Toon posts:

18" TFT monitoren > ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[ ik weet dat hier al veel topics over zijn maar de meeste zijn verouderd of staat weinig nuttige info in]

Ik ga dus een TFT monitor kopen, (moet van m'n ma omdat ze vind dat een CRT slecht is voor m'n ogen :) )

maar nou heb ik geen flauw idee welke ik kan nemen, ik heb de volgende eisen

-max €1800
-18" of groter
-response tijd <40ms
-1280x1024 of hoger
-geen kans op dooie pixels e.d
-kleuren moeten niet of nauwlijks afwijken van CRT
-liefste zwart en mooi design

Ik heb dus nu een CRT van 19" die ik als 2e monitor wil aansluiten, eventuele games etc ga ik dan daar op doen.

de TFT wil ik gebruiken als monitor voor internet, office etc maar ook voor design, photoshop, premiere e.d dus het is belangrijk dat ie de kleuren goed en helder weergeeft en ook redelijk met bewegende beelden kan omgaan voor in premiere, flash e.d

ik heb al een beetje rondgekeken maar uit foto's en specs alleen kan ik moeilijk een keuze maken dus ik ben denk ik afhankelijk van ervaringen van andere mensen

dus wie heeft er goeie ervaringen met een TFT met bovengenoemde eisen :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik :) Ze zijn groot! Neem wel een beetje een duur model met hoge verversing (heb je bij die modellen niet altijd)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:21 schreef Bigs het volgende:
Ik :) Ze zijn groot! Neem wel een beetje een duur model met hoge verversing (heb je bij die modellen niet altijd)
ja klopt, daarom trek ik er ook zo'n 1800 euro voor uit, welke heb jij dan en wat zijn de ervaringen? :)

Verwijderd

(moet van m'n ma omdat ze vind dat een CRT slecht is voor m'n ogen)
Als ik het commentaar van m'n moeder altijd serieus nam zat ik nu zonder computer! Heb je geen eigen mening? Zal wel niet, aan je sign te zien...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:24 schreef Lusch het volgende:

[..]

Als ik het commentaar van m'n moeder altijd serieus nam zat ik nu zonder computer!
hehe, maar m'n ma wil het dus betalen, anders had ik het ook nooit gedaan

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
m'n ma wil het betalen
Goh, rot voor je. *D

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:27 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Goh, rot voor je. *D
ja klote he, tis niet anders

maar nu weer ontopic 8-)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deze zou ik kiezen
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l565/contents.html

Ik heb er geen ervaring mee (helaas)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:27 schreef spook het volgende:
deze zou ik kiezen
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l565/contents.html

Ik heb er geen ervaring mee (helaas)
mjah hoeveel kost ie? :)

Verwijderd

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 26 mei 2002 00:18 schreef Dani-Filth het volgende:
de TFT wil ik gebruiken als monitor voor internet, office etc maar ook voor design, photoshop, premiere e.d dus het is belangrijk dat ie de kleuren goed en helder weergeeft en ook redelijk met bewegende beelden kan omgaan voor in premiere, flash e.d
Vergeet het. Voor kleurzuiverheid en dat soort dingen is een CRT nogsteeds onmisbaar :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
vreemd, 17" is € 1050,- en 18" is € 1958,- das bijna het dubbele voor 1" verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

Vergeet het. Voor kleurzuiverheid en dat soort dingen is een CRT nogsteeds onmisbaar :)
zo langzamerhand moet het toch wel kunnen? ik dacht dat die dingen nu wel genoeg ontwikkeld waren om de kleuren goed weer te geven

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 00:37 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

zo langzamerhand moet het toch wel kunnen? ik dacht dat die dingen nu wel genoeg ontwikkeld waren om de kleuren goed weer te geven
ben bang van niet...
iets wat jij op een TFT schermpje maakt zal er zowiezo behoorlijk anders uitzien als op iemand anders z'n CRT scherm. Al was het alleen maar omdat jij extra zult moeten anti-aliassen vanwege de ongewone scherpte van de pixels. Verder geeft een TFT kleuren toch iets anders weer en zit je bovendien nog eens aan een max van 16milj. kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaring met deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/images/products/eioL685.jpg
Eizo FlexScan L685 Grijs

18,1 inch screen size
TFT analoog/digitaal
1280×1024 recommended resolution
400:1 contrast ratio
250 cd/qm brightness
16,7 million displayable colours
Grijs
USB HUB
3-year on-site warranty

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Designen met een TFT is een slechte keus.

Dat zal je vooral merken als je voor iemand anders iets maakt zoals websites, waarbij je achteraf zult merken dat de kleuren er niet zo uit komen als op een normale CRT scherm.

TFT'tjes zijn leuk en stoer, maar voor designen vooral op comercieel gebied zijn ze niet geschikt.

Dit is voor zover ik weet algemeen bekend.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:15
Ik kan ook een leuke 18" leveren. Het merk is nog niet zo bekend: NeoView. Echt :9~

geen pics sorry

18,1" TFT
Response time: nog onbekend (gok op 40ms)
Resolutie: 1280x1024
0-pixel garantie :)
Perfecte kleuren (LG-Philips beeldbuis :))
Silver/Blauw design, echt prachtig.
Hele grote kijkhoek (zelfs van opzij zie je nog de kleuren)

En slecht € 1369,- :) (voor een € 300,= extra ook een ingebouwde tv-tuner met afstandbediening :9)

Stuur hier maar een mailtje heen, dan zie ik hem morgen wel

Verwijderd

Ikzelf heb de Philips Brilliance 180P2G (18", zwart met geluid) en hij bevalt me uitstekend. Momenteel werk ik nog op een laptop (beeld dus op Philips) en ik kan niet anders zeggen dat het beeld werkelijk ongekend mooi is. De responsetijd heb ik nog niet echt kunnen beoordelen; het wachten is nog op mijn nieuwe pc!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 01:38 schreef Marcj het volgende:
Ik kan ook een leuke 18" leveren. Het merk is nog niet zo bekend: NeoView. Echt :9~

geen pics sorry

18,1" TFT
Response time: nog onbekend (gok op 40ms)
Resolutie: 1280x1024
0-pixel garantie :)
Perfecte kleuren (LG-Philips beeldbuis :))
Silver/Blauw design, echt prachtig.
Hele grote kijkhoek (zelfs van opzij zie je nog de kleuren)

En slecht € 1369,- :) (voor een € 300,= extra ook een ingebouwde tv-tuner met afstandbediening :9)

Stuur hier maar een mailtje heen, dan zie ik hem morgen wel
is deze het?
http://www.panelx.com/store/neoview.php3

Afbeeldingslocatie: http://www.panelx.com/images/neoview_181_large.jpg

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
rond de 1800 euro, zou ik de Dell nemen

Dell 19 inch LCD

is nu de 19 inch geworde, ze hebben de 20 inch een stuk duurder gemaakt

1450 exc
1743.35 EUR incl btw

...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Tering wat zijn die TFT's toch fokking mooi! Ik wou dat mijn moeder zo royaal was :P

The devil is in the details.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb gisteren een Iiyama 17" TFT gekocht de 4315UT.
Specs:

AS4315UT - Beelddiagonaal: 17"
Max. Resolutie: 1280 x 1024
Type TFT: Twisted Nematic
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o): 150 / 125
responce tijd = 25ms
Helderheid: 250 cd/m2
Contrast: 350:1
Signaal ingangen: D-sub 15 pin kabel / DVI-I
geen dode pixels... 3 jaar onsite garantie

ze kosten ongeveer Euro 930...koop er anders 2

ik heb hem aangesloten op een Matrox G450 32MB pci DVI voor "normaal" gebruik. De VGA zit op een Asus V8200 GF3 voor games. Ik heb al een berg games getest (RTCW, SW:Jedsi Outcast, Unreal, etc) en ik zie niets van ghosting :) Ik was van plan om m'n 21" Eizo CRT als tweede scherm er bij te zetten maar daar zie ik dus vanaf..je wilt echt niets anders meer als je dit scherm ziet (en Eizo is nou ook niet echt een bagger merk)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 12:35
Mij lijkt de Samsung SyncMaster 191T LCD (19") wel wat :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/samsung191t/img/sam4.jpg

kost $ 1200

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2025
Belinea 10 19 10
19 inch kost €1545 kijk voor meer informatie op
Hardware.info gr Aad

Verwijderd

wie zegt dat de nieuwste tft's niet geschikt zijn voor serieus werk? je kunt je tft net zo goed kalibreren als je crt! je crt monitor verloopt ook binnen een week, dus wordt er aanbevolen om elke week opnieuw te kalibreren.

dat geschreeuw van waardeloos voor dtp e.d. hoor je meestal van mensen die hun monitor zowiezo niet kalibreren en dus nooit dezelfde kleur kunnen produceren als je op je scherm ziet! en toch beweren dat alle kleuren op verschillende schermen overal hetzelfde is!dacht het niet! op elke andere monitor dan je eigen zullen de kleuren afwijken, mits ze dus allemaal netjes zijn gecalibreerd door een colorimeter/hardwarekalibrator!
zelfs in de grafische industrie zijn er maar weinig bedrijven die regelmatig hun monitoren, e.d. kalibreren!
wat dacht je van het verschil tussen een mac en een windows machine huh?
mac is altijd iets lichter dan een windows kleur(mac: gamma 1.8; windows gamma 2.2)!en dus kun je nooit voor iedereen hetzelfde reproduceren!
een tft is zelfs beter dan een crt voor design omdat je geen geometrische afwijkingen hebt op een tft omdat het beeld wat je ziet echt recht is! bij een crt heb je altijd afwijkingen van lijntjes die naar binnen of naar buiten lopen!Ik kan je vertellen dat er ook tussen crt's onderling veel verschil zit!

ik ben zelf ook op zoek naar een goede tft scherm.
zover ik kan beoordelen, door het lezen van vele tests, komen de eizo L565, de eizo L685, samsung 171P,samsung 191T, LG 1800P en de SGI 1600 SW erg goed uit de bus. ze zeggen dat de eizo L685 het beste beeld geeft wat ooit op een tft is gezien! dus ook beter dan een crt!helaas is het scherm ook het duurste van alle 18,1" tft's en dus ook net iets over je budget.maar zeer aan te bevelen.

aanvulling:
heb net een site gevonden voor de grafische industrie waar ook de discussie ging tussen crt en tft.
en aangezien dit de meest kritische toepassingen zijn dus het meest relevant;
conclusie: alleen voor prepress, dus voor het beoordelen/bewerken van grafisch materiaal dat gedrukt moet worden is een tft minder geschikt. voor alle andere werkzammheden zou het geen problemen op moeten leveren.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:36 schreef XthinkZ het volgende:

Dat zal je vooral merken als je voor iemand anders iets maakt zoals websites, waarbij je achteraf zult merken dat de kleuren er niet zo uit komen als op een normale CRT scherm.

TFT'tjes zijn leuk en stoer, maar voor designen vooral op comercieel gebied zijn ze niet geschikt.

werk je zelf in de grafische industrie? zo te zien niet!
wie is nu nog de grootste speler in professioneel design?
athans, de grafische industrie maakt veel gebruik van ......juist; de mac! en wat zie je, de nieuwste imacs hebben allemaal een tft scherm. verder worden de 24" tft schermen met een 16:10 verhouding juist veel voor videobewerking e.d. gebruikt/aanbevolen.
Alleen voor het zeer kritische prepress is een tft iets minder aan te bevelen vanwege zijn beperkte kleurweergave.verder kan ik je melden dat een plaatje/foto op 2 verschillende crt's ook niet gelijk uitzien, mits ze beide dus goed gekalibreerd zijn!dus voor webdesign, cad e.d. zijn ze wel degelijk goed inzetbaar!
daar de grote massa toch niet zijn monitor heeft gekalibreerd zal niemand de verschillen opmerken/zien omdat er daardoor al verschillen zijn in de weergave!sterke argumenten!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:29 schreef Dani-Filth het volgende:

[afbeelding]
Eizo FlexScan L685 Grijs

18,1 inch screen size
TFT analoog/digitaal
250 cd/qm brightness
Grijs
USB HUB
3-year on-site warranty
Ik zat te twijfelen tussen deze Eizo L685 en de NEC 1880 SX. Ik ben ze beide gaan bekijken en het verschil tussen de 2 is dat de NEC een betere response time heeft.

NEC = 33 ms
Eizo = 40 ms

Ik gebruik het scherm voor o.a. design werk (o.a. websites) en als je bv met flash werkt is die ghosting bij de Eizo wat irritant.
De kwaliteit van het beeld is echt prachtig en beide schermen hebben ongeveer dezelfde kostprijs.

Ook qua design kan ik hem zeker aanraden. Hij ziet er in het echt veel mooier uit dan op de foto's. Dat randje rond het scherm is echt heeeeel dun.

• Marcj
  • Laatst online: 16-08 00:15
Op zondag 26 mei 2002 01:51 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

is deze het?
http://www.panelx.com/store/neoview.php3

[afbeelding]
Yep dat is hem :)

hmm, in Amerika is ie wel een stuk goedkoper

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:48 schreef Iron Mike het volgende:
Mij lijkt de Samsung SyncMaster 191T LCD (19") wel wat :9~

[afbeelding]

kost $ 1200
die Samsung 191T komt bij CT' zéér goed uit de test.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 18:46

Jrz

––––––––––––

Bij prepress maakt het niet uit wat voor monitor je gebruikt, omdat die mensen met getalletjes en proefdrukken werken...

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:06 schreef Jrz het volgende:
Bij prepress maakt het niet uit wat voor monitor je gebruikt, omdat die mensen met getalletjes en proefdrukken werken...
bij prepress hoort ook o.a.foto's aanpassen voor drukwerk.dit is dus wel zeer kritisch werk via je monitor!en juist daar schiet een tft nog wat tekort!kleurbereik van een crt schijnt toch hoger te zijn dan een tft met 16,7 miljoen kleuren.lees: meer tussentinten.

Verwijderd

[quote]
Op zondag 26 mei 2002 21:18 schreef toermalijn het volgende:

[..]

bij prepress hoort ook o.a.foto's aanpassen voor drukwerk dit is dus een stap voor het drukwerk(prepress).drukwerk en dtp kun je dus niet los van elkaar zien!dit is dus wel zeer kritisch werk via je monitor!denk aan huidtinten e.d.en juist daar schiet een tft nog wat tekort!kleurbereik van een crt schijnt toch hoger te zijn dan een tft met 16,7 miljoen kleuren.ik heb nu twee zeer uitgebreide artikelen hierover gelezen in de professionele industrie en ze schijnen toch allemaal met elkaar eens te zijn dat voor kleurcorrecties e.d. de tft's toch echt nog wat tekort schieten met hun kleurberijk.het schijnt wel mee te vallen als je alleen de sRGB kleurinstelling gebruikt omdat je dan toch al in een sterk aangepast/teruggebracht kleurbereik werkt!
Ik ben noch voor nog tegen tft's ,maar wil toch wel even opmerken dat het voor sommige mensen uitkijken geblazen is wat betreft inzetbaarheid van een tft. daar deze in groot formaat nogal duur zijn zou het jammer zijn als zo'n duur scherm tegen gaat vallen of toch niet geschikt blijkt te zijn!Ook voor spelletjes zijn de grotere schermen meestal nog te traag, waardoor je ghosting kunt krijgen.

• XthinkZ

XthinkZ

Op zondag 26 mei 2002 11:19 schreef toermalijn het volgende:

[..]

werk je zelf in de grafische industrie? zo te zien niet!
wie is nu nog de grootste speler in professioneel design?
athans, de grafische industrie maakt veel gebruik van ......juist; de mac! en wat zie je, de nieuwste imacs hebben allemaal een tft scherm. verder worden de 24" tft schermen met een 16:10 verhouding juist veel voor videobewerking e.d. gebruikt/aanbevolen.
Alleen voor het zeer kritische prepress is een tft iets minder aan te bevelen vanwege zijn beperkte kleurweergave.verder kan ik je melden dat een plaatje/foto op 2 verschillende crt's ook niet gelijk uitzien, mits ze beide dus goed gekalibreerd zijn!dus voor webdesign, cad e.d. zijn ze wel degelijk goed inzetbaar!
daar de grote massa toch niet zijn monitor heeft gekalibreerd zal niemand de verschillen opmerken/zien omdat er daardoor al verschillen zijn in de weergave!sterke argumenten!
Goed argument.

Alleen vraag jezelf eens af waarom in bedrijven TFT schermen worden gebruikt.
Omdat ze beter kleuren weergeven, en veel beter zijn dan een CRT?

Of omdat je als hoogstaand bedrijf met de technologie hoort te draaien? Als je weet is het als groot bedrijf aantrekkelijk om veel in je eigen bedrijf te investeren omdat je dan minder kwijt bent aan belastingen. Een mooi TFT scherm hoort daar zeker bij.
Maar hoeveel zou zo'n professioneel TFT daar in die grafische industrie kosten?

Daarnaast zijn zien ze er vergeleken met CRT monitoren erg luxe uit en nemen ze zeer weinig ruimte in vergelijking met CRT's.

Maar als je zelf ook zegt:

"Alleen voor het zeer kritische prepress is een tft iets minder aan te bevelen vanwege zijn beperkte kleurweergave"

Oftewel de kleuren van een TFT kunnen niet aan die van een TFT tippen.
Althans niet die van de huidge betaalbare modellen.

Dit is dus algemeen bekend bij TFT schermen.

Ikzelf ben hier op een een Dell TFT scherm aan het werken, en zo'n ding is echt wel stoer, en bespaard me een hoop ruimte, en geeft een hoop gemak.
En toch kan dit ding bij lange na niet aan mijn Diamondtron beeldbuis tippen.

Desondanks wil ik toch niet die CRT voor m'n neus.

En verder geld de smaak voor iedereen anders, en ik kan zeggen TFT haalt het gewoonweg nog niet bij een goede CRT, of je zult er waarschijnlijk veel geld voor moeten neertellen.

• XthinkZ

XthinkZ

Lekker toermalijn, zie nu dat je zegt dat een TFT toch niet zo positief was zoals je deed overkomen.

Ach, iedereen heeft een andere smaak, misschien vind de ander juist dat die van een TFT wel veel mooier zijn :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:34 schreef XthinkZ het volgende:

[..]

Goed argument.

Alleen vraag jezelf eens af waarom in bedrijven TFT schermen worden gebruikt.
Omdat ze beter kleuren weergeven, en veel beter zijn dan een CRT?

Of omdat je als hoogstaand bedrijf met de technologie hoort te draaien? Als je weet is het als groot bedrijf aantrekkelijk om veel in je eigen bedrijf te investeren omdat je dan minder kwijt bent aan belastingen. Een mooi TFT scherm hoort daar zeker bij.
Maar hoeveel zou zo'n professioneel TFT daar in die grafische industrie kosten?

Daarnaast zijn zien ze er vergeleken met CRT monitoren erg luxe uit en nemen ze zeer weinig ruimte in vergelijking met CRT's.

Maar als je zelf ook zegt:

"Alleen voor het zeer kritische prepress is een tft iets minder aan te bevelen vanwege zijn beperkte kleurweergave"

Oftewel de kleuren van een TFT kunnen niet aan die van een TFT tippen.
Althans niet die van de huidge betaalbare modellen.

Dit is dus algemeen bekend bij TFT schermen.

Ikzelf ben hier op een een Dell TFT scherm aan het werken, en zo'n ding is echt wel stoer, en bespaard me een hoop ruimte, en geeft een hoop gemak.
En toch kan dit ding bij lange na niet aan mijn Diamondtron beeldbuis tippen.

Desondanks wil ik toch niet die CRT voor m'n neus.

En verder geld de smaak voor iedereen anders, en ik kan zeggen TFT haalt het gewoonweg nog niet bij een goede CRT, of je zult er waarschijnlijk veel geld voor moeten neertellen.
Ik ben zelf ook naar het kijken naar een nieuw scherm. of een crt of een tft.helaas moet ik vanwege dtp e.d.dus wel kritisch kijken naar dit soort dingen. ik heb alle reviews e.d. die er maar zijn gelezen. er is nog geen tft, ook die duurdere niet, die voor bepaalde doeleinden(lees: kleurcorrectie) aan een crt scherm kunnen tippen. dit heeft nog niets met geld te maken maar met de technologie die nog niet zover is dat ze de crt's kunnen vervangen. erg goede argumenten voor een tft zijn het design, weinig ruimte nodig, rustig voor de ogen.
nadelen zijn de erg hoge prijs die je moet betalen voor een mooi groot scherm, beperkte kleurbereik, kapotte pixels/subpixels.
Ik ben het zeer zeker met je eens dat voor het grote gros van werkzaamheden een goede tft meer dan voldoende is tegenwoordig.mischien zelfs wel aan te bevelen boven een crt!

Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat somige mensen die meer doen met hun monitor dan surfen en typen toch wat kritischer moeten kijken.zou jammer zijn als je ettelijke duizenden guldens neerteld voor iets wat niet blijkt te voldoen!
daar zijn deze forums ook voor; om te vragen en adviezen te geven.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 21:38 schreef XthinkZ het volgende:
Lekker toermalijn, zie nu dat je zegt dat een TFT toch niet zo positief was zoals je deed overkomen.
????????????
zeg alleen dat voor kleurcorrecties een tft minder geschikt is.voor de rest van de werkzaamheden juist wel! en dat is dus verreweg het overgrote deel!dus toch positief.

Ach, iedereen heeft een andere smaak, misschien vind de ander juist dat die van een TFT wel veel mooier zijn :)

tja.....als je echt professioneel met een monitor moet werken is smaak toch echt ondergeschikt aan de eisen die je voor bepaalde werkzaamheden aan een monitor stelt.je kunt je geld meestal maar een keer uitgeven!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit te twijfelen tussen deze

Eizo FlexScan L685 Grijs €1989,-
Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/images/products/eioL685.jpg

18,1 inch screen size
TFT analoog/digitaal
250 cd/qm brightness
Grijs
USB HUB
3-year on-site warranty

Philips Brilliance 180P2G €1599-
Afbeeldingslocatie: http://www.hsecomputer.de/images/produkte/hardware/philips/180P2G.jpg
Screen size (18")
Display type (TFT LCD)
Recommended resolution (1280x1024)
Emission standard (TCO'95)
Guarantees that the monitor adheres to the latest standards for ergonomics and electromagnetic radiation
Audio (2*2W)
Optional multimedia base for CRT monitors and integrated speakers for LCD monitors provide good sound reproduction for business applications while saving space.
Viewing angle horizontal (CR>5) (170 (85/85))
Colour (Black)
Video Connections (DVI-I, D-Sub)
Base (Multimedia)
For our LCD monitors different bases are offered: Audio base with height adjustment and multimedia. Ergobase with height adjustment. Multimedia base with multimedia. Standard base, without height adjustment and multimedia. Foldable base that can be folded.

Dell 19 inch LCD €1450,-
Afbeeldingslocatie: http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/IM-GOSKU-730-10375.jpg
Type beeldbuis / Beelddiagonaal: Active matrix TFT LCD / 19.0" (48.2cm)
Dotpitch horizontaal: 0.294mm
Resoluties: IBM®, VGA2, 720 x 400 ; IBM, VGA3, 640 x 480 ; VESA®, 640 x 480 ; VESA, 1024 x 768 ; VESA, 1280 x 1024
Horizontale frequentie: 30 kHz - 80 kHz (auto)
Verticale frequentie: 56 Hz - 76 Hz (auto)
Preset display area Horizontaal: 376.32 mm
Preset display area Verticaal: 301.056 mm
Coating: Antiglare met hard-coating 3H
Afmetingen (hxbxd) / Gewicht (kg): 451.5 mm x 416.3 mm x 208.4 mm / 7.0 Kg
Garantie: 3 jaar garantie

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:13 schreef Dani-Filth het volgende:
ik zit te twijfelen tussen deze

Eizo FlexScan L685 Grijs €1989,-
[afbeelding]

18,1 inch screen size
TFT analoog/digitaal
250 cd/qm brightness
Grijs
USB HUB
3-year on-site warranty

Philips Brilliance 180P2G €1599-
[afbeelding]
Screen size (18")
Display type (TFT LCD)
Recommended resolution (1280x1024)
Emission standard (TCO'95)
Guarantees that the monitor adheres to the latest standards for ergonomics and electromagnetic radiation
Audio (2*2W)
Optional multimedia base for CRT monitors and integrated speakers for LCD monitors provide good sound reproduction for business applications while saving space.
Viewing angle horizontal (CR>5) (170 (85/85))
Colour (Black)
Video Connections (DVI-I, D-Sub)
Base (Multimedia)
For our LCD monitors different bases are offered: Audio base with height adjustment and multimedia. Ergobase with height adjustment. Multimedia base with multimedia. Standard base, without height adjustment and multimedia. Foldable base that can be folded.

Dell 19 inch LCD €1450,-
[afbeelding]
Type beeldbuis / Beelddiagonaal: Active matrix TFT LCD / 19.0" (48.2cm)
Dotpitch horizontaal: 0.294mm
Resoluties: IBM®, VGA2, 720 x 400 ; IBM, VGA3, 640 x 480 ; VESA®, 640 x 480 ; VESA, 1024 x 768 ; VESA, 1280 x 1024
Horizontale frequentie: 30 kHz - 80 kHz (auto)
Verticale frequentie: 56 Hz - 76 Hz (auto)
Preset display area Horizontaal: 376.32 mm
Preset display area Verticaal: 301.056 mm
Coating: Antiglare met hard-coating 3H
Afmetingen (hxbxd) / Gewicht (kg): 451.5 mm x 416.3 mm x 208.4 mm / 7.0 Kg
Garantie: 3 jaar garantie
Dani,

van alle reviews die ik over tft's heb gelezen de afgelopen tijd(zijn er veel geweest), komt de eizo L685 absoluut als beste uit de bus!ik zou zeggen gebruik de searchengines eens op het net; kun je zelf de resencies over verschillende tft's lezen.mocht je een 19"willen hebben, is de samsung 191T zeer aan te bevelen. hiervan is ook net een online review op GOT.

• XthinkZ

XthinkZ

Oo nog een opmerking,

En TFT ziet er alleen haarscherp uit op de aanbevolen resolutie, ga je andere resoluties gebruiken, dan zul je merken dat het beeld er soms nogal onscherp door kan worden.

• XthinkZ

XthinkZ

[quote]
Op zondag 26 mei 2002 21:55 schreef toermalijn het volgende:

[..]
zeg alleen dat voor kleurcorrecties een tft minder geschikt is.

Zei ik dat dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
deze ziet er ook wel bloedgeil uit, 15-15ms responsetijd

http://www.hardwareinfo.nl/nieuws.php?id=1376

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 22:18

oCe

aka Dookie.

ik heb de Iiyama 4316UTC, 17" tft/lcd 1280x1024 tot 75hz; bevalt prima! Kleuren perfect, stabiel beeld en erg mooi zilver/blauw design!

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/as4316utc_klein.gif

http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=36

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:48 schreef XthinkZ het volgende:

[..]

Zei ik dat dan niet?
Uhhhhhm, kleurcorrecties aanbrengen bij foto's is toch echt heel iets anders dan een webdesign/pagina plaatsen.veel minder kritisch. op het web heb je maar 256 kleuren meestal(web-safe) terwijl je met kleurcorrecties met hele subtiele tinten zit te werken.er zijn verschillende vormen van dtp/design!webdesign is in het algemeen iets minder kritisch als prepress/drukwerk!
ja zeg je dan.... en de foto's op het web? zijn meestal jpg's. die zijn sterk gecomprimeerd en zie je kleurveerschillen dus minder. een tiff heeft een veel groter kleurbereik dan een jpg omdat die dus met een lossless compressietechniek werkt!de nieuwe jpeg2000 standaard die met wavetechnologie werkt schijnt wel veel betere foto's te leveren op eenzelfde compressie-niveau.

• XthinkZ

XthinkZ

Op zondag 26 mei 2002 22:55 schreef toermalijn het volgende:

[..]

Uhhhhhm, kleurcorrecties aanbrengen bij foto's is toch echt heel iets anders dan een webdesign/pagina plaatsen.veel minder kritisch. op het web heb je maar 256 kleuren meestal(web-safe) terwijl je met kleurcorrecties met hele subtiele tinten zit te werken.er zijn verschillende vormen van dtp/design!webdesign is in het algemeen iets minder kritisch als prepress/drukwerk!
ja zeg je dan.... en de foto's op het web? zijn meestal jpg's. die zijn sterk gecomprimeerd en zie je kleurveerschillen dus minder. een tiff heeft een veel groter kleurbereik dan een jpg omdat die dus met een lossless compressietechniek werkt!de nieuwe jpeg2000 standaard die met wavetechnologie werkt schijnt wel veel betere foto's te leveren op eenzelfde compressie-niveau.
Kom op toermalijn, we blijven niet bezig.

'Designen met een TFT is een slechte keus.'

'waarbij je achteraf zult merken dat de kleuren er niet zo uit komen als op een normale CRT scherm.'

'zoals websites'

Ik vind het leuk geweest.
Als jij er dieper op ingaat en het over over DTP gaat hebben best, uiteindelijk zeg je voor mij niks nieuws.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:08 schreef XthinkZ het volgende:

[..]

Kom op toermalijn, we blijven niet bezig.

'Designen met een TFT is een slechte keus.'

'waarbij je achteraf zult merken dat de kleuren er niet zo uit komen als op een normale CRT scherm.'

'zoals websites'

Ik vind het leuk geweest.
Als jij er dieper op ingaat en het over over DTP gaat hebben best, uiteindelijk zeg je voor mij niks nieuws.
dat is jouw probleem dus ook!
er zijn binnen dtp/prepress/webdesign nog zoveel andere diciplines waarbij het gebruik van een tft dus GEEN nadelige gevolgen heeft omdat het minder kritisch werk is! en dat probeer ik je toch al een hele tijd uit te leggen.sterker nog, wat jij thuis op je crt ziet, ziet jouw buurman niet op zijn crt, omdat crt's onderling ook sterk verschillen! zeer relatief dus!

maargoed, iedereen zijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er mensen die deze monitor hebben?

Dell 19"

Afbeeldingslocatie: http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/IM-GOSKU-730-10375.jpg

lijkt me een fijne monitor

Verwijderd

Topicstarter
deze schijnt ook goed te zijn

Samsung SyncMaster 770 TFT
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2001/dt/39004579/samsungsm770_b.gif

Verwijderd

Topicstarter
SyncMaster 181T

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/181TSC~1.jpg

:9~ :9~ :9~

18.1" scherm (max. resolutie 1280 x 1024)
Slim design
Monitor 90° kantelbaar
In hoogte verstelbare monitorstand
Contrast ratio 500:1
verticale kijkhoek 170°

Verwijderd

ik heb hier ook een tft xga op mijn laptop zitten
tja het is wel een laptop maar toch ?

ik moet zeggen dat de beeld er van erg mooi is
maar met foto's kan je het zien dat hij het niet ret tegen een monitor

dus als ik met foto's en films gaat werken word het gedaan met mijn monitor en niet met de tft scherm

laats waren mij 100 tft schermen aan geboden van compaq 17"
voor 1300euro per stuk
ik heb ze geweigerd
ik ga mijn twee monitors niet vervangen voor tft schermen die niet meer dan 16bit kleuren aan kan

verder met games kan je het ook zien

ik weet nog heel goed dat ze hier stonden te zijken over de fijt dat als je een hele snelle videokaart had dat je niet in 16bit maar in 32bit moet spelen omdat je dan meer tinten heb waardoor de kleur verloop beter is

en nu zullen we tft schermen gaan aanschaffen voor games en staan ze te zeggen dat het heel mooi is ???

wel ik koop pas tft schermen als er 32bit ondersteuning is en anders niet

ik zal mijn duren monitors even weg doen ???
1x lg studioworks 995e
1x compaq presario mv900

en ja het zijn lichte bolbuizen omdat ik plat niet mooi vind stond me te ergen aan de rond onder in die naar binnen loopt

• XthinkZ

XthinkZ

Je kunt ook monitoren diamondtron/trinitron enz. beeldbuizen kopen die niet plat zijn.

Maar juist een beetje bol lopen, waar je dan wwel op moet letten is dat zijkanten van het beeldbuis wel recht loopt, terwijl boven en onder het beeld een beetje bol is.

Hierdoor heb je niet last van het "holling" effect.

En heb je wel de hoogste kwaliteit beeldbuis.

Is echt prachtig.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 01:18 schreef XthinkZ het volgende:
Je kunt ook monitoren diamondtron/trinitron enz. beeldbuizen kopen die niet plat zijn.

Maar juist een beetje bol lopen, waar je dan wwel op moet letten is dat zijkanten van het beeldbuis wel recht loopt, terwijl boven en onder het beeld een beetje bol is.

Hierdoor heb je niet last van het "holling" effect.

En heb je wel de hoogste kwaliteit beeldbuis.

Is echt prachtig.
die heb ik al, keb nu een 19" trinitron, die wil ik als 2e monitor installeren

• XthinkZ

XthinkZ

Wow, dan zul je heel goed merken wat het verschil is tussen die trinitron en een TFT, vooral in spellen.

Ik speel zelf ook spellen ermee, en het eerste wat me opviel was dat het iets te donker was, nadat ik mn contrast en de helderheid had aangepast, kreeg ik het probleem dat als ik weer in windows was het weer iets te fel was.

Maar ja, een TFT is gewoon gaaf, maar toch verlang ik af entoe wel weer naar mn Diamondtron, al was het maar dat het op 100 hertz kon draaien.

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op maandag 27 mei 2002 01:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb hier ook een tft xga op mijn laptop zitten
tja het is wel een laptop maar toch ?

ik moet zeggen dat de beeld er van erg mooi is
maar met foto's kan je het zien dat hij het niet ret tegen een monitor
Laptop TFT schermen zijn beduidend minder van kwaliteit in het algemeen dan gewone desktop TFT modellen.

Verwijderd

voor 1560 Euro koop je ook een Compaq TFT 8030
Dit is een 18" scherm met een snelheid van 20ms !!!
Ik gebruik hem zelf ook...
en gamen gaat perfect...

Ook veel aansluitingen:
2X VGA
2X DVI
Pal
S-video

Mogenlijkheid voor PIP (picture in picture)

Dat ding kan echt alles, is snel, en erg netjes kwa kleuren.

http://www.compaq.nl/products/monitoren/zakelijk/tft8030.html

• XthinkZ

XthinkZ

Euhm, wil ook nog even bijzeggen dat als je wat minder goed kwaliteit mpeg bekijkt de kwaliteit er ook beduidend slechter uit ziet op een TFT.
Je ziet dus kleurverlopen veel duidelijker als op een CRT.
Moet zeggen dat het er best wel leijk op wordt.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb hier zowel de Eizo FlexScan L685 als de NEC MultiSync 1850E staan en het scherm van de Eizo is duidelijk beter. Erg strak, superscherp, mooier design, en in hoogte verstelbaar (iets wat die NEC helaas niet heeft). Ik zou zeker voor de Eizo gaan.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 15:11 schreef El Martino het volgende:
Ik heb hier zowel de Eizo FlexScan L685 als de NEC MultiSync 1850E staan en het scherm van de Eizo is duidelijk beter. Erg strak, superscherp, mooier design, en in hoogte verstelbaar (iets wat die NEC helaas niet heeft). Ik zou zeker voor de Eizo gaan.
alleen hij is wel een beetje boven m'n budget

ik denk dat ik voor die samsung ga

http://www.compaq.nl/products/monitoren/zakelijk/tft8030.html

scheelt iets van 500 euro

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:11 schreef El Martino het volgende:
Als je de Eizo met een NEC wil vergelijken gebruik dan de 1880 SX, die gebruikt hetzelfde paneel als de Eizo en is qua beeldkwaliteit even goed.

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, op die samsung zit ook een digitale kabel waarop je hem kan aansluiten, zijn er speciale videokaarten die digitaal beeld uitzenden ofzo? en zoja hoeveel kost dat en wat is het voordeel?

Verwijderd

ja, dit heet een DVI aansluiting. de meeste nieuwe videokaarten hebben er wel een. de ati radeon 8500 heeft er een, matrox, de allernieuwste nvidea waarschijnlijk ook wel.
tja, als je een oudere kaart hebt is het wel aan te bevelen om een te nemen met dvi. het beeld gaat er dan meestal zichtbaar op vooruit.

Verwijderd

gaat zichtbaar op uit??

het word dan digitaal aan gestuurt en niet meer aneloog

dus zoals het is is het

geen filters meer en al die onzin die het beeld kan verslechteren

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:38 schreef Marcj het volgende:

geen pics sorry
http://www.atech.co.kr/eng/product/pro_intro_neoview.htm

Deze? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:30 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

http://www.atech.co.kr/eng/product/pro_intro_neoview.htm

Deze? :)
nee deze Afbeeldingslocatie: http://www.panelx.com/images/neoview_181_large.jpg

maar ff ontopic, zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Dell 19" ?
Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.nl/products/monitoren/images/products/8030.jpg

de specs zijn goed en de prijs is ook redelijk, maar ik ken weinig mensen die ervaring met dit ding hebben

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Op zondag 26 mei 2002 01:36 schreef XthinkZ het volgende:

Waarom zit er bij die nieuwe apple dan een tft-scherm die apples worden toch meestal gebruik voor design en fotobewerking enzo?? Of is het gewoon een fout van apple?

edit:

typo'tje

#StopBurningStuff

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op maandag 27 mei 2002 17:47 schreef Thommy het volgende:

[..]

Als je de Eizo met een NEC wil vergelijken gebruik dan de 1880 SX, die gebruikt hetzelfde paneel als de Eizo en is qua beeldkwaliteit even goed.
I know, maar twee is meer dan genoeg :P Voordeel van die 1850 is weer dat ie een stuk goedkoper is...

Oh ja, ik heb ze niet thuis (jammer...), maar op m'n werk voor m'n snufferd.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
deze is in de aanbieding voor €1399,-
zijn hier nog mensen die deze hebben gebruikt? en zijn de specs goed voor de prijs?

Samsung 181T LCD 18inch

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/monitoren/Samsung_181T.jpg

- Type beeldscherm: TFT LCD
- Beelddiagonaal: 18.1 inch
- Dotpitch: 0.281 mm
- Aantal kleuren: 16.7 miljoen
- Kijkhoek horizontaal: 85°
- Kijkhoek boven / onder: 170°
- Contrast ratio nominaal: 500 : 1
- Helderheid: 250 cd / m2
- Responstijd: <25 ms
- Gewicht: 5.8 kg
- Kleur: Zilver
- Access.: VGA - & DVI kabel
- Max. resolutie: 1280 x 1024
- EMI: TCO 99
- Afmeting: 398 x 443 x 208 mm
- Power management: Energy 2000

bij deze review vinden ze hem goed

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op zondag 26 mei 2002 23:22 schreef Dani-Filth het volgende:
zijn er mensen die deze monitor hebben?

Dell 19"

[afbeelding]

lijkt me een fijne monitor
Die 1450 euro is wel ex btw! De prijs incl btw is : 1725 euro.

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op dinsdag 28 mei 2002 02:30 schreef Dani-Filth het volgende:
deze is in de aanbieding voor €1399,-
zijn hier nog mensen die deze hebben gebruikt? en zijn de specs goed voor de prijs?

..

bij deze review vinden ze hem goed
Ik zou sowieso zelf eens het scherm in het echt goed bekijken, liefst naast een paar anderen ter vergelijking. Wat een review ook mag zeggen, je kunt het pas goed beoordelen als je 'm zelf bekijkt.

• XthinkZ

XthinkZ

Op maandag 27 mei 2002 22:10 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Waarom zit er bij die nieuwe apple dan een tft-scherm die apples worden toch meestal gebruik voor design en fotobewerking enzo?? Of is het gewoon een fout van apple?

edit:

typo'tje
Lees ff de discussie hierboven.

Apple staat bekend om innovatief te zijn, en mooie en moderne uitstraling te hebben, en daarom ook nog eens een hebbedingetje een zijn.

Het is niet voor niks dat mensen soms een Mac kopen omdat ze hem gewoon heel mooi vinden, maar achteraf eigenlijk niet weten wat ze ermee moeten. Vor de onwetende consument moet de mac het hebben van zijn uitstraling.

Een TFT voldoet aan deze uistraling, en is goed voor de verkopen van Macintosh. Sommige mensen willen nou eenmaal luxe boven kwaliteit.

De huidige TFT's voldoen redelijk aan de eisen van normaal gebruik, aangezien ze tegenwoordig in de buurt komen van het kunnen weergeven van 16 miljoen kleuren.

Maar voor kleurkritische gebeuren, daar valt dus ook designen bij (of zoals toermalijn had gezegd delen daarvan).

En als je zelf ook een een vergelijking van TFT's ten op zichte van CRT's met bijvoorbeeld een diamontron/trinitron, maakt, dan weet je precies waar ik het over heb.

Een TFT haalt het gewoonweg niet bij een goede CRT.

Dit kan in sommige gevallen heel storend werken, en is voor sommige commerciele/professionele doeleinden dan ook niet geschikt.

Maar dat is eigen smaak.

Dus als apple TFT schermen levert, is dat niet meteen de logica dat deze schermen dezelfde kwaliteit als een CRT kan leveren. Want dat kunnen ze niet.

Maar dat is eigenlijk ook algemeen bekend..

• XthinkZ

XthinkZ

Op maandag 27 mei 2002 09:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Laptop TFT schermen zijn beduidend minder van kwaliteit in het algemeen dan gewone desktop TFT modellen.
De nieuwe SXGA schermen, zijn volgens mij de beste kwaliteit TFT schermen die je nu kunt krijgen, en zijn volgens mij niet minder dan een desktop model.

• Sovereign
Op donderdag 30 mei 2002 11:49 schreef XthinkZ het volgende:
De nieuwe SXGA schermen, zijn volgens mij de beste kwaliteit TFT schermen die je nu kunt krijgen, en zijn volgens mij niet minder dan een desktop model.
Alle laptop schermen die ik tot nu toe heb gezien hebben geen fijne verdeling van de backlights (geen uniforme achterbelichting dus) en ook is de inkijkhoek wat minder groot en zijn veelal de kleuren wat fletser. Ik bedoel niet dat het beeld minder scherp zou zijn. Resolutie bij SXGA zegt in principe ook niets over de kwaliteit van een scherm.

Verwijderd

Wil je design kies dan voor deze

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1018620469.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1018620470.jpg

Testje is hier te vinden:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1046

• XthinkZ

XthinkZ

Op donderdag 30 mei 2002 11:54 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Alle laptop schermen die ik tot nu toe heb gezien hebben geen fijne verdeling van de backlights (geen uniforme achterbelichting dus) en ook is de inkijkhoek wat minder groot en zijn veelal de kleuren wat fletser. Ik bedoel niet dat het beeld minder scherp zou zijn. Resolutie bij SXGA zegt in principe ook niets over de kwaliteit van een scherm.
Resolutie? :?

Ik heb het niet over de resolutie, die heeft er inderdaad niks mee te maken.

Ik heb het over de helderheid van het scherm, en de kleuren.
ALs het goed is zijn het de hoogste kwaliteit TFT die je nu kan vinden.

• Sovereign
Op donderdag 30 mei 2002 12:00 schreef XthinkZ het volgende:

Resolutie? :?

ALs het goed is zijn het de hoogste kwaliteit TFT die je nu kan vinden.
Daar bedoel ik dus mee dat de hogere resolutie van een SXGA scherm ten opzichte van XGA schermen niet veel zegt over de algemene beeldkwaliteit (zoals de kleurweergave) zelf.

En dat het de hoogste kwaliteit schermen zijn is niet per definitie waar, ze hebben alleen een hogere resolutie. Kwa specs kunnen ze wel degelijk achterblijven. Neem nu eens UXGA, gewone TFT schermen met een res van 1600x1200 bestaan echter al zeker een tijdje. UXGA is gewoon een term van de notebook market, met als enige voordeel dat die schermen een zeer hoge pixel density hebben want ze moeten immers op een laptop zitten.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ik heb sinds 4 maanden een compaq TFT 8030 (via m'n werk), en is echt perfect. Absoluut geen "spook-effecten" in spellen, response tijd is 25 ms. Is aangesloten op de DVI van m'n Ti4600, en geeft superhelder en strak beeld.

-Edit- verkeerde type monitor

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Samsung Syncmaster 181T tft scherm.

heeft iemand ervaring met deze Monitor? met games en films? en hoe is de kwaliteit met een analoge (niet-DVI) kabel???

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 21:57
Op zondag 26 mei 2002 01:29 schreef Dani-Filth het volgende:

Eizo FlexScan L685 Grijs
Mijn broer heeft dat ding staan. En die is mooi!
Superstrak beeld en geen enkele kapotte pixel.
Hij gebruikt dat ding o.a. voor Autocad en 3D Studio.

Door de dunne rand ziet het er heel mooi uit als die op je bureau staat. De prijs is er ook wel naar: € 1700,- meen ik.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik moet binnenkort een Dell en een Iiyama gaan bestallen voor een aantal medewerkers bij ons

dus dat kan ik je dan pas vertellen maar over de 19" dell heb ik alleen maar goeie dingen gehoort

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 15:12 schreef sjempie het volgende:

heeft iemand ervaring met deze Monitor? met games en films? en hoe is de kwaliteit met een analoge (niet-DVI) kabel???
ik heb hem net bestelt, krijg hem volgende week

heeft er nog iemand anders ervaring mee?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Kick >:)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 21:25 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort zijn iets grotere broertje de 191T en ben er zéér tevreden over. Ook met games, totaal geen problemen.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Die Samsung 191T, valt daar het beeld groot uit? (je draait natuurlijk 1280x1024 ipv. bv. 1600x1200). Ik ga denk ik die Samsung 181T of 191T halen als ik weer @home ben over een paar maandjes >:)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

*tf tf tf tf tf tf tf tf tf KACHUNK* (kick met aanloopje)

dani, heb je die tft nog binnen gekregen?

ik zit ook voor een goedkope 18,1 inch te zoeken.

hijs namelijk bij norrod te koop, en das me hoofdleverancier zeg maar.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 01:14

[..]

en wat zijn je ervaringen?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Ben erg tevreden over mijn 19" Iiyama AU4831D,
25ms en 1600x1200!
Denk dat deze net binnen je budget past.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

tis zover, een collega wil mijn 22" kopen. (ik denk dat ik €600 ervoor vraag)

al een beetje bekend welke tft nou et "fijnst" is?

bij norrod:
Iiyama AS4611UT 18 inch €1069
Iiyama AU4831D 19 inch €1899
Samsung Syncm. 181T LCD 18inch €1399

Verwijderd

[..]

Wil ik heel graag je mening weten over het scherm, ik ga em denk ik zelf ook aanschaffen, dus ervaringen zijn welkom :)Voeg me anders even toe op msn, adres staat in mn profile

Verwijderd

IIyama AS4637UT
Samsung SyncMaster 181T

heeft iemand ervaringen met een van deze tft schermen

wat is de beste koop

please help

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 00:01 schreef AdvEvo het volgende:
Samsung SyncMaster 181T

heeft iemand ervaringen met een van deze tft schermen

wat is de beste koop

please help
als het goed is krijg ik hem deze week binnen ;) ik zal iets posten als ik hem heb

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 01:30 schreef wrcveen het volgende:

[..]

en wat zijn je ervaringen?
heb hem nog niet.. duurt wat langer omdat het een nogal dure monitor is.. ik verwacht hem deze week.. klote norrod :{
offtopic:
ligt www.norrod.nl er bij jullie ook uit?

Verwijderd

Ik sta nu voor de keuze tussen een Samsung 171S en de 181T. Grootste voordeel is de digitale aansluiting volgensmij, zijn er verder nog enorme voordelen? Die 181T is wel wat meer :9~ , maar aangezien ik het wel zelf moet betalen uit mijn zaterdag/vakantiebaantje vraag ik me toch af of die digitale aansluiting en die ene inch (toch dezelfde resolutie) €500,- extra waard is... Help aub! :)

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

volgens mij merk je die ene inch niet, als et nou van 17 naar 22" ofzo was..

tip: zet em 2 cm naar voren

norrod lag er gisteren inderdaad uit, maar hij werkt inmiddels weer :)

norrod kennende kan het zo volgende week zijn dat je em krijgt

Verwijderd

Ik hoorde net van iemand van GoT dat Norrod er niet moeilijk over doet om bij 1 dode pixel het scherm terug te sturen. Even vragen dus, want dat kan je een dode pixel schelen ;)
Ik ga denk ik toch maar voor de 171S, omdat hij gewoon stukken goedkoper is. Enige probleem: ik hoorde van diezelfde persoon als hierboven, die ook een 171S heeft, dat het in Europa niet mogelijk is om de zilveren editie te leveren (vreemd, want zijn kleinere broertje, de 151S, is wel leverbaar in het zilver), en ik wil die toch wel graag hebben. Is er een manier om hem via de states o.i.d. over te laten komen, en dan zilverkleurig? En wat gaat me dat kosten qua invoerrechten en BTW e.d.?

Verwijderd

De Iiyamas zijn ook heel goed.
pas de 17" gezien voor iets van 800,-

Verwijderd

Tja en dan kan er maar EEN de beste zijn, Silicon Graphics, toch al van meet af aan de grootste speler in de grafische industrie. Wij zelf gebruiken hier octane design stations met tft schermen:
http://www-europe.sgi.com/peripherals/displays/f180/

ik weet niet of de prijs binnen jouw budget ligt, maar je kunt op www.sgi.nl altijd contact met ze opnemen om te informeren. Anders zou ik voor een EIZO gaan, ook heel degelijk materiaal.

Over de kwaliteit van de kleuren. Tot nu toe merk ik nauwelijks verschil tussen een SGI TFT of CRT scherm, de kwaliteit van dit scherm is echt heel hoog. Soms merk je wat minder kleurnuances op de bij CRT schermen maar dat is meestal een kwestie van hoe je eracher zit.

Verwijderd

Zie net dat ze $1495 kosten, dus dat is binnen je budget.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 12:23 schreef eyesonly het volgende:
Wij zelf gebruiken hier octane design stations met tft schermen:
http://www-europe.sgi.com/peripherals/displays/f180/
Ik wil je niet ontgoochelen ofzo, maar dit F180 SGI scherm is niet meer of minder dan een rebranded LG 882LE.
Afbeeldingslocatie: http://www.lge.de/data/cat_templ/prodfiles/882le.jpg
Scherm is ondertussen een jaar oud en was toen samen met de 885LE het topscherm in de 18" TFT serie van LG. Heeft dit jaar opvolging gekregen onder de vorm van de L1800P.

Overzichtje LG produktgamma.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:35 schreef butrosgali het volgende:
Ik heb sinds kort zijn iets grotere broertje de 191T en ben er zéér tevreden over. Ook met games, totaal geen problemen.
Samsung 191T zou volgens dit hier toch iets minder geschikt zijn voor games. Niet omwille van de response time, want die is met 25 ms. voldoende laag, maar omwille van ghosting.

Games interesseren me minder, maar hoe zit het met dat ghosten in de desktop omgeving? Bvb. scrollen door een zwarte tekst op een witte achtergrond, wordt alles dan blurry?
Of bij het bewegen van de muis, krijgt die dan een hele staart achter zich aan?

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 01:44 schreef MrOisO het volgende:

[..]

Samsung 191T zou volgens dit hier toch iets minder geschikt zijn voor games. Niet omwille van de response time, want die is met 25 ms. voldoende laag, maar omwille van ghosting.

Games interesseren me minder, maar hoe zit het met dat ghosten in de desktop omgeving? Bvb. scrollen door een zwarte tekst op een witte achtergrond, wordt alles dan blurry?
Of bij het bewegen van de muis, krijgt die dan een hele staart achter zich aan?
Eh ghosting is toch afhankelijk van de response time,en 25ms is toch aardig laag of is dit alleen de fall en of rise time anders komen er nog wat ms bij.

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op vrijdag 28 juni 2002 11:43 schreef rjw het volgende:
Eh ghosting is toch afhankelijk van de response time,en 25ms is toch aardig laag of is dit alleen de fall en of rise time anders komen er nog wat ms bij.
Ja, maar je kunt kennelijk toch niet volledig op de cijfertjes afgaan. Zo testte Tom's Hardware een tijdje terug een reeks 15" tft schermen waaronder de Belinea 10 15 35 met een matige respons tijd van 40 ms, die desondanks het hoogste van allemaal scoorde op het gebied van ghosting.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.