Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.
probeer es wat bij kodakVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:11:
[...]
Hm heb even het een en ander opgezocht over die cam. Hij heeft nogal wat knoppen op de achterkant zitten zie ikMijn oma wil juist dat hij erg makkelijk te bedienen is en met zo min mogelijk knoppen dus. Verder is het idd wel een leuke dingetje, maar toch niet helemaal wat ze zoekt denk ik.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Mijn eisen zijn:
- Prijs: Niet veel meer dan €200
- Minimaal 3MP
- Optische zoom (2/3x oid)
- LCD Scherm (uiteraard)
- Niet al te groot ( ong. Cybershot DSC-P52 formaat (123 x 58 x 52 mm) of kleiner..)
* Liefst geen Sony (ivm met dure memorysticks)
* Liefst MMC of SD opslag (aangezien ik al een 256MB MMC heb
De laatste 2 punten spelen geen grote rol, mocht je een leuk toestel weten dat niet aan die punten voldoet...roep hem dan toch maar
Zelf was ik de Samsung Digimax 530 tegengekomen: klik
Ik heb alleen gehoord dat de Medion toestellen in feite hetzelfde zijn als de Samsung digimax modellen? Want dat zou dan betekenen dat ik een hele dure Medion koop.....
In Nederland kost dit toestel ongeveer €300 maar aangezien ik rond de kerst naar Florida ga kan ik hem ook daar kopen, daar kost die $250 (ong €175). Alleen wel hopen dat de euro zo hoog blijft staan dan
Toestellen alleen in de VS te krijgen (of met geschikte prijs in USD) zijn dus geen prob
Zijn er nog punten waarop cams kunnen verschillen in de VS en NL? Lijk mij alleen de oplader, voor modellen met accu..maar goed, deze zijn er bijna niet meer
[ Voor 8% gewijzigd door Dick op 05-12-2004 22:47 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Sigmund_Freud op 07-12-2004 01:17 ]
Ignorance is bliss
Verwijderd
Ik zag laatst in een folder van Kruidvat de Kodak CX-7430 staan. Op zich is dit een aardig cameratje (4MP, 3 opt. zoom, etc), maar hoe staat het met de opties e.d.? Daar is vrij weinig over te vinden. De reviews van de cam waren wel allemaal positief, maar over opties werd niet veel gesproken. Kodak staat volgens mij bekend om zijn eenvoud (voor cams in ieder geval), maar betekent dat dan ook dat er weinig opties in zitten?
Waar zouden jullie voor kiezen? De Canon Powershot A400 of de Kodak CX-7430?
Verwijderd
Depth 38 mm (1.5 in) Weight 178 g (6.3 oz.)
Power 2 AA alkaline batteries Accessories Included Neckstrap, Battery and Charger, Audio/video cable, USB cable, Software and insert for optional KODAK EASYSHARE 6000 Series Camera and Printer Docks.
Photographic
LCD Screen 1.6 inch (4 cm) Sensitivity Auto (80-140), 80, 100, 200, 400 ISO
Metering Multi-Pattern, Centre-weighted, Spot. White balance Auto, Daylight, Tungsten, Fluorescent.
Exposure Modes auto, portrait, close-up, self-portrait, museum, night, night portrait, sport, landscape, snow, beach, party. Focus Multi-zone, Center spot.
Shutter type Electronic and Mechanical Shutter Speed 1/2-1/1400 second and Long Time: 0.7 - 4 seconds.
Viewfinder Optical Self-Timer 10 sec
Flash Built-in
Flash Modes Auto, red-eye, fill-in, off.
Exposure Compensation +/- 2.0 EV in 0.5 EV step increments Flash Range Wide:
0.6 - 3.0 m
(2.0 - 10.0 ft.)
Telephoto:
0.6 - 2.1 m
(2.0 - 6.9 ft.)
Technical
Sensor type CCD Sensor Size 1/2.5 inch.
Number of Pixels 4.23 million;
4.0 million effective image size and Compression 2304 x 1728
2304 x 1536 (3:2)
1656 x 1242
1200 x 900
Focal Length 3X 35mm equivalent 34 - 102 mm
Time between photos (High res.) 2 secs.
between 1st & 2nd Apertures Wide:
f2.7 or f5.2
Telephoto:
f4.6 or f8.7
Normal Focusing distance 60 cm (23.6 in.) to infinity Macro Focusing distance Wide:
13 - 70 cm
(5.1 - 27.6 in.)
Tele:
0.6 - 2.1 m
(2 - 6.9 ft.)
USB interface Yes Video out NTSC or PAL, Selected in menu
Memory MM/SD Slot,
16MB Internal memory Image format JPEG EXIF 2.2
MOV
Movie Mode Yes Sound Yes
PS, van www.megapixel.net (Kodak)
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat dit *mij* niet zo ontzettend veel zegt, omdat dit mijn eerste digicam zal wordenVerwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:19:
(Hoop technische meuk)
Heb je daarmee dan dezelfde mogelijkheden als de Canon A400, bijvoorbeeld? Kan je ook zaken als de shuttertime instellen, mooie macro foto's maken en snelle voorbij gaande objecten (auto's bv.) fotograferen? Die statistieken die er staan zeggen mij (momenteel nog) weinig.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:13 ]
Aan de hand van deze specs zou ik voor de kodak gaan.Vooral de langere sluitertijd van 4 sec waarmee je in de schemering misschien nog een redelijke foto kan maken zonder flits.(moet je wel een statief of een muurtje gebruiken). Wat niet kan met de a400. Ik weet niet of je de shuttertime kan instellen. Verder lijkt het me geen slechte cam om mee te beginnen.
Een voordeel van bijna 50 euro, en valt hierdoor ook precies binnen deze categorie
Verwijderd
Lijkt me namelijk in zijn prijscategorie (plm 130 euro) met 3 x optische zoom èn 3.2 megpixels een goede prestatie/prijs verhouding.
Wil graag weten hoe ie in donker fotografeert, bereik van flitsertje.
geluid bij de filmpjes?
zelfontspanner?
en maakt ie scherpe foto's?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 22:36 ]
Hij stond inderdaad even op 239 euro op de site van Norrod. Maar toen ik 'm in mijn winkelmandje plaatste kostte hij ineens € 299. Op een mailtje van mijn kant reageerde de verkoopafdeling of men van niets wist, en de camera altijd al 299 euro kostte. Jammer, was voor 't geld een leuke camera geweest.T.T. schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:39:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een goedkope camera, ik heb aan de Pricewatch zojuist de Canon Powershot S410 toegevoegd (239 euro). Dit is precies dezelfde camera als de Canon Digital Ixus 430, maar die kost 288 euro.
Een voordeel van bijna 50 euro, en valt hierdoor ook precies binnen deze categorie
Maar jij hebt 'm in de pricewatch gezet, ben je soms werkzaam bij Norrod?
Geen auto mooier dan de W116!
