Toon posts:

18" TFT monitoren > ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

En Dani, heb je hem al binnen?

Verwijderd

Sinds woensdag heb ik een samsung 181t. Het beeld is echt super mooi. Games draaien er net zo mooi op als op een crt. :) Geen last van ghosting en rare dingen. Alleen heb ik wel 2 kapotte pixels. :(

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik vraag me af wanneer merken buiten iiyama met 1600x1200 schermen komen, ik knpa nu toch nogsteeds af op die 5:4 verhouding (en een redelijk lage resolutie voor >18" beeldschermpjes)

Verwijderd

Heeel erg off-topic, vergeef me, maar ik kon mijn voorgangers e-mail adres niet zien.

Hoi Andamanen, ff vraagje, hoe kom je op die naam? Ben je toevallig op de eilanden ten oosten van India geweest die zo heten?

Verwijderd

Roog, als ik jou was zou ik toch snel even contact opnemen met je leverancier of evt. met Samsung zelf.

Ik dacht dat er tegenwoordig 100% pixel garantie is binnen een bepaalde tijd na aankoop.
Misschien wisselen ze je schermpie zo wel om.

Ik zit zelf nog te wachten op de 18" LG :9~

Verwijderd

Ik heb samsung gebeld maar ik ik krijg geen andere, want het is acceptabel volgens hun. er mogen er zelfs 4 valkbij elkaar zitten of op een rij. Ik kan nog wel 30 dagen niet goed geld terug doen.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Op zaterdag 06 juli 2002 21:08 schreef Roog het volgende:
Ik kan nog wel 30 dagen niet goed geld terug doen.
Dat komt bijna op hetzelfde neer, terug met dat ding en een nieuwe kopen :)

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op zaterdag 06 juli 2002 19:44 schreef JeeDee het volgende:
Heeel erg off-topic, vergeef me, maar ik kon mijn voorgangers e-mail adres niet zien.

Hoi Andamanen, ff vraagje, hoe kom je op die naam? Ben je toevallig op de eilanden ten oosten van India geweest die zo heten?
offtopic:
Nooit geweest, de naam komt gewoon uit de atlas :)

Verwijderd

Oh, de kans dat je daar ook bent geweest is nl miniem, zou wel leuk zijn dan.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 01:14
Op vrijdag 05 juli 2002 20:49 schreef Roog het volgende:
Sinds woensdag heb ik een samsung 181t. Alleen heb ik wel 2 kapotte pixels. :(
Heb hem ook sinds deze week, ook 2 pixels kapot maar dan wel subpixels. Met het blote oog haast niet zichtbaar. Een blauwe die het niet doet en een die op een zwart vlak wit blijft. Dus zeer tevreden, als er een stofje op het scherm zit is dat irritanter!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Heb je hem online besteld of in een normale winkel gehaald die 181T? Wilde ze eigenlijk die TFT in de winkel testen/laten zien?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

is et uberhaupt mogelijk/normaal om in de winkel te vragen of je em eerst mag testen of et beeld wel goed is?
ik bedoel, je koopt ook geen auto zonder eerst erin gereden te hebben.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
normaal/mogelijk? Jij koopt dat ding toch, als zij em willen verkopen kunne ze em héél gauw uit die doos halen en laten zien en anders wordt er gewoon niks gekocht. Sim-pel ;)

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Advies gevraagd:

Na een inbraak is mijn pc met monitor gestolen(specs zie sig).

Zodra de verzekering betaald heeft ga ik een nieuwe kopen echter ik twijfel in de monitor keuze.
Ik had dus een 22" monitor die perfect beviel, op mijn werk werk ik echter met TFT schermen en dat bevalt ook zeer goed.

Nu wilde ik of weer een crt 22" kopen of een 19" TFT.
De dingen die ik er thuis mee doe:
-Website's maken (op beperkte schaal, niet proffesioneel)
-Online FPS games (UT, MOHAA enz)
-Internetten
-En de andere standaard dingen zoals tekst verwerking enz
Ik wilde in TOTAAL aan de gehele pc zo'n 3500 tot 4000 euro uitgeven.

Wat zou ik nu doen, weer een 22" CRT of toch een 19" TFT?
En hoe zit dat wat ik hoor met dat de kleuren minder zijn van een TFT, op het werk merk ik daar namelijk niks van.
Zijn er dingen waar ik moet op letten voor gaming?

Alvast bedankt

Verwijderd

Al binnen?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb nu sinds gisteren de Iiyama AS4611UT, en ik moet zeggen dat ik het een perfect scherm vind. Alles is haarscherp, het lijkt wel alsof de letters in het beeldscherm gebrand zijn. Ook de kleuren zijn - na een stevige calibratie, dat wel - in mijn ogen goed, en verder het ziet er natuurlijk heel geil uit :P. In spellen doet-ie het ook goed, ik heb geen last van ghosting o.i.d. Ik heb ook geen dooie pixels, daar heb ik vooraf wel even op gecontroleerd in de winkel (Aragorn in Eindhoven, fijne winkel trouwens).
Ben er dus heel tevreden mee - maar dat mag dan ook wel voor dat geld :)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik moet zeggen die nieuwe Belinea 10 19 10 ziet er ook wel erg sexy uit met 15/10ms en 19 inch doorsnede voor maar ¤1500. Als ik deze ergens live kan zien en hij ghost en trailt niet dan is hij verkocht :-)
Zou er dan eindelijk een TFT komen geschikt voor games en internet.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:53

Stewie!

