Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kleuren heb je gelijk, maar memorystick is iets dat je vaak meteen goed aanschaft. het zijn geen c'd-r's die je aan de lopende band aanschaft.Mooooody schreef op 17 November 2002 @ 23:33:
[...]
mwah zal niet veel schelen...
tip: neem geen Sony(memorystick, Sony kleuren...)
Maar idd Sony heeft nogal eens problemen met groen. Maar er zijn meer merken die moeite hebben met een bepaalde kleur.
De reviews van de dsc-p71 zijn altijd positief, ondanks het "Sony-groen"
Dus we wilden kijken naar een digitale camera.
Voorwaarden:
• Compact
• 3.2 Megapixel is voldoende
Ik had de Sony Cybershot P71 op het oog. Het voordeel van deze camera is dat hij werkt op AA batterijen. Dus dat je geen dure sony accu nodig hebt.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij uit de brand helpen??
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
wat is je budget?alexandervisser schreef op 03 January 2003 @ 23:09:
Na 25 jaar trouwe dienst is onze camera kapot.
Voorwaarden:
• Compact
Ik had de Sony Cybershot P71 op het oog. Het voordeel van deze camera is dat hij werkt op AA batterijen. Dus dat je geen dure sony accu nodig hebt.
600 euro? dan zou ik zeker weten voor de Canon S30 gaan, die heb je voor dat bedrag incl. 128mb CF kaart
is je budget lager en kun je leven met 2mp, dan zou ik kijken naar de Ixus V2 (een stuk goedkoper dan de V3)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ziet topic titelMooooody schreef op 03 januari 2003 @ 23:13:
[...]
wat is je budget?
600 euro? dan zou ik zeker weten voor de Canon S30 gaan, die heb je voor dat bedrag incl. 128mb CF kaart
is je budget lager en kun je leven met 2mp, dan zou ik kijken naar de Ixus V2 (een stuk goedkoper dan de V3)
Tussen de 250 en 500 euro dus
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
..en voor te duur voor wat je ervoor krijgtHingking schreef op 21 December 2002 @ 13:10:
Heeft er al iemand ervaring met de Sony Cybershot DSC-U20? Dat is die nieuwe hele kleine 2 megapixels camera.
ik kan me niet voorstellen dat je prettig kan werken met zo'n klein ding...
ow nou ja...alexandervisser schreef op 03 januari 2003 @ 23:13:
[...]
Ziet topic titel
Tussen de 250 en 500 euro dus
_of_ je spaart nog ff door
_of_ je gaat voor de Ixus V2
laatste is beste, denk ik, want dan kun je voor 425 euro helemaal klaar zijn (incl. 128mb kaart) en heb je een ultra compacte camera met goede beeldkwaliteit
Dat sony ding is dus niets?Mooooody schreef op 03 januari 2003 @ 23:15:
[...]
ow nou ja...
_of_ je spaart nog ff door
_of_ je gaat voor de Ixus V2
laatste is beste, denk ik, want dan kun je voor 425 euro helemaal klaar zijn (incl. 128mb kaart) en heb je een ultra compacte camera met goede beeldkwaliteit
De canon A40 is een fijn cameratje en werkt op 4 AA batterijen en is best compact te noemen, alleen is het geen 3Mpix maar 2Mpix. Denk dat er wel veel mensen hier zijn die je deze A40 aanraad.alexandervisser schreef op 03 January 2003 @ 23:09:
Na 25 jaar trouwe dienst is onze camera kapot.
Voorwaarden:
• Compact
Op Dpreview kom je ook de Fuji A303 tegen die compact is, 3Mpix heeft en op 2 AA batterijen werkt. Op Pricewatch voor €361
[ Voor 49% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-01-2003 23:21 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
hoor je mij niet zeggen
ik persoonlijk heb het alleen niet zo op Sony, door de memorystick, de matige interne beeldverwerking (kleuren, contrasten, ruis) en de relatief hoge prijs...
Toch lees je daar nooit iets over op de review sites....Mooooody schreef op 03 januari 2003 @ 23:25:
[...]
hoor je mij niet zeggen
ik persoonlijk heb het alleen niet zo op Sony, door de memorystick, de matige interne beeldverwerking (kleuren, contrasten, ruis) en de relatief hoge prijs...
Bij dpreview krijgt de P71 een 8,5 voor value for money....
Ik blijf erbij dat memorystick geen probleem is.... zie eerder reacties
Verder is alleen Sony-groen een probleem, maar nu ik mijn cam op -1 zet (bij die kleuroptie) heb ik daar ook geen last meer van.
jij redeneert vanuit jezelf, das best, maar natuurlijk niet zoals de gemiddelde potentiele camerakoper zal redeneren...Oscar Mopperkont schreef op 04 January 2003 @ 11:08:
Ik blijf erbij dat memorystick geen probleem is.... zie eerder reacties
die zal denken: memorystick is 2x zo duur als CF of SM en (voor alsnog) in maximaal 128mb, dus Sony valt af...
en als je al een CF of SM mp3-speler of PDA hebt liggen, is die keus al helemaal niet meer moeilijk
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 04-01-2003 11:24 ]
De discussie hebben we al eens gevoerd.Mooooody schreef op 04 januari 2003 @ 11:23:
[...]
jij redeneert vanuit jezelf, das best, maar natuurlijk niet zoals de gemiddelde potentiele camerakoper zal redeneren...
die zal denken: memorystick is 2x zo duur als CF of SM en (voor alsnog) in maximaal 128mb, dus Sony valt af...
en als je al een CF of SM mp3-speler of PDA hebt liggen, is die keus al helemaal niet meer moeilijk
Jij redeneert vanuit iemand die als iets heeft liggen als een PDA of Mp3-speler, en dat zijn er maar bar weinig!!!!! Ik ken zelf helemaal niemand die een PDA of mp3-speler heeft.....
Dan moet je bij elke camera kijken wat voor geheugen je mp3-speler of PDA heeft. Dat geldt niet alleen voor memorystick.....
Verder is voor bijna iedereen 128MB genoeg, en het is een 1-malige uitgave voor de meesten. En je moet naar totaalbedragen kijken wat je kwijt bent, dus camera inclusief geheugen en extra set batterijen/accu.
Veel camera's gebruiken accu's, die dingen zijn vaak vele malen duurder dan een setje oplaadbare batterijen.
Verwijderd
Yep, hij staat nog in de pricewatch voor die prijs. Verder heb je 2 penlites nodig en een lader. De 2000 Ma accu's + lader koop je voor rond de 35 Euro, dan zit je altijd goed.
Het bijgeleverde geheugen is ronduit weinig, 8 Mb. Dus met 30 Euro haal je 64 mB hier: pricewatch: Compact Flash 64MB (No Name)
Dan heb je voor 364 Euro een complete mooie camera. Vergeet die Dockinstation, die is niet echt de moeite waard. Ik heb die camera pas voor schoonmama gekocht en ik was zelf erg onder de indrik van de plaatjes. Zelf schiet ik met een Canon D60, dus ik weet waar ik over praat.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 13:28 ]
pricewatch: Sony Cybershot DSC-P7 (3MP, 3x zoom, 39-117mm, f/2.8-5.6) (nog net in deze prijsklasse
+extra inruilkorting van HP bij inruil oude camera 70 Euro
Totaal dus 329 Euro voor 3.3mpixels en 3x optical zoom.
Deze koop ik morgen dus ff....
voor review van deze camera:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp720.html
[ Voor 19% gewijzigd door EvolutionX op 05-01-2003 16:29 ]
als ik me niet vergis is de lens hiervan niet echt toppieEvolutionX schreef op 05 January 2003 @ 16:28:
HP photosmart 720 bij Dynabyte: 399 Euro
+extra inruilkorting van HP bij inruil oude camera 70 Euro
Totaal dus 329 Euro voor 3.3mpixels en 3x optical zoom.
Deze koop ik morgen dus ff....
voor review van deze camera:
dat is het nou juist, 128mb is dus echt niet genoeg...
ik had aan 256mb niet genoeg met een 3mp camera wanneer je een weekend naar Parijs gaat, dus zou ik al helemaal niet met 128mb kunnen leven...
ik denk dat niemand met een 3mp camera of meer een CF en SM van 128mb meer koopt, maar bij MS kun je niet anders...
wanneer dat verandert (dus 256mb kaarten op de markt) en ze de prijzen gelijk maken aan die van CF en SM (wat makkelijk kan, want de productiekosten zullen gelijkwaardig zijn), dan wordt het voor een heleboel mensen een stuk aantrekkelijker om een Sony camera te kopen (geldt vooral bij de F707/F717)
Toch zijn de reviews positief over de kwaliteit.craze_ schreef op 05 January 2003 @ 16:42:
[...]
als ik me niet vergis is de lens hiervan niet echt toppie
Ik twijfel nu alleen nog of ik de HP 720 moet nemen of iets meer geld moet uitgeven en de 4mpixel HP 812 kopen met 100€ inruilkorting (die komt dan op zo'n 400 €)
Dat zeg ik, voor bijna iedereen genoegMooooody schreef op 05 januari 2003 @ 17:26:
[...]
dat is het nou juist, 128mb is dus echt niet genoeg...
ik had aan 256mb niet genoeg met een 3mp camera wanneer je een weekend naar Parijs gaat, dus zou ik al helemaal niet met 128mb kunnen leven...
ik denk dat niemand met een 3mp camera of meer een CF en SM van 128mb meer koopt, maar bij MS kun je niet anders...
wanneer dat verandert (dus 256mb kaarten op de markt) en ze de prijzen gelijk maken aan die van CF en SM (wat makkelijk kan, want de productiekosten zullen gelijkwaardig zijn), dan wordt het voor een heleboel mensen een stuk aantrekkelijker om een Sony camera te kopen (geldt vooral bij de F707/F717)
Ik heb hem meegenomen op vakantie van een week naar Turkije, en ik heb veel doelloze foto's gemaakt, en ik had de 128 MB stick vol, en een paar plaatjes op de 16 mb stick.
Maar met 128 had ik ook wel afgekund.
Het hangt er echt vanaf wat je met je camera wilt. Je kunt ook foto's maken op 2 mpix, en dan past er al heel wat meer op de kaart. Er zijn zat foto's bij mij in elk geval, die ik niet op 3 Mpix hoef te nemen. Ook kun je hem nog instellen op standaard compressie.
Kortom het kan voor sommigen een probleem zijn, maar voor de meesten is volgens mij 128mb genoeg.
Ah ok ik sprak er laatst iemand over en die had het erover dat toen ze een camera kochten werden aangeraden die niet te kopen vanwege de lens (zal wel een verkopers praatje zijn geweest om een camera te verkopen waar ze vanaf moesten of meer winst te kunnen maken)EvolutionX schreef op 05 January 2003 @ 18:13:
[...]
Toch zijn de reviews positief over de kwaliteit.
Ik twijfel nu alleen nog of ik de HP 720 moet nemen of iets meer geld moet uitgeven en de 4mpixel HP 812 kopen met 100€ inruilkorting (die komt dan op zo'n 400 €)
craze_ schreef op 05 januari 2003 @ 14:39:
is de Sony DSC-P7 wat ? ik lees er wel veel positieve reviews over maar wil hier ook even checken .
pricewatch: Sony Cybershot DSC-P7 (3MP, 3x zoom, 39-117mm, f/2.8-5.6) (nog net in deze prijsklasse)
En met de inruil actie van hp gaat er zelfs € 100 vanaf
Hoor weinig slechte dingen over dit ding en is redelijk te betalen. Weet iemand hier of daar ook normale kleine hoesjes voor te krijgen zijn en dus niet een tas in hutkoffer formaat?
Leeg
Het wordt steeds aantrekkelijker om deze te kopen....
Ik weet alleen dat ze familie zijn van GSMHuis.nl, zie http://www.tweakers.net/shopsurvey/3320EvolutionX schreef op 05 January 2003 @ 14:34:
Heeft er iemand ervaring met http://www.camerahuis.nl ?
Ja precies. Ik heb al een paar jaar een MP3-speler waar SmartMedia kaartjes in gaan. Wil ik nu een Digicam kopen waar ook SmartMedia in gaat, dan blijft (volgens mij) alleen Olympus over. Nu vind ik dat niet erg, want Olympus heeft volgens mij echt de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind het alleen jammer dat ze relatief gezien een beetje aan de forse kant zijn.Mooooody schreef op 04 januari 2003 @ 11:23:
[...]
jij redeneert vanuit jezelf, das best, maar natuurlijk niet zoals de gemiddelde potentiele camerakoper zal redeneren...
Als ik geld heb koop ik denk ik een Olympus Camedia C220-Zoom (2,1 MP) of de C300 Zoom (3,2 MP)
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
3 megapixels
3x optische zoom
3.3 digitale zoom
SD aansluiting
€ 345,- in de pricewatch op z'n goedkoopst
iemand er ervaring mee ?
Verwijderd
schumacher schreef op 05 January 2003 @ 19:35:
Ik heb zelf de S30 en de kwaliteit is gewoon supergoed. Camera werkt heel eenvoudig en heeft ook mogelijkheden als je veeleisender wordt (bijv. handmatig instellingen).
Hoe de Kodak DX 4330 presteert weet ik niet. Ik heb ook geen reviews kunnen vinden. Ik verwacht dat dat prijsverschil van €180,- echt wel ergens terug te vinden is.
Uit de specificaties van de camera's blijken o.a. deze verschillen:
Canon / Kodak:
o Sluitertijd: 15 - 1/1500 / 4 + 0.5 - 1/1700 sec.
o Witbalans: 8 instellingen / auto
o Gevoeligheid: 50 - 800 / 120-200 ISO
o Opslag: CF / MMC-SD
o Focus: AF en MF / Alleen AF
Dit zijn dus al een aantal verschillen die het prijsverschil duidelijk maken. De Canon is dus duidelijk meer voor de gebruiker die toch wat meer dingen zelf wil instellen.
Verwijderd
Er is mij verteld dat Kodak een heel slecht merk is. Overal waar ik ben geweest is hij mij afgeraden. Als de camera kapot is, moet hij zowiezo naar Engeland opgestuurd worden ter reparatie..craze_ schreef op 06 januari 2003 @ 16:58:
De Kodak DX4330 3.0MP Zoom kan ik niet zoveel over vinden maar lijkt mij redelijk goed
3 megapixels
3x optische zoom
3.3 digitale zoom
SD aansluiting
€ 345,- in de pricewatch op z'n goedkoopst
iemand er ervaring mee ?
wat is je budget?craze_ schreef op 06 januari 2003 @ 18:15:
huhmz...toch maar even verder kijken
als je tot 500 euro kan gaan, raad ik deze camera's aan:
- Canon V2
- Canon A40
- Fuji A203/A303
- HP850
- Nikon 885
Vooral de HP is een goede deal als je 'm koop voor 10 januari, want dan krijg je 120 euro terug...