Verwijderd
Ik wil een compact model zoals de Minolta X31, maar die digitale camera presteert niet zo goed met weinig licht o.a. omdat er een focuslampje ontbreekt. Of zijn er mensen met andere ervaringen? Daarnaast zit ik te denken aan een Canon, bijvoorbeeld de A400. Presteert die beter met weinig licht? Wat ik in ieder geval leuk vind aan die camera is de mogelijkheid om filmpjes te maken met geluid, in 640 bij 480 resolutie. Zijn er verder nog nadelen aan die camera ten opzichte van de X31, behalve wat minder optische zoom? Is het wel verstandig de A400 te kopen, met een A75-model op de markt? En de X31 is toch het verbeterde Xg-model dat toch weer op het Xt-model gebaseerd is? Zie ik andere merken over het hoofd (Olympus, Kodak en Fuji heb ik buiten beschouwing gelaten vanwege het geheugen dat er in gaat). Is dit wel helemaal terecht en zijn er nog andere merken die goede compacte camera's maken die niet duurder zijn dan 200 euro?
In het kort: Minolta X31 of Canon A400? Welke zou jij kiezen? Of zou je een ander model kiezen? Zo ja, welke en waarom?
Verwijderd
ik had eerst een sony dsc u40 erg fijn en klein en snel ding..
maar deze ben ik dus kwijt..
de eisen die ik stel.. klein .. en makkelijk mee te nemen .. ik gebruik hem toch het meest om fotos te maken tijdens het uitgaan en op vakantie..
opzich wil ik wel weer de zelfde kopen .. maar meschien hebben jullie een beter alternatief..
Verwijderd
jep wou ik net zeggen, als je een goede goedkope camera zoekt, neem dan de ricoh r1! naast bovenstaande specs ook nog eens supersnel. Ken geen enkel ander merkt dat zo'n lens in zo'n kleine camera krijgt! (lens: 1 cm macro, 28 cm wide, 5x zoom)Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:39:
ik heb een ricoh caplio R1 gekocht, bevalt prima, 4 mp, 4.8 optische zoom, macro 1 cm
succes, groetjes esther
Verwijderd
Verwijderd
refurbished = import model waarbij gebruik is gemaakt van "onverslijtbare" onderdelen van bv. een DOA. Produkt wordt geleverd in blanco verpakking, met dezelfde accessoires en standaard fabrieksgarantie van 1 jaar! Andere benaming hiervoor is BULK.
Heeft iemand ervaring met refurbished camera's? De garantie periode is hetzelfde als van een nieuw toestel en het gaat hierbij dus slechts om enkele onderdelen. Iemand advies/opmerkingen? Doen of niet?
Edit: Het gaat hier trouwens om de winkel "Foto Konijnenberg"
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:26 ]
Verwijderd
Ik heb hem bij het kruidvat gehaalt.
Ook mijn eerste digicam. Volgens pricewatch erg lage prijs bij kruidvat. Op kieskeuring.nl is iedereen er over te spreken.
En ik ook.
Hij oogt misschien wat my-first-sony, omdat er een share knop op zit, om als je hem op je pc aansluit met de software van kodak meteen kan mailen printen etc.
Ik kan alles instellen wat ik wil. Van sluitertijd tot ISO, tot verschillende manieren van flitsen.
Geluid bij filmpjes is erg goed. Fantastisch eigenlijk. Koop er wel meteen oplaasbare (heh) batterijen bij van 2300 mAh. Kun je paar keer je geheugenkaart mee vol filmen en plaatjes schieten.
Wat ik fijn vind is dat je kabel erbij krijgt om hem op tv aan te sluiten en zo slideshow kan laten zien. (handig!).
Kwaliteit is erg goed. Geen rare dingen op de foto's erg mooi. In de doos zit ook meteen fotopapier om op te printen. Is natuurlijk een lekker makertje, maar toch mooi meegenomen.
Ik zou zeggen, na week lang zoeken en vergelijken. Ga er voor!
Verwijderd
Is een gevoelskwestie.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:17:
Bij koopdigitaal.nl staat er een Canon Powershot A75 te koop voor 165.00. Het gaat hier echter om een "refurbished" model. Bij de uitleg staat hierover het volgende:
refurbished = import model waarbij gebruik is gemaakt van "onverslijtbare" onderdelen van bv. een DOA. Produkt wordt geleverd in blanco verpakking, met dezelfde accessoires en standaard fabrieksgarantie van 1 jaar! Andere benaming hiervoor is BULK.
Heeft iemand ervaring met refurbished camera's? De garantie periode is hetzelfde als van een nieuw toestel en het gaat hierbij dus slechts om enkele onderdelen. Iemand advies/opmerkingen? Doen of niet?
Edit: Het gaat hier trouwens om de winkel "Foto Konijnenberg"
Maar feitelijk is het gewoon een nieuwe camera de nauwelijks gebruikt is. En technisch zeer goed gecontroleerd is nu. Je krijgt zelfde product als een nieuwe maar tegen veel lagere prijs. Ik zou altijd voor zulke aanbiedingen gaan. Enige reden om het niet te doen is je gevoel.
Wat details:
Purpose: voornamelijk wat leuke foto's schieten. Ook vakantie foto's (landschappen/steden). Ook wil ik beetje semi professioneel aan de slag (personen, macro, ...)
Omgeving: het zou fijn zijn als ik in donkere omgevingen goede foto's zou kunnen maken. Dus bij schemering buiten en binnen (thuis en een kroeg bijvoorbeeld).
Functie's: zoom (wel 2 keer optisch, 3 of 4 is altijd handig). Digitale zoom boeit me niet. Zelf ontspanner en auto focus én manuele stand.
MPs: ik denk dat ik minimaal zo'n 3 of 4 nodig heb.
Daarnaast moet het apparaatje compact zijn, gaat mijn voorkeur uit naar 'bekende' merken als nikon en canon, en zou het erg fijn zijn als je snel foto's achter elkaar kunt maken.
Maximaal budget is wel 300 euri.
PS: Overigens als iemand nog adviezen en of tips heeft dan hoor ik die graag. Zal niet de eerste keer zijn dat ik na de aankoop nog een extra feature wilde hebben of achter iets kwam toen het te laat was...
[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 03-01-2005 11:57 ]
Ik denk dat je je budget toch iets naar boven zal moeten afstellen, maar dan kan je wel een hele goede camera aanschaffen waar je zowel snapshots als kwaliteits fotos mee kan maken. Ik zou denken aan een Nikon coolpix 5400. deze is uit 2003, is redelijk klein, 5Mp en heeft (heel belangrijk) een 28 - 116 mm equiv. lens. Deze camera kost tegenwoordig nog maar zo'n €400.oZner schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:38:
Iemand die mij een beetje opweg kan helpen? Ik ben vrij nieuw op de digicam markt. Ik gebruik nog foto rolletjes![]()
Wat details:
Purpose: voornamelijk wat leuke foto's schieten. Ook vakantie foto's (landschappen/steden). Ook wil ik beetje semi professioneel aan de slag (personen, macro, ...)
