[Ervaringen] MSI KT3 Ultra/2/RU/ARU/whatever (KT333)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, vanmiddag m'n gewone KT3 ultra van 1 dag oud omgeruild voor de ARU versie. Gaat hard als je elke dag een nieuw mobo hebt :+

Maargoed, de reden hiervoor is, misschien voor anderen die ook een dergelijk board willen kopen, wel handig om te weten. Er zit bij de de gewone versie geen sound bracket. Lullige daarvan is dat je dat nooit hoort/leest. Iedereen heeft het over RAID en USB 2.0 en als je dan zoals ik een optische audio uitgang wilt hebben, dan kom je wat bedrogen uit.
Dan zul je misschien zelf zoiets willen maken, en dat kan supersimpel. Maar dit kost aan onderdelen ongeveer 15 euro. Voor een dikke 20 euro extra heb je er dan ook nog USB 2.0 en RAID bij, en je sound ding is kant en klaar en netjes afgewerkt. Voor die dikke extra 20 euro ga ik dan echt niet moeilijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zotty zei wat ..
Helemaal mee eens vond het ook te weinig verschil voor de extra's.

Denk niet dat er hier veel zijn die de boekjes lezen, maar ik haat het als er staat alleen voor versie x.x.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Oke mijn XP'tje is nu unlocked en heb ik de hele nacht zitten tweaken :D
Nou heb ik mijn FSB nog stabiel op 196Mhz gekregen!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/wcpuid@196.jpg

en hier de memtest van sisoft
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/fsb@196.jpg

En hier draai ik hem op 190x9
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/wcpuid@190.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/fsb@190.jpg

Ik heb hem zelf nog op 200mhz :9~ kunnen opstarten maar zodra die in windows is hangt ie meteen vast dus heb helaas geen screenie kenne maken :(
Heb al zowat alle timings geprobeert.
Ook krijg ik vanaf de 188mhz overal van die gekke streepjes in beeld, lijken wel allemaal underscores maar das trouwens alleen tijdens de POST, in windows wat kleine artifact's.

Het enige nadeel is dat mijn Powercolor Radeon 8500 een FSB van 196 totaal niet leuk vind want bij de eerste test van 3dmark schiet ie er al uit... Sterker nog om 3dmark uit te laten lopen moet ik de fsb helemaal verlagen naar 170Mhz! :/ Niet dat dat niet hoog is :) maar toch...
Dus nu draai ik 170x10, mijn xp'tje moet nog wel hoger kunnen komen met een voltmod. Hoogste wat ik stabiel gehaald heb was 1734mhz @ 1,85V. Ooit pleur ik er nog een voltmod overheen maar dat kan nog wel ef duren (totdat die 170mhz fsb gaat vervelen :D )

Nu draai ik dus Rock stable @ 170mhz fsb
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/wcpuid@170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Fraggler, nu je sig nog aanpassen :) Trouwens .... er staat nu @150 mhz = milliherz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
/EDIT

[dubbelpost] :)

Net stond mijn post hierboven er de hele tijd ineens niet meer :? Dacht ik post opnieuw en nu staat ie er wel weer :? Vaag zal wel nieuwigheid zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:36:
Maargoed, de reden hiervoor is, misschien voor anderen die ook een dergelijk board willen kopen, wel handig om te weten. Er zit bij de de gewone versie geen sound bracket. Lullige daarvan is dat je dat nooit hoort/leest. Iedereen heeft het over RAID en USB 2.0 en als je dan zoals ik een optische audio uitgang wilt hebben, dan kom je wat bedrogen uit.
Bij exile scheel(t/de) het 45 euro, dus daarom deed ik wel 'moeilijk' ;) . Dat van dat sound had je trouwens kunnen weten ARU staat immers voor Audio, Raid, USB2.0. Ook heeft alleen de ARU een chipset fan. (de Ultra2 gaat trouwens wel USB2.0 krijgen).
Als je trouwens een kast hebt met een sound-bracket (bijv. Aopen HQ 48), dan kun je die trouwens gewooon aansluiten, en heb je er nog een paar uitgangen bij zonder dat je je microfoon op het mobo als uitgang moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

DETONATORX schreef op 31 juli 2002 @ 23:41:
ik heb een best wel irri probleem en dat is dat mijn achter speakers niet doen :?
heeft nog iemand meer dit prob?
Ja had ik ook, is simpel op te lossen door een environment te selecteren in soundman. Misschien eerst overnieuw de drivers installeren. Het enige gekke porbleem is dat als ik UT of een mod daarvan speel dat ik gelijk geen surround meer heb, iemand idee? B)

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 14-09 09:10
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:36:
Lol, vanmiddag m'n gewone KT3 ultra van 1 dag oud omgeruild voor de ARU versie. Gaat hard als je elke dag een nieuw mobo hebt :+

Dan zul je misschien zelf zoiets willen maken, en dat kan supersimpel. Maar dit kost aan onderdelen ongeveer 15 euro. Voor een dikke 20 euro extra heb je er dan ook nog USB 2.0 en RAID bij, en je sound ding is kant en klaar en netjes afgewerkt. Voor die dikke extra 20 euro ga ik dan echt niet moeilijk doen ;)
hmm, maar de non-aru versie heeft toch ook onboard sound? of is er een verschil tussen die sound bracket op de aru en het geluid op de non-aru ?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banaan-X schreef op 02 augustus 2002 @ 12:13:
Bij exile scheel(t/de) het 45 euro, dus daarom deed ik wel 'moeilijk' ;) . Dat van dat sound had je trouwens kunnen weten ARU staat immers voor Audio, Raid, USB2.0.
Waar ARU voor staat weet ik nu wel, maar toen ik hem kocht nog niet 8)7

Bij Xenon scheelde het trouwens maar 38 euro!
B4RtJe schreef op 02 augustus 2002 @ 15:41:
hmm, maar de non-aru versie heeft toch ook onboard sound? of is er een verschil tussen die sound bracket op de aru en het geluid op de non-aru ?
Beide versies hebben onboard audio, alleen heeft de ARU versie er een extra bracket bij met o.a. digitale uitgangen.
Het is maar net of je het wilt / nodig hebt. Inmiddels de geluidskwaliteits eens vergeleken tussen m'n oude SB live, de onboard audio analoog aangesloten en onboard digitaal. En gelukkig was de uitkomst zoals verwacht. De SB live klinkt gewoon :r, de analoge onboard audio was goed en optisch aangesloten klonk echt heel veel beter (op m'n 6.1 kanaals Onkyo 787 met B&W speakers >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
B4RtJe schreef op 02 augustus 2002 @ 15:41:
[...]

