VIA EDEN vragen!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 13:48 schreef Hwg het volgende:

[..]

Welke draadjes heb je doorgelust in de scart? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Hij geeft met de s-video en de tulp zwart wit beeld. Voor de s-video heb ik een convertertje naar tulp... Bij de audio zaak vroeg men nog of het voor de computer was...
Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/hukaco/scart.jpg

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm: http://www.tweakers.net/nieuws/22036

Die 1 ghz via c3 is dus krachtig genoeg om dvd's af te spelen... Die 800mhz dus niet :'( :'( Ik probeer t nog een paar keer, maar als ie niet werkt, denk ik dat ik gewoon een duron 800 haal :(

Of heeft iemand ervaringen met DVD's/DivX afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op dinsdag 04 juni 2002 10:22 schreef CowMike het volgende:
Hmm: http://www.tweakers.net/nieuws/22036

Die 1 ghz via c3 is dus krachtig genoeg om dvd's af te spelen... Die 800mhz dus niet :'( :'( Ik probeer t nog een paar keer, maar als ie niet werkt, denk ik dat ik gewoon een duron 800 haal :(

Of heeft iemand ervaringen met DVD's/DivX afspelen ?
Hoor een beetje wisselende verhalen hier. Ligt denk ik vooral aan de combo: gebruikte codec/OS/afspeelsoftware/geheugen.... bij de een gaat het prima met een C3-800 en bij een ander niet.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai Gentoo Linux met kernel 2.4.19-gentoo-r5 op dat ding. Verder Viking CAS2 pc133 256mb sdram...

Ik zal vanmiddag ff win98 of win2k installen, kijken of dat beter gaat...

Anders verkoop ik em maar, en haal dan bij een mobo alleen dit kaartje: http://www.tweakers.net/pricewatch/29340 (of kan dat niet :? )

Of is er nog een mobo verkrijgbaar met tv-out onboard? Dat was nl. de reden dat ik dit ding kocht ... Of bestaat er ook gewoon een los kaartje met alleen een tv-out ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 04 juni 2002 10:32 schreef CowMike het volgende:
Ik draai Gentoo Linux met kernel 2.4.19-gentoo-r5 op dat ding. Verder Viking CAS2 pc133 256mb sdram...

Ik zal vanmiddag ff win98 of win2k installen, kijken of dat beter gaat...

Anders verkoop ik em maar, en haal dan bij een mobo alleen dit kaartje: http://www.tweakers.net/pricewatch/29340 (of kan dat niet :? )

Of is er nog een mobo verkrijgbaar met tv-out onboard? Dat was nl. de reden dat ik dit ding kocht ... Of bestaat er ook gewoon een los kaartje met alleen een tv-out ?
moet je wel dat bijpassende mobo kopen denk ik.....

dus:
MSI K7N420 Pro, SocketA, NVidia, 3xDDR, Audio 36 162.00
MSI K7N420 TV-out daughter board 12 24.00
en dan heb je gelijk een groot ATX mobo te pakken.

zou het eens proberen met W98...... Draai zelf nog op een Cel500 met XP en heb nooit probs (nog geen DIVX5 gedraaid BTW). Kan zelf nog niet testen met mijn Eden......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, of een klein socket A mobo (ECS oid) met een duron 1000 en een voodoo3 (heb ik hier nog) met tv-out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 10:28 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Hoor een beetje wisselende verhalen hier. Ligt denk ik vooral aan de combo: gebruikte codec/OS/afspeelsoftware/geheugen.... bij de een gaat het prima met een C3-800 en bij een ander niet.
Idd. Bovendien, als je doorklikt naar hexus.net hebben ze het over een c3 op een ander moederbord (shuttle fv24). Da's dus zowiezo al appels en bananen vergelijken. Ik speel DVD's fullscreen op 800*600*16 met powerdvd 4.0 op Winxp en (imho) mis ik alleen frames als ik met m'n ogen knipper.
Als ik ze afspeel vanuit Mediaplayer vallen de frames bij bosjes.. dat dan weer wel.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Laatst online: 03-04-2023
FF een vraagje tussen door kan je die via eden ook in een gewoonen kast bevestigen ja ja ik weet waar om een groote kast. Is omdat het dan als een tussen op losing dienst doet.
Kast is een Chieftec Aluminium AX-01SL-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat dat wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 19:59 schreef rene43 het volgende:
denk dat dat wel past.
Past net:

Afbeeldingslocatie: http://www.hitechmods.com/reviews/motherboards/VIA_EPIA/via_epia-11.jpg

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Laatst online: 03-04-2023
Ja duh :D maar of die mobo bevestiging ook over een komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 22:53 schreef maartenst het volgende:
Ja duh :D maar of die mobo bevestiging ook over een komt :)
De gaatje in het mobo zijn komen overeen met de "bovenste" vier gaatjes van een standaard atx mobo

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 04 juni 2002 22:54 schreef FirmPete het volgende:

[..]

