Budget geluidskaart kopen ! welke ?

Pagina: 1
Acties:

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Ik ben op zoek naar een budget geluidskaart te kopen :) zit nu met een onboard ac 97 :( ik wil overstappen omdat me ac 97 vaak kapt met geluid geven :(
Ik ga me geluidskaart gebruiken voor gamen en af en toe wat mp3.
Aangezien ik ook van plan ben om binnekort een 2.1 geluidsset te kopen (creative 2400 oid) ipv me simpele stereo torentje + boxen
nu heb ik 3 geluidskaarten uitgezocht in de prijs klasse tot 40 euro :
Creative Labs SBLive 5.1 € 37,-
-E-mu Systems®, Inc. EMU10K1 music synthesis engine
ondersteunt:
-Accelerates Microsoft® DirectSound® and DirectSound® 3D
-Hardware acceleration of EAX 1.0; in games
-Creative Multi Speaker Surround (CMSS) technology places any mono or stereo source in a 360º audio space

Hercules Muse 5.1 DVD € 25,-
CMI-8738 LX chip
ondersteunt:
- Microsoft DirectSound; 3D, - EAX 1.0, EAX2.0 , A3D 1.0, - I3DL2;, MacroFX;, MultiDrive;, ZoomFX;, EnvironmentFX;
- - Microsoft DirectSound; & DirectMusic;
- Dolby Surround ;
- Dolby Digital;
(er is ook nog een muse XL zonder dolby digital/surround en zonder 5.1 maar voor 15 euro)

Terratec SoundSystem 512i Digital € 36,-
YAMAHA S-YXG50 SoftSynthesizer
Ondersteunt:
DirectSound / 3D, A3D 1.0, EAX 1.0

Nu spreekt die hercules muse mij erg aan, mede door zijn lage prijs en ondersteuing voor eax 2.0 en a3d, dolby digital en surround. Maar zal deze kaart veel onderdoen voor de terratec of creative ? Wie kan mij met deze kwestie advies geven ?

rare tekens :? knippen en plakken geflopt ofzo :?

[ Voor 0% gewijzigd door DirtyHennessy op 01-10-2002 20:38 . Reden: strange ]

Verwijderd

ik zelf heb nog een muse xl dat was nog met 4.1 geluid, maar dat is gewoon redelijk goed. En zeker goed als je kijkt naar wat die kost. Zal nu nog maar een euro of 15 kosten schat ik. Is dat geen optie voor je?