Verwijderd
Eeh... kennisjes? MTM-reklame? handje-kontantje? Tja... wees es kreatief, zou ik zeggencaspergt schreef op 26 augustus 2002 @ 20:59:
ja hoe wou jij 1 of 2 systeempjes per week bouwen ? ik bedoel ik kan het wel maar uhhm hoe kom jij aan je klanten ?
Verwijderd
Volgens deze site (helemaal onderaan) heeft fastcommand (want zo heet het in het bios van de ultra2) te maken met de interne timing van de cpu. Het regelt de snelheid waarmee de cpu met het RAM communiceert. Nou ja, lees zelf maarFraggler schreef op 26 augustus 2002 @ 00:52:
Volgens mij heeft die fastmode met de algemene prestatie van het chipset te maken. Daarom is die instelling afhankelijk van je geheugen en jefsb. Als je je fsb namelijk gaat overclocken komt ie hoger als je de fastmode op normal zet en als je je geheugen wil overclocken heeft die fastmode ook invloed op. Omdat die fastmode het chipset dus sneller kan laten werken moeten de andere componenten ook sneller werken en daardoor kunnen ze minder hoog geclocked worden.
Je kan geloof ik ook 2 pinnentjes aan de onderkant met elkaar verbinden en dan is ie ook geunlocked! Kweet niet meer precies welke en hoe maar het heeft ns op tweakers gestaan.caspergt schreef op 26 augustus 2002 @ 21:35:
eey ik ga mn amd xp 2200+ t bred denk ik ns unlocken maar ik zie 2 methodes, 1 is de vijfde l3 brug verbinden en 1 zegt de l1 bruggen verbinden terwijl die al gelaserd zijn in een amd xp 2200+ ofzoiets
Verwijderd
Verwijderd
Had ik ook al ervaren: is bij mij ook de enige instelling bij mem-settings die ook maar iets aan performance oplevert, de rest doet bij mij gewoon niets...-Moondust- schreef op 27 augustus 2002 @ 18:27:
fast command heeft een dermate hoger impact op de systemperformance dat je die eerst zo hoog mogelijk moet zetten en dan moet kijken tot hoever je bordje het trekt. Ten minste als je zoveel mogelijk power uit je bordje wil halen is dat de enige methode!
Maar wil toch es met FC op fast ipv ultra proberen me fsb>144 te krijgen.
fc van normal->fast was nl echte winst; van fast->ultra nog maar een beetje
kyap
Wel zwaar relaxt maar ik heb alleen geen geluid, ik ga mn AMD XP 2200+ eens unlocken, dan moet ik de 2.1 Ghz halen denk ik.
Hij wordt 47 Graden stressed met 6 uur GTA III
Verwijderd
Wij zijn ook iets oudercaspergt schreef op 26 augustus 2002 @ 19:54:
eey hoe komen jullie aan dat geld om je pc steeds up te graden jeez ik ben 14 en upgrade 1 keer in het jaar![]()
![]()
![]()
Maar ik heb nu geen baantje dus krijg ik ook geen inkomsten,ja behalve 18 zakgeld in de maand !

Toen ik 17 was kocht ik pas mijn eerste eigen pc.
Verwijderd
Verwijderd
Heb ik zojuist geinstalled op me Kt3 Ultra - ARU
Deze geeft alleen een 5 graden hogere tempratuur aan dan PC Alert 3
en zit wel standaard idle CPU COOL proggie bij.. waarmee me
temp errug laag kan worden (34C)
maar die nieuwe LAYOUT!!!!!! SO UGLY!
en waarom zou je die gebruiken?
over je RAID vraag, m'n pa heeft ook een RAID mobo (K&T266 Pro2 RAID) en ik meen dat als je als boot device aangeeft dat ie ARMD moet gebruiken je dan van RAID kan booten.
zo doet m'n pa het iig.
