Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
ok omdat de A75 niet meer op voorraad was bij de winkel waar ik hem wou kopen ga ik maar voor de A80 of A85 de A80 is 5 euro goedkoper en heeft een draaibaar schermpje en een betere lens dacht ik , alleen is de service bij die winkel minder (lees ik in de shop survey) maar is het zo dat de A80 beter is als de A85 ? zo ja dan ga ik denk ik voor de A80 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de A80 is beter dan de A85. De nieuwe A510/ 520 vind ik (ongeacht de fotokwaliteit die niet slecht kan zijn) vele malen beter (snelheid, gewicht, zoombereik, schermpje). Maar dat budget zal iets anders liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
de A510 kost 219 euro dus goedkoper , maar die is dacht ik nog niet leverbaar ;)
maar ik vind het zo jammer dat die geen uitklapbaar schermpje hebben want dat lijkt me erg handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de A85 iig ook niet. De A510 heb ik al gezien bij MM Rotterdam Centrum voor 249,-. Life is al about priorities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellrazor schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:17:
ok omdat de A75 niet meer op voorraad was bij de winkel waar ik hem wou kopen ga ik maar voor de A80 of A85 de A80 is 5 euro goedkoper en heeft een draaibaar schermpje en een betere lens dacht ik , alleen is de service bij die winkel minder (lees ik in de shop survey) maar is het zo dat de A80 beter is als de A85 ? zo ja dan ga ik denk ik voor de A80 ;)
De A80 heeft gewoon meer potentie door z'n grotere sensor en klapscherm, het scherm is wel kleiner dan van de A85, als je de A80 kunt kopen voor hetzelfde of weinig meer dan zou ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:13:
Ik ben op zoek naar een Canon A60 voor ongeveer €100.

Enige weken gelden werd deze camera nog voor €99 bij Correct verkocht, echter deze is daar nu niet meer verkrijgbaar.

Wie weet nog een zaak waar deze camera voor bovenstaande prijs verkrijgbaar is ?
De Mediamarkt biedt de A60 nog aan voor 159 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Konica Minolta Dimage Z20 gisteren binnen gekregen. Eerste indruk, veel ruis zeker in vergelijking met mijn 4 jaar oude 3 Mp Ricoh RDC7 camera. Het is wel een snelle camera maar die ruis vind ik toch wel storend. Komt al voor zonder in te zoomen.

Na-edit, nog een beetje gespeeld met de Iso instellingen, scherpte en de sluitertijd en nu wel behoorlijke resultaten. Maar als automaat vind ik de Z20 minder dan veel oudere point and click camera's. Handig dat je veel kan instellen, maar vind de automatische instelling niet bijzonder. Te veel ruis en een soft beeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Ericr op 06-02-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:30:
Konica Minolta Dimage Z20 gisteren binnen gekregen. Eerste indruk, veel ruis zeker in vergelijking met mijn 4 jaar oude 3 Mp Ricoh RDC7 camera. Het is wel een snelle camera maar die ruis vind ik toch wel storend. Komt al voor zonder in te zoomen.
Ruis heeft in principe niets met inzoomen te maken.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik zat de denken aan een nieuwe cam, ik heb al iets compact voor de huis tuin situaties.

Ik wil..

Max 200 kwijt zijn.
10 keer optische zoom
De Z1 of een goed alternatief (De Z2 heeft veel ruis begrijp ik??)

Wie helpt mij aan een tip waar de Z1 of het alternatief goedkoop te rkijgen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
jantje112 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:19:
Ik zat de denken aan een nieuwe cam, ik heb al iets compact voor de huis tuin situaties.

Ik wil..

Max 200 kwijt zijn.
10 keer optische zoom
De Z1 of een goed alternatief (De Z2 heeft veel ruis begrijp ik??)

Wie helpt mij aan een tip waar de Z1 of het alternatief goedkoop te rkijgen is??
Nou, volgens de Pricewatch is de Z1 minimaal 234 euro (inclusief verzendkosten). Dus je gaat dan al over je budget heen, zeker als je huidige geheugenkaarten niet worden geslikt door de Z1. De Z10 is misschien ook een optie (8x zoom, dat wel), die staat voor 210,95 euro in de prijslijsten.

[ Voor 1% gewijzigd door rclahsen op 06-02-2005 22:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
rclahsen schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:24:
[...]

Nou, volgens de Pricewatch is de Z1 minimaal 234 euro (inclusief verzendkosten). Dus je gaat dan al over je budget heen, zeker als je huidige geheugenkaarten niet worden geslikt door de Z1. De Z10 is misschien ook een optie (8x zoom, dat wel), die staat voor 210,95 euro in de prijslijsten.
Halverwege 2004 is de Z1 in een paar winkels voor 199 verkocht. Dus hij zou nog ergens te krijgen moeten zijn voor dat geld waarschijnlijk.

Maar een paar tientjes zal het oook niet om gaan. Is er een ander alternatief met 10 * zoom? Voor max 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
http://www.kieskeurig.nl/...9CD55C1256D0100422634.htm

Olympus C-740

De Z1 trouwens voor € 229,-, scheelt toch weer een paar euro :

http://www.kieskeurig.nl/...8577AC1256D820052E096.htm

Verwijderd

Bij digicamshop is de A510 leverbaar voor €219. Is deze camera €30 meer waard dan de A75? Ik vind het toch wel handig om lekker lang met mijn batterijen te doen, waardoor waarschijnlijk de A75 (4 batterijen) een betere keus maakt dan de A510 (2 batterijen). Echter is de A510 weer kleiner, sneller (door SD geheugen) en lichter. Ook heeft de A510 4x optische zoom tegenover de 3x die de A75 heeft. Wat lijkt jullie de betere keus?

Verwijderd

a510

Verwijderd

de c-740 heb ik en echt: het is een prima camera. steviger dan de z1 en beter beeldkwaliteit. enige nadeel is dat ie niet supersnel focust soms (shutterlag).

misschien een optie om een nieuwere UZ van olympus te zoeken?

Verwijderd

Er is alleen nergens informatie te vinden over het aantal foto's dat je kan maken op 2 volgeladen NimH batterijen. Mij lijkt het logisch dat de A75 langer mee zal gaan op 4 batterijen, maar hierdoor is die ook wat logger. Maar ik neig zelf ook meer naar de A510.

Echter heb ik nog een vraag, aangezien mijn vader al een Compact Flash cardreader heeft voor in de PC, zou het voor mij handig zijn om een A75 te nemen (ook CF). De A510 heeft SD, dus deze zal ik via USB naar mijn pc moeten sturen. Gaat dit niet ten koste van mijn batterijen?

En als laatste vraag: Is het erg onhandig als er een Duitse handleiding bij zit (www.digicamshop.nl)? Of spreekt het toestel haast voor zich? (Vraag is vooral gericht op de A75, omdat veel mensen die hier hebben).

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit kost je idd een beetje van je batterijen, maar het duurt hoogstens 1 tot 2 sec per foto.

Verder heb ik de a60 en vond het wel handig dat ik er een handleiding bij had, maar als je me nu bijv. een s70 zou geven werkt die eigenlijk bijna het zelfde. Je moet dan wel goed kijken maar de tekentjes vertellen je het dan meteen. Het lijkt me dus wel handig zo'n handleiding, of natuurlijk een duitse kennis.. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Justawitte op 10-02-2005 14:21 ]

Verwijderd

justawitte schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:20:
Dit kost je idd een beetje van je batterijen, maar het duurt hoogstens 1 tot 2 sec per foto.