Keen must die!

Op zondag 21 juli 2002 23:12 schreef ErikRo het volgende:
Zou er dan eindelijk een TFT komen geschikt voor games en internet.
dat zijn al genoeg tft's tegenwoordig!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 23:29 schreef Andamanen het volgende:
Ik vraag me af wanneer merken buiten iiyama met 1600x1200 schermen komen, ik knpa nu toch nogsteeds af op die 5:4 verhouding (en een redelijk lage resolutie voor >18" beeldschermpjes)
zijn ook al andere merken die 9.1 Mega pixel schermen gaan leveren ! zelfs Tv schermen met die resolutie!

• ErikRo
Op zondag 21 juli 2002 23:23 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

dat zijn al genoeg tft's tegenwoordig!
Daar verschillen de meningen over.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben op de zaak een 18" Iiyama. hij gaat al anderhalf jaar mee. dat wil heel wat zeggen bij ons, de meeste dingen houden het nog geen 3 maanden uit. top scherm. alleen toentertijd een tikje duur.

Verwijderd

wat doen jullie allemaal met die dingen dan :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 22:48 schreef Herodion het volgende:
wat doen jullie allemaal met die dingen dan :?
nou dat wordt meestal vervangen door iets beters / snellers. maar bij dat scherm hebben wij die behoefte nog niet gehad.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb een SGI 18.1 inch TFT scherm, geen ghosting , lekker DVD's kijken gamen.2D is super, maar nu wat minder omdat ik een GF4 heb(had eerst een Ati Radeon 8500 retail)
Maar voor gamen is een CRT gewoon wel mooier.
Op een CRT zijn de kleuren vaak wat levendiger en zwart blijft op een crt zwart, op tft kan je gaan perfect zwart weergeven(backlight).Dus heb ik een 19 inch CRT(Elsa) erbij bestelt en ga ik nview gebruiken op mijn gf 4(binnenkort hydravision op een Ati Radeon 9700)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• kingfriko
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb sinds een paar weken de viewsonic VG 191 19 " TFT :9~
en ben er zeer tevreden mee , volgens mij echt een van de betere TFT`s (vooral voor gamen)
Had hiervoor een 19 inch Iiyama CRT maar dit is echt vele malen beter , was wel even wennen :)

kingfriko

• ErikRo
Op donderdag 25 juli 2002 18:47 schreef kingfriko het volgende:
Ik heb sinds een paar weken de viewsonic VG 191 19 " TFT :9~
en ben er zeer tevreden mee , volgens mij echt een van de betere TFT`s (vooral voor gamen)
Had hiervoor een 19 inch Iiyama CRT maar dit is echt vele malen beter , was wel even wennen :)
Lijkt wel op die 19 inch belinea van ¤1500, wat kostte die viewsonic?

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Ik zie dat hij in Duitsland 1580 euro kost .
[url="http://www.geizhals.at"]www.geizhals.at[/url]
Ik heb hem voor 1200 euro kunnen krijgen :)

kingfriko

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb eerst ook voor die Belinea gekeken maar die viewsonic leek me toch iets beter .
[url="http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg191.htm"]http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg191.htm[/url]

kingfriko

• ErikRo
Op vrijdag 26 juli 2002 09:02 schreef kingfriko het volgende:
Ik heb eerst ook voor die Belinea gekeken maar die viewsonic leek me toch iets beter .
[url="http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg191.htm"]http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg191.htm[/url]
Ik moet zeggen dat ik naar voorgevoel krijg bij Belinea. Ik heb ze al een tijdje geleden gemaild of en waar hij te koop was. Maar ze voelen zich te goed om antwoord te geven, dat kan erg leuk worden als je TFT stuk gaat. Toch maar eens naar die viewsonic gaan kijken.

• Tranquility
  • Nu online
Ik ben ook van plan een 18 of 19 inch TFT te kopen en had mijn zinnen eerst gezet op de Samsung 181T, maar toen ik die later bij de MediaMarkt zag vond ik de verticale kijkhoek erg tegenvallen. Na het bekijken van de specs zag ik ook dat het scherm horizontaal 170 graden is, maar verticaal een kijkhoek van slechts 85 graden heeft. Dit verklaarde het effect dat als je er iets boven of onder kijkt bij een zwart beeld je erg gauw contrastverschillen ziet.

Nu heb ik mijn zoektocht gespitst op de Belinea 101910 die volgens mij de beste specs heeft van alle tot nu toe bekeken 18" en 19" TFT-schermen. Het scherm heeft een enorme helderheid van 500:1, perfecte kijkhoek van 170 graden horizontaal en verticaal, supersnelle responsetijd en als klap op de vuurpijl is de Belinea voor het 19" formaat ook nog eens zeer betaalbaar. En met een responsetijd van slechts 15/10ms moet er ook perfect mee te gamen zijn. Ik zag in de Pricewatch al een prijs staan van €1355,-! Alleen is de behuizing van het scherm saai wit van kleur ;(

Ook de -iets kleinere- 18" HP L1820 ziet er erg goed uit met mooie specs en is met een prijs van rond de €1000,- ook niet duur en is mooi antraciet/zwart. Beide schermen beginnen nu zo'n beetje leverbaar te worden. Alleen wil ik ook eerst een scherm zien voordat ik hem koop, en dat wordt vaak moeilijk met online-shops..

