Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:36:
ik wil ook een a40 kopen, maar er moeten wel 4 (!!) batterijen in, zodat je nooit extra bij je kan hebben... ik wil dan ook graag weten hoe lang je foto's kan maken met 4 van die batterijen erin...
Ik zou het niet weten maar het is ook sterk afhankelijk van het gebruik. Als je heel de tijd met je lcd schermpje zit te kloten dan zijn ze een stuk sneller leeg. Voordeel van die 4 batterijen vind ik dat je gewoon AA batterijen kan kopen overal en ze vervangen. :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Meestal kan je tussen de 90 en 110 minuten lang met een lcd-display aan foto's schieten. Dan moet je wel +/- 1800 mAH batterijen in je toestel hebben zitten. Zie ook http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM voor testen met batterijen

[ Voor 3% gewijzigd door dArtagnan op 22-01-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van de Fuji 2600 dan? Lijkt me op zich ook niet zo verkeerd, en nog iets goedkoper dan de 2800. Ik wil namelijk graag een camera met webcamfunctie. Maar then again, 2800 is veel duurder dan de A40, en 2600 is ongeveer even duur maar volgens mij slechter qualiteit. Kan ik niet beter voor de A40 gaan en een losse webcam kopen? Lastig lastig.... :)

Het is hier vrij pro A40, dus ik verwacht dat jullie wel het laatste aanraden, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

het verbaasd me dat de powershot a40 nog steeds als beste keus in zijn prijsklasse wordt gezien.. dit was namelijk een half jaar geleden ook al zo.. is er in de tussentijd echt nix beters op de markt gekomen?

dacht dat alles steeds beter en goedkoper werd.. zeker met technische producten zoals digitale camera's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good point, die Ixussen zijn tegenwoordig ook steeds goedkoper geworden, en bijvoorbeeld de Ixus v2 is nu onder de 400 euro verkrijgbaar. Maar dat model is wel stopgezet. Is die nou beter of slechter dan A40, of gelijk? De A40 lijkt me voor mijn gevoel ietsie beter, maar dat is niet gebasseerd op feiten eigenlijk. Ixus is wel kleiner.. maar dat is niet altijd een voordeel. En design is ook heel persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergister de Pentax Optio 430 RS voor 500 euro :9 en ik moet eerlijk zegggen wat een super cam _/-\o_ Dus als iemand een cam zoekt zal ik ook kijken naar de 330 rs opf 430 rs of de gs natuurlijk die is ook suppppper Pentax rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 02:14:
Good point, die Ixussen zijn tegenwoordig ook steeds goedkoper geworden, en bijvoorbeeld de Ixus v2 is nu onder de 400 euro verkrijgbaar. Maar dat model is wel stopgezet. Is die nou beter of slechter dan A40, of gelijk? De A40 lijkt me voor mijn gevoel ietsie beter, maar dat is niet gebasseerd op feiten eigenlijk. Ixus is wel kleiner.. maar dat is niet altijd een voordeel. En design is ook heel persoonlijk
Ik was dus ook van plan om de A40 te kopen. Kom ik zondag bij de mediamarkt en wat blijkt nou die hadden ze niet meer :(
Ik heb nu een Ixus V2 gekocht voor 399. Deze is in principe goedkoper dan de a40 want hier zit al een accu en oplader bij en bij de a40 moet je nog batterijen en een dure lader kopen.

Voor de liefhebbers een voorbeeldfoto van de Ixus V2 (kan vast nog wel mooier maar ben niet zo'n foto-neem-held) wel als url want tis nogal een grote foto :P

http://robje.kicks-ass.net/plaatjes/sneeuw.jpg

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
reskobon schreef op 31 januari 2003 @ 18:13:
[...]

Ik was dus ook van plan om de A40 te kopen. Kom ik zondag bij de mediamarkt en wat blijkt nou die hadden ze niet meer :(
Ik heb nu een Ixus V2 gekocht voor 399. Deze is in principe goedkoper dan de a40 want hier zit al een accu en oplader bij en bij de a40 moet je nog batterijen en een dure lader kopen.

Voor de liefhebbers een voorbeeldfoto van de Ixus V2 (kan vast nog wel mooier maar ben niet zo'n foto-neem-held) wel als url want tis nogal een grote foto :P

http://robje.kicks-ass.net/plaatjes/sneeuw.jpg
Ach ja, duur.. ik gebruik een lader van 7 euro van de Hema.. Het is maar wat je duur noemt.

Maar die NiMH batterijen zijn idd behoorlijk duur, maar het is nog altijd veel goedkoperom 4 van die batterijen te kopen (15 euro totaal of zo) dan een nieuwe accu. En als je een tasje erbij koopt zit daar meestal wel plaats bij voor extra batterijen :)

Het is een keuze die je zelf maakt... door het gebruik van batteijen wordt de cam natuurlijk ook een flink stuk groter :)

Ik wacht nog steeds op mijn cam uit amerika (A40), die ik voor 250 euro heb gekocht (inclusief verzendkosten).. ik denk dat je voor 150 euro een behoorlijke set batterijen + lader kan kopen.
But then again, de VS is de mediamarkt niet :)

Verder heb ik het zowiezo niet zo op de supercompacte camera's, ik vind ze gewoon te klein en niet fijn in de hand liggen. Ik heb liever wat stevigers om vast te kunnen houden, maar ik kan me goed voorstellen dat dat bij andere mensen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze zondag een Fuji F601z gekocht bij www.technikdirekt.de.
Daar loopt momenteel een actie van deze camera voor 450EUR - zolang de voorraad strekt (verzendkosten 17.50EUR).
Perfecte service daar! Zondagavond bestelling geplaatst, donderdag de camera in mijn handen.
Deze camera kost een dikke 700EUR (700-750 afhankelijk van de winkel) in België.
Dit is een compacte digicam met zeer vele manuele opties, 3MP SuperCCD levert 6MP fotos.
SuperCCD is wat controversiëel, maar ben er reeds tevreden over in mijn S602z. Levert perfecte scherpe fotos met schitterende kleuren, ook de videomogelijkheden zijn ongeëvenaard.
F601z = pocket formaat S602z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een handzame, goede camera, zonder fratsen, point&click. Budget tussen de 250 en 500 uiteraard... :)

Ik ga niet voor de allergoedkoopste, ik wil in NL kunnen bestellen. Foto Konijnenberg lijkt mij een goede zaak, goede reviews in de shopsurvey en een flink aanbod. Ik koop er iig 64Mb. bij (meer heeft ze niet nodig) en een tasje.

Ik twijfel tussen de :

Nikon Coolpix 2500 (357,-)
Canon Ixus V2 (388,-)
Canon A40 (345,-)

En heel misschien de Fuji finePix F601z (met 518,- wel aan de dure kant)

Het zijn allemaal camera's die in de verschillende reviews wel als goed bestempeld worden. Wat ik erg belangrijk vind is betrouwbaarheid (stevige bouw? Geen iele onderdeeltjes?) en accuduur (liever geen AA batterijen).

Zelf heb ik een Sony CyberShot S70 en ben ik dus qua accu en features redelijk verwend... :) Wat raden jullie aan?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik vind die hp 720 best wel lelijk... anders was ie wel goed geweest. Tja sorry, maar voor mijn vriendin zal het ook wel een reden zijn om iets anders te zoeken.
Wat mij erg aanspreekt zijn de Fuji FInepixjes.
Vooral deze => FUJIFILM FINEPIX S304
Net onder de 500 € met 6x optische zoom.

Tja, voor de rest zoek ik een iets gevorderde camera met 3 of 4 megapixel. Iemand die mij nog advies kan geven is welkom :)

edit:
Mijn lijst in NIET willekeurige volgorde.
====3MP=======
1. FUJIFILM FINEPIX A303
2. PHOTOSMART 850
3. Canon PowerShot S45
4. OLYMPUS CAMEDIA C-300 ZOOM

====2MP=======
1. CANON POWERSHOT A40

Ik heb nu een Fuji Finepix 1300 (1.3MP hehe).
Ik zou graag de focus handmatig in willen stellen. Het is wel de bedoeling dat deze camera mininaal 2 jaartjes meegaat. Ik weet niet of ik vaak zal uit gaan printen. ( Nu niet maar straks heel misschien wel als ik een nieuwe printer koop). IK zou wel graag in willen zoomen en wat op dit moment het belangrijkste is is dat hij goeie scherpe sportfoto's kan maken (dus regelbare sluitertijd en iso misschien) ?

[ Voor 45% gewijzigd door Choller op 03-02-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Fuji FinePix A303. Heb er al wat reviews over gelezen, maar ben benieuwd of er nog iemand is met deze cam en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Nikon Coolpix 2500 (zie mijn vorige post paar posts hoger). Samen met een 64Mb. CF kaart voor 403,-, incl. verzendkosten, besteld bij Foto Konijnenberg. Ik had zo'n 400,- te besteden, is aardig gelukt. :)

Ik heb naast reviews gelezen te hebben, de Ixus v2 en Coolpix 2500 in mijn handen gehad en aan de respectievelijke gebruikers gevraagd wat er goed/slecht aan was.

De Ixus v2 is een prima ding. doet echter niet bepaald lang met de accu.
Dat doet de Nikon een heel stuk beter. De Nikon heeft echter geen optische zoeker.
Ik vind de Nikon ook fijner in de hand liggen, ik dacht niet dat het kon, maar ik vind de Ixus eigenlijk TE klein...

Zelf (Sony S70) gebruik ik de optische zoeker zelden, als je genoeg accu-power hebt is het LCD schermpje veel fijner, dus geen optische zoeker vind ik geen gemis.

Bij de Hema trouwens een heel mooi, perfect passend neopreen hoesje gekocht voor 5,- :) Tip van een andere Coolpix 2500 gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door estorino op 03-02-2003 15:39 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
M'n pa wilt nu komende week ook een digicam gaan halen, net was ie bij de mediamarkt geweest en had hij daar een Konika zien liggen, 'n 4 MPixel cam. Ik was er helaas niet bij om t type op te schrijven enzo. maar goed, is dit merk wat :? ... hij wilt onder de €500 euro een fijne camera kopen waar we hier thuis dus allemaal pics mee kunnen maken (lees: gedetailleerde pics :o). Wil bijv, de core van m'n cpu ofzo kunnen fotograferen (weet niet of dat mogelijk is :?). Anyway, i need some help here ;)

Hmm nog ff gekeken, die Olympus C40-Zoom lijkt me wel wat, wat vinden jullie hiervan ? http://cf.olympus-europa....ZOOM&hall=Digital+Cameras

* De_Bastaard is btw digicam n00b ;)

[ Voor 19% gewijzigd door De_Bastaard op 03-02-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Choller schreef op 03 February 2003 @ 09:47:
edit:
====3MP=======
1. FUJIFILM FINEPIX A303
2. PHOTOSMART 850
3. Canon PowerShot S45

====2MP=======
1. CANON POWERSHOT A40
[/quote[

Die Canon S45 valt IMO een beetje uit het rijtje vanwege de veel hogere prijs. Heeft de HP 850 niet 4 MPixels? Verder volgens mij die A40 qua qualiteit goed, hoewel die minder MPs heeft.. ik ben zelf ook nog zwaar aan het twijfelen en denk dat ik toch voor minder MPs ga en de Canon A40 koop. Moelijkmoeilijkmoeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Hmm..
de Fuji Finepix a303 (3.1MP) kost op dit moment 358 €
de f401 (3.1MP) kost 384€ . Beide zijn 3x optische zoom

De canon en sony vallen af (ik haat memory stick)

De olympus is groot vergeleken met de a303
Olympus Afmetingen (H x B x D) 118 x 66 x 50 240gram
Fuji a303 Afmetingen (H x B x D) 99 x 65 x 34 132gram

Nadeel Fuji is een nieuwe opslagkaart :( . Sutter speed en ISO is ook niet handmatig in te stellen.
Review hier http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a303.html

Ik kan de Finepix 3800 nergens vinden. Hmm is de 3800 de S304 (3MP 6x optische zoom) :~
Daar is de ISO waarde ook niet in te stellen. Prijs is 450 €

Powershot A40 zit er ook goed uit.
De HP heeft inderdaad 4MB en 8 optische zoom maar is wel duur (620) en daarom valt ie ook af.

CONCLUSIE :)

Het wordt of de Fuji Finepix s304 met 3MP en 6 Optisch zoom maar weinig in te stellen.
of
de Canon A40 met 2MP en 3 Optisch zoom met iets meer in te stellen.

Dillema, dillema, dillema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Choller schreef op 04 February 2003 @ 09:14:
Hmm..
de Fuji Finepix a303 (3.1MP) kost op dit moment 358 �
de f401 (3.1MP) kost 384� . Beide zijn 3x optische zoom

De canon en sony vallen af (ik haat memory stick)

De olympus is groot vergeleken met de a303
Olympus Afmetingen (H x B x D) 118 x 66 x 50 240gram
Fuji a303 Afmetingen (H x B x D) 99 x 65 x 34 132gram

Nadeel Fuji is een nieuwe opslagkaart :( . Sutter speed en ISO is ook niet handmatig in te stellen.
Review hier http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a303.html

Ik kan de Finepix 3800 nergens vinden. Hmm is de 3800 de S304 (3MP 6x optische zoom) :~
Daar is de ISO waarde ook niet in te stellen. Prijs is 450 �

Powershot A40 zit er ook goed uit.
De HP heeft inderdaad 4MB en 8 optische zoom maar is wel duur (620) en daarom valt ie ook af.

CONCLUSIE :)

Het wordt of de Fuji Finepix s304 met 3MP en 6 Optisch zoom maar weinig in te stellen.
of
de Canon A40 met 2MP en 3 Optisch zoom met iets meer in te stellen.

Dillema, dillema, dillema
Ik zit er ook aan te denken om een Fuji te kopen en viel ook over de niet instelbare ISO waarde. Ik weet alleen niet of het nou veel uitmaakt dat het niet kan instellen. ISO 100 en 200 zijn volgens mij aardig universeel te gebruiken of zie ik dat verkeerd.
Dus met andere woorden, maakt het uit dat er geen andere keuze is dan ISO 100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

FlowDesign schreef op 06 January 2003 @ 13:26:
[...]

Ja precies. Ik heb al een paar jaar een MP3-speler waar SmartMedia kaartjes in gaan. Wil ik nu een Digicam kopen waar ook SmartMedia in gaat, dan blijft (volgens mij) alleen Olympus over. Nu vind ik dat niet erg, want Olympus heeft volgens mij echt de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind het alleen jammer dat ze relatief gezien een beetje aan de forse kant zijn.

Als ik geld heb koop ik denk ik een Olympus Camedia C220-Zoom (2,1 MP) of de C300 Zoom (3,2 MP) :)
De C220-Zoom is niet meer leverbaar bij Olympus Nederland!

Ik heb gister een bericht gekregen van mijn bestelde C220 dat de bestelling geannuleerd is omdat hij niet meer leverbaar was bij Olympus Nederland.
De door u bestelde Olympus Camedia C220 is helaas niet meer leverbaar bij Olympus Nederland. Wij zijn dan ook genoodzaakt uw bestelling te annuleren.

Wat de opvolger wordt van de C220 is nog niet bekend. Wij kunnen nog wel de Olympus C300 uit voorraad leveren, of u eventueel adviseren bij het zoeken naar een andere camera.
Nou ik vond de C300 iets te duur voor zijn specs en heb toen maar naar veel overwegen de Canon Powershot A40 besteld!

Krijg hem vandaag binnen!

WHOOOOO TPG was net aan de deur met mijn A40 :) Maar had alleen nog geen geld in huis |:(

Morgen maar ff ophalen!! Wheeee _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 04-02-2003 10:11 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Hmm ik heb nu net eens even gekeken bij m'n stage enzo, en daar kan ik die FujiFilm S304 voor 500 euro ongeveer krijgen ... is die goed voor pics te schieten binnen en buitenshuis? dat je dus ook zeg maar de core van je cpu GOED kunt fotograferen bij wijze van spreken...

Damn, zie em net @ pricewatch staan voor 460 heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony dsc-p31, waarschijnlijk wordt deze m'n keus,
Kwou eerst de ixus v2 kopen, maar die is nog iets aan de prijzige kant...
Gaat voornamelijk om de compactheid, want dat ding wil ik overal meesleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Ik wilde vandaag bij www.foto-video-shop.nl mn Olympus Camedia C-300 zoom bestellen, maar die hebben ze net van de site gehaald vandaag :(
Kan ik weer ergens anders gaan bestellen voor 14 euro extra :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 16:15:
sony dsc-p31, waarschijnlijk wordt deze m'n keus,
Kwou eerst de ixus v2 kopen, maar die is nog iets aan de prijzige kant...
Gaat voornamelijk om de compactheid, want dat ding wil ik overal meesleuren :)
Dan zou ik toch even doorsparen want heb nu die V2 ruim een week maar hij bevalt echt goed en compact is hij zeker :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben zelf ook op zoek naar een digitale camera.
De reden is simpel, ik wordt deze zomer papa :) en dan wil ik gewoon leuke foto's maken van de kleine.
Mijn eisenpakket is niet zo uitgebreid, ik wil goede foto's voor niet te veel geld.
Ik heb al eens rondgeneusd en kwam uit op de Powershot A40. Maar nu kwam ik in een foto winkel een aanbieding tegen van een Canon Ixus V2. Daar is hij €199,- met wel een krasje (weet niet waar,stond in etalage)
Verder heb ik gehoord (en nog niet gelezen) dat de Olympus C-300 als beste uit de test kwam van de Consumentenbond.

Heeft iemand een tip voor mij???

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

wilde de ixus v330 bij de dynabyte gaan halen (EUR 399) , maar uitverkocht :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een digital IXUS 330, maar is helaas door m'n zus d'r kat totallos van de tafel gemept :(

Hoop nu via de verzekering een nieuwe te kunnen kopen en ben dus op zoek naar een kleine handzame, goede camera tot max 500 Euro.

a40? ixus v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Ik vind de Olympus c300 echt groot. Daarom zal ik het niet kopen, ook al komt hij als de beste uit de testen. Ik geef toch sterk de voorkeur aan de fuji a303. Alhoewel mijn wensen toch wel zijn om zelf dingen in te stellen denk ik dat gezien mijn huidige ervaringen met de 103 toch de voorkeur geef aan een fuji 3MP.

De olympus is echt groot naar mijn mening... jammer (voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Choller schreef op 12 februari 2003 @ 08:48:
Ik vind de Olympus c300 echt groot. Daarom zal ik het niet kopen, ook al komt hij als de beste uit de testen. Ik geef toch sterk de voorkeur aan de fuji a303. Alhoewel mijn wensen toch wel zijn om zelf dingen in te stellen denk ik dat gezien mijn huidige ervaringen met de 103 toch de voorkeur geef aan een fuji 3MP.

De olympus is echt groot naar mijn mening... jammer (voor mij)
Uit welke testen???? De C-300 is maar een middelmatige camera hoor.....

Voor het geval je de consumentengids bedoelt, dat kan je geen test meer noemen, zo slecht. Ik ga ze nog een keertje aanklagen omdat ik op hun aanraden aa's in mijn s30 heb gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Minolta Dimage X en de Canon V2 maar ik kom er echt niet uit... zijn er mensen met ervaringen (ik heb GOT search en dpreview en steve's digicams als gelezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 10:24:
Ik zit te twijfelen tussen de Minolta Dimage X en de Canon V2 maar ik kom er echt niet uit... zijn er mensen met ervaringen (ik heb GOT search en dpreview en steve's digicams als gelezen...)
De Dimage is erg lekker klein, maar een kutcam, vooral de lens is beroerd (vaag gevouwen enzo om hem zo klein te maken)

Ixus V2 is gewoon een goede 2mpixcam, maar wel iets groter.

Ik zou 100% voor de ixus gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy_V schreef op 12 februari 2003 @ 11:38:
[...]

De Dimage is erg lekker klein, maar een kutcam, vooral de lens is beroerd (vaag gevouwen enzo om hem zo klein te maken)

Ixus V2 is gewoon een goede 2mpixcam, maar wel iets groter.

Ik zou 100% voor de ixus gaan,
Oke ik had namelijk een Kodak LS240 gekocht gisteren maar die foto`s zijn dus echt brak dat ik hem ga ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 11:45:
[...]

Oke ik had namelijk een Kodak LS240 gekocht gisteren maar die foto`s zijn dus echt brak dat ik hem ga ruilen...
De ixus is imho verreweg de beste echt compacte camera die er is (en niet eens zo duur ook). Fotos zijn erg goed, ondanks de kleine lens. Alleen maar 2x zoom :(

Als die compactheid niet zo belangrijk voor je, zou ik naar een andere cam kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy_V schreef op 12 februari 2003 @ 11:51:
[...]

De ixus is imho verreweg de beste echt compacte camera die er is (en niet eens zo duur ook). Fotos zijn erg goed, ondanks de kleine lens. Alleen maar 2x zoom :(

Als die compactheid niet zo belangrijk voor je, zou ik naar een andere cam kijken.
Nou kijk ik heb eigenlijk niet echt een budget limiet... maar ik wil gewoon een compacte camera die leuke foto`s maakt voor internet gebruik en de foto`s van de kodak vertonen erg veel ruis, m`n 1,3 megapixel Fuji 1300 was veel beter! daarom wil ik hem terug bregen.. maar ik wil een compacte digitale camera dus kwam ik op dit lijstje:

Sony U20
Canon Ixus V2
Minolta X

maar de sony was al afgevallen want ik had er foto`s van gezien (was bijna dezelfde kwaliteit als de kodak ls420) de minolta nu dus ook... heb jij nog suggesties voor andere types die klein zijn?

Rudy contact me anders even (jij hebt er zo te zien meer verstand van):
email: schumache@home.nl

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja idd goede compactie cams voor un redelijke prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
BTW nog even over Kodak.. Die dingen zijn bijna nergens meer te krijgen en daar is een goede reden voor ;) 1 van de belangrijkste redenen is dat het repareren van die dingen echt een hel is. Als ik me niet vergis hebben ze maar 1 tarief voor de reparatie, ongeacht wat er aan de hand is (da's dus zwaar irritant als er maar een klein dingetje mis is). Groter probleem is dat alle reparaties via de UK moeten, je winkelier moet de cam dus naar de UK sturen, hoop papieren regelen, hoop wachten en dan maar hopen dat hij weer heel terug komt. Ben nu in een aantal winkels geweest maar ze hebben de kodaks nergens meer in het assortiment, iig niet waar ik ben geweest (de betere fotozaken). Let hier dus een beetje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op 12 februari 2003 @ 12:52:
BTW nog even over Kodak.. Die dingen zijn bijna nergens meer te krijgen en daar is een goede reden voor ;) 1 van de belangrijkste redenen is dat het repareren van die dingen echt een hel is. Als ik me niet vergis hebben ze maar 1 tarief voor de reparatie, ongeacht wat er aan de hand is (da's dus zwaar irritant als er maar een klein dingetje mis is). Groter probleem is dat alle reparaties via de UK moeten, je winkelier moet de cam dus naar de UK sturen, hoop papieren regelen, hoop wachten en dan maar hopen dat hij weer heel terug komt. Ben nu in een aantal winkels geweest maar ze hebben de kodaks nergens meer in het assortiment, iig niet waar ik ben geweest (de betere fotozaken). Let hier dus een beetje op...
Thnx maar die kodak gaat zowieso terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 11:56:
[...]
Sony U20
Canon Ixus V2
Minolta X
Allereerst, wat zijn precies je eisen? Je wilt een COMPACTE camera voor INTERNETGEBRUIK (daar is die 1300 al meer dan genoeg voor imho)

FORMAAT:
Je hebt grofweg drie formaten
* Mini (past in broekzak) Duurder vanwege miniatuur, mindere kwaliteit dan klein met dezelfde specs.
* Klein (past in jaszak) Goedkoop, goede kwaliteit
* Groot (lomp ding, wil je niet meenemen) Zeer goede lenzen, handmatige instellingen, zeer goede kwaliteit

Groot moet je imho niet aan beginnen, dat is voor hobbyisten. Dan heb je nog klein, die bieden de beste prijs-prestatieverhouding. De sony en minolta behoren tot mini, je levert kwaliteit in voor formaat. De ixus is een soort tussenvorm, dat is eigenlijk gewoon een hele kleine "kleine" camera. Hij is groter dan de andere twee die je noemt, maar de kwaliteit is veel beter, vergelijkbaar met goede "kleine" camera's.

offtopic:
Ik heb zelf een kleine camera met instelbaarheid van een grote camera, de Canon S30, verkrijgbaar voor ongeveer 550 euro, tweedehands izgs voor 475 ongeveer.

