[games] post hier je eigen brouwsel(s)..

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
okee ik zag de screenshot van lemmings van hier ergens boven deed me denken aan een 'game-installatie' dat ik een paar jaar geleden heb gemaakt. In feite is het Lemmings maar waarin jij in realtime de grond bent...

screenshots/docs/etc op http://www.onnos.com/lemmings.html ... geen source (lemmings is copyrighted vanwege advanced motion prediction/detection)

en nog een super-mini spelletje (moet je echt met twee voor zijn) (in shockwave)..

http://www.onnos.com/shock/TinyGame.htm (oh de keys zijn S, L ;)... in het motto : "thoeft niet altijd moeilijk te zijn..."

[ Voor 3% gewijzigd door hobbit_be op 25-12-2002 20:22 ]

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
hobbit_be schreef op 25 December 2002 @ 20:04:
okee ik zag de screenshot van lemmings van hier ergens boven deed me denken aan een 'game-installatie' dat ik een paar jaar geleden heb gemaakt. In feite is het Lemmings maar waarin jij in realtime de grond bent...

screenshots/docs/etc op http://www.onnos.com/lemmings.html ... geen source (lemmings is copyrighted vanwege advanced motion prediction/detection)
wat gaaaaf! _/-\o_ ziet er zeer cool uit en is ook erg origineel, maar hoe kwam je dan aan die apparatuur? :?

en btw dat andere flash spelletje wil hier niet laden, krijg een lege pagina..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• hobbit_be
apparatuur? nou een oude HI8 cam en een 30pound Hauppage kaartje is zowat het enige non-standard... ;) dat andere spel begint met een lege pagina - moet je gewoon op de keys drukken ;) tis minimal he ;)

Trouwens knappe job met Cash invaders - is erg af! en Turbo pascal brings back memories aan Assembly!!! Zijn de graphics mode 13 of Xmode? Eerlijk gezegd dacht ik niet dat er nog mensen in Dos werkte , maar heb je wel voordeel van superstabiliteit... PMode extender? En hoe heb je CRT bug eruit gekregen (al mijn oude pascal dingen geven een mooie timer fout...)

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
hobbit_be schreef op 26 december 2002 @ 01:23:
apparatuur? nou een oude HI8 cam en een 30pound Hauppage kaartje is zowat het enige non-standard... ;) dat andere spel begint met een lege pagina - moet je gewoon op de keys drukken ;) tis minimal he ;)
maar dat was dus een soort afstudeer project, die Lemmings? en dat andere 'spel' zag ik nu ook (op S en L rammen :D) is idd wel erg minimaal 8)
Trouwens knappe job met Cash invaders - is erg af! en Turbo pascal brings back memories aan Assembly!!! Zijn de graphics mode 13 of Xmode? Eerlijk gezegd dacht ik niet dat er nog mensen in Dos werkte , maar heb je wel voordeel van superstabiliteit... PMode extender? En hoe heb je CRT bug eruit gekregen (al mijn oude pascal dingen geven een mooie timer fout...)
graphics zijn mode13. De sprite routine heb ik geheel zelf in ASM gemaakt :*) dat was wel zo'n beetje het moeilijkste en ook het best gelukte van het hele spel. Het geheel is gecompiled voor "protected mode" omdat ik in "real mode" niet genoeg geheugen had voor de graphics en geluid enzo. Opzich wel vreemd want de .DAT files zijn 542kb niet gecompressed data.. mja dat past met het programma erbij blijkbaar niet in 640kb werkgeheugen.

Die CRT bug is makkelijk te verhelpen; gebruik een CRT replacement. Zie het bestand SMALLCRT.PAS te vinden in urthwurm_source.zip die smallcrt vond ik hier en heb ook wat (betere) delay elementen overgenomen uit de freepascal crt unit

edit:
als je de sources niet meer hebt van je turbo pascal programma's dan kan je de .EXE's patchen met TpPatch

[ Voor 8% gewijzigd door BdR op 26-12-2002 01:55 ]

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:44

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

THPSrulez schreef op 28 juni 2002 @ 21:06:
Spel van mij en een 3 andere vrienden: [url="http://www.gnomezz.com"]Gnomezz[/url] is een online PHP game, hijz nu ff down, maar de counter geeft aan hoeveel dagen te gaan. Hij heeft al een paar 'rondes' gedraait, zij het met een aantal bugs....
Voor de geinteresseerden: het is weer mogelijk om je aan te melden, de ticks beginnen 2 Januari :)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Flard schreef op 10 november 2002 @ 22:51:
Mijn eigen spelletje, gemaakt in VB6:

Bubbeltjes

[afbeelding]

korte bedoeling van het spel: groepen maken van twee of meer balletjes, en die moet je wegklikken, zodat er weer nieuwe combinaties ontstaan.
Ken het spelletje, alleen nu doet me hele computer het niet meer, met uitzondering van IE, OE en MSN... krijg DLL error's als ik een ander prog probeer te openen.

Misschien er ff bijzetten: Win XP only oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

[IMG=320,240]http:// vbfibre.digitalrice.comREMOVEME/laser.png[/IMG]
(clickable)

Is mijn laatste creatie. Het is voor een wedstrijd, en verder hoop ik er ook misschien een online publisher voor te vinden. Zou erg leuk zijn.

Spel is gemaakt met VB6, en DirectX8. Eventueel port ik het later misschien nog naar DX7.

En misschien kunnen ook nog wat creatieve geesten hier wat leuke maps bedenken >:)

.modbreak: even url in plaatje aangepast aangezien het een authorization popup geeft

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
41.6C.6D.61.72 schreef op 29 December 2002 @ 18:09:
[afbeelding]
(clickable)

Is mijn laatste creatie. Het is voor een wedstrijd, en verder hoop ik er ook misschien een online publisher voor te vinden. Zou erg leuk zijn.

Spel is gemaakt met VB6, en DirectX8. Eventueel port ik het later misschien nog naar DX7.