Wat wel vaag is is dat ik eerst boven de 150 altijd HCKL en HCKL+33 kon instellen, nu kan ik ineens boven de 165 alleen nog maar HCKL+33 instellen
Verwijderd
Idd, ik heb hetzelfde "probleem". Geen idee waar het aan ligt. Had al een mailtje gestuurd naar MSI maar geen antwoord gekregen. Inmiddels gebruik ik maar weer PC Alert 3. Dat CPU Cool prog'je vind ik toch een beetje nutteloos.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:27:
hebben jullie PC Alert 4 al geinstalled?
Heb ik zojuist geinstalled op me Kt3 Ultra - ARU
Deze geeft alleen een 5 graden hogere tempratuur aan dan PC Alert 3
en zit wel standaard idle CPU COOL proggie bij.. waarmee me
temp errug laag kan worden (34C)
maar die nieuwe LAYOUT!!!!!! SO UGLY!
Ik heb hem nu een maandje of 2 en ben sinds gisteren eigenlijk een beetje bezig met het overklokken van het bordje. Maar nu is mijn probleem dat ik niet precies weet hoe snel mijn geheugen is cas ???

Tot nu toe heb ik mijn fsb tot 147 kunnen opschroeven maar ik merk dan als ik 3d mark ga draaien dat mijn scoren niet veel hoger is ja je zult denken logisch met een GF 2 GTS maar had er toch meer van verwacht.
Nu zou ik dus graag willen weten of iemand mij kan vertellen wat de belangrijkste factoren zijn bij een hoge 3d scoren en naar mijn spec. kijkend wat kan ik nog er aan veranderen, instellingen enzo.
Mzzl Mark
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Verwijderd
is dit bord net zo goed als de ULTRA-1? I wil nl. een van deze twee aanschaffen en ik hoor hier veel over de goedheid en stabiliteit etc. van de ULTRA-1, maar geldt dit ook voor de ULTRA-2?
Verwijderd
Yep, de ultra2 doet qua stabiliteit niet onder voor de ultra1. Heb zelf de ultra2 en ben dik tevreden. Voordeel van de ultra2 boven de ultra1 is de dubbel zo snelle doorvoer van data tussen north- en southbridge.Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 19:59:
MSI KT3 ULTRA - 2;
is dit bord net zo goed als de ULTRA-1? I wil nl. een van deze twee aanschaffen en ik hoor hier veel over de goedheid en stabiliteit etc. van de ULTRA-1, maar geldt dit ook voor de ULTRA-2?
[ Voor 0% gewijzigd door inimoek_XP op 02-09-2002 09:47 . Reden: dubbelpost ]
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
is dit een bekend probleem?
elke keer krijg ik dit
( SORRY!!! ik weet niet hoe me pic moet resize .... mijn excuses )
[ Voor 0% gewijzigd door inimoek_XP op 02-09-2002 09:46 . Reden: te groot plaatje ]
AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |
heb:
512mb pc2700 Samsung, radeon8500 retail op 285/285 (built by ati!) en een amd2000+ waarvan ik de fsb kan oppompen to 144 en dan word ie 45 idle, en max 52 stressed
het probleem nu is dat ik bijna alle multipliers kan selecteren tot en met 12 met steeds een verhoging van 0,5.
daarna krijg ik een multiplier setting die staat aangegeven als 12,5/13 en daarna gaan ze verder met 14 en 15 .
Als ik die 12,5 /13 setting neemt hij de 12,5 multiplier.
weet iemand hoe ik een 13* multiplier kan selecteren?, misschien een andere bios? ik heb nu 5.4
of is mijn xp gewoon niet goed unlockt?