Als ik jou was zou ik die Ixus V2 kopen, dat is de beste trade-off tussen formaat en kwaliteit. Je kan ook kijken naar de Dimage Xi (die is vernieuwd), wel duurder maar ook wat beter dan de originele X. Als je rijk bent :D kan je ook kijken naar de Ixus V3, wel 100+ euro duurder dan de v2, maar weer nieuwer en een megapixeltje meer.

Als je echter niet zo heel veel belang hecht aan formaat of ermee wil gaan hobbyen, is de s30 je keus (die is alleen wel wat duurder). Een kleine camera met toch heel veel instelbaarheid. Ik stop die S30 met een beetje pielen gewoon in mijn broekzak (hij is 11x4x5.8cm, niet echt groot, toch)

[ Voor 14% gewijzigd door Mark_V op 12-02-2003 14:18 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Even een update.
In mijn vorige verhaal had ik het over een Ixus V 2 maar dat bleek een ixus ii (of 2) te wezen :?

Nu twijfel ik tussen de volgende camera's :

- Canon PS A40
- Olympus C 300 Zoom
- Fuji Finepix F401

Ik wil goede macro foto's maken en over het algemeen goede scherpe foto's maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de PS A40.
Of raden jullie mij een andere camera aan.
Prijs moet rond de €300 - €400 liggen (meer wil ik er niet voor uitgeven)
Wie geeft advies?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Nou omdat ik dus student ben heb ik niet zo'n grote geldzak :P

Ik wil dan voornamelijk wel un kleinere cam voor un redelijke prijs...
Als ik zo kijk, is de ixus v2 eigenlijk net iets te duur... Zelfde geld voor de sony u20
Daarom dacht ik maybe aan de U10.....

Ik wil voornamelijk foto's maken als ik uitga enz, en wel uns gewoon onderweg enzow...
Dus de kwaliteit hoeft niet ZO goed te zijn, maar toch wel dat je wel ziet wat je knipt hebt ;)

• Mark_V
Sc0rPi0N schreef op 13 February 2003 @ 10:43:
Even een update.
In mijn vorige verhaal had ik het over een Ixus V 2 maar dat bleek een ixus ii (of 2) te wezen :?

Nu twijfel ik tussen de volgende camera's :

- Canon PS A40
- Olympus C 300 Zoom
- Fuji Finepix F401

Ik wil goede macro foto's maken en over het algemeen goede scherpe foto's maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de PS A40.
Of raden jullie mij een andere camera aan.
Prijs moet rond de €300 - €400 liggen (meer wil ik er niet voor uitgeven)
Wie geeft advies?
Die Canon heeft vrij belabberde macro, die olympus al helemaal (is helemaal een flutcam, alleen de consumentengids vindt van niet). Van de Fuji zou ik het niet weten. Een Ixus heeft vergelijkbare macro met de A40, en is ook te krijgen voor onder de 400 euro. Als je echt een kleine cam zoekt is dat je keuze.

Als je macro erg belangrijk vindt, kan je ook voor een Nikon 2000 of 2500 gaan, de macro daarvan is erg goed, het beste voor onder de 400 euro. Ze zijn resp. 260 en 320 euro dacht ik. Ook de fotokwaliteit is erg goed te noemen.

Dus wil je klein: toch die ixus v2
Wil je macro: Nikon CP 2000/2500

• Mark_V
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:44:
Nou omdat ik dus student ben heb ik niet zo'n grote geldzak :P

Ik wil dan voornamelijk wel un kleinere cam voor un redelijke prijs...
Als ik zo kijk, is de ixus v2 eigenlijk net iets te duur... Zelfde geld voor de sony u20
Daarom dacht ik maybe aan de U10.....

Ik wil voornamelijk foto's maken als ik uitga enz, en wel uns gewoon onderweg enzow...
Dus de kwaliteit hoeft niet ZO goed te zijn, maar toch wel dat je wel ziet wat je knipt hebt ;)
De U10 maakt hele aardige plaatjes, maar niet meer dan dat. Voor feestjes is het genoeg. Hier staan wat voorbeeldfotos van de u20 trouwens, op internet is ook wel wat van de u10 te vinden:
Sony Cybershot DSC-U20

Ik zou zelf nooit zo'n ding kopen, het is gewoon net geen complete camera. En hij is ook dacht ik zo'n 270 euro en er moeten dure memorysticks in. Voor 100 euro meer heb je een Ixus V2, dat is gewoon een erg goede volwaardige camera MET zoom. Alleen wel wat groter.....

Dimage X zou ik niet kopen, slechte reviews over gelezen, de Xi is wat beter, maar is weer erg duur.....

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ook * Kjev wil wel eens aan de digicam, maar de keuze is lastiger dan ik dacht.. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor op vakantie, en voor foto's op websites. M'n budget is eigenlijk rond de 300-350 euro.

Eigenlijk zat ik eerst vooral te denken aan de PowerShot A40, maar ik werd verteld dat 2 megapixels toch wel érg weinig is (thanks Reacher :P). Ik zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen tussen:
  • Canon PowerShot A40 (laagste prijs PW: 314 euro)
    Wordt overal aangeraden. Heeft goede mogelijkheden voor handmatig instellen. Gebruikt CompactFlash, dus goedkoop en ruim verkrijgbaar. Nadeel: maar 2 megapixels.
  • Fuji A303 (laagste prijs PW: 356 euro)
    Mooi toestelletje, en 3 megapixels. Nadelen: weinig handmatig in te stellen, gebruikt dure xD-geheugenkaartjes.
  • Sony DSC-P71 (laagste prijs PW: 370 euro)
    Eveneens 3 megapixels, en meer instelmogelijkheden dan de A303. Heeft volgens reviews een batterijlader bijgeleverd. Nadeel: gebruikt vrij dure MemorySticks, en is eigenlijk boven m'n budget.
Iemand die me één van deze drie kan aanraden, of eventueel iets anders in die prijsklasse? Ik ben maar een arme jongen met een mager T.net-salaris, houd dat in gedachten ;).

Verwijderd

Ik heb de Ixus V2 genomen (geen spijt van!)

Verwijderd

Koop een a40 is voordelig en is erg goed is ook onlangs door de consumentengids op de 8e plek van de 55 beoordeeld !!! Scoort beter dan enkele 5,1 mpixel camera's en dat is niet enkel vanwege prijs/kwaliteit maar omdat er gewoon een zeer hoogwaardige ccd inzit !.

Edit,

En over de macro's die zijn opzich oke. en hoe meer licht hoe betet heb echt hele scherpe macroś er mee gemaakt en dan ook echt 20 cm afstand en dan op volle zoom !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 15:36 ]

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Ik heb de Olympus C-300 zoom genomen (geen spijt van!)

(ondanks alle negatieve reacties in deze thread)

• freddifish

freddifish

schnappi !

krijg morgen mijn ixus v330 .. ben benieuwd :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
ik heb inmiddels ook de powershot A40.. en ik moet zeggen ik ben er *erg* blij mee ..
geweldig ding.. ja kan veel instellen.. geweldig gewoon.. een kennis van me heeft zown hp geval.. ook wel aardig ding maar je kan echt *niks* instellen .. alleen flits aan/uit en macro mode aan/uit.
Over de macro mode van de A40, ik gebruik het niet bijzonder veel. maar met genoeg licht werkt het toch nog heel aardig

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Jan Jaap
LuCaS schreef op 13 February 2003 @ 14:58:
[...]

Die Canon heeft vrij belabberde macro, die olympus al helemaal (is helemaal een flutcam, alleen de consumentengids vindt van niet). Van de Fuji zou ik het niet weten. Een Ixus heeft vergelijkbare macro met de A40, en is ook te krijgen voor onder de 400 euro. Als je echt een kleine cam zoekt is dat je keuze.

Als je macro erg belangrijk vindt, kan je ook voor een Nikon 2000 of 2500 gaan, de macro daarvan is erg goed, het beste voor onder de 400 euro. Ze zijn resp. 260 en 320 euro dacht ik. Ook de fotokwaliteit is erg goed te noemen.

Dus wil je klein: toch die ixus v2
Wil je macro: Nikon CP 2000/2500
Macro van C-300z slecht?
[url="http://www.xs4all.nl/~ctfort/janjaap/upload/macro.jpg"]Dit [/url] is een van de eerste foto's die ik met mn C-300z maakte. Die vind ik toch niet 'al helemaal belabberd'....

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Jaap op 13-02-2003 20:50 ]

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
De C300 Zoom kwam als beste uit de test van de Consumentenbond. Dus echt geen slechte camera. Maar wat ik wel vond was dat die test erg algemeen was, en dat de beste camera absoluut niet de beste camera is voor elke gebruiker. Vooral omdat de C300z relatief weinig opties handmatig in te stellen heeft.

Daarom denk ik ook dat ik de Canon A40 ga kopen. Die ook zeker niet slecht uit de test kwam...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan iemand me dan het verschil uitleggen tussen de ixus v2 en de powershot A40?
Ixus is lekker klein (misschien te ?) maar de Powershot heeft meer opties (tv out) en lijkt me wat makkelijker vast te houden.
Ik heb gezien dat ze qua megapixel gelijk zijn en dat alleen de optische zoom bij de ps beter is dan de ixus v2.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 16:33:
ik wil eigelijk ook een nieuwe digi-cam kopen, mn budget is 350 pleuro.
er moet wel zo'n zoom opzitten (optical dacht ik dat ie heette)
en natuurlijk goede kwaliteit.

Ik heb amper / helemaal geen verstand van cams, jullie zouden me erg helpen. ik ga zaterdag ff naar een paar winkels maar dan weet ik alvast waar ik moet letten...
Wil je echt een compacte camera, dus eentje die je in je broekzak kan steken? Of gewoon een kleine? En ben je van plan om er nog mee te gaan "hobbien", dus dingen instellen? En is die 350 euro incl. geheugen, of heb je daar ook nog geld voor gereserveerd?
If broekzakcam: doorsparen voor Ixus V2: 370+ 64mb kaartje van 25 = 400. Accu zit daarbij.

Anders: Canon Powershot A40: 314+64mb kaartje van 25 = 340, maar dan moet je nog wel een lader en goede 1800mAh batterijen hebben liggen, heb je die niet, dan komt daar weer minimaal 17 euro bij (kijkshop, hape). Fotokwaliteit is iets beter dan de ixus, je hebt ook meer zoom, maar hij is iets onhaniger groot. Bovendien is dit een cam met enigszins hobbiemogelijkheden.

Mocht je echt niet meer dan 350 euro uit willen geven, zou ik een Nikon Coolpix 2000 of een Olympus C-220 halen, hoewel die C-220 toch al erg oud begint te worden.... en voor een paar tientjes meer heb je echt een veel betere cam (die a40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Kjev schreef op 13 February 2003 @ 15:21:
Ook * Kjev wil wel eens aan de digicam, maar de keuze is lastiger dan ik dacht.. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor op vakantie, en voor foto's op websites. M'n budget is eigenlijk rond de 300-350 euro.

Eigenlijk zat ik eerst vooral te denken aan de PowerShot A40, maar ik werd verteld dat 2 megapixels toch wel érg weinig is (thanks Reacher :P). Ik zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen tussen:
  • Canon PowerShot A40 (laagste prijs PW: 314 euro)
    Wordt overal aangeraden. Heeft goede mogelijkheden voor handmatig instellen. Gebruikt CompactFlash, dus goedkoop en ruim verkrijgbaar. Nadeel: maar 2 megapixels.
  • Fuji A303 (laagste prijs PW: 356 euro)
    Mooi toestelletje, en 3 megapixels. Nadelen: weinig handmatig in te stellen, gebruikt dure xD-geheugenkaartjes.
  • Sony DSC-P71 (laagste prijs PW: 370 euro)
    Eveneens 3 megapixels, en meer instelmogelijkheden dan de A303. Heeft volgens reviews een batterijlader bijgeleverd. Nadeel: gebruikt vrij dure MemorySticks, en is eigenlijk boven m'n budget.
Iemand die me één van deze drie kan aanraden, of eventueel iets anders in die prijsklasse? Ik ben maar een arme jongen met een mager T.net-salaris, houd dat in gedachten ;).
Twee megapixels= niet te weinig!!! Zolang je maar geen uitsnedes gaat maken en geen grote dingen (bijv. A4) gaat afdrukken. Bovendien zegt megapixels ook niet alles.... goede lens is ook belangrijk. De A40 is een hele goede 2 megapixel camera, ik heb zelf een A40 EN een S30, en met beide cams hetzelfde gefotografeerd en afgedrukt. Ik kon geen verschil zien :D. En de S30 is denk ik de beste 3mpix camera op deze aardkloot.

Fotos op websites zijn altijd max. 800x600. Dat is een halve megapixel! Vakantiefotos druk je normaal gesproken ook niet af op A4. Dus koop een A40 of spaar door voor iets anders (Nikon 4300, vanaf 480 euro), als je meer handmatig wil instellen. Die anderen zou ik sowieso niet doen....

Heb je trouwens ook de Nikon CP2500 (supermacros) en Ixus V2 (wel minder zoom, maar erg klein), allebei 2mpix en CF, al in overweging genomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mark_V op 14-02-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Super__Nerd schreef op 13 februari 2003 @ 20:49:
[...]

Macro van C-300z slecht?
[url="http://www.xs4all.nl/~ctfort/janjaap/upload/macro.jpg"]Dit [/url] is een van de eerste foto's die ik met mn C-300z maakte. Die vind ik toch niet 'al helemaal belabberd'....
Dat is geen supermacro, koop maar eens een CP2500, scherp tot 3 centimeter ofzo. Maar zeker een mooie foto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Sc0rPi0N schreef op 14 February 2003 @ 10:08:
Kan iemand me dan het verschil uitleggen tussen de ixus v2 en de powershot A40?
Ixus is lekker klein (misschien te ?) maar de Powershot heeft meer opties (tv out) en lijkt me wat makkelijker vast te houden.
Ik heb gezien dat ze qua megapixel gelijk zijn en dat alleen de optische zoom bij de ps beter is dan de ixus v2.
Ik zou als ik jou was de ixus nemen. Ik heb zelf ook een A40 gekocht, maar daar heb ik achteraf toch wel een beetje spijt van. Ik wilde na 3 maanden al meer en heb er nu een S30 bijgekocht. Had ik nou die ixus nog gehad dan had ik die als "lekkere kleine cam" kunnen houden, aan die A40 heb ik nu niet meer zoveel.

Fotokwaliteit van A40 is beter
Batterijen van A40 is beter (kunnen gewone batterijen in met extreem lange levensduur)
Videouit hebben ze allebei (iemand even confirmen met een ixus??)
A40 heeft meer zoom
A40 heeft meer instelmogelijkheden

Focus van de ixus is beter (ook focusassist lamp is sterker)
Ixus heeft een iets lichtgevoeligere lens
Ixus heeft minder last van rode ogen
En hij is veel kleiner en lichter :)
Ixus ziet er erg sterk en sjiek uit O+

Maak je eigen keuze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Choller schreef op 03 February 2003 @ 09:47:
====3MP=======
1. FUJIFILM FINEPIX A303
2. PHOTOSMART 850
3. Canon PowerShot S45

====2MP=======
1. CANON POWERSHOT A40
Megapixels en optical zoom sells he... blijkbaar..

De Canon S45 is een 4.0 Megapixel camera, die staat dus fout in het rijtje. De 3MP variant in vergelijkbare klasse van Canon is de S30.

De HP850 zou ik dus echt niet willen.. lees je wel eens reviews? oke, je hebt 4MP en best veel optische zoom.. maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
- geen manual focus
- max. ISO200
- het duurt 14seconden(!!!) om een grote foto weg te schrijven naar je flashcard!
(op de S45 duurt dat ~3seconden)
- .... and so on
- bij dpreview.com een 5 voor features, eindoordeel "average"

Hier een paar conclusies van de S45 (kom aub niet aan met "in de Consumentengids stond ...." want dat is wel de meest waardeloze digicam test aller tijden):

Steve's Digicams:
"If you're in the market for a compact but advanced high-resolution digital camera that can be operated just as easily by a novice as well as experienced photographers, then check out the Powershot S45. It offers the simplicity of point-n-shoot operation with direct (no computer required) printing to all the same advanced exposure, focus and image control options found in Canon's full size cameras. The compact S45 fits into most pockets and with a street price of $499 (as of Jan 2003), it also fits into most budgets. It's hard to beat a camera that produces high quality 4 megapixel images with a sharp 3x zoom for that kind of money. "

DCRP Review:
"The Canon PowerShot S45 is a worthy upgrade of the S40, much like how the G3 improved upon the already excellent G2. I wouldn't race out and buy it if I was an S40 owner, but if I was looking for a very capable camera in a smaller body than the G3, this one is well worth a look. The photo quality on the S45 was impressive. The AF illuminator allowed the camera to focus on the more challenging subjects (in low light) around the home office. The S45 offers good performance in terms of startup, focusing, shutter lag, and shot-to-shot speeds. Overall, it's hard to go wrong with the PowerShot S45 -- it is definitely worth checking out."

DP review:
"The S45 is essentially a 'shrunk' PowerShot G3, there are some compromises, primarily the G3's fast 4x optical zoom lens, flash hot-shoe, flip-out LCD etc. But feature for feature the S45 can provide almost the same level of manual control as the G3. It's a camera you can use as a point-and-shoot 'take anywhere' and still have the flexibility to be more creative when you want. The others may cost more but the S45 is the best subcompact four megapixel currently available. Let's hope it hits the shores of the US soon. --> Highly Recommended"

.... mijn keuze zou snel gemaakt zijn (sterker nog die is gemaakt).... Oke, je betaald best veel voor een S45, maar het is wel een toppie-camera in de "compact"-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Voor de mensen die beledigd zijn door mijn mening over de C300, het is gewoon een goede cam hoor, een stuk beter dan sommige HP en kodakmodellen (NOFI, ze zijn natuurlijk wel lekker goedkoop, voordat ik daar weer rellen mee krijg). Maar ik vind hem absoluut niet die beste koop van de consumentengids waard.

Let daar gewoon niet op, dat is een klotetest geweest. En meer woorden maak ik er niet aan vuil.....

En nu ga ik aan het werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
catchingfire schreef op 14 February 2003 @ 10:55:
Hier een paar conclusies van de S45 (kom aub niet aan met "in de Consumentengids stond ...." want dat is wel de meest waardeloze digicam test aller tijden):
_/-\o_

Met de rest van het verhaal ook helemaal eens trouwens..... in die prijsklasse zou ik naar een S30, CP4300 of S45 kijken...... maar we zitten hier bij de sub-500s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
LuCaS schreef op 14 februari 2003 @ 10:58:
[...]
_/-\o_

Met de rest van het verhaal ook helemaal eens trouwens..... in die prijsklasse zou ik naar een S30, CP4300 of S45 kijken...... maar we zitten hier bij de sub-500s
Klopt.... alhoewel je de S30 over een paar maanden waarschijnlijk wel voor ~500 euro kunt krijgen.

(alleen al het feit dat de S40 boven de S45 stond in hun test-resultatenlijstje deed me al beven over de kwaliteit van de test. De S45 is een S40++, nagenoeg alle kinderziektes van de S40 zijn opgelost of verbeterd, en daarnaast nog wat extra features en verbeteringen)

Ik zou in de compact digicam klasse niets anders dan Canon willen. Goede kleuren, geen oververzadiging a-la Sony, ergonomische bediening, intuitieve menu's, degelijke body, gebruik van compactflash. Dus in de <500 euro categorie zou de A40 of een Ixus model (als het echt klein zou moeten zijn) een no-brainer zijn. Me dunkt dat de A40 zich ondertussen wel bewezen heeft! Maar mensen zijn geneigd om alleen naar megapixels te kijken. (het slag mensen die qua computers liever een 2.8GHz systeem met 128MB RAM kopen ipv een 2.4GHz met 512MB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Kodak DX3900 is een geweldig ding voor ca. 300 pleuro. :)
Let wel op dat Mediamarkt hierbij nog wel eens leuke aanbiedingen heeft!
--==Mediamarkt roelt==--;)

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikon Coolpix 3500 +/- 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
LuCaS schreef op 14 februari 2003 @ 10:38:
[...]

Dat is geen supermacro, koop maar eens een CP2500, scherp tot 3 centimeter ofzo. Maar zeker een mooie foto.....
Ik zeg ook niet dat het een supermacro is!
Maar er is wel een groot verschil tussen 'helemaal belabberd' en dit...

Overigens zal de camera ongetwijfeld nog betere foto's kunnen maken, dit was een van de eerste macro's die ik maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 00:52

Roy

Hobbies?

Hmm, ik vind dit heel moeilijk. Ben de hele week al aan het twijfelen. Eerst wou ik een Ixus V3 nemen, maar die vind ik gewoon nog té duur.
Nu twijfel ik tussen de Ixus V2 en de A40, ik vind compactheid wel heel belangrijk, en een accu vind ik ook een voordeel. Maar als ik het zo hoor is de A40 qua kwaliteit weer iets beter.

Ik denk dat ik ff de camera's in de hand ga houden in de winkel, want ik vind het nu wel heel moeilijk !!!

Maar heeft de A40 echt duidelijk een betere kwaliteit? Ik doe een design opleiding, dus moet ik vaak foto's maken (op verschillende plaatsen). En ik vind het toch wel belangrijk dat ik overal (buiten / binnen) duidelijke foto's kan maken. Help ?!

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite zoekt ook ee digicam.. Ik twijfel nu tussen de volgende paar cams:

- Olympus C-200 ZOom
- Fuji Finepix S304
- Pentax OPtio 330RS

Het is bedoeld voor gewone foto's op vakantie enzo.
Ik neig een beetje naar de Pentax vanwege het formaat. Ook kan er CF in, wat niet zo erg duur is vergeleken met XD bijv. :)

Welke zouden jullie aanraden¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik zat te twijvelen tussen de Canon A40 en de Ixus V2, en ik heb in de winkel toch maar gekozen voor de V2, en ik moet zeggen dat ik hem super vind! ik ben er nu al een tijdje mee aan het spelen, en de foto's zijn echt van goede kwaliteit! Ik ben tevreden!

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Ik heb voor 299 euro (incl tasje ;)) de Sony DSC P51 gekocht :) 2.0MP, 2x optisch, 4x digtaal, tft en klik hier voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:31:
Koop een a40 is voordelig en is erg goed is ook onlangs door de consumentengids op de 8e plek van de 55 beoordeeld !!! Scoort beter dan enkele 5,1 mpixel camera's en dat is niet enkel vanwege prijs/kwaliteit maar omdat er gewoon een zeer hoogwaardige ccd inzit !.
Aaaaargh stop aub over die Consumentengidstest want die zuigt zo enorm. Wat is het nu voor een test? Een Canon S40 die beter is dan een S45.. kom op zeg!
Een Trust digicam in delzelfde test als een Canon D60? Dat slaat toch gewoon helemaal nergens op. Appels met peperkoek vergelijken. Uitgaande van de Consumentengids zou ik misschien een broodrooster gaan kopen, maar no way een digicam.

Maar je hebt wel gelijk: de A40 is zeker voor het geld een supercamera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
catchingfire schreef op 15 February 2003 @ 19:55:
[...]

Aaaaargh stop aub over die Consumentengidstest want die zuigt zo enorm. Wat is het nu voor een test? Een Canon S40 die beter is dan een S45.. kom op zeg!
Een Trust digicam in delzelfde test als een Canon D60? Dat slaat toch gewoon helemaal nergens op. Appels met peperkoek vergelijken. Uitgaande van de Consumentengids zou ik misschien een broodrooster gaan kopen, maar no way een digicam.

Maar je hebt wel gelijk: de A40 is zeker voor het geld een supercamera!
Alleen (nog steeds) slecht verkrijgbaar ...

Daarom ben ik ook voor de Sony DSC P51 gegaan, naast de reden dat de prijs lager was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

heb net voor 399 de canon ixus 330 gekocht... fijn cameraatje echt alles zit erop. Grappig is bv dat als je een foto in portrait stand maakt, de ixus hem in het toestel al goed draait. Ook kun je bij elke foto text inspreken (wat/waar het ook weer was)
3x optisch en 2.5x digitaal, doorzicht, video-out naar tv, ISO 0-400, witbalans alles kun je als je wilt zelf instellen maar het meest onder de indruk was ik van de panorama optie. echt heel makkelijk om wat overlappende fotos aan elkaar te laten plakken, in de camera zie je nl nog een stukje van de vorige foto zodat je precies de volgende met de juiste overlap kunt mikken.
Wel even 128 MB CF kaartje bij tweakers erbij besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,.. ik wil graag onderstaande rijtje aan jullie laten zien en jullie mening over deze camera's horen:

- Sony DSC P 71 (370 Euro)
- Olympus C300 Zoom (377 Euro)
- Kodak DX 4330 (343 Euro)

Deze camera's liggen qua specs allemaal vrij dicht bij elkaar, tevens qua prijs. Helaas kan ik van deze Kodak niets vinden op dpreview.
Zit er een echte topper tussen deze 3? Veel meer ben ik niet van plan uit te geven voor een 3 mp camera.

Wat wil ik met deze camera kunnen doen? Ik ben een vrij actieve photoshopper dus wil ik op groot formaat mooie foto's maken (vandaar dus 3 mp). Tevens wil ik ook op macro niveau aardige shots maken. Het is mijn eerste digitale camera dus gebruiksgemak is ook een niet onbelangrijk punt. Maar ik wil er graag semi prof gebruik van maken (dus een beetje experimenteren met sluitertijd etc)
De camera denk ik vooral te gaan gebruiken voor landschappen, objecten en mensen.

p.s. Welke term wordt er ook alweer gebruikt voor het aangeven van de tijd dat je op het knopje drukt en de foto daadwerkelijk genomen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 21:52:
Hey,.. ik wil graag onderstaande rijtje aan jullie laten zien en jullie mening over deze camera's horen:

Deze camera's liggen qua specs allemaal vrij dicht bij elkaar, tevens qua prijs. Helaas kan ik van deze Kodak niets vinden op dpreview.
Zit er een echte topper tussen deze 3? Veel meer ben ik niet van plan uit te geven voor een 3 mp camera.

Wat wil ik met deze camera kunnen doen? Ik ben een vrij actieve photoshopper dus wil ik op groot formaat mooie foto's maken (vandaar dus 3 mp). Tevens wil ik ook op macro niveau aardige shots maken. Het is mijn eerste digitale camera dus gebruiksgemak is ook een niet onbelangrijk punt. Maar ik wil er graag semi prof gebruik van maken (dus een beetje experimenteren met sluitertijd etc)
De camera denk ik vooral te gaan gebruiken voor landschappen, objecten en mensen.

p.s. Welke term wordt er ook alweer gebruikt voor het aangeven van de tijd dat je op het knopje drukt en de foto daadwerkelijk genomen wordt?
Shutter lag of afdrukvertraging.

Bij de Olympus wordt de foto als je van tevoren scherpstelt direct genomen, anders duurt het ongeveer een halve sec.
Van de andere camera's kan ik je hierover niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Laatst online: 13-07-2020
Ik wil een dc aanschaffen maar ik heb er 1 nodig die goed in het donker fotos kan maken.
Voornamenlijk discotheken en feesten (met veel licht effecten meestal)
Er moet ook een accu en ik moet er extra geheugen voor kunnen kopen.
En ook zoom functie

Weet iemand welke ik het beste kan kopen hiervoor?
Ik wil het liefste niet meer dan 400 euro er voor uit geven

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoxx schreef op 16 February 2003 @ 18:41:
Ik wil een dc aanschaffen maar ik heb er 1 nodig die goed in het donker fotos kan maken.
Voornamenlijk discotheken en feesten (met veel licht effecten meestal)
Er moet ook een accu en ik moet er extra geheugen voor kunnen kopen.
En ook zoom functie

Weet iemand welke ik het beste kan kopen hiervoor?
Ik wil het liefste niet meer dan 400 euro er voor uit geven
Mmmm, bij nader inzien weet ik dat een kennis van mij met zijn Sony P1 goede nachtfoto's kon maken, geen ruis etc. Misschien dat een Sony uit de P-serie wat is voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Laatst online: 13-07-2020
de Cyber-Shot DSC-P71 van sony lijkt mij perfect

bedankt!

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Roy schreef op 15 februari 2003 @ 19:29:
Ik zat te twijvelen tussen de Canon A40 en de Ixus V2, en ik heb in de winkel toch maar gekozen voor de V2, en ik moet zeggen dat ik hem super vind! ik ben er nu al een tijdje mee aan het spelen, en de foto's zijn echt van goede kwaliteit! Ik ben tevreden!
Post dan eens wat foto's met je nieuwe dc.

Ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de A40 en de Ixus V2.
Eerst wilde ik namelijk de A40 (Hoor daar veel goede verhalen over) , maar begin nu toch ook meer naar de ixus v2 te neigen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Okay, ik heb even snel een paar foto's genomen met de Ixus V2, kwaliteit was 1600x1200 en de compressie stond op normaal (behalve bij de laatste dacht ik). Ikzelf ben een leek qua fotograveren, dus let niet op mijn fotografische kunsten :D

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/pic1small.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/pic2small.jpg

Foto 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/pic3small.jpg

Foto 4:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/pic4small.jpg

Best een kwaliteitje voor een camera die net zo groot is als m'n gsm :P

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Roy schreef op 17 February 2003 @ 15:54:
Okay, ik heb even snel een paar foto's genomen met de Ixus V2, kwaliteit was 1600x1200 en de compressie stond op normaal (behalve bij de laatste dacht ik). Ikzelf ben een leek qua fotograveren, dus let niet op mijn fotografische kunsten :D

Foto 1:
[afbeelding]

Foto 2:
[afbeelding]

Foto 3:
[afbeelding]

Foto 4:
[afbeelding]

Best een kwaliteitje voor een camera die net zo groot is als m'n gsm :P
Mijn dank is groot _/-\o_ (maar mijn portemonnee straks leger ;( :+ )

Trouwens ze hebben die kabeltjes mooi weggewerkt daar (op school) ? :+

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antonius schreef op 05 June 2002 @ 19:03:
Nog heel eventjes verder sparen en een Canon A40 kiezen voor €350-€400? 2MP, 3x optische zoom, mooie plaatjes, point-and-shoot maar voor iets gevorderde gebruiker ook wat dingen met de hand in te stellen.
Ik heb deze net besteld voor € 315,- (zie pricewatch)

Software van de Ixus en de Powershot A40 is hetzelfde,
De Ixus kost ook meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Sc0rPi0N schreef op 17 February 2003 @ 16:19:
[...]

Tsja, 'normaal' zijn de kabels wel mooi weggewerkt, maar ja, dan moet er even snel een netwerk kabeltje bij komen, en dan gooi je hem gewoon door de ruimte, werkt perfect :P

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op 17 February 2003 @ 16:19:
[...]

Niet fukken met de ID-wegwerk-technieken dude!

Ziet er leuk uit Roy, maak eens een foto van een knap iemand anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
A40 heeft iets meer mogelijkheden, de Ixus V2 is duurder en is een echte point en klick cam. Geil je niet op gadgets, koop dan de A40, spaart een hoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 17 February 2003 @ 16:37:
A40 heeft iets meer mogelijkheden, de Ixus V2 is duurder en is een echte point en klick cam. Geil je niet op gadgets, koop dan de A40, spaart een hoop uit.
Hoe zit het met gewicht, batterijduurzaamheid en robuustheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

waarom de V2 en niet de Ixus 330 ? (399,- @ dynabyte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 21:52:

Niemand iets over deze camera's te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Laatst online: 01-09 15:37
kodak schijnt redelijk last te hebben van ruis enzo. dus die zou ik zowiezo niet doen. Bij sony zit je met memory sticks die 'maar' tot max 128mb gaan. en die olympus kan ik je niks over zeggen

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kijk denk ik hoeveel eurootjes ik heb na mijn verjaardag ;) en dan maak ik een beslissing of ik toch de Ixus V2 neem of de A40.
Het is toch meer voor algemeen gebruik.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
A40 loopt op batterijen (4x penlite), ik heb daarom 2 sets van 4x 1800 opladers. Daarmee heb je meer dan voldoende sap om een 128mb kaart vol te schieten met flits en meer.

Hij is natuurlijk wat zwaarder en groter dan de Ixus, maar is goed in je jaszak mee te nemen. Het is een wat meer professionele cam (qua fotografische instellingen) en dat vond ik belangrijker. Net als de 150 euro minder op het moment dat ik de A40 koch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik heb nu de Ixus V2, maar nu wil ik er natuurlijk wel een doosje/tasje bij. Nu vond ik op de site van Canon een heel mooi doosje voor de Ixus:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europa.com/ixuscollection/media/right_product_img/hard_case_metal.jpg

Maar op internet kan ik hem nergens vinden in een winkel. Weet iemand waar je dit ding kunt kopen (liefst in de buurt van Eindhoven of Enschede).

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op 19 februari 2003 @ 11:03:
Ik heb nu de Ixus V2, maar nu wil ik er natuurlijk wel een doosje/tasje bij. Nu vond ik op de site van Canon een heel mooi doosje voor de Ixus:

[afbeelding]

Maar op internet kan ik hem nergens vinden in een winkel. Weet iemand waar je dit ding kunt kopen (liefst in de buurt van Eindhoven of Enschede).
Er staat zoiets op marktplaats...
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/canon/9835.htm

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen 2 cams.
De a40 en de kodak 4330.
De kodak heeft 3 mp tegenover 2 van de a40. Wat zou de beste keus zijn? de prijzen liggen ongeveer gelijka an elkaar

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:33

Arny

Heerst!

Binnenkort word ik vader (hoop ik) en dus vind ik het tijd om eens een goeie camera aan te schaffen. Ik ben nogal een newbie op dit gebied en dus ben ik heel veel reviews gaan lezen. Ik wil graag een camera die makkelijk werkt en die ik kan gebruiken als vervanging voor een gewoon fototoestel. Ik wil gewoon lekker foto's maken maar het zou leuk zijn als ik er ook eens wat meer mee kon doen (zonsondergangen enzo).
Na al die reviews dacht ik aan de volgende toestellen:

- Canon S30
- Canon Ixus v3
- HP 850

Deze vallen ook min of meer binnen mijn budget van maximaal €500

Maar nu viel me het volgende op: in Amerika zijn camera's veel goedkoper dan hier. De s30 bijvoorbeeld kost in de winkel 400 dollar. En de moeder van een vriend gaat volgende week naar de VS. Is het handig om haar te vragen een camera voor me te kopen? Of kan ik dan allerlei problemen verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee?

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Na mijn eerdere overwegingen (Kjev in "Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?") ben ik de Pentax Optio 330GS tegengekomen (laagste prijs 365 euro). Groot voordeel van dit apparaat ten opzichte van bijvoorbeeld de Fuji A303 is dat 'ie CompactFlash slikt en ook redelijk wat handmatige instelmogelijkheden heeft. Iemand die ervaringen heeft met deze camera? Ik probeer even iets verder te kijken dan de A40-propaganda hier als je het niet erg vindt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik zit dus met precies hetzelfde als jij. Ik zat ook al naar een 3 mp camera te kijken voor een a40 prijs en kwam uit bij de kodak 4330. Jammer genoeg weet bijna niemand hier iets vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor mij de Fuji a303 gaat worden. Zijn er toevallig nog wat mensen hier die deze camera hebben en die ik hier eventueel wat vraagjes over zou mogen stellen (over de mail ofzo)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij kopen in het buitenland kan het zijn dat de garantie hier niet geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

In de consumentegids vsan deze maand staat ook een test. Daar wint de Olypus C-300 Zoom. (377euro, pricewatch: Olympus C-300 (3MP, 3x zoom, 36-100mm, f/2.9-5.6))

Iemand ervaringen met dit toestel?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

bombadil schreef op 23 February 2003 @ 17:35:
In de consumentegids vsan deze maand staat ook een test. Daar wint de Olypus C-300 Zoom. (377euro, pricewatch: Olympus C-300 (3MP, 3x zoom, 36-100mm, f/2.9-5.6))

Iemand ervaringen met dit toestel?
de consumentengids loopt altijd een jaar achter :)
de C-300 is wel een goede camera, maar voor dat geld zijn er betere alternatieven

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch maar de Ricoh Caplio RR30 kopen, nu bij de goede lokale fotoboer voor €399,- , ik weet het, je kan ze goedkoper krijgen, maar ik koop liever bij een bekende fotoboer dan bij een onbekende foto-winkel.....
Als je het zo leest is de keuze nogal groot, maar voor mijn standaard vakantie foto's is hij wel geschikt lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook ik wil een digitale camera gaan aanschaffen, ik zit nu al bijna 3 uur te surfen en ik kom er maar niet uit. Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer, zoveel tegenstrijdigheid. (die zegt weer dat die goed is, de andere zegt JUIST van niet etc).

Mijn budget weet je dus gezien de topictitle, okay mijn eisen:

Fuji Finepix S304 dit lijkt aan mijn eisen te voldoen.. misschien dat jullie iets beters weten qua prijs kwaliteit verhouding..

Megapixels: 3-4 en natuurlijk liefst zo hoog mogelijk (geld dat niet voor alles ;) )
Doel van de camera: Ik wil niks meer en helemaal niks minder dan mooie foto's kunnen schieten. Ze moeten gewoon haarscherp zijn, mooie kleuren, en het liefst een zoomertje erbij (optisch).
Optische Zoom: Ja en uiteraard hier ook weer zo hoog mogelijk.
Formaat camera: Maakt me helemaal niks uit, kwaliteit VER boven uiterlijk.
Opslagmedium: Als er maar USB of Firewire aan zit, ik heb meestal toch mijn notebook bij.
Voorkeur voor een bepaalde merk: Nee
Materiaal camera (metaal, plastic): Als het maar degelijk is, liever metaal maar eveneens als de foto's zelf maar goed!
Drivers: Voor winXP en MacOS-X (liefst beide maar minimaal 1 van de 2)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft eindelijk zijn A40 binnen van digitalecamera.nu, en ik moet zeggen dat het een erg leuk ding is voor dat geld.
Alleen is 'ie een stuk groter dan de plaatjes doen vermoeden.
Sluitertijd instelbaar tot 15 sec. maar helaas is het diafragma niet in te stellen.

Zelf heb ik een IXUS V1 (de mooiste van de serie imho), maar de kwaliteit lijkt wel minder als van de A40, maarja het gadget-gehalte is wel hoger. ;)
Voor het 'echte' werk heb ik ook nog een DiMage 7i... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op 19 februari 2003 @ 11:03:

[afbeelding]

Ik heb toevallig dit doosje gezien bij: Verschuren Foto in Breda ;).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.