Welke dig. camera onder de 250 euro? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.408 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Minolta Konika Dimage Z1, de Z2 is nieuw uit dus de Z1 ligt in de aanbieding. Net bij de macro gekocht voor Euro 150 Excl., genoeg MP en een superzoom van 10x optisch.
Wa wil je nog meer. Ik heb daarvoor mijn Dimage 5 verkocht maar ik mis wel de unieke manuele bedieng van de 5 t.o.v de Z1, maar das vast een kwestie van wennen voor ik net zo snel door de menu's heenblader als instel met de Dimage 5.

Z1 absoluut de aanrader voor een geweldige camera voor een zeer acceptabele prijs. Ken je nog lekker wat extra's kopen ook.

Frenk.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:25:
Minolta Konika Dimage Z1, de Z2 is nieuw uit dus de Z1 ligt in de aanbieding. Net bij de macro gekocht voor Euro 150 Excl.
Hmm, ik zie hem anders in de folder staan voor 239 ex btw

Everything is better with Bluetooth

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Koop nooit een goedkope trust camera. Hier heb ik een foto van het hoogste kwaliteit (geïnterpoleerd).

Trust 715 Powerc@m:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hw.eghuizen/images/thumb_vak_eten.jpg

Witbalans zuigt en scherp is hij ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Mijn vriendin is vandaag voor een vakantie cam wezen shoppen.. Kan iemand me een aanrader geven in deze lijst, prijs is max. 200 euro. Ze vraagt mijn mening en ik zelf zit te twijfelen tussen de Olympus C310Z en de Canon A310. Klopt dit ongeveer?

Dixons:
Olympus Camedia C220
2.1 Pixels Prijs vergeten te kijken hihi blond

BCC
Olympus Photo C310 Z
3.2 pixels €185,-

It’s
Canon Powershot A310
3,2 pixels €199,- CCD chip

Sony dsc p41s
Cybershot HAD
4,1 pixels €199,50

Olympus C160 + lader
3 pixels €169,50

HP Photosmart 735
3.2 pixels €199,50

kijkshop
Kodak CX 6230
2 pixels €159

Che-ez D2 338
3.2 pixels €129

Samsung Digimax 202
2 pixels €119,-

Samsung digimax 301
3,2 pixels €179,-

Yakumo mega image 3.7
3 pixels €179,-

Yakumo mega image 47
4 pixels €199,-

harendse smid
Olympus C150 15% korting
2 pixels €139.50

Canon A310 €199.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xces schreef op 16 augustus 2004 @ 18:40:
Mijn vriendin is vandaag voor een vakantie cam wezen shoppen.. Kan iemand me een aanrader geven in deze lijst, prijs is max. 200 euro. Ze vraagt mijn mening en ik zelf zit te twijfelen tussen de Olympus C310Z en de Canon A310. Klopt dit ongeveer?

Dixons:
Olympus Camedia C220
2.1 Pixels Prijs vergeten te kijken hihi blond

BCC
Olympus Photo C310 Z
3.2 pixels €185,-

It’s
Canon Powershot A310
3,2 pixels €199,- CCD chip

Sony dsc p41s
Cybershot HAD
4,1 pixels €199,50

Olympus C160 + lader
3 pixels €169,50

HP Photosmart 735
3.2 pixels €199,50

kijkshop
Kodak CX 6230
2 pixels €159

Che-ez D2 338
3.2 pixels €129

Samsung Digimax 202
2 pixels €119,-

Samsung digimax 301
3,2 pixels €179,-

Yakumo mega image 3.7
3 pixels €179,-

Yakumo mega image 47
4 pixels €199,-

harendse smid
Olympus C150 15% korting
2 pixels €139.50

Canon A310 €199.95
Canon A60
Fuji A330
Kodak 6330
Olympus c220 of 310

PS, bij de pixels mag je er mega(=1000000) voor zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

ehmz ja dat weet ik maar mijn vriendin heeft dat word document getyped en zeg maar 1 op 1 heb ik dat overgenomen ;)

PS, ook in die volgorde?

[ Voor 11% gewijzigd door xces op 17-08-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xces schreef op 17 augustus 2004 @ 10:11:
ehmz ja dat weet ik maar mijn vriendin heeft dat word document getyped en zeg maar 1 op 1 heb ik dat overgenomen ;)

PS, ook in die volgorde?
Ik heb zelf een voorkeur voor Canon en Kodak vanwege de courantere geheugenkaarten, dat is gewoon eeen nadeel van Olympus en Fuji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik heb de afgelopen drie dagen op zoek geweest naar een digitalen camera alleen kom er echt niet uit. Je leest overal wat en aan iedere camera zitten weer zijn voor en nadelen. Nu ben ik zelf uitgekomen op de minolta dimage G400 en de canon A85.

Dit zijn mijn eisen:
- max €250,- (mag natuurlijk ook minder)
- compact
- tussen de 3/4 megapixels
- zowel voor binnen als buiten gebruik
- er moet snel een foto genomen kunnen worden.

Ik heb geen enkele ervaring met camera's dus er hoeft van mijn niet al te veel poespas op te zitten. Met het toestel moeten gewoon goede foto's gemaakt kunnen worden zonder dat je al te veel af moet weten van fotograferen.

Weet iemand welke camera het beste bij mij past? Als jullie nog suggesties of andere opties hebben zou ik dat graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 17 augustus 2004 @ 16:38:
Ik heb de afgelopen drie dagen op zoek geweest naar een digitalen camera alleen kom er echt niet uit. Je leest overal wat en aan iedere camera zitten weer zijn voor en nadelen. Nu ben ik zelf uitgekomen op de minolta dimage G400 en de canon A85.

Dit zijn mijn eisen:
- max €250,- (mag natuurlijk ook minder)
- compact
- tussen de 3/4 megapixels
- zowel voor binnen als buiten gebruik
- er moet snel een foto genomen kunnen worden.

Ik heb geen enkele ervaring met camera's dus er hoeft van mijn niet al te veel poespas op te zitten. Met het toestel moeten gewoon goede foto's gemaakt kunnen worden zonder dat je al te veel af moet weten van fotograferen.

Weet iemand welke camera het beste bij mij past? Als jullie nog suggesties of andere opties hebben zou ik dat graag horen.
Van deze 2 is de G 400 dan de beste , voldoet prima aan je eisen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Van deze 2 is de G 400 dan de beste , voldoet prima aan je eisen....
Zou je dat misschien kunnen beargumenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:28:
[...]

Zou je dat misschien kunnen beargumenteren?
De A80 is een zeeer goede allrounder, doe je niks verkeerds mee, maar de G400 is een stuk compacter en sneller........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
De A80 is een zeeer goede allrounder, doe je niks verkeerds mee, maar de G400 is een stuk compacter en sneller........
Ik had het ook over de A85 deze is een is van ongeveer hetzelfde formaat alleen weet niet of die snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

scorpio81 schreef op 18 augustus 2004 @ 10:45:
Ik had het ook over de A85 deze is een is van ongeveer hetzelfde formaat alleen weet niet of die snel werkt.
De A85 is waarschijnlijk de A80 met wat software-aanpassingen. De Ixus 430 heeft bijvoorbeeld ook maar 1 extra functie t.o.v. de Ixus 400. Het is meer een type-aanduiging upgrade dan een nieuw model.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 18 augustus 2004 @ 11:15:
[...]

De A85 is waarschijnlijk de A80 met wat software-aanpassingen. De Ixus 430 heeft bijvoorbeeld ook maar 1 extra functie t.o.v. de Ixus 400. Het is meer een type-aanduiging upgrade dan een nieuw model.
Nee, de A85 is identiek aan de A75 , heeft alleen een sensor van dezelfde maat (1/2,7") met 4MP i.p.v. 3,2 MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 18 augustus 2004 @ 10:45:
[...]

Sorry, niet helemaal goed gelezen door mij.
De keus is dan nog eenvoudiger, ik sla die A85 niet zo hoog aan als de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ga voor een Fuji finepix 700!

Heb k zelf vd week gekocht en maakt super foto's.

6 megapixels heeft ie door gebruik van een speciale techniek.

3x optische zoom en 2,2x digitale zoom.Vele mogelijkheden verder.

Heb er zelf bij Dixons 349 voor betaald, maar op internet staat ie al voor 250 euro. :9

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

eghie schreef op 12 augustus 2004 @ 17:21:
Koop nooit een goedkope trust camera. Hier heb ik een foto van het hoogste kwaliteit (geïnterpoleerd).

Trust 715 Powerc@m:
[afbeelding]

Witbalans zuigt en scherp is hij ook niet echt.
Interpolatie is altijd slecht...

Ik zet het altijd uit... het is toch troep ... en ja de foto ziet er niet goed uit! Ik zou zeggen dat er een probleem met de belichting is .....

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EvoII schreef op 18 augustus 2004 @ 14:24:
Interpolatie ja. Niks meer en niks minder.

Verder vind ik Fuji's vaak meer dan gemiddeld veel ruis hebben en wat korrelige foto's maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op 18 augustus 2004 @ 14:24:
Ga voor een Fuji finepix 700!

Heb k zelf vd week gekocht en maakt super foto's.

3x optische zoom en 2,2x digitale zoom.Vele mogelijkheden verder.

Heb er zelf bij Dixons 349 voor betaald, maar op internet staat ie al voor 250 euro. :9
Het is een 3 MP camera die 6MP foto's kan maken door interpolatie, praat dus niet over 6 MP, verder is iedereen die de resultaten gezien heeft van mening dat je die 6MP stand beter niet kunt gebruiken.
Verder is het een leuk compact dingetje ,zeker met kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Kan mij iemand vertellen wanneer je het voordeligst een digitale camera kan kopen? Ik ben namelijk van plan om de minolta dimage g400 te gaan kopen alleen zou graag voor €250,- helemaal klaar willen zijn.

Volgens mij zijn in de zomer de camera's extra duur omdat dan bijna iedereen een dig camera wil hebben. Ik heb niet echt haast om een camera te kopen. Kan ik dan nog het beste een maandje wachten of maakt dat waarschijnlijk niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 24 augustus 2004 @ 12:24:
Kan mij iemand vertellen wanneer je het voordeligst een digitale camera kan kopen? Ik ben namelijk van plan om de minolta dimage g400 te gaan kopen alleen zou graag voor €250,- helemaal klaar willen zijn.

Volgens mij zijn in de zomer de camera's extra duur omdat dan bijna iedereen een dig camera wil hebben. Ik heb niet echt haast om een camera te kopen. Kan ik dan nog het beste een maandje wachten of maakt dat waarschijnlijk niet veel uit?
heeft weinig met het seizoen te maken maar meer met de komst van nieuwe modellen ,de oudere zakken soms snel in prijs, de kunst is te wachten op de laagste prijs voor ie uit productie gaat..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn trouwe cybershot P50 is dit jaar weer meegeweest naar Lowlands, maar zo langzamerhand vind ik hem niet echt makkelijk meer, omdat:
- hij een beetje groot is, past niet echt in je broekzak.
- optische zoom valt een beetje tegen
- 2.1 megapixel is tegenwoordig ook een beetje te weinig.

Ik zoek dus een camera, van in ieder geval onder de 250 euro die wel hieraan voldoen, wie kan me er een aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 24 augustus 2004 @ 16:36:
Mijn trouwe cybershot P50 is dit jaar weer meegeweest naar Lowlands, maar zo langzamerhand vind ik hem niet echt makkelijk meer, omdat:
- hij een beetje groot is, past niet echt in je broekzak.
- optische zoom valt een beetje tegen
- 2.1 megapixel is tegenwoordig ook een beetje te weinig.