De soundchip is gewoon dezelfde. Ook kun je d.m.v. software de 3 uitgangen op het moederbord geheel instellen wat ze moeten zijn, dus 6 kanaals audio is gewoon mogelijk zonder die bracket. Ik denk dat dat laatste het belangrijkste is wat je wilde weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 14-09 09:10
banaan-X schreef op 02 augustus 2002 @ 21:19:
[...]

De soundchip is gewoon dezelfde. Ook kun je d.m.v. software de 3 uitgangen op het moederbord geheel instellen wat ze moeten zijn, dus 6 kanaals audio is gewoon mogelijk zonder die bracket. Ik denk dat dat laatste het belangrijkste is wat je wilde weten ;)
idd, morgen maar eens inkopen doen denk ik ;)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Wat ik nu heb ontdekt is nogal vaag B)
Als ik mijn FSB op 170Mhz zet dan is mijn 3dmark score een stuk lager dan dat ik mijn FSB op 150Mhz zet. Dat komt waarschijnlijk omdat ik op 170mhz de Fast command op normal moet zetten terwijl hij bij 150 op Ultra staat. Best vaag want dat scheelt dus heel veel. Het lastige is dat boven de 150 geen enkele setting werkt met de fast command op Fast of Ultra... :r
Hebben dit al meer mensen meegemaakt? Of ligt het gewoon aan het bios dat ik gebruik? Ik heb nu versie 5.3 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 17:58
heeft dat er niet mee te maken dat je mobo op 160 mhz een andere divider neemt voor je pci/agp enzo? metandere woorden dat je pci en agp op 150 mhz een grotere bandbreedte hebben dan op 170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 11-09 11:28
Bij 150, AGP = 75 Mhz, bij 170 ~67, dacht ik. Dat zou dus enig verschil uitmaken voor 3DMark2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro881
  • Laatst online: 12-09 12:53
-Moondust- schreef op 24 juli 2002 @ 16:08:
[...]

Duur geintje voor USB2.0 en zo'n soundbracket die je ook los voor 10 euro kan kopen. Als je RAID niet gebruikt lijkt de investering in een ARU-bord me vrij onzinnig.
Waar koop je dan zo'n losse soundbracket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Waar koop je dan zo'n losse soundbracket?
Zie pricewatch bij moederborden en dan MSI KT3 S-bracket! Dat is um toch? 8 euro geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Zotty
Inmiddels de geluidskwaliteits eens vergeleken tussen m'n oude SB live, de onboard audio analoog aangesloten en onboard digitaal. En gelukkig was de uitkomst zoals verwacht. De SB live klinkt gewoon , de analoge onboard audio was goed en optisch aangesloten klonk echt heel veel beter (op m'n 6.1 kanaals Onkyo 787 met B&W speakers.
Maar hoe kan de SB Live nu slechter geluid geven dan de onboard audio van de MSI borden? Je zou toch verwachten de de SB serie beter geluid geeft dan zo'n onboard chippie. Kan je uitleggen waar het kwaliteitsverschil um in zit en waarom? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro881
  • Laatst online: 12-09 12:53
-Moondust- schreef op 09 augustus 2002 @ 22:18:
[...]
Zie pricewatch bij moederborden en dan MSI KT3 S-bracket! Dat is um toch? 8 euro geloof ik...
De oplossing is soms te simpel voor mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de ARU nu een tijdje stabiel op 140 lopen en geheugen op ultra (dat was buiten de CL het enige wat enig effect op de performance had.
Nu de V-ddr 0.1 omhooggeschroefd en de CL van 2.5 naar 2 (waar hij zonder V aanpassing tot voor kort niet meer POSTe)
Hij boot heerlijk en loopt ook heerlijk stabiel MAAR:
Mijn mem-scores gaan bij sisoft van 2157/2047 naar 2092/1977 (HUH!)
Ik denk dat kan niet: cl weer naar 2.5 en ja, hoor: nu 2156/2047
Wie heeft hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Meister schreef op 09 augustus 2002 @ 13:40:
Bij 150, AGP = 75 Mhz, bij 170 ~67, dacht ik. Dat zou dus enig verschil uitmaken voor 3DMark2001.
Owja klopt! Dat was ik even vergeten 8)7 De KT3 schijnt wel een 1/5 divider te hebben die bij 152 inspringt en dus alles weer lager wordt, maar dan nog, die ultra setting maakt best veel uit. Helaas kan ik de fast command boven de 150Mhz alleen maar op normal zetten, fast en ultra boot ie niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Fraggler schreef op 10 augustus 2002 @ 01:10:
[...]

Owja klopt! Dat was ik even vergeten 8)7 De KT3 schijnt wel een 1/5 divider te hebben die bij 152 inspringt en dus alles weer lager wordt, maar dan nog, die ultra setting maakt best veel uit. Helaas kan ik de fast command boven de 150Mhz alleen maar op normal zetten, fast en ultra boot ie niet meer :(
wat zijn je verder geheugensettings. ik heb dus zo uit mijn hoofd: HLCK, 2, 2, 5, 2, 4way , 8QW, 1T aan, Normal (fsb 166x10.5)(Ultra of fast willen niet met deze settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sederd ik mijn nieuwe gf4 ti 4200 64ddr heb krijg ik me fsb niet meer hoger dan 135,ik heb nogtans al een zwaardere voeding in me kast geplatst van 431watt(Enermax) en het heeft niet mogen baten :( maar heb er geen spijt van :) wat ik wel niet begrijp is dat ik met een gf4 440 mx makkelijk de stabiele 138 haalde zonder een unlockte cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik kan trouwens de led aansluitingen van de raid controller niet vinden :?

zijn die er niet ofzo

/edit
grrrrr stom stom stom ik had de verkeerde led aangesloten blijkbaar zit de raid dus bij op de normale led :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Weet iemand hoe goed die onboard sound is bij dit mobo?
Ik heb er namelijk 1 besteld (non-aru), en verder geen sound card.
Ik wil hem aan mijn versterker hangen.
Waarmee kan ik de sound vergelijken?
SB audigy, SB live, SB 128?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ieuw, ik heb dit mobo ook, maar wat er nu is gebeurd...