Verwijderd
ik heb er een XP1800 inzitten en 512 Mb intern pc2700, ik draai op RAID 1 (boot HD draait standaard op ATA100 IDE1) omdat ik voor mezelf nogal belangrijke data heb.
vind het heerlijk draaien, alleen jammer dat er nog zo weinig is voor de USB 2.0
Verwijderd
Verwijderd
Past de Zalman CNPS6000-CU cooler (die waaier) op dit boordje? Ik zie namelijk condensators akelig dicht in de buurt van de socket zitten.
alleen het geluid is een beetje rot, het is een onboard 5.1 geluidskaart, en das dan wel weer lekker, maar ik heb geen 5.1 speakers, hij zit gewoon aan me stereo gekoppeld, maar nu is het geluid erg slecht (geen bass, veel gekraak) ik heb de extra unit niet gebruikt, is er een manier om het geluid beter te krijgen, of kan ik beter mijn SBLive 1024 er weer in zetten?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Is dit een veel voorkomend probleem
[rml][ XP] Start niet met nieuwe mobo[/rml]
Verwijderd
Verwijderd
Kloppe al je pluggen en stekkers, zijn ze goed, zitten ze er goed in. Heb je ook gekraak met een koptelefoon, zo nee is het prob. je connector.
Zet de volume regeling half open en regel de rest bij met je stereo set. Daarnaast kan je in de software opgeven wat voor boxen je hebt. Gewoon stereo 4.1 of 5.1 ofzo staat die dan wel op stereo??? Dan kun je ook nog eens een soort van omgeving opgeven, en je equalizer in de software zou alles open hebben kunnen staan. Met die kun je eventueel ook je gebrek aan bas bij schuiven. SUCCES
MSI RULES!!!!!!!
en de KT333 is het neusje van de zalm
ik heb alleen nog dringend gebrek aan een fatsoenlijke bas, de equaliser van die software die je noemt staat helemaal op de bas gericht, en ik ben alle instellingen nagelopen, niets zorgde voor een verbetering.Ik gooi er morgen mijn SBLive maar weer terug in.
voor de rest ben ik trouwens ontzettend tevreden met het boardje! alle andere dingen werken perfect.
Verwijderd
ik heb hier de standaard groen roze en blauw, en een bracket met 2 groene analoge en 2 digitale uitgangen, de bracket is niet aangesloten, want dies voor 5.1. de instellingen staan zoals ik net al zei goed, op stereo.
erg vreemd idd.
Verwijderd

Verwijderd
tnx anyway.
is de RAID die op de MSI zit trouwens een beetje snel om raid0 te draaien met ene fatsoenlijke winst?
Verwijderd
Verwijderd
ik heb sins eergister ook een MSI KT3-U2-R
supergeil bordje zeg.
vooral die onboard usb 2.0 is lekker.
de raid kan ik niet testen met 2 verschillende hd's
hoe die met overclocken is, weet nog niet maar das voor volgende maand als er 1024Mb pc3200 komt
(zit nu 512 kingston pc2100 cls2.5 in )
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb ook de ultra2 sinds een kleine maand en moet wel even kwijt dat er in ieder geval 1 bug in zit (hopelijk ligt het aan de bios): zodra een overklok ertoe leidt dat er gereboot moet worden, dan start de pc niet meer op en moet de cmos gecleard worden. Daar gaan dus al je bios instellingenVerwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:42:
de aru heeft een vt8233 chipset en de ultra2 heeft vt8235 dus nieuwer chipset en de bugs zijn uit de bios,en draaid lekker stabiel moet ik zeggen,ik heb namelijk de BR versie met de bluetooth erop
als ik het zo lees kan ik dat ding VET overclocken, maar zo in thuis ben ik daar niet, tot hoever komen jullie met dit board, en met welke voltages?
Ik zit ook te twijfelen tussen de MSI kt3 ultra2 en de asus a7v333, stabiliteit is belangrijker dan performance(pc voor mn ouders), dus zou MSI de beste keus zijn?Witsflow schreef op 08 september 2002 @ 20:14:
Ik ben van plan zeer binnenkort een kt333 plankje te kopen, en nu zit ik te twijfelen tussen deze en de asus a7v333. Nou heb ik begrepen dat er met de asus nogal wat problemen zijn, en de msi 1 van de stabielste kt333 planken is. Hier gaat dus ook in 1e instantie mijn voorkeur naar uit. Echter, hoe zit het met de ondersteuning voor de toekomstige xp's die op 333 fsb draaien? Van de asus is toevallig net een bios uit waaruit blijkt dat die het ondersteunt, maar hoe zit het met deze msi?
Verwijderd
FSB's van 210 kunnen ook gehaald worden hoorMaverick schreef op 09 september 2002 @ 11:28:
ik lees net op hardwarezone.com dat ze dat ding tot een fsb van 166 hebben overgeklokt, en dat dat goed werkte, is dat niet een beetje veelword er dan veel voltage bijgegooid?
als ik het zo lees kan ik dat ding VET overclocken, maar zo in thuis ben ik daar niet, tot hoever komen jullie met dit board, en met welke voltages?
Verwijderd
3 dagen gerunned en defect was ie opeens
ja 3 dagen ja
had em besteld via pricewatch exile systems .
hij was stressed 3dmark2001 57 graden
en idle 52
ja maar toen was het weer enorm warm/benauwd dus de coolers kregen ook standaart warmer lucht dan normaal..
Verwijderd
Verwijderd
gaat de kt3ultra die ooit nog eens ondersteunen of zijn de printbaantje te dun ofzo net als de k7t turbo?
heb geen zin om een nieuw bord te kopen
Verwijderd
bwa tegen dan is er misschien al een KT4 ULTRA2 of zo we heben nog tijd genoeg,ik houd mijn bord en mobo toch nooit langer dan 1jaarVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:43:
maar daalijk komen die xp's uit tot 2800 ofzo.
gaat de kt3ultra die ooit nog eens ondersteunen of zijn de printbaantje te dun ofzo net als de k7t turbo?
heb geen zin om een nieuw bord te kopen
Verwijderd
ik zit nu btw op een fsb van 150Mhz dus 1650Mhz voor een proccesor die normaliter 1463 zou moeten draaien (1700+) standaard Vcore.
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk het wel mits een bios update zal dit waarschijnlijk wel lukken,je kan de fsb toch ook op 166 zetten in je bios maar het is niet zeker of de 1/5 divider wel degelijk werk,maar met de nieuwe biossen die zullen verschijnen wanneer die cpu's op de markt komen zal het wel lukken denk ikVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:52:
ik bedoelde eigenlijk of die niewere xp's op de kt3ultra passen en ook werken,dat ze op een ander nieuwer bord zullen werken verbaast me niks
Verwijderd
Verwijderd
heeft iemand van jullie ook het volgende probleem, na het in standby gaan van Windows XP valt dus mijn scherm en schijf uit. Maar als ik dan terug opstart dmv bv een toetsaanslag start mijn harde schijf opnieuw en dan niets meer...
Weet niet WAAR de oorzaak ligt, Windows?? Moederbord KT3??
Heb al veel geprobeerd met instellingen in bios, ook XP SP1... maar niets van dit alles hielp!
Heeft iem daar een oplossing voor??
Verwijderd
Zal waarschijnlijk wel aan de FSB liggen die nu op 100mhz staat. Kijk even in deze topic of via de search. Is al heel vaak voorbij gekomen.Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:42:
ik heb wat problemen met het juist zetten van mijn processor op 2000mhz kan er mij iemand helpen dank u
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
heb xp al opnieuw geinstalleerd en bios update wil niet geeft aan dat die beveiligd is. Waar staat die optie dan omdat uit te zetten ????
Echt slecht van MSI twas altijd zo goed spul
Verwijderd
draai nog niet eens overgeklokt
Verwijderd
staan jou geheugentiming niet te agressive,met de aru kon ik kon ik cas2 -2-6-2 ultra instellen en met de ultra2 enkel de ultra,en plus 33 maar de fsb gaat wel stukken hoger nu.Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:25:
was is nou de beste bios voor dit bordje, draai nu met 5.5 maar veel blauwe schermen.
draai nog niet eens overgeklokt
ik wilde dus op de ultra2 ook dezelfde geheugen instllingen gebruiken als op de ultra-aru maar kreeg ook veel blauwe schermen op het laatste van de xp setup en reboots
nu draaid ie zelfs stabiel op 145fsb zonder de voltage te verhogen(1.96ghz)
Verwijderd
staat toch in het boekje en op www.msi.com.twBronX schreef op 10 september 2002 @ 22:42:
Welke CPU's passen er allemaal op mijn MSI KT3 Ultra moederbord?
Verwijderd
RAM Int 1870MB/s
RAM Float 1753 MB/s
In de BIOS staat de HCLK op +33 staan en de timings eronder kan ik niet te veel aanpassen want dan loopt de PC gewoonweg vast. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
linsux: ik zou eerst kijken hoever je processor komt, dan kijken tot welke fsb je geheugen het trekt met de snelste timings en, eventueel tot welke fsb het geheugen uberhaubt komt.
dan passende multiplier/fsb settings proberen en kijken welke sneller is.
219 fsb lijkt me erg hoog ik weet niet of er een 1/6 pci divider aanwezig is ik zou het eerst maar gewoon op 166 houden, krijg je in ieder geval geen problemen met je pcibus
Verwijderd
nee want ik heb een 2200+ T-Bred en die heeft een MP van 13.5BronX schreef op 15 september 2002 @ 19:54:
Ja daar heb ik gevonden dat ie maximaal tot 2100+ kan. We spreken dan over een MSIKT3 Ultra, maar volgens mij gebruikt hij dan toch lang niet een multiplier van 14 of wel?
Verwijderd
staat je fsb wel op 133Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 10:36:
Ik heb 512 MB (2x256) Apacer 2700 DDR geheugen in dit mobo zitten en zit met het volgende probleem. De snelheid van het geheugen loopt niet op 333 MHz. In SANDRA lees ik 266 MHz uit (2x133). Zodra ik een benchmarktest uitvoer in SANDRA zijn de resultaten ook niet optimaal.
RAM Int 1870MB/s
RAM Float 1753 MB/s
In de BIOS staat de HCLK op +33 staan en de timings eronder kan ik niet te veel aanpassen want dan loopt de PC gewoonweg vast. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
als je cpu nog gelockt is zal je zelf de hoogste setting van je fsb moeten uitvissen,en dat is bij iedereen verschillend naargelang de hardware configuratie die in het systeem zitVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:53:
wie kan me helpen ik heb een msi kt 3ultra 2 en een amd xp 1800 met welke snelheid kan ik me fsb het best latten draaien op 219*7 ofzo ik wil de beste performance eruit haale
Dus in kleine stapjes omhoog gaan en benchen maar
Verwijderd
De hostclock draait op 133 mhz. Met de optie spd blijft de performance gelijk. De geheugenmodules zijn geplaats in bnk 1 & 2. De processor draait op 12,5 x 133.
In de BIOS , optie DRAM controle staat de FSB op 133 mhz. Dus ga ik ervan uit dat de hostclock op 133 mhz staat en dat de geheugensnelheid op HCLK+33 moet staan (in de BIOS). Er zit Apacer 2700 ddr geheugen. De prestaties in SANDRA vallen echt tegen. Weten jullie de oplossing?
Misschien heb je nog de oude versie van sisoft, die ziet niet dat je mem asynchrome op 333 draait, eff op update klikken dus, maar dat heb ik al minstens 6 keer uitgelegd in dit topic, is dat niet het geval sorry danVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:54:
Thunderdemon en mcbadass,
De hostclock draait op 133 mhz. Met de optie spd blijft de performance gelijk. De geheugenmodules zijn geplaats in bnk 1 & 2. De processor draait op 12,5 x 133.