Ik zoek dus een camera, van in ieder geval onder de 250 euro die wel hieraan voldoen, wie kan me er een aanraden?
Precies hetzelfde post als op FOK forum :D. Er zijn zat cameraŽs in rond je budget. Minolta dimage z10, Z1, G400 enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nog een merk/type wat er echt uitspringt?

bv.

Canon Powershot A85
Fuji FinePix A340
BENQ DC5330

de laatste is trouwens maar 169 euro bij de funprice, dat lijkt me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 24 augustus 2004 @ 18:03:
nog een merk/type wat er echt uitspringt?

bv.

Canon Powershot A85
Fuji FinePix A340
BENQ DC5330

de laatste is trouwens maar 169 euro bij de funprice, dat lijkt me wel wat
Benq heette voorheen Apacer, geen camerabouwer maar een stickermerk , met een boog omheen lopen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ok, die valt dus af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:41

TdV

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:34:
[...]

Benq heette voorheen Apacer, geen camerabouwer maar een stickermerk , met een boog omheen lopen...........
Geen apacer maar Acer. Die benq cams zijn beter dan die van trust maar bij lange na niet zo goed als die andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een digitale camera die maximaal 250€ mag kosten.Ik ga hem niet voor professionele doeleinden gebruiken.Koop hem niet echt voor een specifiek doel.De belangrijkste reden waarom ik hem ga aankopen is omdat ik het heel handig vind dat je eigelijk een oneindig aantal foto's er mee kan trekken.

-Moet minimaal 3 megapixels hebben.
-moet het SD-geheugenkaart formaat ondersteunen.
-Het formaat van de camera vind ik niet erg belangrijk.Als het maar niet supergroot is,vind ik het ok.
-optische zoom van minimaal 3x
-Ermee filmpjes kunnen maken vind ik wel leuk,maar is geen prioriteit.Is wel een pluspunt.
-Autonomie van de batterij ook niet erg belangrijk.Ik heb herlaadbare batterijen.
-Zou graag een bekend merk(bvb Canon) hebben omdat de kwaliteit van de lens zeer belangrijk is,en megapixels niet alles zeggen.

Iemand voorstellen?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 15:40:
Hoi,

Ik zoek een digitale camera die maximaal 250€ mag kosten.Ik ga hem niet voor professionele doeleinden gebruiken.Koop hem niet echt voor een specifiek doel.De belangrijkste reden waarom ik hem ga aankopen is omdat ik het heel handig vind dat je eigelijk een oneindig aantal foto's er mee kan trekken.

-Het formaat van de camera vind ik niet erg belangrijk.Als het maar niet supergroot is,vind ik het ok.
-Ermee filmpjes kunnen maken vind ik wel leuk,maar is geen prioriteit.Is wel een pluspunt.
-Autonomie van de batterij ook niet erg belangrijk.Ik heb herlaadbare batterijen.
-Zou graag een bekend merk(bvb Canon) hebben omdat de kwaliteit van de lens zeer belangrijk is,en megapixels niet alles zeggen.

Iemand voorstellen?

Groeten
Dat zou naar de Canon A75 wijzen ,maar die lust alleen CF (is ook best lekker)
verder:
Kodak 6340 of 6440
Minolta G400\
Nikon 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

Dat zou naar de Canon A75 wijzen ,maar die lust alleen CF (is ook best lekker)
verder:
Kodak 6340 of 6440
Minolta G400\
Nikon 3200
Maar als je niet zou moeten kijken naar welke geheugenkaarten ik wil gebruiken,dan zou je de Canon nemen?Zijn die andere dan minder dan de Canon?Welke is het beste van die 4?

+dat de Canon A70 ook zeer goed was en nog te verkrijgen is op http://www.prijswatch.be/...pg=toon&sort=prijs&cid=42?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:30:
[...]

Maar als je niet zou moeten kijken naar welke geheugenkaarten ik wil gebruiken,dan zou je de Canon nemen?Zijn die andere dan minder dan de Canon?Welke is het beste van die 4?

+dat de Canon A70 ook zeer goed was en nog te verkrijgen is op http://www.prijswatch.be/...pg=toon&sort=prijs&cid=42?
Qua beeldkwaliteit zijn ze vergelijkbaar, de Canon springt eruit door meer mogelijkheden en de Kodaks door 4x zoom
Verder maken Fuji en Olympus ook heel leuke dingetjes, maar voor XD kaarten.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dan wrsl 1 van de kodaks nemen,aangezien je zegt dat ze ongeveer even goed zijn als de canon.Pluspunt is dat de kodaks sd kaartjes ondersteunen.Nu nog uitzoeken welke kodak de beste is voor het minste geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,het gaat de Kodak 6340 worden denk ik.Enkele reviews over gelezen en meeste mensen waren tevreden.Het batterijdekseltje was wel vrij fragile en sommigen hadden ook moeite met fotos op de pc over te zetten.Groot pluspunt is dat ie sdkaartjes slikt en op http://www.pixmania.be/be...ak/easyshare-dx6340.html# vind ik hem voor 197€,wat nog vrij goedkoop is uiteindelijk.

Bedankt voor de hulp en groeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 15:40:
Hoi,

Iemand voorstellen?

Groeten
Waar denk je dat we het in deze topic over hebben? Als je nou gewoon even de topic doorleest dan moet je er toch wel uitkomen lijkt me. Of vraag iets specifieker naar verschillen tussen bepaalde modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zoek een camera met als belangrijk criterium

"er moet snel een foto kunnen worden genomen."

Vooral het moment tussen het indrukken van de knop en het nemen van de foto moet zo kort mogelijk. De 2 camera's (ik weet het 2 is niet zoveel) die ik tot nu toe in handen gehad heb was dit niet daverend, en ik heb inmiddels begrepen dat dit komt omdat de camera zoveel mogelijk openstaat voor de preview, en zich anders insteld voor de echte foto (sorry ik ben een noom in de echte fotografie termen.)

