Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Hoovercraft bouwen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

waom willen jullie je schoenen verslijten op mij?? ik probeer alleen maar mee te denken. btw de strandbal komt van mij. en ik had het over een tractorBINNENBAND. deze zijn steviger dan een strandbal en je kunt er dus meer druk op zetten. btw als je de ballen of banden op 3 punten zet en de zwaartekracht wat meer naar achteren zet dan kan je de 3 ballen zelfstandig aansturen waardoor je dus minder druk overall nodig hebt omdat de ruimte kleiner is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:59:
waom willen jullie je schoenen verslijten op mij?? ik probeer alleen maar mee te denken. btw de strandbal komt van mij. en ik had het over een tractorBINNENBAND. deze zijn steviger dan een strandbal en je kunt er dus meer druk op zetten. btw als je de ballen of banden op 3 punten zet en de zwaartekracht wat meer naar achteren zet dan kan je de 3 ballen zelfstandig aansturen waardoor je dus minder druk overall nodig hebt omdat de ruimte kleiner is.
omdat je aankwam met het idee van casefans.
het is al zo vreselijk vaak gezegt dat dat gewoon niet gaat werken, en dan kom je er nog een keer mee aanzetten.
tis gewoon hopeloos.
maar toch maar eens een keer:
*CASEFANS GAAN NIET WERKEN!!!!!!!! het maakt niet uit hoeveel cfm's dat ding produceert, want het gaat om druk!*

en tractorbinnenbanden zijn net zo goed erg zwaar.

met kleine ruimte heb je juist veel meer druk nodig om hetzelfde gewicht te kunnen tillen.
dat is net zoals als je met z'n vijven onder een plaat met 100Kilo gaat staan om em te tillen tegenover met alleen je pink die 100Kilo tillen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

wh00ps dubbelpostje :P

Verwijderd

FireWurX schreef op 22 augustus 2002 @ 14:15:
[...]

omdat je aankwam met het idee van casefans.
het is al zo vreselijk vaak gezegt dat dat gewoon niet gaat werken, en dan kom je er nog een keer mee aanzetten.
tis gewoon hopeloos.
maar toch maar eens een keer:
*CASEFANS GAAN NIET WERKEN!!!!!!!! het maakt niet uit hoeveel cfm's dat ding produceert, want het gaat om druk!*

en tractorbinnenbanden zijn net zo goed erg zwaar.

met kleine ruimte heb je juist veel meer druk nodig om hetzelfde gewicht te kunnen tillen.
dat is net zoals als je met z'n vijven onder een plaat met 100Kilo gaat staan om em te tillen tegenover met alleen je pink die 100Kilo tillen.
je moet geen binnenbanden ed gebruiken. Maar gewoon voor een kleintje doorzichtige afvalzakken en voor een grote zou ik zo'n grijse zak gebruiken. En ik kan het weten aangezien ik er net eentje gemaakt heb *D Alleen toen ik aan het filmen was waren de baterijen van die brakke webcam op :( :P {edit} ik heb een motor uit een fohn gebruikt !

Verwijderd

we proberen er dus een (ja firewurx je leest het goed , ben misschien toch aan het denken er ook 1 te maken) pc kast op een hovercraft te maken.Andere mensen willen er misschien iets anders op zetten maar goed.Zou multisync alsnog plaatjes van zijn zelfgemaakte hover kunnen posten pllzzzz?(lijkt me sterk dat ik een hele pc kast met een föhn kan optillen is dit toch zo dan gaat de föhn van m'n moeder nu nog op de werkbank.Firewurx heeft wel gelijk dat er meer druk nodig is en het is beter voor de props als je dat nu juist niet hebt.Om nog maar eens een voorbeeld te geven.Je hebt een waterslang met een vernauwing.De pomp pompt een bepaalde hoeveelheid water rond per minuut.Komt het water bij de vernauwing aan dan moet er meer druk opgezet worden , er moet immer dezelfde hoeveelheid water door een kleiner volume.Wat betekent dat het water daar sneller zla moeten stromen en je dus een hogere druk hebt

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:09:
we proberen er dus een (ja firewurx je leest het goed , ben misschien toch aan het denken er ook 1 te maken) pc kast op een hovercraft te maken.Andere mensen willen er misschien iets anders op zetten maar goed.Zou multisync alsnog plaatjes van zijn zelfgemaakte hover kunnen posten pllzzzz?(lijkt me sterk dat ik een hele pc kast met een föhn kan optillen is dit toch zo dan gaat de föhn van m'n moeder nu nog op de werkbank.Firewurx heeft wel gelijk dat er meer druk nodig is en het is beter voor de props als je dat nu juist niet hebt.Om nog maar eens een voorbeeld te geven.Je hebt een waterslang met een vernauwing.De pomp pompt een bepaalde hoeveelheid water rond per minuut.Komt het water bij de vernauwing aan dan moet er meer druk opgezet worden , er moet immer dezelfde hoeveelheid water door een kleiner volume.Wat betekent dat het water daar sneller zla moeten stromen en je dus een hogere druk hebt
mjah, maar lucht kan ook weer trug langs de pomp stromen, dus je moet dan wel een heel nauwpassende hoge toeren pomp hebben zodat de lucht er niet zo makkelijk langs komt.