• Tranquility
  • Nu online
Nog even iets over het fenomeen "ghosting" en responsetijd van de verschillende typen TFT die gebruikt worden. Voor een betere kijkhoek (meestal 170 graden verticaal en horizontaal) worden tegenwoordig twee verschillende technieken gebruikt. IPS (In Plane Switching) en MVA (Multi-domain Vertical Alignment).
Bij IPS kleven een aantal nadelen waaronder het ghosting effect wat veel eerder optreedt dan bij MVA en bovendien is de responsetijd bij IPS-panels een stuk hoger. Voordeel weer van IPS is dat deze techniek goedkoper is en daarom vaker toegepast wordt. Voor degene die meer hierover willen weten moeten maar even naar dit zéér interessante artikel kijken: http://www.pctechguide.com/07panels.htm.

Zelf ga ik in iedergeval voor een MVA panel, warschijnlijk de Belinea 101910 of de HP L1820, daar ben ik nog niet over uit :P

Verwijderd

Neem een lacie....

http://www.lacie.nl/produ...4C8-11D5-97C60090278D3ED0

Ik werk op een lacie 22" bluehood en ben errug tevreden

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Hmmz JazzySOB, heb je al een keus gemaakt ? Ik heb mn oog ook laten vallen op die Belinea 19" en vroeg me af of jij em misschien al in huis hebt ;) Btw, kijkend naar het plaatje lijkt het scherm me eerder grijs achtig dan wit :?

Verwijderd

MUSTIS schreef op 12 juli 2002 @ 12:36:
is et uberhaupt mogelijk/normaal om in de winkel te vragen of je em eerst mag testen of et beeld wel goed is?
ik bedoel, je koopt ook geen auto zonder eerst erin gereden te hebben.
Bij Norrod was het in elk geval geen probleem toen ik m'n samsung 171P kocht.
En dat vind ik eigenlijk ook gewoon bij de service horen, je betaal er ook meer voor: bij Norrod was hij 150 euro duurder als bij de goedkoopste online dozenschuiver. Maar de zekerheid dat ik geen foute pixels heb was me dat zeker wel waard :)

• Tranquility
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:44:
Neem een lacie....

http://www.lacie.nl/produ...4C8-11D5-97C60090278D3ED0

Ik werk op een lacie 22" bluehood en ben errug tevreden
Is dat geen 18" dan? (zoals op de site afgebeeld) Ik vind trouwens die kap geen gezicht. Het lijkt net op zo'n Gatso flitspaalcamera ;)

edit:
Lamaar, ik zie al dat de 22" Lacie een CRT is...

• Tranquility
  • Nu online
rig0r schreef op 12 augustus 2002 @ 15:17:
Hmmz JazzySOB, heb je al een keus gemaakt ? Ik heb mn oog ook laten vallen op die Belinea 19" en vroeg me af of jij em misschien al in huis hebt ;) Btw, kijkend naar het plaatje lijkt het scherm me eerder grijs achtig dan wit :?
Het is toch de Belinea 101910 geworden. Hij is trouwens echt wit. Ik verwacht het scherm morgen (dinsdag). Ik heb hem voor een leuke prijs van 1325,- (zie Pricewatch) Ik heb nog andere schermen bekeken waaronder de Samsungs, maar vond die toch wat minder dan de Belinea. Pas morgen kan (hoop) ik hem goed aan de tand te kunnen voelen. Ik moet hem in iedergeval ophalen van het postkantoor omdat ik overdag nooit thuis ben (ben alleenstaande :/ ) , om de deur open te doen voor de postbode of koerier... Dus ik hoop dat ik morgen op tijd bij het postkantoortje in mijn dorp kan zijn, maar dat hangt grotendeels af hoe druk ik het met m'n werk heb. Ik laat hier in iedergeval wel weten hoe het scherm me bevalt! :)

• bdl
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Verwijderd schreef op 26 mei 2002 @ 01:29:
heeft er iemand ervaring met deze?

afbeelding
Eizo FlexScan L685 Grijs

18,1 inch screen size
TFT analoog/digitaal
1280×1024 recommended resolution
400:1 contrast ratio
250 cd/qm brightness
16,7 million displayable colours
Grijs
USB HUB
3-year on-site warranty
Wij gebuiken deze op het werk, voor gebruikers die veel vensters open moeten hebben.
Het zijn perfecte monitoren, maar je moet wel in een hoge resolutie draaien anders word het blubber (1600x1200).
Mocht je dit doen dan heb je hieraan een perfecte monitor.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Kijk is op www.tftscherm.nl staan heel veel nais tftjes :)
Ik ga binnenkort de hercules 920 dv kopen lijkt mij een goeie koop. :7

• Tranquility
  • Nu online
De herc 920 heeft een prachtig design, 'k vind hem alleen wat duur voor een 17"

• ErikRo
Jammer dat de 920 nog steeds geen DVI heeft. Alhoewel er later nog wel een dvi model schijnt uit te komen.

