niemand?
de canon A70 niks voor jou?
Mijn Flickr; Sony A7iii
Heb je al eens gekeken en vergeleken bij dpreview? Je kunt daar ook een aantal camera's naast elkaar zetten om ze makkelijker te vergelijken. Ik heb zelf even gekeken naar de 2 Sony's die je noemde. Nadeel is zo en zo dat je tov bijvoorbeeld de eerder genoemde Canon A70 geen sluitertijd of diafragma kunt instellen. Filmpjes met de A70 zien er (eigen ervaring) goed uit. In 640x480 wel beperkt tot 30 seconden.Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 23:46:
ik ben al een tijdje op zoek naar de goede camera voor mij.
Maar er zijn er zo veel,dat ik niet echt meer weet welke nou goed is,voor wat ik graag wil.
Ik zag 2 die wel aardig zijn,de sony dsc-p32 en de dsc-p72.
Mijn budget is ongeveer 400 euro
Ik wil graag in het donker ook goede foto's kunnen maken,en ook filmpjes met geluid.
iemand nog een aanrader?
Ga voor jezelf na wat je wilt gaan doen met een camera, wat je belangrijk vind. Vind je macrofoto's maken erg leuk of interessant, let dan op wat de minimale scherpstel afstand van een digicam is. Van de Sony's is dit bijvoorbeeld 10 cm, niet zo geweldig.
Verwijderd
Het wordt moeilijk om met die prijzen onder de 400 euro te blijven..Kaap schreef op 24 April 2003 @ 23:40:
Me vader moest lachen vanavond. Ik zei dat ik toch wel een goeie digicam wou hebben. Laat alleen digicams nou een ding zijn waar ik eigenlijk geen verstand van heb waar het gaat om kwaliteit.
Ik zal even uit de doeken doen waar ik aan denk.
De camera is voornamelijk bedoeld voor foto's van vakanties en de weekenden als ik ga stappen. Deze foto's zullen vaak op internet gaan dus er moet bij slechte belichting toch wel kwaliteit geleverd kunnen worden. Ik hecht geen behoefte aan waanzinig grote resoluties omdat de foto's veeal voor internet en mijn pc bedoeld zijn. 800*600 tm 1280*960(1024) lijkt me genoeg. Toch wil ik wel mooie foto's hebben dus de beeldkwaliteit moet goed zijn. megapixels staat toch ook voor de resolutie
Ik kies voor een Compact Flash kaart oplossing. Bij aankoop hoeft er geen grote kaart aanwezig te zijn, kan ik altijd nog later aanschaffen. Ik denk dus aan 16 tm 32MB in de verpakking.
Verder, daar ik hem mee zal nemen naar kroeg moet ie toch wel van degelijke kwaliteit zijn fysiek gezien, maar ook compact en dus handig mee te nemen.
Uiteraard wil ik een LCD display erop
De camera hoeft verder niet uitgebreid te worden als het gaat om flitsers en lezen e.d. en een voorkeur voor een merk heb ik ook niet echt maar ik weet dat Nikon, Canon en HP wel goede kwaliteit leveren.
Tenslotte mijn budget, ik denk max 400 euro.
Nou, iemand zin om een nuttig advies te geven, ik denk dat het wel handig is als ik 2 of 3 tips zou krijgen, dan zou ik eventueel in de winkel nog kunnen vergelijken.
Verwijderd
Het is echt de mooiste camera die ik ooit gezien heb :-S, een paar links:spok9 schreef op 05 May 2003 @ 22:17:
De SL633 van Kodak wordt hier niet genoemd zie ik. Hoe denken jullie over dit toestel?
[afbeelding]
Het is btw de eerste camera met een OLED display
Oled; Kodak LS633:
http://www.kodak.com/ekne...7/662/865&pq-locale=nl_NL - 1e met oledscherm
http://www.dcviews.com/page.htm?_Kodak/633m.htm - back + front OLED
http://193.173.148.99/press/Kodak_EasyShare_LS633.htm
http://www.letsgodigital..../news/kodak/LS633_uk.html
http://www.techtv.com/fre...p/0,23009,3419987,00.html
Europe: $399
GsJosh, als ik jou was zou ik de hierboven beschreven camera kopen, hij is maar $399, heeft 4 mexiapixels en meer! Kijk ook maar naar de intro op http://www.kodak.com/ekne...7/662/865&pq-locale=nl_NL .
Anders zou ik voor de 4 mexapixelcamera Kodak LS 443 gaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:41 ]
De ls633 is een 3 megapixel camera.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:37:
[...]
Het is echt de mooiste camera die ik ooit gezien heb :-S, een paar links:
Oled; Kodak LS633:
http://www.kodak.com/ekne...7/662/865&pq-locale=nl_NL - 1e met oledscherm
http://www.dcviews.com/page.htm?_Kodak/633m.htm - back + front OLED
http://193.173.148.99/press/Kodak_EasyShare_LS633.htm
http://www.letsgodigital..../news/kodak/LS633_uk.html
http://www.techtv.com/fre...p/0,23009,3419987,00.html
Europe: $399
GsJosh, als ik jou was zou ik de hierboven beschreven camera kopen, hij is maar $399, heeft 4 mexiapixels en meer! Kijk ook maar naar de intro op http://www.kodak.com/ekne...7/662/865&pq-locale=nl_NL .
Anders zou ik voor de 4 mexapixelcamera Kodak LS 443 gaan.
Btw. nog een review nij de Australische ZDNet
[ Voor 8% gewijzigd door spok9 op 07-05-2003 22:17 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
De Canon A70 is wel erg mooi geprijst moet ik zeggen. Net iets meer dan €350,- heb je een bijzonder mooie camera te pakken. Alleen ik ben nog steeds aan het tobben over zijn formaat en gewicht. Zo'n ixus v3 of een ixus 400 ziet er namelijk wel erg 'geil' uit
toevallig heb ik alle 3 de toestellen in mijn handen gehad vandaag. Nu moet ik erbij zeggen dat ik niet erg veel verstand heb van digitale camera's maar die V3 en 400 zijn idd erg mooi alleen wel een stuk duurder. Daarnaast vind ik die A70 er iets professioneler uit zien, mn die V3 ziet er meer gadget uit.Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 01:19:
De Canon A70 is wel erg mooi geprijst moet ik zeggen. Net iets meer dan €350,- heb je een bijzonder mooie camera te pakken. Alleen ik ben nog steeds aan het tobben over zijn formaat en gewicht. Zo'n ixus v3 of een ixus 400 ziet er namelijk wel erg 'geil' uit
Volgens mij heeft die A70 ook meer "basis" opties. En het gewicht? 215 zonder batt was goed te doen. En kwa formaat oogt ie groter dan dat ie in werkelijkheid is.
Als ik jou was zou ik gaan voor die A70 (heb ik ook gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door vacuumcleaner op 08-05-2003 01:26 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe camera de sony p71 idie ik nu bezit is mij nl te beperkt en te basic.
Nu is mijn oog gevallen op de Olympus C-740 Ultra Zoom. Deze zit ietswat boven het budget (zie pricewatch, maar de specs zijn zeer goed en olympus blijkt een behoorlijk goed merk te zijn betreffende fotografie.
3 megapixel vind ik voldoende en een zoombereik van 10x is
daarnaast ook nog compleet handmatig in te stellen laat mijn hart helemaal sneller kloppen.
Het enige 'nadeel' dat ik heb kunnen vinden is de gebruikte opslag xd.
Nu is mijn oog gevallen op de Olympus C-740 Ultra Zoom. Deze zit ietswat boven het budget (zie pricewatch, maar de specs zijn zeer goed en olympus blijkt een behoorlijk goed merk te zijn betreffende fotografie.
3 megapixel vind ik voldoende en een zoombereik van 10x is
Het enige 'nadeel' dat ik heb kunnen vinden is de gebruikte opslag xd.
Verwijderd
Ik twijfel erg tussen de canon a60 en de sony DSC-p32, de a60 staat nu voor 281 euro in de pricewatch en de p32 kost 260 euro's.
Die van sony is 3mp, die van canon 2mp. Nu weet ik dat megapixels niet alles zeggen maar de sony is ook goedkoper. Is er iemand die goede (of slechte) ervaringen heeft met de p32, of iemand die zegt dat de a60 veel beter is?
Edit: Over de zoom van de DSC, er staat optical zoom/smart zoom 1x/up to 3.2x Is smartzoom hetzelfde als digitale zoom?
Die van sony is 3mp, die van canon 2mp. Nu weet ik dat megapixels niet alles zeggen maar de sony is ook goedkoper. Is er iemand die goede (of slechte) ervaringen heeft met de p32, of iemand die zegt dat de a60 veel beter is?
Edit: Over de zoom van de DSC, er staat optical zoom/smart zoom 1x/up to 3.2x Is smartzoom hetzelfde als digitale zoom?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 10:32 ]
Verwijderd
ik zie nu dat canon 2 modellen heeft van de PowerShot
Zit er nou veel verschil tussen de a 60 en de a 70?
Ach, 't is pas 200x langsgekomen op GoT, en op de canon site staat het ook nietVerwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 12:58:
ik zie nu dat canon 2 modellen heeft van de PowerShot

Maar goed: Kort samengevat:
A60 iets minder met filmpjes
A60 2Mpixel, A70 3.2
Verder identiek
Verder zijn ze dus ook niet identiek. Ik weet de verschillen niet uit m'n hoofd, maar in mijn handleiding staat meerdere keren deze en die optie (A70) dit en dat (A60).
Is die zin te snappen?
Maar ik heb twee weken geleden ook de Canon PowerShot A70 gehaald.
Lijstje:
Canon PowerShot A70
128 Mb Compackt Flash (merk Scandisk)
Lowepro tasje (weet het type niet, maar is hele mooie
)
GP Rapid incl. 4 X 1800 mA
4 extra 2000 GP baterijen
Goede service van de plaatselijke Combimarkt
Dit allemaal voor €545,-
Ik vind het zelf wel een goede prijs. Ook ben ik tevreden over de pic's die de camera maakt. Alleen de AUTO modus vind ik niet echt geweldig. Hij filtst nagenoeg altijd waardoor de foto's een beetje overbelicht zijn. Als je 1 van de voorgeprogameerde standen pakt (portret bijv.) krijg je wel hele goede opties.
Ook vind ik het mooi om een lange sluitertijd te kiezen. Ik had bijv. op m'n kamer ('s nachts) een klein lampje aan en de lens 15 sec. open laten staan (op kastje) en die foto was echt goed gelukt.
Verder vind ik dat ie erg klein is. Als je hem op foto's ziet lijkt ie groter. Dat ding waar de baterijen in zitten vind ik zelf ook niet zo heel mooi eruit zien. Alleen het is wel heel makkelijk. Het houd heel lekker en stabiel vast.
Hij is echt aan te bevelen.
Is die zin te snappen?
Lijstje:
Canon PowerShot A70
Lowepro tasje (weet het type niet, maar is hele mooie
Goede service van de plaatselijke Combimarkt
Dit allemaal voor €545,-
Ik vind het zelf wel een goede prijs. Ook ben ik tevreden over de pic's die de camera maakt. Alleen de AUTO modus vind ik niet echt geweldig. Hij filtst nagenoeg altijd waardoor de foto's een beetje overbelicht zijn. Als je 1 van de voorgeprogameerde standen pakt (portret bijv.) krijg je wel hele goede opties.
Ook vind ik het mooi om een lange sluitertijd te kiezen. Ik had bijv. op m'n kamer ('s nachts) een klein lampje aan en de lens 15 sec. open laten staan (op kastje) en die foto was echt goed gelukt.
Verder vind ik dat ie erg klein is. Als je hem op foto's ziet lijkt ie groter. Dat ding waar de baterijen in zitten vind ik zelf ook niet zo heel mooi eruit zien. Alleen het is wel heel makkelijk. Het houd heel lekker en stabiel vast.
[ Voor 45% gewijzigd door My-life op 12-05-2003 11:44 ]
Verwijderd
Kijk dat is nou nog eens een reply waar ik iets aan heb.My-life schreef op 12 May 2003 @ 11:36:
Verder zijn ze dus ook niet identiek. Ik weet de verschillen niet uit m'n hoofd, maar in mijn handleiding staat meerdere keren deze en die optie (A70) dit en dat (A60).
Is die zin te snappen?![]()
Lijstje:
Canon PowerShot A70
Lowepro tasje (weet het type niet, maar is hele mooie)
Goede service van de plaatselijke Combimarkt![]()
Dit allemaal voor €545,-
Ben dan wel van plan om de a60 te halen maar over de a70 ben je zeer positief.
(kun je eens een aantal foto's posten)
Alvast bedankt.
Een paar goede foto's kun je hier vinden, in het Canon A60/A70 ervaringen topicVerwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 13:59:
[...]
![]()
Alvast bedankt.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik momenteel geen Nikon kopen. Nikon heeft de laatste tijd nogal wat problemen met hun garantie verlening. Ze liggen enigszins overhoop met de bedrijven die hiervoor verantwoordelijk zouden zijn. Dit speelt uiteraard op de consument door als deze een probleem heeft met de digitale camera. Dus hou dat iig eventjes in het hoofd. Verder is de Nikon een mooie camera. Maakt hele mooie foto's. Maar vergeet ook niet een keertje te kijken naar een Konicka of een Olympus, bijv. de mju300ikmattie schreef op 01 May 2003 @ 12:25:
Na een tijdje wat reviews e.d. gelezen te hebben heb ik mijn mogelijkheden voor de aanschaf van een camera beperkt tot 2 camera's in nagenoeg dezelfde prijsklasse:
- De canon powershot A70 (Hier wel zeer bekend geloof ik, heb ik ook al wel genoeg over gelezen)
- de Nikon Coolpix 3100 (nog niet veel mensen met dit apparaat volgens mij op dit forum)
Het zijn ruwweg camera's met dezelfde opties (mpixels, zoom, opslag etc), voordeel van de A70 is dattie wat meer handmatige instellingen (sluitertijden, diafragma) heeft, voordeel van de Nikon is dattie lichter en iets goedkoper is (wordt geleverd MET batterijen en lader, batterijen schijnen echter wel van een baggerkwaliteit te zijn)
Zijn hier mensen met ervaringen met de Coolpix 3100? Liefst ook met ervaring met de A70...
ik zoek eigenlijk eem 2mp camera voor bij mijn nieuwe spiegel-reflex (analoog) dus: niet te duur, en goed kwaliteit canon a 60 zou dus goede keus zijn, maar als ik iets vergelijkbaars kan vinden voor minder geld
Ik kwam via dcviews.com terecht op een spaanse pagina met een review van de Kodak LS633.
Als je de user opinions vertaald mbv freetranslation.com kom je erachter dat ze er niet echt tevreden over zijn
Terwijl zdnet wel positief is over deze camera...
Als je de user opinions vertaald mbv freetranslation.com kom je erachter dat ze er niet echt tevreden over zijn
Omdat ik van mezelf weet dat ik binnen zeer korte tijd toch meer ga eisen van me toestel ben ik voor de A70 gegaan. Anders had ik er denk ik in het begin schik mee gehad, maar als je dan met fotosoepaant klooien gaat hou je met 2 Mpix weinig meer over.Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 13:59:
[...]
Kijk dat is nou nog eens een reply waar ik iets aan heb.
Ben dan wel van plan om de a60 te halen maar over de a70 ben je zeer positief.
![]()
Alvast bedankt.
Wat voor een foto's wil je zien? Donker, licht, filmpje?
Ik had een heel mooi filmpje hoe ik op me achterwiel (crossbrommer) wegreed, maar toen ging ik met me camera ouwehoeren en nou is ie weg
Verwijderd
Ik zou graag wat verschillende foto's zien.My-life schreef op 13 May 2003 @ 10:02:
[...]
Omdat ik van mezelf weet dat ik binnen zeer korte tijd toch meer ga eisen van me toestel ben ik voor de A70 gegaan. Anders had ik er denk ik in het begin schik mee gehad, maar als je dan met fotosoepaant klooien gaat hou je met 2 Mpix weinig meer over.
Wat voor een foto's wil je zien? Donker, licht, filmpje?
Ik had een heel mooi filmpje hoe ik op me achterwiel (crossbrommer) wegreed, maar toen ging ik met me camera ouwehoeren en nou is ie weg.
En volgens mij heeft de mpix nix te maken met photoshop het gaat dan om het afdrukken van de foto's (wat ik overigens niet van plan ben)
Hoe meer bewerkingen jij bij een foto doet. Hoe minder je van je kwaliteid over houd.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:47:
[...]
Ik zou graag wat verschillende foto's zien.
En volgens mij heeft de mpix nix te maken met photoshop het gaat dan om het afdrukken van de foto's (wat ik overigens niet van plan ben)
Verwijderd
Dat ligt er natuurlijk aan om wat voor bewerkingen het gaat ...My-life schreef op 14 May 2003 @ 10:25:
[...]
