Ho.. stop! Niet meteen sluiten 
Ik heb namelijk vrij specifieke eisen voor mijn nieuwe geluidskaart. Het belangrijkste is namelijk dat het goed werkt met dragon dictate Dragon Dictate raad zelf een "Creative Labs Sound Blaster 16 or equivalent sound board that supports 16-bit recording" aan maar ja, creative is volgens velen prut (en zekers met mijn Via + AMD)
Verder wil ik redelijke midi-mogelijkheden en natuurlijk wat lekker geluid met games. Ik heb een redelijk ruim budget: f300 - f500 ofzo. Ik zat te denken aan de Hoontech SoundTrack Audio DSP24 Value maar jullie hebben vast wel meer ideeen
Dus het belangrijkste: Dragon Dictate, midi, games en geen Live
Verder nog ideeen voor een set mooie speakers (ong. f300,-)?
Ik heb namelijk vrij specifieke eisen voor mijn nieuwe geluidskaart. Het belangrijkste is namelijk dat het goed werkt met dragon dictate Dragon Dictate raad zelf een "Creative Labs Sound Blaster 16 or equivalent sound board that supports 16-bit recording" aan maar ja, creative is volgens velen prut (en zekers met mijn Via + AMD)
Dus het belangrijkste: Dragon Dictate, midi, games en geen Live
Verder nog ideeen voor een set mooie speakers (ong. f300,-)?
edit:
Ik lees net dat deze kaart niet zo goed is voor games (geen A3D, EAX) Dus welke kaart is en goed met DD en goed met midi en goed met games? (4.1/5.1)
Ik lees net dat deze kaart niet zo goed is voor games (geen A3D, EAX) Dus welke kaart is en goed met DD en goed met midi en goed met games? (4.1/5.1)