[CM] Mini Via Eden KofferMod (170k pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 22:19
Ok het heeft een tijdje geduurd maar mijn mini koffermod is dan eindelijk af.

Het verhaal: Een tijdje geleden (jaartje of zo) kwamen MickMack en ik op het idee om een koffermod te gaan bouwen.
Een koffer was al snel uitgezocht, een mooie van de praxis ongeveer ter groote van 1 A4'tje.
Nu moest er nog materiaal uitgezocht worden dat in de koffer past. Uiteraard was een Via Eden de meest logische keus voor zo'n klein koffertje.
Na wat verder zoeken kwamen we met een leuk lijstje producten en hadden die maar snel besteld.

MickMack is een beetje een uitslover ;) dus had zijn koffer al snel af, ik ben wat voorzichtiger (en op technisch gebied onhandiger) dus hier duurde het even.

Maar nu kan ik dan, na deze week even doorgewerkt te hebben, vol trots mijn koffer presenteren.
Voordat we naar de uiteraard aanwezige pics gaan nog even de specs:
- VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz Audio lan TV-OUT
- Power Supply 145 watt MicroATX
- 20 GB Maxtor 541DX 5400rpm UDMA 100
- 256 MB SDRAM
- Pioneer 16x40x DVD 106S slotloading
- 1 of andere vage cpu fan als casefan
- Allerlei boutjes, moertjes en beugeltjes van de praxis.

Bij het in elkaar zetten heb ik mooi de indeling van MickMack kunnen gebruiken en daar zelf een aantal ideetjes aan toegevoegd.
Zo heb ik gekozen voor een slotloading DVD speler, zo kunnen de cd's er makkelijk via een klein sleufje uit.
Verder een redelijk kleine (qua formaat) HD, die is aan de bovenkant vastgemaakt met beugeltjes die met 2 componentenlijm aan de koffer vastzitten, aan de onderkant een boutje door de koffer en de hd in.

De DVD zit vast met hoekjes (Praxis) die ook weer aan de koffer zijn verbonden met wat boutjes.
Er is geen knopje om de cd-roms te ejecten, dat moet dus vanuit windows.

De voeding is een redelijk apart verhaal, er zit wel schroefdraad onderin, maar daar zijn gewoon geen boutjes voor te vinden.
Dus de voeding zit aan de zijkant vastgeschroefd en voor de rest geklemd, zit flink stevig.
De hoekjes om de voeding aan vast te schroeven en klemmen heb ik zelf maar gezaagd en krom geslagen (dat kromslaan was 3 huizen verder nog te horen :P )

Mobo was eigenlijk het meest eenvoudig, aftekenen, gaatjes boren en erop schroeven.

De casefan was even wat minder prettig, die is (zoals op de pics te zien is) nogal dik, dus die ging aan de bovenkant wel lekker vast maar onder niet, dus de moertjes maar op de fan gelijmd (2 componenten lijm) en zo vastgemaakt met boutjes. Zit ook flink stevig.
Aan de bovenkant is nog een extra opening voor het luchten van de koffer en met name de voeding.

Het aan/uit knopje via MickMack kunnen bemachtigen (waarvoor nog mijn dank).
Die is aangesloten op het mobo via een draadje+connector wat ik ooit eens uit een oude bak van mijn stage mocht slopen die we toch weg gingen gooien.

De IDE kabels zijn 2 keer dubbelgevouwen en dan getaped. Meer mijn versie van rounden dus, maar zeer effectief.

Ok nou wel genoeg geluld, tijd voor de foto's (uiteraard allen klikbaar).

Een overal indruk van zijkant en voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/rightfrontsmall.jpg

Alleen de voorkant (aansluitingen, aan/uit knop en DVD sleuf:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/frontsmall.jpg

De achterkant van de koffer met voeding aansluiting (kon mooier, maar werkt prima):
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/rearsmall.jpg

En uiteraard een plaatje van de inhoud va de koffer:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/opensmall.jpg

het doel van de koffer is om te dienen als download koffer, maar ook DivX bak en web/file server.
Er is slechts één klein nadeel aan de koffer, de fan die erin zit draait nog op 12 volt en maakt me een partij een herrie, echt niet normaal. Dat zal ik dan zo snel mogelijk nog even moeten verbeteren.

En dat was hem dan echt. Wat vinden jullie ervan?

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Vind er niet echt veel aan, oke hij zit in een koffer maar voor de rest, nee niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ziet er netjes uit,.

Wel erg krapjes (tenminste zo ziet t eruit) in de koffer.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
StephanL schreef op 04 mei 2003 @ 16:31:
Vind er niet echt veel aan, oke hij zit in een koffer maar voor de rest, nee niet echt bijzonder.
Tja dat is jouw mening, persoonlijk vind ik hem wel goed gelukt en er wel veel aan.
Al het passen en meten, zowaar een boormachine gebruiken :P
Maar ook de oplossingen bedenken om alles passend en vast te krijgen.

En datie ook nog werkt vind ik al "veel aan" genoeg.
Pantagruel schreef op 04 May 2003 @ 16:34:
Ziet er netjes uit,.

Wel erg krapjes (tenminste zo ziet t eruit) in de koffer.
Idd alles past nog maar net, tussen mobo en voeding zit ook nog maar 1mm en tussen hd en mobo zit ook niet veel meer.
Maar dat alles was van te voren bekend en was rekening mee gehouden.

Dit is één van de weinige keren dat kleine handen hebben een keertje goed van pas kwam. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hydrax op 04-05-2003 16:38 ]

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi dat alles zo precies past in dat koffertje en heel netjes afgewerkt.
Zeker het idee om zo'n type DVD speler te gebruiker was een heel goed idee !
Het is een stuk mooier dan op de andere manier

edit :
Nu nog en LCD met Touchscreen erin en je hebt een echte laptop koffer héhé :+
Want hij is iig klein

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Strak en knap, maar ik vind een koffermod niet meer origineel. Er zijn er al 100den voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
jvvv schreef op 04 May 2003 @ 16:37:
Strak en knap, maar ik vind een koffermod niet meer origineel. Er zijn er al 100den voorbij gekomen.
Er zijn er inderdaad al veel geweest. Toch is elke weer net iets anders, zo (hoop ik) ook die van mij.
Het meer unieke zit hem in het feit dat het een erg kleine koffer is, de voeding redelijk apart is vastgezet, er geen hd racks ofzo zijn gebruikt en er een slotloading DVD speler in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

kun je ons ook vertellen hoeveel het koffertje gekost heeft ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Erg nette afwerking van buiten, van binnen ziet het er allemaal nogal "knus" uit :)
En het is toch wel een klein beetje een draden bende in je koffer maar vanwege de beperkte ruimte is dit ook wel wat moelijker om weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
K1n9_N01z3 schreef op 04 May 2003 @ 16:45:
kun je ons ook vertellen hoeveel het koffertje gekost heeft ?
Ehmm dit was even denken en zoeken, maar dit moet er wel ongeveer bij in de buurt komen:
- VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz Audio lan TV-OUT: € 140
- Pioneer 16x40x DVD 106S slotloading: € 58.00
- Power Supply 145 watt MicroATX: € 31
- 20 GB Maxtor 541DX 5400rpm UDMA 100: € 92
- 256 MB SDRAM: geen idee meer, zal rond de € 40 hebben gelegen gok ik
- Koffer: € 15 (dacht ik)
- Boutjes, moertjes etc.: +/- € 6

Dus alles bij elkaar ongeveer zo'n € 382,-
Beetje prijzig maar het geheugen en de hd had ik al liggen en je hebt er eigenlijk gewoon een hele computer voor. (en dat was een jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ik zu de draden nog even vanuit de voedng lossolderen opmaat maken en weer vast maken en verder alle draden op maat maken
dat met die voeding is ff wat werk maar als je nauwkeurig te werk gaat is het niet zo moeilijk en het zou het echt af maken

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Hydrax schreef op 04 May 2003 @ 16:57:
[...]

Ehmm dit was even denken en zoeken, maar dit moet er wel ongeveer bij in de buurt komen:
- VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz Audio lan TV-OUT: € 140
- Pioneer 16x40x DVD 106S slotloading: € 58.00
- Power Supply 145 watt MicroATX: € 31
- 20 GB Maxtor 541DX 5400rpm UDMA 100: € 92
- 256 MB SDRAM: geen idee meer, zal rond de € 40 hebben gelegen gok ik
- Koffer: € 15 (dacht ik)
- Boutjes, moertjes etc.: +/- € 6

Dus alles bij elkaar ongeveer zo'n € 382,-
Beetje prijzig maar het geheugen en de hd had ik al liggen en je hebt er eigenlijk gewoon een hele computer voor. (en dat was een jaar geleden)
na valt mij eigelijk wel mee. Ik vind 'm iniedergeval goed gelukt.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
snooze schreef op 04 May 2003 @ 16:57:
ik zu de draden nog even vanuit de voedng lossolderen opmaat maken en weer vast maken en verder alle draden op maat maken
dat met die voeding is ff wat werk maar als je nauwkeurig te werk gaat is het niet zo moeilijk en het zou het echt af maken
bedankt voor de tip, ik zal er zeker aan denken.
In ieder geval de draden iets netter inbinden.

Maar het klinkt misschien vreemd, maar de draden lijken op de foto wat meer door de kast heen als in werkelijkheid. Maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

netjes gemaakt, mooi recht en verzorgd alles, maar ik vind hem eigenlijk een beetje gewoontjes, er zitten eigenlijk helemaal geen opvallende gadgeds in, ik mis een HDD VU meter, een LCD schermpie, een raampie of één of ander extra.

Hij is een beetje erg gewoontjes zo, gewoon een koffertje ipv van een kassie, had je net zo goed van hout of elk ander koffertje kunnen maken, das jammer.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Hij is wel gewoontjes maar wel mooi afgewerkt hoor :)

_/-\o_ hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, maar hoe hebbie dat gleufje voor je dvd speler zo netjes gemaakt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14

maontje

better off Playing

Ziet er prima uit d8 ik zo...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 18:23:
Je bedoelt dat het een hele kunst is om recht te zagen ? :P

'T is best te doen hoor als je nauwkeurig en een beetje logisch denkt/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:23:
Eerst met een stanley mes een snede maken en verder uitvijlen. De hoekjes zijn gedaan dan met een rond vijltje.
Het is even geduld hebben maar dan lukt het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij die dvd speler zou ik nog een klein zacht borsteltje monteren, om te voorkomen dat (als je hem op straat zet) er zomaar zandstof in kan komen... zou erg zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Zozo supernete mod vriend... keurig in elkaar gezet... idd wat krap, maar zonder fdd gaat het prima denk.

GOed bedacht van de slot in cd-rom.. scheelt een hoop gestealth en is netjes afgewerkt.

T.net... groeten uit kreta >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:37:
bij die dvd speler zou ik nog een klein zacht borsteltje monteren, om te voorkomen dat (als je hem op straat zet) er zomaar zandstof in kan komen... zou erg zonde zijn.
Dat is juist het leuke van die DVD speler, ik heb het frontje er gewoon op laten zitten dus er zit al een stoffilter voor, die is namelijk standaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 21:47
Hoe is de performance van je 'koffer' ?

But I thought YOU did the backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Insanergy schreef op 04 mei 2003 @ 19:59:
Hoe is de performance van je 'koffer' ?
Ik heb net even een avi film bekeken en ik moet zeggen datie het prima doet, hij laad snel, kan doorspoelen en schokt niet. Dit is dan met bsplayer.
Het opstarten van het beestje is ook zeer prettig, aanmerkelijk sneller dan mijn huidige systeem, maar die zit ook helemaal volgepropt met allerlei software. :)

Het enige nadeel is dat de tv-out (nu op de composiet) niet echt een stabiel beeld geeft, beetje streperig, maar dat zal wel even wat uitzoek werk zijn.

Hij draait overigens op windows 2000.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydrax op 04-05-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eingenlijk de afmetingen van je koffer?? Hij lijkt mij evengroot als de overige koffer mods dus eingenlijk niet echt mini....

Maar 't ziet er voor de rest netjes uit, altijd relaxt, om je PC in een koffer model overal meej naar toe te slepen... en ff patsuuu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

op de eerste plaats wil ik je mijn complimenten geven voor de nette afwerking van de koffer. ik zie dat er een hoop mensen met het argument komen dat het niet speciaal is zo'n koffer. ik ben het niet met deze mensen eens. dit om de doodsimpele reden dat die andere koffers allemaal gemaakt zijn door een ander en deze niet.
en het netjes alles inpassen, inboren en afwerken is een heel karwei. iets wat vaak word onderschat waardoo casemods niet netjes zijn of niet het resultaat hebben dat werd verwacht.

maare zoals ik al begon netjes gedaan en misschien tijd voor de volgende mod :P

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Laatst online: 27-08 13:03
W00t, mooi koffertje hoor Hydrax. Hij is weer net iets netter dan die van mij, maar dat komt vooral door de DVD speler denk ik en door het feit dat ik een krom koffertje heb gekocht |:(

Keep up the good work, zullen we maar zeggen.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 20:53:
Wat zijn eingenlijk de afmetingen van je koffer?? Hij lijkt mij evengroot als de overige koffer mods dus eingenlijk niet echt mini....

