarf erin, maar die zegt dat ik eerst naar Oleff moet.
En die gast kan ik dus niet vinden :'(
Help... ;(

[edit]
Al gevonden... Hij zat gewoon in de tempel achter een deur |:( Voortaan iets beter kijken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 17:33 schreef NG het volgende:
:'(

[topic=550487]

Ik kan dus he-le-maal opnieuw :'( :'(
Argh dat zuigt echt heel erg ;(
Waar was je dan eigenlijk al :'( ? Ik ben een tijdje uit het topic geweest.
Op dinsdag 16 juli 2002 22:31 schreef Cool_Willy het volgende:
Oké, ben net heel het topic langsgeweest, maar deze (waarschijnlijk simpele) vraag ben ik niet tegengekomen:

Waar is Oleff te vinden? Heb al wel één of andere tomb gevonden, met één of andere dwarf erin, maar die zegt dat ik eerst naar Oleff moet.
En die gast kan ik dus niet vinden :'(
Help... ;(
Geef even wat meer info, Chapter en hoe de quest heet bijvoorbeeld.
Die namen onthoud ik meestal niet allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het dus al. :)

Het speelt zich trouwens af in Chapter 1, quest: temple of Tyr, voor degenen die het niet (meer) weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 23:02 schreef Cool_Willy het volgende:
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het dus al. :)

Het speelt zich trouwens af in Chapter 1, quest: temple of Tyr, voor degenen die het niet (meer) weten :P
Das inderdaad alweer een pokke eind terug :)
Hij geeft je echter een zeer lastige quest mee die ik nooit heb kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op dinsdag 16 juli 2002 16:12 schreef _Xenad_ het volgende:
Heb maar 1 tip. [url="http://www.whooooot_zinloze_link.com/"]http://www.toch_wel_bekende_link.com/[/url]Daar is wel een fixed exe te vinden waardoor de cd niet meer zo moeilijk doet. Maar waarom ga je niet terug naar de winkel. Misschien ligt het wel aan je cd.
of ze heir zo blij mee zijn met jou post wat betreft de 'mod's :D misschien ngo even editen voordat het 'opvalt'

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op dinsdag 16 juli 2002 23:00 schreef The_tWiStEr het volgende:

[..]

Argh dat zuigt echt heel erg ;(
Waar was je dan eigenlijk al :'( ? Ik ben een tijdje uit het topic geweest.
[..]

Geef even wat meer info, Chapter en hoe de quest heet bijvoorbeeld.
Die namen onthoud ik meestal niet allemaal :P
ik was in chap 3 met een fighter/wizard lvl 13/lvl 4 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op woensdag 17 juli 2002 12:00 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

of ze heir zo blij mee zijn met jou post wat betreft de 'mod's :D misschien ngo even editen voordat het 'opvalt'
Zijn ze dus niet blij mee :) Maar overigens niet terecht omdat het een legale site is om een copy van je ORIGINELE cd te maken. Dus vindt het onzin. Maar ja het zijn de regels. Trouwens ze waren te laat, want die gast was er al heen gegaan en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Beetje onzin om een nieuw topic te openen, toch?

Heeft iemand een idee waar NWN het goedkoopst legaal te krijgen is (en met uitzondering van veilingsites)? Ik heb in het verleden een aantal prijzen zien langsschieten in een heleboel verschillende topics, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer.

De laagste prijs die ik kon vinden was bij E-toy.nl voor 55 euro.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de play cd, is toch gewoon cd1 of niet?
(bij mij blijft ie namelijk vragen om de play cd. (zowel als ik de cd in dvd als cdwriter heb))
Nee..CD3!!!

Dus :)

P.S. voor alle creativelingen hier..
Check out the WALLPAPER CONTEST op bioware's forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff snel een ander vraagje. hoe maak je een screenshot?
(heb ff de eerste paar pagina's van dit topic nog een keer doorgelezen maar kon 't zo snel niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 17:11 schreef Vision het volgende:
ff snel een ander vraagje. hoe maak je een screenshot?
(heb ff de eerste paar pagina's van dit topic nog een keer doorgelezen maar kon 't zo snel niet vinden)
dit is een grapje zeker? met print screen en dan pasten in paint. het kan ook met andere programma's maar hier hoef je niks voor te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 18:36 schreef H3!N het volgende:

dit is een grapje zeker? met print screen en dan pasten in paint. het kan ook met andere programma's maar hier hoef je niks voor te downloaden.
uh, nee. Ik dacht dat er gewoon een screencap knop was (netzoals bv in UT).
Bedankt :)

heb ik (weer) een (stomme?) vraag.
Als ik een armor draag, staat er iets in de geest van "heavy armor arcane spell casting failur 50%"

Ik ben zelf een cleric en krijg mijn spells dus van mijn god/godin. Arcane magic is toch voor sorcerers/wizzards?
Of is dit een melding die je altijd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op woensdag 17 juli 2002 19:08 schreef Vision het volgende:
Lijkt me wel. :)

Je krijgt in Ad&d (tabletop) ook altijd netjes Spell Failure kansen die je in moet vullen achter je stats. Ook al ben je geen cleric (niet dat ik dat doe, aber ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

[..]
Lijkt me wel, ik krijg hem, als fighter, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok. Ik was al bang dat mijn cleric een dikke penalty kreeg op zijn spells, maar das gelukkig niet :)

(hadden ze wat mij betreft alleen mogen weergeven bij de characters waarbij het ook van toepassing was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op woensdag 17 juli 2002 14:27 schreef Crayne het volgende:

Heeft iemand een idee waar NWN het goedkoopst legaal te krijgen is (en met uitzondering van veilingsites)? Ik heb in het verleden een aantal prijzen zien langsschieten in een heleboel verschillende topics, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer.

Hmm, had em zelf voor 50 euro bij FRS dacht ik, maar die verkopen em niet meer? vreemd.

(is trouwens iemand opgevallen dat je andere dialogen krijgt als je int < 9 hebt. Vond ik vrij ruig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ja, als je Int onder de 9 zit kun je niet goed praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al aan 't klooien met de Toolset? Ik snap er nog maar weinig van (ben me nu een beetje aan 't verdiepen in de beschikbare stof) wil een mooie Feist omgeving ontwerpen...

Voor de rest iemand al bezig geweest met portraits?
Gister ff mijn eerste pogingen gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/paperz/qfg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/paperz/gorath.jpg

Interesse, zipjes staan onder de plaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Niet online
Wow, mooi :9~ gedaan man, hoe en waarmee doe je dat?
Gewoon Photoshop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:46 schreef The_tWiStEr het volgende:
Wow, mooi :9~ gedaan man, hoe en waarmee doe je dat?
Gewoon Photoshop oid?
Mja 't zijn TGA bestandjes (net als de screenshots |:( )
En 't enige wat ik op me computer heb staan die dat aan kan is Photoshop... en werkte prima...

En hoe...
ff kijken...
men nemen 5 tga bestandjes:
s_xxxxxH.tga (Huge)
s_xxxxxL.tga (Large)
s_xxxxxM.tga (Medium)
s_xxxxxS.tga (Small)
s_xxxxxT.tga (Tiny)

de voorste "s" vervang je door een M of een F (voor 't geslacht M/F) de naam van je plaatjes en dus de letter van de grootte... je kan niet zomaar ff plaatjes aanmaken, moet een bepaald gedeelte zwart blijven... hier heb ik wat templates... LINKJE
belangerijk is dat je ervoor zorgt dat je ze als 24-bits opslaat, en geen andere compressie op doet anders gaat NWN een beetje vaag doen...

edit:
Deze kwam ik net tegen: http://nwn.bioware.com/builders/portraits.html die legt 't ook goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Doe je die zelf tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Op woensdag 17 juli 2002 14:27 schreef Crayne het volgende:

ik heb hem aangeschaft bij de FRS voor €45 ik kreeg wel €5 korting met mijn cocacola kaart (die je gratis kan laten opsturen op www.cocacolakaart.nl oid)

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 00:13 schreef DarkX het volgende:
Doe je die zelf tekenen?
Deze 2 niet... zijn allebei edit's van game-covers...

