[Ervaringen] MSI KT3 Ultra/2/RU/ARU/whatever (KT333)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.044 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 20 juli 2002 20:26 schreef loppiehu het volgende:

[..]

hoi
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/398468/1?limit=50"]STOP met het irritante ge-hoi en die GIFjes[/url]

BAN :P

[ontopic]
Ik heb 2 dagen terug m'n 7VRXP teruggestuurd, ik had hem nog niet eens uitgeprobeerd maar las over de problemen dat ik zo bang werd dat ik hem maar meteen terugstuurde (:P)

Ik ga ook maar die MSI bestellen, ik zie weinig alternatieven waarover bekend is dat het een beetje stabiel werkt...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 juli 2002 20:26 schreef loppiehu het volgende:
hoi
Hou dan gewoon je waffel :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 09:42 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hou dan gewoon je waffel :Z
sorry ik had wat geschreven wat ik niet wilde schrijven |:( en toen deed ik edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
U zijt vergeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Op maandag 22 juli 2002 03:11 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/398468/1?limit=50"]STOP met het irritante ge-hoi en die GIFjes[/url]

BAN :P

[ontopic]
Ik heb 2 dagen terug m'n 7VRXP teruggestuurd, ik had hem nog niet eens uitgeprobeerd maar las over de problemen dat ik zo bang werd dat ik hem maar meteen terugstuurde (:P)

Ik ga ook maar die MSI bestellen, ik zie weinig alternatieven waarover bekend is dat het een beetje stabiel werkt...
de zoveelste :)

ik draai nu al een hele tijd perfect met m'n kt3 als replacement voor de vrxp :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:42

-=Sentinel=-

*zucht...*

Ik heb nu biosversie 5.4
Als ik versie 5.5 flash, blijft mijn raid0 opstelling wel gewoon werken, of moet ik 'm dan opnieuw opzetten?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

kan er nu eigenlijk al een 2200+ op dit mobo of moet daar eerst een bios update voor komen ?

want op de site staat dat hij tot 2100+ goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
Op maandag 22 juli 2002 15:13 schreef Sentinel78 het volgende:
Ik heb nu biosversie 5.4
Als ik versie 5.5 flash, blijft mijn raid0 opstelling wel gewoon werken, of moet ik 'm dan opnieuw opzetten?
Is de 5.5 al uit? Iemand verdere ervaringen hiermee? Enige verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Laatst online: 10-09 22:42

-=Sentinel=-

*zucht...*

Ik wil 'm dus wel testen, maar ik wil wel eerst zeker weten of mijn raid0 opstelling blijft werken

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn pc draaiende had heb ik ook eerst mijn bios opgewaardeerd toen draiide mijn raid al. Na de upgrade van de bios draaide de raid nog gewoon. je kan dus gewoon je bios flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op maandag 22 juli 2002 20:07 schreef Sentinel78 het volgende:
Ik wil 'm dus wel testen, maar ik wil wel eerst zeker weten of mijn raid0 opstelling blijft werken
Volgens mij staan je Raid instellingen apart van je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een KT3 Ultra aangeschaft, maar na het installeren van alle hardware en het proberen aan te zetten van mijn PC doet 'ie helemaal niks. De fan begint een halve tel met draaien, dan nokt 'ie er gewoon mee? Is m'n mobo stuk? :'(
Aan de voeding en de rest van de hardware ligt het niet, want die deden het prima in m'n vorige mobo (ECS K7VTA3 3.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 23 juli 2002 14:59 schreef Norther het volgende:
Ik heb net een KT3 Ultra aangeschaft, maar na het installeren van alle hardware en het proberen aan te zetten van mijn PC doet 'ie helemaal niks. De fan begint een halve tel met draaien, dan nokt 'ie er gewoon mee? Is m'n mobo stuk? :'(
Aan de voeding en de rest van de hardware ligt het niet, want die deden het prima in m'n vorige mobo (ECS K7VTA3 3.1).
Klinkt bekend. Bij mij hielp het om op de powerbutton te drukken voorop de kast. (klinkt stom, ik weet het, maar ik ging er ook van uit dattie wel herstartte als je er stroom op zet). In je BIOS staat "reboot after power faillure" waarschijnlijk uit als hij nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, dat zou sullig zijn zeg... Dank je, ik ga het direct proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 23 juli 2002 15:29 schreef Norther het volgende:
Goh, dat zou sullig zijn zeg... Dank je, ik ga het direct proberen :)
ach ;)
voor degenen met HK-acces: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/526468"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/526468[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, dat hielp dus niet :'( De powerswitch werkt niet. En ja, de draadjes zitten goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Je koeler opnieuw monteren misschien, het bord schakelt auto uit als de cpu temp te hoog word...

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het proberen waard
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Je koeler opnieuw monteren misschien, het bord schakelt auto uit als de cpu temp te hoog word...
Ik heb iets dergelijks gehad met een Abit moederbordje. Bij power-on ging ie na een paar seconden weer uit. Achteraf bleek dat het BIOS mijn CPU-fanspeed controleerde en de boel afbrak zodra de CPU-fan onder de 2000rpm kwam. Destijds had ik mijn Silverado nog maar op 6V aangesloten waardoot beide fans 1900rpm maakten. Te weinig dus.

