Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ToFast schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:05:
Ik vind het persoonlijk niet super foto's maar ik heb er zo weinig verstand van, ik zou liever gezien hebben dat ze deze naast de foto's van een andere camera in dat segment hadden gezet.

De macro foto vind ik echter wel weer super.

Verder heb ik ze bekeken op een LCD laptop scherm van Medion, dus ik weet niet of dat veel verschil in kwaliteit uitmaakt.
Als het goed is kan ik vanmiddag of morgen bij de Allkauf in duitsland mijn a510 (€199) ophalen, als ik hem thuis heb wil ik wel wat foto's laten zien waarbij de cam op de proef gesteld wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 21-02-2005 13:14 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap echt niet waarom iedereen de a510 koopt. Is de a85 niet veel interessanter voor ongeveer dezelfde prijs? OK: iets minder optische zoom, maar meer mp, betere reviews...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:30:
ik snap echt niet waarom iedereen de a510 koopt. Is de a85 niet veel interessanter voor ongeveer dezelfde prijs? OK: iets minder optische zoom, maar meer mp, betere reviews...?
Heeft alleen niet het predikaat NIEUW.............
Ik heb overigens nog geen echt serieus review van de A5xx kunnen vinden, volgende maand waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Kleiner, lichter en (naar verluid) sneller. Ik vind alleen de grip van de a85 een stuk lekkerder. Die kan ik tenminste met 1 hand stabiel vasthouden, zodat ik met mijn andere hand kan ondersteunen. Die a510 is dan wel kleiner, maar daarbij heb ik beide handen nodig voor een goede grip.

Maar ja, binnenkort is de a85 toch simpelweg van de markt; ze blijven niet naast elkaar bestaan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Rudedadude schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:20:
Kleiner, lichter en (naar verluid) sneller. Ik vind alleen de grip van de a85 een stuk lekkerder. Die kan ik tenminste met 1 hand stabiel vasthouden, zodat ik met mijn andere hand kan ondersteunen. Die a510 is dan wel kleiner, maar daarbij heb ik beide handen nodig voor een goede grip.

Maar ja, binnenkort is de a85 toch simpelweg van de markt; ze blijven niet naast elkaar bestaan.
Heb vanmiddag mijn a510 gekocht eerste indruk is goed, maar ben hele avond weg geweest dus morgen kan ik pas wat gaan testen. Ik houd jullie op de hoogte :*)
De a510 was €199 dan nog een Lexar 256mb SD kaart voor €35 en een Bilora tasje voor €15 :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:30:
Sommige mensen willen SD en dan is de A510 goed.
als iemand CF (zoals mijzelf) wilt moet je gaan voor de A85.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Toch maar de canon ixus 30 gekocht (229), ben niet voor de ixus 40 gegaan omdat de ze € 70 duurder is, en dat was mij teveel. Verder heb je niet echt hoger dan 3.2mp nodig. Als de rest maar goed is.

Wat een mooi camera'tje. Erg klein, net een pakje sigaretten. Ook is hij robuust en is de bediening erg makkelijk wanneer je deze eenmaal onder de knie hebt. Maakt verder mooie foto's, zeker de macro foto's ben ik heel tevreden over.

Ik post de testfoto's nog wel denk ik de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik zoek een Camera, als beginnend foto maker.. ik maak nu nog foto's met mn telefoon (SonyEricsson T630) maar wil natuurlijk wel wat beters :), we hebben ook een goede kwaliteit analoge cam, maar ik wil digitaal, omdat dat makkelijker is :), maar nu dus mijn vraag, watvoor cam kan ik beste nemen voor max budget van 200 (en echt uiterst 250 als het n groot verschil is :P)

deze dingen wil ik minimaal:
optische zoom
3MP (is dat genoeg voor A4 foto's? anders wil ik meer :P )
flits (das wel standaard, of niet?)
compact formaat
trendy design (op zich hoeft dit niet, maar is wel leuk dat die er ook leuk uitziet :), maar das een mening :P...)

[edit]
vergeten bij te vermelden :P, ik wil hem gebruiken voor een beetje van alles... gewoon wat grappige foto's met vrienden enzo, 's avonds en overdag, en op vakantie...en ook wat om mee te Photoshoppen :)

welke soort kaartjes is het handigst/snelst/goedkoopst?

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 25-02-2005 18:56 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je een leuke camera wil zou je eens naar de canon poweshot a510 moeten kijken of de poweshot a75. Allebei goede camera's waar je handmatig een hoop mee kan instellen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel leuk om er mee te gaan experimenteren. Bij alle camera's die ik ken zit eigenlijk een flitser, en beide camera's zijn ook goed te gebruiken voor a4 afdrukken. Of die aan de buitenkant trendy genoeg is moet je zelf maar beslissen. De powershot a75 heeft compact-flash cards, die zijn niet zo duur als de sd cards die de a510 gebruikt die is meen ik ook wat sneller. Optische zoom zit op beiden camera's maar de a510 geeft 4x zoom en de a75 3x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

zijn ze kwa kwaliteit te vergelijken? want ik wil wel meteen een goede aankoop doen natuurlijk :), en de prijs valt wel mee :), ze zien er ook niet al te lomp uit oid, ik vind de Canon Digital Ixus er wel vet uitzien, maar die kan zeker niet tippen aan de kwaliteit van die 2 die jij noemt? (hij is immers stuk kleiner) welke raad je eerder aan? de 510 of de A75? is de 510 in alle opzichten beter?

[edit]
ok, ik heb even de reviews gelezen van de 510 en A75, en nadat ik die nachtfoto zag van de A75 weet ik nu cker dat ik de A75 neem :P hehe, of kan iemand me een echt goed punt noemen van 510 tov de A75? behalve de zoomlens en de 2 AA batterijen?