En misschien kunnen ook nog wat creatieve geesten hier wat leuke maps bedenken >:)
en waar is die game dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Nog niet te downen.. 1-2 dagen wachten :)

Dan mirror ik hem namelijk ook op 3 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
huppakee, net afgerond, in Blitzbasic (echt super makkelijk taalje btw) een 15puzzle achtige spelletje, Photoscramble 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco00
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 20:13

Falco00

(Busy)

Minesweeper 3D

Afbeeldingslocatie: http://62.177.163.203/data/falco00/mine3d/mine3d2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.177.163.203/data/falco00/mine3d/mine3d9.jpg

Het is eigenlijk helemaal niet geworden zoals ik wilde, maar ja dat krijg je altijd als je geen plannen maakt. Een ander probleem als je geen plan maakt is dat het project niet afgemaakt wordt. |:(

http://62.177.163.203/dat...nes3D_v0.3_2002-03-10.zip

Ik hoop niet dat ik nu in de problemen kom met Microsoft :Y)

You fish on your side, I'll fish on my side, nobody fish in the middle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
Falco00 schreef op 31 December 2002 @ 18:29:
Minesweeper 3D

[afbeelding]
[afbeelding]

Het is eigenlijk helemaal niet geworden zoals ik wilde, maar ja dat krijg je altijd als je geen plannen maakt. Een ander probleem als je geen plan maakt is dat het project niet afgemaakt wordt. |:(

het is wel cool, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen 2d :)
je hebt nog steeds bv 4x4 velden alleen zie je relief, voor de gameplay zit er geen verschil in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco00

Falco00

(Busy)

Sanchez schreef op 31 December 2002 @ 19:56:
[...]

het is wel cool, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen 2d :)
je hebt nog steeds bv 4x4 velden alleen zie je relief, voor de gameplay zit er geen verschil in toch?
Ja deze minesweeper is eigenlijk gewoon 2d met wat hoogteverschil,

Het originele idee was eigenlijk een landschap waar je doorheen kon lopen met een metaaldetector. :) Probleem was toen dat ik nog niets wist van quadtree en lod en al die andere coole opengl dingen.

Later had ik het idee om meerdere velden boven elkaar te zetten, maar dit was weer te moeilijk voor de speler.

Als laatste poging wilde ik het 2d bord op een sphere plaatsen wat weer niet lukte door de boven en onderkant van de bol. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
Falco00 schreef op 31 December 2002 @ 20:18:
[...]

Ja deze minesweeper is eigenlijk gewoon 2d met wat hoogteverschil,

Het originele idee was eigenlijk een landschap waar je doorheen kon lopen met een metaaldetector. :) Probleem was toen dat ik nog niets wist van quadtree en lod en al die andere coole opengl dingen.

Later had ik het idee om meerdere velden boven elkaar te zetten, maar dit was weer te moeilijk voor de speler.

Als laatste poging wilde ik het 2d bord op een sphere plaatsen wat weer niet lukte door de boven en onderkant van de bol. 8)7
je kan de bol toch een diameter afhankelijk van de grootte van het veld geven, zodat de kromming bij elk level gelijk is? waar heb je hem eigenlijk in gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco00

Falco00

(Busy)

Het is bijna een jaar geleden toen ik dit maakte, ik kwam toen niet verder dan deze halve bol

Afbeeldingslocatie: http://62.177.163.203/data/falco00/mine3d/mine3d44.jpg

Ik weet zeker dat het me nu wel zou moeten lukken, ik heb alleen geen zin meer in OpenGL :(

Het spel is gemaakt in Visual C++ 6.0 en maakt dus gebruik van OpenGL. Ik weet niet precies hoelang ik erover heb gedaan, was gewoon om weer wat nieuws te proberen.

edit:
hehe ik zie nu wel wat er mis is, moet quadstrips gebruiken ipv trianglestrips 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Falco00 op 01-01-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Okee, the deadline is nu voorbij :)

op http://vbgamer.strategon.com/xmasgames.asp word dus een onofficiele wedstrijd gehouden om je VB games te tonen. (Wel leuk om te zien wat er tegenwoordig mee kan) Die van mij zijn respectievelijk:Overigens zullen er de nodige bugs inzitten omdat alles op een voodoo3 gemaakt is, en die wijkt nogal wat af van GeForce dingen enzo qua renderstates. (en default dingen die aan staan bij geforce, en de voodoo dus niet heeft, en er dusdingen vreemd gaan uitzien)

In QW zitten al de nodige bugs, de singleplayer functie dient ook niet serieus genomen te worden.

Ook ben ik opzoek naar een creatieve toevoeging voor YALG... waardoor het spel toch iets anders wordt dan een "normale <laserspelnaam> clone". Jullie zijn ook allemaal programmeurs dus hebben waarschijnlijk wel creatieve ideeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Zo, tijd voor een update :P

Ik heb YALG nu een stuk professioneler gemaakt qua design, ik weet niet of jullie de oude screenshots herinneren? Nou ja, die zijn iig vervangen door deze nieuwe screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/images/screenshots/yalgshot0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/images/screenshots/yalgshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/images/screenshots/yalgshot2.jpg

Verder hebben een aantal mede gotters mee geholpen met het bedenken van nieuwe ideeen, en het maken van een aantal maps, daarom bedank ik ook de regulars van #ut :P

Er zitten nog een paar bugs in qua reflectie van spiegels, vanwege mijn slechte/beroerde wiskundige achtergrond, gaat dit nogal mis soms :)

YALG-Demo.exe is te downloaden voor iedereen nu :) De meeste fouten die erin zaten die wat problemen konden opleveren zijn er nu ongeveer wel uit (hoop ik)

Wel vreemd, mijn eigen font rasterizer (maakt letters van een bitmap font) werkte perfect op een Voodoo3, maar op een Geforce4 crashte het hele spel. Gelukkig is dat nu gefixed 8)7

Overigens ben ik nog steeds opzoek naar creatieve ideen, gisteren nacht om kreeg ik een goed idee: Dit spel in combinatie met Supaplex (of Rapton voor de BBC fans :P), waar dus ook stenen kunnen vallen op je laser straal als bijvoorbeeld de ijsblokken smelten waar de steen opligt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

41.6C.6D.61.72 schreef op 06 January 2003 @ 10:08:
YALG-Demo.exe is te downloaden voor iedereen nu :) De meeste fouten die erin zaten die wat problemen konden opleveren zijn er nu ongeveer wel uit (hoop ik)

Wel vreemd, mijn eigen font rasterizer (maakt letters van een bitmap font) werkte perfect op een Voodoo3, maar op een Geforce4 crashte het hele spel. Gelukkig is dat nu gefixed 8)7

Overigens ben ik nog steeds opzoek naar creatieve ideen, gisteren nacht om kreeg ik een goed idee: Dit spel in combinatie met Supaplex (of Rapton voor de BBC fans :P), waar dus ook stenen kunnen vallen op je laser straal als bijvoorbeeld de ijsblokken smelten waar de steen opligt! :D
Ik krijg een Runtime-error -2005530518 (8876086a). Automation error.
Wat die error betekent mag je zelf opzoeken...