en mag je van je ouders nu wel een pc op een hovercraft bouwen?
vooruitgang kan je niet tegenhouden, zelfs ouders niet!!
zo was het hier ook ooit nog zo, maar nu mag ik gewoon zelf aankloten met comps.
ze zijn toch van mij :)

ik heb vanmiddag ook ff een "buis" gemaakt om mijn prop in te zetten.
heb et gemaakt van een oude emmer met een diameter van 21,5 cm, en heb em versterkt met ladingen doorzichtig tape en door papier in te smeren met lijm en dat erop te plakken.

ben nu dus bezig aan het motormounting systeem.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

ehhhm.... zag ergens een rubberboot op de foto van fiveblades..... dat is natuurlijk ideaal om als rok te dienen voor een 1 persoons hoover..... (rubber boot op de kop uiteraard....)

al mooie ronding voor de rok , weinig wegstromende airflow ... gaten maken aan de binnenzijde en een input aan de vroegere onderkant...
dat in combi met kunstof plaat op de vroegere bodem, en een kleine grasmaaier motor heb je al een 1 pers hoover :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

LoneWolf schreef op 22 augustus 2002 @ 21:03:
ehhhm.... zag ergens een rubberboot op de foto van fiveblades..... dat is natuurlijk ideaal om als rok te dienen voor een 1 persoons hoover..... (rubber boot op de kop uiteraard....)

al mooie ronding voor de rok , weinig wegstromende airflow ... gaten maken aan de binnenzijde en een input aan de vroegere onderkant...
dat in combi met linstof plaat op de vroegere bodem, en een kleine grasmaaier motor heb je al een 1 pers hoover :)
............................[master jacks mond valt open]............Dat is.......GENIAAL!!!.stom dat we daar niet eerder aan dachten voor 1 persoons hovercraft.Hij heeft dezelfde opbouw als de RC hovercraft van multisync.paar gaten erin en 1 of 2 bladblazers.De bodem eruit rippen en vervangen door plywood.(dit wordt ZO vet)

Maar ik begin eerst aan de hovercraft voor men pc (die kan dan mooi achter de boot mee naar lan).Maandag even de spullen halen want morgen is de lokale legerdump gesloten

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

bodem lekker laten zitten :)
dan issie al luchtdicht geen probs met lucht die langs je bovenrand ontsnapt
heb al overal gelezen over nieten en tapen maar ... plaat op de bodem kitten ...... dan heb je nergens last van :)

evt 1 gat met flexslang naar een opblaas opening voor de lucht in te blazen...
(mooi he zo'n opblaas/leegloop gat met schroefdop)

enneh voor je pc.... ehmmm je hebt wel van die mini rubberbootjes... en in geval van rond... neem zo'n zwemband ringgeval....

Verwijderd

LoneWolf schreef op 22 augustus 2002 @ 23:17:
heb al overal gelezen over nieten en tapen maar ... plaat op de bodem kitten ...... dan heb je nergens last van :)

en wat voor motor ga je daar voor gebruiken :?

Verwijderd

LoneWolf schreef op 22 augustus 2002 @ 23:17:

enof je last heb. de onderkant zit namelijk bijna direkt op de de grond als je gaat zitten.daarnaast kan de bodem jouw plus het gewincht van de plaat niet aan.water werkt namelijk net als de grond en geeft tegendruk , lucht zal dit iets minder doen.Het kan wel omdat je de druk op moet bouwen maar op een gegeven moment gaat de bodem toch kapot aan de druk .of hij zakt door of je blaast de plastic kapot.gebeurt dit niet dan wordt het verrot om van stoeprandjes af te gaan

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

LoneWolf schreef op 22 augustus 2002 @ 21:03:

dat in combi met kunstof plaat op de vroegere bodem, en een kleine grasmaaier motor heb je al een 1 pers hoover :)
Das dus weer de Donut, maar dan pre-made.
Good thinking chap!

