Ik heb wel een ideetje:Op dinsdag 04 juni 2002 16:07 schreef skunkah het volgende:
Niemand meer goede ideeen?!
Ik zou het wel handig vinden als ik een programma had waarbij ik me looptijden goed bij kan houden. En eventueel routes aan kan leggen.
Dus even samengevat:
-Ik het het dan over hardlopen (Athletiek), ik vul nu telkens in kladblok in wat me tijden zijn met hardlopen.
Zoals de tijd, snelheid, aantal km, etc.
En ik heb verschillende routes wat ik loop en ik haal van internet www.route.nl jpeg's af van de routes die ik loop. En die bewerk ik dan en print ik uit.
Het idee zou dan kunnen zijn, een programma waarbij je je tijden in kan vullen,aantal km (andersom kan ook), dat deze het automatisch uitrekend en bijhoud van wat je gelopen heb.
Ook zou het handig zijn als je verschillende routes kan bijhouden. Dus gewoon jpeg's kan invoegen en dit als een "route" kan bestempelen en deze route een naam of nummer kan geven.
----
Nog meer in detail:
Ik ga een route lopen (3,3 km). Ik heb voor mezelf precies deze afstand berekend der middel van kaarten enzo. (dit print ik ook uit en bestempel ik als route). Idee zou dus kunnen zijn dat je kaarten (jpegs) kan invoegen en deze als route kan bestempelen.
Als ik gelopen heb zou ik graag de datum willen invullen (of automatisch, naarnaast me tijd, afstand). Hiermee zou die de gemiddelde km/u moeten bereken. Ook zou ik graag eventueel hierbij tekst willen opslaan. Als ik bijvoorbeeld met bare omstandigheden heb gelopen wil ik dat erbij zetten, zodat ik een "excuus" heb voor me slechte tijd
Ik wil ook overzichten kunnen opvragen en kunnen filteren op datum/ afstand (aantal meter). Als je namelijk 4 keer per week loopt word het anders onoverzichtelijk. Bij de resultaten van het overzicht moet ik gewoon op die "hyperlink" kunnen klikken en dan de details ervan kunnen lezen. En uiteraard hierin weer een linkje naar de route.
De route moet apart ingevoerd kunnen worden. Dus als ik een route erinzet (jpeg's niet verplicht) en deze noem ik "Route 1, 2500 meter"). Moet ik als ik gelopen heb deze route uit kunnen kiezen uit een dropdown-listbox.
Ik hoop dat de basis van wat ik wil een beetje duidelijk is, of meer de kleine case die ik gegeven heb. Hehehe... Ik zou het hartsikke tof vinden als je zoiets zou kunnen maken. Zelf kan ik ook wel programmeren, maar nog niet zo goed...
BF1: Don-Panio
is handig met branden op cd (mja je kan het ook luiheid noemen ,maarja
Verwijderd
Een programmaatje dat jou eigen backup van je DVD
Stel ik heb Forrest gump gebackupped en ik gaf deze de naam FG dat ik dan rechtklik en dan zeg "brand" en dan komt er een tijdje later een cd uit met forrest gump en naam FG uit. Of wilde je nog steeds tussendoortjes?
Niet op msn en niet in dit topic ben ik bangOp dinsdag 04 juni 2002 17:36 schreef Predator_NL het volgende:
Waar is de software meneer heen ?
Op donderdag 30 mei 2002 22:36 schreef guillaume het volgende:
Hier is iets dat heel veel MiniDisc fans blij zou maken, naar mijn mening. Er is niets zo vervelend als steeds maar weer die verrekte track marks toevoegen of ze laten toevoegen door de MD recorder dmv een 3 sec durende pauze. Voor de mensen met een SB Live!/Audigy onder ons (=veel) is het theoretisch mogelijk om een Winamp plugin te maken die na elk liedje heel kort de digital out uitzet. Zodoende wordt er een track mark gezet en doordat de pause erg kort kan is het onhoorbaar.
Of het met de standaard Audigy/Live drivers kan betwijfel ik, maar met de alternatieve van http://www.kxproject.spb.ru/ kan het zéker wel!
Ook een erg vlotte reactie na 5 dagenOp dinsdag 04 juni 2002 18:08 schreef guillaume het volgende:
INTERESSANT HOOR:
[..]
Ik had hier tochal op gereageerd...dat het niet mogenlijk is een winamp plugin te maken in VB.Op dinsdag 04 juni 2002 18:08 schreef guillaume het volgende:
INTERESSANT HOOR:
[..]
Das wel te doenOp dinsdag 04 juni 2002 18:18 schreef Device het volgende:
Een manier om door middel van een snelkoppeling Active Desktop aan en uit te zetten.
- Een programma dat andere programma's kan starten als je windows verlaat (dus bijvoorbeeld een batchbestandje dat een backup uitvoert oid), evt met muismacro.
- Een screensaver die een programma kan starten na X minuten, eventueel met voorkeuren (bijv maar 1 keer per dag defrag) en met muismacro (klikken ed worden gesimuleerd)
- Een programma dat als de computer 10 minuten niks doet, de computer helemaal netjes uitschakeld...dus niet standby oid. (in oa XP)
Sorry, totaal niet gezien. Aardig chaotisch draadjeOp dinsdag 04 juni 2002 18:13 schreef skunkah het volgende:
[..]
Ik had hier tochal op gereageerd...dat het niet mogenlijk is een winamp plugin te maken in VB.
Human Bobby
Verwijderd
das toch irri .. dan moet je hem weer helemaal opstartenEen programma dat als de computer 10 minuten niks doet, de computer helemaal netjes uitschakeld...dus niet standby oid. (in oa XP)
/edit
je hebt mail!
/edit 2 wil het wat lukken met trillian mass message sender, is het haalbaar?
verder erg goed wat je hier doet voor de medetweakers ga zo door!
And this !! Is to go even further beyond!!!
razorlame ondersteund iig prioriteit van Lame.exe. en je kan zelf switches meegeven en/of zeggen dat alleen jouw switches gebruikt moeten worden. als je dit niet bedoelt sorry, anders probeer het eensOp dinsdag 04 juni 2002 19:06 schreef guillaume het volgende:
Nog een dan: een simpele Lame.exe frontend met --nogap/--nogapout ondersteuning en instellen van prioriteit Lame.exe. Geen van de frontends ondersteunen deze twee handige functies beiden... Voor switches hoeft er alleen maar een tekstvakje te zijn.
Human Bobby
Het probleem bij de switches --nogap en --nogapout is dat álle bestanden ín volgorde in 1 commando-regel van Lame moeten komen te staan. (Lang) voorbeeld:Op dinsdag 04 juni 2002 20:05 schreef Justice het volgende:
[..]
razorlame ondersteund iig prioriteit van Lame.exe. en je kan zelf switches meegeven en/of zeggen dat alleen jouw switches gebruikt moeten worden. als je dit niet bedoelt sorry, anders probeer het eens
1
2
| win2dos W2L.bat lame --alt-preset standard --nogap "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\01 Free.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\02 rain down on me.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\03 dead end.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\04 so glad you made it.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\05 let it be.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\06 mother.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\07 stompin' at ronnie's.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\08 hold on to the world.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\09 crazy warnings.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\10 our hearts will beat as one.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\11 alone.wav" "F:\-=[Music]=-\MP3Make\Kane - So Glad You Made It\12 what if.wav" --nogapout "F:\-=[Music]=-\Kane (mp3Gained 90,0dB)\So Glad You Made It" |
Dus:
1
| Lame.exe --nogap (--alt-preset standard) "file1.wav" "file2.wav" (etc.) --nogapout "f:\output" |
Dit wordt niet ondersteund door frontends als RazorLame. WinLame ondersteunt het wel, maar ik moet
helemaal mee eens, dat zou verrekte handig zijnOp zondag 26 mei 2002 17:21 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel knap als dat hem lukt. Handiger lijkt me om gewoon dat stukje grammatica te leren.
Maar nu je het toch over spelling hebt; Ik weet niet of er zoiets is, en of dat wel eens een beetje te doen is, namelijk een spellingscontrole die LOS van een tekstverwerker staat.
Een die je in je systray gewoon kunt minimaliseren, en als ik hier op dit venster klik waar ik nu dit bericht invoer dat hij dan de spelling controleert. Dus op zo'n manier dat je dat in verschillende tekstvelden kunt doen, dus ook in ICQ, e-mail etc.
Verwijderd
Ik wil niet flamen hoor, maar volgens mij heeft die SkunkAh een beetje hoogheidswaanzin ofzo... =16 jaar = CEO van X-cat Industries.
Ok ja, vanaf vandaag ben ik CEO van D-Weaver Corp.
[/off topic]
Voor de rest toegegeven, je heb erg leuke programmatjes, compact en stabiel (meestal), respect 4 that...
16???? .... 18 jaarOp dinsdag 04 juni 2002 20:38 schreef D-weaver het volgende:
[off topic]
Ik wil niet flamen hoor, maar volgens mij heeft die SkunkAh een beetje hoogheidswaanzin ofzo... =16 jaar = CEO van X-cat Industries.
Ok ja, vanaf vandaag ben ik CEO van D-Weaver Corp.Alsof het zo'n megabedrijf is ofzo
[/off topic]
Voor de rest toegegeven, je heb erg leuke programmatjes, compact en stabiel (meestal), respect 4 that...
Tja...ik ben CEO of eigennaar directeur...of hoe je het ook wilt noemen en het is redelijk groot idd.. 30 man... en we blijven maar groeien alleen niet echt een bedrijf meer een club maar wel met grootse plannen!
Tekst verwerker is idd wel haalbaar alleen denk ik dan toch gebruik te maken van de mogenlijkheden in office!Op dinsdag 04 juni 2002 20:20 schreef possamai het volgende:
[..]
helemaal mee eens, dat zou verrekte handig zijn
mouse gestures?!!!!!!!Op dinsdag 04 juni 2002 19:04 schreef Justice het volgende:
maak mouse gestures voor Internet Explorer en ik ben je eeuwig dankbaar!
Lame is een MP3 encoder die oorspr. een patch (=aanpassing) was op de Fraunhofer codec (ken je wel hè). Nou, sinds versie 3.70 is het een alleenstaande MP3 encoder die van de MP3 codecs de beste kwaliteit behaalt (in het maken van MP3's dus). Graag zou ik dus een front-end voor de win32 console-proggie Lame.exe willen zien die het mogelijk maakt om de prioriteit van Lame.exe in te stellen én dus gebruik kan maken van de --nogap switch die het mogelijk maakt om tracks van mix-cd's goed op elkaar te laten aansluiten.Op dinsdag 04 juni 2002 20:57 schreef skunkah het volgende:
Als iedereen nou ff duidelijk wil uitleggen wat lame.exe doet ik weet al dat het een encoder iets is maar wat doet het precies geen id...tell me en wat jullie precies willen!
