[3d] TweakVille 3d project

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 15:15 schreef marcrenzo het volgende:
vaag probleempje,
ik was met mijn huis bezig en waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo, maar ineens kan ik bij de waarden geen 10den meer invullen, het wordt dan automatisch een heel getal, ik vul bij voorbeeld 1,5m in en druk op enter en dan wordt het ineens 1,0m. |:(

hoe kan dit? :?
Komt waarschijnlijk doordat je een van de 'snap' knopjes hebt ingedrukt onder aan het scherm..
die met die rode magneten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 22:04
Op zaterdag 08 juni 2002 16:45 schreef paasklaas het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk doordat je een van de 'snap' knopjes hebt ingedrukt onder aan het scherm..
die met die rode magneten
nee, dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Op zaterdag 08 juni 2002 15:15 schreef marcrenzo het volgende:
vaag probleempje,
ik was met mijn huis bezig en waarschijnlijk heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo, maar ineens kan ik bij de waarden geen 10den meer invullen, het wordt dan automatisch een heel getal, ik vul bij voorbeeld 1,5m in en druk op enter en dan wordt het ineens 1,0m. |:(

hoe kan dit? :?
Dat komt volgens mij omdat je instellingen op "metric" staan. Als jij decimalen gebruikt, gebruik je waarschijnlijk het "." tje ervoor. Die pakt ie dus niet, als je een "," gebruikt, dan pakt ie de decimalen wel :)

Ik heb het zelf namelijk ook, kan alleen nog maar "," gebruiken, en dus niet "." op het nummeriek-gedeelte :(

Weet nog niet hoe je dit kan aanpassen...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcrenzo
  • Laatst online: 30-08 22:04
Op zaterdag 08 juni 2002 16:50 schreef Zoefff het volgende:

[..]

Dat komt volgens mij omdat je instellingen op "metric" staan. Als jij decimalen gebruikt, gebruik je waarschijnlijk het "." tje ervoor. Die pakt ie dus niet, als je een "," gebruikt, dan pakt ie de decimalen wel :)

Ik heb het zelf namelijk ook, kan alleen nog maar "," gebruiken, en dus niet "." op het nummeriek-gedeelte :(

Weet nog niet hoe je dit kan aanpassen...
he, dat is vaag, ik kan alleen maar "." gebruiken in plaats van "," terwijl ik gisteren nog gewoon met "," werkte, maar als ik dus 1.5 in toets en dan op enter druk maakt hij er wel weer gewoon 1,5 van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

euh zijn er nog wel mensen mee bezig :?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, Moeten er ook Friettentjes en ijsalonnetjes in Tweakville?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:21
Op zondag 09 juni 2002 16:02 schreef Hyphylus het volgende:
He, Moeten er ook Friettentjes en ijsalonnetjes in Tweakville?
maakt niet uit... al maak je een raket basis met een mcdonalds.. zolang je het zelf maar leuk vind :)
anything goes.. zolang het binnen de regels is

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Op zondag 09 juni 2002 15:59 schreef XLerator het volgende:
euh zijn er nog wel mensen mee bezig :?
Ik ff niet nu, komende week tentamenweek (5 vwo), dan is het over dit jaar, en ga ik weer vrolijk verder met mn huisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik benner mee bezig, huisje totaal gejat van diablo II act 3 maarja :P je moet toch iets als je geen fantasy heb ;) :+

ps. ik vond het dus gwoon een heel cool gebouwtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Showit

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebruik van . ipv , ligt aan je landinstellingen. Als jij hem op nederlands hebt staan moet je , gebruiken. Bij VS gebruik je .

Je moet dus ff je landinstellingen veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:15 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

maakt niet uit... al maak je een raket basis met een mcdonalds..
Met een MacDonalds ben ik bezig, nu je deze tip gegeven hebt krijgen we vast wel tien Macs ;) ben benieuwd.
Zal eerdaags een WIPje posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er allemaal goed uit. Ben ook begonnen met lightwave en hoop dat ik over een tijdje ook zulk soort dingen kan doen. Gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals beloofd mijn WIP :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/wipje.jpg

hijs nog lang nie af, tword een een klein gebouwtje..en ik heb zo veel ruimte over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Genoeg ruimte voor parkeerplaatsen dus!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ben zelf een beetje aan het kl**ten geweest met 3dsmax, ik werk er pas mee, heb nog maar een tutorial gelezen (ben lui :)) en nu is dit gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/delacourt/overig/huis.jpg.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Ik doe mee!! :)

Mijn WIP'je so far:

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/tweakville_villa1.jpg

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op dinsdag 11 juni 2002 19:42 schreef cappie het volgende:

Mijn WIP'je so far:

