Toon posts:

Wat voor software zal ik gaan maken?! Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de vorige topic errughhh groot werdt en ik (nu trouwens we) nog steeds
nieuwe, leuke en innovatieve ideeen nodig hebben om te programmeren een nieuw
'Wat voor software zal ik gaan maken?!' topic.

De reacties op de vorige topic waren overweldigend echter was er toch een min
puntjes, veel van de aanvragen waren niet haalbaarbaar (helaas)...maar er zijn
ook positieve punten, veel mensen vonden het een zogoed idee dat ze mee wilden
doen met het ontwikkelen van freeware software voor anderen zodat er naast mij
nu ook 12 ontwikkelaars, designers en testers zijn...dus de vraag naar ideeen
is dus nog groter geworden.

En als je nou denkt wat hebben de ideeen uit de volgende topic opgeleverd:
-xFTP een applicatie waarmee je vanaf SendTo bestanden naar je FTP kan uploaden
Gemaakt door Chaozz
-Upload limiteer programma is nu nog Alpha maar er komt snel nieuwe Beta uit
in de vorm van een socks-proxy uit waarmee je per poort zowel downstream als
Gemaakt door mij (SkunkAh)
upstream kan instellen hoeveel bandbreedte geconsumeerd mag worden.
-Het 'overhoor je zelf' project is opgestart...een programma waarmee je je zelf
kan overhoren..dit programma zal zeer geavanceerd worden..please be patient.
-xCAT MSN filesender waarmee je via je SendTo menu bestanden kan sturen naar
mensen in je MSN contact list.
-xCAT Darts een programma waarmee je je dartscore kan bijhouden tijdens het darten.
-xCAT Digital Post-It een programma wat alle post-it (gele kleine k.. papiertjes)
op je bureau vervangt.

Verder zijn we nog steedds met een aantal andere dingen projecten bezig maar
bovenstaand zijn echt concrete projecten/programma die al afzijn of een een vergevorderd
stadium verkeren en allemaal op aanvraag gemaakt zijn.

Dus nogmaals de vraag heeft iemand nog een idee voor software die ik cq. wij
kunnen maken....(zodat ik/wij weer wat te doen hebben :)) en die jij natuurlijk
goed kan gebruiken.

Even voor de duidelijkheid het moet wel haalbaar zijn en bovenstaande programma's/
projecten geven denk ik wel een duidelijk beeld van wat voor mij/ons haalbaar is.

Alle ideeen graag hier posten.

p.s. Kijk eerst even op www.xcat-industries.com bij projects en software om te kijken of het idee wat jij hebt al gemaakt is of dat wij er mee bezig zijn aangezien we in de vorige topic veel ideeen al door mij gemaakt waren.

[update]
Eveneens kunnen opmerkingen opmerkingen ed..ed.. richting skunkah@xcat-industries.com
[/update]

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 11:56 schreef skunkah het volgende:

...

-xCAT Darts een programma waarmee je je dartscore kan bijhouden tijdens het darten.

...
Ik heb dit progje even getest en het werkt goed. Alleen je zou het nog op de volgende punten kunnen uitbreiden:

1. Een lijstje met de scores die je al gegooid hebt.
2. De mogelijkheid om de statestieken van een partij te saven.
3. Na het invoeren van de gegooide scoren meteen op ENTER kunnen drukken zodat hij naar het invoer veld van de tegenpartij gaat ipv met de muis op ADD te moeten drukken.

Sorry als het topic alleen over ideeën voor nieuwe programma's gaat

Verwijderd

Ik ben wel geïntereseerd in dat programma overhoor jezelf
Ik heb al wat gezocht op internet naar soortgelijk progjes maar niks fatsoenlijks gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid opmerkingen over al gemaakte software hier aub niet...graag alleen nieuwe ideeen en discussies over nieuwe ideeen hier!

Iemand nog software die jij nog wel kan gebruiken en nergens kan vinden zeg het hier...als het haalbaar is maken ik/wij het!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Tsja, ik weet niet of het mogelijk is, maar een spellingscontroleprogramma die puur controleert of je de woorden eindigend op 'd', 't' en 'dt' goed gespeld hebt.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 17:15 schreef lost95 het volgende:
Tsja, ik weet niet of het mogelijk is, maar een spellingscontroleprogramma die puur controleert of je de woorden eindigend op 'd', 't' en 'dt' goed gespeld hebt.
Dat lijkt me wel heel knap als dat hem lukt. Handiger lijkt me om gewoon dat stukje grammatica te leren. ;)

Maar nu je het toch over spelling hebt; Ik weet niet of er zoiets is, en of dat wel eens een beetje te doen is, namelijk een spellingscontrole die LOS van een tekstverwerker staat.
Een die je in je systray gewoon kunt minimaliseren, en als ik hier op dit venster klik waar ik nu dit bericht invoer dat hij dan de spelling controleert. Dus op zo'n manier dat je dat in verschillende tekstvelden kunt doen, dus ook in ICQ, e-mail etc. :)

🌞🍃

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
maak eens een fatsoenlijke Windows-versie :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:59 schreef pkouwer het volgende:
maak eens een fatsoenlijke Windows-versie :)
Leuk joh :{

• pkouwer
vond ik dus ook :p

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
een soort wekker: je stelt een tijd in en als de tijd daar is dan wordt er een mp3/wav/whatever afgespeeld.

• pkouwer
Windows Taakplanner icm WinAmp = Wekker

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

een leuk MP3/MPG1/2/AVI cut tooltje.

Het aanbod wat er nu is vind ik zelf meestal maar irritant eigenlijk.

Gewoon mogelijkheden die je kunt inbouwen: hoeveel delen wil je, hoe grote delen wil je ze.

Ook kunnen aangeven waar je wil cutten, handig voor (S)VCD zodat je meerdere scenes achter mekaar kan maken.

Evt een merger erbij, om van meerdere mpg-tjes een grote te maken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
Op zondag 26 mei 2002 19:39 schreef pkouwer het volgende:
nou dat is mij toch nog niet gelukt.....hoe zorg ik ervoor dat winamp automatisch begint te spelen nadat ie door taskmanager wordt opgestart?

• MisterE
  • Laatst online: 04-07 12:52
winamp is heel makkelijk aan te sturen, gewoon de PostMessage API gebruiken..

het probleem met jou aansturing is door de taakplanner, jou programmma wwet dan niet wanneer winamp opstart (hoewel dat zou je waarschijnlijk ook wel kunnen onderscheppen)

Het makkelijkste zou zijn vanuit je proggie winamp aan te sturen en dan meteen een 'play' commando te geven.

Voor een uitgebreide uitleg kan je op winamps site kijken bij de SDK

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 15:31

mulder

ik spuug op het trottoir

Een soort Visual Source Safe, waarmee je wat makkelijker kan zien welke bestanden zijn gewijzigd en moeten worden geupload. Een mix van VSS en FTP. Ben te lui om er zelf aan te beginnen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
zoek eens op winamp.com. Je kan winamp via je windows app. compleet besturen. In delphi gebruik je o.a. 'FindWindow'. maarja.