De boot op de kop, plaat erop nieten/Hot-glue-en/duct-tapen.
Gat maken voor luchtinlaat, en kleine gaatjes aan de binnenrand voor lucht uitlaat.

heb je meteen een hovercraft doe aardig bumps kan nemen.

in je 2de post zet je dat je em rechtop wilt gebruiken :?
dan heb je meteen geen skirt meer. kan je weer wat gaan verzinnen voor dat probleem.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Bootje op de kop masterjack... geen lucht in de bodem blazen, dan houd je een luchtdicht geheel....daarbovenop de plaat... :)
(alhoewel een opgeblazen bodem het voordeel geeft dat ie nie zo gauw zinkt als je op water zit en je motor houd het voor gezien... ;) )

dan heb je een mooie skirt, die je aan de onderbinnenzijde dus voorziet van gaten

en als motor een grasmaaier he... (multisync... ff posts goed lezen...)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

LoneWolf schreef op 23 augustus 2002 @ 00:02:
Bootje op de kop masterjack... geen lucht in de bodem blazen, dan houd je een luchtdicht geheel....daarbovenop de plaat... :)
en als motor een grasmaaier he... (multisync... ff posts goed lezen...)
uuhhhh, hoe bedoel je? je moet juist lucht blazen onder de (op de kop geslagen) boot. dat zorgt ervoor dat je hovert.
of bedoel je wat origineel de bodem was en dat je daar geen gaten in maakt? (das wel zo logisch)

je moet iig lucht in de buitenste ring pompen en die via de binnenkant van die ring in het middenstuk blazen zodat het onder de ring vandaan kan stromen (dat zorgt dat je hovert).

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

FireWurX schreef op 23 augustus 2002 @ 00:06:
[...]

uuhhhh, hoe bedoel je? je moet juist lucht blazen onder de (op de kop geslagen) boot. dat zorgt ervoor dat je hovert.
dat bedoel ik
maar de lucht blaas je door je buitenste luchtkamers van de rubberboot.. daar maak je gaten in...

originele bodem is dus nu je zitvlak, versterken met plaat....
als je die nu gewoon met lucht vult heb je ook nog beetje bescheming tegen zinken bij uitval van je motor..

Verwijderd

Stop er wat dynamiet onder, dan blijft ie wel voor een tijdje zweven :/

Verwijderd

of je gebruikt een bladblazer :) ? ik ga ff WCen en daarna :Z :z :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:36:
:/ :O en is je anus weg :+

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:36:
ik denk dat je hele boeltje dan verdwenen is, 2 be honest.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

LoneWolf schreef op 23 augustus 2002 @ 00:18:
[...]

dat bedoel ik
maar de lucht blaas je door je buitenste luchtkamers van de rubberboot.. daar maak je gaten in...

originele bodem is dus nu je zitvlak, versterken met plaat....
als je die nu gewoon met lucht vult heb je ook nog beetje bescheming tegen zinken bij uitval van je motor..
dat zeg ik dus (al ruim 150 posts geleden, die met het schematje), maar dan zonder de boot.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Jah harstikke leuk natuurlijk zo'n boot, maaruh op mijn boot zitten allerlei plastic meukdingen voor de peddels en handvaten enzo, niet echt het ideale vlakke oppervlak dus....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

thacow schreef op 23 augustus 2002 @ 12:41:
Jah harstikke leuk natuurlijk zo'n boot, maaruh op mijn boot zitten allerlei plastic meukdingen voor de peddels en handvaten enzo, niet echt het ideale vlakke oppervlak dus....
ach, met wat schuurpapier, messen en scharen kan je dat wel verwijderen zonder de boot zelf te beschadigen hoor.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 21:08

Shunt

Boe

hey woonen er toevallig een paar fanatieke hoeverkraft bouwes (wannebe) in de buurt van tilburg want ik heb ook intresse om zo iets te maken en het leuke is ik heb motortjes zat acus afstandbedinignen controlles en alles ;) ook servos en zooi dus
ik heb dus wat paginas door gelezen en nu lijkt het me niet al te moeilijk om er een te maken KUG KUG ;) tenminste als ik een beetje hulp heb van mede tweakers

en jullie zitten eenbeetje te groot de denken volgens mij ;) begin gewoon eens met een 12 ov 7 V electro motor uit een electo race wagen zo als ik nog genoeg heb liggen die zijn perfect geloof me je heb er geen bladerblazer voor nodig gewoon een lichte body en een scirt thats it dan kan je gaan uitbalanceren en dan de rest er op zetten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 13:42:
hey woonen er toevallig een paar fanatieke hoeverkraft bouwes (wannebe) in de buurt van tilburg want ik heb ook intresse om zo iets te maken en het leuke is ik heb motortjes zat acus afstandbedinignen controlles en alles ;) ook servos en zooi dus
ik heb dus wat paginas door gelezen en nu lijkt het me niet al te moeilijk om er een te maken KUG KUG ;) tenminste als ik een beetje hulp heb van mede tweakers
servo?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

een Servo-motor is een motortje dat je een signaal geeft en dan draaitie naar een bepaald punt toe in zijn range (b.v.120 graden).
ze worden gebruikt voor sturen enzow.

[ Voor 0% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2002 13:44 . Reden: typo ]

• Shunt

Shunt

Boe

FireWurX schreef op 23 augustus 2002 @ 13:44:
[...]

een Servo-motor is een motortje dat je een signaal geeft en dan draaitie naar een bepaald punt toe in zijn range (b.v.120 graden).
ze worden gebruikt voor sturen enzow.
idd die heb ik ook nog een doos vol :D niet letterlijk ;)
maar is hier intresse voor ?? want dan is het natuurlijk wel leuk om een GOT hoovercraft te maken tog ?

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 13:42:

en jullie zitten eenbeetje te groot de denken volgens mij ;) begin gewoon eens met een 12 ov 7 V electro motor uit een electo race wagen zo als ik nog genoeg heb liggen die zijn perfect geloof me je heb er geen bladerblazer voor nodig gewoon een lichte body en een scirt thats it dan kan je gaan uitbalanceren en dan de rest er op zetten ;)
een 7.2 volt motor heb ik al.
maar neem er geen uit een Nikko of Tyco ofzow, die zijn niet veel beter dan computerfans.

• Shunt

Shunt

Boe

FireWurX schreef op 23 augustus 2002 @ 13:46:
[...]

een 7.2 volt motor heb ik al.
maar neem er geen uit een Nikko of Tyco ofzow, die zijn niet veel beter dan computerfans.
dat weet ik maar ik heb het hier over echte he moment ik maak een foto

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 13:45:
[...]

idd die heb ik ook nog een doos vol :D niet letterlijk ;)
maar is hier intresse voor ?? want dan is het natuurlijk wel leuk om een GOT hoovercraft te maken tog ?
ik heb wel interesse ja.
hoeveel Kg kunnen ze trekken? en wat zijn de afmetingen en stroomverbruik?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 13:47:
[...]

dat weet ik maar ik heb het hier over echte he moment ik maak een foto
ja echte, van Tamiya,Graupner of Kyosho.
van die echte modelbouw motoren (van vliegtuigjes enzow).

• Shunt

Shunt

Boe

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/motortje.JPG

motor zit in een 4 wielaandrijving wage deze mag totaal gesloopt worden dus daar is wel wat uit te halen ;) ik kan dus de reseaver van een andere wage gebruiken maar de body moet daar wel heel van blijven ;) weet de specs van de motor niet maar hij gaat hard :D en een motor van een vliegtuig is veel te sterk man dan blaast dat ding zig zelf gewoon omver ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/controllor.JPG
dit is dus de reseaver een 16 kanaals }) voor vliegtuigen dus :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/speedregulator.JPG
dit is de speed controller

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/accu.JPG
een van de 4 accus die ik heb en kan er nog aan een hoop meer komen ;)

aan motors kan ik ook vol op komen hoor ;)

Game PC

Verwijderd

Mooie schone broek... Waar heb je die gehaald? :+

• Shunt

Shunt

Boe

hehe v&d

Game PC

Verwijderd

Laten die naden niet los dan? :P

• Shunt

Shunt

Boe

nee maar nu effe weer trug op spoor ok ;)

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

ok ik ben nu dus bezig met een ontwerpje met 2 fans waar voor ik maar een motor voor hoef te gebruiken dit kan dus uit mijn 4 bij 4 wagen gehaald worden dus dan heb je meer power voor minder ;) en meer stabilitijd tenminste dat neem ik aan ;)

Game PC

• fiveblades
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

fiveblades

The pain behind your eyes.

Kunnen we even gaan inventariseren, wie nu eigenlijk welk idee gaan uitwerken ?
Beetje zonde als we 2 maal hetzelfde wiel gaan uitvinden.. ( figure of speech )
Theorien zat, nu de try out's...

Een super specialist: iemand die alles weet, over helemaal niks.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik was iig de eerste met het Donut idee.
houten plaat, met een donut eronder en een racemotortje+20Cm-prop als pomp.

• Shunt

Shunt

Boe

dat gaat niet werken omdat de plaat de zwaar is ;) je moet die dus van piepschuim maken

istie dan

ik wil dus de platen van een licht soort houd maken welk weet ik niet :? iemand een idee ? en het gedoe dat er omhet geheel heen zit de kap die komt waarschijnlijk dan er pas op als alles goe afgesteld is en als hij getest is en werkt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hovermodel.JPG

een aantal pluspunten aan dit ontwerp

ze is rc dus afstand bestuurbaar ;)
ze is redelijk makkelijk te maken
ze is waarshijnlijk makkelijker om stabiel te krijgen
ze is een zij want een boot (hovercrafts vallen daar onder jah ) is vrouwlijk ;)

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 17:06:
dat gaat niet werken omdat de plaat de zwaar is ;) je moet die dus van piepschuim maken

istie dan

ik wil dus de platen van een licht soort houd maken welk weet ik niet :? iemand een idee ? en het gedoe dat er omhet geheel heen zit de kap die komt waarschijnlijk dan er pas op als alles goe afgesteld is en als hij getest is en werkt ;)
[afbeelding]

een aantal pluspunten aan dit ontwerp

ze is rc dus afstand bestuurbaar ;)
ze is redelijk makkelijk te maken
ze is waarshijnlijk makkelijker om stabiel te krijgen
ze is een zij want een boot (hovercrafts vallen daar onder jah ) is vrouwlijk ;)
mijn plaat hout is een plaat hardboard van 2 mm.

en Balsa is een licht soort hout (worden model vliegtuigjes van gemaakt).

btw, computers zijn ook vrouwelijk. Er zit minstens 1 gleuf in en ze kosten meer in accesoires ( als vrouwen dit lezen: nofi hoor....;) )

• Shunt

Shunt

Boe

FireWurX schreef op 23 augustus 2002 @ 17:44:
[...]

mijn plaat hout is een plaat hardboard van 2 mm.

en Balsa is een licht soort hout (worden model vliegtuigjes van gemaakt).

btw, computers zijn ook vrouwelijk. Er zit minstens 1 gleuf in en ze kosten meer in accesoires ( als vrouwen dit lezen: nofi hoor....;) )
mare wrom denk je dat alle hoovercrafts dit soord vorm hebben ? omdat het donut tiepe gewoon EXTREEM moeilijk te besturen is en het is ook nog eens exteem moeilijk stabiel te krijgen

mare zijn er gotters in tilburg die aan mijn hoovercraft willen werken ? dan maken we tog een wedstrijd van wie de meeste functionele hoovercraft maakt die van jou of die van mij :D en als ze klaar zijn een wedstrijd over zand steen en water ;)

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

ok ik heb nu dus een probleem ik wil dus een propellor gaan zoeken maar nu staan er allemaal dingen als 120x110 mm wat houd dit nu in want ik wil gewoon een 15 cm prop hebben om als lifter en een 15 cm als een trhuster

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 19:01:
ok ik heb nu dus een probleem ik wil dus een propellor gaan zoeken maar nu staan er allemaal dingen als 120x110 mm wat houd dit nu in want ik wil gewoon een 15 cm prop hebben om als lifter en een 15 cm als een trhuster
ga eens naar een modelshop.
vraag naar een 6x4 pusherprop ofzow.
(das dus 6inch lang met een spoed van 4inch, en de airflow gaat van de motor+prop combi weg)

• Freek
hey shunt, ik heb samen met een vriend ook ff zitten kijken maar die props in de conrad zijn allemaal rond de 20 cm :(
Maar ik wil wel helpuh met een modelhovercraft, heb zel fook zat van dat spul liggen....

• Shunt

Shunt

Boe

waar woon je ?? of beter iedereen in de buurt van tilburg liefst in tilburg ;) laten we allen ee hovercraft maken en dan de GOT hoovercraft club maken ;)

Game PC

Verwijderd

koop gewoon een minicompressor, plaats eronder ff een rubber dink dat luchtdicht is, en zorg ervoor dat de compressor elentric krijgt, dan heb je een hoovercraft, hehe

• Shunt

Shunt

Boe

erm het idee was dus een afstands bestuurbare hoovercraft te maken |:(

Game PC

Verwijderd

elentric kan ook van een batterij komen })

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:06:
elentric kan ook van een batterij komen })
ik dacht dus aan iets subtielers als een COMPRESSOR ;) iets als een leuk propelortje

Game PC

• Elektronicanet
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 19:45:
waar woon je ?? of beter iedereen in de buurt van tilburg liefst in tilburg ;) laten we allen ee hovercraft maken en dan de GOT hoovercraft club maken ;)
Ik zou best mee willen doen maar Veldhoven is toch iets te ver denk ik :(. En helaas, school begint ook weer he :r

Nederlander in België

• Shunt

Shunt

Boe

erm zaterdagen en zondagen ?
mare ik zoek dus nog steeds tilburgers die mee willen doen

Game PC

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Compressors gaa niet werken.
ze leveren meer dan genoeg druk, maar de hoeveelheid lucht die ze verplaatsen is niet genoeg.

Verwijderd

Ik denk dat een echt hovercraft maken die sterk genoeg is om een PC vooruit te krijgen veels te duur is. Je kan ook een PVC buis pakken en die vol met kruit vullen, dan een lont eronder en je PC erbovenop. Dan aansteken en dan vliegt je PC ook, en jij zelf waarschijnlijk ook maar das dan balen...

• Shunt

Shunt

Boe

hehe we zijn nu op het moment dacht ik zo ver dat we gewoon een hoovercraft willen maken ;) ik heb zojuist een speelgoed dingeteje ge kregen ;) wel lijp nu hij kan redelijk veel dragen tenminste op een externe voeding wel ;) mare ik weet nu dus goe hoe het moet ook ;) je maakt in het einde van de rok 2 kleine gaten als je klaar ben en daar kan je hem mee af stellen en jah het is gewoon super simpel verder ik denk dat ik er zo snel mogelijk aan begin maar nog steeds geen tweakers uit tilburg die mee willen doen

inieders geval mail me op klaas_334_jan_van_doremalen@hotmail.com als je me wil doen

Game PC

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:48

Boxed

Is een vliegtuig...

Leuke tekening, maar ik zou de motor op 2/3 van voren neerzetten. verder moet ie ook wel werken met 1 accu da's ook wel lekker voor het gwicht en het sturen werkt relaxter doorde motor gewoon op de servo te zetten en zo de motor te laten draaien. dan heb je ook gen roertjes nodig.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• fiveblades

fiveblades

Mischien is het idee om een soort compressor zelf te maken.
1 e prop = 1 e trap
2 e prop = 2 e trap
en zo de druk laten opvoeren..

Verwijderd

Boxed schreef op 24 augustus 2002 @ 10:17:
Leuke tekening, maar ik zou de motor op 2/3 van voren neerzetten. verder moet ie ook wel werken met 1 accu da's ook wel lekker voor het gwicht en het sturen werkt relaxter doorde motor gewoon op de servo te zetten en zo de motor te laten draaien. dan heb je ook gen roertjes nodig.
nee dus ! dan is ie dus niet meer in evenwicht....

• Shunt

Shunt

Boe

idd en dat van druk op bouwen dat SLURPT energie

Game PC

• fiveblades

fiveblades

Is te ondervangen door het principe van een straalmotor.. Trappen worden verkregen door de schoepen van de volgende trap anders in te stellen ( meer bladen )
Om alles op een as te monteren en te laten aandijven door 1 motor, lijkt me geen probleem.

• Shunt

Shunt

Boe

erm ik wil niet veel zeggen hoor maar de hoovercraft moet niet 2 meter boven de grond hooveren :D kijk een simpele kruimeldief fan is genoeg die zitten ook in de speelgoed varianten ;)

Game PC

Verwijderd

jongens ik ben 1 dagje weg (2 eigenlijk ) en dan krijg je dit !!meteen 160 of meer nieuwe posts.Omdat ik in een kleine tijdnood zit en dus niet alles door kan lezen zou ik het fijn vinden als iemand me kan zeggen (samenvatting ) wat er precies in die posts gezegd is.Ik ben momenteel aan men eigen hovercraft bezig en ik zal kijken of ik dadelijk een plaatje van de motor kan maken.Het is een behoorlijke proppeller met flink wat kracht waarvan ik er maar 1 nodig heb en ik bij wijze van spreken de pc plus mezelf zou kunnen tillen.Vriend van mij had er nog 1 liggen van zen pa.Maar een samenvatting plzz

• Shunt

Shunt

Boe

ok het zit zo de meeste posts zijn van mij :D
ik had het idee om een rc hoovercraft te maken jah of er mensen mee willen doen ;)
en dan was het idee om een got hoovercraft klubje te maken ;)

Game PC

• BaRF
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

Ik heb ergens die oude hovercraft van GI-Joe, misschien is zon ding ook wel om te bouwen tot RC model >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Johnny
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mijn overbuurjongen had vroeger een radiografisch bestuurbare hovercraft van Niko. Hij was wit met roze en blauwe strepen stickers.

Ik heb ook nog 2 radiografisch bestuurbare auto's (12 volt) op wat schampen en krassen na volledig intact waar ik nog wat leuks mee wil doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

uhm wacht laat me dit even samenvatten.We waren hier toen ik de laatste keer hier was bezig over het bouwen van een hovercraft voor een PC (vandaar CM in de topictitel).Ik ben even weg en we zijn teruggeschoven naar kleine Hover RC craftjes?Zie het speciale er niet echt aan.Die dingen kun je ook gewoon in de winkel kopen.Ik heb toevallig wel nog gelezen over de trappen motor en dat is werkelijk een subliem idee.Je kunt dan meer kracht en druk leveren.Maar als jullie werkelijk teruggegaan zijn naar de kleine RC dingetjes ( heb eigenlijk vooral de posts na mijn laatste post gelezen vind ik dat eigenlijk wel jammer.Zulke goeie ideen ( voor zover bekend dan) en dan zomaar laten vallen , zonde ben ik de enige die nog zou lopen klussen

• Shunt

Shunt

Boe

erm wil niet veel zeggen maar als je een beetje trug leest zie je dat het bijna niet te doen lijkt om een pc te laten hooveren ;) daar kwam het dus op neer
toen kwam iemand met een paar links naar sites waar cd hoovercrafts stonden en van het een kwam het ander ;)

Game PC

Verwijderd

ik ga toch kijken of het me lukt en als het me (ooit lukt ) dan zal ik Keihard .HA!!!IK ZEI HET TOCH ........ roepen.Maar ok blijft geinig.Ik blijf het volgen en ik zie wel wat julie er letterlijk/figuurlijk van bakken

• Shunt

Shunt

Boe

hehe ik hoop dat ik er een rc hoovercraft van bak maarjah ;)
offtopic:
iedereen die in tilburg woont en mee wil helpen plz reageer effe want alleen gaat het me niet lukken ben van plan een redelijk gote te maken zon 1 meter bij 60 cm ;)

Game PC

• fiveblades

fiveblades

[quote]
Ik ben momenteel aan men eigen hovercraft bezig en ik zal kijken of ik dadelijk een plaatje van de motor kan maken.Het is een behoorlijke proppeller met flink wat kracht waarvan ik er maar 1 nodig heb en ik bij wijze van spreken de pc plus mezelf zou kunnen tillen.
[/endquote]

Nu maak je wel heeeeel nieuwsgierig hoor..
Maw: zet em op zijn kop en je hebt een helicopter pc ? :)

[offtopic]
Mijn 100'ste post, brp..
[ontopic]

PIC's !!!!

Verwijderd

Shunt schreef op 25 augustus 2002 @ 00:41:
hehe ik hoop dat ik er een rc hoovercraft van bak maarjah ;)
offtopic:
iedereen die in tilburg woont en mee wil helpen plz reageer effe want alleen gaat het me niet lukken ben van plan een redelijk gote te maken zon 1 meter bij 60 cm ;)
Hover wing?(tenminste zo had ik men eerste weggegooide design genaamd , stomme naam maar k).Is vet jong , maar die motoren zijn vrij lastig te poweren , hebben test gedaan maar ik kom heel wat accu's mee aan het slepen wil ik langer dan 10 minuten ergens heen kunnen.Moet eigenlijk snelheid kunnen regelen

Verwijderd

benzine motor misschien een oplossing :P

• Shunt

Shunt

Boe

erm dat is heel moelijk in verhouding tot electro (spreek uit ervaring )

Game PC

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Met die fans zal het je niet lukken, die kunnen NOOIT 12kg tillen... :?

Als je iets sterkers vind, en een -zeer- goede rand onder je pc heb, dan moet het lukken... je moet gewoon zorgen dat je geen lucht in je kast terug heb stromen, en dat je fans ook nog sterf genoeg zijn om lucht onder de rand te laten ontsnappen, wat de pc dus op tilt....

Maar, ALS het lukt, w0000000000000ttttttt, pics pics pics pics pics >:) :9 :P >:)

• Shunt

Shunt

Boe

ik dacht dat we er al uit waren dat het haast niet in praktijk uit voerbaarwas tenzij je echt grof geweld ging gebruiken zoals een V8 motor met een 4 meter prop :D

Game PC

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Door dit topic krijg ik ineens de *kriebels* om er één te bouwen ;) Er zijn diverse sites te vinden met stap-voor-stap uitleg... Dus wie weet, als het gaat lukken... Ik wil 'm in ieder geval radiografisch maken, hij moet natuurlijk kunnen sturen en op het water kunnen. Iemand tips voor een (niet al te moeilijk) model met GEWOON materiaal, dus geen balsa 0,8 mm of zo? Want we hebben een garage vol met 'afvalhout': triplex van 2 mm enz. Ook stukken plastic en metaal is geen probleem. Tips?

Nederlander in België

• Shunt

Shunt

Boe

erm foom ? triplex gaat te zwaar worden
ik zou gewoon een stuk stevig maar licht plastic zoeken en daar dan een band om heen maken zoals op mijn tekening en dan een fan er op en dan verder bouwe n

Game PC

Verwijderd

mischien een 25Lcompressor inbouwen en laten blazen !

Verwijderd

waarom mod je niet gwoon een compu in een hoovercraft? :7

• Shunt

Shunt

Boe

een compressor heeft geen efect die geeft wel druk maar niet genoeg lucht ;)

Game PC

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:18:
waarom mod je niet gwoon een compu in een hoovercraft? :7
daar ging dit topic juist over geloof ik |:(

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 25 augustus 2002 @ 17:20:
[...]

daar ging dit topic juist over geloof ik |:(
LEES :P

Hij bedoelt een rc hoovercraft kopen/maken/tweaken, en daar de onderdelen in stoppen.

• Shunt

Shunt

Boe

hehe als je nu zon via eden mobo zou hebben zou het heel mschien kunnen maar die pc zal wel een MEGA herie maken ;)

Game PC

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 12:07

jotheman

Was like that when I got here!

Yep ik ken deze topix, hoop gelul en ideeen en tekeningetjes en al, maar d'r komt nix van terecht. Kun je zeggen dat ik ongelijk heb maar ik weet 't al wel....
Wou ik ff kwijt :)

I see dead pixels...

• Shunt

Shunt

Boe

erm als er nu meerdre mensen zijn die mee willen doen was mijn hoovercraft al af :D

mare ik zoek nog mensen die willen helpen en van dat model vliegtuigjes hout ;)

Game PC

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb vanmiddag met een vriend deze gebouwd (op de Fan na, die hebben we nog niet). We hebben heel licht foam gebruikt, was over van een klik-laminaat-vloer. Maar nu zoeken we nog een geschikte fan. In de beschrijving raden ze de CMA2022 aan, maar we zouden 'm het liefst maken van wat standaard onderdelen (zoals een 8 cm pc fan). Nu heb ik al wel gelezen dat deze niet geschikt zijn, maar dit model is wel extreem licht, en we willen het gewoon eens testen zonder batterypacks er op. Zou dat kunnen werken? We hebben ook nog een 230 V fan gevonden, maar die is 12 cm en een *beetje* te zwaar voor dat lichte foam...

Nederlander in België

• Shunt

Shunt

Boe

je kan het proberen met een pc fan maar een accu gaat hij denk ik niet tillen

Game PC

• Freek
aaarrrgggg, volgens mij waren we het er al over eens dat pc fans niet gingen lukken toch :/

• Shunt

Shunt

Boe

erm hij heeft het over een home made hoovercraft van piepschuim :D

Game PC

• vehpol
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Wat een stilte hier.... Al 5 dagen geen berichten meer. :Z

Iedereen zo druk met bouwen ofzo >:)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

ik heb eens een bestuurbare hoover gebouwt voor school, die had 2 methanol motoren, maar dat gestink en die herrie wil je niet in je pc hebben!!!!!!

Verwijderd

tsjah... Ik wil ook iets volwassens bouwen. Dus een apparaat dat iig een goede beste voeding (accu?) kan houden is voor mij al genoeg. Maar wat voor fan kan ik dan het beste gebruiken. Uit wat voor apparaat slopen we die? radiateur van een auto misschien?

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
offtopic:
wat zit je oude topics te kicken

De fan van een radiator van een auto is een idee... 12 V en als het een goede is blaast ie wel echt veel luht, ben alleen benieuwd of die dingen niet heel zwaar zijn... Misschien kun je hem al bouwen met een auto-accu + radiator van een auto. Kijk eens op de sloop zou ik zeggen ;)

I see red pixels.

Verwijderd

Wat een SuperKick!!!!!!!!

Verwijderd

ga ik morgen ff doen! trouwens ooit nog es iemand wat met een rubberbootje gedaan? dus een 1 persoons? Lijkt me ook wel uber om eerlijk te zijn...

• RedPixel
  • Laatst online: 20-11 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:
ga ik morgen ff doen! trouwens ooit nog es iemand wat met een rubberbootje gedaan? dus een 1 persoons? Lijkt me ook wel uber om eerlijk te zijn...
Alleen 80mm fans aan een diepvrieszakje met ducttape... :P

I see red pixels.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:
Ja, ik, alleen dan red je het dus echt niet met een autoradiateur-fan en een loodaccu :+
Was niet met een rubberboot tough, echt met een zelfbouwgeval.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Terran
  • Laatst online: 22:34
heb er ooit 1 gehad met een 1,5 pk methanol motor deed best aardig. Grootste probleem met elktro motoren is dat ze grote accu nodig hebben, beste kan je een fin maken op een 6v motortje die op ong 25000 rpm draait dan kan je wel wat leuks maken ;)

• fiveblades

fiveblades

Yikes !!

4 jaar geleden, sjeesh.

Enfin, kijk je wel eens discovery, voorbeelden in werkende status te zien.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

fiveblades schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 06:27:
Yikes !!

4 jaar geleden, sjeesh.

Enfin, kijk je wel eens discovery, voorbeelden in werkende status te zien.
Alsof daar elke dag te zien is hoe je een hoovercraft in elkaar bouwt :X

MSI GX660R for the win!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Let op: oud topic. AUB alleen ontopic reageren.