[ Voor 37% gewijzigd door BiG-GuY op 25-02-2005 20:18 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
De A510 is net nieuw, de A75 is er al een jaartje ofzo. Omdat de a510 nieuw is heb ik nog niet zoveel foto's gezien. Maar die ik heb gezien waren niet slecht. Verder is de kwaliteit volgens mij wel het zelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Justawitte op 25-02-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:07:
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een compacte camera die spatwaterdicht is. Die zijn er genoeg maar ik wil ook dat diezelfde camera op baterijen werkt. Ik heb behoorlijk wat camera's gezien maar geen voldoet aan alle twee mijn eisen.

Meerdere olympus modellen zijn wel spatwaterdicht maar maken allemaal gebruik van een accu.

Bestaat er uberhaupt wel een camera die zowel spatwaterdicht is als op baterijen werkt?

(andere eisen heb ik ook wel. maar niks bijzonders, goede kwaliteit foto's, 3x optische zoem ed lijken mij vanzelf sprekend.)
Al die kennis hier en dan niemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:12:
[...]

Al die kennis hier en dan niemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Misschien is een onderwaterhuis wel de oplossing voor jou..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ik had eerst ook de 510-520/a85 op het oog. Toch ben ik uiteindelijk voor de canon ixus 30 gegaan. De ixus 40 is precies hetzelfde alleen deze heeft 4.0 megapixel ipv 3.2. Deze digicam is veel en veel compacter, lichter en heeft een trendy zilver design. Bovendien heeft deze een stuk snellere beeldprocessor en is hij de snelste met opstarten en foto's schieten. Verder kan je dus filmpjes maken op 640x480 met 30fps, en 320x240 met 60fps! Verder zit er een 2.0inch tft op ipv 1.8 ten opzichte van de 510 etc. En 3.2 megapixel is perfect voor a4.

De camera is makkelijk in gebruik en er zitten precies de instel opties op die je nodig hebt. Niet té veel, wat je meestal toch niet gebruikt en misschien alleen voor de foto experts van pas kan komen, niet te weinig zodat je toch aan je eigen wensen kan voldoen ten behoeve van de foto's.

Macro foto's zijn vanaf 5cm erg scherp! De algemene foto's zijn ook erg mooi en scherp. En voor een dergelijke compacte camera maakt hij in het donker ook nog meer dan redelijke foto's zonder flits.

Verder is hij echt zuinig te noemen met de accu(760mAh) en kan je op marktplaats een 2e accu kopen van 1000mAh voor €8,95!!

http://www.canon.nl/For_H.../Digital/Digital_IXUS_30/
http://www.canon.nl/For_H...IXUS_30/index.asp?specs=1

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.de/Images/83_230293.jpg

Kenmerken:
3,2 Megapixel sensor
UA-objectief voor ultraslanke body & 3x optische zoom
Extra groot 2,0'' LCD-scherm
Lange VGA-videoclips met 30 bps
DIGIC II & iSAPS
9-punts AiAF
6 scèneprogramma's
Compatibel met PictBridge/Canon Direct Print
Print/Share-knop
CANON iMAGE GATEWAY

Foto's die ik tot nu toe heb gemaakt om te testen(heb weinig kennis hoe je de beste kwaliteit eruit krijgt..)

Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/9012/mijnoogvanergdichtbij6ta.th.jpg]Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/5594/mijnoogietsjesverder8ap.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/5381/roos8mc.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/2667/vanbinnenachterglasnaarbuiten4.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/1635/hond2pu.th.jpg

Ik heb nog niet zoveel foto's van verder af gemaakt of buiten. _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door ToFast op 27-02-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@ToFast.
Je moet een wachtwoord hebben om naar je foto's te kunnen kijken. Dus hier hebben we niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
justawitte schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:21:
@ToFast.
Je moet een wachtwoord hebben om naar je foto's te kunnen kijken. Dus hier hebben we niks aan.
Het werkt zo toch wel, rechtsklikken op link en openen in nieuw venster? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Nope, dat zal bij jou wel lukken omdat het jou ftp server is.

Als je ze bijvoorbeeld op http://www.imageshack.us/ zet dan kan iedereen ze bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:31:
[...]

Misschien is een onderwaterhuis wel de oplossing voor jou..........
Dat lijkt me niet echt praktisch en zo'n behuizing kost vaak bijna net zoveel als de camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Waarom moet de camera spatwater dicht zijn? Die ene keer dat ik in de regen foto's maak, zitten er meteen druppels op de lens, en is je foto meestal niet mooi meer daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ToFast schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:07:
Ik had eerst ook de 510-520/a85 op het oog. Toch ben ik uiteindelijk voor de canon ixus 30 gegaan. De ixus 40 is precies hetzelfde alleen deze heeft 4.0 megapixel ipv 3.2. Deze digicam is veel en veel compacter, lichter en heeft een trendy zilver design. Bovendien heeft deze een stuk snellere beeldprocessor en is hij de snelste met opstarten en foto's schieten. Verder kan je dus filmpjes maken op 640x480 met 30fps, en 320x240 met 60fps! Verder zit er een 2.0inch tft op ipv 1.8 ten opzichte van de 510 etc. En 3.2 megapixel is perfect voor a4.

De camera is makkelijk in gebruik en er zitten precies de instel opties op die je nodig hebt. Niet té veel, wat je meestal toch niet gebruikt en misschien alleen voor de foto experts van pas kan komen, niet te weinig zodat je toch aan je eigen wensen kan voldoen ten behoeve van de foto's.

Macro foto's zijn vanaf 5cm erg scherp! De algemene foto's zijn ook erg mooi en scherp. En voor een dergelijke compacte camera maakt hij in het donker ook nog meer dan redelijke foto's zonder flits.

