[Ervaringen] MSI KT3 Ultra/2/RU/ARU/whatever (KT333)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb juist twee barracuda ata IV van 80 gb gekocht,ik wil die in raid 0 hangen ;p en heb XP.
moet je die schijven eerst appart formatteren voor je die in raid 0 configuratie hangt,of hoe ga ik best te werk om dit te doen

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Ik heb sinds kort ook een MSI KT3 Ultra aru. Met die gele connectors voor ide.
Maar als ik pcalert draai gaat hij steeds over de rooie.

Afbeeldingslocatie: http://www.extralars.nl/got/pcalert.jpg

Is dit een bug van pcalert??? in het bios zegt hij dat +5v en -12v wel voldoende sapjes krijgen.

heeft iemand hier een uitleg voor?

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Kijk anders ns met motherboard monitor. Misschien dat er pas in windows een conflikt komt ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2200+ 13.5 X 144 @1.725V - 1.80ghz @ 1.95ghz - GF4 @ 300/600 3D Mark 10743 pt :)

op naar de 11000 :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:52:
ik bedoelde eigenlijk of die niewere xp's op de kt3ultra passen en ook werken,dat ze op een ander nieuwer bord zullen werken verbaast me niks
nieuwste bios (5.6) ondersteund tot 2600+ :-)

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb ook al een tijdje de Ultra-ARU versie, ik ben er heel tevreden over, nog niets gemerkt van instabiliteit!

Zit een XP1800+ in die nu draait op 1673Mhz (xp2000) en geheugen ook overgeklockt!
fsb staat op 145, bij 146 gaat ie raar doen, maar de processor is ook gelockt.

Verwijderd

Super_Grover schreef op 28 september 2002 @ 11:50:
Ik heb ook al een tijdje de Ultra-ARU versie, ik ben er heel tevreden over, nog niets gemerkt van instabiliteit!

Zit een XP1800+ in die nu draait op 1673Mhz (xp2000) en geheugen ook overgeklockt!
fsb staat op 145, bij 146 gaat ie raar doen, maar de processor is ook gelockt.
Voltage een stapje hoger,dan word ie weer stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een msi kt3 ultra 2 :) erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb dus ook een KT3 met 512 Mb intern, XP 1800 cpu, maxtor 30 Gb ata100 7200 tpm op IDE 1 en een W/D 80 Gb ata100 7200 tpm op ide 3 (draai nog geen raid) videokaart = Geforce 2 MX400 64 Mb.

mijn pc stotterde vreselijk dus ik denk, opnieuw installen en lekker draaien.
ik ben nu net klaar en ding stottert nog steeds vreselijk, bij Mp3's avi's en eigenlijk de rest ook, alle apps enz.....

weet iemand hier hoe dit komt? cpu, mobo en HD's zijn nieuw de rest is iig niet ouder dan 1,5 jaar.

graag hulp :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben alweer een eeuwigheid bezig, dacht dat t eventueel aan de stroom toevoer lag (we hebben thuis ook al stroom op de tv kabel namelijk) ander geaard stopcontact van andere groep genomen met UPS eraan, SP3 erag gegooit en SP2 erop, nog steeds nix veranderd.

system idle process op 99% cpu usage (maar dat blijkt geloof ik vrij normaal te zijn)

begin te twijfelen aan een conflict tussen 2k en hardware of het feit dat ik op mijn raid IDE's maar 1 HD heb hangen (alhoewel windows daar op zich geen last van hoort te hebben).

ga morgen XP er maar eens opgooien en kijken of ie dan nog zo hard bugt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 21:51:
ben alweer een eeuwigheid bezig, dacht dat t eventueel aan de stroom toevoer lag (we hebben thuis ook al stroom op de tv kabel namelijk) ander geaard stopcontact van andere groep genomen met UPS eraan, SP3 erag gegooit en SP2 erop, nog steeds nix veranderd.

system idle process op 99% cpu usage (maar dat blijkt geloof ik vrij normaal te zijn)

begin te twijfelen aan een conflict tussen 2k en hardware of het feit dat ik op mijn raid IDE's maar 1 HD heb hangen (alhoewel windows daar op zich geen last van hoort te hebben).

ga morgen XP er maar eens opgooien en kijken of ie dan nog zo hard bugt :'(
heb je alle updates van win2k gedownd?
of eens xp geprobeerd,99% cpu usage in idle functie is echt te veel,dat mag maximum 2 a 3% zijn dan.
heb je het ook na dat windows herinstalleerd is zonder andere software erop??
het kan ook door een of ander prog zijn dat je probemen hebt.
Je geheugen is blijkbaar niet nieuw,welke ddr reepjes zitten erin(merk en type)
en gebruik je de onboard sount of een andere geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugenreepjes heb ik niet in de winkel gekocht maar zaten nog wel dichtgeplakt (nooit gebruikt)is cas2.5. alle updates zitten erop, echt alle updates. ik gebruik onboard sound ja. t is volgens mij allemaal vrij standaard maar zal er eens wat proggels vanaf gaan gooien strax. als dat niet helpt ga ik eerst 2k er clean opzetten zonder zooi (winamp en media player om te testen).

als nix werkt ga ik morgen XP instaleren (had vandaag 2 cd's die niet bootte)

ik snap er werkelijk helemaal nix van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 20:00:
geheugenreepjes heb ik niet in de winkel gekocht maar zaten nog wel dichtgeplakt (nooit gebruikt)is cas2.5. alle updates zitten erop, echt alle updates. ik gebruik onboard sound ja. t is volgens mij allemaal vrij standaard maar zal er eens wat proggels vanaf gaan gooien strax. als dat niet helpt ga ik eerst 2k er clean opzetten zonder zooi (winamp en media player om te testen).

als nix werkt ga ik morgen XP instaleren (had vandaag 2 cd's die niet bootte)

ik snap er werkelijk helemaal nix van
heb je anders nog bepaalde kaartjes die je eruit kan laten,om ff te testen enkel het hoogst nodige erin.
en ff de bios resetten misschien,kan ook helpen,kijk intussen of het kabeltje van je sound bracket wel goed zit,en of te brackets van de usb1 en 2.0 boorten wel goed zitten(misschien verwisseld?????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de raid functie niet gebruikt moet je die wel disablen in de bios hé(was ik vergeten te zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wer een install gedaan met nu nix erop, loopt nog steeds beroerd, zal eens in mijn bios gaan neuzen voor m'n raid (maar mijn 2e schijf zit wel op IDE 3 (raid controller dus)

usb zit goed, aan kaarten zit er nix in wat er voor de tijd niet in zat (voor de tijd dat ik deze mobo heb)

t is gewoon een beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb in mijn bios geneust maar met raid is nix mis, wel zag ik (weet niet of t er iets mee te maken heeft) mijn CPU FSB clock op 100 Mhz staan en ik zou haast aannemen dat die op 133 Mhz moet staan, ik kon t alleen niet wijzigen (waar heb ik dat boekje ook alweer gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb ook een MSI KT3 Ultra-ARU (al best lang hoor, maar dat doet er niet toe), en nou heb ik met het aansluiten van de IDE-kabel op de onderste RAID-connector het rechts-onderste pinnetje verbogen en nu is mijn vraag, hoe gevoelig zijn deze pinnetjes voor daadwerkelijk afbreken ? Anders buig ik 'em namelijk gewoon zachtjes n stukkie terug (de kabel zit er nu nog in, die haal ik er ook niet uit zolang het niet nodig is natuurlijk)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
zie MSI KT3 333 MET raid gewoon meuk!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal strax eens 1 voor 1 de geheugenreepjes er eens uithalen en kijken of ik verandering zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:22:
zal strax eens 1 voor 1 de geheugenreepjes er eens uithalen en kijken of ik verandering zie
ik denk ook dat het probleem bij je geheugen zal liggen,sommige merken werken er niet zo goed op.
Welk merk geheugen heb je?het beste is een goed merk zoals samsung of apacer geheugen te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
EEYzz MSI KT3 ultra 2 en kt4 ultra zijn de eerst AMD certified 333 FSB bordjes :P ben ik blij dat ik een kt3 ultra 2 heb :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 21:37:
[...]

staan jou geheugentiming niet te agressive,met de aru kon ik kon ik cas2 -2-6-2 ultra instellen en met de ultra2 enkel de ultra,en plus 33 maar de fsb gaat wel stukken hoger nu.

ik wilde dus op de ultra2 ook dezelfde geheugen instllingen gebruiken als op de ultra-aru maar kreeg ook veel blauwe schermen op het laatste van de xp setup en reboots

nu draaid ie zelfs stabiel op 145fsb zonder de voltage te verhogen(1.96ghz) :p
Jeez ik draai dit 2-5-2 4 way 8 qw t1 aan en ultra gewoon het ddr voltage op 1.7 en nooit meer blauwe schermen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 02 oktober 2002 @ 18:00:
[...]

Jeez ik draai dit 2-5-2 4 way 8 qw t1 aan en ultra gewoon het ddr voltage op 1.7 en nooit meer blauwe schermen gehad :P
had je die voordien dan ook,ander zal ik da zeker eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
yup voorheen ook, en thunderdemon ik heb echt bijna hetzelfde systeem als jou, nouja de basis onderdelen dan zoals proc videokaart koeler ram alleen geen 7 casefans maar alleen 3 hoe kan jij leven onder die lawaai van 7 casefans dan ?
Shit heey ik heb mn volcano 7+ op medium staan en nog vindt ik het een herrie maar je raakt er wel gewend aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 02 oktober 2002 @ 19:08:
yup voorheen ook, en thunderdemon ik heb echt bijna hetzelfde systeem als jou, nouja de basis onderdelen dan zoals proc videokaart koeler ram alleen geen 7 casefans maar alleen 3 hoe kan jij leven onder die lawaai van 7 casefans dan ?
Shit heey ik heb mn volcano 7+ op medium staan en nog vindt ik het een herrie maar je raakt er wel gewend aan
yep maakt inderdaad een beetje lawaai ja :P maar op de duur hoor je dat niet meer he ;) daar ik een baybus heb kan ik de fans wel op halve snelheid laten draaien,dat scheeld wel een hoop lawaai héhéhé.
en in een stevige A-open kast met zware platen is het wel een stuk minder dan een standaard lichte kast laat maar zeggen.ander gaat ze misschien wel van de grond >:) :P héhéhéhé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Die thoroughbredjes blijven lekker koel, komt amper boven de 45 graden uit, tja na 6 uur gamen als mn v7+ op medium stand staat.
Maar ik krijg dat ding maar niet stabiel op 146 of 147 want als je een spel start in 146 kapt die er gewoon mee en als ik met fuzzy logic, naar de 147 ga loopt die gewoon vast.
Mischien mn netwerkkaartjes of isdn kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 02 oktober 2002 @ 20:30:
Die thoroughbredjes blijven lekker koel, komt amper boven de 45 graden uit, tja na 6 uur gamen als mn v7+ op medium stand staat.
Maar ik krijg dat ding maar niet stabiel op 146 of 147 want als je een spel start in 146 kapt die er gewoon mee en als ik met fuzzy logic, naar de 147 ga loopt die gewoon vast.
Mischien mn netwerkkaartjes of isdn kaart ?
ja ik draai die nu op 144 en 1.73Vheel stabiel op 145moet ik naar 1.75V,dan loopt hij mooi door de 3d marken heen,maar in de demo's aan het begin van het spel serious sam,loopt ie na een tijdje vast,ik heb duidelijk meer voltage nodig :(

ik heb enkele fotokes naar je mail gestuurd van mijn kast :P sorry als het wa traag binnenkomt met isdn,ik heb adsl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Hmmphh waarom weer zòn grote mail :( maar over een maandje of 2 is hier ook ADSL ! :D
Ga ik jou ns 50 mailtjes sturen :D
Kijken of ADSL het bijhoudt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er idd achter dat het t geheugen is, merk: CRUCIAL (dat blijkt ja)
CPU draait op 1050 Mhz ipv 1533 (FSB 100) :'(

wat is overigens het verschil tussen een Ultra en een Ultra2?

eerst dacht ik het RAID systeem maar ik heb een ultra met RAID dus dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

De Ultra 2 heeft een nieuwere southbridge. Dezelfde als op de KT4 Ultra.

Mijn vraag alleen is, heeft deze southbridge dezelfde bug met een SB Live als de 686B southbridge van de KT133A chipset?

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Ricochet schreef op 02 oktober 2002 @ 23:18:
De Ultra 2 heeft een nieuwere southbridge. Dezelfde als op de KT4 Ultra.

Mijn vraag alleen is, heeft deze southbridge dezelfde bug met een SB Live als de 686B southbridge van de KT133A chipset?
merk daar niks van met me MSI kt3ultra2 en een Soundblaster live
zonder patches niks nada nakkes.

was bij mij MSI k7tpro2a(kt133) wel anders, daar ondervind ik meteen die bugs.
naar een paar patches was t wel wat beter

zou ook wel dom zijn van msi als die bug er weer was, want het is een erkend probleem van zowel via als creative

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
P.S. Als ik mn Sisoft Sandra memory benchmark doen moet ik hem eerst ffies op 142 laten lopen want als ik hem gewoon 1 seconde op 142 fsb heb en meteen nadat dat ingesteld is ga benchmarken krijg ik het blauwe scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 04 oktober 2002 @ 15:23:
P.S. Als ik mn Sisoft Sandra memory benchmark doen moet ik hem eerst ffies op 142 laten lopen want als ik hem gewoon 1 seconde op 142 fsb heb en meteen nadat dat ingesteld is ga benchmarken krijg ik het blauwe scherm :?
kan zijn dat je memorysettings toch iets te scherp staan,probeer anders een ipv ultra op fast te zetten,kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Okay thanks, p.s hoe doen die agressive memory timings het nu ?
Ik bedoel met dat voltage verhogen ?
Bij mij reuze stabiel, alleen op 142 FSB wil het nie zo goed helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 04 oktober 2002 @ 22:22:
Okay thanks, p.s hoe doen die agressive memory timings het nu ?
Ik bedoel met dat voltage verhogen ?
Bij mij reuze stabiel, alleen op 142 FSB wil het nie zo goed helaas :(
ik heb het nog niet geprobeerd,ik heb het nogal druk de laatste tijd,veel werk.
en heb 's avonds juist ff tijd om me e-mail en wat hier rond te hangen en dan ga ik slapen omdat ik er heel vroeg uit moet 's morgens en 's avonds nogal laat thuiskom nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:47:
ben er idd achter dat het t geheugen is, merk: CRUCIAL (dat blijkt ja)
CPU draait op 1050 Mhz ipv 1533 (FSB 100) :'(
en helaas helaas, het was niet het geheugen, zit nu nieuw PC2700 DDR in (heb dus nu 3 geprobeert) en heb nog steeds het zelfde probleem, FSB niet boven de 100 Mhz

denk dus aan of een kapotte plank of een kapotte seepeeUU maar aangezien dat nu alle 3 de onderdelen nieuw zijn en van dezelfde winkel af komen mogen ze t vanaf maandag zelf uitzoeken en haal ik m wel op als ie goed is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Eey thunder demon, ik draai nu op 143 FSB stabiel met cas 2 dan 3-6-3 t1 disabled want dat hield mn prestaties juist tegen. en fastcommand op fast en ik ben van 11703 naar 11978 3D marks gegaan met niet zulke agressieve ram timings zoals je ziet bedankt heh !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 06 oktober 2002 @ 10:37:
Eey thunder demon, ik draai nu op 143 FSB stabiel met cas 2 dan 3-6-3 t1 disabled want dat hield mn prestaties juist tegen. en fastcommand op fast en ik ben van 11703 naar 11978 3D marks gegaan met niet zulke agressieve ram timings zoals je ziet bedankt heh !
ja je zat kennelijk al op de maximum van je geheugen,daarom kwam je fsb niet hoger ;) misschien kan ie wel nog op ultra,staat de voltage nog zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
ja hij kan wel nog op ultra maar dan wel met 3-5-3 nu zit die op 143 FSB stabiel, hoger wil niet ik wil die 12000 3D marks !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 06 oktober 2002 @ 17:43:
ja hij kan wel nog op ultra maar dan wel met 3-5-3 nu zit die op 143 FSB stabiel, hoger wil niet ik wil die 12000 3D marks !! :)
en met 3-6-3 niet,dat is raar 5 is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 06 oktober 2002 @ 17:43:
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de DDR voltage verhoogd naar 2.7 en het geheugen draaid nu op cas2-3-6-3 en HCLK+33,1T disabled en op ULTRA, FSB op 144 en stabiel als een blok

shit,dit moest er ook in staan,foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
eeyz ik heb de 12000 punten barriere doorbroken ! yes !!
om precies te zijn 12030 punten ! >:)
Een Defragmentatie+ beste ram timings op die fsb kan vor wonderen zorgen.
Eey en ik heb dezelfde ram timings als jou, maar hij komt niet door 3d mark 2001 se heen want mn videokaart heeft te weinig volts dus moet ik maar ff gaan voltmodden maar dat mag ik eigenlijk niet.
je moet ns een defragmentatie doen dat doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 06 oktober 2002 @ 20:07:
eeyz ik heb de 12000 punten barriere doorbroken ! yes !!
om precies te zijn 12030 punten ! >:)
Een Defragmentatie+ beste ram timings op die fsb kan vor wonderen zorgen.
Eey en ik heb dezelfde ram timings als jou, maar hij komt niet door 3d mark 2001 se heen want mn videokaart heeft te weinig volts dus moet ik maar ff gaan voltmodden maar dat mag ik eigenlijk niet.
je moet ns een defragmentatie doen dat doet wonderen :)
van mij komt ie overal mooi door hoor met die ramtimings en op 144fsb,ik heb nu wel de ddr voltage op 2.8 V gezet omdat ie vast liep met de burn in wizard van sisoft sandra,nu is ie terug stabiel,3d mark en serious sam(Demo's) vlamd ie mooi doorheen,ik heb de agp voltage nog op auto staan,maar mijn GF4 ti4200 loopt op 305/620,zou die hoger kunnen met meer voltage denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Wat voor geheugen hebben jullie? Ik haal makkelijk 150Mhz FSB met HCLK+33 cas2-2-5-3 en dan 4-4 op ultra! Ik heb 256mb samsung pc2700 #217 met aan 2 kanten chips. Wel op 2.8volt :P

Heeft iemand trouwens een linkje naar een guide over een voltmod op dit bord? Ik wil graag 1,9 - 2volt Vcore hebben, met mijn koelkast waterkoeling moet dat wel lukken :P

Wat wel raar is is dat zodra ik mijn agp op 1,7 of 1,8 volt zet dat hij 3dmark niet meer doorkomt :? Op auto gaat ie er makkelijk doorheen! Dat had ik trouwens met mijn radeon8500 niet. Alleen nu met mijn nieuwe geforce4 ti4200 van POV.
Ik haal 305/605 zonder artifact's, 630 gaat ook stabiel alleen vol artifact's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op 09 oktober 2002 @ 14:51:
Wat voor geheugen hebben jullie? Ik haal makkelijk 150Mhz FSB met HCLK+33 cas2-2-5-3 en dan 4-4 op ultra! Ik heb 256mb samsung pc2700 #217 met aan 2 kanten chips. Wel op 2.8volt :P

Heeft iemand trouwens een linkje naar een guide over een voltmod op dit bord? Ik wil graag 1,9 - 2volt Vcore hebben, met mijn koelkast waterkoeling moet dat wel lukken :P

Wat wel raar is is dat zodra ik mijn agp op 1,7 of 1,8 volt zet dat hij 3dmark niet meer doorkomt :? Op auto gaat ie er makkelijk doorheen! Dat had ik trouwens met mijn radeon8500 niet. Alleen nu met mijn nieuwe geforce4 ti4200 van POV.
Ik haal 305/605 zonder artifact's, 630 gaat ook stabiel alleen vol artifact's :(
Ik heb Apacer geheugen(ook aan 2 kanten chips),nu staat het nog op cas2,+33, 3-6-3,Ultra en ook 2.8V,fsb144, ik ga straks eens proberen om nog scherper te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugen loopt nu op cas2,2-6-3,+33,4-4,ultra,2.8V wanneer ik de 4way instelde kreeg ik al heel wat performance meer :) en toen de 2-6-3 ging ook lekker :int bufferd 2126 en float bufferd 2047 met sisoft sandra,2-5-3 ging ook maar was maar iets trager 2104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
ik heb naar aanleiding van deze topic :
http://www.amdforums.com/...8a7e7d197&threadid=161730

een vraag :)

ik heb sinds 2 dagen een msi kt3 ultra2 moederbordje na het overlijden van mijn gigabyte ga7-vrxp :(
maar hoe zit het nu eigenlijk met de revisies van de msi moederborden in die topic wordt namelijk tegenstrijdig gesproken
de een zegt dat je een v1.0A1 nodig hebt als je een athlon xp 2700+/2800+
proc op je mobo wilt zetten en de ander zegt dat je een v1.0 CE nodig hebt
wat is nu waar, of is een v1.0CE en v1.0A1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Volgens mij maken die revisie's helemaal niks uit. Tis heel simpel, op dit moment is er een bios voor de kt3 ultra waar de 2400+ en 2600+ op kunnen. Op de kt3 ultra2 kunnen de 2700+ en 2800+ Ook schijnt het zo te zijn dat de ultra2 166mhz fsb ondersteuning krijgt en de gewone ultra niet :( Maar das gewoon bull want iedereen kan 166mhz fsb daarop draaien, verschijdene proffesionele mensen hebben de 1/5 divider op een gewone kt3 ultra bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 11:18
Fraggler schreef op 09 oktober 2002 @ 23:26:
Maar das gewoon bull want iedereen kan 166mhz fsb daarop draaien, verschijdene proffesionele mensen hebben de 1/5 divider op een gewone kt3 ultra bevestigd.
serieus? Hoe???

ik wil dat namelijk ook wel, ik draai nu een fsb van 150Mhz, en met een lagere divider kan ik denk makkelijk naar de 160, mijn geheugen is cas2 corsair, met een koelelement erop (kwam ik ook pas achter toen ik het gekocht had, wist meteen waarom het zo duur was, maar nu ik het eenmaal heb wil ik nooit meer anders, stabiliteit ten top dat spul :Y) ), misshien dat 166 ook wel lukt, dan hoef ik nieteens meer een Barton XP te kopen wat ik in principe wel van plan was :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

* wzzrd wil héél graag deze plank hebben maar twijfelt.
Ik kan namelijk nergens vinden of dit bord straks ook Athlons gaat ondersteunen met een rating hoger dan 2100+ of 2200+. Als straks de 2400+ komt, kan 'ie dan hier in? En de 2700+?
Ik weet niet zo veel van deze dingen, jongens, surry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
wzzrd schreef op 10 oktober 2002 @ 15:52:
* Marsman83 wil héél graag deze plank hebben maar twijfelt.
Ik kan namelijk nergens vinden of dit bord straks ook Athlons gaat ondersteunen met een rating hoger dan 2100+ of 2200+. Als straks de 2400+ komt, kan 'ie dan hier in? En de 2700+?
Ik weet niet zo veel van deze dingen, jongens, surry :)
Als je een paar topics terug had gelezen kon je zien dat de gewone kt3 ultra op dit moment tot 2600+ ondersteund en de kt3 ultra2 tot 2800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Nog eff ter verduidelijking: Als iedereen met standaart vraagjes over overclocken enzo nou eff de eerste 2 pagina's leest wordt je een HEEL stuk wijzer, ik heb dat niet voor niks opgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:56
Ik wil graag een nieuwe comp kopen maar ik weet nog niet zeker welk mobtje ik zou kopen?
Ik had in mijn gedachten een MSI KT3 Ultra 2 of een KT4 Ultra, ik vind dat beetje extra geld uitgeven niet erg want hij is wel voorbereid op de toekomst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ik heb een probleem met de usb controller van mijn kt3 ultra2
ik heb mijn windows + de via service pack ( v4.40 ) geinstalleerd maar er blijft altijd een uitroepteken staan bij een van de universele host controllers voor pci naar usb
zie link :

http://members.home.nl/rvl/usb.bmp

ik heb in de bios 4 usb poorten aanstaan

hoe krijg deze foutmelding weg?
gewoon verwijderen helpt niet omdat hij na een reboot telkens weer terug komt, ook de drivers voor die controller updaten helpt niet

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
laat maar ik heb het probleem al gevonden
STUPID ME !! :):)
ik had de usb2.0 drivers niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:03

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik heb een probleem met mijn kt3, maar kom er niet achter wat het is, direct na het opstarten blijft hij hangen, volgens de d-leds tussen het geheugen testen en de vga (die gaat niet aan). Tijdens het geheugen testen of net erna gaat hij piepen en beginnen de d-leds een showtje te geven en gaan verspringen en knipperen. BTW het is geen alarm geluidje dat je proccessor fan of iets dergelijks het niet doet maar gewoon wat gepiep, stilte weer wat gepiep, enzv.

Weet iemand wat dat kan zijn, kan de voeding misschien via de atx kabel aangeven dat er een probleem met zijn fan is???

KT3 ARU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Heb je dit probleem ineens gekregen of al toen je m nieuw had?
Dr zal wel iets niet oke met je geheugen of vga kaart zijn. Je kunt ze verwisselen of eff testen in een andere pc. Of eff de kaarten goed aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn ervaring, slecht....

Ligt niet aan MSI maar aan VIA want mijn A7V333 had hetzelfde probleem.

Ik heb 3 harddisks en 2 cdroms (brander en lezer).

Ik had de harddisks (2 stuks) op de raid controller zitten (gewoon apart). Het geluid tikte telkens bij het opnemen van video met mijn Dc10plus en terratec dmx 6fire 24/96

Ik heb nu de raid controller helemaal uitgezet en werk alleen nog maar op de standaard ide controller (mijn cdromspeler kan ik dus niet meer gebruiken :( ).

Nu heb ik het probleem dus nog steeds wel een beetje en dat is irritant (tikjes bij opnemen van video met audio).

Ik heb de via drivers en latency patches erop staan. Zonder latency patch is het helemaal een grote ramp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gigabyte 7VRXP heeft inderdaad problemen met de GF4-videokaarten. Maar dan alleen de moederborden met een revisie gelijk of lager aan 1.1. Zelf ben ik afgegaan op de goede recensies van dit moederbord en heb in eerste instantie een revisie 1.0-bord meegekregen. Niks dan problemen. Na wat zoektochten op internet kwam ik erachter dat de revisie 1.x moederborden terug gestuurd konden worden voor een of andere aanpassing door de fabrikant. (Pin me er niet op vast, ik heb het ook maar gelezen) Zelf vond ik dat te veel moeite, dus ben ik teruggegaan naar de winkel en heb om een andere revisie (2.0) gevraagd en heb 'em ook gekregen. (Was daar trouwens bekend dat de revisie 1.x-borden problemen konden hebben met GF4-kaarten.)
Problemen weg en mijn systeem loopt als een ster. De MSI KT3-ultra heb ik tijdelijk mogen gebruiken, maar liep een stuk minder vlot dan de Gigabyte. Hij was wel retestabiel, maar dat is de Gigabyte-plank ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt perfect, temp cpu 35 graden mobo 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
CTVirus schreef op 18 oktober 2002 @ 16:16:
Ik heb een probleem met mijn kt3, maar kom er niet achter wat het is, direct na het opstarten blijft hij hangen, volgens de d-leds tussen het geheugen testen en de vga (die gaat niet aan). Tijdens het geheugen testen of net erna gaat hij piepen en beginnen de d-leds een showtje te geven en gaan verspringen en knipperen. BTW het is geen alarm geluidje dat je proccessor fan of iets dergelijks het niet doet maar gewoon wat gepiep, stilte weer wat gepiep, enzv.

Weet iemand wat dat kan zijn, kan de voeding misschien via de atx kabel aangeven dat er een probleem met zijn fan is???

KT3 ARU
Probleem: Geheugen
Oplossing: ehm, zit je geheugen er goed in? (niet toevallig omgedraaid ofzo }:O) ik heb m'n geheugen er ook wel is verkeerd om ingestoken, kwam ie ook niet verder dan geheugen checken. Heb je meerdere geheugenhips op je mobo zitten? Probeer ze is 1 voor 1 te testen, misschien dat je dan het probleem vindt.

Als dit nog niet werkt, zal ik kijken of ik nog wat dingen weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het toevallig voor elkaar om 266DDR op 333Mhz te laten lopen?

Mijn Crucial reepjes 266DDR lopen nu probleemloos op het standaard voltage en aggressieve 2-5-2 8qw etc settings op 153Mhz, dus ik heb het idee dat met een beetje meer prik die fsb wel flink wat hoger kan...

Helaas laat mijn XP 1500+ niet toe dat ik de fsb verder verhoog, dus kan ik het niet testen... maar indien 166 haalbaar is zou ik graag een 166fsb CPU kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
:? jeez die MSI KT3 ultra 2 is 333 FSB certified dus later kunnen er zowieso al de later XP`s op met 333 FSB maar ik weet niet of je 266 op 333 kan krijgen, hmmzz zet in iedergeval HCLK +33 aan mischien loopt die dan op 333 fsb ? maar k`weet niet of je crucial reepjes het trekken.
Mischien tijd voor een nieuw reepje ram of uhh een heatspreader mischien en goede airflow helpt ook altijd, houdt je ram lekker koel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook dit bord K3 ultra...
Heb er 256MB Corsair cas2 inzitten, dit zat eerst in m'n soltekbordje...
Heb nu alleen het vage probleem dat de bios en windows nu beweren dat het 128MB is :? :?
Is m'n RAM voor de helft rot geworden, moet ik NVram effe clearen of zou het het volgende kunnen zijn, zie quote onder:
SDRAM 1T Command Disabled (only experienced overclockers or people with low densities of RAM should ever set this to Enabled)
Snap er niets van, RAM werkt overigens wel, enkel de helft minder :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zo hehe! Ik heb nu eindelijk een voltmod op mijn KT3 Ultra-ARU gedaan! Door middel van een 50k potmeter op het IC dat de Vcore regelt te solderen. Ik had er eerst een weerstandje van 18k over gesoldeert maar toen kreeg ik maar 1,94V max :( Dus toen heb ik er een 50k potmeter op gesoldeert, na wat draaien en checken in de bios kreeg ik er uiteindelijk 2,02V uit :P Ik zou denk ik nog wel een stuk hoger kunnen komen maar eerst eff wachten op mijn nieuwe SLK800! Hij wordt nu al idle 44 graden terwijl dat eerst 36 graden was :o Het enige probleem is nog dat mijn Vcore nogal schommelt onder full load. Van 2,03 zakt ie wel ns naar 2,00 en soms 1,99. Als ik dadelijk mijn thermal adhesive binnen heb plak ik nog wat koelblokjes op de mosfet's zodat die wat koeler worden en mijn Vcore wat stabieler wordt :P Ben nu aan het testen, mijn XP1800+ draait nu bijna stabiel op 1808Mhz :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:40:
Heeft iemand het toevallig voor elkaar om 266DDR op 333Mhz te laten lopen?

Mijn Crucial reepjes 266DDR lopen nu probleemloos op het standaard voltage en aggressieve 2-5-2 8qw etc settings op 153Mhz, dus ik heb het idee dat met een beetje meer prik die fsb wel flink wat hoger kan...

Helaas laat mijn XP 1500+ niet toe dat ik de fsb verder verhoog, dus kan ik het niet testen... maar indien 166 haalbaar is zou ik graag een 166fsb CPU kopen :)
mijn 266 reepjes gingen ook prima op 333. wel normale timings enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hrm, ik heb vanmiddag een kt3 ultra gekocht, maar toen ik thuis kwam en alles in had gebouwd wilde hij niet aan |:(. Kheb alles 3x gechecked, aangeduwd etc, maar hij doet geen ruk. Wat wel vaag is is dat het powerledje wel brand.. :s

Ik heb ook alles eruitgehaald en alleen de cpu fan aangesloten om uberhaupt te kijken of er wel voldoende stroom doorheen liep, maar de fan begon ook niet te draaien (terwijl het ledje weer wel brande).

Is dit gewoon een DOA of zie ik iets over het hoofd?

edit: net ff dit draadje gevonden, lijkt verdacht veel op mijn probleem, zal denk ik wel een doa zijn..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 10:37
Een goede vriend van me heeft hem ook,
Helaas was ie de eerste keer DOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een simpel vraagje tussendoor (alhoewel ik er na 2 maanden puzzelen nog niet uit ben :( )
Ik heb een 4-speakersetje aangesloten op de on-board AC97 van een ARU: front via std asl; rear via de S-bracket.
Bij AC97 Confuguration/speaker configuration alles goed ingesteld, alle speakers werken :)
Bij het gamen echter, of tijdens het afspelen van mp3 via winamp heb ik alleen de front-speakers en blijven de rear-speakers zwijgen :(
Hoe krijg ik ook geluid uit die achterkastjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 10:51:
Even een simpel vraagje tussendoor (alhoewel ik er na 2 maanden puzzelen nog niet uit ben :( )
Ik heb een 4-speakersetje aangesloten op de on-board AC97 van een ARU: front via std asl; rear via de S-bracket.
Bij AC97 Confuguration/speaker configuration alles goed ingesteld, alle speakers werken :)
Bij het gamen echter, of tijdens het afspelen van mp3 via winamp heb ik alleen de front-speakers en blijven de rear-speakers zwijgen :(
in winamp zou je eens directsound kunnen proberen.
verder denk ik dat dit geval dezelfde bug heeft als een sb pci128. daar hoor je de achterste speakers ook nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bezitter van een msi kt3 ultra2, draait prima en stabiel met de instellingen van de topic-starter, alleen kan ik die timersettings van me ram-geheugen niet aanpassen(start pc niet meer op :( ) ik heb een 512DDR 333 pc2700 en het lijkt me dat ik die wat aggresiever moet kunnen, heb voltage standaard staan. heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand hoe ik deze timers wel werkend krijg (voltage omhoog??). me ram is nog het enige wat standaard ingesteld staat, en daar moet natuurlijk verandering in komen >:) dus iemand tips?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen zie hier vanalles staan wat op mijne lijkt ...gjig
dus ff een vraag ik heb een msi kt3 ultra 2 ddr mb gekocht met een duron 1300 cpu nu ik alles aangesloten heb krijg ik geen beelt ik draai met een gforce 2 mx 400 agp maar een pci kaart doet ook niets anders geheugen dat erin zit is een ddr pc2100 / 266
verder hoor ik geen piepje dat er iets fout is ofzo heb het al zondere geheugen geprobeert maar dan geeft ie zoals normaal is wel piepjes ???
plz help

ps het is allemaal nieuw dus tja k heb er zelf niet echt een benul van als ik eerlijk mag wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem was is dus dat ik geen beelt krijg en geen piepjes hoor waaruit blijkt dat er iets fout is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik heb nu al 3 maanden dit mobo, perfect ding, draait superstabiel

maar 2 weken geleden viel mijn SB audigy weg, in apparaatbeheer zag ie em prima, als ik geluid afspeelde zei windows ook niet dat er geen geluidskaart aanwezig was, maar er kwam GEEN geluid uit de speakers, speakers meteen in mijn mp3speler gestopt, deden et wel :?

drivers opnieuw geinstalleerd, geen suc6 :'(
maar zodra ik de audigy in een ander pcislot stopte deed ie et weer :?

dit probleem had ik vannacht ook :( , maar weer in het oude pcislot gestopt, en daarna drivers opnieuw geinstalleerd

heeft iemand dit probleem ook gehad??
en zo ja, oplossing?? _/-\o_

heb de nieuwste bios, nieuwste SB audigy drivers, SP1 geinstalleerd, nieuwste viadrivers en voor zover ik weet nieuwste drivers voor eigenlijk alles

alvast bedankt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Weet iemand waar ik die Buetooth bracket kan kopen voor mijn kt3 aru (1versie denk ik )?

dus dit ding

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/per_img/6968.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
in principe zou iedere computerboer zo'n ding moeten kunnen bestellen, het probleem is echter dat msi die dingen nauwelijk uitleverd, en dat dit soms wel maanden kan duren.
Ik werk zelf bij een computerwinkel en heb dit ding proberen te bestellen, wij hebben goede contacten met leveranciers zoals MC-Dos, ECL, BAS enz. maar nergens konden ze eraan komen.

is inmiddels 3 maanden geleden, maar w8 nog steeds, denk wel dat ze op beursen beter te krijgen zijn, zeker als ze MSI promoten

edit:

heb wel van verschillende leveranciers te horen gekregen dat waarschijnlijk losse dongels goedkoper zijn :? maar ja, niet echt wat ik wil

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn te bestellen bij bijna iedere MSI leverancier, maar de meeste schepen je af door te zeggen dat ze alleen voor hun eigen technische dienst die dingen bestellen(ze hebben geen zin om al die moeite te doen voor een paar euro'tjes winst, euh...klantenbinding is blijkbaar niet meer van deze tijd) HE computers deventer doet er niet zo moeilijk over maar hou er rekening mee dat de prijs aan de hoge kant is bv: s-bracket €15. dus je bleutooth zal nog wel wat duurder zijn en vooral veel geduld hebben(zie boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 10:51:
Ik heb hetzelfde probleem :'(
sharkzor schreef op 26 oktober 2002 @ 11:01:
[...]

in winamp zou je eens directsound kunnen proberen.
Ik gebruik standaard Direct Sound 8) (kan ik tenminste stiltes tussen liedjes uithalen)
verder denk ik dat dit geval dezelfde bug heeft als een sb pci128. daar hoor je de achterste speakers ook nooit...
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke maar ff terug koment op een ander probleem waarvoor ik tot nu toe nog geen oplossing heb geprobeert.

ik heb een msi kt3 ultra 2 met een 1300 amd duron vorige week nieuw gekocht alles lijkt goed,alleen krijg ik geen beelt (monitor blijft zwart)
ik heb al een andere videokaart/cpu geprobeert het maar probleem is er niet mee opgelost.Zijn er dan echt niet meer mensen die dit probleem ook hebben.

mijn systeem

bordt msi kt3 ultra 2
cpu amd duron 1300
vkaart gforce 2 mx 400
geheugen 256 mb ddr (pc 2100 een kant bedrukt)
hd western digital 120 gb ata 100

graag uw reactie indien dit een bekend probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:17:
oke maar ff terug koment op een ander probleem waarvoor ik tot nu toe nog geen oplossing heb geprobeert.

ik heb een msi kt3 ultra 2 met een 1300 amd duron vorige week nieuw gekocht alles lijkt goed,alleen krijg ik geen beelt (monitor blijft zwart)
ik heb al een andere videokaart/cpu geprobeert het maar probleem is er niet mee opgelost.Zijn er dan echt niet meer mensen die dit probleem ook hebben.

mijn systeem

bordt msi kt3 ultra 2
cpu amd duron 1300
vkaart gforce 2 mx 400
geheugen 256 mb ddr (pc 2100 een kant bedrukt)
hd western digital 120 gb ata 100

graag uw reactie indien dit een bekend probleem is
Kan het zijn dat er ooit een 266-proc in dit bord heeft gezeten?
Dan zou die nu met die 200-duron niet willen starten?
clear voor de zekerheid ff de bios (jumpertje, weet je wel) en probeer nog es te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 20:33:
[...]

Kan het zijn dat er ooit een 266-proc in dit bord heeft gezeten?
Dan zou die nu met die 200-duron niet willen starten?
clear voor de zekerheid ff de bios (jumpertje, weet je wel) en probeer nog es te starten :)
Nee het is nog een verse net uit de winkel. :9~
Maar ik wil u allen bedanken het probleem is opgelost,nadat ik geprobeert heb de cmos te reseten starte hij wel op met beelt en toen was de rest gewoon ff goed lezen en klaar.
bedankt mensen,ik hoop dat ik nog lang plezier mag hebben op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik heb de thread eens doorgelezen aangezien ik op zoek ben naar een nieuw moederboard.

Nu lijkt het dat ook dit board weer problemen vertoont als er geen VIA latency patch wordt geinstalleerd klopt dat?

Ik heb ook een SB-Live en heb echt geen zin meer in de problemen die ik nu met een MSI Kt266 Pro heb. Corrupte files, Krakend geluid enz...

Dit neigd mij om voor Intel te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
ff vraagje stel ik wil aan de ide 3 en 4 gewoon schijven hangen maar niet in raid draaie kan dat??
Dus gewoon zeg maar:
ide1 hd
ide2 dvd/cdrw
ide3 hd
ide4 hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
ik heb in elk geval wel ooit 1 hd eraan gehangen , als stripe 0, 1 disk raid ingesteld ( gewoon steeds defaults aanvaarden bij instellen)

maar of je hem ook als een echte pure iIDE kan instellen? no idea, denk het eigenlijk niet! , ook weet ik niet of je het bovenstaande met 2 disks kan uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke BIOS voor de KT3 ultra biedt de beste performance, heb nog de standaard BIOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in antwoord op et36s:

mocht je ooit last van krakend geluid krijgen met een viachipset, probeer dan deze patch te downloaden: http://viaarena.com/?PageID=69 deze verhielp bij mij het kraken icm onboard sound, waar alle overige suggesties niets uithaalden.
heb nu hercules theater erin, primadiprima. misschien ligt het kraken meer aan de live dan aan msi/via????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey is het zo dat de ook alleen de aru versie van de Ultra het de D-led heeft? Verder lijkt het me een prima bord als alles werkt maar das nog niet zo bij mij :'( check topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/634268

En inmiddels is bios versie 5.6 ook al uit, iemand al geprobeerd??

En ook nog een probleempje ermee is dat mijn Hercules 3d prohet II mx in de agp port gaat maar ik dan net niet dat klipje om kan zetten ook al duw ik nog zo door , iemand daar oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:57:
[...]

Nee het is nog een verse net uit de winkel. :9~
Maar ik wil u allen bedanken het probleem is opgelost,nadat ik geprobeert heb de cmos te reseten starte hij wel op met beelt en toen was de rest gewoon ff goed lezen en klaar.
bedankt mensen,ik hoop dat ik nog lang plezier mag hebben op dit forum.
Heeft'ie waarschijnlijk ergens toch ff met een 266 geboot :)
iig: fijn dat ie nu gaat, suc6 ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:28:
Welke BIOS voor de KT3 ultra biedt de beste performance, heb nog de standaard BIOS :)
Ik draai versie 5.3, die is opzich gewoon de snelste en tevens ook het beste voor overclocken. De nieuwe 5.6 is ook wel oke maar die geeft mijn processor verkeerd aan; standaart een xp1800+ en dan geeft ie m goed aan, maar zodra ik ga overclocken klopt de PR rating niet meer.
De 5.6 is niet sneller dan de 5.3 ofzo dus denk dat 5.4 en 5.5 ook geen snelheidswinst boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 5.4, die zat er standaard op. Zal 5.3 es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik krijg mijn config nie stabiel!

specs:

msi kt3-ultra non raid - bios 5.4
xp1800+
512mb ddr333 samsung
40 gig 7k2 maxtor schijfje
2xrealtek nic
tnt2 m64 vga

temp is het niet, die hangt op 35 graden
voltage van de cpu heb ik al verhoogt naar 1,775 en 1,800 fsb verlaagt naar 100MHz
ik draai win98se, maar hij blijft hangen op willekeurige momenten.

memtest is algedraait, in 16 uur 0 errors.

ik geef het bijna op... of het moet zijn dat hier iemand nog suggesties heeft

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Update:
moederbord: 6380 > 6380E
processor: 1200 > 2200+
koeler: dragon orb3> iets met een papst fan
geheugen: 256/266 > 512/333
voeding: 350 > 430

Probleem:
Na 3 secs ofzo schakelt de PC zichzelf uit. Het laatste stadium van de DLEDs zie ik heeeel even (LED1 groen zo uit mn hoofd) meer niet.

Geknutsel:
- nieuwe en oude voeding, zelfde probleem
- oude en nieuwe geheugen, zelfde probleem
- oude processor, geen probleem

Zou het ook de koeling kunnen liggen en dat de processor te heet wordt? Maar toch niet na 3 seconden al? Bovendien: met de oude processor/ oude koeler gaat alles goed.

Mijn oude bord pakt de 2200+ niet, dus ik kan niet controleren of de processor goed is.
Nieuwe bord met alle nieuwe onderdelen en dus de oude 1200 er op gaat feilloos.
Ik wil nog even een BIOSupgrade doen en eens kijken of de tempcheck of beter nog de fanspeed check uitgeschakeld kan worden.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
MSI KT3ULTRA2
Athlon XP 2000
256 MB Apacer CAS 2,5
MSI GeForce TI 4200TD
Maxtor D740X 40GB

en hij loopt hier ook telkens vast....
eerst wilt ie niet installeren..... volgende dag ineens wel..
vandaag wou die niet opstarten bleeft die hange naar de 2de post screen..
reboot... 5min gedaan en weer bam? WinXP Pro SP1.. heb ook al wat voltage setting gedaan enzo.. en heb bios ongeveer ingesteld zoals het op de eerste pagina staat... IK WORD GEK! Gelukkig is het niet mijn pc maar van een ander.

ik zie het niet meer zitten nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Gewoon ddr voltage op 2.7 zetten, zorgt voor een veel betere stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
caspergt schreef op 31 oktober 2002 @ 19:04:
Gewoon ddr voltage op 2.7 zetten, zorgt voor een veel betere stabiliteit
heb ik al gedaan helpt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een amd Thunderbird 1333mhz op een msi kt3 Ultra hebben ?
En zo ja wat zijn de ervaringen hier mee?
Moet ik de bios gelijk flashen en upgraden naar een nieuwere versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FIXALOT: check de MSI site :z

Omdat surfen op het Web voor jou kennelijk moelijk is heb je hier een linkje:
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=11&NAME=MS-6380E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je BalusC , this was realy helpfull (not!)
Maar zo ver was ik zelf ook al.
Ik was dus op zoek naar mensen die ook met deze config werken.
En naar hun ervaringen met deze combinatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:21:
Dank je BalusC , this was realy helpfull (not!)
Maar zo ver was ik zelf ook al.
Ik was dus op zoek naar mensen die ook met deze config werken.
En naar hun ervaringen met deze combinatie !
ik had deze combi. werkte gewoon goed een kon de fsb opkrikken naar 166 multiplier wel wat lager gezet, maar verder werkte het uitstekend. had hier samsung pc2700 geheugen opzitten
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.