Omgeving: het zou fijn zijn als ik in donkere omgevingen goede foto's zou kunnen maken. Dus bij schemering buiten en binnen (thuis en een kroeg bijvoorbeeld).
Functie's: zoom (wel 2 keer optisch, 3 of 4 is altijd handig). Digitale zoom boeit me niet. Zelf ontspanner en auto focus én manuele stand.
MPs: ik denk dat ik minimaal zo'n 3 of 4 nodig heb.
Daarnaast moet het apparaatje compact zijn, gaat mijn voorkeur uit naar 'bekende' merken als nikon en canon, en zou het erg fijn zijn als je snel foto's achter elkaar kunt maken.
Maximaal budget is wel 300 euri.
PS: Overigens als iemand nog adviezen en of tips heeft dan hoor ik die graag. Zal niet de eerste keer zijn dat ik na de aankoop nog een extra feature wilde hebben of achter iets kwam toen het te laat was...
Een prachtige moderne allrounder is de nieuwe Nikon Coolpix 8800 maar die kost
je wel meteen dik 800 euro, ik zou het wel weten. Maar budgetwise is de 5400 een camara waar je heel veel plezier van zal hebben.
Alle info hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5400/
[ Voor 4% gewijzigd door dadj op 03-01-2005 12:46 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Tnx. Mag ik vragen op grond waarvan je denkt (mijn eis dus) waarom je deze adviseerd? 400 euri vind ik namelijk wel erg veel gelddadj schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:46:
Ik denk dat je je budget toch iets naar boven zal moeten afstellen, maar dan kan je wel een hele goede camera aanschaffen waar je zowel snapshots als kwaliteits fotos mee kan maken. Ik zou denken aan een Nikon coolpix 5400. deze is uit 2003, is redelijk klein, 5Mp en heeft (heel belangrijk) een 28 - 116 mm equiv. lens. Deze camera kost tegenwoordig nog maar zo'n €400.
Een prachtige moderne allrounder is de nieuwe Nikon Coolpix 8800 maar die kost
je wel meteen dik 800 euro, ik zou het wel weten. Maar budgetwise is de 5400 een camara waar je heel veel plezier van zal hebben.
Alle info hier: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5400/
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Eigen bevinding. Ik werk samen een vriendin en naast een nikon D100 gebruiken we ook deze camera af en toe en de kwaliteit is echt heeeel netjes. Wat helemaal fijn is, is dat de camera (met recente firmware) ook RAW ondersteund. Wij gebruiken de fotos voor profesioneel en semi-pro toepassingen en hij voldoet uitstekend. Vandaar mn advies. Ik ga er daarbij van uit dat je de camera daadwerkelijk voor meer dan alleen point en shoot (tourist mode) gaat gebruiken, want anders is de hogere kwaliteit niet echt nodigoZner schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:53:
[...]
Tnx. Mag ik vragen op grond waarvan je denkt (mijn eis dus) waarom je deze adviseerd? 400 euri vind ik namelijk wel erg veel geld
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Wie ik? Ja nikon is cool, maar voor mn D70 had ik een sony 505v (is te koop btw) en nu overweeg ik een sony P150 erbij voor onderweg, dus ik ga echt niet uitsluitend voor nikon omdat t nikon is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:17:
hij is zowiezo nikon fan. er zijn absoluut meerdere opties
Verwijderd
* minimaal 3 MP
* minimaal 3x opt. zoom
* ISO-waarden i.i.g. tot 400
Ik heb mijn oog laten vallen op de HP Photosmart M307, of de Kodak CX 7430. Welke kan ik het beste nemen, of zijn er nog betere alternatieven?
Verwijderd
Met een Canon A75 doe je dan weinig verkeerd, meer camera dan de genoemde en ligt ook beter in de hand........Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:46:
Met zo'n 150-200 euro op zak ben ik op zoek naar een digicam die sowieso aan de volgende voorwaarden moet voldoen:
* minimaal 3 MP
* minimaal 3x opt. zoom
* ISO-waarden i.i.g. tot 400
Ik heb mijn oog laten vallen op de HP Photosmart M307, of de Kodak CX 7430. Welke kan ik het beste nemen, of zijn er nog betere alternatieven?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:14 ]
Verwijderd
Hoezo is deze "meer camera"? Wat is er zoveel beter aan?Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:10:
[...]
Met een Canon A75 doe je dan weinig verkeerd, meer camera dan de genoemde en ligt ook beter in de hand........
Verwijderd
Met "meer camera" bedoel ik dat je veel invloed hebt op wat het ding doet en dus in minder ideale omstandigheden ook nog wat kan doen om acceptabele plaatjes tre krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:54:
[...]
Hoezo is deze "meer camera"? Wat is er zoveel beter aan?
nadat mijn oude digitale camera (HP 618C) ermee uitgescheden is ben ik op zoek naar een nieuwe goedkope camera.
Ik heb niet zoveel eisen, maar hij moet lekker in de hand liggen en uiteraard moeten er mooie foto's uitkomen
Foto's die ik maak zijn eigenlijk alleen vakantiekiekjes e.d. Niks spectaculairs dus.
In mijn prijscategorie zit ik te twijvelen tussen:
Sony DSC-P73:

4,1 effectieve megapixels
3 x optische zoom, maximaal 10 x Smart Zoom, 6 x digitale precisiezoom
Snelle bediening (vertraging sluitertijd 0,3 sec., vertraging sluiter 0,009 sec.)
Levensduur batterij (ca. 420 opnamen volgens CIPA-standaard)
Inclusief oplaadbare batterijen en lader
Canon PowerShot A75:

3,2 Megapixel sensor
3x optische zoom
Canon Visionary Technology
13 opnameprogramma's
9-punts AiAF
Max. 3 minuten videoclips
Olympus mju 300 digital

3,4 Megapixel
3x optische zoom
Ik ben zelf geneigd voor de sony te gaan, omdat die mij qua uiterlijke (en 1 MP meer) meer aanstaat
Doe ik daar een goede koop aan of kan ik beter voor een andere gaan?
Budget rond de 200 euro.
Verwijderd
Het is een prima cameraatje. Ik heb hem voor mijn schoonouders gekocht en hij doet het prima. De flitser heeft wel een beetje een beperkt bereik maar dat is het enige echte nadeel. Los van dit heb ik er prima foto's mee gemaakt met het kerstdiner bij kaarslicht met notabene een 2/3 stopje onderbelicht om het bleken van de flitser te compenseren. Nog een nadeeltje is dat je een relatief klein scherm hebt om goed de scherpte van de foto's te beoordelen. Het is namelijk een center AF, dus je moet met het midden op je onderwerp eerst scherpstellen en dan pas compositie kiezen. ff opletten dus.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:32:
kan iemand nog wat ervaringen/meningen vertellen over de Olympus Camedia C-370?