Aha icOp dinsdag 04 juni 2002 21:03 schreef guillaume het volgende:
[..]
Lame is een MP3 encoder die oorspr. een patch (=aanpassing) was op de Fraunhofer codec (ken je wel hè). Nou, sinds versie 3.70 is het een alleenstaande MP3 encoder die van de MP3 codecs de beste kwaliteit behaalt (in het maken van MP3's dus). Graag zou ik dus een front-end voor de win32 console-proggie Lame.exe willen zien die het mogelijk maakt om de prioriteit van Lame.exe in te stellen én dus gebruik kan maken van de --nogap switch die het mogelijk maakt om tracks van mix-cd's goed op elkaar te laten aansluiten.
Ik heb dat lame spul ook ff gedownload en ik zie in de documentatie van de laatste stable geen --nogap option.
Verwijderd
Ok, 't zal dan wel aan de taal liggen zeker, bij ons krijg je de titel CEO als je zo'n 2000 werknemers onder je hebt ofzo, bij een club is dat hier een voorzitter...Op dinsdag 04 juni 2002 20:53 schreef skunkah het volgende:
[..]
16???? .... 18 jaar
Tja...ik ben CEO of eigennaar directeur...of hoe je het ook wilt noemen en het is redelijk groot idd.. 30 man... en we blijven maar groeien alleen niet echt een bedrijf meer een club maar wel met grootse plannen!
Laatste stable (3.92) nie?? Probeer "Lame.exe --longhelp" eens.Op dinsdag 04 juni 2002 21:05 schreef skunkah het volgende:
[..]
Aha ic
edit:
Ik heb dat lame spul ook ff gedownload en ik zie in de documentatie van de laatste stable geen --nogap option.
Ehm, kweenie of je ICQ hebt, maarreh, daz wel veel handiger praten...
Bij de bedrijven waar ik gewerkt hebt internationele ben je gewoon CEO...maar ja bij elk bedrijf is dat anders.Op dinsdag 04 juni 2002 21:07 schreef D-weaver het volgende:
[..]
Ok, 't zal dan wel aan de taal liggen zeker, bij ons krijg je de titel CEO als je zo'n 2000 werknemers onder je hebt ofzo, bij een club is dat hier een voorzitter...
Eveneens ben ik enigzins onduidelijk geweest.
xCAT-Industries is een bedrijf...en XDN (xCAT Developers Network) is een club...XI is het 'moederbedrijf' noem het maar en XDN is een club die daar onder valt
En btw ik beschouw CEO niet als titel maar als functie.
Zou goed kunnen alleen stond in de help files van het geval wat ik gedownload heb niet maar ok ga er mee aan de slagOp dinsdag 04 juni 2002 21:10 schreef guillaume het volgende:
[..]
Laatste stable (3.92) nie?? Probeer "Lame.exe --longhelp" eens.
edit:
Ehm, kweenie of je ICQ hebt, maarreh, daz wel veel handiger praten...
OK dan! Alvast bedankt.Op dinsdag 04 juni 2002 21:42 schreef skunkah het volgende:
[..]
Zou goed kunnen alleen stond in de help files van het geval wat ik gedownload heb niet maar ok ga er mee aan de slag
Als je bijvoorbeeld de Opera browser gebruikt dan kan je doormiddel van gebaren met je muis (rechtermuisknop ingedrukt houden, beneden -> rechts :: actieve venster sluiten) de browser controleren.Op dinsdag 04 juni 2002 20:55 schreef skunkah het volgende:
[..]
mouse gestures?!!!!!!!
rechtermuisknop -> rechts = volgende (forward)
rechtermuisknop -> links = terug (back button in browser)
Deze ontzettend makkelijke feature heb je ook voor de Mozilla browser in de vorm van een plugin (optimoz). Alleen IE dus nog niet(als plugin of standalone). Als je het eenmaal geprobeerd hebt wil je niet meer zonder, het is nu echt bladeren ipv klikken.
even wat leesvoer:
http://www.opera.com/windows/mouse.html
http://optimoz.mozdev.org/gestures/index.html
Mouse movements in combination with a click-hold and optionally a modifier that execute some browser functions. You press mouse button (plus modifier, if you have configured it like this), draw a gesture and release mouse button. This gesture is recognized and appropriate action is triggered.
Human Bobby
Verwijderd
Ga wel ff kijken of ik een ActiveX document kan makenOp dinsdag 04 juni 2002 22:44 schreef heidekneus het volgende:
Wellicht een progje waarmee ik makkelijk mijn winamp in een browser kan besturen voor mijn active desktop? Waarmee ik ook de current song kan krijgen (zeg maar als dat Mirc progje maar dan voor IE)....
Verwijderd
Graag!!! ik kijk met spanning ernaar uit.....Op dinsdag 04 juni 2002 22:57 schreef skunkah het volgende:
[..]
Ga wel ff kijken of ik een ActiveX document kan maken
/me hoopt zijn Active desktop eindelijk compleet te maken!
Ik denk dat ik je helemaal blij maak als ik je vertel dat uit alle tientallen requests die ik heb momenteel jouw request echt aan het coden benOp dinsdag 04 juni 2002 23:02 schreef heidekneus het volgende:
[..]
