andere linux distro's draaien hier goed alleen redhat springt steeds terug naar het login scherm.
niemand een idee hoe dat kan komen ?
niemand een idee hoe dat kan komen ?
Verwijderd
Ik denk het wel; bij mij draait alles als een tiet, zowel DivX als programma's. Heb nog nooit een vastloper of blauw scherm gehad. Gebruik simpel 256mb Infineon geheugen...Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:38:
Ik ben eigenlijk niet echt helemaal tevreden over deze kast, maar ook niet ontevreden. Bij mij draait 'ie DivX, tv-out (mits s-video) ben ik eigenlijk heel tevreden over en het geluid is ook niet slecht. Enige probleem is dat 'ie bij mij niet echt stabiel is. Soms onverklaarbare blauwe schermen, maar de andere hebben er geen last van, dus misschien dat ik slecht geheugen heb of wat dan ook...........
Verwijderd
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Kresh schreef op 05 oktober 2002 @ 22:08:
Weet niet of je dat bedoeld, maar:
PCI riser cards @ C&E: [rml][ IA] PCI riser voor VIA EPIA[/rml]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Heb de originele proc koeler erafgehaald en er een 80mm @ 5 volt boven hangen.... komt qua geluid niet boven de HDD uit en werkt dus prima. Proc wordt niet warmer als met proc koeler. Voor pics: check mijn Sigdreeke schreef op 05 oktober 2002 @ 21:59:
Is er al iemand die een andere koeler geplaatst heeft? Ik heb de CPU koeler(tje) vervangen door een Papst met dezelfde afmetingen en hij is nu al een stuk stiller.
Maar ik neem aan dat ie niet zonder koeling kan draaien? Heeft iemand al iets gemod waardoor er een heatsink op kan met een grotere fan? (kan langzamer draaien, dus meer luchtverplaatsing en minder lawaai).
Voor mij hoe stiller == hoe beter
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
De 533 MHz versie die ik hier heb draait een fractie meer dan een 500 MHz celeron (waarschijnlijk even veel als een 533 MHz Celeron
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
je kan gewoon een command prompt openen en vanuit daar je BIOS flashen... tenzij je bang bent voor lockups tijdens het flashen natuurlijkKresh schreef op 05 oktober 2002 @ 20:04:
*schop :)*
Heb vandaag m'n Epia binnengekregen. Alles in elkaar gezet: werkt perfect! (zit er nu ook achter)
Is er een manier om makkelijk te switchen tussen tv-beeld en monitor-beeld?
Heb wel TvTool geprobeerd, maar dat werkt niet met Epia blijkbaar.
Iemand een idee?
Kan natuurlijk wel via Display->properties->Setting->advanced->Display maar dat is zo veel werk, ideaal zou dus zijn iets als: Windowstoets+s oid
Verder wil ik bios flashes. Is de enige manier hiervoor echt om een bootable cd te maken met de nieuwe bin (en die .exe van de via site)
Alvast bedankt
Ik heb zelf een ouwe HD met dos erop. (En wat utilities als dos-netwerkdrivers, ghost enzo, maar dat terzijde)Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:56:
[...]
je kan gewoon een command prompt openen en vanuit daar je BIOS flashen... tenzij je bang bent voor lockups tijdens het flashen natuurlijkmaar er zijn genoeg mensen om je te helpen met een hotswap als je het verneukt...
Verwijderd
Had nou ff 2 of 4 posts boven je eigen gekeken...Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 14:38:
Ik heb ook een vraag, sinds 2 weken heb ik ook zo epia mainboardje, en nu zie ik bios updates voor dat ding.
Nu weet ik zelf als je biosfirmware gaat updaten dat je dat het beste via een floppy kan doen.
Maar uhm kheb geen floppy drive, wie weet of het mogelijk is als ik dat via bijvoorbeeld een cdrom doet, gaat dat werken, of is dat risky bussiness.
Tnx, zo heb ik het zojuist ook maar even gedaan. Werkt goedFirmPete schreef op 07 oktober 2002 @ 23:46:
[...]
Ik heb zelf een ouwe HD met dos erop. (En wat utilities als dos-netwerkdrivers, ghost enzo, maar dat terzijde)
Als er een nieuwe bios is hang ik 'm ff in een pc, kopieer de bios-file.
Daarna plug ik die hd in m'n epia, op de controller van m'n DVD-speler, boot, kies hd-1 om op te starten en flash de boel. Daarna de de pc uitzetten, hd eruit, DVD erin en klaar is klara.
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
PAL heb ik wel gekozen ja,FiRePaTH schreef op 27 oktober 2002 @ 22:39:
Ik heb sinds een paar daagies ook weer m'n epia 800mhz terug, nadat de oude de geest had gegeven!
Heel vreemde oplossing voor je probleem misschien, maar ik merkte dat als ik mijn ps/2 toetsenbord eruit haalde, dat de tv-out van mindere kwaliteit werd... Wat ook mogelijk is, is dat je NTSC hebt gekozen ipv PAL in de bios. Het beeld hier is het stabielst op PAL/Underscan/Dot (allemaal in de bios te kiezen). De bijnaam voor NTSC is niet voor niks Never The Same Color
webOS all the way!
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Even een update hiervoor:Hydrax schreef op 05 mei 2003 @ 00:20:
Ok het is een alweer wat ouder topic maar het gaat hier toch echt over.
Ik heb sinds (nu officieel) gister mijn koffermod af. Het is een via op 800Mhz. Hij werkt eigenlijk prima, totdat ik de tv-out wil gebruiken.
Ik gebruik hiervoor de composiet uitgang en die doet het ook, het probleem is echter dat het beeld op de tv heel slecht is, net alsof je met gewoon tv-kijken op de antenne kijkt en net geen goede ontvangst hebt.
De andere tv-out aansluiting doet het zelfs helemaal niet als ik daarvoor een verloopstekkertje gebruik.
Nu heb ik dit topic doorgespit en ook de rest van GoT alsmede wat gegoogled, maar ik kom niet echt tot een oplossing.
In de bios zitten spelen met instellingen van pal/ntcs, underscan/overscan en dat Dot gedoe.
In registry geprobeerd om de 720xXXX resoluties te krijgen.
Nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd, maar niets hielp.
Heeft iemand hier een idee? Want anders is een groot deel van het doel van mijn via verloren.
Kan het zijn omdat ik niets heb gedaan aan aarding ofzo? Ik ben niet direct geweldig op dat gebied dus misschien dat daar iets ligt?
Alle hulp/ideeën zijn welkom.
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq