Toon posts:

18" TFT monitoren > ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik heb juist de neovo S19 in het echt gezien en ik vind de glasplaat maar niets, je zag meer weerspiegelingen dan dat je het scherm zag :/

Nu twijfel ik tussen de Belinea 10 19 10 en de Samsung 191T... Welke zouden jullie kiezen? De Samsung 191T komt zeer goed uit de reviews maar naar het schijnt is hij echt niet geschikt voor gamen... En de Belinea is ook een 25ms scherm maar daar vind ik geen reviews van.

Samsung:
Afbeeldingslocatie: http://www.techwarelabs.com/reviews/display/samsung_19_lcd/feature.jpg

Belinea:
Afbeeldingslocatie: http://www.belinea.nl/include/data/101910/101910bildgross.jpg

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

die samsung niet geschikt voor gamen?!!! neeeeeeeehh :'( , damn dat ding wilde ik juist kopen, en ik game heel veel.

39

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
die samsung is zeker wel geschikt voor gamen... ik heb hem en nergens last van! trouwens, een betere vind je toch niet :) heb dan wel de 181t weet niet of dat nog veel scheelt

mekkerrrrrrrrrrrr

Verwijderd

Talpje, ik ben wel blij om dat te horen! :)

Spijtig dat de reviews geen positief woord hebben i.v.m gaming.
Hier zijn alle reviews die ik heb kunnen vinden:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1663
http://www.iamnotageek.co...?name=samsung191t760v&p=1
http://www.targetpc.com/hardware/monitors/samsung_191t/
http://www.techwarelabs.com/reviews/display/samsung_19_lcd/
http://www.tweaknews.net/reviews/samsung191t/
nieuw: http://www.modfactor.com/...%20SyncMaster191TLCD.html

Anandtech:
Gamers beware, however, as the 191T shares the same streaking problem that plagues the vast majority of LCD monitors on the market.

Techware:
In high FPS gaming there was a substantial amount of ghosting and tearing even for the average gamer to quickly realize. DVD playback was similar but not as severe. I would have really liked this display to perform much better in these two functions.

Tweaknews:
The one other drawback is the gaming. Although games do look beautiful on this TFT, ghosting is apparent. I hope soon in the future, Samsung will release a LCD of this size that will have a fast enough response time to wipe out the delay in rendering frames at 100+ fps and allow some of the gamers to take advantage of the new technology.

Zou de 18" versie echt verschillen t.o.v de 19"?
Moest de 18" echt beter voor gamen zijn zou ik die wel kopen!

EDIT:
Er is een nieuwe review verschenen die POSITIEF staat t.o.v gaming op de 191T :)
Wat moet ik nu geloven :?
Modfactor:
Thanks to the 25ms Response Time there was no ghosting or any other noticeable problem with games. I am also happy to say all the games looked incredible and the colors where rich very rich, the dark colors did not fade all into one either.

Verwijderd

Heeft er iemand eigenlijk een idee hoeveel kans ik heb op een defecte pixel/hotpixel bij Samsung? In procent? :)

Verwijderd

ForMatPrO , Belinea schijnt in ieder geval zeer goed te werken met games... De enige echte oplossing is eigenlijk dat je de schermen van te voren in de winkel bekijkt...

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
ik had bij mijn samsung geen 1 dode pixel... maar had wel eerst de winkel gevraagt of ze moeilijk zouden doen als ik er 1 had... en ze zeiden dat ze altijd inruilden dus np :) wel vantevoren checken natuurlijk

mekkerrrrrrrrrrrr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:17:
ForMatPrO , Belinea schijnt in ieder geval zeer goed te werken met games... De enige echte oplossing is eigenlijk dat je de schermen van te voren in de winkel bekijkt...
idd... maar hier in de buurt zijn er enkel winkels waar er 1 of 2 low budget tft's staan ;) (En ik ben al in VEEL winkels gaan zien)

Verwijderd

talpje schreef op 05 september 2002 @ 20:22:
ik had bij mijn samsung geen 1 dode pixel... maar had wel eerst de winkel gevraagt of ze moeilijk zouden doen als ik er 1 had... en ze zeiden dat ze altijd inruilden dus np :) wel vantevoren checken natuurlijk
De winkels in mijn buurt willen niet omruilen als er een pixel stuk is (enkel in het midden) ;(

Verwijderd

Wat vinden jullie van de (zonet uitgekomen) 19" iiyama TFT? model: AS4821DT
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/as4821dt(bk)_klein.gif
specs:
http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=45

Ziet er niet slecht uit vind ik! Weet er iemand wat "Multi-domain Vertical Alignment" is?

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Wat ik me nu afvraag is dat de dot pitch van een 18 inch gemiddeld .28 en van 17 gemiddeld .26 en allebei 1280x1024 native. Heeft een 17"dan niet een scherper beeld als een 18" of zie ik het fout??

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

thevisman schreef op 06 september 2002 @ 23:16:
Wat ik me nu afvraag is dat de dot pitch van een 18 inch gemiddeld .28 en van 17 gemiddeld .26 en allebei 1280x1024 native. Heeft een 17"dan niet een scherper beeld als een 18" of zie ik het fout??
Ja da's een goeie, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af ja.....

P R N D

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
nose schreef op 07 september 2002 @ 03:35:
[...]

Ja da's een goeie, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af ja.....
scherm is groter dus de pixels zijn ook groter dus als je op 9mm van je lcd zit te gotten is een 17" scherper

Reality beats fiction by far!

• Peertje NL
grrr dit begint echt irritant te worden
volgens mij als ik naar got ga pingen heb ik bijna een time-out :r

• Peertje NL
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:59:
[afbeelding]
specs:
http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=45

Ziet er niet slecht uit vind ik! Weet er iemand wat "Multi-domain Vertical Alignment" is?
Dat is gewoon MVA.