Hoe heet dit zodat ik hierop kan zoeken op dpreview/ kieskeurig sites e.d.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heet shutter lag en het is erg lastig om erop te zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:52:
Het heet shutter lag en het is erg lastig om erop te zoeken....
dpreview geeft bij in-depth reviews een verslagje over shutter lag.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op 31 augustus 2004 @ 11:44:
Ik zoek een camera met als belangrijk criterium

"er moet snel een foto kunnen worden genomen."

Vooral het moment tussen het indrukken van de knop en het nemen van de foto moet zo kort mogelijk. De 2 camera's (ik weet het 2 is niet zoveel) die ik tot nu toe in handen gehad heb was dit niet daverend, en ik heb inmiddels begrepen dat dit komt omdat de camera zoveel mogelijk openstaat voor de preview, en zich anders insteld voor de echte foto (sorry ik ben een noom in de echte fotografie termen.)

Hoe heet dit zodat ik hierop kan zoeken op dpreview/ kieskeurig sites e.d.
Bij vrijwel alle digitalen is het mogelijk de shutterlag drastisch te beperken door prefocus of handmatige focus.
Als je dat even oefent is dat nauwelijks meer een item.......

ps, de autofocus neemt de meeste tijd in beslag, de rest voor lichtmeting e.d. is bijna niks.....

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Na wat zoeken kwam ik in mijn ogen een leuke "budgetcam" tegen, namelijk de canon powershot a400. Deze ligt rond de prijs van €175,00. Dit lijk me een schappelijke prijs voor een point-and-shot camera. Kent iemand dit model? En kan je daarover wat meer vertellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0408/canon_a400-001.jpg
Specs:

resolutie 2048x1536
megapixels 3.2
optische sensor ccd
afmetingen sensor 1/3.2 inch
iso waardes automatisch, 50, 100, 200, 400
lens
focus automatisch
verwisselbare lens nee
optische zoom 2.2 x
min. 35mm equiv 45 mm
max. 35mm equiv 100 mm
cameratechnisch
instelbaarheid semi-automatisch
lcd type tft
lcd grootte 1.5 inch
overige lcd info 115000 pixels
flitser ingebouwd
rode ogen reductie ja
zelfontspanner ja
traagste sluitertijd 1 sec
snelste sluitertijd 1/1500 sec
continue opnames ja
continue opname spec 1.3 foto's per seconde
opslag type sd card
bestandsformaten jpeg, dpof, avi, mpeg, wav
filmopname ja
filmspecificaties 640x480,30 sec@10fps;320x240,160x120 3min.@15fps
geluidsopnames ja
type batterij 2xAA (penlites)
standaard
hoogte 53 mm
breedte 107 mm
diepte 36 mm
jaar v. introductie 2004
overig
interface usb
tv-out ja

Ook is er een review aanwezig op oa Steves Digicam

[ Voor 34% gewijzigd door renzo4000 op 11-09-2004 16:27 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Lijkt zo op het eerste gezicht een leuk dingetje, maar heeft IMO tochwel een paar nadelen:
-De "groothoek" begint bij 45 mm, een geduchte handicap voor een pont and shoot camera.
-2 batterijen, dus de accuduur zal niet zo groot zijn
-Compactheid valt tegen

De A75 voor plm 200 E is in bijna alle opzichten te verkiezen, alleen iets groter en zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

ok, nu ik het echter lettelijk gehad heb met mij 3jaar oude fuji a201 die alleen maar 2x digizook en een knoppie marco/normaal en nodig iets beters wil:

• autofocus
• 2~3Mpix
• optische zoom
• instelbaar(auto) sluitertijd in de duizendste tot 1~3sec :?
• ~300 euro

na een paar uur zoekwerk/vergelijkingen komt er binnenkort een Canon powershot A85 door de brievenbus :)

[ Voor 24% gewijzigd door ThaHandy op 13-09-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is instelbaar (auto) sluitertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

mja een vage vraag, dat gaat nl niet automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 19:33:
Lijkt zo op het eerste gezicht een leuk dingetje, maar heeft IMO tochwel een paar nadelen:
-De "groothoek" begint bij 45 mm, een geduchte handicap voor een pont and shoot camera.
-2 batterijen, dus de accuduur zal niet zo groot zijn
-Compactheid valt tegen

De A75 voor plm 200 E is in bijna alle opzichten te verkiezen, alleen iets groter en zwaarder
Maar is die groothoek zo'n probleem dan? Wat is dan de beperking van een 45mm?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op 13 september 2004 @ 21:09:
[...]

Maar is die groothoek zo'n probleem dan? Wat is dan de beperking van een 45mm?
de beperking is dat er geen groothoek is...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dus: als je een groepsfoto wil maken, en je hebt twee mensen die daarvan een foto willen maken die naast elkaar staan. De ene heeft een camera met een lens van 28mm, en jij hebt die canon met 45mm. Dan heb jij met de canon een grotere kans dat jij een paar passen terug moet doen omdat je anders de mensen aan de zijkant van de groep er niet op kunt krijgen. Hoe lager het getal, hoe 'meer' je op de lens kunt krijgen.

Alors.

• gp500
  • Niet online
ik zoek ook iets voro onder de 250 (200 denk ik eerder).

Maar ik kan iets niet goed vinden:

Ik wil graag de camera ook gebruiken voor astrofotografie.

Nu is dan het best als de camera schroefdraad heeft, de lens hoeft erniet af.
D'r zijn wel schroefloze oplossingen maar die zijn wel wat duur €50-€75.

En als 't kan een serie foto's achter elkaar 4-10 binnen 2 sec. ofzo.
of 2-3 meer sec. openingstijd.

optische zoom. 2.x 3.x Mp.

[ Voor 4% gewijzigd door gp500 op 16-09-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 16 september 2004 @ 14:38:
ik zoek ook iets voro onder de 250 (200 denk ik eerder).

Maar ik kan iets niet goed vinden:

Ik wil graag de camera ook gebruiken voor astrofotografie.

Nu is dan het best als de camera schroefdraad heeft, de lens hoeft erniet af.
D'r zijn wel schroefloze oplossingen maar die zijn wel wat duur €50-€75.