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 07:39
Sorry dat ik misschien in herhaling val, maar in vorige deel heb ik al 't volgende aangegeven:
Ik heb een PHP pagina en zou die graag op CD willen kunnen zetten, zodat je het bv. aan mensen kan laten zien zonder Inet verbinding of bv. op je laptop kan zetten... Ik snap dat je dan natuurlijk niet de functionaliteit meer hebt van het dynamische PHP, maar is het niet mogelijk op een gehele site soort van te indexen en deze weg te schrijven op HD, zodat het vervolgens weer op CD gezet kan worden.... Zie ik ook nog wel commercieel succes in, want bedrijven kunnen dan bv. hun site op CD zetten en zo via mail distribueren, zijn veel lagere kosten dan folder/catalogus! Volgens mij bestaat er nog niet zo'n proggie, toch?
Hier is echter summier reactie gekomen. :'(
En geloof dat Skunkah het wel zag zitten en dat het ook in z'n specialiteiten lag om met PHP te knutselen, hoop dat er meerdere mensen zijn die graag zo'n programma zouden willen zien... want zelf kan ik zoiets echt niet maken.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op zondag 26 mei 2002 21:08 schreef Nielsman het volgende:
Sorry dat ik misschien in herhaling val, maar in vorige deel heb ik al 't volgende aangegeven:
[..]

En geloof dat Skunkah het wel zag zitten en dat het ook in z'n specialiteiten lag om met PHP te knutselen, hoop dat er meerdere mensen zijn die graag zo'n programma zouden willen zien... want zelf kan ik zoiets echt niet maken.
Je wilt dus een static versie van je homepage, dit is waarschijnlijk met PHP zelf te realiseren: je moet de gegenereerde output naar html files dumpen.

• Nielsman
Op zondag 26 mei 2002 21:20 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

Je wilt dus een static versie van je homepage, dit is waarschijnlijk met PHP zelf te realiseren: je moet de gegenereerde output naar html files dumpen.
En hoe bereik dat dan precies volgens jou? Hoe zit het bepaalde functionaliteit? Search werkt die dan nog? Nope! Dit zou volgens mij opgelost kunnen worden door geheel op CD te zetten en deze dan vervolgens een install te laten hebben, waardoor je een soort van local servertje opzet die de data van CD uitleest, misschien brabbel ik maar wat, want ik doe 't samen met iemand anders mijn site, en hij is voornamelijk de PHP-er, ik ben maar simpele designer :+

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op zondag 26 mei 2002 21:30 schreef Nielsman het volgende:

[..]

En hoe bereik dat dan precies volgens jou? Hoe zit het bepaalde functionaliteit? Search werkt die dan nog? Nope! Dit zou volgens mij opgelost kunnen worden door geheel op CD te zetten en deze dan vervolgens een install te laten hebben, waardoor je een soort van local servertje opzet die de data van CD uitleest, misschien brabbel ik maar wat, want ik doe 't samen met iemand anders mijn site, en hij is voornamelijk de PHP-er, ik ben maar simpele designer :+
Dat is een hele stap, wat je wil is dus een server + php parser (+ browser?) als applicatie installeren. Een "webshell"? Hmmm. Dat is wel een uitdaging... zacht uitgedrukt. Niet erg efficient....

• Nielsman
Op zondag 26 mei 2002 21:37 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

Dat is een hele stap, wat je wil is dus een server + php parser (+ browser?) als applicatie installeren. Een "webshell"? Hmmm. Dat is wel een uitdaging... zacht uitgedrukt. Niet erg efficient....
Kun je niet deels al bestaande programma's gebruiken zoals ... shit, nu ben ik de naam kwijt van dat programma, maar het was zeg maar een local server (Apache, MySQL, PHP) ineen, waardoor je dus gewoon op op je eigen computer kon testen hoe je PHP er uiteindelijk uit zou komen te zien. Hiervan kun je toch deels de trucjes vanaf kijken om dan een PHP site toch op CD te kunnen zetten? :?

Verwijderd

Ik heb niet zozeer een 'nieuw programma' request, maar wel meer een feature request wat ik in een huidige programma niet vind.

Iedereen die Winamp kent, moet -imho- ook eens een kick-ass DSP [digital sound processing] module gaan gebruiken:
dsp_pitchfork.dll :)

Hiermee kan je muziek langzamer en sneller laten afspelen. Tevens kan je er mee (auto)cue-en, en als je beschikt over 2 PC's [of 2 geluidskaarten in 1PC ;)] en een mengpaneel kan je er mee DJ'en.

Ik weet dat er meerdere plugins zijn voor Winamp die hetzelfde bereiken, maar Pitchfork is gewoon de plugin die er het mooiste uitziet. Er is echter een irritant probleem: er zit geen keyboard-support bij. Alles werkt via de muis, en sneltoetsen zoals Z, X, C, V en B werken niet :(

Omdat deze plugin al sinds '99 bestaat, en ik de auteur al verscheidene keren heb gemaild met het verzoek om er keyboard support voor in te bouwen, maar nog steeds niks heb teruggekregen, vraag ik het hier dan maar: kunnen cq. willen jullie hier wat extra features inproggen?

Dan zou deze ultieme plugin nog beter worden 8-)

Hier effe een screenie van Pitchfork in actie:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/winamp_pitchfork.gif

En uiteraard de plugin zelf, hier te vinden :)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd

iets waarmee ik in een paar klikken het hele novel netwerk op school platgooi. om die arogante systeem beheerder eens te pakke. wat een kloot hommel die vent.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:13 schreef Don Facundo het volgende:
http://members.tripod.com/to_skripto/dj-helper/
Mjwa, die heeft dus weer iets te veel functies. En, grafisch ziet het er niet uit :). Die pitchfork past gewoon netjes in je Winamp, zelfde stijl, lekker klein. Bovendien heeft die geen 'auto-bpm', want dat is lame :D

Thnx voor de URL anyway ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:16 schreef chefke het volgende:
iets waarmee ik in een paar klikken het hele novel netwerk op school platgooi. om die arogante systeem beheerder eens te pakke. wat een kloot hommel die vent.
edit:

de uitleg hoe een netwerk platleggen is weggehaalt door mij zelf!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 19:37 schreef Janssen het volgende:
een soort wekker: je stelt een tijd in en als de tijd daar is dan wordt er een mp3/wav/whatever afgespeeld.
Is goed dit maakt ik voor je...echter zorg ik er voor dat het wel ze opdrachten tot afspelen naar winamp stuurt!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:05 schreef VaagOH het volgende:
Ik heb niet zozeer een 'nieuw programma' request, maar wel meer een feature request wat ik in een huidige programma niet vind.