Lijkt me namelijk in zijn prijscategorie (plm 130 euro) met 3 x optische zoom èn 3.2 megpixels een goede prestatie/prijs verhouding.
Wil graag weten hoe ie in donker fotografeert, bereik van flitsertje.
geluid bij de filmpjes?
zelfontspanner?
en maakt ie scherpe foto's?
Je hebt niet zoveel functies als een Powershot A serie (want gegeven moment mis je echt diafragma en sluiterijd voorkeuze als je wat meer als een hobby gaat fotograferen). Maar voor familiefoto's ed is hij echt prima, macro functie ook prima, lichtsterke lens (begint op f 2.8) en hij is vrij snel met het opstarten, schieten en verwerken van foto's. Kijk anders op steves-digicams voor de review van de C-470 die dezelfde beeldprocessor heeft. De C-470 (+/- €250) is wel wat beter qua specs, maar in mijn mening zijn de powershot A75/85 ook prima. Voor een €220,- te verkrijgen anders KM G530(+/- 280) heb je ook meer manuele functies.
Eindoordeel: Je krijgt aardig wat voor een ongekend laag bedrag!(zeker voor een optische zoom)
Kleine edit ivm met bovenstaande:
Ik ben zelf niet zo'n fan van Sony. Ze zijn wel klein, stevig en de batterij gaat wel lang mee, maar ik vind dat de foto's nogal blauwig en zeker de goedkopere modellen hebben geen manuele instellingen en dat rechtvaardigt zeker niet de prijs! Hij komt mij dus teveel over als een gadget mode apparaat. Over de Olympus, daar kan je wel AA batterijen indoen, dus dat is goedkoop en handig aangezien je niet meer vastzit aan een merkaccu.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:58 ]
Ik zit zelf naar de Fuji FinePix E510 te kijken. Echter kom ik die hier nauwlijks tegen.kavorka schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:59:
Goedenmorgen iedereen;
nadat mijn oude digitale camera (HP 618C) ermee uitgescheden is ben ik op zoek naar een nieuwe goedkope camera.
Ik heb niet zoveel eisen, maar hij moet lekker in de hand liggen en uiteraard moeten er mooie foto's uitkomen
Foto's die ik maak zijn eigenlijk alleen vakantiekiekjes e.d. Niks spectaculairs dus.
In mijn prijscategorie zit ik te twijvelen tussen:
Sony DSC-P73:
Canon PowerShot A75:
Olympus mju 300 digital
Ik ben zelf geneigd voor de sony te gaan, omdat die mij qua uiterlijke (en 1 MP meer) meer aanstaat
Doe ik daar een goede koop aan of kan ik beter voor een andere gaan?
Budget rond de 200 euro.
Kwaliteit van foto's vind ik goed als ik die bekijk op Steve's Digicams site. Mooi vind ik ook het grote LCD-display met een vrij groot aantal pixels.
Prijs ligt ook net boven de 200 euro.
Misschien dat iemand hier nog wat info over heeft? Of een goede reden heeft dat deze camera hier niet genoemd wordt? Nadelen en voordelen?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Sinds kort heb ik wel zin in een camera, nu hoor en zie ik dat er toch aardig wat keuze is, en om mijn zoektocht wat in te perken wou ik jullie om advies vragen. Nu heb ik nooit een camera zelf gehad en ben ook niet echt van plan om indrukwekkende foto's te gaan maken. Mocht ik het ineens fantastisch vinden kan ik altijd nog voor een duurder model gaan
Maar voor nu is mijn budget zo rond of liefst onder de 200 euro. Ik wil vooral foto's maken voor dichtbij (bijvoorbeeld van hardware, wel scherpe foto's dus) maar foto's gemaakt op afstand moeten natuurlijk wel laten zien wat ik zag (niet een grote waas).
De prijs hoeft niet perse incl. accessoiresen te zijn, maar ik wil liever niet nog 100 euro uitgeven aan die dingen
Alvast bedankt voor de hulp
Dus waarom zou ik (rond de) 80 euro meer willen uitgeven voor een A85 inplaats van een A400
Hij zal gebruikt worden voor privegebruik en voor mijn opleiding, waar ik ook af en toe wat fotografie moet doen.
Mijn budget ligt rond de 200 euro.
Aantal eisen:
-3>= MP
-Optische zoom (liefst 3x of meer)
-Goede macro
-Ik wil veel kunnen aanpassen qua instellingen.
Ik heb hier al de Canon a75/80, etc zien langskomen. Zijn er nog andere die aan te raden zijn?
Enige minpuntje van die a75 vindt ik het lage aantal MP's.
Niet dat dat alles zegt, maar toch. Ik wil ook dingen af kunnen drukken op een aardige kwaliteit.
[ Voor 17% gewijzigd door Kayz op 16-01-2005 20:31 ]
Verwijderd
1-de A85 heeft meer telebereikChewy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:43:
Ik zag gisternacht nog wat foto's van de A85, A75 en de A400 allen van Canon. Nu vroeg ik me af, waarom is de A400 zoveel goedkoper (/me geen verstand van fototoestellen hebben) terwijl hij wel mooie foto's maakt. Ik vond ze zelfs nog mooier als die van de A85 (wat donkerder), dit kan ook aan de instellingen liggen, maar de foto's kwamen van deze: http://www.steves-digicams.com/ site, lijkt me betrouwbaar.
Dus waarom zou ik (rond de) 80 euro meer willen uitgeven voor een A85 inplaats van een A400
2-de A85 geeft je veel meer grip op wat ie doet, alles is instelbaar (maar kan ook automatisch)
3-de A85 ligt beter in de hand
4-de A85 heeft een betere batterylife door 4 AA's
Verwijderd
De A75 is de ideale instapper, voor 200 vind je niks beters met die mogelijkheden, het enige alternatief dat er zou kunnen zijn is de Ricoh R1 met 4 MP en 4,8 x zoom, heeft alleen geen diafragma en sluitervoorkeuze.is dus een belichtingsautomaat, reviews heb ik ook niet kunnen vinden.Kayz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:22:
Ik wil ook een digitale camera aan gaan schaffen.
Hij zal gebruikt worden voor privegebruik en voor mijn opleiding, waar ik ook af en toe wat fotografie moet doen.
Mijn budget ligt rond de 200 euro.
Aantal eisen:
-3>= MP
-Optische zoom (liefst 3x of meer)
-Goede macro
-Ik wil veel kunnen aanpassen qua instellingen.
Ik heb hier al de Canon a75/80, etc zien langskomen. Zijn er nog andere die aan te raden zijn?
Enige minpuntje van die a75 vindt ik het lage aantal MP's.
Niet dat dat alles zegt, maar toch. Ik wil ook dingen af kunnen drukken op een aardige kwaliteit.