En als 't kan een serie foto's achter elkaar 4-10 binnen 2 sec. ofzo.
of 2-3 meer sec. openingstijd.

optische zoom. 2.x 3.x Mp.
Hier komt weinig reactie op denk ik...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 20:52:
[...]

Hier komt weinig reactie op denk ik...............
Ik merk 't.

Ik ben nu eigenlijk alleen nog benieuwd of er camera's in deze prijsklasse met schroefdraad aan de buitenkant bij de lens zijn.

Die sluitertijden ben ik al wat wijs van geworden.
Echter de tijd die er wordt genomen voor een stuk of wat (edit: foto's achter elkaar(vergeet soms wel een stukje in een zin. |:( ) staat eigenlijk nooit in de manuals/specs.

[ Voor 9% gewijzigd door gp500 op 20-09-2004 08:50 ]

Verwijderd

gp500 schreef op 17 september 2004 @ 22:48:
[...]

Ik merk 't.

Ik ben nu eigenlijk alleen nog benieuwd of er camera's in deze prijsklasse met schroefdraad aan de buitenkant bij de lens zijn.

Die sluitertijden ben ik al wat wijs van geworden.
Echter de tijd die er wordt genomen voor een stuk of wat staat eigenlijk nooit in de manuals/specs.
Ik ben best een goede verstaander maar je formuleert zodanig warrig en moeizaam dat ik nu nog niet weet waar je het over hebt. (of ben je misschien Belg)

Over de schroefdraad:
Diverse camera's hebben een mogelijkheid een adaptertubus over de lens te plaatsen met 37/52/55 mm schroefdraad, en daar kan je dan op plaatsen wat je wil als de draad past........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Ik twijfel tussen deze:
gp500 schreef op 16 september 2004 @ 20:11:
LIfdl 5Mp camera 3x/6x zoom €230
128mb er los bij kabels adapter, snellader met 4 accu's 2000mA nihm, camera neemt2.
[afbeelding]
http://www.lidl.nl/nl/ind...040920.p.Digitale_camera_

http://www.nytech.de/cms_de/nytech_8_562.php
beetje extra info maar.

http://www.chip.de/news/c_news_11942054.html
Zei zeggen dat ie bouwgelijk is aan de Yakumos Mega-Image 57

http://www.yakumo.de/prod...hp?pid=1&ag=Digitalkamera
Weet niet of die wel helemaal gelijk is kwa specs

Ik wil eigelijk nog wel meer over de lens weten
Van de een stuk lager model van die yakumo waren sommige kleuren en uiteindelijk foto niet perfect.
Dit was wel een kritiekeling en 't ging over het 3Mp model, hij zou 'm wel als 2e willen hebben.
Dus veel waar voor 't geld
Of een 3MP canon/kodak/sony en dan de accesoires apart erbij kopen; kaart batterijen enzo.
Denk dat ik dan bijna net zo duur uitkom of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 schreef op 19 september 2004 @ 21:41:
Ik twijfel tussen deze:

[...]

Of een 3MP canon/kodak/sony en dan de accesoires apart erbij kopen; kaart batterijen enzo.
Denk dat ik dan bijna net zo duur uitkom of meer.
Vergeet die Lidl/yakumo/Nytech en andere stickermerken en koop een istapmodelletje van--------- inderdaad
Ook Konica minolta, Olympus ,Fuji,Nikon en noem ze maar op hebben onder de 3000 al goede camera's

PS ga zo door, het begint al wat begrijpelijker te worden..........

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna besloten om de canon a75 te kopen.

Ik wil af en toe wel eens een foto op a4 formaat afprinten.
Met mijn vorige cam hp 750 3.2 mp ging dit redelijk goed, is 3.2 eigenlijk voldoende voor a4 formaat ?

Ik vind het wel klote dat er op al die camera's maar 1 jaar garantie is, mijn hp was 1,5 jaar oud en begaf het.Kosten voor reparatie 204 euro.Dus weggooien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

3.2 mp is voldoende voor a4, niet groter.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet dan wel dat het een afdruk is van digitaal, maar de kwaliteit is goed (genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 21:29
kickje :)

Ik heb op dit moment een sony dsc-u20 waar ik eigenlijk op uit gekeken ben.
ik vind het erg leuk om foto's te maken en wil wat meer kunnen doen dan simpel op een knopje drukken en voila daar is een foto.

na mijn lange zoektocht ben ik op de minolta dimage z10 gekomen.
mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn met ervaringen met deze camera of dat er mensen zijn die mij een beter alternatief kunnen aangeven voor de z10

wat ik in ieder geval wil is optische zoom. en de mogelijkheid om handmatig sluitertijden in te stellen.

wat ik gezien heb van de z10 is het een vrij complete camera voor de amateur die net wat meer wil, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Is ook. Hij is nu even duur in prijs als de wat oudere Z1 en Z2 maar wat ik leuk aan de Z10 vind is dat de lens gewoon in de body blijft, en dat ie een snelle opstarttijd heeft. Helaas is de movie mode zonder geluid.

http://www.imaging-resource.com - hier staan alle 3 de camera's gereviewed.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

timovd

Voorsprong door techniek

Ik stel hele simpele, maar zware eisen aan mn camera.
Ik heb nu een 5.3MP met 3x opt. zoom.

Ik ben op zoek naar een >4MP
>3,5 opt. zoom en een groothoek van >=35mm
Sd/MMC geheugen wil ik ook gebruiken
en als laatste wil ik "gewone" AA batterijen.

