Het script van het verhaal is ongeveer drie keer zo lang als deel 1, maar het is mogelijk om 'm in ongeveer dezelfde tijd uit te spelen. Maar dan moet je wel alle cutscenes en stripverhalen enzo skippen.
Van deel 1 vond ik het jammer dat ie redelijk snel uit te spelen was, maar ik vond het zeker niet te kort. Het gaf zelfs voldoening om 'm helemaal uit te spelen, iets wat ik niet krijg bij spellen die 3x zo lang zijn en ik dus nooit uitgespeeld krijg
Over Bullet Time 2.0 maak ik me trouwens ook geen zorgen meer, waar ik me zorgen over maakte was dat superman gedoe in bullet time omdat je normaal kon beweging terwijl de rest in slowmotion zou bewegen. Nadat ik het volgende heb gelezen vind ik het zelfs een leuke optie:
Wanneer je veel tegenstanders snel achter elkaar afschiet krijgt je Bullet Time meter namelijk heel kort een gele kleur. Wanneer je op dit moment de Bullet Time activieert kan je jezelf sneller voortbewegen dan je tegenstanders: je behoudt zelf je normale snelheid, maar je tegenstanders blijven nog wel in Bullet Time bewegen. Dit zorgt natuurlijk voor een groot voordeel voor de speler en deze vorm van Bullet Time is dan ook uiterst zeldzaam.
Je normale Bullet Time is dus gewoon zoals in deel 1, maar als je veel ventjes afknalt krijg je voor een korte tijd extra voordeel
Twee andere coole features vond ik trouwens deze:
In het tweede deel heeft men deze optie nog eens wat verder uitgewerkt en hem omgedoopt tot Bullet Time 2.0. Zo heeft Max Payne dit keer de mogelijkheid om te reloaden in Bullet Time, waarbij hij een ontwijkende draaibeweging maakt om tegelijkertijd kogels te ontwijken. Een andere nieuwe move is het door blijven schieten terwijl je op de grond ligt.
Het was, vond ik, best irritant dat als je sprong en neerkwam dat je dan gelijk weer op ging staan, nu schiet je dus gewoon door terwijl bullet time is afgelopen/je op de grond ligt. Reloaden tijdens bullet time is ook geinig, maar alleen als het broodnodig is, aangezien normaal reloaden sneller gaat
Voor een leuke preview van Max Payne 2, waaruit ik bovenstaande punten heb gehaald, kan je terecht op Gamer.nl:
[list]•
Max Payne 2 Preview
Ik kan in iedergeval niet meer wachten, ik denk dat ik Max Payne zelf maar weer eens ga installeren
The devil is in the details.