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

code:
1
2
? objd3dx.GetErrorString(-2005530518 )
D3DERR_NOTAVAILABLE

Hmm, ik zat eerst te denken aan Winamp, dat lever bij sommige mensen problemen op, maar aangezien het D3D err is, moet het wat anders zijn :/

Specs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

41.6C.6D.61.72 schreef op 06 January 2003 @ 10:08:
Zo, tijd voor een update :P

Ik heb YALG nu een stuk professioneler gemaakt qua design, ik weet niet of jullie de oude screenshots herinneren? Nou ja, die zijn iig vervangen door deze nieuwe screenshots.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder hebben een aantal mede gotters mee geholpen met het bedenken van nieuwe ideeen, en het maken van een aantal maps, daarom bedank ik ook de regulars van #ut :P

Er zitten nog een paar bugs in qua reflectie van spiegels, vanwege mijn slechte/beroerde wiskundige achtergrond, gaat dit nogal mis soms :)

Draait goed hier :) Leuk spelletje ook :Y)

Ben zelf ook maar weer eens begonnen aan een tileengine ;) Zal er binnenkort wel een demo mee bouwen.
Ik gebruik deze keer:
-c++ voor het betere code werk
-SDL voor den graphics
-lua voor scripting :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Koetjeboe schreef op 06 januari 2003 @ 12:28:
Ik gebruik deze keer:
-c++ voor het betere code werk
-SDL voor den graphics
-lua voor scripting :9~
wat houd 'scripting' in? :? je programmeert het toch in C++, wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 23:17
BdR: het wordt "in" om scripting languages te gebruiken, niet alleen vanwege modding mogelijkheden, maar ook om de hele game te coden.
Python is hier heel mooi voor, je programmeert de hele game in Python, en vervangt vervolgens de time critical gedeeltes als de renderer en eventuele AI/multiplayer onderdelen door modules geschreven in C of C++ (gebruik makende van bijvoorbeeld SWIG voor de glue code). Van Python.exe (de interpreter) maak je dan je game executable, die laadt boot.py en je game start.

Zie ook http://www.gamasutra.com/features/20020821/dawson_01.htm en http://www.gdconf.com/archives/2002/bruce_dawson.ppt (hetzelfde, maar dan in een Powerpoint presentatie).

Over Lua wordt ook gerept in dat artikel, en daar geldt dus hetzelfde voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Ericston op 15-01-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bezig met een zeeslagje clone voor in je terminal (linux/bsd) het schiet alleen nog niet echt op ;)
Dit spel gaat ook multiplayer worden (jaaaaa, lekker tegen mekaar zeeslagje over internet!)
Het maakt gebruikt van de curses lib en ik schrijf het in C

edit:
screenshot ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
   1  2  3  4  5  6  7  8  9
  +--+--+--+--+--+--+--+--+--+
A |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
B |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
C |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
D |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
E |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
F |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
G |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
H |  |##|  |  |  |  |  |  |  |
I |  |##|  |  |  |  |  |  |  |

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thread dood? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
offtopic:
Nee hoor, dit is een aan-uit thread, af en toe even een spurt met berichtjes, dan weer een tijdje niets en dan opeens heeft iemand weer iets. Denk dat als je een versie te download aanbied, dat je iets meer reakties krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falco00 schreef op 31 December 2002 @ 18:29:
Minesweeper 3D

[afbeelding]
[afbeelding]

Moet je pattent op aanvragen en als microsoft ook toevallig mijnveger 3d in zijn nieuwe os wil proppen ..snap ie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Niet van mij, maar kijken eens naar deze Mine Sweeper 3D. Zitten een paar leuke ideetjes in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb heel vroeger een UFO spel gemaakt.

Je moest tegen elkaar spelen. De muziek op de achtegrond waren de welbekende .mod-files.
Mooie intro gemaakt. Het spel zelf was wel verslavend.

2 speler bewegen alla snake door een veld, maar er is geen staart, maar de vluchtroute blijft bestaan. Je kunt niet op plekken vliegen waar al gevlogen is. Diegene die het langst blijft vliegen heeft gewonnen......

(beetje vaag uitgelegd.)

Ik ben het spel zelf helaas kwijt.......

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Masselink schreef op 16 januari 2003 @ 15:20:
Ik heb heel vroeger een UFO spel gemaakt.

Je moest tegen elkaar spelen. De muziek op de achtegrond waren de welbekende .mod-files.
Mooie intro gemaakt. Het spel zelf was wel verslavend.

2 speler bewegen alla snake door een veld, maar er is geen staart, maar de vluchtroute blijft bestaan. Je kunt niet op plekken vliegen waar al gevlogen is. Diegene die het langst blijft vliegen heeft gewonnen......

(beetje vaag uitgelegd.)

Ik ben het spel zelf helaas kwijt.......
klinkt een beetje erg als 'TRON' :) . film en spel zijn beide erg leuk.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07
DaCoTa schreef op 16 januari 2003 @ 15:08:
Niet van mij, maar kijken eens naar deze Mine Sweeper 3D. Zitten een paar leuke ideetjes in verwerkt.
Net zoveel meerwaarde als dat spel van Falco00: helemaal niets. Ook de graphics zijn net zo 'mooi' (NOFI, maar 't moest gezegd worden). Geef me dan liever de Microsoft versie!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
OMG check dit :9 dat is natuurlijk leuk om te horen over iets wat je zelf hebt gemaakt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
*pomtiedom* :)

tja.. ben wel bezig met wat blitzbasic projectjes maar het is steeds zo verleidelijk om met iets nieuws te beginnen. Op die manier komt er nooit iets af (bekend probleem denk ik)

Iemand anders nog met een interessante game bezig? post die screenshots, links, source, downloads 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Geen interessante games hier, helemaal geen games zelfs, salarisadministratie (how low can you go?). Maar ik wil even zeggen dat ik het met bovenstaande recentie van cash invaders best wel eens ben en mijn verzoek om een hi-res (windows) versie herhalen :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb hier een progsel wat ik in 1995 in QuickBasic heb gemaakt. Het is lang niet af, sterker nog: je kunt helemaal niks.

Ik heb wel m'n best gedaan op de vormgeving. Het ziet er naar moderne maatstaven natuurlijk niet uit, maar 't is misschien leuk om even te bekijken. Je kunt alles met de muis bedienen, gewoon op allerlei plaatsen klikken. De intro moet je even voorbij laten komen, da's wel lollig. :-)

[En houd ereven rekening mee dat ik toen 17 was, en mezelf Basic had geleerd uit een boekje.]

http://www.cs.utwente.nl/~verstoep/Pyramid.zip

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoort niet thuis in P&W, maar je kunt ook leuke flash spelletjes bouwen. die blijven ook lekker licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:32:
hoort niet thuis in P&W, maar je kunt ook leuke flash spelletjes bouwen. die blijven ook lekker licht...
nicely done!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 12:32:
Hmz, leuk spelletje! Alleen jammer dat je zo achterlijk ver doorglijdt, dat verpest het weer een beetje. Ook gaat de clipping soms niet helemaal goed, waardoor je soms zijdelings door een 'platform' heen kunt 'vallen'. Verder denk ik dat de levels wel wat meer versiert mogen worden; ze zijn nu soms een beetje kaal. Of is dit bewust zo gedaan, omdat Flash het anders niet meer trekt? Wat meer textures hier en daar zou helpen. Dat is trouwens meer een kwestie van kwantiteit dan kwaliteit: de graphics die er wél zijn, zijn dik in orde.