De gaatje in het mobo zijn komen overeen met de "bovenste" vier gaatjes van een standaard atx mobo
Dat hebben ze wel slim gedaan.... niet eens aan gedacht. Maar ik was toch echt niet van plan een paar kuub lucht om die VIA Eden te hebben ivm de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel leuk om te zien via eden in zon groote kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een heel tevreden gebruiker van het via eden moederbordje
Ik heb alleen 1 probleempje
Ik kan de netwerkkaart maar geen eigen ip geven. Is heel gek eigenlijk.
Drivers goed geinstalleerd etc
IP ingesteld 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
maar doe ik dan ping 192.168.0.1 dan kan die niet bereiken. lijkt of tcp/ip niet helemaal 100 is maar die heb ik meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Zelfs het hele OS (win2k Server )opnieuw geinstalleerd.
Het mag niet baten.
Iemand een oplossing hiervoor. Want active directory installeren kan zo niet jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Misschien heb je ergens een firewall geinstalleerd die ping reply uit heeft gezet, dan kan je namelijk idd jezelf niet meer pingen...

btw kan je wel vanuit een andere pc in het netwerk de via eden pingen?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdi, ik heb die kast(englight 7131) ff uitgecheckt en hijs best wel fijn. maar ik heb een vraagje kun je mij de dimensies van de voeding geven. ik ben namelijk bezig met een cube-tje te bouwen en wil graag weten hoe groot de voeding is, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem met pingen al opgelost.
Was de driver die je met oemsetup.inf krijgt dan kiest die voor nt4.0 driver... 2000 gaat daar niet goed mee om.
Heb met een omweg moeten installeren en nu draait het allemaal als een zonnetje.
Nu nog iemand vinden die een voltagemod op het bordje uit kan vinden en dan overklocken tot 1000 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Op zaterdag 08 juni 2002 14:51 schreef ArneDM het volgende:
[..]
Nu nog iemand vinden die een voltagemod op het bordje uit kan vinden en dan overklocken tot 1000 :9
Dat staat gewoon in het boekje, hoe je de spanning instelt.
Dit staat net boven het stukje dat overklokken niet aanbevolen is.
Ik denk alleen dat het overklokken tot 1000 MHz nog niet helpt om het soepel speelbaar te maken voor DVD, daar ik vermoed dat de 1 GHz C3 net iets meer verbeterd is, dan die 66 MHz extra (tov de 933)
Zie:
VIA C3 1GHz processor review

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Op zaterdag 08 juni 2002 22:20 schreef TD-er het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat het overklokken tot 1000 MHz nog niet helpt om het soepel speelbaar te maken voor DVD, daar ik vermoed dat de 1 GHz C3 net iets meer verbeterd is, dan die 66 MHz extra (tov de 933)
Zie:
Bij mij draait DivX zelfs soepel, dus DVD al helemaal hoor! Eden PC Specs:

CPU: C3 800Mhz
Mem: 128Mb PC133 CAS 2.5
HD: Seagate 20Gb 5400Rpm (U10)
DVD: Toshiba ding ;)

Dus overclocken hoef ik helemaal niet >:)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 22:34 schreef FiRePaTH het volgende:

[..]

Bij mij draait DivX zelfs soepel, dus DVD al helemaal hoor! Eden PC Specs:

CPU: C3 800Mhz
Mem: 128Mb PC133 CAS 2.5
HD: Seagate 20Gb 5400Rpm (U10)
DVD: Toshiba ding ;)

Dus overclocken hoef ik helemaal niet >:)
hmmm loopt tie dan niet wat erug schokkerig? ik bedoel 128mb ram is eigenlijk ook niks meer tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik heb nog 40Mb ram over als ik een film afspeel, dus die 128Mb is genoeg! :)

Btw: Van MEER ram wordt je pc niet perse sneller hoor, je kan alleen meer dingen tegelijk doen zonder dat windoos naar de swapfile hoeft te schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmz cas2.5? Kan toch nie met SD-ram of ligt dan aan mij, alleen cas 2 of 3 toch:S? cas 2,5 is toch alleen DDR-ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Volgens mij staat er echt in de bios de optie tussen 2.5 en 2 bij mij :? Kweenie, zal nog wel eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 22:20 schreef TD-er het volgende:

[..]

Zie:
het spijt me zeer....maar ik kan nergens in het boekje terug vinden over voltage veranderen.
Er zijn 2 stukjes overklokken mag niet. een staat voor die heatsink en 1 is de fsb kiezen. geen voltage regeling??
iemand die weet waar het zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Op zondag 09 juni 2002 22:17 schreef ArneDM het volgende:

[..]

het spijt me zeer....maar ik kan nergens in het boekje terug vinden over voltage veranderen.
Er zijn 2 stukjes overklokken mag niet. een staat voor die heatsink en 1 is de fsb kiezen. geen voltage regeling??
iemand die weet waar het zou moeten staan?
Inderdaad , ik heb zojuist ff het boekje doorgenomen en kan het inderdaad niet meer vinden.
Ik vraag me af of ik het dan op de via-site gezien heb.
Ik kijk morgen nog wel ff, wanneer ik wat helderder ben.
Volgens mij zit er qua spanningsregulator gewoon een vrij standaard IC op het mainboard, waar de datasheet wel van te vinden is.(kwam me ieg wel bekend voor)
Vaak zijn die chips via een 5-tal pinnen in te stellen, door een aantal wel of niet te verbinden met de massa. Per stap kunnen ze dan 1/10 of 1/20 V verhoogd of verlaagd worden.
Het gaat dan om die 28-polige chip linksbovenaan...
Plaatje van mainboard
Moet dus niet zo moeilijk zijn, om in te stellen... maar dar kijk ik morgen ofzo wel weer naar....

* TD-er gaat nu echt naar bed.... :z :z

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dat zou willen doen dat zou top zijn. Ook vind ik raar dat ik de mp niet kan instellen hij staat standaard op 6.0 er was een progje wcpu30g d8 ik de laatste versie 3.0g was dat volgens mij. Daar kon het mee volgens het progje zelf alleen dan stel je hem in maar de nieuwe instelling vasthouden ho maar. Wie was het al gelukt eigenlijk om het moederbordje over te klokken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand er toevallig al naar gekeken?
Ik zit echt met de handen in mijn haar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 23:19 schreef -THaVinNY- het volgende:
Ferdi, ik heb die kast(englight 7131) ff uitgecheckt en hijs best wel fijn. maar ik heb een vraagje kun je mij de dimensies van de voeding geven. ik ben namelijk bezig met een cube-tje te bouwen en wil graag weten hoe groot de voeding is, alvast bedankt
10 x 12,5 x 8

zonder die 8cm fan erop is ie 6,5 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[sarcastische mode]niemand die mijn vraag gaat beantwoorden he....[/sarcastische mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 12 juni 2002 21:26 schreef ArneDM het volgende:
[sarcastische mode]niemand die mijn vraag gaat beantwoorden he....[/sarcastische mode]
[realistisch mode] nee ik niet want ik hoef m niet over te klokken.... wil juist dat ie koel blijft......[/realistisch mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

weet al iemand hoe ik de temps van mijn proc. enzo kan zien want mbm werkt hier niet goed ?

ik heb gehoord dat er een via progje is maar die kan ik niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zou iemand zijn bevindingen dan kunnen posten? en dan hoe hij hem overklokt de warmte ontwikkeling. eventuele koeling. welk progje, hoe voltage in te stellen,etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arne, dat lijkt me ook wel intressant, ik heb namelijk ook net een VIA Eden besteld en ik denk dat je met een andere heatsink en bijv een 80mm fan op 5v best ver kan komen terwijl het systeem wel stil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Td'er had het erover dat ie de voltages kon instellen. iemand anders kon de mp instellen met een progje.
Maar niemand die er meer op reageert als je vraagt hoe ze dat gedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De multiplier kan je volgens mij instellen met het proggie "wcpuid" Maar die temp wil ik ook nog altijd ff weten, volgens mij was dat super-vegeta die het juiste progammetje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geprobeerd met dat programaatje maar hij houdt de mp die ik ingeef niet vast. ik stel hem in op bijv 6,5 zeg oke..maar hij springt gelijk weer terug op 6. moet ik iets veranderen in de bios of op het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 16 juni 2002 21:53 schreef ArneDM het volgende:
Td'er had het erover dat ie de voltages kon instellen. iemand anders kon de mp instellen met een progje.
Maar niemand die er meer op reageert als je vraagt hoe ze dat gedaan hebben
ff een reactie:
speedfan werkt niet op dit mobo. ik ga deze week ff aan de slag met wat andere tools, want die fan op de proc maakt mij teveel herrie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
voor de mensen die divx probs hebben.
probeer divx 5.02. bij deze versie kan je wat hardware accelatie opties aanzetten (moet je ff op divx.com kijken)

hopelijk werkt het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb problemen met me tv out..

simpel weg..ik krijg hem gewoon niet aan de praat..
wat moet ik precies doen om hem werkend te krijgen?

specs:

via eden mini ITX
256mb ram
Windows XP
laatste drivers van de via website..
maar kan gewoon de optie -tv niet instellen :?