Heeft iemand hier engelse reviews van gezien, ik iig niet, alleen chinees oid :(

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 12:59:
[afbeelding]
specs: http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=45
Wel grappig om te zien dat iiyama nu ook overstapt op MVA-panels voor hun topmodel.
Dat is dus MVA. MVA heeft in tegenstelling tot het goedkopere en daardoor meestgebruikte IPS wat minder last van ghosting en motionblur hoewel er beslist ook hele goede en snelle IPS-panels zijn zoals de Samsung 181T/191T serie.
Zelf heb ik sinds een paar weekjes de Belinea 101910 (MVA-panel) en deze bevalt me bijzonder goed. Spellen (Serious Sam en Quake) doen het er uitstekend op en de scherpte via DVI is iets waar je aan verslaafd raakt :) Als je een paar dagen achter zo'n scherm zit en vervolgens weer achter een CRT plaats gaat nemen dan ga je over je... :r
Echte aanrader dus die Belinea, en hij is ook nog eens één van de voordeligste 19" TFT's, dus als je zaken als design en Pivot enz. niet zo belangrijk vindt is dit gewoon een superscherm voor een prima prijs. Voor meer info over IPS en MVA kijk eens op: http://www.pctechguide.com/07panels.htm

Verwijderd

Bedankt voor al de uitleg!

Ik heb 1 review gevonden van de AS4821DT: http://www.pcpro.co.uk/reviews/reviews_story.php?id=31429

Blijkbaar niet geschikt voor gaming...

• Peertje NL
Ik was zondag op een lan, daar heb ik mijn monitor verkocht (20" aperture grill).
Op dat lan was er ook een kerel met een 15" tft (samsung 151S).
Zag er allemaal goed uit, geen of slecht zichtbaar "motion blur" in spellen (zat er redelijk ver vandaan)
over de kleur echtheid: beetje te flets (cartoon achtig)

1- Maar de wat donkere hoeken in spellen waren toch echt te donker.

2- ook vondt ik de bovenste en onderste rand een stuk lichter dan het midden van het scherm.

over punt 1: met een hoger contrast (deze had geloof ik 300:1) is dit verholpen :?

over punt 2: is dit bij alle tft schermen zo :?

Verwijderd

1: Hij had het contrast hoger in moeten stellen.

2: Dat komt door de niet optimale plaatsing en aantal back-lights. Dit komt bij meer schermen voor.

• Peertje NL
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 22:57:
1: Hij had het contrast hoger in moeten stellen.

2: Dat komt door de niet optimale plaatsing en aantal back-lights. Dit komt bij meer schermen voor.
dat had ie wel gedaan, hielp wel een beetje, alleen als ie het te ver deed werdt licht blauwe lucht gewoon wit.... en haalde het dan nog niet bij een goede CRT.
Misschien bij 500:1 een stuk minder.....

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Peertje NL schreef op 10 september 2002 @ 22:36:
1- Maar de wat donkere hoeken in spellen waren toch echt te donker.

2- ook vondt ik de bovenste en onderste rand een stuk lichter dan het midden van het scherm.

over punt 1: met een hoger contrast (deze had geloof ik 300:1) is dit verholpen :?

over punt 2: is dit bij alle tft schermen zo :?
1. nee, sommige modellen zijn gewoon zo ingesteld door de fabrikant.
2. nee, ik heb het zelfs bij nog geen een gezien.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:17:
Ik heb de mijne anders juist terug gebracht omdat gamen bij mij echt niet te doen was.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Peertje NL
ErikRo schreef op 10 september 2002 @ 23:14:
[...]

Ik heb de mijne anders juist terug gebracht omdat gamen bij mij echt niet te doen was.
heb je mijn mailtje nog gehad?
en welke tft/crt heb je nu in gedachte?

• ErikRo
yep, ik heb mijn hoop nu gevestigd op een samsung 18 inch, de iets kleinere maar veel goedkopere versie van de 19 inch versie, verder helemaal gelijk.
Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier verkondigen. Maar het spul is maar mondjesmaat verkrijgbaar. Dus nog even geduld hebben.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

ErikRo schreef op 10 september 2002 @ 23:36:
yep, ik heb mijn hoop nu gevestigd op een samsung 18 inch, de iets kleinere maar veel goedkopere versie van de 19 inch versie, verder helemaal gelijk.
Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier verkondigen. Maar het spul is maar mondjesmaat verkrijgbaar. Dus nog even geduld hebben.
Kweet niet of je de 181T bedoeld, maar bij Powerline (Zoetermeer) hebben ze m staan. Heb er vandeweek ook even naar staan kijken, ik twijfel nog steeds tussen de 171P en de 181T.

P R N D

Verwijderd

Nu ik even naar die prijzen zit te kijken van die 181T, vallen de prijzen me erg mee.

Zelf ben ik bezig met een 17" TFT, MET s-video/composiet ingang. Degene die ik nu op het oog heb, is de IIyama AS4332UT.

Weten jullie ook een andere TFT die deze aansluiting(en) heeft? Maat 17" of hoger.

Op de site van IIyama zie ik dat ook de 18.1" AS4637UT video-aansluitingen heeft, IIyama noemt ze RCA-Pin S-Video, betekent dit composiet EN s-video? Ook bij de 17" uitvoering het de video-ingang(en) RCA-Pin S-Video.

De 18.1 uitvoering is wel aanmerkelijk duurder...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Iron Mike schreef op 26 mei 2002 @ 10:48:
Mij lijkt de Samsung SyncMaster 191T LCD (19") wel wat :9~

kost $ 1200
Idd de samsungs zijn superieur aan andere merken op tft gebied. De 171P is ook onverslaanbaar (17")

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Peertje NL
Over het "DVI is 200x beter dan VGA" "fabeltje" :

Als je een scherm hebt met DVI en VGA dan zal er minder aandacht zijn besteed aan de kwaliteit van de ADC en zal het met DVI er duidelijk beter er uit zien.

Als je alleen maar VGA hebt dan is er zeker voor gezorgt dat er goede analoog naar digitaal convertors in ziten, het verschil met DVI zal in dit verschil niet of nauwlijks merkbaar zijn.