De comp draaide redelijk, en ik wou eens proberen of mijn proc niet per ongeluk geunlockt was voor de gein... Dus ik zet in het bios de multiplier wat lager, heb ik met m'n P3 ook wel eens gedaan (wist donders goed dat de multiplier harstikke locked was maar boeien :P) en die werkte gewoon met de ingebouwde multiplier van de proc en trok zich niks van de bios setting aan.

Het leek me geen kwaad te kunnen, ik dacht, dat ding gaat op die lagere multiplier lopen of hij draait gewoon op de standaard multiplier. Nou, verkeerd gedacht, geen beeld meer!

Clear cmos denk ik meteen... Dus * Mentalist doet clear cmos.
Geen beeld. Nog eens clear cmos. Niks. Nou goed, komt d-led eindelijk eens van pas. 4 rode ledjes... Opzoeken.

Proc dood.

WAT?

Wat is er gebeurd?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ok, lama, tip gekregen op IRC, stekker eruit en power indrukken, stekker er weer in...

Back alive >:)

Thx to icheb ;)

Wel vaag probleem was dit dan, maar goed, hij doet ut weer...

Soms zijn het ook net computers he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Iemand al een Ultra2-BR ?

'k heb 'm in bestelling staan .. dacht er eerst over een Gigabyte - 7XRVP dinges te kopen .. maar veel gelezen op de forums enne ... nu maar MSI

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
FireAge schreef op 13 augustus 2002 @ 13:06:
Weet iemand hoe goed die onboard sound is bij dit mobo?
Ik heb er namelijk 1 besteld (non-aru), en verder geen sound card.
Ik wil hem aan mijn versterker hangen.
Waarmee kan ik de sound vergelijken?
SB audigy, SB live, SB 128?
Ik zou zeggen SB live, onboard sound heeft nml. ook coaxial en optical in/uit, en 6 kanaals geluid.

Ikzelf heb er mijn SB64 (5 jaar oud ofzo :p) ingedaan, waarom weet ik eigenlijk niet, ik vind zelf dat de onboard sound nogal hard klinkt zeg maar, "voller" maar ook meer base, mijn subwoofertje kan dat niet aan. :( :9

Maar onboard sound is zeker dik in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, 'k heb een klein probleempje:
Heb FSB op 145, V-core=1,85, V-mem=2,8, V-agp=1,8; radeon8500 oc naar 292,5/292,5
radeon liep op die settings probleemloos.
systeem loopt nu ook probleemloos, loopt niet vast, sisoft scores heel mooi, games geen problemen: MotoGP>2 uur; SOF-II>2 uur.
Maar als ik een 3dmark2001se-score wil draaien, klapt 3dmark eruit of hij loopt helemaal vast.
Waarom werkt alles en 3dmark niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:27:
Guys, 'k heb een klein probleempje:
Heb FSB op 145, V-core=1,85, V-mem=2,8, V-agp=1,8; radeon8500 oc naar 292,5/292,5
radeon liep op die settings probleemloos.
systeem loopt nu ook probleemloos, loopt niet vast, sisoft scores heel mooi, games geen problemen: MotoGP>2 uur; SOF-II>2 uur.
Maar als ik een 3dmark2001se-score wil draaien, klapt 3dmark eruit of hij loopt helemaal vast.
Waarom werkt alles en 3dmark niet :(
Werkt 3Dmark op default speeds dan wel?

3Dmark vraagt wel veel van je sys..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja meestal loopt 3 d mark vast op de high polygon 8 lights die paardemolen met de draken,ik zou me fsb toch een beetje terugschakelen,want het kan zijn dat je na een tijdje toch spntane reboots zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:00:
ja meestal loopt 3 d mark vast op de high polygon 8 lights die paardemolen met de draken,ik zou me fsb toch een beetje terugschakelen,want het kan zijn dat je na een tijdje toch spntane reboots zal krijgen
Ja, Precies de molen :), daar klapte 3Dmark de eerste 2 keer eruit, de derde keer liep ie vast in nature :(

Probeer nog eens op fsb145, radeon lager geklokt, mischien dan wel suc6

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de radeon mag blijven,ik zou eens op 144 gaan en dan blijft ie wel stabiel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:43:
de radeon mag blijven,ik zou eens op 144 gaan en dan blijft ie wel stabiel denk ik
Goeie tip, heb net even FSB145 met radeon op default gedraaid en die ging goed:9550. Op FSB140 en Rad op 292,5/292,5 deed ie echter 9731.
Ga nu even die 144 met oc'rad draaien
tot zo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:43:
En thunderdemon heeft gelijk: FSB144 + rad292,5=9810 3Dmarks.
Heb ook nog even de radeon verhoogd, maar zelfs de eerstvolgende instelling (294,8) geeft artifacts, wel een 3dmark gedraaid: 9847

darn... ik ZAL die 10000 punten halen 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:10:
[...]