Maar 't ziet er voor de rest netjes uit, altijd relaxt, om je PC in een koffer model overal meej naar toe te slepen... en ff patsuuu 8)
Hij is net zo groot ongeveer als een A4'tje, deze 2 foto's geven wel een indruk ervan:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/koffer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~jsmit/koffer/koffer3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Wat een lief klein koffertje :p

Ik vind 'm erg strak gedaa, een keer wat anders dan die grote lompe grijze koffers..

Erg goed afgewerkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik moet zeggen, dat ik zelden zo'n strak afgewerkt koffertje heb gezien, en dan met name het IO gedeelte.
Ik ben al maanden opzoek naar dat koffertje, maar dan in met alu afgewerkt, voor mijn Pentium 200 MHz koffermod....

Nogmaals, errug strak gemaakt!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Hijs erg mooi. Welke via epia is nu betaalbaar en een goede en snelle oplossing voor dit soort mods? het mooie is dat het eens wat anders is dan saai cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind je koffer mod ook erg goed gemaakt ! Je kan er dus vloeiend divx/xvid en dvd mee kijken ? ik wil namelijk ook wel zon klein apparaatje hebben als er een tv out bijzit en hij fatsoenlijk zonder geschok films kan weergeven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:30
Ik vind hem eer zeer netjes uitzien. er zijn maar een paar koffermods die echt goed afgewerkt zijn. Persoonlijk vind ik de schroefjes en de fangrills nog wel lelijk, maar het kan ook weer niet perfect zijn natuurlijk. :)
En die DVD speler heb ik ook, hij is erg handig voor casemods! Ik las eens van iemand die er een met lade had gekocht omdat je die beter kan stealthmodden |:( (ik heb zooooveeel ideen met deze DVD speler :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
heheh dikke delta straaljager naast je voeding? op 7 volt is ie zelfs nog vrij luid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
unfor schreef op 05 May 2003 @ 00:00:
heheh dikke delta straaljager naast je voeding? op 7 volt is ie zelfs nog vrij luid :)
Die draait nu dus op 5 volt. :D
Maar om eerlijk te zijn: ook nu hoor ik hem nog wel. Maar zeker veel minder als voorheen.

Ondertussen gaat de tv-out redelijk slecht, dat lijkt een probleem te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Mooie kleine mod... waar gebruik je hem eigenlijk voor?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Ja! Ziet er goed uit! Moet er zelf ook maar eentje maken. Die dingen komen altijd wel van pas.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Looki schreef op 05 May 2003 @ 00:12:
Mooie kleine mod... waar gebruik je hem eigenlijk voor?
Op het moment zooi downloaden, webserver en fileserver.
Verder moet hij ook divx af gaan spelen, maar dat als ik de tv-out kwaliteit enigszins omhoog krijg. Want die is op het moment een redelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey deze is wel mooie mod voor een koffer dan. en het idd lastig om die spullen in een klein koffer te zetten maar je hebt gelukkig een hoge koffer dat maakt het weer goed ;) . je afwerking is ook wel goed ik heb namelijk ook ee koffermod gemaakt een tijdje al maar die koffer is niet echt top dus weet iemand waar ik een hoge en brede koffer kan krijgen liefst zilver van kleur :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Wat ik nooit gesnapt heb: hoe zit dat nou met die kooi van Faraday en die koffermods? Ik bedoel: heb je daar geen irri-magnetisch veld rond die koffer hangen dat al andere apparatuur stoort (stereo-installatie, monitor, ...)? Of moeten die andere apparaten daar zelf op berekend zijn?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
GrimaceODespair schreef op 05 May 2003 @ 00:50:
Wat ik nooit gesnapt heb: hoe zit dat nou met die kooi van Faraday en die koffermods? Ik bedoel: heb je daar geen irri-magnetisch veld rond die koffer hangen dat al andere apparatuur stoort (stereo-installatie, monitor, ...)? Of moeten die andere apparaten daar zelf op berekend zijn?
Voor zover ik hem tot nu toe gedraaid heb worden andere aparaten (stereo en monitor) niet gestoord. Dus dat valt nog redelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PC veroorzaakt maar weinig storing.

En een kooi van Faraday heeft ook geen ene drol te maken met magnetisme ;)

Ik vind het een mooie mod.
Lekker handig om onopvallend op een LAN neer te zetten als ftp-bak.
Voor DivX is zo'n Eden niet écht geschikt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 07:08:
Een PC veroorzaakt maar weinig storing.

Ik vind het een mooie mod.
Lekker handig om onopvallend op een LAN neer te zetten als ftp-bak.
Voor DivX is zo'n Eden niet écht geschikt.
Dat vor DivX lijkt nog mee te vallen, hij draait de films wel prima, alleen is het beeld zo verrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 07:08:
Elektrisch drollenveld dan maar

For all I (=electronoob) know kunnen elektrische velden evengoed magnetische velden opwekken... correct me if I'm wrong.

[ Voor 24% gewijzigd door GrimaceODespair op 05-05-2003 08:32 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrimaceODespair schreef op 05 May 2003 @ 08:30:
[...]
Elektrisch drollenveld dan maar

For all I (=electronoob) know kunnen elektrische velden evengoed magnetische velden opwekken... correct me if I'm wrong.
Ligt er aan. Heb je toevallig een hele grote koperen spoel in je PC zitten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Liev koffer :>

Hij is idd heel erg klein. Dat heb je wel netjes afgewerkt. Die (herrie)FAN is wel op te lossen door hem op 7V te draaien. (of andere/stillere FAN erop)

Praktisch is hij opzich wel (makkelijk meenemen enzo), maar jmmr dat je niet alle aansluitingen aan 1 kant hebt (zie voedingsstekker).

Maar als FTP bak?! Daar vind ik hem wel te klein voor.

Die Epia dingen zijn goede Inet-PCtjes! Ik w8 nog totdat ze vloeiend (en betere kwaliteit TV-beeld) DivXjes kunnen afspelen, en dan heb ik weer een MODproject erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind 'm eigenlijk nogal groot :P
als je eens ziet wat er met die epia's mogelijk is :) (aan kleine behuizinkjes bedoel ik dan)

maar verder zietie er wel netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:20:
ik vind 'm eigenlijk nogal groot :P
als je eens ziet wat er met die epia's mogelijk is :) (aan kleine behuizinkjes bedoel ik dan)

maar verder zietie er wel netjes uit
Hij is misschien redelijk dik, maar dat komt ook omdat ik geen slimline DVD speler heb gebruikt en eigenlijk een redelijk grote (standaard) voeding. (zij het datie 145 Watt is).

Maar het voordeel nu is dat er in ieder geval genoeg ventilatieruimte is(smoesjes ;) ), en mocht ik nog zin hebben kan ik met een pci riser die over het mobo gaat (als die bestaan) er nog een klein pci-kaartje in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Wel een mooi afgewerkte koffermod, maar gaan die dvd er nu altijd wel goed in ? Niet dat dat je een beetje moet rommelen voordat ze er goed ingaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk en mooi koffermodje, maar je moet er meer dingen in maken. Iets met blauwe led's is meestal wel mooi, en een groot LCD is misschien ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:06
Netjes gedaan hoor 8)

Alleen beetje jammer dat je de voedingsschakelaar en aansluiting niet even los hebt geschroefd en op de buitenkant van de koffer vastgezet hebt. Dan zou het er namelijk nog veeel strakker uitgezien hebben!

Toppie! Keep up the good work! :P

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
trinite_t schreef op 05 mei 2003 @ 19:39:
Netjes gedaan hoor 8)

Alleen beetje jammer dat je de voedingsschakelaar en aansluiting niet even los hebt geschroefd en op de buitenkant van de koffer vastgezet hebt. Dan zou het er namelijk nog veeel strakker uitgezien hebben!

Toppie! Keep up the good work! :P
Hehe ja idd die voeding daar heb ik eigenlijk ook wel spijt van.
Toen ik me dat bedacht zat alleen het gat al in de koffer en was het dus te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
welk via epia mobo is nu aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 17-09 17:36
het nieuwste met de nieuwste core (d8 de nemihia) want die had een 2x zo hogo fpu (please feel free to correct me anyone)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
is die er dan al? hoe heet deze dan precies.. dan kan ik in de pricewatch kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vin et een brute bak en ziet er idd erg strak uit. de afwerking van de draden kan misschien iets beter maar verder is ie erg netjes.

wanneer komen er meer spullen in, bedoel een vu meter voor je hd en meer van dat soort geintjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:31:
ik vin et een brute bak en ziet er idd erg strak uit. de afwerking van de draden kan misschien iets beter maar verder is ie erg netjes.

wanneer komen er meer spullen in, bedoel een vu meter voor je hd en meer van dat soort geintjes??
VU meter voor de hd zal waarschijnlijk niet komen, dat vind ik dermate onbelangrijk voor dit ding dat ik het niet eens ga proberen.

Misschien later wel wat knopjes om eventueel fanspeeds aan te passen of een ander handig iets (DVD eject ofzo).
En mocht de tv-out echt niet lukken ga ik proberen of ik nog een klein pci videokaartje met tv-out en leuk riser kaartje tussen dvd en mobo kan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hydrax schreef op 05 May 2003 @ 21:06:
[...]

VU meter voor de hd zal waarschijnlijk niet komen, dat vind ik dermate onbelangrijk voor dit ding dat ik het niet eens ga proberen.

Misschien later wel wat knopjes om eventueel fanspeeds aan te passen of een ander handig iets (DVD eject ofzo).
En mocht de tv-out echt niet lukken ga ik proberen of ik nog een klein pci videokaartje met tv-out en leuk riser kaartje tussen dvd en mobo kan plakken.
Wat is er met je tv-out aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
nickvd schreef op 05 May 2003 @ 21:56:
[...]

Wat is er met je tv-out aan de hand?
Beetje slecht beeld, net alsof je naar een tv kijkt die normaal op de antenne zit maar net geen goede ontvangst heeft. En als ik met de muis beweeg word het nog wat slechter.
Verder kwam ik er net achter dan als er geen keyboard en muis aanvast zitten hij alleen een paar strepen op het beeld geeft.
De VGA uitgang doet het overigens wel prima.

Hier heb ik het probleem al aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik vind hem wel vet :D Eindelijk weer een CaseMod in [CM]!!! De laatste tijd is het nix meer, alleen maar ideeen :/ Ik heb ook aan zoiets zitten denk, ik heb ook al zo'n koffer, maar nog geen inhoud :P

Verder mooi gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hoeveel heeft het in totaal gekost?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrax
Maestro.mosjuh schreef op 05 May 2003 @ 23:01:
Die staat hier.
Maar de totale inhoud (inclusief spullen die ik al had) zo'n € 382 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op 05 May 2003 @ 20:19:
is die er dan al? hoe heet deze dan precies.. dan kan ik in de pricewatch kijken..
is er nog niet maar hij zal dezelde prijs hebben als de empia m10000 met de ezra t-core, trouwens diegene met de nieuwe core zal de new epia m10000 heten, de prijs dat die hetzelfde is heb ik te horen gekregen van een verkoper bij www.myelectronics.nl (ofzo kijk maar in de price watch daar staat die shop wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
Maestro.mosjuh schreef op 05 May 2003 @ 23:01:
Even lezen!!! Staat al vermeld.

Verder, top koffermod. Zeker omdat het om zo'n klein klein koffertje gaat. Zie je niet zoveel. Mooi afgewerkt. Echt mooi.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
Hydrax schreef op 05 May 2003 @ 23:04:
[...]

Die staat hier.
Maar de totale inhoud (inclusief spullen die ik al had) zo'n € 382 Euro.
Zeg dat nu niet, kan hij het zoeken oefenen >:)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
RudiVader schreef op 05 May 2003 @ 23:18:
[...]

Zeg dat nu niet, kan hij het zoeken oefenen >:)
Ga jij dan deze knop maar ff zoeken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb die van mij ook eindelijk af,
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/boxes/viaepia/epia%20001kl.png
Afbeeldingslocatie: http://midiweb.student.utwente.nl/boxes/viaepia/epia%20004kl.png

op http://midiweb.student.utwente.nl/boxes/viaepia/viaepia.htm

sorry voor net, foto's van 1600x1200 zijn best groot....

[ Voor 13% gewijzigd door MidiMaze op 06-05-2003 12:08 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:11

Exterazzo

Qeasy

Kun je die plaatjes AJB verkleinen?

Al gedaan thnx :)

[ Voor 29% gewijzigd door Exterazzo op 06-05-2003 12:08 ]