Ik vermoed dat jouw mobo ook iets detecteert dat onder of boven een bepaalde minimumwaarde uitkomt waardoor ie uit veiligheidsoverweging de shutdown procedure volgt. Het is nu een kwestie van dat aspect zien te vinden waar het aan schort. Ik zou als ik jou was alles uit je kast halen en weer opnieuw de boel opbouwen. Wellicht dat een kabel net ff niet goed is aangesloten waardoor een onderdeel een te hoog voltage krijgt of er iets per ongeluk kortgesloten wordt op de een of andere manier. Het kan vanalles zijn.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 17:58
Maakt je mobo geen contact met je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

hmm heeft iemand em nu al draaien met een xp 2200+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

norther dat is zeker weten de koeling van je cpu. Dit probleem heb ik namelijk ook gehad er zat eerst een noname cpukoeler op daarbij had ik dus ook dat ik hem aanzette en enkele seconde later ging hij weer uit. Nu heb ik er een alpha pal 8045 heatsink opzitten met een enermax fan daar boven op. Hij draait nu als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij opgevallen dat als je schoon wil opstarten, stekker of hoofdschakelaar alleen niet voldoen. Als je na het onderbreken van de netspanning op de powerknop drukt gebeurt er soms nog iets (geluidje of tikje). Pas daarna is-ie echt spanningsloos. Al een paar keer gehad dat het systeem zo vast zat dat het biosscherm niet eens opkwam. Bovenstaande hielp dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Hier een paar SiSoft SANDRA 2002 Pro benchmark screens van mijn KT3-Ultra ARU:

Specs:

Athlon 1700+ @ 2000+ -> 1.8v (ipv 1.75 v)
150mhz FSB
TwinMOS 2100 (dus helaas geen 2700) wel op snelste timings
MSI KT3 Ultra-ARU (d0h ;))
Maxtor 30 + 15 gb 7200 rpm
Maxtor 40 gb 5400 rpm

Afbeeldingslocatie: http://sonicpulzar.endoria.net/images/screen/benchmark/memory_bandwith.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sonicpulzar.endoria.net/images/screen/benchmark/cpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sonicpulzar.endoria.net/images/screen/benchmark/cpu_mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sonicpulzar.endoria.net/images/screen/benchmark/cache.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sonicpulzar.endoria.net/images/screen/benchmark/file_system.jpg

Moet zeggen dat de benchmarks me toch wel tegenvallen, vooral filesystem benchmark valt me tegen... :( Maar het is wel een stabiel en mooi bordje natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb via Vraag&Aanbod een ultra aru gekocht met 2x 256pc2700 samsung voor 250 pleuro :9 ...ik had een probleempje met mn ultra en nu zit ik opgescheept met een abit (werkt opzich niet slecht) maar nu komt er weer een lekker borje in :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Tjah, misschien is de performance vergeleken met andere boardjes een beetje laag, maar kan niet zeggen dat ik d'r last van hebt, en als je kijkt naar wat voor features je d'r allemaal bij krijgt, en ook de bord layout is zwaar in orde. Je wilt natuurlijk ook iets moois in je kast hebben hangen, niet waar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de XP 2200+ ook op de msi kt3 (non aru) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Moet zeggen dat de benchmarks me toch wel tegenvallen, vooral filesystem benchmark valt me tegen... Maar het is wel een stabiel en mooi bordje natuurlijk!
Dat hoeft niet aan het MSI bord te liggen. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de rest van de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

Op woensdag 24 juli 2002 14:03 schreef DaMenaCe het volgende:
Kan de XP 2200+ ook op de msi kt3 (non aru) ?
op de amd site staat dat het kan op de aru dus dan kan het vast ook wel op jouw mobo.

ik krijg morgen mijn 2200+ binnen dus dan kan ik je het zeker vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoL
Morgen krijg ik ook me nieuwe pc binnen :P
Dus dan weet ik het ook zeker.
Ik heb btw de Artic cooler supersilent pro erbij genomen.
Is dat iets? Ik zie maar weinig topics over die cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb vandaag de non-ARU bestelt (voor 104 euro :9 ), hopelijk schieten ze wat op bij Exile :)

Maar waarom hebben jullie eigenlijk allemaal die ARU? Hebben jullie allemaal RAID ofzo? De ARU was bij Exile namelijk 45 euro (100 piek) duurder. En om nou 100 piek meer voor RAID en USB 2.0 te betalen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe. 104 euro ?
had je gister ff moeten bestellen, toen was ie heel even 100,- euro. En toen heb ik hem besteld.

Ik snap het ook niet met de raid, aangezien ik de raid niet ga gebruiken koop ik ook geen ARU. Sommige mensen kopen het omdat ARU stoerder en duurder is.

LtrZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 24 juli 2002 15:28 schreef banaan-X het volgende:
Ik heb vandaag de non-ARU bestelt (voor 104 euro :9 ), hopelijk schieten ze wat op bij Exile :)

Maar waarom hebben jullie eigenlijk allemaal die ARU? Hebben jullie allemaal RAID ofzo? De ARU was bij Exile namelijk 45 euro (100 piek) duurder. En om nou 100 piek meer voor RAID en USB 2.0 te betalen... :?
Ik heb de ARU maar gebruik geen RAID. Ik heb hem gekocht met het idee "als ik iets koop koop ik het GOED"

Ik wou hem vooral voor de USB2.0 en de soundbracket. Vooral die laatste vond ik een belangrijke reden om het te doen. En ach.. mocht ik ooit eens met RAID willen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 15:40 schreef Razorfist het volgende:
Ik wou hem vooral voor de USB2.0 en de soundbracket. Vooral die laatste vond ik een belangrijke reden om het te doen. En ach.. mocht ik ooit eens met RAID willen spelen ;)
Tja, maar waarvoor heb je nou USB 2.0 nodig de komende jaren? Ik gebruik nog steeds geen USB-apparaten eigenlijk...
En die soundbracket interesseert me niet echt, ik wil dan een echte goede kaart zonder veel processorbelasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik wou hem vooral voor de USB2.0 en de soundbracket. Vooral die laatste vond ik een belangrijke reden om het te doen. En ach.. mocht ik ooit eens met RAID willen spelen
Duur geintje voor USB2.0 en zo'n soundbracket die je ook los voor 10 euro kan kopen. Als je RAID niet gebruikt lijkt de investering in een ARU-bord me vrij onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ach, als ik hem over een tijdje weer wil verkopen zal het ook in mijn voordeel werken. En bovendien was het verschil toen ik hem kocht geen ¤45 maar een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58

freshy98

Atari

Hoe kan het zijn dat mijn 1700+ in de KT3 Ultra veel onstabieler is dan in mijn oude K7T266 Pro2?
In het oude haalde ik 150*11=1650 en in de KT3 nog niet eens 140MHz FSB. echt zwaar onstabiel.
Heb VCore en Mosfet mod's erop maar wil niet?