kheb btw zo'n kabeltje met 2 gele tulp stekkers en zo verbonden met de scart van me tv'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 13:03
jumper omzetten op je mobo. Die staat nu op SPDIF, die moet op analoog. Jumper zit naast de tv-out op je mobo. Voor verdere info, zie je manual. Ook ff proberen monitor los te koppelen en alleen je tv aansluiten.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke! thx ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
als dat niet werkt, kan je ook nog even in je bios kijken. Even controleren of de instellingen van je tv-module idd op PAL staat en niet op NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Is er iemand die in een paar zinnen die bios opties kan uitleggen over overscan enzow? Ik snap niet precies wat dat betekent.

techspecs: ik ga de Eden gebruiken met een Philips 72cm breedbeeld, 100 hz, kan PAL en NTSC aan. en ik draai op die Eden alleen webserver,mail, winamp etc wat ik op de TV wil displayen. Geen DVD/DIVX.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 08:30 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Is er iemand die in een paar zinnen die bios opties kan uitleggen over overscan enzow? Ik snap niet precies wat dat betekent.

techspecs: ik ga de Eden gebruiken met een Philips 72cm breedbeeld, 100 hz, kan PAL en NTSC aan. en ik draai op die Eden alleen webserver,mail, winamp etc wat ik op de TV wil displayen. Geen DVD/DIVX.....
Probeer maar es gewoon. Als je geen overscan gebruikt zie je dat het beeld kleiner is dan je tvscherm. Je hebt aan de zijkanten zwarte balken. Wanneer je overscan gebruikt wordt dat beeld gewoon iets vergroot zodat die zwarte balken wegvallen. Nadeel is alleen dat het weer net iets te sterk vergroot wordt zodat er nu kleine stukken aan de zijkant wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
OK Thanks. Verder nog speciale settings om op te letten voor je TV-out? (ga S-VID gebruiken, dus die composiet ga ik voor SP-DIF gebruiken, die jumper staat goed)

Oja en over die SP-DIF: ik ga geen DVD etc draaien, dus daarvoor heb ik m niet nodig. Maar kan ik die ook gebruiken om het stereosignaal van winamp zo digitaal naar men versterker te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 09:27 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
OK Thanks. Verder nog speciale settings om op te letten voor je TV-out? (ga S-VID gebruiken, dus die composiet ga ik voor SP-DIF gebruiken, die jumper staat goed)

Oja en over die SP-DIF: ik ga geen DVD etc draaien, dus daarvoor heb ik m niet nodig. Maar kan ik die ook gebruiken om het stereosignaal van winamp zo digitaal naar men versterker te krijgen?
Nouja, voor een normale (tulp)tv-out valt er weinig om op te letten eigenlijk. Je geeft al aan dat je TV PAL én NTSC aan kan, dus dat is ook niet boeiend. Van s-vid weet ik niet zo veel, maar dat zal wel niet zo gek veel anders zijn. Ja, je tv moet het ondersteunen, maar dat zal die ook wel doen denk ik.

Voor dat spdif, lees dit maar eens. Is wel heel duidelijk: [topic=369240/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 20 juni 2002 10:16 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Voor dat spdif, lees dit maar eens. Is wel heel duidelijk: [topic=369240/1/25]
thanks voor de info.... van het weekend s ff testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Nog een vraagje: WOL

Ik krijg me WOL (Wake on LAN) niet aan de praat
in het BIOS de settings gemaakt dat ie de PCI bus in de gaten moet houden.

Maar als ik dan met WOL.exe macadres (ook in gebruik voor me SOYO barebone) m probeer tot leven te wekken dan gebeurt er niets......

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gaat dit topic een beetje dood..... :(
kan iemand zijn bevindingen geven met het overklocken van dir kaartje.... het is me nog steeds niet gelukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
Op vrijdag 21 juni 2002 11:33 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Nog een vraagje: WOL

Ik krijg me WOL (Wake on LAN) niet aan de praat
in het BIOS de settings gemaakt dat ie de PCI bus in de gaten moet houden.

Maar als ik dan met WOL.exe macadres (ook in gebruik voor me SOYO barebone) m probeer tot leven te wekken dan gebeurt er niets......

iemand een idee?
Gebruik je de onboard LAN poort of een aparte PCI kaart?
Als je dat onboard geval gebruikt moet je even kijken bij de eigenschappen van de netwerkadapter in het systeembeheer. Dan staat er ergens onder een tabje: Allow this device to bring the computer out of standby. Er er staat nog een regel onder. Alle twee de vakjes even aankruisen.

Of bedoel je dat de computer echt vanzelf aan moet gaan zodra er netwerkactiviteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 23 juni 2002 21:27 schreef MickMack het volgende:

[..]

Gebruik je de onboard LAN poort of een aparte PCI kaart?
Als je dat onboard geval gebruikt moet je even kijken bij de eigenschappen van de netwerkadapter in het systeembeheer. Dan staat er ergens onder een tabje: Allow this device to bring the computer out of standby. Er er staat nog een regel onder. Alle twee de vakjes even aankruisen.

Of bedoel je dat de computer echt vanzelf aan moet gaan zodra er netwerkactiviteit is?
OK dat zijn de tips. Ik had dat vinkje wel zien staan idd. Dacht dat het alleen was voor wake-up uit slaapmosua. In mijn geval is het dus als ie uitstaat (dat ie aan moet gaan). Maar dat ga ik dus ff proberen (kan woensdag pas...)

En het gaat erom dat ik het met WOL wil doen: je stuurt een specifiek pakketje naar een ethernetadres. De computer wordt hierdoor wakker (doe ik met mijn andere PCs ook, eentje met onboard LAN en eentje met losse NIC met een kabeltje naar me mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 23 juni 2002 21:23 schreef ArneDM het volgende:
volgens mij gaat dit topic een beetje dood..... :(
kan iemand zijn bevindingen geven met het overklocken van dir kaartje.... het is me nog steeds niet gelukt :'(
Denk dat het overc'en van dit bordje gewoon niet erg eenvoudig is en de meeste mensen het daarom zo laten.....

Waarom wil je m eigenlijk overc'en? Voor de kick of heb je de performance echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben best geinteresseerd in dit bord en ik overweeg er 1tje aan te schaffen, zij het in een (mischien) komende inkoopactie. Nu is mijn vraag, kan ik divx er op afspelen, ook de toekomstige codecs? Ik hoor verhalen van mensen die divx niet kunnen afspelen (schokkerig) en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:28 schreef SiQDiZ het volgende:
ik ben best geinteresseerd in dit bord en ik overweeg er 1tje aan te schaffen, zij het in een (mischien) komende inkoopactie. Nu is mijn vraag, kan ik divx er op afspelen, ook de toekomstige codecs? Ik hoor verhalen van mensen die divx niet kunnen afspelen (schokkerig) en dat wil ik niet.
DIVX werkt perfect zonder schokjes of wat.

Niet overclocked.
MEM : 256 MB RAM
Vid. @ 800x600 32 Bits.
Codec: DIVX 5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:04 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Denk dat het overc'en van dit bordje gewoon niet erg eenvoudig is en de meeste mensen het daarom zo laten.....

Waarom wil je m eigenlijk overc'en? Voor de kick of heb je de performance echt nodig?
of ik de performance nodig heb weet ik niet helemaal zeker. maar ik zit te twijfelen of ik dus zo'n kaart moet kopen die divx kan encode maar ja dan heb je weer dat ie niet alle versies ondersteunt. Daarom d8 ik eraan om door overklocken dat ding net iets meer performance te geven. en je bent natuurlijk een tweakert of niet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 24 juni 2002 15:42 schreef ArneDM het volgende:

[..]

of ik de performance nodig heb weet ik niet helemaal zeker. maar ik zit te twijfelen of ik dus zo'n kaart moet kopen die divx kan encode maar ja dan heb je weer dat ie niet alle versies ondersteunt. Daarom d8 ik eraan om door overklocken dat ding net iets meer performance te geven. en je bent natuurlijk een tweakert of niet he :P
da's waar....

maar zo'n X-card is ook niet alles...... Die kan weer niet alle codecs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:39 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

DIVX werkt perfect zonder schokjes of wat.

Niet overclocked.
MEM : 256 MB RAM
Vid. @ 800x600 32 Bits.
Codec: DIVX 5 Pro
ah ok, tnx.

Het enige wat ik wil is nl. divxjes kijken, mp3's luisteren en hem gebruiken als leech bak @ lans en thuis enkele services draaien (edonkey2000 server). Mocht dit allemaal gaan dan koop ik zekers zo'n epia

CompTech World € 141,- + 5 euro verzendkosten.

Da's niet te duur, mn andere keus, een shuttle ss40g, das een shuttle met socketA is 335 euro, flink verschil.

oh btw, zijn er nog (misschien) komende inkoopacties voor de epia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 25 juni 2002 12:24 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]

oh btw, zijn er nog (misschien) komende inkoopacties voor de epia?
d'r zijn er meer die dat vragen... iedereen wil graag meedoen... maar het starten... tja dat kan alleen super_vegeta!!

ik zou zeggen: neem die 5 euro verzendkosten voor lief..... dan heb je m een stuk sneller iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
WOL doet het niet.......

of heeft iemand het wel aan de praat??????

Ik kan m wel uit standby krijgen met een WOL pakketje, maar als ie uitstaat dan niet. Als ie uitstaat heb ik ook geen lampje op me switch aanstaan op de poort waarop ie aangesloten is. (hebben de andere PC's die wel WOL doen wel)

maar is er iemand waarbij het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding valt aan te raden voor een Eden, als ik deze in een dunne behuizing (oude videorecorder oid) wil bouwen? En waar is zoiets te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij http://www.equa.nl/ verkopen ze deze kleine voedingen.

zelf heb ik een mini atx voeding bij http://www.comptechworld.nl gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:41 schreef SeVeN het volgende:

Bij CTW is dat niet die voeding die Bart Banaan ook had, heet mini atx maar is echter niet echt mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Op dinsdag 25 juni 2002 12:24 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]
Da's niet te duur, mn andere keus, een shuttle ss40g, das een shuttle met socketA is 335 euro, flink verschil.
hoe bedoel je appels met peren vergelijken |:(
SS40G gaat een AMD processor in. Het Epia bordje maakt gebruik van VIA C3 800MHz. Je praat hier wel over een factor 10 verschil in performance ....
Afgezien van het verschillen in hardware: firewire poorten, 5.1 geluid, etc.

C3 800MHz komt overeen met P2 350 qua performance. DivX decoden gaat goed vanwege de speciale instructieset niet vanwege de snelle performance van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 02 juli 2002 11:41 schreef SeVeN het volgende:

ik kan je die van equa erg aanraden. zeer klein en sterk genoeg voor een mobo, hdd, dvd en wat fans en CCFL's.....

wordt wel een beetje warm, dus passief koelen zou ik niet doen. Heb ik opgelost door m te koelen met een 8cm@5 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
*schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou het meest praktische (Windows-)besturingssysteem zijn om op de 800 te installeren? Vooral met het oog op DivX performance, is 98 of zelfs 98Lite de beste optie? Volgens mij vreet 2000/XP een stuk meer resources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

Op donderdag 18 juli 2002 15:01 schreef zeronegative het volgende:
Wat zou het meest praktische (Windows-)besturingssysteem zijn om op de 800 te installeren? Vooral met het oog op DivX performance, is 98 of zelfs 98Lite de beste optie? Volgens mij vreet 2000/XP een stuk meer resources...
ik heb er XP opgedraait.. het werkt.. maar niet van een leije dakje.. :'(

win98 is het beste.. en DivX 5 kan ikje ook niet aanraden .. die trekt onwijs veel

die CTW voeding is leuk.. beetje groot .. ga samen met pa (electro techinische) de voeding helemaal ombouwen.. want ik heb een kastje.. maarde voeding is NET te hoog en NET te breed
de koeler gaan we op ene andere plaats zetten, en dan de aansluitingen komen ook ergens anders :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah; ik heb het bordje net besteld bij Alternate, en die 90 watt voeding plus een reepje 256mb bij Equa, even wachten tot het binnenkomt. Hier liggen nog een 1.6gb (jaja) WD Caviar en een goedkope CDROM speler, en dat moet voldoende zijn om voorlopig een werkend systeem te krijgen.

Ik denk dat ik FFDSHOW maar installeer als DivX decoder, omdat deze toch een stukkie sneller is dan de DivX 3 of DivX5 decoders... en dan maar hopen dat het werkt.

Oh, als iemand een afstandsbediening voor me kan maken (uiteraard tegen vergoeding) en me vertellen hoe dat precies werkt met DivX/mp3 zodat ik geen keyboard/muis nodig heb --- graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

heeft trouwens al iemand de nieuwe bios geprobeert ?
[url="http://www.viavpsd.com/product/Download.jsp?motherboardId=21"]http://www.viavpsd.com/product/Download.jsp?motherboardId=21[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Zo, heb het moederbordje ook gekocht een aan de praat gekregen, meteen maar een md van gemaakt, binnenkort de resultaten hier van.

Nu heb ik echter een paar vragen/opmerkingen.

Ik heb 'm op de tv aangesloten, via die rca aansluiting, maar die beeldkwaliteit is niet erg fantastisch, kan ik dan beter via svideo aansluiten met een scart aansluiting?

Het grootste probleem wat ik heb is dat er een heel irritante hoge fluittoon uit de boxen komt, op het moment dat ik mijn muis beweeg. Iemand enig id hoe dat komt?

Wat mij opgevallen is met Divx is dat de mediaspeler van xp erg traag is, terwijl ik met bsplayer alle films zonder problemen kan afspelen.