Graag!!! ik kijk met spanning ernaar uit.....
/me hoopt zijn Active desktop eindelijk compleet te maken!
Verwijderd
lolOp dinsdag 04 juni 2002 23:05 schreef heidekneus het volgende:
/me trekt nog een biertje open en w8 rustig af....is in ieder geval al blij....eindelijk aandacht!
/me vraagt zich nu alleen af wat wil je er precies in hebben voor opties...?!
Verwijderd
Knoppen zelf aanpassen...?? de plaatjes ervan of zo?!Op dinsdag 04 juni 2002 23:10 schreef heidekneus het volgende:
oke dan, in ieder geval play, stop pause volgende vorige enzo. Maar eentje die ik ook zelf kan aanpassen (de knoppen dan) en verder een balkje waarin de titel komt die het systeem afspeelt.....das alles.
Verwijderd
/me zoekt een excuus voor een palmpje....:)
lol lol lol....Op dinsdag 04 juni 2002 23:12 schreef heidekneus het volgende:
als dat zou kunnen zou ik helemaal uit mijn bol gaan
/me zoekt een excuus voor een palmpje....:)
Knoppen aanpassen komt later eerst ff barebone versie die doet wat het moet doen
Verwijderd
ik weet niet of jij dat tfront programmatje heb gemaakt maar bij mij wil het niet echt werken.
want voor het eerst crashte IE, niet dat dat zo erg is maar toch een beetje minder
ik draai onder windows 2k advanced server met serves pack 2
en IE 6.0
en er kwam ook geen pop up bij nieuw nieuws als je er ff naar wil kijken als je tijd heb graag.
Alvast bedankt want het lijkt me een relaxt programma
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Klaar te downloaden opOp dinsdag 04 juni 2002 23:33 schreef heidekneus het volgende:
/me is al blij zat met ietswat inderdaad werkt......wenst u veel suc6 en gaat eindelijk naar zijn bedje toe
http://www.xcat-industries.com -> software
Gaat om een controller voor winamp vanaf actieve desktop
Hey DB2k ik heb je request gelezen...moet eerlijk zeggen dat ik normaal niet aan dit soort dingen begin maar omdat ik hierbij het gevoel heb dat ik echt iets goeds doe ga ik het toch proberen...hierbij zeg ik wel dat ik niet weet ofOp dinsdag 04 juni 2002 23:41 schreef DutchBoy2000 het volgende:
Heb net een verzoek geplaats op je site. Eigenlijk had ik een leuke uitdaging voor je voor een ziekenomroep alhier. Een 24-uurs radio programma met DB etc. Moet je maar even lezen.
het echt gaat lukken maar ik ga proberen voor je
En een opzetje en verdere details zouden ook prettig zijn content me op MSN skunkah@hotmail.com en dan bespreken we de details wel even en kijken we of het haalbaar is maar ik vind dit dus echt ene leuk en goed idee
Toppie !!!Op dinsdag 04 juni 2002 23:59 schreef skunkah het volgende:
[..]
Hey DB2k ik heb je request gelezen...moet eerlijk zeggen dat ik normaal niet aan dit soort dingen begin maar omdat ik hierbij het gevoel heb dat ik echt iets goeds doe ga ik het toch proberen...hierbij zeg ik wel dat ik niet weet of
het echt gaat lukken maar ik ga proberen voor je
En een opzetje en verdere details zouden ook prettig zijn content me op MSN skunkah@hotmail.com en dan bespreken we de details wel even en kijken we of het haalbaar is maar ik vind dit dus echt ene leuk en goed idee
Ik zal je even wat toesturen ... zal morgen worden...
Thanx alvast...
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Is goed hoor ik het morgen van je!Op woensdag 05 juni 2002 00:05 schreef DutchBoy2000 het volgende:
[..]
Toppie !!!
Ik zal je even wat toesturen ... zal morgen worden...
Thanx alvast...
en wennig resources gebruiken natuurlijk!
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Heb al eens getry-ed om zoiets te maken en is toch redelijk f.ck.d up om te maken sorry hier begin ik niet aan mischien wel mooie toekomst muziekOp woensdag 05 juni 2002 00:16 schreef 4of9 het volgende:
een goed webcam proggie dat ook alleen locaal can saven en de files overwriten en ook kan ftp-en en ook met captions overweg kan etc...
en wennig resources gebruiken natuurlijk!
dit moet alle problemen uit vorige releases oplossen.
ook nieuwe features:
- multiple file support (meerdere files simultaan uploaden)
- meer error checking
meer info: [topic=515383/1]
dus, testen maar weer!
Aangezien er zeer weinig meer ontwikkeld wordt aan het af en toe toch wel instabiele programma Webcam32 is het een idee om hier een Tweaker-waardige stabiele vervanger voor te maken?
Dus een progje dat het volgende kan:
- op gezette intervallen plaatjes uploaden naar een ftp-server. Deze plaatjes moeten dan een caption kunnen bevatten met o.a. een datum en tijdsaanduiding.
- mogelijkheid tot lokale opslag van dezelfde plaatjes die ook geupload worden naar ftp
en eventueel:
- streaming video.. op zich leuk maar voor mij wel het minst interessant.
Zou 't echt vet vinden als dat gerealiseerd kan worden
ow shit ik zie net dat dit een paar vragen hierboven ook al gevraagd wordt, maar dat dit te moeilijk is
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Fok! in Msn messenger
Is dit niet een leuk ideetje voor hier?
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Is het mogelijk om met visual basic uit een excelbestand gegevens te halen die je dan op je scherm kan laten zien?Op zondag 26 mei 2002 16:35 schreef skunkah het volgende:
Iemand nog software die jij nog wel kan gebruiken en nergens kan vinden zeg het hier...als het haalbaar is maken ik/wij het!
Ik weet niet of dit al is geweest en ik heb geen zin/tijd om heel dit topic door te lezen
www.hetbsg.nl
hmmm, tuurlijk!!Op woensdag 05 juni 2002 15:54 schreef Beelzebub888 het volgende:
Is het mogelijk om met visual basic uit een excelbestand gegevens te halen die je dan op je scherm kan laten zien?
Ik weet niet of dit al is geweest en ik heb geen zin/tijd om heel dit topic door te lezen
met het besturingselement OLE is dit zeer zeker mogelijk, alle officetoepassingen kan je hiermee in je VB verwerken.
Ik zal wel even kijken als ik morgen Visual Basic thuis krijg want ik ben nu alleen op school bezig met Visual Basic omdat ik niet hoe ik VB in WinXP kan opstarten. Ik kan het wel openen met word maar dan kan ik geen nieuw project beginnen dus dat is niet zo handig.Op woensdag 05 juni 2002 15:56 schreef -FoX- het volgende:
[..]
hmmm, tuurlijk!!
met het besturingselement OLE is dit zeer zeker mogelijk, alle officetoepassingen kan je hiermee in je VB verwerken.
www.hetbsg.nl
kan ICQ zelf toch welOp woensdag 05 juni 2002 16:29 schreef Terayonnetje het volgende:
ICQ proggie om meerdere ICQ's te laten draaien tegelijk.
BTW: www.xcat-industries.com werkt niet
Dat is er al: mICQ (MultiICQ)Op woensdag 05 juni 2002 16:29 schreef Terayonnetje het volgende:
ICQ proggie om meerdere ICQ's te laten draaien tegelijk.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
lijkt me eerlijke gezegd niet zo lastig. tenminste, als de plaatjes automatisch door de webcams op interval worden gemaakt, is het maken van een proggie die het om de zoveel seconden upload naar een ftp server niet zo lastig hoor..Op woensdag 05 juni 2002 15:22 schreef CAP-Team het volgende:
Nieuw idee:
Aangezien er zeer weinig meer ontwikkeld wordt aan het af en toe toch wel instabiele programma Webcam32 is het een idee om hier een Tweaker-waardige stabiele vervanger voor te maken?
Dus een progje dat het volgende kan:
- op gezette intervallen plaatjes uploaden naar een ftp-server. Deze plaatjes moeten dan een caption kunnen bevatten met o.a. een datum en tijdsaanduiding.
- mogelijkheid tot lokale opslag van dezelfde plaatjes die ook geupload worden naar ftp
en eventueel:
- streaming video.. op zich leuk maar voor mij wel het minst interessant.
Zou 't echt vet vinden als dat gerealiseerd kan worden
edit:
ow shit ik zie net dat dit een paar vragen hierboven ook al gevraagd wordt, maar dat dit te moeilijk is
geef me wat meer specs, dan ga ik aan de gang!
Zou mooi wezuh, hou onz op de hoogteOp woensdag 05 juni 2002 17:41 schreef skunkah het volgende:
Die news tracker in MSN is leuk idee ga eens kijken of het me lukt om een MSN addin te maken...kheb namelijk al een newstracker gemaakt in VB
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
De moeilijkheid zit hem ook niet in het uploaden en streamen van de images maar van het capture van een webcam das echt zeer moeilijk!Op donderdag 06 juni 2002 10:40 schreef chaozz het volgende:
[..]
lijkt me eerlijke gezegd niet zo lastig. tenminste, als de plaatjes automatisch door de webcams op interval worden gemaakt, is het maken van een proggie die het om de zoveel seconden upload naar een ftp server niet zo lastig hoor..
Werkt voor mij erg fijn.
Ik heb nog een ideetje trouwens. Een proggie waarmee je elke applicatie, functie of keyboardtoets aan je muisknop kan koppelen. En dan hardware onafhankelijk. Voor je toetsenbord bestaat zoiets al. (shift+F1 is winamp openen bv) Maar ik zou het graag voor mijn Safeway (aka noname) muis willen hebben. Windows herkent de muisknop 3, 4 en 5 wel, maar met geen enkele software kan ik de standaardfuncties hiervan wijzigen. Wat mij betreft zou dat ideaal zijn en voor anderen waarschijnlijk ook erg handig.
Verwijderd
Ik wil... ik wil... een programmaatje dat in Windows98 Explorer de grootte van de mappen weergeeft.Op zondag 26 mei 2002 16:35 schreef skunkah het volgende:
Iemand nog software die jij nog wel kan gebruiken en nergens kan vinden zeg het hier...als het haalbaar is maken ik/wij het!
Open een explorerscherm, en zet het beeld op 'details'.
Dan zie je alle bestanden met hun grootte, maar níet de grootte van de mappen. Je hebt gewoon totaal geen overzicht van de gebruikte schijfruimte: een map kan leeg zijn, maar ook 1 Gig aan data bevatten.
Er zijn externe programmaatjes, maar die moet je opstarten om alle mappen (in een apart venster) te kunnen zien. Bijv. Diskdata.
Is het mogelijk om een plugin voor Windows Explorer te maken? (Of heeft Bill dat onmogelijk gemaakt?) Ik heb echt geen idee.
Wat het programma dan zou kunnen doen is van elke map de eigenschappen 'uitlezen' (nu moet je daarvoor steeds de map aanklikken met de rechtermuisknop en 'eigenschappen' kiezen), en het resultaat in een lokale database zetten.
Als je dan explorer opent leest het programma de database uit en zet de waarde van elke map in de 'grootte'-tabel.
Het slimste lijkt het mij om de database IN de map zelf te zetten: dan hoeft er geen héle grote database elders doorgeploegd te worden. En als je een map wist is die lokale database ook meteen opgeruimd!
Probleem: als je bestanden in een map aanpast moet de lokale database ook weer aangepast worden. Het programma moet dus ook getriggerd worden door 'verwijderen', 'knippen', 'plakken', 'kopiëren', etc.
Maar de meeste mappen worden NIET voortdurend aangepast, dus zal het programma niet echt veel processorkracht vergen.
Omdat het uitlezen van de eigenschappen van álle mappen op een PC waarschijnlijk wel een uur zware processorkracht zal vergen, lijkt het mij slimmer om pas een lokale database voor een map te maken, als je de map voor het eerst opent. En laat het programma rustig op de achtergrond synchroniseren, zonder dat je processor vastloopt op 100%.
ik ben een noob met html vb delhpi en al die andere ognein (ik weet amper wat delphi is!)
en jullie hebben hier over dingen die me zo vet handig lijken, en dat zit je dan te lezen, hoe het te doen en bla bla bla, en ik snap er geen kont van, de ideeen die ik wel snap vind ik trouwens erg goed gevonden en bedacht.
dus bij deze wil ik toch ff zeggen dat ik beetje jaloers ben op jullie skillz.
tevens vind ik het geweldig dat jullie het uberhaupt al doen.
bravo, klap klap klap, en ga zo door!!!
Tepeltje, de ICT/junior systeembeheerder/Helpdesk-geval bij een groot callcentre in haarlem.... (met de ballen verstand van netwerken, servers, win2k server bla bla bla. maarja, je moet ergens je geld vandaan halen
;-)
Battle.net Spud#2543
Klinkt lollig zal eens kijken...Op zaterdag 08 juni 2002 03:15 schreef TepelStreeltje het volgende:
ideeetje, wel simpel, maar retehandig
[topic=517888/1]
dank
btw voor iedereen in de topic...verwacht geen reacties voor zondag avond/maandag morgen van mij.
Zit momenteel bij mijn vriendin maar vanavond ga ik meteen weer aan de slag om een programma te maken op basis van het achterhaalde algoritme... nog even geduld dus maar dan heb je wel wat
In combinatie met de Active Desktop is het trouwens een heel mooi dingetje!
En nog iets:
Ik zag op bij je Projects dat je een lyrics-site wilt oprichten.
Zou het dan ook meteen mogelijk zijn om een winamp3 plugin te schrijven die op die site (en evt andere) naar de juiste lyrics zoekt? En ze vervolgens op je hd opslaat.
Het mooiste zou dat je die lyrics vervolgens zou kunnen zien in de winampbrowser (dus geen extra venster). Als dat kan dan lijkt het me ook mogelijk om ze weer te geven op de actieve desktop (het liefst met een soort autoscroll naar de juiste regel, maar of dat mogelijk is?).
Soortgelijke plugins zijn erwel voor winamp2 (al werken ze geen van allen echt lekker vind ik), maar voor winamp3 is zoiets voor zover ik weet er nog helemaal niet.
Als je nog een stuk of 700 lyrics hebben wil, dan moet je me ff mailen
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Burn to the BrimOp dinsdag 04 juni 2002 16:37 schreef eXistenz het volgende:
Progje dat alle mp3's in mappen van max. 650/700mb zet
is handig met branden op cd (mja je kan het ook luiheid noemen ,maarja)
Het afsluiten van het programma vind ik nou ook weer niet je van het (eerst icon maximaliseren dan vinkje uitzetten en daarna weer afsluiten).
Dit zou stukken makkelijker gaan door rechter muisknop en dan afsluiten.
Maar verder ziet het er goed uit.
Ga zo door.
The one, the only, the original ICW
Lyrics zijn altijd welkom stuur maar naar skunkah@xcat-industries.comOp zondag 09 juni 2002 17:41 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb net 'WinAMP control ActiveX Control v1.00' gedownload en hij werkt perfect. Kun je hem echter ook zo aanpassen dat hij werkt voor winamp3. Ik gebruik winamp2 namelijk bijna nooit meer.
In combinatie met de Active Desktop is het trouwens een heel mooi dingetje!
En nog iets:
Ik zag op bij je Projects dat je een lyrics-site wilt oprichten.
Zou het dan ook meteen mogelijk zijn om een winamp3 plugin te schrijven die op die site (en evt andere) naar de juiste lyrics zoekt? En ze vervolgens op je hd opslaat.
Het mooiste zou dat je die lyrics vervolgens zou kunnen zien in de winampbrowser (dus geen extra venster). Als dat kan dan lijkt het me ook mogelijk om ze weer te geven op de actieve desktop (het liefst met een soort autoscroll naar de juiste regel, maar of dat mogelijk is?).
Soortgelijke plugins zijn erwel voor winamp2 (al werken ze geen van allen echt lekker vind ik), maar voor winamp3 is zoiets voor zover ik weet er nog helemaal niet.
Als je nog een stuk of 700 lyrics hebben wil, dan moet je me ff mailen
En voor winamp 3 zal me best voor je doen alleen kan ik helaas in VB6 geen winamp plugins schrijven maar ik ga dat proggie ook voor winamp3 compatible maken athans proberen en een lyrics scroller ga ik ook proberen.
btw...ben winamp 3 nu aan het downloaden...als het lukt of niet dan hoor je dat hier
Ik hoop dat het je lukt, maar wat die lyric-scroller betreft ben ik zelf erg sceptisch (maar ik weet dan ook helemaal nix van programerenOp maandag 10 juni 2002 14:30 schreef skunkah het volgende:
En voor winamp 3 zal me best voor je doen alleen kan ik helaas in VB6 geen winamp plugins schrijven maar ik ga dat proggie ook voor winamp3 compatible maken athans proberen en een lyrics scroller ga ik ook proberen.
btw...ben winamp 3 nu aan het downloaden...als het lukt of niet dan hoor je dat hier
alvast bedankt iig!
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Verwijderd
Zoiets heb ik nodig, is dat veel werk?
Ben dat digital post-it een beetje aan het gebruiken maar ik kom nu weer een aantal dingen tegen.
als ik een memo aanmaak en ik sluit het programma helemaal af en open hem opnieuw dan staat de datum er wel maar is het bericht weg, als ik een bericht intype en druk nogmaals op add a note dan wordt het bericht wel opgeslagen.
Als ik in het bestand het volgende zet:
NEWXDATAROW TIME 10-6-02 16:00:21
test
en ik het programma opstart komt de datum er wel te staan maar het bericht niet. en wordt het bericht uit het bestand gewist.
Als ik alle berichten ga wissen krijg ik bij het wissen van het laatste bericht Run-time error '380': invalid property value
Ik draai onder win98se
The one, the only, the original ICW
Ehmm welke specs denk je aan? systeemspecs staan in mijn sig.Op donderdag 06 juni 2002 10:40 schreef chaozz het volgende:
[..]
lijkt me eerlijke gezegd niet zo lastig. tenminste, als de plaatjes automatisch door de webcams op interval worden gemaakt, is het maken van een proggie die het om de zoveel seconden upload naar een ftp server niet zo lastig hoor..
Mijn webcam32 (brak progje) maakt icm met mijn Philips ToUcam Pro onder Windows XP elke minuut een plaatje, zet er een caption onder met een eigen tekst, datum en tijd en slaat dit plaatje in een formaat yymmdd-uumm.jpg op op de harde schijf en uploadt dit naar mijn @home webspace als webcam.jpg
klik voor een voorbeeld
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Desnoods ff een linkie aanmaken, want ik heb geen zin om dit topic helemaal door te zoeken, maar ik ben wel nieuwsgierig wat ie allemaal heeft gemaakt
The devil is in the details.
http://www.xcat-industries.com
onder software en projects.
Hier staat alleen de software die ook daadwerkelijke gereleased!
Verwijderd
hihi eerst had je zoiets van : wat zou ik eens gaan programmeren en nu zit je tot over je oren in het werk!
goed bezig ;9
euhm even een zeurderig vraagje tussendoor : heb je al tijd gehad voor een proggie die favorieten sorteerd en filtert op deadlinks?
nouw kallem an doen!
Ja eerst had ik niks te doen en nu zit ik tot over me oren in het werk..Op maandag 10 juni 2002 21:10 schreef forallthecows het volgende:
heej skunkah! alles doki met programmeren?
hihi eerst had je zoiets van : wat zou ik eens gaan programmeren en nu zit je tot over je oren in het werk!
goed bezig ;9
euhm even een zeurderig vraagje tussendoor : heb je al tijd gehad voor een proggie die favorieten sorteerd en filtert op deadlinks?
nouw kallem an doen!
Helaas ben ik nog niet aan het favorieten gebeuren toe gekomen maar ik denk er wel nog steeds aan beter gezegt ik heb het in me projecten lijst staan en het komt er zeker aan alleen kan wel even duren maar kan ook zijn dat ik op een gegeven moment het ineens effe doe..ik ben impulsief maar je merkt het wel ... maar ik geef je 90% kans dat het er echt komt!
is het niet leuk een progie te heben waar je all die facke dl in kan melden en die ze sychrooniceerd met een server die dan die file names door stuurt naar ideereen in de lijst ...
Zou een heel leuk idee zijn alleeen is het probleem dat dit een te groot project is en hoe kan ik controlleren of een film fake is?!Op maandag 10 juni 2002 22:07 schreef jordan2k het volgende:
Zat vandaag me zo te ergere aan het feit dat er zoveel facke films op kazaa enz rondzweven
is het niet leuk een progie te heben waar je all die facke dl in kan melden en die ze sychrooniceerd met een server die dan die file names door stuurt naar ideereen in de lijst ...
Wat wil je precies dit lijkt me wel lol namelijkOp maandag 10 juni 2002 15:14 schreef melli het volgende:
Programma waarmee je de muis steeds een beetje naar links, en dan een beetje naar rechts, en dan een beetje naar boven, random bewegingen met random snel heid in een bepaalde radius..
