Buitenlanders en agressie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
1 punt vooraf. Ik ben anti-rascisme en discriminatie maar is dit toeval?

ELKE keer als ik aangevallen/beroofd/geslagen wordt is het door buitenlanders.

- Beroofd.. Ik fiets met een vriend terug van school langs 'het kanaal'. Blokkeren daar 8 negers ons de weg en willen geld zien.. (yeah right, als of we dat hebben :+). Wij hadden dus niets, we konden lekker klappen vangen... (dit waren negers)
- Tijdens me ouwe krantenwijk loop ik naar een huis met een krant in me poten. Ik geef die krant af en net wanneer ik weer weg wil lopen kijk ik ineens in de loop van een geweer (slik :r). Ze komen ons (ik en een andere vriend) nog achterna. Ze vallen ons natuurlijk weer aan waarom wij kunnen vluchten met alleen blauwe gezichten :(. (dit waren marokkanen volgens mij, iig getinte huidskleur)
- Ik kom terug van sporten, loop met een (weer andere) vriend de friettent binnen voor een frietje (die friet was echt :r maar buiten dat :D). Wij komen naar buiten.. "JIJ STAK JE MIDDELVINGER OP NAAR MIJ!". Ik had die gast nog nooit gezien, wij kwamen net aanfietsen dus ik deed echt niets. Nou, zij ons aanvallen (ja, het went).. Kaakslag, trap in maag enzo.. Wij met zn tweeen zij met zn zessen. (verderop nog veel meer molukkers). Gelukkig kwam een gast in een mercedes (blank) aan scheuren omdat ie dit allemaal zag gebeuren waardoor wij net de kans kregen om weg te glippen.

Dit waren maaar 3 kleine incidenten die ik in me korte 19-jarige bestaan in Tilburg heb opgedaan. Ik zoek echt GEEN ruzie, ik vermijd 'risico-plekken' en ik ben echt niet ruzie aan het zoeken. (Bijvoorbeeld oogcontact zoeken.)

Maar nu nog steeds ben ik niet aan het discrimineren. Hoewel ELKE keer als er iets gebeurd het weer door buitenlanders is. ALTIJD! 1 punt troost mij: Deze groepen zijn NIET representatief voor alle buitenlanders..

* Ik weet niet goed of deze discussie in SG of in WL thuis hoort, als het fout is hoor ik het wel. (HK iig NIET!, ik wil een serieuze discussie want er is in nederland toch wel degelijk een probleem!)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 14:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Wat je zegt klopt! Ik heb niet erg veel last gehad van berovingen oid op straat, maar het waren wel opvallend vaak buitenlanders. Vooral opmerkingen als: "Wat kijk je!?"
En dan moet je vooral geen bijdehante opmerking maken, want ze zitten zo achter je aan.
Ik heb wel eens van die situaties meegemaakt dat er iemand naar me toe kwam en begon met "Jij hebt mijn zusje geslagen!" Niet dat ik dat zusje van hem ooit gezien had, ik vraag me zelfs af of hij die überhaupt heeft. Dat was in het zwembad en nou hadden we (ik en 1 vriend) het geluk nogal in de buurt van een Badmeester te zitten, dus dropen ze snel af. Maar dit gebeurt in de wijk waarin ik woon (niet eens zo'n ehh, achterwijk, wel wat flats) wel vaker. Vooral als je gaat voetballen heb je grote kans terug te komen zonder bal ("Dat is mijn bal, die heb jij gejat!").
Ik denk dus dat Oxigun gelijk heeft als hij zegt dat buitenlanders zich erg vaak misdragen!

edit:
Ik ben dus ook GEEN rasict o.i.d. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

tsja.. dit is erg jammer om te horen..

in mijn 17 jaar ben ik nog nooit aangevallen of beroord of wat dan ook (gelukkig..)

maarja ik zou bijna zeggen toeval dat het allochtonen zijn..

ik ben zelf ook buitenlander.. al "zie ik niet uit als buitenlander" krijg ik vaak te horen.. of NL of Italiaan ofzo (ben Turk)

maja Tilburg had ik eerlijk gezecht niet verwacht.. maar waarom is het dan nog zo dat mensen niet willen dat er meer politie op straat is?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 17:54

smokalot

titel onder

Tja, generaliseren is menselijk, maar als je dan toch generaliseert is het eerlijker om te generaliseren naar opleidingsniveau

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 20:32

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ach dit zegt niks... jij hebt net zo goed criminele Nederlanders. Dus wat dat betreft kan je niet echt onderscheid maken.
Wel is het zo dat het aantal gepleegde criminele delicten procentueel hoger ligt bij autochtonen/ buitenlanders. Dit heeft als oorzaak denk ik dat deze mensen vaak slecht opgeleid zijn, geen werk hebben dus niks te doen hebben en weinig/ geen geen geld hebben. En omdat de ouders uit een andere cultuur komen hun kinderen niet opvoeden volgens nederlandse/ westerse normen en waarden... waardoor deze mensen tussen de wal en het schip vallen. Maarja dit zie ik net zo goed bij Nederlandse jongeren.... zie er vaak genoeg voorbeelden van. Een vorm van algemene verloedering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:25 schreef smokalot het volgende:
Tja, generaliseren is menselijk, maar als je dan toch generaliseert is het eerlijker om te generaliseren naar opleidingsniveau
nice.. zo'n reactie had ik nooit van iemand als jou verwacht >:) :P :*

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Ik heb niet het idee dat wij generaliseren, wij geven allen aan dat wij opvallend meer last hebben van mensen uit andere landen dan nederlanders. Als ik zou zeggen dat alle buitenlanders crimineel zijn is dat wel generaliseren, maar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
dat heeft natuurlijk daar ook mee te maken.. Maar je kunt aan de buitenkant niet zien welke opleiding iemand heeft gevolgd. Kleur zie je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:27 schreef Oxigun het volgende:

[..]

dat heeft natuurlijk daar ook mee te maken.. Maar je kunt aan de buitenkant niet zien welke opleiding iemand heeft gevolgd. Kleur zie je wel.
kleur zecht niets..
blank = goed
kleur/zwart = slecht

over generaliseren gesproken.. sorry hoor maar dit slaat dus nergens op wat je zegt.

ik heb heel veel vrienden gehad die een donkere heidskleur hebben en die waren allemaal relaxter dan de meeste blanke vrienden...
ook op straat ofzo nooit problemen met "gekleurde" mensen.
altijd relax.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zondag 16 juni 2002 00:28 schreef Ra5a het volgende:

[..]

kleur zecht niets..
blank = goed
kleur/zwart = slecht

over generaliseren gesproken.. sorry hoor maar dit slaat dus nergens op wat je zegt.
Ik geloof nooit dat ie dat bedoeld, het lijtk me eerder dat je makkelijker kunt ZIEN of iemand allochtoon is, dan hoe hoog iemands opleiding is. Je kunt toch moeilijk vragen wat voor opleiding iemand doet als hij/zij je beroofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Op zondag 16 juni 2002 00:28 schreef Ra5a het volgende:

[..]

kleur zecht niets..
blank = goed
kleur/zwart = slecht

dan lees je iets anders dan ik wil zeggen. Je kunt zien wat de afkomst is van deze mensen. Opleiding zie je niet! Het heeft (jammer genoeg) wel een verband..

en dan nog eens (staat ook al in eerste post). ik ben niet aan het discrimineren, daar ben ik gewoon fel tegen! Maar het zijn elke keer de buitenlanders weer. (Ik ontken niet dan ook nederlanders ook strafbare feiten plegen maar die ben ik nog niet tegen gekomen)
Op zondag 16 juni 2002 00:31 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat ie dat bedoeld, het lijtk me eerder dat je makkelijker kunt ZIEN of iemand allochtoon is, dan hoe hoog iemands opleiding is. Je kunt toch moeilijk vragen wat voor opleiding iemand doet als hij/zij je beroofd...
precies. ik d8 al, ben ik zo onduidelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:31 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

ok dus..

allochtoon = slecht
Autochtoon = goed

?!?
even erg..

ik bedoel en dan maar zeuren dat die mensen dom zijn..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:32 schreef Oxigun het volgende:

[..]

dan lees je iets anders dan ik wil zeggen. Je kunt zien wat de afkomst is van deze mensen. Opleiding zie je niet! Het heeft (jammer genoeg) wel een verband..

en dan nog eens (staat ook al in eerste post). ik ben niet aan het discrimineren, daar ben ik gewoon fel tegen! Maar het zijn elke keer de buitenlanders weer. (Ik ontken niet dan ook nederlanders ook strafbare feiten plegen maar die ben ik nog niet tegen gekomen)
[..]

precies. ik d8 al, ben ik zo onduidelijk :?
dat zeg ik niet.. ik zeg niet dat je racist bent..

ik gaf een reactie op de post wat ik citeerde en mijn mening + opvatting daarover..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zondag 16 juni 2002 00:32 schreef Ra5a het volgende:

[..]

ok dus..

allochtoon = slecht
Autochtoon = goed

?!?
even erg..

ik bedoel en dan maar zeuren dat die mensen dom zijn..
Ik hoop niet dat dit een serieuze reactie is. Ik neem aan dat je snapt dat ik dat niet bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:33 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat dit een serieuze reactie is. Ik neem aan dat je snapt dat ik dat niet bedoel.
hmm probeer maar eens beter uit te leggen als je wilt..

want dat is mijn opvatting op het moment.

(ik zoek geen ruzie ofzo >:) )

beetje discussie van opvatting moet kunnen, toch?

zal ik even uitleggen wat mijn opvatting op het moment is.

Als je kunt ZIEN dat iemand allochtoon is moet je er "bang" voor zijn want die person KAN je aanvallen...
dus blijf zo ver mogelijk van ze uit de buurt.

in die context heb ik het gelezen..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zondag 16 juni 2002 00:35 schreef Ra5a het volgende:

[..]

hmm probeer maar eens beter uit te leggen als je wilt..

want dat is mijn opvatting op het moment.

(ik zoek geen ruzie ofzo >:) )

beetje discussie van opvatting moet kunnen, toch?
Ok, ff proberen:
Ik bedoel dus, dat je aan de buitenkant beter kunt zien of iemand allochtoon of autochtoon is. En dat je aan de buitenkant niet kunt zien wat voor opleiding iemand doet.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:36 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

Ok, ff proberen:
Ik bedoel dus, dat je aan de buitenkant beter kunt zien of iemand allochtoon of autochtoon is. En dat je aan de buitenkant niet kunt zien wat voor opleiding iemand doet.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is..
dat heb ik begrepen.
dat is het makkelijke deel..
maar wat ik me dus afvraag is..
bedoel je ermee dat als je aan iemand kan zien dat hij/zij allochtoon is dat je dan eerder let op wat je doet je bewegingen enz. enz.
ben je dan "bang" dat die mensen je gaan aanvallen/beroven etc.. etc..

en als hij/zij nederlands is heb je het gevoel dan ook of niet?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 28-04 20:32

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

waarom gaan mensen altijd alleen maar in op de onzin/ extreme postings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zondag 16 juni 2002 00:38 schreef Ra5a het volgende:

[..]

dat heb ik begrepen.
bedoel je ermee dat als je aan iemand kan zien dat hij/zij allochtoon is dat je dan eerder let op wat je doet je bewegingen enz. enz.
Dat ligt aan de uitstraling van die persoon, dat is denk ik (bij mij) niet verschillend bij een allochtoon of een autochtoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Op zondag 16 juni 2002 00:38 schreef Master_Egg het volgende:
waarom gaan mensen altijd alleen maar in op de onzin/ extreme postings :(
ook dat ligt in de menselijke aard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:40 schreef THPSrulez het volgende:

[..]

Dat ligt aan de uitstraling van die persoon, dat is denk ik (bij mij) niet verschillend bij een allochtoon of een autochtoon.
dank je.. dat bedoelde ik dus...
want net kwam het erg generaliserend over..

:*

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Op zondag 16 juni 2002 00:38 schreef Ra5a het volgende:

[..]

dat heb ik begrepen.
Nee dat niet. Ik geloof nog steeds dat de meeste buitenlanders 'normale' (eng woord) zijn die zich gewoon aan de normen en waarden in dit land houden. Dit geld ook voor de autochtonen. Als ik 's avonds een groep negers voorbij rijd die me raar aankijk voel ik me even ongemakkelijk als een groep blanken dit doet. Alleen het zijn bijna altijd de buitenlanders. Dat was de aanleiding van deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:40 schreef Oxigun het volgende:

[..]

Nee dat niet. Ik geloof nog steeds dat de meeste buitenlanders 'normale' (eng woord) zijn die zich gewoon aan de normen en waarden in dit land houden. Dit geld ook voor de autochtonen. Als ik 's avonds een groep negers voorbij rijd die me raar aankijk voel ik me even ongemakkelijk als een groep blanken dit doet. Alleen het zijn bijna altijd de buitenlanders. Dat was de aanleiding van deze discussie.
vergeet niet dat het bij jou altijd "die buitenlanders" zijn...

maar verder begrijp ik wat je bedoeld ja..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Wat je wel merkt is dat als je negatief over allochtonen bent je snel een opmerking krijgt dat je aan het discrimineren bent.

Maar als bv een marokaan of turk negatief over autotochtonen is hoor je er niemand over want als je er iets van zegt ben je weer aan het discrimineren.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:43 schreef mario007 het volgende:
Wat je wel merkt is dat als je negatief over allochtonen bent je snel een opmerking krijgt dat je aan het discrimineren bent.

Maar als bv een marokaan of turk negatief over autotochtonen is hoor je er niemand over want als je er iets van zegt ben je weer aan het discrimineren.
oud nieuws..

maar als een Turk/Marokkaan iets negatiefs zegt over Nederlanders wordt er zeker altijd om gelachen?..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hmmm vandaag voor het eerst in de sectie van GoT gekeken, ik zou maar niet mijn meningen gaan geven volgens mij ben ik binnen een paar seconden gebanned }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Dat is vaak wat die buitenlanders kennen: "jij discrimineerd mij". Me aanspreken in het 'engels' en dat ik hun vervolgens niet goed versta.. om vervolgens "jij discrimineerd mij" naar me hoofd gesmeten te krijgen.. ja, altijd leuk :(
Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef SilentSniper het volgende:
Hmmm vandaag voor het eerst in de sectie van GoT gekeken, ik zou maar niet mijn meningen gaan geven volgens mij ben ik binnen een paar seconden gebanned }:O
post dan ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef SilentSniper het volgende:
mening geven mag.. leef je uit.. maar hou je aan de FAQ :) :P

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

noem ns een opmerking als voorbeeld? ik geloof niet dat allochtonen vaak zulke opmerkingen maken namelijk.

Die el-moumni deed zoiets laatst, en daar is toch ook wel op gereageerd geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:46 schreef smokalot het volgende:

[..]

noem ns een opmerking als voorbeeld? ik geloof niet dat allochtonen vaak zulke opmerkingen maken namelijk.

Die el-moumni deed zoiets laatst, en daar is toch ook wel op gereageerd geloof ik...

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef Ra5a het volgende:

[..]

oud nieuws..
Kan best zijn maar het is nog wel steeds zo.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

[..]

die had iets tegen homo's. Dat is ook iets dat in hun cultuur verboden is maar ze leven nu eenmaal in nederland en dus aanpassen aan onze normen en waarden. Ene aangezien hij een imam is waardoor mensen naar em luisteren werd ie teruggefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Op zondag 16 juni 2002 00:45 schreef Ra5a het volgende:

[..]

mening geven mag.. leef je uit.. maar hou je aan de FAQ :) :P
Ik zal wel ff de FAQ stuk of 25x doornemen voordat ik mn 3de post hierzo maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef Oxigun het volgende:

[..]

Dat is vaak wat die buitenlanders kennen: "jij discrimineerd mij". Me aanspreken in het 'engels' en dat ik hun vervolgens niet goed versta.. om vervolgens "jij discrimineerd mij" naar me hoofd gesmeten te krijgen.. ja, altijd leuk :(
Zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt maar dan op een andere manier. Dat was een keer bij ons op school, ik en nog een paar vrienden hadden beetje ruzie om voetbal met een paar turken (btw: ik vind 'Turken' erg negatief t.o.v. turken klinken, of ligt dat aan mij) En tijdens wat heen en weer gepraat viel de zin "Ach, rot op". Toen gingen die turken meteen richting meester om te melden dat wij "Rot op naar je eigen land" zouden hebben gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:47 schreef mario007 het volgende:

[..]

Kan best zijn maar het is nog wel steeds zo.
kom eerst met iets interessants..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007

[..]

Heel simpel voorbeeld; Ga bv een buitelander maar een k*t (nationaliteit) noemen, dan ben je aan het discrimineren. Zegt een allochtoon k*t nederlander is er niks aan de hand.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:49 schreef mario007 het volgende:

[..]

Heel simpel voorbeeld; Ga bv een buitelander maar een k*t (nationaliteit) noemen, dan ben je aan het discrimineren. Zegt een allochtoon k*t nederlander is er niks aan de hand.
dat denk jij..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
Op zondag 16 juni 2002 00:49 schreef Ra5a het volgende:

[..]

kom eerst met iets interessants..
Blaaaaat

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
Op zondag 16 juni 2002 00:50 schreef Ra5a het volgende:

[..]

dat denk jij..
Heb je info dat het anders is?

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:51 schreef mario007 het volgende:

[..]

Heb je info dat het anders is?
ja..

heb jij info dat het niet zo is dan?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Op zondag 16 juni 2002 00:50 schreef Ra5a het volgende:

[..]

dat denk jij..
dat is zo.. laatst was zelf in het nieuws dat ze het woord 'turk' uit de woordenboeken wilden laten halen..

* Oxi gaat nu slapen en leest deze topic maandag pas wel weer verder :(

trouwens mario007. ROFL @ je sign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:52 schreef Oxigun het volgende:

[..]

dat is zo.. laatst was zelf in het nieuws dat ze het woord 'turk' uit de woordenboeken wilden laten halen..

* Ra5a gaat nu slapen en leest deze topic maandag pas wel weer verder :(

trouwens mario007. ROFL @ je sign.
weet je misschien ook waarom?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Op zondag 16 juni 2002 00:53 schreef Ra5a het volgende:

[..]

omdat het als scheldwoord gebruikt werd. Maar dan zou bijvoorbeeld toch ook 'homo' uit het woordenboek moeten worden verwijdered... Wordt ook als scheldwoord gebruikt.
(* Oxi is het niet eens met dat schrappen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
Op zondag 16 juni 2002 00:53 schreef Ra5a het volgende:

[..]

Daar zul jij het antwoord wel op weten. En zo ja wees dan zo vriendelijk het te posten

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:54 schreef Oxigun het volgende:

[..]

omdat het als scheldwoord gebruikt werd. Maar dan zou bijvoorbeeld toch ook 'homo' uit het woordenboek moeten worden verwijdered... Wordt ook als scheldwoord gebruikt.
(* Ra5a is het niet eens met dat schrappen trouwens)
btw.. ik zie een fout

ze willen niet het woord "Turk" uit het woordenboek laten halen maar een bepaalde betekenis..

er stond nl. in de dikke van Dale dat het woord Turk iets negatiefs was weet nu even niet wat..

maar DIE betekenis wordt er dus uit verwijderd.
Op zondag 16 juni 2002 00:55 schreef mario007 het volgende:

[..]

Daar zul jij het antwoord wel op weten. En zo ja wees dan zo vriendelijk het te posten

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Kunnen jullie misschien een beetje meer on-topic blijven?
Dit begint meer op heen-en-weer gekibbel te lijken.
Ik ga nu slapen, ik pak de draad morgen wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 16 juni 2002 00:56 schreef THPSrulez het volgende:
Kunnen jullie misschien een beetje meer on-topic blijven?
Dit begint meer op heen-en-weer gekibbel te lijken.
Ik ga nu slapen, ik pak de draad morgen wel weer op.
truste..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Bij mij op school kunnen ze er ook wat van, voorbeeldje:

Je loopt door gang (tijdens pauze) staan daar alle buitenlanders (doen ze altijd)ze roken binnen (mag bij ons op school niet) je loopt er langs en doet niet... zegt niets... kijkt ze niet eens aan ofzo... ze spugen op je? schelden je uit voor kaaskop? (ik lust geen eens kaas!!! :r) en zogauw je maar om kijkt ofzo en er iets van zegt dan heb je gelijk 600 stoten in je rug etc etc....

Leuk he zo'n school? zou het nog lulliger kunnen?

ja tuulk!

Je hebt op school een basketbal wedstrijd (en je vind dat een leuke sport)

Je doet mee en moet tegen een andere groep van 5 buitenlanders (5 nl'rs VS 5 allochtonen dus) de buitenlanders duwen ontzettend en trekken aan je shirt (ja mijne was aant einde kapot) de scheidsrechter zegt niet (wat een watje!!!!) doen de nl'rs dit dan moet je er gelijk uit! en ja het kon nog erger! (geloof je bijna niet he?) nou het is echt zo... je maakt een punt en je staat voor (4-2) zij worden boos want ze willen perse winnen! ze schoppen je gewoon onderuit (scheids durft niets te zeggen) ik tegen de scheids roepen dat ie daartegen wel eens wat "mocht doen" en WTF?? ik moet 2 uur na komen? zo dus tegen buitenlanders durfen ze niets? en tegen mij ras echte tukker wel?

Fijn zooitje hier in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 21-04 16:20

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Statistisch gezien zal een 'lager-opgeleid' persoon eerder in de kleine criminaliteit terecht komen dan iemand die afgestudeerd is.

Dit geld voor zowel voor nederlanders als voor niet-nederlanders. (iedereen dus)

Mijn mening over 'buitenlanders' is over het algemeen positief, maar ik ken een paar mensen (buitenlanders) die anderen beroven alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Deze mensen hebben ook al vastgezeten en gaan een leuk leven tegemoet. :{

Deze mensen hebben na de basisschool geen verdere opleiding meer gehad en werken ook niet.
Berovingen zijn voor hun dus een manier om snel aan geld te komen, want de hoeveelheden geld dat zij willen hebben kunnen ze niet verdienen met een simpel baantje.

Ik ben van mening dat dit ook geldt voor iedere allochtoon die zich schuldig maakt aan berovingen of andere criminele activiteiten.

Waarom er meer mensen van buitenlandse komaf in de criminaliteit belanden is voor mij een raadsel.
Misschien dat dit te maken heeft met het 'haantjes-gedrag' dat je in veel groepen terugziet.

De keren dat ik eens ruzie heb gehad met een groep marrokanen was er altijd 1 die zei dat ik niet zo'n grote bek moest opzetten en dat ik dan anders klappen kon krijgen.
De rest van de groep ging er vervolgens bij staan waardoor de ruziemaker een grote ego-boost kreeg en mij nog meer ging uitdagen.

Tja, dat ik klappen heb gekregen moge duidelijk zijn. :{

Wat mij voor de rest nog meer opvalt is dat iedereen die hetzelfde heeft meegemaakt ok hetzelfde verhaal verteld.
Het is er altijd 1 die ruzie zoekt en dat de rest zich er een beetje mee gaat bemoeien waardoor de situatie escaleert.

Met een groep nederlanders heb ik dit nog niet meegemaakt.
Ook hoor je er niet veel over, maar dan heb ik het nu niet over de dingen die gebeuren in of rond discotheken.
Ik heb het nu over de groepen hangjongeren van buitenlandse afkomst.

P.S,

Ik tracht met deze post mijn bevindingen over te brengen op een normale manier.
Kom niet aan met dat dit bull-shit zou zijn, dit is gebaseerd op mijn bevinding en dus hoe ik er tegenaan kijk. :)
Als je meent dat ik het fout heb dan moet je met goede voorbeelden komen van onderzoeken op dit fenomeen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 07:53

MaDLiVe

.-Observer-.

[..]

Gevaarlijke opmerking.....

Noem mij kut"nationaliteit" en ik vraag of je een biertje wilt om te kalmeren. Zoveel allochtonen ken ik niet die kut Nederlander zeggen met een ruwe intentie.

Maargoed ik zie dat alweer naar een kansloos topic glijden mede door de 2 posts die hierboven zijn neergezet. De helft van dit topic staat vol geblaat waar we weer onze ervaringen gaan delen om zo weer lekker af te geven op allochtonen en hoe slecht de turkjes en marokjes wel niet zijn.
Komen we in dit topic met goeie theorien richting een mogelijk oplossing?
Nou nee en precies om de redenen die ik hierboven aangeef.

Ik zelf heb nooit een echte ervaring gehad met deze uitermate gevaarlijke allochtonen. Misschien omdat ik zo een "stoer" persoon ben. Wel heb ik eens een ervaring met een groep bezopen Nederlanders gehad. Wat ik ermee wil zeggen? Dat we geen ruk opschieten met het uitwisselen van die ervaringen.

Het probleem is er dus kunnen we beter met oplossingen komen dan doelloos verder te kakelen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Op zondag 16 juni 2002 01:09 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Gevaarlijke opmerking.....

Noem mij kut nationaliteit en ik vraag of je een biertje wilt om te kalmeren. Zoveel allochtonen ken ik niet die kut Nederlander zeggen.
kut Nederlander is meestal ookal weer te moeilijk... meestal komen ze niet verder dan Kaaskop of Zoeko! (ze bedoelen sukkel maar klinkt als Zoeko)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 16 juni 2002 01:12 schreef SilentSniper het volgende:

[..]

kut Nederlander is meestal ookal weer te moeilijk... meestal komen ze niet verder dan Kaaskop of Zoeko! (ze bedoelen sukkel maar klinkt als Zoeko)
Ik zou je vriendelijk willen vragen dan maar gewoon te stoppen met deze "discussie", maakt mij niets uit hoor, ik ga er verder niet op in, maar ik ruik wel dat je naar een OW solliciteert. Die ik overigens niet geef maar wel voel aankomen op deze manier.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

Mensen Mensen. Het is hier de freakin huiskamer niet. Gedraag je volgens de FAQ en onderbouw elke bewering met feiten.

Tot nu toe is hier enkel een verhaaltje vertelt over dat iemand zo vaak overvallen word, en dat het alleen maar "Buitenlanders" zouden zijn. Ik kan je ten eerste vertellen dat de mensen die jij buitenlanders noemt voor 99% gewoon nederlanders zijn wiens ouders een jaar of 40 geleden hierheen zijn gehaald.

Ten tweede snap ik niet helemaal waar je heen wilt met dit hele topic. Je gal spuien over criminele buitenlanders? of liever nog buitenlanders in het algemeen. Voor het geval je het nog niet wist... onder elke post zetten "ik Discrimineer niet" maakt je niet minder kortzichtig.

Verder hoop ik dat er vanaf nu een beetje normaal gereageerd gaat worden in dit topic. Want anders is ie in no-time dicht. Wat soieso al gebeurd zou zijn als alle modjes niet zouden slapen.

Nog even on-topic: Niet alle criminaliteit valt in de 'allochtone' hoek te zoeken natuurlijk. zoals 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd wordt. Word 99% van de witteboorden criminaliteit door autochtonen veroorzaakt. Je weet wel, mensen die beetje sjoemelen met geld waardoor zij meer hebben en de rest minder. Dit is alleen veel en veel minder goed zichtbaar in het dagelijks leven. Omdat je een corrupte accountant iets minder snel ziet lopen dan een tasjesdief die net een oud vrouwtje berooft.

Het feit dat de verdeling van criminaliteit op straat zo scheef is valt in principe aan 2 dingen te wijten.

1. De armste laag van de NL-se bevolking komt nu eenmaal uit het 'allochtone' milieu. Onder deze 'arme' bevolkingsgroep is vanzelfsprekend dit soort criminaliteit het hoogst.

2. En als 2e iets wat heel specifiek is voor Marokkaanse jongeren.... De Marokkaanse cultuur vind zijn wortels in de oude Berber-maatschappij. Dit was het nomadenvolk dat tig jaar geleden dat gebied bevolkte. Er heerste daar een mentaliteit van pakken wat je pakken kan, ook al is het van een ander. Dit soort vergrijpen werden en worden daar bestraft met zware lichamelijk sancties, handje eraf etc.

Nu komen deze jongeren die met de harde hand opgevoed zijn in Nederland. En zien dat het hier allemaal veel makkelijker gaat. Als je hier iets steelt, blijft je hand eraan. En sta je binnen bepaalde tijd weer gezond op straat. Hierdoor word er nu eenmaal gedacht dat zolang er niet lichamelijk gestraft word ze gewoon door kunnen gaan. Immers, wat deert hen die gevangenis straf?

Dit is mijn enige poging om dit topic beetje terug op het spoor te helpen. Dus van nu af aan: Think goooOoood thoughts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 16 juni 2002 00:17 schreef Oxigun het volgende:

- Beroofd.. Ik fiets met een vriend terug van school langs 'het kanaal'. Blokkeren daar 8 negers ons de weg en willen geld zien.. (yeah right, als of we dat hebben :+). Wij hadden dus niets, we konden lekker klappen vangen... (dit waren negers)
- Tijdens me ouwe krantenwijk loop ik naar een huis met een krant in me poten. Ik geef die krant af en net wanneer ik weer weg wil lopen kijk ik ineens in de loop van een geweer (slik :r). Ze komen ons (ik en een andere vriend) nog achterna. Ze vallen ons natuurlijk weer aan waarom wij kunnen vluchten met alleen blauwe gezichten :(. (dit waren marokkanen volgens mij, iig getinte huidskleur)
- Ik kom terug van sporten, loop met een (weer andere) vriend de friettent binnen voor een frietje (die friet was echt :r maar buiten dat :D). Wij komen naar buiten.. "JIJ STAK JE MIDDELVINGER OP NAAR MIJ!". Ik had die gast nog nooit gezien, wij kwamen net aanfietsen dus ik deed echt niets. Nou, zij ons aanvallen (ja, het went).. Kaakslag, trap in maag enzo.. Wij met zn tweeen zij met zn zessen. (verderop nog veel meer molukkers). Gelukkig kwam een gast in een mercedes (blank) aan scheuren omdat ie dit allemaal zag gebeuren waardoor wij net de kans kregen om weg te glippen.

Dit waren maaar 3 kleine incidenten die ik in me korte 19-jarige bestaan in Tilburg heb opgedaan. Ik zoek echt GEEN ruzie, ik vermijd 'risico-plekken' en ik ben echt niet ruzie aan het zoeken. (Bijvoorbeeld oogcontact zoeken.)

Maar nu nog steeds ben ik niet aan het discrimineren. Hoewel ELKE keer als er iets gebeurd het weer door buitenlanders is. ALTIJD! 1 punt troost mij: Deze groepen zijn NIET representatief voor alle buitenlanders..

* Ik weet niet goed of deze discussie in SG of in WL thuis hoort, als het fout is hoor ik het wel. (HK iig NIET!, ik wil een serieuze discussie want er is in nederland toch wel degelijk een probleem!)
Woow nog iemand uit Killburg/Moord-Brabant... ;)
Ik woon er nu 26 jaar, en er is mij nog niet veel overkomen... Ik woon midden in het centrum. Maar ik kan me het wel voorstellen de allochtone groeperingen worden steeds brutaler...
Toen ik nog veel ging stappen, wist ik wel waar je absoluut geen problemen mee moest hebben (Marokkanen en Molukkers over het algemeen)... In Tilburg stikt het van de dealers op scooters in de stad, daar zitten veel Antilianen bij...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 16 juni 2002 01:22 schreef Irons het volgende:
Mensen Mensen. Het is hier de freakin huiskamer niet. Gedraag je volgens de FAQ en onderbouw elke bewering met feiten.
En terecht....
Tot nu toe is hier enkel een verhaaltje vertelt over dat iemand zo vaak overvallen word, en dat het alleen maar "Buitenlanders" zouden zijn. Ik kan je ten eerste vertellen dat de mensen die jij buitenlanders noemt voor 99% gewoon nederlanders zijn wiens ouders een jaar of 40 geleden hierheen zijn gehaald.
Ook mee eens
Ten tweede snap ik niet helemaal waar je heen wilt met dit hele topic. Je gal spuien over criminele buitenlanders? of liever nog buitenlanders in het algemeen. Voor het geval je het nog niet wist... onder elke post zetten "ik Discrimineer niet" maakt je niet minder kortzichtig.

Verder hoop ik dat er vanaf nu een beetje normaal gereageerd gaat worden in dit topic. Want anders is ie in no-time dicht. Wat soieso al gebeurd zou zijn als alle modjes niet zouden slapen.
As I Said
Nog even on-topic: Niet alle criminaliteit valt in de 'allochtone' hoek te zoeken natuurlijk. zoals 99% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd wordt. Word 99% van de witteboorden criminaliteit door autochtonen veroorzaakt. Je weet wel, mensen die beetje sjoemelen met geld waardoor zij meer hebben en de rest minder. Dit is alleen veel en veel minder goed zichtbaar in het dagelijks leven. Omdat je een corrupte accountant iets minder snel ziet lopen dan een tasjesdief die net een oud vrouwtje berooft.
Dat is zonder meer waar. Het is natuurlijk ook het sensatie verhaal erachter, een artikel over een tasjes dief leest wat lekkerder weg dan een artikel over iemand die heeft gesjoemeld met gegevens om er een steentje uit te slaan.
Het feit dat de verdeling van criminaliteit op straat zo scheef is valt in principe aan 2 dingen te wijten.

1. De armste laag van de NL-se bevolking komt nu eenmaal uit het 'allochtone' milieu. Onder deze 'arme' bevolkingsgroep is vanzelfsprekend dit soort criminaliteit het hoogst.
Dat is idd 1 van de factoren
2. En als 2e iets wat heel specifiek is voor Marokkaanse jongeren.... De Marokkaanse cultuur vind zijn wortels in de oude Berber-maatschappij. Dit was het nomadenvolk dat tig jaar geleden dat gebied bevolkte. Er heerste daar een mentaliteit van pakken wat je pakken kan, ook al is het van een ander. Dit soort vergrijpen werden en worden daar bestraft met zware lichamelijk sancties, handje eraf etc.

Nu komen deze jongeren die met de harde hand opgevoed zijn in Nederland. En zien dat het hier allemaal veel makkelijker gaat. Als je hier iets steelt, blijft je hand eraan. En sta je binnen bepaalde tijd weer gezond op straat. Hierdoor word er nu eenmaal gedacht dat zolang er niet lichamelijk gestraft word ze gewoon door kunnen gaan. Immers, wat deert hen die gevangenis straf?
Nee, hier kan ik het niet helemaal mee eens zijn, de jongeren waarover jij spreekt zijn 2de of 3de generatie jongeren in nederland(neigt meer naar de 3de generatie). Ze zijn dus geboren en getogen in Nederland. Het probleem ligt naar mijn mening meer bij het levendige verschil tussen 2 verschillende culturen. Voornamelijk de communicatie tussen jongeren die westers zijn opgegroeit en de ouders die idd nog hun roots aan normen en waarden ergens anders hebben liggen. Deze jongeren proberen zich hardnekkig af te zetten tegen bepaalde normen en waarden van de westerse samenleving om zo te laten zien dat ze er zijn. Hoe lossen we dit probleem dan op? Tsja had ik daar maar een kant en klaar antwoord op liggen.

De reden dat er zoveel criminaliteit is onder de jongeren? Ten eerste omdat ze er tijd voor hebben, ze hebben niets beters te doen.

Buurthuizen in Amsterdam sloegen/slaan aan maar worden ook vaak door subsidie tekorten weer gesloten. Soms worden de buurthuizen ook gewoon leeggeplunderd gelukkig is dit maar enkele keren voorgekomen. Ze zijn begonnen met buurthuizen waar iedereen een pasje krijgt waaraan gedragcodes zijn gebonden. Aangezien atochtone en allochtone
in diverse buurten uitermate positief reageren op deze projecten (hangplek met een huiselijke sfeer en toezicht). De echte "kut" jongeren komen hier niet binnen en kunnen op deze manier uitgefilterd worden. Door middel van zo een pas systeem sluit je mensen die zich misdragen buiten. Dit is vrij confronterend veel jongeren beseffen zich ook door de vele media aandacht ook dat ze fout bezig zijn.
Dit is mijn enige poging om dit topic beetje terug op het spoor te helpen. Dus van nu af aan: Think goooOoood thoughts
Wij begrijpen elkaar op dit punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

OMX2000

By any means necessary...

[..]

En nu even opletten hoe ik scheld :

Kut-Kaas
Kut-Suri
Kut-Anti
Kut-Turk
Kut-Maroc
Kut-Tuni
Kut-Mof

Jij denkt natuurlijk dat Allochtonen elkaar niet uitschelden? Wordt wakker, dit is een MULTI-culturele samenleving...

Anyway, ik ben ervoor om deze soort criminaliteit hard de kop in te drukken. Half Tilburg loopt zijn zakken te vullen met drugshandel, zowel allochtonen als autochtonen. Maar het lijkt alsof er totaal niks aan gedaan wordt. Dat is een beetje frustrerend...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit draadje is zwaar uit de hand aan het lopen. Er wordt ontzettend geflamed en het niveau daalt op momenten tot HK-niveau. Op zich geen probleem, maar doe dat in de HK.

Er is echter een groot aantal mensen die hier kennelijk vinden dat ze zomaar even een rits scheldwoorden mogen spuien zonder enige verklaring te geven. Scheldwoorden worden sowieso niet toegestaan, maar als je het ergens niet mee eens bent, onderbouw je mening dan in vredesnaam op zo'n manier dat andere posters daar wat mee kunnen.

Op dit moment laat ik alles even zoals het is, maar morgen zal ik met de andere mods overleggen wat te doen met de vele posts die hier in dit draadje staan en absoluut *niet* aan het niveau van W&L voldoen. In de tussentijd wil ik alle users die nog na mij posten verzoeken om niet in te gaan op flamerige opmerkingen. Laat de W&L-mods daar voor zorgen.

Ga echter gerust verder als je wilt reageren op goede opmerkingen van o.a. madlive en andere users die duidelijk wel moeite hebben gedaan om iets nuttigs te schrijven (waar je het al dan niet mee eens bent). Motto: Gedraag je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

* Anoniem: 15860 Proton sluit zich aan bij Christiaan

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om een topic binnen een paar uurtjes compleet te vullen met onzinnige replies en onderling gehakketak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zal het ook temaken hebben met machteloosheid tegenover de "buitenlanders" (de kwaadaardigen) :?

Dat we een beetje moeten toekijken en geen vriendelijke oplossing vinden voor zulke zaken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 16 juni 2002 02:32 schreef -Skyhawk- het volgende:
Zal het ook temaken hebben met machteloosheid tegenover de "buitenlanders" (de kwaadaardigen) :?
Machteloosheid? Wat bedoel je hiermee? Zo machteloos zijn we niet hoor. Het heeft vooral te maken met gehype en eenzijdig geblaat die een te verwachten reactie opwekt.
Dat we een beetje moeten toekijken en geen vriendelijke oplossing vinden voor zulke zaken. :?
Vriendelijke oplossing is er vast wel, alleen die vergt tijd. Het is geen probleem dat in een snap is opgelost. Het is wel een probleem dat naar mijn mening onze volledige aandacht eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Op zondag 16 juni 2002 00:17 schreef Oxigun het volgende:

(...)
Hmm naast de bijdragen die al geleverd zijn door anderen wil ik nog wel iets zeggen. Eén tip: zo min mogelijk die lui ('agressievelingen' in het algemeen, wit, zwart, paars of whatever) aankijken.

Ik heb heeel weinig met agressie te maken (gehad), alleen heel vroeger, maar sinds kort heb ik een autootje, en ik wist niet dat zoiets ook al tot agressie uitnodigt. Ik sta voor het stoplicht, komt er een auto achter me staan met 4 jonge allochtonen (ja inderdaad) erin. Waarschijnlijk Marokkanen. Gas geven, beetje overduidelijk naar me kijken. Ik kijk heel even wat het is.. verder niks gedaan, behalve gewoon (flink) optrekken en normaal naar huis rijden. (Ze rijden een tijdje achter me aan, ik sla af, zij rijden door.) Wie weet was het anders gegaan als ik gereageerd had. - Trouwens, dit was in Den Bosch...
Waarschijnlijk komt het door een vooroordeel - ja, ik ben bevooroordeeld - , maar zo'n auto vol opgefokte Marokkanen (Nederlanders van Marokkaanse afkomst?) komt op mij wel bedreigender over dan een auto vol bezopen ("witte") Nederlanders...
Hoe dan ook.. negeren is het beste.

En verder: erg veel sterkte, want het is erg rot om beroofd/gemolesteerd etc. te worden! En het is begrijpelijk dat juist hierdoor een vooroordeel bevestigd wordt. (Daar zouden die daders - dus het criminele gedeelte van 'etnische groepen' - ook wel eens aan kunnen denken, dat ze hele bevolkingsgroepen in een hoekje drukken... Maar ja, daar zullen ze wel geen oog voor hebben, te druk met dealen/stelen/beroven... Net zoals ik het te druk heb de mazen van de belastingwet etc. op te zoeken of zo, en tweakers met overclocken en wellicht cd's copiëren?? >:) - Ieder zijn eigen hobby 8-))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Machteloosheid? Wat bedoel je hiermee? Zo machteloos zijn we niet hoor. Het heeft vooral te maken met gehype en eenzijdig geblaat die een te verwachten reactie opwekt.
Dat "we" niks terug kunnen doen ivm "bang" dat "we" worden "gemept" door de "hele" "clan". ("dat we dus de hele familie achter ons aan krijgen").

ja ik "hou" van "" maar dat komt alleen omdat ik het anders niet echt kan verwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 16 juni 2002 02:48 schreef pinockio het volgende:

[..]
Een verhaaltje van het genre café verhaal....
Vreselijke ervaring, je hebt de boodschap niet begrepen...

Die vooroordelen die je creert, zitten niet alleen de allochtonen in de weg maar vooral jezelf. Je zult toch je hele leven met ze moeten leven in 1 land. Vooroordelen creeren een barriere waar je moeilijk doorheen komt en ze blokkeren jou in jouw omgang met anderen. Je mist heel wat als je zo door het leven moet.

[ietjes offtopic]
In geval van ruzie, om te zeggen dat negeren nou de beste optie is? Nou nee....het is aftasten van en situatie, aangezien er geen 1 hetzelfde is. Negeren kan je juist klappen opleveren.
[/ietsjes offtopic]
Skyhawk schreef op zondag 16 juni 2002 02:53
Dat "we" niks terug kunnen doen ivm "bang" dat "we" worden "gemept" door de "hele" "clan". ("dat we dus de hele familie achter ons aan krijgen").
Tsja, je verwoording zegt genoeg....

tot de ochtend aanbreekt zal ik nu in zwijgen treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
hier boven werd de witteboorden-criminaliteit aangehaald, dat is natuurlijk iets dan vooral door de autochtonen bevolking wordt geflikt. Alleen die beroven niet hardhandig je geld, die steken geen mes tussen je ribben en wat hier allemaal al boven is besproken.
Die witteboorden-crimininaliteit (lang woord :+) is niet zo goed te zien! En degenen die daaraan doen beroven je ook (indirect) van je geld maar iig hoef je niet op physieke gevolgen te rekenen.

Jammer genoeg ben ik te laat thuis vandaag om nog te reageren. Ik pak maandag ochtend dit topic wel weer op. Het zou jammer zijn als hier een slotje op zou komen, is nog helemaal niet nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Op zondag 16 juni 2002 02:53 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Vreselijke ervaring, je hebt de boodschap niet begrepen...

Die vooroordelen die je creert, zitten niet alleen de allochtonen in de weg maar vooral jezelf. Je zult toch je hele leven met ze moeten leven in 1 land. Vooroordelen creeren een barriere waar je moeilijk doorheen komt en ze blokkeren jou in jouw omgang met anderen. Je mist heel wat als je zo door het leven moet.

[ietjes offtopic]
In geval van ruzie, om te zeggen dat negeren nou de beste optie is? Nou nee....het is aftasten van en situatie, aangezien er geen 1 hetzelfde is. Negeren kan je juist klappen opleveren.
[/ietsjes offtopic]
[..]
[MadLive quote een stukje uit een ander bericht]

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------

Tsja, je verwoording zegt genoeg....

tot de ochtend aanbreekt zal ik nu in zwijgen treden.
Zet er graag even bij dat die tweede quote niet van mij is!

En nee, geen vreselijke ervaring, maar wel een trigger waardoor ik hier op dit topic reageer. Wat bedoel je met 'je hebt de boodschap niet begrepen'? Wilden die lui gezellig een potje met me poolen of wilden ze intimideren? Ik denk het laatste. Noem me dan paranoia, maar daar houd ik niet van.

IK creëer geen vooroordeel, dat doen ZIJ. Vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen die zich herhalen. Dat gebeurt sommigen, waaronder de topicstarter, dus te vaak.

Dat we met allerlei bevolkingsgroepen hier samen moeten leven weet ik best, maar dat betekent niet dat ík me aan hoef te passen. Dat moeten zíj doen - d.w.z. alle gasten in de eerste plaats (in de zin van de taal leren, gewoonten kennen), maar vooral degenen die geneigd zijn met geweld hun zin te krijgen. Wij willen in dit land onze conflicten oplossen met woorden (niet met kogels - wie zei dat ook alweer?), in rechtszalen, op papier. Daar zullen mensen die uit gebieden komen waar dat minder gebruikelijk is, of mensen die vanwege een opeens verworven vrijheid denken dat ze alles zijn, zich aan moeten aanpassen.

Negeren werkt zeker wel - in de meeste gevallen - als het gaat om het voorkómen van het ontstaan van conflicten.

Overigens heb ik genoeg goede ervaringen met allochtonen, (zo heeft een buurman uit Armenië me laatst met mijn auto geholpen, ik heb hem met zijn computer geholpen), maar ik weet wel dat je soms moet uitkijken met groepen jonge mannelijke allochtonen uit m.n. Marokko. Sorry, maar ik geloof dat zoiets algemeen bekend is. Verder kan ik best goed opschieten met individuën uit zo'n groep. En ik hoop dat het een kwestie van tijd is dat zij hun gedrag veranderen zodat de vooroordelen verdwijnen.
Trouwens, iedereen heeft vooroordelen, ook wie zeggen ze niet te hebben! - De mate waarin je daardoor je leven laat bepalen is natuurlijk wel verschillend.

Overigens, witteboordencriminaliteit, hoewel het ook misdaad is, is van een heel andere orde dan fysiek geweld, bedreiging, etc. Dat weten de mensen die er slachtoffer van zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmmm ik heb een vraag.... :{

Aan wie zou het liggen als al die buitenlanders zo lullig
tegen de nederlanders doen?

Alles is onderhevig aan de wet van oorzaak en gevolg.
Kijk eens even naar jezelf voordat je een oordeel velt over
een ander.
En vraag je eens af of je niet toevallig zelf ook meewerkt
aan het probleem.

Ik zie wel eens mensen met een psychische stoornis, en die zeggen dat de rest van de wereld gek is en zij niet.

Zó klinken nu ook veel mensen in dit topic.

Wij zijn niet medeschuldig....nee alléén die ander treft blaam.... :{

Ja ja ja ja ....welterusten jongens.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28899

wat is dat nu voor bullshit
het is gewoon waar dat veel buitenlanders (vooral marrokanen/antillianen etc.) heel agressief zijn
waarom is me een raadsel, ik zie t liever ook niet maar tis gwoon zo
loop maar es een dagje in rotterdam rond

kzat daar maandje ofzo op school, ging altijd meteen naar t station/naar huis naar school maar gewoon in de pauze wil je ff een broodje halen 50 meter verderop, wordt ik en een vriend door 3 marokaantjes belaagd, een rijdt met een scooter tegen me aan, andere 2 halen mes tevoorschijn
en ik schatte ze op 14 - 16 ofzo, das toch niet normaal
die gasten moeten toch gewoon op school zitten
en die mensen die daarom heen lopen (ook buitenlanders) doen NIX
nou is t ook wel zo dat nederlanders vaak niets doen maar toch wel vaker iig

kijk je hebt een heleboel verkeerde mensen, ook blank
maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord van iemand dat er zomaar ene blanke jongen op iemand afstapte en zomaar zonder reden agressief loopt te doen, wat mot je, wat kijk je, tfoe en dat soort bullshit en dan gwoon slaan/schoppen zonder reden

en van alle berovingen die ik meegemaakt heb of van gehoord heb is het ook 9 van de 10 keer een of meestal meerdere allochtonen
en als het blank is dan is het bijna altijd een junk

zo is t nu eenmaal, ik zie t liever ook anders en ik snap t ook egt niet wrom t zo is maar kvind wel dat er echt iets aan gedaan moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Nog even aanvullend op mijn collega's, de eerste de beste flame of iets wat er op lijkt kan een OW in ontvangst nemen. Tevens ga ik deze draad zo nalopen of er nog OW's uit moeten gedeelt worden. Kom op zeg, doe even normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 16 juni 2002 10:53 schreef pinockio het volgende:

[..]

Zet er graag even bij dat die tweede quote niet van mij is!
Gedaan...
En nee, geen vreselijke ervaring, maar wel een trigger waardoor ik hier op dit topic reageer.
En naar mijn mening een trigger met een gevolg een die niets aan deze discussie bijdraagt. Zoals je misschien begrepen had proberen we deze discussie naar een iets serieuzer niveau te sturen. Bijdrages als die van jou, scheppen zeer zeker vooroordelen (het gedrag van enkele van deze jongeren ook). Zo krijg je mensen die virtuele ervaringen scheppen. Er wordt een globaal beeld van een groep geschapen waardoor we ze isoleren uit de maatschappij, die helpt ons niet naar een oplossing maar brengt er ons verder vanaf.
Wat bedoel je met 'je hebt de boodschap niet begrepen'? Wilden die lui gezellig een potje met me poolen of wilden ze intimideren? Ik denk het laatste. Noem me dan paranoia, maar daar houd ik niet van.
Dan noem ik je paranoia, en nogmaals dat beperkt jou en de medemens die er net zo overdenkt in haar sociale omgang met alle mensen niet alleen met mensen die iets weg hebben van een allochtoon.
IK creëer geen vooroordeel, dat doen ZIJ. Vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen die zich herhalen. Dat gebeurt sommigen, waaronder de topicstarter, dus te vaak.
Tsja, het ontkennen van de mens....niet alleen jij draagt daar schuld aan hoor.
Dat we met allerlei bevolkingsgroepen hier samen moeten leven weet ik best, maar dat betekent niet dat ík me aan hoef te passen.
Gedeeltelijk zul jij je ook moeten aanpassen, of je nou wilt of niet. Als je dat niet wilt tsja, dan werpen we nog zo een blokkade op. Dat neemt niet weg dat we hier in Nederland levenwaar het intergratie proces van de meeste buitenlanders idd erg laag is.
Maargoed we moeten het belangrijke verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet vergeten want dat is er dus wel!! Allochtonen zijn geen gasten maar Nederlandse Burgers.
Dat moeten zíj doen - d.w.z. alle gasten in de eerste plaats (in de zin van de taal leren, gewoonten kennen), maar vooral degenen die geneigd zijn met geweld hun zin te krijgen. Wij willen in dit land onze conflicten oplossen met woorden (niet met kogels - wie zei dat ook alweer?), in rechtszalen, op papier. Daar zullen mensen die uit gebieden komen waar dat minder gebruikelijk is, of mensen die vanwege een opeens verworven vrijheid denken dat ze alles zijn, zich aan moeten aanpassen.
Criminaliteit onder allochtonen is voornamelijk hoog onder de jongeren! Die wonen en leven hier al sinds hun geboorte. van een plotselinge verworven vrijheid is dus geen sprake.
Nou weet ik eigelijk helemaal niet waar we het over hebben, allochtone jongeren of buitenlanders...
Negeren werkt zeker wel - in de meeste gevallen - als het gaat om het voorkómen van het ontstaan van conflicten.
Tot reden brengen werkt volgens mij redenering beter. Maargoed dat is een verschil in mening en ervaring.
Overigens heb ik genoeg goede ervaringen met allochtonen, (zo heeft een buurman uit Armenië me laatst met mijn auto geholpen, ik heb hem met zijn computer geholpen), maar ik weet wel dat je soms moet uitkijken met groepen jonge mannelijke allochtonen uit m.n. Marokko. Sorry, maar ik geloof dat zoiets algemeen bekend is. Verder kan ik best goed opschieten met individuën uit zo'n groep. En ik hoop dat het een kwestie van tijd is dat zij hun gedrag veranderen zodat de vooroordelen verdwijnen.
Zeer zeker de problemen zijn er, dat mag en kan niemand ontkennen. Maar nogmaals met vooroordelen drijven we de bevolkingsgroepen alleen maar verder uit elkaar. Dat is voor ons niet voordelig en voor de desbetreffende bevolkingsgroepen ook niet.
Trouwens, iedereen heeft vooroordelen, ook wie zeggen ze niet te hebben! - De mate waarin je daardoor je leven laat bepalen is natuurlijk wel verschillend.
Ah, zeer zeker, iedereen heeft ze, maar zoals je zegt is het de vraag in hoeverre je je leven erdoor laat beheersen. De tendens momenteel is dat de meerderheid zich er door laat beïnvloeden zonder überhaupt er een aanvaring mee te hebben gehad. Ze hebben gehoord dat meneer X in buurt U is overvallen door Marokkanen. De licht getinte man die ze zien (hij hoeft niet uit buurt U te komen en ze hoeven hem niet in buurt te zien) , wordt nu met heel andere ogen aangekeken. Misschien wel geheel onterecht. Hij voelt zich hierdoor geïsoleerd...met alle gevolgen van dien.
Overigens, witteboordencriminaliteit, hoewel het ook misdaad is, is van een heel andere orde dan fysiek geweld, bedreiging, etc. Dat weten de mensen die er slachtoffer van zijn geworden.
Dat maakt het niet minder erg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik weet niet precies waar iedereen opgegroeid is,
maar ik kom regelrecht uit een oude volksbuurt.

Ik zie géén verschil tussen het blanke tuig en het gekleurde tuig,
wat in die buurten gewoon evenredig aanwezig is.

Ik denk dat het probleem méér ligt in het feit, dat
als je gekleurd bent je wandaden sneller opvallen, dan
wanneer je niet gekleurd bent.

Waarom?...Omdat de meeste nederlanders er op dit moment
zó op gefixeerd zijn dat het gewoon méér op lijkt te vallen.

Maar ik ken héél erg veel blanken die soms nog wel grovere
wandaden uithalen dan buitenlanders.

Misschien moet ik even erbij vertellen dit eigenlijk de voorafgaande zaken zijn
voordat het zover is gekomen als het nu buiten op straat is.

Als men daar de ogen voor wil sluiten, kan men beter
ook maar geen discussie aangaan simpelweg omdat
ze er dan tóch niet voor openstaan.

Nu we ondertussen allemaal al zo negatief tegen vreemdelingen zijn heeft het iig het wederzijdse negatieve effect gecreëerd wat je nu idd misshien
ook niet meer onder de mat kunt vegen.

Ja misschien is het wel zo dat ze zo agressief zijn nu....
Maar daar hebben we zeker wél zelf ons steentje aan
bijgedragen met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tsjah er zijn nou eenmaal veel aspecten die meedoen in deze hele kwestie.

Een goed aspect aangehaald, is idd het vastzitten tussen twee culturen voor de 2e en 3e generatie allochtonen. De 1e generatie houdt vast aan haar eigen normen en waarden, en hoewel zij eigenlijk al hadden moeten integreren, vind ik het helemaal niet raar en zeker begrijpelijk dat dat niet zo makkelijk gebeurt.

2e en 3e generatie gaan wel gewoon naar school, en komen in aanraking met de westerse cultuur, maar aan de andere kant worden ze ook 'gevangen' gehouden in de Arabische cultuur. Thuis is de vader de baas. Wat gaan veel allochtone jongeren doen? Juist, ze gaan de straat op. De hele sociale controle mis je, bij Nederlandse ouders zie je dat die controle ook buitenn veel groter is. Allochtone jongeren kunnen op straat eigenlijk alles maken, niemand die ze wat doet, van hun vader geen last. Daar zijn zij de baas.

Constateer je dit, komt het verhaal van basz2000 goed van pas. Eenmaal op straat aangekomen, zie je snel groepjesvorming. De meesten werken niet, maar gaan ook niet naar school (buiten vaak de basisschool en middelbare school die zij (gehad) hebben. Dus wat doe je? Rondhangen op straat. Het bekende fenomeen 'hanggroep' jongeren. Ze gaan zich vervelen, en dan komt het 'haantjes'gedrag om de hoek kijken. Het is stoer om dan even voor een groep (dit is een algemeen verschijnsel, en dat doet zich in alle groepen voor) te bewijzen. Vervelen + haantjesgedrag, dat levert criminaliteit op. Mensen onnodig lastig vallen, en idd stelen, want dit is het enige middel om snel aan geld te komen in plaats van een saai slechtbetalend baantje.

Om dit compleet te maken zie je dat deze verschijnselen zichzelf op een slechte manier 'voeden'. Vooroordelen over alle allochtonen stapelen zich op, en je komt in een negatieve spiraal. Allochtonen komen tegenwoordig in geeneen discotheek binnen. Komt allemaal door de naam die ze krijgen door zoveel herhaling. Zelfs als iemand met de 'foute' huidskleur nog nooit iemand kwaad hebben gedaan in hun hele leven, zullen ze waarschijnlijk nog niet toegelaten worden.

Hierdoor nemen frustraties ook weer toe voor hen. Ze klagen dat ze geen plek voor hunzelf hebben (ook al is het vaak terecht dat groepen niet binnengelaten worden, omdat zij alleen maar op ongein uit zijn). Kortom, ze gaan weer op straat houden etc etc.

In land van herkomst geldt nou eenmaal een veel strengere sociale controle en sowieso de strengere cultuur. Ze kunnen hier eigenlijk alles maken omdat er bijna niemand wat van zegt/durft te zeggen. Ze zijn de 'koning' op de straat. In Marokko of Turkije krijgen ze waarschijnlijk gewoon een draai om hun oren.

Dan rest nu de vraag hoe dit in de toekomst gaan moet. De volgende generaties zullen denk ik steeds meer vernederlandsen. Thuis zal weinig meer de moedertaal worden gesproken, en er zal denk ik meer vermenging optreden (1e generatie trouwden eigenlijk alleen met pure buitenlandse partners, voornamelijk gezinshereniging). Aangezien het nog steeds een klein groepje is die het verpest en vooroordelen blijft voeden, hoop ik dat de grote groep die langzaam vedringt. De vraag is welke manier van opvoeden de 2e en 3e generatie er op nahoudt. Is deze meer westers? Mengeling van 2 culturen? Dat is nl wel heel belangrijk voor komende generaties.

Je ziet iig bij allochtone meisjes dat deze het heel goed op school doen, vaak even goed als Nederlandse meisjes. Spreken de taal goed, hebben in ieder geval een toekomst voor zich. Dat is dan iig weer een lichtpuntje in de duisternis.

iemand toevoegingen/aanmerkingen op mijn analyse? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Op zondag 16 juni 2002 14:06 schreef Phaerion het volgende:
Ik zie géén verschil tussen het blanke tuig en het gekleurde tuig, wat in die buurten gewoon evenredig aanwezig is.
Dat geloof ik ook wel ja. Het probleem is alleen dat veel mensen grotendeels door de media gestuurd worden. De media wil nogal eens juist het nieuws pakken waarbij allochtonen er slecht vanaf komen. De publieke oppinie keert dan nogal eenvoudig tegen buitenlanders. Toch is er wel degelijk een probleem dat vooral bij buitenlandse jongeren aanwezig is. Het is moeilijk er een objectieve mening op na te houden, maar zelf kan ik ook niet ontkennen dat ik buitenlandse jongeren toch aanzienlijk vaker over de schreef vind gaan dan nederlandse jongeren.

Ik denk echter dat er een duidelijke reden voor dit gedrag is. Ik kan me goed voorstellen dat turkse, marokaanse, etc jongeren zich een beetje klem voelen zitten tussen twee culturen. Dat uit zich in een mate van onzekerheid over de eigen identiteit (hmm, daar is ie weer - de onzekerheid). Het is een soort puberaal gedrag dat daaruit voort komt.
Ik denk dat het probleem méér ligt in het feit, dat
als je gekleurd bent je wandaden sneller opvallen, dan
wanneer je niet gekleurd bent.
Daar ben ik het dus zeker mee eens, maar het is wel degelijk zo dat er meer gekleurde dan blanke gevangenen zijn. De vraag is natuurlijk of het wetsysteem geen vooroordelen kent tegen buitenlandse mensen (wat niet zo moet zijn, maar vaak heb je de schijn haast automatisch tegen je).
Maar ik ken héél erg veel blanken die soms nog wel grovere
wandaden uithalen dan buitenlanders.
Natuurlijk, helemaal mee eens. Maar dat praat niks goed.
Ja misschien is het wel zo dat ze zo agressief zijn nu....
Maar daar hebben we zeker wél zelf ons steentje aan
bijgedragen met zijn allen.
Dat geloof ik ook wel. Maar ook dat is niet goed te praten.

edit:
Ik zie dat Lunatic eenzelfde verhaal heeft gepost - daar ben ik het dus helemaal mee eens. Er zitten twee kanten aan de medaille en er is zeker een goede oorzaak te onderkennen. Maar ik vind dat nog steeds niks goedpraten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31934

Dit is toch een 'normaal' probleem waar 'normaal' over gesproken mag worden?

Ik denk dat we het probleem voornamelijk aan ons zelf te danken hebben.
Niet dat het onze schuld is dat allochtonen agressiever of crimineler zijn dan autochtonen, maar dat we het probleem veel te lang getolereerd hebben.

Het is duidelijk dat we de groep allochtonen die de meeste overlast veroorzaakt in een bepaalde leeftijdscategorie kunnen plaatsen, de jongeren...

Misschien zie ik het wel verkeerd, maar volgens mij gaat er in menig allochtone familie iets totaal mis met de opvoeding.
Het lijkt er op dat veel allochtonen er niet in slagen om hun kinderen normen en waarden bij te brengen, en als wij ze dan ook nog eens ongestraft hun gang laten gaan, dan denken ze natuurlijk helemaal dat ze in ons land maar kunnen doen en laten wat ze willen.

Wanneer iemand die zich misdraagt daar niet voor gestraft wordt, zal de persoon in kwestie geen enkele reden zien zijn gedrag te veranderen, en dus gewoon doorgaan met waar hij of zij mee bezig is, of dit nu een allochtoon of een autochtoon is.
Natuurlijk hebben allochtonen in ons land een soort voorkeurspositie omdat zij altijd zullen proberen zich te beroepen op onze discriminatiewet, dit blijft natuurlijk moeilijk.

Ik ben van mening dat we als maatschappij de taak hebben de rotte appels er uit te plukken, en te proberen deze weer op het juiste pad te plaatsen.
criminelen van welke afkomst dan ook moeten we confronteren met hun daden, zie ook dit topic; [topic=492911]

We zijn er ondertussen wel achter dat het 'linkse' gedoogbeleid geen oplossing is.
Laten we hopen dat onze nieuwe coalitie wel iets gaat doen aan deze problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5127

Helaas draait dit topic weer exact op hetzelfde uit als ieder ander topic over allochtonen. Ik zie een flinke hoeveelheid ongenuanceerde uitspraken, gevolgd door een aantal replies van mensen die het probleem ontkennen, c.q. bagatelliseren of het proberen te vergelijken met zaken die niets te maken hebben met crimininaliteit onder allochtonen. Zaken zoals witteboordencriminaliteit, daarbij evenzo ongefundeeerde uitspraken niet schuwend (99% van de witteboordencriminaliteit zou door autochtonen worden gepleegd, tsja ik wil het eerste onderzoek nog weleens onder ogen krijgen dat dàt aantoont).

Vervolgens wordt er door diezelfde mensen gezegd, dat we met zŽn allen naar een oplossing toe moeten werken, maar ik zie ze zelf tot nu toe ook maar bitter weinig bijdragen tot die oplossing. Het enige dat ze kunnen is het probleem afschuiven op de autochtonen ('het is je eigen schuld dat je vorige week zomaar in mekaar bent gemept door een groepje Marokkanen, dan had je hun agressieve gedrag maar niet moeten negeren' :?), het probleem afdoen als kroegpraat (tsja die tactiek kennen we onderhand wel) en verder worden er wat achterhaalde oplossingen genoemd, waarvan in de jaren 80 allang bewezen is dat ze niet werken.

Ondertussen wordt het probleem steeds erger en glijden steden als Gouda steeds verder af. Zonet hoor ik, dat autochtonen daar inmiddels zelf ook al een knokploeg begonnen zijn, om 'die Marokkanen eens ff mores te leren'. Tsja, dit valt niet goed te praten, maar als de bevolking het idee heeft, dat ze door het gezag niet geholpen/begrepen wordt, dan kun je het haar ook niet kwalijk nemen. Maar de kans bestaat wel, dat wat er in Gouda gebeurt slecht een voorbode is van wat er landelijk gaat gebeuren. Dan kunnen we er wel weer een 10 jaar durend geitenwollensokkenplan tegenaan gooien, maar dat komt dan toch echt te laat.

Laten we alsjeblieft niet net doen alsof het probleem niet bestaat, of dat we het allemaal aan onszelf te wijten hebben. Dat is echt de oplossing niet, net zomin als 'terugsturen naar hun eigen land' dat is. Er moet nu gehandeld worden, er is geen tijd meer voor gezever over wat je vanuit het oogpunt van politieke correctheid wel en wat je vanuit dit oogpunt niet mag zeggen.

Zeg MaDLiVe, hebben wij niet al eens eerder een hele discussie hierover gehad? Samen met Ortep en Sapman? En waren we toen al niet tot een aantal zinnige oplossingen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik vind het helemaal niet goed, dat blanke Nederlanders zelf het initiatief gaan nemen om 'die buitenlanders' ff terug te pakken.
Maar wat ik helemaal te gek voor woorden vind, is dat je hier in Nederland nooit iets mag zeggen van een buitenlander. Als er iets gedaan is door een buitenlander..roofmoord ofzo. Dan is het gedaan door 'iemand'. En als een Nederlander het gedaan heeft, staat dit er dan ook bij.
Alsof het discriminatie zou zijn om te zeggen dat een buitenlander dit gedaan heeft. De schuldige moet daar voor boeten....Nederlander of buitenlander!!

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
-- Ik heb er hier en daar maar even wat uit geknipt:
Op zondag 16 juni 2002 14:06 schreef MaDLiVe het volgende:
[..]
Zoals je misschien begrepen had proberen we deze discussie naar een iets serieuzer niveau te sturen. Bijdrages als die van jou, scheppen zeer zeker vooroordelen (het gedrag van enkele van deze jongeren ook).
Sorry, maar je speelt het wel erg op de man. Waarom? Wat is er nu in mijn algemeen gestelde opmerkingen dat jou ertoe drijft persoonlijk te worden? Verwacht je soms dat ik dit soort ervaringen verzwijg of er een oplossing voor lever? (Wie zijn 'we' trouwens? Het Verbond Politiek Correcte Tweakers?) Hetzelfde deed zich overigens voor bij Professor Pim - het registreren van een probleem betekende dat hij werd afgeschilderd als o.a. bevooroordeeld, ervan werd beschuldigd 'kroegpraat' te uiten en 'geen oplossingen aan te dragen'. Nu zal ik de bal een beetje terugkaatsen. Wil je soms het meest politiek correcte jongetje hier zijn of zo? Moderator-ambities? Als je goed leest zie je dat juist moderators deze discussie niet uit de weg gaan :) - maar wel met juiste argumenten aankomen, en zaken niet overdrijven.
Dan noem ik je paranoia, en nogmaals dat beperkt jou en de medemens die er net zo overdenkt in haar sociale omgang met alle mensen niet alleen met mensen die iets weg hebben van een allochtoon.
Nee dus. Ik geef net aan ook - en juist overwegend! - goede betrekkingen te hebben met allochtonen, en wel met degenen die zich normaal en sociaal opstellen - gelukkig de meesten!
Tsja, het ontkennen van de mens....niet alleen jij draagt daar schuld aan hoor.
Gelukkig dat je dat ook erkent! :7 Maar ik zelf meen dat ik niet de schuld heb aan een ontstane situatie, ik ben alleen in (zeer beperkte mate) het slachtoffer ervan. Met iemand als Oxigun heb ik te doen. Het is veel makkelijker iemand te beschuldigen zelf 'aanleiding te hebben gegeven' of zo. Zelfs al geeft iemand aanleiding, agressie kan gewoon niet.
Gedeeltelijk zul jij je ook moeten aanpassen, of je nou wilt of niet. Als je dat niet wilt tsja, dan werpen we nog zo een blokkade op. Dat neemt niet weg dat we hier in Nederland levenwaar het intergratie proces van de meeste buitenlanders idd erg laag is.
Maargoed we moeten het belangrijke verschil tussen buitenlanders en allochtonen niet vergeten want dat is er dus wel!! Allochtonen zijn geen gasten maar Nederlandse Burgers.
De juridisch correcte benaming van die lui, die we hier bedoelen, interesseert me niet. Het gaat gewoon om die jonge mensen 'van allochtone afkomst' - zo goed??? - die zichzelf altijd negatief profileren. Die moeten zich aan onze wetten aan passen! Ik hoef me helemaal niet aan te passen, als ik me aan de wet houd. En ik hoef me zeker niet aan te passen in de zin dat ik me net zo agressief opstel! En verder... ook cultureel niet, niemand dwingt me om naar de moskee te gaan. Wat ik wel doe is op een normale manier met iedereen omgaan.
Criminaliteit onder allochtonen is voornamelijk hoog onder de jongeren! Die wonen en leven hier al sinds hun geboorte. van een plotselinge verworven vrijheid is dus geen sprake.
Nou weet ik eigelijk helemaal niet waar we het over hebben, allochtone jongeren of buitenlanders...
Hiermee bedoel ik wat Lunatic ook zegt:
Op zondag 16 juni 2002 14:17 schreef LuNaTiC het volgende:
(...)
2e en 3e generatie gaan wel gewoon naar school, en komen in aanraking met de westerse cultuur, maar aan de andere kant worden ze ook 'gevangen' gehouden in de Arabische cultuur. Thuis is de vader de baas. Wat gaan veel allochtone jongeren doen? Juist, ze gaan de straat op. De hele sociale controle mis je, bij Nederlandse ouders zie je dat die controle ook buitenn veel groter is. Allochtone jongeren kunnen op straat eigenlijk alles maken, niemand die ze wat doet, van hun vader geen last. Daar zijn zij de baas.(...)
Pas-verworven vrijheid in de zin van net uit de knellende banden van hun cultuur danwel de controle van hun ouders ontsnapt, en dan maar denken dat ze alles kunnen maken. En lachen om de politie, omdat die niets kan/durft te doen. En ze kennen het verschil met de politie in de landen van herkomst ook wel... daar flikken ze over het algemeen zoiets niet, want die slaan er op los, en de gevangenis is daar ook zeker een stuk minder prettig >:)
Tot reden brengen werkt volgens mij redenering beter. Maargoed dat is een verschil in mening en ervaring.
Oh, tot reden brengen. Dan heb je dus al contact. Ik wil liever geen contact met mensen die me agressief benaderen, en dan hebben ze ook geen aanknopingspunt. Is het toevallig dat ik nog nooit met fysieke agressie van dat soort lui te maken heb gehad? - Het werkt. Maar goed, elke situatie is weer anders.
Trouwens, ik ben wel blij dat we ons meningsverschil nu met woorden uit kunnen praten... Dat is iets waar sommigen dus nog wat van kunnen leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Niemand kan ontkennen dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen, de politiestatistieken tonen dit maar al te goed aan. Naar de redenen waarom is het gissen, iets wat in dit topic al rijkelijk is gedaan.

In de Verenigde Staten is er ook wel eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. De criminaliteit onder zwarten is daar namelijk veel groter dan onder blanken, iets wat zelfs zwarte leiders inmiddels schoorvoetend erkennen. Aanpassingsproblemen konden het onmogelijk zijn, de zwarten waren er al meer dan een eeuw. Wel was al bekend dat mensen met lage inkomens meer geneigd zijn tot misdaad dan mensen met hoge. En wat bleek: als je de criminaliteit relateerde aan het inkomen dan was deze onder zwarten en blanken precies gelijk. Omdat zwarten minder verdienden dan blanken pleegden zij meer misdrijven.

Ook in Nederland zijn de inkomens van allochtonen doorgaans lager dan van autochtonen. Dat kon het verschil in misdaden best wel eens verklaren, al is dat hier nooit onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 16 juni 2002 15:13 schreef polaris het volgende:
Niemand kan ontkennen dat de criminaliteit onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen, de politiestatistieken tonen dit maar al te goed aan. Naar de redenen waarom is het gissen, iets wat in dit topic al rijkelijk is gedaan.

In de Verenigde Staten is er ook wel eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. De criminaliteit onder zwarten is daar namelijk veel groter dan onder blanken, iets wat zelfs zwarte leiders inmiddels schoorvoetend erkennen. Aanpassingsproblemen konden het onmogelijk zijn, de zwarten waren er al meer dan een eeuw. Wel was al bekend dat mensen met lage inkomens meer geneigd zijn tot misdaad dan mensen met hoge. En wat bleek: als je de criminaliteit relateerde aan het inkomen dan was deze onder zwarten en blanken precies gelijk. Omdat zwarten minder verdienden dan blanken pleegden zij meer misdrijven.

Ook in Nederland zijn de inkomens van allochtonen doorgaans lager dan van autochtonen. Dat kon het verschil in misdaden best wel eens verklaren, al is dat hier nooit onderzocht.
Dit klopt natuurlijk wel. Maar de Nederlandse situatie is niet te vergelijken met de Amerikaanse qua armoede. Als je het hierin niet met me eens ben, raad ik je aan zelf eens een kijkje te gaan nemen in de zwarte gettoŽs van New York of L.A., iets dat ik wel gedaan heb.

Verder hebben we het hier wel over een bijzondere vorm van criminaliteit, namelijk de onuitgelokte agressie op straat, allochtone jongeren die schijnbaar 'zomaar' andere jongeren in elkaar beuken. Waar ik vandaan kom (stadje vergelijkbaar met Gouda) had je, toen ik er nog woonde, ook autochtone 'hanggroepjongeren' waar ik weleens mee omging. Ik ga niet ontkennen dat zij ook aardig wat dingen uithaalden die niet door de beugel konden (ook vechtpartijen), maar mensen zonder reden uitlokken en daarna in elkaar trappen, met z'n tienen nog wel, zat daar toch echt niet bij. Dus moet er nog een ander verschil zijn, buiten het inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op zondag 16 juni 2002 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk wel. Maar de Nederlandse situatie is niet te vergelijken met de Amerikaanse qua armoede. Als je het hierin niet met me eens ben, raad ik je aan zelf eens een kijkje te gaan nemen in de zwarte gettoŽs van New York of L.A., iets dat ik wel gedaan heb.
Gelukkig is het inderdaad hier niet zo als in Amerika, en is het qua sociale voorzieningen allemaal een stuk beter geregeld, maar alsnog zijn de meeste allochtonen een stuk armer dan de gemiddelde Nederlander en is er een duidelijke bottom te vinden. Mensen die bv. in de bijlmer wonen hebben nou niet geweldig veel geld, en iedereen mens zal zijn best doen om wat extra te verdienen in zo'n situatie, ook Nederlanders.
Verder hebben we het hier wel over een bijzondere vorm van criminaliteit, namelijk de onuitgelokte agressie op straat, allochtone jongeren die schijnbaar 'zomaar' andere jongeren in elkaar beuken.
Dit is inderdaad typerend, aangezien met pure agressie en geweld weinig geld te verdienen valt, je slaat iemand in elkaar, en het is lang niet altijd zo dat ze dat doen voor je portomonnee. Hoe dit komt is moeilijk te zeggen eigenlijk. Ik zelf vermoed dat dit komt door de culturele verschillen die ook absoluut aanwezig zijn bij 2e en zelfs 3e generatie allochtonen. De culturele verschillen zijn aanzienlijk, en de 2e generatie allochtonen worden nog opgevoed in de cultuur van hun ouders, die niet Nederlands is. En dat geld ook weer voor de 3e generatie, is mijn vermoeden. En buiten hen eigen huis komen ze in botsing met andere (sub)culturen die zijn niet altijd willen accepteren aangezien hun cultuur nog niet echt open-minded is. Ze accepteren dus niet zomaar andere (sub)culturen.
Waar ik vandaan kom (stadje vergelijkbaar met Gouda) had je, toen ik er nog woonde, ook autochtone 'hanggroepjongeren' waar ik weleens mee omging. Ik ga niet ontkennen dat zij ook aardig wat dingen uithaalden die niet door de beugel konden (ook vechtpartijen), maar mensen zonder reden uitlokken en daarna in elkaar trappen, met z'n tienen nog wel, zat daar toch echt niet bij. Dus moet er nog een ander verschil zijn, buiten het inkomen.
Ik denk dat er ook wel Nederlanders zullen zijn die dat soort geintjes uithalen, maar waarschijnlijk minder aangezien deze mensen wel een duidelijke moraal hebben meegekregen van hun ouders die dit soort acties zou afkeuren. Natuurlijk gooien ze grote gedeeltes vand die moraal weg, maar hele extreme dingen blijf je er toch inhouden, die worden in de cultuur als zo slecht gebouwd dat ze zich daar ook niet tegen willen afzetten.

Ik ben voor vergaande integratie van allochtonen (ook voor 2e en 3e generatie!) in de Nederlandse cultuur, niet alleen een cursusje Nederlands. Dat is bij lange na niet genoeg. Daar begint het pas mee, vervolgens een beschouwing van culturen op zich. Wat zijn culturen eigenlijk, en hoe bepaald een cultuur je gedachtes en acties. Ik ben van mening dat cultuur 1 van de meest bepalende dingen is voor je leven, je moraal is meestal geheel gebaseerd op de cultuur waar je in opgegroeid ben, en je moraal is toch datgene waarmee je beoordeelt wat goed en kwaad is. Daarna de cultuur waarin zij zijn opgegroeid en de Nederlandse Cultuur bespreken. Verder kan je gaan werken met mentors/coaches in moeilijkere gevallen.

En waar ik misschien ook wel voor ben, maar daar ben ik nog niet over uit - dus ik stel voor om daarover eens te discussieren -, om bij jongeren (zowel allochtoon als autochtoon) die herhaaldelijk over de schreef gaan ze in plaats van taakstraffen of gevangenisstraffen ze eens een tijdje het leger in stoppen, waar ze gewoon moeten meedraaien. Daar word een duidelijke discipline aangelegd en heel duidelijk aangegeven wat wel en niet kan. Dit is nog een totaal onuitgewerkt idee, dus kom maar op met de tegenargumenten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35368

1) Ik vind het heel vervelend voor je kerel. :(
2) Ik zou zelf naar de politie gaan!( heb je dat eventueel gedaan? zoja, wat hebben ze voor je gedaan?
3) Kijk of je de ouders van die mensen kan spreken, want ze hebben best wel veel invloed op :r otjochies :r
4) Ik heb gehoord dat Tilburg echt een rotplaats is geworden om te wonen. Woon zelf in amsterdam en heb geen enkel probleem.
5) Ik weet niet of je een beetje dapper bent, maar je moet toch een keer echt gaan terugslaan.(neem je standplaats, laat je niet gek maken!)
6)Je kan niet in angst blijven leven, dus een oplossing zoeken!
7) Mischien kan je wat buitenlandse vrienden nemen, die zullen je wel helpen als het echt op aankomt!

Ik hoop dat je het een beetje redt, want je moet wel weetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Wat ik wel in een Turks gezin heb gezien (waar ik ooit bijles gaf aan een jongetje, zijn ouders waren erg gemotiveerd maar hij speelde liever buiten) was dat inwonende grootouders de kinderen nogal verwenden. Nu weet ik niet of dat overal zo is maar het kan meespelen. Voorbeeldje: 'Ik wil een gulden voor een ijsje!!!' Moeder: 'Nee, je hebt gisteren al een ijsje gehad.' Hij vraagt het aan opa en krijgt het. (Nu komt verwennen door opa's en oma's overal voor ;))

Voor de verandering nog wat positieve berichten:

- Ik ken (dus) een buurman van Armeense afkomst die erg sociaal is, en zijn kinderen zijn ook erg aardig

- Tijdens uitzendwerk kwam ik een Marokkaanse jongen tegen die HEAO doet en in Marokko een supermarkt wil beginnen

- Ik ken een Duitse man (ook een allochtoon ;)) met wie ik bevriend ben

- Ik ken een Egyptenaar die samen met zijn Nederlandse vrouw een bedrijf heeft opgezet

Dus we komen er wel! Maar met eindeloze tolerantie voor geweld en criminaliteit komen we er niet. Dus: leve zero tolerance, tot het weer wat beter wordt. (En ja, dat betekent ook dat ik die achterstallige 260 euro rioolrechten zal moeten gaan betalen |:( :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Op zondag 16 juni 2002 15:57 schreef Telefoongids het volgende:
1) Ik vind het heel vervelend voor je kerel. :(
2) Ik zou zelf naar de politie gaan!( heb je dat eventueel gedaan? zoja, wat hebben ze voor je gedaan?
3) Kijk of je de ouders van die mensen kan spreken, want ze hebben best wel veel invloed op :r otjochies :r
4) Ik heb gehoord dat Tilburg echt een rotplaats is geworden om te wonen. Woon zelf in amsterdam en heb geen enkel probleem.
5) Ik weet niet of je een beetje dapper bent, maar je moet toch een keer echt gaan terugslaan.(neem je standplaats, laat je niet gek maken!)
6)Je kan niet in angst blijven leven, dus een oplossing zoeken!
7) Mischien kan je wat buitenlandse vrienden nemen, die zullen je wel helpen als het echt op aankomt!

Ik hoop dat je het een beetje redt, want je moet wel weetje!
Uh, we zijn hier bezig met een discussie, dit is niet echt relevant voor de discussie wat jij hier plaatst. W&L is er om te discussieren en het is niet zo handig om een discussie te onderbreken met 'tips' wat geen discussie-voer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35368

Op zondag 16 juni 2002 16:03 schreef Morgoth het volgende:

[..]

Uh, we zijn hier bezig met een discussie, dit is niet echt relevant voor de discussie wat jij hier plaatst. W&L is er om te discussieren en het is niet zo handig om een discussie te onderbreken met 'tips' wat geen discussie-voer is.
Ik dacht dat er in een discussie ook oplossingen naar voren moeten worden gebracht!
dus vertelt u mij wat hier de discussie onderbreekt!

Altijd maar schreeuwen opleidingsniveau, gezinssituatie, balalalala, dit moet toch een keer ophouden |:(

Het kan zijn dat zze verwend zijn, maar als alles kan flikken zonder enige tegenstand dan ga je denken waarom niet de grens meer en meer overschrijden!

En please leg uit waarom dit een discussie onderbreking is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
*pinockio ziet dat Telefoongids reageert op de topicstarter, terwijl Morgoth aangeeft dat de discussie nu een meer algemene kant op gaat - daarom staat het ook in W&L :) - maar dit terzijde
Op zondag 16 juni 2002 15:52 schreef Morgoth het volgende:

[..]

En waar ik misschien ook wel voor ben, maar daar ben ik nog niet over uit - dus ik stel voor om daarover eens te discussieren -, om bij jongeren (zowel allochtoon als autochtoon) die herhaaldelijk over de schreef gaan ze in plaats van taakstraffen of gevangenisstraffen ze eens een tijdje het leger in stoppen, waar ze gewoon moeten meedraaien. Daar word een duidelijke discipline aangelegd en heel duidelijk aangegeven wat wel en niet kan. Dit is nog een totaal onuitgewerkt idee, dus kom maar op met de tegenargumenten :).
Hmmm interessante suggestie. Naar wat ik ervan vernomen heb schijnt een opvang in semi-militaire inrichtingen waar discipline aangeleerd wordt - en een vak - vaak goed te werken voor criminele jongeren: autochtone en allochtone.

Zou het misschien toch niet toevallig zijn dat in de ca. 10 jaar dat we geen dienstplicht meer hebben de agressie op straat zo is verergerd?? Militaire dienst leert jongens (want het gaat natuurlijk voornamelijk over jongens) ook hun natuurlijke agressie op een doel te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Wacht even...ik geloof dat ik telefoongids wel een beetje begrijp.

Als het goed is bedoelt hij, dat je zelf óók een steentje
kunt bijdragen om het probleem op te lossen.

Het valt me namelijk wél op, dat het tóch bepaalde types
zijn die het slachtoffer worden van agressie op straat.

Ik ben nog nooit door een buitenlander agressief benaderd
en dat zullen ze ook niet doen.
Niet dat ze het niet durven, ik laat er gewoon geen ruimte
voor open.

Denk je dat het niet opvalt als je schichtig langs een
groepje opgeschoten jongeren loopt en de zenuwen van ze
krijgt?

Dat neemt niet weg dat die lui fout bezig zijn, maar
je gaat je toch niet als een slachtoffer opstellen, als je
je ook kunt verweren op welke manier dan ook?

En ik erken het probleem echt wel hoor.

Ik zie hier alleen zoveel mensen klagen.....en heb daarbij
heel sterk het idee dat ze er zelf de handen niet voor
uit de mouwen willen steken, dat ik dit even kwijt moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45366

Op zondag 16 juni 2002 14:17 schreef LuNaTiC het volgende:

Je ziet iig bij allochtone meisjes dat deze het heel goed op school doen, vaak even goed als Nederlandse meisjes. Spreken de taal goed, hebben in ieder geval een toekomst voor zich. Dat is dan iig weer een lichtpuntje in de duisternis.

iemand toevoegingen/aanmerkingen op mijn analyse? :P
Toevoeging :)

Onlangs was er een onderzoek naar de verschillen tussen taalvaardigheid onder allochtoonse kinderen leeftijd 10-12 jaar

Hieruit bleek dat m.n. Marokaanse jongens een forse achterstand hadden opgelopen t.o.v. Marokaanse meisjes op die leeftijd. De meisjes hadden de taalachterstand die ze in hun vroege jeugd door anderstalig te zijn grootgebracht vrijwel geheel ingelopen op 12 jarige leeftijd. De woordenschat van de jochies bleek ver achter te liggen op autochtone jongeren (en Marokaanse meisjes).
Oorzaak:
cultuurhistorisch werden jongens vanaf hun geboorte "opgevoed" om al vroegtijdig "mannentaken" te vervullen zoals geitenhoeden houtsprokkelen etc. Kortom, moeders tuttelen wel met dochters maar aan jongens werden zelfs al in heel vroeg stadium weinig sociale aandacht gegeven. Het taalgevoel van kinderen ontstaat in een heel vroeg stadium, tussen de 0 en 2.5 jaar. (de taal waarin wordt gesproken is niet relevant)
Gevolg:
Jongens kunnen slecht mee op de lagere school, hieraan wordt door tijdsdruk op scholen te weinig aan gedaan, ouders participeren hierin niet/nauwelijks. Jongens spelen dus al vroegtijdig heel veel buiten met veelal vriendjes die dezelfde taal spreken, waardoor taalvaardigheid niet verder wordt ontwikkeld. Dus de kliekvorming die voor ongewenste situaties zorgt.
Marokaanse meisjes zijn beter toegerust om vervolg onderwijs te volgen, jongens hebben hier moeite mee en haken vervroegd af.

Wanneer de jongens eenmaal zijn ontspoord hebben ook de ouders er te weinig grip op om de ongewenste situatie te keren.
Een strak regime, toegespitste opleiding om vooral handvaardigheid aan te leren en minder nadruk op de "leervakken" heeft in proefwijken erg goede resultaten.
(>80% van de jongeren die een speciale "ambachtsschool" hadden gevolgd kreeg een baan en behield die langer dan 1 jaar)

Het voorstel van de onderzoekers was om de ouders in een heel vroeg stadium, aanvullend op de zuigelingzorg, hierop te wijzen en een andere houding aan te nemen t.a.v. opvoeding van jongetjes-baby's. Verplichte creche-deelname was ook genoemd als optie.

Het militaire regime, voorstel van Morgoth, zou wel invloed kunnen hebben als het bovenstaande inderdaad op grotere schaal waarheid blijkt te zijn, maar is en blijft een reactieve benadering (je bereikt dan de reeds problematische jongeren) en drukt toch een stempel op het kind/de tiener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phaerion, op zich heb je helemaal gelijk. Ik heb tegenwoordig ook nooit ergens last meer van op straat, sterker nog, de groepjes vallen me niet eens meer op. Maar dat is vroeger weleens anders geweest, toen stelde ik me ook te kwetsbaar op en ja, dan kom je in de problemen. Daarom herken ik de hier aangehaalde verhalen ook zo goed en daarom wind ik me er ook over op.

Maar toch ben ik het er niet mee eens dat je zegt dat 'slachtoffers' er zelf wat aan hadden kunnen doen. Niet iedereen is het gewend adequaat op agressie te reageren, niet iedereen kan zichzelf 1,2,3 een houding aanmeten die ervoor zorgt dat je al niet eens agressief benadert wordt. Inmiddels durf ik overal rond te lopen, ook Žs nachts. Ik sta er niet eens bij stil dat er wat zou kunnen gebeuren (en volgens mij kàn er ook niks gebeuren). Maar het heeft wel een tijdje geduurd eer dat ik daar achter was.

Natuurlijke weerbaarheid is niet iets dat je kunt leren op een cursus of op school ofzo, het is iets dat je door schade en schande leert op straat. Wat zouden die autochtone jongeren dan moeten doen om de situatie voor zichzelf te verbeteren? Moedwillig naar een slechte buurt verhuizen? De rottigheid juist zelf opzoeken en vervolgens met 2 blauwe ogen naar huis lopen? Dat vind ik wel een beetje een vreemde oplossing eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32447

Wat mij opvalt is dat de politie nauwelijks tot niks doet.

* Anoniem: 32447 is er van overtuigd dat op het moment dat de politie 's z'n werk gaat doen het héél snel is afgelopen met vervelende jongeren.

Bijvoorbeeld het zwembad in Sloterpark (A'dam). Dat werd gesloten wegen overlast door Marokkaanse jongeren. Nu kun je zeggen dat ik gek ben, maar moet de politie daar niks tegen doen??

* Anoniem: 32447 is van mening dat de politie 's moet gaan werken en hard optreden tegen dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op zondag 16 juni 2002 17:04 schreef Lemmeb het volgende:
Phaerion, knip knip
Ik begrijp volkomen wat je zegt, maar je hoeft niet persee
vuur met vuur te bestrijden.
Maar er zijn ook mensen die niet agressief zijn en
toch met zo'n situatie kunnen omgaan.

Er hoeft niet altijd geweld aan te pas komen.

Het gaat puur om een houding.
Wat ik wil zeggen is dat als iemand meer zelfvertrouwen toont,
hij vaak ook minder kwetsbaar overkomt.
Iemand die wat minder zelfvertrouwen heeft zal voor veel mensen
sneller als slachtoffer uitgekozen worden.
Daarbij ligt de fout écht niet bij het slachtoffer.

In tegendeel, maar dat neemt niet weg dat hij wel kan leren
wat zelfverzekerder over te komen.
Dat lijkt me zelfs beter dan dat hij zijn energie stopt in het straffen van de dader.
Want na die straf heeft het slachtoffer nog steeds geen
zelfvertrouwen en kan het nóg eens voor komen.

Vaak kan je omgeving daar al een rol in spelen.
Want het kan al enorm schelen als iemand zo nu en dan eens
gewoon eens opgepept wordt met een kompliment of zo.
Soms zijn het maar kleine dingen, maar ze zijn wel goed voor je zelfvertrouwen.

Zowieso, als iemand al geen zelfvertrouwen heeft zou daar
nodig eens iets aan gedaan moeten worden.
Het is toch niet goed als iemand zichzelf wegcijfert?
Daar doet hij zijn leven geen goed mee....

Dan pakt hij gelijk meerdere vliegen in één klap.
Misschien lijkt het allemaal zo simpel in mijn bewoording.
Maar ik snap dat zoiets een hele grote stap voor iemand is.

Maar dat neemt niet weg dat het veel zou kunnen oplosen
voor veel mensen.

Miscchien heb ik makkelijk praten, maar ik ben nogal
basic ingesteld en erg egoïstisch. (lees dat niet in de negatieve zin)
Dus ik zorg er meestal wel voor dat ik er zelf het beste vanaf kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 16 juni 2002 20:56 schreef Phaerion het volgende:
Ik begrijp volkomen wat je zegt, maar je hoeft niet persee
vuur met vuur te bestrijden.
Maar er zijn ook mensen die niet agressief zijn en
toch met zo'n situatie kunnen omgaan.

Er hoeft niet altijd geweld aan te pas komen.
Nee, begrijp me niet verkeerd, ik heb het ook niet over geweld, sterker nog, ik gebruik nooit geweld. En dat zou ook niet handig zijn, zo groot ben ik niet, gespierd al helemaal niet, en op het moment dat ik iemand sla vliegt m'n arm uit de kom :D, weet ik uit eigen ervaring. Wat ik bedoel, komt precies overeen met wat je hieronder zegt:
Het gaat puur om een houding.
Wat ik wil zeggen is dat als iemand meer zelfvertrouwen toont,
hij vaak ook minder kwetsbaar overkomt.
Iemand die wat minder zelfvertrouwen heeft zal voor veel mensen
sneller als slachtoffer uitgekozen worden.
Daarbij ligt de fout écht niet bij het slachtoffer.

In tegendeel, maar dat neemt niet weg dat hij wel kan leren
wat zelfverzekerder over te komen.
Dat lijkt me zelfs beter dan dat hij zijn energie stopt in het straffen van de dader.
Want na die straf heeft het slachtoffer nog steeds geen
zelfvertrouwen en kan het nóg eens voor komen.

Vaak kan je omgeving daar al een rol in spelen.
Want het kan al enorm schelen als iemand zo nu en dan eens
gewoon eens opgepept wordt met een kompliment of zo.
Soms zijn het maar kleine dingen, maar ze zijn wel goed voor je zelfvertrouwen.

Zowieso, als iemand al geen zelfvertrouwen heeft zou daar
nodig eens iets aan gedaan moeten worden.
Het is toch niet goed als iemand zichzelf wegcijfert?
Daar doet hij zijn leven geen goed mee....

Dan pakt hij gelijk meerdere vliegen in één klap.
Misschien lijkt het allemaal zo simpel in mijn bewoording.
Maar ik snap dat zoiets een hele grote stap voor iemand is.

Maar dat neemt niet weg dat het veel zou kunnen oplosen
voor veel mensen.
Mooi gezegd en helemaal mee eens. Als je met zelfvertrouwen over straat loopt, gebeurt er gewoon minder snel iets, tenminste, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 12:00
Ik kijk (gevaarlijk lijkende) buitenlanders maar ook van die petje-op-en-half-korte-broek-met-jeruzalem-nikes gasten gewoon aan als ze naar mij kijken. Dan zien dat je niet bang voor ze bent. Marja zo'n groepje van 3 man en meer is altijd gevaarlijk... En het zijn lang niet altijd buitenlanders.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op zondag 16 juni 2002 21:07 schreef joshuasioso het volgende:
Ik kijk (gevaarlijk lijkende) buitenlanders maar ook van die petje-op-en-half-korte-broek-met-jeruzalem-nikes gasten gewoon aan als ze naar mij kijken. Dan zien dat je niet bang voor ze bent. Marja zo'n groepje van 3 man en meer is altijd gevaarlijk... En het zijn lang niet altijd buitenlanders.
Ja en dan komt het....dan zegt er 1 iets.
Wat doe je dan...?

A-geef je hem schaapachtig antwoord?

B-Of kijk je vlug naar de grond en probeert vlug door te lopen?

C-Of plaats je een kutopmerking met valse moed?

Snappie....?
Ik kijk ze aan zeg, zeg vervolgens niets,
kijk nonchalant weer voor me en loop gewoon met normale pas door.

vergeef me de manier waarop ik mij uitdruk.
Maar ik bedoel het goed.
Btw....ik spreek wel in het algemeen ook al zeg ik jij en je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
tja....
ik ben 16jaar en woon in rotterdam centrum... kben wel een keer aangevallen toen we aant voetballen waren met een paar klasgenootjes in een park (kwas 9 ofzo en die gastjes (buitenlands) waren 16) en toen kwam m'n pa want die was daar ook (zit nooit in het park maar toen gelukkig wel...) dus toen waren ze wel weg... (bij m'n pa moet je je iets voorstelen van het logo van GOT, dat gezichtje, nou zo kijkt ie dus als die boos is, eng he..?) maar ik ben voor de rest nog nooit aangevallen.
Ik ben ook echt niet rascistisch hoor! Kheb een heleboel goede vrienden die allochtoon zijn, maar het valt mij toch inderdaad op: er is op de een of andere manier iets dat buitenlanders meer aggressief zijn, ik kan het begrijpen: een land dat je eigenlijk niet kent en waar iedere aap die daar rondloopt rascist kan zijn, dan voel je je toch wel bedreigd, en dan uh... stel je je, laten we zeggen, defensief op (''waarom schoot je hem neer?'' ''jah.. hij stak z'n middelvinger op!'') dus ik kan het wel begrijpen, misschien moeten we het probleem ergens anders zoeken: ligt het aan de menthaliteit van de buitenlanders of moeten wij misschien anders met ze omgaan?
Kzal je eerlijk zeggen, ik ken geen cijfers, maar ja, als je verhalen hoort, en je kijkt een beetje om je heen... dan merk je toch wel duidelijk verschil...

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Op zondag 16 juni 2002 21:54 schreef StalieN het volgende:
bij m'n pa moet je je iets voorstelen van het logo van GOT, dat gezichtje, nou zo kijkt ie dus als die boos is, eng he..?)
:D ...

maar hier op school zijn het niet echt allochtonen wat de klok slaat, hier doen de 'witjes' gewoon mee :{
de jeugd (pff, ik ben 15 en ik noem het jeugd) zit tegenwoordig allemaal stoer sigaretjes te smoken en een beetje boos om zich heen te kijken, en als je ze ook maar 2 seconden te lang aankijkt dan krijg je een opmerking van "heb ik wat van je aan ofzo? kankerlijer" naar je hoof geslingerd...

nou vraag ik je : waar slaat dit op |:( ?

sorry, dit is eerder jeugd criminaliteit dan de allochtonenstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 23:06
Ik heb zelf nog nooit echt problemen gehad ofzo maar als ik dingen zie gebeuren zijn het bijna altijd mensen met een getinte huidskleur, maar dat is dan hier (in leiden). Laatst nog kwamen we terug van attack of the clones en zwaren 2 jogens met getinte kleur een blanke student aan het lastig vallen. Gelukkig zit het in de binnenstad in leiden vooral rondom de bioscopen/discoteken/cafetjes vol van de politie dus gebeurde er niets. Wat ik wel merk is dat ik heb 2 getinte jongens bij mij in de klas zitten, eentje is turk en is een van mijn beste vrienden en andere is marokkaan. Heeft er misschien niets mee te maken maar zijn allebij beetje aan de dikke kant, en zijn gezellige mensen, ze hebben goede hersens en een goede toekomst voor zich. Ik heb zelfs toen ik hun nog niet kende nog nooit problemen met ze gehad, zijn altijd aardig enzo. Ik denk dat het gewoon komt door idd wat hier al eerder was gezegt, ze krijgen geen westerse opvoeding en passen hier niet goed thuis, daardoor kunnen ze geen hoog niveau opleiding volgen omdat er het geld/ontwikkeling ontbreekt. Meestal hebben ze daardoor dan geen werk en dus tijd teveel en krijg je dit sort dingen. Ik kan iig met buitenlandse mensen goed opschieten, maar meestal zijn het dan mensen met een wat 'slimmer' karakter, ik kan het niet echt goed omschrijven. Ik heb ook totaal niets tegen die mensen maar wel als ze hier komen en gaan lopen stelen, die azielzoekers die op een kinderfiets rondrijden zie je vaak genoeg, als ze naar nederland komen met die instellingen kunnen ze van mij per direct weer terug naar huis. Ze zijn hier wel te gast en moeten zich dan ook zo gedragen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:05
Pff, alle keren dat ik gemept ben waren het blanken (meestal skinheads) en nee ik heb geen kleurtje. En als ze iets proberen te jatten zijn het altijd junks, met of zonder kleurtje.

Maar dat zal ook wel toeval zijn, net als dat de topic starter altijd door 'buitenlanders' gebutst wordt. Maar ik kan niet zeggen dat ik inmiddels een hekel heb aan blanken of aan skins. (mischien ben ik nog niet genoeg gemept?)

Waar maken jullie je allemaal druk over? klappen krijg je toch wel, maakt het heel veel uit door wie? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926

Mja dit zijn toch altijd moeilijke gevallen he. Ik kom gewoon ff binnen vallen, heb de helft van de eerste pagina van dit topic gelezen, dus het kan zijn dat ik iets gemist heb.

Punt is denk dat allochtonen gemiddeld vaak een lagere opleiding hebben dan autochtonen (is logisch, ze hebben een achterstand in taal en cultuur). Wat ik zie is dat er autochtone jongens en meiden zijn die veel te veel bezig zijn met stoer doen en daar ook alles voor doen. Dit begint met vroeg roken, drinken, drugsgebruik tot wapenbezit aan toe. Maar deze "stoere :r" kinderen komen dus ook altijd op vbo/mavo omdat dit dus stoer zou moeten zijn of omdat ze te druk bezig zijn met ander dingen. Doordat het overgrote deel van de allochtonen bij dit soort losers op scholen komen te zitten worden ze dus beinvloed hierdoor. LET WEL, ik zeg dus niet dat vbo-ers en mavo-ers slecht zijn, ik noem geen aantallen maar ik weet 100% zeker dat het grootste deel van dit niveau heel normaal is. Een allochtoon voelt zich bovendien heel snel gediscrimineerd (waarom, vraag je je dan af, want zo zijn wij niet >:) ) omdat ie in de minderheid is. Als je naar zo iemand kijkt denken ze dat dat is omdat je ze wantrouwt ofzo. Grote bullshit uiteraard.

Kan nog wel een voorbeeldje geven van iets dat ik heb meegemaakt (niets bijzonders hoor). Hadden een jongen in de klas op de basisschool en die had altijd ruzie met iedereen. Zijn moeder was Surinaams en zodoende had hij een andere huidskleur. Probleem was dat hij zelf altijd ruzie zocht, valt ook wel op als het altijd 1 dezelfde persoon is die ruzie heeft. Zijn moeder, daarentegen, dacht dat iedereen hem aan het discrimineren was ofzo. Ze was dan ook voor geen reden vatbaar op het moment dat er weer ruzie was geweest, terwijl het in 95% van de gevallen toch echt haar zoon was die begon. Ik heb trouwens nooit last met hem gehad, wij waren altijd wel goede vrienden, maar wel met zijn moeder omdat ik zijn 1 jaar jongere broertje een mep had verkocht omdat hij irritant deed. Hij had me trouwens ook nog eens volop met een houten slagbalknuppel gemept, waarna ik 3 weken niet normaal kon ademhalen :(
Waar maken jullie je allemaal druk over? klappen krijg je toch wel, maakt het heel veel uit door wie?
Ja, als die buitenlanders Nederlanders gaan meppen, betekend het dat ze het hier niet naar hun zin hebben en geen gebruik maken van onze gastvrijheid. Dit betekend dat we eigenlijk alle recht hebben om dit soort leden met plezier het land uit te trappen. Dat scheelt hier weer gevangenisruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28289

Ach ja dan geef ik mijn mening ook maar even.

Opgevoed met het feit dat alle mensen ongeacht huidskleur, afkomst of sexuele geaardheid gelijk zijn is er bij mij toch wel het een en ander veranderd. Ik zal een paar voorbeeldjes noemen.

1)
Zit ik in de snackbar een frietje te kanen (23:00) hoor ik opeens van buiten:"Niet doen... die bestuurder zit binnen". Dus ik kijk naar buiten zie ik 3 negers bij mijn scooter staan en snel weglopen. Ik weet niet wat ze wouden doen maar toen ze doorhadden dat die scooter van mij was hielden ze er mee op.

2)
Zit ik in een niet rokers coupe in de trein om uur of 13:30 's middags, dan is het altijd lekker rustig, een beetje te spelen met een aansteker komen er 2 turkse/marrokaanse jochies tegenover me zitten. Die eisen vervolgens een cigaret.... :? Moet je nagaan ik zat dus in een niet roken cuope... ik weigerde en toen begonnen ze dus te zeggen dat ik niet te stoer moest doen bla bla bla. Ik bleef bij mijn standpunt dat ik ze niets verschuldigd was en dat ik ze dus ook niets wou geven.... zegt die ene tegen die andere:"Kom op we gaan de rest halen"... goed.. leuke treinreis gehad dus.

3)
Ik fiets met mijn vriendin langs een groepje negers ik voorop zij vlak achter me. Hoor ik dus als we een stukkie verder zijn dat ze aan haar zaten. (mijn vriendin zei het pas later omdat ze weet dat ik anders gestopt was en d'r iets van gezegd had.)

4)
Ik wil mijn scooter verkopen via internet. Na 3 keer met een jongen over MSN te hebben gepraat besluit ik om hem niet aan hem te verkopen omdat ik vind dat ie nogal moeilijk deed en ik het gevoel had dat er niets uit zou komen en ik niet nog 10 gesprekken met hem wou voeren voordat ie hem wou kopen. Krijg ik vervolgens te horen dat ik een rascist ben omdat ik hem niet aan een marrokaan wil verkopen en met de melding dat ie wel even naar mijn huis zal komen om me af te schieten...

Nu mijn punt:
Vroeger dus iedereen als gelijk gezien maar mijn instict vertelt me nu dus iets anders. Ik bekijk ieder geval nog apart maar ik let wel beter op bij 'allochtonen'. Ze hebben het gewoon verpest bij mij. Ik heb niet een zo'n ervaring met een blanke-'boer' mee gemaakt. Kan je het me dan kwalijk nemen dat ik met een iets andere blijk naar die groep mensen kijk? Ik vind het echt jammer dat ik dus ook de mensen die niet zo zijn nu op de zelfde manier aankijk als de rotte peren. Ik denk dus ook wel dat allochtonen over het algemeen aggresiever zijn de autochtoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37729

Op zondag 16 juni 2002 14:06 schreef MaDLiVe het volgende:

jij noemt het paranoia, helaas is het gewoon de werkelijkheid.

als je alleen loopt, en er komt toevallig "zo'n groepje" relschoppers aan dan kun je niks doen om geweld te voorkomen, behalve als je ze totaal negeert, en het liefst nog naar de grond kijkt en niet ingaat om gescheld/gespuug. :{

Helaas is het gewoon zo dat "zo'n groepje" vaak uit allochtone jongeren bestaat.

ik houd het maar bij "liever paranoia, dan drie keer in de week een mes tussen mijn ribben" want zover is het echt bijna (in de grote steden).

De oplossing? Wist ik het maar. Hardere aanpak werkt lang niet altijd. Het zou kunnen werken, maar de kans dat het averechts uitwerkt is denk ik net zo groot. Ze zullen meer doen om niet gepakt te worden, of zo agressief worden dat ze gewoon agenten gaan aanvallen.
Dat valt in principe te voorkomen door meer blauw op straat.

Andere oplossing is oogjes dicht doen en net doen of er geen problemen zijn. Helaas heeft de regering gehoopt dat met niks doen het misschien over zou gaan. Is helaas niet gebeurd. (kan aan mij liggen, maar de laatste jaren hoor ik alleen maar over meer geweld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32447

Wat jammer nou dat iedereen hier nooit zijn slechte ervaringen met de witte medemens noemt.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.