Hier nog ff wat info over me systeem, DVD/Films draaien goed hierop:

Via eden 800 mhz;)
256 Mb Ram
40 Gb maxtor 5400 rpm hd
aopen DVD-rom
Win XP (getweaked, zdat alleen de nodige services draaien)
Tweakui (voor het inloggen ed)

Owja heb trouwens al die nieuwe bios erin gezet, weinig verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
heb net de nieuwe bios geflashed, maar mn 512 word nog steeds als 256 gezien :'(

wel leuk dat via plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Oorzaak gevonden van het piepen, heb een andere muis aangesloten, nu is het over.

Iemand antwoord op me andere vraag?
Wat zijn trouwens de verschillen met de vorige bios, alleen dat logotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand inmiddels al welke FIR (of CIR) je nodig hebt voor dit moederbord? Wil graag alles met infrarood gaan doen ipv muis/keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen met DivX problemen: ik heb gisteren Windows geinstalleerd via 98lite (de minimum configuratie) en alleen de FFDshow decoder en AC3/OGG audio decoders geinstalleerd. Alle films werken als een zonnetje...

DVD heb ik maar heel even getest, maar dat leek ook wel prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit topic even nieuw leven inblazen, omdat er nog vragen zijn waarop in het antwoord wilde weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
namelijk?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
wel handig om dan even erbij te zetten welke vragen, ik denk niet dat mensen zit hebben om die 175 post's door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Maar ik heb ook nog een actuele vraag: Is er iemand die WOL werkend heeft op die plankje?
Ik vind er niets over in de manual..... en ik heb geen zin om twee trappen op en af te lopen... ben een beetje lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de laatste pagina moet het probleem toch niet zijn. Maar als je het wil weten over de video-in en pci riser reference van VIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 22:49:
Maar de laatste pagina moet het probleem toch niet zijn. Maar als je het wil weten over de video-in en pci riser reference van VIA.
huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand was toch aan het navragen hoe je de tv in connector kon genruiken?
2-13 van de users manual

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 21:59 . Reden: toevoegen paginavermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:53:
Iemand was toch aan het navragen hoe je de tv in connector kon genruiken?
2-13 van de users manual
*schopje*

de video in conector is bedoelt voor een PCI riser met mpeg2 decoder van holywood er op. (dat wist je waarscheinlijk al) en als ik me niet vergis is die ingang een VGA ingang en over die PCI risers zie : [rml][ animocheck] PCI 1 -> 2 riser voor VIA Epia[/rml]

[ Voor 0% gewijzigd door Venkmen op 20-08-2002 21:24 . Reden: spel foutjes ]

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de ingebouwde opstart Beep via de geluidskaart uitgeschakeld kan worden?

Mijn op de geluidskaart aangesloten versterker weet die >piep< te transformeren tot een oerknal.

In het bios zit de optie iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

ik heb hier nog steeds het probleem dar linux redhat 7.3 steeds terug vliegt naar het login scherm.
weet iemand hoe dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
iemand trouwens de nieuwe bios al geflashed?????? zou handig zijn als ie nu dubbel sidded mem kon zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Trouwens heeft er hier al iemand succesvol Linux draaien op die bak? Eigenlijk wilde ik een configje met de VIA 533 MHz. maken om die als web / ftp / file server te gaan laten draaien; met een liquid hd, is lekker stil op m'n slaapkamer :z Maargoed, is deze bak daar een beetje voor te gebruiken (voor een 24/7 linux webservertje)?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spyro_the_Dragon
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 17:12:
Weet iemand of de ingebouwde opstart Beep via de geluidskaart uitgeschakeld kan worden?

Mijn op de geluidskaart aangesloten versterker weet die >piep< te transformeren tot een oerknal.

In het bios zit de optie iig niet.
Makkelijkst: kijk es of je je speaker van je mobo afkrijgt?

Uitschakelen in BIOS zal niet werken, omdat die altijd piepjes moet kunnen doorgeven in het geval van problemen etc

Verwijderd

Dat is nou juist het leukste van de epia, de piep gaat niet via de speaker op je mainboard.
Als er ook maar iets op je interne geluidskaart zit aangesloten, piept ie over de geluidskaart.

Als het alleen via dat ene piezo speakertje ging, had ik er niet zo'n probleem mee.

Verwijderd

effe nog wat vraagjes :
is er al iemand die dit moederbordje heeft kunnen overklokken?
heeft iemand de IR poort al aan de praat gekregen?
kan het storende piepje bij opstarten uitgezet worden ?
kan van de netwerk de wake on lan gebruikt worden ?
en wie heeft er in bs player de subtitels er bij gekregen op het scherm?
nou dat was het verlopig

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Spider.007 schreef op 21 augustus 2002 @ 23:27:
Trouwens heeft er hier al iemand succesvol Linux draaien op die bak? Eigenlijk wilde ik een configje met de VIA 533 MHz. maken om die als web / ftp / file server te gaan laten draaien; met een liquid hd, is lekker stil op m'n slaapkamer :z Maargoed, is deze bak daar een beetje voor te gebruiken (voor een 24/7 linux webservertje)?
ik denk niet allen dat dat perfekt wil ik weet het zeker. het is zelfs een beetje overkill als dat het enige is wat je er mee gaat doen.

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Venkmen schreef op 22 augustus 2002 @ 22:46:
[...]

ik denk niet allen dat dat perfekt wil ik weet het zeker. het is zelfs een beetje overkill als dat het enige is wat je er mee gaat doen.
Nou, op m'n huidige PC doet Linux het niet (Video kaart / RAID probleem) daarom wil ik er een pc'tje bij om Linux te gaan leren. Er komen waarschijnlijk 2 distro's op; eentje die fulltime beveiligd servertje gaat spelen, en een distro waarmee ik Linux ga leren. vandaar! Bedankt voor het antwoord ieg.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

heb op de 800mhz versie linux redhat 7.2 gehad en het draaide soepel
echter ben ik nog linux noob dus draaid er nu weer win98 op
maar het ging als een trein

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:11:
effe nog wat vraagjes :
is er al iemand die dit moederbordje heeft kunnen overklokken?

ja zoek maar is op eden / epia overclocken

heeft iemand de IR poort al aan de praat gekregen?

nee, het is volgens mij nog niet duidelijk wat precies de specificaties zijn

kan het storende piepje bij opstarten uitgezet worden ?

nee, zover ik weet niet

kan van de netwerk de wake on lan gebruikt worden ?

het moet kunnen, maar ik weet niet hoe...

en wie heeft er in bs player de subtitels er bij gekregen op het scherm?

je moet bij bsplayer het ondertitelbestand dezelfde naam (zonder extensie ;) ) geven, of in het programma bij subtitles het bestand opzoeken

nou dat was het verlopig
Zo dat waren volgens mij de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
uhm met nieuwe bios ook dubbel sided mem ondersteuning????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm niet dat ik weet. Ik weet wel dat ik hiermee geen problemen heb. Ook niet met de oude bios. Heb namelijk double sided Kingston 256 erin en zag het beide gevallen. :)

Verwijderd

[b][message=13752756,noline]SEFje schreef op 26 mei 2002 @ 00:27

Verder denk ik dat ik op dit moment de enige ben die zijn via Epia in een kast heeft draaien, en wel mijn design caesje van de PC dumpdag. De backplate daarvan ondersteund het Mini-ITX platform blijkbaar dus die kan ik mooi hergebruiken :Y)

De kast zelf is echt lelijk, maar voor naast de tv toch wat handiger dan alleen een mobootje met een HDD en DVD er naast :)

Slim-Line CD speler heb ik nog niet aangesloten omdat ik mijn voeding nog moet modden... (heeft een ander molexje nodig... :{ )
Hoe zo past zo`n plankie dan nie in een uatx kast. Dat ben ik namelijk van plan. Was eerst van plan mijn bakkie te verkopen dik p4 systeem te halen en stil te modden omdat ikke veel doen DivX kijken... Maar uh ikke nie doen... Toen herrindere ik me die VIA plankjes. Maar heb nu al een paar posts gelezen en krijg toch mijn bedenkingen. Mem probleempjes... gen beeld.... dat van hier boven... licht dat aan de rest dat die hem nie ingebouwd hebben vanwege tijd. Of zit het zo dat iTX nie past in ATX formaat... Dat een paar bordjes het nie doen heeft dat te maken met de verzending of zo. Ze zijn via zo`n mega inkoopactie gedaan dacht ik... Hoop nie van over last te zijn... vanwege lastige vraag 8)7 :'(

BTW werkt de video out fatsoenlijk.... B)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 19:05 . Reden: was wat vergetn ]

Verwijderd

Oke ik heb al een andwoord op die uATX standaard en of dat al in een uATX kassie past dus die cancele we maar

"Measuring just 170mm x 170mm, the VIA EPIA Mini-ITX mainboard is 30% smaller than the smallest Flex-ATX platforms, while maintaining Micro ATX chassis compliancy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk niet echt helemaal tevreden over deze kast, maar ook niet ontevreden. Bij mij draait 'ie DivX, tv-out (mits s-video) ben ik eigenlijk heel tevreden over en het geluid is ook niet slecht. Enige probleem is dat 'ie bij mij niet echt stabiel is. Soms onverklaarbare blauwe schermen, maar de andere hebben er geen last van, dus misschien dat ik slecht geheugen heb of wat dan ook...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm is dha ding een beetje kies keurig qua geheugen dan... ??? :S
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.