Verwijderd
En waarom zou die beter zijn?Kayz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:52:
En de A85 waar ze het hierboven over hebben is ook niet beter? Die zag ik net toevallig ergens voor 217 euro.
Was meer een vraag eigenlijk. Of die beter is dan de 75, want die lijkt me nieuwer als ik naar de nummering kijk
[ Voor 4% gewijzigd door Kayz op 16-01-2005 22:43 ]
Verwijderd
Het enige verschil is dat de A85 meer pixels heeft, dat heeft de volgende consequenties:Kayz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Was meer een vraag eigenlijk. Of die beter is dan de 75, want die lijkt me nieuwer als ik naar de nummering kijkMaar zal wel niet aan jou reactie te zien
-Wat grotere afdrukken mogelijk, maar met 3,2 MP kan je heel redelijk op A4 afdrukken
-In hetzelfde straatje geeft 4MP iets meer reserve voor croppen (uitsnede uit foto maken)
-Meer ruis bij hogere ISO waarden, het gaat ten koste van de lichtgevoeligheid, met name binnenshuis zal de A85 het iets minder doen.
Het is dus niet zonder meer beter of slechter, maar de eigenschappen verschillen wat
Ikzelf zou voor een allround instapper zonder de intentie groot af te drukken voor de A75 gaan.
Ik zat ook te denken aan de A75. Maar heb toch gekozen voor de Sony Cybershot DSC-P73 (195 euro). Volgens verschillende tests op de sites die hier in dit topic rondzweven is dit een zeer goede camera.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:48:
[...]
Ikzelf zou voor een allround instapper zonder de intentie groot af te drukken voor de A75 gaan.
Ik heb hem gekozen boven de A75 omdat
* 4,1 MP tov 3.2
* 2 penlites tov van 4 (zwaarder), met wel ongeveer dezelfde levensduur
* verschillende reviews gelezen waar de P73 beter uit de bus kwam dan de A75.
Ja die Sony heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd. Kwam idd goed uit verschillende testen, terwijl het toch al een relatief oud toestel is. Ik vind hem qua vormgeving ook iets mooier eigenlijk, maar dat heeft niet zoveel prioriteit.kavorka schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:22:
[...]
Ik zat ook te denken aan de A75. Maar heb toch gekozen voor de Sony Cybershot DSC-P73 (195 euro). Volgens verschillende tests op de sites die hier in dit topic rondzweven is dit een zeer goede camera.
Ik heb hem gekozen boven de A75 omdat
* 4,1 MP tov 3.2
* 2 penlites tov van 4 (zwaarder), met wel ongeveer dezelfde levensduur
* verschillende reviews gelezen waar de P73 beter uit de bus kwam dan de A75.
De sony is van mei 2004, dus dat vind ik niet zo heel erg oud.Kayz schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:46:
[...]
Ja die Sony heb ik ook al een tijdje in mijn achterhoofd. Kwam idd goed uit verschillende testen, terwijl het toch al een relatief oud toestel is. Ik vind hem qua vormgeving ook iets mooier eigenlijk, maar dat heeft niet zoveel prioriteit.
De canon A75is een maandje ouder, april 2004. De A85 is iets nieuwer, augustus 2004.
Als je dan toch iets meer geld wilt uitgeven koop dan een a80. Die heeft ook nog een draaibaar schermpje.Kayz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:42:
[...]
Was meer een vraag eigenlijk. Of die beter is dan de 75, want die lijkt me nieuwer als ik naar de nummering kijkMaar zal wel niet aan jou reactie te zien
Weet iemand hoet het zit met de handmatige instel mogelijkheden van de Sony DSC-P73, want dat kan ik zo snel nergens vinden.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, met 3 MP zal je geen indruk maken maar voor de kwaliteit maakt het geen fluit uit.Kayz schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:15:
Die A75 vind ik opzich erg interessant, maar ik vind het aantal MP gewoon aan de krappe kant.
Weet iemand hoet het zit met de handmatige instel mogelijkheden van de Sony DSC-P73, want dat kan ik zo snel nergens vinden.
De P73 heeft veel voorkeuze-instellingen ,maar geen (in mijn ogen veel interessantere) sluiter of diafragmavoorkeuze, het is een belichtingsautomaat , in de stand M wel manueel instelbaar (kan wel eens van pas komen)
Kijk op www.megapixel.net voor review en uitgebreide beschrijving.
De A75 is nog niet gereviewed, maar als je de oudere A70 (is volgens mij technisch vrijwel identiek aan de A75) vergelijkt met de Sony komt de laatste er toch wel magertjes af...........
Wat moet het kunnen?
- prijs van de camera op €100 houden (uiteraard hoor ik het graag als je voor €150 een iets betere hebt, maar in eerste instantie moet ik weten wat ze kan krijgen van mijn ouders zonder bijpassen)
- redelijke fotokwaliteit binnen en buiten. Moet zowel op vakanties als met een verjaardag gebruikt kunnen worden.
- Liefst ook zonder speciale stand dichtbij scherpstellen, aangezien er soms mensen een foto van hun gezicht willen maken, en het raar vinden dat het niet scherp is (rare mensen
- Optische zoom
- 2 MPix of meer
Ik had zelf aan een HP 635 gedacht, aangezien ik die bij Paradigit zelf verkoop als budgetcamera. Ik lees alleen heel veel nachtmerries over vastlopende camera's, zoekgeraakte foto's, enz. Zijn er andere camera's die voor +- €100 goeie foto's kunnen maken, en niet zo snel kapot gaan? Voorlopig kan ik niet zo veel vinden.
Voor mezelf komt in een ander forum, heb nu een minolta F200, en wil eigenlijk een canon S70 kopen
Verwijderd
Voor 100E gaat dat niet lukken, zeker niet als daar ook nog extra geheugen en batterijen van bekostigd moeten worden.MBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:56:
Ik ben nu voor mijn zusje aan het zoeken naar een camera. Mijn ouders zijn (volgens mij) bereid om €100 te betalen, aangezien ik me niet kan voorstellen dat ze 100 euro uit dat gat in haar hand kan redden
Wat moet het kunnen?
- prijs van de camera op €100 houden (uiteraard hoor ik het graag als je voor €150 een iets betere hebt, maar in eerste instantie moet ik weten wat ze kan krijgen van mijn ouders zonder bijpassen)
- redelijke fotokwaliteit binnen en buiten. Moet zowel op vakanties als met een verjaardag gebruikt kunnen worden.
- Liefst ook zonder speciale stand dichtbij scherpstellen, aangezien er soms mensen een foto van hun gezicht willen maken, en het raar vinden dat het niet scherp is (rare mensen)
- Optische zoom
- 2 MPix of meer
Ik had zelf aan een HP 635 gedacht, aangezien ik die bij Paradigit zelf verkoop als budgetcamera. Ik lees alleen heel veel nachtmerries over vastlopende camera's, zoekgeraakte foto's, enz. Zijn er andere camera's die voor +- €100 goeie foto's kunnen maken, en niet zo snel kapot gaan? Voorlopig kan ik niet zo veel vinden.