Koeling is btw. Vapochill. ook wel ok lijkt me.

iemand tips?

zal morgen revision nog ff posten.

thnx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
58 graden stressed. ( bios )
kan het, of is jet teveel?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

noob alert :O, wat is raid en waar dient het voor }:O

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=310680/1/25]

Als je de FAQ I/O had gelezen hd je het geweten... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
Op woensdag 24 juli 2002 15:24 schreef DaMenaCe het volgende:
LoL
Ik heb btw de Artic cooler supersilent pro erbij genomen.
Is dat iets? Ik zie maar weinig topics over die cooler.
yep, ik heb hem ook op m'n kt3 ultra aru en hij houd mijn xp1800+ op 47 c idle en rond 57C stressed. en je hoort hem inderdaad niet. hij is ook nog eens makkelijk te instaleren dus dat is ook wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Yo (gelukkige) mede-eigenaren van dit bordje!!!

Ik heb een aantal probleempjes: ik weet niet hoe ik mijn bordje lekker kan tweaken. Ik heb wel wat gegevens waar iemand misschien wat mee kan:

OC'en van CPU naar 138mhz geeft een vastloper in 3dmark, waarschijnlijk geen wonder want dit is de temperatuur van mijn CPU:
idle (is toch als ie gewoon aanstaat?): 55 graden
stressed: 65 graden
Binnenkort wel een nieuw (beter) coolertje erop pompen, maar zo lang lukt het nog wel.

Ik had al wel mijn videokaart OC'ed naar een meer dan acceptabele 567mhz memory-clock en 280mhz vcore-clock, heeft het misschien ook hiermee te maken dat de processor niet verder kan? (processor op standaard gaf geen problemen in 3dmark)

Geheugen: pc2700 cas2.5
Stond standaard op 133, toen een score van 9596 3dmarks, zet ik hem later op +33 haal ik maar een score van 9256 3dmarks
Weet iemand hoe dat komt?

Misschien nog wel meer vragen (bijvoorbeeld instellingen van geheugen in bios, maar dat komt later wel).

Zo, mijn eerste entry op GoT :9

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 22:26 schreef DETONATORX het volgende:
hmm heeft iemand em nu al draaien met een xp 2200+ ?
Ja ik heb 3weken geleden het kt3 ultra mobo + Tbred 2200 aangeschaft na het instellen van de fsb op 133 loopt het perfect

Hoop de je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
heb dit bordje nu al een maandje en ik vind hem nog steeds een pareltje. nu zit er een amd xp op ipv een tbird. overklokken is ook zeeeer oke! (check specs maar :9 ), mijn cpu-tje wil nog wel verder maar mobo kan helaas geen genoeg juice meer leveren maar voorlopig is het weer snel zat! bij het oc'en is het gewoon belangrijk om goed geheugen te hebben. raid en shit heb ik helemaal niet nodig en onboard geluid opzich ook niet dus daar ga ik niet 45 pleuro's meer voor betalen.
ps. denk dat ik binnenkort maar weer eens nieuwe benchmarks moet gaan draaien! >:)

edit:

enig nadeel is dat bij mij de case temp voor geen stront klopt maar daar erger ik me niet zo aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
Op donderdag 25 juli 2002 18:42 schreef Ronaldude het volgende:
Yo (gelukkige) mede-eigenaren van dit bordje!!!

Ik heb een aantal probleempjes: ik weet niet hoe ik mijn bordje lekker kan tweaken. Ik heb wel wat gegevens waar iemand misschien wat mee kan:

OC'en van CPU naar 138mhz geeft een vastloper in 3dmark, waarschijnlijk geen wonder want dit is de temperatuur van mijn CPU:
idle (is toch als ie gewoon aanstaat?): 55 graden
stressed: 65 graden
Binnenkort wel een nieuw (beter) coolertje erop pompen, maar zo lang lukt het nog wel.

Ik had al wel mijn videokaart OC'ed naar een meer dan acceptabele 567mhz memory-clock en 280mhz vcore-clock, heeft het misschien ook hiermee te maken dat de processor niet verder kan? (processor op standaard gaf geen problemen in 3dmark)
Als je wilt weten of het aan je grafischekaart ligt, moet je deze ff wat lager zetten en dan kijken of je verder komt met je fsb. Als je dan nog niet verder komt ff de voltage over je cpu wat hoger zetten.
Wat betrefd je temp, hoeveel ventilatoren heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 21:58

freshy98

Atari

Na het tweaken van het BIOS metde guide gevonden op, ik meen, de eerste page van deze thread loopt ie bij mij nu ook stabiel.
Zit nu met m'n 1700+ op 1600MHz.
Gisteravond van 22.30 tot vanochtend 6.00 laten draaien met burn in wizard van sandra. Maximaal 25C (idle is 20C).
145*11 dus. (CPU is gelocked)
Best wel tevreden zo. Ga na het weekend wel verder opschroeven.
Nu eerst een weekend naar m'n vriendin :9