• ErikRo
Dat kan ook nog, maar ik merk dat een video kaart ook heel bepalend is.
Scherm X gaf met gf2mx VGA een slecht beeld (echt slecht, onscherp en flets) daarna radeon7000 met DVI erop redelijk goed beeld.
Maar mijn Radeon8500 op de Belinea 10191 vga was mooi, scherp en kleurig, DVI veranderde daar niet veel meer aan, ietje maar ik had ermee kunnen leveren.

ps voor de prijzenneukers hier. Hou er rekening mee dat een goede dvi kabel zo 30 euro kost. De belinea had hem niet inbegrepen, 2 andere fabrikanten weer wel. Iets ok rekening mee te houden.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
ErikRo schreef op 10 september 2002 @ 23:36:
Hmm die 181T had ik eerst ook op het oog, maar wat mij niet beviel is dat "service" erop geleverd wordt door het beruchte Teleplan. Ik heb daar zelf ook al beroerde ervaringen mee met m'n Iiyama. Ik hoop voor je dat je Teleplan niet nodig gaat hebben ;) Enneh laat ff weten hoe ie bevalt als je em hebt :)

Verwijderd

JazzySOB schreef op 09 september 2002 @ 23:09:
Wel grappig om te zien dat iiyama nu ook overstapt op MVA-panels voor hun topmodel.
Wel grappig om te zien dat hun oude S-IPS topmodel bij de test van PCPro beter uit de komt dan dit nieuwe MVA paneel. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 15:54 . Reden: linkje gecorrigeerd ]

• Tranquility
  • Nu online
Dergelijke "tests" zijn erg subjectief en voor iedereen weer anders. Zo heb ik zelf ook de Samsungs (181T, 191T) bekeken. Prachtige schermen, maar ze zijn met games echt niet sneller dan de Belinea, dus voor ErikRo: Ik hoop niet voor je dat je er te hoge verwachtingen van hebt i.v.t. de Belinea die je hebt teruggebracht, anders wordt je wellicht weer teleurgesteld. Voor de allerhoogste (race)spel eisen is gewoon nog geen enkel TFT-panel echt geschikt, en dat zal voorlopig nog zo blijven ook omdat het technisch nagenoeg onmogelijk is om vloeibare kristallen te maken die nog sneller zijn dan de -globaal 25ms- responsetime van dit moment. Wat dat betreft zitten we al erg dicht tegen de grens aan van wat er technisch mogelijk is met vloeibare kristallen. Maar voor Quake e.d. is het best goed te doen. Ik spreek uit ervaring, ik heb inmiddels met veel plezier Serious Sam, The Second Encounter uitgespeeld op m'n Belinea 101910 :)

• ErikRo
Ik weet het maar we zien het wel. De portrait mode lijkt me echt te gek. Als je meer doet dan spellen spelen, bv programmeren, surfen en office dan is portraitmode echt een aanrader/killer kan ik uit eigen ervaring vertellen. Lees minder tot geen gescroll en A4 fullscreen en leesbaar.

Toch heb ik die racer op een andere tft gezien met slechtere response tijden en daar veegde die stukken minder!! Weliswaar niet veegloos maar wel een flinke verbetering. Er zijn dus zeker nog mogelijkheden.

Maar goed zolang ik dat ding niet op mijn buro heb staan, kan ik zo weinig uittesten. Laat staan mijn ervaringen hiermee mededelen.
Dus tot nu toe zullen we het met geruchten uit 3e hand, twijfelachtige sites moeten doen :(
Ben bang dat het nog wel een paar weken gaat duren ook (backorder dan weet je het wel).

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ook ik ben aan het rondkijken voor een 18" TFT scherm.. Ik lees wat wisselende verhalen over gamen op zo'n scherm, ik heb een aantal leuke schermen gezien:

Samsung 181T
Sony P82

Ook de 18" Iiyama's lijken me leuk.. Het probleem is dat ik nog nooit een TFT heb gezien groter dan 15".. En als ik meer dan 1200 euro ga uitgeven wil ik toch even zien wat ik koop.. Is er niet een bekende winkel die een groot aanbod aan TFT's heeft staan?

Verder iemand ervaringen met de Sony?

• Pogostokje
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Powerline in Zoetermeer heeft een redelijke verzamling TFT's staan ... van groot tot klein. Daarnaast staan CRT's ... je ziet ze gewoon knipperen vanuit je ooghoek. :)
Op verzoek draaien ze een benchmark proggie met een autorace-demo erop zodat je direkt kan zien hoe het met de responsetijden zit.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Damn, das voor mij 2 uur rijden.

Ook nog iemand die een zaak weet die wat meer naar het noorden ligt?

Verwijderd

Ik heb een samsung 181t tft. Games spelen op dit scherm gaat best. Maar op me crt gaat het wel vloeiender. Het beeld van de 181t houd het niet helemaal bij. Dat zie je met race games goed. Maar voor interneten, programma`s en films is dit scherm echt super :)

Verwijderd

Het is wel jammer dat ik 2 kapotte pixels heb op dit scherm :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:50:
Vallen kapotte pixels heel hard op? Ik heb er nog nooit gezien, maar wil wel een TFT kopen.

Verwijderd

Zelfde vraag.

• ErikRo
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:50:
Is dat niet te ruilen dan? ik dacht dat iemand in dit draadje juist pas vertelde dat bij 1 pixel al omgeruild werd al dan niet via teleplan.

Verwijderd

JazzySOB schreef op 13 september 2002 @ 00:12:
Dergelijke "tests" zijn erg subjectief en voor iedereen weer anders. Zo heb ik zelf ook de Samsungs (181T, 191T) bekeken. Prachtige schermen, maar ze zijn met games echt niet sneller dan de Belinea, dus voor ErikRo: Ik hoop niet voor je dat je er te hoge verwachtingen van hebt i.v.t. de Belinea die je hebt teruggebracht, anders wordt je wellicht weer teleurgesteld. Voor de allerhoogste (race)spel eisen is gewoon nog geen enkel TFT-panel echt geschikt, en dat zal voorlopig nog zo blijven ook omdat het technisch nagenoeg onmogelijk is om vloeibare kristallen te maken die nog sneller zijn dan de -globaal 25ms- responsetime van dit moment. Wat dat betreft zitten we al erg dicht tegen de grens aan van wat er technisch mogelijk is met vloeibare kristallen. Maar voor Quake e.d. is het best goed te doen. Ik spreek uit ervaring, ik heb inmiddels met veel plezier Serious Sam, The Second Encounter uitgespeeld op m'n Belinea 101910 :)
Eind dit jaar begin volgend jaar komt FDD technology met als gevolg een responsetjid van +- 10ms.

Verwijderd

Ik krijg er geen nieuwe voor. Heb met samsung gebeld. Die ene pixel was zeker een dooie zwarte pixel. Dan doen 3 pixels het als het waren niet. En bij mij blijft er een rood en een groen branden. Bij samsung vertelde ze dat je pas bij 7 kapotte pixels per kleur garantie kan krijgen.

• Peertje NL
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 16:30:
[...]

Eind dit jaar begin volgend jaar komt FDD technology met als gevolg een responsetjid van +- 10ms.
wie heeft van die techniek het patent :?

ik hoop geen 1, meer concurentie is betere schermpies :)

• ErikRo
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:43:
Ik krijg er geen nieuwe voor. Heb met samsung gebeld. Die ene pixel was zeker een dooie zwarte pixel. Dan doen 3 pixels het als het waren niet. En bij mij blijft er een rood en een groen branden. Bij samsung vertelde ze dat je pas bij 7 kapotte pixels per kleur garantie kan krijgen.
Je kan met een rechtzaak dreigen. Ik begreep dat er al eens iemand een rechtzaak had aangespannen en gewonnen. Omdat de fabrikant zich niet achter een blaadje met 7 stukke pixels = accoord mocht verschuilen. Het gaat wel wat ver :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 18:43:
Vind het erg shit voor je.

Mijn vader heeft een 15" Lite-on, voor zover ik kan zien zonder dode pixels. Vallen die doode pixels bij jou erg op? Kan het zijn dat je dode pixels hebt zonder dat je ze ziet? Ik ga er iig liever niet naar zoeken, maar ik zou graag weten hoeveel je ervan ziet voordat ik een tft koop.

Verwijderd

Een pixel is continu groen die zie je duidelijk met donkere kleuren. Van de rode heb ik vrijwel nooit last.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik ben van plan om binnen enkele maanden een 18" TFT te gaan kopen, maar ik probeer iets te verzinnen om ingedekt te zijn tegen dode pixels. 1 dode pixel is opzich niet storend, maar als hij toevallig op een irritante plaats zit heb ik toch liever een andere.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Ik zie op enkele web-shops (o.a. beat-it) een thuiswinkel logo staan. Wanneer ik in de voorwaarden kijk waaraan deze winkels zich moeten houden zie ik het volgende:
Artikel 5 - Herroepingsrecht
1. De consument heeft het recht zonder opgave van redenen de goederen te retourneren of van de dienst af te zien binnen een periode van tenminste ten minste zeven werkdagen, ingaande de dag na ontvangst door of namens de consument of de dag van het sluiten van de overeenkomst met betrekking tot de dienst.
2. Elke uitzondering op het herroepingsrecht, bijvoorbeeld op grond van de specifieke aard van de betreffende goederen of diensten, is alleen toegestaan indien dit ook wettelijk is toegestaan; een dergelijke uitzondering dient uitdrukkelijk voorafgaande aan de totstandkoming van de overeenkomst vermeld te zijn.
3. Tijdens de herroepingstermijn heeft de consument de mogelijkheid om zonder enige verplichting zijnerzijds, anders dan tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending, de ontvangen goederen te retourneren, dan wel om te kennen te geven dat van de aangeboden diensten geen gebruik wordt gemaakt.
Wanneer je dus een tft ontvangt met dode pixels kan je deze ongeacht de reden terugsturen. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 0% gewijzigd door waslijn op 17-09-2002 11:09 . Reden: taalvoutjes ;) ]

Verwijderd

Waslijn schreef op 17 september 2002 @ 11:07:
Ik ben van plan om binnen enkele maanden een 18" TFT te gaan kopen, maar ik probeer iets te verzinnen om ingedekt te zijn tegen dode pixels. 1 dode pixel is opzich niet storend, maar als hij toevallig op een irritante plaats zit heb ik toch liever een andere.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Ik zie op enkele web-shops (o.a. beat-it) een thuiswinkel logo staan. Wanneer ik in de voorwaarden kijk waaraan deze winkels zich moeten houden zie ik het volgende:
[...]
Wanneer je dus een tft ontvangt met dode pixels kan je deze ongeacht de reden terugsturen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je moet een beetje geluk hebben met de web-shop waar je hem besteld hebt. In theorie zijn ze verplicht hem terug te nemen maar als jij een duur scherm (zoals een 18" tft scherm) koopt waarvan ze er niet veel verkopen zitten zij dan met dat scherm en soms kunnen ze daarover wat lastig doen.

Maar als puntje bij paaltje komt moeten ze hem toch terug nemen.

Trouwens, dode pixels vallen serieus mee hoor. Ik heb een 17" TFT en een 18" TFT scherm, op mijn 17" heb ik 2 dode pixels (heb eens heel lang zitten zoeken met een witte achtergrond tot ik ze vond) en op mijn 18" geen.

Die 2 dode pixels zijn wel niet storend daar ik eigenlijk lang moet zoeken voor ik ze vind.

• Peertje NL
Ik heb een samsung 151S gekocht :)

perfect ding, je moet bijna een zonnebril op zetten, met spellen weinig last van traagheid, het voelt wel niet 100% soepel aan.

Maar ga je scrollen, vooral op GoT, dan is het gewoon kut, de dikke zwarte letters, worden gewoon blauw, en de zwarte letters worden 1 grote waas.

ik zal later wel meer vertellen!

Verwijderd

Peertje NL schreef op 16 september 2002 @ 19:22:
[...]

wie heeft van die techniek het patent :?

ik hoop geen 1, meer concurentie is betere schermpies :)
Het het zit in de controller verwerkt (geen extra kosten ofzo, kwestie van instelling). Voor zover ik weet gaan alle bedrijven deze techniekgebruiken....

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

thunder8

Het gedonder begint weer.

Xspringe2: Waar heb je die info weg?

Ik ben al een tijd naar een LCD aan het kijken, maar ik kan nog niet een juist 18/19" model vinden. Ik zoek een LCD die ook voor gamen geschikt is. Ik speel voornamelijk spellen als Ghost Recon en Battlefield1942 en soms ook GP4. Maar ik wil wel een scherm waarbij het blurren minimaal is en het liefst natuurlijk helemaal niet. Een kennis van mij heeft een 181T thuis te leen staan en hij geeft me ook aan dat het spelen van spellen niet "vloeiend" is als een CRT. Hij bezit qua videokaart een Parhelia. Ik heb zelf ondertussen een Ti4600 met dual DVI uitgang.

PSN-ID: Thunder76nl

• Tranquility
  • Nu online
Peertje NL schreef op 17 september 2002 @ 23:32:
Ik heb een samsung 151S gekocht :)

perfect ding, je moet bijna een zonnebril op zetten, met spellen weinig last van traagheid, het voelt wel niet 100% soepel aan.

