doe het anders met ee nstofzuiger motor met de blaas kant wel herrie maar gaat wel denk ik
hmmm. een hoop reacties, ik ben iig gewoon verder aan het denken en ik geloof dat ik net imuum ben geworden voor pessimisme 
anyway, dat van die levende muis is nog niet zo gek eigenlijk alleen denk ik dat het diertje constant van de herrie af gaat rennen en dat ik er dan achter aan moet
ik zit nu te denken of ik genoeg lucht in de kast kan krijgen aan de bovenkant, (rechter zijkant dus) zodat ik de grote fans alleen maar laat blazen, dan mogen de oude 12 cm's de lucht gaan aavoeren.
naja watch and learn
weet iemand btw nog een hoe ik ergens 4amp 24 volt uit een voedig ga trekken? liefst een atx of een at voeding.
anyway, dat van die levende muis is nog niet zo gek eigenlijk alleen denk ik dat het diertje constant van de herrie af gaat rennen en dat ik er dan achter aan moet
ik zit nu te denken of ik genoeg lucht in de kast kan krijgen aan de bovenkant, (rechter zijkant dus) zodat ik de grote fans alleen maar laat blazen, dan mogen de oude 12 cm's de lucht gaan aavoeren.
naja watch and learn
weet iemand btw nog een hoe ik ergens 4amp 24 volt uit een voedig ga trekken? liefst een atx of een at voeding.
openkat.nl al gezien?
Als ik jou was zou ik gewoon een externe voeding gaan gebruiken, en dan op 230 volt aansluiten, bespaard weer wat gewicht
... en je kunt makkelijker genoeg stroom trekken
. Over dat probleem met die levende muis ... neem 4 muizen
... aan elke kant 1 ... en als je dan je pc wilt verplaatsen neem je gewoon een stukkie kaas ... en alle muizen gaan die kant op ... is de kaas op ... dan gaan ze allemaal weer weg van het geluid rennen
... blijft die dus weer stil staan
ik geloof eerlijk gezegt niet dat je em met koelfans de lucht in krijgt. je hebt never de power er niet voor
post eens pics van die fans
post eens pics van die fans
Je computer kan best vliegen hoor geen probleem, zelfs op lucht is het mogelijk! ALLEEN DE MOTOR DIE HET LUCHTBED ONDER JE COMPUTER VULT ZAL HEEL WAT MEER STROOM VERBRUIKEN DAN JE PC!
Op mijn oude school hadden ze een opgevoerde stofzuiger gebruikt... nadruk op opgevoerde.
Op mijn oude school hadden ze een opgevoerde stofzuiger gebruikt... nadruk op opgevoerde.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
die tilt net z'n eigen motor op... en dat is het enigste wat zwaar is wat er op zit.... je moet dus een motor hebben met meer vermogen en lichter weegt... je komt dan al gauw uit bij een "perpetuum mobile" idee, meer leveren heel licht...Op dinsdag 18 juni 2002 13:23 schreef CybErik het volgende:
Grasmaaier-motor misschien?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
voeding lijkt me geen probleem, gewoon externe voeding gebruiken (bijv. acculader). Idee is erg leuk, maar ben bang dat het niet zo makkelijk is om te maken. Pc weegt aardig wat.
Met PC fans krijg je je PC nooit van de grond, die dingen krijgen zichzelf niet eens opgetild. Alleen van de Delta 120HP weet ik dat die het kan, maar bijv. mijn Sunon 12 cm's en mijn Delta 60HP blijven gewoon liggen...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
die electromotor van de conrad zo best een optie zijn... hij draait zo al 13000 toeren... als je nou op het asje een groot tandwiel zet.. daar tegenaan een hele kleinen... gaat dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard draaien... als je daar nou de propellor van je fan aanvast maakt... heb je denk ik wel airflow...
Verwijderd
Jemig man, wat een gedoe allemaal, je pc omhoog laten komen, meer herrie veroorzaken, je buren ermee kunnen besten.....blaat blaat....
Is het mischien niet handiger gewoon een hoovercraft te kopen en een gigantisch verlengsnoer aan de schaffen en dan gewoon in je hoovercraft te gaan zitten computeren......
Is het mischien niet handiger gewoon een hoovercraft te kopen en een gigantisch verlengsnoer aan de schaffen en dan gewoon in je hoovercraft te gaan zitten computeren......
Verwijderd
tip: neem dan een laptop, verleng snoer is al gauw wat kort tijdens het vliegen/zweven. (of generator/noodaccu mee in de hoovercraft)Op dinsdag 18 juni 2002 14:16 schreef camelnl het volgende:
Jemig man, wat een gedoe allemaal, je pc omhoog laten komen, meer herrie veroorzaken, je buren ermee kunnen besten.....blaat blaat....
Ja, maar zo'n opstelling kan totaal geen druk leveren lijkt mij... dus als je dan je supersterke propeller onder je PC bouwt sta je zuur te kijken.Op dinsdag 18 juni 2002 14:11 schreef Hendr-X-n het volgende:
die electromotor van de conrad zo best een optie zijn... hij draait zo al 13000 toeren... als je nou op het asje een groot tandwiel zet.. daar tegenaan een hele kleinen... gaat dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard draaien... als je daar nou de propellor van je fan aanvast maakt... heb je denk ik wel airflow...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Kan wel zijn, maar het moet allemaal zo groot en imposant mogelijk natuurlijkOp dinsdag 18 juni 2002 14:19 schreef kaasie het volgende:
[..]
tip: neem dan een laptop, verleng snoer is al gauw wat kort tijdens het vliegen/zweven. (of generator/noodaccu mee in de hoovercraft)
heb deze thread een beetje zitten volgen en het lijkt dus vooral af te hangen van de FANS en de SKIRTs, maar ik vraag me af waar je de intake fans wilt plaatsen. tegenover de outtake wordt lastig, want dan zit je mobo toch in de weg??????
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
knappe fans die een kast van +/- 25 kg opgetild krijgtOp dinsdag 18 juni 2002 14:22 schreef camelnl het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar het moet allemaal zo groot en imposant mogelijk natuurlijk
Verwijderd
Het is volgens mij de bedoeling om de complete kast omhoog te krijgen, dus dan zit het mobo niet in de weg, maar de kast zelf....Op dinsdag 18 juni 2002 14:23 schreef Orion84 het volgende:
heb deze thread een beetje zitten volgen en het lijkt dus vooral af te hangen van de FANS en de SKIRTs, maar ik vraag me af waar je de intake fans wilt plaatsen. tegenover de outtake wordt lastig, want dan zit je mobo toch in de weg??????
hij wilde in een zijkant intake en in andere zijkant outtake en skirts. op die manier moet het kunnen, maar tegen die ene zijkant zit wel je mobogeschroefd. en daar maak je niet 1 2 3 blowholes inOp dinsdag 18 juni 2002 14:24 schreef camelnl het volgende:
[..]
Het is volgens mij de bedoeling om de complete kast omhoog te krijgen, dus dan zit het mobo niet in de weg, maar de kast zelf....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Nou ja, kijk het zou wel kunnen, alleen redt je het volgens mij niet met casefans, volgens mij heb je gewoon van die huistuin en keukenventilatoren nodig die het liefst op iets van 8000 rpm draaien, dan pas kan je de druk goed opbouwen. Het blijft een lastig verhaal, kijk maar naar de constructie van een hoovercraft zelf......dat is alOp dinsdag 18 juni 2002 14:24 schreef _NeMeSiS_ het volgende:
[..]
knappe fans die een kast van +/- 25 kg opgetild krijgt
Maar goed, persoonlijk zie ik uiteindelijk het nu er niet van in om je pc op liften op rubber, hoovercompu. Watercooling, casemodding en dat soort dingen, ala, maar een hoovercompu
Verwijderd
Das waar, maar je kan dat nog altijd onder een schuine hoek inbouwen.Op dinsdag 18 juni 2002 14:27 schreef Orion84 het volgende:
[..]
hij wilde in een zijkant intake en in andere zijkant outtake en skirts. op die manier moet het kunnen, maar tegen die ene zijkant zit wel je mobogeschroefd. en daar maak je niet 1 2 3 blowholes in
dan heb je nog steeds geen vrije airflow van je ene zijpanel naar het andere.Op dinsdag 18 juni 2002 14:30 schreef camelnl het volgende:
[..]
Das waar, maar je kan dat nog altijd onder een schuine hoek inbouwen.
met een lege kast zou het nog kunnen lukken, maat met een pc erin krijg je dat nie voor elkaar
Verwijderd
Mijn id van de conrad motor een paar posts omhoog is wel te realiseren ism met een turbine: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/527475/1?limit=25.... en zoon luchtzak geval onder je pc.... ik denk dat je een heel eind moet komen...
Verwijderd
Ik denk dat het verstandiger is om gewoon de hele reut onder een houtenplaat te bouwen, je pc erbovenop. Ik denk dat dat beter werkt. Daarom zeg ik ook, je kan beter gewoon eenhoovercraft kopen en vervolgens gewoon je pc erin zetten.......het bespaart op die manier een hoop tijd.Op dinsdag 18 juni 2002 14:33 schreef Hendr-X-n het volgende:
Mijn id van de conrad motor een paar posts omhoog is wel te realiseren ism met een turbine: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/527475/1?limit=25.... en zoon luchtzak geval onder je pc.... ik denk dat je een heel eind moet komen...
Ik hoor hier wel verhalen van enorme motoren, maar met zo'n skirt heb je ook weer niet zoveel druk nodig IMHO
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
bouw er dan gewoon wieltjes onderOp dinsdag 18 juni 2002 11:43 schreef djklungel Een heel overbodig idee
Mja pcies! Maar meer dan de helft denkt hier dat zo'n fan, die je maar onder je kast moet plakken, de PC 10 meter de lucht in moet tillen, MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID, DAT IS DUS NIET ZOOp dinsdag 18 juni 2002 15:11 schreef Bolk het volgende:
Ik hoor hier wel verhalen van enorme motoren, maar met zo'n skirt heb je ook weer niet zoveel druk nodig IMHO
btw, wel externe voeding, anders is ie te zwaar. Dit bewijst dus dat een casefan WEL zichzelf kan heffen
Ik heb een jaar geleden iets uitgeprobeerd, en ik zal ff vergelijking maken.
Je neemt een 8/12 cm Casefan, deze plaats je zo, dat de stuwdruk OMLAAG staat gericht, zet em bijvoorbeeld op tafel. Zet de fan aan. En wat zie je?? De fan komt met GEEN mogelijkheid, maar dan ook geen kleine mm van de tafel.
Experiment 2 :
Men gaat naar een Chinese Afhaal restaurant, en bestelt een porsie witte lijst

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Je hebt gelijk..Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef ND het volgende:
[..]
Mja pcies! Maar meer dan de helft denkt hier dat zo'n fan, die je maar onder je kast moet plakken, de PC 10 meter de lucht in moet tillen, MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID, DAT IS DUS NIET ZOHet enige wat er moet gebeuren is, dat tussen een vlakke ondergrond, en een vlakke plaat (waar de pc opkomt) een KLEIN laagje lucht komt te zitten, waar de plaat zogenaamd op zweeft.
btw, wel externe voeding, anders is ie te zwaar. Dit bewijst dus dat een casefan WEL zichzelf kan heffen
Je neemt een 8/12 cm Casefan, deze plaats je zo, dat de stuwdruk OMLAAG staat gericht, zet em bijvoorbeeld op tafel. Zet de fan aan. En wat zie je?? De fan komt met GEEN mogelijkheid, maar dan ook geen kleine mm van de tafel.
Experiment 2 :
Men gaat naar een Chinese Afhaal restaurant, en bestelt een porsie witte lijst, deze word aan je gegeven in een witte plastike bakje (rechthoekvorm). Smul de rijst op, en maak je bakje schoon
![]()
. Maak vervolgens een gat in de bodum van het bakje, dat PRECIES even groot is als de diameter van je fanbladen. Zet het bakje ondersteboven (dus met de opening naar beneden) en tape je casefan nu op de bodum, met de straal naar beneden gericht. Zet je casefan aan, en wat zie je !?????? JUIST, het bakje heft zich net 2 mm van de tafel, en als je hem een duwtje geeft, dat zweeft deze over de tafel. Zet je fan uit, en geef em is nog een duwtje, je ziet dat dat meer moeite kost
![]()
/me krijgt bij de chinees rijst op een bord..
En jij neemt je eigen bord mee naar een afhaalchinees?Op dinsdag 18 juni 2002 16:49 schreef Oeloe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk..
/me krijgt bij de chinees rijst op een bord..![]()
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Verwijderd
Op dinsdag 18 juni 2002 17:00 schreef SlinkingAnt het volgende:
[..]
En jij neemt je eigen bord mee naar een afhaalchinees?
ff niet goed gelezen, je had het over een afhaal chinees, ik ga altijd naar een restaurant....
Verwijderd
Heel leuk en aardig hè! Maar jij maakt hier de vergelijking met een brok hout en een stukje plastic, wat is zwaarder? Juist ja, het brok hout. Als je van plan bent daar de casefan op te bouwen komt ie niet van de grond af, wees dan zo fair om er even bij te vermelden dat voor een brok hout je meer kracht nodig hebt om te liften....logisch want de grootste hoovercraft heeft ook meer power nodig om van de grond af te komen.Op dinsdag 18 juni 2002 15:38 schreef ND het volgende:
[..]
Mja pcies! Maar meer dan de helft denkt hier dat zo'n fan, die je maar onder je kast moet plakken, de PC 10 meter de lucht in moet tillen, MAAR VOOR DE DUIDELIJKHEID, DAT IS DUS NIET ZOHet enige wat er moet gebeuren is, dat tussen een vlakke ondergrond, en een vlakke plaat (waar de pc opkomt) een KLEIN laagje lucht komt te zitten, waar de plaat zogenaamd op zweeft.
Experiment 2 :
Men gaat naar een Chinese Afhaal restaurant, en bestelt een porsie witte lijst, deze word aan je gegeven in een witte plastike bakje (rechthoekvorm). Smul de rijst op, en maak je bakje schoon
![]()
. Maak vervolgens een gat in de bodum van het bakje, dat PRECIES even groot is als de diameter van je fanbladen. Zet het bakje ondersteboven (dus met de opening naar beneden) en tape je casefan nu op de bodum, met de straal naar beneden gericht. Zet je casefan aan, en wat zie je !?????? JUIST, het bakje heft zich net 2 mm van de tafel, en als je hem een duwtje geeft, dat zweeft deze over de tafel. Zet je fan uit, en geef em is nog een duwtje, je ziet dat dat meer moeite kost
![]()
De vergelijking die je maakt klopt niet.....Bovendien kan je met een casefan (of meerdere, dus de normale 12 volt dingen) een pc niet van de grond krijgen, ondanks de druk opbouw van de skirts. De kracht neemt af naarmate er meer druk op de skirts komt te staan.
Verwijderd
Het verhaal met die chinees klopt. Maar die case krijg je idd nooit van de grond met die paar fanz.. 
Maar je weet natuurlijk maar nooit...

/me van de off-topic posts hierboven, Oeloe is vandaag niet helemaal helder..
Maar je weet natuurlijk maar nooit...
/me van de off-topic posts hierboven, Oeloe is vandaag niet helemaal helder..

't is een leuk idee maar ik weet niet of het haalbaar is... 't is wel zo dat je door die rok (skirt) minder kracht hoeft te hebben maar ik denk niet dat die fans genoeg kracht hebben om genoeg druk op te bouwen in die rok... Tuurlijk ze blazen goed maar hoeveel lucht laten ze weer ontsnappen...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Daarom zeg ik ook, je kunt casefans gebruiken, maar naarmate de druk in de skirt hoger wordt, naarmate de kracht afneemt van de fan. Oftewel lucht verlies.Op dinsdag 18 juni 2002 17:17 schreef apen-nootjes het volgende:
't is een leuk idee maar ik weet niet of het haalbaar is... 't is wel zo dat je door die rok (skirt) minder kracht hoeft te hebben maar ik denk niet dat die fans genoeg kracht hebben om genoeg druk op te bouwen in die rok... Tuurlijk ze blazen goed maar hoeveel lucht laten ze weer ontsnappen...
Als je een werkelijk je PC wil laten zweven zonder al te grote skirt dan zou ik de miniturbines van oude kruimelzuigers ervoor gebruiken.
Als je er van uit gaande dat die dingen tot wel 100hPa en meer kunnen blazen.
Daarbij neemt zo,n motortje echter wel zo'n 60~130W op!
Das best wel weer veel als je daar ook een voeding voor moet knutselen.
Als je er van uit gaande dat die dingen tot wel 100hPa en meer kunnen blazen.
Daarbij neemt zo,n motortje echter wel zo'n 60~130W op!
Das best wel weer veel als je daar ook een voeding voor moet knutselen.
Powered bij meergranenbrood.
Mooi plan... Theoretisch allemaal prima mogelijk, let wel op je fan-bevestiging, want die moeten het gewicht dragen (beetje zonde als je fan je mobo aan stukjes chopt).
Ook belangrijk is dat je aanzuiging van je fans goed is; maw je hebt een paar fikse gaten bovenin je kast nodig!
ben benieuwd naar action-pics! succes!
Ook belangrijk is dat je aanzuiging van je fans goed is; maw je hebt een paar fikse gaten bovenin je kast nodig!
ben benieuwd naar action-pics! succes!
Optimization hinders evolution.
Verwijderd
Wat denk ik wel mogenlijk is, is dat je omgekeerde hover maakt. Fans die (mischien via een pvc buis) de kast omhoog duwen. Dan heb je ook minder vermogen nodig als anders om, omdat de lucht optimaal benut wordt door middel van de buizen. De mobiliteit is dan wel weg, maar zweven doet ie. Is een optie die ik ook zal proberen.;)
Ik zou eerst een hovercraft maken van een houten plaat van bv. 60x60 cm met daarop wat fans en eromheen wat fietsband (als skirt). Dan kijken hoeveel gewicht hij 'hovert' en aan de hand daarvan bepalen of de hele kast hoveren haalbaar is...
Verder vind ik het wel een cool idee!
Verder vind ik het wel een cool idee!
Verwijderd
Ik denk dat ik ook een poging ga wagen een zwevende PC te maken... met elektromagneten laten zweven kan wel, toch? HD zullen dan een klein probleempje worden, ff wat info zoeken over shielden etc. . Daar ga ik in de zomervakantie eens over nadenken
Damn ik snap jullie niet hoor (een paar dan) Je moet ook GEEN CASEFANS gebruiken (!!!) Die hebben geen "power", en zo'n propellor van een rc vliegtuig die 12 cm groot is, heeft tig keer zoveel kracht en CFM als een CasFan hoor 

Tuurlijk hoe meer zwaarte kracht, hoe meer lift je nodig
en nog even ter duidelijkheid :
Gebruik geen casefans, maar ga eens op zoek naar een 4/3 bladspropellor!
sow ik hoop dat et nu duidelijker is
Het was een voorbeeld over dat je minder kracht nodig hebt, dan iedereen denkt, omdat zij verkeerd denkenOp dinsdag 18 juni 2002 17:14 schreef camelnl het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig hè! Maar jij maakt hier de vergelijking met een brok hout en een stukje plastic, wat is zwaarder? Juist ja, het brok hout. Als je van plan bent daar de casefan op te bouwen komt ie niet van de grond af, wees dan zo fair om er even bij te vermelden dat voor een brok hout je meer kracht nodig hebt om te liften....logisch want de grootste hoovercraft heeft ook meer power nodig om van de grond af te komen.
De vergelijking die je maakt klopt niet.....Bovendien kan je met een casefan (of meerdere, dus de normale 12 volt dingen) een pc niet van de grond krijgen, ondanks de druk opbouw van de skirts. De kracht neemt af naarmate er meer druk op de skirts komt te staan.
sow ik hoop dat et nu duidelijker is
Ik zou ook duidelijk voor modelbouwmotortjes gaan. Van die 12 Turns motortjes uit 1/10 rc wagens(lekker krachtig) en dan icm met propellortjes van vliegtuigjes (met 3 bladen), dan kom je al een stuk dichter bij je ideaal, maar dan moet je niet moeilijk gaan doen over het geluidOp dinsdag 18 juni 2002 18:41 schreef ND het volgende:
Damn ik snap jullie niet hoor (een paar dan) Je moet ook GEEN CASEFANS gebruiken (!!!) Die hebben geen "power", en zo'n propellor van een rc vliegtuig die 12 cm groot is, heeft tig keer zoveel kracht en CFM als een CasFan hoor
[..]
Het was een voorbeeld over dat je minder kracht nodig hebt, dan iedereen denkt, omdat zij verkeerd denken
sow ik hoop dat et nu duidelijker is![]()
![]()
Heheheeeeee, eindelijk iemand die op dezelfde golflengte zitOp dinsdag 18 juni 2002 18:45 schreef dr.lowtune het volgende:
[..]
Ik zou ook duidelijk voor modelbouwmotortjes gaan. Van die 12 Turns motortjes uit 1/10 rc wagens(lekker krachtig) en dan icm met propellortjes van vliegtuigjes (met 3 bladen), dan kom je al een stuk dichter bij je ideaal, maar dan moet je niet moeilijk gaan doen over het geluid
Verwijderd
na de prachtige uitleg van ND over de afhaalchinees bedenk ik me dat de fan alleen maar de kracht hoeft te hebben om in dit geval onder de rand van de bak door te stroomen... volgends mij is hier niet echt super veel kracht voor nodig...
100 casefans maken ook redelijk wat lawaai denk ik, en die zijn denk ik ook wel duurder dan 4 van die motortjes, hoewel, een beetje motortje is ook flink prijzig. Had er laatst nog een paar liggen, in een bootje gepropt en gaan dat dat ding deed......Maar weer even terug on topic: je luchttoevoer moet(zoals eerder gezegd) wel erg goed zijn hoor!Op dinsdag 18 juni 2002 18:51 schreef ND het volgende:
[..]
Heheheeeeee, eindelijk iemand die op dezelfde golflengte zit![]()
Idd geluid is minder, maar ik denk dat 100 casefans ook veel lawaai maken
Omdat die ook niet veel weegt, maar dat word wel weer gecompenseerd door het feit dat tussen de wand en de bladen van de casefan ENORM veel lucht weer kan weglopenOp dinsdag 18 juni 2002 19:21 schreef Hendr-X-n het volgende:
na de prachtige uitleg van ND over de afhaalchinees bedenk ik me dat de fan alleen maar de kracht hoeft te hebben om in dit geval onder de rand van de bak door te stroomen... volgends mij is hier niet echt super veel kracht voor nodig...
Ja die dure zijn echte modifieds motoren, die kosten idd 45 euro per stuk (maar power en HARD dan ze gaanOp dinsdag 18 juni 2002 19:25 schreef dr.lowtune het volgende:
[..]
100 casefans maken ook redelijk wat lawaai denk ik, en die zijn denk ik ook wel duurder dan 4 van die motortjes, hoewel, een beetje motortje is ook flink prijzig. Had er laatst nog een paar liggen, in een bootje gepropt en gaan dat dat ding deed......Maar weer even terug on topic: je luchttoevoer moet(zoals eerder gezegd) wel erg goed zijn hoor!
Luchttoevoer moet wel goed zijn ja, het slimste is, om het NIET (of gedeeltelijk) via je kast te doen. Als je dat wel doet, en je zit in een stoffige omgeving, dan zit heel je kast vol met stof
heb je een Midi of Big Tower kast? Je kunt namelijk anders 1 of paar van je outtakes gebruiken als intake van je hooverpeecee
Verwijderd
Als je nou eens begint met een toetsenbord de lucht in krijgen?
Ben je ook meteen van al die kruimeltjes tussen de toetsen af
Ben je ook meteen van al die kruimeltjes tussen de toetsen af
Verwijderd
lijkt me een leuk project om idd te begginnen om iets kleins te laten "zweven". iets groters dan een doos van de afhaalchinees
als je maar de goede fans/turbines/propellors hebt en een goeie skirt zal het opzich wel moeten lukken, alleen zoals ik eerder al zei:
waar laat je de intakes:
bodem/deksel/front/back -> pc gaat bewegen.
tegenoverliggend zijpanneel -> mobo zit in de weg
dus, wat blijft er dan nog over?????????
waar laat je de intakes:
als je dus 2 van die mega fans in bouwd en een baybybus maakt, kan je een "snoop dogg hovercase" maken, lekker bouncen voor
Verwijderd
een skirt is dus zoon rubbere band die je bij hovercrafts aan de onderkant ziet????
als we eerst met iets anders beginnen.. iets kleins om te laten hoveren... een schoen ofzo
als we eerst met iets anders beginnen.. iets kleins om te laten hoveren... een schoen ofzo
al sluit je nou een compressor aan op die fietsband die je onderop bevestigd, dan boor je kleine gaatjes in die band, beetje solutie eromheen voorkmt doorscheuren, en klaar. je hebt aleen wel een compressor nodig
het concept werkt, maar ik zie het project nog niet van de grond komen.....................;)Op dinsdag 18 juni 2002 22:17 schreef _ferry_ het volgende:
al sluit je nou een compressor aan op die fietsband die je onderop bevestigd, dan boor je kleine gaatjes in die band, beetje solutie eromheen voorkmt doorscheuren, en klaar. je hebt aleen wel een compressor nodig
Pak gewoon zo'n grote plafondventilator en monteer hem onderop je pc. Met een beetje mazzel komt ie los.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Of zon fan van die windtunnels waar ze vliegtuigen testenOp dinsdag 18 juni 2002 22:54 schreef universal creations het volgende:
Pak gewoon zo'n grote plafondventilator en monteer hem onderop je pc. Met een beetje mazzel komt ie los.
Waar je ook nog om moet denk is dat je bak niet gaat kiepen, naar de zijkanten.
dus je onderkant gaat omhoog en de bovenkant valt min of meer om!
suc 6 en laat ff wat pics als het wel of niet gelukt is!!
Verwijderd
Wellicht zou het kunnen lukken met enkele vette 220v fans en een via eden hoovermod?
Kun je die 12kg zonder fans toch terugbrengen naar zo'n 2kg.
Volgens mij begint het dan realiseerbaar te worden.
Geheid dat als je het ding dan nog enigzins kunt besturen je de 1e prijs wint zo her en der.
Wel een grappig idee maar het enige waar het goed voor is is wereldwijde casemod eer.
Ach ja je mod toch wat
Kun je die 12kg zonder fans toch terugbrengen naar zo'n 2kg.
Volgens mij begint het dan realiseerbaar te worden.
Geheid dat als je het ding dan nog enigzins kunt besturen je de 1e prijs wint zo her en der.
Wel een grappig idee maar het enige waar het goed voor is is wereldwijde casemod eer.
Ach ja je mod toch wat
Gebruik er zo een;

Maakt wel een pokkeherrie

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
En vervang nu eens die brandstof motor door een electromotorOp woensdag 19 juni 2002 03:55 schreef daPet het volgende:
Gebruik er zo een;
[afbeelding]

Loopt ie op kerosine of zo.....Op woensdag 19 juni 2002 03:55 schreef daPet het volgende:
Gebruik er zo een;
[afbeelding]
Verwijderd
ey waar heb je die motor gekocht..ik zoek er nog een, heb gisteren mijn 12cc opgeblazen met me modelwagen,en zo een herrie maakte hij niet
het was sowieso zijn bedoeling om hem opzen kant te leggen en de fans in een zijpanneel te zetten.Op woensdag 19 juni 2002 02:25 schreef Gohan-san het volgende:
Waar je ook nog om moet denk is dat je bak niet gaat kiepen, naar de zijkanten.
Verwijderd
tja, het idee is heel orgineel maar of het haalbaar is??? ik denk dat het je met fans niet zal lukken , misschien wel met blowers ofsow... gedachte: het oppervlak is niet echt groot , wat bij hovercrafts wel zo is....
Als je alles hebt uitgerekend (gewicht enz.) dan weet je of het kan, kans is minimaal, zo'n pc is zwaar, en je wilt nog wel kunnen werken naast je pc, dus je moet nog blijven staan
.
Volgens is het te doen als je eerst een heel grote hoevercraft maakt, met niets erop en dan je pc erop bouwt.
Volgens is het te doen als je eerst een heel grote hoevercraft maakt, met niets erop en dan je pc erop bouwt.
|>
mischien een fiets band in je kast stoppen en die oppomen met helium ? 
succes ermee !
succes ermee !
Verbazingwekkend hoeveel mensen het principe van een hovercraft niet begrijpen. Een hovercraft komt omhoog door het drukverschil tussen het luchtkussen onder de hovercraft en de atmosferische druk.
Je moet dus een drukverschil veroorzaken en daarvoor heb je geen grote airflow nodig, maar een fan die een drukverschil kan opbouwen. Turbines zijn hiervoor heel efficient, maar nogal complex. Het plaatsen van de vier beschikbare fans in serie met tussen elke fan contraschoepen blijft de beste benadering van een turbine.
Als dit niet de benodigde druk oplevert kan je ook het oppervlak vergroten. Dit is ook nuttig voor de stabiliteit.
Je moet dus een drukverschil veroorzaken en daarvoor heb je geen grote airflow nodig, maar een fan die een drukverschil kan opbouwen. Turbines zijn hiervoor heel efficient, maar nogal complex. Het plaatsen van de vier beschikbare fans in serie met tussen elke fan contraschoepen blijft de beste benadering van een turbine.
Als dit niet de benodigde druk oplevert kan je ook het oppervlak vergroten. Dit is ook nuttig voor de stabiliteit.
Verwijderd
Nou ... dat vind ik ook !!! 
terwijl ik er geen bal van snap ben ik toch benieuwd naar het resultaat van de HOOVER-MOD
terwijl ik er geen bal van snap ben ik toch benieuwd naar het resultaat van de HOOVER-MOD
En verbazingwekkend ook dat na het 10x hier posten nog niet begrijpen dat je niet zoveel nodig hebt....pffffff.Op woensdag 19 juni 2002 11:19 schreef bankrupcy het volgende:
Verbazingwekkend hoeveel mensen het principe van een hovercraft niet begrijpen. .
Op zich zou je het idd (als preof) kunnen proberen om met bijvoorbeeld 4 fans achter elkaar, en tussen ieder casefan die contraschoepen, alleen dan heb je dus het volgende :
De casefansbladen zijn allemaal even groot, en de tussenafstand van blad tot blad blijft ook even groot, wat bij een turbine niet is. Maar ik denk dat als je ALLEEN de contraschoepen afstanden verkleint dat het ook niet helpt, want de druk die daar word gebouwd, gaat weer verloren bij de volgende casefan...
Verwijderd
Hier zit wat in, je moet het gewicht in evenwicht houden, dus verplaatsen over de complete skirt.....en dat is niet makkelijk.....Op dinsdag 18 juni 2002 20:40 schreef Orion84 het volgende:
als je maar de goede fans/turbines/propellors hebt en een goeie skirt zal het opzich wel moeten lukken, alleen zoals ik eerder al zei:
waar laat je de intakes:
Verwijderd
aan alle kanten 1 intake 
ik zou dit eerst maar eens uitproberen op een lichtgewicht iets, een kartonnen doos ofzo, voor je je pc hier aan gaat vergooien. Met minder gewicht zal het ook makkelijker zijn om het uit te testen, voor 12 kg heb je hoe dan ook best wat kracht nodig dus ik zou het eens proberen met iets van 1 kg..dan weet je in ieder geval of het idee werkt. Anders ben je met 12 kg aan't kloten en weet je niet eens wat het probleem is, te weinig kracht of verkeerde constructie..
(geen verstand van hoovers, maar dit lijkt me wel logisch..ben benieuwd
Neem anders eens contact op met een hooververeniging..die zijn er vast wel ..denk ik.
ik zou dit eerst maar eens uitproberen op een lichtgewicht iets, een kartonnen doos ofzo, voor je je pc hier aan gaat vergooien. Met minder gewicht zal het ook makkelijker zijn om het uit te testen, voor 12 kg heb je hoe dan ook best wat kracht nodig dus ik zou het eens proberen met iets van 1 kg..dan weet je in ieder geval of het idee werkt. Anders ben je met 12 kg aan't kloten en weet je niet eens wat het probleem is, te weinig kracht of verkeerde constructie..
(geen verstand van hoovers, maar dit lijkt me wel logisch..ben benieuwd
Kvindt het bootje zelf veel interessanter om te maken. Lijkt me veel cewler.
dan moet je wel heel goed bepalen waar precies, want anders gaat ie geheid aan het schuiven. vier precies dezelfde fans, die precies tegenover mekaar staan en precies evenveel lucht aanzuigen.Op woensdag 19 juni 2002 12:31 schreef miessie het volgende:
aan alle kanten 1 intake
...
Verwijderd
ja dat is net zo moeilijk te doen als de rest van het project.Op woensdag 19 juni 2002 12:33 schreef Orion84 het volgende:
[..]
dan moet je wel heel goed bepalen waar precies, want anders gaat ie geheid aan het schuiven. vier precies dezelfde fans, die precies tegenover mekaar staan en precies evenveel lucht aanzuigen.
als je nu eens gewoon naar zo'n zelfbouwvereniging gaat waar ze die hovers zelf bouwen en daar voorlegt dat jij een hovercraft wilt bouwen die 12 kg weegt, dan leggen zij je precies uit welke fans/skirts je nodig hebt, enzo...zo'n vereniging heeft daar heel veel ervaring mee en zijn best bereid je te helpen..
Verwijderd
Nou, ik heb alvast voor jullie gekeken. Mischien dat we daar met z'n allen wat wijzer van worden:
http://www.hover1.nl/home.html
Hier staan een paar interesante dingen over Airboards. Alleen ben ik nog niets tegengekomen over de werking ervan.
http://www.hover1.nl/home.html
Hier staan een paar interesante dingen over Airboards. Alleen ben ik nog niets tegengekomen over de werking ervan.
Verwijderd
Euh, ja, goed.....een erg professionele prutser zou het anders aanpakken, magoed, niet iedereen heeft de beschikking over juiste tekensoftwareOp woensdag 19 juni 2002 14:08 schreef kaasie het volgende:
[afbeelding]
zoiets kan natuurlijk ook
[afbeelding]
handig voor de landing
Verwijderd
ja ach, in een minuut gemaakt... gaat om het ideeOp woensdag 19 juni 2002 14:18 schreef camelnl het volgende:
[..]
Euh, ja, goed.....een erg professionele prutser zou het anders aanpakken, magoed, niet iedereen heeft de beschikking over juiste tekensoftwarewel over paint
Verwijderd
Ut id is leuk, maar omdat je jezelf tot professionele prutzer hebt benoemd zij ik datOp woensdag 19 juni 2002 14:21 schreef kaasie het volgende:
[..]
ja ach, in een minuut gemaakt... gaat om het idee
Verwijderd
trendy tekenwerk kaasie 
hele hoovercraft idee is een lol idee, maar volgens mij technisch niet haalbaar. want de fans kunnen nooit genoeg lucht aanzuigen/verplaatsen om je kast te verplaatsen.
Fans in de zijkant is wel een optie, maar met elke fan die erbij komt neemt ook je te dragen gewicht toe.
kortom, leuk idee, maar volgens mij niet haalbaar met een pc-kast.
hele hoovercraft idee is een lol idee, maar volgens mij technisch niet haalbaar. want de fans kunnen nooit genoeg lucht aanzuigen/verplaatsen om je kast te verplaatsen.
Fans in de zijkant is wel een optie, maar met elke fan die erbij komt neemt ook je te dragen gewicht toe.
Verwijderd
Ut is wel haalbaar, alleen is er een groot oppervlak onder de pc kast nodig, anders krijg je hem dus niet van de grond. En zowiezo, casefans werken niet, en geloof mij wil je je pc van de grond liften met een hoovercraft id gaat dat heel veel herrie geven, alsof er een straaljager voorbij komt.Op woensdag 19 juni 2002 14:29 schreef GHoZTie het volgende:
trendy tekenwerk kaasie
Verwijderd
Ik denk dat het gewicht wel mee kan vallen, grootste probleem is gewichtsverdeling / balans. Je zou hem daarom zelfs zwaarder moeten maken.Op maandag 17 juni 2002 15:57 schreef Oeloe het volgende:
Ik weet (haast) zeker dat het niet gaat lukken. 4gram per cm^2 is nl al aardig wat. ....
Maar ik ben het met je eens: gaat niet lukken, en zeker een cool idee. Het wordt voor de 'gewone man' ook gedaan voor maaimachines bijv. Misschien leuk idee voor een stof zuiger ofzo.
Verwijderd
Gaat niet lukken... kheb het ook wel eens met lego geprobeert en een paar casefans. Maar dat was geen 12kg
als je nou een oude hoevercraft pakt en daar een p120 mobo met proc hd/geheugen ed. opknoopt.
dan soldeer je wat voelsensors aan de hoeken en maak je een zelf rondrijdende hoevercraft.
dan soldeer je wat voelsensors aan de hoeken en maak je een zelf rondrijdende hoevercraft.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Daarom werken echte hoovercrafts dus ook niet....Op woensdag 19 juni 2002 15:04 schreef Celeron_clocker het volgende:
Gaat niet lukken... kheb het ook wel eens met lego geprobeert en een paar casefans. Maar dat was geen 12kg

Verwijderd
wat bedoel je hier nou weer mee.. echte werken ook niet?Op woensdag 19 juni 2002 15:46 schreef camelnl het volgende:
[..]
Daarom werken echte hoovercrafts dus ook niet....
Euhm hoe heb jij dat gedaan dan? Onderstel gebouwd en een fan eraan zeker?Op woensdag 19 juni 2002 15:04 schreef Celeron_clocker het volgende:
Verwijderd
Nee hoor, ik vind het alleen een misplaatste opmerking door te gaan zeggen dat het niet werkt. Een echte hoovercraft werkt immers ook, anders was het hele begrip hoovercraft nooit uitgevonden.Op woensdag 19 juni 2002 16:42 schreef miessie het volgende:
[..]
wat bedoel je hier nou weer mee.. echte werken ook niet?

Het principe is echter heel simpel, ik teken vanavond wel even wat uit en zet het op m'n eigen website, dan kan ik eens laten zien wat ik bedoel. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die geloven dat het niet werkt.
Verwijderd
De oppervlakte van je ventilatoren is niet belangrijk. Het belangrijkste is het oppervlak van je hover. Hoe groter dit oppervlak hoe makkelijker je pc gaat vliegen (hoe meer oppervlak hoe kleiner de druk per vierkante centimeter). De kracht van je ventilatoren is belangrijker.
Dus als 't niet lukt met de oppervlakte die je nu bedoelt, probeer dan eens een 2x zo grote oppervlakte of zo.
Het is mischien een gek idee, maar als je eens een paar ventilatoren in serie zet (dus achter elkaar aansluiten). Ik weet niet of je dan mag zeggen dat je de dubbele blaaskracht krijgen, maar hij zal zeker groter worden.
Ik las net iets over een dubbelwandig iets voor de zijkant. Dit is makkelijk te maken door een binnenband van een auto te pakken en de ventilator zo aan te sluiten dat hij de binnenkant van de band opblaast. Maak dan in de binnenring een aantal gaten zodat de lucht ontsnapt naar het midden van de band. Houd er wel rekening mee dat wanneer je de gaten aan de binnen kant van de band te groot maakt je band niet mooi rond blijft staan.
Ik heb trouwens ook 't idee dat een radiaal ventilator (zo'n wormhuis min of meer) sterker is dan een axiaal ventilator (die jij bedoelt).
Dus als 't niet lukt met de oppervlakte die je nu bedoelt, probeer dan eens een 2x zo grote oppervlakte of zo.
Het is mischien een gek idee, maar als je eens een paar ventilatoren in serie zet (dus achter elkaar aansluiten). Ik weet niet of je dan mag zeggen dat je de dubbele blaaskracht krijgen, maar hij zal zeker groter worden.
Ik las net iets over een dubbelwandig iets voor de zijkant. Dit is makkelijk te maken door een binnenband van een auto te pakken en de ventilator zo aan te sluiten dat hij de binnenkant van de band opblaast. Maak dan in de binnenring een aantal gaten zodat de lucht ontsnapt naar het midden van de band. Houd er wel rekening mee dat wanneer je de gaten aan de binnen kant van de band te groot maakt je band niet mooi rond blijft staan.
Ik heb trouwens ook 't idee dat een radiaal ventilator (zo'n wormhuis min of meer) sterker is dan een axiaal ventilator (die jij bedoelt).
[beetje offtopic]
Ik was dus ff naar hovercrafts aan het zoeken (R/C enzo) en toen kwam ik deze gast tegen. Vette website gemaakt en hij maakt ook hovercrafts.
He's the best!!!!!!!!!!

[/offtopic]
Ik was dus ff naar hovercrafts aan het zoeken (R/C enzo) en toen kwam ik deze gast tegen. Vette website gemaakt en hij maakt ook hovercrafts.
He's the best!!!!!!!!!!

[/offtopic]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Lijkt mij echt te wreed.
Nog wreder is een bijpassende besturing.
*Pa, laat je ff mijn PC van de trap afzweven?*
*Ma! heb je weer mijn PC weg laten zweven?*
Nog wreder is een bijpassende besturing.
*Pa, laat je ff mijn PC van de trap afzweven?*
*Ma! heb je weer mijn PC weg laten zweven?*
nou mooie webpage...Op woensdag 19 juni 2002 18:39 schreef Whuzz het volgende:
[beetje offtopic]
He's the best!!!!!!!!!!![]()
[/offtopic]
tvw
Mijn ogen doen zeer van et roodOp woensdag 19 juni 2002 18:53 schreef joshuasioso het volgende:
[..]
nou mooie webpage...
Verwijderd
tja wat kun je er van zeggen..Op woensdag 19 juni 2002 18:54 schreef ND het volgende:
[..]
Mijn ogen doen zeer van et rood![]()
t is errrug rood
Verwijderd
ZEKER DOEN man, leuk idee.
Maar ik zou er ramjets onder zetten, heeft veel power... lees dit:
of de wipsite zelf natuurlijk http://www.windspire.com/jetpower/
Hopelijk heb je er iets aan.
... These pulsejets are easily built from materials that can be obtained for $200, or even less, making them among the most affordable sources of power available. Although lightweight and compact in size, each engine can produce an amazing 25 to 37+ lbs. of thrustpower that is readily adaptable to a wide spectrum of air, ground or water-based vehicles...

eronder staat:Op woensdag 19 juni 2002 19:16 schreef WildJim het volgende:
ZEKER DOEN man, leuk idee.
[..]
[afbeelding]
Helaas, dat is nogal fossielOne of the very special features of the pulsejet is its ability to run on a variety of fuels, including regular gasoline, diesel fuel and kerosene. It is this versatility combined with its simplicity and low cost of construction and upkeep that will make this project highly rewarding.
tvw
Let op:
Let op: oud topic. AUB alleen ontopic reageren.
Let op: oud topic. AUB alleen ontopic reageren.