As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
gewoon een Live! Value Player. Kan je wel goedkoop krijgen, zowel nieuw als tweede hands.
Er zijn al zoveel opvolgers op die kaart verschenen:
Live! 1024, Live! 4.1 Digital, Live 5.1 en Audigy. De prijs zal dus wel meevallen
Er zijn al zoveel opvolgers op die kaart verschenen:
Live! 1024, Live! 4.1 Digital, Live 5.1 en Audigy. De prijs zal dus wel meevallen
www.triathlete.nl
Verwijderd
Ik heb mijn AWE64 ISA vervangen voor een SB128. De 5.1 werkte helaas niet bij mij. De SB128 is echt stukken beter dan de AWE64. De AWE64 was toen ie net uit was toch niet echt goedkoop.
Het is ook alleen voor MIDI, niet voor andere grappen. Het enige wat er op die computer draait is Qbase VST (ofzo).
Maar ja, ik kijk wel voor een kaartje. EMU chipset is wel goed volgens mij, wat ik kon zien zit dat zo'n beetje op elke kaart die goed aangeprezen wordt.
DANK!
Maar ja, ik kijk wel voor een kaartje. EMU chipset is wel goed volgens mij, wat ik kon zien zit dat zo'n beetje op elke kaart die goed aangeprezen wordt.
DANK!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:16
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
geen sb128 nemen
echt minimaal voor live! gaan.
vooral met midi en als je wat meer wilt is de 128 zoo brak
echt minimaal voor live! gaan.
vooral met midi en als je wat meer wilt is de 128 zoo brak
Terratec is ook wel leuk meestal. Maar gebruikt hij het om MIDI af te spelen? Want dan moet je eigenlijk gewoon een goeie wavetable kaart hebben, alleen zijn die er niet echt veel meer tegewoordig volgens mij.
* Bigs denkt terug aan zijn goeie ouwe GUS.. die speelde nog eens midi's
Verwijderd
SB128 PCI heb ik een jaar mee lopen kloten, allerlei gedoe (vastlopers OF midi werkte niet EN/OF gekraak/gepop - eea afhankelijk van de gebruikte drivers onder win98). Na een jaar was ik het beu en heb hem er uit gehaald.
Als je wilt ruilen kun je hem krijgen, ik kan die AWE64 wel gebruiken voor mijn 2e systeem.
Maar een SBlive >>> SB128, en dan zeg ik er nog bij dat ik toch al geen fan ban van Creative geluidskaarten.
Als je wilt ruilen kun je hem krijgen, ik kan die AWE64 wel gebruiken voor mijn 2e systeem.
Maar een SBlive >>> SB128, en dan zeg ik er nog bij dat ik toch al geen fan ban van Creative geluidskaarten.
Verwijderd
Hoi
koopt alsjeblieft geen sblive want die midi poort is zo brak. Ik heb geprobeert te werken met een sblive onder logic op de midi poort maar als ik een midi file afspeelde kreeg ik radom instrumenten change oftewel ik wou een piano zodra ik hem aan zette sprong mijn syntesizer naar een trompet en dan weer naar piano of iets anders heel vaag.
Ik heb nu 2 sblives liggen een 5.1 (deze zuigt) en een live player value (deze was niet veel beter) bij deze was op een gegeven moment de connector van de midi poort brak ik moets de bouten van de midi stekker zo vastschroefen dat ze bijna broken van spanning.
De 5.1 heb ik nu en deze was weer eens van de oprispping kopen omdat ik niet kon sparen voor een terratec (die maar duur blijven) maar ik lees over het algemeen dat terratec beter midi support heeft in de profi programmas en dat een sb kaartje toch meer voor Magix music maker is, daar is niks mis mee maar ja je betaalt voor wat je er mee wilt
Mzzl
koopt alsjeblieft geen sblive want die midi poort is zo brak. Ik heb geprobeert te werken met een sblive onder logic op de midi poort maar als ik een midi file afspeelde kreeg ik radom instrumenten change oftewel ik wou een piano zodra ik hem aan zette sprong mijn syntesizer naar een trompet en dan weer naar piano of iets anders heel vaag.
Ik heb nu 2 sblives liggen een 5.1 (deze zuigt) en een live player value (deze was niet veel beter) bij deze was op een gegeven moment de connector van de midi poort brak ik moets de bouten van de midi stekker zo vastschroefen dat ze bijna broken van spanning.
De 5.1 heb ik nu en deze was weer eens van de oprispping kopen omdat ik niet kon sparen voor een terratec (die maar duur blijven) maar ik lees over het algemeen dat terratec beter midi support heeft in de profi programmas en dat een sb kaartje toch meer voor Magix music maker is, daar is niks mis mee maar ja je betaalt voor wat je er mee wilt
Mzzl
Verwijderd
Terratec all the way.
Ik heb zelf de Terratec DMX Xfire 1024.
Het model erboven heeft goede ondersteuning voor midi.
Terratec
Ik heb zelf de Terratec DMX Xfire 1024.
Het model erboven heeft goede ondersteuning voor midi.
Terratec
Verwijderd
awe 64gold heeft nog een hardware matige midi op zitten
dus ik zal persoonlijke even kijken
voor geheugen uitbreiding voor die kaart
en voor anderen software
en anders een philips geluidskaart kopen
ook deze heeft een hardware matige midi op zitten
dus ik zal persoonlijke even kijken
voor geheugen uitbreiding voor die kaart
en voor anderen software
en anders een philips geluidskaart kopen
ook deze heeft een hardware matige midi op zitten
Ik moet dan gelijk weer denken aan m'n korg kaartje die ik toen op m'n SB had. Geweldig was dat toenOp donderdag 20 juni 2002 16:22 schreef Bigs het volgende:
Terratec is ook wel leuk meestal. Maar gebruikt hij het om MIDI af te spelen? Want dan moet je eigenlijk gewoon een goeie wavetable kaart hebben, alleen zijn die er niet echt veel meer tegewoordig volgens mij.
hoe zit het eigenlijk met het frequentiebereik van dit soort buget kaarten?
En waar zijn de duurdere kaarten nu eigenlijk beter in?
ik ga binnenkort een setje esl's bouwen en dan wil ik ook even gaan kijken naar een andere geluidskaart...
En waar zijn de duurdere kaarten nu eigenlijk beter in?
ik ga binnenkort een setje esl's bouwen en dan wil ik ook even gaan kijken naar een andere geluidskaart...
Ik denk dat de TS ondertussen wel een nieuwe kaart gevonden heeftGREENSKiN schreef op 29 mei 2004 @ 12:29:
Heeft ie niet meer aan zoiets?
http://www.edirol.com/products/info/sd80.html
Leave only footprints, take only memories
Wat dacht je van de Live! dan? Die ondersteunt door zijn SoundFonts juist een enorme hoeveelheid aan wavetable MIDI geluiden. Zelf gebruik(te) ik altijd Soundfonts van rond de 100MB en dan is de kwaliteit van de MIDI geluiden erg goed!Bigs schreef op 20 juni 2002 @ 16:22:
Want dan moet je eigenlijk gewoon een goeie wavetable kaart hebben, alleen zijn die er niet echt veel meer tegewoordig volgens mij.
Je kunt de kwaliteit nog hoger opschroeven door de tracks stuk voor stuk naar WAV om te zetten, waarbij je gebruik maakt van een dedicated Soundfont per track. Zo'n dedicated Soundfont bevat dan slechts 1 (soms meer) instrument in een superkwaliteit. Voor de piano partij had ik bijvoorbeeld een Soundfond van 50MB.
Daarna zet je die WAV's in een multritracker weer in elkaar. Kun je ook nog wat leuke (VST) effecten er op los laten.
hallo!! dit topic is al relatief oud, en om niet een heel nieuw topic te openen had ik hier dus even een vraagje gesteld....
lijkt me handig als jullie dus niet op die vraag van de topic starter ingaan tenzij hij zelf om commentaar vraagt.
lijkt me handig als jullie dus niet op die vraag van de topic starter ingaan tenzij hij zelf om commentaar vraagt.
Verwijderd
Op een budgetkaart:
- is het aantal aansluitmogelijkheden meestal beperkt.
- moet bespaard worden op kwaliteit van filters/componenten.
- staat driverontwikkeling op een laag pitje
en dan heb je nog de uitzonderingen die de 'regel' bevestigen. Kort gezegd: er zijn zoveel voor/nadelen aan budgetkaarten als er kaarten zijn
welke budget geluidskaart voor hifi
Beste geluidskaart (prijs-prestatie)
Geluidskaart kopen: kan niet kiezen
Budget geluidskaart kopen ! welke ?
Budget geluidskaart met EAX 2.0 en digi in/out
Welke geluidskaart?
Lijkt mij handiger als je eerst een paar vergelijkende reviews doorneemt van een paar budget en top geluidskaarten dan je 'kleine vraagjes' in oude topics te verstoppen
http://www.3dss.com/reviews.html#Soundcard
Google: measured frequency response budget soundcard
Google: budget soundcard review
- is het aantal aansluitmogelijkheden meestal beperkt.
- moet bespaard worden op kwaliteit van filters/componenten.
- staat driverontwikkeling op een laag pitje
en dan heb je nog de uitzonderingen die de 'regel' bevestigen. Kort gezegd: er zijn zoveel voor/nadelen aan budgetkaarten als er kaarten zijn
welke budget geluidskaart voor hifi
Beste geluidskaart (prijs-prestatie)
Geluidskaart kopen: kan niet kiezen
Budget geluidskaart kopen ! welke ?
Budget geluidskaart met EAX 2.0 en digi in/out
Welke geluidskaart?
Lijkt mij handiger als je eerst een paar vergelijkende reviews doorneemt van een paar budget en top geluidskaarten dan je 'kleine vraagjes' in oude topics te verstoppen
http://www.3dss.com/reviews.html#Soundcard
Google: measured frequency response budget soundcard
Google: budget soundcard review
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()