Iedereen die Winamp kent, moet -imho- ook eens een kick-ass DSP [digital sound processing] module gaan gebruiken:
dsp_pitchfork.dll :)

Hiermee kan je muziek langzamer en sneller laten afspelen. Tevens kan je er mee (auto)cue-en, en als je beschikt over 2 PC's [of 2 geluidskaarten in 1PC ;)] en een mengpaneel kan je er mee DJ'en.

Ik weet dat er meerdere plugins zijn voor Winamp die hetzelfde bereiken, maar Pitchfork is gewoon de plugin die er het mooiste uitziet. Er is echter een irritant probleem: er zit geen keyboard-support bij. Alles werkt via de muis, en sneltoetsen zoals Z, X, C, V en B werken niet :(

Omdat deze plugin al sinds '99 bestaat, en ik de auteur al verscheidene keren heb gemaild met het verzoek om er keyboard support voor in te bouwen, maar nog steeds niks heb teruggekregen, vraag ik het hier dan maar: kunnen cq. willen jullie hier wat extra features inproggen?

Dan zou deze ultieme plugin nog beter worden 8-)

Hier effe een screenie van Pitchfork in actie:
[afbeelding]

En uiteraard de plugin zelf, hier te vinden :)
Zal eens kijken ofdat ik met VB ook plugins voor winamp kan schrijven...
De plugin zelf vind ik kl.te maar ja ik gebruik nu een andere die me wel bevalt..maar ik ga kijken wat de mogenlijkheden zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 12:10 schreef LeonT het volgende:

[..]

Ik heb dit progje even getest en het werkt goed. Alleen je zou het nog op de volgende punten kunnen uitbreiden:

1. Een lijstje met de scores die je al gegooid hebt.
2. De mogelijkheid om de statestieken van een partij te saven.
3. Na het invoeren van de gegooide scoren meteen op ENTER kunnen drukken zodat hij naar het invoer veld van de tegenpartij gaat ipv met de muis op ADD te moeten drukken.

Sorry als het topic alleen over ideeën voor nieuwe programma's gaat
Zal kijken of ik aan de requests kan voldoen...voortaan requests, bugs..ect..ectt naar skunkah@xcat-industries.com

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 26 mei 2002 19:39 schreef pkouwer het volgende:
't Is zo simpel, schedule een task met als doel: "C:\Program Files\Winamp\winamp.m3u" :)
(Winamp speelt dan wel de laatste songs af die in de playlist stonden)

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 23:41 schreef DJ^ het volgende:

[..]

't Is zo simpel, schedule een task met als doel: "C:\Program Files\Winamp\winamp.m3u" :)
(Winamp speelt dan wel de laatste songs af die in de playlist stonden)
Mag mischien wel zo makkelijk zijn alleen ga ik het nog makkelijker maken :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik hoop dat ik een leuk idee heb. en of het ook te maken is.

een progje waarmee je allerlei soorten filmpjes kan omzetten naar divx.

filmpje/demo ==> .avi (divx)

ik bedoel dus dan dat je allerlei filmpjes kan omzetten. van demo's van HL, CS en Q3 demo's tot quicktime, realplayer, digitale captures videocamera, mpg files en weet ik het allemaal. en dat omzetten dus in 1 druk op de knop.

in die divx zitten dan weer een standaard aantal waardes van Mooi kwali(high quality), internet kwali (normal quality). en desnoods als finishing touch en xtra waarmee het filmpje ingezipt wordt met grotes van bijv. 1Mb per file, dit moet natuurlijk instelbaar zijn.

dit bed8 ik me net ivm je dan leuk en makkelijk filmpjes eerst kan maken en dan makelijk kan omzetten zodat je het goed kan uploaden voor internet..

is dit mogelijk en is dit een leuk idee?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 00:53 schreef ReseTTim het volgende:
ik hoop dat ik een leuk idee heb. en of het ook te maken is.

een progje waarmee je allerlei soorten filmpjes kan omzetten naar divx.

filmpje/demo ==> .avi (divx)

ik bedoel dus dan dat je allerlei filmpjes kan omzetten. van demo's van HL, CS en Q3 demo's tot quicktime, realplayer, digitale captures videocamera, mpg files en weet ik het allemaal. en dat omzetten dus in 1 druk op de knop.

in die divx zitten dan weer een standaard aantal waardes van Mooi kwali(high quality), internet kwali (normal quality). en desnoods als finishing touch en xtra waarmee het filmpje ingezipt wordt met grotes van bijv. 1Mb per file, dit moet natuurlijk instelbaar zijn.

dit bed8 ik me net ivm je dan leuk en makkelijk filmpjes eerst kan maken en dan makelijk kan omzetten zodat je het goed kan uploaden voor internet..

is dit mogelijk en is dit een leuk idee?
Idee is leuk...alleen haalbaar daar zet ik echt behoorlijk grote vraagtekens bij..sorry!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 01:00

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik heb sinds kort een linux-routertje opgezet, werkt allemaal heel leuk, maar alleen werkt de de-zzzuspend van icq en de automagische flush van mijn koe niet meer omdat er nooit meer een actieve internetverbinding gemeld wordt door windows.

Ik gebruik fli4l en log handmatig in met de windows client imonc. Vervolgens geeft dat progje geeft keurig aan of/dat de router verbinding heeft. Het enige wat dus ontbreekt is het aan windows meedelen dat er nu een actieve inbelverbinding is. Kun je hier een progje voor maken? Wellicht gebruik makend van imonc of op een andere manier er achter zien te komen of er een actieve verbinding is.

Hoe gebeurt dit eigenlijk wanneer je met windows iNet shared, wanneer weet je dan of er een open verbinding is? Nooit geprobeerd met win, maar als je het erg algemeen kunt houden, zijn er volgens mij wel meer mensen voor die dit kunnen gebruiken.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• hufkes

hufkes

Een progje dat de laatste werkende versie - voor het dmv rechtzaken van de kpn ophouden moest - van Foon (2.8e geloof ik, zal ik thuis even tjekken) ook laat werken met de nieuwere cdfoongidsen + jaarlijkse update natuurlijk met de nieuwste cdfoongids.

Mocht je foon niet kennen, die kan zoeken in alle velden van de cdfoongids, dus ook op halve naam, naam in heel nederland en vooral op (deel van) telefoonnummer etc.

[edit] Wat ik bedoelde was dus foongrep. Via de site van de toenmalige makers (paracas) kwam ik op een site wat het vervolg zou moeten zijn, maarmee moet je dus een >300Mb bestand aanmaken en op je schijf laten staan, uncompressed. Ben ik niet zo'n voorstander van, je hebt toch niet voor niets zo'n cd.