En thunderdemon heeft gelijk: FSB144 + rad292,5=9810 3Dmarks.
Heb ook nog even de radeon verhoogd, maar zelfs de eerstvolgende instelling (294,8) geeft artifacts, wel een 3dmark gedraaid: 9847

darn... ik ZAL die 10000 punten halen 8)7
hahah dacht ik wel,want wanneer hij vastloopt op de paardemolen zit je juist op het randje stabiel/onstabiel :) maar ik haal met mijn gf4 ti 4200 64ddr op 305/620 - 10365 punten :) met fsb op 135 >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 00:42:
[...]

hahah dacht ik wel,want wanneer hij vastloopt op de paardemolen zit je juist op het randje stabiel/onstabiel :) maar ik haal met mijn gf4 ti 4200 64ddr op 305/620 - 10365 punten :) met fsb op 135 >:)
I'll kick your ass when i buy my 9700 >:) >:)

Nee, geintje, mooie score, dude, maar mijn 8500 kan die 4200 niet aan.
WEL blijft mijn main goal om met het huidige systeem de 10000 te halen.
en dat GA ik redden ;)

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Noob alert! Ik ben geen supertweaker en dit allemaal lezende en wetende dat ik een KT3 Ultra Aru heb, denk ik laat ik het ook eens proberen. Is het wijs om eerst via Fuzzy Logic de bottleneck te laten vinden door de "AUTO" knop om vervolgens de instellingen via de BIos in te geven ?? Een ander vraagje is als je de setting in FuzzyLogic saved, betekent toch niet dat het in de bios wordt veranderd ??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

DoctorV64 schreef op 15 augustus 2002 @ 12:53:
Noob alert! Ik ben geen supertweaker en dit allemaal lezende en wetende dat ik een KT3 Ultra Aru heb, denk ik laat ik het ook eens proberen. Is het wijs om eerst via Fuzzy Logic de bottleneck te laten vinden door de "AUTO" knop om vervolgens de instellingen via de BIos in te geven ?? Een ander vraagje is als je de setting in FuzzyLogic saved, betekent toch niet dat het in de bios wordt veranderd ??
Fuzzylogic heb ik nog nooit gebruikt, doe het altijd via bios.
Als je het wilt proberen...Geduld.
Alles stapje voor stapje en testen op stabiliteit: evt. probleempjes posten en dan is er altijd wel iemand die je weer op weg helpt.
Ik zou zeggen: zet eerst de fast command bij de memsettings eens op ULTRA (dat scheelt al een hele hoop performance), dan je FSB met 2Mhz tegelijk te verhogen en kijken wat ie doet. loop je vast: V-core iets omhoog en weer proberen (evt ook V-ddr en V-agp) en uiteindelijk kom je dan op je max. mogelijke waardes :)

SUC6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:19:
[...]

I'll kick your ass when i buy my 9700 >:) >:)

Nee, geintje, mooie score, dude, maar mijn 8500 kan die 4200 niet aan.
WEL blijft mijn main goal om met het huidige systeem de 10000 te halen.
en dat GA ik redden ;)
Sucses dude :P

Verwijderd

DoctorV64 schreef op 15 augustus 2002 @ 12:53:
met fuzzy logic kun je het ongeveer wel een beetje zien maar die zal altijd verder gaan dan hij eigenlijk aan kan,omdat hij niet genoeg gestressed word op die manier,het beste is geheugen timing wat veranderen,daar vind je in het begin van het forum genoeg info denk ik,en dan de fsb in stapjes omhoog en iedere keer testen met 3d mark,als hij daar mooi doorheen loopt kun je telken wat hoger proberen tot je de maximum gevonden hebt,

Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help Msi kt3 ultra zonder aru. Ben ineens de cdrom brander van lite on en de dvd speler van lite on kwijt in de bios. Iemand dat al eerder meegemaakt?

B.V.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:28:
Help Msi kt3 ultra zonder aru. Ben ineens de cdrom brander van lite on en de dvd speler van lite on kwijt in de bios. Iemand dat al eerder meegemaakt?

B.V.D
cablecheck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ja, idd, je moet ff rommelen met master, slave en select cable.....dan komt het na een tijdje wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik vond het een goed board.. heb gister een inelkaar gezet voor een klant van me met een 1800 + xp er op... draaide als een trein! zelf heb ik een turbo2 van msi.. ook goed ding

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Heey guys k`heb dus de KT3 Ultra 2 BR en ik krijg die verdomde xp 2200+ (t-bred core)
Nie eens op de 140 fsb ja echt waar.
Nu zit ik te denk hoe ik hem omhoog kan krikken want elke keer als die te hoog komt moet ik m`n CMOS clearen wat heel irritant is.
Dus wie kan me helpen ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 17 augustus 2002 @ 17:40:
Heey guys k`heb dus de KT3 Ultra 2 BR en ik krijg die verdomde xp 2200+ (t-bred core)
Nie eens op de 140 fsb ja echt waar.
Nu zit ik te denk hoe ik hem omhoog kan krikken want elke keer als die te hoog komt moet ik m`n CMOS clearen wat heel irritant is.
Dus wie kan me helpen ?
Geef eerst es wat meer info: mem-settings, cpu-temp, wat zit er verder in je sys etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de msi kt3 ultra(ver1.0/non raid)

op mijn chipset zit gewoon zo'n oranje koelblokje die je ook op een k7t266pro2 of een k7t turbo aantreft zonder koelertje.

is dit een foutje? of is dit omdat ik zo'n "non raid versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 20:02:
ik heb de msi kt3 ultra(ver1.0/non raid)

op mijn chipset zit gewoon zo'n oranje koelblokje die je ook op een k7t266pro2 of een k7t turbo aantreft zonder koelertje.

is dit een foutje? of is dit omdat ik zo'n "non raid versie hebt?
Optie 2 ;) Non-raid versies hebben idd alleen een blokje.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_GringO schreef op 17 augustus 2002 @ 20:06:
[...]

Optie 2 ;) Non-raid versies hebben idd alleen een blokje.
maar ik kon het niet laten om even onder het koelblokje te kijken :)

blijkt dat ik een CE versie hebt,deze is toch nieuwer dan de CD?
maar ik neem aan dat dat verschil praktisch verwaarloosbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
in de CD-versie zat een bug geloof ik, die zit niet meer in de CE.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 19:49:
[...]

Geef eerst es wat meer info: mem-settings, cpu-temp, wat zit er verder in je sys etc...
K heb dus een AMD Athlon Xp 2200+ En Mobo is MSI KT3 Ultra 2 R, ik heb 512 mb ddr ram 333/pc2700 Samsung geheugen,vid kaart Asus V8420 DT.
HDD Samsung 40 GB 7200 RPM
Ik kan niet hoger dan 139 ja ik kan nu tot 142 met super geheugen instellingen l verder heb ik nog niet echt geprobeerd.
Temperatuur stressed 46 graden dus dat zit wel goed, idle is die 42 a 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 17 augustus 2002 @ 23:37:
[...]

K heb dus een AMD Athlon Xp 2200+ En Mobo is MSI KT3 Ultra 2 R, ik heb 512 mb ddr ram 333/pc2700 Samsung geheugen,vid kaart Asus V8420 DT.
HDD Samsung 40 GB 7200 RPM
Ik kan niet hoger dan 139 ja ik kan nu tot 142 met super geheugen instellingen l verder heb ik nog niet echt geprobeerd.
Temperatuur stressed 46 graden dus dat zit wel goed, idle is die 42 a 41
Kijk, daar kunnen we al iets meer mee >:)
Ik zal gewoon ff vertellen wat ik heb gedaan:
Ik ben een tijdje met de mem-settings bezig geweest. Als eerste zet je de mem-clock op HSTCLK +33. verder heb ik alleen performance winst als ik de fast-command op Ultra zet, de rest laat ik zoals het is, dus ook de CAS op 2,5. en al die instellingen eronder op default. Als je bv de cas op 2 zet, kan het zijn dat dan je FSB niet verder kan. zet die dus terug en ga eerst je FSB verhogen. Loop je daar vast verhoog dan je V-core en probeer het nog eens. En dan is het per mb afhankelijk wat je kan halen. Ik heb nu mijn FSB op 144 met V-core 1,85, V-ddr 2,8 en V-agp 1,8; mem dus op 2,5/3/6/3/disabled/4QW/disabled/Ultra.
Verder kom IK ook niet op mijn systeem, dit is het maximum. Dat is ook afhankelijk wat nog meer in je systeem hangt: verhoog je ml je FSB: gaat ook je PCI/AGP mee en als daar iets zit wat er niet mee werkt.... helaas peanutbutter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de msi kt3 ultra,
xp 2000+
512 mb ( 2x 256 ) corsair 2700 c2 heatspreader
msi geforce 4600 ti

Ik wil mijn systeem optimaal krijgen voor 3d, lees games ; )
Ik heb al flink wat wat tips geprobeert met enig resultaat, 3d mark van zo'n 8500 naar 10100 gekregen.
Zijn er bepaalde instellingen die juist 3d prestaties verbeteren ?
Het gaat mij er niet om dat ik mijn geheugen zo hoog mogelijk krijg, ik wil gewoon de ideale, veilige instelling voor 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 21:23
Is de raid controller van de Ultra2-r een beetje goed ?

kwil nl nieuw mobo aanschaffen... en dan 2x 80gb in raid-0 derop aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 13:04:
Ik heb de msi kt3 ultra,
xp 2000+
512 mb ( 2x 256 ) corsair 2700 c2 heatspreader
msi geforce 4600 ti

Ik wil mijn systeem optimaal krijgen voor 3d, lees games ; )
Ik heb al flink wat wat tips geprobeert met enig resultaat, 3d mark van zo'n 8500 naar 10100 gekregen.
Zijn er bepaalde instellingen die juist 3d prestaties verbeteren ?
Het gaat mij er niet om dat ik mijn geheugen zo hoog mogelijk krijg, ik wil gewoon de ideale, veilige instelling voor 3d.
is je videokaart al overclockt?want ik haal 10210 met een GF4 TI 4200 op 305/620 met FSB op 135,en met een 2000+ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

whohaha ik haal 10491 met 133 fsb ;) http://service.madonion.com/compare?2k1=4202293

Zie specs voor specs :) Misschien nog een tip, ik heb serial port en die andere dingen uit gezet in de bios omdat ik die toch niet gebruik, scheelde wel een aantal punten in 3dmark...

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heey Dudes !
Ik denk dat m`n creative SB live 5.1 me beperkt ik heb hem eruit gehaald en ga nu ff testen.
Dus ik moet mn cas latency gewoon weer op 2.5 zetten.
Als ik dat fastcommand aan doe of T1 iets dan wordt mn systeem instabiel en geeft een fout in mn HDD en komt niet eens in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 14:15:
[...]

is je videokaart al overclockt?want ik haal 10210 met een GF4 TI 4200 op 305/620 met FSB op 135,en met een 2000+ :7
Zoals ik al mailde neem ik liever geen grote risico's wat overklokken betreft.
Het lijkt mij niet zonder gevaar om dat te doen met m'n 4600, kan een dure grap worden. Kan je me aan geven binnen welke marge het verantwoord blijft ?
En daar op aansluitend, tot hoe verre kan je de fsb zonder risico's verhogen, hij staat nu op 133.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Laten we zeggen dat je Ti 4600 naar 320/650 doet dan zit je nog ruim binnen te perken.
De fsb is bij iedereen wel verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf geen KT3 ultra, maar een vriend van me had een Asus a7v333 gekocht en die was DOA toen heb ik er een KT3 ultra ingezet en die draaide als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb net ook een A7V333 en ik kan zonder enige vastlopers mijn fsb makkelijk op 150 krijgen :P
dus mijn 1333 op 1500 en hoger de 166 trekt me geheugen niet :(
ik draai nu stabiel met de strakste timings voor het geheugen
2-2-2-5

3d scores haal ik niet heb maar een gf2mx200 en ik krijg niet meer dan 2000 punten :P
lagwekkend he :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad lachwekkend, dat moet toch beter kunnen? ik haal met 1700+ met 256 sdram en gef3 ti200 6500 3dmarks, jij zou zeker 3000 moeten halen, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 15:46:
[...]