[afbeelding]
Shit he, ik kom nooit in die richting, :(.
Toch maar nog eens wat proberen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op dinsdag 11 juni 2002 19:42 schreef cappie het volgende:

Mijn WIP'je so far:

[afbeelding]
ziet er goed uit.. :)
maare lees de regels nog eens door zou ik zeggen.. staat nog een leuk stukje in over iemand mailen *D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, m'n huisje is zo'n 17 meter op 10 meter, dus het vlak van 50 * 50 meter is way te groot voor me, is er iemand die zijn vlak wilt delen met mij zodat we er twee huisjes kunnen opzetten of dergelijke?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/compilatie.jpg

edit:
fototje toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik vond nog een huisje van een tijdje gelee, haddik voor de grap gemaakt, beetje cartoony effect 1960 polys :)

whatya think

:P

edit:

[img][url="http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg"]http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg[/url][/img]

hijs bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Laatst online: 10-09 08:39
Op dinsdag 11 juni 2002 22:44 schreef Trommeldaris het volgende:
Lol, ik vond nog een huisje van een tijdje gelee, haddik voor de grap gemaakt, beetje cartoony effect 1960 polys :)

whatya think

edit:

[url="http://<a href="http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg""]http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg[/url]"[/url] target="_blank">[afbeelding]</a>
Ziet er leuk uit man !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whatya think

hahaha die komt zo bekend voor eh, toevallig van de tutorial van 3dmax? :) mooi gedaan btw, de juiste textures maken of kraken uw model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Zoh.. 't begint zowaar ergens op te lijken (op dat brakke stukkie asfalt na :)) :

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/tweakville_villa2.jpg

dusch.. iemand nog een opmerking of aanvulling? (afgezien van 't feit dat ik 't in Lightwave doe ipv 3D studio MAX (kan wel exporteren naar max, zou prima moeten werken))

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 01:06 schreef cappie het volgende:
dusch.. iemand nog een opmerking of aanvulling?
Jah, polygonen schrijf je met een 'y' :P ;)

Mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik ben ook net begonnen aan een huisje, eigenlijk voor een ander doel (realtime 3D progje) maar misschien ook leuk voor TweakVille? :?
lowpoly zal het iig wel zijn..

Ik ben niet echt n00b op gebied van 3D, maar wel met 3DS MAX.. mag ik dan ook meedoen of niet? :P

Zie hier een WIPpend dakraam + schoorsteen (resultaat van een half uur werk + 15 min. voor de texture dus verwacht er niet te veel van):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/cartoon01.png

Zoals misschien al te zien is ben ik helemaal gek van cartoonstijl, en dan vooral met veel gekke hoeken en zo surrealistisch mogelijk.
die gekke hoeken komen nog :)

Als ik mee mag doen is er alleen nog 1 maar.. hoe gaat de lucht eruit zien?
Want in m'n 3D prog komt er ook nog een bijpassende lucht bij met hoekige en andere vreemdvormige wolken zoals te zien is op het volgende plaatje (ook hier geld dat dit geen productiekwaliteit is maar een in-elkaar-flans-plaatje-in-8-minuten):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/cartoon02.png

Maar dat zal wel niet lukken denk ik om iedereen eigen lucht te geven.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51

whatya think

edit:

[url="http://<a href="http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg""]http://www.xs4all.nl/~mettes/huissie.jpg[/url]"[/url] target="_blank">[afbeelding]</a>

hijs bak
Hij is vet! :9.. Maar je IMG tags werken niet.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 08:52 schreef HawVer het volgende:

[..]

Hij is vet! :9.. Maar je IMG tags werken niet.
nee bij vorige plaatje wel, kwas hier bezig, twas al laat.. (ging nog een film kijken) en ik dacht omdat ik em eerst moest resizen weer uploaden enz...fok it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 02:18 schreef paasklaas het volgende:
Ik vind die cartoon style er leuker uit zien als die zo realistisch mogelijk style :)

Is allemaal wat losser, en je kan er meer mee in een animatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hehe, eindelijk werkt 3ds max 4.2 het weer bij mij e kan ik verder.

Ik denk zelf opnieuw te beginnen en dan vooral die tutorial als basis nemen, maar dan bijvoorbeeld wel andere vormen met mijn huis er aan toe te voegen :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit is mooi:
komt er dan ook een soort cd of via internet
dat je door het dorp kunt lopen/vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je ff een progger moeten vragen om dat te maken :) Ik heb zelf wel een ASE loader geschreven maar denk niet dat die het aan kan om dit hele dorp te laden...

Iemand daar ideetje over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zoh.. 't begint zowaar ergens op te lijken (op dat brakke stukkie asfalt na :)) :

[afbeelding]

dusch.. iemand nog een opmerking of aanvulling? (afgezien van 't feit dat ik 't in Lightwave doe ipv 3D studio MAX (kan wel exporteren naar max, zou prima moeten werken))
Is die schotel niet erg groot? Ik zou m 10% kleiner maken ofzow....

Hoe zit het trouwens met animatie, mag je dat ook gebruiken in je model? Daarbij denkend aan een wapperend vlagje, bewegend boompje, heel simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 14:30 schreef Scheermesje het volgende:
Zou je ff een progger moeten vragen om dat te maken :) Ik heb zelf wel een ASE loader geschreven maar denk niet dat die het aan kan om dit hele dorp te laden...

bem zelf totaal niet in deze regio hoor, kwam hier toevallig.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 14:37 schreef Zoefff het volgende:

[..]

Is die schotel niet erg groot? Ik zou m 10% kleiner maken ofzow....

Hoe zit het trouwens met animatie, mag je dat ook gebruiken in je model? Daarbij denkend aan een wapperend vlagje, bewegend boompje, heel simpel...
nee mooi schoteltje

maar ik zou daarvan ook een dak-terras maken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op woensdag 12 juni 2002 02:18 schreef paasklaas het volgende:
Zoals misschien al te zien is ben ik helemaal gek van cartoonstijl, en dan vooral met veel gekke hoeken en zo surrealistisch mogelijk.
die gekke hoeken komen nog :)
Heb jij niet toevallig meegewerkt aan het spel "Day of the Tentacles" oftewel "DOTT" ? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je binnen? ik neem aan dat bij dat asfalt het stuk is waar je je auto neerzet .. maar bij die pilaren is een hekje eronder ... kzie geen doorgang klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/delacourt/overig/bungalowpark.jpg
Ben weer bezig :), dit is heel wat beter dan de vorige :P, misschien kan ik nog ooits een keer meedoen :P.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:30 schreef Scheermesje het volgende:

Ik denk dat je dat idee beter kan vergeten want dat gaat je héél veel tijd kosten (een ASE lader is maar 1% of nog minder van alle code dat in zo'n project gaat zitten), wat je beter kan besteden aan het maken van meer mooie modellen oid :)

Of maak er een Qwaak/Onecht/<vul hier zelf iets in> mod van ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 15:43 schreef XLerator het volgende:

[..]

Heb jij niet toevallig meegewerkt aan het spel "Day of the Tentacles" oftewel "DOTT" ? :D :+
Was dat maar waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eventjes met een probleem, met texturen, ik gebruik de bricks texture die standaard bij 3dmax zit, maar als er ramen of deuren zijn vervormt hij de bakstenen dusdanig dat de textures niet meer kloppen... iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/huisje_textures.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik pleur er altijd uvw mapje overheen, werkt dat niet..dan wordt ik heel boos en dan gaat mijn toetsenbord kaput..want dan moet ik moeilijker doen :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een UVM map over, ik heb gespeeld met de instellingen daar, alle opties afgegaan, en op geen enkele setting krijg ik hem goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
JAaaaaaaaah jongens, heel veel geluk zonder mij :(

Mijn tweede harde schijf is dus mooi naar de kl*te (Tsja IBM he :( )

3ds max stond daarop is dus weg, mijn files stonden daar op inet meer bereikbaar, ik zal deze harde schijf toch wel weer moeten opsturen en dan zal ik wel weer een lege terug krijgen dus ben ik alles, maar dan ook alles kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

Op woensdag 12 juni 2002 21:56 schreef 3d-dude het volgende:
er zit een UVM map over, ik heb gespeeld met de instellingen daar, alle opties afgegaan, en op geen enkele setting krijg ik hem goed..
waarschijnlijk veel losse onderdelen met elk hun eigen uvw map ?

zo ja: verwijder alle uvw maps, selecteer alle objecten waar je die bricks overheen wilt, en pleur daar een uvw map overheen dan mapt ie al die objecten als 1

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 23:36 schreef Maronius het volgende:

[..]

waarschijnlijk veel losse onderdelen met elk hun eigen uvw map ?

zo ja: verwijder alle uvw maps, selecteer alle objecten waar je die bricks overheen wilt, en pleur daar een uvw map overheen dan mapt ie al die objecten als 1
Jah, ik had allemaal aparte boxes, maar heb ze ge-attached en dan over die groep een uvw-map gegooid, maar hij blijft die damn bricks zo slecht mappen..

Ik ga even wachten op de texturing tutorial van Oogst denkik, daar zullen ook die bricks aan te pas komen, en dan kan ik ff vergelijken wat ik eventueel fout doen..

edit:
Ik lees net m'n post nog eens na en ik heb opgemerkt dat je zei dat ik eerst al die uvm maps moest verwijderen, is dat noodzakelijk als ik die allemaal attach en dan uvw-map over gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op woensdag 12 juni 2002 23:27 schreef jdiezrequejo het volgende:
JAaaaaaaaah jongens, heel veel geluk zonder mij :(

Mijn tweede harde schijf is dus mooi naar de kl*te (Tsja IBM he :( )

3ds max stond daarop is dus weg, mijn files stonden daar op inet meer bereikbaar, ik zal deze harde schijf toch wel weer moeten opsturen en dan zal ik wel weer een lege terug krijgen dus ben ik alles, maar dan ook alles kwijt :(
damn... sorry to hear that..
maar moet ik je van de lijst afhalen of denk je nog mee te kunnen doen. (deadline duurt nog wel ff)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Nu online
Op donderdag 13 juni 2002 00:03 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

damn... sorry to hear that..
maar moet ik je van de lijst afhalen of denk je nog mee te kunnen doen. (deadline duurt nog wel ff)
Nou ik ga vanmiddag bbellen naar de winkel, maar ik denk dat ik de gevens niet meer terug krijg en dat ik gewoon een nieuwe (lege) krijg dus dan zou ik alles kwijt zijn ook het programa3ds max zelf mot ik dus alles weer gaan amken en zoeken ook...

dus denk it dat het nog zal lukken mede doordat al die winkels (ik mot hem opsturen) langzaam zijn met zulke soort dingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Bij mijn huisje heb ik een kever gemaakt. (let niet op de textures want daar word je ok niet blijer van :P Die komen nog. Het kevertje zelf is voor de gein. Anders worden mijn faces te hoog. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/Beetle_Rendering.jpg
Er is nog geen animatie van. Maar ik heb er wel een skeleton in gepleurd.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/Skeleton_Beetle.jpg

ehm ik mocht toch wel als niet n00b meedoen?.. Anders ga ik wel verder bij 3dstuff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op woensdag 12 juni 2002 15:43 schreef XLerator het volgende:

[..]

"It makes me feel like I could... Like I could... mhufprufsd... TAKE ON THE WORLD!"

DOTT rules!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 12 juni 2002 14:23 schreef gp500 het volgende:
dit is mooi:
komt er dan ook een soort cd of via internet
dat je door het dorp kunt lopen/vliegen.
Helaas, het hele dorp wordt waarschijnlijk rond de 1.000.000 polygonen en dat kan geen enkele engine real-time aan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius

Maronius

ik hier?

Yes, day of the tentacle, en sam & max en monkey island en en en en :D

* Maronius likes the LucasArts' adventures :D

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

DOTT was inderdaad een spel fantastique *D
Echt een spel met sfeer
Fantastisch, jammer dat ik `m niet meer heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op donderdag 13 juni 2002 12:52 schreef Oogst het volgende:

Helaas, het hele dorp wordt waarschijnlijk rond de 1.000.000 polygonen en dat kan geen enkele engine real-time aan.
hmz kan je een MAX bestand naar de Q3 of UT engine omzetten :? >:)
of mischien wel naar de DOOM III engine :9~

[off topic]
DOTT heb ik hier op mn HD maar draaid niet onder XP :'(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 12:52 schreef Oogst het volgende:
Maar zou je met de juiste technieken(LOD,BSP,Quadtree enzz) dit niet kunnen?

Ik denk als jij in een spel de hele level in 1x zou inladen dat ook niet gaat.. maar als jij berekent wat je eigenlijk moet tekenen valt er toch al veel weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 00:06 schreef Scheermesje het volgende:

[..]

Maar zou je met de juiste technieken(LOD,BSP,Quadtree enzz) dit niet kunnen?

Ik denk als jij in een spel de hele level in 1x zou inladen dat ook niet gaat.. maar als jij berekent wat je eigenlijk moet tekenen valt er toch al veel weg...
Zoals ik eerder al zei is dat veel te veel werk omdat je dan moet gaan werken met 'zones' en het dynamisch laden van HD en nog vele andere dingen en dan komt je al snel uit op het schrijven van een complete engine :P

Ten tweede moet je dan ook nog eens een progger zien te vinden die dit wil EN _kan_ maken (als je net 2 maanden bezig bent met leren van C/C++ kan je dat zeker wel vergeten) en die vindt je (helaas) nergens (ik doe het iig niet vanwege tijdgebrek, sorry :P)

Tenzij je natuurlijk zélf bereid bent om je sociale leven op te geven en nachtenlang door te halen om dit allemaal te leren? :+
geloof me, dat is geen pretje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ook al kun je net zo goed programmeren als John Carmack, dan nog is het niet mogelijk een engine te schrijven die ons complete dorp een beetje normaal kan weergegeven.