Verder is hij echt zuinig te noemen met de accu(760mAh) en kan je op marktplaats een 2e accu kopen van 1000mAh voor €8,95!!

http://www.canon.nl/For_H.../Digital/Digital_IXUS_30/
http://www.canon.nl/For_H...IXUS_30/index.asp?specs=1

[afbeelding]

Kenmerken:
3,2 Megapixel sensor
UA-objectief voor ultraslanke body & 3x optische zoom
Extra groot 2,0'' LCD-scherm
Lange VGA-videoclips met 30 bps
DIGIC II & iSAPS
9-punts AiAF
6 scèneprogramma's
Compatibel met PictBridge/Canon Direct Print
Print/Share-knop
CANON iMAGE GATEWAY

Foto's die ik tot nu toe heb gemaakt om te testen(heb weinig kennis hoe je de beste kwaliteit eruit krijgt..)

ftp://leonberger@ftp.dse.nl/www/Test/ (openen in nieuw venster anders werkt het niet 8)7 )

Ik heb nog niet zoveel foto's van verder af gemaakt of buiten.
ik vind die er ook veel vetter uitzien :P en vanaf €233 (vind ik nou niet al te duur :P) maar kan je even een w8woord geven ofzo? dat ik het kan bekijken, want ik ben wel benieuwd naar foto's :), en hoe presteert die in t donker en rode ogen? want de A75 heeft hele goede nachtfoto's en goede rode-ogen-verwijderaar...
en hoe zit het met de scherpte van de foto's want ik lees net wat reviews en mensen hebben het over onscherpe randjes bij heldere dingen ofzo :?? de A75 heeft dat niet.. en hoe lang gaat zo'n accu mee? review

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 27-02-2005 15:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:37:
Waarom moet de camera spatwater dicht zijn? Die ene keer dat ik in de regen foto's maak, zitten er meteen druppels op de lens, en is je foto meestal niet mooi meer daardoor.
Ik wil niet zozeer foto's maken in de regen maar ik doe veel aan outdoor sporten. Als de camera per ongeluk vochtig/nat wordt en daardoor kapot gaat zou ik dat zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
>:) Ik heb de test foto's op http://www.imageshack.us/ gezet. Handige site tnx!
De foto's die ik tot nu toe heb geschoten en een beetje redelijk zijn geworden( de rest is door mijn verstand van fotograferen beetje mislukt 8)7 )

* De foto's zijn misschien niet in de beste omstandigheden of met de beste instellingen gemaakt, dit komt omdat ik er nog niet veel van afweet de beste foto's uit je camera te halen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 27-02-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

zo, dat zijn mooie foto's (kwa kwaliteit), ik weet nu bijna zeker dat het de IXUS 30 wordt :), superklein en gelikt uiterlijk, hoelang gaat zo'n accu mee? ik kan hem bij een winkel bestellen voor 239, 2e accu voor 29... is dat een redelijke prijs? krijg je er een tasje bij? anders bestel ik die er ook bij...

edit
ik zie nu dat er een duitse site bij staat... iemand ervaring met dat? krijg je dan ook engelse handleiding? en is de camera software wel in te stellen in engels? (of nederlands) want als alles in het duits moet, betaal ik maar meer...

[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 28-02-2005 07:40 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Zijn er eigenlijk ook camera's in dit prijssegment met een stabilisator erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee. Misschien oudere modellen in de aanbieding of 2e hands, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
voor 50euro meer krijg je al heel wat meer mogelijkheden, met name konicaminolta en de canon s1 komen dan in zicht.

je zou kunnen letten op panasonic z1 of z2's (die serie in ieder geval), misschien dat je wat vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ja je kan je budget wel blijven verhogen, maar dat lost niet alles op. Het formaat van 'betere' digicams wordt dan ook stukken groter. Ik ben juist voor deze camera gegaan omdat hij (meer dan )uitstekende prestaties levert voor zijn formaat. De ixus 30/40 serie is echt heel erg compact! Ik heb hem gekocht bij camerahuis.nl, voor € 229 dan had je wel een duitse handleiding. Die heb ik overigens alleen maar ff snel doorgebladerd :Y)

Verder gaat de accu best lang mee. Ik weet het niet precies uitgedrukt in aantal foto's(met/zonder flits) maar voor je gevoel haalt hij heel wat uit dat kleine 760mAh accutje(met display tft aan constant). Op marktplaats worden accu's van 1000mAh aangeboden voor €8,95... >:)

[ Voor 26% gewijzigd door ToFast op 28-02-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, er zijn dan ook zat goeie cams onder de 250 euro, maar niet met IS, zoals gevraagd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain150
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:41
Niet aanvallend of bekritiserend bedoeld, maar ik zie hier zo weinig over de HP photosmart R507. op papier ziet ie er m.i. nogal goed uit:
4.1 mp
max res. 2408x1758 pixles
3x optische, 7x digitale zoom

iemand een mening over deze camera, bijvoorbeeld in vergelijking met de (hier wel veel besproken) Powershot A510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brain150 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:13:
Niet aanvallend of bekritiserend bedoeld, maar ik zie hier zo weinig over de HP photosmart R507. op papier ziet ie er m.i. nogal goed uit:
4.1 mp
max res. 2408x1758 pixles
3x optische, 7x digitale zoom

iemand een mening over deze camera, bijvoorbeeld in vergelijking met de (hier wel veel besproken) Powershot A510?
Wat je op papier noemt is volstrekt irrelevant.
HP maakt af en toe wel wat aardigs (of waarschijnlijker,laat ze maken) maar ze krijgen toch wat mindere reviews dan b.v. Canons , voor jouw kan het een goede zijn ,maar voor het geld is waarschijnlijk wel een betere te vinden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

@ToFast
zijn die plaatjes die je op imageshack hebt gezet, de max kwaliteit? want volgens de gegevens moeten die boven de 1MB zijn... of staat de kwaliteit niet op superfine?
en kun je misschien ook een foto in het donker maken, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd200-review/nightshot-tb.jpg
dit ziet er wel veelbelovend uit :D, is deze foto zonder flits? (ik neem aan van wel, want de flits komt nooit zo ver...)

