Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef ND het volgende:
[..]
Mja pcies! Maar meer dan de helft denkt hier dat zo'n fan, die je maar onder je kast moet plakken, de PC 10 meter de lucht in moet tillen, MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID, DAT IS DUS NIET ZO

Het enige wat er moet gebeuren is, dat tussen een vlakke ondergrond, en een vlakke plaat (waar de pc opkomt) een KLEIN laagje lucht komt te zitten, waar de plaat zogenaamd op zweeft.
btw, wel externe voeding, anders is ie te zwaar. Dit bewijst dus dat een casefan WEL zichzelf kan heffen

Ik heb een jaar geleden iets uitgeprobeerd, en ik zal ff vergelijking maken.
Je neemt een 8/12 cm Casefan, deze plaats je zo, dat de stuwdruk OMLAAG staat gericht, zet em bijvoorbeeld op tafel. Zet de fan aan. En wat zie je?? De fan komt met GEEN mogelijkheid, maar dan ook geen kleine mm van de tafel.
Experiment 2 :
Men gaat naar een Chinese Afhaal restaurant, en bestelt een porsie witte lijst

, deze word aan je gegeven in een witte plastike bakje (rechthoekvorm). Smul de rijst op, en maak je bakje schoon

. Maak vervolgens een gat in de bodum van het bakje, dat PRECIES even groot is als de diameter van je fanbladen. Zet het bakje ondersteboven (dus met de opening naar beneden) en tape je casefan nu op de bodum, met de straal naar beneden gericht. Zet je casefan aan, en wat zie je !?????? JUIST, het bakje heft zich net 2 mm van de tafel, en als je hem een duwtje geeft, dat zweeft deze over de tafel. Zet je fan uit, en geef em is nog een duwtje, je ziet dat dat meer moeite kost

Ik had geen chinees gegeten maar ik had nog een fanduct van 12x12 naar 12x24cm
ikke Ys-60 cfm fan er in gezet, no go
toen sunon 90cfm fan er in gezet, weer no go
ik rende naar beneden, pakte mijn gehoorbescherming,
pakte mijn delta 120hp, sluit ik hem aan op een at voeding, en klapte de voeding er uit

toen maar man lab voeding gepakt, en ja hoor
HET LUKTE
ps YS en sunon 0,1A en 0,15A de delta trekt 2,6A
Edit: op 16V gaat ie best snel vooruit