Op zondag 30 juni 2002 23:31 schreef Bambo het volgende:
[..]
Wat mij echt 'dwarszit' is dat er tot nu toe nog geen maatregelen zijn genomen tegen deze problemen.
Volgens mij wel, maar zie jij ze niet of werken ze - voor jou - niet snel genoeg. Je hebt te maken met criminaliteit en dat los je niet binnen een paar jaar op.
[..]
Voor elke asielzoeker wordt sowieso een procedure gestart om te beoordelen of zijn asielaanvraag wel terecht is...
Er wordt inderdaad een procedure gestart, maar die is - volgens de nieuwe vreemdelingenwet - binnen een week afgerond. Asielzoekers kunnen hiertegen in beroep gaan, maar kunnen niet meer eindeloos procederen. Heb je de Volkskrant? Lees dan eens het hoofdartikel. Behoorlijk ontnuchterend.
Wow, hij staat ook online:
Nederland al dicht voor asielzoekers[..]
Er worden miljoenen uitgegeven bij de bouw van asielzoekcentra.
Bovendien hadden de 'echte' asielzoekers het thuis niet veel beter (ik kan me moeilijk voorstellen dat je je kinderen moet laten verhongeren als je in een villa woont).
Die kampen kosten geen miljoenen per stuk, het zijn makkelijke prefab-huisjes die snel in elkaar worden gezet. Hoe kom je trouwens aan die bedragen?
Ze hadden het thuis helemaal niet beter, want het gaat hier om
politieke vluchtelingen. Politieke vluchtelingen komen hier omdat ze in hun eigen land kapotgeschoten worden of worden veroordeeld wegens ras, geloof, politieke overtuiging, etc. Villa's zijn totaal irrelevant.
Demagogie:
het ophitsen van de massa door leugenachtige [simplistische] voorstellingen => volksmisleiding, volksmennerij[..]
Misschien cijfers van die sporadische aanvragen?
Ik denk n.l. dat de meeste hier graag willen blijven en een enkeling daar zelfs een soort hongerstaking voor over heeft.
Misschien overdreef ik met 'sporadisch', maar ik weet zeker dat het in verhouding tot het aantal asielzoekers niet ontzettend vaak voorkomt dat een asielzoeker een verblijfsvergunning aanvraagt; dat hij/zij zich wil naturaliseren is helemaal bijzonder. Vergeet niet dat een asielzoeker uitzicht moet hebben op een baan, voordat een verblijfsvergunning wordt verleend. Bovendien maakt een asielzoeker, als hij/zij zo'n papiertje heeft, geen aanspraak op allerlei uitkeringen - een verblijfvergunning maakt geen Nederlander.
[..]
Zou ook te zot zijn als dit niet zo was.
Inderdaad. Jij doet echter net alsof dit zo is.
[..]
Generaliseren...?
Ik vroeg je, en vraag het je nogmaals, hoe je uit de eerdergenoemde zin kunt halen dat
ik óók discrimineer?
[..]
Natuurlijk kan het cultuurverschil problemen veroorzaken, maar dat is nog geen reden om de maatschappij als schuldige hiervoor aan te wijzen.
Dat die mensen in hun eigen culuur zijn blijven hangen kun je een ander toch niet kwalijk nemen?
Bovendien is het ook geen oplossing voor het probleem.
Ik denk dat (een deel van) de maatschappij zeker invloed heeft.
Natuurlijk zijn er andere oorzaken die misschien nog wel belangrijker zijn, maar discriminatie helpt over het algemeen niet bij het integratieproces.
[..]
Goh, ik kan ook niet alles krijgen wat ik wil, maar kan nu niet zeggen dat ik de behoefte heb om daarom te gaan stelen.
Mensen moeten leren tevreden te zijn met wat ze hebben, en wanneer ze beter willen zullen ze zichzelf daarvoor moeten inzetten door middel van werken.
Het is wel moeilijk om een zin goed te interpreteren hè?
Als je arm bent, ben je soms genoodzaakt te stelen. Dat
kan één van de oorzaken zijn voor crimineel gedrag.
Maar, om me meteen maar in te dekken en interpretatiefouten te voorkomen:
Er zijn ook andere oorzaken, dit is niet de enige, het is ook géén excuus.
Een andere oorzak kan bijvoorbeeld verminderde sociale controle (in combinatie met een minder strenge of júist strenge opvoeding thuis) zijn.
[..]
Ik heb eerder het idee dat jullie het wat té moeilijk maken.
Nee, ik kom met feiten; jij met gevoelens en ongefundeerde meningen. Ik denk niet dat ik het te moeilijk maak, jij maakt het te simpel. Lees het citaat van de IND nog maar eens.
[..]
Had ik ergens aangegeven dat ik moeite had met de allochtonen die hier normaal werken en zich proberen aan te passen, en verder niemand tot last zijn?
Nee, dat zeg je niet. Wat je wel zei was dit:
Op zaterdag 29 juni 2002 14:22 schreef Bambo het volgende:
Veel immigranten zijn zogenaamde 'gelukszoekers' die komen hier echt niet met de bedoeling om weer terug te gaan...
Ik probeerde met het citaat van de IND-FAQ duidelijk te maken dat dat niet - legaal - mogelijk is. Lees jij wel wat ik schrijf en waar ik op reageer?
[..]
Laat ik je uit de droom helpen, in ons land verblijven tienduizenden illegalen die een uitkering krijgen.
Hoe weet je dit? Gelezen? Gezien? Gehoord? Bron? Of is dit alleen een gevoel?
Naar mijn weten kun je alleen een uitkering krijgen als je geregistreerd bent bij de Nederlandse overheid en legaal hier verblijft. Dat zijn juist de dingen die een illegaal mist. Een illegaal mist waarschijnlijk nog meer voorwaarden; volgens mij moet je ook nog een Nederlands paspoort hebben, een huis bezitten en misschien zelfs over een SOFI-nummer beschikken.
[..]
Discrimineren mag niet in ons land, dit werd tot nu toe zwaarder bestraft dan de overlast van de allochtonen.
Waarop baseer je dit? Wanneer werd er voor het laatst iemand veroordeeld wegens discriminatie? Welke straf kreeg hij/zij?
Bovendien was de discriminatie waarover ik sprak niet de discriminatie die gemeld wordt bij de officier van justitie. Geef alsjeblieft je reactie op mijn volledige tekst, niet op één woord.
[..]
Waarom doen ze het dan niet?
*
diepe zucht*
Dat probeer ik je een paar reacties hiervoor nog uit te leggen! Lees nou eens!
Zo schreef ik al eerder:
Volgens mij is dit nergens op gebaseerd. Heb jij cijfers over die cursussen? Weet jij of ze wel gratis zijn? De laatste keer dat ik er een documentaire over zag kostte het nog geld en zat het propvol met mensen die graag Nederlands wilden leren.
En ik heb eerder nog andere redenen gegeven.
[..]
De minister (Pronk?) heeft gezegd dat hij in beginsel aan elke asielzoeker 5.000,- euro wil besteden.
Daar zal de verplichte inburgeringscursus wel bij inbegrepen zijn.
Minister Pronk is van VROM (Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu). Ik vermoed dat je Minister van Boxtel (Grote Steden- en Integratiebeleid), Minister de Vries (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) of Minister Korthals (Justitie) bedoelt.
Je haalt wederom asielzoekers en immigranten door elkaar. Asielzoekers komen hier niet om te integreren, noch om onze taal te leren. Zij zijn hier voor tijdelijke opvang, tot het weer veilig is in hun land.
Denk niet dat je met 5.000 euro een complete taalcursus, een inburgeringscursus, de procedure-/administratiekosten en tijdelijke huisvesting kunt betalen. En dat deze minister dat heeft gezegd, betekent niet dat er een al een gratis taalcursus was. Dus wat ik vroeg blijft staan: weet jij wel of die cursussen gratis (en dus laagdrempelig) waren?
[..]
Nee, dat zegt inderdaad meer over de mentaliteit van de immigrant...
Ik krijg weinig zin om nog op jou te reageren. Kijk goed wat ik zei:
Dat zegt niets over de beschikbaarheid en betaalbaarheid van taalcursussen
Kortom, het hoeft
niet aan de mentaliteit te liggen; het kan ook aan de beschikbaarheid of betaalbaarheid van de taalcursussen liggen.
[..]
Dat moest wel omdat het de spuigaten uitliep..
Misschien wel, maar dan kun je dus niet zeggen dat "Paars er niets aan heeft gedaan."
[..]
Dat is altijd nog beter dan problemen onderkennen.
Wat Paars dus niet deed: ze hadden een minister voor integratiebeleid.
[..]
Kan zijn, maar ze waren wel degene die deze problemen duidelijk doorhadden, en ook durfden aankaarten, terwijl de rest van politiek Den Haag nog in hun dure zetel zat te maffen.
Nogmaals: Paars zocht wél naar oplossing en onderkende het probleem
niet. Bovendien zegt het beleid van de regering niet alles over het gedrag van de kamer, waar jij met 'dure zetels' aan refereert. Als je de Paarse partijen niet meer vertrouwt: er zijn ook andere partijen geweest die zich er druk om maakten.
Je kunt een integratieprobleem niet binnen vier jaar oplossen en ook het verminderen van de asielzoekersstroom verminder je niet zo snel (hoewel het ze nu dus wel aardig lijkt te lukken; zie het Volkskrant-artikel).
[..]
Feit blijft dat (door de moord op Pim Fortuyn) je deze verkiezingsuitslag niet als eerlijk kunt beschouwen.
Ik vindt het dan ook een erg flauwe opmerking.
De verkiezingsuitslag zal inderdaad anders zijn geweest als meneer Fortuyn nog leefde. Dat betekent niet dat hij dan meer dan 50% van alle stemmen had gekregen.
Het gaat erom dat de dingen die Fortuyn zei en LPF zegt niet direct op de waarheid berusten en dat de oplossingen die zij aandragen niet door de hele bevolking worden gesteund.
Als jij zegt dat het overschot van de allochtonen crimineel is, is dat geen uitspraak die berust op feiten. Het is dus
geen feit, maar je behandelt het wel als zodanig.
[..]
Dat zal in ons land niet zo snel gebeuren...
Waarom niet?
[..]
Tja..., laat dat nu hoofdzakelijk een groep allochtonen zijn...

Zelfs
als dat zo is, betekent het niet dat je die groep allochtonen moet aanpakken. Je moet de criminaliteit aanpakken.