Ik heb het volgende probleem: Ik heb een oude Denon 2x80 watt versterker aangesloten op 2 Dali Blue 3003 speakers. Ik heb op het moment een creative soundblaster live! 4.1 in mijn computer zitten en wil nu muziek luisteren via mn pc. De SB vind ik maar matig klinken en nu wil ik een betere geluidskaart. Omdat de geluidskaart op mijn Denon aangesloten wordt maakt al dat 7.1 enzo niet uit.
Nu heb ik een paar vragen:
- kan ik een versterker met een analoge coax aansluiten op een digitale coax
uitgang van een geluidskaart
- maakt de geluidschip nog wat uit of alleen de uitgang
- welke geluidskaart kunnen jullie me aanbevelen
Mijn budget is alleen helaas wat beperkt na al die aankopen en ik vind bedragen van 120 euro voor die paar keer muziek luisteren een beetje overdreven. Ik ben van plan rond de 50 euro uit te geven maar ben bereid om tot max. 70 te gaan als dit echt zo'n verschil maakt.
Ik weet dat zo'n soortgelijk topic al eens geweest is, maar mijn situatie is iets anders omdat ik geen digitale ingang heb, mijn budget beperkt is en het ondertussen al weer wat later is en er weer genoeg ontwiklkelingen zijn geweest op pc audio gebied.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, het advies bij de pc zaken was wat eentonig: Audigy 2, maar dit geloof ik niet zo (zelfde prijs als bijv. Terratec, maar veel functies die ik ni zal gebruiken)
Groeten,
Marcel
Nu heb ik een paar vragen:
- kan ik een versterker met een analoge coax aansluiten op een digitale coax
uitgang van een geluidskaart
- maakt de geluidschip nog wat uit of alleen de uitgang
- welke geluidskaart kunnen jullie me aanbevelen
Mijn budget is alleen helaas wat beperkt na al die aankopen en ik vind bedragen van 120 euro voor die paar keer muziek luisteren een beetje overdreven. Ik ben van plan rond de 50 euro uit te geven maar ben bereid om tot max. 70 te gaan als dit echt zo'n verschil maakt.
Ik weet dat zo'n soortgelijk topic al eens geweest is, maar mijn situatie is iets anders omdat ik geen digitale ingang heb, mijn budget beperkt is en het ondertussen al weer wat later is en er weer genoeg ontwiklkelingen zijn geweest op pc audio gebied.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, het advies bij de pc zaken was wat eentonig: Audigy 2, maar dit geloof ik niet zo (zelfde prijs als bijv. Terratec, maar veel functies die ik ni zal gebruiken)
Groeten,
Marcel