Zelf ben ik wel bezig alleen als ik zelf (echt) teken kan ik 't niet in kleur... en als ik 't op de computer doe kan ik niet tekenen... eneen handtekening inkleuren met de computer kan ik al helemaal niet... maar goed... ik heb de hele vakantie om te blijven oefenen... tot dan zoek ik gewoon mooie plaatjes die ik zo kan maken dat 't mooie portraits worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 18:36 schreef H3!N het volgende:

[..]

Nou..Bijna :p

Je maakt iid een screenshot met de PRNT SCRN toets, maar je hoeft niks te pasten. Hij wordt gewoon standaard in he NWN folder geknikkerd als TGA bestand.

Bijna goed, volgende x beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Op woensdag 17 juli 2002 20:57 schreef Vision het volgende:
ah ok. Ik was al bang dat mijn cleric een dikke penalty kreeg op zijn spells, maar das gelukkig niet :)

(hadden ze wat mij betreft alleen mogen weergeven bij de characters waarbij het ook van toepassing was)
Misschien wel, maar het is natuurlijk een standaard regel.
En als je bijvoorbeeld multi class bent zoals Level 2 fighter, Level 2 thief en level 1 wizard.
Ook dan geldt die 50% penalty. Terwijl je natuurlijk ook Fighter en thief bent.
In D&D 2 editie kon je als wizards geen armor aan behalve leer. Dit hebben ze op deze manier aangepast zodat je kan kiezen. Of wel aan en bijna geen spells kunnen doen of geen armor en 100& wizard zijn.
Ben geen wizard fan. Ben fighter/cleric geweldige combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 10:01 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Nou..Bijna :p

Je maakt iid een screenshot met de PRNT SCRN toets, maar je hoeft niks te pasten. Hij wordt gewoon standaard in he NWN folder geknikkerd als TGA bestand.

Bijna goed, volgende x beter >:)
Bijna goed, volgende keer beter >:)

Want .tga kan je niet met elk programma openen, DUS aangezien hij niet eens wist hoe je een screen maakte kan je BETER pasten in paint. Anders moet je eerst weer andere programma's gaan downen en dat kost allemaal tijd en is overbodig.

.tga kan je niet openen in paint
niet de smartass gaan uithangen, dat doe ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:29 schreef H3!N het volgende:

[..]

Bijna goed, volgende keer beter >:)

Want .tga kan je niet met elk programma openen, DUS aangezien hij niet eens wist hoe je een screen maakte kan je BETER pasten in paint. Anders moet je eerst weer andere programma's gaan downen en dat kost allemaal tijd en is overbodig.

.tga kan je niet openen in paint
niet de smartass gaan uithangen, dat doe ik wel ;)
*sigh*
Lees je eigen post eens even pls :P
"....kan je BETER pasten in paint......tga kan je niet openen in paint"

Nu wie is de smartass?? :D

Hoe je het went of keert, een screenshot van NWN IS .tga, dus dat kun je iid NIET openen OF PASTEN in paint als je de PRINT SCRN toets gebruikt.

Maar ik zal er niet meer op in gaan want je zal in je originele post wel bedoelt hebben ALT+PRINT SCRN en dan pasten ion paint.
Dat gaat wel, maar is een beetje omslachtig omdat je dan maar 1 screenshot kan maken en dan moet ALT-TABben naar PAINT dan pasten en saven en dan weer terug ALT-TABben naar NWN :D

Beetje onbenullig aangezien BIJNA iedereen gewoon ACDSEE, PHOTOSHOP of PAINTSHOP PRO heeft :D

Dus....bijdehandje >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op donderdag 18 juli 2002 10:29 schreef _Xenad_ het volgende:
In D&D 2 editie kon je als wizards geen armor aan behalve leer.
Errr...in Ad&d 2nd edition (D&D heeft geen tweede editie) kan een mage geen enkele vorm van armor aan, ook geen leer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:55 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

*sigh*

Hoe je het went of keert, een screenshot van NWN IS .tga, dus dat kun je iid NIET openen OF PASTEN in paint als je de PRINT SCRN toets gebruikt.