Hoe meer bewerkingen jij bij een foto doet. Hoe minder je van je kwaliteid over houd.
mijn moeder wil ook een digicam kopen ( eigenlijk heeft zij er nix aan, maar ik kan het wel mooi gebruiken
) en die wil rond de 300€ uitkomen, er stond nu in de aldi folder een 4.1 megapixel voor 279€ was een jenoptik JD 4100 z3S maar dan onder de medion naam. maar ik geloof niet dat het een echt goed ding is, dus weet iemand nog fijne toestellen, voor diezelde prijs, dus ca 300€ met zoom, macro en gewoon een makkelijk gebruik ( me moeder is digibeet)
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Ligt eraan waar je hem mee gaat vergelijken. Tis niet duur voor een 4.1 Mix cam, maar als je er een andere 4.1 Mpix cam van Canon of zo iets naast zet (Die natuurlijk een stuk duurder zijn) en je gaat de foto's op bijv. A4 formaat afdrukken zie je zeker het verschil. Ook qua instelmogelijk heden zal het waarschijnlijk een stuk schelen.
me moeder zal hem niet zo veel gebruiken, ik denk des te meer, voor als ik foto's maak voor me disco of casemod. stukjes film kunnen maken vind ik ook wel leuk, en hij moet (voor mezelf dan) genoeg instelmogelijkheden hebben, zodat ik ook in het donker zonder flits goede foto's van me disco kan maken, dus sluitertijd enzo instelbaar.
ik heb even in de consumentengids zitten kijken, daar kwam de olympus c-300 als beste uit de test, voor een prijs van ca 400€ leek me dat ook wel een goed, al weet ik niet of ze er zoveel voor over heeft.
ik heb even in de consumentengids zitten kijken, daar kwam de olympus c-300 als beste uit de test, voor een prijs van ca 400€ leek me dat ook wel een goed, al weet ik niet of ze er zoveel voor over heeft.
Ik heb gisteren een Ricoh Caplio RR230 gekocht voor 222- bij media markt ,en ik moet zeggen dat het toch een best leuke toestel is gezien de prijs
ook even 64mb mem erbij gehaald , meer hebk toch nie nodig 
hier een url
http://www.penum.de/index...ews3/wmview.php?ArtID=165
hier een url
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Stond daar toevallig ook de Canon A70 in getest? Want als ik die vergelijk met de Olympus dan komt de Olympus er maar eenvoudig vanaf._ferry_ schreef op 18 mei 2003 @ 16:08:
nee, want de uitgave is nog van oktober 2002, dus die canon zal wel nieuwer zijn. een accu IPV batterijen lijkt me ook erg knudde, al staat er in de consumentengids dat er 4 penlites in gaan. en op de site staat ook penlites:SmartDoDo schreef op 18 mei 2003 @ 16:17:
[...]
Stond daar toevallig ook de Canon A70 in getest? Want als ik die vergelijk met de Olympus dan komt de Olympus er maar eenvoudig vanaf.Veel minder instelmogelijkheden, een macro waar je van gaat huilen (20cm), geen sluitertijd en diafragmavoorkeuze, accu ipv batterijen. etc.
code:
1
2
3
| Power supply: Main power source: 2 x lithium batteries LB-01 (CR-V3) / 4 x AA Ni-MH batteries / 4 x AA lithium batteries / 4 x AA alkaline batteries / 4 x AA Ni-Cd batteries (Zinc carbon (manganese) batteries cannot be used.) Optional AC adapter (6V). |
Aha, vreemd dpreview spreekt van een accu 
Maar als die test van eind vorig jaar was, dan denk ik dat je inmiddels voor dat geld wel meer camera kunt vinden
Vergeet trouwens niet dat je ook meer geld kwijt bent dan alleen aan de camera zelf. Batterijen, oplader, tasje enzo komt er vaak ook nog bij. Of je moet dat zelf willen betalen en de camera door je moeder laten betalen
Maar als die test van eind vorig jaar was, dan denk ik dat je inmiddels voor dat geld wel meer camera kunt vinden
mjah idd, zij denkt dat ze voor 300€ een mooie camera heeft ofzo, maar als je gaat kijken wat je er dan voor hebt, en wat er dus nog bijkomt....SmartDoDo schreef op 18 May 2003 @ 17:07:
Aha, vreemd dpreview spreekt van een accu
Maar als die test van eind vorig jaar was, dan denk ik dat je inmiddels voor dat geld wel meer camera kunt vindenVergeet trouwens niet dat je ook meer geld kwijt bent dan alleen aan de camera zelf. Batterijen, oplader, tasje enzo komt er vaak ook nog bij. Of je moet dat zelf willen betalen en de camera door je moeder laten betalen
(koopziek heet dat)
Verwijderd
heeft iemand misschien foto's gemaakt met een Olympus c-350?? ik zou ze erg graag willen zien, want ik denk erover om deze cam te kopen, ik kan alleen nergens voorbeeld foto's vinden!!
Verwijderd
Op kieskeurig.nl wordt er met aardig wat lof gesproken over de MjU 300. Hieronder even een quote over wat verschillen en voordelen:
http://www.kieskeurig.nl/...A165BC1256CDB0024AA15.htm
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Er is wel degelijk verschil tussen de C-350 en de Mju 300. Het grootste verschil is dat de Mju (als eerste dig. camera trouwens) heel goed spatwaterdicht is. Een heel belangrijk verschil vind ik!! Ook de prijs is m.b.t. de tecnische verschillen inderdaad wat groot. Daarnaast inderdaad de batterijen, de mju heeft een kleine accu zeg maar en de C-350 kunnen ook gewone penlites in, dat kan makkelijk zijn, b.v. wanneer je op vakantie bent. Wat extra kleine verschillen op rij: -Beeldscherm van mju is iets kleiner -mju heeft digitaal iets meer zoom -mju heeft œs.sluitertijd minimaal/2.sec voor 3C350 -mju heeft afstandsbediening -mju is kleiner -mju is mooier Maar als C-350 leverbaar was geweest, had ik toch de C-350 gekozen. De voordelen wegen niet op tegen het prijsverschil, vind ik. Groeten, Bart (04-04-2003)
--------------------------------------------------------------------------------
Goedkoop op het moment bij http://www.progress.nl/ (342 euro)
Bij de test van de consumentenbond moet je er ook rekening mee houden dat ze de prijs meenenen in de beoordling, wat voor een wat scheef beeld kan zorgen (minder objectief...).
De Canon A70, die ergens ook even genoemd werd, is ook zeker goed, maar beduidend minder handzaam wat formaat betreft !
Volgens mij is de MJU 300 zeker een aanrader: degelijk, goede accu(LiON), handzaam, mooie foto's, 3x optische zoom.... Wat wil een mens nog meer!
http://www.letsgodigital..../news/olympus/mju_nl.html
http://www.kieskeurig.nl/...A165BC1256CDB0024AA15.htm
quote:
Er is wel degelijk verschil tussen de C-350 en de Mju 300. Het grootste verschil is dat de Mju (als eerste dig. camera trouwens) heel goed spatwaterdicht is. Een heel belangrijk verschil vind ik!! Ook de prijs is m.b.t. de tecnische verschillen inderdaad wat groot. Daarnaast inderdaad de batterijen, de mju heeft een kleine accu zeg maar en de C-350 kunnen ook gewone penlites in, dat kan makkelijk zijn, b.v. wanneer je op vakantie bent. Wat extra kleine verschillen op rij: -Beeldscherm van mju is iets kleiner -mju heeft digitaal iets meer zoom -mju heeft œs.sluitertijd minimaal/2.sec voor 3C350 -mju heeft afstandsbediening -mju is kleiner -mju is mooier Maar als C-350 leverbaar was geweest, had ik toch de C-350 gekozen. De voordelen wegen niet op tegen het prijsverschil, vind ik. Groeten, Bart (04-04-2003)
Goedkoop op het moment bij http://www.progress.nl/ (342 euro)
Bij de test van de consumentenbond moet je er ook rekening mee houden dat ze de prijs meenenen in de beoordling, wat voor een wat scheef beeld kan zorgen (minder objectief...).
De Canon A70, die ergens ook even genoemd werd, is ook zeker goed, maar beduidend minder handzaam wat formaat betreft !
Volgens mij is de MJU 300 zeker een aanrader: degelijk, goede accu(LiON), handzaam, mooie foto's, 3x optische zoom.... Wat wil een mens nog meer!
http://www.letsgodigital..../news/olympus/mju_nl.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 19:54 ]
Ik ben op zoek naar een camera voor maximaal 300 euro.. Heb een paar simpele eisen namelijk hij moet op accu gaan, dus niet op batterijen, camera moet niet al te groot / zwaar zijn en er moet een optische zoom op zitten. Aantal pixels is niet zo belangrijk, 2.1 megapixel lijkt me wel genoeg...
Welke camera raden jullie me aan?
ps ik ben al een tijdje op zoek naar een camera, heb ook verschillende al gevonden maar niet echt de juiste met alleen de eisen die ik zoek!!!
Welke camera raden jullie me aan?
ps ik ben al een tijdje op zoek naar een camera, heb ook verschillende al gevonden maar niet echt de juiste met alleen de eisen die ik zoek!!!
Verwijderd
Even een kort vraagje tussendoor:
Is het slim om voor een Canon s400 te kiezen in plaats van een Canon V3? Graag rekening houden met het feit dat je voor een S400 een meerprijs moet betalen van €150. Is het de €150 euro meerprijs waard?
Is het slim om voor een Canon s400 te kiezen in plaats van een Canon V3? Graag rekening houden met het feit dat je voor een S400 een meerprijs moet betalen van €150. Is het de €150 euro meerprijs waard?
Dat moet je denk ik vooral voor jezelf beslissen. Volgens de specs op dpreview zijn er niet veel verschillen, dee grootste verschillen zijn de 3x optische zoom (ipv 2) en 4.1 mpixel (ipv 3.2). Wil je voor deze verschillen 150 euro betalen?
Ik zou het het niet doen, 3.2 mpixel is voor mij nl. genoeg, 150 euro meer voor 3x opische zoom vindt ik ook niet de moeite.
* spok9 denkt er overigens over de Exilim Z3 van Casio te kopen
Ik zou het het niet doen, 3.2 mpixel is voor mij nl. genoeg, 150 euro meer voor 3x opische zoom vindt ik ook niet de moeite.
* spok9 denkt er overigens over de Exilim Z3 van Casio te kopen
Kan je mij wat foto's mailen of hierop zetten van die camera.Mary Wana schreef op 18 May 2003 @ 16:13:
Ik heb gisteren een Ricoh Caplio RR230 gekocht voor 222- bij media markt ,en ik moet zeggen dat het toch een best leuke toestel is gezien de prijsook even 64mb mem erbij gehaald , meer hebk toch nie nodig
hier een url
Oja kan je met die camera ook macro foto's maken??????????
Cons:::BB4E
Ik heb bij EasyCom een Nikon CoolPix 3100 besteld
.
Recensies op internet gelezen, waren erg positief, maar wat de doorslag gaf is de test in Pc Magazine, 44 digicams getest tot een bedrag van € 1400,-- (zie www.pcmag.nl ), hier kwam deze Nikon als een van de beste eruit
.
Ik krijg 'm op z'n vroegst pas woensdag, maar kan bijna niet wachten!
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/nikon3100.html
Recensies op internet gelezen, waren erg positief, maar wat de doorslag gaf is de test in Pc Magazine, 44 digicams getest tot een bedrag van € 1400,-- (zie www.pcmag.nl ), hier kwam deze Nikon als een van de beste eruit
Ik krijg 'm op z'n vroegst pas woensdag, maar kan bijna niet wachten!
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/nikon3100.html
[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 24-05-2003 14:51 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Hoe zit het dan met de accu van de ixus-serie? Gaat deze lang mee? Hoe lang duurt het opladen? Ik dacht dat je bij de S400 32mb geheugen erbij kreeg en bij de V3 16mb. Als ik digitale prints wil laten afdrukken door een instantie maakt het uit of het 3 of 4 megapixel is?spok9 schreef op 24 mei 2003 @ 10:52:
Dat moet je denk ik vooral voor jezelf beslissen. Volgens de specs op dpreview zijn er niet veel verschillen, dee grootste verschillen zijn de 3x optische zoom (ipv 2) en 4.1 mpixel (ipv 3.2). Wil je voor deze verschillen 150 euro betalen?
Opladen gaat snel, en persoonlijk vind ik dat de accu lang meegaat. In eerste instantie wilde ik nog een extra accu erbij kopen, maar toen de accu na een dag met meer dan 70 foto's nog niet leeg was, heb ik besloten dat het zo prima te doen was. Je krijgt inderdaad 32 MB bij een S400 en 16 MB bij een V3. Dat zijn leuke reservekaartjes, maar ik denk dat iedereen direct een grotere koopt.
En voor printen maken de megapixels wel uit, maar alleen bij grote afdrukken merk je het verschil tussen 3 en 4 megapixels. Ik denk dat de kwaliteit van de printers bij normale afdrukken meer uitmaakt.
En voor printen maken de megapixels wel uit, maar alleen bij grote afdrukken merk je het verschil tussen 3 en 4 megapixels. Ik denk dat de kwaliteit van de printers bij normale afdrukken meer uitmaakt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Welke van de twee heb jij dan?haas schreef op 24 mei 2003 @ 20:36:
Opladen gaat snel, en persoonlijk vind ik dat de accu lang meegaat. In eerste instantie wilde ik nog een extra accu erbij kopen, maar toen de accu na een dag met meer dan 70 foto's nog niet leeg was, heb ik besloten dat het zo prima te doen was. Je krijgt inderdaad 32 MB bij een S400 en 16 MB bij een V3. Dat zijn leuke reservekaartjes, maar ik denk dat iedereen direct een grotere koopt.
Accu's zijn zeker belangrijk! Je bent in no-time door een setje batterijen heen. Neem accu's van minimaal 1800 mAh.
Net zoals een goed tasje, zelf heb ik er twee: eentje voor de camera alleen, en een grotere voor statief, kabeltjes voor tv, extra accu's, etc.
Ik had eerst de V2, die al prima voldeed, maar nu de V3.
Verwijderd
Wat voor een tas heb je in gedachten? Ik zag ergens een Samsonite tasje voor 30 euro. Prijzig is het zeker maar het zag er wel schattig uitIceCool schreef op 24 May 2003 @ 20:46:
[...]
Accu's zijn zeker belangrijk! Je bent in no-time door een setje batterijen heen. Neem accu's van minimaal 1800 mAh.
Net zoals een goed tasje, zelf heb ik er twee: eentje voor de camera alleen, en een grotere voor statief, kabeltjes voor tv, extra accu's, etc.
Verwijderd
Als je het af en toe uit wil printen, zou ik NOOIT de hp nemen deze heeft een super slechte lens en de afdrukken zien er niet uit.
Ik heb sinds kort de canon digital ixus v3, zeer complete camera wordt geleverd met accu oplader 16 mb geheugen kaart. ben je in 1 x klaar.
Is 3mp. En superstrakke vormgeving.
Ik heb sinds kort de canon digital ixus v3, zeer complete camera wordt geleverd met accu oplader 16 mb geheugen kaart. ben je in 1 x klaar.
Verwijderd
V3 ziet er erg strak uit. Wat is de macro-afstand van de V3?Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 21:52:
Als je het af en toe uit wil printen, zou ik NOOIT de hp nemen deze heeft een super slechte lens en de afdrukken zien er niet uit.
10-47 cm wide angle end en 27-47 cm telephoto end
volgens de handleiding
volgens de handleiding
Verwijderd
De Canon S400 kan dacht ik vanaf 5cm al. Ik weet alleen niet of ik dit wel ga gebruikenhaas schreef op 24 mei 2003 @ 22:33:
10-47 cm wide angle end en 27-47 cm telephoto end
volgens de handleiding
Ik ben opzoek naar een digitale camera van maximaal 350 euro.
Ik wil er ook graag filmpjes met geluid mee kunnen maken.
Het liefste (ongeveer) 3.2 MP
Wie heeft er een aanrader voor mij?
Canon powershot a70 zie ook het topic eroverDuke_Nukem schreef op 25 mei 2003 @ 12:41:
Ik ben opzoek naar een digitale camera van maximaal 350 euro.
Cons:::BB4E
Verwijderd
Voor mij hetzelfde verhaal, alleen zoek ik vergelijk met de A60 / Coolpix 2100, maar das meer een pixel verschil met de A70 / coolpix 3100.ikmattie schreef op 01 May 2003 @ 12:25:
Na een tijdje wat reviews e.d. gelezen te hebben heb ik mijn mogelijkheden voor de aanschaf van een camera beperkt tot 2 camera's in nagenoeg dezelfde prijsklasse:
- De canon powershot A70 (Hier wel zeer bekend geloof ik, heb ik ook al wel genoeg over gelezen)
- de Nikon Coolpix 3100 (nog niet veel mensen met dit apparaat volgens mij op dit forum)
Het zijn ruwweg camera's met dezelfde opties (mpixels, zoom, opslag etc), voordeel van de A70 is dattie wat meer handmatige instellingen (sluitertijden, diafragma) heeft, voordeel van de Nikon is dattie lichter en iets goedkoper is (wordt geleverd MET batterijen en lader, batterijen schijnen echter wel van een baggerkwaliteit te zijn)
Zijn hier mensen met ervaringen met de Coolpix 3100? Liefst ook met ervaring met de A70...
Wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat de coolpix toch achter blijft in prestaties in het donker, schemer. Met name door de ISO waarde die de coolpix zelf verhoogt, waardoor meer ruis op de foto. Ook de mindere flits en ontbreken van hulplichtje zijn in het nadeel voor dit soort foto's bij de coolpix.
De pest is voornamelijk voor mij, dat die coolpix zo'n stuk kleiner is
Wie herkent genoemde problemen en weet wat meer voor- en nadelen neer te zetten. Zaken als meegeleverde lader en batterijen doen voor mij iig niet terzake.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 17:13 ]
Verwijderd
Hey!
Ik ben van plan de Ricoh Caplio G3 te kopen maar ik vraag mij af of er hier ook iemand is die ervaring met dit toestel (of met ricoh zelf) heeft... Ik ken zelf iemand die heeft een ander model van Ricoh en die is er erg positief over maar ik wilde nog eventjes jullie meningen horen
product specificaties:
http://www.axicomputer.nl...th/22_153/products_id/851
Thnx,
ShiftyMcBean
Ik ben van plan de Ricoh Caplio G3 te kopen maar ik vraag mij af of er hier ook iemand is die ervaring met dit toestel (of met ricoh zelf) heeft... Ik ken zelf iemand die heeft een ander model van Ricoh en die is er erg positief over maar ik wilde nog eventjes jullie meningen horen
product specificaties:
http://www.axicomputer.nl...th/22_153/products_id/851
Thnx,
ShiftyMcBean
Ik ben op zoek naar een digitale camera die rond de 300 euro mag gaan kosten en zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag dat ie aan de volgende ijsen voldoet:
>3 megapixel
snel achter elkaar foto's kunnen maken
en hij moet er ook nog een beetje leuk uitzien
Ik zat zelf wat te denken aan een sony dsc p52 of een olympus c350.
heeft iemand ervaring met deze camera's of een idee voor een andere camera?
alvast bedankt
Ik wil graag dat ie aan de volgende ijsen voldoet:
>3 megapixel
snel achter elkaar foto's kunnen maken
en hij moet er ook nog een beetje leuk uitzien
Ik zat zelf wat te denken aan een sony dsc p52 of een olympus c350.
heeft iemand ervaring met deze camera's of een idee voor een andere camera?
alvast bedankt
Ik ben nog steeds erg tevreden met me A70 en ken hem nu ook zwat uit me hoofd. Ik zou nog een paar foto's posten.
Me oude scanner
Macro foto van een bloem Dat wou een vriend ook een keer proberen en toen werd het dit. Ook leuk
.
Douche (Sluitertijd had nog korter gekunt).
Sluis in de Rijn
zon.
Ik ben er tevreden over. (Ben een zwaar beginnende fotograaf duss....)
Me oude scanner
Macro foto van een bloem Dat wou een vriend ook een keer proberen en toen werd het dit. Ook leuk
Sluis in de Rijn
zon.
[ Voor 6% gewijzigd door My-life op 02-06-2003 12:46 . Reden: Nog een pic-je. ]
Arf, kan niet wachten op A60My-life schreef op 02 juni 2003 @ 12:45:
Ik ben nog steeds erg tevreden met me A70 en ken hem nu ook zwat uit me hoofd. Ik zou nog een paar foto's posten.
Me oude scanner
Macro foto van een bloem Dat wou een vriend ook een keer proberen en toen werd het dit. Ook leuk.
Sluis in de Rijn
zon.
Ow vertel
. Wat vinden jullie van de foto's? Of hebben jullie misschien tips hoe ik ze (nog) mooier krijg?
Ze hebben wat veel ruis en zijn niet allemaal even scherp. Probeer eens te fotograferen in de Pmodus en zet dan je iso op 50 of 100.My-life schreef op 02 June 2003 @ 22:59:
Ow vertel. Wat vinden jullie van de foto's? Of hebben jullie misschien tips hoe ik ze (nog) mooier krijg?
De douche is erg leuk.
Ow, kVond ze al best scherp eigenlijk
. Wat houd dat ISO eigenlijk in? Ik weet dat ze "vroeger" in de winkel altijd vroegen of je buiten of binnen ging fotograferen en dan krijg je voor buiten ISO 200 en anders 50 of 100 geloof ik. Maar wat verandert er? Ik heb ook welleens foto's met nog veel meer ruis. Krijg ik dat hiermee minder/weg?
Ik heb een Canon Ixus V3. De camera maakt goede foto's en is lekker compact. Wat een vereiste is. De accu gaat lang genoeg mee. Je kunt er wel zeker meer dan 70 foto's meenemen
Corne
hmm dat valt me tegen dan. Ik d8 dat de batterijen van een a40-a70 een nadeel waren, maar daar maak je makkelijk 150-200 foto's mee.
ISO is de gevoeligheid van de film: gevoelige film -> weinig licht nodigMy-life schreef op 03 juni 2003 @ 10:44:
Ow, kVond ze al best scherp eigenlijk. Wat houd dat ISO eigenlijk in? Ik weet dat ze "vroeger" in de winkel altijd vroegen of je buiten of binnen ging fotograferen en dan krijg je voor buiten ISO 200 en anders 50 of 100 geloof ik. Maar wat verandert er? Ik heb ook welleens foto's met nog veel meer ruis. Krijg ik dat hiermee minder/weg?
[ Voor 67% gewijzigd door Stefke op 03-06-2003 12:33 ]
Dus hoe lager de ISO waarde hoe minder licht nodig?stefijn schreef op 03 June 2003 @ 12:32:
ISO is de gevoeligheid van de film: gevoelige film -> weinig licht nodig
Is het dus beter om een lagere ISO waarde te nemen en het diafragma kleiner te zetten?
Een lager ISO betekend meer licht nodig voor een foto. als je bij 100 ISO 1/50e sec. belichtingstijd nodig hebt, dan heb je bij ISO50 1/25e sec. belichtingstijd nodig. Voordeel van een lager ISO getal is dat er minder ruis is. Bij een fotorolletje heeft een ISO 50 rolletje een erg fijne korrel. Bij mijn A70 gebruik ik alleen ISO 50 of 100, niet hoger ivm de mogelijkheid van ruis
Ik las het net op HEMA.nl.
Op elk fotorolletje staat een ISO waarde aangegeven. Het getal zegt iets over de lichtgevoeligheid van de film. Hoe hoger het getal, hoe lichtgevoeliger de film, dus hoe minder licht nodig is om te fotograferen.
Een 400 ISO film gebruikt u voor fotografie binnenshuis. Voor buitenopnamen in de zon, voldoet een 100 of 200 ISO film. 100 ISO is geschikt voor situaties met zeer veel licht. Door de fijne korrel van de 100 ISO film is deze ook uitermate geschikt voor vergrotingen.
offtopic:
kBen aant zoeken naar een goede on-line afdruk service
kBen aant zoeken naar een goede on-line afdruk service
Verwijderd
Was voor mij iig een reden om NIET voor deze merken te gaan, maar te kiezen voor een Canon A60 met 256 mb CF(...en geen moment spijt van...).Batman2k schreef op 03 June 2003 @ 20:07:
Vraagje, is een fuji of olympus nog wel interesant? want dat XD geheugen is 10x duurder dan SD
juist, ik zat zelf aan de canon a300 te denken, Om de ene of andere reden is die 3 mp, maar goedkoper dan de jouwe..
Zou je een foto kunnen posten?
Zou je een foto kunnen posten?
Goede camera met veel opties en voor een aantrekkelijke prijs:
De HP Photosmart 735
Zie het grote HP photosmart 735 topic!
De HP Photosmart 735
Zie het grote HP photosmart 735 topic!
respect tha DON Don's SPECS
die foto's van de hp zien er ook wel goed uit.
ik zit nu te twijfelen tussen:
Canon a300
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/mk-c31.html
en
Hp 735
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/mk-h16.html
Maar aangezien mijn camera kennis niet verder gaat dan een foto nemen en op me pctje zetten. weet ik niet echt welke ik beter kan nemen.
ik zit nu te twijfelen tussen:
Canon a300
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/mk-c31.html
en
Hp 735
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/mk-h16.html
Maar aangezien mijn camera kennis niet verder gaat dan een foto nemen en op me pctje zetten. weet ik niet echt welke ik beter kan nemen.
Ik twijfel op het moment tussen de Casio Exillim Z3 en de Sony P8, is er iemand die hier wat nuttigs over kan zeggen?
Hmm kheb nu al een tijdje zitten rondkijken op http://www.steves-digicams.com/ naar een digicam maar kan niet echt wat vinden. Ben ik nou te veeleisend?
Wat ik eigenlijk wil is een kleine GOEDE! digicam met de volgende specs
minimaal 3 MP
2X AA batterijen
CF geheugen
3 keer optische zoom
Filmpjes met geluid
wie kan mij iets aanwijzen wat aan deze specs voldoet
(btw, als dit niet te vinden is dan ga ik denk ik mar voor Canon A70, maar die vink voorral te groot... )
minimaal 3 MP
2X AA batterijen
CF geheugen
3 keer optische zoom
Filmpjes met geluid
(btw, als dit niet te vinden is dan ga ik denk ik mar voor Canon A70, maar die vink voorral te groot... )
[ Voor 3% gewijzigd door Bobbert op 05-06-2003 17:36 ]
Nikon 3100 (http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP3100/CP31A.HTM)Bobbert schreef op 05 juni 2003 @ 17:33:
Hmm kheb nu al een tijdje zitten rondkijken op http://www.steves-digicams.com/ naar een digicam maar kan niet echt wat vinden. Ben ik nou te veeleisend?
minimaal 3 MP
2X AA batterijen
CF geheugen
3 keer optische zoom
Filmpjes met geluid
Nikon SQ (http://www.imaging-resource.com/PRODS/SQ/SQA.HTM)
De Nikon 3100 gebruikt ook AA baterijen, heeft cf geheugen, 3x zoom, 3mp, heeft geluid bij de videoopnames. Deze camera voldoet denk ik perfect aan je wensen. En moet de camera vooral klein zijn kies dan de nikon SQ.
Ik wilde me voor de vakantie een digitale camera aanschaffen, 1tje die gewoon goeie scherpe foto's maakt, een helder schermpje heeft, goeie zoomfuncties moet hij ook hebben en hij moet goed aanvoelen. Daarnaast wil ik ook graag kwaliteit en niet zo'n prulding.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Kodak DX 6340. Heb wat reviews gelezen ed en ik vind t best een leuk ding. Alleen heb ik de ballen verstand van fotografie, dus al die cijfertjes zeggen me niet zoveel. Wat denken jullie, is t wat?
info van de Kodak site zelf:
http://www.kodak.com/ekne...ale=nl_NL&_requestid=8883
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Kodak DX 6340. Heb wat reviews gelezen ed en ik vind t best een leuk ding. Alleen heb ik de ballen verstand van fotografie, dus al die cijfertjes zeggen me niet zoveel. Wat denken jullie, is t wat?
Zie er wel goed uit. Maar ik raad je aan om naar de winkel te gaan en daar eens te kijken. Want het beoordelen of een camera lekker in de hand ligt en of het schermpje goed is, is heel erg moeilijk vanuit je bureaustoel.TheGHunter schreef op 05 June 2003 @ 19:17:
Ik wilde me voor de vakantie een digitale camera aanschaffen, 1tje die gewoon goeie scherpe foto's maakt, een helder schermpje heeft, goeie zoomfuncties moet hij ook hebben en hij moet goed aanvoelen. Daarnaast wil ik ook graag kwaliteit en niet zo'n prulding.
Na het bekijken van dpreview en het lezen van de nodige topics op GoT ben ik uiteindelijk hier beland. 
Ik ben op zoek naar een digitale camera (joh?) met minimaal 6 keer optische zoom. Daarnaast minimaal 3M pixels maar mijn voorkeur gaat uit naar 4M pixels.
Als opslag gaat mijn voorkeur uit naar SD vanwege de prijs maar xD mag ook.
Stroomvoorziening het liefste op batterijen aangezien ik al een stapel NiMH-batterijen heb en ik anders ook een extra accu zou moeten kopen. Maar als het niet anders kan, dan maar een accu.
Ik heb maximaal 500 euro over voor de camera alleen (zonder accesoires).
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor landschap foto's en foto's van mijn kat (ze is zo fotogeniek). De bedoeling is ook dat de echt mooie foto's afgedrukt worden na bewerking.
Na wat zoekwerk kwam ik uit op de volgende camera's:
Fuji Finepix S304
3M pixels, 6x optische zoom, xD, 400 gram en rond de 400 euro.
HP Photosmart 850
4M pixels, 8,1x optische zoom, SD, 489 gram en rond de 500 euro.
Nadeel van beide bovenstaande camera's vind ik de beperkte instelmogelijkheden. Wat ik eigenlijk zoek is zoiets als de Canon A70 maar dan met 6x zoom. En dat voor 500 euro.
O wijze GoT'ers, wat raden jullie mij aan?
Ik ben op zoek naar een digitale camera (joh?) met minimaal 6 keer optische zoom. Daarnaast minimaal 3M pixels maar mijn voorkeur gaat uit naar 4M pixels.
Stroomvoorziening het liefste op batterijen aangezien ik al een stapel NiMH-batterijen heb en ik anders ook een extra accu zou moeten kopen. Maar als het niet anders kan, dan maar een accu.
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor landschap foto's en foto's van mijn kat (ze is zo fotogeniek). De bedoeling is ook dat de echt mooie foto's afgedrukt worden na bewerking.
Fuji Finepix S304
HP Photosmart 850
Nadeel van beide bovenstaande camera's vind ik de beperkte instelmogelijkheden. Wat ik eigenlijk zoek is zoiets als de Canon A70 maar dan met 6x zoom. En dat voor 500 euro.
De A70 + adapter + telelensJofel schreef op 07 June 2003 @ 17:47:
Na het bekijken van dpreview en het lezen van de nodige topics op GoT ben ik uiteindelijk hier beland.
Fuji Finepix S304
HP Photosmart 850
€ 357,-
€ 23,-
€ 112,-
Totaal: € 492
(prijzen volgens de pricewatch (uitgaande van de oude a40 adapterprijs))
En heb je daar ook linkjes bij toevallig? Want ik was me er niet bewust van dat er ook converters en lenzen op de A70 passen.
Hier kun je een overzicht van de accessoires vinden
Meer info is natuurlijk in het A60/A70 ervaringen topic te vinden.
pricewatch: Canon PowerShot A70 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
pricewatch: Canon LA-DC52B Lens Adapter (PowerShot A30/A40, ø52mm)
pricewatch: Canon WC-DC52 Groothoek Conversie Lens (0.7x, ø52mm)
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
De adapter voor de a70 is helaas momenteel nog niet leverbaar in Nederland. Maar voor meer info hierover moet je maar even zoeken in het Het Canon A60/A70 ervaringen topic
pricewatch: Canon LA-DC52B Lens Adapter (PowerShot A30/A40, ø52mm)
pricewatch: Canon WC-DC52 Groothoek Conversie Lens (0.7x, ø52mm)
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
De adapter voor de a70 is helaas momenteel nog niet leverbaar in Nederland. Maar voor meer info hierover moet je maar even zoeken in het Het Canon A60/A70 ervaringen topic
Bedankt allen! 
Ik ben nu dus even aan het kijken of ik zo'n adapter met telelens ook acceptabel vind. Waarschijnlijk kom ik dan net iets boven de 500 euro maar dan heb ik bijna wat ik zoek. Alleen geen 4M pixels helaas.
Edit
Een vriend wees mij zojuist op de Minolta DiMage S414.
Kort gezegd:
4M pixels, 4X optische zoom, CF, 335gr en rond de 450 euro.
Meer mogelijkheden dan zo'n HP camera em 4 optische zoom i.c.m. 4M pixels is toch ook wel erg lekker. Dan weet ik zeker dat ik tenminste ook in de foto kan snijden en toch nog een leuk A4-afdrukje kan laten maken bij een fotohandel.
Is dit nou ook een beetje een geschikte camera voor mijn doeleinden (zie mijn post een paar posts terug)?
Trouwens mijn perfect camera zou zijn:
Canon A70 maar dan met 4M pixels (ik ben toch niet gerust op die 3M van de A70), 6x zoom, geen xD kaartjes en onder de 500 euro. Blijkbaar bestaat deze niet maar alles wat hier in de burrt van komt (zoals een Canon A70 met een extra tele-lens of een Minolta S414) ben ik bereid om mee te nemen in mijn overwegingen.
/edit
Ik ben nu dus even aan het kijken of ik zo'n adapter met telelens ook acceptabel vind. Waarschijnlijk kom ik dan net iets boven de 500 euro maar dan heb ik bijna wat ik zoek. Alleen geen 4M pixels helaas.
Edit
Een vriend wees mij zojuist op de Minolta DiMage S414.
Kort gezegd:
4M pixels, 4X optische zoom, CF, 335gr en rond de 450 euro.
Meer mogelijkheden dan zo'n HP camera em 4 optische zoom i.c.m. 4M pixels is toch ook wel erg lekker. Dan weet ik zeker dat ik tenminste ook in de foto kan snijden en toch nog een leuk A4-afdrukje kan laten maken bij een fotohandel.
Is dit nou ook een beetje een geschikte camera voor mijn doeleinden (zie mijn post een paar posts terug)?
Trouwens mijn perfect camera zou zijn:
Canon A70 maar dan met 4M pixels (ik ben toch niet gerust op die 3M van de A70), 6x zoom, geen xD kaartjes en onder de 500 euro. Blijkbaar bestaat deze niet maar alles wat hier in de burrt van komt (zoals een Canon A70 met een extra tele-lens of een Minolta S414) ben ik bereid om mee te nemen in mijn overwegingen.
/edit
[ Voor 75% gewijzigd door Jofel op 10-06-2003 16:11 . Reden: Extra informatie ]
Ik ben aan t kiezen tussen de Olympus C-730 UZ en de Canon A70.
Normaal gesproken zou k voor de A70 gaan, maar k kan nu via via een C-730 UZ kopen voor €350, ongeveer even veel als de A70. Welke zou k moeten kiezen?
Normaal gesproken zou k voor de A70 gaan, maar k kan nu via via een C-730 UZ kopen voor €350, ongeveer even veel als de A70. Welke zou k moeten kiezen?
[ Voor 8% gewijzigd door Chriztiaan op 14-06-2003 14:45 ]
Zusje zit te twijfelen:
1. Een nieuwe Canon A60 kopen, met garantie
2. Een gebruikte (maar betere?) Pentax EL2000 (= HP 912) kopen.
Wat aan te raden?
Wat aan te raden?
Weet je al welke eigenschappen je belangrijk vind? De camera's lijken redelijk op elkaar, de Canon heeft een kortere macroafstand, CF geheugen. De Olympus gebruikt SmartMedia & xD Picture Card wat duurder is. Heb je hier al gelezen over de Olympus? Als je zoombereik erg belangrijk vindt, dan heb je aan de Olympus wel een betere.Chriztiaan schreef op 14 juni 2003 @ 14:43:
Ik ben aan t kiezen tussen de Olympus C-730 UZ en de Canon A70.
Uh, dat jij haar niet eens kunt overtuigenDJSmiley schreef op 14 June 2003 @ 15:05:
Zusje zit te twijfelen:
Wat aan te raden?
Die Pentax is een SLR type, en macro vanaf 2 cm....SmartDoDo schreef op 14 juni 2003 @ 16:38:
[...]
[...]
Uh, dat jij haar niet eens kunt overtuigenMaar wat is er beter dan aan die Pentax? Want volgens mij is de A60 de Pentax op ieder gebied de baas. De Pentax is zwaarder, groter, ouder dan de A60 wat ik zo zag.
wel ouder, maar geavanceerder.
Vraag me alleen af in hoeverre een nieuwe A60 een (verouderde) slr kan overtreffen (nieuwe technieken enz). Denk dat ze voor 'r budget t beste de a60 kan nemen, MET garantie. (nieuw)
Dan weet ik het niet. Ik kwam uit op een 2MP camera met een macro van 10 cm..... blijkbaar een ander type danDJSmiley schreef op 14 juni 2003 @ 17:06:
[...]
Die Pentax is een SLR type, en macro vanaf 2 cm....
wel ouder, maar geavanceerder.
Vraag me alleen af in hoeverre een nieuwe A60 een (verouderde) slr kan overtreffen (nieuwe technieken enz). Denk dat ze voor 'r budget t beste de a60 kan nemen, MET garantie. (nieuw)
tipje, lees de nieuwe PCM van deze maand, staat een aardig stukje in over camera's in de prijsklasse < €500 
De a60 wordt als beste koop en beste product uitverkoren! (a70 is m.i. nog beter)
De a60 wordt als beste koop en beste product uitverkoren! (a70 is m.i. nog beter)
[ Voor 31% gewijzigd door AaroN op 14-06-2003 17:37 ]
k ben nu bezig de grote verschillen tussen de Canon A70 en de Olympus C-730 UZ op te zoeken, en bij bijna iedere user-opinion word er gezegd dat er bij de C-730 UZ veel "noise" op de foto's is en dat bewegende beelden lelijk worden. Heeft de A70 dit ook? en weet iemand anders nog andere verschillen/nadelen?
De A70 heeft iig geen last van noise tenzij je gebruik maakt van ISO 200 of ISO 400. Hij maakt vrij ruisvrije foto's.Chriztiaan schreef op 14 June 2003 @ 17:47:
en bij bijna iedere user-opinion word er gezegd dat er bij de C-730 UZ veel "noise" op de foto's is
nog ff verder gezocht naar verschillen maar die zijn er erg weinig, op de enorme zoom mogelijkheid van de C-730 na. kan iemand me dan vertellen waarom de A70 maar 370 € is en de C-730 meer dan 500€?
Verwijderd
Ted, neem de HP als je de beste prijs prestatie wilt en de Canon als je een goede camera wilt. De A100 is alleen niet meer zo populair, vanwege de weinig pixels... Andere merken (behalve Sony) gewoon afblijven. Kijk hier voor de juiste modellen prijzen, want er is meer onder de zon http://www.hardware.nl/vergelijk
[ Voor 31% gewijzigd door kmf op 16-06-2003 00:05 ]
Mmm, volgens mij vallen deze cams beide buiten de 250-500 range.
Move naar het andere topic dus maar...

[ Voor 87% gewijzigd door mvds op 16-06-2003 12:12 ]
Verwijderd
h0i,
Ik zit te twijfelen tussen de:
Canon A70
en de...
Sony p72
Ik heb niet echt grote verschillen opgemerkt, maar misschien weten wat experts hier wel wat verschillen te vinden. Ik heb al veel goede verhalen gelezen over de A70 maar veel minder over de p72....
Paar verschillen zijn de prijs (a70 is duurder), en batterijen (a70 gebruikt 4 batterijen en de p72 maar 2)
Kunnen jullie mij wat goede tips geven?
alvast bedankt
Ik zit te twijfelen tussen de:
Canon A70
en de...
Sony p72
Ik heb niet echt grote verschillen opgemerkt, maar misschien weten wat experts hier wel wat verschillen te vinden. Ik heb al veel goede verhalen gelezen over de A70 maar veel minder over de p72....
Paar verschillen zijn de prijs (a70 is duurder), en batterijen (a70 gebruikt 4 batterijen en de p72 maar 2)
Kunnen jullie mij wat goede tips geven?
alvast bedankt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 21:19 ]
Sony: Mijn ervaring: Vrij veel ruis.
Verder: Memorystick in de Sony's, goedkoop CF in de Canons.
Verder: Memorystick in de Sony's, goedkoop CF in de Canons.
Verwijderd
Een digitale camera lijkt mij toch ook wel erg leuk. Mijn budget is toch echt maximaal zo'n E 270,- voor een camera, want er moet ook nog een geheugenkaartje en batterijen bij.
Dus viel mijn oog op de 2mp klasse. De kwaliteit is echt goed genoeg, vooral gezien ik de meeste foto's toch niet hoef af te drukken en veel groter dan 10:15 niet nodig is.
Daarom was ik wat reviews aant lezen in computerbladen en op digicamsites:
- Canon A60 <-- heeft de voorkeur
- Canon A200
- Fuji Finepix A202
De Canon A200 en de Fuji A202 zijn duidelijk wel wat slechter dan de bovenste twee (is ook te merken in prijs). Vooral omdat ik wel iets betere kwaliteit wil dan de A200 en optische zoom gaat mijn voorkeur uit naar de A60.
Is dat een goede keus?
Of zijn er nog goede camera's in die prijsklasse die ik over het hoofd gezien heb?
Canon is kwalitatief goed en levert mooie cams, daarom veel canons in mijn keuze
Dus viel mijn oog op de 2mp klasse. De kwaliteit is echt goed genoeg, vooral gezien ik de meeste foto's toch niet hoef af te drukken en veel groter dan 10:15 niet nodig is.
Daarom was ik wat reviews aant lezen in computerbladen en op digicamsites:
- Canon A60 <-- heeft de voorkeur
- Canon A200
- Fuji Finepix A202
De Canon A200 en de Fuji A202 zijn duidelijk wel wat slechter dan de bovenste twee (is ook te merken in prijs). Vooral omdat ik wel iets betere kwaliteit wil dan de A200 en optische zoom gaat mijn voorkeur uit naar de A60.
Is dat een goede keus?
Of zijn er nog goede camera's in die prijsklasse die ik over het hoofd gezien heb?
Canon is kwalitatief goed en levert mooie cams, daarom veel canons in mijn keuze
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:40 ]
Ik wil na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Fuji Finepix 1400 wel eens wat anders.
Al veel topics op GoT doorgelezen over de huidge digicams en na enig prijzenonderzek heb ik bijna mijn keuze kunnen maken. Ik heb 2 cameras waartussen ik twijfel:
- Canon Powershot A70
- Fuji Finepix 2800Z
Van wat ik heb gelezen zijn het beide goede cameras. Ik ga binnenkort op vakantie en uiteraard maak ik vakantiepics. Buiten de vakantie om maak ik rundum hause pics en ik maak fotos bij voetbal. Die voetbalfoto's zijn hoofdzakelijk voor internet, de vakantiepics worden uitgeprint. De A70 heeft 3 mp, de 2800 heeft 2 mp. Is dat verschil zichtbaar op geprinte foto's? Mijn 1400 heeft 1.2 mp en da's goed genoeg voor voetbalpics op een website, maar voor printen is 1.2 te weinig.
Dat voetbal is dan ook gelijk de reden van mijn twijfel tussen de 2 cameras. Bij het voetbal sta ik op een tribune (achter een doel) en om dan pics te maken heb ik zoom nodig. Met de Finepix 1400 kan ik de andere zijde van het veld niet scherp in beeld krijgen bijvoorbeeld (3x zoom). Aangezien de zoom van de Fuji 6x is en de Canon heeft 3x heeft de 2800Z dus een pluspuntje. Maar met de A70 kan je meer manueel instellen en dat is weer een minpuntje bij de 2800Z.
Qua prijs schelen ze niet zodanig dat de keuze makkelijker wordt, enige verschil zit dan weer in de mem.cards. De Canon gebruikt CF en de Fuji Smartmedia.
Welke van de 2 is de betere keuze?
Al veel topics op GoT doorgelezen over de huidge digicams en na enig prijzenonderzek heb ik bijna mijn keuze kunnen maken. Ik heb 2 cameras waartussen ik twijfel:
- Canon Powershot A70
- Fuji Finepix 2800Z
Van wat ik heb gelezen zijn het beide goede cameras. Ik ga binnenkort op vakantie en uiteraard maak ik vakantiepics. Buiten de vakantie om maak ik rundum hause pics en ik maak fotos bij voetbal. Die voetbalfoto's zijn hoofdzakelijk voor internet, de vakantiepics worden uitgeprint. De A70 heeft 3 mp, de 2800 heeft 2 mp. Is dat verschil zichtbaar op geprinte foto's? Mijn 1400 heeft 1.2 mp en da's goed genoeg voor voetbalpics op een website, maar voor printen is 1.2 te weinig.
Dat voetbal is dan ook gelijk de reden van mijn twijfel tussen de 2 cameras. Bij het voetbal sta ik op een tribune (achter een doel) en om dan pics te maken heb ik zoom nodig. Met de Finepix 1400 kan ik de andere zijde van het veld niet scherp in beeld krijgen bijvoorbeeld (3x zoom). Aangezien de zoom van de Fuji 6x is en de Canon heeft 3x heeft de 2800Z dus een pluspuntje. Maar met de A70 kan je meer manueel instellen en dat is weer een minpuntje bij de 2800Z.
Qua prijs schelen ze niet zodanig dat de keuze makkelijker wordt, enige verschil zit dan weer in de mem.cards. De Canon gebruikt CF en de Fuji Smartmedia.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Persoonlijk zou ik voor minstens 3MP gaan wanneer je foto's gaat uitprinten. Maar het ligt er ook maar net aan hoe "miereneukerig" je bent met foto'sHarwin schreef op 01 July 2003 @ 21:09:
Ik wil na 2 jaar tevreden te zijn geweest met een Fuji Finepix 1400 wel eens wat anders.
- Canon Powershot A70
- Fuji Finepix 2800Z
Van de Canon kan ik je wel zeggen dat hij kwalitatief goede en scherpe foto's maakt, getuige ook de vele test die er inmiddels zijn geweest en waar hij als beste uit is gekomen. De Canon heeft duidelijk meer instelmogelijkheden dan de Fuji.
Ik zou voor de Canon (verbazingwekkend als je zelf een A70 hebt

Verwijderd
Ik had dus helemaal geen problemen om de Canon A70 te kopen.
Ik heb hem bij BCC besteld gister en deze komt donderdag binnen.
Maar het klopt ik heb ook andere zaken afgelopen voor de camera en daar waren wachttijden van 4 weken enz...
Ik heb hem bij BCC besteld gister en deze komt donderdag binnen.
Maar het klopt ik heb ook andere zaken afgelopen voor de camera en daar waren wachttijden van 4 weken enz...
Als ik fotos via bv Hema laat afdrukken, hoe is dan de verhouding tussen 2mp en 3mp? Omdat ik meen dat een print uit een printer groter is dan een 10x13 (ofzo) foto op fotopapier. Ik ga iig geen speciale fotocartridges kopen voor die paar vakantiepics die ik uit wil printen, ik gebruik gewoon een HP DJ695C of een HP OJ G55.SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 21:20:
[...]
Persoonlijk zou ik voor minstens 3MP gaan wanneer je foto's gaat uitprinten. Maar het ligt er ook maar net aan hoe "miereneukerig" je bent met foto'sDaarentegen is 3x zoom wel beperkt als je toch echt wilt inzoomen. 3x is leuk voor normaal gebruik en niet meer dan dat.
Van de Canon kan ik je wel zeggen dat hij kwalitatief goede en scherpe foto's maakt, getuige ook de vele test die er inmiddels zijn geweest en waar hij als beste uit is gekomen. De Canon heeft duidelijk meer instelmogelijkheden dan de Fuji.
Ik zou voor de Canon (verbazingwekkend als je zelf een A70 hebt)gaan hoewel hij uiteindelijk 1 minpunt houdt tov de Fuji: de zoom. Ook heeft Canon momenteel wat problemen met het uitleveren van de A70 wat o.a. door zijn populariteit is te verklaren. Mogelijk ook een punt wat je mee kunt nemen in je overweging, het kan even duren voor je er een in handen hebt
Van welke is de macromode beter? Ik gok (na leeswerk alhier) de A70, maar hoe is de macro dan van de 2800?
En ik vind vast wel ergens een zaak waar de A70 te koop is en anders... ik ga 18 juli op vakantie, dus ik kan eventueel 2 weken wachten.
edit:
aanvulling
aanvulling
[ Voor 17% gewijzigd door King Nothing op 01-07-2003 22:42 ]
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Ik heb geen flauw idee. Enige wat ik weet is dat een 3MP op A4 afgedrukt mij eigenlijk net niet goed genoeg is wat betekend dat je dus ook geen ruimte voor croppen hebt. Voor een 10x15 is hij goed geschikt en heb je nog wat ruimte over voor croppen.Harwin schreef op 01 July 2003 @ 22:31:
[...]
Als ik fotos via bv Hema laat afdrukken, hoe is dan de verhouding tussen 2mp en 3mp? Omdat ik meen dat een print uit een printer groter is dan een 10x13 (ofzo) foto op fotopapier. Ik ga iig geen speciale fotocartridges kopen voor die paar vakantiepics die ik uit wil printen, ik gebruik gewoon een HP DJ695C of een HP OJ G55.
Absoluut de A70, minimaal 5cm afstand tot het onderwerp, de Fuji wat ik zo op dpreview zag 10 cm.Van welke is de macromode beter? Ik gok (na leeswerk alhier) de A70, maar hoe is de macro dan van de 2800?
Ik vroeg me af wie me kan helpen met maken van een keuze van een digitale camera. Ik ben al www.dpreview.com geweest [dagenlang] en heb toch aleen beetje een idee gekregen van het [te] grote assortiment digi camera's die er bestaan.
Het enige is ik wil hem gebruiken om foto's te maken van bewegende objecten, dus sportende mensen etc. het hoeft absoluut niet prof. over te komen, als de foto's maar niet gaan 'blurren'. En of je dat ook zelf kan instellen. ik weet niet wat een acceptabele sluitertijd is, maar met een canon Ixus 1 [had ik geleend en geprobeerd] was het nog wel een beetje wazig.
- verder vond ik 3 megapixels toch wel een must, tenzij 2 mp al genoeg is.
- er moet ook een zoom opzitten
- hij moet makkelijk mee te nemen zijn, ivm met reizen en een beetje robust mag ook wel
- redelijk veel foto's op het opslag medium. soort niet belangrijk eigenlijk
- makkelijk overdracht naar pc
- lange batterij duur, of een makelijke stroomvoorziening, AA bijvoorbeeld.
- video met geluid is leuk maar niet een voorwaarde.
- en dit allemaal voor rond de 300 euro?!?!?
Nou wie kan helpen, ben nogal nieuw hier in....
Het enige is ik wil hem gebruiken om foto's te maken van bewegende objecten, dus sportende mensen etc. het hoeft absoluut niet prof. over te komen, als de foto's maar niet gaan 'blurren'. En of je dat ook zelf kan instellen. ik weet niet wat een acceptabele sluitertijd is, maar met een canon Ixus 1 [had ik geleend en geprobeerd] was het nog wel een beetje wazig.
- verder vond ik 3 megapixels toch wel een must, tenzij 2 mp al genoeg is.
- er moet ook een zoom opzitten
- hij moet makkelijk mee te nemen zijn, ivm met reizen en een beetje robust mag ook wel
- redelijk veel foto's op het opslag medium. soort niet belangrijk eigenlijk
- makkelijk overdracht naar pc
- lange batterij duur, of een makelijke stroomvoorziening, AA bijvoorbeeld.
- video met geluid is leuk maar niet een voorwaarde.
- en dit allemaal voor rond de 300 euro?!?!?
Nou wie kan helpen, ben nogal nieuw hier in....
[ Voor 5% gewijzigd door Vittek op 02-07-2003 13:01 ]
Dit topic is gesloten.