[ ik weet dat hier al veel topics over zijn maar de meeste zijn verouderd of staat weinig nuttige info in]
Ik ga dus een TFT monitor kopen, (moet van m'n ma omdat ze vind dat een CRT slecht is voor m'n ogen
)
maar nou heb ik geen flauw idee welke ik kan nemen, ik heb de volgende eisen
-max €1800
-18" of groter
-response tijd <40ms
-1280x1024 of hoger
-geen kans op dooie pixels e.d
-kleuren moeten niet of nauwlijks afwijken van CRT
-liefste zwart en mooi design
Ik heb dus nu een CRT van 19" die ik als 2e monitor wil aansluiten, eventuele games etc ga ik dan daar op doen.
de TFT wil ik gebruiken als monitor voor internet, office etc maar ook voor design, photoshop, premiere e.d dus het is belangrijk dat ie de kleuren goed en helder weergeeft en ook redelijk met bewegende beelden kan omgaan voor in premiere, flash e.d
ik heb al een beetje rondgekeken maar uit foto's en specs alleen kan ik moeilijk een keuze maken dus ik ben denk ik afhankelijk van ervaringen van andere mensen
dus wie heeft er goeie ervaringen met een TFT met bovengenoemde eisen
Ik ga dus een TFT monitor kopen, (moet van m'n ma omdat ze vind dat een CRT slecht is voor m'n ogen
maar nou heb ik geen flauw idee welke ik kan nemen, ik heb de volgende eisen
-max €1800
-18" of groter
-response tijd <40ms
-1280x1024 of hoger
-geen kans op dooie pixels e.d
-kleuren moeten niet of nauwlijks afwijken van CRT
-liefste zwart en mooi design
Ik heb dus nu een CRT van 19" die ik als 2e monitor wil aansluiten, eventuele games etc ga ik dan daar op doen.
de TFT wil ik gebruiken als monitor voor internet, office etc maar ook voor design, photoshop, premiere e.d dus het is belangrijk dat ie de kleuren goed en helder weergeeft en ook redelijk met bewegende beelden kan omgaan voor in premiere, flash e.d
ik heb al een beetje rondgekeken maar uit foto's en specs alleen kan ik moeilijk een keuze maken dus ik ben denk ik afhankelijk van ervaringen van andere mensen
dus wie heeft er goeie ervaringen met een TFT met bovengenoemde eisen