Zoals ik al mailde neem ik liever geen grote risico's wat overklokken betreft.
Het lijkt mij niet zonder gevaar om dat te doen met m'n 4600, kan een dure grap worden. Kan je me aan geven binnen welke marge het verantwoord blijft ?
En daar op aansluitend, tot hoe verre kan je de fsb zonder risico's verhogen, hij staat nu op 133.
ik heb net weer eens me boeltje getest op fsb 133 en GF4 ti4200 op standaard 250/500 en ik haalde nog 9200 punten,had wel de de geheugentimings op de snelste settings staan,dus ik denk als je niet wil overclocken eens wat met de geheugensettings moet spelen en wat testen,in het begin van het forum vind je veel uitleg over de bios

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kt3ultra(non-aru) kan maar tot een xp2100,gaat daar nog verandering inkomen,of is het omdat vanaf 2200 geen palomino meer is en dit mobo dat niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Yo mark m ben jij ook van HWI ? zo ja ik ben casperboe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 19 augustus 2002 @ 00:25:
Yo mark m ben jij ook van HWI ? zo ja ik ben casperboe :D
goed gezien,ik zit een beetje overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 22:13:
de kt3ultra(non-aru) kan maar tot een xp2100,gaat daar nog verandering inkomen,of is het omdat vanaf 2200 geen palomino meer is en dit mobo dat niet aan kan?
Neem aan dat er gewoon een Bios update zal uitkomen, volgens mij kan dat bordje voorlopig nog wel ff mee (hoop ik maar) :*)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Eey ik kan mn FSB nu op 146 scrhoeven hij runt dan op 1959 Mhz ik wil natuurlijk de 2 Ghz halen hoe kan ik dat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Is je SB5.1 er nu uit of niet? Na een paar maanden overclockt probleemloos te hebben gelopen heeft mijn SBLive er de brui aan gegeven, dus het zou mij, zoals jij al eerder hebt aangegeven, niet verbazen dat de SB niet zo goed tegen de verhoogde PCI-bus kan.
Wat je kan proberen is de FSB zover omhoog gooien dat het bord een 1/5 divider kiest waardoor je PCI-bus weer op gewone snelheid loopt. Ik weet overigens niet of dat mogelijk is en vanaf welke hoeveelheid megahertzen hij van de 1/4 divider naar de 1/5 divider gaat. Just a thought!

Verder kan je nog behoorlijk klooien met de mem-settings in je bios om die paar extra punten te behalen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:02
-Moondust- schreef op 19 augustus 2002 @ 17:07:
Is je SB5.1 er nu uit of niet? Na een paar maanden overclockt probleemloos te hebben gelopen heeft mijn SBLive er de brui aan gegeven, dus het zou mij, zoals jij al eerder hebt aangegeven, niet verbazen dat de SB niet zo goed tegen de verhoogde PCI-bus kan.
Wat je kan proberen is de FSB zover omhoog gooien dat het bord een 1/5 divider kiest waardoor je PCI-bus weer op gewone snelheid loopt. Ik weet overigens niet of dat mogelijk is en vanaf welke hoeveelheid megahertzen hij van de 1/4 divider naar de 1/5 divider gaat. Just a thought!

Verder kan je nog behoorlijk klooien met de mem-settings in je bios om die paar extra punten te behalen.

Succes!
bij een fsb van 152 gaat de 1/5 divider in werking

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Turismo:
bij een fsb van 152 gaat de 1/5 divider in werking
Geldt dat voor de MSI KT3 1 & 2 of alleen voor de 2?
Onderklok je je pc dan niet bij een FSB tussen de 152 en 166 voor wat betreft de PCI- en AGP-bus??? Kortom, het kan dat je bij een FSB tussen de 152 en 166 juist snelheid inlevert.

Hmmm, ik wacht liever op de mobo's met standaard 166MHz FSB ondersteuning, dan loopt de boel ook weer synchroon emt het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Nog effe een goeie tip voor iedereen die vind dat zn HD snelheid wat laag is: Schakel de USB poorten uit (ik weet niet of je alleen de USB 2.0 of alleen de gewone USB of alle USB poorten moet uitschakelen, maar dat valt makkelijk te testen).
Dat scheelt behoorlijk! Ik heb t met HDtach getest, met alle usb poorten aan haal ik maar 52Mbits/s en als ik alle usb poorten uitzet dikke 75Mbits/s! Met een 150Mhz fsb haal ik trouwens 82Mibts/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik heb in Sisoft sandra 96 % bandwith effiency :D
Zwaar relaxt en nee i had mn sb live er niet uit op een FSB van 146 ik haal hem er maar ns uit en dan gaan we ns serieus ocen :P kijken hoever mn t bredje kan :D
Trouwens hoe ik hem dus op 146 kreeg was dat ik de cas latency in plaats van 2 op 2.5 zette nou is dat niet zo heel erg het geeft mij weer meer performance :D
eey Fraggler hoe draait jou systeempie ? stabiel ? ohhja doordat je in je bios het voltage van de AGP kan ophogen wat ik ander niet kon zit ik met mn Asus V8420 DT op 300/610 relaxt want eerst kon ik niet eens op de 585 komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Mijn bak draait rete stabiel :P Ik draai nu weer op 150Mhz FSB en de snelste mem timings en fast command op ultra. Op 166 draait ie langzamer omdat ik dan niet op fast of ultra kan draaien boven de 175Mhz wil mijn radeon niet meer :( Draait opzich stabiel tot 190Mhz maar zodra ik iets met 3d ga doen hangt ie vast... Dat blijkt vaker dat radeons niet zo goed tegen een hoge AGP bus kunnen, blijkbaar kunnnen nvidia's daar een stuk beter tegen dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan de utra-aru versie 2.0 te kopen en een t-bred 2200+,ik heb nu versie1.0 en ben er erg tevreden over,ben benieuwd wat de nieuwe upgrade in huis heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Thanks Fraggler voorde reply ik denk dat ik mn Creative soundcardje er maar ns ga uithalen maar k`heb geen zin om steeds mn kast open te maken :D maar dan ga ik ns zien hoe die het doet.
BTW toen ik die via chipset drivers installede draait die nu cas 2 stabiel met deze setting
uhh 2-5-3 -T1 command aan fast command Ultra.
Eerst liep die dan altijd vast met zelfs t1 command off en fast command op normal met cas 2 dat was balen en nu runned die als een tiet, heel relaxt dus en die volcano 7+ ik kan hem aan iedereen aanraden, moet je hem wel op medium stand doen dan blijft die nog lekker koel en maakt die minder geluid.

• -Moondust-
thunderdemon:
ik ben van plan de utra-aru versie 2.0 te kopen en een t-bred 2200+,ik heb nu versie1.0 en ben er erg tevreden over,ben benieuwd wat de nieuwe upgrade in huis heeft
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien hoor, maar WAAROM ga jij in godsnaam upgraden met een MSI KT3 Ultra + Athlon 2000+ naar een MSI KT3 Ultra2 + Athlon 2200+ :? :? :? :? :?
Ben je CONSTANT bang dat je achter de feiten aanloopt ofzo? Ik zou toch eens bij jezelf nagaan waar je mee bezig bent. Als je dan toch gaat upgraden, neem dan gelijk die Athlon 2600+! Ik wens je portemonnee veel sterkte toe!!! :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:15:
ik ben van plan de utra-aru versie 2.0 te kopen en een t-bred 2200+,ik heb nu versie1.0 en ben er erg tevreden over,ben benieuwd wat de nieuwe upgrade in huis heeft :)
Wacht dan op de KT4 met het kt400 chipset erop, heb je ook AGP 8x dat zou wel wat meer nut hebben denk ik. Al zal het nog niet veel zijn.
Waarom wil je zo snel al upgraden, die kt3 is toch een perfekt mobo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Eey ik zit nu op een fsb van 152 precies goed voor die divider , hij draait 2052 Mhz mn T bred 2200+ en ik ga mischien nog verder maar mn cpu is niet unlocked, mag niet van mn pa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op 19 augustus 2002 @ 17:21:
Turismo:

[...]

Geldt dat voor de MSI KT3 1 & 2 of alleen voor de 2?
Onderklok je je pc dan niet bij een FSB tussen de 152 en 166 voor wat betreft de PCI- en AGP-bus??? Kortom, het kan dat je bij een FSB tussen de 152 en 166 juist snelheid inlevert.

Hmmm, ik wacht liever op de mobo's met standaard 166MHz FSB ondersteuning, dan loopt de boel ook weer synchroon emt het geheugen.
De MSI KT3 Ultra ondersteunt een FSB van 166 MHz. Net zoals de Ultra2 trouwens. Dus een unlockte xp draait dan prima op een FSB van 166 MHz waarbij cpu en geheugen weer vrolijk synchroon lopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 24 augustus 2002 @ 21:23:
Eey ik zit nu op een fsb van 152 precies goed voor die divider , hij draait 2052 Mhz mn T bred 2200+ en ik ga mischien nog verder maar mn cpu is niet unlocked, mag niet van mn pa :(
Troost je. Hoogstwaarschijnlijk komt AMD met xp's op 166 MHz dus haal tegen die tijd je vader over om een nieuwe cpu te kopen. Scheelt een vervaarlijke unlock poging en je hebt ook nog eens gewoon garantie. Oké, dan is de cpu nog steeds gelockt maar 33 MHz extra is niet verkeerd toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
eey maar ik ga nog mn soundcard eruit halen :D
Want die zit er nog in, ik had alleen mn DDR voltage en AGP voltage en V core een beetje verhoogt.
En jeez door die ddr ram voltage verhoging krijg je pas stabiliteit !
Eerst liep die amper op cas 2 met deze configuratie 3,5,3, t1 uit, Fastmode normal
Nu loopt die cas 2 2,5,2 t1 aan fastmode ultra ! in sisoft sandra is de bandwith effiency nu 97 procent ! onwijs veel ! maar nu wil het overklokken minder door die cas 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met samsung pc2100 geheugen op de allersnelste settings lopen(alleen geen 333mhz)

kijken of dat met mn nieuwe pc2700 geheugen ook zo is zonder mn voltages te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op 24 augustus 2002 @ 02:12:
[...]

Wacht dan op de KT4 met het kt400 chipset erop, heb je ook AGP 8x dat zou wel wat meer nut hebben denk ik. Al zal het nog niet veel zijn.
Waarom wil je zo snel al upgraden, die kt3 is toch een perfekt mobo??
ik zit bij de bron en kan dus me cpu en mobo terug inruilen,en met een kleine opleg heb ik dus hetgene wat ik wil,dus ik zou moeten dom zijn om het niet te doen toch,die kt400 zal toch nog niet direct met een optimale bios zitten en de 2600+ is nog te duur,en wanneer ik te lang wacht om mijn mobo door te steken is het minder waard en moet ik meer opleggen begrijp je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Heb je weleens uitgerekend hoeveel je dan uiteindelijk aan die comp besteedt zo door de tijd heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op 25 augustus 2002 @ 22:03:
Heb je weleens uitgerekend hoeveel je dan uiteindelijk aan die comp besteedt zo door de tijd heen?
nee want ik doe herstellingen na mijn uren,en kanzo nu en dan ook eens een nieuw systeem verkopen of tweedehands,maar het blijft voor mij een hobby en ik heb nog nooit van mijn andere inkomsten moeten nemen om in mijn eigen pc te steken,enkel hetgeen ik verdien met aan pc's te werken (mijn hobby dus)dus het kan me niets schelen wat ik erin stop,als ik maar funn heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 23:05:
[...]