Ten slotte vind ik het jammer dat die kleine eendjes zomaar in de lucht zweven (of op de muur vastgespijkerd zijn), in plaats van dat ze gewoon op de grond zitten. Ik begrijp dat je wil dat de speler er soms naar moet toe moet springen, maar echt logisch komt het niet over (vooral niet omdat die eendjes zodra je ze gevonden hebt opeens wel aan de zwaartekracht onderhevig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Varienaja schreef op 23 April 2003 @ 11:36:
Ik heb hier een progsel wat ik in 1995 in QuickBasic heb gemaakt. Het is lang niet af, sterker nog: je kunt helemaal niks.

Ik heb wel m'n best gedaan op de vormgeving. Het ziet er naar moderne maatstaven natuurlijk niet uit, maar 't is misschien leuk om even te bekijken. Je kunt alles met de muis bedienen, gewoon op allerlei plaatsen klikken. De intro moet je even voorbij laten komen, da's wel lollig. :-)

[En houd ereven rekening mee dat ik toen 17 was, en mezelf Basic had geleerd uit een boekje.]

http://www.cs.utwente.nl/~verstoep/Pyramid.zip
Hmz, ziet er allemaal wel grappig uit. Leuk dat je dat allemaal met BASIC kunt maken en dat 't ook nu nog zonder problemen op Windows 2000 draait. Ik snap alleen niet waarom je in godsnaam zo'n onleesbaar font hebt ontworpen. Je maakt me echt niet wijs dat je 't zelf wel fatsoenlijk kunt lezen. :P

Ook jammer dat de interface zo 'gevoelig' is. Als ik de muisknop iets te lang ingedrukt houdt, dan flitst het scherm waar ik op klik alleen maar even langs (ik ga dan bijvoorbeeld naar het scherm met de balans, maar die flitst dan meteen weer weg). Hetzelfde probleem heb ik met het verlaten van het scherm als er op de achtergrond geklikt wordt: als ik (weer op die balans, bijvoorbeeld) op de pijltjes klik, wil ik er per ongeluk wel eens een beetje naast zitten. Zodra ik het pijltje echter op 1 pixel mis, wordt niet alleen het indrukken van het pijltje niet geregistreert, maar wordt het hele scherm afgesloten. Beetje irritant. (Kijk trouwens ook eens naar de knoppen in Windows, rechtsboven elk venster: minimaliseren, maximaliseren/herstellen en sluiten; daar kun je ook meters naastklikken en dan wordt het nog opgevat alsof je de knop ingedrukt had).

Ook een beetje jammer dat je niets kan doen in het spel, want gewoon een beetje loos rondklikken is niet echt boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kleine eendjes flappen met hun vleugeltjes, en zweven dus op hun plek (dat is tenminste het idee :) ) het spelletje is nu inderdaad wel wat kaal. iets meer texture zou wellicht kunnen, maar bij te veel wordt het vooral te traag in flash. het goed detecteren wanneer je door een wand of platform heenvalt blijft lastig. heb dit spel een jaar geleden gemaakt en dan neemt het animo af om het weer op te pakken...
het doorglijden vond ik overigens juist extra charme geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:23:
het doorglijden vond ik overigens juist extra charme geven...
Ik vind het vooral irritant en ook niet echt realistisch; een goedkoop trucje om de moeilijkheidsgraad van het spel (en de spelduur) wat op te krikken. Ik ergerde me er bij Jazz Jackrabbit en Prince Of Persia ook al aan.

Een klein beetje doorglijden is wel leuk: de animaties zien er dan net wat vloeiender uit. Ook kun je dan een beetje accelereren wanneer je vanuit stilstand begint met lopen (en het dus even duurt voor je op volle snelheid bent), maar vind ik zelf echt te overdreven. Je bent nu meer bezig met managen wanneer je moet beginnen te remmen dan met iets anders. Ik vind het zelf heel frustrerend als ik halverwege een platform de toetsen los laat en dan toch nog over de rand val omdat ze die vloer schijnbaar met groene zeep ingesmeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... dan heb ik al twee stemmen tegen. gelukkig heb ik de vertraging van het doorglijden in een variabele gezet, dus is het eenvoudig te wijzigen. het ging me inderdaad meer om het vloeiend maken van de animatie dan om het iriteren van de spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Manuzhai schreef op 25 June 2002 @ 11:47:
Die wormachtige dinges lijkt wel een beetje op dit spelletje.
Dit is hetzelfde spel als bij Lapoo, hier heet het spel alleen "Fly a Helicopter".
Het enige verschil is verder nog, dat het op Lapoo wat groter is, en dus makkelijker te spelen.

Dell XPS 13 9343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Me 2 aller eerste creaties is beide van toch wel een aardige tijd terug gemaakt in Quickbasic en Powerbasic

----------------------------------------------------------------

RPG tile based engine (werkt allemaal was alleen te lui om daadwerkelijk een game van te maken), de kleuren zijn beetje vaag maar dat komt door dat et 16 kleuren is en ik het allemaal net had omgezet naar powerbasic screen mode 12 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxnxx/plaatje1.jpg

----------------------------------------------------------------

PONG !!! met muis ondersteuning offcourse, in textmode :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxnxx/plaatje2.jpg

mocht je source willen zien/hebben geef maar een gil via de mail (td(at)euronet.nl) niet dat ik verwacht dat mensen er intresse in hebben om me pruts werk van een x aantal jaar geleden te zien maarja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:49:
hmmm... dan heb ik al twee stemmen tegen. gelukkig heb ik de vertraging van het doorglijden in een variabele gezet, dus is het eenvoudig te wijzigen. het ging me inderdaad meer om het vloeiend maken van de animatie dan om het iriteren van de spelers...
Erm, je gebruikt nu allemaal vectors....wat als je nu eens overging naar low-quality en gifjes.....moet jij kijken wat een speed increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt dan de grootte van je swf'je niet in gevaar? ik heb overigens nog nooit aan deze optie gedacht, ik had altijd begrepen dat flash het snelst was met vectoren. dit zou wel mogelijkheden bieden: in eerste instantie had ik bv de achtergrond tile-based gedaan met movieclipjes, maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen verschillende gestretchde mc's te gebruiken omdat het veeeeel te langzaam werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Juaron:
vector graphics zijn altijd trager(90% percent och ;) ) dan bitmap graphics (maar meestal wel een pak kleiner). Ik vond je spelletje wel leuk gewoon omdat ie werkte op mijn bakkie (400Mhz) zonder al te veel probs. Ook de graphics zijn geslaagt. Zoals BTop al zegt kun je wel eens proberen met een bitmap voor de graphics, alhoewel dan je dan direct met 32bit pngs moet werken voor defetige alpha (blending) maar het zou wel sneller moet zijn zolang je spelletje niet resized...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige spel wat je nodig hebt en waar iedereen op zit te wachten:

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxonly.nl/19letter/screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:01:
Het enige spel wat je nodig hebt en waar iedereen op zit te wachten:

[afbeelding]
hahaha, hij is cool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nog even en ik loop binnen. Dan kan Nance een andere baan gaan zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel heb ik voor het vak softwareontwikkeling gemaakt. Variant op aloude paratrooper. Zitten nog veel foutjes in en zoals je kan zien ben'k geen groot grafisch talent. Still:
http://sloclan.ath.cx:8080/~tim/Backup/Programming/PTAA.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een paar spelletjes nagemaakt op de MSX zoals pacman en donkeykong en het penguin spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klinz
  • Laatst online: 24-08 19:19

klinz

weet van NIETS

Edit: image weggehaald vanwege spyware waarschuwing :)

Tetris

Executable is ongeveer 100KB (Delphi source is beschikbaar). Ongeveer 24 uur aan gewerkt denk ik.

