Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraag voor m'n pa en tevens ook wel voor mezelf :)

M'n pa die wil een digitale camera kopen, maar weet niet welke. Hij heeft deze in een foldertje gezien:

HP SM 318 €318 (res. 2,1)
Olympus C120 €289 (res. 1,96)
Canon A100 €260 (res 1,2)

Hij wil foto's maken om deze op de pc te zetten en af en toe (lees na een tijdje denk regelmatig) uitprinten op fotopapier en fotokwaliteit. Voor welke camera zouden jullie gaan? Ik zit te denken aan de HP, maar zijn jullie meningen anders? Ik hoor het graag. Als het even kan wil hij ook de camera aan de tv koppelen zodat ie de foto's op de tv kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat mij betreft is deze meer thuis in de gadget talk....

Maar die oly lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar één iets zeggen over budget Digi Cams, neem er nooit één met minder dan 2 Mega Pixels

Ik heb die HP hier en je moet echt wel goed op de belichting letten en zoom-functies zijn er bijna niet.

die Canon zou ik dus zeker al uitsluiten...

eigenlijk raad ik je gewoon aan om nog ff wat meer te sparen :P want mijn HP 318 is wel goed, maar voldoet totaal niet meer aan de eisen (na paar maandjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, en kodak dan, zijn dat een beetje camera's? Zit nu te kijken naar een dx3500. ziet er ook goed uit. en het is alleen maar voor huis tuin en keuken gebruik he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Nog heel eventjes verder sparen en een Canon A40 kiezen voor €350-€400? 2MP, 3x optische zoom, mooie plaatjes, point-and-shoot maar voor iets gevorderde gebruiker ook wat dingen met de hand in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 04 juni 2002 20:44 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik kan maar één iets zeggen over budget Digi Cams, neem er nooit één met minder dan 2 Mega Pixels

Ik heb die HP hier en je moet echt wel goed op de belichting letten en zoom-functies zijn er bijna niet.

die Canon zou ik dus zeker al uitsluiten...

eigenlijk raad ik je gewoon aan om nog ff wat meer te sparen :P want mijn HP 318 is wel goed, maar voldoet totaal niet meer aan de eisen (na paar maandjes)
sorry.. beetje lulkoek
canon zou ik zowieso NIET uitsluiten
de A10 en A30 en de A100 zijn stuk voor stuk hele goeie cams. Wat ze beloven maken ze waar : goeie groenfilter erin. Het groen komt er mooi uit te zien. Niet te flets beeld, goeie lenzen (ook erg belangrijk!)

de olympus dacht ikzelf dat ie kut was, maar naar veel gewerkt er mee te hebben blijkt ie toch wel redelijk ok te zijn, alshowel de bediening een stuk minder is dan een canon bijvoorbeeld. Het enigste nadeel is dat als je in de schdauw fotografeert, of inflits, dat er een hele blauwe waas overheen verschijn ,wat dus de canon weer niet heeft.

ook wat leuks van canon : photostich, das niet alleen een programma maar zit ook een del in de camera,
je neemt een aantal foto's 9let op : zonder statief) en knipt achter elkaar een aantal fotos |1|2|3| naast elkaar (voor panorama) photostichs leest ze, corrigeert wat, en hopla een perfecte foto komt eruit zonder lijnen... ik heb et allemaal getest, en ben redelijk kritsch : mijn mening is dat ik eerder een canon neem dan een olympus, maar ze vallen allebei neit tegen,.. hp vind ik weer wat minder eerlijk gezegd (geen mooie filter)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 04 juni 2002 20:50 schreef __Ted__ het volgende:
ok, en kodak dan, zijn dat een beetje camera's? Zit nu te kijken naar een dx3500. ziet er ook goed uit. en het is alleen maar voor huis tuin en keuken gebruik he.
NEE :( sorry..die moet ik je gelijk uit je kop praten..
dat is die zilveren/grijze bak toch?
dat is een met wel wat megapixels, maar het komt eruit alsof iemand heeft lopen tekenen ofzow.. echt bizar brak gewoon!..
Op woensdag 05 juni 2002 19:03 schreef Antonius het volgende:
Nog heel eventjes verder sparen en een Canon A40 kiezen voor €350-€400? 2MP, 3x optische zoom, mooie plaatjes, point-and-shoot maar voor iets gevorderde gebruiker ook wat dingen met de hand in te stellen.
met jou kan ik praten B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=511879/1/25]

misschien is dit een goede plaats om hem te bestellen???

ik zelf ga voor de a30 van canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 05 juni 2002 20:17 schreef enigma het volgende:
[topic=511879/1/25]

goeie keus B-)

en vergeet niet jongens : "You can, CANON"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 20:40 schreef __Ted__ het volgende:
Heb een vraag voor m'n pa en tevens ook wel voor mezelf :)

M'n pa die wil een digitale camera kopen, maar weet niet welke. Hij heeft deze in een foldertje gezien:

HP SM 318 €318 (res. 2,1)
Olympus C120 €289 (res. 1,96)
Canon A100 €260 (res 1,2)

Hij wil foto's maken om deze op de pc te zetten en af en toe (lees na een tijdje denk regelmatig) uitprinten op fotopapier en fotokwaliteit. Voor welke camera zouden jullie gaan? Ik zit te denken aan de HP, maar zijn jullie meningen anders? Ik hoor het graag. Als het even kan wil hij ook de camera aan de tv koppelen zodat ie de foto's op de tv kan bekijken.
maakt allemala niet zo veel uit alles is wel aardig behalve die van hp en als ie maar 2.1 megapixels is of meer dan zit je altijd goed en een accu is een hele goeie optie dr by

heb zelf een sony dsc-p50 echt een top ding

http://195.2.39.25/dime/www/NL/nl/homepage/products/digitalstillcameras/cybershot/DSC-P50/product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 05 juni 2002 20:21 schreef laserguy het volgende:

[..]
zoals ik al zei : megapixels is eigenlijk minst belangrijkst!

als jij niet wilt uitvergroten en veel kleine foto's maakt en niet opblaast etc etc, is 1,5 mp genoeg.. wil je vergroten tot a4 of hoger moet je naar de 2 richting 3 megapixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks allemaal, denk dat we voor een canon gaan, a30/a40 Nog ff de specs bekijken op de canon site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wel erg belangrijk is by een digicam is

de zoom
goeie belichting goeie kleuren
snel scherpstellen
redelijk wat geheugen dus geef liever wat meer uit voor een goed merk om teleurstelling te voorkomen
en als je de kans krijgt probeer er een paar uit in de winkel ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 05 juni 2002 20:28 schreef laserguy het volgende:
wat wel erg belangrijk is by een digicam is

de zoom
goeie belichting goeie kleuren
snel scherpstellen
redelijk wat geheugen dus geef liever wat meer uit voor een goed merk om teleurstelling te voorkomen
en als je de kans krijgt probeer er een paar uit in de winkel ofzo
you can, canon! :7
dat heeft die allemaal.. anders moet je een minolta nemen..die zijn ook erg goed, maar veelste duur denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik verplaatse deze >> [forum=gt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 21:27 schreef JvS het volgende:
ik verplaatse deze >> [forum=gt
ok, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Op woensdag 05 juni 2002 20:17 schreef enigma het volgende:
[topic=511879/1/25]

A40 is hier 272 Euro. Valt dus binnen het budget en is de beste camera in de deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:49 schreef Waslijn het volgende:

[..]

A40 is hier 272 Euro. Valt dus binnen het budget en is de beste camera in de deze prijsklasse.
100% mee eens
/me gaat ook voor de A40... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er een iets ruimer budget voor uittrekken en de A40 kopen. dan kun je even voort en kun je goede afdrukken maken op acceptabele grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Om te voorkomen dat er steeds meer en meer topics komen met een kleine price range heb ik deze topictitle veranderd.

Het is of een algemener topic van maken, geschikt voor een breder publiek, of sluiten en in het grote digicamtopic verdergaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 18:27 schreef athlonkmf het volgende:
Om te voorkomen dat er steeds meer en meer topics komen met een kleine price range heb ik deze topictitle veranderd.

Het is of een algemener topic van maken, geschikt voor een breder publiek, of sluiten en in het grote digicamtopic verdergaan.
ow, :(
maar weet je wel dat 500 euro 1100 piek is!!!
maar goed. ik ga vrijdag eens even met m'n pa kijken. misschien trekt hij nog iets meer uit z'n portomonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35

tweakerbee

dus..?

'k Zou niet te zuinig zijn. Reken ook nog op wat kosten voor geheugenkaarten. Anders kun je slechts 20 foto's schieten op de bijgeleverde kaart.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das ook weer waar. Ik denk dat we gaan kijken naar een canon Powershot A40 (de A30 heeft 'maar'1,2 MP toch?). Met die camera kunnen we dan wel een paar jaar vooruit, veel zelf in te stellen of alles op auto zetten.
Welke camera in deze prijsklasse (250-350) heeft ook de mogelijkheid om vanalles zelf in te stellen ipv het op auto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Nou ik probeer het nog maar eens, misschien dat toch nog eens iemand het leest en erop reageerd :D

Wat dachten jullie van de nieuwe Olympus C-220 ???
Adviesprijs 350 euro
Dit schijnt dus een super camera te zijn/worden qua prijs prestatie ??

Iemand die hem al heeft ?

Ik ben benieuwd

Tazzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hou je d'r wel ff rekening mee dat je naast de camera nog zo'n €150 aan accesoires kwijt bent?

- Geheugen (min. 64 Mb)
- Accu/batterijen + lader
- Tasje
- Evt. statief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 15:58
of wellicht een sony cybershot dsc-p50 of dsc-p51

deze zijn ook 2.1 mpixel en ook in de prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Op vrijdag 07 juni 2002 01:15 schreef Dericteur het volgende:
of wellicht een sony cybershot dsc-p50 of dsc-p51

deze zijn ook 2.1 mpixel en ook in de prijsklasse
Ja daar viel mijn keus eerst op, maar als je hem vergelijkt met de olympus, doe mij dan maar de olympus.
Ass. zijn stuk goedkoper en de olympus is ook een stuk kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 07:39 schreef taz10 het volgende:

[..]

Ja daar viel mijn keus eerst op, maar als je hem vergelijkt met de olympus, doe mij dan maar de olympus.
Ass. zijn stuk goedkoper en de olympus is ook een stuk kleiner
he taz10. M'n pa en ik hebben toch maar voor de olympus c220 zoom gekozen. Kwamen hem tegen en hij maakt echt goeie foto's. We hebben hem alleen nog niet, was niet meer op voorraad en een gozer voor ons kocht net de laatste :(
Maar dinsdag kan m'n pa hem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

hehe, kijk das nou eindelijk iemand die voor de olympus gaat en niet voor de canon A40

Ik ben super benieuwd naar je ervaringen met de olympus.
dussss alsje hem hebt gauw laten weten hoe die het doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:13 schreef taz10 het volgende:
hehe, kijk das nou eindelijk iemand die voor de olympus gaat en niet voor de canon A40

Ik ben super benieuwd naar je ervaringen met de olympus.
dussss alsje hem hebt gauw laten weten hoe die het doet :D
ja zal ik doen. ik zal m'n pa vragen of hij een paar foto's kan mailen als hij de camera heeft. woon niet meer bij hun. maar komt goed. en ik zal er vrijdag ook nog wel ff mee spelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou er dan mis wezen met een A40? Maar idd, het is weer eens wat anders. Een A40 heeft iedereen al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 16:16
Als je een beetje bij de duitse grens woont of mensen daar kent, moet je naar de duitse mediamarkt gaan, die hebben de a100 voor 199€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand toevallig de fuji Fine Pix 2800z???
zoja, dan hoor ik graag hoe hij bevalt en kun je dan misschien ook een paar pics posten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Op zondag 09 juni 2002 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
wat zou er dan mis wezen met een A40? Maar idd, het is weer eens wat anders. Een A40 heeft iedereen al :D
nou helemaal niks denk :D
Maar iedereen schijnt een Canon A40 te willen hebben, terwijl de nieuwe Olympus C-220 die net nieuw uit is, hier dus nog niet in de winkel ligt, vergelijkend is met de A40
En de prijs van de C-220 is een stuk lager wat ook wel ff meeteld voor mij.
Ik ben benieuwd wat er geschreven wordt over de C-220 over een maand of 2.
Want het schijnt een camera te zijn, die super goedkoop is voor wat ie levert en heeft
Vandaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja okee, ben ook wel benieuwd, maar ja.... Smart Media he.... erg kwetsbaar spul. En CF is sowieso voordeliger. SM is er niet in maten boven de 128 MB. Veelste weinig voor mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

is dat zo ?????dat sm minder is ?

nou maar ff zoeken in het forum alhier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:49 schreef taz10 het volgende:
is dat zo ?????dat sm minder is ?

nou maar ff zoeken in het forum alhier
het is maar net hoe je ermee omgaat. Gewoon zuinig zijn op je spullen, dan kan er niet zoveel mis gaan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

precies
Ik heb van alles zitten lezen , maar heb geen enkele post gevonden waaruit blijft dat sm minder is dan cf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 22:31 schreef taz10 het volgende:
precies
Ik heb van alles zitten lezen , maar heb geen enkele post gevonden waaruit blijft dat sm minder is dan cf :D
weet jij het misschien? M'n pa heeft dus de olympus c220zoom gekocht. Maar nu wil ik er ook een kopen. Heb nog helemaal geen fototoestel en ik ga dit jaar naar kroatie op vakantie, dus is wel mooi als ik een toestel heb, dan maar meteen een digi. Maar ik zit nu te twijfelen tussen een fuji Fine Pix 2800z en Canon A40. Die fuji heeft een 6x optische zoom, die canon maar 2 of 3. Welke is beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad waar dat als je maar zuinig bent op je spullen, dat het niet zoveel uitmaakt dat SM kwetsbaarder is dan CF. Blijft het financiële argument. Sowieso is CF goedkoper dan SM, en daarbij, Sm gaat maar tot 128 Mb. Maar dat had ik al aangehaald geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Heeft er hier iemand ervaring met de c-220 van olympus?
dus zoals eerst werd voorgesteld..

EVentueel foto's/filmpjes?

[edit]

120 --> 220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
ff over die prijzen van CF en SM, misschien als je ze bij Dixons haalt ofzo. Maar ik heb toevallig de afgelopen tijd 1x SM 128 mb en 1x CF 128 mb gehaald, en ze waren allebei 85 euro, dus het is maar net welke winkel je uitkiest he

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Op zondag 09 juni 2002 22:34 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

weet jij het misschien? M'n pa heeft dus de olympus c220zoom gekocht. Maar nu wil ik er ook een kopen. Heb nog helemaal geen fototoestel en ik ga dit jaar naar kroatie op vakantie, dus is wel mooi als ik een toestel heb, dan maar meteen een digi. Maar ik zit nu te twijfelen tussen een fuji Fine Pix 2800z en Canon A40. Die fuji heeft een 6x optische zoom, die canon maar 2 of 3. Welke is beter??
ik heb heel wat reviews afgelezen en zat ook tussen die twee te twijfelen, maar ik denk dat je beter voor de Canon kunt gaan.... Schijnt betere foto's te maken in het donker... en die zoom..tsja.. wanneer gebruik je dat nou? ik iig niet... 8-)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Op dinsdag 11 juni 2002 15:30 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

ik heb heel wat reviews afgelezen en zat ook tussen die twee te twijvelen, maar ik denk dat je beter voor de Canon kunt gaan.... Schijnt betere foto's te maken in het donker... en die zoom..tsja.. wanneer gebruik je dat nou? ik iig niet... 8-)
Voor mij is die zoom juist heel belangrijk...

Ik zit dus ook te twijfelen tussen de volgende twee camera's:
- Canon Powershot A40
- Fuji 2800z

Het grote voordeel van die canon is dat je veel in kan stellen, maar hij heeft maar 3x zoom. En ik had eerst een Sony DSC-P50 (jammer genoeg is die spoorloos verdwenen ;() en die had ook maar 3x zoom. En dat is toch best wel weinig...
Die Fuji maakt hele mooie foto's, maar binnen en 's nachts schijnt hij een ramp te zijn. Daar schijnt die Canon dus weer vele malen beter in te zijn.

Ik ben er dus ook nog niet echt helemaal uit...

En ik hoor nu ook dat de levertijd van die Canon behoorlijk lang is... En ik moet toch binnen drie weken weer een nieuwe hebben :'(.

[edit]
Mmmm... de politie heeft m'n camera teruggevonden :( Nou mag ik toch geen nieuwe uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

die wat aan de dikke kant uitgevallen kodak camera's kunnen leuk zijn voor huis tuin en keuken gebruik maar hebben echt weinig functies voor als je toch wat meer wil.

zelf heb ik de dc3400, 8 maand terug gekocht voor 790 piek,
heeft wel 2 megapixel en 2x optische zoom, maar geen sluitertijd, dus in het donker heel lastig mooie foto's maken.
en ik heb het idee dat de camera trager ja echt heel traag aan het worden is met het opslaan van de foto's.
kwalitieit van foto's ben ik overigens wel goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Op dinsdag 11 juni 2002 15:30 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

ik heb heel wat reviews afgelezen en zat ook tussen die twee te twijvelen, maar ik denk dat je beter voor de Canon kunt gaan.... Schijnt betere foto's te maken in het donker... en die zoom..tsja.. wanneer gebruik je dat nou? ik iig niet... 8-)
Ach ja, de Canon is ook maar zo'n 70 euro duurder (150 piek)
dus voor is het de olympus geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op dinsdag 11 juni 2002 21:02 schreef taz10 het volgende:

[..]

Ach ja, de Canon is ook maar zo'n 70 euro duurder (150 piek)
dus voor is het de olympus geworden
Welke?

ik heb, na die inkoop actie in elkaar zien storten, de c-220 besteld voor 281 euro met 64 Mb SM erbij voor 44 euro (merk olympus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op dinsdag 11 juni 2002 21:16 schreef Mir het volgende:

[..]

Welke?

ik heb, na die inkoop actie in elkaar zien storten, de c-220 besteld voor 281 euro met 64 Mb SM erbij voor 44 euro (merk olympus).
Wanneer denk je hem te hebben? hoelang is de levertijd? en waar heb je hem besteld?
Ik moet de camera voor 29 juni hebben :( dus ik denk haast ook wel dat ik voor de olympus ga....
Wil je ff vertellen als je hem hebt hoe de camera bevalt?? ff paar foto's posten etc.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op dinsdag 11 juni 2002 21:39 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

Wanneer denk je hem te hebben? hoelang is de levertijd? en waar heb je hem besteld?
Ik moet de camera voor 29 juni hebben :( dus ik denk haast ook wel dat ik voor de olympus ga....
Wil je ff vertellen als je hem hebt hoe de camera bevalt?? ff paar foto's posten etc.
Serieus denk ik hem in 1 week te hebben eigenlijk :)
De winkel zelf zegt 1 a 2 dagen, daar geloof ik dan niet in ;)
heb hem bij Foto-Video-Shop besteld.

En ja hoor dat wil ik best wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

Op dinsdag 11 juni 2002 22:22 schreef Mir het volgende:

[..]

Serieus denk ik hem in 1 week te hebben eigenlijk :)
De winkel zelf zegt 1 a 2 dagen, daar geloof ik dan niet in ;)
heb hem bij Foto-Video-Shop besteld.

En ja hoor dat wil ik best wel doen!
Ik kreeg net weer een mailtje dat de camera pas eind juni leverbaar is (Foto-Video-shop) :( En ik moet hem voor 7 juli hebben. (Vakantie enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ik heb zelf de Fuji FinePix 2800 Zoom besteld.
Is een 2 megapixel camera met 6 x optische zoom.
Als je die vergelijkt met een A40 van Canon bijvoorbeeld, heeft de Fuji vor mij meer waarde, maar dat is naturlijk heel persoonlijk.
Maar een beetje leuke zoom is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 10:58 schreef apereet het volgende:
Als je die vergelijkt met een A40 van Canon bijvoorbeeld, heeft de Fuji vor mij meer waarde, maar dat is naturlijk heel persoonlijk.
waar heb je hem besteld als ik vragen mag en heb je hem al??
misschien ook wel belangrijk, de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op woensdag 19 juni 2002 10:58 schreef apereet het volgende:
...misschien is het ook wel handig goede foto's in het donker te kunnen maken 8-) ...en dat kan jou 2800z nou net weer niet zo goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag en heb je hem al?? Misschien ook wel belangrijk, de prijs?

Heb heb nu een weekje ongeveer en besteld bij Konijenberg voor 425 euro.
Bevalt goed, moest even wennen aan het formaat, het is een vrij klein cameraatje maar dan in het vierkant. Ik moest even zoeken naar de best grip, want stil houden bij 6 x zoom valt best tegen.

...misschien is het ook wel handig goede foto's in het donker te kunnen maken ...en dat kan jou 2800z nou net weer niet zo goed....

Is inderdaad wat lastig, maar dat is een persoonlijke afweging die je maakt en van te voren goed bedenken wat je er mee wilt doen. Er zit een forced flash op dus je kan wel aardig fotoos maken in huis, buiten zal wat moeilijker worden, (heb het nog niet geprobeerd) maar ik zal het niet zoveel doen, vandaar dat ik voor de fuji gekozen heb.

Ik had ook geen zin om 6 weken op een A40 te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuji 2600Z. 350 euro ongeveer kost die.
mijn eerste pics met deze cam:
homepage.kub.nl/~s556505/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 23:29
* Cootje heeft olympus C220 besteld.
Is alleen nog niet binnen, dus nog effe geduld. Zodra ik hem heb, zal ik wat pics posten :D Persoonlijk lijkt me deze cam een heel aardig dingetje voor niet te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op maandag 24 juni 2002 13:21 schreef apereet het volgende:

Is inderdaad wat lastig, maar dat is een persoonlijke afweging die je maakt en van te voren goed bedenken wat je er mee wilt doen. Er zit een forced flash op dus je kan wel aardig fotoos maken in huis, buiten zal wat moeilijker worden, (heb het nog niet geprobeerd) maar ik zal het niet zoveel doen, vandaar dat ik voor de fuji gekozen heb.

Ik had ook geen zin om 6 weken op een A40 te wachten ;)
tja voor mij maakt die 6 weken niet zo heel erg veel uit.... want de bedoeling is de camera o.a. ook te gaan gebruiken in discotheken en café's...en dan is een goede flits wel vereisd......en tsja 6x zoom is leuk maar niet nodig voor mij..duzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

De gloed nieuw Olympus c-300 ofwel d-550
is volgens Dave van imaging resource een super topper in zijn prijsklase.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D550/D55A.HTM

Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D550/ZD55A.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D550/ZBACK.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D550/ZTOP.JPG

kosten deze in Nederland: circa 420 !!!
http://www.tweakers.net/pricewatch/30293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Heeft die Olympus ook die ASA instellingen zoals de Canon? Inderdaad best een leuke camera (Die C300z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
De D-550z is een 3,3 miljoen pixel camera met handmatige iso instellingen van 100, 200 en 400. Hij heeft ook nog een Video Out! En eet dagelijks 4 AA batterij'tjes.

Hij kost bij Foto Video Shop € 419,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op dinsdag 25 juni 2002 20:31 schreef wout-hugo het volgende:
De D-550z is een 3,3 miljoen pixel camera met handmatige iso instellingen van 100, 200 en 400. Hij heeft ook nog een Video Out! En eet dagelijks 4 AA batterij'tjes.

Hij kost bij Foto Video Shop € 419,-
Waardige tegenstander van de A40? Ik word echt gek, wil graag die A40... Maar wel een beetje snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Op dinsdag 25 juni 2002 20:45 schreef SuB-Gold het volgende:

[..]

Waardige tegenstander van de A40? Ik word echt gek, wil graag die A40... Maar wel een beetje snel :)
IMHO is ie de A40 sterk voorbij... op papier iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op dinsdag 25 juni 2002 22:04 schreef Oxie het volgende:

[..]

IMHO is ie de A40 sterk voorbij... op papier iig :)
Die ISO instellingen van de A40 zijn instelbaar, die van die C300z ook? Ik zie wel Auto (100-400), maar bij de de A40 staat er, Auto - 50,100,200,300,400. Heeft de A40 dan nu andere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Zijn er al mensen met een c-220?

Ik heb zelf een mail gekregen dat het waarschijnlijk eind juni wordt... Dus nog een paar dagen wachten? Ik verwacht vandaag een nieuwe mail met nieuwe informatie van die winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op woensdag 26 juni 2002 11:53 schreef Mir het volgende:
Zijn er al mensen met een c-220?

Ik heb zelf een mail gekregen dat het waarschijnlijk eind juni wordt... Dus nog een paar dagen wachten? Ik verwacht vandaag een nieuwe mail met nieuwe informatie van die winkel!
Kun je bij die Olympus c220 ook die ISO instellingen handmatig instellen, zoals bij de A40, is niemand die dit weet?

Ik heb net met Olympus gebelt, beide camera's C220 en C300 kunnen de iso-instellingen handmatig ingesteld worden, net zoals die van de Canon. Dus ik denk dat ik ook eens ga kijken of misschien die C300 een leuk idee is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Ik zit op m'n werk maar is het veel moeite ze te bellen?

Aangezien ik wel wat zekerheid over die leverdatum wil hebben..

of heb je het toevallig al gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op woensdag 26 juni 2002 13:19 schreef Mir het volgende:
Ik zit op m'n werk maar is het veel moeite ze te bellen?

Aangezien ik wel wat zekerheid over die leverdatum wil hebben..

of heb je het toevallig al gevraagd?
Nou ik heb dit nummer gebelt, 0080067108300 (raar nummer) en zij hebben me dat verteld. Alleen leverdatum niet! Niet gevraagd!

BTW, ik had ook vanuit werk gebelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Digital Camera For Sale
DSC-P1

Resolution 2048 X 1536
Megapixel: 3.34megapixel
Colordepth: 24bit
Lens: 39mm - 177mm
Optical Zoom: 3x
Digital Zoom: 6x
Focus: Automatic
Display: LCD, Optical
Can record movies: Yes
Memory: 128MB
Medium: MemoryStick Sony
Interface: USB
Weight: 260gr
Size: 54x113x44 (very small)

This camera is 4 months old, it makes wonderful pictures with special effects like sepia, solarize, B&W, Close-ups etc. Feel free to ask me for any picture examples.
current new price of this camera is: 780 Euro.
I sell it for 500 Euro, Extra's are: 2 LI-ION Battery and 32mb memory card., special protection case for camera protection, included in price

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/bd7a4effd60c4826c12568ae00331e74/74dc43da53559316c12569ab006a75d9/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Hij gaat weg wegens aanschaf van spiegelreflax cam! :)

mailen kan naar: mail@incognitoweb.net

Vragen, ga je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele uren de eigenaar van een Minolta Dimage S304 voor 499 Euro :)
Mediamarkt Duitsland (woon ik vlakbij)
De S404 kostte 689 Euro.

Na weken lopen twijfelen en werkelijk elk merk en type overwogen had heb ik de knoop doorgehakt en een relatief
eenvoudig en goedkoop toestel gekocht waar ik veel goede dingen over gehoord had. Als fotografie een hobby gaat worden kan ik altijd nog verder kijken, voor de vakantie en dagtripkiekjes voldoet hij meer dan genoeg.

En nu ga ik er verder mee spelen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een canon A40 gekocht voor 480 euro inclusief extra 128 mb geheugen en extra batterijen (4 x nimh 1600 batterijen inclusief lader)
niet duur dacht ik toch?
morgen nog voor iemand anders een S30 halen daar, kost daar 750 euro inclusief 128 mb geugen extra!
Dus vanaf morgen kan ik ook lekker spelen!

edit:

lader voor de batterijen er ook bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb zelf net een Sony dsc-p71 gekocht. Ben tot nu toe erg tevreden, hij heeft optische zoom, is redelijk compact en werkt op ni-mh batterijen.
Op dp-review zijn ze er ook positief over. Hij was €500 euro inclusief 128 mb, dat was NY. Maar in Nederland koop je hem zonder extra's nu ook al voor €488.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 16:54 schreef __Ted__ het volgende:
ik heb vandaag een canon A40 gekocht voor 480 euro inclusief extra 128 mb geheugen en extra batterijen (4 x nimh 1600 batterijen inclusief lader)
niet duur dacht ik toch?
morgen nog voor iemand anders een S30 halen daar, kost daar 750 euro inclusief 128 mb geugen extra!

edit:

S40 was bij Mediamarkt 699 Euro....het overwegen waard lijkt me zo.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 17:05 schreef Farmer22 het volgende:

[..]

S40 was bij Mediamarkt 699 Euro....het overwegen waard lijkt me zo.. :?
das wel zo, dan komt ie op een 780 euro inclusief 128 mb denk ik. ff kijken waar de mediamarkt allemaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Welke zou ik nu pakken, aanbieding bij Mediamarkt Duitsland, Sony DSC-P50 349€
Is de camera goed of is die slechter als de Canon A40? Iemand een idee? Of het verschil tussen die P50 en P51? Please iemand met ervaringen over die Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Op donderdag 27 juni 2002 16:54 schreef __Ted__ het volgende:
niet duur dacht ik toch?

edit:

Mediamarkt?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 00:40 schreef Inge het volgende:

[..]

Mediamarkt?
nee, foto bouw in arnhem (presikhaaf, tegenover bakker bart :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de A40 en de Olympus C-220. Ze hebben dezelfde specificaties. Voordeel van de A40 is dat de er veel handmatig kan worden ingesteld. Voordeel van de Olympus is zijn compactheid.

Heeft iemand ervaringen met de C-220 in het donker? Dus of de flits goed werkt? Wil'm nl. ook gebruiken voor op feestjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
A40 for sure man
A40 is de instellingen koning in zijn prijsklasse. So what zou je zeggen. Nou reken d'r maar op dat je een beetje aan de instellingen wil klote nadat je de cam een tijdje hebt. heb ik ook gehad. Een simpele cam gekocht en na een tijdje merk ik dat deze niet genoeg opties bied. Nu ga ik een andere kopen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb me vrijdag de Sony DSC-P51 gekocht! Voor 399 bij de MediaMarkt in Duitsland! Vanmorgen kijk ik in de krant en ontdek ik dat hij nu voor 299 te koop is. Godver das balen! Ik ga ook zeker nog even bellen om te informeren of er nog wat te regelen valt...
Over de camera zelf, ben ik zeer tevreden, is mijn eerste. Heb al 64mb stick erbij gekocht voor 50 (er zat standaard 16mb bij) en de GP Powerbank wil ik ook gaan kopen, alleen weet ik nog niet welke!?
Foto's zijn van goeie kwaliteit, instellingen zijn ook wel interesting, maar dat zal ik met mijn pa wel uitvinden (die heeft wel genoeg verstand van foto camera's), dus ik hoop veel speelplezier te beleven >:)

Enne, dat geld is al goedgekomen, ben langs geweest en kreeg meteen mijn 100 retour, wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 12:45 schreef SuB-Gold het volgende:
Ik heb me vrijdag de Sony DSC-P51 gekocht! Voor 399 bij de MediaMarkt in Duitsland! Vanmorgen kijk ik in de krant en ontdek ik dat hij nu voor 299 te koop is. Godver das balen! Ik ga ook zeker nog even bellen om te informeren of er nog wat te regelen valt...
Over de camera zelf, ben ik zeer tevreden, is mijn eerste. Heb al 64mb stick erbij gekocht voor 50 (er zat standaard 16mb bij) en de GP Powerbank wil ik ook gaan kopen, alleen weet ik nog niet welke!?
Foto's zijn van goeie kwaliteit, instellingen zijn ook wel interesting, maar dat zal ik met mijn pa wel uitvinden (die heeft wel genoeg verstand van foto camera's), dus ik hoop veel speelplezier te beleven >:)

Enne, dat geld is al goedgekomen, ben langs geweest en kreeg meteen mijn 100 retour, wat een service!
zoals ik al in het vorige topic al zei (post je het overal >:)) mooi man, jij weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 12:27 schreef Yilkee het volgende:
A40 for sure man
A40 is de instellingen koning in zijn prijsklasse. So what zou je zeggen. Nou reken d'r maar op dat je een beetje aan de instellingen wil klote nadat je de cam een tijdje hebt. heb ik ook gehad. Een simpele cam gekocht en na een tijdje merk ik dat deze niet genoeg opties bied. Nu ga ik een andere kopen.
Ergens anders zag ik dat de C-220 ook uitgebreid handmatig instelbaar is. Bovendien is deze zo'n 100 euro goedkoper dan de A40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik ben een beetje op zoek gegaan naar digicams, nu heb ik een aantal van die dingen gevonden die wel leuk lijken, daarvan nog een paar weggestreept en nu blijf ik zitten met eigelijk 2 cams namelijk de
Olympus c300 Zoom
en sony DSC P71

en nu hoop ik op advies :+
als iemand misschien ideen heeft over welke ik beter kan nemen of een idee voor nog een andere cam, ik sta open voor suggesties :)
Als het kan AUB wel een motivatie warom de ene een beter keuze is dan de andere :)

Eigen gedachten: De olympus is goedkoper, en aangezien ze kwa specs voor mij wel op elkaar lijken is dit misschien de betere keuze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Ook ik wil een (nieuwe) digicam. Nu heb ik een geweldige Agfa CL20 1.2 mpixel, maar de kwaliteit daarvan is op z'n zachts gezegd niet super ;)

Ik zit nu na te denken over de Canon Powershot A40 omdat ik goede berichten heb gelezen over deze cam. Ik wil hem vooral gebruiken voor HTK-fotografie, als vervanging van mijn gewone camera. Verder zou het zeer prettig zijn als ie een goed te gebruiken is voor macro-fotografie.

Afdrukken van foto's doe ik gewoon in 10x15, dus 2mpix lijkt me wel voldoende (toch?).

Als iemand op-, aanmerkingen of een alternatief weet hou ik me aanbevolen :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op maandag 15 juli 2002 15:51 schreef Wokschotel het volgende:
Ook ik wil een (nieuwe) digicam. Nu heb ik een geweldige Agfa CL20 1.2 mpixel, maar de kwaliteit daarvan is op z'n zachts gezegd niet super ;)

Ik zit nu na te denken over de Canon Powershot A40 omdat ik goede berichten heb gelezen over deze cam. Ik wil hem vooral gebruiken voor HTK-fotografie, als vervanging van mijn gewone camera. Verder zou het zeer prettig zijn als ie een goed te gebruiken is voor macro-fotografie.

Afdrukken van foto's doe ik gewoon in 10x15, dus 2mpix lijkt me wel voldoende (toch?).

Als iemand op-, aanmerkingen of een alternatief weet hou ik me aanbevolen :)
Voor HTK fotografie is de Sony DSC-P71 een goede cam, gewoon point&shoot, je kunt daarnaast niet zoveel instellen als bij de A40, maar dat wil je voor HTK fotografie ook niet.
Verder als je op 10*15 wilt afdrukken is 2mpix goed genoeg ja. Maar wat ik heb gemerkt is dat 3 mpix ook niet gek is als je achteraf de foto nog bewerkt voordat je hem laat afdrukken. En dan doel ik op knippen, als je 3 mpix hebt kun je het beste deel uit de foto "knippen" en hem nog steeds met goede kwaliteit laten afdrukken, met 2 mpix lukt dat niet. Dan kun je zeggen dat je met een digicam elke foto meteen goed kunt nemen, omdat je resultaat meteen ziet, maar dat is niet helemaal waar, niet elke foto kun je 2 keer nemen! En je hebt vaak ook geen zin om elke foto te nemen totdat ie perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 10:09
Ik wil een Digicam aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer,
daarom had ik de volgende eisen

-minimaal 2.1 mp (daar zat ik zo aan te denken)
-de kiekjes moeten binnenshuis er zeer goed uitzien
-macro mode
-optische zoom
-auto usb interface
-ik zou er graag ook van die nachtfoto's mee willen maken ( sluitertijd 2sec+ )
-er moet schoefdraad opzitten voor een statief
-hij moet degelijk gebouwd zijn want ik laat nogal eens iets vallen ;)
-hij moet ook niet al te groot zijn
-budget zo rond de 300 euro

weet iemand hier een aanrader :?

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
olympus c-220 mischien, maar helaas hij is op dit moment zeer slecht leverbaar. Ik heb hem een week of 5 geleden besteld, en nog steeds niet leverbaar.

Voor een goede review van de c-220/d-520 met foto,s en filmpje kun je hier kijken: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/d520.html
Heb hem zelf ook besteld, maar dus nog niet binnen.

andere reviews of informatie:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D520/D52A.HTM

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/details.cfm?id=C-220ZOOM

http://www.olympus-nederland.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=C-220ZOOM

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Okay... Ik ben er bijna uit: het wordt de A40. Nu alleen nog de accessoires:

• Tasje (Welke?)
• Accuset 1800 mAh/1,25V + Lader
• CompactFlash 128 Mb (Dane-Elec)

Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 09:31 schreef Wokschotel het volgende:
Okay... Ik ben er bijna uit: het wordt de A40. Nu alleen nog de accessoires:

• Tasje (Welke?)
• Accuset 1800 mAh/1,25V + Lader
• CompactFlash 128 Mb (Dane-Elec)

Vergeet ik nog iets?
Ja dat hij pas begin augustus weer leverbaar is :)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 juli 2002 10:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ja dat hij pas begin augustus weer leverbaar is :)

>:)
:'( ;)

Ach, ik heb hem toch niet zoveel eerder nodig. Bovendien, waarschijnlijk is ie wel eerder leverbaar. Ik heb er niet zo'n haast mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik op vakantie gaat wil ik eigenlijk nog een leuke digitale fotocamera, maar welke moet ik nu nemen?
Ik heb al gezocht met de search en heb een hoop kunnen vinden, maar tijden veranderen snel en de topics zijn al weer wat ouder of het was niet echt hetgeen wat ik zocht.

Mijn oog is gevallen op de volgende camera's

Nikon Coolpix 2000
Canon Powershot A100 / A200 / A30 / A40
Fuji Finepix A101 / A201

Ik weet het... het loopt soms wat uiteen, want de ene heeft 1.2 MP en de ander 2 MP terwijl ze verder dezelfde gelijkenissen vertonen.

De Canon A40 valt eigenlijk een beetje buiten m'n budget, maar als iemand echt met een goede reden kan zeggen dat ik deze keus moet maken... wie weet

Graag zou ik wat reacties en of opmerkingen willen horen over deze modellen of misschien wel een ander.

Om eerlijk te zijn valt mijn oog het meest op de Nikon Coolpix 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 19 juli 2002 01:48 schreef Tubbietje het volgende:

De Canon A40 valt eigenlijk een beetje buiten m'n budget, maar als iemand echt met een goede reden kan zeggen dat ik deze keus moet maken... wie weet
Ik heb de A40 besteld (levertijd 2 tot 3 weken) vanwege de goede reviews, de specificaties en bovenal de plaatjes die hier te vinden zijn. Het gaat mij erom dat ik een camera waarbij je een hoop kunt instellen maar ook een camera waarmee je op de automatische piloot foto's kunt maken. Volgens mij is een A40 wat dat betreft echt value for money!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op vrijdag 19 juli 2002 01:48 schreef Tubbietje het volgende:
Voordat ik op vakantie gaat wil ik eigenlijk nog een leuke digitale fotocamera, maar welke moet ik nu nemen?
Ik heb al gezocht met de search en heb een hoop kunnen vinden, maar tijden veranderen snel en de topics zijn al weer wat ouder of het was niet echt hetgeen wat ik zocht.

Mijn oog is gevallen op de volgende camera's

Nikon Coolpix 2000
Canon Powershot A100 / A200 / A30 / A40
Fuji Finepix A101 / A201

Ik weet het... het loopt soms wat uiteen, want de ene heeft 1.2 MP en de ander 2 MP terwijl ze verder dezelfde gelijkenissen vertonen.

Graag zou ik wat reacties en of opmerkingen willen horen over deze modellen of misschien wel een ander.

Om eerlijk te zijn valt mijn oog het meest op de Nikon Coolpix 200.
Misschien valt een Olympus C-220 ook nog wel binnen je budget, ook wel leuk camera'tje! Alleen niet zoveel handmatig instellen als bij een A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb een mailtje gestuurd naar konijnenberg m.b.t. de Canon A-40. Ik kreeg de volgende reaktie terug.
hartelijk dank voor uw interesse in de powershot A-40.

Een zeer goede camera voor die prijs alleen op dit moment zeer moeilijk te leveren.

Wanneer je in die prijsklasse kijkt naar een andere camera kan je denken aan een fuji finepix 2800zoom. Een 6x zoom en een hele goede camera voor 425 euro. Een goedkopere camera voor die kwaliteit als de powershot A40 wordt moeilijk ( alleen de fuji 2600zoom is goedkoper en is van dezelfde kwaliteit als de 2800zoom alleen veel mindere zoom mogelijkheid). De beide fuji camera's zijn wel op voorraad en voor meer informatie kunt u hiervoor naar de fuji site gaan.

Bij de A40 zit geen acculader en deze moet er dan bijgekocht worden. Je kan hierbij denken aan een accuset + lader, dat zijn 4 batterijen met 1800mAh en een snellader. Deze kost 28,80.
Wat zijn de bevindingen van de Fuji 2600 en 2800zoom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Op vrijdag 19 juli 2002 16:02 schreef Hurricane het volgende:
Heb een mailtje gestuurd naar konijnenberg m.b.t. de Canon A-40. Ik kreeg de volgende reaktie terug.
[..]

ejj....hurrie

161 meningen over de 2600Z [url="http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=fuji_finepix2600z"]hier[/url] (engels)

2 mening over de 2600Z [url="http://www.dfip.nl/cgi-bin/caminfo.pl?mode=score&ID=209"]hier[/url] (nederlands)

[url="http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2600-review/index.html"]finepix 2600z review 1[/url]
[url="http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji2600.html"]finepix 2600z review 2[/url]
[url="http://www.imaging-resource.com/PRODS/F2600/F26A.HTM"]finepix 2600z review 3[/url]

--------------------

183 meningen over de 2800Z [url="http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=fuji_finepix2800z"]hier[/url] (engels)

1 mening over de 2800Z [url="http://www.dfip.nl/cgi-bin/caminfo.pl?mode=score&ID=213"]hier[/url] (nederlands)

[url="http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix2800-review/index.html"]finepix2800z review 1[/url]
[url="http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/fuji2800.html"]finepix2800z review 2[/url]
[url="http://www.imaging-resource.com/PRODS/F2800/F28A.HTM"]finepix2800z review 3[/url]

--------------------

Ik ben te goed voor deze wereld ;)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Na lang zoeken had ik mijn zinnen gezet op de A40 vanwege de lange sluitertijd (15sec) en dat je veel dingen zelf kon instellen.
Weet iemand een digicam die minstens zo goed is en niet veel duurder is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op vrijdag 19 juli 2002 17:49 schreef E-MANs het volgende:
Na lang zoeken had ik mijn zinnen gezet op de A40 vanwege de lange sluitertijd (15sec) en dat je veel dingen zelf kon instellen.
Weet iemand een digicam die minstens zo goed is en niet veel duurder is :?
Koop gewoon een Olympus C-300 met 3,3 megapixels!
Prima camera en voor 377 euro bij [url="http://www.photoshoppingcenter.de"]PhotoShoppingCenter.de[/url]! En op voorraad!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op vrijdag 19 juli 2002 18:04 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

Koop gewoon een Olympus C-300 met 3,3 megapixels!
Prima camera en voor 377 euro bij [url="http://www.photoshoppingcenter.de"]PhotoShoppingCenter.de[/url]! En op voorraad!! >:)
mja de 2 dingen die ik goed vond aan de A40 heeft deze cam niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op vrijdag 19 juli 2002 16:02 schreef Hurricane het volgende:
[..]

Ik heb zelf de 2600z bevalt me prima!! op medium kwaliteit kan ik heel behoorlijke kwaliteit foto's maken. Zelfs ingezoomed met de optische zoom maak je nog behoorlijke foto's.

en hijs tegenwoordig al te krijgen voor zo'n 300 euro. (incl 2 baterijen en oplader)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op vrijdag 19 juli 2002 19:18 schreef E-MANs het volgende:

[..]

mja de 2 dingen die ik goed vond aan de A40 heeft deze cam niet........
jawel hoor, je kunt ook veel instellen bij de C-300!
Alleen kun je de sluitertijd maar tot 2 seconden instellen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.