Zoiets heb ik nodig, is dat veel werk?
Zoiets wil ik wel ff maken hoor... is btw wel in delphiOp maandag 10 juni 2002 21:51 schreef skunkah het volgende:
[..]
Ja eerst had ik niks te doen en nu zit ik tot over me oren in het werk..
Helaas ben ik nog niet aan het favorieten gebeuren toe gekomen maar ik denk er wel nog steeds aan beter gezegt ik heb het in me projecten lijst staan en het komt er zeker aan alleen kan wel even duren maar kan ook zijn dat ik op een gegeven moment het ineens effe doe..ik ben impulsief maar je merkt het wel ... maar ik geef je 90% kans dat het er echt komt!
Ga je gang wombat...btw als je leuk vind mag je me team van developers ook joinenOp maandag 10 juni 2002 23:04 schreef WOmBaT het volgende:
[..]
Zoiets wil ik wel ff maken hoor... is btw wel in delphi
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Als je nou een programma maakt wat weet dat het goed is om zichzelf te runnen, beter is om bijv, nog sneller/meer/stabieler te runnen, en meer invloed te hebben. En slecht is om bijv vast te lopen en niks te doen, kun je het dingen laten leren of niet, niet zoals dieren werken.
Een programma wat zomaar dingen doet, net zoals dieren dingen leren, en leert van zijn fouten en dingen die goed bleken te werken herhalen, zodat het programma zichzelf dingen leert.
Misschien is het mogelijk om zo een soort van 'leven' te maken, je zou het als een virus kunnen zien, maar je zou een een virtueel huisdier kunnen maken.
Ik zelf kan niet programmeren en weet dus niet in hoeverre je een programma dingen kan laten proberen en hoegroot de kans is dat er daadwerkelijk iets nuttigs gebeurd.
Misschien is het zo mogelijk om met een paar simpele regels een computer programma te maken wat leert, wat weet dat het slecht is om vast te lopen en nooit meer die reeks stroompjes zal geven, en weet dat het handig was om juist die stroompjes te geven, en zo na enkele jaren tot een mooi staaltje software te komen wat de grootje programmeur niet eens over kon dromen, digitale evolutie.
Ik zelf denk hier wel eens over na, misschien zijn er toevallig wat geinstereseerden.
Dit wordt op grote schaal al geprobeerd met virtuele neutrale netwerken ik heb me er weleens aan gewaagt was wel leuk maar ik houdt me meer met concrete software bezig dan met 'science'.Op maandag 10 juni 2002 23:44 schreef Gerben het volgende:
Het lijkt mij interesant om een programma te hebben wat kan leren, dus wat weet wat 'goed' en 'slecht' is, wat probeerd en leert.
Als je nou een programma maakt wat weet dat het goed is om zichzelf te runnen, beter is om bijv, nog sneller/meer/stabieler te runnen, en meer invloed te hebben. En slecht is om bijv vast te lopen en niks te doen, kun je het dingen laten leren of niet, niet zoals dieren werken.
Een programma wat zomaar dingen doet, net zoals dieren dingen leren, en leert van zijn fouten en dingen die goed bleken te werken herhalen, zodat het programma zichzelf dingen leert.
Misschien is het mogelijk om zo een soort van 'leven' te maken, je zou het als een virus kunnen zien, maar je zou een een virtueel huisdier kunnen maken.
Ik zelf kan niet programmeren en weet dus niet in hoeverre je een programma dingen kan laten proberen en hoegroot de kans is dat er daadwerkelijk iets nuttigs gebeurd.
Misschien is het zo mogelijk om met een paar simpele regels een computer programma te maken wat leert, wat weet dat het slecht is om vast te lopen en nooit meer die reeks stroompjes zal geven, en weet dat het handig was om juist die stroompjes te geven, en zo na enkele jaren tot een mooi staaltje software te komen wat de grootje programmeur niet eens over kon dromen, digitale evolutie.
Ik zelf denk hier wel eens over na, misschien zijn er toevallig wat geinstereseerden.
Als iemand na het dle er van ziet dat hij het niet doet of niet de film is die bedoeld is. Dat die dat dan opgeven in dat progie en die stuurt het dan naar een DB, Zodat hij zelf en andere hem niet nog een keer gaan dle.Op maandag 10 juni 2002 22:44 schreef skunkah het volgende:
[..]
Zou een heel leuk idee zijn alleeen is het probleem dat dit een te groot project is en hoe kan ik controlleren of een film fake is?!
Op een gegeven moment krijg je dan een lijst met films en progie's die nep zijn,
Meschien dat het dan ook mogenlijk is doormidel van een filter dat die downloads bij het zoeken een ander kleurtje krijgt.. in kazaa.
Verwijderd
ik heb soms lui die het leuk vinden om me 1000den smilies te sturen 'smilie bom' maar ondertussen kan ik dus niks op msn doen
tnx
Ik kan floods denk ik detected maar ofdat ik het kan blocken mmz kweenie...zal kijken!Op dinsdag 11 juni 2002 12:23 schreef phantom_800 het volgende:
zou je iets kunnen maken dat flooden op msn blokt ?
ik heb soms lui die het leuk vinden om me 1000den smilies te sturen 'smilie bom' maar ondertussen kan ik dus niks op msn doen
tnx