Maar ga je scrollen, vooral op GoT, dan is het gewoon kut, de dikke zwarte letters, worden gewoon blauw, en de zwarte letters worden 1 grote waas.
Dat klopt, maar het gekke is dat ik er nu helemaal geen erg meer in heb. Nu lees ik toch al nooit tekst tijdens het scrollen ;), maar het valt na een tijdje gewoon niet meer op. Het zelfde met (first person shooter) games. In het begin voelt het allemaal wat trager aan met soms wat kleine veegeffecten, maar tijdens het spelen heb je daar na een tijdje gewoon geen erg meer in en loopt het allemaal prima soepeltjes. Geen CRT meer die mij van m'n 19" TFT afhaalt :)
Ik kom voor m'n werk als engineer bij heel wat klanten, maar ik kan niet meer aan de (on)scherpte wennen van een CRT. Dat tijdperk heb ik helemaal afgesloten.
Nu m'n breedbeeld-CRT-TV nog ;)

• Tranquility
  • Nu online
thunder8 schreef op 18 september 2002 @ 14:36:
Xspringe2: Waar heb je die info weg?

Ik ben al een tijd naar een LCD aan het kijken, maar ik kan nog niet een juist 18/19" model vinden. Ik zoek een LCD die ook voor gamen geschikt is. Ik speel voornamelijk spellen als Ghost Recon en Battlefield1942 en soms ook GP4. Maar ik wil wel een scherm waarbij het blurren minimaal is en het liefst natuurlijk helemaal niet. Een kennis van mij heeft een 181T thuis te leen staan en hij geeft me ook aan dat het spelen van spellen niet "vloeiend" is als een CRT. Hij bezit qua videokaart een Parhelia. Ik heb zelf ondertussen een Ti4600 met dual DVI uitgang.
Als je veel racespellen speelt, zal het een behoorlijk moeilijke zoektocht worden. Zelfs de snelste 19" TFT's zoals de Belinea 101910 die ik heb als de Samsung 191T en vergelijkbare schermen zijn daar nog niet echt geschikt voor. Waarschijnlijk zal een andere techniek toegepast moeten worden voor platte schermen die snelle games als GP4 100% veegloos kunnen weergeven. Het klinkt gek, maar als bij dat soort spellen je prioriteiten liggen kun je beter een knappe CRT kopen. Spellen als Serious Sam, Quake, UT, e.d. zijn op bovengenoemde snelle TFT's echter prima te spelen! Wel zie je zaken als aliasing veel eerder omdat de scherpte van een TFT onverbiddelijk is en ieder gekarteld randje laat zien. Maar liever een scherp gekarteld randje dan een door een wazige CRT onscherp gemaakte vloeiende rand. B)

• ErikRo
btw de 181t is hetzelfde als de 191t, alleen 1 inch groter.

• Peertje NL
JazzySOB schreef op 18 september 2002 @ 20:57:
[...]

Wel zie je zaken als aliasing veel eerder omdat de scherpte van een TFT onverbiddelijk is en ieder gekarteld randje laat zien. Maar liever een scherp gekarteld randje dan een door een wazige CRT onscherp gemaakte vloeiende rand. B)
Ik hem mijn Samsung 151S vergeleken met de beste Iyama CRT, dit scherm is dus een stuk scherper!

En idd ja ziet al heel snel de _kleinere_ kartels wat ik eerst _Nooit_ zag!

Zijn scherm kreeg ik niet perfect afgeregelt, mijn tft ook niet.
Bij mij was alles veel te "flets" terwijl op de CRT alles veel naar "geelig" neigde
Alleen was z'n 20" ehh....... net :P iets groter dan mijn 15"

Verwijderd

Ik ga bij Dell een computer kopen en daar wilde ik een 17" LCD scherm bij nemen, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil en de voordelen zijn om een 18" te nemen. (buiten dan dat het scherm groter is :P) de resolutie is hetzelfde, verhouding is anders, response ook.... Zelf heb ik het gevoel dat de 17" beter is, klopt dit?

Hier de specs...
Dell 1702FP 17" UltraSharp Flat Panel Monitor
Dell 1800FP 18" UltraSharp Flat Panel Monitor

--------------------------------------------------------------------------------

UltraSharp Display
Yes
Yes

--------------------------------------------------------------------------------

Monitor size
17"
18"

Viewable Image Size (VIS)
17.0"
18.0"

Optimal Preset Resolution
1280 x 1024 @ 60 Hz
1280 x 1024 @ 60 Hz

Pixel pitch
.264 mm
.285 mm

Horizontal scan range
31 - 80 kHz
31 - 80 kHz

Vertical scan range
56 - 76 Hz
55 - 80 Hz

Horizontal Viewing Angle
Typical +/- 85°
Typical +/- 80°

Vertical Viewing Angle
Typical +/- 85°
Typical +/- 80°

Response time
Typical 25 ms
Typical 30 ms

Brightness
250 nits
250 nits

Contrast Ratio
500:1
350:1

Video Input Signal
Analog RGB and Digital DVI-D
Analog RGB and Digital DVI-D

Dimensions(inches)
H: 17.3"
W: 18.1"
D: 8.1"

H: 17.0"
W: 16.0"
D: 8.8"

Weight
18.5 lbs (8.4 kg)
17.2 lbs (7.8 kg)

Verwijderd

Heb zonet in een zaak een LG L1800P bekeken, 18". Scherm ziet er mooi uit, maar het beeld was echt niet scherp. Onscherper dan mijn LG 795FT+ 17" CRT en iets scherper dan de Lite-on 15" TFT van mijn vader op 800*600.

Begrijp het niet, de instellingen stonden goed; 1280*1024 @ 60Hz. Het viel echt zwaar tegen. De videokaart was een Riva TNT oid, maar daar zal die onscherpte niet helemaal aan liggen, hoogstens een beetje.

Ben van plan zelf een IIyama AS4332UT te kopen, 17" TFT. Wil nu sowieso dit scherm bekijken voordat ik hem koop. Als iemand nog een zaak weet, in liefst in (de buurt van) Friesland, dan hoor ik het graag.

• rig0r
Klunk, heb sinds een paar dagen ook een 19" Belinea 101910 hier staan, en et is een lekker scherp ding (en een enorme lap btw :)). Game (bf1942) spelen heb ik 1 keer geprobeerd, maar dat is echt niks voor mij. Het wordt allemaal blurry en dat vind ik zelf niet acceptabel, dat anderen dat wel ok vinden is een kwestie van smaak :) Anyway, ik had em ook niet gekocht voor games, daar heb ik mn onscherpe Iiyama VMPro 450 nog voor staan, die voor games nog prima geschikt is.

Tot nu toe geen dooie pixels kunnen ontdekken trouwens.

Tis alleen wel ff kloten met brightness/contrast instellingen, als je contrast of brightness te laag zet dan worden de letters iets minder scherp, maar zet je em weer te hoog dan moet je een zonnebril opzetten. JazzySOB, hoe heb jij em ingesteld ? Ik moet trouwens nog een DVI kabel halen, die zat er niet bij...

Verwijderd

Ik wou de Samsung 191t bestellen maar geen enkele winkel kan me 0dode pixels bij aankoop garanderen... Nu kreeg ik het idee om de Dell 1900FP te bestellen, dan kan ik hem binnen de 7 dagen terug omruilen. Blijkbaar is het helemaal hetzelfde scherm, de specs zien er ook hetzelfde uit. Heeft iemand met dit scherm ervaring?

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 17:58

vlaag

*diepe zucht*

Ik heb een Compaq TFT 7020, 17 inch.

met 1 dode groene pixel op een, gelukkig, niet irritante plaats.

Maar voor mij geen CRT meer hoor, speel vooral warcraft iii
en dat draaid prima!

planten?! goede vrienden zijn het

Verwijderd

Ik hoorde laatst van iemand die zie dat als je binnen een straal van 6cm vanuit het midden van je tft een kapotte pixel hebt, dat je dan al een nieuwe krijgt.

Weet iemand of dit klopt ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Dus als het niet in een straal van 6 cm van het midden zit krijg je geen nieuwe?
En dat ligt trouwens helemaal aan de fabrikant/winkel zelf, want die zeggen wanneer je het vergoedt krijgt en wanneer niet :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb net met samsung gebeld en ze gaan het uitzoeken.

• ErikRo
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 11:40:
Heb zonet in een zaak een LG L1800P bekeken, 18". Scherm ziet er mooi uit, maar het beeld was echt niet scherp. Onscherper dan mijn LG 795FT+ 17" CRT en iets scherper dan de Lite-on 15" TFT van mijn vader op 800*600.

Begrijp het niet, de instellingen stonden goed; 1280*1024 @ 60Hz. Het viel echt zwaar tegen. De videokaart was een Riva TNT oid, maar daar zal die onscherpte niet helemaal aan liggen, hoogstens een beetje.
??? Hoe kun je dat nou zeggen? De TNT is zelfs nog slechter dan de gf2mx en die is wazig. Een paar blz terug schrijf ik er meer over.
Nu boor je een TFT de grond in gebaseerd op ........ / wat ??
Misschien is de LG nu niet de allerbeste keus, maar het is zeker geen slechte TFT. Enerzijds werd hij ergens een 2e plaats toebedeeld, anderzijds heb ik hem zelf ook gezien/getest, overigens met verschillende videokaarten. Dit leverde een verschil tussen dag en nacht op.

Zo en nu onzin meer praten, anders kom ik even bij je langs ;)

Verwijderd

Ik wist niet dat je kwaad werd :P

Wist ook niet dat die videokaart zo slecht was, igg schrok ik aardig van het beeld dat op die LG stond. Dat had ik me niet voor gesteld bij een wat grotere TFT.

Heb zelf een Matrox G550 met DVI, als ik een TFT er aan hang, kan het aan de video-ingang niet liggen :) Begrijp je btw ook dat ik niet zo hoef te letten op de mogelijk tot spelen van spellen; videokaart zal beperkende factor zijn, en ik speel uberhaupt geen spellen.

• ErikRo
Matrox en DVI is idd een geweldige combi. Een TNT analoog is ongeveer het tegenovergestelde, erg dom van winkels om daarmee te demonstreren. Kost ze gewoon klanten.

Succes met je Yama en laat even horen hoe je bevalt mocht je hem aanschaffen.

• Tranquility
  • Nu online
rig0r schreef op 19 september 2002 @ 11:50:
Klunk, heb sinds een paar dagen ook een 19" Belinea 101910 hier staan, en et is een lekker scherp ding (en een enorme lap btw :)). Game (bf1942) spelen heb ik 1 keer geprobeerd, maar dat is echt niks voor mij. Het wordt allemaal blurry en dat vind ik zelf niet acceptabel, dat anderen dat wel ok vinden is een kwestie van smaak :) Anyway, ik had em ook niet gekocht voor games, daar heb ik mn onscherpe Iiyama VMPro 450 nog voor staan, die voor games nog prima geschikt is.

Tot nu toe geen dooie pixels kunnen ontdekken trouwens.

Tis alleen wel ff kloten met brightness/contrast instellingen, als je contrast of brightness te laag zet dan worden de letters iets minder scherp, maar zet je em weer te hoog dan moet je een zonnebril opzetten. JazzySOB, hoe heb jij em ingesteld ? Ik moet trouwens nog een DVI kabel halen, die zat er niet bij...
Ik weet niet wat "bf1942" voor een spel is, maar van blurry heb ik met gewone (niet race)spellen weinig last en speelt het lekker weg. Maarja, voor 95% gebruik ik het scherm ook voor andere zaken dan spellen. :)

Wat wel belangrijk is, is dat je die spellen natuurlijk ook in de natieve resolutie van 1280x1024 instelt, anders kan ik me heel goed voorstellen dat het allemaal erg blurry wordt. Ik vind de interpolatie van de Belinea 101910 op andere resoluties namelijk niet te pruimen. Het beeld is bij afwijkende resoluties te onscherp. Als mensen andere resoluties willen gebruiken, moeten dit scherm niet kopen, maar wanneer je alleen 1280x1024 gaat gebruiken is het absoluut perfect. Ik heb Serious Sam gespeeld, en uiteraard op 1280x1024 en dat was echt genieten, ook mede door de mooie graphics van het spel, en ragcherp!

Wat voor een videokaart heb je er trouwens aan hangen? DVI is altijd de moeite waard en heb je zekerheid van 100% scherpte, dus altijd doen. Wat de contrast- en helderheidswaarden betreft: ik heb het contrast staan op 24 (van de 30 streepjes) en de helderheid op 25 streepjes. De rest staat op de standaard waarden. Alhoewel ik de kleuren van de Belinea al lekker neutraal vind, wil ik toech de kleuren nog eens goed calibreren, maar daar moet ik eens een tooltje voor vinden. De mijne had en heeft gelukkig ook zero dooie pixels :)

• rig0r
Battlefield 1942, kort door de bocht is dat een FPS :) Maargoed ik heb ook niet echt mn best gedaan om games uitgebreider te testen met dit scherm, aangezien ik er toch een CRT naast heb hangen. Ik heb em wel op de native resolutie getest ja. Misschien is het een kwestie van wennen, maar gamen doe ik toch veel liever op een CRT.