• ErikRo
JazzySOB schreef op 12 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Het is toch de Belinea 101910 geworden. Hij is trouwens echt wit. Ik verwacht het scherm morgen (dinsdag). Ik heb hem voor een leuke prijs van 1325,- (zie Pricewatch) Ik heb nog andere schermen bekeken waaronder de Samsungs, maar vond die toch wat minder dan de Belinea. Pas morgen kan (hoop) ik hem goed aan de tand te kunnen voelen. Ik moet hem in iedergeval ophalen van het postkantoor omdat ik overdag nooit thuis ben (ben alleenstaande :/ ) , om de deur open te doen voor de postbode of koerier... Dus ik hoop dat ik morgen op tijd bij het postkantoortje in mijn dorp kan zijn, maar dat hangt grotendeels af hoe druk ik het met m'n werk heb. Ik laat hier in iedergeval wel weten hoe het scherm me bevalt! :)
Gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd hoe hij je bevalt , ook met snelle spellen. Probeer hem als het kan via de dvi aan te sluiten, dat scheelt echt een stuk.

ps kon je hem niet op je werk laten bezorgen, doe ik ook soms. Ik haat postkantoren.

Verwijderd

nou... ik ben ook blij met mn 15" tftje hoor...

• JF_
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

bdl schreef op 12 augustus 2002 @ 23:30:
[...]
Het zijn perfecte monitoren, maar je moet wel in een hoge resolutie draaien anders word het blubber (1600x1200).
Die snap ik even niet... De recommended resolutie van een TFT is altijd ook gelijk de native en dus maximale resolutie. En toch ga jij daar nog overheen?

• Tranquility
  • Nu online
Dat klopt. Het DVI-model komt in de plaats van het huidige model zonder deze digitale ingang. Maar nog steeds vind ik het zonde om een 17" 920 te kopen met mindere kijkhoeken van 150/130 graden terwijl je voor hetzelfde geld (of minder!) een heuse 18" kan kopen met nog betere specs... Neem dan een HP-L1820 of zo.

• Tranquility
  • Nu online
ErikRo schreef op 12 augustus 2002 @ 23:49:
[...]

Gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd hoe hij je bevalt , ook met snelle spellen. Probeer hem als het kan via de dvi aan te sluiten, dat scheelt echt een stuk.

ps kon je hem niet op je werk laten bezorgen, doe ik ook soms. Ik haat postkantoren.
Ik ben field engineer en zit de meeste tijd van de dag op de weg, dus bezorgen op m'n werk is niet echt handig.. ;)
Ik had er een DVI-D kabel bij besteld, maar die was nog niet binnen dus daar kan ik het scherm niet meteen mee testen. Duurt nog een paar dagen :'(
Maar de output van m'n GF-4200Ti is erg goed...

Verwijderd

Voor kleurzuiverheid en dat soort dingen is een CRT nogsteeds onmisbaar
Ik twijfel aan die uitspraak. Het feit dat Apple ook TFT's heeft (zijn wel f*kking duur) zegt mij dat het wel goed zit met zaken als kleurzuiverheid.
Apple gaat zijn vingers echt niet branden aan iets wat grafi pro's niet willen kopen omdat het niet goed is.
Ik denk wel dat je flink de portomonee zal moeten trekken om een "echt" goed scherm te hebben (zoals die Apple's).

• Tranquility
  • Nu online
Ik ben vanwege mijn werk bij veel klanten die een TFT gebruiken, ook voor grafisch werk, en zie dat de kleurweergave van de moderne generatie TFT's gewoon briljant is. Niets mis mee!
Maar alleen véél scherper dan welke CRT dan ook B) (op natieve resolutie uiteraard)

• rig0r
JazzySOB schreef op 12 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Ben benieuwd :) Ik heb ff de manual van de Belinea site gehaald en daar is ie inderdaad wel wit, beetje jammer, op de site zelf lijkt het ding meer zilverachtig, was mooier geweest. Naja je kan niet alles hebben ;)

Verwijderd

Ik zal geen nieuwe topic openen anders krijg ik weer gezeur ;)

ik kan via mijn werk aan een Compaq 17" TFT 7020m komen, nou is mijn vraag kan hierop gegamed en geinternet worden? Zijn er hier mensen die al ervaringen met deze monitor hebben?

Verwijderd

why not :?

Verwijderd

Je hoord vaak dat die monitoren te langzaam zijn in de refresh maar ik heb geen verstand van TFT schermen... vandaar dat ik het hier even vraag.

Verwijderd

Internetten zal echt wel lukken hoor :P

Verwijderd

;)

• Tranquility
  • Nu online
rig0r schreef op 13 augustus 2002 @ 12:48:
[...]

Ben benieuwd :) Ik heb ff de manual van de Belinea site gehaald en daar is ie inderdaad wel wit, beetje jammer, op de site zelf lijkt het ding meer zilverachtig, was mooier geweest. Naja je kan niet alles hebben ;)
De postbode is aan de deur geweest, maar ik was dus (uiteraard) niet thuis. Pas morgenochtend kan ik het scherm ophalen en 's avonds pas uitproberen.
En wat de kleur betreft: Ik zat ook te hopen dat hij zilver was omdat dat inderdaad zo lijkt op de foto op hun site. Het is echter gewoon wit... :(
Maar de kwaliteit van het panel (en de prijs) is natuurlijk het belangrijkste en dat gaat bij mij nog altijd boven design. Als ik een mooi design had gewild, zou ik een Hercules of Samsung moeten nemen, maar die zijn qua specs (en prijs) toch een stuk minder aantrekkelijk...

Anyway, morgen weet ik meer :) En nu hopen dat die DVI-kabel ook snel komt.

• Tranquility
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 14:11:
Ik zal geen nieuwe topic openen anders krijg ik weer gezeur ;)

ik kan via mijn werk aan een Compaq 17" TFT 7020m komen, nou is mijn vraag kan hierop gegamed en geinternet worden? Zijn er hier mensen die al ervaringen met deze monitor hebben?
Het scherm heeft op zich goede specificaties en is snel genoeg (25ms) maar heeft niet echt mooie kijkhoekspecificaties van 150/140 graden (hor/vert) terwijl vandaag de dag 170/170 normaal is en ook wel gewenst wanneer je niet altijd helemaal recht met je hoofd voor het scherm wilt zitten zonder meteen kleur- en contrastverschillen te krijgen.

Maar als de prijs echt heel erg laag is kan dat natuurlijk ook een reden zijn om hem toch aan te schaffen. Scheelt het echter weinig met de winkelprijs (Compaq TFT's zijn normaal nogal aan de dure kant) ga dan beslist voor een ander scherm met betere kijkhoeken.

• ErikRo
Gek is dat.
Jij krijgt de monitor en ik zit hier met spanning te wachten :)

• Tranquility
  • Nu online
ErikRo schreef op 13 augustus 2002 @ 21:35:
Gek is dat.
Jij krijgt de monitor en ik zit hier met spanning te wachten :)
Ghehehe.. :P
Geduld is een schoone zaak... ;)

Verwijderd

JazzySOB schreef op 13 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

Het scherm heeft op zich goede specificaties en is snel genoeg (25ms) maar heeft niet echt mooie kijkhoekspecificaties van 150/140 graden (hor/vert) terwijl vandaag de dag 170/170 normaal is en ook wel gewenst wanneer je niet altijd helemaal recht met je hoofd voor het scherm wilt zitten zonder meteen kleur- en contrastverschillen te krijgen.

Maar als de prijs echt heel erg laag is kan dat natuurlijk ook een reden zijn om hem toch aan te schaffen. Scheelt het echter weinig met de winkelprijs (Compaq TFT's zijn normaal nogal aan de dure kant) ga dan beslist voor een ander scherm met betere kijkhoeken.
ik krijg em nieuw voor 300 euro :X

en ik heb mijn bureau zo gemaakt dat ik er altijd recht voor zit :) kan namelijk niet anders, en voor lan partys zit je er ook altijd recht voor, dus dan is het wel een must take dacht ik zo?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de samsung 181t in ieder geval iedereen aanraden, perfect scherm :)

ik heb alleen 1 dooie pixel maar daarvoor ga ik niet terug naar de winkel denk ik

• ErikRo
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 17:12:
ik kan de samsung 181t in ieder geval iedereen aanraden, perfect scherm :)

ik heb alleen 1 dooie pixel maar daarvoor ga ik niet terug naar de winkel denk ik
Zelfs al zou je het proberen, denk ik dat de kans klein is dat je een andere krijgt.

Verwijderd

De samsung 181t bevalt mij ook zeer goed :). Ik heb alleen 2 dode pixles, waarvan eentje (groen) wel duidelijk zichtbaar is met donkere achtergronden. De andere is rood bijna nooit last van.

Verwijderd

Ik krijg geen andere scherm van samsung ivm kapotte pixels :(

• ErikRo
Hoezo je bent bruut genomen.
Monitor kost ongeveer 1500 euro en dan krijg je een exemplaar wat niet 100% is het lijken wel nieuwbouwwoningen :) .
Had je hem niet eerst in de winkel bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
1500 euro is niet duur voor een 18" tft hoor

ik heb zelf ook een dooie pixel (rood) maar die zit onderaan me scherm net boven de taakbalk en ik zag hem pas na 3 dagen en hij valt totaal niet op

ik geloof dat je ook iets van minimaal 3 dooie pixels moet hebben om een nieuwe te krijgen, alleen bij philips enzo hebben ze een 0px garantie

• ErikRo
Ik vind het anders een hoop centjes hoor. Dan wil ik dan toch echt een 100% perfecte monitor voor, zonder pixelfouten. Dan maar wat meer betalen.

Verwijderd

Ik had samsung gebeld het moeten er minimaal 6 zijn van een soort.

Verwijderd

Toen ik m kocht koste dit scherm EUR 1320 en heb er nog geen spijt van.

• ErikRo
Oh dus nog maar 5 te gaan :)

Verwijderd

Probeer eens een licht voorzichtig tikje op de dode pixel te geven,ik had op mijn Samsung 151S ook een groene pixel maar na een paar tikjes weg en tot nu toe niet meer terug gekomen,had het ergens hier op tweakers gelezen en bij mij hielp het dus.

• ErikRo
He JazzySOB,

Laat ons niet in spanning, wat kun je ons vertellen over je nieuwste aanwinst. Of was hij DOA :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:12:
Probeer eens een licht voorzichtig tikje op de dode pixel te geven,ik had op mijn Samsung 151S ook een groene pixel maar na een paar tikjes weg en tot nu toe niet meer terug gekomen,had het ergens hier op tweakers gelezen en bij mij hielp het dus.
Dat wil inderdaad nog wel eens werken. Een vriend van mij had ook een groene hotpixel op zijn laptop, door voorzichtig op het scherm te tikken verdween hij.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 20:52:
1500 euro is niet duur voor een 18" tft hoor

ik heb zelf ook een dooie pixel (rood) maar die zit onderaan me scherm net boven de taakbalk en ik zag hem pas na 3 dagen en hij valt totaal niet op

ik geloof dat je ook iets van minimaal 3 dooie pixels moet hebben om een nieuwe te krijgen, alleen bij philips enzo hebben ze een 0px garantie
Volgens mij geld dat alleen voor de Brilliance lijn, maar je kunt toch altijd de monitor terugsturen en zeggen dat hij niet bevalt.

• Tranquility
  • Nu online
Vanmorgen vroeg voor m'n werk nog even snel de nieuwe Belinea 101910 van het postkantoor gehaald en vanavond pas geïnstalleerd! Na mijn zware 19" iiyama Vision Master Pro 450 van het bureau te hebben gehaald, de Belinea op die plek neergezet en aangesloten. Na de resolutie te hebben aangepast straalde mij het vlijmscherpe beeld me tegemoet. Niet te geloven hoe scherp alles is, het doet soms "pijn" aan de ogen zo scherp! Om te beginnen meteen maar een pixeltest uitgevoerd om te kijken of er dode pixels op het scherm zitten. Door de drie primaire kleuren (rood, groen en blauw) en wit en zwart afzonderlijk weer te geven, kan ik tot mijn vreugde concluderen: geen enkele dode pixel!! Hier ben ik dus echt blij mee. Omdat ik het scherm online heb gekocht, was ik er dus een beetje angstig voor, maar in dit geval was dat gevoel gelukkig onterecht. :D

Meteen een zooi foto's bekeken die ik met mijn digitale camera heb gemaakt en er was één ding wat me direct opviel: de kleurneutraalheid. Alle kleuren worden perfect neutraal weergegeven zonder dat een kleur overheerst of oververzadigd raakt. Heel netjes, dit had ik eigenlijk niet verwacht! Wit blijkt ook wit te zijn.
Vervolgens even een DVD (Terminator 2) bekeken wat er perfect uitzag zonder "traagheid".

Vervolgens een 3D first-person shooter game geprobeerd. Op mijn oude 19" iiyama CRT had ik al Serious Sam uitgespeeld en sinds eergisteren ben ik begonnen met Serious Sam 2: Second Encounter, dus meteen even geprobeerd. Wat duidelijk opviel is dat er absoluut geen donkere of dichtgelopen kleuren voorkomen wat een veelgehoorde klacht is bij TFT's met games. Bij Serious Sam is alles even helder en duidelijk. het spel is goed speelbaar en alle kleuren zijn even mooi als op mijn iiyama CRT. Super tevreden dus! En dat te bedenken dat het scherm nog steeds analoog is aangesloten! Voor het weekend koop ik natuurlijk nog een DVI-kabel, dus zou het beeld nog beter moeten zijn, al kan ik me dat haast niet voorstellen, zo scherp als het nu al is. Tot nu toe super tevreden dus. De Belinea 101910 kan ik dus iedereen aanraden, zeker voor het geld! :)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goed,

Alles ff gelezen hiero...

Ik kan meedoen met een pc prive project - aangezien ik al een goeie pc heb, kan ik ook een 15" of 17" TFT scherm kopen...

Ik zit zelf te kijken naar de 17" (7020 van Compaq)...

Heeft iemand hier ervaringen mee ??

Ik weet het, deze topic gaat over 18" - maar ik dacht, anders moet ik weer een nieuwe topic openen...

• ErikRo
JazzySOB,

Leuk om te horen dat hij je bevalt en gelukkig heb je geen pixelprops. Wat die Ssam betreft zaten er nog enige ghosting of trailing effecten in?

ps ik heb nog een paar vragen:
1. Op een van die sites zag ik staan beste resolutie 1024x768 maar ik neem dat het 1280x1024 staan moet zijn.
2. Heeft hij nou wel of niet een portraitmode(=90graden kantelen)?
3. Wat gebeurt er als je hem op bv 800x600 insteld? zit er een modus op dat hij het scherm volledig vult? Of krijg je vette zwarte balken rondom?

• rig0r
Goed nieuws JazzySOB :)

Ehm hoe wit is de behuizing nu eigenlijk, is et echt wit of meer beige achtig ?
Enneh totaal geen ghosting bij games ?

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Als je te weinig dooie pixels hebt moet je gewoon beetje hard tegen het scherm drukken gaan ze wel kapot })

• ErikRo
Ik heb wel eens gedacht om de vonkjes afkomstig uit elektronische aanstekers tegen het scherm te houden daar kunnen ze zeker niet tegen.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Nou, dat zijn 2 hele nuttige replies, zeg. |:(

(3, incl. deze >:) )

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

even over dat voorzichtig op het scherm tikken. waarmee moet dit en kan dit ook met een notebook scherm (is zelfde scherm toch?)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Tranquility
  • Nu online
ErikRo schreef op 15 augustus 2002 @ 09:05:
JazzySOB,

Leuk om te horen dat hij je bevalt en gelukkig heb je geen pixelprops. Wat die Ssam betreft zaten er nog enige ghosting of trailing effecten in?

ps ik heb nog een paar vragen:
1. Op een van die sites zag ik staan beste resolutie 1024x768 maar ik neem dat het 1280x1024 staan moet zijn.
2. Heeft hij nou wel of niet een portraitmode(=90graden kantelen)?
3. Wat gebeurt er als je hem op bv 800x600 insteld? zit er een modus op dat hij het scherm volledig vult? Of krijg je vette zwarte balken rondom?
Wat SSam betreft heb ik totaal geen ghosting kunnen waarnemen. Qua trailing ook geen problemen! Prima mee te spelen dus!
En op antwoord op je vragen:

1. De natieve resolutie is inderdaad 1280x1024 waarbij de kwaliteit het beste is.
2. Het beeld is niet kantelbaar (boeit mij persoonlijk niet met zo'n groot scherm)
3. Het beeld wordt volledig gevuld (interpolatie) maar de mate van interpolatie (smoothing) kun je zelf regelen.