In de BIOS , optie DRAM controle staat de FSB op 133 mhz. Dus ga ik ervan uit dat de hostclock op 133 mhz staat en dat de geheugensnelheid op HCLK+33 moet staan (in de BIOS). Er zit Apacer 2700 ddr geheugen. De prestaties in SANDRA vallen echt tegen. Weten jullie de oplossing?
Verwijderd
Ja ik heb ook Apacer geheugen erin zitten en haal : int buffered 1970 mb/sVerwijderd schreef op 16 September 2002 @ 22:54:
Thunderdemon en mcbadass,
floadt buffered 1867 mb/s
staat wel op cas 2.5- 3-6-3 HCLK+33 Ultra
FSB op 142
Ik draai hier nu 150Mhz FSB met cas2-2-5-3 HCLK+33 Ultra. Mijn mem draait zelfs op 189Mhz (378Mhz DDR)! IK scoor nu 2308 MB/s int en 2196 MB/s float.
Verwijderd
Fastcommand staat nu op Ultra en dat werkt beter zo te zien.
nu haal ik de volgende performance:
1957Mb/s
1851Mb/s
In PC alert III staat het aantal rpm's aangegeven van je FAN. Nu het volgende, ik heb een Enermax voeding en daarbij zit een dunne 2 aderige draadje dat je kan aansluiten op je moederbord, dat heb ik dus gedaan. Daarnaast heb ik mijn Zalman koeler aangesloten op het Mobo.
Ik zie alleen in PC alert III FAN2 staan die contstant op 2500 rpm draait. Welke koeler is dit?
Verwijderd
normaal staat het bij de connectortjes op het mobo,ik heb de ultra-aru gehad maar heb nu ultra2,als ik me goed herinner staat het er bij gedrukt cpu en psu (voeding),je kan altijd om het zeker te weten,de de fan van de voeding eens uittrekken en kijken of pcalert nog een toerental aangeeft,maar volgens mij is het de fan van de cpu die hij ziet hangen,en een tweede fan die pc alert zal weergeven zal dan de cystemfan zijn als er een op aangesloten is, de 3de connector aan de rechterkant van het moboVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 10:33:
Thunderdemon en Fraggler bedankt voor de hulp.
Fastcommand staat nu op Ultra en dat werkt beter zo te zien.
nu haal ik de volgende performance:
1957Mb/s
1851Mb/s
In PC alert III staat het aantal rpm's aangegeven van je FAN. Nu het volgende, ik heb een Enermax voeding en daarbij zit een dunne 2 aderige draadje dat je kan aansluiten op je moederbord, dat heb ik dus gedaan. Daarnaast heb ik mijn Zalman koeler aangesloten op het Mobo.
Ik zie alleen in PC alert III FAN2 staan die contstant op 2500 rpm draait. Welke koeler is dit?
De mp gaat tot 14 dus xp 2200+ moet ook wel lukken, dr zal denk ik wel een bios update komen, de 5.5 weet ik niet of die dat wel ondersteund, ik draai nog steeds 5.3BronX schreef op 18 september 2002 @ 09:34:
Dus mijn moederbord (MSI KT3 Ultra) kan alleen CPU's tot en met 2100+? Kunnen ze niet een BIOS update uitbrengen of zo?
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 20:15:
ik heb nu nog een amd k6-500mhz, maar hoe kan je die benchen?
Je gaat hier wel erg off-topic..
Benchen doe je overigens gewoon met een benchmarkprogramma. Zoek maar op www.google.com www.download.com http://tucows.wau.nl etcetera
Verwijderd
Allebeide raid ide als master wordt niet herkend als een raid array
Verwijderd
ik heb dit bordje, de versie zonder raid,
nu krijg ik echter w2k hier niet direct op geinstalled,
hij geeft een foutmelding dat hij niet aan het boot device kan,
dit nadat de 4 setup diskettes geinitialiseerd zijn
moet ik ide-drivers (zoals ih begin vd setup gevraagd word) tijdens de setup meegeven, en zoja welke?
Dit topic is gesloten.