VIA EDEN vragen!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Post hier je vragen over het via moederbord uit de inkoopactie van super_vegeta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de eerste vraag is of eigenlijk opmerking: MBM werkt niet goed met mijn mobo voor het uitlezen van de temps.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2491626177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
wow, jij hebt windows er dus al op?

mijn probleem: Ik krijg helemaal geen beeld. Het is nog maar de vraag of de rest wel werkt maar ik denk dat het videokaart gedeelte op de kaart stuk is. of is dit een bekend probleem? Misschien werkt mijn geheugen niet; want dat wordt gedeelt met de videokaart right? Hey... waar hardop denken allemaal niet goed voor is... maar aan de andere kant, hij piept niet ofzo...

Ik ga ff geheugen verwisselen...

* SEFje dit is post#1000! voor mij :) )*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Dat 5.25: bordje van mij geeft ook andere waardes in MBM5 dan in het systeem progje van Via.

Is een bekend probleem bij de boys van MBM5, ligt aan de nieuwe chipset van VIA die deze bordjes gebruiken.
Hebben een mailtje gestuurd dat er naar gekeken wordt.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
geheugen verwisselen heeft geen effect...

dus mijn mobootje is bij deze dood I guess...

en ik had al geen goede ervaringen met CTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Mijn afwijkingen zijn niet echt extreem (-6 ??) maar toch:

MBM5

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2636376266

en VIA:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2090373265

let op 't toerental en de voltages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Ik denk dat ik er morgen eens met een frisse blik tegenaan ga kijken...

ik houd het voor nu ff voor gezien.

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt heel blij ben hiermee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
heeft er al iemand een reference design kunnen krijgen voor de video-in connector vlak bij de northbridge en de TV-out-chip ?
Ik heb een oudere versie (de 533 MHz) en daar staat in de handleiding dat dat reference design bij VIA te verkrijgen is, maar ik heb nog steeds geen antwoord vanuit taiwan.
en uiteraard dezelfde vraag voor het reference design voor de IR-aansluitingen.

Dit (video-input) lijkt me namelijk wel interessant voor overlay toepassingen voor een standalone videobakkie. 't zal wel een soort van feature connector zijn, zoals die ook op VGA-kaarten zit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zaterdag 25 mei 2002 00:03 schreef TD-er het volgende:
heeft er al iemand een reference design kunnen krijgen voor de video-in connector vlak bij de northbridge en de TV-out-chip ?
Ik heb een oudere versie (de 533 MHz) en daar staat in de handleiding dat dat reference design bij VIA te verkrijgen is, maar ik heb nog steeds geen antwoord vanuit taiwan.
en uiteraard dezelfde vraag voor het reference design voor de IR-aansluitingen.

Dit (video-input) lijkt me namelijk wel interessant voor overlay toepassingen voor een standalone videobakkie. 't zal wel een soort van feature connector zijn, zoals die ook op VGA-kaarten zit.
Over die VGA-In staat volgens mij niets in de handleiding maar die IR aansluitingen sowieso wel... echt jammer dat er geen irda op zit, daar heb ik namelijk al een aansluiting voor... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
d'r zitten wel 2 IRDa poortjes op, maar in de handleiding staat dat je d'r geen standaard modules op aan kunt sluiten.
1 normale IR poort(J6) (10-polige CIR-aansluiting)
en 1 snelle FIR-connector (J5) (5-polig)
Beide vlakbij het PCI-slot

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Ja, maar mijn IR receiver werkt daar dus volgens mij niet op.

Dus dat is wel erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 23:59 schreef Bart_Banaan het volgende:
Mijn afwijkingen zijn niet echt extreem (-6 ??) maar toch:

MBM5

[afbeelding]

en VIA:

[afbeelding]

let op 't toerental en de voltages
He die Bart, welke versie gebruik jij dan van MBM, ik heb de nieuwste en ik kan ook mar 2 sensoren kiezen, ik zie dat jij er 3 hebt, of is dit niet op het eden systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Hmm... het is echt raar...

Zodra ik de kabels uit mijn kast (zoals; casefan, power knop, reset knop en 2 LED's) niet aansluit, dan werkt het beeldscherm.

Mijn 256MB (VIA Only) RAm wordt als 128MB herkend, terwijl hij in mijn andere computer wel als 256 MB gezien wordt.

Wanneer ik alles los aansluit werkt het allemaal prima, alleen dat lijkt me niet zo prettig met het echt draaien van een OS.

Zodra ik alles in mijn kast begin te schroeven werkt het opeens niet meer.

Ik ga het zodirect misschien proberen in een ATX kast, hoewel ik daar eigenlijk heel weinig voor voel aangezien ik dan weer helemaal alles in elkaar moet schroeven etc |:(

Iemand een idee hoe het kan dat het MOBO het zo raar vind om in een design case te zitten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op zaterdag 25 mei 2002 01:32 schreef SEFje het volgende:
Ja, maar mijn IR receiver werkt daar dus volgens mij niet op.

Dus dat is wel erg jammer :(
Nee dat zou moeten kloppen, omdat dat ook in de handleiding staat. Standaard ontvangers werken daar niet op en je zult dan dus een reference design van VIA moeten gebruiken om het wel werkend te krijgen.

Over dat mainboard wat niet in een kastje wil zitten...
Zou het kunnen dat 'ie in je design kastje mischein een beetje krom komt te staan, zodat bepaalde aansluitingen niet helemaal contact kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
ik denk het... onder behuizing werkt alles igenlijk prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Heeft iemand al 512 noname erin gezet.
zou jammer zijn als dat als 256 werd herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
misschien stomme vraag.. maar waar gata dit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:27 schreef ExcaliburDexter het volgende:
Heeft iemand al 512 noname erin gezet.
zou jammer zijn als dat als 256 werd herkend
Ja, ik heb er 512 in zitten en dit wordt als 256 herkend.

:'(

Cool logo heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
ach ja met een beetje geluk komt er snel een bios update voor uit.

had ik ook met mn abit KT7A raid, na een bios update deden de 2 512 stripjes het wel

is toch jammer als ik zomaar 256 moet weggooien :'(

trouwens leuk logo heb jij ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet het gewoon werken met 512 MB anders stond dit toch niet in de handleiding. Verder zou het kunnen dat 512 MB Via only wordt herkent als 256 MB, maar een gewone module moet het volgens mij wel doen.

Sefjes 256MB via only wordt ook herkent als 128. Mijn 256 is gewoon 256 omdat het geen via only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Mijn VIA Only RAM is helaas net stuk gebrand nadat een vriend van me hem verkeerd in de computer had geplaatst (kan dit :? )

Was een ander moederbord, maar dat doet het gelukkig nog wel, de RAM echter niet meer en er is ook een DIMM bank stukgeschroeid.

Mijn Via Epia draait nu dus met 128 MB maar ik wil denk ik echt wel meer erin hebben, maar moet nu nog wachten tot dat ik weer 256MB terug hebt (hopelijk valt dit onder garantie... :( )

Verder denk ik dat ik op dit moment de enige ben die zijn via Epia in een kast heeft draaien, en wel mijn design caesje van de PC dumpdag. De backplate daarvan ondersteund het Mini-ITX platform blijkbaar dus die kan ik mooi hergebruiken :Y)

De kast zelf is echt lelijk, maar voor naast de tv toch wat handiger dan alleen een mobootje met een HDD en DVD er naast :)

Slim-Line CD speler heb ik nog niet aangesloten omdat ik mijn voeding nog moet modden... (heeft een ander molexje nodig... :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zaterdag 25 mei 2002 17:54 schreef Jantjevlaam het volgende:

[..]

Ja, ik heb er 512 in zitten en dit wordt als 256 herkend.

:'(

Cool logo heb je!
wacht ff, heb jij er niet ook Via Only RAM ingedaan van de gistron?

Mooi is dat dan :(

Hopelijk komt daar een bios update voor... tot die tijd ruil ik wel met mijn andere computer voor 2x128 (wanneer ik weer een nieuwe Via Only terug heb die niet is doorgebrand :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zondag 26 mei 2002 00:27 schreef SEFje het volgende:
Mijn VIA Only RAM is helaas net stuk gebrand nadat een vriend van me hem verkeerd in de computer had geplaatst (kan dit :? )

Was een ander moederbord, maar dat doet het gelukkig nog wel, de RAM echter niet meer en er is ook een DIMM bank stukgeschroeid.

Mijn Via Epia draait nu dus met 128 MB maar ik wil denk ik echt wel meer erin hebben, maar moet nu nog wachten tot dat ik weer 256MB terug hebt (hopelijk valt dit onder garantie... :( )

Verder denk ik dat ik op dit moment de enige ben die zijn via Epia in een kast heeft draaien, en wel mijn design caesje van de PC dumpdag. De backplate daarvan ondersteund het Mini-ITX platform blijkbaar dus die kan ik mooi hergebruiken :Y)

De kast zelf is echt lelijk, maar voor naast de tv toch wat handiger dan alleen een mobootje met een HDD en DVD er naast :)

Slim-Line CD speler heb ik nog niet aangesloten omdat ik mijn voeding nog moet modden... (heeft een ander molexje nodig... :{ )
Van je vrienden moet je het hebben.... ;)

Maarre, ik wil je wel helpen garantie te claimen jij hebt de bon, dus mail maar ff. Maandag ben ik in A'dam.

En die kast heeft veel mogelijkheden om geMOD te worden, model is al een pre.
Enne doet 'ie 't nou wel in een Case? Vanmorgen nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zaterdag 25 mei 2002 17:49 schreef Mister_X het volgende:
misschien stomme vraag.. maar waar gata dit over?
over de via eden moederbord, een klein moederbordje waar een grote inkoopaxie voor was. Het is een mb van 18 bij 18 cm onboard lan,video,tvout,sound,800mhz van via...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Correctie: 17x17cm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan het heel goed. Vriend van mij heeft eergister zijn nieuwe msi XP mobo gefried, samen met 256DDR. DDR reepje zat net niet helemaal goed in de socket, normaal boot ie dan niet, maar als jet het tig keer probeert gaat ie wel toevallig een keerjte aan, dan gaat het stinken en kan je weer naar de computerboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:10 schreef SEFje het volgende:

[..]

wacht ff, heb jij er niet ook Via Only RAM ingedaan van de gistron?

Mooi is dat dan :(

Hopelijk komt daar een bios update voor... tot die tijd ruil ik wel met mijn andere computer voor 2x128 (wanneer ik weer een nieuwe Via Only terug heb die niet is doorgebrand :( )
Nee, ik heb niet met die actie meegedaan. Dit is standaard 133mhz geheugen. Het is dubbelzijdig geheugen, misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op zondag 26 mei 2002 01:24 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

over de via eden moederbord, een klein moederbordje waar een grote inkoopaxie voor was. Het is een mb van 18 bij 18 cm onboard lan,video,tvout,sound,800mhz van via...
zo te lezen nog wat kinderziektes met dat mobotje, iemand al positieve ervaring? hoe zou dit dingetje het doen als domain servertje (NT4server) voor 3 pctjes...en IIS4.0 servertje?, en dan voor snachts als leech ?? (geen actieve cooling toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Wat ontzettend vaag. Ik heb nog nooit gehoord van ram dat doorbrand als je het er verkeerd inzet. Die simms/dimms/whatever kunnen er namelijk niet verkeerdom in (of je moet echt geweld gebruiken). Ik kan maar 2 dingen bedenken namelijk: of de computer stond aan toen die vriend het geheugen er in deed en dan is die vriend gewoon een sukkol :+ Of dat geheugen is/was heel erg brak en is gewoon spontaan gaan kortsluiten of zo iets. In dat laatste geval heb je zeker recht op garantie en misschien zelfs wel recht op compensatie voor dat gemolde moederbord.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
geheugen brand wel degelijk door wanneer je het er verkeerd om in zet.
Waarschijnlijk is er 1 pinnetje helemaal weggeschroeid en kun je in de socket ook nog een brandplekje zien.

Bij mij op de TD (toen ik nog op de TD werkte) kreeg iemand echt geen garantie op dergelijke DImm's. Ik zou dus niet rekenen op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 11:22 schreef TD-er het volgende:
Waarschijnlijk is er 1 pinnetje helemaal weggeschroeid en kun je in de socket ook nog een brandplekje zien.

Bij mij op de TD (toen ik nog op de TD werkte) kreeg iemand echt geen garantie op dergelijke DImm's. Ik zou dus niet rekenen op garantie.
Maar hoe krijg je het dan voor elkaar om het er verkeerdom in te zetten. Voor zover ik me kan herinneren konden zelfs die 1Mb edo ram dingetjes er maar op 1 manier in.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dr zit een onderbreking in de geheugensocket en in de Geheugen module zodat het geheugen er maar op 1 manier erin kan, het is dus onzin dat ie doorgebrand is doordat ie er verkeerd om inzat!

|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Ik heb hem ook al in een kast draaien, voor 26 euro gekocht. Is een Enlight microatx kastje met een kleine voeding van 150 Watt. Voor mensen die geinsteresseerd zijn in dit kastje alleen al vanwege die voeding.
Ik heb hem gekocht bij Kruijt computers op http://www.kruijtcomputers.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1350093838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 01:19 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Van je vrienden moet je het hebben.... ;)

Maarre, ik wil je wel helpen garantie te claimen jij hebt de bon, dus mail maar ff. Maandag ben ik in A'dam.

En die kast heeft veel mogelijkheden om geMOD te worden, model is al een pre.
Enne doet 'ie 't nou wel in een Case? Vanmorgen nog niet!
ja, denk omdat ik niet alle kabeltjes uit de kast op het bord heb aangesloten heb.. misschien zit er een lek in ofzo :?

Hij doet het nu iig perfect.
maare... die kast modden? Ik weet t niet, maar ik bouw liever een eigen kast, ik heb toch al een ontwerp in mijn hoofd (kan het helaas nog steeds niet omzetten in een mooie 3d tekeningen :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:25 schreef ferdivdw het volgende:

[..]

Ik heb hem ook al in een kast draaien, voor 26 euro gekocht. Is een Enlight microatx kastje met een kleine voeding van 150 Watt. Voor mensen die geinsteresseerd zijn in dit kastje alleen al vanwege die voeding.
Ik heb hem gekocht bij Kruijt computers op http://www.kruijtcomputers.nl

[afbeelding]
geestig, dat ding kost ook helemaal geen drol. Moeten we maar eens gaan bestellen dan, hebben we meteen mooie backplate en ledjes/switches om eruit te slopen, heel mooi donorkastje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:35 schreef Hermanator het volgende:

[..]

geestig, dat ding kost ook helemaal geen drol. Moeten we maar eens gaan bestellen dan, hebben we meteen mooie backplate en ledjes/switches om eruit te slopen, heel mooi donorkastje >:)
Deze is idd mooi, maar hoe groot is dat kassie ? Passen er 2 hdd;s in ? Hoe groot is de buitenkant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
ja ik weet ook niet wat die gast gedaan heeft...

morgen maar eens mailen met gistron ofzo.

zou niet zo mooi zijn als er geen garantie meer op zit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 11:22 schreef TD-er het volgende:

het is inderdaad precies dat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[wiseassmode on]

Bj werken in de computer dien je toch altijd de stekker uit het stopcontact of uit de voeding te halen!

[/wiseassmode off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 16:20 schreef Jantjevlaam het volgende:
[wiseassmode on]

Bj werken in de computer dien je toch altijd de stekker uit het stopcontact of uit de voeding te halen!

[/wiseassmode off]
:?

er was helemaal geen kabel aangesloten.

toen hij aangezet wel natuurlijk, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 15:52 schreef CowMike het volgende:

[..]

Deze is idd mooi, maar hoe groot is dat kassie ? Passen er 2 hdd;s in ? Hoe groot is de buitenkant? :)
Kasie is Enlight 7131 http://www.enlight.nl/english/product/7130.htm

Ik gebruik de voeding voor het eden systeempje en de rest van de kast, zoals leds en knoppen gaan in mijn plexyglas kast. Ook kun je heel goed de HDD plate gebruiken en natuurlijk de mobo backplate.

Ik heb hem gelijk gekocht omdat de meeste voedingen alleen al duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
Op zondag 26 mei 2002 18:49 schreef ferdivdw het volgende:

[..]

Kasie is Enlight 7131 http://www.enlight.nl/english/product/7130.htm

Ik gebruik de voeding voor het eden systeempje en de rest van de kast, zoals leds en knoppen gaan in mijn plexyglas kast. Ook kun je heel goed de HDD plate gebruiken en natuurlijk de mobo backplate.

Ik heb hem gelijk gekocht omdat de meeste voedingen alleen al duurder zijn.
hehe, die kast stond naast degene die ik heb gekocht op de PC Dumpdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff vraagje hoe jullie je DIVX afspelen.

Het draaid vloeiend bij mij als ik 640x480 draai, divx 5.02, en quality halverwege zet. Op 800x600 beginnen er volgens mij een aantal frames te ontbreken. Het is trouwens wel een oude film dus nieuwere met nieuwere codec gemaakt zullen wel beter draaien denk ik.

Graag hoor ik jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heeft er al iemand het programma speedfan getest met dit mobo? Kan je helpen om je procfan onder lage belasting uit te zetten en onder hoge belasting lekker te laten blazen.

Heb het mobo'tje bij CTW wel aan zien en staan en gehoord, en daar was ie erg stil, hoe is dat bij jullie?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet speedfan het niet eens.
En bij mij maakt die fan toch nog aardig wat lawaai vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke verzie 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bedrijfsslet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 13:07
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 11:10 schreef rene43 het volgende:
welke verzie 4.5
Geen idee, gewoon de nieuwste van de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens de 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een idee om in de auto een lcd schermpje in te bouwen of in de kast dan voor de via dan, heb al wat gezien van af 99$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Heeft iemand al ervaring met de onboard sound? Is die goed, of kan ik beter gelijk een creative kaart gaan halen?

En de 5.1 uit? is er al iemand die die gebruikt heeft?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Via Eden boot niet meer door! Heeft iemand dit probleem ook gehad? Werkte eerst voortreffelijk!

3 uur later, hij doet het gelukkig weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat was het steker niet in het stopcontackt.
(hoe kan ik hier wat foto uploaden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:o
Heb ik eens een vraag... Durref ik het bijna niet te vragen...

Het begint met zwart en eindigt met wit en in de tv-uit faq staat er alles over...? :'(

Alleen heb ik een tv die èn pal èn ntsc aankan. Mijn video idem dito. Toch heb ik een, haarscherp dat wel, zwart wit beeld via mijn s-video port, terwijl diezelfde kabel via mijn gewone pc zo'n prachtiglijkvol gekleurd beeld geeft.
Alleen als ik het jumpertje op rca zet kan ik, via een audio kabeltje wel kleurtjens krijgen, maar in de te verwachten bagger kwaliteit, bovendien wil ik spdif gebruiken.

Dus mijn vraag: Wat voor kabel gebruiken jullie? en Waar istie te koop. Liefst met een part-number ofzo, want ik zag bij de mediamarkt door de kabels het kabelbomenbos niet meer...
Ik heb het liefst aan één kant een scart kabel, maar eentje met drie tulpjes mag ook.

Dus als jij je tv-uit een 10 geeft... Met wat voor kabel doe je dat?

En als je verwijst naar welke faq/search dan ook, zet dan ff je adres erbij dan kom ik je met een bot patatvorkje in elkaar meppen...

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Nog zo'n vraag:

ik moet van die connectoren hebben voor power en 2* led van het mobo naar mijn case.... was bij CTW maar die hebben ze natuurlijk niet los (zeggen ze) waar kan ik die halen? of is er een ander manier om dat aan te sluiten (nee Bart_B, ik ga niet solderen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 23:57 schreef SEFje het volgende:
geheugen verwisselen heeft geen effect...

dus mijn mobootje is bij deze dood I guess...

en ik had al geen goede ervaringen met CTW...
Zit toch wel garantie op hoop ik heb er ook net een besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 28 mei 2002 08:25 schreef gotties het volgende:

[..]

Zit toch wel garantie op hoop ik heb er ook net een besteld!
Uiteraard garantie..... Maar volgens mij was het probleem van SEFje inmiddels opgelosd met ander geheugen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er een nice cd-speler mod van maken van zo`n stand a lone ding maar welk os zou ik hier op gaan draaien?? ik Dacht zelf aan windows 2000 prof. Hij moet gaan dienen voor divx/dvd/mp3/en beetje kloten. Handige van win2k is dat je niet dat aanmelden krijgt slaat hij mooi over en ow ja er komt zekers geen windows xp op! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Waarom geen XP?

Draai ik ook op mn MP3Station
[topic=425091]
en daar ben ik erg blij mee.... Je kunt veel makkelijker dingen instellen en tunen.....

en met XP kun je ook automatisch aanmelden... ff tweakUI erop en klaar.....

Op mijn toekomstige VIA eden systeem komt ook XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 08:52 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Waarom geen XP?

Draai ik ook op mn MP3Station
[topic=425091]
en daar ben ik erg blij mee.... Je kunt veel makkelijker dingen instellen en tunen.....

en met XP kun je ook automatisch aanmelden... ff tweakUI erop en klaar.....

Op mijn toekomstige VIA eden systeem komt ook XP...
te veel nadelige gevolgen gehad met windows XP....
ben bang dat hij het net niet trekt om ook nog divx te kijken. En mijn hdd is maar een 20gb 5400r. En geen 60 nee! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 28 mei 2002 09:27 schreef gotties het volgende:

[..]
En geen 60 nee! haha
:? En geen 60 nee! haha :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op dinsdag 28 mei 2002 01:27 schreef FirmPete het volgende:
:o
Heb ik eens een vraag... Durref ik het bijna niet te vragen...

Het begint met zwart en eindigt met wit en in de tv-uit faq staat er alles over...? :'(

Alleen heb ik een tv die èn pal èn ntsc aankan. Mijn video idem dito. Toch heb ik een, haarscherp dat wel, zwart wit beeld via mijn s-video port, terwijl diezelfde kabel via mijn gewone pc zo'n prachtiglijkvol gekleurd beeld geeft.
Alleen als ik het jumpertje op rca zet kan ik, via een audio kabeltje wel kleurtjens krijgen, maar in de te verwachten bagger kwaliteit, bovendien wil ik spdif gebruiken.

Dus mijn vraag: Wat voor kabel gebruiken jullie? en Waar istie te koop. Liefst met een part-number ofzo, want ik zag bij de mediamarkt door de kabels het kabelbomenbos niet meer...
Ik heb het liefst aan één kant een scart kabel, maar eentje met drie tulpjes mag ook.

Dus als jij je tv-uit een 10 geeft... Met wat voor kabel doe je dat?
Uit je verhaal begrijp ik dat je normaal gesproken wel met die S-video kabel prima kleur krijgt, dus aan de kabel kan het haast niet liggen.
Kijk eens of alle 4 de pinnetjes even ver uit de conector steken, want mischien maakt een pinnetje niet goed genoeg contact, omdat 'ie niet ver genoeg in de aansluiting steekt.
Verder heb ik in de BIOS gezien dat je een aantal video-out-specifieke dingen in kunt stellen zoals under-scan, overscan etc.
Mischien dat het formaat toch niet geheel volgens de PAL (of NTSC) standaard is.
Probeer ook eens de resolutie op 640*480, wanneer je NTSC als output gebruik, of 800*600 vor PAL.
En als je verwijst naar welke faq/search dan ook, zet dan ff je adres erbij dan kom ik je met een bot patatvorkje in elkaar meppen...
Dan zal ik maar niet naar een FAQ verwijzen, want Groningen is waarschijnlijk een beetje ver voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai hier op een celeron 333 al xp en divx zeer goed zelfs, dus waarom zouw dat niet gaan op onze via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
XP gebruikt gewoon veel meer rescources dan win2000 dus zou je in de toekomst in de problemen kunnen komen met bijvoorbeeld nieuwe divx codec

Ik ga in ieder geval 2000 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
bij mij was via s-video het beeld ook zwart-wit, maar toen heb ik de via drivers ipv de standaard XP drivers geinstalleerd, waarna ik wel kleur had. Ik weet niet of andere mensen hun mobo ook zo hebben geinstalleerd maar bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de spdif en de s-video tegelijk kunt gebruiken? Word mij namelijk niet echt duidelijk of daarvoor die spdif/tvout jumper omgezet moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op dinsdag 28 mei 2002 16:37 schreef Hwg het volgende:
Weet iemand of je de spdif en de s-video tegelijk kunt gebruiken? Word mij namelijk niet echt duidelijk of daarvoor die spdif/tvout jumper omgezet moet worden...
Volgens mij is dat mogelijk, want je hebt een jumper voor de TV-out te enablen en een om te schakelen tussen composiet of SPdif op je tulpstekker. (althans bij mijn 533 MHz versie, maar die is qua board gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:02
Wat ik nog niet gezien heb?

Heeft iemand de standaard cooler die nu op de processor al af gekregen een een grotere\andere cooler erop gezet zodat die passief gekoelt kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rot tv-out, als ik die tulp erin prop dan zie ik een zwart beeld met een aantal witte streepjes die omhoog lopen, en als windows is opgestart( hoor ik via geluid, dan krijg ik steeds meer witte strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
volgens mij ligt dat niet aan de tv-out, maar aan hoe jij je TV hebt afgesteld :P

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal, hoef ik allen maar die scart erin te douwen en dan op av te zetten en hij werkt???
Gister nog gedaaan met mijn videocamera, maar die tv out vertikt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heb hem nu op de 2e scart aansluiting van de videorecorder gepropt en ik krijg gewoon het zelfde gare beeld met witte lijnenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op woensdag 29 mei 2002 20:09 schreef Dwaashaas het volgende:
Rot tv-out, als ik die tulp erin prop dan zie ik een zwart beeld met een aantal witte streepjes die omhoog lopen, en als windows is opgestart( hoor ik via geluid, dan krijg ik steeds meer witte strepen.
Ik moest ook nog even het RCA jumpertje omzetten op het bordje... zit heel lastig vlakbij de backplate tussen allerlei I/O aansluitingen (zie het VIA boekje)

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
oh wacht ja, dat moet je idd eerst doen
met 'n pincet lukt dat goed hoor, 10 sec werk

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu

enter.nu

enterToys

Op woensdag 29 mei 2002 20:52 schreef Flat© het volgende:
oh wacht ja, dat moet je idd eerst doen
met 'n pincet lukt dat goed hoor, 10 sec werk
Ik heb geen pincet... alleen een telefoontang :+

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja werkt nu via cvbs op mijn breedbeeld moest alleen ff in de bios voor overscan voor volledig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:53 schreef enter.nu het volgende:

[..]

Ik heb geen pincet... alleen een telefoontang :+
probeer het met een schaar anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met de TV-out :(

Als ik het bordje met de s-video uitgang aansluit op de tv is het beeld gewoon perfect, maar gebruik ik die tulp-stekker dan is het beeld niet om aan te zien.
Nu heeft de tv op mijn kamer helaas geen s-video aansluiting :'( , dus ik móet de gewone tv-out wel gebruiken. 'k Heb verschillende kabels geprobeerd zonder zichtbare verbetering (nog meer :'( ). Iemand die hetzelfde heeft (gehad) of iemand een mogelijke oplossing :?

(Heb overigens wel met beide aansluitingen kleur. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

Als ik het bordje met de s-video uitgang aansluit op de tv is het beeld gewoon perfect, maar gebruik ik die tulp-stekker dan is het beeld niet om aan te zien.
Nu heeft de tv op mijn kamer helaas geen s-video aansluiting , dus ik móet de gewone tv-out wel gebruiken. 'k Heb verschillende kabels geprobeerd zonder zichtbare verbetering (nog meer ). Iemand die hetzelfde heeft (gehad) of iemand een mogelijke oplossing

hoezo heb hier goed beeld en hele maal vol op mijn breedbeeld 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 20:09
Mensen, ik wil deze week ook nog even zo'n mobo'tje halen maar zit nog met een vraag:

Werkt de TV-out altijd, zodat je bijvoorbeeld ook de BIOS post schermen kunt bekijken op je TV net zoals met mijn oude TNT2 kaartje of moet je deze net als op GeForce kaarten eerst via de driver activeren?

Als het laatste het geval is is het voor mij niet interessant want dan moet ik bijvoorbeeld eerst inloggen op het systeem via een andere computer om de tv-out te activeren. Of is hier een trucje voor?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 30 mei 2002 17:16 schreef Kokkers het volgende:
Mensen, ik wil deze week ook nog even zo'n mobo'tje halen maar zit nog met een vraag:

Werkt de TV-out altijd, zodat je bijvoorbeeld ook de BIOS post schermen kunt bekijken op je TV net zoals met mijn oude TNT2 kaartje of moet je deze net als op GeForce kaarten eerst via de driver activeren?

Als het laatste het geval is is het voor mij niet interessant want dan moet ik bijvoorbeeld eerst inloggen op het systeem via een andere computer om de tv-out te activeren. Of is hier een trucje voor?

bedankt!
gebruik je win2k/xp/9x? dan kun je automatisch inloggen via tweakUI..... De beeldschermdriver wordt dan trouwens altijd al opgestart VOOR het inloggen dus dat moet ook niet zo'n prob zijn.

voor unix/linux etc weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:41 schreef XP_Fan het volgende:
Probleempje met de TV-out :(

Nu heeft de tv op mijn kamer helaas geen s-video aansluiting :'( , dus ik móet de gewone tv-out wel gebruiken. 'k Heb verschillende kabels geprobeerd zonder zichtbare verbetering (nog meer :'( ). Iemand die hetzelfde heeft (gehad) of iemand een mogelijke oplossing :?

(Heb overigens wel met beide aansluitingen kleur. :) )
Er betaan verloopstukjes voor s-video---> tulp(composite).
Heb je dat al geprobeerd, of hou je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
Op donderdag 30 mei 2002 17:18 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

gebruik je win2k/xp/9x? dan kun je automatisch inloggen via tweakUI..... De beeldschermdriver wordt dan trouwens altijd al opgestart VOOR het inloggen dus dat moet ook niet zo'n prob zijn.

voor unix/linux etc weet ik het niet
Uiteraard wordt de videodriver geladen vlak voor of na je (automatisch) inlogt.
De TV-out settings worden bijvoorbeeld op mijn laptop (GeForce2MX+tvout) bij het opstarten NIET automatisch geladen.

Ik wil dus op dit toekomstige systeempje compleet monitorloos gaan werken op mijn TV. Ter vervanging van mijn defecte DVD speler.
Weet iemand zeker of dit mogelijk is?

/edit
Het gaat trouwens om de:
VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz Audio + lan + TV-OUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 17:24 schreef Djoeba het volgende:

[..]

Er betaan verloopstukjes voor s-video---> tulp(composite).
Heb je dat al geprobeerd, of hou je dan hetzelfde probleem?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar ben het wel van plan. Lijkt mij de enige enigszins goedkope oplossing. (Hoe duur zijn die krengen eigenlijk :? ) Morgen of overmorgen maar eens naar de audio-boer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter.nu

enter.nu

enterToys

Op donderdag 30 mei 2002 17:16 schreef Kokkers het volgende:

bedankt!
Je kunt met de TV-out ook de BIOS in etc... geen enkel probleem.

ik heb hem alleen aan de TV hangen, dus ZONDER monitor

~~ meesterprutser ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 18:02 schreef XP_Fan het volgende:

[..]

Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar ben het wel van plan. Lijkt mij de enige enigszins goedkope oplossing. (Hoe duur zijn die krengen eigenlijk :? ) Morgen of overmorgen maar eens naar de audio-boer :)
1.79 incl. euro op precies te zijn. valt mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw probleem...

ik krijg geen geluid uit mn eden....

als ik bij aparaatbeheer kijk zie ik ook alleen maar dit staan (weergegeven op verbinding):
Via Ac'97 audio controller (WDM
-Standard game port

bij audio aparaten ofzo staat bij audio ->sound blayback -> default device:
VIA Audio (WAVE)

is dit correct???

*** UPDATE *****
is al gefixt, was zo dom dus ga t ook niet vertellen wat t was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:17 schreef Djoeba het volgende:

[..]

1.79 incl. euro op precies te zijn. valt mee toch?
Da's niet veel nee!
'k Heb ook nog een beetje geklooid met de bios-instellingen voor die TV-out, maar merk eigenlijk geen enkel verschil. Kan iemand me uitleggen wat dat overscan en underscan betekent en wat is in hemelsnaam 'dot crawl'?

XP_Fan vind dat dit bordje verder helemaal rocks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand achter het reference design aangegaan voor het infrarood gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn breedbeeld werkt overscan als volscherm wat die dot doe weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 01:27 schreef FirmPete het volgende:
samenvatting: "Zwart wit"
't Is toch dat het ene videokaartje s-video anders aanstuurt als het andere... Scart opgengeschroefd, met twee losse draadjes 2 paren draadjes door gelust en tadaaa!

Bios in kleur, Windows XP in kleur. 't Enige wat ik nu nog te zeiken heb is dat het XP Logo nog zwartwit is :)

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeikerd :D :D :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is ook nooit goed he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

Ik heb ff een vraagje over die sp.dif geluidsuitgang. Die kan dus 5.1 (DD) uitsturen. Maar kan ik deze gewoon met een caoxial kabel aansluiten op m'n receiver? Of werkt dat anders. Kan het nog niet proberen omdat de voeding er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn mobo'tje getest en alles liep lekker maar op het moment dat 'k een divx'je wil afspelen krijg ik echt een heel slecht beeld plus ontzettend veel vertragingen...
Specificaties:
800x600
16 bit kleuren
divx decoder 5.02
directx 8.1
ac3 sound
windows millenium
drivers geïnstalleerd met de cd die door via werd bijgeleverd
Windows Media Player

Wat ik wel opgemerkt heb is dat bij het booten mijn harddish en dvd herkend worden als ATA33 maar vermits ik de meegeleverde ata-100 cabel gebruik zouden deze toch moeten draaien op ata100 ?

Ook heb ik 8mb shared video geheugen... Weet het echt nietmeer, zou iemand mij verder kunnen helpen wat hoopte toch gewoon divx te kunnen afspelen met dit bordje!
Heb eveneens divx Player 2.0 geprobeerd maar zonder enige verberterig... Zou het helpen om een ander os te installeren?

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje terug in een ander topic (geen idee meer welke) ook gelezen over iemand die problemen had met het fatsoenlijk afspelen van DivX; ook hij gebruikte ME...

Maar gisteren heb ik zelf ook nog wat vaags ontdekt; als ik de nieuwe Media Player gebruik die in XP zit (versie 7), dan zit mijn proc-gebruik vrijwel continu aan de 100% -> gevolg schokkende beelden, missende frames etc. :(

Gebruik ik de oude mediaspeler (versie 6.4) dan speelt een Divx perfect af (640*480, 32 bits of 800*600 16-bits). Proc-usage zit dan gemiddeld rond de 70% (!) :? Vind het nogal een groot verschil!

Misschien dus die oude mediaspeler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:57 schreef Freeofproblems het volgende:
Heb net mijn mobo'tje getest en alles liep lekker maar op het moment dat 'k een divx'je wil afspelen krijg ik echt een heel slecht beeld plus ontzettend veel vertragingen...
Specificaties:
800x600
16 bit kleuren
divx decoder 5.02
directx 8.1
ac3 sound
windows millenium
drivers geïnstalleerd met de cd die door via werd bijgeleverd
Windows Media Player

Wat ik wel opgemerkt heb is dat bij het booten mijn harddish en dvd herkend worden als ATA33 maar vermits ik de meegeleverde ata-100 cabel gebruik zouden deze toch moeten draaien op ata100 ?

Ook heb ik 8mb shared video geheugen... Weet het echt nietmeer, zou iemand mij verder kunnen helpen wat hoopte toch gewoon divx te kunnen afspelen met dit bordje!
Heb eveneens divx Player 2.0 geprobeerd maar zonder enige verberterig... Zou het helpen om een ander os te installeren?

HELP
Je DVD speler is altijd ata33! Doordat deze met je hd aan één kabel hangt wordt de snelheid van je hd ook ata33 ipv ata100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
Nevermind, hier stond iets wat ik zelf ook makkelijk uit een plaatje van het bord had af kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 01:39 schreef FirmPete het volgende:

[..]

't Is toch dat het ene videokaartje s-video anders aanstuurt als het andere... Scart opgengeschroefd, met twee losse draadjes 2 paren draadjes door gelust en tadaaa!

Bios in kleur, Windows XP in kleur. 't Enige wat ik nu nog te zeiken heb is dat het XP Logo nog zwartwit is :)
Welke draadjes heb je doorgelust in de scart? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Hij geeft met de s-video en de tulp zwart wit beeld. Voor de s-video heb ik een convertertje naar tulp... Bij de audio zaak vroeg men nog of het voor de computer was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Op zaterdag 01 juni 2002 18:48 schreef Jantjevlaam het volgende:

[..]

Je DVD speler is altijd ata33! Doordat deze met je hd aan één kabel hangt wordt de snelheid van je hd ook ata33 ipv ata100.
nee hoor er zijn wel degelijk dvd spelers die ata 66 aankunnen en al is hij ata 33 dan gaat de hd er nog niet op draaien :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.