Snap best als je wegens gerechtelijke angsten hier niet aan wilt beginnen, maar je zou wellicht eenmalig kunnen aantonen met een werkende beta dat je de boel ook nog direct uit de cdfoon cd database kunt uitlezen :)

Of anders een progje dat die >300Mb txt-file compressed en dan de compressed data kan doorzoeken op alle velden? Dan heb je in ieder geval niets van de PTT te vrezen, omdat je gewoon iemand zijn textbestandje gebruikt, gewoon lekker algemeen houden, dus compress de comma-seperated file (liefst natuurlijk gewoon met zip) en dan een progsel dat daar live doorheen kan zoeken.

---

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 19:44 schreef LuNaTiC het volgende:
een leuk MP3/MPG1/2/AVI cut tooltje.

Het aanbod wat er nu is vind ik zelf meestal maar irritant eigenlijk.

Gewoon mogelijkheden die je kunt inbouwen: hoeveel delen wil je, hoe grote delen wil je ze.

Ook kunnen aangeven waar je wil cutten, handig voor (S)VCD zodat je meerdere scenes achter mekaar kan maken.

Evt een merger erbij, om van meerdere mpg-tjes een grote te maken.
hmm voor mp3 moet je gewoon eens naar cool mp3 splitter kijken die werkt daarvoor perfect. avi/vcd etc heb ik het dus ff niet over :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 05:48 schreef hufkes het volgende:
Een progje dat de laatste werkende versie - voor het dmv rechtzaken van de kpn ophouden moest - van Foon (2.8e geloof ik, zal ik thuis even tjekken) ook laat werken met de nieuwere cdfoongidsen + jaarlijkse update natuurlijk met de nieuwste cdfoongids.

Mocht je foon niet kennen, die kan zoeken in alle velden van de cdfoongids, dus ook op halve naam, naam in heel nederland en vooral op (deel van) telefoonnummer etc.

[edit] Wat ik bedoelde was dus foongrep. Via de site van de toenmalige makers (paracas) kwam ik op een site wat het vervolg zou moeten zijn, maarmee moet je dus een >300Mb bestand aanmaken en op je schijf laten staan, uncompressed. Ben ik niet zo'n voorstander van, je hebt toch niet voor niets zo'n cd.

Snap best als je wegens gerechtelijke angsten hier niet aan wilt beginnen, maar je zou wellicht eenmalig kunnen aantonen met een werkende beta dat je de boel ook nog direct uit de cdfoon cd database kunt uitlezen :)

Of anders een progje dat die >300Mb txt-file compressed en dan de compressed data kan doorzoeken op alle velden? Dan heb je in ieder geval niets van de PTT te vrezen, omdat je gewoon iemand zijn textbestandje gebruikt, gewoon lekker algemeen houden, dus compress de comma-seperated file (liefst natuurlijk gewoon met zip) en dan een progsel dat daar live doorheen kan zoeken.
Als je goed zoekt...dan kom je er zo achter dat er wel degelijk zown proggie is voor de laatste versie!

• Dennahz
  • Laatst online: 20:48

Dennahz

Life feels like hell should.

eh hoe heet dat progje dat je je upload kan bepalen :?

Twitter

• hufkes

hufkes

Op maandag 27 mei 2002 08:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

Als je goed zoekt...dan kom je er zo achter dat er wel degelijk zown proggie is voor de laatste versie!
mmmm, heb wel een php-versie gevonden die ook met die grote txt-file moet werken op http://members.lycos.nl/xim/mps.php maar dat progje ben ik nog niet tegengekomen.
Misschien dat het zin heeft als ik mijn mail zodirect eens ga checken :? :+

---

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:55
xFTP download doet het niet ;( :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:30 schreef BrEeZeR het volgende:
eh hoe heet dat progje dat je je upload kan bepalen :?
Capper Research Edtion v2....standaard afgekapt op 0.1KB is echt een research versie om proof of concept te tonen en is terug te vinden op www.xcat-industries.com -> projects

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 08:38 schreef Tampie2000 het volgende:
xFTP download doet het niet ;( :(
Thanks! :)
Het euvel is verholpen...had een type gemaakt in de download locatie van de full version! excuses!

Verwijderd

dat wilden meer mensen:
http://www.student.math.uwaterloo.ca/~smhanov/alarm/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 09:37 schreef basbasbas het volgende:

[..]

dat wilden meer mensen:
http://www.student.math.uwaterloo.ca/~smhanov/alarm/index.html
Tja...leuk dingetje :) alleen ga ik toch door met mijn projectje :)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 09:38 schreef skunkah het volgende:

[..]

Tja...leuk dingetje :) alleen ga ik toch door met mijn projectje :)
Ga je gang, je maakt leuke dingen. Die post-it is erg handig. Wat mij alleen nog leuker lijkt, is als hij ook nog je post-it's voor die dag op slaat (automatisch?). Ik ben nogal een warhoofd (vandaar dat alarm :) ), dus het is erg handig als ik kan terugbladeren in aantekeningen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 09:43 schreef basbasbas het volgende:

[..]

Ga je gang, je maakt leuke dingen. Die post-it is erg handig. Wat mij alleen nog leuker lijkt, is als hij ook nog je post-it's voor die dag op slaat (automatisch?). Ik ben nogal een warhoofd (vandaar dat alarm :) ), dus het is erg handig als ik kan terugbladeren in aantekeningen.
Je kan toch terug bladeren...want hij slaat datum/tijd op...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:55
Op maandag 27 mei 2002 09:16 schreef skunkah het volgende:

[..]

Thanks! :)
Het euvel is verholpen...had een type gemaakt in de download locatie van de full version! excuses!
nu krijg ik een zip-error bij extract of install :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 09:45 schreef skunkah het volgende:

[..]

Je kan toch terug bladeren...want hij slaat datum/tijd op...
sorry :), ik zie het

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

en dan nog uitbreiden met een optie om winamp na een bepaald aantal minuten af te sluiten.
De bestaande plugins van winamp die zoiets doen kunnen het alleen maar aan het einde van een nummer of het einde van de playlist, maar als je streaming radio zit te luisteren, dan heb je daar ook niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 09:46 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

nu krijg ik een zip-error bij extract of install :(
Er is een verse 'data-stream' (FTP upload) zijn weg aan het vinden naar mijn FTP-server :)
[update]
xFTP Full is opnieuw geupload...en ik krijg zelf geen errors...please re-downloaden :)
[/update]

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik krijg de volgende error bij Xftp:

Run-time error '76'
Path not found

En ja ik heb hem in de default dir geïnstalleerd (C:\program files\xFTP)

enig idee wat dit kan zijn? De error doet zich voor als ik in de setup alle gegevens heb ingevoerd en wil opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 10:35 schreef Dries Arnolds het volgende:
Ik krijg de volgende error bij Xftp:

Run-time error '76'
Path not found

En ja ik heb hem in de default dir geïnstalleerd (C:\program files\xFTP)

enig idee wat dit kan zijn? De error doet zich voor als ik in de setup alle gegevens heb ingevoerd en wil opslaan.
Merkwaardig...download anders even de kleine versie van 9KB zonder extra rotzooi erbij...en pak het uit in C:\program files\xFTP .
Ik zal proberen Chaozz tepakken te krijgen over dit probleem..hij is de programmeur van xFTP en hij kan je dus meer vertellen denk ik!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 10:01 schreef Ronald__ het volgende:

[..]

en dan nog uitbreiden met een optie om winamp na een bepaald aantal minuten af te sluiten.
De bestaande plugins van winamp die zoiets doen kunnen het alleen maar aan het einde van een nummer of het einde van de playlist, maar als je streaming radio zit te luisteren, dan heb je daar ook niets aan.
Zal kijken wat ik in me applicatie inbouw!

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 08:26

ICW

Ik gebruik zelf veel bpm studio op mijn pc, maar ik zou het een stuk makkelijker vinden als je hem met 2 muizen zou kunnen besturen. HINT progsel wat ervoor zorgt dat ik 2 muis aanwijzers heb in windows (2 muizen op pc aangesloten en 2 muis aanwijzers op scherm, afzonderlijk van elkaar te gebruiken)

The one, the only, the original ICW

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 13:31 schreef ICW het volgende:
Ik gebruik zelf veel bpm studio op mijn pc, maar ik zou het een stuk makkelijker vinden als je hem met 2 muizen zou kunnen besturen. HINT progsel wat ervoor zorgt dat ik 2 muis aanwijzers heb in windows (2 muizen op pc aangesloten en 2 muis aanwijzers op scherm, afzonderlijk van elkaar te gebruiken)
Tja...dit is al eerdergevraagt en ik denk dat het voor ons onmogenlijk is om te maken!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 27 mei 2002 11:04 schreef skunkah het volgende:
Merkwaardig...download anders even de kleine versie van 9KB zonder extra rotzooi erbij...en pak het uit in C:\program files\xFTP .
Ik zal proberen Chaozz tepakken te krijgen over dit probleem..hij is de programmeur van xFTP en hij kan je dus meer vertellen denk ik!
Hee, die files van die kleine versie hebben heel andere groottes. Hoe kan dat? Is dat een oudere versie ofzo?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 12:04
Is het gemakkelijk om een progje als Kazaa te maken? Wat goed is van Kazaa is dat je van meerdere mensen tegelijkertijd eendezelfde bestand kunt downloaden. Helaas is het zo dat iemand de volledige file moet bezitten.

Wanneer een geshared file in stukken wordt gehakt en deze stukken apart te sharen is, gaat het downloaden van bestanden veel sneller.

Daarnaast moet er natuurlijk geen vaste server nodig zijn.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48
ik heb het eerste topic door gelezen maar deze nog niet helemaal. Maar ik verwacht dat mijn vraag (:D) zeker niet gevraagd zal worden en ook nog niet gevraagd is :)

Het gaat hier om een beurs monitor, ik weet niet of er iemand bekend is met RTLz op RTL5 maar daar heb je onderin dus een beurs monitor met het laatste nieuws en de huidige koersen. Hardstikke interessant voor mensen die aandeeltjes hebben/willen/van af willen :D

Nou wou ik dus zo`n monitor maar niet als een extern programma`tje en ook niet als active desktop omdat ik daar toch nooit tegen aan kijk.

Nou was mijn vraag dus of het mogelijk was voor jullie om dit te implementeren in Internet Explorer als een plugin. Als mensen denken een wattus?? Hier een voorbeeld:

http://members.home.nl/frosty/ticker.html

duurt wel even voordat er wat komt hoor...

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 20:04 schreef Zorg het volgende:
ik heb het eerste topic door gelezen maar deze nog niet helemaal. Maar ik verwacht dat mijn vraag (:D) zeker niet gevraagd zal worden en ook nog niet gevraagd is :)

Het gaat hier om een beurs monitor, ik weet niet of er iemand bekend is met RTLz op RTL5 maar daar heb je onderin dus een beurs monitor met het laatste nieuws en de huidige koersen. Hardstikke interessant voor mensen die aandeeltjes hebben/willen/van af willen :D

Nou wou ik dus zo`n monitor maar niet als een extern programma`tje en ook niet als active desktop omdat ik daar toch nooit tegen aan kijk.

Nou was mijn vraag dus of het mogelijk was voor jullie om dit te implementeren in Internet Explorer als een plugin. Als mensen denken een wattus?? Hier een voorbeeld:

Je bent idd de eerste met dit idee...maar wel een enorm goed en leuk idee moet ik zeggen!
Hoe ik het precies ga maken weet ik nog niet maar ik kan je wel zeggen dat ik er mee aan de slag ga!

• Zorg
sweeet :) dank je man!!

ik bedoel ik kijk nu altijd rtl5 ervoor, maar het nieuws herhaald zich steeds en dat vind ik een beetje irritant (kijk maar eens 10x achter elkaar het nieuws :))

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:04 schreef Zorg het volgende:
Hier een voorbeeld:

code:
1
D:\j2sdk14\bin>appletviewer http://members.home.nl/frosty/ticker.html

werkt perfect! |:(

• Zorg
Op maandag 27 mei 2002 20:47 schreef tk het volgende:

[..]
code:
1
D:\j2sdk14\bin>appletviewer http://members.home.nl/frosty/ticker.html

werkt perfect! |:(
:? wat bedoel je? ik kan je even niet meer volgen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 20:49 schreef Zorg het volgende:

[..]

:? wat bedoel je? ik kan je even niet meer volgen
Hij bedoeld dat je dat applet in je applet viewer kan bekijken...technisch gezegt dan :P

• Zorg
kan je dan ook bepalen hoe snel die loopt? want hij loopt wel redelijk langzaam :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:24 schreef Zorg het volgende:
kan je dan ook bepalen hoe snel die loopt? want hij loopt wel redelijk langzaam :D
Zal me best voor je doen!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Release van xCAT - Digital Post-It
Te downloaden op: http://www.xcat-industries.com -> software

Changes:
-Listbox waar alle post-it's in stonden veranderd in een combo/dropdownbox.

-Resize support, je kan het scherm nu van grote veranderen, je tekst veld veranderd mee waardoor je nu ook complete A4'tjes kan typen...grote van je scherm wordt opgeslagen, zodat de grote van je venster bij de volgende start van het programma nog precies het zelf is als toen je het afsloot.

ToDo:
-Notes saven en openen naar en van file.

Iemand andere sugesstief over wat er nog in moet/kan zeg het me hier :)

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 18:59
Iemand gaf me het advies om mijn probleem hier even te posten. Ik vroeg namelijk het volgende:

Weet iemand of het mogelijk is om de insertknop aan het ledje van de scroll-lock te mappen? De scroll lock gebruik ik namelijk toch nooit, evenals de insert-toets, maar die druk nog wel eens per ongeluk in. Dan zou het wel handig zijn als er opeens een ledje ging oplichten, wanneer ik die toets per ongeluk heb ingedrukt.

Hier is de topic te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 22:39 schreef Dr.Boktor het volgende:
Iemand gaf me het advies om mijn probleem hier even te posten. Ik vroeg namelijk het volgende:

Weet iemand of het mogelijk is om de insertknop aan het ledje van de scroll-lock te mappen? De scroll lock gebruik ik namelijk toch nooit, evenals de insert-toets, maar die druk nog wel eens per ongeluk in. Dan zou het wel handig zijn als er opeens een ledje ging oplichten, wanneer ik die toets per ongeluk heb ingedrukt.

Hier is de topic te vinden.
Mmmzz maar wat jij dus wilt is dat je scrolllock ook aangaat zodra je INSERT aangaat.
Zou het geen beter idee zijn om een proggie te maken die zodra insert aangaat hem weer uitzet >:)

Verwijderd

Ik heb nog wel een request, moet je deze even lezen:
[topic=507705/1/50]

• Dutch_guy
  • Laatst online: 07-07 09:11

Dutch_guy

WYSIWYG

Op zondag 26 mei 2002 21:08 schreef Nielsman het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een PHP pagina en zou die graag op CD willen kunnen zetten, zodat je het bv. aan mensen kan laten zien zonder Inet verbinding of bv. op je laptop kan zetten... Ik snap dat je dan natuurlijk niet de functionaliteit meer hebt van het dynamische PHP, maar is het niet mogelijk op een gehele site soort van te indexen en deze weg te schrijven op HD, zodat het vervolgens weer op CD gezet kan worden.... Zie ik ook nog wel commercieel succes in, want bedrijven kunnen dan bv. hun site op CD zetten en zo via mail distribueren, zijn veel lagere kosten dan folder/catalogus! Volgens mij bestaat er nog niet zo'n proggie, toch?

Dit zie ik ook wel zitten :)

Pay peanuts get monkeys !

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 18:59
Mmmzz maar wat jij dus wilt is dat je scrolllock ook aangaat zodra je INSERT aangaat.
Zou het geen beter idee zijn om een proggie te maken die zodra insert aangaat hem weer uitzet >:)
Nee, dat is geen beter idee, want in een heel uitzonderlijk geval is zoiets misschien wel eens gewenst, dus dan wil je niet eerst het programmaatje moeten stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 00:23 schreef Jorrit het volgende:
Ik heb nog wel een request, moet je deze even lezen:
[topic=507705/1/50]
Is wel een goed idee maar daar is mailwasher toch al voor?!

Verwijderd

Topicstarter
Update mbt Bandwith Limitatie tool
Ik heb in een uurtje of 2 even een gebrekkige Socks4 proxy in elkaar geknutseld (gebrekkig want kan nog geen BINDs aan).
Wat heeft dit nou te maken met de bandwith limitatie tool 'capper' nou dat dit een gedeelte ervan is want je kan bandbreedte alleen op een simpele wijze limiteren dmv een proxy...en die heb ik dus zojuist even gemaakt..alleen nu nog even de BIND requests...want die heb je nodig om te FTP-en!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Skunkah: ik ben zelf ook op zoek naar een tool voor bandbreedte begrenzing, en wel op de volgende manier:

Op mijn gateway heb ik Winroute draaien, met DHCP aan, dit wordt gedeeld over een utp netwerk en binnenkort ook een wireless netwerk. Nu is mijn vraag, zou jij het voor mekaar krijgen om de traffic naar een bepaald ip te begrenzen? Het zij met een plugin in Winroute (acht ik niet mogelijk), maar meer een begrenzer die windows zelf er toe dwingt bv 512/128 kbit max. te verzenden/ontvangen naar elk ip (zo mogelijk apart instelbaar). Dit om een effectievere bandbreedte-verdeling te creeren. In principe geschikt voor systemen als 2k/xp, 98 support zou daarbij ook leuk zijn.

Btw: als iemand al een dergelijke tool weet mag ie dat natuurlijk ook ff melden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 01:03 schreef caesartje het volgende:
Skunkah: ik ben zelf ook op zoek naar een tool voor bandbreedte begrenzing, en wel op de volgende manier:

Op mijn gateway heb ik Winroute draaien, met DHCP aan, dit wordt gedeeld over een utp netwerk en binnenkort ook een wireless netwerk. Nu is mijn vraag, zou jij het voor mekaar krijgen om de traffic naar een bepaald ip te begrenzen? Het zij met een plugin in Winroute (acht ik niet mogelijk), maar meer een begrenzer die windows zelf er toe dwingt bv 512/128 kbit max. te verzenden/ontvangen naar elk ip (zo mogelijk apart instelbaar). Dit om een effectievere bandbreedte-verdeling te creeren. In principe geschikt voor systemen als 2k/xp, 98 support zou daarbij ook leuk zijn.

Btw: als iemand al een dergelijke tool weet mag ie dat natuurlijk ook ff melden ;)
Ik ben dus met zoiets bezig...het geheel gaat werken als een socks proxy (v4 momenteel) en je kan dan instellen per poort, ip ..ect..ect.. maar daar werk ik dus nog aan!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op dinsdag 28 mei 2002 01:03 schreef caesartje het volgende:

jah dit wou ik ook al vragen dat we gewoon kunnen instellen van elke computer op het netwerk dat bv pc volledige bantwich kan gebruiken en computer 2 maar met 20 kb kan downloaden en 5 kb kan uploaden en computer 3 weer anders enz..

• rvanlooijen
Op dinsdag 28 mei 2002 01:07 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik ben dus met zoiets bezig...het geheel gaat werken als een socks proxy (v4 momenteel) en je kan dan instellen per poort, ip ..ect..ect.. maar daar werk ik dus nog aan!
Beste man, aan jouw heb ik wat :D Excuses voor m'n loze vraag, heb je enig idee wanneer we de eerste samples met dergelijke functionaliteit (al dan niet (gedeeltelijk) werkend) verwachten? Limit the damn bandwith zegt me niet zo veel op dit moment ;) Nogmaals m'n excuses als je al een linkje gepost heb, zal deze en topic 1 nog wel es goed doorlezen, is beetje veel ;)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

misschien compleet onmogelijk maarja:

ben opzoek naar een tooltje die je netwerk scant en aan de hand daarvan (dmv input van user ook) automatisch firewall regels maakt.

voorbeeldje : ik geef aan in progje dat alle pc's msn, ICQ, netmeeting willen gebruiken. Progje maakt automatisch de goede regels voor de firewall, en die hoeven we dan alleen nog maar even in de adsl router te zetten dmv de http beheersoftware die er in de router zit. (bij mij iig)

Zo ook voor (pasv)ftp en andere software die door me router in de war wordt geschopt :)

just food for thought

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• rvanlooijen
Verder moet ik zeggen dat een Socks proxy leuk is, en ik wil je ook zeker niet ontmoedigen ;) maar er is 1 probleempje mee, het is uit te schakelen, gevolg: je iritante broertje zit alsnog sneaky AL je bandbreedte zit op te zuipen over je gateway ;).

Een leuke feature zou overigens zijn: datalimiet per periode instelbaar, ook handig als je een provider met datalimiet heb wat je wil verdelen onder het gezin bv.

Niets eisend bedoeld, ben gewoon mee aan 't denken ;) Als je een tool zou ontwikkelen wat al die problemen oplost en features bevat zou die wel eens Zeer populair kunnen worden.

Uitbreidingen in de toekomst zouden kunnen zijn,
- een "echte" gateway met NAT omzetting integreren,
- DHCP server
- http/ftp/etc proxy server
- pop3/smtp server
- webbased mailserver
- http server
- ftp server
- DNS server
- webbased management

Hangt er natuurlijk vanaf hoe veel tijd je er in wilt gaan steken ;) In principe zou ik al erg blij zijn met die "snelheidsbegrenzer" ;) (dataflow max. per periode is een pre, denk dan aan automagische block van mac/ip tot einde <instelbare periode>.

Suc6 !!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 01:23 schreef caesartje het volgende:
Verder moet ik zeggen dat een Socks proxy leuk is, en ik wil je ook zeker niet ontmoedigen ;) maar er is 1 probleempje mee, het is uit te schakelen, gevolg: je iritante broertje zit alsnog sneaky AL je bandbreedte zit op te zuipen over je gateway ;).

Een leuke feature zou overigens zijn: datalimiet per periode instelbaar, ook handig als je een provider met datalimiet heb wat je wil verdelen onder het gezin bv.

Niets eisend bedoeld, ben gewoon mee aan 't denken ;) Als je een tool zou ontwikkelen wat al die problemen oplost en features bevat zou die wel eens Zeer populair kunnen worden.

Uitbreidingen in de toekomst zouden kunnen zijn,
- een "echte" gateway met NAT omzetting integreren,
- DHCP server
- http/ftp/etc proxy server
- pop3/smtp server
- webbased mailserver
- http server
- ftp server
- DNS server
- webbased management

Hangt er natuurlijk vanaf hoe veel tijd je er in wilt gaan steken ;) In principe zou ik al erg blij zijn met die "snelheidsbegrenzer" ;) (dataflow max. per periode is een pre, denk dan aan automagische block van mac/ip tot einde <instelbare periode>.

Suc6 !!
Ja...in eerste instantie wilde ik NAT voor deze tool gaan gebruiken maar aangezien ik in VB werk is dat helaas niet mogenlijk...omdat NAT zich namelijk op 'netwerk' niveau in het OSI model zit en ik met winsock op 'applicatie' niveau werk...daarom dus ook de socks implementatie!

• hufkes

hufkes

Op maandag 27 mei 2002 21:49 schreef skunkah het volgende:
Nieuwe Release van xCAT - Digital Post-It
Iemand andere sugesstief over wat er nog in moet/kan zeg het me hier :)
Tja, graag een optie met precies omgekeerde volgorde sorteren als nu, dus laatst toegevoegde note bovenaan.

Ook graag direct de nieuw ge-adde note selecteren en de cursor in invoerveld plaatsen ipv zoals nu add, opzoeken, (onderaan, dus lastig bij meerdere notes) klikken op datum/tijd, klikken op invoerveld.

Icon graag zo'n 10% a 30% kleiner, is iets buiten-proportioneel in vergelijk met de overige icons. Iets minder fel zou ook fijn zijn, dit rood doet bijna pijn aan de tere vierkante oogjes ;)

Enkele klik op het icon om het progje te openen, evt in te stellen.

Een soort back-up bestand, of eigenlijk een history, dus iets waardoor je achteraf nog een berichtje dat je gewist hebt kunt terugvinden.
Bijvoorbeeld: Note "berichtje" deleted at 05/28/02 01:28

Kleurverschil in de note-pulldown list mogelijk maken opdat je een soort prioriteitsberichtje rood/blauw kunt maken.

OK, hoop tips & wensen, maar wel een mooi progseltje zo snel in elkaar gedraaid! Complimenten :+

[edit]Oh trouwens, je link naar de oude versie van notes wijst ook naar notes2.zip ipv notes1.zip. Wellicht ook fijn om de bestandsnamen consistent te houden met de naam van het progsel en het huidige versienummer, dus bijv. xCat_Digital_PostIt_1.10.zip

---

Verwijderd

wel leuk en aardig alleen eehm msn file send doet t nie!

Ik heb de read me gelezen psies gedaan zoals het er stond en ik krijg deze fout

No File Selected The program wil now exit

en als ik het via Shell Kopieren naar doe deze fout

Runtime Error 430
Class Does Not Support Automation or does not suppord extended interface

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 01:30 schreef hufkes het volgende:

[..]

Tja, graag een optie met precies omgekeerde volgorde sorteren als nu, dus laatst toegevoegde note bovenaan.

Ook graag direct de nieuw ge-adde note selecteren en de cursor in invoerveld plaatsen ipv zoals nu add, opzoeken, (onderaan, dus lastig bij meerdere notes) klikken op datum/tijd, klikken op invoerveld.

Icon graag zo'n 10% a 30% kleiner, is iets buiten-proportioneel in vergelijk met de overige icons. Iets minder fel zou ook fijn zijn, dit rood doet bijna pijn aan de tere vierkante oogjes ;)

Enkele klik op het icon om het progje te openen, evt in te stellen.

Een soort back-up bestand, of eigenlijk een history, dus iets waardoor je achteraf nog een berichtje dat je gewist hebt kunt terugvinden.
Bijvoorbeeld: Note "berichtje" deleted at 05/28/02 01:28

Kleurverschil in de note-pulldown list mogelijk maken opdat je een soort prioriteitsberichtje rood/blauw kunt maken.

OK, hoop tips & wensen, maar wel een mooi progseltje zo snel in elkaar gedraaid! Complimenten :+

[edit]Oh trouwens, je link naar de oude versie van notes wijst ook naar notes2.zip ipv notes1.zip. Wellicht ook fijn om de bestandsnamen consistent te houden met de naam van het progsel en het huidige versienummer, dus bijv. xCat_Digital_PostIt_1.10.zip
Ik heb een aantal wijzingen doorgevoerd die jij had aangevraagt, het betreft het volgende:
• Sorting van Notes gaan nu van Nieuwste naar Oudste.
• Indien er een nieuwe note wordt toegevoegd, wordt deze automatisch geselecteerd en de actieve note en de cursor wordt in het tekst veld geplaatst.
• Code iets geoptimaliseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 01:37 schreef Vegeta het volgende:
wel leuk en aardig alleen eehm msn file send doet t nie!

Ik heb de read me gelezen psies gedaan zoals het er stond en ik krijg deze fout

No File Selected The program wil now exit

en als ik het via Shell Kopieren naar doe deze fout

Runtime Error 430
Class Does Not Support Automation or does not suppord extended interface
Uiterst merkwaardig....welke versie van MSN gebruik je en welk windows OS.

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer verder geklooit met me socks4-servertje..FTP wil niet zo goed werken op een of andere manier krijg ik een bufferoverflow als ik met hoge poorten werk.
Als ik bv 245 * 256 doe krijg ik een bufferoverflow..iemand een idee hoe dit komt...ik gebruik btw gewoon Long's!

• hufkes

hufkes

Op dinsdag 28 mei 2002 01:54 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik heb een aantal wijzingen doorgevoerd die jij had aangevraagt, het betreft het volgende:
• Sorting van Notes gaan nu van Nieuwste naar Oudste.
• Indien er een nieuwe note wordt toegevoegd, wordt deze automatisch geselecteerd en de actieve note en de cursor wordt in het tekst veld geplaatst.
• Code iets geoptimaliseerd.
Super, het enige nu is dat wanneer je een note delete, dan schrijft hij de standaard tekst
Please select a note to view or edit in the above list box.
over de nieuw geselecteerde (==laatst aangemaakte) note heen, en die inhoud is dan dus pleite :'(

---

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 03:30 schreef hufkes het volgende:

[..]

Super, het enige nu is dat wanneer je een note delete, dan schrijft hij de standaard tekst
[..]

over de nieuw geselecteerde (==laatst aangemaakte) note heen, en die inhoud is dan dus pleite :'(
Dit probleem is nu opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Bandwith Limitie Release met SOCKS4 PROXY!
Ja eindelijk is ie er de xCAT bandwidth limitatie applicatie met SOCKS4 PROXY en instelbare upload/download limieten.

Te downloaden op http://www.xcat-industries.com -> software
of http://www.xcat-industries.com -> projects

• rvanlooijen
Op dinsdag 28 mei 2002 11:19 schreef skunkah het volgende:
Nieuwe Bandwith Limitie Release met SOCKS4 PROXY!
Ja eindelijk is ie er de xCAT bandwidth limitatie applicatie met SOCKS4 PROXY en instelbare upload/download limieten.

Te downloaden op http://www.xcat-industries.com -> software
of http://www.xcat-industries.com -> projects
ziet er leuk uit, maar een functie om totale bandbreedte (alle poorten dus) te begrenzen per ip adres mis ik nog.

Wat ik bedoel (zie m'n eerste verhaal hier) is dat zo'n tool gebruikt zou kunnen worden om voor elke user de bandbreedte te begrenzen op een gateway (welke bv winroute draait). Stel ik heb een Cistron 8 mbit lijn, heb 8 users, en wil dat elke user 1 mbit bandbreedte Max. krijgt....

Snap je wat ik bedoel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 14:00 schreef caesartje het volgende:

[..]

ziet er leuk uit, maar een functie om totale bandbreedte (alle poorten dus) te begrenzen per ip adres mis ik nog.

Wat ik bedoel (zie m'n eerste verhaal hier) is dat zo'n tool gebruikt zou kunnen worden om voor elke user de bandbreedte te begrenzen op een gateway (welke bv winroute draait). Stel ik heb een Cistron 8 mbit lijn, heb 8 users, en wil dat elke user 1 mbit bandbreedte Max. krijgt....

Snap je wat ik bedoel? :)
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld...en wat jij wilt is mijn bedoeling ook enkel is het zo dat ik de applicatie modulair opbouw en nu heb ik er dus een SOCKS4 server in gerammeld...wat jij wilt komt er ook nog aan alleen alles kost tijd...zelfs voor mij :P

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik krijg xFTP niet werkend.
Ik gebruik XP en heb de full version gedownload.
Als ik xFTp opstart geeft tie deze error: "fout, het opgeven INI bestand kan niet worden gevonden: quicknet.xpf"
Dan klik ik ok.
Dan kom ik bij dat settings venster en dan vul ik alles in en dan komt tie met deze error: " Run-time error 76 Path not found "

Iemand een idee wat ik fout doe :?

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 23:24
Op dinsdag 28 mei 2002 16:27 schreef GUBO het volgende:
Ik krijg xFTP niet werkend.
Ik gebruik XP en heb de full version gedownload.
Als ik xFTp opstart geeft tie deze error: "fout, het opgeven INI bestand kan niet worden gevonden: quicknet.xpf"
Dan klik ik ok.
Dan kom ik bij dat settings venster en dan vul ik alles in en dan komt tie met deze error: " Run-time error 76 Path not found "

Iemand een idee wat ik fout doe :?
Ik gooi er nog een schepje bovenop. Als ik wil zoeken in een explorer pagina komt hij moet de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
Er is een fout in dit dialoogvenster opgetreden.

Fout: 35
Incompatibele versie van het RPC-stub-programma.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft weer een nieuw progsel gemaakt...namelijk xCAT - Mail Deleter.
Hiermee kun je simpel, efficient en veilig virus en spam mailtjes van je POP3 account verwijderen...en daarna kun je weer normaal zonder gevaar in je outlook inloggen als je virus mailtjes binnen had gekregen..want deze heb je namelijk met xCAT - Mail Deleter verwijderd.

Te downloaden op:
http://www.xcat-industries.com -> Software

Verwijderd

Topicstarter
Software op aanvraag klaar
In dit topic was er gevraagt om een programma die het Numlock LEDje laat branden indien 'Insert' aanstaat.
Ik heb nu een programmaatje gemaakt dat Numlock actieveert als Insert actief wordt (waardoor het LEDje van numlock ook gaat branden). En zodra Insert weer uitgaat gaat numlock ook weer uit.
Programmatje neemt plaats in de tray..dus geen extra venster op je taakbalk.

Te downloaden op:
http://www.xcat-industries.com/numins.zip

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:58 schreef Dries Arnolds het volgende:

[..]

Hee, die files van die kleine versie hebben heel andere groottes. Hoe kan dat? Is dat een oudere versie ofzo?
Zover ik weet zit er geen versie verschil tussen.
De grote van de Installer (Full version) in vergelijking tot de lite versie (zonder installer) heeft enkel te maken met het feit dat er allerlij windows bestanden bij zijn gepropt..als winsock, microsoft internet transfer controls..ed..ed..

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
Skunkah is echt een progsel machine als ik t zo zie :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 21:31 schreef Syndicate het volgende:
Skunkah is echt een progsel machine als ik t zo zie :P
LOL :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu te denken om eens een keertje spelletje te maken...fruit automaat lijkt me wel leuk of in normaal nederlands een GOKKAST :P!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 23:24
Skunkah, hoe staat het eigenlijk met mijn registry progsel voor mijn keyboard? :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 21:37 schreef Japie_17 het volgende:
Skunkah, hoe staat het eigenlijk met mijn registry progsel voor mijn keyboard? :)
Alles op zijn tijd...ben echt enorm druk....will take some time...!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste