Mijn welgemeende excuus alvast, voor wat er nu gaat volgen. Ik heb namelijk geen tijd genoeg om deze topic van top tot teen uit te lezen. Ik heb het geprobeerd vanaf de pagina waar er weer wordt gebrabbeld in 2003 want 2002 is een beetje outdated. Maar ik zou het geen 5x75=375 posts volhouden.
Ik ben sinds een maand geleden de digitale fotografie wereld gaan bestuderen. Alleen ik ben niet veel verder gekomen dan dat 3 MP voldoende is voor huis-tuin-en-keuken, 2 gewoon te weinig en 4 wel een leuke extra kan zijn.
De begrippen optische en digitale zoom weet ik uit elkaar te houden en heb een beetje prioriteiten gesteld voor als ik zelf een mooie camera zou gaan kopen. 2 Optische zoom klinkt wat weinig in mijn oortjes dus ik vond altijd 3 wel een mooie standaard.
Nu weten jullie vast waar ik naartoe kruip. Juist, welke digitale camera moet IK nou weer nemen?

Weer zo'n knakker die die meest gestelde vraag van dit forum stelt

. Maar eerlijk jongens ik kom er niet uit!!
Wat ik zoek is een camera van minstens 3 MP, minstens 3 optische zoom (als jij mij duidelijk kan maken dat een voor standaard gebruik cameraatje ook fijn werkt met maar 2 dan vind ik dat best. Digitale zoom boeit me geen ene *aghum* reed) en het zou fijn zijn als het ding een beetje mooi oogt. (Dit is natuurlijk erg persoonlijk maar de Canon Ixus V3 vind ik werkelijk

)
Nu heb ik mij niet verdiept in media types maar het schijnt dat SM CF toch wel lekker goedkoop zijn en in ruime MB aantallen verkrijgbaar zijn. Sluitertijden en Diafragma instellingen, heb ik mij laten vertellen, zijn belangrijk. En dan wel als het gaat over of deze instelbaar zijn of niet. Ik moet eigenlijk wel een camera hebben waar dat in te stellen is (niet?). En dan nog een ding wat op mijn verlanglijstje staat: macro fotograferen, dat vind ik toch best leuk om te zien. Wie weet ook wel om te doen! Nu zie ik bij verschillende apparaatjes de Macroafstanden staan maar ik heb geen idee met welke camera je nou eigenlijk leuk kan macrofotograferen. (Dat macro is op zich niet zo heel boeiend)
Ik ben dus een beginneling. Ik wil een camera met goede specs maar wel iets waar ik later, als ik prof ben

, ook mee uit de voeten kan. Nu heb ik een bedrag van 450 euro dat voor mij gespaart wordt door middel van een zogenaamde 2-euro-muntstuk-spaarbuis, ik kan daar eventueel nog iets leuks bijleggen maar liever niet natuurlijk.
Wie-O-wie weet wat ik moet doen?
Een aantal verlanglijstcamera's:
Canon Powershot A70 € 378,-
Ach ja, redelijke specs maar het design is niet super

. Hoe zit het met sluitertijden en diafragma instellen? En Macro? Leuk om te zien is dat er tot 1GB CF inpast.
Digital Ixus v³ € 459,-
Dit is eigenlijk DE camera voor mij. Netjes in prijs, mooi design. Maar! Optische zoom van maar 2x

(edit: kan
iemand mij alsjeblieft vertellen of het erg is dat hij maar 2x optische zoom heeft en 10cm macro afstand is?)
Canon Powershot A300 € 246,-
Mooi alleen
geen optische zoom
Olympus C-350 zoom € 340,-
Jammer van het XD-geheugen...
Lijstje wordt uitgebreid...
[
Voor 3% gewijzigd door
Josh op 23-04-2003 15:07
]