Maar ik zal er niet meer op in gaan want je zal in je originele post wel bedoelt hebben ALT+PRINT SCRN en dan pasten ion paint.
Dat gaat wel, maar is een beetje omslachtig omdat je dan maar 1 screenshot kan maken en dan moet ALT-TABben naar PAINT dan pasten en saven en dan weer terug ALT-TABben naar NWN :D

Beetje onbenullig aangezien BIJNA iedereen gewoon ACDSEE, PHOTOSHOP of PAINTSHOP PRO heeft :D

En daarnaast worden de screenshots niet altijd goed als je ze plakt in paint... (zie pagina 26 e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me helpen met het afronden van een paar quests???

- ben in chapter 2 en heb een crystal skull gewonnen met een of andere challenge, wat moet/ kan ik met deze skull?

- heb 3 oortjes verzameld (bounty hunt) maar kan Zor (minotaurus) nergens vinden?

- Port Llast mines, hoe kom je daar in???

Als iemand me zou kunnen helpen kan ik snel weer verder met dit enorm leuke spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 15:30 schreef Juustem het volgende:

- ben in chapter 2 en heb een crystal skull gewonnen met een of andere challenge, wat moet/ kan ik met deze skull?

- heb 3 oortjes verzameld (bounty hunt) maar kan Zor (minotaurus) nergens vinden?

Als iemand me zou kunnen helpen kan ik snel weer verder met dit enorm leuke spel! :)
- Crystal skull... hmm, geen idee eigenlijk, of vergeten of ik heb er ook niks mee gedaan.

- Die minotaurus kan je (als ik het me goed herinner) vinden in de green griffin (oid). Het is iig die Inn die je vind als je naar de caves gaat. Hij zit dan in de laatste kamer, bovenste verdieping.

- Mines kom je pas in als je alle oortjes hebt teruggebracht. dan krijg je een sleutel.

hf :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:56 schreef UneXisT het volgende:

[..]

- Crystal skull... hmm, geen idee eigenlijk, of vergeten of ik heb er ook niks mee gedaan.

- Die minotaurus kan je (als ik het me goed herinner) vinden in de green griffin (oid). Het is iig die Inn die je vind als je naar de caves gaat. Hij zit dan in de laatste kamer, bovenste verdieping.

- Mines kom je pas in als je alle oortjes hebt teruggebracht. dan krijg je een sleutel.

hf :)
Thx man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[..]

uh, nee. Ik dacht dat er gewoon een screencap knop was (netzoals bv in UT).
Bedankt :)

heb ik (weer) een (stomme?) vraag.
Als ik een armor draag, staat er iets in de geest van "heavy armor arcane spell casting failur 50%"

Ik ben zelf een cleric en krijg mijn spells dus van mijn god/godin. Arcane magic is toch voor sorcerers/wizzards?
Hey vis. Laat je nix aanlullen, als je op printscreen ramt komen ze gewoon in je NWN dir te staan als tga'tjes, en die kan photoshop of PSP of wat je wil gewoon openen, zo'n nerd ben je toch ook niet dat je dat nog niet kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:55 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

*sigh*

Onzin prnt scrn kan je prima pasten in paint met NWN om er vervolgens en jpg van te maken(kleiner met uppen e.d.) (je kan alleen geen .tga openen)
Diegene die het vroeg wist niet die screens moet maken dus ga ik er even gemakshalve vanuit dat ie ook geen PS of PSP heeft. Als je trouwens gewoon ff een screen wilt maken(en niet meteen 20, want waarom zou je dat in godsnaam willen?) is alt tab een prima oplossing.

Bovendien heeft lang niet idereen PS of PSP of dergelijke programma's (zoals ik).

Dus....
en nou genoeg over deze nutteloze zooi. ff ontopic weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:30 schreef Juustem het volgende:

Skull: weggooien, kan je niks mee. net als de rest van die crystal zooi. alleen het ei heb je nodig.
Minotaur: green griffon inn, boven 1e verdieping.
als je de 4 oortjes hebt ingeleverd moet je terug naar de mayor(waar aribeth is) van port Llast en krijg je de sleutel van de mijn.

-edit- oh was al besproken... nouja heb je het 2x :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste