Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Hoovercraft bouwen

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scribble
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 10:22
Op maandag 17 juni 2002 15:54 schreef Vipertje het volgende:
..... gebruik dan m x g (massa maal gewicht in kg) om te berekenen hoeveel Newton de zwaartekracht is op je kast.
En ik altijd maar denken dat massa ook in kg was...
Het is M * g, dat klopt idd, maar g staat voor 'gravitatie' en dit is op aande 9,8 meter per seconde kwasraat (het is een versnelling :P )

Edit: oeps, niet gezien dat dit topic al 8 pagina's lang was, sowy |:( ... evengoed dan nog deze verbetering ;)

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 22:02
Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef ND het volgende:

[..]

Mja pcies! Maar meer dan de helft denkt hier dat zo'n fan, die je maar onder je kast moet plakken, de PC 10 meter de lucht in moet tillen, MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID, DAT IS DUS NIET ZO ;) Het enige wat er moet gebeuren is, dat tussen een vlakke ondergrond, en een vlakke plaat (waar de pc opkomt) een KLEIN laagje lucht komt te zitten, waar de plaat zogenaamd op zweeft.

btw, wel externe voeding, anders is ie te zwaar. Dit bewijst dus dat een casefan WEL zichzelf kan heffen :)
Ik heb een jaar geleden iets uitgeprobeerd, en ik zal ff vergelijking maken.
Je neemt een 8/12 cm Casefan, deze plaats je zo, dat de stuwdruk OMLAAG staat gericht, zet em bijvoorbeeld op tafel. Zet de fan aan. En wat zie je?? De fan komt met GEEN mogelijkheid, maar dan ook geen kleine mm van de tafel.

Experiment 2 :
Men gaat naar een Chinese Afhaal restaurant, en bestelt een porsie witte lijst :P, deze word aan je gegeven in een witte plastike bakje (rechthoekvorm). Smul de rijst op, en maak je bakje schoon :P :+. Maak vervolgens een gat in de bodum van het bakje, dat PRECIES even groot is als de diameter van je fanbladen. Zet het bakje ondersteboven (dus met de opening naar beneden) en tape je casefan nu op de bodum, met de straal naar beneden gericht. Zet je casefan aan, en wat zie je !?????? JUIST, het bakje heft zich net 2 mm van de tafel, en als je hem een duwtje geeft, dat zweeft deze over de tafel. Zet je fan uit, en geef em is nog een duwtje, je ziet dat dat meer moeite kost ;) :z
Ik had geen chinees gegeten maar ik had nog een fanduct van 12x12 naar 12x24cm
ikke Ys-60 cfm fan er in gezet, no go
toen sunon 90cfm fan er in gezet, weer no go
ik rende naar beneden, pakte mijn gehoorbescherming,
pakte mijn delta 120hp, sluit ik hem aan op een at voeding, en klapte de voeding er uit >:) toen maar man lab voeding gepakt, en ja hoor HET LUKTE

ps YS en sunon 0,1A en 0,15A de delta trekt 2,6A

Edit: op 16V gaat ie best snel vooruit :)

Reality beats fiction by far!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op woensdag 19 juni 2002 21:03 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Ik had geen chinees gegeten maar ik had nog een fanduct van 12x12 naar 12x24cm
ikke Ys-60 cfm fan er in gezet, no go
toen sunon 90cfm fan er in gezet, weer no go
ik rende naar beneden, pakte mijn gehoorbescherming,
pakte mijn delta 120hp, sluit ik hem aan op een at voeding, en klapte de voeding er uit >:) toen maar man lab voeding gepakt, en ja hoor HET LUKTE

ps YS en sunon 0,1A en 0,15A de delta trekt 2,6A

Edit: op 16V gaat ie best snel vooruit :)
Heb je je Sunons en YS met die fanduct gedaan? Heb je ook geprobeerd zonder? :7 (Stond je fan wel in de goede richting? :P)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

PICS :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Op woensdag 19 juni 2002 20:13 schreef Scribble het volgende:

[..]

En ik altijd maar denken dat massa ook in kg was...
Het is M * g, dat klopt idd, maar g staat voor 'gravitatie' en dit is op aande 9,8 meter per seconde kwasraat (het is een versnelling :P )

Edit: oeps, niet gezien dat dit topic al 8 pagina's lang was, sowy |:( ... evengoed dan nog deze verbetering ;)
[zeikmode] fout, de gravitatie kracht op aarde is niet 9,8, deze verschilt her en der. In nederland is deze 9,81, maar op de evenaar is deze 9,83, ook is het geen versnelling, maar een soort van constante. [/zeikmode]

Maar ik zie dit dus ook echt niet uitgevoerd worden, alleen diehard modelbouwer die ook van tweaken houdt maakt zoiets.

Verwijderd

mwah een kast is prima om te laten zweven hoor.
ik heb eens een 'hoovercraft' geklust door een ronde plaat (dia 100cm) te nemen, daar een vuilniszak omheen te vouwen en vast te nieten, daarna gaffa-tapen!.
je moet er wel voor zorgen dat de vuilniszak er ruim omheen zit, dus als je die plank oppakt je een soort druppel/bolvorm ziet. daarna precies in het midden een rond schijfje vastgeschroefd (10cm) zodat de zak in het midden vast zit. dan krijg je een soort donut vorm, aan de binnen kant van de donut prik je met een priem wat gaatjes zodat de lucht de donut kan vullen. en vervolgens een stofzuigerslang in de plank gemonteerd en op een 800watt blader-blazer aangesloten. dit zweefde best prima over een vlakke betonnen vloer. hij kon zelfs een zak cement (middelgrote) prima verplaatsen: zak erop, blazer aan, schop ertegen en blijven rennen tot je verlengsnoer ophoudt.

moraal: een zwefende compu werkt en kan prima, je moet alleen meer in de richting van hoovercraft-skirts en 800watt fans gaan denken dan case-fans, die dingen leveren totaal geen druk, de kans is ook groot dat als je geen benzine motoren in het verhaal wil hebben je dat ding nooit self-propelled krijgt.