MZZL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai met een ARU, XP2000+@1750mhz, 512 DDR2700 Samsung, Radeon 8500.
Sinds een aantal dagen krijg ik iedere keer als ik opstart een melding dat windows is hersteld van een ernstige fout.
Ik heb goed afgesloten en ondervind verder ook absoluut geen problemen, sterker nog, het systeem loopt superstabiel.
de foutmelding is de volgende:
BCCode : 100000ea BCP1 : 81DF1900 BCP2 : 81D38128 BCP3 : 81EA58E0
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1
Kan iemand hier iets van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 10:11 schreef dism het volgende:
Ik draai met een ARU, XP2000+@1750mhz, 512 DDR2700 Samsung, Radeon 8500.
Sinds een aantal dagen krijg ik iedere keer als ik opstart een melding dat windows is hersteld van een ernstige fout.
Ik heb goed afgesloten en ondervind verder ook absoluut geen problemen, sterker nog, het systeem loopt superstabiel.
Die melding krijgt mijn broertje ook steeds als ie XP heeft opgestart (ik gebruik zelf Linux). Ook restart de pc wel eens spontaan onder XP, daarom gebruikt ie nu maar weer zoveel mogelijk win98.
De foutmelding kun je natuurlijk naar MS sturen, die moeten er vast wel iets van kunnen maken.

Als het goed is komt mijn bordje trouwens vandaag binnen :) Hij is om 8:18 tenminste ingecheckt in het afleverbusje :) . Helaas heb ik nog geen DDR geheugen (dat komt volgende week pas binnen) dus veel meer dan het boekje lezen kan ik nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dan volgens mij toch te maken met een of ander progje, want hij doet het pas een paar dagen, daarvoor draaide ik zeker 3 maanden zonder problemen en dat is al een hele kunst voor een besturingssysteem van good old bill...

Voor jou maar hopen dat dat afleverbusje ook mag vertrekken en niet op de startbaan moet wachten van de vluchtleiding:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Toevallig heb ik die foutmelding gisteravond ook gehad met mijn TB1200@1260 (FSB 140) op een MSI K7T Turbo toen ik de FSB nog verder probeerde te duwen. Soms wil Windows niet normaal afsluiten en ging het mobo hard piepen. Als ik hem dan weer opstart zegt ie dat er een ernstige fout zich heeft voorgedaan in gezelschap van bovenstaande foutmelding. Spontane reboots in Windows heb ik ook gekregen. Toen ik mijn FSB weer op de vertrouwde 140MHz zette, was alles na een extra keertje booten weer normaal.
Helaas heb ik nog geen DDR geheugen (dat komt volgende week pas binnen) dus veel meer dan het boekje lezen kan ik nog niet
Maar dat boekje ken je dan wel van voor naar achter uit je hoofd!
Heeft dan volgens mij toch te maken met een of ander progje, want hij doet het pas een paar dagen, daarvoor draaide ik zeker 3 maanden zonder problemen en dat is al een hele kunst voor een besturingssysteem van good old bill...
Windows 98 heeft bij mij ook weleens een maand zonder ook maar 1 foutmelding gedraaid, maar als de eerste foutmelding er is, dan blijven ze vaak komen. Als 1 schaap over de dam is, volgen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Op vrijdag 26 juli 2002 07:39 schreef marsian het volgende:

[..]

Als je wilt weten of het aan je grafischekaart ligt, moet je deze ff wat lager zetten en dan kijken of je verder komt met je fsb. Als je dan nog niet verder komt ff de voltage over je cpu wat hoger zetten.
Wat betrefd je temp, hoeveel ventilatoren heb je?
1 Op mijn PCU :) en 1 voorin m'n kast hangen... kun je daar wat mee?

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 11:51 schreef dism het volgende:
Voor jou maar hopen dat dat afleverbusje ook mag vertrekken en niet op de startbaan moet wachten van de vluchtleiding:)
Het busje is aangekomen :) Alleen heb ik er nog steeds niets aan zonder RAM :'( . Echt hard dit hoor :/

Boekje heb ik ook al uit. Het valt me alleen wel op dat je er altijd maar 1 IDE kabel bij krijgt. Bijna iedereen heeft er toch 2 nodig?

Ik heb trouwens nog een vraagje: clearen jullie het BIOS ook nog voordat je voor de 1e keer je mobo (naja pc) opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb trouwens nog een vraagje: clearen jullie het BIOS ook nog voordat je voor de 1e keer je mobo (naja pc) opstart?
Heb ik nog nooit gedaan en als ik jou was zou ik het alleen overwegen als je problemen ondervindt.

BTW Leg de handleiding onder je kussen, dan kan je beter overclocken de volgende dag....:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
Op vrijdag 26 juli 2002 15:54 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Het busje is aangekomen :) Alleen heb ik er nog steeds niets aan zonder RAM :'( . Echt hard dit hoor :/

Boekje heb ik ook al uit. Het valt me alleen wel op dat je er altijd maar 1 IDE kabel bij krijgt. Bijna iedereen heeft er toch 2 nodig?

komt omdat je vaak bij je writer/cdrom al een kabel krijgt
en de pc werkt wel met 1 kabel, en daar gaan zij vanuit

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 16:35 schreef Turismo het volgende:

[..]

komt omdat je vaak bij je writer/cdrom al een kabel krijgt
en de pc werkt wel met 1 kabel, en daar gaan zij vanuit
Dat is dus niet waar. Bij mij Lite-on retail zat geen kabel, bij mijn Maxtor DX740 kreeg ik er geen, Bij mijn LG 52x OEM niet, en bij een Lite-on OEM zit er ook niet een bij...

Meestal kreeg ik van Norrod (waar ik toch de meeste mobo's kocht) ook gewoon de 2e kabel er gewoon nog bij. Maar ik kan nu moeilijk een Internetwinkel gaan mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
Op vrijdag 26 juli 2002 15:28 schreef Ronaldude het volgende:

[..]

1 Op mijn PCU :) en 1 voorin m'n kast hangen... kun je daar wat mee?
Ideaal is natuurlijk als je 1 cooler hebt die naar binnen blaast en een die naar buiten blaast (excl. de cooler van je voeding), waarbij de luchtstroom langs je onderdelen gaat (bijvoorbeel voor-onder een cooler naar binnen en achter-boven naar buiten)
Op vrijdag 26 juli 2002 10:11 schreef dism het volgende:
Ik draai met een ARU, XP2000+@1750mhz..........
Netjes. Ik draai zelf me athlon 1,4 @ 1,53. In sisoftsandra net zo snel als een athlon xp 1800+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik ben sinds deze week ook een trotse bezitter van een Aru Ultra. En ik moet zeggen...... :9~ :9~

Ik heb 'm nog niet overgeklokt, ik heb een XP2000 en die is een 34 graden. Ik heb 'm nog niet gestresst, maar ik denk niet dat ie veel warmer zal worden (goede air-flow in mijn kast)

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Op vrijdag 26 juli 2002 18:09 schreef marsian het volgende:

[..]

Ideaal is natuurlijk als je 1 cooler hebt die naar binnen blaast en een die naar buiten blaast (excl. de cooler van je voeding), waarbij de luchtstroom langs je onderdelen gaat (bijvoorbeel voor-onder een cooler naar binnen en achter-boven naar buiten)
[..]
Ik ga er ook 1 bijkopen voor bovenin de kast. Maar scheelt dat echt zoveel dan? Hoe kan ik het beste de bende koelen? Die NoRRoD cooler op mijn CPU kan ik er volgens mij net zo goed afhalen ;), die doet weinig tot niets. Maar wat voor cooler kan ik het beste op mijn CPU zetten, wat voor merk enzo... lawaai maakt me niet uit, is juist mooi! :9~

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Maar wat voor cooler kan ik het beste op mijn CPU zetten, wat voor merk enzo... lawaai maakt me niet uit, is juist mooi!
Ik hoor veel goede geluiden over de Volcano 7. Hoe, wat en waar....geen idee, maar als je ff rondsnuffelt kom je daar wel achter! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook en msi kt3 ultra besteld,met een xp 2200+,en gelijk maar 512mb ram erbij+een 80 gig maxtor 7200 ultra ata(ik krijg m van mijn wijffie dit sys,top he),heb ik voorlopig weer genoeg.Nu heb ik alleen f een vraag over de proc cooler.Ik heb een thermaltake xaser 6000 case besteld,waarin al 5 fans zitten,en daarbij een volcano 7+ cooler voor de processor(ik weet t,tis een stofzuiger),maar ik zit er aan te denken om een volcano 9 te kopen,wie heeft deze al??Is ie goed en stil?
Ik wil trouwens mijn gf3 ti 200 met 128 mb erin stoppen,zou dat de bottleneck worden in mijn nieuwe systeempie,of is deze kaart snel genoeg(ik ben al 1400 euro kwijt,en om nou ook nog een gf4 erin te stoppen!!)

greetz Corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik wil trouwens mijn gf3 ti 200 met 128 mb erin stoppen,zou dat de bottleneck worden in mijn nieuwe systeempie,of is deze kaart snel genoeg(ik ben al 1400 euro kwijt,en om nou ook nog een gf4 erin te stoppen!!)
Die GF3 gaat prima werken in dat bakkie, maar het hangt er wel een beetje vanaf wat je ermee gaat doen. Heb geen ervaring met de Volcano 9. Kijk ff in de search of begin anders een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een tijdje de FSB op de ARU op 140 staan.
Systeem was best stabiel behalve in 3D-games.
Terug naar 137 gaf de nodige verbetering.
Heb nu de FSB weer op 140 gezet en de V-core op 1,775.
Heb net SOF2, F1-2001 en GP4 elk minstens een half uur gespeeld en alles lijkt nu stabiel.
CPU-temp is opgelopen van 42 idle naar 45 idle en stressed zit ik nu op 52 (hoewel het nu ook buiten natuurlijk warmer is)
Ik vraag me alleen af of dit toeval is of dat dit inderdaad de oplossing is geweest voor mijn probleem, had verwacht dat het systeem ook bij normale acties instabiel zou zijn.
Als dit inderdaad de oplossing is geweest, wil ik morgen de FSB en V-core nog wat verder opschroeven om te kijken wat haalbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 21:38 schreef -Moondust- het volgende:

[..]

Ik hoor veel goede geluiden over de Volcano 7. Hoe, wat en waar....geen idee, maar als je ff rondsnuffelt kom je daar wel achter! Succes!
[url="http://www.xxlcases.nl"]www.xxlcases.nl[/url]

greetz Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 22:11 schreef dism het volgende:
Heb sinds een tijdje de FSB op de ARU op 140 staan.
Systeem was best stabiel behalve in 3D-games.
Terug naar 137 gaf de nodige verbetering.
Heb nu de FSB weer op 140 gezet en de V-core op 1,775.
Heb net SOF2, F1-2001 en GP4 elk minstens een half uur gespeeld en alles lijkt nu stabiel.
CPU-temp is opgelopen van 42 idle naar 45 idle en stressed zit ik nu op 52 (hoewel het nu ook buiten natuurlijk warmer is)
Ik vraag me alleen af of dit toeval is of dat dit inderdaad de oplossing is geweest voor mijn probleem, had verwacht dat het systeem ook bij normale acties instabiel zou zijn.
Als dit inderdaad de oplossing is geweest, wil ik morgen de FSB en V-core nog wat verder opschroeven om te kijken wat haalbaar is...
als je wil weten of ie echt stabiel blijft moet je 3D mark een paar keer na elkaar draaien,wanneer hij niet stabiel is loopt deze gegarandeerd vast want er zitten zwaar grafische bewerkingen in

[url="http://www.madonion.com"]www.madonion.com[/url] daar kun je die dloaden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Volcano7. In de winter koelt die goed en de fans draaien op 3000rpm, lekker rustig. In de zomer draaien die fans op 5000+rpm en er wordt lekker veel kabaal gemaakt. Gelukkig is de AWM in Counter-Strike luid genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2001SE heb ik staan en ook in een loop voor ca. 2 uur laten draaien, maar toch maak ik mee dat het systeem onder 3Dmark stabiel "lijkt" en vervolgens in bv SOF-II na ongeveer 30 minuten freezed. vanmiddag liep F1-2001 na nog geen 2 laps op Hockenheim (voorbereiding voor morgen :)) totaal vast, meer na V-core verhoging naar 1,775 kon ik mijn 10 laps voltooien (ben 2 geworden :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 23:02 schreef dism het volgende:
2001SE heb ik staan en ook in een loop voor ca. 2 uur laten draaien, maar toch maak ik mee dat het systeem onder 3Dmark stabiel "lijkt" en vervolgens in bv SOF-II na ongeveer 30 minuten freezed. vanmiddag liep F1-2001 na nog geen 2 laps op Hockenheim (voorbereiding voor morgen :)) totaal vast, meer na V-core verhoging naar 1,775 kon ik mijn 10 laps voltooien (ben 2 geworden :()
welk geheugen heb je en wat zijn de timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512 Samsung PC2700/SPD/Fast command=ultra
Ik heb een tijdje gespeeld met de settings van het geheugen:
CL op 2 werkt niet met FSB140, alle settings die hieronder staan wel, maar geven geen enkele winst, behalve de Fast command: die geeft een behoorlijke boost van normal naar fast en nog een beetje van fast naar ultra.
Dus heb ik alles maar op standaard laten staan, behalve de Fast command; die staat op ultra:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de bios kijk, kan ik naast V-core ook V-ddr en V-agp veranderen.
Heeft dit zin als ik bv de mem-timings wil tweaken of mijn radeon wil opklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de volgende instellingen:
HCLK +33, 2,5 ,3,6,3,4,4QW,enable,ultra
XP2000+ en 512Mb samsung PC2700

FSB=140 1,825 volt
DDR 2,6V

CPU 4898/2432
MEM 2081/1977

Goed waardes? nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 12:51 schreef recaro het volgende:

FSB=140 1,825 volt
DDR 2,6V

CPU 4898/2432
MEM 2081/1977

ik heb dezelfde instellingen maar dan op CAS 2
fsb krijg ik wel niet hoger da 135 nu omdat ik pas een gf4 Ti 4200 erin heb zitten,en die heeft nogal wat power nodig,ik werk nog met mijn standaard voeding van 300Watt maar heb een Enermax voeding van 431 watt besteld en zal dan me fsb hopelijk terug wat kunnen opvoeren want kon voordien zonder problemen 139 halen en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 13:48 schreef thunderdemon het volgende:

[..]

fsb krijg ik wel niet hoger da 135 nu omdat ik pas een gf4 Ti 4200 erin heb zitten,en die heeft nogal wat power nodig,ik werk nog met mijn standaard voeding van 300Watt maar heb een Enermax voeding van 431 watt besteld en zal dan me fsb hopelijk terug wat kunnen opvoeren want kon voordien zonder problemen 139 halen en stabiel
ps: ik heb wel nog alle standaard voltage settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSB=140 1,825 volt
DDR 2,6V

CPU 4898/2432
MEM 2081/1977

/quote

Mooie score:)
Ik draai hetzelfde, heb alleen 1T op disabled (enabled gaf bij mij geen enkele verbetering) en V-core op 1,775; V-ddr op std.

CPU 4868/2434
MEM 2157/2047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Op zondag 28 juli 2002 13:48 schreef thunderdemon het volgende:

[..]

Hey, ik heb ook een 300 watt voeding en een g4ti4200. Moet ik dan een nieuwe voeding kopen om het ding verder te kunnen OC'en? Of komt het door je neon licht en 7 casefans dat je teveel watts gebruikt :P

Ronaldude.nl!!!, Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 21:58 schreef Ronaldude het volgende:

[..]

Hey, ik heb ook een 300 watt voeding en een g4ti4200. Moet ik dan een nieuwe voeding kopen om het ding verder te kunnen OC'en? Of komt het door je neon licht en 7 casefans dat je teveel watts gebruikt :P
ja het is algemeen bekend dat deze snelle grafische kaarten nogal wat power nodig hebben,ik heb mijn kaartje wel al zonder problemen op 300/610 gedraaid,met fsb op 135 en behaalde 10346 punten 3d mark,met zwaarde voeding moet mijn fsb gewoon hoger kunnen,want met me mx440 ging dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat een KUT :( bord. 100% Bagger :r

Alle drivers geupdate, via 4in1, geforce detonators bios etc. Maar de spellen blijven crashen, zelfs 3D mark crasht.
Soms na 5 minuten ofzo, meestal binnen 10 sec.

Oja, WIN XP draait soepel :(

Nooit meer een MSI. Wat een bagger :R

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Madrox schreef op 29 juli 2002 @ 03:11:
Wat een KUT :( bord. 100% Bagger :r

Alle drivers geupdate, via 4in1, geforce detonators bios etc. Maar de spellen blijven crashen, zelfs 3D mark crasht.
Soms na 5 minuten ofzo, meestal binnen 10 sec.

Oja, WIN XP draait soepel :(

Nooit meer een MSI. Wat een bagger :R
Ergens zal het toch wel een fout van jouw zijn ofzow hoor, of je hebt een slecht exemplaar te pakken, moet je gewoon terug sturen dan.
Ik heb alleen maar lof over dit bord! GEEN ENKEL probleem, alles draait goed, no shit.

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb eigenlijk nog niemand over dit bord horen klagen, mits het geen slecht exemplaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien al laat maar heb eerst nog zitten klooien met een 7vrxp als zo vele (kut thg)
onlangs is er weer een zo'n gigabyte goed uit de test gekomen bij thg!.

Zo 1 kt3 ultra , en een 2000+ .
niet aru , heb al raid waar het wel nodig is (1x server, 1x vrouw), en gebruik uit principe geen onboard shit.
gf4 ti4200 , sb live , intel 100+

Zo heb ik het gedaan.
De cpu cooler heel goed erop zetten want de 2000+ wordt erg warm , net zo als de 1400Mhz
Bios settings goed zetten. niet alles op auto maar op iets.
xp installen en de via 4.41 en de nvidia Omega Drivers 29.80 , ook die "amd reg patch" gedaan.
bij die omega drivers zit ook nog een refresh tooltje.

3d bench 2001se 9800 3dmarks, ok

Er is een site waar speciale gemodde bios'sen staan , maar ben die effe kwijt.
Het zou wel leuk zijn alle opties in het bios te hebben.

Wel leuk mobo voor 105euro , voor het eerst een msi , na deze treat gekozen anders was het de asus geworden.
De asus kent nog wel problemen maar worden wel gefixed.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gloednieuwe KT3 mobotje hangt op 'Testing RTC'. :(

Gisteren ook dit bordje gehaald (plus nog wat andere muk). Werkte allemaal lekker met mijn oude WinXP config en hij startte goed op. Ik gooi er een format tegen aan voor een schone install en daarna heb ik in de bootsequence alleen m'n cd-rom geselecteerd. WinXP CD erin, reboot, geen resultaat. De setup wilde niet starten dus heb ik hem maar gereset.

Sindsdien wil hij niet meer booten en blijft alles volgens de DLEDs hangen op 'Testing RTC'. Ik heb al geprobeerd de bios te resetten mbv jumper, batterij in/uit, alles unplugged behalve het noodzakelijke en een andere gfx kaart geprobeerd. Niks blijkt te werken.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
LOL heeft iemand mijn pc toevallig voorbij zien komen? Hij is gisternacht weggevlogen :o

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/sisoft.jpg

[serieus]
heeft iemand enig idee dat ie zo veel rpm aangeeft? Het varrieert ook kei erg, dan 6361, dan 13375, soms zelfs 675000 :o en soms 3071.
Echt vaag ik heb trouwens een Coolermaster DP5-7H53F. En het kabeltje zit gewoon op de cpu fan aansluiting.
[/serieus]

ps let niet op de temp's, het is hier bloedheet op mijn kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Fraggler schreef op 31 juli 2002 @ 11:47:

heeft iemand enig idee dat ie zo veel rpm aangeeft? Het varrieert ook kei erg, dan 6361, dan 13375, soms zelfs 675000 :o en soms 3071.
Echt vaag ik heb trouwens een Coolermaster DP5-7H53F. En het kabeltje zit gewoon op de cpu fan aansluiting.
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb ook de coolermaster DP5-7h53F en MSI KT3... Geen idee hoe het komt. Ik heb Bios v5.4.

Iemand een Idee ???

edit:

Ligt overigens niet aan SiSoft... Andere programma's en ook in de Bios geven ook de wisselende extreem hoge waardes!

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
cdgrit schreef op 31 juli 2002 @ 11:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem!
Heb ook de coolermaster DP5-7h53F en MSI KT3... Geen idee hoe het komt. Ik heb Bios v5.4.

Iemand een Idee ???
Hah! gelukkig ik ben niet de enige :) Ik heb al alle biossen geprobeert, naja niet onder de 5.3 want das wel erg oud. 5.3, 5.4 en 5.5 geven dezelfde error's.
Zou er iets met de fan zelf mis zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de DP5-7h53f en ik denk dat dit komt doordat het een tempgestuurde fan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 12:05:
Heb ook de DP5-7h53f en ik denk dat dit komt doordat het een tempgestuurde fan is.
Nee dat heeft alleen de coolermaster met speed control. Ik heb dus de gewone zonder speed control, hij draait altijd evenhard alleen het mobo geeft varierende waardes weer, zowel in sisoft als in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, misschien los kontakt van RPM draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de KT3 Ultra, zonder ARU. Nu zit er op deze versie geen fan op de chipset, maar alleen een kleine heatsink. De chipsettemperatuur komt met dit warme weer echter boven de 40 graden uit... Meer mensen last van, en is dit zorgwekkend?

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Fraggler schreef op 31 juli 2002 @ 12:14:
[...]

Nee dat heeft alleen de coolermaster met speed control. Ik heb dus de gewone zonder speed control, hij draait altijd evenhard alleen het mobo geeft varierende waardes weer, zowel in sisoft als in de bios.
Ik heb wel de speed control versie, maar daar ligt het dus niet aan.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
El_GringO schreef op 31 juli 2002 @ 12:18:
Ik heb de KT3 Ultra, zonder ARU. Nu zit er op deze versie geen fan op de chipset, maar alleen een kleine heatsink. De chipsettemperatuur komt met dit warme weer echter boven de 40 graden uit... Meer mensen last van, en is dit zorgwekkend?
Kijk ns op mijn plaatje hierboven zou ik zeggen.. :?
Ik heb nogwel die met een fan erop dus je hoeft je geen zorgen te maken, pas als ie instabiel begint te worden. Dan moet je er ef zo'n chrystal orb opzetten ofzo.
Tis gewoon ontzettend warm nu! Maar normaal wordt ie rond de 34graden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn specs

Amd AthlonXP 1800+ (locked) fsb@142
Vcore 1.800
CPUratio Auto
Vmem 2.8
Vagp 1.8
256 Mb Samsung PC2700 brand on brand
256 Mb Samsung PC2700 Twinmos reepje
2/2/5/4/8/en/ultra
Gf3Ti500 standaard clocks (soms 255/550@GTA3)

Suggesties m.b.t. andere zaken zoals S.M.A.R.T., BusMaster, Integrated Pheriphals welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 13:21:
mijn specs

Amd AthlonXP 1800+ (locked) fsb@142
Vcore 1.800
CPUratio Auto
Vmem 2.8
Vagp 1.8
256 Mb Samsung PC2700 brand on brand
256 Mb Samsung PC2700 Twinmos reepje
2/2/5/4/8/en/ultra
Gf3Ti500 standaard clocks (soms 255/550@GTA3)

Suggesties m.b.t. andere zaken zoals S.M.A.R.T., BusMaster, Integrated Pheriphals welkom.
Als iedereen die vragen over overclocken en het bios heeft nou eens ef de eerste 2 pagina's van dit topic leest.. Daar heb ik echt zowat alles uitgelegd, vooral die bios guide moet je ef lezen.
Staat er niet voor niks he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fraggler schreef op 31 juli 2002 @ 13:10:
[...]

Kijk ns op mijn plaatje hierboven zou ik zeggen.. :?
Ik heb nogwel die met een fan erop dus je hoeft je geen zorgen te maken, pas als ie instabiel begint te worden. Dan moet je er ef zo'n chrystal orb opzetten ofzo.
Tis gewoon ontzettend warm nu! Maar normaal wordt ie rond de 34graden bij mij.
Normaal hangt ie bij mij ook rond die temperatuur, instabiel is ie echter nooit :D

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag behoor ik ook tot de gelukkige bezitter van zo'n bordje (zonder RAID, want ik doe alleen aan 10.000+ toeren SCSI >:)) Ben nog druk met uittesten, maar tot nu toe loopt het als een tiet!

Wie heeft er al ervaring met BIOS versie 5.5? Deze versie is al een paar keer langsgekomen, maar het lijkt wel alsof niemand het geprobeerd heeft.

Verder zag ik dat een aantal mensen problemen hadden met het toerental van de DP5-7H53F cooler. Ik heb deze er dus ook op zitten, maar hier geeft ie netjes 3000 toeren aan. Constant en zowel in de BIOS als onder Win2k.

Weet iemand trouwens ook waar die soundbracket te koop is? Ik wil deze namelijk echt wel!

edit:
'k ga wel zelf een optical uitgang maken met de TOTX173 oid. Ben je voor een paar euro klaar en het houd je van de straat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

ik heb een best wel irri probleem en dat is dat mijn achter speakers niet doen :?
heeft nog iemand meer dit prob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:34:
Sinds vandaag behoor ik ook tot de gelukkige bezitter van zo'n bordje (zonder RAID, want ik doe alleen aan 10.000+ toeren SCSI >:)) Ben nog druk met uittesten, maar tot nu toe loopt het als een tiet!

Wie heeft er al ervaring met BIOS versie 5.5? Deze versie is al een paar keer langsgekomen, maar het lijkt wel alsof niemand het geprobeerd heeft.

Verder zag ik dat een aantal mensen problemen hadden met het toerental van de DP5-7H53F cooler. Ik heb deze er dus ook op zitten, maar hier geeft ie netjes 3000 toeren aan. Constant en zowel in de BIOS als onder Win2k.

Weet iemand trouwens ook waar die soundbracket te koop is? Ik wil deze namelijk echt wel!

edit:
'k ga wel zelf een optical uitgang maken met de TOTX173 oid. Ben je voor een paar euro klaar en het houd je van de straat :)
Ik heb die 5.5 er al opgehad maar merkte eig geen verschil, staat ook niet echt iets spannends in de changelog :) K heb de 5.3 maar weer terug gezet omdat die het beste schijnt te zijn om te ocen, kweet nie maar voor me gevoel maar weer terug gezet.
Ik denk ook dat niemand die test omdat er gewoon ZEER weinig problemen zijn met dit bord :D Alleen dan met die rpm waardes, maarja dat boeit me echt geen kont.

Ps ik heb trouwens net mijn nieuwe Antec 400watt voeding erin en draait toppie :P Draai nu superstabiel @ 150mhz met snelste timings en zelfs nog met de lock op mijn xp! Eerst ging ie vanaf 145 al moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette newbie vraag waarschijnlijk, maar ik kan niet zoeken met de search, forgive me :)
Is het mogelijk om DIMM (geen ddr dus) geheugen op de kt3 aru te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh..... al op de msi site de specs van het bord bekeken..? :X
Kt3

Zal ook uit beleefdheid dan maar ff een antwoord geven

NEE !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
als je jullie pc2700 geheugen hebben hebben jullie hem synchroom lopen of asyncroom ? 133/133 of 133/166 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 01 augustus 2002 @ 13:22:
als je jullie pc2700 geheugen hebben hebben jullie hem synchroom lopen of asyncroom ? 133/133 of 133/166 ?
Ik heb em op 133 /hclk+33 draaien
Ben geen overclocker, verder loopt het goed en stabiel zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een rare kronkel ontdenkt in BIOS 5.4; als je geen IDE drives hebt en boot van SCSI, dan moeten beide IDE channels ge-enabeled zijn. Anders booten m'n SCSI schijven niet.
Lekker vaag dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Joepiee!!! Vanaaf wordt mijn XP'tje eindelijk geunlocked door Rick2001 :D
Ben benieuwd hoe ver ik dan mn bordje krijg! Mijn streven is minimaal 180mhz FSB :P Aangezien mijn geheugen nu asynchrome al op 189mhz @ snelste timings draait :P :P moet dat wel lukken, maybe wel 200mhz fsb :o Ben ook benieuwd hoe ver mijn AROGA core komt!
Post morgen wel ef de resultaten!
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.