Ten eerste is een miljoen polygonen in één level gewoon echt teveel, ook al gebruik je al die leuke technieken als culling en dergelijke, het is gewoon teveel.

Verder geldt dat de textures van MAX niet over te nemen zijn: normale engines ondersteunen alleen diffuse maps en soms opacity maps, maar de rest van je instellingen (bump-maps, hooglichten) kunnen 3d-kaarten nog niet goed weergeven.

En zonder lampen, zonder al die texture-dingen, blijkt dat het er helemaal niet meer uitziet in een gewone engine. Je moet dingen namelijk speciaal ontwerpen voor een real-time engine om ze er goed uit te laten zien, omdat het een heel ander soort renderer is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 00:22 schreef paasklaas het volgende:

Tenzij je natuurlijk zélf bereid bent om je sociale leven op te geven en nachtenlang door te halen om dit allemaal te leren? :+
geloof me, dat is geen pretje
Het grote voordeel is dat ik dus ook al bezig ben om nachten door te werken :D Ben momenteel met een team(Nehe_team, iemand al van gehoord?) bezig om een game te maken voor de four elements contest(zie gamedev.net). Ik doe de AI en, als er geen betere modeller word gevonden, ook het 3dsmax gebeuren. En mochten ze er niet uitkomen dan doe ik ook stukje gfx..

Maar het is wel zo dat het erg veel werk is :) Maar als je je 3dmax file omzet met tempest naar een quake level.. dan kan je is kijken of de quake engine hem draait(of misschien wel die bsp loader van gametutorials.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 12:37 schreef Scheermesje het volgende:
Het grote voordeel is dat ik dus ook al bezig ben om nachten door te werken :D
Ow :P
Ben momenteel met een team(Nehe_team, iemand al van gehoord?) bezig om een game te maken voor de four elements contest(zie gamedev.net).
NeHe ken ik wel jah.. maarre.. wéér een 4 elements contest? :P
(is al de 3e dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep is de 3e al :D En aangezien je ook in team verband mag meedoen doen we(team van 11 man) daar nu dus aan mee.. Als we winnen gaat de kaart naar Nehe..

We hebben alleen nog een goeie 3d modeller nodig(momenteel ben ik snel cursus aan het doen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 14 juni 2002 19:07 schreef Scheermesje het volgende:
We hebben alleen nog een goeie 3d modeller nodig(momenteel ben ik snel cursus aan het doen :D)
Wat houdt het in, is het veel werk en zijn solicitaties open?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen betaald werk he :)

Er moeten voor een spel waar we mee bezig zijn 3d modellen worden gemaakt(en levels). 1 lid van het team heeft een vriend van hem een paar tekeningen laten maken en die moeten uitgewerkt worden tot 3dmodellen..

Onderhand is de rest van het team druk aan het proggen..

En sollicitaties zijn denk ik wel open :) extra mensen kan nooit kwaad en naar wat ik gezien heb kan jij(oogst) goed modellen.. Maar meerdere modellers zal ook geen kwaad kunnen want de deadline nadert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 13 juni 2002 23:57 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

hmz kan je een MAX bestand naar de Q3 of UT engine omzetten :? >:)
of mischien wel naar de DOOM III engine :9~

[off topic]
DOTT heb ik hier op mn HD maar draaid niet onder XP :'(
Wooaaahhh!!!! DOTT zou ik wel heeeeeeeeeel graag willen hebben Lord ... echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Scheermesje, hebben jullie een site waar ik die schetsen kan zien of zo? En wanneer is de deadline?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 23:03 schreef Oogst het volgende:
Scheermesje, hebben jullie een site waar ik die schetsen kan zien of zo? En wanneer is de deadline?
http://www.gamedev.net/community/contest/4e3/ dit is de site voor de wedstrijd met alle regels..

We hebben een site bij sourceforge

http://sourceforge.net/projects/cannibalisland/

Ik geloof alleen niet dat de plaatjes daar staan.. zal ze je wel ff mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Speciaal geschikt voor de mensen die aan TweakVille 3d meedoen (ik hoop niet dat nu vijf mensen gewoon dit huis inleveren voor Tweakville 3d, dat wordt ook weer zo saai):

Ik heb eindelijk deel 2 (het texturen) van mijn 'basic huisje'-tutorial voor 3d Studio MAX r4 af. Je leert hierin de basics van texturen, met onder andere de volgende technieken die voorkomen:
*diffuse-, opacity-, bump- en reflection-map;
*hooglichten (specular);
*UVW mapping-modifier;
*bitmap-, noise-, mix-, raytrace- en smoke-map.

Je maakt het volgende eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Tutorial%20huis%20deel%202%20texturing/Huis-textures36.jpg

Je vindt hem hier:

Tutorial voor een basic huisje - deel 2: het texturen

Hij is geschikt voor complete noobs, maar ik denk dat ook de al wat gevorderde MAXer er een hoop van kan leren. Je hoeft deel 1 niet gedaan te hebben om deze tutorial te kunnen doen, maar je moet wel de basiskennis van MAX die je in deel 1 aanleert hebben. Deel 1 staat ook nog altijd online:

Tutorial voor een basic huisje - deel 1: het modellen

Deel 3 (de belichting) komt binnenkort ook nog, hopenlijk binnen twee weken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay and thx @ oogst :D

ik ben zelf niet echt newbie, maar texturen is nooit het beste gedoe bij mij geweest, en da willik wel ff goe doen :)

want, een beter object, begint bij het texturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op zondag 16 juni 2002 14:58 schreef Trommeldaris het volgende:
want, een beter object, begint bij het texturen :P
Hahahahhahaha :o :D Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 14:42 schreef Oogst het volgende:
deel 2 van 'basic huisje'-tutorial
Bumpmaps roeleren! :9~

vooral in realtime :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 14:42 schreef Oogst het volgende:
Je maakt het volgende eindresultaat:
[afbeelding]
Leuk plaatje. 1 ding: door de ramen zie je gras... lijkt me toch dat je daar de binnenkant van het huis zou moeten zien :? Verder erg okay.. Misschien dat ik binnenkort ook maar eens aan de max ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 12:41

Copyman

Dode muis

Op zondag 16 juni 2002 18:30 schreef YaZe het volgende:

[..]

Leuk plaatje. 1 ding: door de ramen zie je gras... lijkt me toch dat je daar de binnenkant van het huis zou moeten zien :? Verder erg okay.. Misschien dat ik binnenkort ook maar eens aan de max ga...
Dat is gewoon een overdreven reflectie. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, oogst, zat er al vol smart op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:11 schreef Copyman het volgende:

[..]

Dat is gewoon een overdreven reflectie. :)
ik ben wel zo n00b op 3d gebied dat ik niet eens weet of dit nou een grapje is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Op zondag 16 juni 2002 21:15 schreef YaZe het volgende:

[..]

ik ben wel zo n00b op 3d gebied dat ik niet eens weet of dit nou een grapje is :P
Het is geen grapje :)
Klik nu in het reflection-slot en kies uit de material/map-browser de raytrace-map. Nu zul je op de material-bol zoiets zien als hier boven: de background wordt gereflecteerd door de material. Nu berekent MAX door middel van de raytrace-map exact hoe het object zijn omgeving weerkaatst.
Verder wil ik niet de wijsneus zijn hoor, ben ook nog lekker n00b in max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op zondag 16 juni 2002 18:30 schreef YaZe het volgende:

[..]

Als jij graag wilt dat niet de omgeving wordt weerkaatst, maar dat de binnenkant van het huis zichtbaar is, dan model je die binnenkant maar lekker. Maar je kunt bezig blijven en ik had geen zin om de binnenkant te modellen.

Trouwens: kijk naar de ramen van een hoge flat en je ziet vaak bar weinig binnenkant.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 23:30 schreef Oogst het volgende:

[..]

Als jij graag wilt dat niet de omgeving wordt weerkaatst, maar dat de binnenkant van het huis zichtbaar is, dan model je die binnenkant maar lekker. Maar je kunt bezig blijven en ik had geen zin om de binnenkant te modellen.

Trouwens: kijk naar de ramen van een hoge flat en je ziet vaak bar weinig binnenkant.
ja wees oogst maar dankbaar voor de rest van de tutorial :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een tip voor oogst geef je tutor even een title mee...
staat wel zo netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 11:24 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

ja wees oogst maar dankbaar voor de rest van de tutorial :P :9
Aan je smilies te zien had je het door, maar mijn opmerking was geenszins (is dat een woord?) bedoelt om afbraak te doen aan de tutorial.. heb die niet eens gelezen (*schaam*).. vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril, ik geef me nog niet op, maar ik ben wel van plan om wat leuks in elkaar te zetten, ben nog n00b, maar ik neem Wilde_Aap als voorbeeld :9~

Ik neem aan dat je ook een gedeelte heb waar alleen huizen staan met een grondvlak van 10 bij 10 ofzo? Want om nou de rest helemaal op te gaan vullen...

dit was gelijk even een klein *kickje* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius

Maronius

ik hier?

Nog veel mensen huisjes aan het bouwen??
Post eens wat wipjes
:Z

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Op donderdag 20 juni 2002 00:01 schreef Maronius het volgende:
Nog veel mensen huisjes aan het bouwen??
Post eens wat wipjes
:Z
ben bezig maar heb ook net wat "examens" achter de rug..

enne back.slash.. hou de ruimte (ls je meedoet) liefst 50*50 nu hebbie gewoon een extreme achtertuin >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Tsg, Spelling mag wel eens aan gedaan worden. Ik ga ook wel ff aan wat beginnen, hang on to your horses >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
ik heb nou nog alleen morge testweek dan ben ik vrij en kan ik verder gaan en ergens volgende week krijg ik mijn nieuwe pc en kan ik met normale tijden renderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
ik ga 3dsmax oowk maar weer eens dloade.. eh kope.. ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb max eindelijk aan de praat onder win98 deed hij het nog maar nu met win xp deet hij het niet maar ik moest gewoon een patch hebben :D maar kan ik weer verder met max want met maya was ik vastgelopen want het texture onder maya is echt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
mischien een hele domme n00b vraag, maar is het ook mogelijk dat ik de views in vensters heb? want ik heb een laptop dus niet een groot scherm :(

en hoe kan ik over het scherm heen "glijden" ? inzoomen heb ik al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sopske
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:05

Sopske

Op donderdag 20 juni 2002 20:56 schreef zirus het volgende:
ik heb max eindelijk aan de praat onder win98 deed hij het nog maar nu met win xp deet hij het niet maar ik moest gewoon een patch hebben :D maar kan ik weer verder met max want met maya was ik vastgelopen want het texture onder maya is echt klote.
ik begrijp hier uit dat max het nog niet doet onder win XP. dit probleem heb ik ook gehad. ff een patch installeren en voila!! :) als je de patch nog niet hebt, check je mail... als je hem al wel hebt, veel plezier verder dan, en moet je nog steeds ff je mail checken om wat extra ruimte te creeren in je inboxje :P

veel suc7

edit:

!%^#^&$&(#!@!~!, de attachment is net iets te groot voor een hotmail adres, als je de patch alsnog wil, moet je me maar ff mailen, dan verzin ik weliets anders om hem naar je toe te krijgen...

MSI K7T266 pro2 | AMD Athlon XP 1700+ @1,47 GHz | 512 MB DDR | Maxtor 40 GB ATA 100 | Creative PCI 128 | Realtek 8139 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op donderdag 20 juni 2002 21:03 schreef Zorg het volgende:
mischien een hele domme n00b vraag, maar is het ook mogelijk dat ik de views in vensters heb? want ik heb een laptop dus niet een groot scherm :(

Ik hoop dat je het over MAX hebt, anders praat ik zinloos:

'Glijden' heet in de computerwereld 'pan' en dat is in MAX dat handje rechtsonder tussen de icoontjes.

En één grote viewport ipv vier kleine kun je met het icoontje helemaal rechtsonder in beeld doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sopske
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:05

Sopske

Op donderdag 20 juni 2002 21:03 schreef Zorg het volgende:

dat van die vensters zou ik niet weten...
maar met dat "glijden" bedoel je door je scene heen bewegen neem ik aan, dat doe je iig met "pan", kan je ook net zoals de zoom en de rotate rechtsonderin je scherm vinden

edit:

net iets te laat

oogst was me voor

:'(

MSI K7T266 pro2 | AMD Athlon XP 1700+ @1,47 GHz | 512 MB DDR | Maxtor 40 GB ATA 100 | Creative PCI 128 | Realtek 8139 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de 3e muisknop gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Op donderdag 20 juni 2002 21:56 schreef Sopske het volgende:

[..]

ik begrijp hier uit dat max het nog niet doet onder win XP. dit probleem heb ik ook gehad. ff een patch installeren en voila!! :) als je de patch nog niet hebt, check je mail... als je hem al wel hebt, veel plezier verder dan, en moet je nog steeds ff je mail checken om wat extra ruimte te creeren in je inboxje :P

veel suc7

!%^#^&$&(#!@!~!, de attachment is net iets te groot voor een hotmail adres, als je de patch alsnog wil, moet je me maar ff mailen, dan verzin ik weliets anders om hem naar je toe te krijgen...
bedank voor de tip ik heb de patch al gevonden via google als er nog mense zijn die hm nodig hebben kan ik de link wel opzoeken en posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Losse vensters kan niet. Dat komt omdat deze vensters er als childvensters in 3ds max gebakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Van deze kant ook nog even een vraagje, of eigenlijk 2. Allereerst zit ik met twee vlakken die niet goed renderen. Zie bijvoorbeeld dezelfde klimop uit twee richtingen gerenderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/troub02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/troub03.jpg

Hoewel de twee polygonen tot dezelfde object behoren, dezelfde UVW map hebben, renderen ze duidelijk verschillend. Dat probleem heb ik ook met wat steentjes in de nok. Die is al drie keer overnieuw gemaakt, maar telkens vindt Max/Brazil het nodig om de helft helemaal te vernielen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/troub01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/troub04.jpg

Ook deze twee zijn uit dezelfde scene gerenderd. Wat is daar aan te doen?

Daarnaast een ander probleem. De bakstenen veroorzaken interferentie-patronen in de muur:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/wip10.jpg

Dit zal wel op te lossen zijn door wat Brazil-instellingen aan te passen, maar het moet nog steeds werken in Tweakville. En de kans dat het renderen daar onder dezelfde instellingen gebeurd lijkt me klein. Kan een materiaal ook een soort depht-blur krijgen? Of zijn er andere truuks om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
als je even naar de material editor gaat en je baksteenmateriaal selecteert, kun je bij de rollout 'supersampling' de sampler even aanzetten. Over het algemeen verdrievoudigt dit de rendertijd, maar het moire patroontje is wel weg ;)

oja en als de supersampler toch aanstaat kan je ook wel de texture blur wat lager zetten, dan moet je bij de diffuse map zijn, daar staat in de rollout 'coordinates' een blurwaarde... staat standaard op 1, als je die ff wat lager zet krijg je scherpere plaatjes maar heel erg snel een moire patroon (maar met die supersampler aan niet dus)

Het is dus kiezen tussen blurry textures en lange rendertijden.

edit:
waarschijnlijk gebruikt brazil de supersampler niet.. maar als het project gewoon met de scanline gerenderd wordt kan je de supersampler wel mooi gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Ik heb Max werkend, ben klaar met school dusk an ik aan de slag. Maar ik wil ff goed instellen dat het vlak 50 bij 50 units word en elke unit een meter is dit laaste heb ik volgens mij al geod ingesteld. En kan je instellen dat het grid word verdeelt om de 10 cd een dunne grid lijn en om de meter een grote???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
het is een beetje aan het dood lopen wie zijn er igg nog allemaal bezig en schiet het een beetje op??

en heeft er nog iemand andwoord op mijn vraag hier boven?Dan kan ik mijn huisje beetje schalen. en nog een noob vraag? eige textures moet je die meesturen of worden die in het bestand zelf verwerkt en maya textures worden die ook naar max geconferteerd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 21 juni 2002 19:40 schreef zirus het volgende:
Ik heb Max werkend, ben klaar met school dusk an ik aan de slag. Maar ik wil ff goed instellen dat het vlak 50 bij 50 units word en elke unit een meter is dit laaste heb ik volgens mij al geod ingesteld. En kan je instellen dat het grid word verdeelt om de 10 cd een dunne grid lijn en om de meter een grote???
Onderin beeld staat ergens een icoontje voor de grid settings. Daar kun je instellen wat er in te stellen valt.
Op vrijdag 21 juni 2002 11:36 schreef _Paddo_ het volgende:
Hoewel de twee polygonen tot dezelfde object behoren, dezelfde UVW map hebben, renderen ze duidelijk verschillend. Dat probleem heb ik ook met wat steentjes in de nok. Die is al drie keer overnieuw gemaakt, maar telkens vindt Max/Brazil het nodig om de helft helemaal te vernielen:
Misschien heb je een vreemde surface-smooth instelling aanstaan? Dat wil nog weleens zulke problemen opleveren, hoewel de vlekken hier wel érg scherp zijn, dus misschien is het dat ook wel niet. Voor het geval je niet weet wat surface-smooth is: lees mijn tutorial deel 1.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die interferentie patronen zijn moire, die kun je wegkrijgen door de AA samples omhoog te schroeven.

en dat rare polygoon verknoeien dat brazil wel eens, het zijn geen dubbele polygonen? ik neem aan dat tweakville gewoon in max gerenderd wordt? Hij renderd wel goed in de scanline?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, is geen surface-smooth probleem. De twee polygonen liggen precies in elkaars verlengde (zeg maar in het zelfde vlak), bij een scan van boven is er niets te zien. Ik vrees dat het idd de Brazil scanline is. Jammer, want in Brazil ziet het er een stukje netter uit.

En het Moiré-effect zal ik eens ff elimineren met wat supersampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
ja ok je kan dat moire ook wegkrijgen door betere AA, maar dan AA je de hele scene meer en duurt dus veel langer dan alleen een bepaald materiaal supersamplen.. of zie ik het nou verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja tuurlijk maar brazil heeft nog geen supersampling in de maps zitten, tenminste de laatste keer dat ik brazil gebruikte.

dus een goeie AA setting voor brazil zou zijn 1-3 of 2-3. zo glad als een babykontje.

specs

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste