mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Hoop dat wasigh ook post hier. Hij is (of was) namelijk bezig met een RTS gemaakt met Java.
waar is wasigh niet mee bezig?Op dinsdag 25 juni 2002 00:00 schreef FlamerX het volgende:
wasigh is (of was) namelijk bezig met iets in java
Heb alleen mooiere gezien met allemaal dwarrelende objecten ensow (dubbele guns en dat soort leukigheid!!!)
Source-code heb ik vast nog wel ergens
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik weet wel watbrammetje: waar is wasigh niet mee bezig?
Oei, die was zwaar onder de gordel
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Leuk bedacht spel man!!! Best wel origineel als je t mij vraagt..Op maandag 24 juni 2002 23:57 schreef BdR het volgende:
kwou ff mijn kleine projectje ff pluggen, maar als anderen hun zelfgemaakte games ten toon willen spreiden dan graag
mijn gamepje: UrthWurm
[afbeelding]
best aardig gelukt, alleen jammer dat het nogal erg "ms-dos" is
tis een variant/clone van SFCave
de source (Turbo Pascal.. jaja) zet ik er ook nog wel bij (ff opschonen/commentaren)
keep em going!
eh ok niet erg origineel want t spel bestaat al, maar toch leuk!
Intentionally left blank
PrachtigUnder Construction
The site you were trying to reach does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded.
--------------------------------------------------------------------------------
Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Anoniem: 28289
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Anoniem: 50922
Ik zal thuis (ben nu op 't werk) de source ff opzoeken
Zucht, wat was coden in Pascal toch een mooie tijd

Anoniem: 55036
Is dat project nog een beetje geslaagd? Of doe je het alleenOp dinsdag 25 juni 2002 02:20 schreef .oisyn het volgende:
ben bezig met een 3d engine voor een spel (in/outdoor fps)... nog geen screenshots helaas
Rustacean
Op de PC heb ik eigenlijk nog helemaal geen games gemaakt, het trekt me niet ofzo, de MSX en de Amiga zijn wat dat betreft hele andere platformen.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Wat andere kleine spelletjes voor wedstrijden... waarvan ik nu met een bezig ben, maar die kan ik helaas niet laten zien voordat ik gewonnen heb
dat is niet dat project (ik was er al mee bezig), en ja dat doe ik alleenOp dinsdag 25 juni 2002 11:45 schreef int het volgende:
[..]
Is dat project nog een beetje geslaagd? Of doe je het alleen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
welke wedstrijden?Op dinsdag 25 juni 2002 12:33 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Wat andere kleine spelletjes voor wedstrijden...
Auw!Op dinsdag 25 juni 2002 00:12 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik weet wel wat![]()
Oei, die was zwaar onder de gordelSorry Hans
.
heb net smooth scrolling en tiling er in gemaakt, nog steeds met het toetsenbord welliswaar, ik ga proberen er een fatsoenlijke RPG van te maken, al weet ik nog niet hoe ik een pathfinding systeem moet gaan programmeren.
(screenie geef ik jullie nog niet
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
Anoniem: 37864
... Those were the daysOok een Tron kloon op de Amiga...
De originele readme:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Short: CyberGraphics Patience game Author: 4923441@ibk.hut.nl (Emiel Lensink) Uploader: 4923441@ibk.hut.nl (Emiel Lensink) Type: game/think, gfx/board This is the world's first Amiga 24 bit CyberGfx game. System requirements: Amiga 3.0 or better CyberGfx v40 or better At least 1Mb free FAST ram |
Whoei!Op dinsdag 25 juni 2002 14:34 schreef Qlone het volgende:
Ik heb ooit in een ver en grijs verleden 's werelds eerste truecolor patience spel voor de amiga gemaakt (helemaal in 68k assembler!).
Mijn grijze verleden was NOG grijzer... ik maakte de mijne toen Kickstart 2.0 nog niet uit was
Alleen de computerspeler bleef een probleem. Hij was OF te goed OF niet goed genoeg
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Of jij was gewoon niet goed genoeg om tegen de computer te spelenOp dinsdag 25 juni 2002 14:48 schreef Gerco het volgende:
[..]
Whoei!
Mijn grijze verleden was NOG grijzer... ik maakte de mijne toen Kickstart 2.0 nog niet uit wasMet wel 32 hele kleuren (nu heb je voor Tron niet zoveel kleuren nodig gelukkig...)
Alleen de computerspeler bleef een probleem. Hij was OF te goed OF niet goed genoeg
Anoniem: 37864
Toen ben ik begonnen met het leren programmeren van 't ding. Mijn eerste amiga had een 1.2 kickstart en daar zat AmigaBasic bij, dat was mijn eerste aanvaring met programmeren. Later stond er in Amiga Magazine (de nederlandse) een cursus assembler, dus die heb ik gevolgd en daaruit is na verloop van tijd onder andere The Guru en dat patience spel ontstaanik maakte de mijne toen Kickstart 2.0 nog niet uit was
Een game is een gameOp dinsdag 25 juni 2002 15:36 schreef jons het volgende:
telt een game in php / mysql ook ?
www.pirate-wars.com
kan je er niet een link bijzetten waar/welke Java versie je moet hebben, want alleen "installeer Java" zegt me eigenlijk niet zo veel.Op dinsdag 25 juni 2002 13:45 schreef MisterData het volgende:
op www.geemz.tk kun je m'n zelfgemaakte snake spelen en de score insturen (met beveiliging natuurljik)
btw ik dacht dat Java nooit .EXE's produceerd maar alleen JAR's ofzo?
Als het een exe is dan moet je de Microsoft virtual machine hebben. Want j++ kan namelijk wel naar exe's compileren. Dit is daarna alleen niet meer te draaien met de vm van sunOp donderdag 27 juni 2002 09:31 schreef BdR het volgende:
[..]
kan je er niet een link bijzetten waar/welke Java versie je moet hebben, want alleen "installeer Java" zegt me eigenlijk niet zo veel.
btw ik dacht dat Java nooit .EXE's produceerd maar alleen JAR's ofzo?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
http://home.hetnet.nl/~jynx/stuff/frogger.html
Besturing met de cursors-toetsjes zoals het hoort.
Ik heb em nu 140x gedaan, maar eh...zit je ons nu te neppen en zit hier een gokautomatenscript achter???Op donderdag 27 juni 2002 13:32 schreef Goudstof het volgende:
even dit topic concretiseren. Mijn beta-versie van Frogger in javascript. He ,een game is een game
Nou ja, eigenlijk welOp dinsdag 25 juni 2002 14:52 schreef Nielsz het volgende:
Of jij was gewoon niet goed genoeg om tegen de computer te spelen
Ik kreeg het niet voor elkaar om 'em niet altijd door 1 pixel gaatjes te laten gaan... Dus hanteerde ik 3 pixels als minimum. Maar een mens kan wel door een gaatje van 1 pixel gaan, maar niet altijd.
Dat was min of meer het probleem, om dat een beetje te balanceren
Woei, gehaald met 16 punten.Op donderdag 27 juni 2002 13:32 schreef Goudstof het volgende:
Dus nog niet alles is helemaal af... de Intro en de level-dinges (waar je van level switched, zoals in een rpg) zijn al af. Dont sue me, want het bugged soms, met name als de paden niet helemaal goed staan...
Het is lekker geschreven in Turbo Pascal 7.0 en de grafix zijn 16 kleuren bitmaps. Gewoon voor de fun.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

geschreven in een weekendje om op school over netwerk te kunnen chatten, aangezien je geen chatprogramma's mocht gebruiken en geen games spelen die niet door jezelf gemaakt zijn heb ik er dit op verzonnen
minst buggy build (maar ver van bugfree): hier
If it ain't broken it doesn't have enough features
nu nog een leuk game-concept
openkat.nl al gezien?
Enige spelachtige waren 2 educatieve spellen: 1tje om mn woordjes te overhoren (frans,engels,duits) incl database, random check, scorelijst, top10 enz
Andere was een vergelijkbaar iets, voor mn broertje van (toen) 5... kon ie rekensommetjes doen..
Een van m'n creaties staat nog steeds online, Diskmenu. Was een grafisch best mooi menu. Muis, joystick en keyboard support. Best lang mee bezig geweest
Maar wel supermooi op een diskette
ff url zoeken
Edit: ftp://ftp.funet.fi/pub/msx/utils/misc/diskm30.pma
Ja, .pma.. dat was de zip op de MSX zegmaar
Met hele lelijke graphics van een gatenkaas met 9 (jawel
Ik ben nu btw in mijn hoofd een 'gta1'like engine aan het ontwerpen. Hoop dat dat een keer gemaakt gaat worden
Je wil niet weten hoeveel Games ik gecode heb op de MSX! Werd soms inderdaad een beetje traag en je kreeg wat visuele foutjes als je teveel sprites op een rij zette, maar in het algemeen werkte 't heel aardig.Op donderdag 27 juni 2002 16:03 schreef DJSmiley het volgende:
Games nooit echt geprogged, MSX was te langzaam hiervoor. Verder dan BASIC ben ik niet echt gekomen.. beetje assembler, beetje met videoregisters kutten, dat wel
Daarbij had je natuurlijk ZX80-assembly voor het geavanceerde werk.
ziet er goed uit, die graphics zijn overgenomen uit de arcade versie?Op donderdag 27 juni 2002 13:32 schreef Goudstof het volgende:
even dit topic concretiseren. Mijn beta-versie van Frogger in javascript. He ,een game is een game
hm.. de bekende "runtime error 200" moet je ff je CRT unit vervangen met bijv. die van freepascal ofzo (er zijn vele CRT replacements)Op donderdag 27 juni 2002 13:54 schreef unclero het volgende:
Ik ben een week geleden begonnen met het proggen van me eigen game: BAMIGAME.
Klopt, allemaal van de originele versie, alleen de achtergrondkleuren(gewoon div-tags) heb ik een andere kleur gegeven. Een klein minpuntje van dit script is, dat ik het alleen voor IE heb gemaakt. Beetje uit luiheidOp donderdag 27 juni 2002 17:45 schreef BdR het volgende:
ziet er goed uit, die graphics zijn overgenomen uit de arcade versie?
Als project voor het vak "Methodologieën voor de Ontwikkeling van Programmatuur" (kortweg MOP) moesten we in groepjes van vier een spel genaamd "Evolution" ontwikkelen in Java. Alles van mijn groepje staat hier online.
Het spel werkt goed maar ik garandeer geen fantastische gameplay
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
ehm. hier doet ie het wel hoor
alleen euh 'webgame' ?
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Gewoon de code
http://members.chello.nl/m.dewachter/informatica
Have phun!
ps; lees ook eerst ff de instructies..
Ehmz... zelfde studie... ongeveer even oud als ik... Heb je soms bij mij in de "klas" gezeten?Op dinsdag 25 juni 2002 00:05 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Moesten voor m'n studie zo'n stom Arkanoid-kloon maken... in Java!!! Is best aardig gelukt (al zeg ik 't zelf :P!!!). Kreeg er een 9 voor!!!!
Heb alleen mooiere gezien met allemaal dwarrelende objecten ensow (dubbele guns en dat soort leukigheid!!!)
Source-code heb ik vast nog wel ergens
(Ik ben een tijdje geleden trouwens gestopt..
Ik heb dat spel dus ook nog ergens liggen
你还记得吗 记忆的炎夏
Heb je daar nog een URL-tje van?Op donderdag 27 juni 2002 20:53 schreef Inge het volgende:
Ik heb ooit pong in javascript gemaakt
Woei, deze is best wel cool om te spelenOp donderdag 27 juni 2002 20:12 schreef Cubix het volgende:
Spelletje "Hover!" staat online. Is met Flash5 gemaakt voor het vak Informatica:
http://members.chello.nl/m.dewachter/informatica
Have phun!
ps; lees ook eerst ff de instructies..
Ahh, those were the days. En als je dan een typefoutje had gemaakt, was je goed de lul.Op donderdag 27 juni 2002 20:09 schreef Bong-One het volgende:
yup en ik heb van die oude boeken waar "spellen" in staan voor de ZX81.
Gewoon de codeovertypen
en dan op bandje zetten en voila, je had je eigen game
.
Helemaal gaaf toen je nog radiouitzendingen had, die je op tape kon opnemen en die tape (als je ontvangst niet al te brak was) vervolgens als binary data laten inlezen.
Dan is 't nu met 't internet en stuff allemaal wel wat handiger.
woei, geen ervaring mee (was toen een klein mannetje van niet oud jaar). Ik keek over de schouders van mn niet oud + 2 jaar oude broer.Op vrijdag 28 juni 2002 00:37 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Ahh, those were the days. En als je dan een typefoutje had gemaakt, was je goed de lul.
Helemaal gaaf toen je nog radiouitzendingen had, die je op tape kon opnemen en die tape (als je ontvangst niet al te brak was) vervolgens als binary data laten inlezen.
We hadden zoon spel gemaakt met allemaal asteroïden die je moest ontwijken met een ruimteschip.
Toen was het al über-1337 als je de M (die natuurlijk een ruimteschip was) kon veranderen in een A (wat natuurlijk een veel vetter ruimteschip was).
Tja, op de MSX (en waarschijnlijk veel andere homecomputers) kon je het textmode font nog wijzigen door in 't videogeheugen te poken. Dan kon je dus je spel schrijven in tekstmodus en 't daarna opgeilen met gave graphics door je 'M' in een 'echt' ruimteschip van 6 bij 8 (??) pixels te veranderen.Op vrijdag 28 juni 2002 00:40 schreef Bong-One het volgende:
Toen was het al über-1337 als je de M (die natuurlijk een ruimteschip was) kon veranderen in een A (wat natuurlijk een veel vetter ruimteschip was).
Allemaal in Microsoft BASIC geschreven natuurlijk en toen was dat nog niet lame.
http://www.doeds.com/
gemaakt in 2000 met een paar andere doeds. moet er wel ff bij zeggen dat we nooit verder zijn gekomen dan een soort van visual demo met voor ons begrip toen redelijke physics en geen onaardige beelden.
misschien dat ik het concept ooit nog es oppak maar niet op korte termijn.

doeds003.5 , jammer dat we die vette straal moesten laten schieten voor iets anders...want het particle systeem van de engine die we gebruikten bleek uiteindelijk niet geschikt voor wat die staart moest gaan doen.

Doeds005 demo, deze werkt op zich het lekkerst qua physics, is ook redelijk stabiel. Kun je downloaden via "construction yard".

006 demo...nieuwe staart van polys gebouwd

waah nostalgie! those good old days ik herinner me de frustratie nog

en we waren zowat de hele tijd stoned aan het coden
en dit is 007, een soort van einderesultaat maar tot niemand echte tevredenheid. De physics zijn een beetje brak en de camera heeft geen collision detection...en hij crasht heel vaak
Jammer dat we toen de 008 met LAN ondersteuning net niet meer hebben afgemaakt...
Tja, altijd dat gezeik met non-W95 users.. Ik zal t ff aanpassen. Ook zal ik ff een screenshot uploaden van een level.Op donderdag 27 juni 2002 17:45 schreef BdR het volgende:
hm.. de bekende "runtime error 200" moet je ff je CRT unit vervangen met bijv. die van freepascal ofzo (er zijn vele CRT replacements)
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Als ik me niet vergis was er een loopje in die CRT unit waardoor het op snelle pc's niet voor een delay zorgde die niet lang genoeg was en geen win 95 prob?Op vrijdag 28 juni 2002 08:36 schreef unclero het volgende:
[..]
Tja, altijd dat gezeik met non-W95 users.. Ik zal t ff aanpassen. Ook zal ik ff een screenshot uploaden van een level.
[edit]
Doeds ziet er best leuk uit, net even 5'de demo geprobeerd, ziet er goed uit met fsaa
If it ain't broken it doesn't have enough features
Ik heb wel veel meer spelletjes gemaakt, maar dat was nog in GW-Basic in text mode
Hier is een Screensjot

Toepen is hier te downloaden.
Als je het wil uittesten moet je eerst Rush (de shell waar Toepen onder draait) hier downloaden.
In Rush zelf zitten ook nog een hoop programma's zoals aan Wave player, Teken programma, Icon editor etc.
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
LOL, dat heb ik ook nog wel eens gedaan. De hele dag wachten op de radiouitzending en dan opnemenOp vrijdag 28 juni 2002 00:37 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Ahh, those were the days. En als je dan een typefoutje had gemaakt, was je goed de lul.
Helaas waren het meestal van die nutteloze programmaatjes.
Jaaa, of spellen van vrienden kopieren met de taperecorder. Snel dat ding aanzetten en wegrennen. En pas weer terug komen als ie gestopt is...alhoewel, hij stopte (dat ouwe beesje) niet uit zichzelf, hij begon namelijk te tikken (cq. te rekken)... als je dan een paar uur wegblijft, heb je dus eigenlijk niets meer.Op vrijdag 28 juni 2002 10:32 schreef The End het volgende:
LOL, dat heb ik ook nog wel eens gedaan. De hele dag wachten op de radiouitzending en dan opnemen(downloaden in 1985 geloof ik)
Helaas waren het meestal van die nutteloze programmaatjes.
