Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.056 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
Ja sorry, had ik idd kunnen weten.
Ik ga denk ik vandaag naar de winkel om te vragen wat de A60 kost en de A70. Beide met 128 Mb en oplaadbare batterijen/accu. Dan slaap ik nog ff een nachtje over en dan ga ik 1 van de 2 halen denk.

Ik denk dat ik hem bij Combi Markt koop. Die zijn wel duurt he.... Maar ik hou van goede service.

[Edit]
Vandaag is er nix van gekomen. :|
De rest van de week moek werken dus dat zal wel weer volgende week woensdag worden denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door My-life op 02-04-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:23

TheDane

1.618

Ik wil zelf -eindelijk- ook een digicam kopen.

Ik heb in m'n hoofd nu de canon ixus v2 , puik toestelletje lijkt, en nog redelijk betaalbaar ook.

Ik vraag me alleen af: 't toestel is eigenlijk met name voor de vakantie bedoeld; dus hoogstwaarschijnlijk veel zonsondergang, kroegen, en andere foto's tijdens donkere uren. (naast strand pics :9)

Kan die ixus daar een beetje mee overweg? of zijn er betere toestellen (in max zelfde prijsklassse) voor avondpics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
TheDane schreef op 03 april 2003 @ 14:55:
Ik wil zelf -eindelijk- ook een digicam kopen.

Ik heb in m'n hoofd nu de canon ixus v2 , puik toestelletje lijkt, en nog redelijk betaalbaar ook.

Ik vraag me alleen af: 't toestel is eigenlijk met name voor de vakantie bedoeld; dus hoogstwaarschijnlijk veel zonsondergang, kroegen, en andere foto's tijdens donkere uren. (naast strand pics :9)

Kan die ixus daar een beetje mee overweg? of zijn er betere toestellen (in max zelfde prijsklassse) voor avondpics?
Ixus V2 is dan een echt goede koop. Je kan ook aan een A60 of A70 denken (ene iets goedkoper, andere iets duurder).

Nadeel: ze zijn groter
Voordeel: betere beeldkwaliteit, meer zoom.

Je moet zelf bepalen hoe belangrijk je compactheid vindt. Ze zijn trouwens alledrie ruimschoots voldoende voor 10x15 afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane

TheDane

1.618

LuCaS schreef op 03 April 2003 @ 16:18:
[...]

Ixus V2 is dan een echt goede koop. Je kan ook aan een A60 of A70 denken (ene iets goedkoper, andere iets duurder).

Nadeel: ze zijn groter
Voordeel: betere beeldkwaliteit, meer zoom.

Je moet zelf bepalen hoe belangrijk je compactheid vindt. Ze zijn trouwens alledrie ruimschoots voldoende voor 10x15 afdrukken
damn, ik heb een aantal posts van je in dit topic gelezen, en hoopte al dat jij 't zou weten :) _/-\o_ thanks 8)

Broekzakformaat is opzich, tijdens stappen, natuurlijk wel 't handigst. Ik neem aan dat 't verschil in zoom alleen echt tot z'n recht komt bij 't maken van macrofoto's, of zit ik dan weer op een heeeeeel ander niveau? (want dat hoeft van mij nou ook weer niet. Beetje huis-tuin-en-keuken zoomen lijkt me meer dan genoeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Die broekzakformaat vind ik persoonlijk helemaal nix. Je bent hem sneller kwijt en wat ik ook erg irritant vind is dat je hem niet zo stil kunt houden. Als je een iets grotere en iets zwaardere camera hebt, heb ik hem altijd beter vast.
Verder is de zoom volgns mij helemaal niet van belang bij marco foto's. Maar ik heb dat nog nooit gedaan dus weet er ook te weinig vanaf. Volgens mij is de zoom juist voor als iets veraf is en je het dichterbij/groter op je foto hebben.

Zelf ga ik ook kiezen tussen de A60 en A70 (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 15:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mij is de zoom juist voor als iets veraf is en je het dichterbij/groter op je foto hebben.
Als ik mijn Canon A70 als voorbeeld mag nemen, de macro functie werkt het beste wanneer ik zo ver mogelijk uitzoom. In breedbeeld mode zeg maar. Als hij helemaal ingezoomd is moet ik zo ver naar achteren om het onderwerp scherp te krijgen dat het onderwerp zelf te klein wordt.
Zoomen is idd handig om een onderwerp dichter bij te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Hoe krijg je nou een perfecte macro? Ik heb alleen nog maar overbelichte macro's gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een perfecte macro? Niet teveel direct licht gebruiken? In principe kun je al op het LCD scherm zien of het te licht/donker is.
Eventueel zou je ook de witbalans kunnen berekenen van het onderwerp en dan de foto maken. Of de exposure zelf lager instellen. Voor details, zie je handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane

TheDane

1.618

My-life schreef op 03 April 2003 @ 23:33:
Die broekzakformaat vind ik persoonlijk helemaal nix. Je bent hem sneller kwijt en wat ik ook erg irritant vind is dat je hem niet zo stil kunt houden. Als je een iets grotere en iets zwaardere camera hebt, heb ik hem altijd beter vast.
Verder is de zoom volgns mij helemaal niet van belang bij marco foto's. Maar ik heb dat nog nooit gedaan dus weet er ook te weinig vanaf. Volgens mij is de zoom juist voor als iets veraf is en je het dichterbij/groter op je foto hebben.

Zelf ga ik ook kiezen tussen de A60 en A70 (waarschijnlijk).
Ik weet zelf (overduidelijk) ook niks van macrofoto's af, maar weet wel dat dat niet iets is waar ik zo'n digicam voor koop. Ik wil gewoon lekker burgerlijk vakantiekiekjes maken :) Stil houden lijkt me niet zo'n probleem, ben allang blij als ik betere foto's krijg dan uit zo'n wegwerpgeval :X (ja, zo heb ik vorig jaar foto's gemaakt :X)

Van alledrie de camera's (ixus v2, a60 en a70) is voorlopig geen prijsdaling te verwachten he? Ik denk dat 't toch 1 van die 3 gaat worden, als ik de topics eromheen zo'n beetje lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:02
ik zie hier trouwens nog niemand de nwe Nikon Coolpix 3100 noemen, welke toch redelijk concurrerende features heeft met de canon a70.
zie maar:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp3100.asp

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

TheDane schreef op 04 April 2003 @ 11:42:
[...]

Ik weet zelf (overduidelijk) ook niks van macrofoto's af, maar weet wel dat dat niet iets is waar ik zo'n digicam voor koop. Ik wil gewoon lekker burgerlijk vakantiekiekjes maken :) Stil houden lijkt me niet zo'n probleem, ben allang blij als ik betere foto's krijg dan uit zo'n wegwerpgeval :X (ja, zo heb ik vorig jaar foto's gemaakt :X)
er is nog geen enkele digicam die ook maar enigzins in de buurt komt van de 'resolutie' van die wegwerpgevallen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 04-04-2003 16:08 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
je vergeet trust... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook te twijfelen tussen die a60 en de ixus.
Uiteindelijk toch voor de ixus gegaan vanwege zijn klein formaat.
Ik zit em nu een beetje uit te proberen,
nog geen vervelende dingen gevonden.
positief: klein, mooi, accu bijgeleverd, duidelijk lcd scherm, enkele handmatige instellingen, makkelijk in gebruik
negatief: duitse handleiding(in mijn geval)

Er zitten ook best wel wat instellingen voor als je er wat meer mee wilt.

Als je echt een camera wilt gebruiken voor leuke vakantiepiekjes zou ik voor de ixus gaan. Volgens mij is tie bij ICD het goedkoopst.
Ik heb geen ervaring met de A60 maar daar hoor je veel goeds over, en hij is wat goedkoper als die ixus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
TheDane schreef op 04 April 2003 @ 11:42:
[...]

Van alledrie de camera's (ixus v2, a60 en a70) is voorlopig geen prijsdaling te verwachten he? Ik denk dat 't toch 1 van die 3 gaat worden, als ik de topics eromheen zo'n beetje lees.
Zelf heb ik ook nooit nooit van die macrofoto's gemaakt, maar als ik me cam heb ga ik het natuurlijk wel een X proberen.

Als ik kijk naar de info die ik tot nu toe heb gelezen zou ik voor de A60 gaan. Maar dat je hem stil moet houden is best belangrijk, want digitale camera's hebben volgens mij een langere sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
My-life schreef op 04 april 2003 @ 22:48:
[...]

Zelf heb ik ook nooit nooit van die macrofoto's gemaakt, maar als ik me cam heb ga ik het natuurlijk wel een X proberen.

Als ik kijk naar de info die ik tot nu toe heb gelezen zou ik voor de A60 gaan. Maar dat je hem stil moet houden is best belangrijk, want digitale camera's hebben volgens mij een langere sluitertijd.
De A70 die ik hier heb is kwa sluitertijd instelbaar tussen 15sec en 1/1000 sec.....

De A60 is voor zover ik weet identiek, alleen iets mindere filmopname, en 2Mpixel. verder gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 18:20
Ik heb, na veel informatie te hebben gevonden op ao internet, een Canon A40 besteld. Ook heb ik er maar een softcase en een extra CF kaart bij gekocht.
Hij komt binnen 2 tot 5 werkdagen aan, en dan dus weer een blije digicam Gotter erbij :*) .

Ik wou jullie gewoon bedanken voor alle ervaringen die jullie wilden delen, en al jullie wijsheid wilden doorgeven op zoiets moois als Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

actieman schreef op 04 April 2003 @ 15:56:
ik zie hier trouwens nog niemand de nwe Nikon Coolpix 3100 noemen, welke toch redelijk concurrerende features heeft met de canon a70.
zie maar:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp3100.asp
zie ook:
http://groups.google.com/...ueyonder.co.uk%26rnum%3D5
http://groups.google.com/...%2540rwcrnsc54%26rnum%3D6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 19:39:
Ik zat ook te twijfelen tussen die a60 en de ixus.
Uiteindelijk toch voor de ixus gegaan vanwege zijn klein formaat.
Ik zit em nu een beetje uit te proberen,
nog geen vervelende dingen gevonden.
positief: klein, mooi, accu bijgeleverd, duidelijk lcd scherm, enkele handmatige instellingen, makkelijk in gebruik
negatief: duitse handleiding(in mijn geval)
/me dacht dat hij over zichzelf aan het lezen was.
Ik heb mijn Ixus v2 sinds donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane

TheDane

1.618

Nou,

* TheDane heeft de ixus v2 vandaag (bij ICD) besteld :D

Alleen nou kreeg ik een mailtje dat ze me de Sandisk 128MB compactflashkaart
voor Euro 45.00 erbij konden doen. Goeie verkooptruc natuurlijk, en n00b als ik ben heb ik geen flauw benul van geheugenuitbreidingsdinges,
dussuh, can somebody please enlighten me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

TheDane, neem eens een kijkje in de Pricewatch Dan kun je zelf kijken of het goedkoop is of niet. :)

Verder schijnt er nog wel snelheidsverschil te kunnen zitten tussen de verschillende kaartjes maar ik weet niet of je dat zo erg gaat merken. Je zou eens kunnen kijken bij dpreview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane

TheDane

1.618

SmartDoDo schreef op 07 April 2003 @ 17:24:
TheDane, neem eens een kijkje in de Pricewatch Dan kun je zelf kijken of het goedkoop is of niet. :)

Verder schijnt er nog wel snelheidsverschil te kunnen zitten tussen de verschillende kaartjes maar ik weet niet of je dat zo erg gaat merken. Je zou eens kunnen kijken bij dpreview :)
heh, thanks, wou net gaan editen dat ik net had gezien dat 't wel goedkoper kan ... maar dan kost 't weer 10 euro extra aan verzendkosten. en dan ben ik per saldo nog bijna net zo duur uit :)

maar wat ik me (ook) afvroeg, is 128mb genoeg/teveel voor een n00bograaf :+ in combinatie met een ixus v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

maar wat ik me (ook) afvroeg, is 128mb genoeg/teveel voor een n00bograaf in combinatie met een ixus v2?
Met 128Mb kun je zo'n 122 foto's kwijt in 1600x1200. Of je daar genoeg aan hebt weet ik niet, maar dat kun je dan zelf misschien wel inschatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

128MB is ruim voldoende voor een 2mp camera.
Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf of je vaak een week of langer weg bent met je camera. Als dat het geval is dan zou ik een groter kaartje aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
SmartDoDo schreef op 07 April 2003 @ 18:14:
[...]
Met 128Mb kun je zo'n 122 foto's kwijt in 1600x1200. Of je daar genoeg aan hebt weet ik niet, maar dat kun je dan zelf misschien wel inschatten :)
En zulke grote foto's maak je toch niet altijd volgens mij. 128 Mb is echt genoeg voor een beginnende digigraaf ( :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane

TheDane

1.618

My-life schreef op 08 April 2003 @ 13:49:
[...]

En zulke grote foto's maak je toch niet altijd volgens mij. 128 Mb is echt genoeg voor een beginnende digigraaf ( :+ ).
ooh, ik dacht al dat ik mijn naam hoorde :+
heb (idd) toch maar die 128mb kaart erbij besteld. moet genoeg zijn voor 2 weekjes vakantie :)

nu nog ff afwachten ... met een beetje geluk heb ik 't aan 't eind van de week allemaal binnen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik zit nu te kijken naar een (2e hands) Mavica FD-90, kan ook met memorystick overweg (heb hier een adapter liggen). Enige wat ik nergens kan vinden (en toch echt wil weten), wat is de shutterspeed (max) van dit ding? Zit nu met 1/750, en is veel te veel... wil toch echt 1/1000 of beter 1/2000 hebben... Verder lijkt het me wel een mooi apparaat.

Vriend van me heeft de FD73 uit m'n hoofd. Zelfde toestel geloof ik, alleen 640x480, FD90 heeft 1280x960, zelfde als wat ik nu heb, en is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens ff op Jenoptics, dat is de digicam die ook regelmatig bij de Aldi verkocht wordt onder de naam Medion. Is zeer hoge resolutie tegen concrerende prijs. Ik heb twee collega's die er zeer over te spreken zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zijn er camera's in deze prijsklasse die een zoom in het groothoek bereik hebben (vergelijkbaar met een 28-75mm lens)? Ik wil namelijk mijn Minolta Riva 75W Zoom vervangen, maar de vervangende camera moet wel een groothoek hebben, aangezien ik daar de analoge camera ook op uitgezocht had. Zoom in het hoge bereik kan me niet echt interesseren.

Een convertorlens kan ook een optie zijn, maar dat is toch net iets onhandiger.

[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 09-04-2003 10:15 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
WieMie schreef op 08 april 2003 @ 15:52:
Ik zit nu te kijken naar een (2e hands) Mavica FD-90, kan ook met memorystick overweg (heb hier een adapter liggen). Enige wat ik nergens kan vinden (en toch echt wil weten), wat is de shutterspeed (max) van dit ding? Zit nu met 1/750, en is veel te veel... wil toch echt 1/1000 of beter 1/2000 hebben... Verder lijkt het me wel een mooi apparaat.

Vriend van me heeft de FD73 uit m'n hoofd. Zelfde toestel geloof ik, alleen 640x480, FD90 heeft 1280x960, zelfde als wat ik nu heb, en is voor mij voldoende.
Ik zou toch zoeken naar een iets modernere camera, die mavica is al behoorlijk verouderd en dan is dat memorystick nog behoorlijk duur ook. Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 15:55:
Zoek eens ff op Jenoptics, dat is de digicam die ook regelmatig bij de Aldi verkocht wordt onder de naam Medion. Is zeer hoge resolutie tegen concrerende prijs. Ik heb twee collega's die er zeer over te spreken zijn. ;)
Als je de topics op GoT leest, wordt je waarschijnlijk iets minder blij. De meeste van die aldi-cams zijn zeker goed, maar vaak kan je beter een camera van een echt merk kopen. Die heeft dan vaak wel veel minder goede specs, bijvoorbeeld maar 2mpix ipv 4, maar de beeldkwaliteit is TOCH beter.

Mijn voormalige 2mpix A40 trekt die Medion van de Aldi (9700 heette die ofzo) die 4mpix is, er echt keihard uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Devster schreef op 09 April 2003 @ 10:14:
Zijn er camera's in deze prijsklasse die een zoom in het groothoek bereik hebben (vergelijkbaar met een 28-75mm lens)? Ik wil namelijk mijn Minolta Riva 75W Zoom vervangen, maar de vervangende camera moet wel een groothoek hebben, aangezien ik daar de analoge camera ook op uitgezocht had. Zoom in het hoge bereik kan me niet echt interesseren.

Een convertorlens kan ook een optie zijn, maar dat is toch net iets onhandiger.
Deze groothoekstanden vind je "native" geloof ik alleen op de Minolta Dimage 7(H)(i), maar die is 1000 euro+. En ik geloof nog op een pare dure modellen van Nikon.

De A60/A70 hebben wel de mogelijkheid om voorzetlenzen te gebruiken, en zijn daarmee volgens mij de goedkoopste cams met deze feature. Je kan daar dus een groothoek voorzetlens voorzetten, maar bedenk wel dat die bijna net zo duur zijn als je cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

LuCaS schreef op 09 april 2003 @ 10:25:
[...]

Deze groothoekstanden vind je "native" geloof ik alleen op de Minolta Dimage 7(H)(i), maar die is 1000 euro+. En ik geloof nog op een pare dure modellen van Nikon.

De A60/A70 hebben wel de mogelijkheid om voorzetlenzen te gebruiken, en zijn daarmee volgens mij de goedkoopste cams met deze feature. Je kan daar dus een groothoek voorzetlens voorzetten, maar bedenk wel dat die bijna net zo duur zijn als je cam.
Canon heeft een adapter (WC-DC52) voor de Powershot A10/20/30/40 (en wellicht ook voor de 60/70) en een conversielens, samen kost dit ca. $120....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Devster schreef op 09 april 2003 @ 11:00:
[...]

Canon heeft een adapter (WC-DC52) voor de Powershot A10/20/30/40 (en wellicht ook voor de 60/70) en een conversielens, samen kost dit ca. $120....
In de states ja, hier heb ik ze nog niet onder de 170 euro samen gezien.

Op de A60/A70 moeten (uit het hoofd) de dc52c (<--- let op, dus niet de b, die is voor de A30/a40) adapter en de wc-dc52 0.7x groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
LuCaS schreef op 09 april 2003 @ 10:22:
[...]

Als je de topics op GoT leest, wordt je waarschijnlijk iets minder blij. De meeste van die aldi-cams zijn zeker goed, maar vaak kan je beter een camera van een echt merk kopen. Die heeft dan vaak wel veel minder goede specs, bijvoorbeeld maar 2mpix ipv 4, maar de beeldkwaliteit is TOCH beter.

Mijn voormalige 2mpix A40 trekt die Medion van de Aldi (9700 heette die ofzo) die 4mpix is, er echt keihard uit.....
Nix aan toe te voegen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

LuCaS schreef op 09 april 2003 @ 11:20:
[...]

In de states ja, hier heb ik ze nog niet onder de 170 euro samen gezien.

Op de A60/A70 moeten (uit het hoofd) de dc52c (<--- let op, dus niet de b, die is voor de A30/a40) adapter en de wc-dc52 0.7x groothoek.
De WC-DC52 kost EUR119, de adapters kosten 23,40 (voor de DC52/52b, ik neem aan dat de c-versie dat ook kost). Samen EUR 142,40

Hopen dat Raynox dan maar met een mooi setje komt, die kosten EUR 59,50 voor een convertor+adapterring.

Iemand ervaring met Raynox convertors en filters?

Prijzen allen bij http://www.koopdigitaal.nl.

[ Voor 7% gewijzigd door Devster op 09-04-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke zouden jullie aanraden van Kodak:
de CX4230 of gelijk de DX4330 ???
En weet iemand of die standaard met accu geleverd worden???
Zo nee, wat kost een goede accu met lader dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

LuCaS schreef op 09 April 2003 @ 10:20:
[...]

Ik zou toch zoeken naar een iets modernere camera, die mavica is al behoorlijk verouderd en dan is dat memorystick nog behoorlijk duur ook. Wat is je budget?
Tja, vooral de zoom en scherm van die Mavica zijn :9~ maar, inderdaad verouderd... Wil over 2 weekjes eens gaan kijken naar de nieuwe HP PS735, budget is rond de E300. Maak heel veel foto's buiten, op verjaardagen en feestjes. Heb 'em altijd mee...

Ga in de vakantie kleine 450 foto's minstens maken, welke allemaal moeten worden afgedrukt, dus heb toch wel een toestel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 15:19:
welke zouden jullie aanraden van Kodak:
de CX4230 of gelijk de DX4330 ???
En weet iemand of die standaard met accu geleverd worden???
Zo nee, wat kost een goede accu met lader dan...
Ik zou als ik moest kiezen tussen die 2 voor de DX4330 gaan. Die wou ik eerst ook kopen, maar hij werd mij afgeraden. Naar uithoren en op internet zoeken ga ik nu voor de Canon A70. Als ik jou was zou ik voor de Canon A60 gaan. Die is goedkoper en schijnt met 2 Mpix betere foto's te maken als de DX4330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:14

dbzfan

Nee.

Damn zeg, zat review te lezen van de A60 :9~ Al die opties :o

Weet bijna zeker dat ik die binnenkort ga halen.

Owja, is er misschien iemand met de A60, die een filmpje kan posten, zodat we de kwaliteit kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:11
De Minolta Dimage S414 is nog weinig aan bod gekomen en heeft zo ongeveer wat ik zoek.

heeft er iemand ervaringen met deze camera of andere vergelijkbare camara's (S414 staat niet in het overzicht van Sinterklaas

- 4MP
- meer dan 3x optische zoom
- Meer dan point and shoot faciliteiten hebben (manual focus, ISO keuze)
- Op batterijen
- CF kaarten slikt
- niet duurder zijn dan 450 euro
- Goede reviews hebben bij steve (The DiMAGE S414 is an incredible deal (steal?) at just $399 (or less.)

Het enige jammere vind ik het formaat (ik heb liever SLR like) en de afwezigheid van een externe flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dbzfan schreef op 11 April 2003 @ 15:51:

Owja, is er misschien iemand met de A60, die een filmpje kan posten, zodat we de kwaliteit kunnen zien?
Kijk eens in het Nieuwe Canon digicams in aantocht: A70 en S50 topic. Daar worden voorbeelden van de A60 gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

dbzfan schreef op 11 april 2003 @ 15:51:

Wel jammer, meteen 4x AA erin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

WieMie schreef op 11 April 2003 @ 16:59:
[...]

Wel jammer, meteen 4x AA erin :(
Waarom jammer dan? Hij blijft het anders best lang doen op 4 goede NiMH batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

4x AA is:
- zwaar (der dan 2x AA)
- kost meer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WieMie schreef op 11 april 2003 @ 23:46:
4x AA is:
- zwaar (der dan 2x AA)
- kost meer ruimte
Zwaarder is niet altijd verkeerd... Of je moet een ultra lichte cam willen, maar daar zitten vaak ook maar 2x AA in.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
WieMie schreef op 11 April 2003 @ 23:46:
4x AA is:
- zwaar (der dan 2x AA)
- kost meer ruimte
Voor de nodige energie maakt de Powershot A70 gebruik van 2x AA batterijen.
2 AA's dus. Dit is wel de A70, maar das volgens mij hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
ehm volgens mij gebruikt de a70 4 batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren lag het foldertje van Combi in de brievenbus. De Ixus V2 is nu nog maar € 369. Ik weet dat hij in de pricewatch goedkoper staat, maar Combi is een zaak die in elke stad wel te vinden is, dus geen gedoe met bestellingen, wachten op de verzending of zelf uren reizen. Bovendien heb ik persoonlijk een goede ervaring met Combi.
Ik vond drie weken geleden € 399 al zo goedkoop in een normale winkel.
Dat 'mijn' camera nu zo in prijs daalt vind ik trouwens minder erg dan dat de camera die ik eigenlijk ook wel wilde maar toch net iets te duur vond opeens in prijs zou dalen. En gelukkig daalt de prijs van de V3 niet zo snel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70/a70_batteries.jpg

Ik zeg nix meer :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

haas schreef op 15 April 2003 @ 14:12:
Gisteren lag het foldertje van Combi in de brievenbus. De Ixus V2 is nu nog maar € 369. Ik weet dat hij in de pricewatch goedkoper staat, maar Combi is een zaak die in elke stad wel te vinden is, dus geen gedoe met bestellingen, wachten op de verzending of zelf uren reizen. Bovendien heb ik persoonlijk een goede ervaring met Combi.
Dat 'mijn' camera nu zo in prijs daalt vind ik trouwens minder erg dan dat de camera die ik eigenlijk ook wel wilde maar toch net iets te duur vond opeens in prijs zou dalen. En gelukkig daalt de prijs van de V3 niet zo snel.
In de fotozaken bij ons kost de Canon Powershot A70 "slechts" € 449,- :X

Met een dergelijke prijs loont het toch wel om via Internet te bestellen, of je moet voor € 70 aan "service" krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Devster schreef op 15 april 2003 @ 15:28:
[...]

In de fotozaken bij ons kost de Canon Powershot A70 "slechts" € 449,- :X

Met een dergelijke prijs loont het toch wel om via Internet te bestellen, of je moet voor € 70 aan "service" krijgen....
Vergeet ook niet de Nederlandse handleiding. Koop je de A70 via internet dan zit er veelal een Duitse of Engelse handleiding bij. Sommigen hebben een NL handleiding via Canon kunnen krijgen maar de meeste zullen hem los moeten kopen willen ze per sé een NL handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
haas schreef op 15 April 2003 @ 14:12:
Bij dixons 379 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik zit nog te twijfelen tussen de S-serie van Canon of 1 van de Ixussen. De Ixussen hebben precies de zelfde opties als de S-serie. De ixus is zo lekker klein. De S-serie maakt (iets) betere foto's dan de Ixus. Is het verschil echt dermate groot dat je het duidelijk ziet of valt dat best mee ? Bijv de Ixus 400 vs S45 in beeldkwaliteit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de Fiji Finepix 2800. Echt een wereldcamera. Alle opties zitten erop die je maar kan wensen op een digitale camera. 6x optische zoom, waarbij de meeste toch maar 3x hebben. Digitaal moet je lekker laten zitten, want daar word je foto alleen maar bagger van. En over aantal pixels, deze heb 2mpix, ok, niet het meeste, maar als ik foto's op de laagste kwaliteit maak, (49 op een 16mb kaartje) en dan laat afdrukken bij een fotograaf, heb je echt superscherpe foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezet heb ik niet hele topic gelezen enzovoort.. :)

Maar ik zoek dus digicam, voor huis tuin keuken gebruik (lees: vakantie, kroeg, sport enz).

Wil er max. 280Euro aan uitgeven..

Geen idee of de eisen die ik stel echt nodig zijn vor huistuin en keuken gebruik..Maar ik zat te denken aan volgende specs...:

2.X MegaPix.
Opt. Zoom
Digi. Zoom
Kortefilmpjes+Geluid
Incl. 16MB mem.stick
USB

Welke cam raden jullie mij aan..? En zijn de eisen die ik stel beetje logisch voor huis uin en keuken gebruik en deze prijs..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ErikdeJ, wat dacht je van een Canon A60? Hij is wel een fractie duurder nog dan 280 euro. Maar voor zo rond de 290/300 euro ben je klaar.
Wat je eisen betreft, met zo'n digicam kun je vrij veel doen. Alles op auto zetten of zelf de instellingen doen. Filmpjes zijn ook mogelijk. Enige nadeel is weer dat je zo en zo bijkomende kosten hebt als extra geheugen (CF bij de Canon dan) en bijvoorbeeld extra batterijen en een lader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had die A60 ok al gevonden maar volgens mij kan je er geen korte filmpjes mee opnemen, en dat lijkt me ook wel leuk af en toe..
Maar ik hou de A60 in ieder geval in mijn hoofd.. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van deze cam..?

http://www.digicamshop.nl/product/1933

HP Photosmart 620 Digital Camera:
2,1 MP totale resolutie
4 x digitale zoom
3 x optische zoom
8 MB intern geheugen
Secure Digital geheugenkaart
Automatische scherpstelling
Weergave-functies Enkel, Film, Afspelen, Zoom

Ik kan allen nergens vinden of deze cam ook geluid op kan nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 00:09:
Mensen ik zit nog te twijfelen tussen de S-serie van Canon of 1 van de Ixussen. De Ixussen hebben precies de zelfde opties als de S-serie. De ixus is zo lekker klein. De S-serie maakt (iets) betere foto's dan de Ixus. Is het verschil echt dermate groot dat je het duidelijk ziet of valt dat best mee ? Bijv de Ixus 400 vs S45 in beeldkwaliteit
Niemand die mij kan helpen ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ErikdeJ, de A60 kan filpjes opnemen in 320x240 maximaal voor 3 minuten lang. Zie anders http://www.dpreview.com/news/0302/03022706canona60a70.asp voor details.
Specs zien er netjes uit, alleen is er wel minder in te stellen dan bij bijvoorbeeld de Canon. Geen handmatige scherpte/diepte instelling etc. Ook de Macrostand is minder goed dan de Canon. Verder een nette digicam zo te zien. :)

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 11:36:
[...]

Niemand die mij kan helpen ? ;(
* SmartDoDo niet echt, heb geen van die digicams
Kijk anders eens op dpreview naar recensies van verschillende digicams. Er staan ook vaak voorbeeldfoto's bij :)

[ Voor 30% gewijzigd door SmartDoDo op 16-04-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 16 april 2003 @ 12:40:
ErikdeJ, de A60 kan filpjes opnemen in 320x240 maximaal voor 3 minuten lang. Zie anders http://www.dpreview.com/news/0302/03022706canona60a70.asp voor details.

Specs zien er netjes uit, alleen is er wel minder in te stellen dan bij bijvoorbeeld de Canon. Geen handmatige scherpte/diepte instelling etc. Ook de Macrostand is minder goed dan de Canon. Verder een nette digicam zo te zien. :)
Ik stel het liefst zo min mogelijk in (heb er toch geen verstand van) dus dat komt mooi uit..MAar ik kan nergens vinden iof hij ook geluid opneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hij neemt ook geluid op ja.
Maar als je max. €280,- wilt uitgeven word het volgens mij toch moeilijk. Je moet ook rekenen dat je er nog batterijen wilt bij hebben (neem ik aan), tasje en misschien ook wel extra geheugen. Maar als ik jou was zou ik nog even tussen de bank kijken en op het schoolplein gaan zoeken, want voor iets meer heb je zeker een goede camera waar je volopig nog wel even mee vooruit kunt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vorige week ben ik naar de plaatselijke foto zaken geweest. Ik heb namelijk liever dat ik met mijn cam even terug kan gaan naar de winkel als dat ik hem op moet sturen naar zo'n internet bedrijf. Ook al zal ik dan duurder uit zijn.

Het goedkoopste kwam ik uit bij de Combimarkt hier. Naar een tijd lullen met die verkoper kwamen we uit op het volgende:

Canon A70
4 Varta oplaadbaterrijen met lader
128 Mb Compact Flash I
Tasje

Dat alles voor €535,-. Ik vond dit eigenlijk nog een behoorlijke prijs. Hij zat ook met die CF kaart van 128 MB boven de 60 euro. Als ik in de Pricewatch kijk lijkt mij dat best hoog.
Dat tasje komt wel goed zei die. Dus daar zal ik ook niet teveel van verwachten.

Nou vraag ik me af of er nog verschil zit tussen de verschillende CF kaarten. Hij had namelijk ook nog een ander merk (Ben naam vergeten |:( ) en die was 4 ns sneller. Dit verschil lijkte mij en hem niet merkbaar. Nou zag ik in de PW 128 MB van Kingston staan. Omdat ik weet dat dit een goed merk is voor PC geheugen en ik dit dan ook altijd gebruik in me PC's vraag ik me af of dat ze ook goed zijn met CF kaarten.

Waar kan ik info vinden over de CF kaart enzo?

Verder wou ik nog even vragen over die batterrijen. Ik geloof dat ze 1800 mA waren. Zijn dit goede "accu's" voor deze cam?

Vast bedank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

My-life, waarom kijk je niet even in het Nieuwe Canon digicams in aantocht: A70 en S50 Daar staat genoeg over de A70 :)

Er is maar weinig info over CF kaarten te vinden. Verder schijnt er wel snelheidsverschil te kunnen zitten tussen de merken onderling. Of je dat merkt in een A70 vraag ik me af, dat zal eerder bij een professionele camera zijn lijkt me. linkje
Verder wou ik nog even vragen over die batterrijen. Ik geloof dat ze 1800 mA waren. Zijn dit goede "accu's" voor deze cam?
Zelf gebruik ik 1800mAh GP batterijen. Het valt me enorm mee hoe lang de batterijen houden. Alleen bij filmpjes opnemen gaat het vrij hard. 1800 mAh is dus prima voor de A60/A70 camera's.

Wat je prijs bij de Combimarkt betreft, ik was 561 euro kwijt voor:
Canon A70, GP Rapid oplader + 4x1800 mAh, 256 MB CF
Lowepro tasje D-Res 8, 4 x GP 1800 mAh batterijen

Het kan dus beter die prijs bij de Combimarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

SmartDoDo schreef op 15 april 2003 @ 17:56:
[...]

Vergeet ook niet de Nederlandse handleiding. Koop je de A70 via internet dan zit er veelal een Duitse of Engelse handleiding bij. Sommigen hebben een NL handleiding via Canon kunnen krijgen maar de meeste zullen hem los moeten kopen willen ze per sé een NL handleiding.
Die NL handleiding kan mij gestolen worden. Mijn Duits en Engels zijn goed genoeg... ;)

Enneh.... Hier zal hij tzt. ook wel tussen komen te staan.

edit:
De meeste zijn toch in het Engels... ach ja...

[ Voor 6% gewijzigd door Devster op 17-04-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
SmartDoDo schreef op 17 april 2003 @ 12:47:
[GROTE KNIP] (Lees 2 post hierboven)
Dat andere topic ben ik al helemaal aan het doorspitten :9 . Maar het gaat daar ook steeds meer Offtopic :/ .

De snelheid van die CF kaarten lijken mij ook niet van krusiaal belang (Ik weet niet of ik het goed heb geschreven, maar ik had zin om ff zo'n woord te gebruiken >:) )

Het aantal Ámperes lijkt mij ook wel goed, maar blijven deze baterrijen dat ook volhouden. Zijn ze naar een 100 X opladen al niet een stuk minder betrouwbaar? En die lader die jij hebt. Laad die op in een uur of is dat die andere.

De prijs mag dus nog wel een stukje naar beneden. Ik ben voor die man nu ook al een medewerken voor um aant zoeken. Dus hij mag me best een beetje matsen vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Ik ben totaal nieuw op dit gebied. Mijn vader heet een Kodak camera (CX4230?). Ik wil voor mijzelf ook een camera welke ik kan gebruiken voor school. Nu ben ik afhankelijk van mijn vader.

Ik heb een budget van ongeveer € 200 ter beschikking. Welke camera kan ik het beste nemen. Belangrijk vind ik:

- Scherp beeld
- Zoomfuncties
- Kwaliteitsinstellingen (omlaag, omhoog gooien)
- Anti-rode ogen

Een kameraad van mij heeft een HP Photosmart (S320 dacht ik). Heb hier foto's van gezien en ik zit er aan te denken deze ook te kopen. Hebben jullie nog een betere keuze of moet ik gewoon voor deze gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

My-life schreef op 18 april 2003 @ 11:50:
[...]

Dat andere topic ben ik al helemaal aan het doorspitten :9 . Maar het gaat daar ook steeds meer Offtopic :/ .
...
Het aantal Ámperes lijkt mij ook wel goed, maar blijven deze baterrijen dat ook volhouden. Zijn ze naar een 100 X opladen al niet een stuk minder betrouwbaar? En die lader die jij hebt. Laad die op in een uur of is dat die andere.
...
Ja, het Canon A70/S50 topic is lang om te lezen zo :)

Wat 1800mAh batterijen betreft, geen idee hoe lang ze meegaan. Ze zullen capaciteit verliezen na verloop van tijd. Hoe dan ook, of je nu een digicam met aparte accu neemt of een met batterijen, opladen moet je ze allemaal. Wat merk batterijen betreft, volgens mij maakt het niet veel uit of je nu Varta, GP, etc. etc. neemt. :)

De GP Rapid is de 5-uurs lader. De GP Smart 1-uurs lader.
5 uur klopt ook echt met de tijd die hij nodig heeft en als je ziet hoe lang je met die 4 batterijen doet (Canon A70) dan heb je ook echt geen 1-uurslader nodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
LinuxUser schreef op 18 April 2003 @ 12:14:
Ik ben totaal nieuw op dit gebied. Mijn vader heet een Kodak camera (CX4230?). Ik wil voor mijzelf ook een camera welke ik kan gebruiken voor school. Nu ben ik afhankelijk van mijn vader.

Ik heb een budget van ongeveer € 200 ter beschikking. Welke camera kan ik het beste nemen. Belangrijk vind ik:

- Scherp beeld
- Zoomfuncties
- Kwaliteitsinstellingen (omlaag, omhoog gooien)
- Anti-rode ogen

Een kameraad van mij heeft een HP Photosmart (S320 dacht ik). Heb hier foto's van gezien en ik zit er aan te denken deze ook te kopen. Hebben jullie nog een betere keuze of moet ik gewoon voor deze gaan?
Je eisen zijn volgens mij niet zo hoog. Misschien is de Canon A100 wat voor je. Die zit rond de prijs die je wilt en heeft best goede specs. Helaas geen optische zoom, maar voor de rest een goede cam voor dit geld volgens mij.
Anders moet je eens kijken in het topic "Digican tot €250,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
SmartDoDo schreef op 18 April 2003 @ 12:32:
[...]
Ja, het Canon A70/S50 topic is lang om te lezen zo :)

Wat 1800mAh batterijen betreft, geen idee hoe lang ze meegaan. Ze zullen capaciteit verliezen na verloop van tijd. Hoe dan ook, of je nu een digicam met aparte accu neemt of een met batterijen, opladen moet je ze allemaal. Wat merk batterijen betreft, volgens mij maakt het niet veel uit of je nu Varta, GP, etc. etc. neemt. :)

De GP Rapid is de 5-uurs lader. De GP Smart 1-uurs lader.
5 uur klopt ook echt met de tijd die hij nodig heeft en als je ziet hoe lang je met die 4 batterijen doet (Canon A70) dan heb je ook echt geen 1-uurslader nodig 8)
Lijkt mij ook niet zo heel belangrijk. 5 uur is voor mij snel genoeg. Bij de Expert hadden ze een lader die er 11 uur over deed. Sorry hoor, maar dan zijn ze als je wakker wordt nog niet eens vol! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op www.dpreview.com voor meningen van gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 01:39:
Kijk eens naar de Fiji Finepix 2800. Echt een wereldcamera. Alle opties zitten erop die je maar kan wensen op een digitale camera. 6x optische zoom, waarbij de meeste toch maar 3x hebben. Digitaal moet je lekker laten zitten, want daar word je foto alleen maar bagger van. En over aantal pixels, deze heb 2mpix, ok, niet het meeste, maar als ik foto's op de laagste kwaliteit maak, (49 op een 16mb kaartje) en dan laat afdrukken bij een fotograaf, heb je echt superscherpe foto's
leuke cam maar ZEKER geen wereldcamera de 2800z

-low res. LCD scherm
-niet te gebruiken in het donker (niks te zien op lcd + lcd in zoeker, zelfs niet in gemiddeld verlichte woonkamer s'avonds)
-niks op in te stellen (alleen witbalans)
-max sluitertijd van een halve seconde
-2 mpixel

+ 6x zoom is leuk
+ scherpe plaatjes, mooie kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

G-PHREAK schreef op 18 april 2003 @ 16:22:
[...]

leuke cam maar ZEKER geen wereldcamera de 2800z

-low res. LCD scherm
-niet te gebruiken in het donker (niks te zien op lcd + lcd in zoeker, zelfs niet in gemiddeld verlichte woonkamer s'avonds)
-niks op in te stellen (alleen witbalans)
-max sluitertijd van een halve seconde
-2 mpixel

+ 6x zoom is leuk
+ scherpe plaatjes, mooie kleuren
Gelijk heb je, maar 2 megapixels zie ik persoonlijk niet als minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
dbzfan schreef op 18 April 2003 @ 17:13:
[...]

Gelijk heb je, maar 2 megapixels zie ik persoonlijk niet als minpunt.
is ook eigenlijk geen minpunt, 2megpix is voor heel veel mensen gewoon voldoende..
maar als je NU een nieuwe camera koopt wil je denk ik wel iets meer.. t begint tegenwoordig al bij 3,2Megpix

als je nu een nieuwe pc koopt, koop je ook geen pentuim 500 meer.. toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ligt eraan waar je um voor wilt gebruiken he.
Als ik een nieuwe PC voor me pa zou kopen zou die niet veel sneller worden als een P2 500 ofzo.
Als je de cam weinig gaat gebruiken en je gaat de foto's later niet bewerken ofzo heb je aan 2Mpix wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Mijn welgemeende excuus alvast, voor wat er nu gaat volgen. Ik heb namelijk geen tijd genoeg om deze topic van top tot teen uit te lezen. Ik heb het geprobeerd vanaf de pagina waar er weer wordt gebrabbeld in 2003 want 2002 is een beetje outdated. Maar ik zou het geen 5x75=375 posts volhouden.

Ik ben sinds een maand geleden de digitale fotografie wereld gaan bestuderen. Alleen ik ben niet veel verder gekomen dan dat 3 MP voldoende is voor huis-tuin-en-keuken, 2 gewoon te weinig en 4 wel een leuke extra kan zijn.

De begrippen optische en digitale zoom weet ik uit elkaar te houden en heb een beetje prioriteiten gesteld voor als ik zelf een mooie camera zou gaan kopen. 2 Optische zoom klinkt wat weinig in mijn oortjes dus ik vond altijd 3 wel een mooie standaard.

Nu weten jullie vast waar ik naartoe kruip. Juist, welke digitale camera moet IK nou weer nemen? :/ Weer zo'n knakker die die meest gestelde vraag van dit forum stelt :O . Maar eerlijk jongens ik kom er niet uit!! |:(

Wat ik zoek is een camera van minstens 3 MP, minstens 3 optische zoom (als jij mij duidelijk kan maken dat een voor standaard gebruik cameraatje ook fijn werkt met maar 2 dan vind ik dat best. Digitale zoom boeit me geen ene *aghum* reed) en het zou fijn zijn als het ding een beetje mooi oogt. (Dit is natuurlijk erg persoonlijk maar de Canon Ixus V3 vind ik werkelijk :9~)

Nu heb ik mij niet verdiept in media types maar het schijnt dat SM CF toch wel lekker goedkoop zijn en in ruime MB aantallen verkrijgbaar zijn. Sluitertijden en Diafragma instellingen, heb ik mij laten vertellen, zijn belangrijk. En dan wel als het gaat over of deze instelbaar zijn of niet. Ik moet eigenlijk wel een camera hebben waar dat in te stellen is (niet?). En dan nog een ding wat op mijn verlanglijstje staat: macro fotograferen, dat vind ik toch best leuk om te zien. Wie weet ook wel om te doen! Nu zie ik bij verschillende apparaatjes de Macroafstanden staan maar ik heb geen idee met welke camera je nou eigenlijk leuk kan macrofotograferen. (Dat macro is op zich niet zo heel boeiend)

Ik ben dus een beginneling. Ik wil een camera met goede specs maar wel iets waar ik later, als ik prof ben :+, ook mee uit de voeten kan. Nu heb ik een bedrag van 450 euro dat voor mij gespaart wordt door middel van een zogenaamde 2-euro-muntstuk-spaarbuis, ik kan daar eventueel nog iets leuks bijleggen maar liever niet natuurlijk.

Wie-O-wie weet wat ik moet doen? :X

Een aantal verlanglijstcamera's:

Canon Powershot A70 € 378,-
Ach ja, redelijke specs maar het design is niet super :/. Hoe zit het met sluitertijden en diafragma instellen? En Macro? Leuk om te zien is dat er tot 1GB CF inpast.

Digital Ixus v³ € 459,-
Dit is eigenlijk DE camera voor mij. Netjes in prijs, mooi design. Maar! Optische zoom van maar 2x :( (edit: kan iemand mij alsjeblieft vertellen of het erg is dat hij maar 2x optische zoom heeft en 10cm macro afstand is?)

Canon Powershot A300 € 246,-
Mooi alleen geen optische zoom :'(

Olympus C-350 zoom € 340,-
Jammer van het XD-geheugen...

Lijstje wordt uitgebreid...

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 23-04-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GsJosh schreef op 23 april 2003 @ 13:32:
Wat ik zoek is een camera van minstens 3 MP, minstens 3 optische zoom (als jij mij duidelijk kan maken dat een voor standaard gebruik cameraatje ook fijn werkt met maar 2 dan vind ik dat best. Digitale zoom boeit me geen ene *aghum* reed) en het zou fijn zijn als het ding een beetje mooi oogt. (Dit is natuurlijk erg persoonlijk maar de Canon Ixus V3 vind ik werkelijk :9~)
kijk, dat heb ik dus ook, maar ik wil dan ook nog eens een lekker kleine. die het ook goed/redelijk doet onder slechte weersomstandigheden(lees discotheek)
die olympus die je noemt is ook wel erg leuk. maar die stond niet op dpreview :?

[ Voor 8% gewijzigd door tijsco op 23-04-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Dpreview? Wat is dat? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

GsJosh schreef op 23 April 2003 @ 14:10:
Dpreview? Wat is dat? Heb ik wat gemist?
http://www.dpreview.com/ ;)
Staat vrij veel info over digicams :)

Hmm, zit ik net een lange reply te tikken crash Mozilla :(
Dan maar een kortere versie ;)

Hier een voorbeeld van een macrofoto gemaakt met een Canon A70. Hoe korter de macroafstand is, hoe dichterbij je kunt fotograferen. Er zijn modellen die niet dichterbij dan 10 cm van het onderwerp kunnen komen. Echte macrofoto's zijn dan niet zo goed te maken. Wil je serieus macrofoto's schieten, let hier dan goed op. Kijk ook eens in [rml][ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto's[/rml] voor een goed idee van macrofotografie :)

Verder zou ik goed vergelijken op Dpreview. Verwacht niet dat de modellen die je hierboven noemt zo professioneel zijn, dan zit je meer richting de Canon G3 en duurdere modellen. Wil je meer dan alleen simpel foto's maken, neem dan zo en zo een model waarbij je diafragma, sluitertijd, ISO etc kunt instellen. Een auto instelling hebben alle camera's dus voor wie net begint hoeft niet alles zelf in te stellen. Naarmate je vorderd kun je meer en meer zelf in handen nemen. :)

[ Voor 73% gewijzigd door SmartDoDo op 23-04-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Hey! Goede reply! :) Wat ik eigenlijk wil met het ding is (leren) fotograferen zoals jullie hier op het forum doen. :9~. Zoals hier:

Digitale camera foto's deel 15
en hier:
[rml][ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto's[/rml]

En gewoon normaal fotograferen zoals gekke vrienden en vakanties. Maar ook dingen als bewegende beelden. Dan is het dus belangrijk dat ik de sluitertijd bepalen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

GsJosh schreef op 23 April 2003 @ 14:53:
Hey! Goede reply! :) Wat ik eigenlijk wil met het ding is (leren) fotograferen zoals jullie hier op het forum doen. :9~. Zoals hier:
...
En gewoon normaal fotograferen zoals gekke vrienden en vakanties. Maar ook dingen als bewegende beelden. Dan is het dus belangrijk dat ik de sluitertijd bepalen kan...
Ik heb zelf nog maar kort mn A70 en ben er heel tevreden mee. Hij is heel veelzijdig en je kunt er behoorlijk mee uit de voeten. Enige maar voor jou zou de macrofunctie zijn. Deze is redelijk, maar er zijn digicams die een veel betere macro hebben. Er schijnen wel opzetstukken te zijn voor verschillende cam's zodat je dichterbij kunt fotograferen. Echter, deze zijn vaak vrij prijzig.

Het is een wat lang topic, maar wellicht toch interessant om door te lezen Nieuwe Canon digicams in aantocht: A70 en S50. Er zijn ook topics te vinden over Fuji's etc. Even de search gebruiken :)

Denk trouwens niet dat je even net zulke foto's gaat maken als in de topics die je noemt. Vaak moet je er veel voor oefenen en een beetje aanleg is zeker niet weg ;)

* SmartDoDo is ook still learning. Het klooien met een digicam is zo en zo leuk om te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Geen goede macro camera? Hij kan vanaf 5 cm!! Vind ik best goed :). Ik vind die boggel waar de batterias in zitten niet zo mooi :(:( maar daar kan ik wel overheen kijken. En omdat het ding zo goedkoop is kan ik er makkelijk nog een CF kaartje bijdoen want ik heb 450 euro te besteden! Ik ben helemaal verkocht :). Maar het is nog niet zeker dat ik deze neem...

edit:

is er eigenlijk goed met sluitertijden en dergelijke te spelen? Oftewel kan ik ook als prof ermee uit de voeten? En maken wat jullie hier voor foto's maken? :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Josh op 23-04-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

G-PHREAK schreef op 19 April 2003 @ 14:16:
[...]

is ook eigenlijk geen minpunt, 2megpix is voor heel veel mensen gewoon voldoende..
maar als je NU een nieuwe camera koopt wil je denk ik wel iets meer.. t begint tegenwoordig al bij 3,2Megpix

als je nu een nieuwe pc koopt, koop je ook geen pentuim 500 meer.. toch :)
Daar heb je idd gelijk in, die reply gaf ik eigenlijk omdat ik net de A60 besteld had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo kijk, vind ik het jammer dat vrijwel niemand refereerd naar de Ricoh RR30, is een fatsoenlijke camera, een leuke prijs, een 1 cm macro shot etc.
Maar, okay, om bij de duurdere en zeker erg leuke camera's te blijven; de Olympus Mju 300 € 529,-- maar dan heb je ook wat. [/url] http://www.dixons.nl/Stor...amera%5Fs&prid=0007037118 linkje [url]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

vind je de ricoh rr30 een mooie camera, kijk maar eens naar dit plaatje
http://www.dcresource.com...rr30-review/nightshot.jpg

shit het mag niet gelinkt worden, maar kijk maar naar de review van de camera bij dcresource

[ Voor 25% gewijzigd door alvv op 23-04-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

GsJosh schreef op 23 April 2003 @ 16:12:
Geen goede macro camera? Hij kan vanaf 5 cm!! Vind ik best goed :).
Er zijn camera's die vanaf 2 cm kunnen schieten. Dat verschil ga je zeker zien maar het ligt er gewoon aan wat je genoeg vind :)
Ik vind die boggel waar de batterias in zitten niet zo mooi :(:( maar daar kan ik wel overheen kijken. En omdat het ding zo goedkoop is kan ik er makkelijk nog een CF kaartje bijdoen want ik heb 450 euro te besteden! Ik ben helemaal verkocht :). Maar het is nog niet zeker dat ik deze neem...
Uhm, helemaal verkocht maar je weet het nog niet zeker :+, heel duidelijk ;)
edit:

is er eigenlijk goed met sluitertijden en dergelijke te spelen? Oftewel kan ik ook als prof ermee uit de voeten? En maken wat jullie hier voor foto's maken? :9~
In ieder geval kun je bij de A60 en A70 zelf kiezen welke sluitertijd, diafragma, ISO je wilt. Onafhankelijk van elkaar. Ook onder- en overbelichting is mogelijk. Er zullen wel meer camera's zijn die dit kunnen maar wil je kunnen spelen met een camera, dan moeten deze functies er wel op zitten. :) Vergeet alleen niet, het zijn géén professionele camera's. Ze doen hun werk prima, je kunt vrijwel alles zelf instellen of de camera alles zelf laten doen maar het zijn geen proffesionele camera's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Bedankt weer voor de goede reply... Maar wat schieten jullie hier dan? Ik wil gewoon die pics schieten die jullie hier maken. Die zijn mooi! :9~. Macro is een leuke extra optie maar ik wil gewoon normaal fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

GsJosh schreef op 23 April 2003 @ 22:47:
Bedankt weer voor de goede reply... Maar wat schieten jullie hier dan? Ik wil gewoon die pics schieten die jullie hier maken. Die zijn mooi! :9~. Macro is een leuke extra optie maar ik wil gewoon normaal fotograferen.
Wat schieten wij hier? Tja, ik schiet nog maar kort moet ik zeggen en het is nog niet veel bijzonders. Ik wil je wel een paar voorbeelden van normale foto's met een A70 gemaakt laten zien :)
Ik ga zo maar eens vroeg naar bed dus kan morgen wel wat op mn webspace gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
Me vader moest lachen vanavond. Ik zei dat ik toch wel een goeie digicam wou hebben. Laat alleen digicams nou een ding zijn waar ik eigenlijk geen verstand van heb waar het gaat om kwaliteit.

Ik zal even uit de doeken doen waar ik aan denk.

De camera is voornamelijk bedoeld voor foto's van vakanties en de weekenden als ik ga stappen. Deze foto's zullen vaak op internet gaan dus er moet bij slechte belichting toch wel kwaliteit geleverd kunnen worden. Ik hecht geen behoefte aan waanzinig grote resoluties omdat de foto's veeal voor internet en mijn pc bedoeld zijn. 800*600 tm 1280*960(1024) lijkt me genoeg. Toch wil ik wel mooie foto's hebben dus de beeldkwaliteit moet goed zijn. megapixels staat toch ook voor de resolutie 8)7

Ik kies voor een Compact Flash kaart oplossing. Bij aankoop hoeft er geen grote kaart aanwezig te zijn, kan ik altijd nog later aanschaffen. Ik denk dus aan 16 tm 32MB in de verpakking.

Verder, daar ik hem mee zal nemen naar kroeg moet ie toch wel van degelijke kwaliteit zijn fysiek gezien, maar ook compact en dus handig mee te nemen.

Uiteraard wil ik een LCD display erop :)

De camera hoeft verder niet uitgebreid te worden als het gaat om flitsers en lezen e.d. en een voorkeur voor een merk heb ik ook niet echt maar ik weet dat Nikon, Canon en HP wel goede kwaliteit leveren.

Tenslotte mijn budget, ik denk max 400 euro.

Nou, iemand zin om een nuttig advies te geven, ik denk dat het wel handig is als ik 2 of 3 tips zou krijgen, dan zou ik eventueel in de winkel nog kunnen vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-04-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb trouwens de laatste 3 pagina's nog eens grondig gelezen en ik denk dat de A60 voor mij is weggelegd. :) Ik heb echter als ik de A60 specificaties en features lees, wel het idee dat ie mischien iets te professioneel is voor mij. Ik wil niet de fotograaf uithangen. Of lees ik hier nu veelste veel features die je hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruikt :?

[ Voor 55% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-04-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kaap schreef op 25 april 2003 @ 10:48:
Ik heb trouwens de laatste 3 pagina's nog eens grondig gelezen en ik denk dat de A60 voor mij is weggelegd. :) Ik heb echter als ik de A60 specificaties en features lees, wel het idee dat ie mischien iets te professioneel is voor mij. Ik wil niet de fotograaf uithangen. Of lees ik hier nu veelste veel features die je hoogstwaarschijnlijk toch niet gebruikt :?
Officieel is de A60 absoluut geen professionele camera :)
Maar je kunt wel veel instellen ja. Op dit moment zoek je een camera die goede foto's maakt, niet te hoge resolutie en hij hoeft niet veel instellingen te hebben. De A60 heeft wel veel instellingen en is 2 Mpixels. Iig genoeg voor wat je ermee wilt gaan doen. Gebruik je al die instellingen niet, dan kun je ook op de AUTO stand fotograferen, klikken en klaar :)

Heb je ook naar andere camera's gekeken? Wellicht zijn er onderling nog verschillen die je van belang vind zoals batterijen versus accu. Wel of geen zoeker. Regelbaar contrast van het LCD scherm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Batterijen vs accu is een goede vraag. Ik heb voor me simpel trust cameraatje van die GP 1800mAH nimh batterijen met oplader, die zouden toch sterk genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Kaap schreef op 25 April 2003 @ 12:57:
Batterijen vs accu is een goede vraag. Ik heb voor me simpel trust cameraatje van die GP 1800mAH nimh batterijen met oplader, die zouden toch sterk genoeg moeten zijn.
Voor mij persoonlijk erg belangrijk: Op vakantie wil je vaak veel foto's schieten, en dan is een accu (te snel) leeg. Normale batterijen is simpel: je koopt een paar nimh setjes en gaan. Bij een accu moet je ds een extra accu kopen (=duur) en je kunt niet " ff snel batterijen op de hoek" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 17:07
GsJosh schreef op 23 April 2003 @ 22:47:
Je vind de Ixus V3 erg mooi maar wilt toch 3 keer zoom.
Simpel dus, de Ixus S400.

Kost nu nog 536 euro, als dat de duur is moet je een maandje wachten of zo........(prijsdaling)

[ Voor 4% gewijzigd door GoEV6 op 25-04-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vindt op de foto dat die A60 erg groot lijkt terwijl ik op de site las dat ie 10*6.5*1.5cm zou zijn. Lijkt ie nou zo groot en kan iemand wat over ervaringen van de grote vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik zal ook eens wat van me laten horen. Ik heb een Kodak DX4900, en heb een paar foto's vergeleken met de Canon Powershot G3 en kon niet erg veel verchil vinden.

De G3 heeft wat meer functies, misschien meer zoom (Kodak heeft 2x). De Kodak DX4900 kost echter maar ong. 400 Euro. Misschien ook waard om een te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17:47
Na een tijdje wat reviews e.d. gelezen te hebben heb ik mijn mogelijkheden voor de aanschaf van een camera beperkt tot 2 camera's in nagenoeg dezelfde prijsklasse:
- De canon powershot A70 (Hier wel zeer bekend geloof ik, heb ik ook al wel genoeg over gelezen)
- de Nikon Coolpix 3100 (nog niet veel mensen met dit apparaat volgens mij op dit forum)

Het zijn ruwweg camera's met dezelfde opties (mpixels, zoom, opslag etc), voordeel van de A70 is dattie wat meer handmatige instellingen (sluitertijden, diafragma) heeft, voordeel van de Nikon is dattie lichter en iets goedkoper is (wordt geleverd MET batterijen en lader, batterijen schijnen echter wel van een baggerkwaliteit te zijn)

Zijn hier mensen met ervaringen met de Coolpix 3100? Liefst ook met ervaring met de A70...

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 01-05-2003 12:27 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Kaap schreef op 25 april 2003 @ 14:06:
Ik vindt op de foto dat die A60 erg groot lijkt terwijl ik op de site las dat ie 10*6.5*1.5cm zou zijn. Lijkt ie nou zo groot en kan iemand wat over ervaringen van de grote vertellen :?
Dat idee had ik ook, maar toen ik hem bij de micro tegenkwam, was ie veel kleiner dan ik had verwacht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

De SL633 van Kodak wordt hier niet genoemd zie ik. Hoe denken jullie over dit toestel?

Afbeeldingslocatie: http://www.kodak.com/eknec/documents/c5/0900688a800bf2c5/img_LS633_Front_200x150.jpg

Het is btw de eerste camera met een OLED display :9

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje op zoek naar de goede camera voor mij.
Maar er zijn er zo veel,dat ik niet echt meer weet welke nou goed is,voor wat ik graag wil.
Ik zag 2 die wel aardig zijn,de sony dsc-p32 en de dsc-p72.

Mijn budget is ongeveer 400 euro

Ik wil graag in het donker ook goede foto's kunnen maken,en ook filmpjes met geluid.

iemand nog een aanrader?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:47 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.