Voor mezelf komt in een ander forum, heb nu een minolta F200, en wil eigenlijk een canon S70 kopen
Speelgoed van Benq/Sweex enz. is weggegooid geld.
De enige die ik kan aanbevelen zijn:
Canon A400
Kodak 7330
Macro zonder speciale stand is een eis die je in deze prijsklasse niet kan stellen, wat is het probleem met even een toetsje indrukken?
Jawel. Minolta X20 en X21. Ge-wel-di-ge macro zonder macrostand. Lees reviews op o.a. http://www.imaging-resource.comMacro zonder speciale stand is een eis die je in deze prijsklasse niet kan stellen, wat is het probleem met even een toetsje indrukken?
Alors.
Verwijderd
€100 is ook voor de camera alleen, ik weet dat er nog wat los grut bijkomt.
Kodak 7330 kan ik geen review van vinden, weet je daar een link van? Was mij ook al opgevallen in de pricewatch. Toch maar eens in een winkel kijken
A400 zal ze leuk vinden, onder het AF-assist lampje (heel belangrijk, mijn F200 is iets te vaak de kluts kwijt...). Steve's digicams is er erg tevreden over, dus dit is de 'bijbetaal-optie'
Verwijderd
maar: wat je ook doet: geen Trust!
P.S. Onder de 100 eurootjes: topvision
[ Voor 30% gewijzigd door Henry Tower op 25-01-2005 12:01 ]
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Verwijderd
Ik ben heel benieuwd, kan iemand hier voorbeeldfoto's van laten zien, of van zijn 3mpix broertje? Gewoon een echt gemaakte foto. Heb deze wel eerder gezien (zijn 3mpix broertje kost volgens pricewatch €109, maar die 3e set is wel interessant
Ik ben ook van dat idee afgestapt, nadat ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen dat het 'baggerdingen' zijn. Zoek ook maar eens op de diverse vergelijkingssites naar problemen, echt waanzinnig veel storingen. En Trust koop ik nooit van mijn leven iets van! I don't trust TrustVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:23:
ik zou momenteel niet zo snel voor de goedkopere HP's gaan eerlijk gezegd. de duurdere zijn meestal wel ok maar in die prijsrange heb je ook prima kodak's of idd een goedkope canon.
maar: wat je ook doet: geen Trust!
Verwijderd
Ik wil ook een digitale camera kopen van maximaal 250 euro. Ik vind de canon a400 een geweldige camera alleen vind ik het jammer dat je filmpje kan opnemen van een erg korte tijd. 15 seconden tot 3 minuten op lage kwaliteit. Is er daarom een soortgelijke camera, maar met een betere "movie mode"?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Sony Cybershot P73, rond de 200 euro, 4.1MP en je kan onbeperkt filmpjes maken (totdat je memorystick vol is).Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:51:
Yo,
Ik wil ook een digitale camera kopen van maximaal 250 euro. Ik vind de canon a400 een geweldige camera alleen vind ik het jammer dat je filmpje kan opnemen van een erg korte tijd. 15 seconden tot 3 minuten op lage kwaliteit. Is er daarom een soortgelijke camera, maar met een betere "movie mode"?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb net een paar revieuws gelezen en ik ga de P73 kopen. Erg goede digitale camera. Alleen jammer dat de memorycards, vooral de pro versie, zo duur zijn.kavorka schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:21:
[...]
Sony Cybershot P73, rond de 200 euro, 4.1MP en je kan onbeperkt filmpjes maken (totdat je memorystick vol is).
http://www.lidl.nl/nl/ind...MegaPixel-Digitale_camera
Robuuste aluminium behuizing
zeer compact: 94 x 63 x 35 mm.
Beeldsensor
6.36 Megapixel CCD Sensor 1/1.8" (Sharp)
max. resolutie: 2.816 x 2.112 pixels
Objectief
3-voudige optische zoom, 4.4-voudige digitale zoom
macromodus 0,09 m (W), 0,3 m (T)
Belichting en besturing
automatische of handmatige belichting
sluitertijd: 8–1/1500 sec.
flits met rode-ogen reductie
zelfontspanner
Videofunctie met geluidopname
resolutie: 320 x 240 pixels
ingebouwde microfoon
werkt op één Li-ion accu (twee meegeleverd!)
inclusief opbergtas, draagriem USB-kabel, TV kabel.
Extra groot, high-resolution 2,0“-TFT kleuren LCD-display
128 MB SD-geheugenkaart
Is dit wat ?
Jah Man Jah
Verwijderd
NeeEmJeej schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:54:
Morgen in de aanbieding bij de LIDL:
http://www.lidl.nl/nl/ind...MegaPixel-Digitale_camera
Robuuste aluminium behuizing
zeer compact: 94 x 63 x 35 mm.
Beeldsensor
6.36 Megapixel CCD Sensor 1/1.8" (Sharp)
max. resolutie: 2.816 x 2.112 pixels
Objectief
3-voudige optische zoom, 4.4-voudige digitale zoom
macromodus 0,09 m (W), 0,3 m (T)
Belichting en besturing
automatische of handmatige belichting
sluitertijd: 8–1/1500 sec.
flits met rode-ogen reductie
zelfontspanner
Videofunctie met geluidopname
resolutie: 320 x 240 pixels
ingebouwde microfoon
werkt op één Li-ion accu (twee meegeleverd!)
inclusief opbergtas, draagriem USB-kabel, TV kabel.
Extra groot, high-resolution 2,0“-TFT kleuren LCD-display
128 MB SD-geheugenkaart
Is dit wat ?
Edit: koop een goede 4MP camera voor hetzelfde geld.
[ Voor 25% gewijzigd door timovd op 26-01-2005 22:10 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[ Voor 47% gewijzigd door Henry Tower op 27-01-2005 12:08 ]
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Verwijderd
maar ach: er zijn duizenden nederlanders die vanwege het gevoel een koopje te hebben gevonden, de slechte prestaties door de vingers zien.
Mijn tip: zoek een goedkope kodak of olympus, dan ben je met 128mb erbij even duur uit voor een GOEDE 3 of 4 mp camera.
Verwijderd
Dat is o.a. door mij al zo vaak besproken dat ik dat nu niet meer doe en gewoon antwoord op de vraag geef, er is op dit gebied nog steeds geen echt nieuws te melden
Verwijderd
Voor m'n moeder haar 50e verjaardag is er besloten om digitale camera aan te schaffen. Ik voorzie van 225€ voor de camera en om na de assecoires dan rond de 275 € uit te komen of zo ( dus ik zit eigenlijk tss 2 topics hier in
Nu was ik op onderzoek uitgetrokken op diverse sites, fora en winkels en nu was me de Canon powershot A75 wel opgevallen ( veel goede recenties, goede gebruikers-reacties, veel instelmogelijkheden want ik wil er zelf ook wat mee gaan "prullen"). Maar nu was ik toch aan t twijfelen geslagen owv zijn robuustheid ( nogal snel kapot bij val ) en de beruchte E18.
Nu ik weet wel dat een digitale camera niet dient om mee te gaan basketballen, maar aangezien t in eerste instantie een camera is voor m'n ouders en wsl ook m'n broertje er ook regelmatig mee zal werken gaan, heb ik dus toch mn twijfels. Is dat een goeie reden om niet voor de A75 te gaan, of overschat ik dat probleem?
Dus zijn er andere cameras in diezelfde prijsklasse met zelfde mogelijkheden maar wat steviger/betrouwbaarder qua schade?
De sony DSC-P73 bijvoorbeeld maar daar zijn de meningen die ik terug vind op internet wat verdeeld over, de ene vindt het een geweldige , de andere een verschrikkelijke camera. Ik was echter aan t denken: is het owv het feit dat er bij die DSC-P73 een paar oplaadbare batterijen+lader bijzitten ( itt canon's a75) niet de moeite om eens naar het "volgende" model in t rijtje te kijken? Is dat dan de p93?
Nikon coolpix 4100 ?
PS. Ik las hier ook ergens iets van dat veel winkels maar een jaar winkelgarantie geven maar dat je feitelijk 2 jaar garantie hebt op je camera? Geld dat ook voor België zo ?
Ben ook nog aan twijfelen waar ik hem ga kopen
- Internetshop of gewoon in Duitsland pro: goedkoper con: service-twijfels ( zeker voor ouders )
- Of gewoon in België of Nederland ( Limburg) in gewone winkel. Is er eigenlijk een prijsverschil tss belgië en nederland in t algemeen?
ZO, een hoop vragen en nu maar hopen op wat ervaringen, adviezen , alhoewel ik natuurlijk zelf wel moet beslissen uiteindelijk...
is het enige verschil het aantal megapixels 3.2 en 4 en daar betaal je 44 euro meer voor , maar aangezien dat kleine resolutieverschil mij niet zo veel uit maakt kan ik denk ik beter voor de A75 gaan en een CF kaartje kopen ofzo of zijn er meer verschillen ?
Verwijderd
De A85 is alleen interessant als je hele grote afdrukken zou willen maken, anders niet.hellrazor schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:42:
ff een vraagje is wil als eerste camera een A75 of 85 kopen maat als ik hier kijk http://www.letsgodigital....ompare/691-436-584-3.html
is het enige verschil het aantal megapixels 3.2 en 4 en daar betaal je 44 euro meer voor , maar aangezien dat kleine resolutieverschil mij niet zo veel uit maakt kan ik denk ik beter voor de A75 gaan en een CF kaartje kopen ofzo of zijn er meer verschillen ?
Het enige verschil is inderdaad het aantal pixels.
Verwijderd
Verwijderd
ik heb zelf de 7430, die is identiek aan de 7330, alleen heeft die 1 MP meer.. dus als je vragen hebt?MBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:48:
Kodak 7330 kan ik geen review van vinden, weet je daar een link van? Was mij ook al opgevallen in de pricewatch. Toch maar eens in een winkel kijken
Ik heb inmiddels toch een review gevonden van de 7330, en vond de plaatjes te veel ruis hebben. Ik zal binnenkort eens in mijn history van windows kijken, dan post ik hier de link wel. Jullie hadden dus gelijk: een goede camera voor 100 euro is niet mogelijk. Ook 2e hands erg lastig. HP is kwalitatief rommel (iig 635) gaat veel stuk, kodak is niet zo goed als gehoopt, dus kom je toch bij o.a. de A400 uit, voor 150 euro.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:47:
[...]
ik heb zelf de 7430, die is identiek aan de 7330, alleen heeft die 1 MP meer.. dus als je vragen hebt?
'k zal ook eens de camera's uit de consumentengids pakken, en kijken wat een echte review ervan zegt.
pricewatch: Olympus C-310 Zoom (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.9-5.0)

Welke zouden jullie kiezen en waarom ?
Ik ben totaal geen kenner... maar voor die paar tientjes meer lijkt die digimax mij toch meer aan te spreken....
Jah Man Jah
Verwijderd
En waarom spreekt die Samsung je meer aan?EmJeej schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:07:
Ik zit nu te twijvelen tussen de Sony P-73 en de Samsung Digimax A6
[afbeelding]
Welke zouden jullie kiezen en waarom ?
Ik ben totaal geen kenner... maar voor die paar tientjes meer lijkt die digimax mij toch meer aan te spreken....
Verwijderd

http://konicaminolta.com/...camera/dimage/dimage-x31/
http://www.benq.nl/Produc...t=421&page=specifications
De camera moet worden gebruikt om fotos te maken voor tijdens het stappen, dus goede fotos bij nacht is wel n vereiste (Hoeft nou ook niet haarscherp te zijn) Mijn voorkeur gaat uit voor de Minolta
Verwijderd
EDIT:
Dat je hand voor de lens zit valt wel mee kijk maar bij dit flash filmpje:
http://konicaminolta.com/...age/dimage-x31/guide.html
[ Voor 45% gewijzigd door GrooV op 31-01-2005 11:41 ]
Verwijderd
van steves digicams:
verder wel een positieve review, maar tsja...Ergonomics are average, the controls are well placed and your thumb and index finger fall naturally over them. However, the 4-way (joystick) selector is very difficult to use. Not only is it very small, but when using it to zoom the lens in and out, it sometimes doesn't move the lens until you find the "sweet" spot. Also the "trick" to using this camera is to pinch it with the thumb and forefinger of your left hand, this keeps your fingers out of the way of the lens. If you hold this camera the way you hold other cameras, you will find your index finger in the upper left hand corner of the picture way too often. This is because the lens is positioned very close to the edge of the camera. Once you learn this "pinching" technique you won't have the "finger in the frame" problem anymore. You can see an example of this by looking at image PICT0047.JPG on our samples page.
(de s40 was trouwens voor 195 ofzo bij pixmania)
Sjonge. Sony is marktleider in digitale fotografie, en dan met name van compact cams, dus op zich mag je daar wel ietsjes meer respect voor hebben. Ook Samsung is stevig op weg aan het timmeren, en vaak hebben de Samsungs een Schneider-Kreuzach lens, die zich technisch in de oude dagen met Zeiss (voordat die naam verkocht werd aan Sony) kon meten.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:38:
samsung is absoluut geen merk met ervaring in (digitale) fotografie en heeft dus ook waarsch. slechtere lenzen, langzamere bediening en vreemde menuutjes. En ookal heeft sony ook geen enorm verleden in analoge fotografie, ik zou toch voor de p73 gaan!
Alors.
Verwijderd
sony is idd lekker bezig, maar mist de historie van bijv canon. Qua compactcams is sony absoluut een goed merk (gewordern), voor de duurdere modellen zou ik nog steeds voor een "ouder" merk gaan. Dat samsung flink op weg is, daar ben ik het niet mee eens. Het zijn over het algemeen een beetje goedkoop aanvoelende cams. Prima dat ze betere lenzen gaan gebruiken maar voor hetzelfde geld heb je vaak betere cams.Stereotomy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:15:
[...]
Sjonge. Sony is marktleider in digitale fotografie, en dan met name van compact cams, dus op zich mag je daar wel ietsjes meer respect voor hebben. Ook Samsung is stevig op weg aan het timmeren, en vaak hebben de Samsungs een Schneider-Kreuzach lens, die zich technisch in de oude dagen met Zeiss (voordat die naam verkocht werd aan Sony) kon meten.
Verwijderd
Enige weken gelden werd deze camera nog voor €99 bij Correct verkocht, echter deze is daar nu niet meer verkrijgbaar.
Wie weet nog een zaak waar deze camera voor bovenstaande prijs verkrijgbaar is ?
1. De originele vraagsteller had het over een p73, dat is geen "duurder model", dus jouw argument gaat daar niet op.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:36:
[...]
sony is idd lekker bezig, maar mist de historie van bijv canon. Qua compactcams is sony absoluut een goed merk (gewordern), voor de duurdere modellen zou ik nog steeds voor een "ouder" merk gaan. Dat samsung flink op weg is, daar ben ik het niet mee eens. Het zijn over het algemeen een beetje goedkoop aanvoelende cams. Prima dat ze betere lenzen gaan gebruiken maar voor hetzelfde geld heb je vaak betere cams.
2. Voor "duurdere modellen" hebben we het over de f717, f828. Het zal toch iedereen niet ontgaan zijn dat deze camera's zich goed kunnen meten met de competitie van de "gevestigde orde", en ze zelfs op sommige gebieden te baas is (AF-hologram, f2.0 lens)
3. Jij koppelt "geen ervaring" met "waarschijnlijk slechtere lenzen", zonder naar de lenzen zelf te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Stereotomy op 01-02-2005 21:37 ]
Alors.
Verwijderd
Kijk eens bij BCC.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:13:
Ik ben op zoek naar een Canon A60 voor ongeveer €100.
Enige weken gelden werd deze camera nog voor €99 bij Correct verkocht, echter deze is daar nu niet meer verkrijgbaar.
Wie weet nog een zaak waar deze camera voor bovenstaande prijs verkrijgbaar is ?
Daar heeft een vriend van mij er vorige week nog een gekocht.
Succes.
Camera heeft :
5,2 MP
8 optische zoom
Snelste opstarttijd in zijn klasse
Batterijleven voor 450 opnamen
De Z10 zal door deze intro ook weer in prijs kelderen, een goed alternatief als je budget tot maximaal zo'n 200 euro gaat.
eisen
- rond €200
- goed (duh!)
- schermpje
- min 3MP
- macrofunctie
- maar wel veel opties en instelmogelijkheden enzo
- snel kunnen opstarten
- filmpjes @ min 320x160 15 fps kunnen opnemen met geluid
- het liefst een beetje compact
ik zat te denken aan een Canon powershot A75 maar die was uitverkocht bij de winkel waar ik keek (digicamahop.nl)
en als ik ergens anders kijk zie ik belagelijke prijzen (279 euro in de aanbieding
is dit een goede keus om ff op deze te wachten tot dat hij weer leverbaar is of zijn er nog andere goede alternatiefen ? (denk het wel
edit : ik ben vandaag ff naar de winkel gegaan en een paar camera's bekeken en ik vond de A75 tog wel een beetje log
[ Voor 14% gewijzigd door hellrazor op 03-02-2005 17:06 ]
Verwijderd
ps zie pricewatch: Canon PowerShot A75 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:13 ]
Nu leek de Casio Z30 wel wat. Die is net zo groot als de Canon, een stuk lichter, maar wel 40,- duurder. Ik kan echter geen reviews vinden van die camera. Nu vraag ik me af wat de ervaringen met die camera zijn en of hij de opvolger is van de Z3. Kan iemand wat meer vertellen?
Verwijderd
Een erg professioneel toestel heb ik dus niet nodig, maar mijn vraag is waarom iedereen de Canon Powershot A75 beter vind ten opzichte van de A400. Het prijsverschil is namelijk redelijk groot en toch lijkt de A75 niet veel beter en juist lomper en zwaarder. Als iemand nog andere suggesties heeft, hier zijn mijn eisen:
-compact/licht
-groot afdrukken niet nodig
-amateur gebruik
-budget 150 ~ 200 (incl. accesoires, ik heb al een compactflash pc-connector)
-snel starten
-duidelijk LCD scherm
[ Voor 6% gewijzigd door Justawitte op 03-02-2005 21:37 ]
hmmm... ik denk het ook ja want als ik die prijzen zie van die supercompacjes en wat je ervoor terugkrijgtVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:11:
De A75 is inderdaad een ideale instapper, iets beters met dezelfde mogelijkheden is er waarschijnlijk niet en zeker niet voor die prijs, bij de supercompactjes beland je toch in de gadgetsfeer en moet je wat van je wensen laten vallen
ps zie pricewatch: Canon PowerShot A75 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8)

iig niet veel meer als een mooi desighn
Verwijderd
De A75 is veel beter omdat:Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:28:
Ik ben ook op zoek naar een compacte, lichte camera, omdat ik hem makkelijk mee moet kunnen nemen. Mijn oog is gevallen op de Canon Powershot A400. Volgens mij zou die wel aan mijn eisen moeten voldoen. Ik ben namelijk niet van plan om er professionele foto's mee te gaan maken, maar wil het toestel gewoon gebruiken voor vakantiekiekjes, foto's bij uitstapjes, foto's op feestjes, etc...
Een erg professioneel toestel heb ik dus niet nodig, maar mijn vraag is waarom iedereen de Canon Powershot A75 beter vind ten opzichte van de A400. Het prijsverschil is namelijk redelijk groot en toch lijkt de A75 niet veel beter en juist lomper en zwaarder. Als iemand nog andere suggesties heeft, hier zijn mijn eisen:
-compact/licht
-groot afdrukken niet nodig
-amateur gebruik
-budget 150 ~ 200 (incl. accesoires, ik heb al een compactflash pc-connector)
-snel starten
-duidelijk LCD scherm
-Ie beter in de hand ligt
-ie meer zoom heeft (maakt echt veel uit)
-Veel meer instelbaar
-groter scherm
Het is niet uitgesloten dat je gelukkig bent met de A400, maar de A75 heeft domweg veel meer te bieden, aan jou de keus.
Dit topic is gesloten.