hoop dat je er wat aan hebt :)

• BaRF
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 20 juni 2002 01:21 schreef FrUitSkI het volgende:
mwah een kast is prima om te laten zweven hoor.
ik heb eens een 'hoovercraft' geklust door een ronde plaat (dia 100cm) te nemen, daar een vuilniszak omheen te vouwen en vast te nieten, daarna gaffa-tapen!.
je moet er wel voor zorgen dat de vuilniszak er ruim omheen zit, dus als je die plank oppakt je een soort druppel/bolvorm ziet. daarna precies in het midden een rond schijfje vastgeschroefd (10cm) zodat de zak in het midden vast zit. dan krijg je een soort donut vorm, aan de binnen kant van de donut prik je met een priem wat gaatjes zodat de lucht de donut kan vullen. en vervolgens een stofzuigerslang in de plank gemonteerd en op een 800watt blader-blazer aangesloten. dit zweefde best prima over een vlakke betonnen vloer. hij kon zelfs een zak cement (middelgrote) prima verplaatsen: zak erop, blazer aan, schop ertegen en blijven rennen tot je verlengsnoer ophoudt.

moraal: een zwefende compu werkt en kan prima, je moet alleen meer in de richting van hoovercraft-skirts en 800watt fans gaan denken dan case-fans, die dingen leveren totaal geen druk, de kans is ook groot dat als je geen benzine motoren in het verhaal wil hebben je dat ding nooit self-propelled krijgt.

hoop dat je er wat aan hebt :)
wel cool idee: pc met benzine motor :9

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat een fohn... voor zoon klein licht dingetje verassend veel kracht heeft.. als je de verwarming en de schakelaarszooi eruit zou halen zou ie al wat lichter zijn.. ik denk dat hier wel een toetsenbord mee op te tille valt...

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

OK.. wat dus belangrijk is is dat er geen directe "lift" vereist is: Je kunt het namelijk gewoon doen door druk op te bouwen in de rok. Meer dan de helft van de replies is gebaseerd op het feit dat men denkt dat er een directe lift moet zijn. Terwijl gevraagd werd om de mogelijkheden van een hoovercraft, gaan mensen zoeken naar "helikopter" oplossingen. Met 3 grote casefan's en een zo klein mogelijke rok kan dit nog best eens een haalbaar plan zijn. :D (na enige tijd nagedacht te hebben komt ook Jaap tot inkeer) >:)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Peertje NL
  • Laatst online: 12-11 22:02
Op woensdag 19 juni 2002 22:01 schreef BaRF het volgende:
PICS :)
ik heb hem nu in een ronde emmer (5l) gebouwt van 20cm doorsnede, bodem er uit gehaalt en sunon er ingehangen, wederom niks, de delta doet het hier een stuk beter, alleen is er 1 nadeel dat ie gaat rond draaien :)
Op woensdag 19 juni 2002 21:24 schreef ND het volgende:

[..]

Heb je je Sunons en YS met die fanduct gedaan? Heb je ook geprobeerd zonder? :7 (Stond je fan wel in de goede richting? :P)
nee die leveren veel te weinig druk, je moet zo ie zo naar een delta (of een EBM) gaan

Reality beats fiction by far!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
He, lijkt me kewl plan. Het moet zeker te doen zijn. Als je er maar genoeg druk onder krijgt. Daar heb je toch nog wel een best pittege motor voor nodig. Maar heb je dan niet het probleem, dat je PC gaat flippen van de machnetische straling?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Delta HP 120mm fans? :D

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 19:13
Best handig als je kast zweefd, dan heb je ook niet zoveel last van resonantie na je bueau enzo... Lekker stil :P

Verwijderd

Hmm... ziet niemand iets in mn idee van elektromagenten? Volgens mij kan dat ook wel gaan werken.. krijg je zoiets onder je PC:
| |
| | <-- Permanente magneet
|____|
|\ /|
| \________/ | <-- Elektromagneet
| o o o o |
|_______ ___|

^
met knopjes! :P

Verwijderd

K*t, nog steeds is 'plaatje' verneukt... :'(

edit:
Aargh, Endoria is ook down! Probeer ik één keer een plaatje te maken, gelijk plaatje verneukt en als ik een echte wil maken is er weer eens geen hosting :(
In ieder geval begrijpen jullie wat ik bedoel met dat idee van de elektromagneten?

Verwijderd

Die elektromagneten heb ik op een Exo gezien toen ik nog op de middelbare school zat, dat kan inderdaad alleen je moet er wel voor zorgen dat die kast op de juiste plek ik het magnetisch veld blijft, op school deden ze dat door een soort goot te maken waarin dat zweeftreintje bleef, hij zat dus altijd op een ideale plek.

verder was het toch de bedoeling dat je je comp een LAN binnen kon zweven, om nou steeds een complete zweefbaan aan te leggen, dan kan je toch beter effe sjouwen volgens mij :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 09:33 schreef BaRF het volgende:

[..]

wel cool idee: pc met benzine motor :9
Kuchekuche!Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stefanm/fun/rasta.gif
Jij liever in de rook dan ikke >:)

Maar is een cewl idee, een hoover pc!, en lekker koel in de zomer! 8-)

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op donderdag 20 juni 2002 20:05 schreef CybErik het volgende:
K*t, nog steeds is 'plaatje' verneukt... :'(

edit:
Aargh, Endoria is ook down! Probeer ik één keer een plaatje te maken, gelijk plaatje verneukt en als ik een echte wil maken is er weer eens geen hosting :(
In ieder geval begrijpen jullie wat ik bedoel met dat idee van de elektromagneten?
Mijn electronica kennis (tot zover die kan rijken >:)) denkt dat dat magnetische veld (al is ie maar klein) voor de SMD onderdelen/componenten op je Moederbord GIGANTISCH groot zal zijn :7 Vinden ze niy egt leuk.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Kijk hier eens: http://www.flymo.com/

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stefanm/fun/rasta.gif

Poeh hey, dies vet :D

Anyway.. je idee is grappig maar wordt gegarandeerd lawaaierig..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 20:01 schreef CybErik het volgende:
Hmm... ziet niemand iets in mn idee van elektromagenten? Volgens mij kan dat ook wel gaan werken.. krijg je zoiets onder je PC:
| |
| | <-- Permanente magneet
|____|
|\ /|
| \________/ | <-- Elektromagneet
| o o o o |
|_______ ___|

^
met knopjes! :P
Zo'n magnetisch veld is niet zo lekker voor je computer :+

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 19:00
Op donderdag 20 juni 2002 00:48 schreef dr.lowtune het volgende:
[zeikmode] fout, de gravitatie kracht op aarde is niet 9,8, deze verschilt her en der. In nederland is deze 9,81, maar op de evenaar is deze 9,83, ook is het geen versnelling, maar een soort van constante. [/zeikmode]
[zeikmode]:+
Heu g heet ook wel de "valversnelling" en is gedefineerd als
g=9.8 m/s^2 (afgerond) en heeft alle eigenschappen van een versnelling.
[/zeikmode]

Verder heeft dit hele idee me wel aan het denken gezet, maar ik denk dat de meeste pc-fans gewoon niet in staat zijn om druk op de bouwen. De constructie is om zoveel mogelijk lucht te verplaatsen, niet om dit met een zo groot mogelijke kracht te doen. Daar "lekken" ze teveel voor, maar ik denk dat ik binnenkort wel es ff ga klooien met wat oude fans :)

Anything goes !!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Op vrijdag 21 juni 2002 12:12 schreef MoodSwing het volgende:

[..]

[zeikmode]:+
Heu g heet ook wel de "valversnelling" en is gedefineerd als
g=9.8 m/s^2 (afgerond) en heeft alle eigenschappen van een versnelling.
[/zeikmode]
[knip]
Wist je dat mensen zeiken irritant vonden?

Verwijderd

Maar je moet toch ook nog kunnen slapen?? en als die fans aan het blazen gaan..... WOEI.....

Of staat ie niet in de slaapkamer:?

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Op vrijdag 21 juni 2002 12:53 schreef E-Mile het volgende:

[..]

Wist je dat mensen zeiken irritant vonden?
ja dat weet ik, your point..........

Maar ik ben erg benieuwd naar een eventueel resultaat...

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:52 schreef xargon het volgende:
Maar je moet toch ook nog kunnen slapen?? en als die fans aan het blazen gaan..... WOEI.....

Of staat ie niet in de slaapkamer:?
]

ja ja het is me gelukt :D neem een vuilniszak en laat daar lucht in blazen. Hiermee heb ik m'n pc lanceren :P

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Op zaterdag 22 juni 2002 11:45 schreef mast3r het volgende:

[..]

]

ja ja het is me gelukt :D neem een vuilniszak en laat daar lucht in blazen. Hiermee heb ik m'n pc lanceren :P
Is dit nou wel of niet gelukt?
En zo ja... PICS!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 13:15
ik ben nog bezig, maar ik krijg niet genoeg power uit mijn voeding, de fans die ik gebruik zijn 24 volt en de voeding geeft maar 12, kan ik op een of andere manier 2 voedingen aan elkaar knopen?

voor de rest heb ik wat experimenten met skirts gedaan en heeft de pc een nieuwe paint-job gehad, hij zweeft op 12 volt maar een paar milimeter en ik hoop dat het op 24 volt meer zal zijn.

openkat.nl al gezien?

• Shunt
  • Laatst online: 21-11 21:08

Shunt

Boe

2 voedingen in serie te schaklen ;) dan krijg je 24 Voltjes

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

Shunt schreef op 12 augustus 2002 @ 11:35:
2 voedingen in serie te schaklen ;) dan krijg je 24 Voltjes
Whehehehehe jah lachen vooral als je je voedingen dood wil hebben >:) >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Shunt

Shunt

Boe

chromeeh schreef op 12 augustus 2002 @ 11:50:
[...]

Whehehehehe jah lachen vooral als je je voedingen dood wil hebben >:) >:)
erm hoeft niet hoor ;) maar idd het is redelijk gevaarlijk >:) mare wat ook kan is gewoon de - 12 v lijn vinden die als - gebruiken heb je ook 24 V

Game PC

• Freek
  • Laatst online: 09-11 13:22
Hey fruitski, kun je ff een keer nog wat uitgebreider uitleggen hoe je dat had gedaan met die vuilniszak en plank hoovercraft?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
killercow schreef op 12 augustus 2002 @ 10:37:
ik ben nog bezig, maar ik krijg niet genoeg power uit mijn voeding, de fans die ik gebruik zijn 24 volt en de voeding geeft maar 12, kan ik op een of andere manier 2 voedingen aan elkaar knopen?

voor de rest heb ik wat experimenten met skirts gedaan en heeft de pc een nieuwe paint-job gehad, hij zweeft op 12 volt maar een paar milimeter en ik hoop dat het op 24 volt meer zal zijn.
Moet je niet met meerdere voedingen in serie doen.

Het beste is het pakken van een 24 Volt voeding. Deze zijn ook zelf te bouwen, zie elektuur.

Je kunt ook een 2e PC-voeding nemen en met spanningsregulators of transformators voor een spanning van 24 Volt zorgen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Gebruik NOOIT de -12v !! Die kan namelijk maar 1A geven, en een beetje 120mm fan trekt wel meer

iStockphoto

Verwijderd

Okej jullie zitten nu allemaal aan motortjes op stroom te stinnen.... maar denk eens naa:

Modelvliegtuig motortjes... Een vriend van mij heeft een plank van 2 meter x2cm x 25cm daar zit een modelvliegtuig motortje onder die in de laagste stant de plank optilt ! (+.- 4 kilo) Als dat ding voledig uit draait gaat die plank de lucht in! dus als je nou 4 van zulke motortjes neemt moet het wel te halen zijn! aangezien die motortjes hele hoge RPM hebben, en ook heel veel cfm!

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
Hoevel rpm/cfm zouden die motortjes moeten hebben? (en gewicht?)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
obiwanos schreef op 17 juni 2002 @ 15:59:
Beetje logisch verder denken:
Neem b.v. een stofzuiger. zelfs die is niet krachtig genoeg om je kast omver te blazen, en die zuigen/blazen heel wat meer dan 4 18cm fans..

Een beetje zoeken op google in hoover technieken, zou je echter wel kunnen helpen..
FOUT!!!

Weet je waarom? Ik heb op TV ooit eens een paar knakkers gezien die met een stofzuiger (gemod oid zodat ie blaast) een één-persoons-hovercraft hadden gemaakt!!!

Gewoon een plank met een skirt eromheen ofzow met een stofzuiger erop! Het was echt supersimpel, maar je kon er opzitten en duwen etc!!! Zag er harstikke tof uit!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 15:35

msentinelb

Arghhhhh!

killercow schreef op 12 augustus 2002 @ 10:37:

ik heb op deze manier 24 volt uit gekregen ik heb een trafo die 230 volt omzet in 24 volt wisselspanning. dan nog een gelijkrichter die er gelijkspanning van maakt er tussen. en nog een transistor (spanningsregelaar van 24 volt). en dan ben je klaar.

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

SilentSniper schreef op 12 augustus 2002 @ 13:41:
Hoevel rpm/cfm zouden die motortjes moeten hebben? (en gewicht?)
bijde weet ik niet ... maar ik weet wel dat zo'n vliegtuigje al gau 6/7 kilo weegt inclusieft brandstof

• Perphide
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 14:13:
[...]
bijde weet ik niet ... maar ik weet wel dat zo'n vliegtuigje al gau 6/7 kilo weegt inclusieft brandstof
Mijn pc weegt minder.... als dat vliegtuigje kan vliegen met 1 zon motortje... dan kan mijn pc dat zeker met 2! maarja wat kost zon motortje? zal wel gauw 80 euro per stuk zijn? (wel goedkoper dan een Xazer :))

• DAMAGE
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmmmm staat je pc op een bureau? ik hoop et niet :) want dan gaatie van et bureau af vliegen en dan denk je achh hij ken toch zweeve. maar dan valt ie wel hard :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Chainsaw
  • Laatst online: 02-11 16:41
ha kan je em meenemen als je de hond gaat uitlaten :+

Verwijderd

thacow schreef op 12 augustus 2002 @ 12:10:
Hey fruitski, kun je ff een keer nog wat uitgebreider uitleggen hoe je dat had gedaan met die vuilniszak en plank hoovercraft?
als je een plek heb om een plaatje te hosten kan ik wel een plaatje voor je klussen

• Freek
ik heb daar wel een plek voor jah. Maar je kan hem ook mailen ofzo.

• Perphide
Chainsaw_ schreef op 12 augustus 2002 @ 22:49:
ha kan je em meenemen als je de hond gaat uitlaten :+
Sterker nog... je kan je pc uitlaten! kan ie onderweg stof uit je kast gooien!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
Doe het dan gelijk goed en maak er een helicopter van

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

K weet niet of het al gezegt is... maar ik zeg het toch.... met de meeste fans is dat hooveren onmogelijk.... waarom?? omdat ze hun eigen gewicht amper kunnen tillen..... meer dus al helemaal niet............. denk ik.... :P

Verwijderd

bij een vriend zijn we bezig om een gewone ventilator (je weet wel zoon groot ding met de knopjes 0 t/m 3 die je in de kamer zet als het warm is) in de zijkant van de kast te zetten, met de bedoeling dat ie naar binnen blaast.... draai hem om .. kdenk dat je dan met je 12 fanetjes wel genoeg kracht hebt om hem op te tillen .
enuhh is het ni leuker om je fans boven op de kast te doen? hang je hem buiten je raam ....heb je zeker goede airflow :P:P

Verwijderd

Je moet dan zo' n modelproppelor halen met een steuwige motor, ik heb zo' n proppeler en die kan 12 penlites optillen zonder iets van een zak of band, misschien kan ik er ooit nog is een hoover van bouwen
Als je em in je hand houdt houw je em nauwelijks, hij trekt 12 ampere bij 14,4 volt, maar dat is als ie loopt,bij het opstarten loopt zoveel stroom dat men meter het niet kan meten >20 amps
Je kan er ook uitstekend potloden mee vermalen :)
Beetje gevaarlijk...

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Waren we met deze topic niet al eerder tot de conclusie gekomen dattie klaar was?
edit:

dwz... dat het onmogelijk was en een grote grap?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probleem 2 die casefans zijn berekend op geen of weing luchtweerstand

als er luchtweerstand is worden ze minder to niet effectief ze zijn namelijk NIET geconstrueert om DRUK op te bouwen

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wordt in inder geval niet de stilste casenod

Iperf

Verwijderd

Osiris schreef op 12 augustus 2002 @ 13:53:
[...]

FOUT!!!

Weet je waarom? Ik heb op TV ooit eens een paar knakkers gezien die met een stofzuiger (gemod oid zodat ie blaast) een één-persoons-hovercraft hadden gemaakt!!!

Gewoon een plank met een skirt eromheen ofzow met een stofzuiger erop! Het was echt supersimpel, maar je kon er opzitten en duwen etc!!! Zag er harstikke tof uit!
dat was geen stofzuiger maar een bladblazer gepowered op BENZINE!!en een benzine motor is Niet iets voor in huis.Heb het filmpje zelf gezien dus niet zeuren.Maar als er elektrische bladblazers bestaan kun je je kast makkelijk omhoogduwen ( geen bigtower volgens mij want die zijn topzwaar en kantelen dus).Die met die benzinebladblazer kon 2 kinderen of 1 volwassene makkelijk houden.als je je pc uit wil laten kan deze dus wel , er is dan buitenlucht

Verwijderd

Kast op wielen,? Afstandsbestuurbaar, dus niet je PC in een afstandsbestuurbare auto bouwe maar onder je midi of high tower wieluh bouwen en eventueel een motor :+

Verwijderd

Hmm, IMO gaat ut ook nooit lukken. Kijk d'r redelijk simpel tegenaan en 12 kilo is best wat en dat gaan 4 van die fans niet optillen.