Anoniem: 26997
We kregen er toch een 8 voor.
PONG!!!
Anoniem: 56033
- www.intergalaxium.com (trading webgame)
- Erix (Ericson spelletje, om aan t zetten naar Java(
- MP3DPong (Multiplayer 3D pong) De 2D versie is (bijna) af.
1 programmeur, en 1 artist (me

binnenkort: www.coded-illusions.com/the7thman
we zoeken eigenlijk nog een artist dus.. als iemand intresse heeft: Richard@coded-illusions.com
He who drop shit in toilet, have shitty time
Anoniem: 34259
gaat het een commandos achtig spel worden?Op vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef _Richard het volgende:
ken nog niet veel meer vertellen op het moment, maar dis waarik aan bezig ben ..
1 programmeur, en 1 artist (me)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
we zoeken eigenlijk nog een artist dus.. als iemand intresse heeft: Richard@coded-illusions.com
Anoniem: 22001
Kijk, dat is het betere werkOp vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef _Richard het volgende:
ken nog niet veel meer vertellen op het moment, maar dis waarik aan bezig ben ..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Hier kun je de source R van downloaden (legaal)
Source 2723KB
Info op de site
Mocht iemand Freespace 2 ergens voor een leuk prijsje in de winkel zien liggen... ICQ me dan ff want ik wil hem nog steeds kopen (heb Deel1 op DVD)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Anoniem: 30005
ben nogal een n00b op het gebied van programming !! wil graag een 'taal' gaan leren om idd een game te maken. Welke taal raden jullie mij aan ? rekening houdend met hoe moeilijk het is,en of het haalbaar voor me is.
hm.. ik krijg ze niet geinstalleerd. Heb je dat "Rush" ook zelf gemaakt? Ziet eruit als een soort MacOS achtige omgevingOp vrijdag 28 juni 2002 09:06 schreef JonkieXL het volgende:
Ik heb 'm al eens een keer gepost, maar nu doe ik het toch nog ff een keer. Een keer Toepen gemaakt in Quickbasic. Toepen is hier te downloaden.
[..]
Als je het wil uittesten moet je eerst Rush (de shell waar Toepen onder draait) hier downloaden.
helemaal mee eensOp vrijdag 28 juni 2002 18:43 schreef Zef het volgende:
[..]
Kijk, dat is het betere werk
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
soort van mix.. commando's / Diablo achtig..eigenlijk een beetje een eigen style..Op vrijdag 28 juni 2002 18:40 schreef Liquidus het volgende:
[..]
gaat het een commandos achtig spel worden?
het irritante was, dat ik er al bezig was voor dat het spel desperados (commando's in wildwest theme) op de markt was.. nu roept iedereen dat het concept daarvan gejat is, maar datis het zeker niet!..
maargoed, hetis gewoon iets waar ik in me vrijetijd zo af en toe (de afgelope 2 jaar
en als het eenmaal af is, en er zijn ook andere mensen die het leuk vinden, nou das dan mooi meegenomen
thanks mate!Op vrijdag 28 juni 2002 18:43 schreef Zef het volgende:
[..]
Kijk, dat is het betere werk
wow cool, ik dacht dat het een of andere commerciele productie was.. (aan die screens en site enzo te zien) nice workOp vrijdag 28 juni 2002 23:28 schreef _Richard het volgende:maargoed, hetis gewoon iets waar ik in me vrijetijd zo af en toe (de afgelope 2 jaar) aan werk.. en wat andere er eingelijk van vinden zal mij een rot zorg zijn, zolang het maar leuk voor mij (en die gast waar ik mee samen werk) is..
Ziet er prachtig uit. Puik werkOp vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef _Richard het volgende:
Maar hoe hebben jullie dit tot zover kunnen realiseren? Is het een platformspel of zit er toch nog wel 3D in?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik beide spellen vrij weinig gespeeld en dit klinkt nogal tegenstrijdig. Commando's is subtiliteit ten top; je kans afwachten, zorgvuldig plannen, voorzichtig te werk gaan, etcetera. Diablo is misschien wel de meeste arcade-achtige RPG ooit: klikkerdeklikkerdeklikkerdeklik.Op vrijdag 28 juni 2002 23:28 schreef _Richard het volgende:
commando's / Diablo
Maar ik moet zeggen, de screenshots zien er prachtig uit. Dat zegt niets over de gameplay natuurlijk (laten we eerlijk zijn), maar de professionele aanpak die hier uit blijkt belooft veel goeds.
dit is echt vet!!!!! hoelang nog tot de release?Op vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef _Richard het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hee screenshots posten daarvan, dat mocht nietOp vrijdag 28 juni 2002 17:05 schreef _Richard het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
mail mij maar, jou @mail staat niet in je profielOp vrijdag 28 juni 2002 20:20 schreef klaasbram het volgende:
Mocht iemand Freespace 2 ergens voor een leuk prijsje in de winkel zien liggen... ICQ me dan ff want ik wil hem nog steeds kopen (heb Deel1 op DVD)
aanarjan@hotmail.com
Hmm, mijn persoonlijke visie is Turbo Pascal. Daar leer je eevnoudig de grondbeginselen mee. Ik vind het zelf ook een erg leuke taal (daarom schreef ik mijn game in TP). Daarna kun je bijvoorbeeld aan C gaan denken, en dan C++ etc..Op vrijdag 28 juni 2002 20:44 schreef hoorn003 het volgende:
ik zit hier op het moment echt weg te!!
ben nogal een n00b op het gebied van programming !! wil graag een 'taal' gaan leren om idd een game te maken. Welke taal raden jullie mij aan ? rekening houdend met hoe moeilijk het is,en of het haalbaar voor me is.
Was best leuk geworden vond ik zelf.
Een DOS-game uit 1995, op de huidige Windows versies zal het vast niet draaien, maar als je een DOS-machine hebt of Win95/98, dan kun je het proberen: download
de backwards-compatibility van windows wordt nogal onderschat door iedereen lijkt het.. die tetris doet het in Windows XP op mn 1,6ghz gewoon goed, en waarom ook niet? (ik kwam tot level 4 trouwens)Op zaterdag 29 juni 2002 15:48 schreef svdmeer het volgende:
Ik heb ooit een tetris cloon gemaakt.
Was best leuk geworden vond ik zelf.
Een DOS-game uit 1995, op de huidige Windows versies zal het vast niet draaien, maar als je een DOS-machine hebt of Win95/98, dan kun je het proberen: download
okee, als ik geluid op soundblaster zet dan loopt het spel vast (maar dat ligt aan je programma, niet aan windows
GrappigOp zaterdag 29 juni 2002 16:07 schreef BdR het volgende:
[..]
de backwards-compatibility van windows wordt nogal onderschat door iedereen lijkt het.. die tetris doet het in Windows XP op mn 1,6ghz gewoon goed, en waarom ook niet? (ik kwam tot level 4 trouwens)
okee, als ik geluid op soundblaster zet dan loopt het spel vast (maar dat ligt aan je programma, niet aan windows)
Ja maar die sound is ook rechtstreeks op de geluidskaart geprogd.. dat kon toen nog
Eej, is slimeball dan ook van jou?? Daar staat namelijk een link naar kabouterrace.Op zaterdag 29 juni 2002 15:55 schreef fatbenny het volgende:
Van vorig jaar: Kabouterrace
Nog steeds een hit
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik zal het hier vanavond laat posten. Ik moet namelijk eerst alle foto's en persoonlijke info's uit het spel halen. Het is namelijk wat lullig voor klasgenoten van 7 jaar terug om hier een spel neer te zetten met hun foto's er in.
Anoniem: 44800
Uit YET.DOC:
- Een Sound Blaster (of een compitible) geluidskaart wordt
sterk aanbevolen, een mono geluidskaart is al voor f 100,-
te koop, de prijzen dalen snel en het is een sterke
verbetering vergeleken met de PC-speaker, ook bij de meeste
andere programma's.
Why?Op zaterdag 29 juni 2002 16:25 schreef svdmeer het volgende:Ik moet namelijk eerst alle foto's en persoonlijke info's uit het spel halen. Het is namelijk wat lullig voor klasgenoten van 7 jaar terug om hier een spel neer te zetten met hun foto's er in.
Trouwens, die Tetris kloon heeft me al veel te veel tijd gekost
Nee die heb ik niet gemaakt, maar ik zag slimeball ergens anders en heb het even op een .tk domeintje gezet tot groot genoegen van een heleboel mensen aan de stats te zienOp zaterdag 29 juni 2002 16:21 schreef NDF82 het volgende:
Eej, is slimeball dan ook van jou?? Daar staat namelijk een link naar kabouterrace.
Linken naar kabouterrace kon geen kwaad vond ik, geen commerciële belangen ofzo en de makers van slimeball staan ook genoemd
we gaan het wel proberen, en als het niks wordt dan maken we er gewoon een freeware spelletje van. (wat ikook denk) want om aan een uitgever te komen, is zowat niet te doen.. maargoed, we zien wel.Op vrijdag 28 juni 2002 23:57 schreef BdR het volgende:
[..]
wow cool, ik dacht dat het een of andere commerciele productie was.. (aan die screens en site enzo te zien) nice workje zou alsnog kunnen overwegen het te verkopen aan een uitgever ofzo?
het is ook een soort combinatie er van, dus niet alleen maar dumbass-diablo click en kill spel, maar er komen ook wat tactics in voor.. (dingen die je al zei: sluipen, afwachten etc..)Op zaterdag 29 juni 2002 00:01 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Ik beide spellen vrij weinig gespeeld en dit klinkt nogal tegenstrijdig. Commando's is subtiliteit ten top; je kans afwachten, zorgvuldig plannen, voorzichtig te werk gaan, etcetera. Diablo is misschien wel de meeste arcade-achtige RPG ooit: klikkerdeklikkerdeklikkerdeklik.
je heb ook maar 1 character die je kan besturen (diablo) en niet zoals in commandos meerdere..
het is dus onze eigen "style"
euh.. we zijn er nu al 2 jaar mee bezig, ik hoop een fatsoenlijke demo/beta te hebben na deze zomervakantie (maar dat wilden we begin dit jaar ook al..)Op zaterdag 29 juni 2002 00:09 schreef XippIX het volgende:
[..]
dit is echt vet!!!!! hoelang nog tot de release?
we hebben de afgelope 3 maanden er ook niet echt aan gewerkt,we hadden een soort van "pauze/stop" maar nu hebben we beiden weer super veel zin om er verder aan te werken. (op deze manier blijf het leuk.. geen verplichtingen(steeds "stops" er tussendoor)
het probleem is, dat ik met me werk zit, en die andere gast met z'n school.. als we er fulltime aan zouden kunnen werken zou ik wel een release date kunnen noemen, voor nu.. "when it's done"
in weze is het totaal 2d, alle GFX zijn daarintegen wel in 3d, gemaakt in MAYA (in het begin nog 3dmax, maar omdat ik voor me werk met maya moest werken, ben ik maar totaal overgestapt naar MAYA)Op zaterdag 29 juni 2002 00:01 schreef inquestos het volgende:
[..]
Ziet er prachtig uit. Puik werk
Maar hoe hebben jullie dit tot zover kunnen realiseren? Is het een platformspel of zit er toch nog wel 3D in?
we hebben nog wel de planning om cut-scene te maken, maar dat is nog niet helemaal 100% zeker..
ik ben tijdens me studie gewoon een keertje begonnen met een idee., nu 2 jaar verder heb ik er een heel spel van gemaakt (als ikhet van te voren had geweten, had ik een ander onderwerp gekozen (dus niet "wildwest")maargoed, we zijn nu al zover dat het zonde is om zomaar te stoppen en opnieuw te starten..
En ow ja, voor ik het vergeet: ik heb een half jaartje terug voor school Bomberman gemaakt in Java:

Werkt redelijk, ook multiplayer via RMI. Kun je ook wel offline spelen tegen bots, zoals deze screenshot laat zien
Anoniem: 52458
http://www.dasspiel-dasspiel.com
zitten hier en daar nog wel wat bugs maar word al redelijk wat gespeeld door een man of 20, dusss, als je mee wilt doen
Ghahaha! Geweldig! Op een mainframe! Dan heb je ECHT niets te doen!Op dinsdag 25 juni 2002 00:33 schreef crisp het volgende:
Yahtzee, Tetris, Snake en Pacman; je hebt alleen wel een AS/400 nodighier
Anoniem: 27881
Very niceOp dinsdag 25 juni 2002 12:33 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
http://www.quadrantwars.com
Wat andere kleine spelletjes voor wedstrijden... waarvan ik nu met een bezig ben, maar die kan ik helaas niet laten zien voordat ik gewonnen heb
Al lang mee bezig??