Verder heb ik de a60 en vond het wel handig dat ik er een handleiding bij had, maar als je me nu bijv. een s70 zou geven werkt die eigenlijk bijna het zelfde. Je moet dan wel goed kijken maar de tekentjes vertellen je het dan meteen. Het lijkt me dus wel handig zo'n handleiding, of natuurlijk een duitse kennis.. ;)
Ik ga dan waarschijnlijk voor de A510, ik kan er altijd nog zo'n card reader bijkopen. Toch jamer dat ik nu weer €30 meer kwijt ben en duurder geheugen moet kopen :(.

Verwijderd

handleidingen zijn meestal wel te downloaden (evt. engelse)

en ik denk dat je met 4 batterijen langer doet met je a510 dan met 4 batt in je a75. tis maar een gedachte maar toch (als er van de 4 er 1 leeg is kapt de a75 al, bij de a510 heb je dan nog je 2e setje)

oja: en die 30euro ben je over een week vergeten. koop een keer wat minder biertjes in de kroeg en je bent er al bijna.

Ook is de 4x zoom best relaxed. ik heb zelf 10x en ik vond bij mn A60 die ik hiervoor had de zoom NET te beperkt.

succes ermee en post wat pics!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 15:54 ]

Verwijderd

justawitte schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:20:

Er zijn ook nog mensen die het Duits goed beheersen ,zoals ik dus.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil voor op reis een ultracompactcam erbij hebben, max 200 euro en liever nog wat minder.
Nou ben ik aan het twijfelen tussen met name de KM X31 en de pentax S40.

ik heb het idee dat de fotokwaliteit van de pentax ietsje beter is, net als de ergonomie (vinger voor de lens bij de X31), maar de prijzen liggen aardig uit mekaar:
pentax s40 kost 194 euro bij pixmania
x31 kost 141 bij pixmania en 144 bij goedkoopste.nu

kortom: voor die paar euro meer zou ik waarschijnlijk voor de pentax zijn gegaan. ware het niet dat ik zag dat digitalpear.de de X31 voor 120,50 € verkoopt. das dus wel een verschilletje van 74 euro. en dat vind ik zeker de moeite waard.

wat ik met dus afvraag: wat zijn jullie ervaringen met deze winkel, en hoe zit het met garantie?

(als jullie nog andere tips hebben voor ultracompacte cams onder 200e en met AA-batterijen hoor ik t natuurlijk graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Ik ben van plan de powershot A510 te halen. Heeft iemand een idee hoe deze camera het doet met wat minder licht?
Ik had hiervoor een fujifilm finepix f401, maar deze had totaal geen mogelijk om te focussen bij minder licht, erg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:02:
[...]

Er zijn ook nog mensen die het Duits goed beheersen ,zoals ik dus.............
Da's altijd handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:53:
handleidingen zijn meestal wel te downloaden (evt. engelse)

en ik denk dat je met 4 batterijen langer doet met je a510 dan met 4 batt in je a75. tis maar een gedachte maar toch (als er van de 4 er 1 leeg is kapt de a75 al, bij de a510 heb je dan nog je 2e setje)

oja: en die 30euro ben je over een week vergeten. koop een keer wat minder biertjes in de kroeg en je bent er al bijna.

Ook is de 4x zoom best relaxed. ik heb zelf 10x en ik vond bij mn A60 die ik hiervoor had de zoom NET te beperkt.

succes ermee en post wat pics!
Sorry ik ben eigenwijs geweest O-)
Heb toch de A75 genomen, omdat ik deze + geheugenkaart kon krijgen voor de prijs van de A510 en tsja, zoveel verschil is het ook niet. Heb hem overigens besteld bij digicamshop.nl :). Betrouwbare winkel volgens mij. Alleen jammer dat ze een postbankrekening nummer hebben, nu doet mijn rabo betaling er beetje lang over :r . Maar ik verwacht de cam volgende week en zal zeker wat picjes posten, ik trek er meteen even opuit naar het nabijgelegen park denk ik :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de A85 een goeie keus?

Zou liever een A80 kopen, maar ga zondag op wintersport, en de A85 is voor 230 te krijgen bij een zaak hier in de buurt. Digitaal is niet een vereiste, dus als het ruisverschil echt heel erg significant is (en de A80 dus gedoe en 35 euro meer waard is) dan doe ik het bij nader inzien toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Kodak CX6200 is kapot gegaan (broertjes :() En nu zoek ik een nieuwe digitale camera welke ik in de meivakantie ook naar turkije wil meenemen, verder gebruik ik hem bij uitstapjes en een beetje familiefoto's.

Ik zoek een 3 megapixel camera met optische zoom tot €200, Belangrijk is dat hij handzaam is en dat de lens een beetje beschermd is wanneer het toestel uit staat. Dingen als macro foto's maken vind ik nog wel mooi om mee te knutselen verder heb ik eigenlijk geen eisen qua functies.

Zelf heb ik toen de Canon A400 en de A75 gevonden, waarbij mij de a400 een stuk handzamer lijkt. De a75 lijkt mij toch weer iets beter (ook aan reacties op kieskeurig te zien).

Van de oude digicam het ik nog 2 nimh 2000mah batterijen en een 64mb SD geheugen kaartje, het nadeel is dan bij de a75 dat ik een CF kaartje moet kopen en nog andere batterijen erbij moet kopen. Dit is natuurlijk niet zo'n ramp maar het kan een overweging zijn.

Welke kunnen jullie mij aanraden? Zelf was ik qua kwaliteit met mijn CX6200 2mp ook al aardig tevreden, maar ik wil er natuurlijk wel op vooruitgaan en een iets "professionelere" camera.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
@ speedfight Ga dan voor de a510 die heeft gebruikt sd. Heeft 4x optische zoom, en is iets kleiner dan de a75. Je zou eigenlijk wel een extra setje batterijen moeten kopen als je op vakantie gaat. Maar dat moet je zelf natuurlijk weten.

[ Voor 48% gewijzigd door Justawitte op 12-02-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
justawitte schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:35:
@ speedfight Ga dan voor de a510 die heeft gebruikt sd. Heeft 4x optische zoom, en is iets kleiener dan de a75. Je zou eigenlijk wel een extra setje batterijen moeten kopen als je op vakantie gaat. Maar dat moet je zelf natuurlijk weten.
De a510 word me toch wel iets te duur. Op de cx6200 mis ik de optische zoom niet echt, wat ik niet heb mis ik waarschijnlijk ook niet echt op een digicam. Batterijen zijn dan nog niet zo'n probleem, neem anders wel een opladertje mee en nieuw geheugenkaartje zal ook wel moeten aangezien 64mb vrij weinig is en voor €23 heb je al 256mb.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid foto's die je kunt maken met de 2 batterijen in de A400, maar op de 4 batterijen in de A75 kun je er heel erg veel maken. Ik heb hem ook besteld en ontvang hem in de loop van volgende week, lijkt me echt een lekker toestel. Ook is het LCD scherm wat groter van de A75, wat naar mijn insziens een groot voordeel is. Ook kun je bij de A75 veel instellen (ISO, sluitertijd, diafragma, etc.), ik weet helaas niet of dit ook bij de A400 zo is.

Doordat de A400 kleiner is, neem je hem denk ik wel wat makkelijker mee, maar de A75 ligt waarschijnlijk lekkerder in de hand. In de loop van de volgende week zal ik wat pics en ervaringen posten van mijn A75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:58:
Ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid foto's die je kunt maken met de 2 batterijen in de A400, maar op de 4 batterijen in de A75 kun je er heel erg veel maken. Ik heb hem ook besteld en ontvang hem in de loop van volgende week, lijkt me echt een lekker toestel. Ook is het LCD scherm wat groter van de A75, wat naar mijn insziens een groot voordeel is. Ook kun je bij de A75 veel instellen (ISO, sluitertijd, diafragma, etc.), ik weet helaas niet of dit ook bij de A400 zo is.

Doordat de A400 kleiner is, neem je hem denk ik wel wat makkelijker mee, maar de A75 ligt waarschijnlijk lekkerder in de hand. In de loop van de volgende week zal ik wat pics en ervaringen posten van mijn A75.
Volgens mij heb je met een A75 sowieso wel een goed toestel in huis, veel mensen op got hebben hem als ik het zo lees.
Maar volgens mij zijn dingen als ISO, sluiterstijd, diafragma op de a400 ook allemaal in te stellen. Steves-digicams is ook wel positief over de a400 hij zegt wel van als je iets meer geld heb koop dan de a75...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Volgens mij heb je met een A75 sowieso wel een goed toestel in huis, veel mensen op got hebben hem als ik het zo lees.
Maar volgens mij zijn dingen als ISO, sluiterstijd, diafragma op de a400 ook allemaal in te stellen. Steves-digicams is ook wel positief over de a400 hij zegt wel van als je iets meer geld heb koop dan de a75...
De A75 is veel meer camera dan de A400:
-Ligt beter in de hand
-Zoom, vooral aan de groothoekkant schiet de A400 te kort
-Alle mogelijke instellingen (de A400 is een bellichtingsautomaat)
-Groter scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:00:
[...]

De A75 is veel meer camera dan de A400:
-Ligt beter in de hand
-Zoom, vooral aan de groothoekkant schiet de A400 te kort
-Alle mogelijke instellingen (de A400 is een bellichtingsautomaat)
-Groter scherm
Ik heb de hele avond een beetje in het A75 topic gelezen en ben wel te spreken over het apparaat, alleen zijn er toch redelijk wat mensen die problemen met het toestel hebben sommige met "dode" pixels anderen met een error en mensen die strepen in beeld krijgen. Sommige fouten waren direct bij aankoop en anderen na een jaar. Is het nu echt zo erg met al die fouten als het lijkt :? Kan ondanks dit toch iemand mij overtuigen om dit toestel te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een compacte camera die spatwaterdicht is. Die zijn er genoeg maar ik wil ook dat diezelfde camera op baterijen werkt. Ik heb behoorlijk wat camera's gezien maar geen voldoet aan alle twee mijn eisen.

Meerdere olympus modellen zijn wel spatwaterdicht maar maken allemaal gebruik van een accu.

Bestaat er uberhaupt wel een camera die zowel spatwaterdicht is als op baterijen werkt?

(andere eisen heb ik ook wel. maar niks bijzonders, goede kwaliteit foto's, 3x optische zoem ed lijken mij vanzelf sprekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:43:
[...]

Ik heb de hele avond een beetje in het A75 topic gelezen en ben wel te spreken over het apparaat, alleen zijn er toch redelijk wat mensen die problemen met het toestel hebben sommige met "dode" pixels anderen met een error en mensen die strepen in beeld krijgen. Sommige fouten waren direct bij aankoop en anderen na een jaar. Is het nu echt zo erg met al die fouten als het lijkt :? Kan ondanks dit toch iemand mij overtuigen om dit toestel te kopen :P
Bij de A60 en 70 had je inderdaad het probleem E18 (geblokkeerde lens) en ook bij de A75 schijnt het wel eens voor te komen, maar in mindere mate.
Dode pixels is mij niets van bekend, dit komt bij alle camera's voor maar dat wordt sofwarematig aangepakt zodat je er niets van merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:43:
[...]

Ik quote hierbij even mezelf, omdat ik graag nog een antwoord op mijn vraag wil.
Ondertussen ben ik naar batterijen opzoek gegaan aangezien deze camera er 4 nodig heeft ipv de 2 in mijn oude, nu heb ik het volgende in huis:

2x Camelion 2000mAh
2x GP 1600mAh
2x GP 1300mAh
1x GP 2000 mAh

Allemaal zijn ze NiMH en in perfecte staat, maar is het mogelijk om deze batterijen te combineren en zo ja welke combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:39:
[...]

Ik quote hierbij even mezelf, omdat ik graag nog een antwoord op mijn vraag wil.
Ondertussen ben ik naar batterijen opzoek gegaan aangezien deze camera er 4 nodig heeft ipv de 2 in mijn oude, nu heb ik het volgende in huis:

2x Camelion 2000mAh
2x GP 1600mAh
2x GP 1300mAh
1x GP 2000 mAh

Allemaal zijn ze NiMH en in perfecte staat, maar is het mogelijk om deze batterijen te combineren en zo ja welke combinatie?
Natuurlijk kan je ze combineren, maar je haalt slechts de capaciteit van de minste 2 en je hebt een lader nodig met minimaal 2 laadschachten met Delta V bewaking (dat hebben die goedkopere GP laders niet)

Beter: koop een nieuw setje van Sanyo, GP, Panasonic, Sony en ga daar de fotografische strijd mee aan en gebruik zo'n mixed setje als backup (de Axx zijn zeer zuinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik denk dat je die 1300 mAh wel kunt gebruiken met de a75 maar dat die echt super snel leeg zijn. Verder weet ik niet welke je kunt combineren met elkaar, maar hoe meer mAh hoe beter, en hoe langer je batterijen mee gaan. Je kan het beste 2000 - 2300 mAh batterijen gebruiken dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bij naderonderzoek is mij de Powershot a510 gaan interesseren ondanks dat hij duurer is, met name om de volgende feiten:

- 13% kleiner en 20% lichter.
- 2 batterijen nodig ipv 4 (dus geen aanschaf van nieuwe nodig)
- Werkt met SD geheugen (dus hoef voorlopig nog geen nieuwe kaart te kopen)
- Misschien zijn de problemen zoals de e18 error van de zoomlens eruit, dit kan
natuurlijk nog niemand bevestigen denk ik.

Is er iemand die al ervaring met deze camera heeft of andere op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik wil niet spammen, maar op dit moment ligt er een computer totaal! uitgave, de koopgids oid, waarin een vergelijkende test staat tussen een aantal camera's onder de 300 euro. De sony cybershot kwam als beste uit de test.
Ohjah het pocketformaat boekje kost 2,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
headhunternl schreef op maandag 14 februari 2005 @ 00:12:
Ik wil niet spammen, maar op dit moment ligt er een computer totaal! uitgave, de koopgids oid, waarin een vergelijkende test staat tussen een aantal camera's onder de 300 euro. De sony cybershot kwam als beste uit de test.
Ohjah het pocketformaat boekje kost 2,95
Nou zou ik niet direct de test uit de computer totaal als doorslag gevend nemen, ik kijk dan liever naar stevesdigicam dpreview en dcreview voor reviews.

Nog even een vraagje, ik woon op een 10km afstand van de Duitse grens en ik hoor altijd dat het in duitsland veel goedkoper moet zijn, weet iemand toevallig een goedkope camera winkel in Kleve, Emmericht of Bochelt?

Ik heb net ook contact gehad met Pick2Pay levertijd van de Powershot a510 is 1 a 2 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en imaging resource voor de lags&timings

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ben even gaan kijken wat er in duitsland te krijgen is, nu heb ik een fotozaak in Emmerich http://www.fotohaus-emmerich.com (15km rijden) gevonden welke de volgende camera heeft:

Nikon Coolpix 4100 voor €199
4 Megapixel
3x optische zoom
2 AA baterijen
SD-opslag
review: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon4100.html

De canon a510 was bij hun nog niet leverbaar en de a75 zat niet meer in het assortiment. Ik heb al verschillende reviews en reacties gelezen over deze Nikon en hij heeft wat minder handmatige instellingen maar de lens is wel wat beter en hij is iets robuuster, de batterijen gaan wel minder lang mee. Wat ik nog wel belangrijk vind is dat hij goede macro foto's kan maken en dat blijkt het goed te kunnen, zelfs al vanaf 4cm.

Doe ik er goed aan deze camera te kopen in dichtbijzijnde duitse winkel of kan ik beter voor de a510 gaan in een nederlandse webshop :?

Oja, sorry dat ik zoveel vragen stel in de laatste posts.. ik spring echt van de hak op de tak met alle camera's 8)7

Nog even mijn eisen op een rijtje, ik ben dus iemand die wel interesse heeft in de techniek bij het fotograferen met instellingen enzo maar er eigenlijk nog totaal/bijna niets vanaf weet. Ik wil hem gebruiken voor vakantiefoto's, familiefoto's, experimenteren met natuurfoto's en macro's.. ik ben trouwens 18 jaar (voor het geval dat ergens invloed op heeft ofzo :P):

- Minimaal 3mp
- Minimaal 3x optische zoom
- Liefst 2 aa-baterijen
- Onder €200 (ex verzendkosten)
- Goede macrofunctie
- Goede behuizing en goede duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Normaal gesproken hoort deze hier niet thuis, maar voor onder de 250 Euro vond ik een Fuji Finepix F610.

Volgens de Pricewatch doen deze dingen zo tussen de 400-500 Euro, maar Dixons in Zoetermeer had er een prijskaartje van 196 Euro aangehangen :*)

Gevalletje van foutje van de bank in uw voordeel, of is die camera echt niet meer waard?

Voor zover ik zelf heb kunnen prutsen, maakt het apparaat degelijke foto's, zeker voor dat geld. Ik moet nog even uitzoeken hoe ze eruitzien op een pc-scherm, maar ik ben er zeker positief over :)

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik denk ik post hier ook maar eens.
Ik zoek een digicam...

Uitgangpunten:

• Ongeveer 3 megapix
• CF card
• Normale fotografie
• compact dingetje
• rond de 200 - 250 euro
• Merk maakt niet uit maar moet kwaliteit zijn
• Graag met accu. (heb gehoort dat accus beter zijn (langer mee gaan))

Zelf heb ik al veel gezocht maar veel cams hebben batts en dat heb ik liever niet, en bijna alles is SD memory. Ook zie ik door het camerasbomen dehet camerabos niet meer.

bij ons in de stad zijn er helemaal weinig CF cameras te vinden.

welke mij erg aansprak was/is de Canon A75.. mooi dingetje alleen batterijen.
kan iemand mij helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:16:
Ik denk ik post hier ook maar eens.
Ik zoek een digicam...

Uitgangpunten:

• Ongeveer 3 megapix
• CF card
• Normale fotografie
• compact dingetje
• rond de 200 - 250 euro
• Merk maakt niet uit maar moet kwaliteit zijn
• Graag met accu. (heb gehoort dat accus beter zijn (langer mee gaan))

Zelf heb ik al veel gezocht maar veel cams hebben batts en dat heb ik liever niet, en bijna alles is SD memory. Ook zie ik door het camerasbomen dehet camerabos niet meer.

bij ons in de stad zijn er helemaal weinig CF cameras te vinden.

welke mij erg aansprak was/is de Canon A75.. mooi dingetje alleen batterijen.
kan iemand mij helpen...
De A75 is op maat gesneden voor jou, standaard oplaadbare AA 's zijn veruit te verkiezen boven een merkgebonden model.
Als je nog eens uitlegt welk probleem je hebt met AA's (en dan niet Duracell, maar goede NiMH) dan overtuig ik je van de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:28:
[...]

De A75 is op maat gesneden voor jou, standaard oplaadbare AA 's zijn veruit te verkiezen boven een merkgebonden model.
Als je nog eens uitlegt welk probleem je hebt met AA's (en dan niet Duracell, maar goede NiMH) dan overtuig ik je van de voordelen.
Ik heb geen problemen met AA maar mn pa heeft het erover dat een accu beter is.
Hij zelft heeft de dimage 7 en de batterijen zijn zo op. vrienden van ons hebben een accu en die doen er veeel langer mee. zo rond de 2 dagen terwijl mijn pa na 50-75 fotos batterijen moet verwisselen.
en dan heb ik het niet over simpele batterijen maar over 2100 - 2300 mAh.
Ik had het er toen dus met hem over en hij zij neem nou geen ding met batts want dan loop je weer met batts in je broekzak.
ik snap wel wat hij bedoelt maar ik weet niet hoe de cameras van tegenwoordig (de A75) omgaan met batterijen.
moet wel lang zijn. (niet dagen maar het moet niet zo zijn dat ik op een dag (waar dan ook) 3 keer mn batterijen moet vervangen.

PS: thnx voor snelle reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Met mijn a75 kan ik (afhankelijk van het aantal foto's met flits) ruim meer dan 100 foto's per dag maken. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik binnen een dag door m'n batterijen heen was en er zijn zeker dagen geweest (met mooi weer) dat ik bijna 200foto's op een dag schoot, veel terugkeek en wiste en veel de camera aan had staan. Dat met 2300mah Hapé batterijen van de Kijkshop. Mijn a75 doet in elk geval langer met zijn batterijen dan de Canon Powershot G3 van mijn vader met zijn accu en die stond als zuinig bekend voor zover ik weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 14-02-2005 18:06 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ rudedadude:
thnx voor de info.
zelf heb ik duracell 1800mAh die ik vooral gebruik voor wireless optical mouse. maar dus ook voor digi cam ga gebruiken waarschijnlijk.
sowieso wou ik er een extra setje batts bij kopen. welke merken raden jullie mij aan en welke niet. (srry ben een leek in digi cam atm)

en rudedadude.. kan je wat meer ervaring posten zoals foto kwaliteit en hoeveelheid fotos op een mem kaartje.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GP batterijen... naar mijn weten ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Weet iemand ook of de Nikon 4100 te vergelijken is met de Canon a75/a510 qua fotokwaliteit en apparaatkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:44:
[...]

Ik heb geen problemen met AA maar mn pa heeft het erover dat een accu beter is.
Hij zelft heeft de dimage 7 en de batterijen zijn zo op. vrienden van ons hebben een accu en die doen er veeel langer mee. zo rond de 2 dagen terwijl mijn pa na 50-75 fotos batterijen moet verwisselen.
en dan heb ik het niet over simpele batterijen maar over 2100 - 2300 mAh.
Ik had het er toen dus met hem over en hij zij neem nou geen ding met batts want dan loop je weer met batts in je broekzak.
ik snap wel wat hij bedoelt maar ik weet niet hoe de cameras van tegenwoordig (de A75) omgaan met batterijen.
moet wel lang zijn. (niet dagen maar het moet niet zo zijn dat ik op een dag (waar dan ook) 3 keer mn batterijen moet vervangen.

PS: thnx voor snelle reply
Die Dimage 7 is nu net 1 van de ergste stroomvreters die er zijn, de Canon AAxx serie 1 van de zuinigste.
Je moet dus wel weten waar je het over hebt, zie ook het bericht van Rudedadude.
AA batterijen is wel het slechtste argument om geen A75 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:55:
Weet iemand ook of de Nikon 4100 te vergelijken is met de Canon a75/a510 qua fotokwaliteit en apparaatkwaliteit?
Volgens de reviews wel, hou wel voor ogen dat de Nikon een automaat is (met veel presets, maar dan weet je nog niet wat ie eigenlijk doet) zonder sluitertijd en/of diafragmavoorkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Let er wel op dat een automaat niet noodzakelijkergewijs een slecht iets is: de Nikon heeft bijvoorbeeld andere interesante features, zoals de Best Shot Selector (10 foto's razendsnel achter elkaar, scherpste wordt behouden). In mijn ogen is de BSS in bepaalde situaties 10x meer waard dan welke anti shake techniek dan ook.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Stereotomy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:03:
Let er wel op dat een automaat niet noodzakelijkergewijs een slecht iets is: de Nikon heeft bijvoorbeeld andere interesante features, zoals de Best Shot Selector (10 foto's razendsnel achter elkaar, scherpste wordt behouden). In mijn ogen is de BSS in bepaalde situaties 10x meer waard dan welke anti shake techniek dan ook.
ik kan me maar weinig van die situaties voorstellen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:55:
[...]