Ik moet zeggen dat het een hele fijne camera is en de foto's behoorlijk scherp zijn
Zelfs de filmpjes zijn op de TV nog van vrij goede kwaliteit (ik had verwacht dat deze heel blokkerig zouden zijn...)
Kortom: voor 329 Euro (met inruil) is dit een goede keus
ik kan tot 500 euro gaan maar opzich vind ik dat een klein beetje overdreven ik bekijk ze evenMooooody schreef op 06 januari 2003 @ 18:27:
[...]
wat is je budget?
als je tot 500 euro kan gaan, raad ik deze camera's aan:
- Canon V2
- Canon A40
- Fuji A203/A303
- HP850
- Nikon 885
Vooral de HP is een goede deal als je 'm koop voor 10 januari, want dan krijg je 120 euro terug...
edit:
ah de fuij a 303 die had ik gisteren ookal gevonden even kijken wat ze er dpreview van zeggen...wisselend....opzich vind ik de fuij A303 een leuke camera zeker voor die prijs, maar ik twijfel wel een beetje over hoe goed ie is iemand anders ervaringen ?
[ Voor 35% gewijzigd door Creesch op 06-01-2003 20:20 ]
-Canon Powershot A40
-Olympus C-220
-Olympus C-300

[ Voor 18% gewijzigd door Jan Jaap op 06-01-2003 21:49 ]
Verwijderd
Ik heb het voor die 300 maar ff opgezocht die heb ik namelijk zelf ook;Super__Nerd schreef op 06 januari 2003 @ 21:34:
Wie weet er iets over de tijd tussen het op het knopje drukken van de volgende cameras:
-Canon Powershot A40
-Olympus C-220
-Olympus C-300
Programmed auto exposure.
Exposure compensation in ±2 EV in ±1/2 EV steps.
Programmed auto: f2.9 – f5.6 (wide); f4.4 – 8.6 (tele), 1/2 sec. – 1/1000 sec. (with mechanical shutter).
2 sec. – 1/1000 sec. in Night Scene mode.
QuickTime Motion JPEG image mode: 1/30 sec. – 1/10,000 sec.
Dis van de olympus website. Hoop dat je er wat aan hebt. ik iedergeval wel.
Maar gaat dit over de tijd tussen het op het knopje drukken en het maken van de foto (Ja dat stond niet in mn post, maar nu wel)?Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 21:45:
[...]
Ik heb het voor die 300 maar ff opgezocht die heb ik namelijk zelf ook;
Programmed auto exposure.
Exposure compensation in ±2 EV in ±1/2 EV steps.
Programmed auto: f2.9 – f5.6 (wide); f4.4 – 8.6 (tele), 1/2 sec. – 1/1000 sec. (with mechanical shutter).
2 sec. – 1/1000 sec. in Night Scene mode.
QuickTime Motion JPEG image mode: 1/30 sec. – 1/10,000 sec.
Dis van de olympus website. Hoop dat je er wat aan hebt. ik iedergeval wel.
Verwijderd
Hum nee je hebt gelijk, ik heb het dus weer eens verkeerd gelezen.Super__Nerd schreef op 06 January 2003 @ 21:50:
[...]
Maar gaat dit over de tijd tussen het op het knopje drukken en het maken van de foto (Ja dat stond niet in mn post, maar nu wel)?
Nou ik zal het wel ff gaan uitproberen ok. moet je ff wachten op me resultaten.
Hum daar kom ik op terug
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:55 . Reden: foutje moet kunnen ]
Maar het is dus bijna direct?Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:52:
[...]
Hum nee je hebt gelijk, ik heb het dus weer eens verkeerd gelezen.
Nou ik zal het wel ff gaan uitproberen ok. moet je ff wachten op me resultaten.
Hum daar kom ik op terugwant eeuhm da gaat een beetje snel haha, zit iets onder de seconde naar mijn gevoel.
Verwijderd
Als ie gefocused is, dan is het minder dan een sec dus vindt ik wel dat je kan spreken van direct ja.
Ik zit ondertussen nog ff te zoeken maar denk nie dat ik nog iets kan vinden. hoop dat ik je zo een beetje tot dienst geweest ben.
Ik wilde ook nog ff zeggen dat de 300 zoom heel snel focust(staat bij meerdere reviews)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 22:06 . Reden: ja weer een edit ja ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:10:
offtopic:
/me vind alles onder de 4,1 MP slecht
(Canon PowerShot is beste..)
lekker boeind hey!
maak dan ff een topic aan : de beste camera
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:10:
offtopic:

Doet ie het nog goed nadat ie van de vrachtwagen is afgevallen?Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:10:
offtopic:
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
http://www.fuji.nl/prod/digicam/S304/index.htm
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:10:
offtopic:

Juist daarom is dit topic er, je hebt altijd mensen die het beste van het beste moeten hebben en dat hebben we allemaal alleen de een met auto's en de ander met zijn Canon Powershot
Leeg
Mocht je wat voorbeelden willen zien dan kun je me per mail benaderen.
Trouwens ik heb hem voor de laagste prijs gevonden bij de dixons: 196 euro.
[ Voor 22% gewijzigd door schwarzenegger op 07-01-2003 20:17 ]
net alsof Powershot voor Porsche staat ofzoreskobon schreef op 07 januari 2003 @ 19:22:
[...]
Juist daarom is dit topic er, je hebt altijd mensen die het beste van het beste moeten hebben en dat hebben we allemaal alleen de een met auto's en de ander met zijn Canon Powershot
de Powershot-reeks gaat van ultra budget (A100) tot serieus amateur (G-serie)
iemand ?craze_ schreef op 06 January 2003 @ 20:06:
[...]
ik kan tot 500 euro gaan maar opzich vind ik dat een klein beetje overdreven ik bekijk ze even
edit:
ah de fuij a 303 die had ik gisteren ookal gevonden even kijken wat ze er dpreview van zeggen...wisselend....opzich vind ik de fuij A303 een leuke camera zeker voor die prijs, maar ik twijfel wel een beetje over hoe goed ie is iemand anders ervaringen ?
Verwijderd
http://www17.tomshardware.com/consumer/20020723/index.html
Errug handig omdat alle camera's binnen het budget vallen.
Created:Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 15:45:
Ik ben toevallig ook naar een digicam op zoek voor iemand en toen kwam ik dit reviewtje tegen van ome tom.
http://www17.tomshardware.com/consumer/20020723/index.html
Errug handig omdat alle camera's binnen het budget vallen.
July 23, 2002
ik weet er is wel een hoop verandert sinds dien
Verwijderd
Het is een vergelijking tussen 4 camera's die tot de dag van vandaag nog steeds hetzelfde zijn.craze_ schreef op 08 januari 2003 @ 15:57:
[...]
Created:
July 23, 2002
ik weet er is wel een hoop verandert sinds dien
(R4 valt buiten budget Topic)
Dit dingetje is zooo klein

CCD type 1/1.8"
CCD pixels 3.3 Megapixels
Max resolutie 2048 x 1536
Min resolutie 640 x 480
Lens optisch 32 - 96mm
Digitale zoom 2.5x
Diafragma bereik f2.8 - f11.0
Auto Focus/Manual ja/ja
Sluitertijden 16 - 1/800 sec
Interne/externe flitser ja/ja via synchr. kabel
Flits mode auto/aan/uit/anti rode ogen
Scherpstel afstand 80cm - oneindig
Macro afstand 20cm
Belichtingsmeting ESP digital, spot
Belichtingscompensatie - +2EV(1/3EV)
ISO waarde 100, 200, 400
Witbalans auto, 5 settings
Diafragma voorkeuze ja
Sluitertijd voorkeuze ja
Opslagmedium SmartMedia
Geleverd geheugen 8MB
Soort opslag JPEG, TIFF
Multimedia QuickTime Movie
Serie opnamen 1.4 beelden per seconde
Interface USB/video out
Filtermaat ja via adapter
Zelfontspanner ja
Voeding 4x AA, liefst NiMH
Gewicht 380 gram
Afmetingen 109 x 66 x 76mm
de kodak LS433
loopt hier een topic over
Maar nou hoorde ik dat de beeldkwali hiervan redelijk slecht was, dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op deze:

De canon ixus v3 (powershot S230)
Een kennis van me heeft een HP maar daar is de focus tijd ongeloofelijk lang.. dus je drukt op de knop en 5 sec later maakt ie pas een foto. Ik wil dus eigenlijk dat hij vrijwel meteen de foto maakt.
Mijn budget is 500 euro.. minder mag ook .. welk van deze twee raden jullie aan.. of indien geen van beide .. welke andere ?
edit:
hij is gewoon bedoeld voor point-n-shoot.. niet echt prof gebruik enzo.. maar kwaliteit vind ik zeker niet onbelangrijk. die S230 heeft mischien een beetje te zwakke flits? en is de a40 een goed alternatief? met 'maar' 2 megapixels?
[ Voor 15% gewijzigd door Mannes op 10-01-2003 21:30 ]
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
je houdt van kleine camera's? koop een Ixus V2Mannes schreef op 10 January 2003 @ 21:22:
Mijn budget is 500 euro.. minder mag ook .. welk van deze twee raden jullie aan.. of indien geen van beide .. welke andere ?
incl. 128mb, tasje en extra batterij kom je op 500 uit...
Klein is niet vereist maar een leuke bijzaak, de flits van zo'n kleinere camera is wel voldoende voor redelijk donkere dingen.. en kwaliteit is ook goed?Mooooody schreef op 10 January 2003 @ 21:30:
[...]
je houdt van kleine camera's? koop een Ixus V2
incl. 128mb, tasje en extra batterij kom je op 500 uit...
edit:
ik zie dat de a40 en de ixus v2 ongeveer gelijke specs hebben. Welke van deze 2 is dan de beste keuze? de a40 lijkt mij zelf het best in de hand liggen aan de plaatjes te zien
[ Voor 24% gewijzigd door Mannes op 10-01-2003 21:35 ]
de A40 is beter door zijn penlites (want veel haal je niet uit de V2 accu) en de V2 is beter door zijn compactheid, design en stevigheid...Mannes schreef op 10 January 2003 @ 21:32:
[...]
Klein is niet vereist maar een leuke bijzaak, de flits van zo'n kleinere camera is wel voldoende voor redelijk donkere dingen.. en kwaliteit is ook goed?
edit:
ik zie dat de a40 en de ixus v2 ongeveer gelijke specs hebben. Welke van deze 2 is dan de beste keuze?
qua manual instellingen zijn ze volgens mij gelijk...de fotokwaliteit is ook vrijwel gelijk...
stroomverbruik is ook een punt, accu vind ik zelf wel prettig, vind batterijen zown gedoe.. of kan je ze ook in de cam zelf opladen? heb ik nog nergens zien staan nl.Mooooody schreef op 10 January 2003 @ 21:36:
[...]
de A40 is beter door zijn penlites (want veel haal je niet uit de V2 accu) en de V2 is beter door zijn compactheid, design en stevigheid...
qua manual instellingen zijn ze volgens mij gelijk...de fotokwaliteit is ook vrijwel gelijk...
en hoelang doe je met 4 1800mAh nimh's ongeveer ?
Steve:
http://www.steves-digicam...ews/dimage-f100_qtvr.html
Is mee naar: mexico en polen geweest, ik ben absoluut geen fotograaf maar met dit ding lukt bijna alles. Enige probleem is dat ik bijna overal moet uitleggen wat het is en wat het kan
[ Voor 11% gewijzigd door Spice op 10-01-2003 21:48 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
ook zeker een mooi ding... alleen jammer dar er SD kaartjes in moeten .. zijn best wel duur.Spice schreef op 10 January 2003 @ 21:47:
Ik heb nu al 3 maandjes een minolta f100, uitgezocht door de java-doctor, toen al voor 499 euro, nu nog iets minder geloof ik.
[afbeelding]
Steve:
Is mee naar: mexico en polen geweest, ik ben absoluut geen fotograaf maar met dit ding lukt bijna alles. Enige probleem is dat ik bijna overal moet uitleggen wat het is en wat het kan(noobs!)
Ik ga denk ik voor de A40. de ixus v2 heeft 2x optische zoom en de A40 3x.. en de A40 ziet er wat beter uit imho
Verwijderd
Kan iemand mij een camera aanraden aan de hand van eigen ervaring. Wat ik wel in de gaten moet houden is dat er waarschijnlijk extra geheugen bij moet worden gekocht en waarschijnlijk oplaadbare batterijen, dus dat drukt weer op de aanschafprijs van de camera.

FinePix 3800 Zoom (FinePix S304)
specs
In grote lijnen:
6x optische zoom(!!!)
3.2 Megapixel
Electronic View Finder (EVF) spiegelreflex idee zeg maar
xD cards (schijnen veel sneller te zijn dan CF)
Mindere dingen
enige gevoeligeheids waarde is 100
geen A/V out
EVF en LCD zijn slecht zichtbaar bij zwak licht
Slechte fotos in het donker
geen controle over sluiter snelheid
geen AF lampje, dus geen AF in het donker
geen manual focus
Prijs zit rond de 450 euro..
Dit lijkt mij ook wel een hele mooie camere .. maar ga je de andere iso modes erg missen? maw wegen de goede punten op tegen de slechte.. ik bedoel .. 6x optische zoom is natuurlijk erg mooi.. maar als je dan slecht pics hebt schiet het nog niet echt op..
Heeft iemand ervaringen met deze cam ?
[ Voor 13% gewijzigd door Mannes op 12-01-2003 02:53 . Reden: specs ]
Verwijderd
maar ik keek even op de hp site en toen snapte ik iets niet.
bijgeleverd in doos:hp photosmart 720 digitale camera, 4 AA foto-lithium (lithium-ion) batterijen.
kunnen alleen dit soort batterijen erin of kan er ik gewoon van die duracell batterijen in doen of van die standaart aa accu's??
en de aansluiting is usb,kan ik dan gewoon mn plaatjes met de bijgeleverde usb kabel naar mn pc gooien of moet ik daar zo'n docking-station voor hebben??
wat denken julie,een goed camara voor de wat betere foto's??
Verwijderd
Waar heb jij die gekocht dan? Kan hem in de pricewatch alleen vinden voor 506 pleuro.Spice schreef op 10 januari 2003 @ 21:47:
Ik heb nu al 3 maandjes een minolta f100, uitgezocht door de java-doctor, toen al voor 499 euro, nu nog iets minder geloof ik.
[afbeelding]
Steve:
Is mee naar: mexico en polen geweest, ik ben absoluut geen fotograaf maar met dit ding lukt bijna alles. Enige probleem is dat ik bijna overal moet uitleggen wat het is en wat het kan(noobs!)
Maaruh ik zoek dus een digicam van rond deze prijzen (zie topic) maar waar je sluitertijd, focus e.d. handmatig kan instellen. Geloof dat die f100 dat kon maar welke nog meer?
Verwijderd
powershot a40, en daar kan je, als je dat leuk vindt, later ook nog andere lenzen / filters etc op schroeven....Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:31:
[...]
Waar heb jij die gekocht dan? Kan hem in de pricewatch alleen vinden voor 506 pleuro.![]()
Maaruh ik zoek dus een digicam van rond deze prijzen (zie topic) maar waar je sluitertijd, focus e.d. handmatig kan instellen. Geloof dat die f100 dat kon maar welke nog meer?
ik zit een beetje te hopen dat er over een tijdje een powershot a60 (oid) uitkomt, kwa specs richting de s230 (ixus v3), maar dan met meer 'manual' in te stellen dingetjes en weer zo'n draagring voor lenzen/filters.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 15:45 . Reden: typo ;) ]
alleen voor die Ni-MH batterijen moet ik daar nou een speciale aculader voor kopen (zie die namelijk staan bij accesoires) ?
Idd 2 mpix kan tegenwoordig echt niet meer....Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:44:
Hm jah nadeel van die (powershot a40) vind ik dat ie maar 2 megapixel heeft.... Weet dat het niet altijd beter is om meer te hebben maar toch. Ook de macro stand werkte niet helemala fijn las ik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zou voor een 3mpixel gaan, deze zijn niet zo gek veel duurder,maar over het algemeen wel een stuk beter...
Die Powershot A40 was vorig jaar helemaal in, maar begint nu toch aan z'n einde te komen....
als je ze op internet gaat zetten zijn ze meestel niet veel groter dan 640x480..
alleen als je ze op groter dan A4 wil uitprinten heeft het z'n voordelen en als je een echte fanatieke foto-editor bent. Maar verder is 2mpix meer dan voldoende imho
Verwijderd
Wat nemen jullie hier normaal voor?
2mpix voldoet prima voor huis tuin en keuken gebruik, 't gaat vooral om de kwaliteit van de camera kan je nog steeds een 1337aantal mpix hebben als bijvoorbeeld de lens slecht is oid heb je er niks aan
Als het gewone AA nimh dingen zijn kan je ze ook in je gewone batterijlader frotten.. alleen mischien wel handig om dan een snellader te hebben .. anders moet je 12 uur w88 op 1 setje batterijen ofzocraze_ schreef op 12 January 2003 @ 20:44:
* Mannes gaat toch maar de Fuji Finepix A303 kopen
alleen voor die Ni-MH batterijen moet ik daar nou een speciale aculader voor kopen (zie die namelijk staan bij accesoires) ?
Verwijderd
maar sommige mensen stellen nu eenmaal hogere eisen aan hun foto's omdat ze hem bijv. op de pc willen bewaren en bekijken.craze_ schreef op 12 January 2003 @ 21:14:
psssst iemand die antwoord op mijn vraag kan geven ?
2mpix voldoet prima voor huis tuin en keuken gebruik, 't gaat vooral om de kwaliteit van de camera kan je nog steeds een 1337aantal mpix hebben als bijvoorbeeld de lens slecht is oid heb je er niks aan
maar als je nu een resolutie neemt bijv 1024x768,dan is er toch ook verschil zijn tussen 2 of 3mpixel als je ze bijde zou vergelijken?
Maar ik denk niet dat er al te veel verschil in zal zitten.. mischien de kwali van de ccd of betere effecten/focus etc.
Het aantal mpix zegt eigenlijk alleen wat over de maximale groote van de plaatjes die je ermee kan schieten. (correct me if i'm wrong)
Ja en voor de normale gebruiker is een plaatje van 1600 x 1200 toch groot genoeg lijkt me.Mannes schreef op 12 January 2003 @ 22:55:
Er zitten wat grammaticale fouten in je post mark_m..
Maar ik denk niet dat er al te veel verschil in zal zitten.. mischien de kwali van de ccd of betere effecten/focus etc.
Het aantal mpix zegt eigenlijk alleen wat over de maximale groote van de plaatjes die je ermee kan schieten. (correct me if i'm wrong)
Leeg
Er zit tussen 2 en 3 Mpixel op een formaat van 10x15 niet zoveel verschil,maar je ziet het wel.....Mannes schreef op 12 januari 2003 @ 22:55:
Er zitten wat grammaticale fouten in je post mark_m..
En dan heb ik het natuurlijk over een vergelijking met een zelfde merk camera (dus niet tussen zo'n Aldi 4Mpixel en een Canon 2Mpixel)
Echt,als je van plan bent het toestel nog een paar jaartjes te houden en af en toe eens een foto wil (laten) afdrukken , kun je beter een 3Mpixel nemen voor die paar extra euro's...
Voor kleine resoluties (640x480) voor internet pagina's is 1Mpixel al genoeg
Verwijderd
Wat doen ze dan bij de gemiddelde fotoboer??? Stukkie afknippen, of ergens witte rand laten of zo.
Of gaan jullie zelf je foto bewerken (stuk afknippen), zodat je de goede verhouding bekomt, en geef je de foto zo dan af op cd of geheugenkaart of zo???
Of vragen jullie gewoon afdrukken op een ander formaat, dat wel overeenkomt met een verhouding 4 : 3? Weet eigenlijk niet goed wat de gangbare formaten zijn.
Maar de wat betere fotozaak heeft ook afwijkende formaten voor 4:3 afdrukken.
Verwijderd
Says who?EvolutionX schreef op 12 January 2003 @ 20:46:
[...]
Idd 2 mpix kan tegenwoordig echt niet meer....
Ik zou voor een 3mpixel gaan, deze zijn niet zo gek veel duurder,maar over het algemeen wel een stuk beter...
Die Powershot A40 was vorig jaar helemaal in, maar begint nu toch aan z'n einde te komen....
I'll take the A40 ANY time over de meeste cheap-ass 3/4MP cams die er ook zijn.
Die A40 maakt tenminste goede foto's!
Ik sta op het punt er 1 aan te schaffen .. krijg eind deze week begin volgende week geld en dan ga ik hem zsm bestellen
Verwijderd
Volgens mij zijn die er niet!!!Mannes schreef op 14 January 2003 @ 16:45:
wat zijn de negatieve punten van de A40 dan .. ? die niet algemeen zijn voor alle digicams (bijv. slecht in het donker) of zijn er volgens jullie helemaal geen minpunten aan ?
Ik sta op het punt er 1 aan te schaffen .. krijg eind deze week begin volgende week geld en dan ga ik hem zsm bestellen
Tenminste kijk, het is natuurlijk een budgetcamera dus je moet niet verwachten dat je foto's net zo goed zijn als die van mensen met een Coolpix 5700, Sony F717 en andere cams in die klasse. Alle waar naar zijn geld natuurlijk. Maar voor dit geld zou ik echt geen betere camera kunnen noemen. Ik ken diverse bezitters en iedereen is laaiend enthousiast. Koop dat ding nu maar gewoon
Die Canon Powershot A40 lijkt mij idd een redelijke camera.. en ik heb mij ook laten vertellen dat het aantal MegaPixels niet alleen een hoog vereist is....
De sample pictures op de Canon site zijn er erg mooi uit.... maar jah hun zijn de makers dus die kunnen er ook goede foto's mee maken....
Kan iemand misschien een voorbeeld foto maken en posten... niet echt 1 waar je je best op doet zeg maar
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Leeg
Verwijderd
Ik was toevallig vandaag even langs geweest om te zien hoe duur die daar was.
Verwijderd
ik hoor dat op die a40 veel instel mogelijkheden zitten,maar zit dat op die hp 720 ook?
het voordeel wat die hp weer heeft is dat hij 3mpixel is
wie kan mij helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:02 ]
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:11:
Canon. Veel beter objectief en veel betere fotokwaliteit.

Het enige voordeel aan de Canon zou de instel-mogelijkheden zijn, maar daar heb je alleen wat aan als je goed kunt fotograferen en het geduld er voor hebt, zo niet worden de foto's zelfs slechter als gevolg van verkeerde instellingen
Dus als je simpel mooie foto's wil maken; ga voor de HP 720
Verwijderd
want dan ga ik voor de hp 720
Das aardig van jeVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 19:39:
Bij de Mediamarkt in Zwolle is de canon powershot a40 gewoon te koop voor €359,- .
Ik was toevallig vandaag even langs geweest om te zien hoe duur die daar was.
Al vind ik 359 best duur, in de pricewatch staat hij voor 319 ofzo.
Weet iemand wat er standaard bij die camera zit?
Leeg
Hier heb je een goede review van de A40Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:39:
dus dan is de hp 720 toch scherper,met die a40 kon je toch goede nightshots maken,ik neem aan dat dit met de hp 720 ook kan?
want dan ga ik voor de hp 720
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html
en hier van de C720
Best een geinig toestel... voor ons amateurs zeker.. maar er kunnen zeer gave foto's mee gemaakt worden...
was 447 Euro
Zal vast ooit nog wel eens wat posten op een topic....
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Dit topic is gesloten.