Krijg MSI KT3 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn oude moederbord, een ECT K7VTA3, vervangen door een MSI KT3 Ultra, maar na installatie van alle hardware, krijg ik hem niet aan de praat. Na inpluggen van de stroomkabel draait de cooler een kwart slagje (power on self test), maar na indrukken van de powerknop gebeurt er niks. Ook niet na verbinden van de powerswitch puntjes op het mobo. Er zit een AMD XP 2000+ op, een Arctic Silent 2500 cooler, 512 Mb DDR PC2700 geheugen, 300W voeding, een videokaart en een HDD. Aan de hardware kan het niet liggen, aangezien die het op het vorige mobo gewoon deed. Volgens mij is de MSI stuk, of ik heb het niet goed geïnstalleerd. Ik heb wel goed de handleiding gevolgd, dus waar het nou aan zou kunnen liggen is mij een raadsel.
Enige hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen proc erop houden en voeding erop aan sluiten kijken of je de fan constant ziet draaien ... niet ? check dan de jumper op het board voor THUNDERBIRD of PALAMINO... effe boekje kijken ...en anders ligt het aan je MSI Board ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sluit es op je mobo een fan aan op de cpu_fan aansluiting. Kan zijn dat in je bios ingesteld staat dat ie een cpu fan check doet. Als er geen fan aan hangt gaat ie gewoon weg niet aan.

Anders je bios eens resetten. Kan zijn dat die optie dan uit gezet wordt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor je hulp
waar vind ik die jumper? ik heb het boekje van voor naar achter en terug gelezen en het hele moederbord geïnspecteerd, maar de enige jumper die ik kan vinden, is de JBAT1 jumper om de CMOS te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Fire_escape schreef op 08 augustus 2002 @ 20:33:
Sluit es op je mobo een fan aan op de cpu_fan aansluiting. Kan zijn dat in je bios ingesteld staat dat ie een cpu fan check doet. Als er geen fan aan hangt gaat ie gewoon weg niet aan.

Anders je bios eens resetten. Kan zijn dat die optie dan uit gezet wordt.
Dan gaat ie wel aan, zelf gedaan. Gaat wel piepen bij het bootscherm met de melding dat de cpu fan niet draait..

Ik denk dat je mobo elektrisch contact maakt met de kast. Haal het mobo uit de kast en test het "out-of-case".

edit:
Ik heb zelf een MSI KT3 Ultra en heb geen jumper aangeraakt voor m'n XP 1800+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt geen van allen :(
Ik denk dat het moederbord niet deugt. Dat de power on self test werkt, is geen indicatie dat het moederbord naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

msi :Z (nomfi) terug brengen en omruilen voor een goed merk (nofi)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:53:
Werkt geen van allen :(
Ik denk dat het moederbord niet deugt. Dat de power on self test werkt, is geen indicatie dat het moederbord naar behoren werkt?
Die heb je snel out of case getest :7. En niet op een stuk metaal leggen natuurlijk...
Trouwens, bij post heb je toch beeld?

Hoe zit het eigenlijk met de ledjes op de bracket die bij dat mobo zit?
n00b | IA schreef op 08 augustus 2002 @ 20:54:
msi :Z (nomfi) terug brengen en omruilen voor een goed merk (nofi)
Als je de KT333 mobo topics had gelezen had je geweten dat dit mobo van de bekende KT333 mobo's de minste problemen (voor zover ik weet zelfs geen die altijd optreden) heeft. Je doet je naam eer aan en je mag nu terug naar de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:57:
[...]

Die heb je snel out of case getest :7. En niet op een stuk metaal leggen natuurlijk...
Trouwens, bij post heb je toch beeld?

Hoe zit het eigenlijk met de ledjes op de bracket die bij dat mobo zit?
Tja, hij ligt hier open voor me... Internetten doe ik nu op m'n oude PC.
De ledjes branden geen van allen. Fout voorteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

ik snap n00b wel , dit mobo is misschien goed , maar ik had zelf een 6330......

En verder , ik heb niet veel toe te voegen aan de rest vd replys behalve dan dat ik een vergelijkbaar probleem had met mn asus, maar dat die het weer deed na alles loshalen en ff de cmos resetten ( lang , minimaal halve minuut) verder geen centje last gehad met mn mobo.

Ledjes geen van allen is idd fout voorteken , dat betekent dat ie niet een aan chip detectie toekomt , zelfs toen ik mmn mobo had kortgesloten branden ze alle 4 rood.

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, terug naar de fabriek dan maar
bedankt voor de replies allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ATX stekker opnieuw erin prikken? Is de voeding eigenlijk wel sterk genoeg?

Opletten trouwens dat je de atx stekker wel stevig genoeg aandrukt :).

Als het dan nog niet werkt weet ik het zo ook niet meer... Met schroevendraaier de pinnetjes om mobo aan te zetten verbinden ook al geprobeerd zeker. Dan zul je pech hebben met een rot exemplaar, ik zou gewoon een nieuwe vragen, maar wel gewoon een msi, van de KT333 mobo's heeft die toch de minste problemen heb ik begrepen.

Wel vette pech dat je een kapotte hebt als ie inderdaad stuk is..

Pagina: 1