Volgens de reviews wel, hou wel voor ogen dat de Nikon een automaat is (met veel presets, maar dan weet je nog niet wat ie eigelijk doet) zonder sluitertijd en/of diafragmavoorkeuze.
Ik weet zelf eigenlijk nog niet precies wat ik met sluiterstijd/diafragmavoorkeuze kan bereiken zoveel verstand heb ik er dus nog niet eens vanaf, wat mij wel erg cool lijkt is macrofoto's maken
dus object van dichtbij op voorgrond scherp en achtergrond onscherp, dit is wel mogelijk met de nikon hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:11:
[...]

Ik weet zelf eigenlijk nog niet precies wat ik met sluiterstijd/diafragmavoorkeuze kan bereiken zoveel verstand heb ik er dus nog niet eens vanaf, wat mij wel erg cool lijkt is macrofoto's maken
dus object van dichtbij op voorgrond scherp en achtergrond onscherp, dit is wel mogelijk met de nikon hé?
Nikons hebben meestal een zeer goede macrofunctie, hoe het met deze zit weet ik niet ,maar dat is op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:11:
[...]

Met sluiter- en/of diafragmavoorkeuze en nog een paar andere parameters kan je ALLES bereiken (mits in de mogelijkheden van de camera) en heb je presets niet nodig...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
en daarbij ben je met een preset verder gebonden, en dat ben je bij de manual instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
justawitte schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:44:
en daarbij ben je met een preset verder gebonden, en dat ben je bij de manual instellingen niet.
Damn wat is het moeilijk om de juiste cam te kiezen |:(
Als ik de Canon A510 en de Nikon 4100 vergelijk dan heb ik het volgende idee:

Canon: Alles instelbaar, "slechtere" lens, iets minder degelijk
Nikon: Automaat, goede zoom lens, degelijk apparaat

Eigenlijk zou ik ze gewoon allebei moeten kopen en dan rustig gaan vergelijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik zou 100% voor de A510 gaan

Edit: hoezo eigenlijk slechtere lens??

[ Voor 42% gewijzigd door Justawitte op 14-02-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:21:
[...]

Damn wat is het moeilijk om de juiste cam te kiezen |:(
Als ik de Canon A510 en de Nikon 4100 vergelijk dan heb ik het volgende idee:

Canon: Alles instelbaar, "slechtere" lens, iets minder degelijk
Nikon: Automaat, goede zoom lens, degelijk apparaat

Eigenlijk zou ik ze gewoon allebei moeten kopen en dan rustig gaan vergelijken 8)7
Slechtere lens? Er is nog niet eens een review beschikbaar............
Bij dit soort camera's moet je kijken naar:
-beeldkwaliteit, dat is maar gedeeltelijk van de lens afhankelijk, van de Canon lenzen is mij helemaal niks negatiefs bekend.......
-handig te bedienen/handligging
-vlotte werking
-battery life

De voorgaande series Axx hadden wat te vaak de E18 error (geblokkeerde lens) maar bij de latere steeds minder.
De Nikon is een goede allrounder, misschien wat meer geschikt voor diegene die weinig met de techniek van doen wil hebben, maar gewoon nette plaatje zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:45:
[...]

Slechtere lens? Er is nog niet eens een review beschikbaar............
Bij dit soort camera's moet je kijken naar:
-beeldkwaliteit, dat is maar gedeeltelijk van de lens afhankelijk, van de Canon lenzen is mij helemaal niks negatiefs bekend.......
-handig te bedienen/handligging
-vlotte werking
-battery life

De voorgaande series Axx hadden wat te vaak de E18 error (geblokkeerde lens) maar bij de latere steeds minder.
De Nikon is een goede allrounder, misschien wat meer geschikt voor diegene die weinig met de techniek van doen wil hebben, maar gewoon nette plaatje zonder poespas.
Sorry, heb lens idd niet helemaal goed omschreven.. ik vind de plaatjes van de canon hardstikke mooi. Ik doelde eigenlijk op de E18 error idd, maar zoals je zegt komt dit steeds minder voor en hopelijk is dit bij de a510 bijna helemaal eruit dan zou de camera inderdaad wel super zijn alleen jammer dat er nog geen reviews zijn maar ik verwacht gewoon dat hij alle goede eigenschappen van zijn voorgangers combineert met nog betere.

Wel jammer dat ze de A510 nog niet in die shop in duitsland hebben, dan zou ik hem anders bij digitalstreet.nl moeten halen... Ik ga er nog ff een nachtje over slapen :)
Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

abrakadaver schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:09:
[...]

ik kan me maar weinig van die situaties voorstellen.
Dan is dat jouw gebrek aan fantasie. :)

Landschappen op telezoom bereik, portretfoto van iemand voor een schilderij in een slechtverlicht museum... eigenlijk alle situaties waar je binnen een interval van 3-4 seconden dezelfde foto kan nemen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Stereotomy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:36:
[...]

Dan is dat jouw gebrek aan fantasie. :)

Landschappen op telezoom bereik, portretfoto van iemand voor een schilderij in een slechtverlicht museum... eigenlijk alle situaties waar je binnen een interval van 3-4 seconden dezelfde foto kan nemen.
doe mij dan maar IS zodat je dit allemaal ook kan + de wat snellere foto's in low light.
Dus nee, ook met jouw hulp kan ik me nog steeds geen situaties voorstellen dat een best of 10 functie meer voordelen biedt dan een image stabiliser. ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

abrakadaver schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:48:
[...]

doe mij dan maar IS zodat je dit allemaal ook kan + de wat snellere foto's in low light.
Dus nee, ook met jouw hulp kan ik me nog steeds geen situaties voorstellen dat een best of 10 functie meer voordelen biedt dan een image stabiliser. ;)
Moet jij weten. Vraagsteller moet kiezen tussen een Canon A510 en Nikon 4100, waarvan de laatste een BSS functie heeft. Ik heb Tv en Av mode tot mijn beschikking op mijn Minolta G400 maar eerlijk gezegd zie ik het voor een point-n-shooter het nut er niet van in. Diafragma regeling is feitelijk alleen leuk als je DOF er mee kan regelen en dat is met de brandpuntsafstanden en sensorgroottes van Point en shooterts gewoon quatsch.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik vraag mij af in hoeverre de A510 leverbaar is, ik ben op alle webshops geweest waar deze cam aangeboden wordt en gewoon niemand heeft hem op voorraad alleen bij digicamshop.nl is hij op volgens de site op voorraad, daar is nu een mail naar onderweg.

Ik heb vanmorgen met digitalstreet.nl contact gehad en daar zouden ze vanmiddag binnenkomen, maar nu is de a510 compleet van de site verdwenen. Ik heb zo'n vermoeden dat iedereen hem al wel aanbied maar hij gewoon nog niet leverbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:48:
[...]

Die Dimage 7 is nu net 1 van de ergste stroomvreters die er zijn, de Canon AAxx serie 1 van de zuinigste.
Je moet dus wel weten waar je het over hebt, zie ook het bericht van Rudedadude.
AA batterijen is wel het slechtste argument om geen A75 te kopen
Nou dan is dat gedoe met batts en accu dus opgelost. en zoals ik al zei 'ik ben een leek in digi cam atm' dus voor de rest zou ik niet weten wat grote minpunten zijn (agrumenten) voor de A75.

Ik ga nog meer reviews ervan lezen. bedankt iedereen

EDIT:
weten jullie nog veel goede review sites. steve-digicam.com heb ik al gelezen.
met google kan ik het zo snel even niet vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 15-02-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Griffin schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:51:
[...]

Nou dan is dat gedoe met batts en accu dus opgelost. en zoals ik al zei 'ik ben een leek in digi cam atm' dus voor de rest zou ik niet weten wat grote minpunten zijn (agrumenten) voor de A75.

EDIT:
Op de volgende pagina staan zeker meer dan 3 goede reviews over deze cam:
http://www.google.nl/sear...+powershot+a75+review&lr=

Wat mij er van weerhoud om deze camera te kopen is dat er veel mensen last hebben van de E18 error, dat de lens niet meer open wil.... Ander nadeel vind ik zelf dat hij 4 batterijen nodig heeft en dat hij CF gebruikt... Daarom kies ik liever voor de opvolger ervan de A510 alleen is deze naar mijn idee bijna niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:51:
[...]

EDIT:
www.megapixel.net

Staan ook links op naar andere sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nou ik ben dus vanmiddag met mijn pa naar duitsland gegaan voor de Nikon 4100 we wilde naar de winkel lopen die ik op internet gevonden had, maar we dachten van eerst even kijken of er nog een andere winkel is.. en dat was er! de Vobis/Allkauf en wat zag ik daar direct voor het raam staan De Canon a510 voor €199!

Binnen werden we geholpen door een hele vriendelijke jonge man die er echt de tijd voor uitrok en er naar mijn weten veel van af wist. Hij had de Nikon 4100 erbij gepakt en ik zag al vrij snel dat de Canon toch wel beter was (scherm en behuizing) Ik vertelde over de E18 error waarvan de canon mij weerhield, ze hadden al honderden canon's verkocht en op de 200 camera's waren er inderdaad een paar waar de klant van terugkwam met dit probleem...

De verkoper had nog een alternatief dat was de Rikoh Caplio RX, prachtige zwarte camera welke nog sterker aanvoelde dan de Canon a510, volgens de verkoper had deze een "atmosferische" lens en was het beter dan de canon en nikon. Ook moest de macrofunctie van deze cam heel goed zijn, tot op 1cm! Hij was zelf redelijk objectief en legde de voor en nadelen van alles uit. Uiteindelijk heb ik toch de Rikoh genomen tegen het volgende aanbod: €249: De camera + gratis tasje uitzoeken + 256SD kaartje van goed merk (€35).

Ik heb de camera nog niet echt getest (was al donker) ben direct op internet gaan kijken of ik nu wel een goede koop gedaan heb... Helaas zijn ze bij kieskeurig niet allemaal even positief, ook reviews zijn neutraal en sommige ook juist wel positief. Als ik naar de prijs kijk heb ik hem wel voor een mooi bedrag maar ik zie ook een winkel die hem voor €160 aanbied maar bol.com bied hem bijvoorbeeld weer voor €299... Kan iemand bepalen of ik nu wel een goede koop gedaan heb of dat ik toch beter kan terug gaan voor de Canon a510? Hier wat links met reviews en info over de rikoh:

http://www.ricohpmmc.com/...plio_Rx_Specification.htm
http://www.shuttertalk.com/reviews/ricohrx/index.php
http://www.photographyblog.com/reviews_ricoh_caplio_rx.php
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=38083
http://www.kieskeurig.nl/...7944AC1256E9400299630.htm
http://www.dpreview.com/r...ions.asp?prodkey=ricoh_rx

Deze macro heb ik net onder het eten even snel gemaakt:
(gemaakt van een vork op een net leeg bord, niet echt smakelijk)
http://speedfight.xs4all.nl/project/macrovork.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Speedfight op 15-02-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Modjes: sorry voor deze kick, ik weet dat het niet is toegestaan binnen 24 uur...
maar als de mensen van got mijn huidige camera niet aanraden, kan ik meteen terug gaan
om hem in te ruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(het is asferisch, die lens)
verder: wat je doet moet je echt zelf bepalen. Ik heb altijd een flinke portie wantrouwen tov merken als Ricoh gehad, en over het algemeen terecht. Echter: ik krijg ook wel steeds meer signalen dat ricoh steeds meer van zn fouten leert, en m.n. de responstijden en lags zijn extreem snel.
Toch zou ik denkik voor de canon gaan, simpelweg omdat ik eigenlijk van alle canon A-series nauwelijks klachten of problemen heb gehoord. Dat je 10 iemand met een E13 error te horen krijgt kan natuurlijk ook gewoon veroorzaakt worden door dat er een factor 1000 meer canon cams verkocht worden, en de mensen die nergens last van hebben roepen natuurlijk heel wat minder vaak en hard dat ze tevreden met hun cam zijn.

Dus: ik zou teruggaan en ruilen, maar ik denk dat je met je huidige cam absoluut een goeie deal hebt gemaakt dus houden is voor zover ik kan inschatten ook prima.

ps. die foto was echt bah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:13:
(het is asferisch, die lens)
verder: wat je doet moet je echt zelf bepalen. Ik heb altijd een flinke portie wantrouwen tov merken als Ricoh gehad, en over het algemeen terecht. Echter: ik krijg ook wel steeds meer signalen dat ricoh steeds meer van zn fouten leert, en m.n. de responstijden en lags zijn extreem snel.
Toch zou ik denkik voor de canon gaan, simpelweg omdat ik eigenlijk van alle canon A-series nauwelijks klachten of problemen heb gehoord. Dat je 10 iemand met een E13 error te horen krijgt kan natuurlijk ook gewoon veroorzaakt worden door dat er een factor 1000 meer canon cams verkocht worden, en de mensen die nergens last van hebben roepen natuurlijk heel wat minder vaak en hard dat ze tevreden met hun cam zijn.

Dus: ik zou teruggaan en ruilen, maar ik denk dat je met je huidige cam absoluut een goeie deal hebt gemaakt dus houden is voor zover ik kan inschatten ook prima.

ps. die foto was echt bah ;)
Jah sorry van de foto :P
Ik heb na alles gelezen te hebben ook gezien dat de cam nog goedkoper in duitsland is te krijgen voor €160.. heb niet echt een goed gevoel bij deze camera, de behuizing is gewoon super en de macro's ook maar volgens mij lukken de macro's met de canon net zo goed. In de algemene kwaliteit van foto's heb ik het idee dat hij gewoon niet voldoet en dat ik voor het geld met de canon iets beters heb. Iedere camera heeft natuurlijk wel zijn zwakke punten en goede punten, het is inderdaad niet zo dat de Ricoh totaal niets is...

Hier heb ik een gallery staan met wat ik vanavond gexperimenteert heb, trouwens nog best lastig een scherpe foto te krijgen, op donkere foto's is ook erg veel ruis te zien maar kijk voorjezelf maar:
http://speedfight.xs4all.nl/pics/ricoh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
knip

@speedfigth ik had hier een heel stuk tekst staan over jou cam, en toen kwam ik er echter dat er nog veel meer pagina's waren, dus ik heb het verhaaltje ff weggehaald.

Wat ik nog wel ff kwijt wou, dat is dat m'n pa pas geleden ook een ricoh camera heeft gekocht en als hij overdag foto's neemt dan zien ze er bijna allemaal onscherp uit. Ik heb die cam zelf nog niet in mijn handen gehad, dus weet niet of het nu aan hem ligt of aan die cam. Maar ikzie dat bij jou een hoop foto's ook bewogen zijn. Nu kan dit door de langere sluitertijd komen die de cam kiest in het donker, maar als hij dit overdag ook vertoont dan zou ik zeker terug gaan en die a510 halen.

[ Voor 199% gewijzigd door Justawitte op 16-02-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
justawitte schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:52:
knip

@speedfigth ik had hier een heel stuk tekst staan over jou cam, en toen kwam ik er echter dat er nog veel meer pagina's waren, dus ik heb het verhaaltje ff weggehaald.

Wat ik nog wel ff kwijt wou, dat is dat m'n pa pas geleden ook een ricoh camera heeft gekocht en als hij overdag foto's neemt dan zien ze er bijna allemaal onscherp uit. Ik heb die cam zelf nog niet in mijn handen gehad, dus weet niet of het nu aan hem ligt of aan die cam. Maar ikzie dat bij jou een hoop foto's ook bewogen zijn. Nu kan dit door de langere sluitertijd komen die de cam kiest in het donker, maar als hij dit overdag ook vertoont dan zou ik zeker terug gaan en die a510 halen.
Het klopt inderdaad dat er een aantal/veel bewogen zijn, maar er zijn er ook een paar onscherp die dat eigenlijk niet hadden mogen zijn. Ik ben morgen om 11:45 uit van school, zal dan nog even wat foto's schieten buiten en vervoglens analyseren daarna bepaal ik of ik meteen terug ga.

Ik voel me niet erg goed bij deze camera, weinig mensen die er ervaring mee hebben en die zijn dan ook nog matig. De a510 is de opvolger van de a75 en daar is op got al het zoveelste topic deel van en bij internet sites zijn er honderden van ervaringen te lezen welke allemaal positief zijn op de e18 error bij sommigen na dan...

edit: Volgens mij klopt het ook niet dat er een asferische lens inzit, als ik zo zoek zit dat alleen op de duurdere GX.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfight op 16-02-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Maar het is net als wat knuppelhout zegt, als er 10.000 camera's van verkocht worden dan zie je meer mensen met een probleem dan bij een relatief onbekende cam die misschien maar 500 x verkocht word. Maar wat wil niet zeggen dat die cam geen problemen heeft. Behalve de beroemde e18 error zijn er nog wel meer probelemen, zoals de paarse strepen, maar er zijn vast ook 1000 den users die helemaal niks aan problemen hebben met hun cam. Ik heb nu bijna een jaar een A60 en eigenlijk nog nooit echt een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@speedfight:
bij google was ik 'powershot' er vergeten bij te zetten en dan krijg je minder en slechtere zoekacties.
en ik had op NL paginas gezocht

en @ de rest die link hebben gegeven. THNX

[ Voor 13% gewijzigd door Griffin op 16-02-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:58:
@speedfight:
bij google was ik 'powershot' er vergeten bij te zetten en dan krijg je minder en slechtere zoekacties.
en ik had op NL paginas gezocht

en @ de rest die link hebben gegeven. THNX
Heb je al een idee of je voor de A75 gaat of voor de opvolger de a510? ik ga waarschijnlijk als de buitenfoto's van de ricoh mij niet bevallen vanmiddag de a510 kopen. En post dan natuurlijk de ervaringen.... Maar het is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Speedfight schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:24:
[...]

Heb je al een idee of je voor de A75 gaat of voor de opvolger de a510? ik ga waarschijnlijk als de buitenfoto's van de ricoh mij niet bevallen vanmiddag de a510 kopen. En post dan natuurlijk de ervaringen.... Maar het is nog even afwachten.
ik wacht het af (met smart :P )
en ga even kijken voor de a510. THNX

EDIT:
ik heb de a510 gecheckt maar deze is met SD. en aangezien ik thuis nog wat CF heb liggen ga ik liever voor de A75. deze is iets goedkoper maar met CF.

[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 16-02-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Zo ik heb net buiten foto's gemaakt met de Ricoh, ben er zelf niet echt tevreden over... De automatische stand geeft vaak geen kleur-recht beeld. Ook vind ik dat er veel ruis in de foto's zit en ze moeilijk scherp te krijgen zijn, zou iemand ze willen bekijken en een reactie geven? Alles staat nu op het volgende adres:

http://speedfight.xs4all.nl/pics/ricoh/

offtopic: heb net ook per toeval mijn oude Kodak CX6200 gemaakt 8)7 de SD kaart van de Hema blijkt kapot te zijn! Dit weerhoud mij echter niet een nieuw stoestel te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Die ruis in je foto's is niet echt weinig. Misschien kun je hem handmatig instellen op iso 64. Verder is het ook heel irritant dat je moet zoeken op die page van je naar de foto's die je bedoeld. Misschien kan je volgende x meteen ff verwijzen naar de goede pagina. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 16-02-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
justawitte schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:56:
Die ruis in je foto's is niet echt weinig. Misschien kun je hem handmatig instellen op iso 64. Verder is het ook heel irritant dat je moet zoeken op die page van je naar de foto's die je bedoeld. Misschien kan je volgende x meteen ff verwijzen naar de goede pagina. :)
Op de volgende foto: http://speedfight.xs4all.nl/pics/ricoh/images/R0010141.jpg
zie je die roze vertekening linksbovenin ook er goed, daar ben ik ook niet blij mee.

Op deze: http://speedfight.xs4all.nl/pics/ricoh/images/RIMG0036.jpg
Staat hij op automatisch en de foto word helemaal blauw getint...

Op deze: http://speedfight.xs4all.nl/pics/ricoh/images/RIMG0020.jpg
Deze foto is aan het begin van de avond gemaakt, maar er is enorm veel ruis.

Op kieskeurig is iedereen wel weer een stuk positiever over de Ricoh Caplio R1:
http://www.kieskeurig.nl/...8B5E2626BC1256F23005ED293

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 16-02-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Die R1 is de cam die me pa ook heeft, en van hem heb ik dus nog geen een goede foto gezien.
Verder heb ik op een van die pagina's die jij hebt aangegeven een foto gezien die echt bar en bar slecht is. http://www.photographyblo...ample_photos/RIMG0008.jpg

Ik zou dus echt terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
justawitte schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:20:
Die R1 is de cam die me pa ook heeft, en van hem heb ik dus nog geen een goede foto gezien.
Verder heb ik op een van die pagina's die jij hebt aangegeven een foto gezien die echt bar en bar slecht is. http://www.photographyblo...ample_photos/RIMG0008.jpg

Ik zou dus echt terug gaan.
Ben dus net terug naar duitsland gegaan en heb hem terug gebracht om om te ruilen voor de Powershot a510, was allemaal geen probleem. Alleen ze hadden er geen op voorraad meer, alleen een showmodel gisteren waren er nog wel 2 8)7. Ze bestellen hem nu voor mij en hij is er waarschijnlijk vrijdag en anders maandag.

Maarja, 256mb kaart kon ik weer meenemen en het tasje mochten we dan een passende voor uitzoeken rest van het geld krijg ik dan terug. Dus het is helaas weer afwachten, maar ik heb wel een beter gevoel erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedzo. zou klote zijn als je constant met een camera liep waarbij je zou denken "met de canon zou het allemaal beter zijn geweest"

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:17:
goedzo. zou klote zijn als je constant met een camera liep waarbij je zou denken "met de canon zou het allemaal beter zijn geweest"

succes ermee!
Hopelijk gaat de canon goed bevallen, jammer dat er nog geen/weinig reviews zijn maar ik ga er vanuit dat hij net zo goed is als de a75 maar dan op een aantal punten verbetert :)

Volgens de verkoper van de winkel was de Ricoh wel beter zei die nog, maar ik moest het zelf weten.

@kapano: laat even weten als je a75 binnen is, ben benieuwd of hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die Ricoh R1:
In Duitsland is het merk nogal geliefd wegens de snelheid ,maar de R1 krijgt toch wel veel negatieve berichten wegens de beeldkwaliteit:
http://www.digicamfotos.d.../forum.penum.de/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Een maat heeft heeft hem ook (de R1) Ik heb geen opname gezien die mooi was, alleen als het erg licht was kreeg je bij buitenopnames wel goede foto's. (was aangeraden door fotograaf)
Hij had enorm last van bewegingsonscherpte omdat er al heel snel een sluitertijd van een sec. is

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
tomleeuw schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:30:
Een maat heeft heeft hem ook (de R1) Ik heb geen opname gezien die mooi was, alleen als het erg licht was kreeg je bij buitenopnames wel goede foto's. (was aangeraden door fotograaf)
Hij had enorm last van bewegingsonscherpte omdat er al heel snel een sluitertijd van een sec. is
Eigenlijk best jammer dat die camera's slechte foto's maken want ze zijn super gebouwd en de zoom werkt best goed en de r1 en zx hebben een grotehoek lens.
Ook heeft de cam de snelste sluiterstijd ter wereld: 0.12sec en een opstart tijd van 0.9 seconde en een 0.9 seconde schiet interval, ook heeft het amorfisch glas.
Maarja klinkt dus allemaal heel mooi maar het resultaat is toch het belangrijkste en dat is gewoon niet goed. Ben blij dat ik hem terug gebracht heb, het is natuurlijk nog afwachten hoe de canon a510 gaat bevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

succes.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Waar ik bijna niemand over hoor is dat de A510 ook een zoom flitser heeft (volgens de plugged rubriek op nu.nl). Dit vergoot het flitsbereik en is zeer nuttig. Ik denk dat dit misschien nog wel de belangrijkste noviteit is en zeker in het segmebnt van de compact cam. Maar de DIGIC 2 processor zit er weer niet in ipv tot de Ixus serie.

Verwijderd

volgens mij vergroot dat het bereik niet zozeer, maar zorgt het ervoor dat je mensen van dichtbij niet overbelicht en zet ie m iets feller als er alleen veraf wat staat. het vergroot dus het effectieve bereik wel, in die zin heb je gelijk.
handig snufje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Ik heb even een vraagje over de Canon Powershot A75.

Ik wil deze camera waarschijnlijk gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog wat voor grootte CF geheugen ik erbij moet pakken.

Weet iemand hoe groot de foto's (mb) van de A75 op de hoogste resolutie zijn? :)
Er staan hier wel foto's in het topic, maar die zijn misschien nog gecomprimeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayz schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:47:
Ik heb even een vraagje over de Canon Powershot A75.

Ik wil deze camera waarschijnlijk gaan aanschaffen, maar ik twijfel nog wat voor grootte CF geheugen ik erbij moet pakken.

Weet iemand hoe groot de foto's (mb) van de A75 op de hoogste resolutie zijn? :)
Er staan hier wel foto's in het topic, maar die zijn misschien nog gecomprimeerd ?
1,6 MB per foto op superfine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Ok, thnx :) . Dan heb ik aan een kaartje van 512mb meer dan zat. Er kunnen dan zo'n 320 foto's op dus dat lijkt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zit te twijfelen tussen de:

PowerShot A510 (3MP) € 194
BenQ DC C62 (6MP) € 200

Of tussen:
Sony Cybershot DSC-P93 (5mp) € 229 (sony stick :r )
BenQ DC C60 (6MP) € 237 (iso tot 200 :r en geen batterijen :'( )
PowerShot A520 (4MP) (€ 237)

Budget achter afgezien niet boven de € 250,-
Verder maakt het me niet uit of het een 3, 4 of 5mp camera is, dat zegt meestal niks!

Ik wil graag foto's maken van objecten(ook van dichtbij!) en mensen (hoofden maar ook hele lichamen) en misschien wat compositie foto's. Verder misschien wat foto's als ik ergens op vanantie ben, zoals landschap foto's of gebouwen etc). 's nachts moeten de foto's er ook goed uitzien(hoge isowaarde?)

Verder zou ik het liefste met batterijen(makkelijk vervangbaar) werken en een SD kaartje.

Weten jullie wat over de kwaliteit etc van de Benq dc c62 ?

En is het verschil tussen de a510 en a520 het geld waard?

[ Voor 51% gewijzigd door ToFast op 21-02-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ToFast:
zelf ben ik wel redelijk leek in digicams maar ik weet wel dat de Powershot A95 5mp heeft en met CF werkt.

Ook zelf denk ik dat je bij de BenQ DC C62 (6MP) € 200 niet super kwaliteit lens ofzo op zit. want een 6mp voor 200euri vind ik hoogwaarschijnlijk.

Ook heeft de sony geen SD. Deze gebruikt namelijk een memory stick die alleen sony gebruikt. dus als jij persee SD wilt valt de Sony en de canon Powershot al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tofast: Lees Verwijderd in "Uitstekende prijs/kwaliteit digitale cam..." nog eens door. Helaas heb je de E550 laten varen, want dit is samen met de A510/ A520 een van de weinige camera's met een 4x optisch zoomlensje. Voordeel van de Canons is dat ze SD geheugen gebruiken, voordeel van de Fuji is de meegeleverde batterijlader en het veel grotere scherm. Daarnaast wordt ie echt heel goed getest (Klik ) De tests van de Canons moeten nog uitkomen.
Benq zou ik sowieso laten varen (geen naam op het gebied van fotografie en derhalve een erg wisselende kwaliteit van de objectieven. Hierdoor worden deze camera's (misschien onterecht) niet echt serieus genomen en derhalve ook niet fatsoenlijk getest.
De Powershot A95 is een goede camera: klik, maar naar mijn mening wordt ie overtroffen door de nieuwe A510/ A520 tenzij je een 5 mp camera zoekt.

Mijn conclusie is dat je nog veel moet lezen over de camera's die je wel opsomt. Maak een lijstje met criteria die voor jou belangrijk zijn en zoek een aantal pagina's waar testen voorbij komen (hint: dpreview, steves-digicams & dcresource). Moet niet te moeilijk zijn toch?

offtopic:
Mist jouw naam niet een o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Griffin schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:29:
@ToFast:
zelf ben ik wel redelijk leek in digicams maar ik weet wel dat de Powershot A95 5mp heeft en met CF werkt.

Ook zelf denk ik dat je bij de BenQ DC C62 (6MP) € 200 niet super kwaliteit lens ofzo op zit. want een 6mp voor 200euri vind ik hoogwaarschijnlijk.

Ook heeft de sony geen SD. Deze gebruikt namelijk een memory stick die alleen sony gebruikt. dus als jij persee SD wilt valt de Sony en de canon Powershot al af.
De Canon Powershot a510 en 520 hebben allebei SD! Het verschil tussen die twee is dat de 510 3mp heeft en de 530 4mp, je moet dus zelf uitmaken of het nodig is. Ik geloof dat de 520 50 euro duurder is dan de 510.

Op de volgende pagina: http://fotopic.net/community/cameras/?c=5737 zijn foto's gemaakt met de a510 te vinden, dan heb je al een impressie hoe de foto's zijn aangezien er nog geen / bijna geen reviews over de nieuwe canon serie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vind het persoonlijk niet super foto's maar ik heb er zo weinig verstand van, ik zou liever gezien hebben dat ze deze naast de foto's van een andere camera in dat segment hadden gezet.

De macro foto vind ik echter wel weer super.

Verder heb ik ze bekeken op een LCD laptop scherm van Medion, dus ik weet niet of dat veel verschil in kwaliteit uitmaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door ToFast op 21-02-2005 13:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.