Ik heb ook nog een versie in 1663 bytes gemaakt.

[ Voor 61% gewijzigd door NMe op 21-04-2005 19:01 . Reden: Meer info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Paratrooper is leuk, maar het had leuker geweest ald die aliens je koepel gingen opblazen als ze wisten te landen, zoals in de CGA versie.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
klinz schreef op 23 July 2003 @ 14:18:
[afbeelding]

Tetris

Executable is ongeveer 100KB (Delphi source is beschikbaar). Ongeveer 24 uur aan gewerkt denk ik.
zie ook dit topic [rml][ alg] software ontwikkeltijd, overdrijven over hoe snel..[/rml] ;) die delphi source compileert niet direct, hij geeft 2 compiler errors in HexBlocks.pas, ik heb ze kunnen verbeteren dan compileert ie wel goed:
code:
1
2
//uses MainHextris; { <- fout }
uses MainTetris;    { <- verbeterd }

en
code:
1
2
//Result:=Abs(Tick.LowPart) mod 7; { <- fout }
Result:=Abs(Low(Tick)) mod 7;      { <- verbeterd }
Ik heb ook nog een versie in 1663 bytes gemaakt.
whoa.. das echt klein, kan je die ook met 2 spelers spelen eigenlijk? dr wordt wel een 2e kolom getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klinz

klinz

weet van NIETS

Het is geen leugen! Maar het was dan ook wel programmeren met kennis die ik van de 1663 bytes versie had. En het zegt ook wel iets over de geniale ontwikkelomgeving die Delphi heet.
whoa.. das echt klein, kan je die ook met 2 spelers spelen eigenlijk? dr wordt wel een 2e kolom getoond
Nee, het is unfinished sympathy :-) Hier heb ik overigens wel veel langer over gedaan. 100% assembly hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan post ik mijn games ook nog maar even:

Uiteraard Sokoban++, zie ook sig.

Verder ook nog wat andere games op deze pagina:

http://members.lycos.nl/jorisw/games/nl/

Onder andere Columns, Galgje, Mijnenveger, Nibbles, Snake, Yahtzee, Zeeslag, enkele kaartspelen (allemaal enkele jaren geleden gemaakt)

De meeste (Windows-) spellen zijn In Borland C++Builder gemaakt. De DOS spellen zijn gemaakt in Borland C++ 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
die columns is cool, exacte kopie van de gamegear versie 8) en die website interface is ook leuk gedaan (windows-look-and-feel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Heb een paar jaar terug voor een studiepuntje op school Lingo gemaakt...
werkte lekker, al zeg ik het zelf...

ben m helaas kwijtgeraakt door een HD Crash...
(misschien oude leraar eens mailen, kijken of hij nog een kopietje bewaard heeft)

Verder zit ik niet echt in de spelletjes...
(deed vroeger wel op de MSX eerst spel laden en dan in Basic namen en zinnen veranderen, zodat het meer persoonlijk werd :) )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Een tijdje geleden voor een school project een yahtzee spelletje gebouwd. Vindt hem wel lekker werken en ziet er nog goed uit ook :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dino1337/soft/screenshot.gif
http://www.xs4all.nl/~dino1337/soft/yahtzee2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klinz

klinz

weet van NIETS

code:
1
2
//uses MainHextris; { <- fout }
uses MainTetris;    { <- verbeterd }

Indeed. Foutje.
code:
1
2
//Result:=Abs(Tick.LowPart) mod 7; { <- fout }
Result:=Abs(Low(Tick)) mod 7;      { <- verbeterd }

Dit is een D3 eigenaardigheid. Daar bestaat een TLargeInteger uit een HighPart en een LowPart. Overigens zal Low(Tick) niet het gewenste resultaat geven. Low() geeft immers de laagste waarde van het ordinale type. In dit geval zal dat 0 of -2^64-1 zijn. Met Lo() zou het wel correct kunnen werken.

Ik heb het inmiddels vervangen door Random() overigens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op 25 June 2002 @ 12:27:
Ik heb ooit in een grijs verleden nog een maanlander game op de MSX geknutseld. Ook een Tron kloon op de Amiga...

Op de PC heb ik eigenlijk nog helemaal geen games gemaakt, het trekt me niet ofzo, de MSX en de Amiga zijn wat dat betreft hele andere platformen.
Ik heb ook ooit spellen voor de MSX gemaakt. Kwamen allemaal uit het boekje, maar nu ik met PHP bezig ben kan ik dat toch als een mooie introductie op programeren zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:31:
Ik heb ook ooit spellen voor de MSX gemaakt. Kwamen allemaal uit het boekje, maar nu ik met PHP bezig ben kan ik dat toch als een mooie introductie op programeren zien.
Dat heet overgetikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Ik heb ooit eens n.a.v. een blad voor de commodore 64 een game gemaakt dat je met een joystick kon besturen.
Zelf sprites getekend op ruitjes papier en zo het vliegtuigje, het bommetje en ander dingen in elkaar geknutseld... Helaas is de C64 overleden samen met het programma.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
shlammod schreef op 24 July 2003 @ 15:20:
Ik heb ooit eens n.a.v. een blad voor de commodore 64 een game gemaakt dat je met een joystick kon besturen. Zelf sprites getekend op ruitjes papier en zo het vliegtuigje, het bommetje en ander dingen in elkaar geknutseld... Helaas is de C64 overleden samen met het programma.
Hehe, dat deed ik ook zo voor de MSX. En dan zelf de bitpatronen combineren in bytes en dan je sprites coden:
QBasic:
1
2
3
4
5
REM Vliegtuigje
DATA 56, 123, 68, 55, 223, 123, 65, 127

REM Bom
DATA 0, 0, 66, 233, 245, 233, 66, 0

etc...
[/nostalgie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
*schop*

E-Motion Deluxe :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn doet ook even een schop :*)

Coronel Indoor Kartracing
Lag sinds 18 september in de winkels. Ik heb hieraan meegewerkt tijdens mijn afstudeerstage @ engine software. Zoals je aan de credits bij mobygames kunt zien ben ik voornamelijk verantwoordelijk geweest voor de multiplayer code

En wel kopen he, niet downloaden! ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
cool! _/-\o_ maaruh, hoe kom je bij een stageplek bij Engine-software? En de release date van dat spel is wel wat vreemd, als ik dit hier lees..
De grootste uitdaging zat hem nog in het feit dat Digital-XL het spel persé in mei in de winkels wilde leggen, en onze suggesties het spel na de zomervakantie uit te brengen naast zich neerlegde
..
Coronel Indoor Kartracing zal in september in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BdR schreef op 30 september 2003 @ 16:11:
cool! _/-\o_ maaruh, hoe kom je bij een stageplek bij Engine-software?
Ik ken [Verwijderde gebruiker] door het beroemde 3d engine topic in P&W van apottjewijd ([rml][ 3d] opengl, direct3d - hoe leer je dat?[/rml], hij heet nu mammaplank). In die topic is het idee ontstaan om een nederlandse gamedev site te maken, en een tijdje later is daar www.gameskool.nl uitgerold. Ruud heeft me toen gevraagd om daar te modereren. En zo heb ik hem eigenlijk persoonlijk leren kennen :) Ik was vorig jaar ook namens gameskool op de GameExpo tijdens de HCC dagen in utrecht, en dit jaar doen we het weer. Alleen dit jaar wordt het groots aangepakt (vorig jaar werden we 3 weken van tevoren gecontact of we iets wilden doen, nu weten we er al een jaar van ;))

Dus veel lezingen van gamedevvers e.d., kom ook eens langs (eind november @ hcc in jaarbeurs utrecht) :)
En de release date van dat spel is wel wat vreemd, als ik dit hier lees..
[...]
kijk ook even naar de datum van het artikel :) Het moest in mei af zijn, maar dat was gewoon practisch onhaalbaar. Later is het toch verplaatst naar september

.edit: hmm dat 3d verhaal van hierboven klopt niet. Gameskool bestond toen blijkbaar al :?

.edit2: nee, het was deze topic over gamedesign :D Gamesdesign...

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2003 16:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

dinokiller schreef op 24 July 2003 @ 09:16:
Een tijdje geleden voor een school project een yahtzee spelletje gebouwd. Vindt hem wel lekker werken en ziet er nog goed uit ook :)

[afbeelding]
http://www.xs4all.nl/~dino1337/soft/yahtzee2.zip
Ik weet niet of je het aan het doorontwikkelen was/bent, maar er is een bugje bij het begin van het spel.
Je kan dan namelijk de dobbelstenen die dan nog je naam vormen, al locken.
en dan heb je oneindig veel mogelijkheden om te dobbelen.

edit:
'bug'schijnt zich niet te hehalen nu ik het vandaag weer opnieuw wil proberen

[ Voor 8% gewijzigd door MrE op 02-10-2003 10:03 . Reden: luikse wafel met koffie ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
.oisyn schreef op 30 September 2003 @ 16:21:
Ik was vorig jaar ook namens gameskool op de GameExpo tijdens de HCC dagen in utrecht, en dit jaar doen we het weer. Alleen dit jaar wordt het groots aangepakt (vorig jaar werden we 3 weken van tevoren gecontact of we iets wilden doen, nu weten we er al een jaar van ;))

Dus veel lezingen van gamedevvers e.d., kom ook eens langs (eind november @ hcc in jaarbeurs utrecht) :)
Meer aandacht voor games blijkt ook wel uit de naamswijziging, het heet nu HCC dagen/GameExpo toch? ik zal zeker ff langs komen dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopje:
http://www.3d-chess.com/beta/3d-chess-beta01.exe

3D-Chess is een... ach, je raadt het al.
Testje met Quest3D, kijken hoever ik kon komen. Het is nu vooral gericht op programmeren, de graphics komen later. Ik moet ook nog schaak(mat), rokkeren, en passent, promoveren inbouwen. Dan zien we wel weer verder met multiplayer of AI :)

enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ziet er gaaf uit, in hoeveren wil je deze door ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Http://thereturnable.ciprix.net

dit is een online rpg die ik met een paar anderen heb gemaakt. Hij is nog steeds en beta fase en wij zijn a.t.m nog erg druk ermee bezig.
De eerste versie is volledig geprogrammeerd in WDL (3d gamestudio) en daarna een versie in Coldfusion.Daarna is alles omgezet naar php en mysql.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

questa:
ik weet het niet... als het een daverend succes blijkt te zijn zal ik natuurlijk wel zo ver mogelijk doorgaan. Ik wil in ieder geval een mooi schaakspelletje hebben, dus ik zal zeker de overige regels nog toevoegen en alles wat mooier maken. Dan gaan we kijken naar online multiplayer, AI enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compileer en speel! Ik kom zelf niet boven de 21 uit... :/

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
/*Keystest.java 1.0 04/03/30
 * VERY simple game to demonstrate continuous input of keys in java.
 * Needs double buffering, private stuff etc.. too lazy :) 
 */
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

class Keystest extends Frame implements KeyListener
{
    public static boolean keys[] = new boolean[5];
    public double bx,by,vx,vy;
    public double speed=0, max=0;
    public int w=300,h=300;
    public void paint(Graphics g)
    {
        g.setColor(Color.RED);
        g.fillOval((int)bx,(int)by,10,10);
        String sspeed = ""+speed ;
        if (sspeed.length()>7)  sspeed = sspeed.substring(0,7);
        g.drawString("speed :" + sspeed ,10,210);           
        g.setColor(Color.BLUE);
        String smax = ""+max ;
        if (smax.length()>7)    smax = smax.substring(0,7);
        g.drawString("maxspeed :" + smax ,10,230);
    }
    public void gameTick()
    {
        double  acc =0.03;
        if (keys[0]) vy -=acc;
        if (keys[1]) vy +=acc;
        if (keys[2]) vx -=acc;
        if (keys[3]) vx +=acc;

vx = 0.999 * vx;
        vy = 0.999 * vy;
        bx+=vx;
        by+=vy;
        if ((bx>w-15)||(bx<5))  vx = -vx;
        if ((by>h-15)||(by<25)) vy = -vy;

speed = Math.sqrt(vx*vx +vy*vy);

if (speed>max)  {max=speed;}
        if (speed<0.01) {vx = 0; vy=0; }
    }
    public Keystest() 
    {
        setSize(w,h);
        setResizable(false);
        bx = w/2; by = h/2;
        addKeyListener(this);
        addWindowListener(new WindowAdapter() {
            public void windowClosing(WindowEvent e) {
                dispose();
                System.exit(0);
            }
        });
    }
    public static void main(String args[]) 
    {
        System.out.println("Starting KeysDemoGame...");
        Keystest mainFrame = new Keystest();
        mainFrame.setTitle("KeysDemoGame");
        mainFrame.setVisible(true);
        keys[4] = false;
        while (keys[4] == false)
        {
            //do game loop
            mainFrame.repaint();
            mainFrame.gameTick();
            try {Thread.sleep(10);} catch (Exception e){}
        }
        mainFrame.dispose();        
    }
    public void keyTyped(KeyEvent e)    {}
    public void keyPressed(KeyEvent e)
    {
        switch (e.getKeyCode())
        {
            case KeyEvent.VK_UP:        keys[0]=true;   break;
            case KeyEvent.VK_DOWN:      keys[1]=true;   break;
            case KeyEvent.VK_LEFT:      keys[2]=true;   break;
            case KeyEvent.VK_RIGHT:     keys[3]=true;   break;
            case KeyEvent.VK_ESCAPE:    keys[4]=true;   break;
        }
    }
    public void keyReleased(KeyEvent e)
    {
        switch (e.getKeyCode())
        {
            case KeyEvent.VK_UP:        keys[0]=false;  break;
            case KeyEvent.VK_DOWN:      keys[1]=false;  break;
            case KeyEvent.VK_LEFT:      keys[2]=false;  break;
            case KeyEvent.VK_RIGHT:     keys[3]=false;  break;
        }
    }
}