Helaas is de Kodak DX 6440 niet meer verkrijgbaar, maar er zou toch wel een camera moeten zijn die aan deze eisen voldoet?
Iets boven de €250 zou ook mogen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Heb een paar dagen geleden een HP Photosmart m307 gekocht. (129 euro)
Ik vind het geen aanrader vanwege verkleuringen bij witte lijntjes of hebben al die digitale camera's daar last van ?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/terms/bah.jpg
Ik vind het er niet uitzien. :)

Hier nog wat andere plaatjes (allemaal binnen met flitser, beetje jpeg compressie ivm hosting).
Afbeeldingslocatie: http://img75.exs.cx/img75/4749/bah2.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img75.exs.cx/img75/7307/bah3.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/7573/bah4.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/6853/bah5.th.jpg
Lijkt allemaal zo onscherp ???
Flutding ? :|

[ Voor 69% gewijzigd door Sunrise op 09-10-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei die verkleuring is idd foeilelijk zeg! en de andere fotos lijken me inderdaad een klein tikje onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ja die van mij gaat return, voor mij ook maar een A75 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is net een prijsverlaging geweest van de Kyocera S3R (voorheen Yashica). Mooie compacte camera, 3 mp, 3x optisch, SD, accu + lader en 3 fps totdat het geheugenkaartje vol zit (alleen met SD ultra). Erg mooie cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Canon powershot A80 voor 249,- IN DE WINKEL

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:31
DarkWingDuck schreef op 11 oktober 2004 @ 13:29:
Canon powershot A80 voor 249,- IN DE WINKEL
Waar is ie te krijgen? Want ik zag hem niet staan op de mycomsite en het leek mij ook wel het ultieme toestel voor die prijs.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Mijn ouders twijfelen tussen een aantal camera's;
• Kyocera S3R
• NIKON 3200 COOLPIX
• Canon A75 (ik heb zelf de A80)
• Olympus MJU 400
• Olympus C-370 Zoom (moet volgens mij nog uitkomen)

De eisen zijn op zich niet zo taai. Zoveel mogelijk kwaliteit, terwijl de bediening zo eenvoudig mogelijk is. Ze willen zuiver een vervanging van hun analoge toestel hebben, wat naar mijn idee resulteert in een camera van 3 a 4 MP. Omdat ik zelf een A80 heb met batterijen en CF, lijkt het mij zelf handig als zij dat ook hebben, maar nu werd mij verteld dat een accu fijner is dan batterijen (ik heb zelf twee paar oplaadbare batterijen en zie niet echt in wat het voordeel van een accu is). Persoonlijk zou ik voor de Canon gaan, maar dat is zuiver omdat ik geen flauw idee heb van de kwaliteit van de foto's van de andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens: de canon is zeer moeder-vriendelijk (mijn moeder kan t weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een camera.
Mijn eisen zijn niet zo zwaar, maar ik wil iig:
* kwaliteit (duhu)
* veel isntellingen kunnen verranderen. Ik ben een beginner en zou er graag wat me wille spelen, oa. sluitertijd ed.
* uitberijdbaar geheugen
( * Filmpjes met geluid ( geen hoge eis ))

Zelf dacht ik aan de
Nicon Coolpix 3200
Canon Powershot A75

Maar van de Coolpix heb ik al gelezen dat de instellingen niet zo uitgebreid zijn.
Iemand tips of andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
Had laatst geinige camera ontdekt, ik weet zelf nóg niet of het wat is...

Yakumo Mega-Image 84 D
Technische data:
http://www.yakumo.de/prod...x.php?pid=2&artnr=1035403

Afbeeldingslocatie: http://www.yakumo.de/grafik/produkte/digicam//1035403_1.jpg

±€250, als je goed zoekt (in duitsland b.v van af €220)

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Hunter op 03-11-2004 22:36 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb ook de laatste dagen wat rondgekeken en mijn oog is gevallen op een relatief nieuwe camera: Olympus C-370 Zoom

Afbeeldingslocatie: http://shop.alternate.nl/prodpic/450x450/m/mk-o72.jpg

Specificaties

Prijs: € 139,-

Ik vind het een best leuk ding en de specificaties spreken me ook aan. Het is me nog onduidelijk wat voor geheugenkaartjes er als extra inkunnen. Ook ken ik het merk niet goed, ik weet niet of ik dit merk eerder met Trust als met Canon kan vergelijken. Verder hoor ik er niet zoveel negatieve dingen over.

Is dit een aanrader voor die prijs of kan ik beter een andere camera kopen met ongeveer dezelfde specificaties en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op 03 november 2004 @ 20:12:
Ik heb ook de laatste dagen wat rondgekeken en mijn oog is gevallen op een relatief nieuwe camera: Olympus C-370 Zoom

[afbeelding]

Specificaties

Prijs: € 139,-

Ik vind het een best leuk ding en de specificaties spreken me ook aan. Het is me nog onduidelijk wat voor geheugenkaartjes er als extra inkunnen. Ook ken ik het merk niet goed, ik weet niet of ik dit merk eerder met Trust als met Canon kan vergelijken. Verder hoor ik er niet zoveel negatieve dingen over.

Is dit een aanrader voor die prijs of kan ik beter een andere camera kopen met ongeveer dezelfde specificaties en prijs?
Olympus een van de oudste en zeer gerespecteerde fotomerken, shame on you!
Helaas slikt ie XD kaarten, verder wel waar voor het geld denk ik..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 19:23:
* kwaliteit (duhu)
* veel isntellingen kunnen verranderen. Ik ben een beginner en zou er graag wat me wille spelen, oa. sluitertijd ed.
* uitberijdbaar geheugen

Zelf dacht ik aan de
Nicon Coolpix 3200
Canon Powershot A75

Maar van de Coolpix heb ik al gelezen dat de instellingen niet zo uitgebreid zijn.
Dan is de A75 geknipt voor jou............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 23:24
Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale compactcamera, 3 à 4 mp.
Het is voornamelijk voor wat gewone kiekjes, dus rond de € 200,- max.

Verder vind ik het erg belangrijk dat ie snel moet opstarten en dat het niet te lang duurt om een volgende foto te nemen (burst?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ook ken ik het merk niet goed, ik weet niet of ik dit merk eerder met Trust als met Canon kan vergelijken. Verder hoor ik er niet zoveel negatieve dingen over.
sjeezus, wel trust en niet olympus kennen? in de hoek, ga je schamen! :P
ff serieus: olympus en canon zijn beide bekende en goede merken, trust bagger moet je nevernooit kopen, als je t mij vraagt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 00:20:
[...]

Dan is de A75 geknipt voor jou............
Ok. Bedankt dan alvast. :)
Ik ben binnekort jarig :Y) en zal na die tijd eens kijken wat het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vimana schreef op 04 november 2004 @ 12:50:
Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale compactcamera, 3 à 4 mp.
Het is voornamelijk voor wat gewone kiekjes, dus rond de € 200,- max.

Verder vind ik het erg belangrijk dat ie snel moet opstarten en dat het niet te lang duurt om een volgende foto te nemen (burst?).
Met nog iets meer voorkeuren wordt het makkelijker wat camera's te noemen. Wil je bijvoorbeeld zelf dingen in kunnen stellen (sluitertijd, diafragma e.d.) Wil je een zoomlens? Wat is 'niet te lang duren' Wat voor foto's denk je te gaan maken?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 00:18:
[...]

Olympus een van de oudste en zeer gerespecteerde fotomerken, shame on you!
Helaas slikt ie XD kaarten, verder wel waar voor het geld denk ik..........
Wat is er erg aan XD kaarten? Daarvan kost een 512MB kaartje (SanDisk) 86 euro (Informatique). Niet extreem prijzig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op 04 november 2004 @ 17:29:
[...]
Wat is er erg aan XD kaarten? Daarvan kost een 512MB kaartje (SanDisk) 86 euro (Informatique). Niet extreem prijzig dus.
Het is irritant omdat het weer een incourant formaat erbij is.......
Ik gebruik al zo'n 5 jaar CF kaarten in 3 verschillende apparaten, heb nog nooit een kaartje hoeven te verkopen.

Maar als je gelukkig met XD kunt worden, mijn zegen heb je.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 19:23:
* kwaliteit (duhu)
* uitberijdbaar geheugen

Zelf dacht ik aan de
Nicon Coolpix 3200
Canon Powershot A75

Je kan ook eens bij Fuije gaan kijken.
Bijvoorbeeld de Fuji Finepix E550 is erg goed, kost minder dan 350 euro. Deze heeft een goede lens, 6MP en veel instellingen. En filmpjes kon die ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag is bij de E.Leclerc een éénmalige aanbieding: HP Photosmart M307, voor €169 met 50% korting in waardebonnen, plus 25% extra "waardebonnen" als je de Leclerc-kaart hebt (die heb ik) dus netto €169 - €84,50 - €21,13 = €63,37. Ze hadden er 400 van op voorraad, die er vanmorgen binnen drie kwartier uit zijn gegaan, en nu kan je ze dus voor de rest van de dag bestellen onder dezelfde voorwaarden. Ik heb er dus ééntje besteld (eventueel altijd nog te annuleren), maar ik wil dus wel even wat info over dat ding inwinnen. Dat wat FunkySmell beschrijft, is dat algemeen voor alle M307s, of was die van hem een maandagmorgenmonster?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 21:17
Ik ben nu al een uurtje aan het rondkijken op het internet en ik ben op zoek naar >= 3MP camera voor mijn volleybalvereniging. Vooral te gebruiken op feesten en dat soort dingen, maar ook voor foto's van wedstrijden. Kort samengevat moet hij aan het volgende voldoen:

- Simpel
- Goede lensbescherming als hij uit staat
- Onder de 150 EUR
- Een snelle tijd tussen het maken van twee foto's met flitsen (erg belangrijk)
- AA batterijen (accu's zijn vervelend)
- Analoge zoom zou leuk zijn
- En een beetje geschikt (haast niet mogelijk voor die prijs) voor het meest onmogelijke te fotograferen: een volleybalhal met spelende (snel bewegende mensen) die je niet met je flits kan bereiken :p

Ik heb zelf al lopen zoeken en kwam op de volgende opties uit:

De Olympus D540 (ook wel C310) of de Olympus D535 (ook wel C370) (140-160 EUR)
Beide robuuste camera's van tussen de 140 en 160 euro. Weinig aan in te stellen maar wel goeie foto's. En 3x zoom! Het verschil tussen beide camera's is miniem zover ik kan zien

Olympus D-395 (130 EUR)
Een camera met een goede lensbescherming. Ook geen zoom, wel 3MP.

kodak CX7300 (90 EUR)
Een cam waarvan ik niet snap waarom hij zo goedkoop is. Het is toch een Kodak en het is toch een 3MP? Heeft dan wel geen zoom, maar verder zit alles er op.

Fujifilm FinePix A120 (140EUR)
Fijne en vooral kleine camera met de zelfde features als de D395

Kleine nadeel van die Olympus kaartjes is de XD kaartjes, maar dat overleef ik wel. Wie heeft er suggesties, ervaringen of argumenten? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, die digicam markt is zo transparant als een gezandstraalde lens...

[ Voor 46% gewijzigd door Steven op 17-11-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hm.

Kodak cx6330 of Minolta X31 zou ik zeggen. Of misschien beter: Nikon Coolpix 3100 of 3200.

[ Voor 33% gewijzigd door Stereotomy op 17-11-2004 00:17 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 21:17
- dubbelpost. (lees: /dev/null request :p)

[ Voor 98% gewijzigd door Steven op 17-11-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Misschien is de Canon Powershot A400 ook wat?

Pricewatch

Reviews:
http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=622
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a400.html

[ Voor 69% gewijzigd door Piggen op 17-11-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niemand commentaar (positief of negatief) op de HP PS M307? ;(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mx. Alba schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:34:
Niemand commentaar (positief of negatief) op de HP PS M307? ;(
Over de 507 is met niet echt positief. Ik zou op zoek gaan naar een alternatief.

Ok.. het is weer bijna Sinterklaas. Mijn moeder is een pentax-fan. Ze wil nu een hele eenvoudige camera, waarbij ze de foto's ook kan uitprinten op A4. 3MP lijkt mij dus voldoende. Verder wil ze ook een optische zoom.
Wat ik haar wil aanraden is SD geheugen en AA batterijen, aangezien ik die zelf ook heb.
Mijn voorstellen: Pentax Optio S30, of Optio 30(zonder "S")(€169). niet-Pentax modellen: KM X31(€159), of een Kodak CX-7430(4MP, €159).

Hoger dan €169,- ga ik niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

das zowiezo al een aardig sinterklaas 'kadootje'!
niet te geloven, ik zou wel willen dat ik je moeder was ;)

Verwijderd

pentax id beter dan de KM X31 qua fotokwaliteit.
de kodak is volgens mij wel weer groter, maar staat erom bekend dat ie zo eenvoudig te bedienen is

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:29:
pentax id beter dan de KM X31 qua fotokwaliteit.
de kodak is volgens mij wel weer groter, maar staat erom bekend dat ie zo eenvoudig te bedienen is
moeders en techniek... een goede handleiding is ook belangrijk :)
De kodak heeft ook nog eens 16MB intern geheugen.

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

is er al bekend wanneer (precieze datum) de olympus c-370 in nederland te leveren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

timow schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:14:
Over de 507 is met niet echt positief. Ik zou op zoek gaan naar een alternatief.
De 307 is idd niet je van het, maar ik heb hem op de kop getikt voor 64€, met gratis batterijenoplader met 4 oplaadbare batterijen erbij. (Nieuw ja, bij de winkel, volle 24 maanden garantie.) (Uiteraard zit er 16MB intern geheugen in, uit te breiden met en SD-kaartje.) Voor die prijs vindt je vast niet wat beters. :)

Voor simpele familie-snapshots is hij meer dan goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 26-11-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ricoh caplio R1 gekocht, bevalt prima, 4 mp, 4.8 optische zoom, macro 1 cm

had eerst een ricoh caplio RZ1 gehaald bij de hema voor 199 euro, was een mooi cameraatje, maar er zat dus geen geluid bij de filmpjes die je kan opnemen, dus terug en de R1 opgehaald, 40 euro duurder maar een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:39:
ik heb een ricoh caplio R1 gekocht, bevalt prima, 4 mp, 4.8 optische zoom, macro 1 cm

had eerst een ricoh caplio RZ1 gehaald bij de hema voor 199 euro, was een mooi cameraatje, maar er zat dus geen geluid bij de filmpjes die je kan opnemen, dus terug en de R1 opgehaald, 40 euro duurder maar een stuk mooier.
waar heb je m gehaald? hij is nl. nergens op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:03:
[...]

waar heb je m gehaald? hij is nl. nergens op voorraad.
bij de combi in zwolle, ze hadden er 3 in de vitrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 06:25:
[...]

bij de combi in zwolle, ze hadden er 3 in de vitrine.
Iets te ver weg voor mij. Ik bestel m wel op internet. Hoe zijn je bevindingen van het apparaat? Werkt ie echt zo snel? Hoe is de kwaliteit van de groothoek? Ruis?... etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Iemand ervaringen met de nikon coolpix 2200? Is niet duur, maar is ie ook kwalitatief betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn oma is op zoek naar een digitale camera. Ze zoekt een camera zonder allerlei toeters en bellen en hij moet vrij klein zijn, zodat hij makkelijk mee te nemen is. Het gaat vooral om het maken van foto's. Inzoomen hoeft niet per sé. Het opnemen van filmpjes en geluiden hoeft niet te kunnen. Het moet ook niet meer zijn dan 3 megapixel. Erg belangrijk is dat hij gemakkelijk te bedienen is.

Hij mag niet meer dan 150 euro kosten. Heeft iemand een goede tip?

Alvast bedankt.

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:52:
Hallo,

Mijn oma is op zoek naar een digitale camera. Ze zoekt een camera zonder allerlei toeters en bellen en hij moet vrij klein zijn, zodat hij makkelijk mee te nemen is. Het gaat vooral om het maken van foto's. Inzoomen hoeft niet per sé. Het opnemen van filmpjes en geluiden hoeft niet te kunnen. Het moet ook niet meer zijn dan 3 megapixel. Erg belangrijk is dat hij gemakkelijk te bedienen is.

Hij mag niet meer dan 150 euro kosten. Heeft iemand een goede tip?

Alvast bedankt.

JanWillem
Pentax Optio 30
3x opt. zoom (38 - 114)
3.0MP
filmpjes(zonder geluid)

zeer fijn cameraatje!

Is wel in het Engels en heeft vrij kleine knopjes.
Wat moeten omaatjes met zulke kleine apparaatjes trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:01:
[...]

Pentax Optio 30
3x opt. zoom (38 - 114)
3.0MP
filmpjes(zonder geluid)

zeer fijn cameraatje!

Is wel in het Engels en heeft vrij kleine knopjes.
Wat moeten omaatjes met zulke kleine apparaatjes trouwens?
Hm heb even het een en ander opgezocht over die cam. Hij heeft nogal wat knoppen op de achterkant zitten zie ik :) Mijn oma wil juist dat hij erg makkelijk te bedienen is en met zo min mogelijk knoppen dus. Verder is het idd wel een leuke dingetje, maar toch niet helemaal wat ze zoekt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Minolta X20, X21 of X31 ?

Zeeerrrrr weinig knopjes.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:00
Rodyman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:53:
Iemand ervaringen met de nikon coolpix 2200? Is niet duur, maar is ie ook kwalitatief betrouwbaar?
Ik heb deze camera sinds 3 dagen.

Eerste bevindingen:
Goede kleuren - kleurbalans is ook via presets in te stellen.
Goede autofocus, ook bij wat minder licht. Geen AF lampje.
Is zuinig met batterijen.
Veel scenes instelbaar. Sneeuw, nacht, museum, portret, ga maar door...
Goeie macro - tot op 4 cm van de lens!
Heeft wat last van 'paarse randen' - vooral bij contrastrijke foto's.

Kortom: voor dit geld een toppertje!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.