nee want ik doe herstellingen na mijn uren,en kanzo nu en dan ook eens een nieuw systeem verkopen of tweedehands,maar het blijft voor mij een hobby en ik heb nog nooit van mijn andere inkomsten moeten nemen om in mijn eigen pc te steken,enkel hetgeen ik verdien met aan pc's te werken (mijn hobby dus)dus het kan me niets schelen wat ik erin stop,als ik maar funn heb
Shit man... ik wou dat dat bij mij ook zo gaat! Mijn vriendin verklaart me telkens weer voor gek als ik iets nieuws koop :/ En het kost bakken met geld...
Maar nu blijf ik nog wel ef bij mijn opstelling :P Eind dit jaar misschien de NV30 erin :9~ en pas volgend jaar een nieuw platform (de hammer ongetwijfelt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 25 augustus 2002 @ 10:21:
eey maar ik ga nog mn soundcard eruit halen :D
Want die zit er nog in, ik had alleen mn DDR voltage en AGP voltage en V core een beetje verhoogt.
En jeez door die ddr ram voltage verhoging krijg je pas stabiliteit !
Eerst liep die amper op cas 2 met deze configuratie 3,5,3, t1 uit, Fastmode normal
Nu loopt die cas 2 2,5,2 t1 aan fastmode ultra ! in sisoft sandra is de bandwith effiency nu 97 procent ! onwijs veel ! maar nu wil het overklokken minder door die cas 2 :(
Die fastmode is een instelling voor de cpu en niet voor het geheugen. Het zegt iets over de snelheid waarmee de cpu intern met instructies omgaat. Kun je standaard altijd op ultra laten staan, hoewel het de performance niet erg beinvloed. Of hebben sommigen hier andere ervaringen mee? Het is wel vreemd idd dat fastmode bij de geheugeninstellingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Volgens mij heeft die fastmode met de algemene prestatie van het chipset te maken. Daarom is die instelling afhankelijk van je geheugen en jefsb. Als je je fsb namelijk gaat overclocken komt ie hoger als je de fastmode op normal zet en als je je geheugen wil overclocken heeft die fastmode ook invloed op. Omdat die fastmode het chipset dus sneller kan laten werken moeten de andere componenten ook sneller werken en daardoor kunnen ze minder hoog geclocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Fraggler schreef op 26 augustus 2002 @ 00:39:
Shit man... ik wou dat dat bij mij ook zo gaat! Mijn vriendin verklaart me telkens weer voor gek als ik iets nieuws koop :/ En het kost bakken met geld...
Maar nu blijf ik nog wel ef bij mijn opstelling :P Eind dit jaar misschien de NV30 erin :9~ en pas volgend jaar een nieuw platform (de hammer ongetwijfelt!)
Vanwaar al die stress? Ik kan me niet voorstellen dat jij telkens bemerkt dat je systeem te langzaam is om bepaalde games/apps te draaien. Waarom moet je in godsnaam telkens het nieuwste van het nieuwste hebben? Control freak?

*serieuze reactie, geen flame*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
-Moondust- schreef op 26 augustus 2002 @ 10:11:
[...]

Vanwaar al die stress? Ik kan me niet voorstellen dat jij telkens bemerkt dat je systeem te langzaam is om bepaalde games/apps te draaien. Waarom moet je in godsnaam telkens het nieuwste van het nieuwste hebben? Control freak?

*serieuze reactie, geen flame*
Ik zeg ook niet dat ik telkens het nieuwste van het nieuwste wil, maar het is gewoon leuk om zo nu en dan weer ns wat te upgraden. Beetje afwisseling kan geen kwaad, kan je weer ns aan wat anders tweaken en als je dat dan zo als thunderdemon kan regelen is dat toch perfekt?

Als jij voor weinig problemen elke maand een ander wijffie kan krijgen is dat toch ook leuk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op 26 augustus 2002 @ 13:14:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik telkens het nieuwste van het nieuwste wil, maar het is gewoon leuk om zo nu en dan weer ns wat te upgraden. Beetje afwisseling kan geen kwaad, kan je weer ns aan wat anders tweaken en als je dat dan zo als thunderdemon kan regelen is dat toch perfekt?

Als jij voor weinig problemen elke maand een ander wijffie kan krijgen is dat toch ook leuk? :D
snap wat je bedoelt,als ik eens 2 maanden niks voor mn pc koopt is dat zeldzaam,maar het kan geen kwaad om dat ding up to date te houden,maar het kost wel wat ja maar dan heb je nooit en langzame pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
eey hoe komen jullie aan dat geld om je pc steeds up te graden jeez ik ben 14 en upgrade 1 keer in het jaar :? :( 8)7
Maar ik heb nu geen baantje dus krijg ik ook geen inkomsten,ja behalve 18 zakgeld in de maand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 26 augustus 2002 @ 19:54:
eey hoe komen jullie aan dat geld om je pc steeds up te graden jeez ik ben 14 en upgrade 1 keer in het jaar :? :( 8)7
Maar ik heb nu geen baantje dus krijg ik ook geen inkomsten,ja behalve 18 zakgeld in de maand !
maar het scheelt als je volwassen bent en fulltime werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op 26 augustus 2002 @ 00:39:
[...]

Eh, man, as je nou zoveel van hardware weet en je weet ook nog es de goedkope adresjes: waarom niet es voor vrienden en kennissen sysjes bouwen, beetje verdienen, en in je eigen hobby pompen. Echt: 1 of 2 systeempjes per week doet wonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
ja hoe wou jij 1 of 2 systeempjes per week bouwen ? ik bedoel ik kan het wel maar uhhm hoe kom jij aan je klanten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door linsux - Monday 26 August 2002 21:05

is een Geforce 4 MX-440 64 Mb een stabiel kaartje voor de msi kt3 ultra. ik weet dat ik het allemaal zelf moet uit zoeken volgens jullie maar ik al bij toms hardware page gekeken maar kan iemand mij verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 21:11:
Door linsux - Monday 26 August 2002 21:05

is een Geforce 4 MX-440 64 Mb een stabiel kaartje voor de msi kt3 ultra. ik weet dat ik het allemaal zelf moet uit zoeken volgens jullie maar ik al bij toms hardware page gekeken maar kan iemand mij verder helpen
ja geen probleem,ik had ook zo een kaartje erin voor ik mijn TI4200 had,en kon zelf hoger komen met me fsb dan hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voila,ik heb net mijn kast leeg gemaakt en nog een beetje zitten zagen erin,er komt namelijk een 120mm fan voorin de kast,en staat nu leeg te wachten tot ik mijn nieuwe ultra2 heb,ik zit nu wat te internetten op mijn server(t-bird 1ghz)die moet online blijven omdat ik hier een netwerk heb van 5 pc's normaal en adsl deel met vrouw en 2 kinderen :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.