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Laatst online: 07-07 19:22
Niet echt een spel, wel dit:

Als ik "Screen Antics" of "Johnny castaway" roep, dan zal er denk ik wel bij de meeste tweakers een belletje gaan rinkelen. Ik heb 'n tijd geprobeerd om de resource-files van deze screensaver te hacken, om een complete re-write kunnen maken, wat niet lukte. Daarom heb ik het anders aangepakt, en een schil om de oude screensaver heen te schrijven. Met succes.

De verbeteringen op een rijtje:
  • Screensaver start full-screen i.p.v. in een mini-venstertje van 640x480 (opgelost door voor het starten resolutie naar 640x480 te zetten, voor degenen die niet van programma's houden die van resolutie wisselen)....
  • Is nu zonder speciale hacks te vinden in de screensaver lijst van XP
  • Configuratie-dialoog heeft extra opties (golven en/of wolken weergeven)
  • Password-optie in config-dialoog weggehaald, is nu standaard windows functie
  • Geen aparte directory met resource-files, alleen de .scr en een .ini file in je windows-directory
Hij is hier op te halen. Oh ja, één bug bekend: de uninstaller werkt (nog) niet. Ga ik binnenkort nog ff aan werken. Voor verwijderen : gewoon "Screen Antics.scr" en scrantic.ini uit je Windows directory halen.

[ Voor 3% gewijzigd door NaliXL op 05-04-2004 11:01 . Reden: /list tag toegevoegd ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Uhm is het ook nog mogelijk om hem wel in een venstertje te starten ? Anders installeer ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
evaarties schreef op 05 april 2004 @ 11:16:
Uhm is het ook nog mogelijk om hem wel in een venstertje te starten ? Anders installeer ik hem niet.
Dan kan je bijna net zo goed de ouwe screen-antics downloaden en installeren. Die deed 't nl. in een venstertje. Als je dan 1600x1200 draait, dan heb je alles zo'n beetje in het miniatuur op je scherm. Als je de ouwe wilt gebruiken onder XP, moet je "SCRANTIC.SCR" (in je windows-directory) ff renamen naar "ssSCRANTIC.SCR".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geschreven voor dit bedrijf in mijn stage.
Je kunt alle visuele dingen makelijk veranderen zodat
het gebruikt kan worden voor reclame doeleinden.
Ik heb ook een variant gemaakt voor haribo.
De mensen daar hebben het ook verkocht aan
een duitse bank.

http://www.active-websight.de/append_x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Laatst online: 30-08 13:53
Spellen, ach jah, dat heb ik ook nog een tijd gedaan.

- Eerst een aantal hele simpele rekenspelletjes in TP (5.0 ofzo :S )
- Daarna een eigen variant van Smiths 24-game (kreeg je van die kaarten met 4
cijfers erop, moest je 24 mee maken door te vermenigvuldigen, delen optellen en
aftrekken)
- Toen Mr. Blob (helaas source kwijt) was een spel met een balletje dat je al
stuiterend door verschillende levels heen moest werken (platform game dus)
- Hierna kwam afterlife project (een pagegame, zoiets als planetarion) waar ik
een minor rolletje in heb gespeeld.

Ben nu "bezig" (eerst ff eindexamen halen) met een pong-a-like maar dan met een echt schuifje in je handen als controller (gaat meer om de I/O verwerking dan om de gameplay)

En ik wil na m'n eindexamen weer gaan beginnen aan een nieuwe pagegame, daar hou ik jullie nog wel van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ik ben nu nog een boek aan het lezen over programmeerbare pixel en vertex shaders, daarna ga ik goochelen met spelletjes maken, vooral grafisch geweld spelletjes dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
*en weer omhoog*

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bas.de.reuver/files/photoscramble2.jpg
photoscramble2.zip (261KB)
De bekende schuifpuzzel, gemaakt in Delphi. Je kan elke BMP of JPG gebruiken, elke raster grootte (tot 15x15), zoom functie etc. vele instellingen. De delphi source is ook beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
lange tijd geen replies hiero.. is er niemand meer met iets bezig op game gebied? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 22:36
oh vast wel, volgens mij is Alarmnummer bezig met een game in java micro edition, als t goed is is hier een apart draadje van geopend, ik zal ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

BdR schreef op 10 september 2004 @ 11:56:
lange tijd geen replies hiero.. is er niemand meer met iets bezig op game gebied? :?
Ik ben net begonnen aan 2 games voor in J2ME voor wat nokia GSM's.

Ik post wel als het klaar is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
questa schreef op 10 september 2004 @ 12:10:
Ik ben net begonnen aan 2 games voor in J2ME voor wat nokia GSM's.

Ik post wel als het klaar is O-)
J2ME lijkt me ook erg interessant om wat mee te proberen, hoewel ikzelf nog niet zo'n mobieltje hebt trouwens..

Maar welke ontwikkel tools gebruik je daarvoor? :? Borland JBuilder Mobile Studio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

BdR schreef op 10 september 2004 @ 13:11:
[...]

J2ME lijkt me ook erg interessant om wat mee te proberen, hoewel ikzelf nog niet zo'n mobieltje hebt trouwens..

Maar welke ontwikkel tools gebruik je daarvoor? :? Borland JBuilder Mobile Studio ?
Er zit een emulator bij, per SDK telefoon. Ik gebruik JBuilder Foundation, de nokia SDK intregreerd zich prima, maar ook anderen SDK's doen dit.

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Cherub schreef op 05 april 2004 @ 11:01:
Niet echt een spel, wel dit:

Als ik "Screen Antics" of "Johnny castaway" roep, dan zal er denk ik wel bij de meeste tweakers een belletje gaan rinkelen. Ik heb 'n tijd geprobeerd om de resource-files van deze screensaver te hacken, om een complete re-write kunnen maken, wat niet lukte. Daarom heb ik het anders aangepakt, en een schil om de oude screensaver heen te schrijven. Met succes.

De verbeteringen op een rijtje:
  • Screensaver start full-screen i.p.v. in een mini-venstertje van 640x480 (opgelost door voor het starten resolutie naar 640x480 te zetten, voor degenen die niet van programma's houden die van resolutie wisselen)....
  • Is nu zonder speciale hacks te vinden in de screensaver lijst van XP
  • Configuratie-dialoog heeft extra opties (golven en/of wolken weergeven)
  • Password-optie in config-dialoog weggehaald, is nu standaard windows functie
  • Geen aparte directory met resource-files, alleen de .scr en een .ini file in je windows-directory
Hij is hier op te halen. Oh ja, één bug bekend: de uninstaller werkt (nog) niet. Ga ik binnenkort nog ff aan werken. Voor verwijderen : gewoon "Screen Antics.scr" en scrantic.ini uit je Windows directory halen.
Hij werkt niet in de Windows map..., waar moet ik die ini/config file plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 11-09-2004 11:33 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://media.pdarcade.com/reviews/pocketpc/g-l/Kaibang/Kai01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://media.pdarcade.com/reviews/pocketpc/g-l/Kaibang/Kai04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://media.pdarcade.com/reviews/pocketpc/g-l/Kaibang/Kai05.JPG

Afbeeldingslocatie: http://media.pdarcade.com/reviews/pocketpc/g-l/Kaibang/Kai02.JPG

URL: http://www.kaiton.nl/bal
Let wel op dat je de PC versie download(Of pocketpc als je er eentje hebt)

Een spelletje voor PC en PocketPC.
Redelijk populair op PocketPC (15000 downloads!!!!)

Je moet een balletje rondzwaaien dat aan een elastiek vastzit. Je moet proberen de andere ballen die verschijnen te raken.
rekt het elastiek te ver uit dan breekt het en ben je af.

Gemiddeld cijfer op review sites: 8.0 Afbeeldingslocatie: http://media.pdarcade.com/sitegfx/reviews/4star.jpg

Hier een url voor een review: http://www.pdarcade.com/m...s2&rop=showcontent&id=285

[ Voor 25% gewijzigd door hemaworst op 11-09-2004 11:51 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

hemaworst schreef op 11 september 2004 @ 11:40:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je moet een balletje rondzwaaien dat aan een elastiek vastzit. Je moet proberen de andere ballen die verschijnen te raken.

Gemiddeld cijfer op review sites: 8.0 [afbeelding]

Hier een url voor een review: http://www.pdarcade.com/m...s2&rop=showcontent&id=285
Wow, geweldig! Extreem verslavend, in welke taal is het geschreven?

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Kai-Bang is geschreven in C++.
Tools voor PC versie : Visual studio 6.0
Tools voor PocketPC: Embedded studio 3.0

GameFramework : http://www.gapidraw.com

Ik ben blij dat het je mag bekoren :)

[ Voor 12% gewijzigd door hemaworst op 11-09-2004 12:08 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik heb toen ik 13 was in turbobasic een doolhof spel gemaakt (ala beast) maar dan met vaste muren en die bots waren best slim; je kon ze niet in bouwen....

Het doel was alle pillen te pakken en er zaten beesten achter je aan; welke je neer kon schieten. Het spel is in ascii mode geschreven

if broken it is, fix it you should

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

elgringo schreef op 11 september 2004 @ 12:13:
Ik heb toen ik 13 was in turbobasic een doolhof spel gemaakt (ala beast) maar dan met vaste muren en die bots waren best slim; je kon ze niet in bouwen....

Het doel was alle pillen te pakken en er zaten beesten achter je aan; welke je neer kon schieten. Het spel is in ascii mode geschreven
Resultaat? Kunnen wij het bewonderen of was je verhaal alles?

• NaliXL
AW_Bos schreef op 11 september 2004 @ 11:26:
[...]

Hij werkt niet in de Windows map..., waar moet ik die ini/config file plaatsen?
Als het goed is kun je, nadat je 'em geïnstalleerd hebt, gewoon selecteren in je screensaver configuratiemenu, en dan zou 'ie moeten werken.

Heb je mogelijk de originele Screen Antics ook een keer geïnstalleerd? Dan kun je het beste scrantic.ini uit je windows directory verwijderen. Dat kun je sowieso proberen als 't niet werkt...

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Cherub schreef op 11 september 2004 @ 13:31:
[...]

Als het goed is kun je, nadat je 'em geïnstalleerd hebt, gewoon selecteren in je screensaver configuratiemenu, en dan zou 'ie moeten werken.

Heb je mogelijk de originele Screen Antics ook een keer geïnstalleerd? Dan kun je het beste scrantic.ini uit je windows directory verwijderen. Dat kun je sowieso proberen als 't niet werkt...
Heb scrantic.ibi verwijderd uit de windows directory en hij deed het niet. Kij kan enkele datafiles niet vinden geeft hij aan. Ik heb deze nieuwe opnieuw geinstalleerd en nog steeds die error.
Ik wil weer kijken :p, maar hij doet t niet... :p

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DaCoTa
Erg leuk! Had hem al een tijdje geleden gezien, maar is nu een stuk volwassener geworden. Mooie graphics en geluid! Enige wat ik mis is fullscreen mode (pc versie). Als je nu met de muis buiten het window komt, stopt de mace aan de rand van het veld. Dat geeft soms wat frustratie, vooral als je dicht bij de rand moet zijn.

Verwijderd

er is nog geen brouwesel, maar ben wel druk bezig.

ik ben in C++ een Multi-User-Dungeon aan het maken, een multiplayer text based adventure. Er zijn op dit moment al erg veel MUD's maar bijna allemaal gebaseerd op een paar basis-modellen. En omdat ik nog maar sinds een half jaartje in C++ programmeer leek het me leuk om zelf eentje vanaf de grond op te bouwen.

ik heb nu een standaard connectie object gemaakt,welke alle verbindings en data transmissie opdrachten afhandeld. Ook het 'area pre-loading' is nu bijna klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gemiddeld cijfer op review sites: 8.0 [afbeelding]

Je hebt er weer een pda download bij :) tegek spel man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
http://www.euronet.nl/~erik/21/audrey.html

Vrij lang geleden gemaakt in flash 3 of 4, een kaartspelletje. Het is eigenlijk nog niet af, maar ik heb de .fla niet meer. Het heeft me toen wel een hoop tijd gekost om te maken, zeker omdat ik geen flauw idee had hoe actionscript werkte.

Bediening is wel vaag, maar probeer maar eens te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Laatst online: 17:33
mn allereerste java-applicatie was een boardgame: blowup

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schoene/blowup/blowup.jpg

Dit spel stond op die touch-screen games in cafes. Als oefening wilde ik het zelf maken. Vermoedelijk is de code niet zo goed, ik zou ze eens moeten zoeken (of decompilen). Maar mn moeder speelde het wel graag :)

Het is trouwens bij die 1e java applicatie gebleven, ik prefereerde c++

http://users.pandora.be/schoene/blowup/BlowUp.jar
Pagina: 1 2 3 4 Laatste