Heb je dat ding echt zo bright ingesteld ?? Als ik dat hier doe is bijna alles wit man ! Het standaard grijs van Win2k inbegrepen :) Andere instellingen heb ik ook gewoon default.

Ik heb btw een Geforce ti4400, en nu op de dvi uitgang de belinea (via converter) en op de analoge uitgang de iiyama.

• ErikRo
Ik gebruikte op de 101910 autocontrast en de helderheid op 50% die beviel mij toen het best, meer werd me ook te fel. Maar misschien wisselt dat wel per videokaart. Ik heb overigens een Radeon8500.

• Peertje NL
kwa response tijd is blauw een rampenfonds om mijn Samsung 151S hebben jullie dat probleem ook?

• ErikRo
Het is mij inderdaad opgevallen dat sommige kleuren meer vegen cq rampenfondsen dan andere.
Dit wisselt per paneel/merk. Op de Belinia 101910 merkte ik dat heel erg bij felblauw en felrood. De Samsung 181T/191T moet weer grijs als zwak punt te hebben.
Goedkope series/TFT's hebben dat probleem met bijna elke kleur :)

Verwijderd

Ik heb nu al een jaar een Dell 1701FP 17" lcd scherm en ik ben er echt HEEL erg blij mee. Nauwelijks last van ghosting met bijv. games als UT2003 of Return To Castle Wolfenstein op 1280x1024. Hij ziet er prachtig uit, hij is maar 10kilo of zo en het is echt het beste stukje hardware wat ik tot nu toe heb aangeschaft. Ik heb het zwarte model en iemand die ik ken heeft de witte. De zwarte is een stuk mooier vind ik.

Het nieuwere model 1702FP kan je hier bekijken >>> http://accessories.us.del...stomer_id=19&sku=320-4106

• ErikRo
10 kilo?? Weet je zeker dat het geen crt is? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:58:
Ik heb nu al een jaar een Dell 1701FP 17" lcd scherm en ik ben er echt HEEL erg blij mee. Nauwelijks last van ghosting met bijv. games als UT2003 of Return To Castle Wolfenstein op 1280x1024. Hij ziet er prachtig uit, hij is maar 10kilo of zo en het is echt het beste stukje hardware wat ik tot nu toe heb aangeschaft. Ik heb het zwarte model en iemand die ik ken heeft de witte. De zwarte is een stuk mooier vind ik.

Het nieuwere model 1702FP kan je hier bekijken >>> http://accessories.us.del...stomer_id=19&sku=320-4106
Dat wilde ik horen :P Die wilde ik namelijk ook gaan nemen... :)

• thevisman
Zeg roog is die samsung aan te raden? Ik sta op het punt om hem te kopen. Wil hem vooral gebruiken voor photoshop, painter 3dmax en een incidenteel spelletje. Vindt je het een degelijk scherm, scherp en heldere kleuren? Wat zijn je bevindingen?

Verwijderd

Ik vind het een top scherm. Interneten achter dit scherm is veel relaxtrer dan een crt. Ook fotoshopen etc. Spelen speel ik meer op me 19" sony crt die ernaast staat. Voor de rest kan je er ook prima films op kijken. Ik kan dit scherm je aanraden, maar kijk eerst in de winkel of het scherm dat je wil kopen geen kapotte pixels heeft.

• thevisman
dat wordt wat lastig...vanwege de prijs denk ik aan een online aanschaf, dit is wat Samsung schrijft over hun dode pixel belijdt.

Wanneer er defecte pixels zitten op uw scherm, dient u dit door te geven aan onze, bij voorkeur telefonisch. Wij zullen dan een ophaling regelen voor u. De monteur zal bepalen of monitor al dan niet gerepareerd/ omgeruild word.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Er vanuit gaande dat er niet snel een monteur door nederland rijdt om schermpjes te controleren wordt hij waarschiujnlijk gewoon omgeruild (of zit ik dan fout te denken?)

• ErikRo
In de duitse ct stond dat Samsung alleen omruilde wordt als er meer dan 0,1% pixels kaduk is, oftewel 37 pixels!!! Maar omdat het een klasse 2 monitor is kunnen ze dat natuurlijk niet volhouden en moeten ze ruilen bij meer dan 2 hele pixels en/of 7 subpixels. Verder viel het me op dat ik van Samsung relatief meer pixelprops las. Dus als ik jou was zou ik niet online kopen maar iets meer betalen in een winkel, zodat je vooraf alles kan controleren. Geloof me ook al betaaal je honderd euro minder je gaat je echt mateloos irriteren aan de ene pixel die steeds oplicht. Na een tijdje vervloek je jezelf dat je niet 100 euro meer hebt uitgegeven.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gister ff een Samsung 191T 19" getest (van mijn werk meegenomen)
UT2003 optarten en testen maar.
Ik vond het een mooi scherp en ook snel scherm ik was eer zeer tevreden over, dus ik ga mijn AG Neovo X-174 17,4" verkopen.
Dat is ook wel een mooi scherm maar Samsung was scherper en niet te vergeten groter.
Ook vond ik dat de Samsung minder last van ghosting had.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik zit te kijken op een AG Neovo X-174 17,4" .. is dat een goede keuze ?

Verwijderd

Zoek eens in de search, daar staat het meest uitgebreide topic ooit over 1 TFT-scherm: de AG Neovo X-174 17,4".

Meningen zijn verdeeld; zowel voorstanders (design, 0-dode-pixels) als tegenstanders (spiegelen glasplaat voor scherm en kleuren).

Ook op Toms Hatdware staat een test.

==================================================================

Vraagje voor mezelf: wat is "beter": zwarte behuizing van TFT en dan icm met zwart toetsenbord, of beide wit? Misschien is zwart wel mooi, maar ik vraag me af of dat op de langere duur niet irritant is.

Iemand ervaring hiermee? Zelf heb ik alleen maar op wit spul gewerkt.

Verwijderd

Die van mij heb ik online gekocht. Had ik liever uiteindelijk in de winkel willen doen vanwege 2 kapotte pixels waar ik geen garantie op krijg.

• Kakaroto
  • Laatst online: 22:20
Ik ga een COMPAQ TFT7020 17" halen, ik hoop ook zonder dode pixel(s), zou echt jammer zijn.

iemand ervaringen met een Compaq TFT7020?