Volgens mij ook niet hierboven genoemd, is MOCHT het lukken met het varen van je kast :p, dan mag je er ook wel een anker bij kopen. Neem namelijk aan dat de fans gelijk verdeelt zijn, maar het gewicht in je kast niet. Wat je dus krijgt (als ie ooit kan vliege hehe), is dat de ene kant het makkelijker heeft met optillen als de andere, en dat ie dan gaat bewegen :p

Anyway, ik kijk nu net rechts onderin en ik zie dat er 11 pagina's reply's zijn (/me is net wakker *), dus dit is vast allemaal al gezegt :p

Ik geloof er niet in, maar probeer maar!

• The Specialist
  • Laatst online: 15-10 16:14
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 10:06:
Hmm, IMO gaat ut ook nooit lukken. Kijk d'r redelijk simpel tegenaan en 12 kilo is best wat en dat gaan 4 van die fans niet optillen.

Volgens mij ook niet hierboven genoemd, is MOCHT het lukken met het varen van je kast :p, dan mag je er ook wel een anker bij kopen. Neem namelijk aan dat de fans gelijk verdeelt zijn, maar het gewicht in je kast niet. Wat je dus krijgt (als ie ooit kan vliege hehe), is dat de ene kant het makkelijker heeft met optillen als de andere, en dat ie dan gaat bewegen :p

Anyway, ik kijk nu net rechts onderin en ik zie dat er 11 pagina's reply's zijn (* The Specialist is net wakker *), dus dit is vast allemaal al gezegt :p

Ik geloof er niet in, maar probeer maar!
Je zou er natuurlijk ook gewoon een luchballon boven kunnen hangen.
Dat is makkelijk, alleen wat gevaarlijker omdat je om de 5 minuten een flinke brander onder je ballon ff goed op moet stoken. Maarja...hetzelfde effect als een hovercraft.

Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je dit project serieus gaat proberen neem dan een setje modelbouw motoren (elektro).
Ik heb een Racewagentje van Tamiya en dat ding rijd 60Km/h met een vertraging van meer dan 1/2 (moet et f narekenen maar dan kan ik misschien wel in de richting van 1/3 komen).
Oftewel, die dingen draaien lomp hard en leveren vreselijk veel power (houd jij niet tegen iig).

Hier een klein plaatje van een Tamiya motortje (is een krachtigere dan mijn motor)
Afbeeldingslocatie: http://www.tamiya.nl/pics/tamoptions/53485s.jpg

Mijn motortje kostte geloof ik nog geen 100gulden. dan zet je er nog ff een leuke propeller op van een modelvliegtuigje en je kan denk je zo wel 2 kilo tillen. (dus 6x2kg is 12!)
Deze motortjes zijn ook erg klein, de afvoerpijp van de wasbak is nog dikker.

Je moet er trouwens wel goede voeding voor vinden, want deze motortjes trekken al gauw 30Amp (@7.2Volt) bij de start, dus zorg voor startbeveiliging zodat de zekering in je voeding niet knapt

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

die ballon kun je ook met helium vullen.Alleen is er het probleem dat bij een standaard ballon de helium naar buiten gaat.je moet dus eigenlijk een ballon hebben waar dit niet meer kan en dan kun je dat idee (wat vast niet serieus bedoelt is) toch uitvoeren.of niet natuurlijk...............................................

• Perphide
FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 12:55:
Als je dit project serieus gaat proberen neem dan een setje modelbouw motoren (elektro).
Ik heb een Racewagentje van Tamiya en dat ding rijd 60Km/h met een vertraging van meer dan 1/2 (moet et f narekenen maar dan kan ik misschien wel in de richting van 1/3 komen).
Oftewel, die dingen draaien lomp hard en leveren vreselijk veel power (houd jij niet tegen iig).

Hier een klein plaatje van een Tamiya motortje (is een krachtigere dan mijn motor)
[afbeelding]

Mijn motortje kostte geloof ik nog geen 100gulden. dan zet je er nog ff een leuke propeller op van een modelvliegtuigje en je kan denk je zo wel 2 kilo tillen. (dus 6x2kg is 12!)

Je moet er trouwens wel goede voeding voor vinden, want deze motortjes trekken al gauw 30Amp (@7.2Volt) bij de start, dus zorg voor startbeveiliging zodat de zekering in je voeding niet knapt
Als je wilt hooveren heb je toch niet zo veel motortjes nodig? als je maar genoeg luchtdruk kan opbouwen :?

Verwijderd

SilentSniper schreef op 12 augustus 2002 @ 14:40:
[...]

Mijn pc weegt minder.... als dat vliegtuigje kan vliegen met 1 zon motortje... dan kan mijn pc dat zeker met 2! maarja wat kost zon motortje? zal wel gauw 80 euro per stuk zijn? (wel goedkoper dan een Xazer :))
2 gaat je niet lukken! je zult 4 moeten nemen aangezien je met 2 een halve pc kan laten zweven wand dan heb je geen goede stabiele lucht flow

Verwijderd

FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 12:55:

[afbeelding]

je moet het gewicht van die motortjes ook nog mee rekenen he

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

die dingen wegen een paar gram hoor (niet zwaarder dan 150gram iig)
ze passen in je hand

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SilentSniper schreef op 14 augustus 2002 @ 13:27:
[...]

Als je wilt hooveren heb je toch niet zo veel motortjes nodig? als je maar genoeg luchtdruk kan opbouwen :?
ja tuurlijk, stom van me.
het werkt natuurlijk niet als een heli.
met 3 of 4 (maybe 2?)motoren kan het dan ook wel, zolang je maar genoeg druk ontwikkelt.

• Perphide
FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 13:48:
[...]

ja tuurlijk, stom van me.
het werkt natuurlijk niet als een heli.
met 3 of 4 (maybe 2?)motoren kan het dan ook wel, zolang je maar genoeg druk ontwikkelt.
En hierboven zegt er net 1 dat ik er minimaal 4 moet hebben..... maarja 1/2 lijkt me al genoeg!

