[Ervaringen] MSI KT3 Ultra/2/RU/ARU/whatever (KT333)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.047 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Zo ik heb net mijn nieuwe XP2200+ in mijn ARU'tje gestopt en draait perfekt!!!
Zoals je in mn sig ken zien draai ik nu op 190x11, 2095Mhz dus :P :P :D Die thermalright SLK-800 met een Delta fan doet echt wonderen! Als ik mijn voltmod beetje bijdraai naar 1,85 of 1,92 haal ik misschien 2,13ghz wel :o
Ik ben weer (bijna ;) ) tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb nog de ballen verstand van overclocken en ga jullie nu om advies vragen.

Dit is mijn systeem:
MSI MS-6380E KT3
AMD XP 2000+
ASUS GEFORCE 4 TI4200
512 MB DDR
DURE DUS WAARSCHIJNLIJK GOED GEKOELDE SYSTEEMKAST
80 GB 7200 RPM SEAGATE HARDDISK

Nu wil ik graag weten wat de beste settings zijn voor mijn bios en videokaart.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Heey fraggler ik heb mn xp 2200+ weer op de testbank in mn computerboers winkel :(
Na ik mn computer had opgeblazen en alles nieuw was vergoed, wou die nie meer op 266 FSB :(
Maarja ik krijg hem hopelijk maandag weer terug :P
Hoe heb jij je xp 2200+ unlocked ?
En hoe heb je je bordje ge volt mod , ik kan nergens een guide vinden.

P.S. @Gerhardonline, een dure kast hoeft niet goed te zijn, als je niet eens weet of die goed gekoeld is of als je uberhaupt nog nooit een computer kast hebt open gemaakt moet je nog HEEl veel leren.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
caspergt schreef op 02 november 2002 @ 15:00:
Heey fraggler ik heb mn xp 2200+ weer op de testbank in mn computerboers winkel :(
Na ik mn computer had opgeblazen en alles nieuw was vergoed, wou die nie meer op 266 FSB :(
Maarja ik krijg hem hopelijk maandag weer terug :P
Hoe heb jij je xp 2200+ unlocked ?
En hoe heb je je bordje ge volt mod , ik kan nergens een guide vinden.

P.S. @Gerhardonline, een dure kast hoeft niet goed te zijn, als je niet eens weet of die goed gekoeld is of als je uberhaupt nog nooit een computer kast hebt open gemaakt moet je nog HEEl veel leren.
Ik heb mijn xp2200 geunlocked met een draadje om 2 pinnetjes aan de onderkant, stond tijdje geleden op de frontpage van tweakers.net, moet je eff in de search checken. Dan kun je alleen geen mp's meer instellen boven de 12,5 maar da maakt nie uit als je toch voor een hoge fsb gaat. Mijne draait nu mooi op 194,5x10.5
Over die voltmod, hier een link naar een guide:

http://www.mods4me.com/reviews.php?op=showcontent&id=16

Tis eig best makkelijk, je moet alleen wel een zeer spitse soldeerbout hebben, anders soldeer je alles aan elkaar vast. In die guide staat dat ze een 18k weerstandje over het spannigs ic solderen, had ik eerst ook gedaan maar kwam toen niet hoger dan 1,95V :| Nu heb ik er zo'n kleine potmeter van 50k erop gesoldeert en heb al 2,2V erop gepleurt, k zou nog hoger kunnen maar da heeft vaak geen nut meer. Boven de 2V heeft nog maar heel weinig effect op je Mhz'en.
Let wel op dat je goede koeling hebt! Ik had eerst een standaart coolermaster en op 2V werd ie idle al 54 graden dus ik wil nie weten wat die op stressed zou hebben gehaald :P
K heb nu de Thermalright SLK-800 erop zitten en geloof me, dat is ECHT een superkoeler!! Mijn XP2200+ op standaart volt wordt maar 28Graden idle en 33 graden stressed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik ja wel wat weerstandjes, van school :P van die potmeters zijn toch van die blokjes of van die draadjes met z`on blokje ertussen ?
Hmmzz ik denk niet dat het mag maarja op school bij elektro techniek heb ik al wat printplaatjes gesoldeerd (hele simpele) dus het moet wel lukken, c ya maar eerst moet ik mn pc nog terug krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu draaien op 155/13 en loopt als een tiet! Mijn geforce 4 ti4200 draait nu op 300/660, scoor nu ruim 12000 bij 3dmark 2001. Niets slecht dacht ik. Helemaal geweldig dat overclocken dankzij de wijze lessen van jullie tweakers! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op 23 juni 2002 @ 02:53:
Post hier al je ervaringen en resultaten over je MSI kt3 Ultra (ARU)!!

[afbeelding]

Ik heb sinds gister de MSI KT3 Ultra ARU en ben er uitermate tevreden mee! Eenmaal ingebouwd draaide het zaakje meteen zonder problemen. Ik had hiervoor dus de Gigabyte GA-7VRXP en had daar alleen maar problemen mee, dus omgeruild tegen deze.

Ik draai de nu de nieuwste bios: v5.4 en alles draait als een trein!

Heb m al overgeclocked op 150Mhz FSB met bijna de snelste mem timings, gaat niet hoger omdat mijn XP'tje nog gelocked is..

Hier nog wat tips voor het tweaken van dit bord :)

KT3(ARU) Tips Locked CPU any OS

1. Disable any onboard functions you dont use. Parallel and serial port.
2. Turn of the RAID function if you dont have any drives connected to it.
3. Use a add on sound card, like a SoundBlaster Live or Santa Cruz Turtle
4. You can load Performance Defaults to set max memory drive strengths(hidden option)
5. Use the fastest memory timings you can, HCLK+33,2,2,5,2,4,8,Enable,Ultra(see Unstable System below)
6. AGP mode auto, driving value auto, everything else disabled
7. AGP Aperture to 128MB or 256MB (They both give me the same performance on a ti4600)
8. Start with CPU FSB @ 133mhz then slowly move up 1mhz at a time, (see Higher FSB below)

KT3(ARU) Unlocked CPU any OS

1. If you unlocked your CPU you may not need any guide at all
2. Set the CPU multiplier for near the rated speed IE 2000+ 12.5x133=1667mhz set 10x166=1660mhz
3. Vcore to max 1.85v(your mileage may vary, if you know you dont need max dont set max)
4. See unstable system mini guide below, change memory settings in recommended order
5. 166/166 synchronous operation yields very nice results if you can run faster memory settings.
6. PCI bus will be 1/5 of the FSB and AGP will be 2x that PCI bus speed.

Higher FSB

1. Higher front side bus can damage weak hardware and can cause data corruption
2. To overclock FSB for CPU you need to increase Vcore to max available setting 1.85v
3. Change FSB 1mhz at a time, so you can find the unstable point.
4. If your system becomes unstable, move the FSB to a lower level.
5. Most locked CPUs will hit 140FSB, 145FSB if you have great cooling.
6. It is very rare for a stock board with air cooling to get into the 150FSB area with a lock CPU.

Unstable system mini guide (from max settings) HCLK+33,2,2,5,2,4,8,Enable,Ultra or fast(FastCommand is dependant on memory quality)

1. Move FSB down 1mhz at a time or change memory settings
2. FastCommand------------------Fast or Normal
3. SDram Burst Length-----------4QW
4. SDram 1T Command----------Disable
5. RAS Pulse Width----------------6T
6. RAS to CAS Delay--------------3T
7. Row Precharge Time------------3T
8. Bank Interleave-------------------2-way
9. SDram CAS Latency------------2.5

Hoe hoog krijgen jullie dit mooie rooie plankje?? En welke biossen zijn het best?
Ik heb een MSI KT3 Ultra 2 R <---- (raid)
en ik krijg hem maar niet hoger dan FSB 137. ;(
Dat vind ik knap kl*te omdat iedereen hem hoger krijgen.
Als ik hem op FSB 138 zet krijg ik telkens een blouw scherm. :'(
Wat heb jij allemaal gedaan om hem zo hoog mogenlijk te krijgen? _/-\o_

Ik heb een AMD AthlonXP 2100+
Thermaltake dragon orb 3 koeler
512 MB ddr ram 333Mhz
_/-\o_ _/-\o_ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vcore hoger zetten op 1,75v om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heey Fraggler ik wil mn nieuwe xp 2200+ unlocken maar nooit meer met die bruggen verbinden, ik heb hier een heel dun ijzerdraadje maar als ik die achter kan foto`s zie van sommige procs die zo unlocked zijn, zie ik niet hoe de core zit of die nou met de lettertjes naar rechts zit of links of weet ik veel hoe moet die om zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
caspergt schreef op 07 november 2002 @ 17:33:
Heey Fraggler ik wil mn nieuwe xp 2200+ unlocken maar nooit meer met die bruggen verbinden, ik heb hier een heel dun ijzerdraadje maar als ik die achter kan foto`s zie van sommige procs die zo unlocked zijn, zie ik niet hoe de core zit of die nou met de lettertjes naar rechts zit of links of weet ik veel hoe moet die om zitten ?
Ow das heel makkelijk, als je naar de pinnen aan de onderkant kijkt zie je dat er aan 1 kant links en rechts op de hoek 1 pinnetje mist, zo weet je hoe je de cpu moet houden.
Hier kun je het goed zien, die rechter plaatje is gewoon een uitvergroting van het cirkeltje in het linker plaatje.
Wel de cpu goed aandrukken als je m weer vastzet in zn socket, anders kan die misschien een beetje scheef gaan zitten, maar bij een dun draadje moet dat geen enkel probleem opleveren.
Let wel op dat je nu geen multipliers boven de 12,5 kunt instellen, maar als je een hoge fsb wil dan is dat gen probleem :)
Lees voor wat tips over hoge fsb's mijn post's aan het begin anders maar ns door, die zijn echt handig geloof me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
zijn 4 van die koperdraadjes uit een stroomkabel in elkaar gewikkeld oke om dit te doen ?
echt die kleine niet zòn hele zooi, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik heb hem unlocked, maar hoe krijg jij hem in gods naam op 194 FSB jou t bred ! ik krijg hem amper op 166 met een mp van 11 :(
Ik wou minsten de 180 halen :( komt dat door die voltmod op je bordje ?
En wat ik wel leuk vindt is dat er nu staat 2400+ :P ik heb hem nu amper stabiel op 162/ mp 12 dit moet beter kunnen wie helpt me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd hoe ze zo'n hoge fsb halen. Ik kom niet boven de 140 uit met XP 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
met goede cooling en goede ram timings kom je wel op maximaal 145 FSB, maar ik heb mn 2200+ net unlocked maar ik wil weten hoe fraggler hem op 194 krijgt.
Gewoon de mp omlaag doen, jou 2400+ is standaard al unlocked als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Volgens mij ligt het aan het voltage, maar kan niemand een bios modden voor me zodat ik 1.9 volt of 1.8 kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

erm, standaard bios van kt3 gaat toch tot 1.85v?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ik heb net mijn BIOS geflasht naar versie 5.6 :D

ff een vraagje:

- Is CPU Ratio (staat in je BIOS op dezelfde pagina als je FSB) je multiplier?
- Zo ja, staat die er altijd of alleen als je CPU ge-unlockt is?
- En als die er altijd staat, kan je die dan ook altijd gebruiken, of kan je nog steeds niet hoger dan een bepaalde stand, en als je je CPU unlockt, kan je wel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ja kt3 bios gaat tot 1.85 v maar hij past zich aan aan de processor :(
Dus een t bred kan geen 1.85 volt hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Voor de bios guide geruikt te hebben was mijn maximale fsb met mijn gelockte XP2200+ max 145 , na de bios guide 150 . Ik heb de ARU , wat ik alleen nie snap is dat ik in het bios me voltage niet hoger kan zetten dan 1.75 volt :?:?

Iemand enig idee :?:?

Mischien een modified biosje ??

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

tis een super fijn bord die kt3 ultra aru maar ik ga nu voor een dual plank >:) de k7d master L :) dus ik doe mijn aru weg als iemand intersse heeft kan je me wel mailen.

zoniet dan gaat hij de kast in ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heb ik ook, smary 6000 ik vroeg ook al naar een gemod biosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
WTF !ik doe mn twinmos ram op normal en cas 2.5 en ik hit de 200 FSB met mn 2200+ !
YEEHAA !! >:)
Hehe mn ddr 333 reepje @ ddr 400 :P
Hij detecteerd hem wel als 1900+ door mn lage mp hij loopt namelijk op 1.9 Ghz
Mischien wil die ook wel op mp 10, ga ik nu proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
caspergt schreef op 10 November 2002 @ 12:18:
WTF !ik doe mn twinmos ram op normal en cas 2.5 en ik hit de 200 FSB met mn 2200+ !
YEEHAA !! >:)
Hehe mn ddr 333 reepje @ ddr 400 :P
Hij detecteerd hem wel als 1900+ door mn lage mp hij loopt namelijk op 1.9 Ghz
Mischien wil die ook wel op mp 10, ga ik nu proberen !
als ie op 1.9 Ghz loopt, zou ie em als een 2300+ (ofzo) moeten herkennen... (1900+ is 1.6 Ghz). Maareh, krijg ik nog antwoorden op mijn vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
2300+ bestaat niet, maar als er CPU ratio staat is dat de multiplier.
Het betekend niet dat je hem dan kan veranderen, je moet hem eerst unlocken.
Aks je hem unlocked kan die lager en hoger, het is eigenlijk de bedoeling, als je een (echte) tweaker bent ;) dat je hem lager doet en een zo hoog mogelijke FSB krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
caspergt schreef op 10 november 2002 @ 13:42:
2300+ bestaat niet, maar als er CPU ratio staat is dat de multiplier.
Het betekend niet dat je hem dan kan veranderen, je moet hem eerst unlocken.
Aks je hem unlocked kan die lager en hoger, het is eigenlijk de bedoeling, als je een (echte) tweaker bent ;) dat je hem lager doet en een zo hoog mogelijke FSB krijgt.
ik weet wel dat de 2300+ niet bestaat, maar de snelheid van je CPU zit dan tussen de 2200+ en de 2400+. Ik heb mijn processor nog niet ge-unlockt (wat ik wel van plan ben een keer te doen), maar ik vond het dus raar dat mijn multiplier er al stond, terwijl mijn processor nog niet unlockt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nu heb ik uhhm stabiel op 1,98 Ghz hoger wil niet anders wordt die instabiel in 3d mark.
Ik heb hem @ 188 FSB, is genoeg voor mij :D
Ohhja 3d mark met een asus V8420 DT is 12472, best wel relaxt voor de slechts overklokbare GF 4 ti 4200 die er is namelijk uhh 308/560 :(
Maarja wel een aardige score lijkt mij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje :

ik heb hier een MSI MS-6380E KT3 die niet wil booten tot aan de videokaart
(alleen video logo komt in beeld en daarna niks meer)

wat ik al geprobeerd heb :

- BIOS reset
- processor opnieuw erin gezet
- geheugen opnieuw erin gezet
- alle kaarten eruit gehaald
- alle IDE en SCSI devices losgehaald

helaas blijft ie gewoon hangen bij video post :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Videokaart al opnieuw eruit/erin gezet?
Ander videokaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup er zat een oude diamond in en die heb ik nu vervangen door een nog oudere trident :)

mmja het systeem is niet van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgende systeem :

MSI KT3 Ultra 2 (Raid) (Heerlijk bordje :) )
512 MB DDR PC2700 (Apacer)
AMD Athlon XP2000+
GeForce 2 Pro 64 MB

M'n systeem loopt perfect. Battlefield draait ie makkelijk op high detail.
Alleen als ik 3D Mark2001 draai op de standaard instellingen krijg ik maar een score van
3217. Met mijn oude mobo (K7T Turbo , met XP1600 en GeForce 2 Pro en 512 MB SDram)
kreeg ik een score van 4000. :?
Weet iemand hoe dit kan ? Moet ik m fijner 'tunen' ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleem met de kt333 chipkoeler op de MSI kt3 ultra 2. Bij het opstarten van mijn pc maakt deze kleine koeler een takke herrie. Gelukkig gaat het geluid daarna snel weg. Is er een mogelijkheid om koeler te smeren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
ik heb er nog een te koop (kt3 ultra) vanwege het overlijden van een amd cpu :'(
als iemand nog interesse heeft moet ie maar ff mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Is het echt niet mogelijk om door middel van een nieuw bios hogere voltages te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Over die voltages, als je een normale xp hebt (palomino) dan zijn je voltages 1,72 tot 1,85. Heb je nu een Thoroughbred XP (xp2200+ tot 2800+, ja 1800+ zijn er ook al hier en daar ;) ) Dan is je voltage iets van 1,62 tot 1,75 omdat de Thoroughbred op een 0,13 micron is gebakken heeft ie minder stroom nodig dan de palomino die op 0,18 micron draait.

Even over die hoge FSB:

LET GOED OP:
Als je fsb op 133-150 staat heb je meestal de HCLK+33 aan staan, zet je m dan op HCLK en meteen de fsb op 166 dan springt ie weer terug op HCLK+33 wat dus nooit gaat lukken! Voor degene die dat HCLK verhaal niet snappen moet je eff in dit topic zoeken, heb er al wat over geschreven enja helaas is dat veel werk :P

Nu de oplossing:

Zet je fsb op 133 daarna je mem op HCLK en je timing eff op het laagst, dus cas 2,5-3-6-3. Dan de fast command op Normal, boven de 166 loopt je bak niet met fast of ultra, mijne niet in ieder geval, lukt het je wel dan wil ik dat graag weten :P :P
Daarna sla je de instellingen op en doe je een restart. Dan meteen weer de bios in en nu komt het: GA NERGENS ANDERS HEEN DAN NAAR JE FSB! Zet die op 166 en de mp goed en dan meteen alles opslaan en opnieuw opstarten. Dan moet ie werken en kun je je kijken hoeveel verder je nog komt en waar je je timings nog op kan zetten.
Ik kan tot 198Mhz FSB booten maar niet stabiel. Mijnes draait nu volle 100% stabiel op 184x11. Op 194 loopt ie alleen vast met CPUburn en af en toe na heel lang games draaien.

Let wel op dat je voor een hoge fsb zeer goed geheugen nodig hebt! En probeer eerst je cpu op standaart snelheid bij een hoge fsb te draaien en daarna pas je cpu overclocken, dan weet je zeker welke fsb het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
caspergt schreef op 11 november 2002 @ 17:45:
Is het echt niet mogelijk om door middel van een nieuw bios hogere voltages te krijgen ?
nee :p helaas, je voltages regelt een spannings IC op je mobo, je bios stuurt alleen dat ic aan dus je bent gelimiteerd door het type IC en niet je bios.
De enige oplossing is om een voltmod te doen, overigens bedacht ik me laatst dat je als je een thorougbred hebt misschien het bios kan laten denken dat je gewoon een palomino hebt en dus alsnog er 1,85 op te gooien maar dan moet je dus je bios modden ofzo en da ken ik nie :P Voor mij die voltmod dus.
trouwens ik zal ook niet meer dan 1,85 volt erop pleuren. Een palomino kan wel 2-2,2 volt hebben maar een thoroughbred absoluut niet! 1,92 zou ik maximaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:36:
Ik heb een klein probleem met de kt333 chipkoeler op de MSI kt3 ultra 2. Bij het opstarten van mijn pc maakt deze kleine koeler een takke herrie. Gelukkig gaat het geluid daarna snel weg. Is er een mogelijkheid om koeler te smeren of zo?
Heb ik ook wel ns gehad met me A7V133. Een KLEIN drupje olie doet wonderen, of eff schoonblazen. Je ken MSI ofzo ook wel erover mailen, misschien krijg je wel een nieuwe. Dit soort dingen krijg je wel vaker met die kleine koelertjes. Die van mijn thermaltake geforce4 koeler maakt nu ookal zo'n takke herrie in het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij niet gelukt fraggler. Als ik mijn 2400+ op dezelfde wijze zoals door jou beschreven probeer op 166 mhz te krijgen, staRT mijn pc niet meer op en moet ik het moederbord resetten. Wat kan ik nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:09:
Het is mij niet gelukt fraggler. Als ik mijn 2400+ op dezelfde wijze zoals door jou beschreven probeer op 166 mhz te krijgen, staRT mijn pc niet meer op en moet ik het moederbord resetten. Wat kan ik nog proberen?
Heb je je memory timings op 2,5 - 3 - 6- 3 gezet? En T1 disabled? Je moet ook je multiplier omlaag gooien he dus op 166x12=2000. mp van 12 dus. Stomme vraag maar je hebt je cpu dus wel unlocked?
En wat voor geheugen heb je erin zitten, daar zal het dan wel aan liggen. Misschien je Vcore op max zetten OWJA en je mem voltage op 2.8 zetten wil ook vaak helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
ik heb mn mem op 2.8 v cas 2.5 2-5-2- t1 enabled (helpt bij hoge FSB wel :P ) en normal
Doet het perfect op 188 FSB
Ik kan ook tot 198 FSB booten maar dan wil 3d mark niet :(
Maar die sisoft sandra 2003 benchmarks lopen wel als een trein :?
Mn Twinmos ram kan vergeleken worden met RDRAM op 198 FSB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de KT3 non Aru en een ASUS geforce 4 ti4200. Toen ik alles had ingebouwd
liep alles goed. Nu ben ik een beetje wezen overclocken en nu lopen mijn grafische spellen (bv FS2002 of cm rally 2) af en toe schokkerig. Het maakt niet uit of ik de details op het laagst zet of op het hoogst. Zelfs oudere spellen lopen schokkerig. Ik heb het al gebrobeerd met de default instellingen van de bios (fail-safe en high peformance) maar dat helpt niets. Heb ook al de drivers van de videokaart opnieuw geinstalleerd en geen succes. Kan het zijn dat er iets fout is in de bios???
Ik snap het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Mischien mischien dat de harde schijf even geformatteerd moet worden ?
BTW, ik kan ook cas 2 @ 188 FSB doen :P
Alleen ultra uit voor de rest alles aan op 188 FSB :P
Ik doe wel 188*10.5 ik moet nog een gemod bios zien te krijgen of een voltmod maken om hem boven de 2 Ghz te krijgen :(

edit: ik bedoelde defragmenteren, als dat niet helpt dan pas formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hehe, sinds kort ook trotse bezitter van dit bordje (zonder raid) en moet zeggen dat ik erg tevreden over ben. M'n xp2100 (1733) loopt nu op 1850mhz (142x12.5/13) en is zo stabiel als het maar kan :). Nu heb ik misschien een n00b vraagje (ik ben niet zo'n held in overklokken) maar al die mensen met een fsb hoger dan 145/150, hebben die hun cpu geunlocked?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
cooolkast schreef op 23 June 2002 @ 20:37:
:'( :'( :'( :'( :'( ik krijg 'm nog steeds niet boven de 143 fsb :( ...als ik 145 doe, krijg ik al bluescreen....
Verder heb ik me geheugen(twinmos cas2)al flink wat volt gegeven, en timings op het laafste gezet. De stepping van me core weet ik niet, maar hij wordt iig totaal niet warm. Verder is nog gewoon gelocked.
unlock je CPU is, dan pas kan je hoger. Ik kom namelijk ook niet hoger dan 143Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Laatst online: 05-06 20:12
Ik heb hier een pc staan met een MSI kt3 ultra 2 met raid. Deze wilde ik mede als router gebruiken en een Wake-On-Lan functie leek me erg makkelijk. Maar dit lijkt er helemaal niet op te zitten?

Is er iemand die weet of dit er misschien toch op zit, en zo ja, waar ik dat kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
zit er wel op, gewoon bij uhh waar dat power management staat, daar zit weer zòn menu in waar je dat kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Laatst online: 05-06 20:12
Daar zit idd een menu voor "Wake up events".
Je kunt in dat menu kiezen voor:
Wake on Ring, PME, KBC, PS/2 en alarm. Maar geen LAN.
In het boekje is hier ook niks over te vinden.

Ik vindt het eigenlijk wel heel vreemd dat op zo'n nieuw moederbord geen Wake on Lan zit.

• Tsunami
  • Niet online
ik heb het volgens mij wel een keer gezien. Ik zal straks is een keer kijken (heb nu geen zin om opnieuw op te starten :))

edit:
ik heb het niet gevonden

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
ik vind het nog steeds een zwaar klote mobo.
heb xp 2000+ , 256mb ddr 2700, en ati radeon 8500, maxtor 40gb en simpel geluidskaartje erop zitten.
kan fsb niet hoger zetten dan 125 anders wordt windows xp zeer instabiel.
met fsb hoger dan 131 loopt alles zelfs meteen al vast. Overige instellingen lijken wel ok maar het is echt verschrikkelijk.
Helaas loopt me xp2000+ nu maar op 1.57Ghz. Hij loopt iig stabiel maar heb zeker niet het gevoel dat ie geweldig loopt.

• Tsunami
  • Niet online
AMDman schreef op 14 November 2002 @ 18:17:
ik vind het nog steeds een zwaar klote mobo.
heb xp 2000+ , 256mb ddr 2700, en ati radeon 8500, maxtor 40gb en simpel geluidskaartje erop zitten.
kan fsb niet hoger zetten dan 125 anders wordt windows xp zeer instabiel.
met fsb hoger dan 131 loopt alles zelfs meteen al vast. Overige instellingen lijken wel ok maar het is echt verschrikkelijk.
Helaas loopt me xp2000+ nu maar op 1.57Ghz. Hij loopt iig stabiel maar heb zeker niet het gevoel dat ie geweldig loopt.
aangezien (naar mijn idee) niemand daar last van heeft, moet dat toch echt bij jou liggen...

• AMDman
hmpf...heb het idee dat meer mensen hier last van hebben anders...maar goed...wie weet ligt het probleem bij mij maar dat verandert mijn mening over het mobo niet. Heb met ASUS bordjes nooit dergelijke problemen gehad.

• Marsman83
AMDman schreef op 14 November 2002 @ 19:39:
hmpf...heb het idee dat meer mensen hier last van hebben anders...maar goed...wie weet ligt het probleem bij mij maar dat verandert mijn mening over het mobo niet. Heb met ASUS bordjes nooit dergelijke problemen gehad.
Anders flash je bios ns naar 5.3 of 5.6, daarna meteen de fsb op 133 zetten en NIKS anders veranderen. Misschien dat dat helpt. Anders is er toch echt iets anders aan de hand, mobo plaatselijk defect of andere hardware iets niet goed mee. Misschien je voeding maar da lijkt me wel heel sterk. CPU is nog steeds gelocked? Probeer anders de Vcore ns handmatig op 1,75 of 1,775 te zetten of nog hoger.

• caspergt
Hmm mischien moet ik ns ff de 5.5 bios uitproberen van de kt3 ultra 2 mischien klokt die beter ?
Ook al ondersteund hij dan geen 2400+ en 2600+ , als ik die ooit eens koop flash ik hem wel weer :P

• AMDman
Heb natuurlijk ook direct de bios geflasht. vcore heb ik ook proberen wat op te schroeven en kon toen de fsb tot 131 opkrikken...systeem was echter helemaal niet stabiel. Ik durf die voltages ook niet te veel op te krikken. Heb slechts de standaard norrod cooler. overige hardware lijkt goed te werken dus lijkt me niet het probleem. temperatuur van de cpu is ook standaard rond de 60 graden. lijkt me ook wat aan de hoge kant eigleijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
Wat vinden jullie trouwens van de onboard sound? Beter dan mijn huidige standaard pci geluidskaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heey Fraggler wil jij soms die voltmod voor me doen ? ik schijt al in mn broek als ik eraan denk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
caspergt schreef op 17 november 2002 @ 12:39:
Heey Fraggler wil jij soms die voltmod voor me doen ? ik schijt al in mn broek als ik eraan denk namelijk :)
:) Waar woon jij als ik vragen mag? Misschien ken je wel een keer langskomen, tis wel heel erg lastig omdat je de pootjes onderling niet mag raken anders komt er tin tussen en das heel lastig weer goed te krijgen, kortom best wel risicovol!
Ik had mijne eerst niet goed vastgesoldeert, toen heeft me delta fan m eraf geblazen :o :D K heb m er nu ook niet meer op zitten, geen zin meer gehad om weer alles eruit te halen. Zal van de week ns een keer weer proberen die erop te pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Fraggler schreef op 17 November 2002 @ 19:13:
[...]

:) Waar woon jij als ik vragen mag? Misschien ken je wel een keer langskomen, tis wel heel erg lastig omdat je de pootjes onderling niet mag raken anders komt er tin tussen en das heel lastig weer goed te krijgen, kortom best wel risicovol!
Ik had mijne eerst niet goed vastgesoldeert, toen heeft me delta fan m eraf geblazen :o :D K heb m er nu ook niet meer op zitten, geen zin meer gehad om weer alles eruit te halen. Zal van de week ns een keer weer proberen die erop te pleuren.
hij woont in -, dat zie je toch in zijn profiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ow das te ver weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

zag hier een paar post staan over mensen die in plaats van een gewone pci geluidskaart de onboard gebruiken..

nou heb ik zelf ook een KT333 aru dus met zo'n sound bracket erbij, als geluidskaart gebruik ik nou een SB live 5.1

maar komt er nou beter geluid uit dat on-board ding????? (heb DTT2200 dus kan geen optosche uitgeng gebruiken)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb ze allebei op mn Xbass systeem van sony aangesloten en ik moet jullie zeggen, er komt DUIDELIJK merkbaar minder goed geluid uit dan uit mn soundblaster live!! Maar heb je nu gewoon zo'n simpele dolby of pc speaker setje dan hoor je het verschil niet zo goed. uit mn soundblaster komt gewoon wat voller, warmer en kwalitatief geluid uit. In spellen overigens merk je het nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Laatst online: 21:02
Dit bord is zeker lekker ja, heerlijk stbiel en met veel leuke extraatjes enzo. en de prijs is ook goed.... ik draai nu met een duron 1000, maar er kan ook een 2700+ in, dus ik kan met dit bord nog heel veel vooruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me Pc'tje nu een maandje of 5 en was er erg tevreden mee maar zo'n 6 weken geleden kapte mijn MSI MBtje ermee gekke was dus het AGP slot was ermee opgehouden met AGP 4x aan kreeg ik een freeze na 2 min in xp terwijl de temp van NVidia chip maar 50 graden was. Ik heb met een vriend van me alles doorgetest en daarna me MB gestuurd naar Alternate. (die gasten hebben een andere techneut nodig) kosten ze 3 weken om erachter te komen wat Hybrid en ik al wisten. Maar goed eindelijk een nieuwe gehad en met Raid 0 draait ie weer oppie toppie.

MSI standaard versie had trouwens een bug met een XP 2100+ verhoog de FSB naar 139 1801 mhz en hij zal zonder bios update aangeven dat er een AMD Athlon XP 2200+ inzit en ook op 3dmark zegt ie dan dat je een FSB van 133 heb.

Na de bios update werkt ie wel goed.

Maar erg leuke MB en werkt lekker PS Sisoft geeft aan dat je MB 3ghz proc. aankan :) _/-\o_

Maar zeker een aanrader je kan leuke tweaks uitvoeren en alles functioneerd lekkaahhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:36:
Maar erg leuke MB en werkt lekker PS Sisoft geeft aan dat je MB 3ghz proc. aankan :) _/-\o_
dat kan kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 12-09 20:36
ik weet niet of dit het goede topic is,
Maar jullie hebben er zoveel verstand van dat vast wel iemand hier het weet.
IK heb een vraagje waar een beetje haast bij geboden is,

Kunnen er op een MSI KT4 (amd) 2 cd-roms en 3 hd's aangesloten worden zonder extra kaarten of iets dergelijks???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
uhhmm opzich wel als het een raid bordje is, dan kunnen er wel 8 IDE apparaten in volgens mij.
Aan elke kabel 2, nou dan heb je 4 aansluitingen, 4x2=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Nee dat werkt niet, de RAID controller kan geen cdrom's aan en geen aparte hd, alleen raid opstellingen. Het gaat wel als je de gemodde bios erop flashed, dan ziet ie de RAID controller als een gewone IDE poort en kan je wel een enkele hd aansluiten, moet die zogenaamde ide poort wel nog installeren in windows met een speciale driver. Het staat aan het begin van dit topic uitgelegd en waar je die bios kan halen.

Dit probleem heeft trouwens alleen de msi versie, de gigabyte en asus kunnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Fraggler schreef op 20 November 2002 @ 18:52:
Nee dat werkt niet, de RAID controller kan geen cdrom's aan en geen aparte hd, alleen raid opstellingen. Het gaat wel als je de gemodde bios erop flashed, dan ziet ie de RAID controller als een gewone IDE poort en kan je wel een enkele hd aansluiten, moet die zogenaamde ide poort wel nog installeren in windows met een speciale driver. Het staat aan het begin van dit topic uitgelegd en waar je die bios kan halen.

Dit probleem heeft trouwens alleen de msi versie, de gigabyte en asus kunnen dat wel.
en 1 HD op je IDE en 2 op je RAID, kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Dan moet je die 2 op de RAID wel RAID 0 of RAID 1 laten draaien, dus 2 dezelfde hd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
ik wil nu het volgende kope
MB S462 MSI KT3 Ultra2
CPU SocketA AMD XP Athlon 2000+ BOX 266F
HDD U133/72 60 Maxtor PLUS9 Liquid
Dimm PC333 256MB DDR Brand/3rd
VGA AGP Asus V8420S DDR/DVI/TV/128TI

maar ik zie dat asus en msi niet goed samenwerken :?
oja en heeft dit mobo een lan connector onboard ofniet?

[ Voor 11% gewijzigd door sarlo op 22-11-2002 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
kick punch its al inside ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
gfo schreef op 22 november 2002 @ 18:48:
ik wil nu het volgende kope
MB S462 MSI KT3 Ultra2
CPU SocketA AMD XP Athlon 2000+ BOX 266F
HDD U133/72 60 Maxtor PLUS9 Liquid
Dimm PC333 256MB DDR Brand/3rd
VGA AGP Asus V8420S DDR/DVI/TV/128TI

maar ik zie dat asus en msi niet goed samenwerken :?
oja en heeft dit mobo een lan connector onboard ofniet?
Waar zie jij dat MSI en Asus niet samen gaan?? Volgens mij draait die videokaart er prima op hoor.
En nee dit bord heeft geen onboard lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Heeft iemand trouwens zijn bordje al boven of op de 166Mhz met de Fast of Ultra command gehad? Bij mij start ie nog net op bij 166mhz fsb met de fast command maar hangt ie in windows. Op 150Mhz fsb kan ik makkelijk Ultra aan zetten.
Ik ben wel benieuwd of het door mijn geheugen komt of omdat het mobo niet meer aankan. Ik ga dit binnenkort met Corsair PC3500 geheugen proberen :9~ dan weten we zeker waar het aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Fraggler schreef op 24 November 2002 @ 01:14:
Heeft iemand trouwens zijn bordje al boven of op de 166Mhz met de Fast of Ultra command gehad? Bij mij start ie nog net op bij 166mhz fsb met de fast command maar hangt ie in windows. Op 150Mhz fsb kan ik makkelijk Ultra aan zetten.
Ik ben wel benieuwd of het door mijn geheugen komt of omdat het mobo niet meer aankan. Ik ga dit binnenkort met Corsair PC3500 geheugen proberen :9~ dan weten we zeker waar het aan ligt ;)
kan de KT3 Ultra dat dan aan? ik dacht dat ie niet hoger kon dan PC333/PC2700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Maakt niet uit of die het ondersteund het draait wel, maar ik kreeg hem op 166 met alles op hoog en ultra nog in windows, ik ga denk ik een ander bordje kopen voor hoger voltage, de Abit AT7 MAX2 ofzo denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
caspergt schreef op 26 november 2002 @ 11:51:
Maakt niet uit of die het ondersteund het draait wel, maar ik kreeg hem op 166 met alles op hoog en ultra nog in windows, ik ga denk ik een ander bordje kopen voor hoger voltage, de Abit AT7 MAX2 ofzo denk ik
Wel? Welke KT3 heb je dan? De ARU of ultra2? En wat voor geheugen? Ik kom op 166 met fast nog niet eens in windows :O Blijft hangen bij het welkom scherm... Ook al zet ik m op cas2,5-3-6-3, laagste timings dus... Echt vaag want als ik op 150Mhz met ultra aan draai dan score ik meer dan op 166 op normal, nogal logisch ook :p Pas op 175 normal haal ik weer meer dan op 150 met ultra. Misschien heb ik wel slecht Samsung PC2700 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Overigens die Abit AT7 lijkt mij ook wel vet maar ik wacht met upgraden totdat de Athlon64 goed werkt en uit is. Eigenlijk pas als Doom III uit is, weet ik meteen wat het beste is, aangezien er een hoop spellen van de doom iii engine gebruik zullen gaan maken. Voorlopig hou ik het hierbij, heb de laatste tijd echt VEEL TE VEEL geld uitgegeven aan upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
Nee dat werkt niet, de RAID controller kan geen cdrom's aan en geen aparte hd, alleen raid opstellingen.
één enkele hd gaat prima, hij stelt hem dan in als 1 disk raid 0 ( gewoon schijf aansluiten en bij instellen steeds defaults aanvaarden)

als je 2 enkele hd s wilt aansluiten krijg je waarschijnlijk problemen zonder die bios (heeft iemand die al eens met sucess geprobeerd? )

andere vraag:
weet iemand hoe ik een 13 x multiplier kan instellen op dit mobo

ik zie alleen een setting die staat aangegeven als 12,5/13 en als ik die
neem , gebruikt hij de 12,5 multiplier. (proc palomino 1800+ is unlockt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
FF iets anders.
Ik heb een kt3 ultra.
Overal waar ik de mbo zag zat er een fan boven op de chipset maar bij mij niet.
Zijn er bepaalde versies die het niet hebben of zo of heeeft iemand anders die erafgehaald?

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 18:42

TricTrac

=;-)

Kres schreef op 27 November 2002 @ 11:17:
FF iets anders.
Ik heb een kt3 ultra.
Overal waar ik de mbo zag zat er een fan boven op de chipset maar bij mij niet.
Zijn er bepaalde versies die het niet hebben of zo of heeeft iemand anders die erafgehaald?
Zoals je hier kunt zien: http://www.msicomputer.co...set.asp?chipset=via_kt333 heb jij een KT3 Ultra 2.... dat is dus heb mobo zonder chipset fan.. de andere 2 hebben er wel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 18:42

TricTrac

=;-)

Uhmmm... Draai hier gewoon 1 HD op de raid controller hoor! ... Laat je die ene HD gewoon Raid 0+1 draaien... Is GEEN probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Yo Fraggler kan je mn bordje niet modden ofzo dat die 1.9 volt kan lopen ? Hij wordt met mn volcano 7+ op high 38 graden stressed en 33/34 graden idle
Maar ik woon in Friesland, ik kan niet in de auto komen, ik ben pas 14 :P alhoewel ik het wel kan op onze camping maar uhhmzz het lijkt me wel heel cool als ik die 13000 punten haal met de slechst overclockbare GF 4 ti4200 die er is.

• Marsman83
Hmm ja ik zou hem wel willen modden maar ik ken eg nie helemaal naar friesland komen :p Ik woon zelf in Limburg, maar ik denk dat iemand die een beetje goed ken solderen en een rustige hand heeft dat ook prima kan doen. Je moet eig alleem maar goed uitkijken dat je nergens tin achterlaat waar het niet hoord :+ Krijg je van die rare reset's!! Heb t gelukkig nog kunnen verwijderen bij mij.

Verwijderd

Is er nog geen topic voor de KT4 ??
Ik overweeg nl. om dit bordje te kopen, maar ik heb er nog niet veel over gevonden hier (ook niet met de search).

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:10:
Ik overweeg nl. om dit bordje te kopen, maar ik heb er nog niet veel over gevonden hier (ook niet met de search).
volgens mij kan je hier ook wel over de KT4 praten, zolang je maar vermeld dat het om de KT4 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me gisteren ook een MSI KT3 Ultra 2 gekocht, en dit beestje bevalt me aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 14:10:
Heb je de Externe Omega search al geprobeerd? Vast niet.. Check 2e linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
_/-\o_ MSI KT3 Ultra ARU _/-\o_

Ik ben er nog steeds tevreden over, lees mijn posts aan het begin van dit topic maar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke, dat heb ik idd gelezen :)

Zijn er veel verschillen tussen de KT3 Ultra ARU en de KT4 Ultra?
(Afgezien van USB2.0, AGP 8x en betere overklokmogelijkheden) en heeft iemand hier goede (of slechte ) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 11:06:

(Afgezien van USB2.0, AGP 8x en betere overklokmogelijkheden) en heeft iemand hier goede (of slechte ) ervaringen mee?
KT3 heeft ook USB 2.0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....oops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 11:06:

Huh? Dit topic bevat juist ervaringen! Waarom vraag je daar nog om? Lees gewoon dit topic door en eventueel ook de KT4 topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:48
KT3 mede aangeschaft omdat daaar de proc. met 166 fsb mooi op pasten, maar nu blijkt dus dat de nieuwe barton (waar ik mijn oog op heb laten vallen) op een fsb van 200mhz gaat draaien (allen ddr btw) zullen deze ook op de kt3 kunnen draaien? (de 166 kunnen namelijk ook op de kt266 heb ik begrepen.

btw, zijn er plekken waar je gemodde biossen voor de kt3 kunt vinden?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Maverick schreef op 01 december 2002 @ 11:07:
KT3 mede aangeschaft omdat daaar de proc. met 166 fsb mooi op pasten, maar nu blijkt dus dat de nieuwe barton (waar ik mijn oog op heb laten vallen) op een fsb van 200mhz gaat draaien (allen ddr btw) zullen deze ook op de kt3 kunnen draaien?
Lijkt mij wel, de KT3 gaat iig tot de 200Mhz (misschien zelfs iets verder, weet ik niet zeker).
(de 166 kunnen namelijk ook op de kt266 heb ik begrepen
De KT3 heeft een KT333.
btw, zijn er plekken waar je gemodde biossen voor de kt3 kunt vinden?
Ehm, ja, waar weet ik alleen niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
dj_tsunami schreef op 02 December 2002 @ 13:59:
[...]

Lijkt mij wel, de KT3 gaat iig tot de 200Mhz (misschien zelfs iets verder, weet ik niet zeker).
ik heb het dan over Officieel ondersteunen, zodat ook de divider verhoogt wordt.
[...]

De KT3 heeft een KT333.
mja, maar de borden met een kt266 ondersteunen de proc. met een fsb van 333mhz, dat bedoel ik.
[...]

Ehm, ja, waar weet ik alleen niet meer :)
das balen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 29 November 2002 @ 21:25:

[...]
Huh? Dit topic bevat juist ervaringen! Waarom vraag je daar nog om? Lees gewoon dit topic door en eventueel ook de KT4 topic :z
Dat wou ik dus weten, is er een KT4 topic? (nog niet gezien!! ook niet met de search! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Externe Omega Search al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Maverick schreef op 02 december 2002 @ 22:13:
[...]

ik heb het dan over Officieel ondersteunen, zodat ook de divider verhoogt wordt.
De divider wordt vanaf 166Mhz weer verhoogt (1/5).
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:37:
[...]

Dat wou ik dus weten, is er een KT4 topic? (nog niet gezien!! ook niet met de search! :))
Staat zelfs nog op deze pagina :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Tsunami op 03-12-2002 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
dj_tsunami schreef op 03 December 2002 @ 23:15:
[...]

De divider wordt vanaf 166Mhz weer verhoogt (1/5).
dat is standaard zo? dus als ik mijn 133 mhz proc. tot 166 klok dan wodt de divider verhoogt, en bij 200 weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Maverick schreef op 03 december 2002 @ 23:21:
[...]

dat is standaard zo? dus als ik mijn 133 mhz proc. tot 166 klok dan wodt de divider verhoogt, en bij 200 weer?
lees dit maar even :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.