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 01-03-2005 07:45 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imageshack pikt maar tot n bepaalde grootte dacht ik. en je link werkt niet bij mij

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ben opzoek naar een camera om fotos van kleding te maken, emblemen en logo close ups. Dit voor op mijn website om te verkopen.

Ik zoek daarom een camera, maar wat zou een goede koop zijn voor álleen fotos op sites?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek met name naar cameras met n goeie macrofunctie. dat zijn meestal olympus, ricoh en konica minolta.

bijv de KM X31 (vanaf 122 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
BiG-GuY schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 07:42:
@ToFast
zijn die plaatjes die je op imageshack hebt gezet, de max kwaliteit? want volgens de gegevens moeten die boven de 1MB zijn... of staat de kwaliteit niet op superfine?
Imageshack comprimeert ze verder denk ik, ze zijn ongeveer 1.3mb groot op de hoogste kwaliteit in jpg formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren en dames !

Ik heb de volgende vraag? Ik ben op zoek naar een leuke camera onder de 250 euro.
Het belangrijkste punt waar hij aan zou moeten voldoen is dat er redelijke nacht/avond foto's uitkomen? En verder lekker makkelijk en duidelijk in gebruik!

Iemand misschien suggesties voor mij? Ik ben een leek op gebied van fotografie, maar leer wel snel dus tips en camera suggestie's zijn welkom :)

Alvast bedankt!!! :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Bedoel je dan nacht foto's van een boom/gebouw? (iets dat stilstaat) Want dan moet je op zoek naar een camera met een lange sluitertijd. Zoals de canon powershot serie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou niet specifiek van iets stilstaand. Bvb ook in in een disco of een kroeg. Hoeven nou ook niet de "beste" pics te zijn, maar wel degelijke en niet van die hele donkere of met de "beweeg" vlekken.
Ik weet inderdaad dat dat met de ontsluitingstijd heeft te maken? Maar verder weet ik daar niet meer van!

Alvast bedankt voor je super snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontsluitingstijd? Mijn goeie god, wat is daar de eenheid van? cm/s oid? :+

Waar je bij dergelijke fotografie mee moet werken is ofwel lange sluitertijden (geen optie in de kroeg), een goede flits (worden de foto's wel erg kil van) of een wat hogere iso waarde (hebben alle cams). Kortom koop gewoon de eerste de beste camera die je kunt vinden en kijk nog even na in een review of de camera nog kan focussen in het donker (maar ook daar hebben ze allemaal moeite mee). Vergeet niet dat fotografie vastleggen van een hoeveelheid licht is. Om iets vast te kunnen leggen heb je wel licht nodig.

Om je toch een beetje op weg te helpen: Casio Exilim Z40 (lekker compact tov de Powershots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als je foto's van mensen in een disco op de foto wilt zetten dan moet je toch echt een flitser gebruiken.
Als je namelijk die mensen met een langere sluitertijd op de foto zou zetten worden ze wazig, omdat ze bewegen. De sluitertijd is de tijd dat de lens open blijft staan, en hoelanger hoe lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat principe snap ik. :) Maar dan mijn 2de vraag, welke camera is daar goed in of beter gezegd is er goed in aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:28:
Ok dat principe snap ik. :) Maar dan mijn 2de vraag, welke camera is daar goed in of beter gezegd is er goed in aan te passen?
De goedkoopste in die sector is de Canon 300D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ToFast schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:38:
[...]

Imageshack comprimeert ze verder denk ik, ze zijn ongeveer 1.3mb groot op de hoogste kwaliteit in jpg formaat.
kan je misschien eentje naar me gmailen ofzo? daniel.petrovic at gmail.com
want ik ben wel benieuwd of daar echt verschil inzit..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 24-08 17:50
Is er een rede dat ik niemand in deze thread hoor over de Fuji Finepix e510 = 214 euro?
Als ik zo naar de specs kijk is deze namelijk beter dan een Canon a510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Unicron schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:09:
Is er een rede dat ik niemand in deze thread hoor over de Fuji Finepix e510 = 214 euro?
Als ik zo naar de specs kijk is deze namelijk beter dan een Canon a510
reviewtje
ziet er wel redelijk uit :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Ik zit te twijfelen tussen een Powershot A510 en een A85. Beide zijn momenteel ongeveer gelijk geprijsd (zie www.tweakers.net/pricewatch).

Weet iemand waar je goedkope (en goede) >2000 mHa. batterijen kan krijgen?

Gadgeteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand nog andere modellen die een beetje ok zijn voor de avond foto's? Of iig een snellere sluitingstijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@ soap. Alle camera's hebben een snelle sluitertijd, want anders zouden al je foto wazig worden en soms overbelicht ;). Verder maakt het dus niet uit welke camera je koopt, want aan langere sluiterijden heb je toch niks, want dan worden je foto's wazig. Je zult dus gewoon foto's met flits moeten maken en dat hebben (bijna) alle camera's. Als je verder nog specifieke eissen hebt dan moet je dat melden, dan vallen er misschien nog camer'a af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Justawitte: Ok dat is duidelijk :P Nou ja wat voor meer eisen? Redelijk batterij verbruik of oplaadbaar/accu ? Leuk design, hoeft niet helemaal "bling bling" , maar beetje leuk voor de dag komen is leuk. Verder moet de camera ook goed foto's van afstand kunnen nemen, dus niet enkel van 2 meter ofzo. Hoeft geen hele grote afstand, maar toch wel heldere duidelijke foto's? Verder zou ik zo even niets weten wat ik meer zou willen zien erin? Heb jij misschien nog dingen die handig zijn???

Alvast bedankt man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik zit te denken aan de Ricoh R1V of de Pentax optio s5i, heeft iemand ervaringen met deze digicams?
De camera moet voor mij klein en handzaam zijn en goede kwaliteit foto's maken. Video's met geluid opnemen en op de tv aan te sluiten zijn.
Het liefst heb ik dat ik er ook gewoon AA baterijen in kan stoppen zodat ik niet steeds loop te kloten met een lege accu.
Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Mert op 03-03-2005 15:02 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@soap, Je zou bijv. kunnen denken aan een macro-stand. Dat wil zeggen dat je close up foto's kan maken van bijv. 10 cm afstand. Die minimale afstand van je camera t.o.v je object verschilt erg per camera. De ene cam heeft 2cm, en de ander 15, dus als je graag macro zou willen fotograferen zouden misschien sommige cams afvallen. De meeste cams wel goede foto's van afstanden van meer dan 2 meter, maar vanaf een meter of 5 is alles even scherp/onscherp. Verder zou je nog kunnen denken aan bijvoorbeeld optische zoom, manual focus, batterijen of een accu, of hij in je broekzak past of niet etc. Als ik jou was zou ik gewoon eens ff de pricewatch chekken naar cams op jou budget en ff dit topic goed doorlezen. Dan kan je zelf kijken welke cam je wel wat lijkt en welke niet. Mocht je nou een paar cams hebben gezien die je wel wat lijken dan kan je daarna hier altijd nog vragen of ze goed zijn, en mogelijk welke het beste zou kunnen zijn voor jou.

@mert, ik zou zelf niet kiezen voor die ricoh, ik ken iemand die heeft de capilio (?) R1 en dat toestel maakt echt niet zulke beste foto's. Als je een toestel wil dat op aa batterijen werkt en ook filmpjes van max. 3 min maakt zou je ook kunnen kijken naar de powershot Axx (er zijn meer soorten powershots dus vandaar de xx) Deze maken naar mijn mening goede foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik zal handzaam even verder definieren:
Hij moet niet te zwaar zijn, grammetje of 150 is wel genoeg.
Hij moet eigenlijk in me broekzak passen, formaat van een pakje sigaretten, iets groter mag op zich wel maar niet te.

De canon powershot Axx serie is in mijn ogen al te groot. En er zit zo'n vreselijk leijke handgreep aan :r
Die wordt het dus zeker niet.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Mert op 03-03-2005 16:41 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

wat denk je van de olympus c-370. Die is echt superklein in het echt, kost maar 130,- en maakt goede fotos! Optische zoom, e.d. zitten er ook gewoon bij. Heb hem laatst gekocht voor mij vriendin, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

Reinier

\o/

Mert schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:36:
De canon powershot Axx serie is in mijn ogen al te groot. En er zit zo'n vreselijk leijke handgreep aan
Ik vind dat bij de A510/520 wel meevallen, niet al te lompe handgreep, pakt juist lekker beet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

ja, zo'n handgreep is echt verschrikkelijk. Stel je voor, je zou eens je toestel stabiel vast kunnen houden en handig foto's kunnen maken :X

p.s. gebruik je ook vorken, messen en lepels zonder zo'n vreselijke handgreep? :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het voordeel is de grip, het flinke nadeel is dat je m nooi in je broekzak kwijt zou kunnen.
persoonlijk heb ik liever een iets minder ergonomisch model zonder grip.
die grip wil ik op zwaardere en professionelere cams zeker wel hebben maar bij een compact en eenvoudig modelletje... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Justawitte: Ok, ik zal eens op zoek gaan naar leuke digicam's :) Heb je misschien een kleine hint ( lijstje?? ) voor welke digicam's nou echt de moeite waard zijn??? De markt van die dingen is zo breed joh ;)??
iig onwijs bedankt voor je vlotte en leuke reacties !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Rudedadude schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:14:
ja, zo'n handgreep is echt verschrikkelijk. Stel je voor, je zou eens je toestel stabiel vast kunnen houden en handig foto's kunnen maken :X

p.s. gebruik je ook vorken, messen en lepels zonder zo'n vreselijke handgreep? :P
gelukkig gebruik ik wel bestek :Y)

Alleen vind ik het zeer onhandig zo'n handgreep en het ziet er ook nog eens niet uit.

Zijn er geen mensen die ervaring hebben met de pentax optio 25i of de ricoh R1V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Olympus D-580 grote tekortkomingen voor de prijsklasse? (er is een aanbieding binnenkort bij v&d voor 169 euro, hou dus die prijs even in de gedachten) Is er een andere camera die voor die prijs een beter keuze is?

EDIT: D-580 = C-460 voor als iemand dat nog niet wist.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Steve is er in ieder geval positief over, dus ik denk dat je er wel een goede koop aan zult doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

Copyman

Dode muis

Welke digitale camera is op dit moment de beste koop tot maximaal € 200,-? Ik neig zelf behoorlijk naar de Canon PowerShot A75 of de Canon PowerShot A510.

Een tweetal eisen waaraan de camera moet voldoen:
• Moet goed om kunnen gaan met nachtfoto's.
• Moet redelijk macro's kunnen fotograferen.

Is de Canon PowerShot A75 of de Canon PowerShot A510 dan een goede keus?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Beiden zijn goede camera's je zou alleen moeten afwegen wat je liever hebt. Een camera die een jaar oud is of eentje die net nieuw is. En als het gewicht in je handen wat uitmaakt zou ik kiezen voor de A510 want die heeft 2 batterijen i.p.v. 4, maar daar fotografeer je wel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47

Copyman

Dode muis

Omg, 4 batterijen is wel erg veel imo. In het geval tussen die twee camera's zou ik dus voor de A510 gaan. Maar dan is nog mijn vraag, kan deze goed omgaan met nachtfoto's? Macro's vind ik niet het allerbelangrijkste, maar speelt wel mee.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Copyman schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:51:
Omg, 4 batterijen is wel erg veel imo. In het geval tussen die twee camera's zou ik dus voor de A510 gaan. Maar dan is nog mijn vraag, kan deze goed omgaan met nachtfoto's? Macro's vind ik niet het allerbelangrijkste, maar speelt wel mee.
Als je wat reviews leest en dit topic blijkt dat de A510 minder goed in nachtfoto's is dan de A75... jammer, want voor de rest is het alleen maar vooruit gegaan naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Iemand in de zaal met ervaring omtrend de Sony Cyber-Shot L1 ?

Ik zie best goede reviews op:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscl1/
http://www.dcresource.com...dsc_l1-review/index.shtml
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/l1.html

Vrienden van mij krijgen binnenkort een kindje, hebben geen digicam en willen iets eenvoudigs wat goed werkt, helemaal compleet voor maximaal 300 euro. Ik denk zelf dat de Sony, in tegenstelling tot de meestal trage Canon's in dezelfde prijsklasse, een leuke optie is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:33
Een vriend van me belt me net met de vraag of ik misschien even zou kunnen kijken welke digitale camera z'n vriendin het beste kan kopen voor €100-€150. Dus ik vroeg meteen al of het een Mustek/Trust of een echte digitale camera moest worden en of het budget niet naar €200-€250 kon ... maar daar is hij nog over in overleg. Ook heb ik gevraagd of binnen dat budget ook alle accesoires moeten passen.

Goed, tot nu toe heb ik in die lage prijsklasse mijn oog even laten vallen op de Canon Powershot A400, heeft iemand daar iets zinnigs over te melden? Ik heb de review op Steves Digicams al even vluchtig doorgelezen en daar zijn ze wel overwegend positief.

Mocht het budget naar de €200-€250 gaan dan ga ik naar de a510 gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Combi hebben ze nu een Nikon CoolPix 4600 voor 199 euro (zonder assacoires) en vanaf donderdag 9 maart bij de Aldi een LifeTec 6,36 MP, 128MB SD, accu, oplader (compleet dus) ook voor 199 euro.
Verder geen ervaring met beide camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:37:
Bij Combi hebben ze nu een Nikon CoolPix 4600 voor 199 euro (zonder assacoires) en vanaf donderdag 9 maart bij de Aldi een LifeTec 6,36 MP, 128MB SD, accu, oplader (compleet dus) ook voor 199 euro.
Sja, ik ken een ouder Aldi-Lifetec model ... en daar was ik toch niet echt over te spreken hoor. Dat was een enorm trage camera en de hele look&feel van dat ding kwam erg goedkoop op me over. M'n moeder heeft hier dat foldertje met die Lifetec wel liggen, zo op het eerste gezicht lijkt ie veel op de Casio Exilim Z-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Moeten de accesoires nu eigenlijk bij dat budget erin of niet? Want dat kan ik niet uit jou berichtje opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
justawitte schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:13:
Moeten de accesoires nu eigenlijk bij dat budget erin of niet? Want dat kan ik niet uit jou berichtje opmaken.
ik weet niet welk berichtje je bedoeld.. maar voor mijn berichtje (enkele posts hoger, over de Sony L1) wel: 300 euro all inclusive, tasje is niet nodig bij een L1.

(een Sony L1, 128MB Sandisk memstick Pro duo, rembours past in 300 euro bij Konijnenberg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:37:
Is die van de Aldi wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:15:
[...]

ik weet niet welk berichtje je bedoeld.. maar voor mijn berichtje (enkele posts hoger, over de Sony L1) wel: 300 euro all inclusive, tasje is niet nodig bij een L1.

(een Sony L1, 128MB Sandisk memstick Pro duo, rembours past in 300 euro bij Konijnenberg)
Misschien was het een beetje vreemd berichtje maar ik had het tegen wouter, zal hem de volgende x wel quoten oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die van de Aldi wat?
Ik hoor tegenstrijdige berichten. Is ook een beetje wat je er voor overhebt en wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Ik hoor tegenstrijdige berichten. Is ook een beetje wat je er voor overhebt en wat je wilt.
Voor hetzelfde geld kan je denk ik beter een Canon Powershot aXX kopen, beter iets minder megapixel van een goed merk met een goede lens en veel instellingen dan veel megapixel van een vaag merk met weinig instelmogelijkheden. Nou ben ik geen expert maar zo denk ik erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Punt van die Canon's is dat ze altijd zo traaaaaag zijn. Foto's zien er wel leuk uit maar de opstarttijd, focus-tijd en shutter-lag is niet echt snel te noemen. Sony's scoren op die punten over het algemeen veel beter.
Vandaar dat ik voor m'n kennissen de Sony L1 in gedachte heb, maar blijkbaar heeft niemand daar hier ervaring mee. De foto's die ik ervan op pbase tegenkom zijn over het algemeen best aardig: http://www.pbase.com/cameras/sony/dsc_l1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel nog steeds over welke ultracompact (met AA) te kopen.
Ik neig enorm naar de KM X31, maar in low-light schijnt ie niet alleen mis te focussen, hij schijnt ook nog eens helemaal geen foto te willen maken!
iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:38:
Punt van die Canon's is dat ze altijd zo traaaaaag zijn. Foto's zien er wel leuk uit maar de opstarttijd, focus-tijd en shutter-lag is niet echt snel te noemen. Sony's scoren op die punten over het algemeen veel beter.
Vandaar dat ik voor m'n kennissen de Sony L1 in gedachte heb, maar blijkbaar heeft niemand daar hier ervaring mee. De foto's die ik ervan op pbase tegenkom zijn over het algemeen best aardig: http://www.pbase.com/cameras/sony/dsc_l1
Mijn vriendin heeft ook zo'n kleine sony de u30 maar die is geloof ik niet echt te vergelijken met de L1. De u30 maakt leuke point en shoot foto's en is erg compact, wel erg klein scherm en geen zoeker. Batterijen gaan wel lang mee voor de 2x aaa wie erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
justawitte schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:13:
Sja, dat weet ik dus niet ... dat hoor ik nog. Het kan namelijk zijn dat hij al wel één en ander aan accesoires heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Okey, 't budget is inmiddels al iets ruimer geworden. Ongeveer €200,- is ook goed :). Dan komen we dus al in de buurt van de a510 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adviseer ze idd maar dat ze beter iets meer kunnen uitgeven. dat geld ben je over een maand vergeten en mer je niks van, de mooie foto's echter wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

meer mensen ervaring met de konica z20? Die is nog niet zo lang gereleased, dus veel gebruikerservaringen heb ik nog niet gevonden. Lees hier wel dat hij veel ruis geeft, dus dat is een bekend probleem

[ Voor 22% gewijzigd door greatgonzo op 09-03-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Bij sommige Dixons filialen zijn nog Olympus C-725 Ultrazooms te koop voor 176 euro. 8x optische zoom, 3 Megapixels. Op het internet kan ik deze camera op z'n goedkoopst vinden voor 198. Op zich geen slechte koop toch, voor iemand die een camera nodig heeft die vrij veel kan inzoomen??? (ik denkt erover na om de 725 te halen, want ik heb nog geen camera die ver kan inzoomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dat is een net prijsje, ik wil ook een nieuwe camera halen, en wil zowieso meer zoom. 3 mp is voldoende voor gewone 10*15 afdrukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
ja 3mp is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:15:
[...]

Voor hetzelfde geld kan je denk ik beter een Canon Powershot aXX kopen, beter iets minder megapixel van een goed merk met een goede lens en veel instellingen dan veel megapixel van een vaag merk met weinig instelmogelijkheden. Nou ben ik geen expert maar zo denk ik erover...
Zo denk ik ook, mijn pa heeft die van de aldi hier liggen (nog in doos). Maar zolang niemand enige ervaring met dat ding heeft kan ik hem echt niet overtuigen.
Hij redeneert weer anders: als een onbekend merk iets van 200 euro verkoopt, dan moet dat toch betere kwaliteit opleveren dan een bekend merk (waar je ook weer voor de naam betaald)...

En aangezien ik behalve wat simplere informatie (megapixels etc) niets weet van de camera (bijv: hoe snel die reageert, hoe goed binnen/buiteen foto's zijn) is die man echt niet over te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als je hem nou eens foto's met die camera laat nemen, en hem dan een vergelijkende foto laat zien van bijvoorbeelde de powershot Axx dan is hij waarschijnlijk in 1x overtuigd. ;) Zien is gewoon geloven. En je kan hem ook vragen waarom canon bijvoorbeeld de naam heeft. Niet omdat ze zo'n slecht toestel verkopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik moet iemand helpen met het vinden van een camera voor oa een aantal maanden zuid amerika.

Nu is het dus zaak dat het cameraatje een beetje robuust is, niet te groot, en lang moet kunnen werken.

Voor ongeveer 260 euro kun je een mooi setje kopen van een Canon A510, met 512 mb SD, een oplader met batterijen, en een tasje.

Dit lijkt me wel een goed setje en ik heb wel goeie ervaringen met de canon A series, oa door de goeie batterijen levensduur. Volgens reviews presteerd de camera prima en is makkelijk voor beginners.

Zijn er nog andere camera's de moeite waard om naar te kijken?

1 ding waar ik me zorgen om maak is de hoge vochtigheid in zuid amerika (equador, peru, beetje amazone) Is daar wat tegen te doen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

gewoon bewaren in een goede hoes, en dus niet te veel de camera onbeschermd laten, lijkt mij het meest praktische. Tuurlijk zijn er ook camera's die spatwaterdicht zijn, maar dat lijkt me alleen te beschermen tegen enkele druppels. Als je vochtige lucht hebt lijkt me zo'n spatwaterdichte behuizing ook geen bescherming te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:13:
Voor ongeveer 260 euro kun je een mooi setje kopen van een Canon A510, met 512 mb SD, een oplader met batterijen, en een tasje.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, heb 2e hands een KM X31 met 256 en tasje gevonden.
115 euro, goeie deal lijkt me, of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 163 euro heb je een canon A510, dus voor een kleine 90 euro zal je wel geheugen en een tasje kunnen vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ik ben ook op zoek naar een goeie kleine digicam. Momenteel hebben we al een Canon Powershot A80, maar die vind'k wat te groot om overal mee te nemen.

Op m'n zoektocht ben'k al tegengekomen: de Canon Powershot A400 en de Nikon Coolpix 4100.

Canon Powershot A400:
- ziet er wat groot uit...
- is 'maar' 3.2 mp (eigenlijk wel voldoende)

Nikon Coolpix 4100:
- schijnt traag te zijn bij het herladen van de flash enzo.

Die Sony L1, ziet er ideaal uit, maar te duur. Iemand nog tips met cams die in deze prijsklasse liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb onlangs mn a70 na anderhalf jaar bij het vuilnis moeten zetten omdat dat kutding helemaal dood was.. tijd voor een nieuwe dus.

Ik gebruik mn cam vooral voor het vastleggen van wilde feesten en band optredens. Het liefst heb ik dus een kleine cam die een beetje tegen een stootje kan (maar ik kan ook wel voorzichtig zijn), vooral snelle afdruksnelheid, en redelijke kwaliteit bij foto's die in het donker zijn gemaakt. Ik heb onlangs een Minolta (weet het type niet meer) vastgehad en ik was vooral erg te spreken over de afdruksnelheid. Is dit een merk om te gaan onderzoeken ?

Aangezien ik nu een lading CF kaartjes en 1800 Nihm batterijen heb liggen van oude cam, blijf ik die het liefste gebruiken maar echt verplicht is dat niet.

Wie weet er een leuk cammetje voor mij ? :)

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus via, via op dit topic genomen en heb al aardig wat doorgelezen.

Ook ik zoek een digitale camera, het liefst onder de 250 euro. Nu twijfel ik echt heel erg tussen de Canon Powershot A510 en de A520. Het enige verschil dat ik eigenlijk kan vinden is het verschil in megapixels (A510 3,2 en A520 4,0).

Ik wil een digitaal toestel wat ik kan gebruiken voor foto's die ik maak op vakantie, tijdens het stappen en dat soort dingen. Dus geen professionele foto's, maar gewoon gezellig foto's voor in het fotoboek en om leuk in lijstjes in huis te zetten.
Zijn 3,2 miljoen pixels genoeg om je foto uit te vergroten tot A4 formaat? Grotere foto's maken/ontwikkelen ben ik niet echt van plan... Anders kan ik voor de A510 gaan, die toch zo'n 50 euro goedkoper is..

Alvast bedankt voor de (eventuele) reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:34:
Ik ben dus via, via op dit topic genomen en heb al aardig wat doorgelezen.

Ook ik zoek een digitale camera, het liefst onder de 250 euro. Nu twijfel ik echt heel erg tussen de Canon Powershot A510 en de A520. Het enige verschil dat ik eigenlijk kan vinden is het verschil in megapixels (A510 3,2 en A520 4,0).

Ik wil een digitaal toestel wat ik kan gebruiken voor foto's die ik maak op vakantie, tijdens het stappen en dat soort dingen. Dus geen professionele foto's, maar gewoon gezellig foto's voor in het fotoboek en om leuk in lijstjes in huis te zetten.
Zijn 3,2 miljoen pixels genoeg om je foto uit te vergroten tot A4 formaat? Grotere foto's maken/ontwikkelen ben ik niet echt van plan... Anders kan ik voor de A510 gaan, die toch zo'n 50 euro goedkoper is..

Alvast bedankt voor de (eventuele) reacties :)
Zoals meerdere keren te lezen is in dit topic: 3mp is ruim voldoende voor 10*15 afdrukken.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is 3,2 miljoen pixels ook genoeg om afdrukken te maken op A4 formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:48:
Maar is 3,2 miljoen pixels ook genoeg om afdrukken te maken op A4 formaat?
Dat kan wel, maar dan zit je wel exact aan de max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan blijft de kwaliteit nog steeds goed? Ik bedoel dan zie je niet allemaal van die pixels? Maar gewoon een scherpe afdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
basss schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:22:
Ik heb onlangs mn a70 na anderhalf jaar bij het vuilnis moeten zetten omdat dat kutding helemaal dood was.. tijd voor een nieuwe dus.

Ik gebruik mn cam vooral voor het vastleggen van wilde feesten en band optredens. Het liefst heb ik dus een kleine cam die een beetje tegen een stootje kan (maar ik kan ook wel voorzichtig zijn), vooral snelle afdruksnelheid, en redelijke kwaliteit bij foto's die in het donker zijn gemaakt. Ik heb onlangs een Minolta (weet het type niet meer) vastgehad en ik was vooral erg te spreken over de afdruksnelheid. Is dit een merk om te gaan onderzoeken ?

Aangezien ik nu een lading CF kaartjes en 1800 Nihm batterijen heb liggen van oude cam, blijf ik die het liefste gebruiken maar echt verplicht is dat niet.

Wie weet er een leuk cammetje voor mij ? :)
Zelfde hier, A70 overleden... Ik heb 'm kunnen verkopen voor 40 eur aan iemand die onderdelen nodig had (had m als defecte op martkplaats gezet).

Toch 40 eur extra wat anders richting prullenbak ging ;)

CF heb ik hier ook, 256Mb en 128Mb.. en een hele zooi NiMH batterijen. Geheugen is jammer, maar met de huidige prijzen van het geheugen vind ik dat geen reden om dit als argument te gebruiken bij de keuze naar een nieuwe cam. 512Mb kost (afhankelijk van de soort) 50 eur, dus daar hoef je t niet voor te laten. Mn huidige 256Mb CF verkoop ik wel aan een kennis ofzo voor 20 eur.

AAA batterijen wil ik zoiezo bij blijven, ten eerste heb ik die genoeg, ten 2e wil ik niet afhankelijk zijn van 1 soort accupack dat je telkens moet laden, ik wil gewoon vrij zijn en altijd genoeg bij me hebben.

M'n nieuwe cam is inmiddels besteld, het is de Fuji S5500 geworden. Iets groter dan de A70, maar daarintegen 4mpixel, 10x optische zoom, standaard voorzien van 55mm schroefdraad (Voor filters enz) en gewoon AA batterijen. Alleen XD card geheugen maar ja, dat kopen we dan maar erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ook ik wil de stap wagen naar een digitale camera. Deze camera zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor het familie-pint&shoot-werk. Mijn meissie kan dan lekker fototjes schieten wanneer ze daar zin in heeft.

Maar ook zelf wil ik hem gaan gebruiken, maar dat zal dan meestal meer macro-foto's worden; van bijvoorbeeld mijn systemen/casemods (marco-opname's maar met lage reso, want vooral voor pics op forums bijvoorbeeld). Voor mijn echte fotografeerwerk blijf ik mijn alaloge spiegelreflex gebruiken.

Dus in feite ben ik op zoek naar een goede all-rounder die scherpe foto's maakt, met leuke zoom,- en macrofuncties. Het liefst moet deze camera redelijk intelligent zijn van zichzelf, omdat mijn meissie geen fotograaf is (en zal worden), maar zij wil natuurlijk ook mooie resultaten/mooie kleuren etc.

Ik lees hier dat vele van jullie behoorlijk te spreken zijn over de Canon Powershot Axxx serie (A520 bijvoorbeeld). Zou deze voldoen voor de doelen die ik met deze camera heb, of zijn er voor deze eisen/doelen ook mooie(re) alternatieven.

Als budget hadden we rond de 250 euro in gedachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
de A520 is zeer geschikt voor jou doel, maar er zijn genoeg alternatieven. Bijna elke compact cam heeft een goede macro functie die verschilt tussen de 10cm en de 5cm minimum afstand. Maar het leuke aan de powershot Axxx serie is dat je ze ook helemaal zelf kan instellen zoals de diafragma en de sluitertijd.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.