• Tranquility
  • Nu online
rig0r schreef op 15 augustus 2002 @ 11:42:
Goed nieuws JazzySOB :)

Ehm hoe wit is de behuizing nu eigenlijk, is et echt wit of meer beige achtig ?
Enneh totaal geen ghosting bij games ?
Geen ghosting kunnen ontdekken (is een sterk punt bij MVA-panels)
En de kleur is exact hetzelfde als dat van mijn oude A901HT 19" iiyama Vision Master Pro 450 CRT, dus wit met een heel licht creme tint.

Overigens moet je van de geluidskwaliteit van de ingebouwde luidsprekertjes niet te veel voorstellen... klinkt nergens naar dus, maar daar koop je het scherm ook niet voor :)

• ErikRo
Misschien dat ik toch maar mijn spaarcentjes van de bank ga halen, alleen jammer dat je ze niet gewoon in de winkel "op de hoek" kan halen. Ik wil hem toch graag even zien voor ik hem meeneem.

Verwijderd

SileX schreef op 15 augustus 2002 @ 08:36:
Goed,

Alles ff gelezen hiero...

Ik kan meedoen met een pc prive project - aangezien ik al een goeie pc heb, kan ik ook een 15" of 17" TFT scherm kopen...

Ik zit zelf te kijken naar de 17" (7020 van Compaq)...

Heeft iemand hier ervaringen mee ??

Ik weet het, deze topic gaat over 18" - maar ik dacht, anders moet ik weer een nieuwe topic openen...
Die kan ik dus ook nemen, werk je soms bij een IT bedrijf met een bijtje? ;)

Maar heeft iemand hier al ervaringen mee?

Verwijderd

Ben toch best wel tevreden over mijn 15 inch Iiyama 3818YTC monitor vooral de dvi en de kleur die doen het hem >:)

• rig0r
JazzySOB schreef op 15 augustus 2002 @ 20:14:
[...]

Geen ghosting kunnen ontdekken (is een sterk punt bij MVA-panels)
En de kleur is exact hetzelfde als dat van mijn oude A901HT 19" iiyama Vision Master Pro 450 CRT, dus wit met een heel licht creme tint.

Overigens moet je van de geluidskwaliteit van de ingebouwde luidsprekertjes niet te veel voorstellen... klinkt nergens naar dus, maar daar koop je het scherm ook niet voor :)
:9~ :9~ Ik ga em maar es bestellen denk ik. Ik heb btw ook een iiyama vmpro 19", precies dezelfde als jij. Alleen is et ding al tijden superwazig, dus hard aan vervanging toe. Nooit meer een CRT voor mij ;)

Verwijderd

Ik hoor net dat mijn pc prive project pas in de eerste 2 weken van oktober wordt uitgeleverd......... Ik heb toch maar de Compaq 7020m 17" besteld dit omdat ik vrij goede recenties heb gelezen op het net. Nu maar hopen dat het snel oktober is :)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 09:48:
[...]

Die kan ik dus ook nemen, werk je soms bij een IT bedrijf met een bijtje? ;)

Maar heeft iemand hier al ervaringen mee?
Rofl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tsja.... bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Leuke IPAQ huh ?

Verwijderd

SileX schreef op 16 augustus 2002 @ 15:44:
[...]

Rofl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tsja.... bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Leuke IPAQ huh ?
Zekers,

ik heb monitor, digiphotocam en HP 5550 besteld.

• ErikRo
Zeg kunnen jullie je bestellijstjes verder per email uitwisselen, zit ons een beetje jaloers te maken :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik heb al een tijd een NEC MultiSync LCD 1830, en deze bevalt me prima, 2 VGA input een mooi stabiel beeld, gelijkmatig verlicht, meestal als ik andere schermen zie, bij mensen of in winkels vind ik dat beeld erg wazig....

en....... vanmiddag heb ik het TFT maar ff uit elkaar gehaald, om te kijken hoe dat nou eigelijk aangesloten zit, dus ook hier ff een piccie:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~j.dienaar/InsideLCD.jpg

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Tranquility
  • Nu online
rig0r schreef op 16 augustus 2002 @ 11:00:
[...]

:9~ :9~ Ik ga em maar es bestellen denk ik. Ik heb btw ook een iiyama vmpro 19", precies dezelfde als jij. Alleen is et ding al tijden superwazig, dus hard aan vervanging toe. Nooit meer een CRT voor mij ;)
Hmm, mijn iiyama vmpro is nog perfect in orde, geen wazigheid o.i.d. maar m'n nieuwe Belinea TFT is ongelooflijk veel scherper, zelfs analoog... Die iiyama komt dus echt niet meer terug op m'n bureau! Nu moet ik trouwens alleen die DVI-kabel nog hebben. Tjonge, wat kost het een moeite om daaraan te komen zeg! Ik ben in Alkmaar (waar ik vandaag bij een klant werkte) bij wel zes computerwinkels geweest waarvan er geen enkele een DVI-kabel had |:(
Geen enkele PC-winkel schijnt die dingen dus te hebben :(
Bij de Vobis en Dynabyte kun je het helemaal wel vergeten: ze zaten me stomverbaasd aan te kijken toen ik vroeg of ze een DVI-kabel hadden.. Ze keken alsof ze het in Keulen hoorde donderen. En waarom die krengen trouwens zo duur moeten zijn is mij ook een raadsel, 35 pleuro is niets...

• Tranquility
  • Nu online
Bart_Banaan schreef op 16 augustus 2002 @ 21:09:
Ik heb al een tijd een NEC MultiSync LCD 1830, en deze bevalt me prima, 2 VGA input een mooi stabiel beeld, gelijkmatig verlicht, meestal als ik andere schermen zie, bij mensen of in winkels vind ik dat beeld erg wazig....

en....... vanmiddag heb ik het TFT maar ff uit elkaar gehaald, om te kijken hoe dat nou eigelijk aangesloten zit, dus ook hier ff een piccie:
Behoorlijk leeg daarbinnen! Heel wat anders dan bij een CRT B)
Maar, was de garantie verlopen of zo? Anders maak je zo'n scherm toch niet open?

Verwijderd

ErikRo schreef op 16 augustus 2002 @ 20:28:
Zeg kunnen jullie je bestellijstjes verder per email uitwisselen, zit ons een beetje jaloers te maken :)
Srry ;) O-)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Bart_Banaan schreef op 16 augustus 2002 @ 21:09:

[afbeelding]
Ik heb zo'n zelfde scherm, en ben er echt heel erg tevreden mee.. zoals je zegt een stabiel scherp beeld :)

Kan waarschijnlijk binnenkort redelijk goedkoop aan nog zo'n scherm komen... Gaat een leuke dual monitor setup worden ;)

• ErikRo
JazzySOB schreef op 16 augustus 2002 @ 21:43:
[...]

Nu moet ik trouwens alleen die DVI-kabel nog hebben. Tjonge, wat kost het een moeite om daaraan te komen zeg! Ik ben in Alkmaar (waar ik vandaag bij een klant werkte) bij wel zes computerwinkels geweest waarvan er geen enkele een DVI-kabel had |:(
Geen enkele PC-winkel schijnt die dingen dus te hebben :(
Bij de Vobis en Dynabyte kun je het helemaal wel vergeten: ze zaten me stomverbaasd aan te kijken toen ik vroeg of ze een DVI-kabel hadden.. Ze keken alsof ze het in Keulen hoorde donderen. En waarom die krengen trouwens zo duur moeten zijn is mij ook een raadsel, 35 pleuro is niets...
Probeer http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html die heeft ze wel in huis. Ik hoop niet dat dit commercieel wordt gezien. Maar om onze grote vriend hier nog 20 winkels af te l;aten lopen is een beetje gemeen :) met dit warme weer.

• Tranquility
  • Nu online
Ik zie op hun site niets staan, maar zowieso wil ik er vandaag eentje gaan halen, dus online bestellen (en weer lang wachten) is geen optie.. Anders maar even naar Naarden (CTW) rijden (in mijn auto met airco) ;) waar ze ze wel op voorraad hebben...

In iedergeval bedankt :)

Edit: 'k heb ze net toch maar ff gebeld (ICT online-shop) en ze hebben ze niet op voorraad... 8)7

CTW heeft ze wel, dus dat wordt toch naar Naarden rijden...

• ErikRo
Ik had nog even voor je gemaild, maar ik had moeten vragen, heb je ze ook op voorrraad ipv van verkoop je ze wel. sorry.

ps die zaak waar je je tft kocht heeft nu geen website meer. Was dat bij bestellen ook zo? Hij is toch niet nu al falliet?

• Tranquility
  • Nu online
Ben net uit Naarden terug en heb eindelijk m'n DVI-kabel :9
Omdat de analoge output van m'n Aopen Aeolus Ti4200 al extreem goed is, is er niet zo erg gek veel verschil te zien in scherpte, maar toch is er verschil. Nu is alles gewoon zo ongelooflijk zuiver en scherp dat het net gedrukt staat. Scherper heb ik een beeld op een monitor nog nooit eerder gezien.
Wel is de kleurweergave met DVI een stuk beter! Kleuren komen i.v.t. analoog op mij nu nog sprankelender over. :9
Tja, ik ben wel erg in m'n sas met m'n nieuwe 19" Belinea 101910 TFT'tje :)

Ik heb het scherm inderdaad bij hem gekocht. Toen was zijn site al offline. Hij zou de site binnen een paar dagen weer online hebben toen ik er naar vroeg. Er zouden softwareproblemen zijn bij zijn provider o.i.d. Maar je kunt hem gewoon mailen, je krijgt snel antwoord op vragen is mijn ervaring. Prima service.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

JazzySOB schreef op 16 augustus 2002 @ 21:52:
[...]

Behoorlijk leeg daarbinnen! Heel wat anders dan bij een CRT B)
Maar, was de garantie verlopen of zo? Anders maak je zo'n scherm toch niet open?
Nee, garantie heb ik nog gewoon >:)
Je bent tweaker of niet hé!

Maar ik wilde weten hoe het ongeveer werkt, ivm dit topic : [rml][ LCD] MoBo heeft LVDS aansluiting[/rml]

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.