Reality beats fiction by far!
Ik heb nu uiteindelijk nog het volgende rijtje over :
FujiFilm FinePix F601
Score @ megapixel.net = 8.6
Class: 3.3 megapixel,
Prijs @ tweakers = ¤ 532
Minolta S404
Score @ megapixel.net = 8.6
Class: 4.0 megapixel,
Prijs @ tweakers = ¤ 497
Olympus C-3020 Zoom
Score @ megapixel.net = 9.2
Prijs @ tweakers = ¤ 388
Sony DSC-P71
Score @ megapixel.net = 8.4
Prijs @ tweakers = ¤ 460
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de sony,niet al te groot, en het is een camera voor erbij. Heb namelijk ook nog een mooie spiegelreflex camera.
Maar met die sony zijn op dit moment wat leverings problemen als ik het zo begrepen heb.
Camera zal puur gebruikt worden om foto's te plaatsen op m'n website in aanmaak. En wil me natuurlijk zeker ook met het fenomeen macro-fotografie bezig gaan houden.
Welke zouden jullie mij adviseren ??
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
Verwijderd
Nou was 1 van de goedkoopste shops het duitse bedrijf digital Pear
Alleen wat is daar zo'n beetje de levertijd van?
Ik zou hem dan voor zaterdag in huis willen hebben omdat ik volgende week maandag op vakantie ga, alleen ben ik bang dat dat niet gaat.
Iemand een idee wat de leveringsduur is en of een andere zaak/site weet waar ik 1 van deze camea's goedkoop kan krijgen?
Thanx already
Verwijderd
ook ik ben opzoek naar mijn eerste digitale camera, prijs moet rond de 300 (of iets meer ) eurootjes liggen. Ik heb me er inmiddels aardig in verdiept, maar blijf bij een paar modellen zitten. Allereerst de Canon Powershot A40, ik de rest van dit topic is wel geblkeken dat mensen erg tevreden zijn met dit toestel. Optie twee is de Sony DSC-P51. Alhoewel Sony geen echt fotomerk is schijnt ook dit toestel goed te bevallen bij verschillende mensen. Probleempje is de relatief duure meoriesticks. Tenslotte doet de Fuij 2600 zoom nog mee. Ik kan echt niet kiezen, misschein dat jullie met kunnen helpen of suggesties hebben...
Verwijderd
Bij AH is de DX3900 van kodak in aanbieding voor maar 399, heb de camera nergens goedkoper gezien.
Verwijderd
Ik ben helemaal gek van vliegtuigen, en de digitale camera word dan ook gebruikt om vliegtuigen vast te leggen.
-Meestal ga ik vliegtuigen spotten op Schiphol, en wil ook fotows maken van de landingen an aproaches, en aangezien dit niet echt dichtbij is, vind ik de zoom optie wel BEHOORLIJK belangrijk. Maar ben echt totaal onbekend met de zoom, en heb ook geen verschillen kunnen zien. Hoeveel zoom moet ik minstens hebben?
-Heeft iemand voor mij een pic van hetzelfde voorwerp, eentje genomen met een optische zoom, en eentje genomen met een digitale zoom? (x zoom wel gelijk als het kan, tis om een indruk te krijgen) Ik wil niet dat als ik ga inzoomen (igg zover) dat ik niets meer van het vliegtuig zie
- Aangezien het woord megapixel heel vaak opduikt, dat meer beter is in kwaliteit van de foto, maar ik heb dus nog geen 1 beeld gezien
Interesse in de A40 en de C220 is groot, maar ik weet niet of 2megapixel genoeg is, en ik weet ook niet of de zoom genoeg is.....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
wat voor mij belangrijk is :
Zoom
En de scherpte van de foto.
Moet goed zijn in zowel pikke donker als in fel daglicht.
Ik ben totaal nOOb op dit gebied, iemand een advies, mijn budget ligt natuurlijk tussen het bedrag van het topic onderwerp
ik twijfel tussen die en:RedScorpion schreef op 22 juli 2002 @ 17:14:
Sony DSC-P71
Score @ megapixel.net = 8.4
Prijs @ tweakers = ¤ 477
Olympus C300Z(oom)
nog niet getest op megapixel.net
prijs @ tweakers = € 377
meer info: http://www.olympus-nederl...mg/intro.cfm?id=C-300ZOOM
Ik zoek een compacte camera, 3 megapixels, en mogelijkheid om een stukje film op te nemen. Zo rond de 400/450 euro. goeie kwaliteit en goeie macro.
iemand nog tips/aanraders ? welke is het beste voor z'n geld ?
Geniet maar tweak met mate
Verwijderd
- fuji a101
- olympus c-120
- powershot A100
welke geeft de beste fotos en heeft veel functies? en kan je bij allemaal de sluitertijd ed. instellen?
Verwijderd
Zoom moet goed zijn
En de scherpte van de foto. 3.3 mega of meer
Moet goed zijn in zowel pikke donker als in fel daglicht
Tnx
Mijn oog valt op:
Kodak DX4900
Opmerkingen erover?
Verwijderd
Het is een 2.0Mpix camera,. mijn vraag is of dit een beetje een leuke camera is. Misschien dat iemand er hier 1 heeft.. en zijn ervaringen kan posten
Ik zou voor de Sony of de Fuji gaan... Vind vooral de Fuji een supermooie camera en Sony vanwege de mogelijkheid om 3:2 foto's te maken.RedScorpion schreef op 22 juli 2002 @ 17:14:
Zo ook druk bezig met het vinden van een goede, maar niet al te dure digi.
Ik heb nu uiteindelijk nog het volgende rijtje over :
FujiFilm FinePix F601
Minolta S404
Olympus C-3020 Zoom
Sony DSC-P71
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de sony,niet al te groot, en het is een camera voor erbij. Heb namelijk ook nog een mooie spiegelreflex camera.
Camera zal puur gebruikt worden om foto's te plaatsen op m'n website in aanmaak. En wil me natuurlijk zeker ook met het fenomeen macro-fotografie bezig gaan houden.
Welke zouden jullie mij adviseren ??
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik zoek dus een cam waarmee ik in discotheken scherpe pics kan schieten (dus int donker moet hij goed zijn). Verder wil ik het gebruiken om bij bedrijven pics te nemen ivm webdesign en natuurlijk als kiekjes camara moet ie goed zijn. Geen echt hoge eisen (behalve de eerste dan
Mijn budget ligt tussen 300 a 400euro, de Canon Powershot A40 lijkt me wel wat, de Fuji Finepix 2800Z ook alleen die scheen int donker slecht te zijn.
Nog een vraagje : wat houdt dat Macro in ?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
super dichtbij; als je bloemetjes of insecten fotografeert.
Wise enough to play the fool
vandaar al die topics met die beesjes enzowteacher schreef op 01 september 2002 @ 17:36:
[...]
super dichtbij; als je bloemetjes of insecten fotografeert.
Ik heb specs van de hollandse site maar ook van een duitse site, die verschillen nogal wat.
Holland:
===========4.1 megapixels 'medion md 9700'
2x digitaal zoom
eenvoudige aansluiting via de
USB-interface
4.5 cm. LCD-kleurenscherm
32 Mb Compact Flash geheugenkaart
voor het opslaan van max. 600 foto's,
afhankelijk van resolutie
macrofunctie voor extreme
close-ups
automatische flits en belichting
incl. o.a.: videokabel, oplaadbare
batterijen,
oplaadapparaat, netadapter,
USB-kabel, zelfontspanner
En dan nu de duitse (in het duits off course) met enig commentaar erbij
===================================================
4,1 Millionen Pixel
Ricoh Zoomobjektiv manuell 3 – Fach, entspricht 38-114mm mein KB (NL zegt hier nix over)
Digitalzoom bis zu 500 Fach (500 keer digitale zoom? Kan dat?)
Einzelbild,Serienbild, Multibild mit 16 Aufnahmen,Selbstauslöser
Objektiv mit 9 Linsen in 6 Gruppen
Macro –Naheinstellbereich ab 0,08m ( 4x6 cm Formatabbildung )
Monitor 1,8“ TFT color LCD mit 220 x 220 Pixel (4,5 centimeter)
Eingebautes Blitzgerät
Videoausgang
PC-Schnittstelle
32 MB Speicherkarte
Er worden ook standaard cd's enzo geleverd.
Dit alles voor een nette prijs van €389,-
Ik wilde hem gaan halen. Iemand meer info hierover.
Dus heb je hem al, show us a plaatje of vertel goed nieuws
1337 camera bij Aldi
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
Anyone?Scipionyx schreef op 01 september 2002 @ 16:50:
Ik zoek een redelijke camera voornamelijk bedoeld voor het fotograferen voor textures. Is die Olyumpus 220 een goede keus?
/quote
Toevoeging: Budget zo'n 250E max
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Verwijderd
Op zich niet veel geld voor die cam met die specs.
Naar mijn mening de nadelen:
Geen optische zoom
Geen TV-out
Voor de rest is het een goede 2 MP cam voor dat geld (Lijkt mij!).
Heeft er iemand pics van deze cam online staan of eventueel ervaringen.
]dit topic [/url] geplaatst maar helaas had ik nog geen reacties er op gekregen dus nu hoop ik hier wat meer reacties te krijgen.
Wat vinden jullie van deze came
Zelf vind ik hem erg mooi, en ben hem dus ook van plan te kopen.( maar advies is altijd handig).
Bij de pricewatch is hij € 299,- .
Ik wil er hoofdzakelijk knappe foto's mee maken en af en toe wat simpels opnemen ( ideaal deze came toch
Kopen of zeg je nee, je moet deze ... hebben.

Specificaties
CCD 1/2.7", 2.11 miljoen vierkante pixels
Effectief voor beeld:2.0 miljoen pixels
Bestandsomvang 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Bestandstype JPEG (Exif 2.2), DPOF compatibel
Video: AVI, Motion JPEG (zonder geluid)
Opslagmedia xD Picture Card
Aantal opnamen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Mode 16MB 32MB 64MB 128MB 2M Fine ca. 620 kb 25 50 101 204 2M Normal ca. 390kb 39 79 159 319 1M 1280x960 ca. 320 kb 49 99 198 398 0,3M 640x480 ca. 130 kb 122 247 479 997 |
Maximum videoscenes
(zonder geluid)
1
2
3
| 16MB 32MB 64MB 128MB 320 X 240 1,5 min 3,1 min 6,4min 12,9min 160 X 120 5,0 min 10,1 min 20,2 min 40,6 min |
Objectief
Fujinon 3x zoom objectiefs,
vergelijkbaar met 38 - 114 mm op kleinbeeldcamera
Scherpstelbereik
60 cm ~ oneindig (Macro 10 - 80 cm)
Diafragma
F2,8-7,0( groothoek, F4,8-11,6 (tele) (automatisch ingesteld)
Zoeker
Helder beeld optische zoeker + LCD
Belichting
64 zone TTL meting, Programma AE, Belichtingscompensatie in manual stand
Gevoeligheid
Vergelijkbaar met ISO 100
Sluitertijden
1/2 ~ 1/2000 sec.
gecombineerd met mechanische sluiter
Wit balans
Automatisch Handmatig (Helder weer, Shaduw, 3 soorten TL.,gloeilampen)
Flits
Automatische flitsermet flits controle sensor
5 instellingen (auto,anti - rode ogen, bewust aan, bewust uit, slow synchro)
Effectief bereik ca 0,3-3,5m. (groothoek), ca. 0,6 - 3.0m. (tele)
LCD monitor
1.6" D-TFD LCD (60,000 pixels)
Digitale interface
USB
Voeding
2 x AA batterij, of AA Ni-MH accu
of lichtnetadapter AC-3V( optioneel)
Opnamen met volle batterijen
1
2
3
4
| LCD monitor aan LCD monitor uit ca. 200 AA alkaline ca. 300 AA alkaline ca. 300HR3UF ca. 400 HR3UF Ni-MH 1700 mAh Ni-MH 1700 mAh |
( overeenkomstig Fujifilm testcondities)
Afmetingen
97 ( B ), 63,9 ( H ), 34,3 ( D )
Gewicht
ca. 145 g. (exclusief batterijen)
Eigenschappen
*Zelfontspanner, 10 sec. vertraging
*Intelligente automatische belichting
*Wissen, alles / enkel beeld
*Beschermen
*DPOF (afdruk order) instelling
*Afspeel zoom
*Afspelen enkelbeeld en negen beelden
*xD Picture Card
Standaard toebehoren
*16MB xD Picture Card
*2 x AA Batterij
*Hand Riem
*USB kabel
*CD-ROM met:
*USB driver Windows '98/ME/2000/XP/XP Prof.
*USB driver Macintosh
*FinePix viewer
*Image Mixer voor FinePix
*Exif Launcher
*DP editor
*Nederlandse gebruiksaanwijzing voor camera en installeren.****
****Voor zover geleverd via Fujifilm Nederland of Fuji België

Hier nog een plaatje van het geheugen.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.
O en weet iemand hoe duur die 128 MB xD-picture Card is. die heb ik namlijk nog niet gevonden.

Anyone?Scipionyx schreef op 01 september 2002 @ 16:50:
Ik zoek een redelijke camera voornamelijk bedoeld voor het fotograferen voor textures. Is die Olyumpus 220 een goede keus?
/quote
Toevoeging: Budget zo'n 250E 299E max
Verwijderd
Iemand enig idee of dit een leuk toestelletje is?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
maar welke van deze 3 zou zo'n beetje de beste keuze zijn.. alle 3 hebben ze zo wat voordelen...
Kzou verder ook neit echt weten waar ik rekening mee moet houden, nog nooit zo'n ding gehad.. maar kwil iig geen troep in huis halen
hijs een beetje bedoelt om te hobby-en ... gewoon wat pics maken en kijken wat je met zo'n cam kan doen...
nog een edit:
ik denk dattik het beste voor die C-220 kan gaan, heb nog niet veel verstand van die dingen en fotograferen en ding is het goedkoopst, terwijl het een leuk beeld geeft...
tenzij iemand nu heel hard roept van "neeej" ofzo
of toch een a40 ...

Kijk je echter naar de overall performance da is het op die paar punten na een mooie redelijk simpele camera die echter wel wat trukjes nodig heeft om echt mooie foto's te maken (maar als je dat eenmaal doorhebt krijg je ook echt mooie foto's
Verwijderd

Is qua specs en prijs ook vergelijkbaar met genoemde camera's.
Tis best wel dringend want normaal ga ik dit weekend naar Topvision .
Het wordt ofwel een Coolpix 2500 ofwel een Digital Ixus V2 . Als iemand me even kan melden wat de beste keuze .
Verwijderd
Ik zou even kijken bij de div. reviews, maar de Ixus is echt veel mooier (Coolpix is net een speelgoed toestel). Waarschijnlijk kun je met de Ixus ook veel beter uit te voeten, want hij heeft handmatige instellingen voor de iso waarden, iets wat de Coolpix volgens mij niet heeft. Ook de sluitertijd is langer. Verder is de Coolpix met dat draaiende ding gevoeliger voor storing/vuil.Desolation Angel schreef op 24 september 2002 @ 22:34:
KICK
Tis best wel dringend want normaal ga ik dit weekend naar Topvision .
Het wordt ofwel een Coolpix 2500 ofwel een Digital Ixus V2 . Als iemand me even kan melden wat de beste keuze .
De Ixus V2 is wel een discontinued model & hij is denk ik duurder.
Kortom: Ixus! Waarom eigenlijk geen A40 meer? Te groot? Zou je willen vragen als je er heen gaat of ze de A40 al wel hebben? Je mag er dan wel een voor me mee nemen
Omdat ze bij Topvision de A40 niet in hun aanbod hebben en Duitsland is net dat ietsje te ver . Ik kan hem nog krijgen in de Fnac , maar dan kost ie verdomme 480€sjares schreef op 25 september 2002 @ 10:15:
[...]
Ik zou even kijken bij de div. reviews, maar de Ixus is echt veel mooier (Coolpix is net een speelgoed toestel). Waarschijnlijk kun je met de Ixus ook veel beter uit te voeten, want hij heeft handmatige instellingen voor de iso waarden, iets wat de Coolpix volgens mij niet heeft. Ook de sluitertijd is langer. Verder is de Coolpix met dat draaiende ding gevoeliger voor storing/vuil.
De Ixus V2 is wel een discontinued model & hij is denk ik duurder.
Kortom: Ixus! Waarom eigenlijk geen A40 meer? Te groot? Zou je willen vragen als je er heen gaat of ze de A40 al wel hebben? Je mag er dan wel een voor me mee nemen
Verwijderd
Verwijderd
2,14 mpixel
3x optische zoom
2,5 digizoom
klein compact cameratje..
€475 bij de mediamarkt..
wat vinden de tweakers van deze camera??
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
Voor mensen die geïnteresseerd zijn:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP2500/C25A.HTM
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp2500/page2.asp
nieuws: Nikon Coolpix 2500 digitale camera test
Zijn er mensen hier die deze camera hebben?! Graag ervaringen
[edit] ik ben net in het
Leeg
Iemand ervaring met deze camera ?
Verwijderd
http://www.digicamshop.nl/product/1762
Kent iemand dat ding? ik vind hem namelijk wel erg aantrekkelijk.
Leeg
Verwijderd
Ik heb op dit moment een Olympus 920-Zoom.
1.3Mpixel, 3x optische zoom.
Op zich prima ding, alleen ik wil meer....
iets hogere resolutie zoiezo, maar belangrijker: meer zoommogelijkheden, en meer instellen. Sluitertijden kan ik bv nu NIET instellen..
Iemand ervaring met bv Olympus C700-UZ (2.1mp, 10x optisch) of de C730-UZ (3mp, 10x optisch)?
Welke camera's hebben nog meer fatsoenlijke zoom? Of waar kun je losse lenzen opzetten?
Verwijderd
Waar verkopen ze die voor 300 euro???Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:25:
Ik lees het hele draadje niet, maar de Fuji Finepix 2800 is voor je pa de beste denk ik. Niet duur (300 euro?) 6x optische zoom...
Verwijderd
Koste me 615, in totaal.
- Ixus V2 (500)
- 128Mb Flash extra (55)
- 1 Accu extra (45)
- Tasje. (15)
- 2 jaar garantie (gratis)
- Niet ingevulde garantiebon (gratis)
- NL Handleiding toestuurd gekregen (gratis)
Niet heel goedkoop, in totaal.. maar de service bevalt me wel.
Zelf heb ik dus de Fuji finepix 1300 gehad.
Prima camera, alleen volgens mij een beetje zwakke flits, want foto's zijn altijd te donker.(behalve bij normaal daglicht) Daarom heb ik hem ook weggedaan want ik gebruik hem haast alleen maar in het donker.
Verder komen bijna altijd vlekken op de foto's, alsof je op de lens hebt zitten sproeien.
Maar dat kun je wel verhelpen door elke keer als je foto maakt ff goed te poetsen op de lens.
Denk nou niet dat k dat ding verkeerd gebruik, want verscheide mensen hebben hem gebruikt, en bij iedereen komt het voor. Maar wat trouwens het stomme is, elke keer zitten die vlekken op een andere plek, ook als je 3 foto's achter elkaar maakt.
Dus waar het nou aan ligt weet ik niet.
Maar als je die twee nadelen niet erg vind, dan is het een prima camera.
Ik ben dus nu nog steeds op zoek naar een camera die GOED in het donker pics maakt van 300 tot 400 euro's. Het is wel lastig zoeken, want van bijna elke camera lees je wel ergens een review of reactie van iemand die vind dat de camara slecht in het donker fotografeerd.
Dus als iemand dit leest en denkt een camera te weten die wel goed is in het donker, mag ie mailen of ICQ nummer toevoegen. en anders is dit mischien nuttig voor het archief
http://users.skynet.be/bk231242/rad1.jpg
http://users.skynet.be/bk231242/rad2.jpg
Is BTW gewoon fine compression , niet superfine
ja maar nu heb je het object ook midden in beeld, dus kan de flitser er ook makkeljk bij, als je een foto maakt van een grotere ruimte, heb je nix aan de flitser en wordt het dus heel donker...maar das met speigelreflex ook een beetje zoDesolation Angel schreef op 01 oktober 2002 @ 22:40:
Powershot A40 maakt bij mij heel mooie pics in het donker . Deze zijn in mijn kamer gemaakt met bijna geen verlichting .
http://users.skynet.be/bk231242/rad1.jpg
http://users.skynet.be/bk231242/rad2.jpg
Is BTW gewoon fine compression , niet superfine
http://www.boeve.org/stoof/fotoboek/november/pages.htmlhenri schreef op 02 oktober 2002 @ 00:21:
[...]
ja maar nu heb je het object ook midden in beeld, dus kan de flitser er ook makkeljk bij, als je een foto maakt van een grotere ruimte, heb je nix aan de flitser en wordt het dus heel donker...maar das met speigelreflex ook een beetje zo
Daar staan wat foto's die ik genomen heb, november vorig jaar..
Is in een cafe hier in de buurt genomen. Da's dus behoorlijk donker
OP
http://www.boeve.org/stoof/fotoboek/matthieu.html
staan wat meer foto's met grotere oppervlakten.
Server is TRAAG, sjellow upload
Alle foto's zijn genomen met een Olympus C920-Zoom. Ingebouwde flitser, alles default (kreng heeft amper mogelijkheden), normale flits, alleen vaak anti-rooie ogen aan. Alles met behulp van ingebouwde flitser.
Foto's vind ik behoorlijk netjes voor zo'n oude digicam en de omstandigheden van een cafe (donker, rook/"mist"). Digicam is zo'n 2 jaar oud inmiddels.. 1.3 Mpixel
Mijn hp 215 is ermee gekapt (13 maanden na aankoop net buiten de garantie periode)
ik wil er nu een met optische zoom en een betere beeldkwaliteit.
ik twijfel tussen Canon PowerShot A40 en de Olympus C-220 Zoom.
beide hebben ze zoom, de canon heeft een streepje voor omdat ik dan mijn 32mb Compact Flash kan gebruiken hoef ik geen dure cards meer aan te schaffen voor wat meer opslag.
welke is qua beldkaliteit beter ?? ook is een AC Adapter een vereiste.
beide moeten ze het volgens mij wel onder linux doen.
graag jullie mening.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen de Canon en de Olympus. Toch voor de Canon gegaan. Vanwege : manual sluitertijd, handmatige ISO, geen popup flitser maar ingebouwd, stevig gebouwd, stevig in de hand, zeer intuitief menu, vele goede reviews (beter dan de Olympus), geen schuivende of uitklappende delen. En ik heb er absoluut geen spijt van. Heb hem nu een paar weken, en al honderden foto's gemaakt. Ding doet het gewoon voortreffelijk. Beste aanschaf die ik ooit gedaan heb.xychix schreef op 02 oktober 2002 @ 19:07:
ik ben op zoek naar een nieuwe cam.
Mijn hp 215 is ermee gekapt (13 maanden na aankoop net buiten de garantie periode)
ik wil er nu een met optische zoom en een betere beeldkwaliteit.
ik twijfel tussen Canon PowerShot A40 en de Olympus C-220 Zoom.
beide hebben ze zoom, de canon heeft een streepje voor omdat ik dan mijn 32mb Compact Flash kan gebruiken hoef ik geen dure cards meer aan te schaffen voor wat meer opslag.
welke is qua beldkaliteit beter ?? ook is een AC Adapter een vereiste.
beide moeten ze het volgens mij wel onder linux doen.
graag jullie mening.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ze komen van dpreview.com.
Dit zijn dan de nagatieve, er zijn natuurlijk wel veel meer positieve;)
Mening 1:
This camera is only suitable for outdoor or very well lit indoor shoot. I sold my A20 to purchase this camera and have a high hope for the indoor shoot capability. However, Canon disappointed me once again. There is no image quality improvement between A20 and A40. Macro mode is a joke, better call it close up. I couldn't focus the object from a foot away using the macro mode. Generally, this camera underexposed for indoor shoot. Overall, the outdoor shoot is very good, but not a lot better than the other 2MP camera. I returned this one back to Amazon. If you use it mostly for outdoor shooting, this may be for you, otherwise, look for something else. Too bad Phil didn't review this camera, otherwise. Otherwise, he might just save me the time and hassle on this camera.
Problems
Poor indoor, poor macro mode, flash is weak.
Needs very bright light to focus reliably.
The flash is a little weak but one cannot really expect more from such a small camara.
ummm????? ik heb hem juist binnen nodig waar niet veel verlichting is.....
Verder vinden de meeste dat hij batterijen eet, maar das met de meeste camera's.
Nou staan er ook wel 1000 reacties bij die geen negatieve diengen hebben, maar het gaat mij natuurlijk om deze! Hoe komen ze erbij? heeft de rest daar nou geen last van, of vinden ze het niet erg?
Kijk als ik hem koop wil ikniet denk:'tja die reviews waren toch wel waar'......
Maar er is trouwens niemand die zegt: hij doet het goed in het donker, alleen maar dat hij 'overall good' is
Niemand?reskobon schreef op 01 oktober 2002 @ 16:35:
WOei ik kom nu een model van Kodak tegennamelijk de cx 4230
http://www.digicamshop.nl/product/1762
Kent iemand dat ding? ik vind hem namelijk wel erg aantrekkelijk.
Leeg
Ik heb dus van beide problemen absoluut geen last. Schiet prima in minder licht, en doe ong 200 foto's met een setje accu's.henri schreef op 03 oktober 2002 @ 12:01:
meningen over de Canon Powershot A40:
Ze komen van dpreview.com.
Dit zijn dan de nagatieve, er zijn natuurlijk wel veel meer positieve;)
Mening 1:
This camera is only suitable for outdoor or very well lit indoor shoot. I sold my A20 to purchase this camera and have a high hope for the indoor shoot capability. However, Canon disappointed me once again. There is no image quality improvement between A20 and A40. Macro mode is a joke, better call it close up. I couldn't focus the object from a foot away using the macro mode. Generally, this camera underexposed for indoor shoot. Overall, the outdoor shoot is very good, but not a lot better than the other 2MP camera. I returned this one back to Amazon. If you use it mostly for outdoor shooting, this may be for you, otherwise, look for something else. Too bad Phil didn't review this camera, otherwise. Otherwise, he might just save me the time and hassle on this camera.
Problems
Poor indoor, poor macro mode, flash is weak.
Needs very bright light to focus reliably.
The flash is a little weak but one cannot really expect more from such a small camara.
ummm????? ik heb hem juist binnen nodig waar niet veel verlichting is.....
Verder vinden de meeste dat hij batterijen eet, maar das met de meeste camera's.
Nou staan er ook wel 1000 reacties bij die geen negatieve diengen hebben, maar het gaat mij natuurlijk om deze! Hoe komen ze erbij? heeft de rest daar nou geen last van, of vinden ze het niet erg?
Kijk als ik hem koop wil ikniet denk:'tja die reviews waren toch wel waar'......
Maar er is trouwens niemand die zegt: hij doet het goed in het donker, alleen maar dat hij 'overall good' is
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Alleen zijn de batterijen nu alweer leeg:(
Maar ik moet zeggen dat ie tot nu toe prima bevalt, en volgens mij is de flit ook wel redelijk fel.
Ik post binnen kort nog wel wat foto's en mijn bevindingen ervan.
Ik zag dat het 17 seconden duurt om een foto in de hoogste resolutie (4 mp) op te slaan, is dat niet een beetje lang?
Verwijderd
Mn vaders Nikon 995 heeft die functie, verder zou ik niet weten welke andere camera's dit ook hebben. Ik heb nu een Nikon Coolpix 2500 besteld en volgens mij heeft die deze functie ook. Zoals je ziet ben een beetje Coolpix fanVerwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:10:
Weet iemand een type dig. fotocamera waarmee je heel snel achter elkaar foto's kan maken.(ik weet niet meer hoe het heet). Net zoals de oude camera's met een snel motortje erin. Ik ga namelijk weer eens op wintersport aankomend jaar en wil actiefoto's maken dmv meerdere foto's. Wie weet een type of merk wat dit kan?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:08:
[...]
Olympus E100-RS. 15 beelden per seconde. Is helaas maar 1.5Mpix
Kijk maar eens hier: http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/e100rs.html
Ik heb m zelf ook.......helaas zijn ze niet meer nieuw te krijgen
Burst mode bedoel je ??Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:10:
Weet iemand een type dig. fotocamera waarmee je heel snel achter elkaar foto's kan maken.(ik weet niet meer hoe het heet). Net zoals de oude camera's met een snel motortje erin. Ik ga namelijk weer eens op wintersport aankomend jaar en wil actiefoto's maken dmv meerdere foto's. Wie weet een type of merk wat dit kan?
Kodak 4900 kan het iig. 12 fotos achter elkaar en 3 per seconde, dacht ik.
Verwijderd
Hoor ik daar een inkoopactie??Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:09:
Na wat topics door te lezen heb ik besloten om voor de Canon powershot a40 te gaan. Ik koop hem bij dixons, omdat ik via een vriend daar 12,5 % korting krijg. dan betaal ik nog ongeveer 330 euro
Dat is wel een leuk prijsje voor dat modelletje.
Leeg
Ik had er geen commentaar op gekregen dus dan zal het wel een leuk/goed toestel wezen.
Hij is deze maand uitgebracht bij fuji dus ik hoop dat ik hem over twee weken heb
Verwijderd
Ik zat zelf te denken aan de FUji2800z. Deze heeft 6x optische zoom en redelijk in het donker. Iemand nog meer tips? Liefst een niet al te grote cam (telelens enzo hoeft ook weer niet)
Budget tussen de 350 en 450 euro.
Verwijderd
Is idd een leuke prijs, maar de korting geld alleen als het voor hem zelf is.......... Ze geloven het natuurlijk nooit als hij opeens meer dan 2 powershots voor zichzelf kooptreskobon schreef op 07 oktober 2002 @ 12:53:
[...]
Hoor ik daar een inkoopactie??
Heb de camera trouwens sinds gister, is echt vet.
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/dx3900.html
Een koopje lijkt me en in deze prijsklasse
Only dead fish go with the flow
Budget: rond de 350 euro
Wat wil ik:
- 2.1 MP
- Klein
- Schermpje achterop
- flits ingebouwd
- moet gewoon leuke foto's kunnen maken binnen buiten en vooral in het donker.
Ben deze tegen gekomen die me wel wat leken:
- Canon Digital Ixus V2
- Nikon Coolpix 775
- Casio Exilim EX-M2 (tevens MP3 speler)
Welke zou ik het best kunnen nemen ?
Of toch liever iets anders ?
Heb al veel gezocht maar niets wat ik precies wat ik wilde.
Alvast bedankt
..:: Specs ::..
hij kost zonder korting al 314 euroreskobon schreef op 07 oktober 2002 @ 12:53:
[...]
Hoor ik daar een inkoopactie??
en met een beetje onderhandelen heb ik er 285 euro incl. verzending voor gemaakt voor mijn vader...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
haha, ik had het niet gezien. Ik vond het al zo'n stomme reactieJaded schreef op 05 oktober 2002 @ 20:35:
[...]
Denk dat hij zelf een fout bericht poste ? Aangezien hij ge-edit heeft

Ehhhm, waar en hoe doe je dat als ik vragen mag? Dat is wel een errug lekker prijsje.Mooooody schreef op 29 oktober 2002 @ 09:13:
[...]
hij kost zonder korting al 314 euro
en met een beetje onderhandelen heb ik er 285 euro incl. verzending voor gemaakt voor mijn vader...
Verwijderd
Deze was als beste getest bij de Consumentenbond. Is die dan bagger?
Prijs is zo rond de 400 euros, met geheugen erbij en batterijlader kom je rond de 520 euros.
Is het nu iets of zat de Consumentengids er weer eens faliekant naast
Heeft de mediamarkt deze nog?Zag hem nergens op de website namelijk. Heeft iemand ervaringen met deze camera?Escrimador schreef op 28 oktober 2002 @ 15:33:
nu bij MediaMarkt de Kodak DX3900 voor € 299
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/dx3900.html
Een koopje lijkt me en in deze prijsklasse
Testspecialist
op het feit dat ie maar 2x zoom heeft na, is het echt een puik dingetje!
http://www.dpreview.com/r...on_s230&method=sidebyside
Leef lekker in het nu, er is niks anders
weleens gehoord van pricewatch?Rudy_V schreef op 29 oktober 2002 @ 15:08:
[...]
Ehhhm, waar en hoe doe je dat als ik vragen mag? Dat is wel een errug lekker prijsje.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
probleem is dat je voor dat geld ook bijna (een van de) beste 3mp camera's hebt, de Canon S30...SimonBenson schreef op 30 oktober 2002 @ 10:36:
Ik hoor bijna niemand over de Olympus C300 zoom...
Deze was als beste getest bij de Consumentenbond. Is die dan bagger?
Prijs is zo rond de 400 euros, met geheugen erbij en batterijlader kom je rond de 520 euros.
Is het nu iets of zat de Consumentengids er weer eens faliekant naast
die Olympus mag dat wel als beste uit de test komen, maar dat is zeker niet alleen gericht op beeldkwaliteit want die is maar gemiddeld bij die camera...
ik denk dat de consumentenbond eenvoudige bediening en zoveel mogelijk megapixels voor zo weinig mogelijk geld belangrijk vindt...
aan hun testen te zien hebben ze weinig verstand van digicams

Deze vergelijking vind ik niet terecht, de S30 kost 578, de Olympus 389, maar een lader+nimh kost je nog wel 30 euro extra. Dus: 578-389-30=159 euro euro meer.... niet onaanzienlijk.Mooooody schreef op 30 oktober 2002 @ 19:38:
[...]
probleem is dat je voor dat geld ook bijna (een van de) beste 3mp camera's hebt, de Canon S30...
die Olympus mag dat wel als beste uit de test komen, maar dat is zeker niet alleen gericht op beeldkwaliteit want die is maar gemiddeld bij die camera...
ik denk dat de consumentenbond eenvoudige bediening en zoveel mogelijk megapixels voor zo weinig mogelijk geld belangrijk vindt...
aan hun testen te zien hebben ze weinig verstand van digicams
De olympus bevindt zich bijna in hetzelfde segment als de A40, iets van 70 euro duurder.
Verwijderd
Lijkt me ook wel wat!
even een vraagje tussendoor, weet iemand waarom de Sony Cybershot DSC-Px1 goedkoper zijn dan de Sony Cybershot DSC-Px ?
De Px versies zijn kleiner dan de Px1 versies. En ze zijn volgens mij ook nog eens van metaal. Maar het heeft dus primair met de body te maken, en er zit in de Px versie dacht ook nog eens altijd een Li-ion batterij. In tegenstelling tot de Px1 versies die gebruik maken van "gewone" AA batterijen (de P71 alleen Ni-MH overigens).Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 07:30:
In november schijnt deze camera uit te komen: FujiFilm FinePix M603
Lijkt me ook wel wat!
even een vraagje tussendoor, weet iemand waarom de Sony Cybershot DSC-Px1 goedkoper zijn dan de Sony Cybershot DSC-Px ?
Ik vind overigens gewone NiMH batterijen zelf makkelijker, ze zijn goedkoop en makkelijk verkrijgbaar.
Verwijderd
er moet wel zo'n zoom opzitten (optical dacht ik dat ie heette)
en natuurlijk goede kwaliteit.
Ik heb amper / helemaal geen verstand van cams, jullie zouden me erg helpen. ik ga zaterdag ff naar een paar winkels maar dan weet ik alvast waar ik moet letten...
Verwijderd
Ikzelf heb goede ervaringen met Olympus. Heb gehad: C860 en C3030 en heb nu E100-RS en E10.
We hebben ook een Canon A40 gehad, goede camera maar ik vond persoonlijk de kleuren van de foto's niet zo goed maar dat kan aan mij liggen. De mogelijkheden van de A40 t.o.v. de prijs zijn echter zeer goed.
Verwijderd
Ik kan niet kiezen kan iemand me helpen ?
Kan iemand misschien zeggen welke beter is en waarom?
Dit topic is gesloten.