Verwijderd

Weet er iemand wat de kans is om kapotte pixels te krijgen bij samsung in procenten?

Wat zouden jullie doen? De Dell 1900FP kopen voor 1500€, dan kan ik hem terug brengen binnen de 7 dagen moesten er kapotte pixels op zijn. Ofwel de Samsung 191t voor 1300€, maar dan kan ik hem niet bezien/inruilen.
Ps. beide zijn normaal gezien identiek hetzelfde scherm...

decisions, decisions ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 17:19:
Weet er iemand wat de kans is om kapotte pixels te krijgen bij samsung in procenten?

Wat zouden jullie doen? De Dell 1900FP kopen voor 1500€, dan kan ik hem terug brengen binnen de 7 dagen moesten er kapotte pixels op zijn. Ofwel de Samsung 191t voor 1300€, maar dan kan ik hem niet bezien/inruilen.
Ps. beide zijn normaal gezien identiek hetzelfde scherm...

decisions, decisions ;)
Gewoon voor die samsung gaan, zoveel last zal je echt niet hebben van een paar dooie pixels, als die er al zijn...

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb er 1 rode op mijn notebook. tis maar net waar je em voor gebruikt.
met dvd kijken zie je em toch wel erg duidelijk

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Mijn vader heeft ook een dode (sub)pixel, is rood bij wit scherm en groen bij zwart scherm. Het is een Lite-on 15".

Weet niet eens of dat sinds aankoop is of ie later is ontstaan. Hij zit in het midden en op een zesde van beneden. Mijn vader ziet hem nauwelijks en ik als perfectionist stoor me er niet echt aan. Tijdens films kan het idd wel irri zijn.

Zelf denk ik erover een IIyama AS4332UT te kopen, maar ondanks dat je de dode (sub)pixels niet altijd ziet, schrikt ook mij dit af.

Zou iig niet online kopen en laten bezorgen, liever zelf ophalen en nog liever eerst bekijken. Sommige winkels als Norrod, hebben de regel dat je binnen 8 dagen geld terug krijgt, zonder dat je een reden hoeft op te geven waarom je het gekochte artikel terugbrengt.

• TripleM
Ik ben nog steeds aan het overwegen om een TFT te kopen en twijfel tussen 2 modellen, de Samsung 181T en de Sony P82..

Bij de Samsung staat bij response time <25 ms, maar bij de Sony staat rise/fall time 20:30 ms.. Zijn ze dan dus ongeveer even snel, of juist niet? Want het gemiddelde van 20 en 30 is 25, maar is dat wat ze bij Samsung aangeven met response time?

Iemand ervaring met de Sony?

Verwijderd

TripleM: Ik geloof dat je rise+fall moet optellen om tot de response time te komen dus die Sony heeft 50ms als response time....

• TripleM
Ja maar sommige fabrikanten nemen het gemiddelde.. Dus de response tijd voor rise en response tijd voor fall.. Da's het verwarrende.. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Sony, maar geen antwoord tot nu toe..

Verwijderd

TripleM schreef op 03 oktober 2002 @ 17:07:
Ja maar sommige fabrikanten nemen het gemiddelde.. Dus de response tijd voor rise en response tijd voor fall.. Da's het verwarrende.. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Sony, maar geen antwoord tot nu toe..
Nee hoor, de fabrikanten nemen niet het gemiddelde. Het is gewoon rise + fale opgeteld.

De Samsung is bv 10+15 = 25ms, de Sony is 20+30 = 50ms.

Het is wel zo dat er geen officiële maatstaf is waarmee je de response time kan meten. Dus meet iedere fabrikant het op zijn manier.
Meestal wordt gemeten welke tijd het neem om bv van zwart naar wit of omgekeerd te gaan. Dit geeft eigenlijk ook een verkeerd beeld omdat van zwart naar wit of omgekeerd de snelste verandering is, van blauw naar bv groen duurt veel langer.

Maar over het algemeen wordt genomen dat een scherm vanaf 35 ms tot de snelste behoord.

• TripleM
Damn dus die Samsung is een stuk sneller.. Mja dan ga ik denk ik toch niet voor de Sony, hoewel het wel een ontzettend mooi scherm is (klik voor full-size):

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/p82_p05.jpg

Jammer, maar helaas.. Ik zoek nog even verder en hou de Samsung voorlopig in m'n lijstje..

• ErikRo
Nee hoor, de fabrikanten nemen niet het gemiddelde. Het is gewoon rise + fale opgeteld.

Ja hoor, de fabrikanten geven juist vaker een "typical" waarde op.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 19:56
Hij is al eerder langs gekomen op blz. 1 maar nou ff plaatje der bij... is nu €999 (kweet alleen nie meer of dit met of zonder aftrek is van energiepremie...)

Zit een LG/Philips scherm in en is evt leverbaar met dvi.. en zelfs tv tuner!
Afbeeldingslocatie: http://www.atech.co.kr/eng/img/neoview_181_top.jpg

• Tranquility
  • Nu online
En ErikRo, heb je je 181T inmiddels al binnen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen... :)
Hierzo nog steeds uiters tevree met m'n 101910 :P

• ErikRo
Helaas nee, ik moet nog nog even volhouden. Volgende week wordt hij verwacht.
Het wordt trouwens de 191T, die is in die 5 weken 400 euro gezakt, de 181T heb ik vorige week geannuleerd en vervangen door de 191T genomen.
Dus achteraf gezien nog een geluk bij een ongeluk dat het langer duurde dan normaal.

ps blij te horen dat je "belletje" nog steeds goed bevalt.
Zodra hij binnen zal ik je vertellen hoe deze is.

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
TripleM schreef op 03 oktober 2002 @ 13:00:
Ik ben nog steeds aan het overwegen om een TFT te kopen en twijfel tussen 2 modellen, de Samsung 181T en de Sony P82..

...

Iemand ervaring met de Sony?
Dat zou ik ook erg graag willen weten! Sony heeft (zover ik weet) met CRT een redelijk goede naam. Ik verwacht met hun TFT's dan ook niet minder. Terecht :?

btw, heb je de N80 ook gezien? Erg relaxed ding op foto's. Kga hem maar eens in het wild bekijken binnenkort ;)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Heeft iemand al een samsung 181t?? wil die zijn ervaringen eens laten horen??
Ik ben namelijk zelf op zoek naar een 18", en die samsung is erg :9~ ...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic, lees wat reviews en bekijk de VB-Faq eens wat betreft ervaringen :)

http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.