• Perphide
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:30:
[...]

2 gaat je niet lukken! je zult 4 moeten nemen aangezien je met 2 een halve pc kan laten zweven wand dan heb je geen goede stabiele lucht flow
Ik snap niet wat je bedoeld hoor.... of ik snap het wel en ben ik weer te slim om te begrijpen dat ik het wel begrijp, snap jij het? :)

hoezo met 2 een halfe pc? ik werk niet met halfen maar met helen! (wel zo makkelijk) en hoezo niet goed en stabiel.... wel als je er 1 midden voor en 1 midden achter doet! lijkt me voldoende hoor! zo moeilijk lijkt me dit op zich niet... maar ik zoek nog een oude kast en wat zooi om het te gaan testen! lijkt me erg nice!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SilentSniper schreef op 14 augustus 2002 @ 14:10:
[...]

En hierboven zegt er net 1 dat ik er minimaal 4 moet hebben..... maarja 1/2 lijkt me al genoeg!
je moet je aantal motoren goed verdelen over je te liften oppervlak.
1 motor moet in het midden
2 motoren moeten ieders op 1/3 van de lengte vanaf de zijkant
3 motoren in een driehoek vorm
4 motoren in een rechthoek

en het gaat er gewoon om dat je zat druk kan kweken met die motoren+propeller combi's.

ik denk dat ik binnenkort toch maar eens de oude motor van mijn racewagentje ga opzoeken en er ff een propeller bij haal en er een hovercraftje mee bouw.
dat oude motortje was goed voor 40Km/h met de zelfde tandwielen als op de huidige motor.

ohja, als je van deze motortjes wilt kopen kan je ze via email bestellen bij www.quartel.nl

• Perphide
FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 14:59:
[...]

je moet je aantal motoren goed verdelen over je te liften oppervlak.
1 motor moet in het midden
2 motoren moeten ieders op 1/3 van de lengte vanaf de zijkant
3 motoren in een driehoek vorm
4 motoren in een rechthoek

en het gaat er gewoon om dat je zat druk kan kweken met die motoren+propeller combi's.

ik denk dat ik binnenkort toch maar eens de oude motor van mijn racewagentje ga opzoeken en er ff een propeller bij haal en er een hovercraftje mee bouw.
dat oude motortje was goed voor 40Km/h met de zelfde tandwielen als op de huidige motor.

ohja, als je van deze motortjes wilt kopen kan je ze via email bestellen bij www.quartel.nl
Welke motoren zijn het precies?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

de elektro-auto motortjes en dan de Acto-Tuned M-Special (die heb ik iig).
dan moet je er natuurlijk ook een propeller bij kopen voor elke motor (kan de prop gewoon op de motor zetten), en zorg voor goed stroomvoorziening.
deze motortjes trekken bij het starten 30 tot 35 Amp!!(@7.2volt welliswaar maar das nogsteeds een boel, 7.2*30=216 watt)

edit: ohja, je mag er vanuit gaan dat een duurdere motor van een merk meestal krachtiger/sneller is.

nog een edit: zo'n motortje draait ongeveer 15 minuten op 1 accupack van 1700mAh

• Perphide
ok bedankt!

Ik heb ook nog een kapotte tafel fan staan.... is daar iets mee te doen denken jullie?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kapotte tafel fan? als die fan niet te groot en zwaar is voor de motor kan het wel.
maar dat betwijfel ik sterk.
denk dat je gewoon een 15 cm propellertje erop moet zettne ofzow.

• DAMAGE
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

leuk, als je em kan hooveren moet je zon motor er achter kukelen van een model vliegtuigje, dan gaatie nog rijden ook ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DAMAGE schreef op 14 augustus 2002 @ 16:55:
leuk, als je em kan hooveren moet je zon motor er achter kukelen van een model vliegtuigje, dan gaatie nog rijden ook ;)
die vliegtuig motortjes zijn dezelfde motoren hoor. net zo klein en sterk.
het enige verschil is dat het laagste model vliegtuig motor wat sterker is dan het laagste model automotor omdat je ermee de lucht in moet komen.
maar van de lucht in komen is hier geen sprake, maar je moet alleen druk hoog genoeg houden.
als je vooruit wilt komen met een hovercraft kan je net zo goed de motor van je cdspeler nemen ofzow en daar een klein propje op zetten, dat gaat ook wel vooruit.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:52
Ik heb het draadje niet gelezen maar kijk eens naar deze fans >:) http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=225

En maak je pc zo licht mogelijk natuurlijk, 12Kg is echt te veel.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan denk ik et beste beginnen met 3 bladen prop`s met een grote spoed, en een motortje heb je voor 20 euro al hoor!
grauphner speed 600 oid...
En je moet iig wel met een accu gaan werken, die kan de grotere stromen aan, en heeft niet een netsnoer nodig...

Electronics development

• Jackbq
  • Laatst online: 19-11 22:17
leuk hoor pc uitlaten... ga je verlengsnoer meenemen?
het idee is echt super kewl..
maar ik vind het nutteloos en zal superduur worden...

• Perphide
kutkip schreef op 14 augustus 2002 @ 17:26:
Ik heb het draadje niet gelezen maar kijk eens naar deze fans >:) http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=225

En maak je pc zo licht mogelijk natuurlijk, 12Kg is echt te veel.
4 van die dingen onder je pc maken... werkt vast wel... moeten we sponsor zoeken want 100 euro (moet ook een skirt maken :)) is wel erg veel alst niet werkt! :)

• Perphide
Euhm... is de main part: waarvan en hoe maak je zon skirt? gewoon rubber... maar het mote dikke randen hebben toch? dus een soort fietsband? maar dan onderop de kast :) zoiets toch?

Verwijderd

SilentSniper schreef op 14 augustus 2002 @ 14:13:
[...]

Ik snap niet wat je bedoeld hoor.... of ik snap het wel en ben ik weer te slim om te begrijpen dat ik het wel begrijp, snap jij het? :)

hoezo met 2 een halfe pc? ik werk niet met halfen maar met helen! (wel zo makkelijk) en hoezo niet goed en stabiel.... wel als je er 1 midden voor en 1 midden achter doet! lijkt me voldoende hoor! zo moeilijk lijkt me dit op zich niet... maar ik zoek nog een oude kast en wat zooi om het te gaan testen! lijkt me erg nice!
waarom dat 1 achter en 1 voor niet gaat lukken is dat je een verkeert drukpunt krijgen namelijk het midden en je moet de zijkant aanhouden als drukpunt

• Perphide
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/hooverpc.gif

• Chainsaw
  • Laatst online: 02-11 16:41
ik denk dat die op de hoeken meer naar binnen moeten anders is die druk ze weg
maarja wel stabieler

Verwijderd

Als dit gaat lukken -> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Maar eerlijk gezegd lijkt het me niet echt 100% realizeerbaar...........maargoed, just give it a try :)

• Perphide
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 18:06:
Als dit gaat lukken -> _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Maar eerlijk gezegd lijkt het me niet echt 100% realizeerbaar...........maargoed, just give it a try :)
Ja.. ik ben al op zoek naar een oude case en fans.... en fietsband als skirt :)

* Perphide gaat vanavond "stilletjes" ergens met een sr-8 iemand van de fiets af rammuh en de binnenbanden jattuh

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Een gewone kast gaat niet lukken die valt om van stabilieteit maar een desktop model moet wel lukken, en die heeft ook nog een groter oppervlak :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ja zoals die tekening moet wel lukken ja.

en wat ik nog ben vergeten over de Acto-Tuned motor: je kan em tunen.
de achterkant van de motor kan je draaien en zo kan je em vooruit harder laten lopen, maar dan looptie achteruit een stuk minder hard, maar dat maakt niet uit want je hoeft toch geen lucht weg te zuigen.

en de skirt: iemand had het over een gewone afvalzak (zo'n dikke zwarte).
als je dan om de paar cm de rand, die loshangt, een klein stukje dubbel vouwt (als een soort driehoekje, niet een zoom) en er een nietje in doet krijg je dat de rand dus iets kleiner is dan de diameter van de te dragen oppervlakte.
dan staat die rand dus strak, als de boel is opgeblazen, en dan houdt je de skirtvorm er goed in en blijft de druk er goed onder zitten.

(hoop dat je de uitleg met de skirt nieten snapt, anders moet ik ff een tekeningetje maken)

edit: ik las net ook dat je sponsors zoekt (las er eerst overheen).
doe gewoon een inzamelaktie hier op GoT.
als iedereen die interesse heeft in dit project (en wil weten of het werkt) nou eens 1 of 2 euro opstuurt, dan moet het toch wel lukken?

• Perphide
FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 18:13:
Ja zoals die tekening moet wel lukken ja.

en wat ik nog ben vergeten over de Acto-Tuned motor: je kan em tunen.
de achterkant van de motor kan je draaien en zo kan je em vooruit harder laten lopen, maar dan looptie achteruit een stuk minder hard, maar dat maakt niet uit want je hoeft toch geen lucht weg te zuigen.

en de skirt: iemand had het over een gewone afvalzak (zo'n dikke zwarte).
als je dan om de paar cm de rand, die loshangt, een klein stukje dubbel vouwt (als een soort driehoekje, niet een zoom) en er een nietje in doet krijg je dat de rand dus iets kleiner is dan de diameter van de te dragen oppervlakte.
dan staat die rand dus strak, als de boel is opgeblazen, en dan houdt je de skirtvorm er goed in en blijft de druk er goed onder zitten.

(hoop dat je de uitleg met de skirt nieten snapt, anders moet ik ff een tekeningetje maken)

edit: ik las net ook dat je sponsors zoekt (las er eerst overheen).
doe gewoon een inzamelaktie hier op GoT.
als iedereen die interesse heeft in dit project (en wil weten of het werkt) nou eens 1 of 2 euro opstuurt, dan moet het toch wel lukken?
Goed idee van die skirt! en euhm inzamelaktie... zou kunnen maar moeten er wel erg veel mensen zijn die zomaar een euro willen doneren.... en als het niet werkt zijn ze hun euro voor niets kwijt (niet dat dat erg veel is....)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SilentSniper schreef op 14 augustus 2002 @ 18:46:
[...]

Goed idee van die skirt! en euhm inzamelaktie... zou kunnen maar moeten er wel erg veel mensen zijn die zomaar een euro willen doneren.... en als het niet werkt zijn ze hun euro voor niets kwijt (niet dat dat erg veel is....)
we moeten hier gewoon ff een animocheck van maken.
Wie wil SilentSniper sponsoren?

ikke iig wel.
je eerste 2 euro's heb je al "granted".
ik zal zo mijn zusje ook ff vragen of ze ook en euro wil doneren :)

edit: btw, ik zat nog eens na te denken.
als dit goed gaat, zou het misschien wel een hele nieuwe rage binnen het casemodden kunnen worden.
de "HoverCase" ofzow.

• Perphide
FireWurX schreef op 14 augustus 2002 @ 18:53:
[...]

we moeten hier gewoon ff een animocheck van maken.
Wie wil SilentSniper sponsoren?

ikke iig wel.
je eerste 2 euro's heb je al "granted".
ik zal zo mijn zusje ook ff vragen of ze ook en euro wil doneren :)
Hehe thnx! :)

• Freek
Ik wil ook wel hoor, als je maar wel ff een hovercraft (principe) faq er op zet dan.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

thacow schreef op 14 augustus 2002 @ 19:55:
Ik wil ook wel hoor, als je maar wel ff een hovercraft (principe) faq er op zet dan.
uiteraard, dat ben je je mede-tweakers/sponsors dan wel schuldig ja.
een heel mooi uitgebreid verslag van hoe je em gemaakt hebt, tegen welke problemen je aan liep, en uiteraard ook de theoretische info die je nodig hebt om zo'n ding te maken.

• Paul C
  • Laatst online: 21-11 14:42
Is het niet slimmer om er een rotor in te bouwen, deze hebben een liftvermogen.
Ik heb wel eens een 12cm fan afgedekt met een papiertje en daar mij hand op gelegt en dit kost haast geen kracht om de fan af te sluiten, de lucht begint dan gewoon met de fan mee te draaien.
Tenzij je een heeele streke fan hebt denk ik dat het niet gaat lukken, zo'n fan kun je beter iets anders laten doen (ik heb er nog een nodig om een sneeuwkanon te maken >:) ).

Suc6

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
kenker zeg, als het lukt ben je de man, maar wat denk je aan de boutherrie te gaan doen, lijkt me nie echt tof constant naast een stofzuiger te zitten

• Blaz0r
  • Laatst online: 30-10 22:56

Blaz0r

:)

Wat dacht je er van om de kast helemaal opnieuw zelf te bouwen van veel minder zwaar matriaal en dan daar je moedermord en al de andere zooi op te zetten?

• Shunt

Shunt

Boe

hehe doe het zo pak een electro moter uit een gras maaier (niet die van pa dat vinden ze minder leuk ;) ) mare dan haal je een rotor of maak je er een
je pakt een plank en maakt daar een gat in voor de rotor dan maak je een rantje van hout om de plank heen waar je weer een soot van dikke rubere band gewoon een binnen band van een fiets er om heen (gat moet btw wel PRESIES in het midde zitten ;) monteer dan alles op de plank als het dan nog past he ;)
en dan hoevert je pc lekker door de kaamer :P

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

pcmadman schreef op 15 augustus 2002 @ 00:14:
Is het niet slimmer om er een rotor in te bouwen, deze hebben een liftvermogen.
Ik heb wel eens een 12cm fan afgedekt met een papiertje en daar mij hand op gelegt en dit kost haast geen kracht om de fan af te sluiten, de lucht begint dan gewoon met de fan mee te draaien.
Tenzij je een heeele streke fan hebt denk ik dat het niet gaat lukken, zo'n fan kun je beter iets anders laten doen (ik heb er nog een nodig om een sneeuwkanon te maken >:) ).

Suc6
Heb jij wel eens zo'n race auto model motor geprobeerd tegen te houden? Denk et niet, en dat gaat je ook niet lukken. Die dingen leveren enorm veel power (en zuipen stroom als limonade).
Liquidsmoke zei:
kenker zeg, als het lukt ben je de man, maar wat denk je aan de boutherrie te gaan doen, lijkt me nie echt tof constant naast een stofzuiger te zitten
het gaat om transport voor bijvoorbeeld naar LAN-parties. dan hoef je je niet kapot te tillen aan zware hardware.
het is dus niet om constant aan te zetten.
edit: stofzuiger :? denk maar meer in de richting van bladerblazer ofzow.
Blaz0r zei:
Wat dacht je er van om de kast helemaal opnieuw zelf te bouwen van veel minder zwaar matriaal en dan daar je moedermord en al de andere zooi op te zetten?
das een goed idee.
dan hoeft de setup niet zo veel vermogen te hebben en blijft het toch de ultieme LAN-PC.

• Perphide
Mensen goed nieuws:

FreezingHardware is bereid een aantal fans inbruikleen te leveren, nu moeten we nog wel uitzoeken welke fans sterkgenoeg zijn, als er geen enkele sterkgenoeg zijn dan moeten we toch iemand zoeken die ons motortjes en blades kan voorzien

• Perphide
Ik heb toch nog even gekeken,

Specificaties:
-Type: FFB0812EHE
-Grootte: 80 x 80 x 38 mm.
-Vermogen: 10,8 W.
-Toerental: 5700 RPM.
-Luchtverplaatsing: 136,2 m³/h / 80,16 CFM
-Geluidsproductie: 52,5 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Daar 5 stuks van op de manier die ik had getekend dat zou toch wel moeten werken?
Of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Gewoon ff een vraagje : Heb je niet behoorlijk veel druk nodig om een kast van een x aantal kilo 'de lucht' in te krijgen ? Ik denk niet dat je dat met een paar gewone 80 mm fannetjes lukt hoor.......

• Row
  • Laatst online: 20-11 16:26

Row

wel een vet 1337 id !
Nu de uitvoering nog

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SilentSniper schreef op 15 augustus 2002 @ 07:33:
Ik heb toch nog even gekeken,

Specificaties:
-Type: FFB0812EHE
-Grootte: 80 x 80 x 38 mm.
-Vermogen: 10,8 W.
-Toerental: 5700 RPM.
-Luchtverplaatsing: 136,2 m³/h / 80,16 CFM
-Geluidsproductie: 52,5 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Daar 5 stuks van op de manier die ik had getekend dat zou toch wel moeten werken?
Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd
Van die computer fans bouwen bij lange na niet genoeg druk op om de skirt op t blazen.
Je moet er modebouw motoren voor gebruiken met een 4 inch spinner erop ofzow.
iig veel zwaarder dan computer fans.

Het hoeft ook weer niet TE zwaar te zijn, zoals sommigen denken want die bereken de lift die je zou moeten produceren en dat is alleen van toepassing op helicopters.
bij een heli is airflow ook heel belangrijk en bij een hovercraft veel minder.
Je moet wel de lucht die verdwijnt langs de onderkant van de skirt en de lucht die langs de propeller komt compenseren, maar dat is niet zo veel.
Het belangrijkste is de druk waarmee je het luchtkussen mee opbouwt in de skirt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SilentSniper schreef op 15 augustus 2002 @ 07:29:
Mensen goed nieuws:

FreezingHardware is bereid een aantal fans inbruikleen te leveren, nu moeten we nog wel uitzoeken welke fans sterkgenoeg zijn, als er geen enkele sterkgenoeg zijn dan moeten we toch iemand zoeken die ons motortjes en blades kan voorzien
ga maar op zoek naar een modelshop ofzow
die leveren de goede spullen wel (motoren, accu's, spinners, remotes)
of je moet die dingen vanm FH mogen slopen en er een heavier motor achter knopen >:)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Let op: oud topic. AUB alleen ontopic reageren.